موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گلایه دانشجویان دکتری از افزایش بی‌ضابطه شهریه دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشجویان دکتری خواستار رسیدگی به افزایش بی‌ضابطه شهریه دکتری دانشگاه آزاد شدند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد از افزایش بی‌ضابطه شهریه گلایه کردند و خواستار رسیدگی به افزایش بی‌ضابطه شهریه دکتری شدند.

این دانشجویان می‌گویند:

«شهریه دکترا شده ۴۲ میلیون تومان در هر ترم و ارشد ۱۳ میلیون تومان در دانشگاه آزاد اسلامی ، حالا دانشجویان ارشد و دکترا با هم در یک کلاس ۳۰ تا ۴۰ نفری هستند. اگر ما دانشجوی دکترا هستیم درس‌های دانشجویان ارشد را باید بخوانیم برای چه باید هزینه دکترا بدهیم؟ اگر اینطوری نیست پس چرا هر دو را با هم در یک کلاس می نشانند یعنی سطح کلاس در حد ارشد است؟! خب از ما هم شهریه ارشد بگیرند.

قرار بود از ترم اول به دانشجویان دکترا کلاس برای تدریس بدهند که آن هم عملی نشده، گفتند ما تخفیف نمی‌دهیم ولی کار دانشجویی می‌دهیم که از شهریه تان کم شود که عملی نشد.»

اسماعیل پاجانی یکی از این دانشجویان، گفت: این اتفاق برای همسر بنده افتاده و در دانشگاه آزاد دکتری قبول شده و نکته‌ای که وجود دارد این است که شهریه‌ها را  بسیار بالا برده‌اند و ۴۲ میلیون تومان را ما به عنوان شهریه پرداخت می‌کنیم. در رشته کامپیوتر شهریه این قیمت است و در رشته‌های دیگر نیز تفاوت چندانی را شاهد نیستیم. دانشجوی دکتری که می‌خواهد تحصیل کند و به کشور خود خدمت کند، با این وضع شهریه نمی‌تواند ادامه دهد و بخاطر شرایط مالی باید از تحصیل جا بماند. 

وی افزود:‌ موضوع تخفیف شهریه هم قرار بود اعمال شود و ما از مسؤولان دانشگاه پیگیری کردیم اما جوابشان بر مبنای این بود که فعلا حرف آن وجود دارد ولی هنوز عملی نشده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وحید
آذر ۲, ۱۴۰۲ ۹:۵۱ ق٫ظ

سال ۹۶ هم ۱۲ میلیونی که شهریه میدادیم خیلی زیاد بود معادل همین ۴۲ میلیون با تورم شهریه ها بالا رفته و واقعا انصاف نیست اینقدر شهریه و بازدهی تقریبا هیچ دانشگاه آزاد فقط فکر جیب خودشه و به وعده ها عمل نمیکنه میدونستم این طرح دستیار اموزشی هم طرحی برای حذف استادهای حق اتدریس هست که اصلا پولی به آنها داده نشه و حتی کلی هم طلب دارند از سال های قبل کلا سیستم آموزشی دانشگاه آزاد طوری هست که اصلا به فکر دانشجو و استاد نیست برای همه مشخص شده ای موضوع

علی
آذر ۸, ۱۴۰۲ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

بله اگه حقوقی که دولت به کارمندها میده با تورم بالا میرفت امیدی بود که بعد از گرفتن مدرک دکتری بشه با حقوق دریافتی هزینه تحصیل رو به فرد برگردونه ولی الان اینطوری نیست. قبلا میصرفید یه نفر دکتری آزاد بخونه الان نه.

مرجان
آبان ۳۰, ۱۴۰۲ ۵:۳۲ ب٫ظ

سلام
لطفا پیش دفاع بردارید مثل دانشگاههای معتبر بجای آن مقاله رو بزارید بخدا دیگه نداریم شهریه بدیم ب دانشگاه آزاد

علی
آذر ۲, ۱۴۰۲ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  مرجان

تا زمانی که میتونن از این روش درآمد کسب کنند این روش براشون بهترین منبع کسب درامد هست چون شهریه ای معادل چند برابر دانشجوی ارشد و کارشناسی در یک ترم به حساب شون واریز میشه هر جا هم که میریم برای استخدام مدرک این دانشگاه رو اصلا قبول ندارند حالا هر چقدر هم که بگیم پیش دفاع از دانشگاه دولتی سخت تره کسی باور نمیکنه اگر به عقب برگردم هیچ‌وقت در دانشگاهی که هدغش کسب درآمد از دانشجویان هست و همه فکر میکنند که مدرکش هم از اعتبار پاینتر نسبت به سایر دانشگاه برخوردار هست درس نمیخوندم

دکتر
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

امسال شهریه دکتری رشته های علوم انسانی چقدر هست؟

دکتر
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

باسلام ورودی ۹۷ دانشگاه ازاد هستم پارسال دفاع کردم و کل پول شهریه ام حدود ۹۴ میلیون تومن بود.اون زمان شهریه ثابت علوم انسانی ۴۹۰۰بود .

سینا
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۲:۰۵ ب٫ظ

یادمه سال ۹۷ کنکور دکتری دادم،اون زمان شهریه دکتری دانشگاه ازاد ترمی حدود ۱۲ میلیون بود،همین سایت خیلی پیگیری کرد و اعتراض دانشجویان رو انعکاس داد،همه معترض بودن،اما من گفتم چیزی عوض نمیشه و گرون تر هم میشه،
الانم میگم این ۴۲ تومن هم ارزان که نمی شود هیچ،چند سال دیگه دوبرابر می شود.
تازه این که شهریه ترم های پایان نامه که ۵۰ درصد بیشتر است
به هر حال اگر پول اضافه دارید یا می دونید برمیگرده،بخونید بد نیست
اما اگر به امید این که بخواید با خوندن دکتری پول دار بشید نه همچین چیزی بعید است