موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

رشد ۶۰ درصدی پذیرش دکتری استعداد درخشان در سال‌های اخیر

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم: پذیرش استعداد‌های درخشان در مقطع دکتری رشد ۵۹.۸ درصدی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: آمایش آموزش عالی را به شکل جدی دنبال کردیم، کمیته‌ای در سطح استانی تشکیل دادیم که ساماندهی رشته‌ها را انجام می‌دهد.

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در شصت و دومین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: آمایش آموزش عالی را به شکل جدی دنبال کردیم، کمیته‌ای در سطح استانی تشکیل دادیم که ساماندهی رشته‌ها و واحد‌ها را انجام می‌دهد.

وی افزود: ماموریت‌گرایی، سنجش و پذیرش، بهره برداری از استعداد‌های درخشان، تقویت رشته‌های علوم پایه و کشاورزی اقدامات دیگر معاونت آموزشی وزارت علوم است.

وی تاکید کرد: کتابی نیز از اقدامات دو سال گذشته معاونت آموزشی وزارت علوم تهیه شده است که امروز توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی می‌شود.

تغییرات ظرفیت پذیرش دکتری استعداد درخشان

استاد دانشگاه تهران در ادامه اقدامات پیش رو را شامل تغییراتی در دوره دکتری برای جذب بهتر استعداد‌های درخشان و آمایش کدرشته‌های محل‌ها دانست و گفت: تدوین و بازنگری ۹۰۲ برنامه درسی، تدوین نظام جامع کشاورزی و منابع طبیعی تدوین نظام جامع فنی و مهندسی، ابلاغ آیین نامه، تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی نیز در سال گذشته انجام شده است. بازنگری تمام رشته‌های دوره کارشناسی نیز در حال انجام است.

عموعابدینی نتیجه اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته در این معاونت را برشمرد و تصریح کرد: رشد ۵۹.۸ درصدی پذیرش استعداد‌های درخشان در مقطع دکتری در دولت سیزدهم و رشد ۱۳ درصدی پذیرش استعداد‌های درخشان در کارشناسی ارشد در این دو سال محقق شده است.

وی گفت: گسترش انواع دروس مهارتی نیز اولویت ما بوده است. در این راستا آیین نامه بسته درسی مهارتی اشتغال پذیری در شورای عالی اشتغال تهیه شده و در دو ماه آینده ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر علوم با اشاره به اهمیت توسعه دانشگاه‌های حکمت بنیان گفت: گذار به دانشگاه حکمت بنیان بر اساس ماده ۹۷ برنامه هفتم مصوب شد و بر اساس آن وزارت علوم و وزارت بهداشت باید برای تحقق دانشگاه حکمت بنیان اقداماتی را در سال اول برنامه هفتم صورت دهند.

وی گفت: این اساس برنامه معاونت آموزشی وزارت علوم برای سال ۱۴۰۳ است و در این راستا حرکت می‌کنیم و بسته سیاستی را برای اجرای دانشگاه حکمت بنیان و دانشگاه تمدن ساز تا تیر ۱۴۰۳ ارائه می‌دهیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسی
اسفند ۱۶, ۱۴۰۲ ۶:۳۹ ب٫ظ

اگه راس میگن ماکارونی رو از برنامه غذایی حذف کنن