موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

۷ نکته آمادگی برای کنکور دکتری در روزهای پایانی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نحوه مطالعه در آخرین روزهای باقی مانده تا کنکور دکتری می تواند در موفقیت داوطلبان این آزمون نقش مهمی بازی کند. اینجا چند نکته مهم و اساسی برای کسب آمادگی در روزهای باقی مانده تا کنکور را بیان خواهیم کرد.

به گزارش پی اچ دی تست، ۷ نکته مهم که باید در روزهای پایانی نزدیک به کنکور به آن توجه کرد به شرح زیر است:

۱- از تست زنی و خلاصه خوانی غافل نشوید.

اگر مدت زیادی است که مطالعه برای کنکور دکتری را شروع کرده اید و تقریبا تمام منابع لازم را خوانده اید بهتر است دیگر به دنبال مطالب جدید نروید. تمرکزتان را روی خواندن خلاصه هایتان و تست زنی بگذارید و حتی سعی کنید خلاصه هایتان را خلاصه تر کنید تا در روزهای آخر فقط این چکیده ها را مرور کنید.

اما اگر در یکی دو ماه اخیر مطالعه جدی خود را شروع کرده اید، به روند قبلی خود ادامه دهید و سعی کنید تا چند روز مانده به کنکور مطالعه را به پایان برسانید و مشغول تست زنی و مرور خلاصه ها شوید.

۲- برای شرایط کنکور آماده شوید.

خود را برای شرایط کنکور آماده کنید. در جلسه کنکور قرار است چند ساعتی بنشینید و بی وقفه به سوالات پاسخ دهید. پس بهتر است برای چنین شرایطی آماده شوید. یک روز در میان و یا حتی هر روز، سه ساعت به صورت مستمر تست بزنید. حل تست کنکور دکتری سالهای گذشته می تواند منبع خوبی برای این فعالیت باشد. توجه کنید که نتیجه تست زنی چندان موثق نیست و نمی تواند نماینده کاملی از وضعیت آمادگی شما باشد. آن چه مهم است تجربه شرایط کنکور است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که مثلا شب ها بیدار هستند و روزها می خوابند سعی کنید خواب خود را منظم کنید و به روز بیدار بودن عادت کنید. البته کنکور امسال عصر است و قاعدتا کسی مشکلی با آن ندارد اما باز هم بهتر است به شرایط هماهنگ با کنکور بازگردید.

۳- تا می توانید مرخصی بگیرید.

هر چقدر که برایتان مقدور است فعالیت های غیرکنکوری خود را تعطیل کنید. اگر به سر کار می روید از همه مرخصی های ممکن خود استفاده کنید. ترجیحا دیگر سر کار نروید و یا کم بروید. اگر بچه داری می کنید از مادر و سایر افراد خانواده کمک بگیرید تا وقت آزاد بیشتری داشته باشید. زمان باقی مانده تا کنکور بسیار باارزش است؛ پس تا می توانید کارهای دیگر را کنار بگذارید و بچسبید به کنکور!

۴- تا می توانید درس بخوانید!

دیگر وقت استراحت و مطالعه نرم و آمادگی تدریجی گذشته است! با تمام قوا درس بخوانید و هر چه می توانید زمان بیشتری از شبانه روز را به مطالعه اختصاص دهید. حتی برای کنکور دکتری هم می شود ۱۰ ساعت در شبانه روز درس خواند!

۵- بیشتر مراقب خودتان باشید.

حفظ سلامتی همیشه مهم است و نزدیکی های کنکور مهمتر. از رفتن به جاهای شلوغ و سربسته و یا آلوده خودداری کنید. غذاهای مقوی و پرانرژی بخورید و تفریحات را به تماشای فیلم و نظایر آن محدود کنید.

۶- ناامید نشوید.
اگر یکباره حس کردید همه چیز را فراموش کرده اید اصلا ناامید نشوید! تقریبا همه داوطلبان در روزهای نزدیک به کنکور این حس را تجربه می کنند. سر جلسه خواهید دید که اصلا این طور نیست!

۷- حتما به جلسه کنکور بروید!

شاید این توصیه کمی عجیب باشد و شاید در ظاهر به روزهای باقی مانده تا کنکور مربوط نباشد؛ اما واقعیت این است که در همین چند روز مانده تا کنکور خیلی ها به این نتیجه می رسند که آمادگی لازم را برای شرکت در جلسه کنکور ندارند و مطالعه را کنار می گذارند. 

توصیه اکید ما این است که حتما تا آخرین روز مطالعه خود را ادامه دهید و در جلسه کنکور هم شرکت کنید. ۵۰ درصد از نمره شما در مرحله مصاحبه تعیین می شود و گاه نمرات مصاحبه به گونه ای داده می شود که این اثر ۱۰۰ درصد است. ضمن آن که گاهی برخی دانشگاه ها، مثل دانشگاه آزاد، همه داوطلبان حاضر در جلسه کنکور را به مصاحبه دعوت می کند و از این رو نرفتن به جلسه کنکور این شانس را از شما سلب می کند.

پس بدون ناامیدی و با تمام توان تا نزدیکی های کنکور مطالعه کنید و با آمادگی جسمی مناسب در جلسه کنکور حاضر شوید. با آرزوی موفقیت شما.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

19 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یک دوست
بهمن ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

دوستت دارم با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما خوبان

سیما
بهمن ۲۶, ۱۴۰۲ ۹:۴۵ ق٫ظ

سلام
با توجه به این که مدل کنکور امسال عوض شده مخصوصا” در رشته شیمی و چهار کد شده دو کد معلوم نیست سوالات چگونه خواهد آمد کاش کنکور دکتری به اردیبهشت ماه منتقل کنند امسال و مشغله و کار در اسفند زیاده و از طرفی فرصت زیاد پیدا می کنیم برای مرور

سیما
بهمن ۲۶, ۱۴۰۲ ۹:۴۱ ق٫ظ

سلام
از سازمان سنجش آموزش کشور تقاضای اکید دارم آزمون دکتری را به اردیبهشت ماه منتقل کند تو رو به اون خدای عالم

سیما
بهمن ۲۶, ۱۴۰۲ ۹:۳۹ ق٫ظ

کاش آزمون را به اردیبهشت بکشانیم تو رو به اون خدا منظور آزمون دکتری را. تو رو خدا!!!!!!

سیما
بهمن ۲۶, ۱۴۰۲ ۹:۳۸ ق٫ظ

سلام حالا که کنکور دکتری شیمی آلی و معدنی یکی شده سوالات چگونه میاد؟؟؟؟؟؟؟

مرتضی
بهمن ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

ان شاءالله که به برکت این اعیاد شعبانیه، همه داوطلبین به همون هدفی که مدنظرشون هست برسند.
سپاس.

نصرت
بهمن ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

ان شاءالله

شوقی
بهمن ۲۴, ۱۴۰۲ ۱:۵۲ ق٫ظ

سلام ای کاش آزمون همان اردیبهشت برگزار میشد تا همه با آمادگی بیشتر و بهتری شرکت می کردند اما الان همه چی قاطی شده

صدیقه زالکان
بهمن ۲۴, ۱۴۰۲ ۱:۴۳ ق٫ظ

درود و سپاس از مطالب زیبایتان.
و به امید موفقیت داوطلبان پر تلاش.

فاطمه
بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ ۹:۲۹ ب٫ظ

بسیار عالی و امیدبخش

محمدی
بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ ۱:۱۶ ق٫ظ

سلام کنکور دکتری اردیبهشت برگزار خواهد شد؟

راحیل
بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

عااااالی بود سپاس فراوان..

ریحانه
بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ ۶:۵۴ ب٫ظ

سلام بر شما ممنونم از متن آرامش بخش و توصیه های خوبتون.
امیدوارم همه موفق باشیم

لیلی سیاهپوش
بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ ۵:۲۵ ب٫ظ

سلام و با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه داوطلبان محترم شرکت کننده ایکاش من هم می توانستم در این آزمون شرکت کنم اما اکثر دانشگاههای ایران شهریه ای شده‌اند امیدم به قبول شدن در دکتری بدون آزمون استعداد های درخشان است چون شرایط آنرا دارم.موفق باشید.

الهام
بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ ۴:۵۳ ب٫ظ

من از ثبت‌نام جا موندم، کاش اجازه بدن ثبت‌نام کنم. اردیبهشت هم برگزار بشه که عالیه

محمد مهدی
بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ ۳:۲۴ ب٫ظ

حداقل ازمون استخدامی رو اسفند نبود نه اینکه ارشد و استخدامی به فاصله ۲ هفته باشه

علی رضا
بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ ۳:۲۰ ب٫ظ

سلام من با معدل ترم دومم ثبت نام کردم الان هنوز نمرات و معدل ترم سومم وارد نشده اگر استاد دیروارد کنه نمیتونم اصلاح کنم، آیا بنظرتون در آینده مشکلی پیش نمیاد، چونکه با معدل ترم دوم اومدم؟

زهره مویدی
بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام آرزو موفقیت برای همه داوطلبان دارم ایکاش زمان یکماه به عقب بیافتد از راهنمایی هایتان سپاسگذارم

عقب‌مانده از ثبت نام
بهمن ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

آزمون دکتری رو به تعویق بندازید تا ما عقبماندگان از ثبت نام فرصت مجدد ثبت نام داشته باشیم‌…