موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

ابلاغ آیین‌نامه جدید سامانه نان در هفته آینده برای تسهیل پذیرش استعدادهای درخشان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آیین نامه جدید سامانه نظام نیازها و ایده‌ها (نان) برای پذیرش بدون آزمون دکتری استعدادهای درخشان شنبه ۱۹ اسفند به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تخصصی شورای گسترش آموزش عالی به عنوان یکی از نشست‌های تخصصی شصت و دومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: این آیین نامه جدید در ارتباط با سامانه نظام نیازها و ایده ها (نان) برای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در راستای رفع نیازهای کشور شنبه آینده (۱۹ اسفند) به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

 رضا نقی زاده با بیان اینکه، طبق این آیین نامه رفع نیازهای دانشگاه‌ها در راستای مرجعیت علمی برای پذیرش دانشجوی استاد محور در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: از امروز ۱۶ اسفند تا ۱۵ اردیبهشت سامانه نان جدید باز می‌شود تا تمام صنایع نیازهای خود را در آن ثبت کنند و این نیازها حتما باید معنادار باشد؛ چرا که در سال گذشته برخی از نیازها برای مقطع دکتری ساده بودند.

زمان ثبت موضوع رساله های دکتری در سامانه نان

نقی زاده همچین تصریح کرد: از یکم اردیبهشت تا ۳۱ تیر به دانشگاه‌ها اختیار داده شده است تا موضوع پایان نامه‌های ارشد و رساله دکتری را در سامانه نان به ثبت برسانند.

زمان اعلام نتایج پذیرش استعداد درخشان

وی با تاکید بر اینکه، دانشگاه‌ها باید به دانشجویان استعداد درخشان و استادمحور اعلام کنند که از ۱۰ خرداد تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ موضوعات پارسا (پایان نامه و رساله) تایید شده را انتخاب و به استادان اعلام کنند، افزود: نتایج نیز باید از ۱۱ مرداد تا ۳۱ مرداد اعلام شود، از ۳۱ مرداد سامانه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان بسته می‌شود. سازمان سنجش هم باید نتایج را برای پذیرش این دانشجویان در مهر ۱۴۰۳ اعلام کند.

زمان تکمیل ظرفیت پذیرش دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: اگر تقاضا به اندازه کافی پر نشده باشد فراخوانی برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در بهمن اعلام می‌شود؛ اینکه دانشجو در مقطع ارشد باشد یا دکتری نیز در ادامه تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از امروز هر پایان نامه و رساله‌ای که در سامانه نان ثبت شود تا انتهای دفاع از پایان نامه و رساله در سه مرحله (پیشنهاده) نظارت خواهد شد.

نقی زاده بیان کرد: برای کدرشته محل‌هایی که در مقطع دکترا فعلاً پذیرش متوقف شده است، مصوبه‌ای اعلام می‌شود که از طریق استعداد درخشان به‌صورت موقت پذیرش داشته باشند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید محمد موسویان
اسفند ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

برام دعا کنید. دکتری برای من خیلی مهم هست چون توی کاری که الان دارم تاثیر بسیار مثبتی داره. خیلی دعا کنید برام. ایشالا هرچی از خدا میخواین بهتون بده.

سینا
اسفند ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

انشاءالله قبول بشی محمد جان. برای منم دعا کنید. من هم مثل شما روی کارم تأثیر مثبتی داره و از نظر صنعتی و پژوهشی خیلی برام کاربرد داره. دعا کنید تربیت مدرس روزانه قبول بشم. الهی به امید. انشاءالله همه هرچی خیر و صلاحمون هست بشه.

احمد
اسفند ۱۹, ۱۴۰۲ ۱:۴۱ ق٫ظ

سلام
اگر شرط معدل لیسانس از استعداد درخشان دکتری حذف بشود بهتر است.چون مثلا کسی به هر دلیلی معدل لیسانس خوبی نداشته ولی در ارشد معدل بسیار بالایی کسب می کند از این امکان محروم می گردد و همانطور که برای ارشد فقط معدل لیسانس مطرح است برای دکتری هم فقط معدل ارشد مطرح باشد و بالا بودن معدل لیسانس دارای امتیاز باشد و باقی آموز به مصاحبه واگذار گردد.

x
اسفند ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

با سلام و احترام.
کاش این شرط از شروط پذیرش دکتری استعدادهای درخشان هم برداشته میشد که:
“از تاریخ فارغ‌التحصیلی داوطلب بیش از ۳ سال نگذشته باشه”.
آخه چرا باید اون دسته از کسانیکه با معدلهای بالا ارشدشون رو گذروندند و جزء استعدادهای درخشان محسوب میشند ولی بیش از سه سال از فارغ‌التحصیلیشون در مقطع ارشد میگذره، باید از شرکت در این فراخوان محروم بشند در حالیکه رزومه خوبی هم دارند؟؟؟؟

زهرا حسینی
اسفند ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  x

دقیقا منم معدلم بالاست ولی چون ۶ سال از ارشدم گذشته نمیتونم شرکت کنم خب اون موقع که ارشد فارغ التحصیل شدم واقعا شرایط ادامه تحصیل برای دکترا رو نداشتم ولی الان شرایطش جور شده بازم نمیتونم شرکت کنم به خاطر اینکه از ارشدم چند سال گذشته

x
اسفند ۲۰, ۱۴۰۲ ۷:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا حسینی

الی
اسفند ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  x

استعداد درخشان اسمش روش به نظرم فقط باید بلافاصله بعد از اخذ مدرک ارشد جذب بشن اینکه فردی در حین تحصیل بتونه از درسی که میخونه مقاله و رزومه جمع اوری کنه مهم و گرنه وقتی فردی مشغولیت نداره خیلی راحتتر و با فکر بازتر میتونه به تدریج رزومه رو اماده کنه حتی سه سال هم زیاد همون دو سال کافی بود یک فرقی باید بین افراد فعال و کوشا باشه

z
اسفند ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  الی

دقیقا خیلی خوب گفتید

x
اسفند ۲۰, ۱۴۰۲ ۷:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  الی

با عرض احترام.
به نظرم این فرمایش شما منصفانه نیست. چون همین افرادی که میفرمایید ۳ سال هم براشون زیاده ممکنه شاغل بوده باشند و در کنار درگیری شغلی، درگیر نوشتن مقاله و کتاب و ترجمه کتاب و… بوده باشند برای یه رزومه خوب.

س
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  الی

دکتری یعنی کار پژوهشی و ایفای نقش موثر در تولید علم،به نظرم تا چهار سالم حتی جا داره فرصت بدن به بچه های مستعد،کسی که معدل خوبی کسب کرده و طی چند سال هم کارهای پژوهشی خوب هم انجام داده و فعال بوده،مستحق دکتری است.

غیرحسود
فروردین ۱۳, ۱۴۰۳ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  الی

نه خب ربطی نداره. میتونن کارهای پژوهشی مربوط به حداکثر تا دو سال بعد از فارغ التحصیلی اون دسته از داوطلبان رو بررسی کنن. حالا مشکل حسادتون برطرف شد؟؟