موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تسهیلات دانشجویان دکتری وزارت بهداشت دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تسهیلات دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان دکتری رشته‌های دانشکده علوم پزشکی ورودی ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، شرایط، ضوابط و تسهیلات دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان ورودی ۱۴۰۳ دانشکده علوم پزشکی به شرح زیر است:

۱- به دانشجویان دارای رتبه اول دوره روزانه در آزمون ورودی دکتری (در رشته‌هایی که حداقل ۳ دانشگاه دولتی در آن‌ها پذیرش دانشجو دارند) مبلغ ۲۵ میلیون تومان به عنوان هدیه تعلق می‌گیرد.

این رتبه، رتبه کشوری آزمون کتبی (مرحله اول) بدون در نظر گرفتن سهمیه است، مشروط بر آنکه در مرحله مصاحبه نیز رتبه اول بدون در نظر گرفتن سهمیه کسب شود.

تبصره ۱: در رشته‌هایی که دو دانشگاه دولتی در آن‌ها پذیرش دانشجو دارند، به رتبه اول آزمون مبلغ ۱۸ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

تبصره ۲: یک سوم مبلغ هدیه تا پایان نیمسال دوم تحصیلی و الباقی در نیمسال‌های بعدی و براساس پیشرفت تحصیلی دانشجو در طول تحصیل پرداخت می‌شود.

۲- به منظور حمایت از رساله کلیه دانشجویان دوره روزانه، برای رساله نظری حداقل پنج میلیون تومان و حداکثر هفت و نیم میلیون تومان و رساله تجربی حداقل شانزده میلیون تومان و حداکثر بیست و چهار میلیون تومان اعتبار پژوهشی با رعایت شرایط و دستورالعمل‌های موجود در دانشگاه تعلق می‌گیرد.

۳- به دانشجویان دارای رتبه‌های ۱ تا ۳ دوره روزانه (در رشته‌هایی که حداقل ۳ دانشگاه دولتی در آن رشته در سال جاری پذیرش دانشجو دارند)، اعتبار ویژه پژوهشی (گرانت) علاوه بر اعتبار پژوهشی مصوب به میزان ۵۰ درصد با رعایت شرایط و دستورالعملهای موجود دانشگاه تعلق می‌گیرد.

۴- دانشجویان رتبه‌های ۱ تا ۳، در اولویت معرفی به سازمان ها، شرکت‌ها و صنایع جهت بهره مندی حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌ها و اشتغال خواهند بود.

تبصره: این رتبه‌ها، رتبه کشوری آزمون کتبی (مرحله اول) بدون در نظر گرفتن سهمیه است، مشروط بر آنکه در مرحله مصاحبه نیز رتبه‌های اول تا سوم بدون در نظر گرفتن سهمیه کسب شود.

۵- دانشگاه به دانشجویان رتبه اول آزمون دکتری در رشته‌هایی که حداقل ۴ دانشگاه در آن رشته در سال جاری پذیرش دانشجو دارن، مبلغ هفت میلیون تومان وام قرض الحسنه بلند مدت با شرایط و ضوابط معاونت دانشجویی دانشگاه پرداخت می‌نماید.

۶- به کلیه دانشجویان دوره های روزانه براساس تبصره ۶ ماده ۵۵ آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی، (در صورت گذراندن دروس مربوط و شرکت در جلسه صلاحیت مدرسی)، گواهی صلاحیت مدرسی اعطا خواهد شد.

۷- دانشگاه تمهیدات لازم را به منظور استفاده دانشجویان دوره‌های دکتری از فرصت مطالعاتی خارج از کشور (بورس کوتاه مدت) با توجه به شرایط و ضوابط موجود فراهم نموده و در این راستا نهایت همکاری را به عمل خواهد آورد.

۸- پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، دانشجویان ممتاز پذیرفته شده در دانشگاه را در اولویت حضور در دوره‌های ویژه کارآفرینی، طرح حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های کاربردی و دارای قابلیت تجاری‌سازی (طرح رویش هسته‌های فناور) و طرح دستیار فناوری قرار می‌دهد.

۹- کمک هزینه تحصیلی دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس در هر سال متناسب با تعرفه مصوب دانشگاه بوده و براساس بودجه و اعتبارات مربوط و میزان کارکرد دانشجویان اقدام میگردد. حداکثر مبلغ پرداختی حدود ۳۰ درصد تعرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (در صورت تأمین اعتبار و تصویب هیأت امناء) خواهد بود.

۱۰- دانشگاه برای تأمین خوابگاه دانشجویی در دوره‌های روزانه دکتری تعهد واگذاری خوابگاه ندارد، لیکن اولویت استفاده از خوابگاه با (توجه به امکانات محدود دانشگاه) بر حسب رتبه قبولی متقاضیان، به تدریج و براساس ظرفیت خالی دانشگاه خواهد بود در صورت امکان تأمین خوابگاه دانشجویان دکتری حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی (با پرداخت نقدی اجاره بها با نرخ مصوب صندوق رفاه دانشجویان در ابتدای هر نمیسال)، حق استفاده از خوابگاه را خواهند داشت.

۱۱- دانشگاه امکان تأمین خوابگاه برای دانشجویان دوره‌های مازاد، دانشجویان روزانه شاغل و دانشجویان بورسیه سایر دستگاههای دولتی و بومی (استان‌های تهران و البرز) را ندارد.

۱۲- دانشگاه فاقد خوابگاه متأهلی است متقاضیان متأهل واجد شرایط دریافت کمک ودیعه مسکن، صرفاً براساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز به درخواست وام مذکور می‌باشند.

۱۳- به کلیه دانشجویان روزانه در سنوات مجاز تحصیلی، وعده ناهار بر اساس اعتبار تأمینی از سوی صندوق رفاه و قیمت‌های مصوب این صندوق، در روزهای غیر تعطیل از شنبه تا چهارشنبه ارائه می‌شود. شایان ذکر است که به دانشجویان روزانه ساکن خوابگاه‌های دانشگاه، صرفاً وعده‌های صبحانه و ناهار طبق قیمت‌های مصوب صندوق رفاه در روزهای غیر تعطیل از شنبه تا چهارشنبه ارائه خواهد شد.

تبصره: دانشجویان مازاد صرفاً امکان استفاده از سالن غذاخوری دانشگاه (تالار شکرانه) با قیمت آزاد را دارا می‌باشند.

۱۴- دانشگاه همه‌ساله در تابستان در بازه زمانی اول مرداد ماه الی بیست شهریور ماه امکان ارائه وعده‌های غذایی را ندارد.

۱۵- پرداخت هر گونه وام بصورت محدود و براساس اعتبار تأمینی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.

۱۶- داوطلبان دوره مازاد ضروری است قبل از انتخاب رشته برای آگاهی از میزان شهریه به پورتال معاونت آموزشی دانشگاه مراجعه نمایند در ضمن این شهریه صرفاً بابت ارائه خدمات آموزشی بوده و شامل خدمات رفاهی نمی‌باشد.

۱۷- کلیه پذیرفته شدگان، ملزم به ارایه گواهی قبولی زبان انگلیسی مورد تأیید دانشگاه حداکثر تا قبل از برگزاری آزمون جامع می‌باشند در غیر این صورت از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پری جاوید
اسفند ۲۱, ۱۴۰۲ ۰:۰۵ ق٫ظ

درود
فارغ التحصیلان ارشد از دانشگاه آزاد نیز میتوانند شرکت کنند؟
سپاس