مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
مدرسان شریف
مدرسه پژوهش کمی و کیفی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
عالم زاده

درخواست دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد برای لغو پیش دفاع متمرکز

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار نامه‌ای سرگشاده، خواستار لغو پیش‌دفاع متمرکز دوره دکتری و بازگشت فرآیند دفاع پایان‌نامه به روال پیش از کرونا شدند.

نامه دانشجویان برای لغو پیش دفاع دکتری آزاد

به گزارش پی‌ اچ‌ دی تست، در متن نامه این دانشجویان آمده است:

رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی

هیئت امناء محترم دانشگاه آزاد اسلامی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس محترم فراکسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

همان طور که مستحضر هستید از دی ماه سال ۱۳۹۹ شرایط پیش دفاع مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی دگرگون شد و به صورتی متفاوت با تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از غیرمتمرکز به متمرکز تغییر کرد. 

متأسفانه این تغییر، مشکلات فراوانی را برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد ایجاد و زندگی خانوادگی، تحصیلی و کاری آن‌ها را به شدت متزلزل کرده است. شوربختانه نتایج زیانبار این تغییر از دیدرس مسئولین و رسانه‌ها دور مانده و همین امر لغو این تصمیم و بازگشت به شرایط گذشته را با تاخیر فراوان مواجه کرده است.

در شرایط فعلی، با وجود تلاش فراوان دانشجویان دکتری در پژوهش و تدوین پایان‌نامه‌ای پربار، تأیید استاد راهنما و اخذ نظرات داوران و اصلاح موارد، تعداد زیادی از پایان‌نامه‌ها با رأی منفی داوران پیش دفاع متمرکز روبه‌رو می‌شوند و دانشجویان دکتری پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی به بن‌بست تحصیلی می‌رسند.

از سوی دیگر الزام دانشجویان به ارائه دو مقاله از پایان‌نامه، دشواری فرآیند دفاع را چند برابر کرده و بازار خرید و فروش مقاله و دلالی محتوای علمی را پررونق ساخته است. این در حالی است که در بسیاری دانشگاه‌ها ارائه یک مقاله برای دفاع از رساله کافی است و مقاله دوم تنها در امتیازات دانشجو موثر است.

دلایل درخواست لغو پیش دفاع متمرکز دوره دکتری 

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه نامه خود، ضمن درخواست از مسئولین برای لغو طرح متمرکز پیش دفاع، دلایل متعددی را برای این درخواست ذکر کرده‌اند. از جمله دلایل مطرح شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مبهم بودن دلایل ایجاد طرح: با وجود گذشت چندین سال از اجرای طرح متمرکز پیش‌دفاع، هنوز دلایل کارشناسی خاصی برای آن ارائه نشده و مشخص نیست که این تصمیم بر چه مبنایی اتخاذ شده است. 

خروج استاد راهنما از فرآیند اصلی راهنمایی پژوهش: با توجه به این که در بسیاری مواقع دفاعیات و توضیحات اساتید راهنما در ارزیابی نتایج مثبت و تأیید نهایی رساله دانشجویان بی‌اثر است و نظرات داوران است که بدون توجه به گفته‌های استاد راهنما، اصلاحات لازم را تعیین می‌کند،  نقش استاد راهنما در راهبری پژوهش رنگ باخته است و این هیأت داوران متمرکز هستند که روال انجام پژوهش را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

نبود استاد مشاور در پیش‌دفاع: با وجود نقش مهم اساتید مشاور در انجام پژوهش و تدوین پایان‌نامه، امکان حضور آن‌ها در جلسه وجود ندارد.

نتایج نامطلوب اجرای طرح: قطعا یکی از بهترین روش‌ها برای ارزیابی یک طرح، بررسی نتایج آن است. این امر برای چنین طرحی که نتایج زیانبار آن برای دانشجویان دکتری کاملا مشخص شده و اثرات مخرب آن بر روحیه و زندگی دانشجویان مشهود است، کار دشواری نیست. ایجاد افسردگی و مشکلات روحی و روانی برای دانشجویان دکتری که جوانان فرهیخته کشور به شمار می‌آیند، تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور و غیرضرور به خانواده‌های دانشجویان و ترک تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان از جمله عوارض اجرای این طرح هستند. 

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای نامه بر پیگیری درخواست خود تا حصول نتیجه لازم تأکید کرده‌اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

441 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شایان
شهریور ۱۷, ۱۴۰۳ ۹:۳۴ ق٫ظ

سلام آقای محمودی نسب وقت بخیر لطفا راهنمایی کنید من دانشجوی دکترای تخصصی مهندسی شیمی هستم ورودی ۹۵ هنوز آماده پیش دفاع نشدم وهرترم شهریه در حد ۳۵تا ۴۰میلیون تومن میدهم هر ترم هم اضافه سنوات میخورم چه راهکاری دارید آیا این مبالغ قانونی هست یانه ؟؟؟به کجا شکایت کنم در واقع دارم پول میدهم و زمان میخرم تا کی این باید ادامه داشته باشد؟؟؟؟؟؟تشکر

محمودی نسب
شهریور ۱۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  شایان

سلام خدمت شما
ما همه شما را درک میکنیم، واقعا سخت است، و متاسفانه هیچ چاره ای نیست مگر اینکه بهرطریق ممکن، کار مقالات را درست کرده و بسرعت پیش دفاع انجام دهید و خوشبختانه بمحض اینکه پیش دفاع انجام دادید، (تا یکسال تمام، دو ترم) از پرداخت شهریه بصورت کامل معاف هستید. پس بفکر مقالات و بی درنگ پیش دفاع و ان شاءالله دفاع نهایی باشید تا خدا بخواهد از تمام این معضلات راحت شوید. ببینید رفقای هم رشته تان چه مسیرهایی را طی نمودند، با آنان در ارتباط باشید.
موفق باشید.

Shahram
شهریور ۱۷, ۱۴۰۳ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  شایان

وام بهتون تعلق نگرفته ؟

Afsane
شهریور ۱۷, ۱۴۰۳ ۰:۵۶ ق٫ظ

ای کاش کارزارها جواب بدن
متاسفانه اوضاع دانشگاه زارتر از این حرفاست
فقط ازیک طریق نباید رفت جلو

صادق
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۵:۰۰ ب٫ظ

الان این پیامک زیر برایم ارسال شد:
صادق عزیز،
کارزار شما با عنوان «درخواست عزل رئیس کل دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طهرانچی» تأیید و با موفقیت منتشر شد:
https://www.karzar.net/156724

با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید.
#منفعل_نباشیم

دانش
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

بهترین راه راه‌انداختن کارزار است دوست عزیز و تهیه یک متن مناسب

م
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

این همه کارزار تا حالا تشکیل شد

چه نتیجه ای داد ؟؟؟؟!!

مردم توی خونه کنار گوشی نشستن میخوان با کارزار تصمیمات یه سازمان رو عوض کنن

به جای مراجعه حضوری و طی مراحل قانونیش فقط گیر دادن به کارزار هایی که هیچ نتیجه ای نداره و فقط وقت تلف کنیه

Afsane
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۹:۴۳ ق٫ظ

هیچ اشکالی نداره پایان نامه توسط ۹ داور بررسی بشه ایرادهاش گرفته بشه
و لی مکتوب در سامانه باشه
این باعث می شود اون پایان نامه ارتقا پیدا کنه
ولی نه پیش دفاع و رفتن به دانشگاه
مثلا یکی از دوستان من زمان حرف زدن از استرس بیانش واقعا تحت تاثیر قرار میگیره و ۲بار رد شده ،واقعا ما قرار دکترا بگیریم قرار نیست مجری صدا و سیما بشیم .

Afsane
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۹:۳۷ ق٫ظ

به هرحال به نظر من ما زمانی که اعتراضمون و اعلام کردیم و نتیجه ای نگرفتیم اون زمان باید ناراحت باشیم وگرنه چه قانون های سختی بودن که در دنیا با اومدن کرونا تغییر کرد ،پس قانون ها قابل تغییرند ودقیقا زمانی باید تغییرکنند که آسیب جدی وارد میکنند .

Afsane
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۹:۳۲ ق٫ظ

کاملا هم مشخص هست که داوران ناچارند دستورات بالاتردر دانشگاه آزاد درمورد سخت گیری کردن و اطاعت کنند ،قطعا اون ها هم دانشجویانی دارند و این شرایط برای برخی از داوران هم مورد قبول نیست .

Afsane
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۹:۲۸ ق٫ظ

یک نفر میتونه تحت تاثیر این شرایط به بیماری های اعصاب و روان دچار شه چون ۹ تا داور براساس سلیقه ای که دارند و دستورات بالا زندگی یک دانشجوی دکتری وماهها و سال ها تحت تاثیر قرار میدن و اعتماد به نفسش و به صفر میرسونن
مدارک دکتری که بعد اعطا هم در اکثر رشته ها شاید واقعا قابل استفاده نباشد .

Afsane
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۹:۲۲ ق٫ظ

اگر از طریق راه هایی که به صورت قانونی برای رسیدگی به مشکلات قرار دادن ،وصف این اتفاقات عجیب پیش دفاع رو در دانشگاه آزاد به گوش مقامات بالاتر برسونیم به نظرم به عنوان یک شهروند بزرگ ترین لطف و درجایگاه خودمون به دولت و ملت کردیم

Afsane
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۹:۱۹ ق٫ظ

پس لطفا خواهش می کنم هرکسی در هرمرحله ای از کارش هست به جایی بالاتر ازدانشگاه آزاد اعتراضشون و از طریق نامه یا درخواست حضوری اعلام کنند من دیدم یه پنجره هوشمند دولت برای ارتباط با ریاست جمهوری هست البته هنوز موفق نشدم پیامی ارسال کنم ولی خوب این جور جاها برای رسیدگی به مشکلات قرار داده شدن

دانش
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۷:۰۹ ق٫ظ

سلام
این شخص نمیدونه یا نمیخواد بدونه که وقتی طرف کار و ایده خودش را مقاله کرده چه لزومی داره اونو بری ۹ داور خارجی که هیچ شناختی از دانشجو و کارش ندارند بخواد ارائه بده

Afsane
شهریور ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

شاید ما باید مقامات بالا رو از مصیبت بی قانون پیش دفاع آگاه کنیم که یک سری مقامات بالاتر به این موضوع رسیدگی کنند.

Afsane
شهریور ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

واقعا تا زمانی که کسی اعتراضی نکند هیچ کس متوجه این همه عذاب نمیشه

Afsane
شهریور ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

سلام
به نظر شما رفتن به ریاست جمهوری و ارسال درخواست به ایشون میتونه مشکل و حل کنه

محمودی نسب
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  Afsane

سلام خدمت شما
در کشور ما فعلا اینگونه رایج است که بخاطر ترس و هراس مقامات از وجهه و موقعیت و پست و مقام شان (و نه هرگز بجهت رسیدگی به درد ملت!) چنانچه هیاهویی بپا شود، بی درنگ به فکر چاره اندیشی بر خواهند آمد. پس آری، اعتراض اگر فراگیر شود، جواب میدهد.
موفق باشید.

دانش
شهریور ۱۵, ۱۴۰۳ ۸:۵۰ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان
تنها راه خلاصی از این وضع راه انداختن کارزار تغییر رئیس دانشگاه آزاد است . دکتر تهرانچی چنین قانون متمرکز بودن دفاع را تصویب کردن.
و تنها راه خلاص شدن همون است و بس

محمودی نسب
شهریور ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  دانش

سلام، اتفاقا دو هفته پیش که دانشگاه بودم یکی از اساتید خوب مان گفت: تا دکتر طهرانچی راس کار است، اوضاع و احوال پیش دفاع نیز به همین روش بیجای متمرکز است که خاص ایام کرونا بوده، و ان شاءالله بمحض اینکه طهراچی برود، پیش دفاع هم بمانند سایر دانشگاها داخلی برگزار خواهد شد.

توفیقی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۳ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

امیدی هست به رفتن این بزرگوار

محمودی نسب
شهریور ۱۵, ۱۴۰۳ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  توفیقی

سلام
تا آنجاکه بنده اطلاع دارم این جناب دکترای چاپلوسی دارد. درنتیجه کندن وی خیلی راحت نیست، مگر اینکه او را هُل داده و از سمتش برکنار کنند.
دعا میکنیم این برود و بمراتب عاقل تر و بهترش روی کار بیاید.
انّ ذالک علی الله یسیر.

دانش
شهریور ۱۵, ۱۴۰۳ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  توفیقی

تنها راهش کارزار و افزایش تعداد مخالفین و رساندن حرف دانشجویان به گوش مقامات بالا و وزارت علوم هست

هانا
شهریور ۱۴, ۱۴۰۳ ۲:۳۷ ب٫ظ

سلام
یه سوال خدمت اساتید گرامی در مورد مرخصی مشاوره میخاستم امسال مشکلاتی دلرم که نمیشه فعلا تحصیل کرد ، هزینه ایی داره آیا ؟

محمودی نسب
شهریور ۱۴, ۱۴۰۳ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

سلام خدمت شما
خوشبختانه مرخصی تحصیلی هیچ هزینه ندارد.
موفق باشید.

مدیر
شهریور ۱۴, ۱۴۰۳ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

ببخشید اگر انصراف بدم چی ، متاسفانه حضوری ثبت نام کردم ؟

محمودی نسب
شهریور ۱۴, ۱۴۰۳ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مدیر

سلام، اگر قصد دارید انصراف بدهید، حتما باید فرم یا همان برگه مخصوص انصراف را تکمیل نموده و امضاء کرده و تحویل دهید، وگرنه برای تان، هم شهریه ثبت شده و هم نمی توانید مدارک تان را بازپس بگیرید.
توصیه میکنم: در صورت انصراف دادن، اگر علاقه و حوصله ادامه تحصیل دارید، ضمن اینکه قبل از آزمون خوب مطالعه نمایید، حتما در رشته و گرایش خودتان ادامه تحصیل نمایید و نه غیرمرتبط.
موفق باشید.

مدیر
شهریور ۱۴, ۱۴۰۳ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

هزینه ای نداره استاد هنوز پولی واریز نکردم .

محمودی نسب
شهریور ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مدیر

الان پولی نداید، بعدا بهر دلیل مانند: گرفتن مدارک تان به شما گیر خواهند داد، و خب منطقی هم هست، چون شما یک کد دانشجویی را در دانشگاه اشغال کردید، و فقط با انصراف آن کد در سیستم حذف میشود.
درود.

حسین امیری
شهریور ۱۴, ۱۴۰۳ ۲:۳۳ ب٫ظ

باسلام خدمت دکتر محمودی نسب دکتر لطفا راهنمایی بیشتر میخواستم چطور میتوانم از جنابعالی کمک بگیرم

محمودی نسب
شهریور ۱۴, ۱۴۰۳ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین امیری

سلام جناب امیری گرامی
اصلا نه خودتان را دست کم بگیرید، و نه بر خود سخت گرفته و بیجا برای خودتان استرس تراشی نکنید. شما خودتان استاد هستید و به کمک امثال بنده هیچ نیاز ندارید. شک نفرمایید که این بار را حتما کفایت میگیرید فقط آنچه را که گفتم واقعا وقت گذاشته و با دقتِ تمام، رساله را با حوصله و خط بخط مطالعه نموده و هرچه میتوانید در آن تمیزکاری نمایید.
برای مطالب پاور پوینت و ارائه خودتان در نوبت دوم و بیشتر یادتان باشد، فقط و فقط تحوالات رساله و حذف و اضافات آن را خیلی خیلی کوتاه برای داوران متمرکز توضیح بفرمایید که آنان بسیار از این روش خوششان می آید.
مثلا: بگویید: منابع دورن متنی را دقیق و یک رویه براساس فرمت دانشگاه تنظیم کردم.
فلان مطلب را بخاطر توصیه شما داوران بزرگوار حذف و بجایش این مطلب را ذکر نمودم.
تمام ایرادات تایپی را برطرف کرده و هرچه در توان داشتم رساله را تمیزکاری کردم.
منابع رساله را بازنگری و کتب عربی و فارسی و انگلیسی و مقالات را تفکیک کردم.
چکیده و مقدمه و بیان مسئله را کامل تر و حجیم تر کردم … و هکذا الی آخر.
پس هیچ مهم نیست و خیلی راحت و روان است جناب امیری.
درود بر شما.

حسین امیری
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

سلام لطفا جهت رفتن به پیش داورها براینکه بپرسم از جون ما چی میخواهند کجا باید برویم واعتراض مان را پیش کی ببریم وبه کی بگیم اصلا جایی هست اعتراض کنیم به این مسله
آخه مگه رساله‌ای که تو ۵و۶ سال طول میکشه میشه تو ۲۵ دفیفه ازش دفاع کرد. از کجاهاش بگیم

ساحل
شهریور ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین امیری

سلام
ای کاش تمام دانشجویان مقطع دکتری دست در دست هم میدادن و با یک بنر بزرگ به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد می‌رفتیم و فریاد اعتراض سر می‌دادیم که این پیش دفاع متمرکز به درد نخور حذف شود

حسین امیری
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

با عرض سلام دوباره دوبار منو تو پیش دفاع انداختن برای بار سوم چیزی ندارم بگم قطعی اینترنت وبی اطلاعی استاد راهنمای عزیز ومفت خور بنده که دو مقاله به مفتی نصب اش شده باعث این کار شده چون نمی تواند حداقل از خودش دفاع کند نمی‌دانم چکار کنم هرچه گفتن وایراد گرفتن تو دفعه اول انجام داده ام الان چیز جدیدی واسه اضافه کردن ندارم اکثرا ویرایشی وچند معیار ونو آوری از رساله را ایراد گرفتن الان حدود ۵سال هست درگیر مقاله ها بودم بعد گرفتن مقاله ای اس آی الان داور های پیش دفاع ول کن نیستن تو جلسه دفاع دوم ۲.۵ ساعت بدلیل قطع ووصل شدن اینترنت معطل شدن در عوض منو انداختن تا تلافی دیر کردنشون بشه آخه من چه گناهی دارم چرا الکی گیر می‌دهند وقتی یک مقاله ای اس آی را ۱۳۰ دوار نگاه میکنه بعد تایید میگره آیا لازم هست داور پیش دفاع که اکثرا حتی رساله نمخوانن نظر بدهند در مورد کفایت داشتن یا نداشتن رساله آیا این سلیقه شخصی نیست چرا با سلیقه شخصی رفتار مکنن خ. د وادفا گفته اگه داور ها ۷نفر در جلسه نباشن جلسه نباید برگزار بشه اینها برگزار کرده و ایرادات جلسه اول را دوباره با اینکه من اعمال کرده بودم نوشته اند وما حق هیچ گونه اعتراضی را در جایی ندارم پس دردمان را به پیش که ببریم خواهشا منو راهنمایی کنید واقعا اعصاب واسه من نزاشتن

محمودی نسب
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین امیری

سلام جناب امیری عزیز
بنده و تمام دانشجویان دکترای تخصصی شما را درک میکنیم چون خودمان درگیر این فاجعه بوده یا هستیم،
ولی دوست من چکار میشود کرد؟ عزیزان دانشجوی دکتری، گیر یک عده زبان نفهم و منفعت طلب و مغرور افتاده اند و چاره ای نیست جزاینکه بسازیم، ولی یک مورد خوب را خبر دارم که برای انرژی گرفتن تان تاثیر مثبت دارد و آن اینکه: بالای نود درصد دانشجویانی که برای دفعه سوم پیش دفاع را انجام میدهند، داوران متمرکز آنان را کفایت میدهند، مگر اندکی که هیچ کار جدیدی روی رساله انجام نداده باشند، یا خیلی خیلی اندک رساله را اصلاحات کرده باشند.
جناب امیری، حتم دارم که این بار را کفایت خواهید گرفت، فقط لازم است وقت گذاشته و رساله را بسیار تمیزکاری نمایید. مواردی مانند: یک رویه بودن و نظم منابع درون متنی یا تفکیک منابع یا دسته بندی مطالب ذیل هر فصل های چهارگانه.
جناب امیری، سعی کنید از اول تا آخر رساله را حرفا بحرف خودتان بخوانید تا حتی یک ایراد تایپی و شکلی و اشکال در شناسه های اصلی و فرعی نداشته باشید، همان کاری که من خودم انجام دادم و بسرعت کفایت را گرفتم تا جایی که برای بارگذاری جهت دفاع نهایی اصلاحاتی نداشتم مگر چند مورد خیلی ساده که نصف روزه درستش کردم.
جناب امیری منتظر خبر مسرت بخش قبولی شما در پیش دفاع آتی هستم.
توکل تان بخدا باشد و التماس دعا.
والله ولی التوفیق.

حسین امیری
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۹:۵۱ ب٫ظ

واقعا این طرح مقرضانه هست واقعا دانشجویان را آزار میدهن بجای تشویق وادامه راه خدا از هیچ کدامشان نگذرد

مدائنی
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۶:۰۱ ب٫ظ

سلام برای من در وادافا زده کفایت ندارد
ولی در پژوهشیار هنوز در مرحله۱۱مانده وبه۷برگشت نخورده
وقسمت بارگزاری اصلاحات فعاله
میتونم پایان ناممو اصلاح کنم و بذارم؟ میره مرحله بعد؟

محمودی نسب
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مدائنی

سلام
چه رای داوران متمرکز کفایت باشد و چه عدم کفایت، تا استاد راهنمای رساله تان آن را تیک تایید نزند، به مرحله بعد یا قبل منتقل نمیشوید.
پس به استاد راهنما بگویید شما را با تیک تایید رای داوران متمرکز در وادافا به مرحله هفت عودت دهد.
دقت بفرمایید: اگر عینا نکاتی را که داوران متمرکز گفتند ولو نادرست اِعمال کنید، حتما بار بعد به شما کفایت را خواهند داد.
موفق باشید.

مدائنی
شهریور ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

استاد راهنمام میگن هیچ گزینه ای براشون فعال نیست

محمودی نسب
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مدائنی

سلام دوست من
تمام کسانی که عدم کفایت میگیرند دقیقا شرائط شما را دارند و عینا همان مرحله ۱۱ برای شان محفوظ می ماند تا استاد راهنما از طریق سامانه پژوهشیار آنان را به گام ۷ باز گرداند. رفیق من، مگر میشود داوران متمرکز رای عدم کفایت داده و درعین حال بدون طی دو ماه از گذشت رای عدم کفایت، حق و توان بارگذاری داشته باشید؟
طبق قانون: کسانی که عدم کفایت میگیرند زودتر از دو ماه از گذشت جلسه گذشته، نمی توانند به گام یازده جدید منتقل شوند. تازه خود دانشگاه باید با ارسال نامه (از طریق شبکه دولت) اجازه مجدد شرکت شما را از سازمان مرکزی برای پیش دفاع جدید بگیرد. و کمیته سازمان مرکزی در صورتی این اجازه را می دهد که شما اصلاحات را انجام داده باشید. همینطور نامه تایید اصلاحات از جانب استاد راهنما نیز لازم است. درود بر شما.

مدیر
شهریور ۱۲, ۱۴۰۳ ۹:۴۷ ب٫ظ

عرض سلام و ادب
اساتید امسال قسمت شد دکترا قبول شم فقط ۳ ترم رساله و هرترم ۶ واحد برام سواله تو این ۳ ترم چه باید کرد؟

محمودی نسب
شهریور ۱۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مدیر

سلام خدمت شما و مبارک باشد.
کلا رساله ۱۸ واحد است، و گرچه نمره آن کاملا صوری و تصنّعی بوده و هیچ تاثیری روی معدل ندارد، ولی در عین حال شما به اصطلاح و عبارت: “سه ترم رساله” هیچ توجه نکنید، زیرا بعد از ترم اول رساله، دفعات بعد از آن را باید با عنوان: “ادامه رساله” انتخاب واحد نمایید، ولو ده مرتبه و بیشتر تا زمانی که تمام شرائط مانند: عبور از نمره زبان دکتری، داشتن دو مقاله علمی پژوهشی و قبولی در امتحان جامع در کارنامه خود داشته باشید.
این را بدانید: پیمودن مراحل فوق و نیل به دفاع نهایی و دکتر شدن، بسیار بسیار سخت، ولی باز غیرممکن نیست، و با عزم راسخ و سعی و تلاش بس فراوان، این فرایند طی خواهد شد.
موفق باشید.

مدیر
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

بسیار سپاسگزارم ، رشته م هم غیر مرتبطه و هفت خوان رستمه کاش قبل شرکت با این قسمت آشنا میشدم و قطعا مطالعه و هزینه نمیکردم .
اصلا فکرشو نمیکردم اینطور باشه و در باد دوران ارشد خوابیده بودم
سپاس باز سپاس

علی
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۵:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مدیر

خودتو بدبخت نکن داخل دانشگاه آزاد برو کامنت هارو بخون برا دوتا مقاله الان باید بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون هزینه کمی بدون شهریه و ….،

مدیر
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علوم انسانی یک مقاله میخاد اونم داخلی باشه مشکلی نیستش مدیریت دولتی

محمودی نسب
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مدیر

سلام علیکم
نه هرگز چنین نیست.
در علوم انسانی دو مقاله از نوع علمی پژوهشی که بالاترین سطح یک مقاله است را از شما مطالبه میکنند و گرفتن این دو نوع مقاله، فوق العاده سخت است، وگرنه هرگز مجاز به شرکت در دفاع نهایی نخواهید بود.
زبان و امتحان جامع و پیش دفاع و ازاین قبیل را فوقا عرض کردم.
پس دسته کم نگیرید.
درود بر شما و موفق باشید.

Shahram
شهریور ۱۷, ۱۴۰۳ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

جناب محمودی نسب منم سرچ کردم برای علوم انسانی و گرایش مدیریت دولتی یک مقاله پژوهشی Q1 با ۵ امتیاز آموزشی برای پیش دفاع کفایت میکند.
سوالی که ذهن بنده رو مشغول نموده نمره ept هستش که گویا دو سال اعتبار داره پس علنا باید از ترم ۳ ببعد باید اقدام نمود.

ساحل
شهریور ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مدیر

سلام
اگر واقعا شرایطش را دارید به جای اینکه پول بدید دانشگاه آزاد برید خارج از ایران هم خیلی بهتره هم به دانشجو اهمیت میدن و دانشجو را تشویق میکنن بخصوص شما که تازه ترم اول میخواهید برید

ماندگار
شهریور ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

سلام وقت بخیر . دوستان اگر در پیش دفاع کفایت لازم رو دریافت کنیم و اصلاحات از طرف داروان داده بشه . چند وقت فرصت داریم اصلاحات رو انجام بدیم و مجددا بارگزاری کنیم تا به مرحله ۱۳ برسیم؟؟؟ استادم با تجربه دانشجوهای قبلی گفته محدودیت زمانی ندارید ولی خانم پشتیبان دانشگاه خودم گفتن حدود ۸ روز . الان موندم چکار کنم . کسی از این شرایط مطلع هست که منو در جریان بگذاره . ممنونم
و ی شرایطی دارم که ممکنه تا دو هفته نتونم بارگذاری کنم . مشکلی پیش نمیاد؟؟؟؟

محمودی نسب
شهریور ۱۱, ۱۴۰۳ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ماندگار

سلام خدمت شما
بارگذاری رساله اصلاحات شده حدود ده روز بیشتر نیست، وگرنه موکول به ترم بعد خواهید شد.
پس سعی کنید در اولین فرصت رساله را بارگذاری کنید و با تکمیل فرم های هفتگانه (سه عدد برای دفاع و چهار عدد برای گزارش شش ماه اول تا چهارم) به گام ۱۳ برسید، و خیلی هم وسواس برای اصلاحات بخرج ندهید، چون آخرش بعد از دفاع نهایی، اصلاحات پایانی دارید.
موفق باشید.

ماندگار
شهریور ۱۱, ۱۴۰۳ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلم مجدد . ممنون از از شما آقای محمودی نسب. بنظر شما داورا مجددا پایان نامه اصلاح شده ای که بار گزاری میکنیم رو نگاه میکنند؟

محمودی نسب
شهریور ۱۱, ۱۴۰۳ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ماندگار

هرگز و ابدا
نه داوران متمرکز، و نه داوران دفاع نهایی، آنان هیچگونه اختیار و تسلطی نسبت به رساله دانشجو بعد از اتمام داوری ندارند که ندارند، و خوشبختانه فقط شمایید و استاد راهنما.
موفق باشید.

ماندگار
شهریور ۱۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

بسیار هم خوب. ممنون آقای دکتر محمودی نصب . خیلی با حوصله به همه کامنت ها پاسخ میدید و این کار شما برای رفع ابهام دوستان خیلی ارزشمنده. با ارزوی سلامتی و موفقیت روزافزون
ماندگار محمودی

محمودی نسب
شهریور ۱۱, ۱۴۰۳ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ماندگار

سلام خدمت شما
فرصت برای بارگذاری رساله اصلاحات شده حدود ده روز بیشتر نیست، وگرنه موکول به ترم بعد خواهید شد.
پس سعی کنید در اولین فرصت رساله را بارگذاری کنید و با تکمیل فرم های هفتگانه (سه عدد برای دفاع و چهار عدد برای گزارش شش ماه اول تا چهارم) به گام ۱۳ برسید، و خیلی هم وسواس برای اصلاحات بخرج ندهید، چون آخرش بعد از دفاع نهایی، اصلاحات پایانی دارید.
موفق باشید.

مدائنی
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ماندگار

سلام نتیجه پیش دفاعتون زده کفایت دارد یا ندارد
واصلاحات داده
چون برای من زده کفایت ندارد واصلاحات داده وتوی پژوهشیار میتونم اصلاحاتو بارگزاری کنم

آیدین
شهریور ۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

سلام یه سوال دارم من دو ترم رساله را برداشتم و چیزی حدود پنج ترم مرخصی تحصیلی گرفتم اما در همین حین پروژه ام به اتمام رسید و دومقاله isiهم چاپ کردم این ترم رساله سوم را انتخاب کردم آیا میتوانم این ترم پیش دفاع شرکت کنم منع آموزشی یا پژوهشی ندارد ؟البته شهریه تمامی سنوات را هم پرداخت کرده ام .ممنون از دوستان اگه اطلاعی دارند راهنمایی کنند .

محمودی نسب
شهریور ۹, ۱۴۰۳ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  آیدین

سلام علیکم
ملاک توانستن یا نتوانستن شرکت یک دانشجو مانند: شما در جلسه پیش دفاع، گام ها یا همان مراحل پژوهشیار تعیین خواهد کرد نه هیچکس دیگر.
پس لازم است بسرعت وارد سامانه پژوهشیار شده و مرحله به مرحله گام ها را (از طریق تکمیل مستندات) با تیک سبز خوردن طی نمایید، و بمحض اینکه ان شاءالله به مرحله ۱۱ رسیدید، آری این به معنای آمادگی کامل و بدون عیب و نقص شما جهت شرکت در جلسه پیش دفاع است.
فقط این را مواظب باشید که استاد راهنما و استاد مشاور در انتقال و مساعدت به شما در مراحل مختلف تا گام ۱۱ نقش دارند و نباید بی ارتباط با آنان باشید.!
موفق باشید.

دانش
شهریور ۸, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان
دوستان عزیز لطفا به هر کسی میتونین لینک کارزار ((حذف پیش دفاع متمرکز)) را بفرستین تا امضا کنن بلکه به نتیجه برسیم

Aio
شهریور ۸, ۱۴۰۳ ۲:۲۵ ق٫ظ

دو سوال دارم خواهشا جواب بدید برای ثبت نام ضروریه
۱. هزینه استاد راهنما و مشاور با دانشجوه و امسال قیمت مصوب چند بود؟
۲. وام تحصیلی شرایطش چطوریه ؟

محمودی نسب
شهریور ۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  Aio

سلام
استاد راهنما و مشاور هیچ هزینه شخصی و جدای از شهریه نداره و شما هرگاه شهریه پرداخت میکنید از انواع خدمات علمی مثل: کلاس تدریس و اساتید راهنما و مشاور برای رساله …، برخوردار خواهید شد.
شرائط وام تحصیلی و چند و چون آن فقط و فقط در اختیار و حیطه بخش مالی همان دانشگاهی است که شما دانشجوی آن بوده و با یک تماس تلفنی می توانید از جزئیاتش مطلع شوید.
موفق باشید.

fazmoshp
شهریور ۸, ۱۴۰۳ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  Aio

با عرض سلام و ادب: اساتید در دانشگاه آزاد، قیمت مصوب رسمی ندارند. قیمت مصوب غیر رسمی دارند؛ که نمی توانید خشکه حساب کنید. بلکه باید از طریق ارائه مقالات بسیار معتبر در نشریات به روز و دارای رتبه های بسیار بالا در رشته های فنی و مهندسی حساب کنید. حال هر چه واحد دانشگاهی دارای رتبه بالاتر و مدرک دانشگاهی استاد از دانشگاه های دولتی بهتر باشد، جایگاه استاد، رفیع تر و لذا انتظارش بیشتر است. در واحدهای آزاد دارای برترین رتبه ها باید دانشجویان بتوانند نام درخشان اساتید را به لیست دانشمندان ۲ درصد برتر منتقل نمایند؛

fazmoshp
شهریور ۷, ۱۴۰۳ ۶:۳۷ ب٫ظ

با عرض سلام و ادب: متاسفانه علی رغم تلاشم برای رزرو امروز، رشته هیات تخصصی برایم خالی بود و ظرفیت کلا برایم تکمیل زده بود. اما رشته – گرایش و سایر اطلاعات صحیح بودند. تیکت های پژوهشیار هم که نوشتم، جوابی ندادند تا زمان رزرو تمام شد.
کسی از دانشجویان گرامی می داند ماجرا چیست؟
یک سوال مهم دیگر هم داشتم: آیا برای پیش دفاع دوم به بعد باید فایل رساله پیش دفاع اول را حذف کرد یا امکان قرارگیری دو نسخه همزمان از رساله وجود دارد؟
پیشاپیش با تشکر فراوان از پاسختان.

محمودی نسب
شهریور ۷, ۱۴۰۳ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام خدمت شما
خیلی مهم:
برای پیش دفاع دوم و بیشتر؛
اولا حتما باید دو ماه طی شود تا رخصت شرکت در جلسه پیش دفاع را داشته باشید، و این امر موکول به آن است:
کمیته ای که متخصص این کار است در سازمان مرکزی، رساله جدید شما را رویت نموده و در صورت اِعمال تغییرات و اصلاحات بر اساس آنچه را داوران در وادافا گفتند، اجازه (شرکت در جلسه پیش دفاع) را برای تان بصورت کتبی برای دانشگاه صادر کنند.
ثانیا به هیچ وجه نمیشود چند رساله را بارگذاری نمود، بلکه فقط و فقط رساله جدید با اصلاحات قابل ذخیره است و بس.
پس هرچه شما کردید و اِعمال اصلاحات بر پایه آنچه را که داوران متمرکز در وادافا نوشتند.
درود.

آرام
شهریور ۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام

برای بار دوم پیش دفاع همون تیم داوری اول هستند یا تغییر میکنند؟ ممنون

محمودی نسب
شهریور ۸, ۱۴۰۳ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

با سلام
بله، کاملا همان ۹ عضو هستند، ولو برای بار سوم و بیشتر.
فقط ممکن است از از این ۹ نفر داور، تنها مثلا ۶ تن از آنان در جلسه آنلاین شوند، ولی خب در هر صورت رای شان برای رساله صادر میکنند.

آرام
شهریور ۸, ۱۴۰۳ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

تشکر

Blue
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

دوستان بی زحمت جواب بدید خیلی مهمه برام ، هر ترم وام میدن ؟
ممنون میشم جواب بدید

Aio
شهریور ۸, ۱۴۰۳ ۲:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  Blue

دوستان ترم بالایی جواب میدن ؟

منوچهر فانی
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

واقعا خواهش می کنم پیش دفاع متمرکز را رد کنید هشت سال است خود وخانواده ام گرفتار شدند وتمام زندگی ام را تحت تاثیر قرار داده بدون اینکه اخذ این مدرک هیچ فایده ای داشته باشد

منوچهر فانی
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

سلام.من ودوستانم نزدیک هفت ونیم سال است که گرفتارهستیم یا گرفتار زبان یا پیش دفاع یا…خواهشمندیم این پیش دفاع متمرکز را حذف کنید

مینا
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

من پیش دفاع داشتم و نظر اساتید در جلسه این بود که اصلاحات جزیی دارم و کار قابل قبوله. فردای روز دفاع سامانه وادافا رو که باز کردم واقعا از دیدن اصلاحات و نتیجه سه روز شوکه بودم. عدم کفایت ولی با اصلاحات یه رساله دیگه برام بارگزاری شده بود و حتی یه کلمه از نظر اساتید که اتفاقا کپی پیست کرده بودن از رو همدیگه ربطی به موضوع من نداشت. زمانی که من از طریق معاونت پژوهشی پیگیر شدم گفتن به هیچ عنوان نظر رو برنمیگردونن. گفتم لااقل اصلاحات خودمو بدین ولی گفتن نمیتونن و تهدیدم کردن که اگر بیشتر جلو برم در دفاع بعدی هم چون همین گروه خواهند بود اذیتم میکنن. دستم به هیچ جا بند نیست. حتی نمیدونم اصلاحاتم چیه. کلا از این که وارد داتشگاه آزاد شدم خیلی از حودم شرمنده ام.

نازی
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام واقعا متاسفم چرا تهدید کردند ؟نمیتونید از طریق سازمان مرکزی ویا معاون پژوهشی واحدتون پیگیری کنید ؟

محمودی نسب
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام خدمت شما
توصیه میکنم اصلا از کوره این جماعت داوران برخی بی انصاف در نرفته و آرامش خود را حفظ کنید و بدانید این مرحله را تمام دکترین باید طی کنند.
داوران دوست دارند رساله را نسبت به قبل متحول ببینند.
پس سعی کنید هرچه میتوانید در رساله تان تمیزکاری کرده و منابع درون متنی را یک رویه و مرتب و بر اساس فرمت دانشگاه تدوین نمایید.
منایع را فارسی و عربی و مقالات و سایت ها در آخر رساله تفکیک نموده و تمام آنچه داوران در جلسه بصورت شفاهی گفتند حتی الامکان اِعمال نمایید و دراینصورت مطمئن باشید این بار را کفایت میگیرید.
درود.

سحر
شهریور ۵, ۱۴۰۳ ۱:۲۲ ب٫ظ

دوستان گرامی برای آزمون ept میشه بفرمایید چه منبعی رو شروع کنم و اگه تجربه ایی دارید ممنون میشم در اختیارم بزارید.

محمودی نسب
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام خدمت شما
عالی ترین روش برای قبولی در آزمون ept, دانلود پی در پی نمونه سوالات آن و حل و تمرین آنهاست بخصوص با نظارت یک استاد زبان.
با این روش حتما قبول خواهید شد.
موفق باشید.

محمودی نسب
شهریور ۱, ۱۴۰۳ ۱:۳۵ ب٫ظ

سلام دوستان
کسانی که پیش دفاع داشته و دارند، حواس شان باشد برای رویت نتیجه پیش دفاع در سامانه وادافا بعد ۲۴ ساعت از گذشت جلسه، وقتی روی نتیجه جلسه (مستطیل سیاه رنگ) کلیک میکنند، یک نظر سنجی ۱۰ شماره ای نمایان میشود، و تا این نظر سنجی را کامل پر نکنند، نتیجه جلسه پیش دفاع با نظرات داوران رو نمیشود.
رفقای ارجمند، دقت کنید شماره ۱ تا ۹ را هر گزینه که خواستید بزنید، ولی حتما حتما حتما گزینه ۱۰ را که در مورد میزان رضایت شما از اصل برگزاری پیش دفاع متمرکز است، آخرین مربع و گزینه را که نوشته: “خیلی کم” تیک بزنید.
بنده با اینکه کفایت را گرفتم، ولی خدا می داند، باز بخاطر حمایت و مساعدت در حق دوستان عزیز همین کار را کردم.
درود بر شما.

fazmoshp
شهریور ۳, ۱۴۰۳ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با عرض سلام و ادب: جا دارد قبولی تان تبریک عرض کنم و بابت همکاری و انتقال اطلاعات ارزشمند از شما بسیار تشکر کنم.
چون از اولین بارم چند ماهی گذشته، یادم رفت است که نتیجه نهایی پس از پر کردن نظرسنجی، از طریق همان مستطیل سیاه رنگ قابل مشاهده است؟
با تشکر فراوان.

محمودی نسب
شهریور ۳, ۱۴۰۳ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام و سپاس همکلاس ارجمند
خب ضرر ندارد، یک سری به سامانه وادافا زده و ببینید میتوانید نظرسنجی را پیدا کنید؟
اگر باشد، در همان فیلد نتیجه، مستطیل سیاه است.
ضمنا داوران بسیار نسبت به اصلاحات آنچه را در وادافا ثبت کردند تعصب داشته و حساس اند‌. حال اگر عدم کفایت دادند، هیچ نگران نباشید با اِعمال اصلاحات خواسته شده در وادافا، بدون شک کفایت را خواهند داد.
درود بر شما.

سحر
شهریور ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

ازمون جامع رو کشوری کردن امیدی هست به ادامه دادن ، مشکل من آزمون ept بود اینم اضافه شد.
لطف میکنید دوستان بگن امسال هزینه و شهریه هر ترم قدری در میاد.
و آیا توصیه به تحصیل در مقطع دکترا میفرمایید علوم انسانی .

منوچهر فانی
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام نه بابا مگر بیکار هستید تمام فکر وزندگی تان را تحت تاثیر قرار می دهد

منوچهر فانی
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

کلی پول باید بهشون بدید هفت سال هشت سال هم طول می کشد و یک پیری زود رس

میهن دوست
مرداد ۳۰, ۱۴۰۳ ۷:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
کسی اطلاع داره آیا در شهریور ماه اجازه بارگذاری در پژوهشیار داده میشود یا خیر?

محمودی نسب
مرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۳:۴۰ ب٫ظ

سلام رفقای گرامی‌، چه احوال؟
امروز بیست و هشتم مردادماه ۴۰۳، بنده پیش دفاع دکتری داشتم و بحمدالله داوران، کار اینجانب را پسند و تحسین نموده و رای به کفایت دادند.
امیدوارم تمام شما دوستان ارجمند این مرحله را بخوبی طی نموده و بلافاصله دفاع نهایی انجام داده و فارغ التحصیل بشوید.
خداوند متعال، به مدیر ارجمند این سایت خوب و ارزشمند که مشکلات دانشجویان عزیز را به قصد اصلاح به اشتراک میگذارند، خیر دنیا و آخرت عنایت فرماید.
موفق و موید باشید.

نازی
مرداد ۲۹, ۱۴۰۳ ۹:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

تبریک فراوان موفق باشید ،ممکنه از سوالاتی که داوران پرسیدن و ایراداتی که گرفتن توضیح مختصری دهید ‌ممنون

محمودی نسب
مرداد ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  نازی

سلام خدمت شما و سپاس
ببینید چند نکته خیلی مهم:
اول؛ دانشجو اگر برای بار دوم و بیشتر در جلسه پیش دفاع شرکت میکند، فقط و فقط باید تحولات رساله را بصورت خیلی محتصر حدو ده دقیقه توضیح دهد.
دوم؛ داوران اکثر به آنچه در وادافا بعنوان اصلاحات مطرح نمودند حساس هستند و اگر دانشجو همه را دقیق اِعمال کرده باشد، بدو کفایت میدهند.
سوم؛ به ندرت در جلسه پیش دفاع، داوران از دانشجو سوال میکنند و فقط خودشان نظرات شان را به نوبت گفته و ایراد میکنند.
چهارم؛ در جلسه پیش دفاع من، خوشبختانه هیچ ایراد ماهوی و محتوایی نگرفتند و تنها چند مورد خیلی ساده شکلی گرفتند.
۱. این متن شما نیاز به تیتر ندارد و بهتر است ذیل متن قبلی واقع شود.
۲. برخی تیترهای شما طولانی است و خوب است کوتاه تر شود.
۳. شناسه های اصلی و فرعی، تجدید نظر شود تا کارتان عالی تر شود.
۴. نظر فلان شخص در بیان مسئله حذف شود بهتر است، چون دیدگاهش به وهابیت نزدیک است.
۵. منابع و کل رساله، هیچ نباید فردی را به دو شکل معرفی کند، مثلا یکجا بنویسد: مجلس و باز جایی دیگر بنویسد: علامه مجلسی، و بالاخره یا همه جا مجلسی و یا تماما علامه مجلسی باشد.
درود بر شما.

آرمان
مرداد ۲۹, ۱۴۰۳ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

الحمدلله

Zahra
مرداد ۲۵, ۱۴۰۳ ۷:۳۱ ب٫ظ

سلام وقتی جلسه پیش دفاع رزرو میکنیم
چه وقتی قطعی می‌شود؟ چون من ۲۷ نوبت پیش دفاع گرفتم ولی هنوز ثبت دبیرخانه نشده

محمودی نسب
مرداد ۲۶, ۱۴۰۳ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Zahra

سلام خدمت شما
ببینید کلا سه گزینه دارد.
اول؛ ثبت درخواست
دوم؛ تایید دبیرخانه
سوم؛ تایید فنی
اگر گزینه اول تان که ثبت درخواست است تیک سبز خورده، هیچ مشکلی نیست، درعین حال بهتر است با دانشگاه قسمت پژوهشی تماس گرفته و بگویید که دو مورد بعد را تایید نمایند.
موفق باشید.

احمد
مرداد ۲۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

سلام.امروز ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ زمان رزرو پیش دفاع دکتری بود که سیستم وادافا ازدسترس خارج شد و به این علت نتوانستم پیش دفاع رزرو کنم.

آرام
مرداد ۲۵, ۱۴۰۳ ۸:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

۱۴۰۳/۰۵/۲۴ – تمدید
با توجه به قطعی برق و ایجاد امکان رزرو جلسات پیش دفاع متمرکز، به اطلاع می رساند رزرو جلسات پیش دفاع متمرکز تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۵ تمدید شد

آرام
مرداد ۲۰, ۱۴۰۳ ۴:۳۳ ب٫ظ

سلام

زمان رزرو برای دانشجویانی که تا ساعت ۱۲ تاریخ ۲۳/۵/۱۴۰۳ به مرحله ۱۱ سامانه انتقال یافته اند۲۴/۵/۱۴۰۳ خواهد بود.

fazmoshp
مرداد ۲۰, ۱۴۰۳ ۳:۲۸ ب٫ظ

با عرض سلام و ادب: طبق بخشنامه ۱۰ مرداد، برای مقاله موظفی دوم در گروه های مهندسی، می توان یک مقاله کنفرانسی داد یا حتما باید نشریه ای باشد؟

آرمان
مرداد ۱۹, ۱۴۰۳ ۵:۵۳ ق٫ظ

سلام
من دانشجوی قدیمی دانشگاه آزاد هستم و پروپوزالم قبل از اختراع سامانه پژوهشیار در گروه تصویب شده و در واقع هنوز کاری در پژوهشیار انجام ندادم، الان در بخشنامه جدید دیدم که از زمان ورود موضوع در سامانه پژوهشیار در کارتابل مدیر گروه باید یک سال گذشته باشه، به نظرتون برای من هم اجرا میشه؟ یعنی باید در شرایطی که میخوام پیش دفاع کنم، باید یک سال دیگه صبر کنم؟ فکر کنم؟ خودشون به بخشنامه شون نمیخندن؟

عاطفه
مرداد ۱۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

سلام، تا اونجاکه من میدونم و درست هم هست، اصلا هیچ ازین خبرا نیست، مهم اینه که شما تو پژوهشیار از مرحله یک باید خودتونو برسونین به مرحله یازده برا پیش دفاع.
پس فقط به سرعت پیگیر باشین که برسین به مرحله یازده، و هیچ محدویت زمانی نداره.

آرمان
مرداد ۲۱, ۱۴۰۳ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  عاطفه

ممنونم، ان شاء الله همین طوره که شما میفرمائید

زهرا
مرداد ۲۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرمان

بله حتما باید ۱ سال از زمان دفاع پروپوزالتون گذشته باشه وگرنه در پژوهشیار شمارو به مرحله بعد منتقل نمیکنند

آرمان
مرداد ۲۱, ۱۴۰۳ ۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

آخه من چند سال پیش از پروپوزالم دفاع کردم، به خاطر این بخشنامه که نباید یک سال دیگه معطل بشم، منطقاً باید در این سیستم کوفتیشون یه راهی برای ثبت تاریخ دفاع از پروپوزال وجود داشته باشه

زهرا
شهریور ۹, ۱۴۰۳ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  آرمان

مهم پژوهش یار نیست، مهم اینه حداقل یک سال از زمان دفاع پروپوزالتون گذشته باشه، اگر گذشته که مشکلی نیست خودشون درست میکنن پژوهشیار رو

محمودی نسب
مرداد ۲۱, ۱۴۰۳ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

سلام علیکم
این نکته را مد نظر داشته باشید که اولا: استاد راهنما و استاد مشاور بخشی از ارتقای دانشجو به گام ها را (تا مرحله هفت) بر عهده دارند.
ثانیا رایزنی و سفارش آنان به مسئول پژوهشی دانشگاه در صعود به مراحل بالاتر بسیار مثمر ثمر بوده، و درنتیجه از آنان بخواهید که شما را مساعدت نمایند.

عدالت
مرداد ۱۷, ۱۴۰۳ ۱:۵۸ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
دیروز با مدیر پژوهش دانشگاه مون صحبت کردم ایشان گفتند امکان داره تا پایان شهریور مجدد به دانشجویان اجازه بارگذاری اطلاعات تو پژوهشیار بدند و تو وادافا امکان رزرو نوبت پیشدفاع فراهم شه.

محمودی نسب
مرداد ۱۷, ۱۴۰۳ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  عدالت

سلام خدمت شما
سازمان مرکزی بمن گفت: معمولا یک هفته پس از نوبت دهی توسط سامانه وادافا، جلسات پیش دفاع آغاز میشود.
حال با این مطلب فوق، اگر قرار باشد آخر شهریور باز رزروی در کار باشد، پس باید در مهرماه جلسات پیش دفاع دیگری راه اندازی شود! در صورتی که بنظر میرسد همیشه در آبان ماه جلسات تشکیل میشود و نه زودتر.
درعین حال آری هیچ بعید نیست که بخاطر کاستن از تراکم و صفوف متقاضیان پیش دفاع، اینکار را بکنند.
یعنی: بغیر از آبان ماه، مهرماه نیز پیش دفاع برگزار نمایند.
درود بر شما.

محمودی نسب
مرداد ۱۷, ۱۴۰۳ ۸:۰۸ ق٫ظ

سلام دوستان گرامی
راس ساعت ۸ صبح امروز، هفدهم مردادماه ۱۴۰۳، رزرو پیش دفاع دکترای تخصصی آغاز شد، پس تا ظرفیت کامل نشده است، بسرعت اقدام کنید.
موفق و مویّد و منصور من الله باشید.

fazmoshp
مرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۵:۵۴ ب٫ظ

با عرض سلام مجدد: من نکته ای را متوجه نشدم. کسب دو بار نمره ۴۲ از EPT که تغییری نکرده است؟
پیشاپیش با سپاس از پاسخ دوستان.

عدالت
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۲:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
به نظرتون تو اواسط شهریور ماه مجدد پیش دفاع متمرکز برگزار میشه؟

fazmoshp
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  عدالت

با عرض سلام: اگر سازمان مرکزی به جناب آقای محمودی نسب درست گفته باشد و جلسات تا ۲۰ شهریور ادامه یابد، حتما یک بار دیگر رزرو انجام می شود (تا پایان این ترم).

عدالت
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

ممنون

عدالت
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

ممنون از شما

Zahra
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۷:۱۶ ق٫ظ

سلام اگر در مرحله ۱۰ پژوهشیار باشیم و امروز به مرحله ۱۱ برویم باز هم امکان رزرو جلسه پیش دفاع وجود دارد ؟ و سامانه دوباره غیر از تاریخ ۵/۱۷ برای رزرو پیش دفاع اعلام می‌کند؟

محمودی نسب
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  Zahra

سلام. فقط و فقط انتقال به گام ۱۱ تا دهم مردادماه ۴۰۳ را سامانه وادافا رزرو می دهد.
همینکه به تاریخ یازدهم مرداد خورد، هرگز تمدیدی در کار نیست، و به هیچ وجه قبول نمیکنند!
ولذا می رود برای نوبت بعد.
درود بر شما.

Zahra
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

ممنون از پاسختون
منظورتون از نوبت بعد چه زمانی است ؟

محمودی نسب
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  Zahra

بله بزرگوار، نویت بعد یعنی: دو سه ماه دیگر (باحتمال خیلی قوی، آبان ماه) و خب باز یعنی: همین مراحل و اوضاع تا نیل به مرحله ۱۱ جهت رزرو جلسه پیش دفاع دکتری که به طرق مختلف مانند: پیش نویسِ وادافا به دانشجویان اعلان میشود. پس سعی کنید سریع به گام ۱۱ منتقل شوید تا کارتان جلو و آماده باشد. درود.

fazmoshp
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با عرض سلام و ادب: اگر سازمان مرکزی به شما گفته که جلسات تا ۲۰ شهریور ادامه دارند، پس قطعا یک رزرو دیگر برای شهریور خواهیم داشت.

محمودی نسب
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام. بله بنده شخصا با سازمان صحبت کردم و بهم گفتند: جلسات پیش دفاع حدودا بیستم مردادماه آغاز شده و تا بیستم شهریورماه ادامه دارد.
ولی اینکه باز یک رزرو دیگری در شهریورماه صورت بگیرد یا نه؟ این مطلب را اطلاعی ندارم.
ان شاءالله که همینطور باشد و قبل از ترم جدید (مهرماه)، مجدد نوبت دهی برای پیش دفاع انجام پذیرد.
درود بر شما.

محمودی نسب
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

البته شایسته است این نکته را جهت اطلاع دوستان عرض کنم:
دانشجویانی که یک مرتبه و بیشتر، عدم کفایت گرفتند، (بخاطر الزام شان به اصلاحات از ناحیه داوران متمرکز و فرصت کافی در این خصوص) باید حد اقل دو ماه از پیش دفاع شان گذشته باشد تا بتوانند پیش دفاع جدید را رزرو نمایند. درود.

fazmoshp
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

این سوالی که از سازمان مرکزی پرسیدید، خیلی ارزشمند بود. خیلی متشکرم.

Zahra
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۶:۴۸ ق٫ظ

اگر در مرحله ۱۰ پژوهشیار باشیم و امروز به مرحله ۱۱ بریم باز هم به این پیش دفاع نمیرسیم ؟ احتمال این که دوباره بعد از تاریخ ۱۷ رزرو پیش دفاع اعلام شود نیست ؟

محمودی نسب
مرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۸:۵۵ ب٫ظ

سلام علیکم
سامانه وادافا پیش ورود خود را این متن زیر قرار داده است:
دانشجوی گرامی زمان ثبت درخواست پیش دفاع دکتری (دانشجویان دارای عدم کفایت) از تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۷ساعت ۸ صبح آغاز و در تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۷به پایان خواهد رسید.

عاطفه
مرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

خودم دلم بحال خودم میسوزه که در دانشگاه آزاد اسلامی، بر خلاف باور برخی مردمان، باید پوست بندازم تا به مرحله دفاع دکتری برسم، ولی دانشگاهای دولتی بدون هیچ دغدغه و خیلی راحت و سریع بدون هبچ گیری دفاع میکنند. بقرآن درست نیست، بخدا پولی که دانشگاه و داوران متمرکز میگیرند حرامه حرامه حرام. آخه یک نفر درستکار و مومن تو این مجموعه بزرگ دانشگاهی پیدا نمیشه که ما رو درکمون کنه؟ دلش بحالمون بسوزه؟ برا خدا حرف بزنه و اعتراض کنه تا این نوع پیش دفاع رو لغوش کنند؟؟؟

منوچهر فانی
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

خدا پدرومادرت رو بیامرزد ما رو الکی اواره کردند خدا جوابشون رو بده

محمودی نسب
مرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۷:۰۸ ب٫ظ

۱۴۰۳/۰۵/۱۴ – اطلاع رسانی برگزاری دوره پیش دفاع متمرکز بسمه‌تعالی برنامه‌ی پیش‌دفاع متمرکز سال ۱۴۰۳ به شرح ذیل اعلام می‌گردد: امکان بارگذاری مستندات لازم برای شرکت در پیش دفاع متمرکز در مرحله ۷ سامانه پژوهشیار، بررسی مشابهت یابی در مرحله ۸ و تایید استاد راهنما در مرحله ۹ سامانه پژوهشیار فعال می باشند. واحدهای دانشگاهی بدون محدودیت می­توانند نسبت به بررسی و تایید مستندات در مرحله ۱۰ سامانه پژوهشیار اقدام نمایند. بررسی و تایید مقالات و مستندات لازم جهت شرکت در پیش دفاع متمرکز، رعایت فواصل زمانی مطابق بخشنامه جامع پژوهشی توسط ادمین پژوهشیار واحد و با نظارت و مسولیت معاون پژوهش و فناوری و یا معاون علمی واحد دانشگاهی انجام خواهد شد. زمان رزرو برای دانشجویانی که تا ساعت ۱۲ تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۰ به مرحله ۱۱ سامانه انتقال یافته اند۱۴۰۳/۰۵/۱۷ خواهد بود. در صورت عدم رزرو توسط دانشجو در سامانه وادافا در فاصله زمانی مشخص شده، دانشجو به مرحله ۷ در سامانه پژوهشیار انتقال داده خواهد شد. آغاز جلسات از روز دوشنبه ۲۲/۵/۱۴۰۳ می‌باشد. برای اندسته از دانشجویانی که بعد از ساعت ۱۲ تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۰به مرحله ۱۱ انتقال یابند امکان رزرو در فواصل زمانی منظم و با اطلاع رسانی توسط سامانه پژوهشیار ایجاد خواهد شد. با توجه به اینکه دانشجویان در نیمسالی که جلسه پیش دفاع برگزار می­گردد ملزم به پرداخت شهریه هستند و تعیین روز تشکیل جلسه پیش دفاع به تعداد دانشجویانی که ثبت نام می­نمایند و زمان رزرو جلسه بستگی دارد پیشنهاد می نماییم نزدیکترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست و رزرو پیش دفاع اقدام نمایند دانشجویان… ادامه نظر»

ماندگار
مرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام وقت بخیر . هیچ اطلاعیه در خصوص بارگذاری در صفحه اول پژوهشیار نزده بودند . امروز اطلاعیه زدند که کسانی که در ۱۰مرداد بارگذاری کردند میتوانند روز پیش دفاع رو رزرو کنند . من ی سوال داشتم . من جاموندم و الانم اماده پیش دفاعم . شرایط برای بارگذاری مجدد و رزرو پیش دفاع وجود داره؟ با این تفاسیر که مشابهت یابی ۵ روز زمان میبره؟

محمودی نسب
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ماندگار

سلام خدمت شما دوست محترم
خدا از این جماعت (سازمان مرکزی) نگذرد، دقیقا این بلا را نوبت قبل سر بنده آوردند و فقط بخاطر اینکه ناگهانی و بدون اطلاع قبل اعلان شد: فقط کسانی که تا دوازدهم اردیبهشت ماه ۴۰۳ باگذاری نموده و به گام ۱۱ رسیدند، حق رزرو جلسه را دارند! و مع الاسف دانشگاه، با وجود تکمیل تمام اسناد از جانب من و حتی بارگذاری رساله ام، ولی باز اینجانب را به گام ۱۱ منتقل نکرده بود، آری همین شد که بناحق جا ماندم و وقتی اعتراض نمودم، دانشگاه در پاسخ گفت: ما هم تقصیری نداریم چراکه بدون اطلاع قبلی، ناگهان چنین دستوری را ابلاغ نمودند.!
و البته راست هم میگفتند.
بله رفیق، خدا میداند تا به مرحله دفاع نهایی و فارغ التحصیلی دکترای تخصصی برسیم، چقدر باید خونِ دل بخوریم.!!! چاره ای نیست.
والله مع الصابرین.

ماندگار
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

مرسی که جواب دادید . چقدر عجیب. من هرصبح صفحه اول پژوهشیار رو چک میکردم. ولی دریغ از یک اطلاعیه. مگه یک اطلاعیه چقدر زمان میبره؟؟. دانشجو که علم غیب نداره.!!!.. اصلا ی جوری شوکه شدم خودم موندم چکار کنم. این انصاف نیست . انگار تمام برنامه شون اینه دانشجو در هر شرایطی کارش به تعویق بیافته بلکه بودجه و هزینه هاشون از جیب دانشجو بیچاره تامین بشه. جدا جای تاسف. از این سامانه پژوهشیار بیزارم .

محمودی نسب
مرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  ماندگار

دوست من، حقیقت این است:
نه کارمندان محترم و خوب سازمان مرکزی و دانشگاها هیچ گناهی دارند، نه سامانه پژوهشیار و نه وادافا.
هرچه ایراد و اشکال و ضعف و مصیبت است، همه و همه از مدیریت تیره دکتر طهرانچی است. دعا کنیم زود برود
با تشکر ویژه از مدیر بزرگوار این سایت عالی.

وام دکتری دانشگاه آزاد
مرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

دوستان دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد

اطلاع دارین که غیر از بانک ملی و صندوق رفاه

دانشگاه آزاد با بانک دیگه ای قرار داد داره برای وام دکتری ؟؟؟

بانک رسالت و مهر ترم پیش وامی تعلق نگرفت بهشون و دانشگاه واحد ما گفت بانک رسالت و مهر فعلا کنسل شده وامشون

دوستان کسی اطلاع داره که درترم جدید آینده وام جدیدی قراره ارائه بشه یا نه ؟

کسی میتونه از سازمان مرکزی بپرسه بی زحمت… یا اینکه شماره اون قسمتو بذاره

ممنون میشم جواب بدین

محمودی نسب
مرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۱:۰۰ ب٫ظ

سلام دوست عزیز
این موضوع هیچ ربطی به سازمان مرکزی ندارد، و بلکه قراردادی است بین هر “دانشگاه و بانک خاص” که هم ممکن است هرسال جابجا و متغیر شود.
پس تنها مرجعی که می توانید پاسخ تان را در این خصوص، کامل و درست دریافت نمایید، واحد حسابداری دانشگاه خودتان است و بس.
آری، با یک تلفن به حسابداری دانشگاه، به پاسخ تان خواهید رسید. درود.

بخشنامه جدید پژوهشی دانشگاه آزاد
مرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

دوستان متاسفانه دو روز پیش در ۱۰ مرداد بخشنامه جدید پژوهشی دانشگاه آزاد برای ارشد و دکتری صادر شده و متاسفانه همچنان پیش دفاع و شرایط سختش باقیه…..

از اول زدن کارزار ها و… بی فایده بود

دوستان هیچکدوم حضوری اقدام نکردن تو سازمان مرکزی…

الان که جدید تصویب شده بعیده دیگه پیش دفاع حذف شه….

محمودی نسب
مرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

سلام علیکم
این بخشنامه همیشه پیش از نوبت دهی سامانه وادافا و برگزاری جلسات پیش دفاع بمنظور اعلان اینکه نحوه و طریقه پیش دفاع و از این قبیل، فعلا ابقاء بوده و تغییری در آن صورت نگرفته است، صادر و ابلاغ میشود.
درنتیجه اینگونه آیین نامه ها به علامت ابدیت نیست! بلکه هرلحظه میتواند متغیر و جابجا شود.
مانند: ساعت قدیم و جدید در شش ماه اول و دوم سال (در گذشته) است که باوجود تصویب آن، ولی باز اخبار و دستورالعمل جدید نیز سر هر شش ماه برای تاکید مخابره میگردید.
ان شاءالله تعالی، عن قریب بساط این نحوه پیش دفاع بس مسخره ومضحک، جمع خواهد شد.

بخشنامه جدید پژوهشی دانشگاه آزاد
مرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

شرایط سخت تر شده

داشتن مقاله آی اس آی برای دانشجویان فنی جهت شرکت در پیشدفاع همچنان وجود دارد،خود جلسه پیش دفاع متمرکز هم که هست،تازه فواصل شرکت مجدد هم بیشتر شده و دانشجو باید شهریه هم پرداخت کنه در این مدت،و با افزایش تعداد دفعات پیش دفاع به چهار بار ،عملا دست داوران برای رد دانشجو و گرفتن شهریه بازتر شده

محمودی نسب
مرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۳:۰۴ ب٫ظ

دست داوران برای رد دانشجوی بدبخت تا چهار بار و حتی بیشتر قبلا هم وجود داشته است و برخی رفقا سه مرتبه عدم کفایت گرفتند و این بار برای چهارم است که باید نوبت پیش دفاع ذخیره کنند.

آرام
مرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۳:۵۲ ب٫ظ

سلام

بخشنامه ها را از کجا دریافت میکنید؟ ممنون

نازی
مرداد ۱۳, ۱۴۰۳ ۶:۵۳ ق٫ظ

سلام اگر امکانش هست این بخشنامه جدید را بارگذاری کنید ممنون

محمودی نسب
مرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۱:۵۶ ب٫ظ

سلام علیکم
جهت اطلاع دوستان، هنگام ورود به سامانه وادافا این پیام زیر در معرض واقع میشود:

دانشجوی گرامی زمان ثبت درخواست پیش دفاع دکتری (دانشجویان دارای عدم کفایت) از تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ساعت ۸ صبح آغاز و در تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۷به پایان خواهد رسید.

fazmoshp
مرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

خیلی متشکرم از اطلاع رسانی ارزشمند شما. برای دانشجویان بار اولی ننوشته است؟

محمودی نسب
مرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام، خب طبیعی است که بعد از اتمام این دو روز، سپس نوبت به دانشجویان بار اول خواهد رسید.
ولی از بنده بشنوید:
از صبح روز ۱۵م مرداد، شما نیز هر چند ساعت یکبار وارد سامانه وادافا شده و شانس خود را برای نوبت گیری امتحان کنید، و اگر سامانه اجازه رزرو داد، بلافاصله نوبت پیش دفاع را برای خودتان ذخیره نمایید.

دانش
مرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۸:۵۳ ق٫ظ

بچه های رشته کامپیوتر کسی نیست ؟

ساحل
مرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۰:۲۲ ق٫ظ

متأسفانه یه مشت آدم بی سواد داوری پیش دفاع را برعهده گرفتن و جز سرکوب و تحقیر دانشجو ،استاد راهنما و مشاور کار دیگری ندارند ،خیلی دلم میخواد الان همین داورها که به اصطلاح استاد هستن و داوری انجام میدن ،پایان نامه هاشون بیارن ببینم چند نفر بهشون عدم کفایت میدن،من واقعا افسوس میخورم که چرا در این مقطع که یکی از دانشجویان استعدادهای درخشان بودم ادامه تحصیل دادم

محمودی نسب
مرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

سلام رفیق
در تایید حرف شما، این جماعتِ داوران، حین داوری (بقول یکی از دوستان) فکر میکنند: محیط پیش دفاع، یک پادگان نظامی است، و آنان همگی افسر بوده و دانشجو و استاد راهنما و استاد مشاور، سربازان ایشان هستند.!!
به قرآن کریم قسم میخورم، یکی از داوران، روی متن رساله من را درست بلد نبود بخواند،! چراکه اینجانب در بخشی از نتیجه رساله ام نوشته بودم:
طبق آیات شریفه قرآن مجید، و کتب مِن قبل، زیارت اهل قبور به هیچ عنوان ممدوح و سفارش نشده است … الی آخر.
آنگاه داور متمرکز می خواند: کتب مَن قبل (بافتح میم!!!)
یعنی: این آقا حتی فرق مِن قبل با مَن قبل را نمی دانست.!!!
نکته:
کتب مِن قبل یعنی کتاب های الهی و آسمانی قبل از قرآن کریم.
ولی کتب مَن قبل اصلا بی معنا و از ریشه غلط و باطل است.
حال دوست من، ببین با چه کسانی طرف هستیم.؟!!
خدا رحم مان کند.

ساحل
مرداد ۱۱, ۱۴۰۳ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

کاملا موافقم

عدالت
مرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

احسنت دوست عزیز صحبتتون حق بود

عدالت
مرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

دوست عزیز یکی از دانشجوها میگفت یک از داورها( که سرگروه تیم داوری بودش)فامیلیمو از روی پاورپوینت اشتباه میگفت

محمودی نسب
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

سلام دوستان ارجمند
بنده الساعه تلفنی با سازمان مرکزی صحبت کردم بهم گفتند: جلسات پیش دفاع از بیستم همین مردادماه الی بیستم شهریورماه برگزار خواهد شد و حدود ۵ الی ۷ روز زودتر (۱۳م الی ۱۵م مراد) سامانه وادافا برای نوبت دهی باز و فعال خواهد شد.
باز سوال کردم: آیا هیچ امیدی هست که این پیش دفاع متمرکز لغو بشود؟ پاسخ دادند: هرگز و فعلا همین منوال ادامه دارد.

بی نام
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

میشه در مورد مقاله هم یه سوال کنید

که آیا تغییراتی در بخش نامه الزام مقاله ممکنه صورت بگیره در آینده ؟؟

مثلا الزام مقاله خارجی رو برای پیش دفاع بردارن برای رشته های مهندسی

پیش دفاع حذفم نشه حداقل شرایط مقاله رو راحت تر کنن واقعا سخته…. داورای مجلات خارجی خیلی سخت گیرن

محمودی نسب
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

اتفاقا تاکید کرد: هیچ روند و منوالی در حوزه پیش دفاع و دفاع جابجا و متغیر نشده است.
ان شاءالله تعالی، بعدها همه درست خواهد شد.

fazmoshp
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با عرض سلام و ادب: خیلی متشکرم از اطلاع رسانی شما. در بازه ۲۰ مرداد تا ۲۰ شهریور فقط یک پیش دفاع برگزار می شود یا دو پیش دفاع؟ چون بازه زمانی طولانی است.

محمودی نسب
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام
آنطور که سازمان گفت در این مدتِ یک ماه، تنها یک پیش دفاع بصورت پی در پی صورت میگرد و گویا نوبت های آغازین برای کسانی است که برای دفعات دوم و بیشتر پیش دفاع داشته و اصطلاحا پیش کسوت هستند، سپس دیگرانی که برای بار اول ثبت نام شدند.

fazmoshp
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام مجدد: خیلی متشکرم بابت پاسختان. اگر امکانش هست بیشتر توضیح دهید. همیشه یک یا دو روز اول را برای پیش دفاع دوم به بعد می گذارند و یک یا دو روز بعد از آن را برای بار اولی ها.

محمودی نسب
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

باسلام
بله دقیقا، اگر تاریخ شروع و رِزرو پیش دفاع در وادافا مثلا: ۱۳م مرداد باشد، طبق معمول ۱۳ و ۱۴م را ویژه نوبت گیری کسانی که برای دوم و سوم قصد شرکت در جلسه داشته، و ۱۵ و ۱۶م را برای افرادی که برای بار اول است که مهیّا برای شرکت هستند، خواهد بود.
خیلی برای این مشکلات، خود را درگیر نکرده و خودخوری نکنید، اینها همه ان شاءالله خیر است، و در واقع بنوبه خود امتحان الهی.
این مراحل نیز خواهد گذشت. توکل بر خداوند مهربان.

fazmoshp
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

خیلی متشکرم از صحبتهای همیشه امیدبخشتان. با این تفاسیر، انشاءالله دو بار برای رزرو تا پایان شهریور ماه توسط پژوهشیار اعلام می شود. یعنی دو تا دو هفته.
برای اینکه به این ترم برسیم باید حداکثر تا ۱ شهریور به مرحله ۱۱ پژوهشیار منتقل شویم.
موفق باشیم.

محمودی نسب
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

به مرحله ۱۱ رسیدنِ دانشجوی دکترای تخصصی از بزرگترین افتخارات و توفیقات وی است، و کسی که به گام ۱۱ می رسد باید خود را فارغ التحصیل فرض کند، چراکه در یک قدمی آن است، ولذا برای نیل به مرحله ۱۱، هرگز نباید هیچ فرصت سوزی کرده و امروز و فردا کند، بلکه باید سعی کند در سریعترین زمان به این قله فتح صعود نماید.

محمودی نسب
مرداد ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام
برای این موارد جزیی هیچ نمیشود قسم خورد و خب وحی منزل نیست.
ان شاءالله، همان پانزدهم که سامانه باز شد، تماما روشن و مشخص خواهد شد.

دانش
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۹:۱۶ ق٫ظ

خانم یاسمن
شما از چه منبعی شنیدین که قراره حذف بشه؛؟

دانش
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۹:۱۱ ق٫ظ

سلام دوستان .
قبل از وارد شدن به وادافا باید وارد پژوهشیار شد ؟

محمودی نسب
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  دانش

سلام خدمت شما
سه سامانه: الف آموزشیار، ب: پژوهشیار، ب: وادافا هیچ ربطی مستقیم به هم ندارد، و رمز عبور هرکدام نیز متفاوت است.
دو نکته مهم:
طریقه ورود به وادافا برای تمام دانشجویان یکسان است، یعنی: کادر مستطیل اول (بالا) شماره تلفن همراه دانشجو است.
کادر مستطیل دوم (پایین) شماره دانشجویی است که با سال ورود شروع می شود. (نه شماره شناسایی)
نکته ای دیگر
سامانه وادافا تنها و تنها دانشجویانی را رخصت ورود به آنان می دهد که به مرحله ۱۱ که علامت آمادگی برای پیش دافاع است، رسیده باشند. والسلام.

محمودی نسب
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  دانش

اصلاح میکنم جناب مدیر محترم
پیش دفاع …. که نوشتم: پیش دافا …

یاسمن
مرداد ۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

سلام من شنیدم قراره پیش دفاع متمرکز حذف بشه و به صورت غیرمتمرکز برگزار بشه… خدا کنه راست باشه

fazmoshp
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  یاسمن

با عرض سلام و ادب: از فرد معتبری شنیدید؟

ن
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  یاسمن

خواهشا منبع بیارید

از کجا شنیدین

یاسمن
مرداد ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  ن

استادم گفت

یاسمن
مرداد ۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

سلام.. مگه بازم قراره پیش دفاع متمرکز برگزار بشه؟ من شنیدم میخوان حذفش کنن و قراره به صورت غیرمتمرکز برگزار بشه .. خدا کنه راست باشه… انشالله به یاری خدا پیش دفاع متمرکز دیگه برگزار نشه و این خبر خوش به زودی بیاد

عدالت
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  یاسمن

سلام ببخشید
منبع خبریتون؟

یاسمن
مرداد ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  عدالت

از یکی از استادانم شنیدم

بی نام
مرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  یاسمن

اردیبهشت هم خیلی میگفتن میخواد حذف شه و ما شنیدیم فلان طور……

اما نشد

منبع درآمد دانشگاه آزاده بعد حذفش کنن؟!

خدا کنه حذف شه ولی تا زمانی که طهرانچی هست بعیده…..

دانش
مرداد ۸, ۱۴۰۳ ۵:۵۳ ب٫ظ

سلام دوستان کسی رشته کامپیوتر هست ؟
میخوام ببینم کمیته داوران تخصصی ممکنه کیا باشن ؟

آرام
مرداد ۷, ۱۴۰۳ ۷:۴۹ ب٫ظ

سلام علیکم

خبری از تاریخ پیش دفاع دارید؟ ممنون

محمودی نسب
مرداد ۷, ۱۴۰۳ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

علیکم السلام
به احتمال قوی همین روزها سامانه وادافا نوبت دهی را آغاز خواهد نمود. هر روز باید یک سری به سامانه زد و آنرا چک و رصد نمود. توکل بر خدا.

fazmoshp
مرداد ۷, ۱۴۰۳ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با عرض سلام و ادب: الان اساتید درگیر مصاحبه دکتری هستند؛ یعنی تا حدودا ۲۰ مرداد. چطوری پیش دفاع قرار است همزمان با مصاحبه ها برگزار شود؟

محمودی نسب
مرداد ۷, ۱۴۰۳ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام خدمت شما
مصاحبه فقط در دانشگاه علوم تحقیقات تهران توسط کمیته خاص، و پیش دفاع نیز در تمام دانشگاها بوسیله کمیته داوران که خب این دو گروه و کمیته، هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند صورت میگیرد.
پس اساتید دانشگاه هیچ درگیر نیستند، و فقط هرکدام از این دو کمیته بصورت مجزّا، مشغول کار خود می باشند. درود.

fazmoshp
مرداد ۸, ۱۴۰۳ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

خیلی متشکرم از توضیحات ارزشمند شما. در رزومه سه داور پیش دفاع در سایتهای دانشگاه در رشته من، همزمان عضو کمیته های تخصصی پیش دفاع متمرکز و مصاحبه دکتری نوشته شده است. اساتیدی که اکنون نقش پر رنگتری در تصمیمات دارند، در هر دو کمیته، مشترکند.

محمودی نسب
مرداد ۸, ۱۴۰۳ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

بله طبق قانون، هیچ نیاز نیست که هر ۹ نفر داور در جلسه پیش دفاع متمرکز حاضر باشند، بلکه غائبین می توانند فقط رای خود را پس از رویت رساله اِعمال و اعلان نموده و در وادافا ثبت کنند که سامانه نیز بصورت هوشمند رای ۵ عدد مثبت به بالا را که اکثریت است، بعنوان کفایت رساله و کمتر را بمثابه عدم کفایت رساله تیک می زند. درود.

عدالت
مرداد ۷, ۱۴۰۳ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام
بنده به یکی از ادمین های رسمی دولت پزشکیان پیامی در رابطه با درخواست حذف پیش دفاع متمرکز فرستادم و ایشان چند روز بعد گفتند پیامتون به دکتر پزشکیان ارسال شده.

محمودی نسب
مرداد ۷, ۱۴۰۳ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  عدالت

سلام و سپاس از لطف تان
اینکه رفقای گرامی هرکدام بنحوی کمک و مساعدت میکنند تا که این معضل بزرگ (پیش دفاع متمرکز و غیراصولیِ مقطع دکتری) را از طریق اعلان به مسئولین ذی ربط و خصوصا جناب دکتر پزشکیان ارجمند، ابلاع نموده تا ان شاءالله تعالی لغو بشود، بسیار عالی و قابل تحسین است.
شرط مقاله خارجی نیز برای رشته های مهندسی از دیگر موانع و مصادیق تبعیض و فشار روانی بر عزیزان است که امید است این مشکل هم مرتفع گردد. درود.

عدالت
مرداد ۸, ۱۴۰۳ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام و ارادتمند
به امید حذف تمام موانع تبعیض آمیز در دانشگاه آزاد؛از جمله پیش دفاع متمرکز و شرط مقاله خارجی

منوچهر فانی
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  عدالت

خدا خیرتون بدهد بازم پیگیری بفرمایید

دانش
مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۶:۰۶ ب٫ظ

ما متاسفانه شهرستان هستیم و رفت و آمدمشکل است .شمایی که در تهران هستین لطف بفرمایید و زحمتش را تقبل کنین. ممنونم

دانش
مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۶:۰۴ ب٫ظ

با عرض سلام و احترام
دانشجویان عزیز که در تهران ساکن هستند و همچنین سایر دانشجویان از شهرهای مختلف که امکان حضور در تهران میسر هست، خواهشمندم لطف بفرمایید که درخواست کتبی در خصوص لغو پیش دفاع دانشگاه آزاد را به صورت حضوری به مسئولین محترم وزارت علوم، مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دفتر ریاست محترم جمهوری ارایه و پیگیری بفرمایید.
امید به خدای مهربان، ان شالله مشکلات دانشجویان حل شود. سپاسگزارم

fazmoshp
مرداد ۵, ۱۴۰۳ ۰:۴۰ ق٫ظ

با عرض سلام و ادب: دانشجویانی که به اخبار سازمان مرکزی دسترسی دارند، بلافاصله پس از بازگشایی دانشگاه آزاد، لطفا پیگیر اخبار باشند.
قاعدتا اثرات مثبت تغییر دانشگاه از حالت آموزشی و پژوهشی به حالت جامعه پرداز باید سریعا مشخص شود.
با سپاس فراوان.

داریوش
مرداد ۵, ۱۴۰۳ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

با درود فراوان
ببخشید میشه بیشتر توضیح بدهید

fazmoshp
مرداد ۵, ۱۴۰۳ ۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  داریوش

احتمال زیاد به سرعت سخت گیری های آموزشی و پژوهشی برداشته می شوند و دانشگاه به سمت کاربردی کردن مطالب برای جامعه حرکت می کند.
قاعدتا باید تصمیماتی مبنی بر انجام این کار سریعا توسط دانشگاه آزاد گرفته شود.

داریوش
مرداد ۵, ۱۴۰۳ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

ممنون

fazmoshp
مرداد ۲, ۱۴۰۳ ۲:۵۲ ب٫ظ

با عرض سلام و ادب: یک سوال مهم راجع به امتیازدهی به مقالات isi برای گروه مهندسی داشتم:
مقاله من در سال ۲۰۲۲ در پایگاه jcr برابر با Q2 بود و الان برای سال ۲۰۲۳ برابر با Q1 شده است. این مقاله در دسامبر ۲۰۲۳ چاپ شده است. امتیاز Q1 برای مقاله من لحاظ می شود یا Q2؟ پیشاپیش با سپاس فراوان از پاسخ عزیزان.

زهرا
مرداد ۲۰, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

شاخص q مقاله در تاریخ accept هرچی باشه همون رو قبول میکنن
یعنی اگر موقعی که مقالتون اکسپت شده شاخص مقاله q1 باشه، میپذیرند

محمودی نسب
مرداد ۲, ۱۴۰۳ ۵:۱۹ ق٫ظ

سلام رفقای ارجمند
الساعه خواندم که:
جناب دکتر پزشکیان محترم با دکتر طهرانچی جلسه ای داشتند و آقای رییس جمهور منتخب و گرامی، درخواست تحولاتی در دانشگاه آزاد اسلامی داشته اند.
بنده نیز ذیل خبر، مطلب پایین را مرقوم و ارسال نمودم. ان شاءالله که مثمرثمر واقع گردد.
……….
سلام علیکم
شایسته است در اولین اقدام، جناب دکتر پزشکیان بزرگوار، به داد و فریاد دانشجویان مقطع دکترای تخصصی رسیده و با دستور لغو پیش دفاع متمرکز که در خصوص دوران کرونا بوده، و الان هیچ خاصیتی ندارد، مگر اتلاف وقت دانشجو و حقیقتا دکانی است برای دانشگاه و داورانِ ۹ گانه و جدا تبعیض فاحش است بین دکترین کشوری …، آری بدین وسیله امید است، رییس جمهور منتخب و گرامی مان، دانشجویان دردمند را از این معضل نجات داده تا دعای خیرشان را بدرقه خود نمایند.
خداوند به مسئولین خدوم، خیر دنیا و آخرت عنایت فرماید.
……….
https://www.jamaran.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%B4%D8%B1-59/1637898-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A8-%D8%B7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86%DA%86%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%AD%D8%AB-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

ن
مرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

از سال ۹۶ طهرانچی هست

چند تا رئیس جمهور عوض شد ولی قوانین این ها تغییر نکرد

باید حضوری کاری کرد و اونم نه وعده… عمل مهمه

هر چند اکثر چیزای این ها شعاره… بعید میدونم‌ کاری انجام بدن

fazmoshp
مرداد ۲, ۱۴۰۳ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ن

با عرض سلام و ادب: طبق خبر، در جلسه مطرح شده است که دانشگاه از حالت آموزشی و پژوهشی باید به سمت جامعه پردازی برود. این نکته بسیار مهم، بنده را بسیار امیدوار به آینده کرد.

محمودی نسب
مرداد ۲, ۱۴۰۳ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

احسنتم و درود بر شما
ان شاءالله تعالی، بیش از پیش، شاهد اخبار مسرت بخش و تحولات خوب و خوشایندی در خصوص دانشگاهیان محترم و سیّما دانشجویان مقطع دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود. تحولاتی که هم به نفع جامعه، و هم به سود دانشجویان گرامی، و نیز موجب اعتلای سطح علمی و کاربردی دانشگاه که بی شک کانون علم و دانش است، باشد.
حتم داریم جناب دکتر پزشکیان ارجمند، این روحیه و توان را دارند که منویات و مقاصد بالا را بعون الله تعالی و با همراهی مردم شریف ایران، لباس عمل پوشانده و کشور را از این وضعیت واقعا نامرتب نجات بدهند.
بنظر، جابجایی و تعویض آقای طهرانچی و انتخاب یک فرد فهیم با توان بیشتر از ضرویات بوده، و باشد که ریاست محترم جمهور آقای دکتر پزشکیان این حقیقت را متوجه شده باشند.
والله ولی التوفیق.

ن
مرداد ۲, ۱۴۰۳ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

والا ما وعده و وعید و حرف زیاد شنیدیم….

تازه به فکرش افتادن (البته اگه حرف یا شعار و… نباشه… چون این ها خوب حرف میزنن ولی در عمل……)

بعد بخواد عملی بشه از ما میگذره…

والا ما چیز سختی از این ها نمیخوایم…. حداقل الزام شرط مقاله خارجی رو برای رشته های مهندسی بردارن و توی پیش دفاع هم گزینه عدم کفایت حذف شه و همه وضعشون منوط به دو حالت کفایت و کفایت با اصلاحات باشه

اینی که گفتم حداقل ترین چیز ممکنه…. اینا رو یکی حضوری بره سازمان مرکزی خود رئیسو سعی کنه ببینه و بعد اطلاع بده که شرایط چجوریه آیا بنایی بر تغییرات هست یا خیر

واقعا خدا کنه تغییری حاصل شه… من یکی که حالم از هرچی پایان نامه و مقالهه به هم خورده

یه ناراحت و خسته......
تیر ۲۶, ۱۴۰۳ ۳:۰۴ ب٫ظ

واقعا باید چی کرد

من پاییز میرم ترم ۷

هنوز دل و دماغ و حال اینو نداشتم که بتونم پروپوزالو جمع کنم

از یه طرفم که بابت دو ترم رساله شهریه دادیم … نمیشه انصراف داد…. کلا یه جوریه انصراف….

از اینورم یه سد بزرگی پیش پای همه هست نمیشه تموم کرد

یه مرجع قانونیی هم نیست که رو دانشگاه آزاد که کلا آزاد از هر چیزیه و کسی کاری نداره بهش نظارت کنه ؛ و کسایی نامه نگاری کنن و… که یه بازنگری بشه در قوانین دکتری دانشگاه آزاد

حداقل الزام شرط مقاله خارجی رو بردارن برای رشته های مهندسی….

اصلا یعنی یک تغییر به نفع دانشجو انجام نشده تو این سالای اخیر

مهمترین مشکل ما استخراج مقاله خارجی از رساله هست که چجوری کاری انجام بدیم که نوآوری داشته باشه هم بشه ازش مقاله درآورد

یه زحمت الکی و بی خوده تقریبا….

و گرنه با ترکیب پایان نامه های خارجی میشه یه چیزی نوشت کارو تموم کرد….

خود اساتید بار علمی ندارن اونوقت از ما توقع مقاله آی اس آی دارن

آخه در شرایط تحریم و سخت گیری مجلات خارجی چرا باید شرط مقاله خارجی الزامی باشه….. مگه به ما چی میخوان بدن….

آخرش با کلی زحمت… بعد اتمام دوره دکتری میشیم یه آدم سرخورده و…. البته همین الانشم شدیم

دوستان تجربیات چاپ مقاله شون تو مجلات خارجی رو بگن … کدوم مجله خارجی راحت چاپ میکنه واسه مهندسی ها… یه چی بدیم تموم شه بره … واقعا خسته شدیم

محمودی نسب
تیر ۲۷, ۱۴۰۳ ۰:۲۴ ق٫ظ

سلام علیکم
اینکه برخی ما دانشجویان دکتری در این سایت وزین و خوب اجتماع کرده تا فریادمان را به گوش مسئولین برسانیم و به آنان بگوییم: آهای چرا تبعیض بین دکترین کشوری؟ چرا بی انصافی؟ چرا فشارهای روحی بی مورد؟ چرا این نحوه و طریقه دفاع غیراصولی متمرکز؟ … الی آخر.
آری دوست من، این چراها بدین معنا نیست که ندانیم دکترای تخصصی در یک رشته دانشگاهی و صاحبنظر بودن در آن عرصه، چقدر سخت است! باز بدان معنا نیست که توقع داشته باشیم بی جهت بر ما آسان گرفته و مدرک بیجا به ما بدهند! هرگز.
رفیق، از افتخارات ما دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی این است که برای رسیدن به مرحله پیش دفاع و سپس دفاع نهایی، چه زحمت ها کشیده و چه تلاش ها کرده و چه تحقیق ها نمودیم.
پس دوست بزرگوار، هیچ دلسردی به خود راه ندهید و با عزم و اراده و نشاط و استواری و بدون هیچ ترس و هراس مانند تمام رفقایی که تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفتند و دکترای خود را به سرانجام رساندند، شما نیز از هیچ فعالیت علمی کوتاهی و دریغ نکرده و هرگز خسته و درمانده نشوید تا ان شاءالله تعالی به سرمنزل مقصد نائل شوید.
درود بر شما.
انّ ذالک علی الله یسیر.

ت
تیر ۲۵, ۱۴۰۳ ۱:۰۴ ب٫ظ

هیچ امیدی به بهبود وضع نیست

فرزاد
تیر ۲۵, ۱۴۰۳ ۸:۳۵ ق٫ظ

چند سال از عمر دانشجویی که تمام دروس و حتی امتحان جامع را با موفقیت گذرانده صرف پایان نامه ای میشه که در نهایت در کتابخانه خاک خواهد خورد، به خصوص در علوم انسانی که قرار نیست هرگز در سیاستگذاری های کلان کشور از پایان نامه ما استفاده بشه چرا باید این همه وقت و زحمت صرفش بشه، چرا باید اینقدر سخت بگیرند، من چند ساله در مرحله پایان نامه و چاپ این مقاله و اون مقاله متوقف شده ام، حتی دل و دماغ و انگیزه پیگیری امور تحصیلیم از جمله تمدید سنوات را از دست داده ام و افسردگی گرفتم، جرمم اینه که نخواستم مثل بقیه هم دوره ای هام پایان نامه و مقالاتم رو بدم بیرون برام بنویسن، با وجود مشغله کاری زیاد خودم حتی بدون کمک اساتید راهنما و مشاور پایان نامه مو نوشتم الانم گیر مقالاتم

داریوش
تیر ۲۵, ۱۴۰۳ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام
دوست عزیز متاسفانه الان این مشکلات دامنگیر اکثر دانشجویان شده
ولی سوالی که بدون پاسخ باقی مونده یک داور چرا باید به دانشجو و راهنما توهین کنه بدون اینکه از سوی سازمان مرکزی داور مذکور تذکری دریافت کنه.

Ali
تیر ۲۵, ۱۴۰۳ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام دوست من غصه نخور
بگذار یک حقیقتی را برات بگم: یکی از دوستانم که دکتری دانشگاه تهران میخوند بمن گفت: راستش من نه رساله ام را نوشتم و نه مقاله ام را بلکه پول دادم و هر دو را برام نوشتند و سریع، هم پیش دفاع و هم دفاع را انجام دادم.
خودش بهم گفت: خداییش دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کردن خیلی خیلی سخت هست.
پس خودت را اذیت نکن و برو مانند دیگران راه چاره پیدا کن.

فرزاد
تیر ۲۵, ۱۴۰۳ ۸:۲۰ ق٫ظ

دانشجویان دانشگاههای دولتی با یک اکسپت مقاله می تونن خیلی راحت دفاع نهایی رو انجام بدن، ولی مسئولین فعلی دانشگاه آزاد از دانشجویی که هیچ امکانات خاصی در اختیارش نذاشتن و حتی استاد راهنما هم کمکش نکرده سه تا مقاله و یه کار بی نقص می خوان! خداوند این ظلمی را که به دانشجویان دانشگاه آزاد روا می دارن قبول نکند

fazmoshp
تیر ۲۲, ۱۴۰۳ ۷:۲۰ ب٫ظ

با عرض سلام و ادب: جلسه پیش دفاع بعدی چه زمانی برگزار می شود؟
چون دانشگاه آزاد تا ۵ مرداد تعطیل است و مصاحبه های ورودی هم از ۷ تا ۲۰ مرداد برگزار می شود.
می خواستم بپرسم کسی خبر دارد؟
با سپاس فراوان.

Ali
تیر ۲۲, ۱۴۰۳ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام
من با دانشگاه تماس گرفتم بهم جواب دادند: به احتمال قوی صبح هفتم مردادماه سامانه وادافا برای رزرو و نوبت دهی پیش دفاع باز خواهد شد و حدودا ۱۰ الی ۱۵ روز بعد هم جلسه پیش دفاع شروع میشود.
ولی بهتر است تا آنروز هرزگاهی به وادافا سر بزنید تا چنانچه سامانه نوبت میدهد آنرا ذخیره نمایید.

fazmoshp
تیر ۲۳, ۱۴۰۳ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

خیلی متشکرم.

محمودی نسب
تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان گرامی
بنده (الساعه) متن ذیل را برای سازمان مرکزی ارسال نمودم
…………….
تماس با ما
https://iau.ir/ContactUs
باسلام و عرض ادب و احترام و با اظهار خرسندی از خبر بس مسرت بخش تان مبنی براینکه ۹ تن از اساتید هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی با سابقه های علمی درخشان به مقام استادی رسیدند، خدمت شما عزیزان عرض کنم:
بیایید و محض رضای خدا و در جهت بازگشایی گره ای و مشکلی از مشکلات خلق که قطعا ماجور من الله تعالی است، تمام همّ و تلاش خود را بکار گرفته و رایزنی نموده تا پیش دفاع متمرکز را که عین تبعیض، عامل دلسردی، باعث افسردگی، موجب تحمیل بار مالی و زمینه حتی ترک تحصیل برخی دانشحویان محترم دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است، حذف شود. و بلکه طبق روال رایج در تمام دیگر دانشگاه ها بصورت غیرمتمرکز و در دانشکده صورت بگیرد.
با اینکه بحمدالله والمنّه به شهادت اساتید بزرگوارم در دانشگاه نجف آباد حقیر از دانشجویان درس خوان و فعال بودم، ولی مع الاسف گرفتار این پیش دفاع متمرکز شده که غیرمستقیم حتی به مرتبه علمی دو استاد راهنما و مشاور بسیار ارجمندم توهین شده است، و حتم دارم که شما نیز از فرهیختگان بوده و دارای درک و فهم عالی هستید، مطلب بنده و حقانیت آن را تایید می فرمایید.
خداوند به شما خیر دنیا و عقبی عنایت فرماید.
والله ولیّ التوفیق.
والسلام.

fazmoshp
تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با عرض سلام و ادب: خیلی متشکرم بابت ارسال این پیام به سازمان مرکزی.
اجازه دارم از شما بپرسم که ۱- چند بار عدم کفایت گرفتید؟ ۲- چند مقاله از رساله و با چه کیفیت و چارک بندی دارید؟
ببخشید که می پرسم. قصدم صرفا کسب اطلاعات بیشتر جهت فهمیدن این موضوع است که اساتید پیش دفاع دقیقا با چه رساله هایی دچار مشکل می شوند.
پیشاپیش با سپاس فراوان از پاسختان.

محمودی نسب
تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

باسلام و احترام
در پاسخ به سوال خوب شما، آری رفیق، بنده دومرتبه عدم کفایت گرفتم و عمدتا نیز مربوط به عقائد بوده است، چراکه رساله بنده با ۲۷۰ منبع و بقول داوران متمرکز، رویکرد خلاف عقائد فِرَق و مذاهب اسلامی و منجمله شیعه داشته و مبتنی بر قرآن محوری است، و نه فرقه و مذهب محور، چونکه دین اسلام، یک آیین الهی است و نه فرقه و مکتب و مذهب که محققین اهل القرآن مانند: دکتر احمد صبحی منصور و علامه این الرضا بُرقعی و استاد قلمداران و دیگر دانشمندان قرآن محور بدین حقیقت اشاره کرده و با تصریحات کلام وحی الهی آنرا اثبات میکنند و رساله اینجانب محتوی تمام این نظرات بود. و بار دوم نیز بخصوص آنها را حذف نکردم زیرا به صحت شان باور داشته و دارم.
بحمدالله، حقیر موفق شدم که دو مقاله علمی پژوهشی از دو دانشگاه معتبر کشور یعنی: دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سمنان در موضوع: زیارت اهل قبور و تعمیر قبور پذیرش بگیرم.
ولی داوران متمرکز، هیچکدام شان از این نقاط قوت رساله و مقاله را که علامت زحمات دانشجو و دو استاد بسیار عزیز و عالِم: استاد راهنما و استاد مشاور است را، نه هیچ متوجه شدند، و نه هرگز لحاظ نمودند.! و قطعا اگر دفاع اینجانب غیرمتمرکز بود، می توانستم این چند مهم را به داوران ابلاغ و تفهیم نموده و حتما هم، کفایت بگیرم.
درود بر شما.

محمودی نسب
تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام مجدد
این چند نکته را خدمت تان عرض کنم که آنچه داوران، اعم از متمرکز یا در دفاع نهایی مدنظر داشته و در صورت عدم رعایت آنها ایراد میگیرند، مواردی است مانند:
۱. فصل اول در مدار همان پروپوزال باشد.
۲. فصل های دوم، سوم و چهارم به ترتیب هماهنگ با موضوع رساله از آغاز تا پایان باشد. مثلا: موضوع؛ (زیارت اهل قبور و مقابر و آداب و آثار آنها در فقه مذاهب خمسه). باید (بعد از فصل اول) ابتدا در فصل دوم بحث اصل زیارت و نظرات موافق و قائل به استحباب باشد. آنگاه در فصل سوم دیدگاه های مخالف و فتوا به حرمت زیارت باشد و نهایتا در فصل چهارم، آداب و آثار زیارت ذکر شود.
یعنی تماما دسته بندی و منظم و مرتب بوده و هیچ بهم‌ریخته نباشد.
۳. شناسه های عددی اعم از اصلی و فرعی درست و بجا اجرا شود.
۴. منابع عربی و فارسی و مقاله و سایت ها همه تفکیک و از همه جدا باشد.
۵. حجم مقدمه و بیان مسئله و خصوصا بیان مسئله بالا باشد.
۶. تیترها همه مناسب و بدون اسم شخص و کتاب باشد.
۷. حجم خود رساله کم نباشد و البته بیش از حد نیز زیاد باشد میگویند حذف شود.
۸. هیچ ایراد تایپی در رساله نباشد که بسیار اعصاب شان را بهم می ریزد.
۹. سرفصل ها نباید بصورت جمله باشد.
۱۰. حتی روی جلد رساله اگر سال و ماه شمسی و میلادی درست قید نشود، بدان اعتراض خواهند کرد.
تلک عشره کامله.

fazmoshp
تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با عرض سلام و ادب مجدد: بسیار متشکرم بابت توضیحات ارزشمندتان.

محمودی نسب
تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۵:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

باسلام و احترام. همانطور که فوقا عرض شد: دسته بندی و نظم منطقی مطالب در رساله بسیار مهم است، و یکی از مصادیق بارز و آشکار این دسته بندی و نظم منطقی، همان یک رویه و دقیقا یکسان بودن ارجاعات درون متنی است مانند: (عاملی ۱۴۱۷ق، ج ۲: ۳۱۴) یا مطالب به هیچ وجه نباید غیرمرتبط با موضوع رساله بوده و اصطلاحا “خروج موضوعی” داشته باشد. همچنین از عبارات متکلم وحده و مع الغیر که گفتاری است باید در رساله و مقاله اجتناب شود مثلا: “توضیح می دهم” یا “ذکر می کنیم” اشتباه است، چراکه این نحوه بیان، گفتاری است و نه نوشتاری. لذا باید نوشته شود: “توضیح داده می شود” یا “ذکر خواهد شد” یا “نقل شد” و یا “بیان گردید” که آری این طریق بیانات را نوشتاری گویند و مناسب رساله و مقاله است.
درود.

بی نام
تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

واقعا امیدی هست که تغییراتی در دانشگاه آزاد صورت بگیره ؟؟

خیلی ها کمپین تشکیل دادن … خیلی کارا کردن هیچ نتیجه ای نداده….

تا زمانی که طهرانچی هست همینه…. این عوض بشه شاید بشه کاری کرد

محمودی نسب
تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

سلام
حتما امیدی هست، چرا نباشه؟ این نوع دفاعِ واقعا غیراصولی، داد و فریاد همه دانشجویان دکتری و اساتید بزرگوار را درآورده است.
توکل بر خدا.

محمودی نسب
تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام علیکم
ما دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب اصلح و شایسته دکتر مسعود پزشکیان ارجمند را بعنوان رییس جمهور ایران عزیز و آنهم با رای قاطع به فال نیک گرفته و از خداوند متعال توفیقات روزافزون را برای ایشان و همه ملت شریف و بزرگوار مسئلت می نماییم.
همچنین الساعه، از دولت محترم ۱۴م تقاضا داریم تا در اسرع وقت پیش دفاع متمرکز را که حقیقتا غیراصولی، عامل تبعیض، دلسردکننده، آزاردهنده و موجب تضییع عمر، وقت و مال دانشجویان محترم دکتری است، لغو نموده و طبق روال رایج و مانند دیگر دانشگاهای کشور برگزار گردد.
خداوند به همه کسانی که در حقِ خلق الله، خدمت میکنند، خیرِ دنیا و آخرت عنایت فرماید.
التوفیق من الله تعالی.

علیرضا
تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام دوست عزیز
امیدوارم
به نظرم باید درخواستمون مکتوب به دستش برسه.

بی نام
تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

آره اونم میگه باشه……

از سال ۹۶ این طهرانچی رئیس دانشگاه آزاده….

اینو تا عوضش نکنن امیدی به حذف پیش دفاع نیست

حداقل دوستان تلاش کنن این شرط الزام مقاله خارجی برای پیش دفاع رشته های مهندسی برداشته بشه…..

این از پیش دفاعم بدتره…. پیش دفاع خلاصه تا سه بار چهار بار تکلیف آدم معلوم میشه

ولی مقاله خارجی سخته و به سختی نشریه های خارجی اکسپت میدن

محمودی نسب
تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

حق با شماست، آری معضل و مشکل اصلی طهرانچی رییس کل است که ان شاءالله با ابلاغ درخواست دانشجویان محترم دکتری در خصوص مشکلات عدیده مدیریت وی به ریاست جمهور و از جمله شرط پذیرش مقاله خارجی که واقعا سخت و مشقت بار است، پله پله درست خواهد شد.

ابرام
تیر ۷, ۱۴۰۳ ۴:۳۰ ب٫ظ

به نظر من تنها راه برداشتن دفاع متمرکز این هست که از طریق سایت گنج ایرانداک رساله های این داوران بزرگوار را دانلود و از طریق ایبو تبدیل به ورد کنیم و بعد هم از طریق سمیم نور مشابهت یابی و منتشر کنیم .
تا ملت بدانند این داوران بزرگوار
با چه رساله های خفیفی درجه ی دکتری گرفته اند و چه رساله های فاخری را رد می کنند .

علیرضا
تیر ۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ابرام

اکثر این داورهای سختگیر روش تحقیق رو از پایه بلد نیستند
پیشنهادتون خوبه
به نظرم برای پیشنهاد شما باید یک گروه تو یکی از پیام رسانها تشکیل شه و همکارهایی لازم بین دانشجوهای متضرر انجام شه

ابرام
تیر ۷, ۱۴۰۳ ۴:۲۶ ب٫ظ

والله من نسخه ای از رساله ی یکی از داو ان محترم رو گرفتم تا بر اساس آن رساله ی دکتری ام را بنویسم . وسوسه شدم ببینم از کجا کپی کرده با سایت ایبو وردش کردم و ۸۰ هزار تومان هم خرجش کردم و مشابهت یابی کردم ۵۸ درصد مشابهت و سرقت ادبی داشت . همین بزرگوار با دفاع از این رساله در چندسال قبل یکی از سخت گیرترین و حراف ترین داوران امروز دفاع متمرکز هست .
واقعا دفاع و پیش دفاع در دانشگاه آزاد صد برابر از دانشگاه ملی سخت تره .
حتی هر دانشگاهی برای تودش آزمون زبان برگزار میکنه .
اینجا ept پدر دانشجو رو درآورده .

محمودی نسب
تیر ۷, ۱۴۰۳ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ابرام

سلام دوست عزیز
آفرین و هزار آفرین به دقت نظر و درستگویی شما‌. آری، آنچه را که فرمودید عین حق است و درود بر شما.
ان شاءالله تعالی، با تحولاتی که در پیش روی کشور عزیزمان داریم، این تبعیض و ستم که اعصاب دانشجویان شریف و محترم دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را سخت بهم ریخته است، کامل برداشته و مرتفع خواهد شد. بازهم سپاس.

آرام
تیر ۹, ۱۴۰۳ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام علیکم
شما اطلاع دارید مشابهت یابی برای پایان نامه دکترا بهتر ین حالت چند درصد باید باشد؟

fazmoshp
تیر ۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

با عرض سلام و ادب: رساله من فقط زیر ۳ درصد مشابهت داشت و یک عدم کفایت جون دار نوش جان کردم.

محمودی نسب
تیر ۱۰, ۱۴۰۳ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

سلام علیکم
اتفاقا سوال خوبی شد و ممکن است پرسش دیگر دوستان محترم نیز باشد.
آری، اگر درصد مشابهت یابی رساله دکتری بیش از ۴۸ درصد باشد، دراینصورت رساله دانشجو تایید نشده و به مرحله و گام ۱۱ صعود نکرده و مهیّا برای رزرو جلسه پیش دفاع نخواهد شد.
پس کفِ مشابهت یابی ۴۸ درصد بوده و هرچه کمتر باشد، علامت قوّت و امتیاز رساله است.
درود بر شما.

آرام
تیر ۱۰, ۱۴۰۳ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

ممنون

مهدی
تیر ۱, ۱۴۰۳ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان به دیوان عدالت اداری نمی شود شکایت کرد؟!

محمودی نسب
تیر ۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
باحتمال خیلی قوی با آمدن دولت ۱۴ و جابجایی مسئولین، این مشکل مرتفع خواهد شد بخصوص با منتخب شدن کسی که منش اصلاح طلبی و روحیه مردم داری داشته و دارد.
ان شاءالله تعالی.
باسپاس از مدیر این سایت وزین.

علیرضا
تیر ۲, ۱۴۰۳ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام
این طرح پیش دفاع متمرکز از دی ماه سال نود و نه اجرایی شد یعنی زمان دولت روحانی اصلاحطلب و زمان دولت بعدی هم که اصولگرها اومدند هیچ تغییری رخ نداد.

محمودی نسب
تیر ۲, ۱۴۰۳ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام خدمت شما دوست گرامی

بله حق باشماست که پیش دفاع متمرکز اواخر سال ۹۹ اجرایی شد، ولی شروع اعتراضات از جانب دانشجویان محترم دکتری، به دولت ۱۳ خورد و مع الاسف هیچ به آنان التفات و اعتناء نشد که نشد.
درود.

علیرضا
تیر ۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

درود
ممنون دوست عزیز
امیدوارم اتفاقات امیدوار کننده ای برای دانشجویان رخ بده

هرمان
خرداد ۲۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

سلام امروز پیش دفاع دارم استرس دارم میگن بار اول را عدم کفایت میدن درسته یا خیر دانشگاه ازاد بابلرشته جامعه شناسی

محمودی نسب
خرداد ۲۲, ۱۴۰۳ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  هرمان

سلام دوست بزرگوار
اولا هیچ استرس نداشته باشید و شما هم یکی از صدها نفر دانشجویی هستید که این مرحله در پیش خود داشته یا دارند و توکل تان بخدا باشد.
درثانی عدم کفایت را هم دادند، بیخیال چون دوماه بعد دوباره پیش دفاع دارید، و اگر درخواست داوران را که در وادافا بعنوان اصلاحات مطرح نمودند انجام دهید، بی شک کفایت را خواهید گرفت.

fazmoshp
خرداد ۲۲, ۱۴۰۳ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با عرض سلام و ادب: از شما بابت نظرات همیشه امیدبخشتان خیلی متشکرم.
سوال خیلی مهم داشتم که خیلی متشکر می شوم شما و سایر دوستان اگر خبری دارند، بنده را مطلع کنند.
آیا تعداد و کیفیت چارک بندی مقالات، اثری در کفایت یا عدم کفایت دارد؟
با سپاس فراوان.

محمودی نسب
خرداد ۲۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام به شما
داوران متمرکز تنها و تنها روی رساله دانشجو تمرکز کرده و فقط آن را ملاک کفایت یا عدم کفایت قرار میدهند.
پس هرچه در توان دارید در تمیزکاری رساله تان مانند: ۱. نداشتن هیچ غلط تایپی، ۲. یک رویه بودن و نظم ارجاعات درون متنی طبق فرمت دانشگاه، ۳. دسته بندی خوب و علمی رساله در چهار فصل، ۴. عالی و پرحجم بودن مقدمه و بیان مسئله، ۵. انضباط و تفکیک فهرست منابع شامل: کتب عربی، کتایهای فارسی، مقالات و سایت ها، ۶. رعایت نحوه نگارش رساله و تیترهای مناسب و داشتن شناسه های اصلی و فرعی و ۷. نتیجه خیلی خوب و شفاف و رسا در آخرسر و از قبیل … سعی و تلاش تان را بکار بگیرید.
توکل بر خداوند بزرگ.

محمدرضا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۷:۳۸ ب٫ظ

با سلام
من امروز پیش دفاع داشتم. بار اول بود و رشته من هم مهندسی شیمی هستش. بسیار جلسه طولانی(حدود ۲ ساعت) و سخت و کل داوران هم سوال کردند. کفایت با اصلاحات گرفتم که دیگه اون تائید اصلاحاتش با استاد راهنما هست.
حتما دعا میکنم بقیه دوستان هم موفق و سربلند باشن. اکه سوالی بود که میشد کمکی به دوستانی که پیش دفاعشون پیش رو هست در خدمتتون هستم.
ارادت

محمودی نسب
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

الحمدلله و الهی شکر
ان شاءالله که موفق و موید باشید.
ولی حقیقت این است که کفایت گرفتن از این داروان در رشته های حوزه علوم انسانی، بجهت وجود آراء و دیدگاه های فراوان از دانشمندان شان، بسیار سخت بوده و حتی خود داوران نیز یک نظر نیستند. آری: معرکه آراء به معنای حقیقی کلمه.!
مبارک باشد.

محمدرضا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

بررگوارین. بله شنیدم که چه قدر تو علوم انسانی سختگیرانه عدم کفایت میدن.
واقعا با روح و روان دانشجو بازی میکنن.

fazmoshp
خرداد ۱۷, ۱۴۰۳ ۲:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

با عرض سلام و ادب: اگر امکانش هست بفرمایید که از کدام واحد دانشگاهی هستید؟ آیا اطلاعاتی دارید که معلوم کند چند نفر از همکلاسیان و هم دانشگاهی های شما به طور میانگین هر دانشجو چند بار عدم کفایت گرفته است؟
با تشکر فراوان.

محمدرضا
خرداد ۱۷, ۱۴۰۳ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام و عرض ادب
من واحد تهران شمال هستم. من تا جایی که خبر دارم از حدود ۱۰ پیش دفاع اخیر تو رشته من، حدودا ۴ مورد عدم کفایت گرفتن و بار دوم کفایت براشون انجام شد.

fazmoshp
خرداد ۱۸, ۱۴۰۳ ۷:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

خیلی متشکرم بابت اطلاعات ارزشمندتان.

زهرا
تیر ۲, ۱۴۰۳ ۶:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام، به سلامتی انشالا
موضوعتون آزمایشگاهی بود یا مدل سازی؟
سوالاتشون در چه مواردی بود بیشتر؟

محمدرضا
تیر ۲۱, ۱۴۰۳ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

موضوع من آزمایشگاهی و مدل سازی بر اساس داده های آزمایشگاهی بود.
در مورد مدل سازی و نتایج نرم افزاری خیلی سوال کردن که به نظر من قابل دفاع بود.

زهرا
مرداد ۲۰, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام، میتونم بپرسم بیشتر از چه مسائلی پرسیدند، و اینکه ایا کار شما ازمایشگاهی بود فقط؟ روی این موضوع بحثی نشد؟

amirali
خرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

سلام من با ۴ تا isi پیش دفاع ٣ بار افتادم یه عده ادم بیسواد هستن که سلیقه ایی امتیاز میدم و یه نفر که هیچ isi نداره قبول شده این پیش دفاع هیچ ساختاری و علمی پشتش نیست

محمودی نسب
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  amirali

سلام
فعلا این داورانِ بس بی انصاف و بیسواد و ازخود راضی (لعنت الله علیهم) تیغ روزگار بدست شان رسیده و هرچه در توان دارند حق دانشجویان عزیز ما را بریده و اینگونه آنها را خون به دل میکنند. ان شاءالله بزودی سقوط کرده و بعد از سقط شدن، منکوب در جهنم خواهند شد.
بزودی خداوند متعال، این دوران سخت‌ را به سهل و آسانی تبدیل خواهد نمود.
سیجعلُ اللهُ بعدَ عُسر یُسرا.

علیرضا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام
آمین یا رب العالمین
من که این داورها رو نمیبخشم

داریوش
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  amirali

سلام یک مشت داور کم‌ سواد که فکر میکنند عدم کفایت دادن به دانشجو ،نشانه با سوادیشون هستش

fazmoshp
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  amirali

با عرض سلام و ادب: سطح سواد اساتید داور، خیلی پایین است. امکان دارد متوجه نشدند شما چکار کردید. ببخشید، ۲ سوال داشتم:
۱- دانشجوی دکتری کدام واحد هستید؟
۲- دلایل عدم کفایت را دقیقا چه موردی عنوان می کنند؟
با تشکر فراوان.

fazmoshp
خرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۶:۵۳ ب٫ظ

با عرض سلام و ادب: داوران علت عدم کفایت رساله من را ابهام شدید به نحوی که هیچ گونه درکی از آن مقدور نیست، عنوان کردند. گفتند خودت فهمیدی چی گفتی. ولی نتوانستی به ما انتقال دهی.
می خواستم سوال کنم مورد مشابهی برای دانشجوی دیگری رخ داده؟
با تشکر.

محمودی نسب
خرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

باسلام
اینگونه عبارت که: “ما منظورت را از این متن یا مطالب متوجه نشدیم” آری، کم و بیش در ادبیات برخی داوران رایج است، و در واقع یک مطلب علمی بخصوص در سطح دکتری باید چندین علامت داشته باشد و ازجمله:
سهولت، روانی، قابل فهم، و درعین حال علمی، بلیغ و فصیح. و نه هرگز سخت، غامض، پیچیده، مبهم و غیرقابل فهم!
بنظرم رساله تان بدین لحاظ به یک بازنگری اساسی نیاز دارد و براحتی قابل اصلاحات است.
تمام نکاتی که در وادافا برای تان بعنوان اصلاحات عنوان کردند، مو به مو اِعمال کنید، بی شک کفایت را خواهید گرفت.
توکل بر خدا.

محمودی نسب
خرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

البته این را هم اضافه کنم که:
گرچه شاید برخی از نکاتی را که داوران متمرکز در وادافا بعنوان اصلاحات مطرح نمودند، برای استادراهنمای تان موجّه و وارد نباشد، ولی در حقیقت شما برای عبور از این مرحله هیچ راهی ندارید تا مگر رضایت داوران متمرکز را که متاسفانه خیلی هم منطقی حرف نمی زنند و بسیار نیز بد رفتار هستند، جلب نموده و بدست آورید.
موفق باشید.

fazmoshp
خرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

بی اندازه از راهنمایی ارزشمندتان سپاسگزارم.

محمودی نسب
خرداد ۱۱, ۱۴۰۳ ۵:۱۵ ب٫ظ

سلام به شما
من مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترای تخصصی را همه دانشگاه آزاد اسلامی خوندم و به قرآن خدا با اینکه شهریه دادم خیلی خیلی راضی ام و خودم برام ثابت شده که سطح سوادم و تسلطم به رشته ام واقعا بالاست و این مطلب را بارها تمام دوستان و اقوام بهم گفتند و حتی شک ندارم که معلوماتم از فارغ التحصیل دولتی بسیار بیشتر است و این موضوع هم بدون اغراق برام اثبات شده است، و البته منظورم از ضمیر و تعبیر (من) خدا میدونه فقط شخص خودم نیست، بلکه اکثر فارغ التحصیلان آزاد اسلامی است.
درعین حال از این برنامه ریزی آقایون که پیش دفاع را متمرکز کردند و اینجور بچه ها را تو استرس و نگرانی انداختند واقعا گلایه دارم و از همشون بیزارم.
عزیزان، یکی از اساتید گفت: کارزار را دست کم نگیرید و اگر خوب از اون استقبال کنید حتما مثمر ثمر خواهد بود، بخصوص بخاطر شرائط خوب الان که پیش رو هست، و طراحان این بدعت در شُرف رفتن هستند.
به امید پروردگار مهربان.

داریوش
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با سلام خدمت شما دوست عزیز
از دو سال پیش این کارزار راه افتاده با وجود استقبال دانشجویان برای حذف پیش دفاع متمرکز، تاکنون نتیجه مثبتی رخ نداده

محمودی نسب
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

باسلام
گویا امضاء کنندگان کارزار باید به حد نصاب و آمار خاص (که میزان آن الان در یادم نیست) برسند تا نتیجه بدهد.
ولی آنقدر این پیش دفاع متمرکز پُرمخالف است که بدون کارزار هم عمری نخواهد داشت و ان شاءالله بزودی کاسه کوزه شان جمع خواهد شد.

داریوش
خرداد ۱۳, ۱۴۰۳ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

امیدوارم دوست عزیز

ن
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۵:۱۸ ب٫ظ

دوستان یکی میتونه از سازمان مرکزی پیگیری کنه که آیا در آینده بخشنامه ای میاد که الزام به چاپ مقاله خارجی برای پیش دفاع برداشته بشه ؟؟

جدا از پیش دفاع چاپ مقاله خارجی سخته دوستان…. شرط پیش دفاع برای رشته های مهندسی و کشاورزی چاپ مقاله خارجی هست که از پیش دفاع هم سخت تره

واقعا موندیم

به نظرم مطالبه کنیم برای لغو الزام مقاله خارجی بهتره

علی
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ن

بنظرم عالی ترین و منطقی ترین سخن که محکمه پسند هم هست، و خیلی راحت تر میشه تو گوش این جماعت عحیب و غریب کرد این است که:
درخواست کنیم هیچ تبعیضی بین دکترین کشوری اعم از آزاد اسلامی و دولتی و پردیس و غیرانتفاعی در نحوه دریافت و فرایند مدرک دکتری نباشد.
دراینصورت بصورت اتومات و خودکار این مشکل نیز با معضل پیش دفاع متمرکز مرتفع خواهد شد.

مرضیه
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

باسلام
پیش دفاع از امروز شروع شده لطفا کسانی که امروز پیش دفاع داشتن تجربیات خودشون به اشتراک قرار بدهند.
باتشکر

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۵:۱۹ ق٫ظ

سلام
از حذف و لغو پیش دفاع متمرکز چه خبر؟.

داریوش
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
در حال حاضر خبری نیست

د
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

سلام
از دوستان محترم کسی خبر امیدوار کننده ای در خصوص حذف پیش دفاع متمرکز داره؟

محمدی
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  د

سلام
گرچه از من و شما گذشت یا خواهد گذشت، ولی حتم دارم این پیش دفاع متمرکز طول عمری ندارد و بزودی حذف خواهد شد، چراکه اجماع و اتفاق نظر تمام اساتید است که غیراصولی و غیرمنصفانه و دهها ایراد جدی بر آن وارد است.
نفرین خدا بر طراحان این نوع پیش دفاع.
بگویید: آمین …

د
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمدی

آمین

ن
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

بعید میدونم حذف شه دوستان

خیلی ها رزرو کردن پیش دفاع برای یکی دو ماه آینده

از طرفی دانشگاه آزاد هم این پیش دفاع براش منبع درآمد هست…..

شاید کمی اصلاحات توش صورت بگیره… مثلا هر ماه برگزار شه یا داورا راحت تر بگیرن

امیدوارم یه تغییراتی صورت بگیره

داریوش
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ن

دانشجو رو تو روز جلسه پیش دفاع سکته دادند از استرس،باید حذف شه

محمدی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

خدا مرگ شان بدهد، هم داوران و هم طراحان این نوع دفاع واقعا غیراصولی و غیراخلاقی و پر از ایرادهای دیگر …

داریوش
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

بله یک مشت انسان سر تا پا عقده و فاقد ادب

نازی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۹:۲۶ ق٫ظ

سلام دوستان من از معاون آموزشی دانشگاهم شنیدم که ممکن است پیش دفاع حذف شود فقط باید تمامی دانشجویان دکترا کارزار را امضا کنند .به دلیل اینکه در پیش دفاع قبلی یکی از دانشجویان درجلسه از شدت استرس سکته کرد .لطفا به همه دانشجویان اطلاع دهید

داریوش
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  نازی

سلام
چه تلخ
این کارزار رو چند بار امضا کردیم فایده ای نداشت

نازی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

ممکن است این کارزار تاثیر گذار باشه باتوجه به اینکه اساتید هم اصلا از روند فعلی راضی نیستند

داریوش
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

امیدواریم کارساز باشه

مرضیه
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

من امضا کردم اما اثری نداشت

داریوش
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۱:۲۴ ب٫ظ

سلام
حداقل باید اصلاحاتی روی نتیجه پیش دفاع متمرکز انجام شه و عدم کفایت حذف شه.کفایت و کفایت با اصلاحات نتیجه پیش دفاع متمرکز باشه.

مرضیه
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  داریوش

ای کاش اینطوری بشه

محمدی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  داریوش

احسنت؛ آفرین.

مرضیه
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۹:۱۱ ق٫ظ

سلام
اگر هماهنگ باشیم وثبت نام نکنیم مجبور میشن حذفش میکنن

احترام کاظمی
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۶:۵۲ ب٫ظ

خواستار لغو هر چه زودتر پیش دفاع متمرکز هستم

محمد
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۱:۴۱ ب٫ظ

دوستان از طریق نماینده های مجلس شهرهاتون بخواهید جلوی سلیقه ای عمل کردن مسئولان دانشگاه آزاد را بگیرند تا موجب تضیبع حقوق دانشجویان دکتری نشوند ….اگه مطالبه کنید شدنی است … بسیاری از اساتید جلسه پیش دفاع متمرکز دکتری را قبول ندارند

محمدی
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳ ۶:۳۱ ب٫ظ

سلام
دوستان هیچکس خبری خوش از لغو این پیش دفاع متمرکز در آینده نزدیک نداره؟.
اینقدر دانشجویان بیچاره را عدم کفایت دادند که تقاضای پیش دفاع بسیار زیاد و صف شده و تیر و مرداد هم پیش دفاع متمرکز برگزار خواهد شد.
لعنت بهشون.

داریوش
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

سلام
نه متاسفانه

محمد سجاد آقاجری
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

لطفا با حذف پیش دفاع، مسیر تکمیل تحصیل را برای دانشجو هموار ، و از تداوم این رویه نامطلوب پیشگیری بفرمائید.

محمدی
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱:۵۲ ب٫ظ

ببخشید، هیچکس با پیش دفاع دانشگده که مرسوم دکتری در کشور است مخالف نیست، بلکه تمام اعتراضات شدید دانسجویان، تنها در خصوص پیش دفاع متمرکز است که عین ستم، بی انصافی، بی وجدانی، بی سلیقگی، نفهمی و تبعیض بوده می باشد.

مرضیه
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام
پیش دفاع باید برای دانشجوهای بامعدل و نمره آزمون جامع بالا حذف شود

مرضیه
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۴:۳۷ ب٫ظ

با سلام
چونکه پیش دفاع دانشگاه آزاد خیلی بی رحمانه و سخت شده تعداد دانشجو های مرحله دکتری کمتر و کمتر میشود در نهایت اگر پیش دفاع حذف نشود خود دانشگاه آزاد ضرر میکند

داریوش
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۴:۲۵ ب٫ظ

خواهان لغو پیش دفاع متمرکز هستیم

آرام
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱:۵۱ ب٫ظ

سلام علیکم
دوستان بزرگوار

برای جلسه پیش دفاع تهیه پاورپوینت لازم است ؟

و اگر نکاتی هست ممنون میشم راهنمایی کنید.
سپاس

سلیمان زاده
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

سلام
بله تهیه پاورپوینت حتما لازم است و باید آنرا در یک فلش قرار داده و سپس در لب تاب نیز انتقال داده و با فلش و لب تاب خود یک ساعت زودتر در محل جلسه حاضر باشید و یادتان باشد دانشگاه برای وصل به سامانه وادافا و تشکیل جلسه نیاز به الف: شماره دانشجویی تان و ب: شماره موبایل تان دارد پس کارت دانشجویی تان با خودتان باشد.
سعی کنید مطالب را خونسرد و درعین حال خلاصه توضیح دهید.
حضور استاد راهنما در جلسه الزامی است.
نحوه دفاع استاد راهنما از رساله تان بسیار مهم است.
موفق و موید باشید.

آرام
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سلیمان زاده

ممنون

عاطفه
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۳:۱۷ ق٫ظ

سلام یکی از استادان خیلی مطرح و نمونه که اسمشون را نمی برم بهم گفت:
برای لغو پیش دفاع متمرکز آنچنان کاری دست دانشجویان بر نمیاد چون این مقطع آمار بالایی برای عرض اندام و غوغا ندارد و تنها راهش که یقینا نتیجه بخش خواهد بود این است که:
تمام اساتید راهنمای رساله ها به نشانه اعتراض و درخواست لغو این طریق پیش دفاع حقیقتا غیراصولی, همدست شده و در جلسه پیش دفاع شرکت نکنند.

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

واقعا ممنون از این سایت و مدیر فهیم و خوبش که نظرات را همه منتشر کرده و اینگونه دردِ دل دانشجویان عزیز را و خونِ دل خوردنشون بابت پیش دفاع متمرکز دانشگاه آزاد اسلامی منعکس میکنند. ممنونیم بزرگوار.