موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش ۱۰۰۰ دانشجوی استاد محور در سال ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم: پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور از سال ۱۴۰۲ آغاز شده و حدود هزار دانشجوی استادمحور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرفته شده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در برنامه صف اول گفت: دستورالعمل انتخاب دانشجوی سرآمد به دانشگاه ها ابلاغ شده است و این دانشجویان از خدمات خوبی برخوردار شده و حتی این دانشجویان توانسته‌اند بدون آزمون در مقطع بعد وارد دانشگاه شوند.

به گفته وی پذیرش دانشجوی استاد محور را برای اولین بار اجرا کرده و امسال حدود هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرفته شده است.

زلفی گل تاکید کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه ۱۵ درصد اعتبار دانشگاه برای امور پژوهش و ۵ درصد اعتبار دانشگاه ها باید برای امور فرهنگی در نظر گرفته شود.

وی افزود: دانشگاه پیام نور ماموریت خاصی داشته و امکان تحصیل برای داوطلبان متقاضی دانشگاه ها به صورت غیرحضوری و داوطلبان مناطق کم برخوردار را فراهم می کند. دانشگاه پیام نور تقریبا خودگردان است. به خاطر مسائل جمعیتی میزان متقاضی دانشگاه ها کاهش پیدا کرده و در مراکزی که تعداد دانشجویان کاهش پیدا کرده برخی از کارمندان به مراکز آموزش عالی دیگر منتقل شده اند.

زلفی گل افزود: اقدامات خوبی در زمینه ساخت خوابگاه های متاهلی در دانشگاه ها و مسکن استادان انجام شده است و در این خصوص با وزارت مسکن و شهرسازی مذاکرات خوبی شده است.

وزیر علوم اضافه کرد: توجه ویژه به موضوع افزایش سرانه ورزشی و مشاوره‌های دانشجویی در برنامه ریزی‌ها دیده شده است. وزارت علوم تمام تلاش خود را کرده تا بستری مناسب برای جذب دانشجویان در امور علمی بهتر از گذشته ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اشتغال دانش آموختگان به ویژه تحصیلات تکمیلی موضوع مهمی است، ادامه داد: با حمایت دولت برای آموزش عالی هر استان اعتبار ویژه ای دیده می شود. برای احداث خوابگاه های متاهلی و تجهیز آزمایشگاه های دانشکده های فنی و حرفه ای اعتبار و برنامه ویژه ای دیده شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسینقلی نژاد
آذر ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

محمد حسین حسنقلی نژاد