پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه امام صادق برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، مطابق اطلاعیه این دانشگاه، دانشگاه امام صادق از بین دانش آموختگان و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته استعداد درخشان در رشته‌های اعلام شده دانشگاه در مقطع دکتری برای سال ۱۴۰۲ دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری این دانشگاه به شرح زیر است:

۱- داشتن حداقل میانگین کل ۱۶ در مقطع کارشناسی و حداقل میانگین کل ۱۷ در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون احتساب نمره پایان نامه) یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره های مذکور طبق دستور العمل مصوب شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه.

تبصره: ملاک ارزیابی معدل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیوسته معدل کل دوره با رعایت حداقل ۱۷ یا معدل همتراز شده هر یک از دوره های مذکور طبق دستور العمل مصوب شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه (بدون احتساب نمره پایان نامه)

۲- بیش از دو سال از سال دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

۳- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی (از مجموع ۱۰۰ امتیاز) مطابق جداول ارزشیابی (پیوست شماره ۱ اطلاعیه در انتهای متن) 

۴- کسب حداقل نمره قابل قبول در یکی از آزمون های زبان خارجی (جداول مربوط به پیوست شماره ۲ اطلاعیه در انتهای متن) و ارائه گواهی مربوط حداکثر تا قبل از آزمون جامع دوره دکتری (بدیهی است در صورتی که این گواهی در زمان مصاحبه علمی ارائه شود داوطلب از امتیاز آن مطابق جدول مربوط برخوردار خواهد شد.)

  • الف. زمان دقیق برگزاری آزمون زبان دانشگاه امام صادق متعاقباً از طریق وبگاه دانشگاه اعلام خواهد شد.

  • ب. از تاریخ برگزاری آزمون زبان تا زمان ثبت نام و شروع دوره بیش از ۲سال نگذشته باشد.

  • ج. گواهی زبان فرانسه فقط برای رشته‌های حقوق قابل قبول است.

۵- رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره دکتری باید همان رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد یا رشته تحصیلی مرتبط با دوره کارشناسی ارشد متقاضی باشد.

❖ تشخیص این ارتباط بر عهده گروه آموزشی مربوط و تایید شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه می‌باشد.

۶- دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صورت پذیرش نهایی بایستی تا ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ دانش آموخته شوند؛ در غیر این صورت پذیرش آن‌ها لغو خواهد شد.

۷- متقاضی نباید جزء پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی سال ۱۴۰۱ و یا دانشجوی مقطع دکتری در سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باشد.

شرایط اختصاصی

۱- احراز صلاحیت‌های عمومی پذیرش دانشجو در این دانشگاه (احراز صلاحیت های عمومی داوطلب از سوی گزینش دانشگاه الزامی است. بدین جهت لازم است داوطلبان در روز مصاحبه کاربرگ‌های مربوط به گزینش دانشگاه را تکمیل نمایند.)

۲- گواهی آزمون معارف اسلامی؛

تبصره

مشمولان آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در مقطع دکتری که دانش آموخته کارشناسی ارشد پیوسته یا دانش آموخته مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه امام صادق علیه السلام هستند، از شرکت در آزمون معارف اسلامی معاف می‌باشند.

مشمولان آیین نامه پذیرش استعداد درخشان؛ داوطلبان از سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (غیر از این دانشگاه) در مرحله مصاحبه شفاهی دکتری؛ می‌توانند جهت احراز سطح معارف اسلامی در آزمون اسما شفاهی در همان زمان مصاحبه دکتری شرکت کنند.

  • گواهی های قبولی در آزمون معارف اسلامی و همچنین نمره قبولی در هر یک از مواد درسی در آزمون معارف اسلامی بدون قید زمان دارای اعتبار هستند.

مدارک مصاحبه دکتری استعداد درخشان دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

۱- تکمیل و بارگذاری کاربرگ درخواست پذیرش در دوره دکتری بدون آزمون (دانلود کاربرگ)

۲- تکمیل و بارگذاری کاربرگ مشخصات فردی، سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلب دوره دکتری (دانلود کاربرگ)

۳- عکس ۳*۴ جدید (۲ قطعه)

۴- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی در زمان مصاحبه الزامی است.)

۵- گواهی قبولی در آزمون معارف اسلامی این دانشگاه یا معافیت از آزمون قبل از شرکت در مصاحبه علمی.

۶- گواهی یا تصویر مدارک تحصیلی و ریز نمرات دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد.

۷- گواهی معدل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.

۸- گواهی درجه و نمره پایان نامه کارشناسی ارشد. (ویژه دانش آموختگان)

❖ داوطلبانی که تا زمان مصاحبه فارغ التحصیل نشده اند، می بایست در زمان ثبت نام مصاحبه علمی، گواهی امکان اتمام و دفاع از پایان نامه حداکثر تا ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ را ارائه کنند.

۹- مقالات علمی – پژوهشی چاپ شده مرتبط با رشته تحصیلی و یا گواهی پذیرش آن‌ها به همراه اصل مقالات.

۱۰- معرفی نامه برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر

۱۱- مقالات علمی _ ترویجی چاپ شده مرتبط با رشته تحصیلی،

۱۲- مقالات ارائه شده در همایش‌ها و کنفرانس‌های معتبر (داخلی یا خارجی) و گواهی‌های مربوط.

۱۳- کتاب/‌های تالیفی یا ترجمه شده مرتبط با رشته تحصیلی.

۱۴- طرح‌ها و پروژه های پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی و گواهی های مربوط.

۱۵- مقالات علمی تخصصی چاپ شده و گواهی‌های مربوط.

۱۶- گواهی برگزیدگی المپیادهای علمی دانشجویی.

۱۷- گواهی برگزیدگی در جشنواره‌های علمی درون دانشگاهی.

۱۸- گواهی سایر فعالیت‌های پژوهشی و مستندات آن.

۱۹- گواهی سوابق تدریس در دانشگاه.

۲۰- گواهی زبان خارجی.

۲۱- طرح پیشنهادی رساله دکتری پیرامون یکی از محورهای پژوهشی (اعلام شده از طرف دانشگاه) مصوب دوره. (دانلود کاربرگ)

توضیح: کلیه داوطلبان بایستی به منظور احراز توانایی پژوهشی خود و قبل از مصاحبه علمی، طرح پیشنهادی رساله دکتری خود را در یکی از محورهای پژوهشی مصوب دوره به دانشکده مربوط ارائه کنند. این موضوع به عنوان یکی از منابع ارزیابی داوطلب برای پذیرش در دوره دکتری لحاظ می شود.

تذکر مهم:

۱- ارائه کلیه مدارک و اصل مستندات (از جمله مقالات منتشر نشده) هنگام مراجعه جهت شرکت در مصاحبه علمی (به جز گواهی قبولی زبان برای افرادی که تا این تاریخ موفق به اخذ گواهی قبولی زبان نشده اند) ضروری است. (مدارک ارائه شده قابل استرداد نخواهد بود.)

۲- کاربرگ‌های مورد نیاز (۳ عنوان مشخص شده) باید از طریق لینک‌های مورد نظر دانلود شده و پس از تکمیل به صورت حروف چینی و تایپ شده؛ ابتدا در زمان ثبت نام به فایل الکترونیکی تبدیل و در سامانه جامع آموزش بارگذاری شود؛ سپس نسخه کاغذی آن در زمان مصاحبه به صورت فیزیکی به پرونده الصاق گردد.

۳- خیلی مهم: کلیه داوطلبان بایستی به منظور احراز توانایی پژوهشی خود، طرح پیشنهادی رساله دکتری خود را (با استفاده از کاربرگ مندرج در همین اطلاعیه) قبل از زمان مصاحبه ضمن تعامل و مشارکت با استاد ذیربط در دانشکده تدوین نموده و در زمان مصاحبه علمی به دانشکده مربوط ارائه کنند. این موضوع به عنوان یکی از منابع مهم ارزیابی داوطلب برای پذیرش در دوره دکتری لحاظ می‌شود و دارای امتیاز می‌باشد.

نحوه و زمان ثبت نام مصاحبه دکتری بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه امام صادق

۱- داوطلبانِ معاف از آزمون معارف (اسما)، دارندگان گواهی معتبر آزمون معارف و یا پذیرفته شدگان آزمون سال جاری، جهت ثبت نام باید از طریق پرتال دانشگاه (سامانه گلستان) اقدام نمایند.

۲- محل برگزاری مصاحبه و همچنین تشکیل دوره های دکتری برای رشته های مختص پردیس خواهران در محل پردیس خواهران به نشانی: تهران، بلوار فرحزادی، خیابان طاهرخانی، پردیس خواهران دانشگاه امام صادق و سایر رشته‌ها از جمله مدیریت آموزشی برادران و دیگر داوطلبان و پذیرفته شدگان اعم از خواهران و برادران در محل مرکزی دانشگاه به نشانی: تهران، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، دانشگاه امام صادق است.

۳- پرداخت هزینه شرکت در مصاحبه علمی (آزمون شفاهی) به مبلغ ۱/۸۵۰/۰۰۰ریال (یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار ریال) به صورت الکترونیکی از طریق تکمیل مرحله پرداخت (این مبلغ قابل استرداد نیست). داوطلبانی که دارای نمره تراز آزمون کتبی (در سازمان سنجش آموزش کشور) ۶۰۰۰ و بیشتر باشند، از پرداخت این هزینه معاف هستند.

۴- زمان ثبت نام از داوطلبان واجد شرایط برای آزمون شفاهی دانشگاه تا ۲۴ خرداد می باشد. داوطلبان می‌بایست مدارک لازم را در سامانه آموزشی دانشگاه (گلستان) بارگذاری نمایند.

با توجه به برگزاری آزمون معارف اسلامی (فقط در یک نوبت)، متناسب با شرایط هر دانشکده ۲ نوبت زمانی شرکت در مصاحبه اعلام خواهد شد.

 ۵- فرآیند مصاحبه حضوری خواهد بود که زمان‌بندی آن در سایت دانشگاه منتشر خواهد شد

ملاحظات

۱- ۲۰ درصد از ظرفیت هر یک از رشته های اعلام شده می‌تواند به پذیرفته شدگان بدون آزمون (مازاد بر ظرفیت با آزمون) اختصاص یابد.

۲- پذیرش دانشجویان دکتری به صورت تمام وقت بوده و تعهد حضور تمام وقت الزامی است.

۳- عدم مراجعه در زمان مصاحبه و یا ناقص بودن مدارک به منزله انصراف تلقی می شود.

۴- فقط داوطلبان حائز شرایط مندرج در این اطلاعیه جهت مصاحبه علمی به دانشکده مربوط معرفی خواهند شد.

۵- پس از انجام مصاحبه علمی، پروندهی داوطلبان حائز شرایط جهت انجام مراحل بعدی به گزینش دانشگاه ارسال می شود.

۶- اسامی پذیرفته شدگان نهایی پس از طی کلیه مراحل مذکور، به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۷- ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و بر اساس مقررات دانشگاه در زمانی که از طریق آموزش دانشگاه اعلام خواهد شد، انجام می‌شود.

 ۸- پذیرش نهایی ثبت نام شدگان مشروط به تأیید صلاحیت عمومی آنان توسط هیأت مرکزی گزینش دانشجوی سازمان سنجش آموزش کشور است.

۹- وضعیت نظام وظیفه پذیرفته شدگان نهایی در زمان ثبت نام با مقررات مربوط تطبیق داده می‌شود.

۱۰- محل تشکیل دوره های دکتری برای رشته‌های مختص پردیس خواهران، در محل پردیس خواهران به نشانی: تهران، بلوار فرحزادی، خیابان طاهرخانی، پردیس خواهران دانشگاه امام صادق و سایر رشته‌ها از جمله مدیریت آموزشی برادران و دیگر داوطلبان و پذیرفته شدگان اعم از خواهران و برادران در محل مرکزی دانشگاه به نشانی: تهران، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، دانشگاه امام صادق می‌باشد.

۱۱- اطلاعیه های تکمیلی از طریق وبگاه دانشگاه و سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه امام صادق

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون کنکور (استعدادهای درخشان) دانشگاه امام صادق برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

اطلاعیه و رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه امام صادق

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر.اگر کسی کارشناسی و کارشناسی ارشد رو در دانشگاه آزاد خونده باشه میتونه شرکت کنه؟