موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تشریح جزئیات رتبه‌ بندی دانشگاه‌ ها از سوی رئیس ISC

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام از جزئیات روش ارزیابی و رتبه‌ بندی دانشگاه‌ ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رتبه بندی و ارزیابی ۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت. نتایج این ارزیابی در جلسه ۹۷۰ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأیید شد.

در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌­المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) است که نسبت به سال‌­های گذشته تغییری نداشته است.

احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در این رابطه گفت:‌ آشنایی و توانمند‌سازی دانشگاه‌ها با مراحل رتبه‌بندی موضوعی است که برای ما اهمیت بسیار دارد و ما یک کارگاه‌های آموزشی را برای دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم و توصیه داریم که حتما در این کارگاه‌ها شرکت کنند و در رتبه‌بندی امسال دانشگاه‌هایی که کارشناسان مربوطه آموزشی و معاونان مسلط‌تر بودند، ازلاعات مربوط را بهتر ارسال کرده بودند.

وی افزود: در برخی دانشگاه‌ها می‌بینیم که این روند جدی گرفته نمی‌شود و همین امر باعث نوسان رتبه آن‌ها می‌شود. ما در این رتبه‌بندی یک درگاهی را داریم که باید مدارک را ارسال کنند و بخشی از ارزیابی ما بر روی خوداظهاری دانشگاه‌ها است و خوداظهاری دانشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به دست می‌­آید و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می شود، جمع آوری شده است و این اطلاعات از ۳ طریق دریافت می‌شود.

*  اطلاعات از ۳ طریق دریافت می‌شود

فاضل زاده ادامه داد:‌ اطلاعات از ۳ طریق دریافت می‌شود، یکی از این طریق که اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه‌های ملی و بین‌المللی وب آو ساینس، اسکوپوس و ISC دریافت می‌شود و یک‌سری اطلاعات ملی است که آن را از سازمان‌های دیگر دریافت می‌کنیم و در طریق سوم خوداظهاری دانشگاه‌ها را داریم.

 

رتبه بندی دانشگاه ها در سایت ISC

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها