موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث بهمن ۱۴۰۲ 

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آزمون اختصاصی دانشگاه قرآن و حدیث ویژه طلاب برای پذیرش نیمسال دوم ۱۴۰۲ در مقطع دکتری، ۱۵ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه قرآن و حدیث بر اساس مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور از بین برادران و خواهران طلبه واجد شرایط از طریق آزمون ورودی اختصاصی ویژه طلاب برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در مقطع دکتری به شرح زیر دانشجو میپذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث

شرایط عمومی و اختصاصی دکتری بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث:

۱. تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛

۲. اعتقاد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی آن؛

۳. دارا بودن یکی از مدارک زیر

– مدرک سطح ۳ مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه؛

– مدرک سطح ۱ یا ۲ مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه + مدرک کارشناسی ارشد مرتبط (مجموعه الهیات و معارف اسلامی) و معتبر از دیگر مراکز آموزش عالی؛

تبصره: شاغلین به تحصیل (در سطح سه یا دوره کارشناسی ارشد)، در صورت فراغت از تحصیل تا تاریخ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ میتوانند در این آزمون شرکت کنند.

۴. نداشتن سوء پیشینه به تشخیص مراجع ذیصلاح؛

۵. نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مقررات نظام وظیفه عمومی (برای برادران)؛

تبصره: برای کلیه داوطلبان مرد، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و یا مجوز تحصیل همزمان حوزه و دانشگاه الزامی است.

ضوابط

۱. طول مدت تحصیل در مقطع دکتری با احتساب رساله، حداقل شش و حداکثر هشت نیمسال است.

۲. پذیرفته شدگان نهایی، موظف به رعایت کامل تمامی ضوابط وزارت و دستورالعملهای داخلی دانشگاه در طول تحصیل هستند.

۳. پذیرفته شدگان نهایی نمی‌توانند همزمان با تحصیل در این دانشگاه در دیگر مراکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل داشته باشند.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه قرآن و حدیث

۱. ثبت نام به صورت اینترنتی از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۰ تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ انجام میشود.

۲. آزمون ورودی دوره دکتری در یک نوبت، صبح روز جمعه (۱۵ دی ۱۴۰۲) برگزار میگردد.

۳. کارت ورود به آزمون دو روز قبل از برگزاری آزمون، از طریق سایت دانشگاه قابل دریافت است.

۴. آزمون در شهر قم و در محل ساختمان مرکزی دانشگاه قرآن و حدیث برگزار خواهد شد.

[نشانی محل برگزاری آزمون: قم، بلوار پانزده خرداد، بعد از چهارراه نوبهار، خیابان شهید نظری ثابت، بعد از شهرک جهاد، مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، ساختمان دانشگاه قرآن و حدیث]

دکتری  آزمون اختصاصی دانشگاه قرآن و حدیث بهمن ۱۴۰۲

مدارک ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث ۱۴۰۲

الف) مطالعه دقیق دفترچه و مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی اختصاصی و ورود اطلاعات لازم براساس بندهای سامانه ثبت نام؛

ب) تهیه اسکن عکس ۳×۴ تمام رخ و بارگذاری فایل آن؛ با فرمت JPG و حجم: حداکثر ۱۵۰ کیلو بایت

ج) تهیه اسکن مدرک معتبر دال بر ایثارگری و بارگذاری فایل آن؛ [با فرمت: JPG و حجم: حداکثر ١۵٠ کیلو بایت] (ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران)

د) کارت بانکی عضو شبکه شتاب با مشخصات (رمز دوم، کد CVV2 و تاریخ انقضاء) جهت پرداخت اینترنتی (آنلاین) هزینه ثبت نام به مبلغ ۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال؛ (هزینه ثبت نام عودت داده نمی‌شود.)

ه) تکمیل ثبت نام اینترنتی و دریافت کد رهگیری که نشانگر پایان مراحل ثبت‌نام یک داوطلب است. (صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب است.)

و) داوطلبان پس از تکمیل ثبت‌نام و گرفتن کد رهگیری، کد دریافت شده را تا دریافت کارت ورود به آزمون نزد خود نگهدارند.

ز) داوطلبان نسخه چاپی کارت ورود به جلسه آزمون را در موعد مقرر از طریق سامانه مربوط دریافت کرده و در روز آزمون همراه با کارت ملی، در محل آزمون حضور به هم رسانند.

 سهمیه‌ها

۱) سهمیه مربیان رسمی (ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان رسمی): بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مورخ ۱۳۸۹/۰۱/۲۹ مجلس شورای اسلامی، ده درصد (۱۰ ٪) سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) برای مربیان قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرط کسب حداقل هشتاد درصد (۸۰ ٪) نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد اختصاص مییابد.

۲) سهمیه رزمندگان و ایثارگران (ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران): با توجه به تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به رزمندگان و ایثارگران و اصلاحیه آن، گزینش داوطلبان بر اساس این قانون صورت میگیرد. بنابراین: ۱) بیست و پنج درصد (۲۵ ٪) ظرفیت هر کد رشته محل به «همسران و فرزندان شهداء و مفقود الأثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان ۲۵ ٪ و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد (سهمیه ایثارگران ۲۵ ٪ ظرفیت). ۲) پنج درصد (۵ ٪) ظرفیت هر کد رشته محل به «جانبازان زیر ٪۲۵ و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد (سهمیه ایثارگران ۵ ٪ ظرفیت). براساس قوانین مذکور حد نصاب نمره ایثارگران (اعم از ظرفیت ۲۵ درصدی یا ۵ درصدی) ۷۰ ٪ نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حد نصاب رزمندگان ۸۰ ٪ نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می‌باشد.

نحوه گزینش و زمان اعلام نتایج آزمون

گزینش نهایی از بین داوطلبانی که حدنصاب نمره علمی لازم از آزمون کتبی براساس مقررات گروههای آموزشی دانشگاه احراز کرده باشند، تا قبل از آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ صورت خواهد گرفت.

بدیهی است ثبت نام قطعی منوط به موفقیت داوطلب در آزمون کتبی، کسب حدنصاب قبولی و امتیازات لازم آموزشی، پژوهشی و مصاحبه ورودی مطابق با مقررات و دستورالعمل های مربوط به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و طی مراحل گزینش عمومی در مراجع ذیصلاح نهاد نمایندگی و هیأت مرکزی گزینش دانشجوی سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

ایام برگزاری مصاحبه ورودی هفته چهارم دی سال ۱۴۰۲ و زمان اعلام نتایج نهایی، هفته اول بهمن ماه خواهد بود.

شهریه دکتری دانشگاه قرآن و حدیث ۱۴۰۲

تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی قرآن و حدیث مستلزم پرداخت شهریه است. مجموع واحدها و شهریه تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بر اساس جدول زیر است.

  • مجموع واحدهای تحصیلی در دوره دکتری (۸ نیمسال): ۳۶ واحد

  • شهریه ثابت: ۸۲.۶۲۰.۰۰۰ ریال

  • شهریه متغییر هر واحد تخصصی: ۱۳.۸۴۲.۰۰۰ ریال

  • شهریه متغییر هر واحد پایان نامه: ۲۰.۲۳۸.۰۰۰ ریال

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه قرآن و حدیث، میتوانند شهریه ثابت هر نیمسال را در ابتدای ترم هنگام انتخاب واحد پرداخت نمایند و شهریه متغیر به صورت اقساطی و در طول ترم دریافت خواهد شد.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هرساله به منظور تامین نیازهای مالی دانشجویان وام‌هایی از جمله وام شهریه با مبالغ متفاوت به دانشجویان واجد شرایط اعطا میکند.

اطلاعات بیشتر از طریق https://qhu.ac.ir/index.jsp?pageid=1520 قابل مشاهده و دریافت است.

اطلاعات مرتبط با شهریه تحصیل، تخفیفات، تعداد و عناوین دروس در پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی qhu.ac.ir قابل دسترسی است.

رشته های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه قرآن و حدیث

جدول اطلاعات رشته/آزمون اختصاصی ویژه طلاب سال ۱۴۰۲ دانشگاه قرآن و حدیث برای پذیرش نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح جدول زیر است:

جدول رشته دکتری دانشگاه قرآن و حدیث

مواد، ضرایب و منابع آزمون اختصاصی ویژه طلاب سال ۱۴۰۲ دانشگاه قرآن و حدیث

سوالات آزمون عمومی؛ چهارگزینه‌ای (تستی) و دارای نمره منفی است.

سوالات آزمون تخصصی؛ تشریحی

منابع آزمون دکتری دانشگاه قران و حدیث

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها