موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

درخواست دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد برای لغو پیش دفاع متمرکز

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار نامه‌ای سرگشاده، خواستار لغو پیش‌دفاع متمرکز دوره دکتری و بازگشت فرآیند دفاع پایان‌نامه به روال پیش از کرونا شدند.

نامه دانشجویان برای لغو پیش دفاع دکتری آزاد

به گزارش پی‌ اچ‌ دی تست، در متن نامه این دانشجویان آمده است:

رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی

هیئت امناء محترم دانشگاه آزاد اسلامی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس محترم فراکسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

همان طور که مستحضر هستید از دی ماه سال ۱۳۹۹ شرایط پیش دفاع مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی دگرگون شد و به صورتی متفاوت با تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از غیرمتمرکز به متمرکز تغییر کرد. 

متأسفانه این تغییر، مشکلات فراوانی را برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد ایجاد و زندگی خانوادگی، تحصیلی و کاری آن‌ها را به شدت متزلزل کرده است. شوربختانه نتایج زیانبار این تغییر از دیدرس مسئولین و رسانه‌ها دور مانده و همین امر لغو این تصمیم و بازگشت به شرایط گذشته را با تاخیر فراوان مواجه کرده است.

در شرایط فعلی، با وجود تلاش فراوان دانشجویان دکتری در پژوهش و تدوین پایان‌نامه‌ای پربار، تأیید استاد راهنما و اخذ نظرات داوران و اصلاح موارد، تعداد زیادی از پایان‌نامه‌ها با رأی منفی داوران پیش دفاع متمرکز روبه‌رو می‌شوند و دانشجویان دکتری پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی به بن‌بست تحصیلی می‌رسند.

از سوی دیگر الزام دانشجویان به ارائه دو مقاله از پایان‌نامه، دشواری فرآیند دفاع را چند برابر کرده و بازار خرید و فروش مقاله و دلالی محتوای علمی را پررونق ساخته است. این در حالی است که در بسیاری دانشگاه‌ها ارائه یک مقاله برای دفاع از رساله کافی است و مقاله دوم تنها در امتیازات دانشجو موثر است.

دلایل درخواست لغو پیش دفاع متمرکز دوره دکتری 

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه نامه خود، ضمن درخواست از مسئولین برای لغو طرح متمرکز پیش دفاع، دلایل متعددی را برای این درخواست ذکر کرده‌اند. از جمله دلایل مطرح شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مبهم بودن دلایل ایجاد طرح: با وجود گذشت چندین سال از اجرای طرح متمرکز پیش‌دفاع، هنوز دلایل کارشناسی خاصی برای آن ارائه نشده و مشخص نیست که این تصمیم بر چه مبنایی اتخاذ شده است. 

خروج استاد راهنما از فرآیند اصلی راهنمایی پژوهش: با توجه به این که در بسیاری مواقع دفاعیات و توضیحات اساتید راهنما در ارزیابی نتایج مثبت و تأیید نهایی رساله دانشجویان بی‌اثر است و نظرات داوران است که بدون توجه به گفته‌های استاد راهنما، اصلاحات لازم را تعیین می‌کند،  نقش استاد راهنما در راهبری پژوهش رنگ باخته است و این هیأت داوران متمرکز هستند که روال انجام پژوهش را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

نبود استاد مشاور در پیش‌دفاع: با وجود نقش مهم اساتید مشاور در انجام پژوهش و تدوین پایان‌نامه، امکان حضور آن‌ها در جلسه وجود ندارد.

نتایج نامطلوب اجرای طرح: قطعا یکی از بهترین روش‌ها برای ارزیابی یک طرح، بررسی نتایج آن است. این امر برای چنین طرحی که نتایج زیانبار آن برای دانشجویان دکتری کاملا مشخص شده و اثرات مخرب آن بر روحیه و زندگی دانشجویان مشهود است، کار دشواری نیست. ایجاد افسردگی و مشکلات روحی و روانی برای دانشجویان دکتری که جوانان فرهیخته کشور به شمار می‌آیند، تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور و غیرضرور به خانواده‌های دانشجویان و ترک تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان از جمله عوارض اجرای این طرح هستند. 

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای نامه بر پیگیری درخواست خود تا حصول نتیجه لازم تأکید کرده‌اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

132 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان هیچ تغیری صورت نگرفته و مانند سابق پیش دفاع برگزار می شود متاسفانه.

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

منبع تان؟

داریوش
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۰:۳۰ ق٫ظ

با سلام و احترام خدمت دانشجویان محترم متاسفانه برخی از داوران خودشان مقدمات روش تحقیق رو هم بلد نیستند و عمدتا ایرادهای خنده دار و مضحک میگرند و جای تاسف داره که ناظر هم وجود نداره که کم دانشی برخی داورها رو به سازمان مرکزی گزارش کنه و بعضا هم به دانشجو و هم استاد راهنما داورها توهین می کنند،حتی با شکایت دانشجو هم هیچ اتفاقی نمیفته.

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

دقیقا و حق با شماست.
مثلا: به دانشجو گفتند: چرا اسمت بالای اسم استاد راهنما و مشاور هست! در حالی که فرمت آن دانشگاه بدینگونه بوده که نگارنده اول و آنگاه نام های استاد راهنما و مشاور می بایست قید شود.
اینها همه شده دکان و منبع درامدشان و لذا دوست دارند بهانه تراشی کرده و دانشجو را رد کنند.

نازی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

سلام مثل اینکه مثل سابق برگزار میشود متاسفانه

امید
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۸:۴۴ ب٫ظ

دوستان وقت بخیر
یکی از دوستان بنده از سازمان مرکزی جویا شده جهت تاخیر برگزاری پیش‌دفاع امسال ، اعلام کردند که تاخیر پیش آمده به جهت اعمال تغییرات در هیات داوران در اغلب رشته هاست و بدیهیه که دیرتر برگزار خواهد شد( احتمالا خرداد یا حتی تیرماه)
در مورد احتمال حذف پیش‌دفاع هم پرسیدم که گفتند بعید است اما ممکنه تغییراتی داشته باشه و مثلا استانی بشه . دیگه نمی‌دونم چقدر این موارد صحت داره
ولی احتمال اینکه با تاخیر و به روال قبل اما با هیات داوران جدید و مساعدت کننده برگزار بشه قوی تره.
والله اعلم…

در کل بعید میدونم مافیای دانشگاه آزاد به منبع درآمدش خدشه وارد کنه… اونم تو این وضعیتی که وضع مالی خوبی ندارند

هیچ نهاد نظارتی هم نیست برای دانشگاه آزاد

کاش پیش دفاع حذف بشه

سلیمان زاده
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام و سپاس از اطلاع رسانی تان
ولی حقیقت این است که:
اصل دفاع متمرکز بدین شکل پر از ایراد و اشکالات فراوان است، و شدیدا نیز اساتید راهنما و دانشجویان نسبت آن اعتراض دارند تا جایی که چند مورد پیش آمده که استاد راهنما با اوقات تلخی جلسه پیش دفاع را بخاطر اراجیف و اشکال تراشی های بیخود و بیجای داوران ترک کرده است.
پس تغییرات در هیات داوران ولو با روحیه مساعدت، کاری بس عبث و بیهوده است.
شک نکنید الان هم نه، بزودی حذف خواهد شد.

امید
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سلیمان زاده

ای کاش حذف بشه … واقعا ظلمه در حق دانشجوهای دانشگاه آزادی که هیچ راهی ندارن… از یه طرف نه میشه انصراف داد… از طرفی هم سدی بزرگ پیش پای ماست… شهریه هم بالا و….

تو اینترنت یه سریا کارزاری بابت حذف پیش دفاع ایجاد کردن.. نمیدونم نتیجه میده یا نه…

چند روز پیش بخش مالی دانشگاه بهم زنگ زد بابت شهریه که سازمان مرکزی تمام کسایی که بدهی بالا دارن رو داره پیگیری میکنه فلان طور و…. بابت هیچ و پوچ کلی شهریه باید بدیم….

جالب اینه که یه سری از وام های دانشگاه آزاد هم کنسل شده… قبلا بانک رسالت وام میداد این ترم نداد… زحمت نکشیدن با یه بانک خوب قرارداد ببندن… هیچ کاری جهت نفع دانشجوها انجام نمیدن

من ترم ۶ هستم … هیچ حسی برای نوشتن پروپوزال ندارم…اگه به گذشته برگردم هرگز پامو تو دکتری دانشگاه آزاد نمیذارم

fazmoshp
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  امید

با عرض سلام و ادب: ۱- دانشگاه، هیات داوران را قوی تر نمی کند. چون باید حقوق بیشتری بدهد. ۲- نیازی به جایگزینی با داوران مساعدت کننده هم ندارد. چون به همین داوران دستور می دهد که ساده کنند. ۳- اگر قرار بود که استانی هم کنند، نیازی به ۲ ماه تاخیر در اعلام تقویم نبود؛ که دانشجویان را عصبانی تر کند. ضمنا با چه هدفی استانی کنند؟ چه سختگیرانه و چه مساعدت کننده، به همین داوران کشوری دستور می دهند که ساده یا سخت کنند.
علت تاخیر ۲ ماهه در برگزاری و حتی اعلام تقویم فقط دلیلش می تواند منتظر خبری بودن باشد. آن خبر فقط می تواند تعداد انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ باشد. هر چه تعدادشان کمتر باشد، فشار از روی ما کمتر خواهد شد.
دعا کنید که خیلی ها حاضر به پرداخت شهریه های وحشتناک نجومی جدید نباشند. چون امسال، اولین سالی است که شهریه ها اینقدر نجومی شده است.
وضعیت پیش دفاع تا قبل از اتمام مهلت انتخاب رشته تعیین می شود.

سلیمان زاده
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۴:۳۴ ب٫ظ

رفقا سلام
انگار اعتراضات نسبت به پیش دفاع متمرکز از ناحیه اساتید و دانشجویان، بسیار رونق گرفته و اگر الان هم نه، بزودی پیش دفاع متمرکز حذف خواهد شد، چون در ردیف اعتراضات و نقدهای در خصوص آن در سایت های مختلف، ایرادات خیلی جدی و متین و منطقی مثل: اِعمال نظرات سلیقه ای داوران، بدخُلقی و نوعی بی تربیتی در حق استاد راهنما و دانشجو توسط داوران، و تبعیض فاحش بین دانشجویان دکتری در کشور، و دکان و منبعی برای درآمد داوران و دانشگاه (با گرفتن شهریه تاخیر) و فشار روانی و عصبی بر روی دانشجویان و حتی اساتید راهنما و ازاین قبیل مطرح است.

نازی
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۹:۰۳ ق٫ظ

امیدواریم که حرف دوستمون صحت داشته باشه وپیش دفاع حذف بشه وبتونیم این ترم دفاع کنیم .نابود شدیم از بس شهریه دادیم

سلیمان زاده
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

ان شاءالله تعالی

مریم
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۲:۵۶ ق٫ظ

صد در صد در خواست لغو پیش دفاع را دارم.هیچ جای دنیا و حتی دانشگاههای دیگر ایران پیش دفاع وجود نداره. این ظلم بزرگی در حق دانشجویان دانشگاه آزاده!

مریم
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۲:۵۲ ق٫ظ

سلام. هیچ جای دنیا و حتی دانشگاههای دیگرایران پیش دفاع وجود نداره. واقعا این ظلم بزرگی در حق دانشجویان دانشگاه آزاده ! مسأله داشتن حداقل دو مقاله برای دفاع و مافیا بازی و اخاذی هزینه های کلان از دانشجویان دانشگاه آزاد صرفا برای چاپ مقاله واقعا شرم آوره!

عبدالله خواجه گیری
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۰:۴۷ ق٫ظ

بچه ها، یه خبر خوب، پیش دفاع متمرکز حذف شده. از یه مسئول رده بالا توی دانشگاه شنیدم. به زودی رسمی اعلام میشه

افشار
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱:۳۳ ب٫ظ

میشه بیشتر توضیح بدید

fazmoshp
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  افشار

با سلام: فکر نکنم توضیح بیشتری نیاز باشه. ایشان یا از کارکنان سازمان مرکزی هستند و یا دانشجوی یکی از اساتیدی که سمت مهمی در دانشگاه دارند.
دلیل حذف پیش دفاع متمرکز هم کاملا معلوم است؛ کاهش شدید متقاضایان دکتری دانشگاه آزاد به دلیل شهریه های بسیار گزاف و چند برابری امسال.
زمانی هم حذف اعلام می شود که یک انرژی مثبت ناگهانی به داوطلبان مشغول انتخاب رشته بدهد؛ یعنی زمان اتمام انتخاب رشته سازمان سنجش و تمدید انتخاب رشته دانشگاه آزاد.
احتمالا تا فاصله شنبه تا دوشنبه هفته پیشرو اعلام می شود.
گرفتن نصف شهریه ثابت از دانشجویان قدیمی، به قیمت از دست رفتن متقاضایان جدید با شهریه های نجومی تمام می شود. برای همین پیش دفاع متمرکز حذف می شود و زمان اعلامش هم باید دقیقا موقع انتخاب رشته داوطلبان ۱۴۰۳ باشد.

سلیمان زاده
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۴:۰۸ ب٫ظ

ممنون دوست عزیز
خوش خبر باشید.

fazmoshp
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ ۴:۱۸ ب٫ظ

سلام: همیشه قبل از عید، تقویم پیش دفاع سال بعد را اعلام می کردند. امسال نه تنها تقویم را اعلام نکردند، بلکه زمانی برای پیش دفاع اول سال ۱۴۰۳ هم تعیین نکردند.
به نظر می رسد ممکن است تغییراتی قرار باشد، رخ دهد.

سلیمان زاده
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

درود بر شما
به امید خدا
و لعنت خدا بر طراحان این پیش دفاع بس مزخرف و بی معنا.

سهیلا بهرمانی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳ ۹:۴۴ ب٫ظ

درخواست لغو پبش دفاع

نوید صمیمی
فروردین ۲۳, ۱۴۰۳ ۹:۰۹ ب٫ظ

این روش دفاع از یک دستاورد علمی که بیش بطور میانگین دوسال وقت میگیره واقعا غیر علمی و شرم آور است.
عزیزانی که چنین روشی رو خلق کردن ممکنه بفرمایند این روش در کدوم دانشگاه اجرا شده؟
آیا ما موش آزمایشگاهی شما هستیم؟
جلسه دفاع دوستان بنده در دانشگاه های دولتی بطور میانگین ۴ ساعت طول کشید.
ما در عرض یکساعت اونم با این وضع اینترنت و از راه دور از چه دستاوردی میتونیم دفاع کنیم؟

ای دست فرو برده در دل و دینم چه می‌کنی
خونم بریختی و هنوزت کم است این

مهدیه
فروردین ۱۹, ۱۴۰۳ ۰:۳۰ ق٫ظ

لطفا اطفا پیش دفاع حذف کنید ما بتونیم دفاع کنیم بعد هشت سال هر ترم پول ناحق داریم میدیم به عنوان تمدید پایان نامه اونم به نرخ ورودی های جدید
خواهشا تمنا دارم با دانشجویان یکم انعطاف داشته باشید

فهیمه تقی پناهی
فروردین ۱۲, ۱۴۰۳ ۳:۰۸ ق٫ظ

خواهشا این پیش دفاع رو بردارید که با مقاله Q1 از زرنال الزویر پشت سد پیش دفاع موندم. اگر کارم ایراد داره چرا Q1 گرفتم اگر نداره چرا تا امروز دو با پایان نامه ام رد شده

محمد
فروردین ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

برای منم همین طوره ، با یک مقاله q1 الزویر اساتید داور متاسقانه کار رو رد کردند

امیر
فروردین ۵, ۱۴۰۳ ۹:۱۰ ق٫ظ

با عرض سلام و احترام
دانشجویان عزیز که در تهران ساکن هستند و همچنین سایر دانشجویان از شهرهای مختلف که امکان حضور در تهران میسر هست، خواهشمندم لطف بفرمایید که درخواست کتبی در خصوص لغو پیش دفاع دانشگاه آزاد را به صورت حضوری به مسئولین محترم وزارت علوم، مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دفتر ریاست محترم جمهوری ارایه و پیگیری بفرمایید.
امید به خدای مهربان، ان شالله مشکلات دانشجویان حل شود. سپاسگزارم

Fariba
فروردین ۳, ۱۴۰۳ ۸:۴۶ ب٫ظ

لطفا حذف پیش دفاع پیگیری شود. واقعا مهمه

صادق
فروردین ۲, ۱۴۰۳ ۶:۰۹ ب٫ظ

لطفا پیش دفاع متمرکز برداشته شود.
مثل سنوات قبل، دفاع در خود دانشگاه محل تحصیل انجام شود.

یونس جباری
فروردین ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

با توجه به اینکه در دانشگاههای سراسری پیش دفاع وجود ندارد چه لزومی است که در دانشگاه آزاد پیش دفاع وجود داشته باشد؟

فریادرس
اسفند ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

فقط و فقط ظلم و بی تدبیرایست.لعنت به پول که چه بر سره ما دانشجویان میاره

میناشفاخواه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

پیش دفاع متمرکز برداشته شود

محمد
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

موافقم

فرزانه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۲۰ ب٫ظ

موافق لغو پیش دفاع هستم

فرزانه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۱۹ ب٫ظ

موافق

فهیمه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

موافق لغو پیش دفاع هستم

Fariba
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۰۱ ب٫ظ

لطفا لینک کارزار در این خصوص را هم امضا بفرمایید.

Fariba
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۰۰ ب٫ظ

کاملا موافق حذف پیش دفاع و برگشت به حالت قبل از کرونا هستیم.

رقیه علاالدینی طالقانی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۷:۵۳ ب٫ظ

با متن فوق موافقم و خواستار حذف پیش دفاع هستم.

حسن حسانی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۷:۵۲ ب٫ظ

کاملا موافق این کار هستم ، چون استادی که تو شهر دیگه نشسته اصلا اطلاعی از وضعیت و شرایط دانشجپ در دانشگاه نداره

علی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۴۱ ب٫ظ

موافق لغو هستیم.

فاطمه نوری
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۳۱ ب٫ظ

با این متن موافقم و امضا میکنم.

وحید طالع نسب
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۲۷ ب٫ظ

کاملا موافق بی اثر بودن پیش دفاع و دارای تالی فاسد بودن آن هستم

سیما
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۲۱ ب٫ظ

با لغو رساله موافقم

سحر
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۲۱ ب٫ظ

خواهان لغو پیش دفاع هستم

حمید
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۵ ب٫ظ

بله

حمیدپیری
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۴ ب٫ظ

با لغو رساله موافقم

ریحانه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۳ ب٫ظ

خواهان لغو هستم.

حامد گوهری
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۱ ب٫ظ

خواهان لغو هستم

مهدی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۲۹ ب٫ظ

من هم موافق حذف پیش دفاع هستم

امیر
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۲۲ ب٫ظ

بسیار عالی حذف بشه

مهدی ابراهیمی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۱۹ ب٫ظ

به نظرم من پیش دفاع جز استرس و تحقیر توسط برخی اساتید نفع دیگه ای برای دانشجو ندارد و واقعا هدف آمادگی دانشجو نیست ، اگر هدف این است می‌تواند کاملا غیر رسمی توسط اساتید به دانشجو کمک شود

ماهتیسا ( دکتری تخصصی برق - قدرت )
فروردین ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دقیقا
خدا لعنت شون کنه ، موردی داشتیم از همکلاسی های خودمون با ۴ تا مقاله در پیش دفاع رد شده ، با توجه به اینکه حتی ایشون سالهای کار عملی در روی شناورهای ارتش انجام می دادن ، هم تئوری و هم عملی بسیار فوق العاده هستند اما از آنجایی که داوران خیلی اطلاعات تخصصی در خصوص موضوع ایشان نداشتند رد شون کردن
من خودم همچنان پشت سد پیش دفاع هستم
به اندازه ی کافی استاد راهنما و مشاور ( در که در واقع نقش خاصی هم ندارن و مانند یک کفتار منتظر امتیاز مقالات دانشجوها هستند و خودشان هیچ هیچ هیچ نقشی در آن ندارند ) مارا شکنجه روحی می دهند
خواهشا بس کنید و این پیش دفاع تشریفاتی را لغو کنید

نوید
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۴:۵۳ ب٫ظ

بنده هم موافق حذف پیش دفاع هستم زیرا که موارد ذکر شده در نامه کاملا درست و دقیق می باشند.

فاطیما
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۴:۲۱ ب٫ظ

خواهان لغو پیش دفاع دکتری دانشگاه آزاد هسستم

علی حسینی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۴:۱۱ ب٫ظ

به طور ۱۰۰% خواهان لغو این طرح پیش دفاع دانشگاه آزاد هستم.

مصطفی خوشحال
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۴:۰۳ ب٫ظ

با احترام، این طرح باید لغو گردد

Sara
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۵۲ ب٫ظ

خواهان لغو پیش دفاع هستم بدلیل اینکه ن تنها دانشی به دانش دانشجو اضافه نمی‌کند بلکه این طرح باعث زیر سوال بردن سواد و دانش استاد راهنما و مشاور می‌شود. هرچند این روزها اساتید راهنما اصلا راهنمایی نمی‌کنند و خود دانشجو تمام تلاش خود را می‌کند . همان استاد راهنما اول راهنمایی نمی‌کند چه برسد راهنما دوم

غزل کرامتی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۴۷ ب٫ظ

موافق لغو پیش دفاع متمرکز هستم

مهتاب
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۴۰ ب٫ظ

درخواست لغو لطفا

ندا فیضاب
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۳۸ ب٫ظ

خواستار لغو پیش دفاع هستم

شیدا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۴ ب٫ظ

خواهان حذف پیش دفاع هستم

شیدا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۳ ب٫ظ

موافق حذف پیش دفاع هستمچ

لیلا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۴۷ ب٫ظ

با سلام با توجه به بالا بودن شهریه دانشگاه آزاد و مشکلاتی که دانشجو متحمل می شود برای نوشتن رساله وپذیرش مقاله لطفا مسولین کمک کنند تا باری از دوش دانشجو برداشته شود واسترس زیادی که مراحل نوشتن رساله برای ما دارد کمتر شود لطفا مرحله پیش دفاع رساله را حذف کنند .

ایران
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۶ ب٫ظ

کاملا موافق حذف پیش دفاع هستم

نوشین دازه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۱ ب٫ظ

خواهان حذف پیش دفاع رساله هستیم

سحر
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۴ ب٫ظ

خواهان لغو هستم

ایران
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۲ ب٫ظ

درخواست حذف پیش دفاع رو دارم

مصی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۱ ب٫ظ

موافق حذف هستم

دانشجوی دکترا مدیریت دولتی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۰۵ ب٫ظ

موافق حذف پیش دفاع هستم

مریم
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۰۲ ب٫ظ

با احترام. درخواست حذف پیش دفاع را برای دانشجویان مقطع دکتری داریم

ندا چمن گرد خرم آبادی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

با سلام، خواستار حذف پیش دفاع هستم.

نازنین ۶۶
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

سلام و‌عرض ادب
این طرح حز فشار روحی روانی برای دانشجو با حضور ۹ داور و به چالش کشیدن دانشجو و‌ایجاد استرس هیچ مزیتی ندارد،،،بنده نیز خواستار لغو‌این طرح هستم

لیلا زمانی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

خواهشا حذف بشه

پریسا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام
بهتره روال با دانشگاه دولتی یکی باشه. دانشگاه آزاد آزمون جامع رو مازاد بر بقیه دانشگاه ها داره. واقعا بهتره پیش دفاع حذف بشه. چه بسا آزمون جامع هم اضافه است.

سارا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

با توجه به اینکه دانشگاه های معتبر ایران این برنامه رو ندارند، به نظر میرسه که دانشگاه آزاد فقط برای هزینه این کا رو انجام میده و از نظر علمی هیچ پایه و اساس منطقی نداره، لطفا حذذذذذف کنییییییید

نجمه باقری
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

خواستار حذف پیش دفاع هستم

شیدا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

باسلام و احترام با توجه به هزینه های زیاد, تلف کردن وقت و زمان, استرس زا بودن لطفا پیش دفاع متمرکز را حذف نمایید باتشکر

شکوفه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۹:۳۰ ق٫ظ

با توجه به هزینه های زیاد لطفا طرح پیش دفاع متمرکز رو حذف کنید

فهیمه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۱۶ ق٫ظ

هزینه زیاد

فهیمه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۰۳ ق٫ظ

استرس زایی زیاد

مهدیه حسین زاده
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۷:۵۸ ق٫ظ

حذف پیش دفاع از رساله دکتری تخصصی دانشگاه آزاد را خواستارم

الهام
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۸ ق٫ظ

با این هزینه ها درستش اینه که پیش دفاع لغو بشه

عاطفه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۰:۵۴ ق٫ظ

واقعا پیش دفاع باید حذف بشه حتی دانشگاه های سراسری هم‌انقدر سخت نمیگیرن

ماندگار
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۰:۱۴ ق٫ظ

پیش دفاع متمرکز جز پایین اوردن کیفیت کار و دوگانگی بین نظر اساتید و داوران و نادیده گرفتن شان استاد راهنما و مشاور چیزی به همراه نداشته و نداره،،

تقوی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۰:۰۲ ق٫ظ

دانشگاه های سراسری تهران،شریف،تربیت مدرس همه دانشجوهای دکتری باید یک مقاله چاپ کنند و دفاع کنن که اصلا Q مقاله هم مهم نیست، چرا دانشگاه آزاد به خاطر پول این همه سختگیری میکنه ، خواهش می کنیم پیش دفاع رو بردارید

صوفیا
اسفند ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

فشار روحی و روانی و هزینه‌های سنگین در مقطع دکترا کافی نیست که اخیرا ۳ مقاله برای کسب نمره کامل رو اعلام کردید. پیش دفاع متمرکز جز فشار مضاعف و نظراتی که همواره منطقی نیست و طولانی‌تر شدن روند فارغ التحصیلی هیچ چیزی ندارد. کمی هم به فکر دانشجو باشید. با این همیشه فشار، همچنان ارزش مدرک دانشگاه دولتی که بسیار ساده‌تر از آزاد برخورد میکند، بالاتر به حساب می‌آید.

مطالبه گر
اسفند ۲۳, ۱۴۰۲ ۱:۱۷ ب٫ظ

سلام
با پیش دفاع متمرکز فقط کاسب های جدیدی در حوزه آموزش عالی ایجاد و در کنار این، شان و جایگاه اساتید راهنما و مشاور به شدت خدشه دار شده، از سوی دیگر با روح و روان دانشجو و خانواده ایشان بازی شده است.
مگر می شود پروپوزال دانشجو تایید شود، با نظر اساتید راهنما و مشاور چندسال کار رساله انجام بشود بعد چند نفر دیگر بیایند بگویند تایید نیست. پشت این قضیه چه کسانی هستند؟! به نظر باید مراجع نظارتی و بازرسی کشور ورود کنند.

خوشیارشعبانی
اسفند ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

باتشکرازکسانیکه که طرح اعتراضی مطرح ومطالبه وپیگیری می کنندمن نیز با عنایت به موارد فوق الذکروآینده مایوس کننده یک فارغ اتحصیادکترا ازنظرمنزلت علمی و اشتغال وضعیت مشنج وفااکت بار اقتصادی وتورم زا هزینه سرسام آور وتحمیل بارمالی مضاعف برخانواده ها وسردرگمی دانشجو وعدم پاسخگو بودن مسولین که فقط ازدانشجو دانشگاه آزادبه عنوان یک ابزارمادی ومولدتامین پول نگاه میکنند اعتراض خود ااعلام وخواهان حذف پیش دفاع ومقاله هستم…با سپاس

مریم
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۱:۵۳ ب٫ظ

سلام واقعا چاپ مقاله برای رشته های علوم انسانی چه چیزی رو میخاد ثابت کنه….. فقط چندنفر جیب شون رو پر میکنن…. دربازار دلالان
مجله های وزارتین هر مقاله بین ۳۰تا ۵۰میلیون چاپ میشه….. کی میخواد اینارو پیگیری کنه

نسرین امیری
اسفند ۱۶, ۱۴۰۲ ۴:۳۹ ب٫ظ

با سلام . تشکر ویژه از عزیزانی که قبول زحمت کرده و این درخواست رو نوشتند.من هم به نوبه ی خودم اعتراضم رو از این طرح اعلام می‌کنم و خواهانم که به روال قبل بازگردد.

رسول ملائی
اسفند ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

سلام وقت بخیر واقعا پیشدفاع و مقاله و آزمون زبان ept فقط جیب دلالان بازار سرقت علمی کشور را که با واسطه با بی واسطه اساتید و هیئت علمی دانشگاهها هستند را پر می‌کنه و جیب دانشجویان بیچاره را پر می‌کنند .باید این شرط مقاله و پیشدفاع و آزمون زبان ept را حذف کنند .

زارع
اسفند ۱۵, ۱۴۰۲ ۸:۳۴ ب٫ظ

لطفا پیش دفاع متمرکز را حذف کنید خیلی به ضرر دانشجو است.

پشیمان
اسفند ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ق٫ظ

من ۶ سال و نیم تو این خراب شده درس خوندم و با دو تا q2 دفاع کردم پول دادیم به دانشگاه مقاله هم برای استاد که ذره ای کمک نکرد چاپ کردیم
حالا هم اگه شانس بیاری ۱۰ درصد تازه استخدامت کنن حقوق کارگر بهت میدن. اگر داری پیام منو میبینی نرو دکتری تو ایران از همون اول بازی رو جوری چیدن که روش های مختلف مثل پیش نیاز و سنوات و پیش دفاع و امتحان جامع ازت پول بدزدن.
این دانشگاه ازاد اگه دانشجوهای عراقی نبودن تا الان بساطش جمع شده بود.

??
اسفند ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  پشیمان

دانشگاههای دولتی بخصوص دانشگاه تهران در جذب دانشجویان بین الملل پیشتاز است .اگر سایت دانشگاه تهران را نگاه کنید چند روز پیش ریئس دانشگاه تهران، در جزیره مینو ، هم مرز با کشور عراق ، دانشگاه بین المللی اروند، وابسته به دانشگاه تهران را افتتاح کرد.
علی برکت الله

علی
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

من فقط این را فهمیدم توی دانشگاه آزاد نمیشه راه راست رفت باید توأم مثل آنهایی که قوانین این دانشگاه را دور می زنند باشی اگر از آن روز تا حالا شک داشتم که کار غیر اخلاقی بکنم الان دارم مطمئن میشم برم سراغ موسسات که دلالی علمی می کنند، بذار طهرانچی هم فکر کنه موفق شده، وقتی آقای طهرانچی معنای کیفیت دانشگاه را با بگیر و ببند اشتباه گرفته ما هم می گذاریم تو توهم موفقیت بمونه

جاوید
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۸:۴۸ ب٫ظ

بزرگواران تا زمانی که این آقا رئیس دانشگاه آزاد هست اوضاع تغییر نخواهد کرد با یک سرچ ساده نظرات ایشون و معاونت این دانشگاه رو درباره حذف پیش دفاع بخوانید یه جوری از این کار دفاع میکنند که بعیده مورد موافقت قرار بگیره من نمیدونم اونایی که از سال ۹۸ به قبل از رساله دکترای خودشون دفاع کردن به مدرکشون افتخار میکنند یا نه اما مطمئن باشید کسانی که از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ که دفاع کرده اند هم به مدرک این دانشگاه افتخار نمیکنند مگر اونایی که قبلا استخدام جایی بوده اند و با ارشد استخدام شده اند و با مدرک دکترا فقط پایه ی حقوقی آنها بالا رفته اما کسانی که فقط دانشجو هستند و شاغل نبودن با مدرک دکترا چه کار کرده اند؟ تا حالا چند تا آگهی استخدام برای دکترا منتشر شده اکثر آن ها هم دانشگاه های دولتی در اولویت استخدام هستند شاید برخی بگویند باید فارغ التحصیلان دکترا خودشون کارفرما باشند و کاری راه اندازه کنند اما با کدوم پول تو این شرایط؟ با شرایط فعلی بهترین ایده ها و طرح ها محکوم به شکست هست دوستان کلی پول رو از ما میگیرند مدرک هم با این شرایط سخت پیش دفاع به ما نمیدن اگر پسر باشید و کارت پایان خدمت نداشته باشید که اصلا مدرکتون رو نمیدن و بعد از فارغ التحصیلی فارغ التحصیلان دکترا رو به حال خودش رها میکنند و هیچ حمایتی نمیکنند و اعتقاد دارند برو و برای خودت کاری پیدا کن و درآمد کسب کن آخه چطوری این مدرک… ادامه نظر»

علیرضا
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۴:۵۴ ب٫ظ

من موندم تو تمام دانشگاه های دنیا ،به دانشجو پول و مزایا میدن در هر مقطع تحصیلی که ادامه بده با توجه به علاقه فرد.اما تو ایران باید دانشجو پول اساتید ،کارکنان تا مادامی که درس میخونه حقوقشون پرداخت کنه

آرمان
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

دفاع متمرکز فقط به نفع متقلبها شده ،برعکس اینکه فکر می کنند به مدرک دانشگاه آزاد اعتبار می دهد فقط کسانی که تز می خرند و مقاله پولی چاپ می کنند دارند جفت پا از روی مانع دفاع متمرکز می پرند فساد تقلب را نگرفته فقط هزینه تقلب را گرانتر کرده و کسی که واقعا برای پژوهش آمده دکتری را نابود کرده

سید
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۹:۲۵ ق٫ظ

اصلا دانشجو برای دانشگاه آزاد مهم نیست فقط پول واسشون مهمه .پیش دفاع رو لغو کنید

مرتضی
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۹:۰۰ ق٫ظ

سلام
این طرح متاسفانه صرفا برای درآمدزایی است و هیچ توجیه دیگری ندارد. عمر و وقت و هزینه دانشجویان دکترا هدر می رود. لطفا نسبت به لغو پیش دفاع سریع تر اقدام نمایید.

مهدی
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۸:۳۶ ق٫ظ

متأسفانه دانشگاه آزاد اصلا به فکر دانشجو نیست. همه مثل بنده بی خیال شوید. نباید اصلادر دانشگاه آزاد تحصیل کزد.فقط به فکر پول است. تا حقوق اساتید هیات علمی را بدهد. فکر می کنند با این شیوه به هدف اشان می رسند.

Majid
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

دقطقا با نظرتون موافقم منم از دانشگاه ازاد سر همین موضوع پیش دفاع مجبور به ترک تحصیل شدم

سروش مشاطان
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۱۴ ق٫ظ

من کارشناسی ارشد رشته اصلاح نباتات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان هستم می خواهم دکترای ژنتیک و به نژادی گیاهی در دانشگاه ازاد اسلامی تاکستان در استان قزوین بخوانم.

مصطفی
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سروش مشاطان

آفرین بر شما

زارع
اسفند ۱۵, ۱۴۰۲ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سروش مشاطان

لطفا پیش دفاع متمرکز را حذف کنید خیلی خیلی به ضرر دانشجو است

فرید
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۱:۵۱ ق٫ظ

دوستان یک موضوعی که دانشگاه آزاد از پیش دفاع کاملا سود میبرد و هیچ کسی به اون اشاره نکرده این هست که برای ارتقا اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد باید اساتید امتیازات لازم را داشته باشند و برای دانشیار و استاد تمام شدن باید چند نفر از دانشجوهای دکترا هر استاد بتوانند در پیش دفاع قبول شوند با این طرح دانشگاه آزاد هم از سنوات و نگه داشتن دانشجو برای گرفتن شهریه بیشتر و بالا بردن شهریه در هر ترم منتفع خواهد شد و هم از بالا نرفتن ارتقا استادها و بالا رفتن حقوق که خیلی باید بیشتر به اساتید پرداخت کنند و حق الزحمه مشاوه و راهنما بودن نیز به همین نسبت بالا خواهد رفت پس چرا این طرح را لغو کند رئیس دانشگاه اعلام کرده مگر کار استاندارد رو لغو میکنند کاملا مشخصه آورده و سود مالی بالایی از این بابت به حساب دانشگاه واریز خواهد شد اگر میبینید اساتید هم با این طرح مخالف هستند دلشان به حال دانشجوی بیچاره نسوخته آنها به دنبال ارتقا رتبه علمی و حقوق بالاتر هستن که اونم دوباره از دانشجوی بیچاره میگیرند و طبق گفته خودشان باید با تورم حقوق هایشان بالا رود اما فقط دانشجو ضرر خواهد کرد خدا ازشون نگذره

Majid
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

دقیقا همینطور است بنظرم باید دانشگاه ازاد راتحریم کرد و کسی دیگر به این دانشگاه نرود ودانشجویان هم ثبت نام نکنند تا پیش دفاع را لغو کنند .وقتی ببینند امار دانشجوهای ترک تحصیل کرده سر این موضوع بالاست و دارند ضرر مالی میکنند با این امر موافقت میکنند و پیش دفاع را لغو میکنند.

زارع
اسفند ۱۵, ۱۴۰۲ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

دقیقا همینطور هست کاشکی زودتر لغو بشه بتونم دفاع کنم باید هرچه زودتر پیش دفاع حذف شود

امین
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

بطور قطع دفاع متمرکز فقط جیب دلال‌ها و مافیای پایان نامه نویسی و چاپ مقاله را داره پر می کنه، دفاع متمرکز داره اتوماتیک دانشجو را می برد سمت تقلب، مقصر این فاجعه هم خود دانشگاه آزاد است

محمد علی
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

دانشگاه آزاد ما را به خاک سیاه نشانده شهریه های بسیار بالای دکترا حدود ۴۰ میلیون در هر ترم و ندادن هیچگونه خدماتی از آزمایشگاه برای رشته های فنی مهندسی گرفته تا حتی هزینه یک برگ فتوکپی و پارکینگ هم از ما میگیرند و وقت دانشجو و عمر او را حقیقتا تلف میکنند پیش دفاع دکترا رو گذاشتن تا مثلا به گفته خودشون اعتبار مدرک دانشگاه آزاد را بالا ببرند و فارغ التحصیلان این دانشگاه به مدرک شون افتخار کنند و کارشون استاندارد باشه اما خود روسا و معاونین این دانشگاه هم میدانند فقط برای کسب درآمد بیشتر هست و حتی بالا بردن سنوات دانشجویان برای گرفتن شهریه بالاتر چرا برای افرادی که در سال های قبل در این دانشگاه دکترا گرفته اند این رویه نبود مطمئن باشید منفعتی برای افرادی در این سیستم داره و اعتبار این دانشگاه با این موارد بالا نمیرود فقط دانشجو رو اذیت میکنند اگر شما به فکر بالا بردن اعتبار این دانشگاه هستید امکانات آزمایشگاهی برای این دانشگاه فراهم کنید تا اینقدر برای دانشجو زحمت درست نکنید با پول دانشجوها چیکار میکنید؟ چرا برای استاندارد سازی و مقایسه با دانشگاه دولتی شهریه رو کم نمی کنید این دوره دستیاری که دیگه همه فهمیدن که چه کاسه ای زیر نیم کاسه هست برای بیگاری کشیدن از دانشجو بدون حقوقی که برای تدریس حق آنهاست و نمی خواستند به اساتید حق التدریس بدهند و اصلا به فکر دانشجوی دکترا بیچاره نیستند که اگر بودند وضع فارغ التحصیلان این دانشگاه این نبود و اینقدر آمار بیکاران فارغ… ادامه نظر»

ماهتیسا ( دکتری تخصصی برق - قدرت )
فروردین ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد علی

واقعا برای ماها که رشته فنی و مهندسی می خونیم شرایط خیلی خیلی سخت تر
دوستان هم ورودی ما در رشته های انسانی تا الان دانشنامه هاشون رو هم گرفتن
اما ماها …
من خودم ورودی ۹۷ هستم ، سال ۹۹ هم از پروپوزالم دفاع کردم
واقعا مسخره است که هنوز اجازه پیش دفاع ندادن
فقط شب تا صبح
صبح تا شب
به راهنما که این همه منو معطل کرد نفرین می فرستم
چطور میشه استاد راهنما ایمیل هاشو دو ماه یکبار هم چک نکنه
آخه خدارو خوش میاد
شبها با یک مشت قرص می خوابیم
روزها پر از استرس و قلب درد می گذرونیم
آخه این حق ماست
تا الان بیش از ۳۰۰ میلیون هم هزینه کردیم ، والا که این پولها حلال نیست که از ما می گیرند
پولهایی که به خون جیگر ریال به ریال شان را کار کردیم تا به دست بیاریم

حسام الدین
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

فکر می کنم در ایده دفاع متمرکز و چاپ دو مقاله دستهای مخفی مافیای پایان نامه نویسی و دلالهای مجلات وجود دارند ، دفاع متمرکز و چاپ دو مقاله فقط بازار تقلب را داغتر کرده ، کسایی که پول دارند سریع تز و مقاله آماده می خرند ، سریع با کمک موسسات و افراد دلال مقاله چاپ می کنند ظرف یک سال و نیم تز تمام تکمیل شده به سامانه پژوهشیار تحویل می دهند فقط متقلب ها قبلا پنجاه میلیون هزینه می کردند حالا شده صد میلیون این دفاع متمرکز فقط سد و مانعی شده برای کسایی که خودشان کار پژوهش انجام می دهند خدا وکیلی تز دکتری اگر واقعا تز باشه و یک نفر تنهایی بخواهد روش کار انجام دهد کمتر از دو سال جمع نمی شود تو گروه ما سه نفر اولی که با همین روش دفاع متمرکز فارغ تحصیل شدند ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون پول داده بودند برای اینکه تز شسته رفته تحویل بگیرند و مقاله توسط دلال چاپ کنند مگه میشه اینها را خود مسئولین ندانند فقط چشمهاشون را بستن دارند به یک کاسبی زیر زمینی کمک می کنند اکثر موافقان این طرح شاید دستی بر بازار زیر زمینی این پروسه دارند

باران
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

سلام با توجه به شرایط موجود و هزینه های بالا شرایط پیش نه تنها به دانشجو کمکی نمی کند بلکه فرآیند هجوم بردن به دلالان علمی را نیز تقویت کرده است لذا این مرحله را می توان فقط به نفع دانشگاه و دلالان علمی دانست

امیرعلی موسی زاده
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۹:۳۳ ب٫ظ

باسلام. ضمن تشکر از دیدگاه تهیه کنندگان این نامه بسیار موجه.
در عصر هزینه های سرسام آور زندگی خانوادگی و تحصیلی، لغو دفاع متمرکز در اسرع وقت از طرف مسئولین ذیربط ضروری به نظر می رسد.

مهدی
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۹:۲۹ ب٫ظ

اگر فکر می کنند که چاپ دو مقاله و دفاع متمرکز جلوی تقلب علمی را گرفته سخت در اشتباه هستند، این دوتا فقط دانشجوهایی که خودشان دارند کار علمی انجام می دهند را تحت فشار قرار داده آنهایی که از راه تقلب و خرید تز آماده و خرید مقاله و موسسات چاپ مقاله کارشون پیش می رود دارند راحت تر مدرک می گیرند وقتی دانشجو می‌بیند متقلبین کارشون راحت تر هست و فقط فشار به کسانی که خودشان کار علمی می کنند وارد می‌شود مجبور به ورود به راه‌های خلاف می شوند دانشگاه آزاد اگر راست میگه دفاع متمرکز و چاپ دو مقاله را تغییر بدهد و بجای آن طرحی بریزد که استاد راهنما و مشاور با دانشجو یک تیم واقعی بشوند و پروژه های به درد بخور انجام بدهند دانشجوی دکتری آزاد هیچ حمایتی از سمت استاد راهنما و مشاور دریافت نمیکنه یک تنه باید تز را انجام بدهد شهریه سنگین هم پرداخت کند فشار بهش وارد می کنند که پژوهش را هم سریع جمع کند دو تا مقاله هم جمع کند اینها کنار هم جور در نمی آید، دانشگاه آزاد فقط روان کسی که می خواهد پژوهش واقعی انجام دهد را به هم ریخته، اصلا مشخص نیست وظیفه استاد راهنما و مشاور توی تز چی هست، اصلا معلوم نیست چرا بابت پایان نامه شهریه سنگین پرداخت کند، چطور انتظار دارند یک نفر یک پژوهش عمیق انجام دهد آنهم تنهایی طی یکسال دوتا مقاله هم چاپ کند تا پژوهش قدیمی نشود تا در دفاع متمرکز به دلیل قدیمی بودن… ادامه نظر»

ش
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۹:۰۹ ب٫ظ

سلام
به شخصه برای تایید موضوع پروپوزال در ارشد با این مشکل (تقریبا مشابه) مواجه شدم که چون موضوعم جدید و عالی بود، تیم تشخیص نمی داد و کلی سنگ جلو پام می انداختند، ولی بعد کلی گفتمان و … راضی شدند.
الان شرایط پیش دفاع هم چنین اثری دارد و باعث تحقیر اساتید راهنمای بسیار کاردان شده و خیلی از موضوعات و … بی خود و بی جهت حذف می شود.‌
با تشکر

جمالی
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۸:۳۱ ب٫ظ

با تشکر فراوان از دوستانی که این نامه را تهیه کردند منم بشدت موافقم کاش شرایطی فراهم میشد که این نامه به رویت همه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد می رسید تا تعداد بیشتری موافقت و تایید خودشونو اعلام کنند

داوطلب دکتری
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۸:۲۳ ب٫ظ

سلام. لطف کنید زودتر کلید سوالات دکتری رو بفرستید. امسال خیلی دیر فرستادن نمیدونم چرا؟

حسین
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۷:۰۹ ب٫ظ

با سلام
ضمن تشکر و قدردانی از تمامی دانشجویان و اساتید محترمی که در طی این سال ها برای تک تک ما دانشجویان بخصوص در مقطع دکتری تلاش کردند.
واقعا الان مهمترین سوالی که برای قشر محترم دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع دکتری مطرح است این است که؛ این مدرک(دکتری) چه در سراسری و چه در آزاد به چه کار ما آمد(یا)خواهد آمد!
و در چه تغییر و سطحی میتواند در زندگی و رونق اقتصادی افراد انگیزه و تغییر ایجاد کند؟

از مسئولین محترم میپرسیم
چه تلاش هایی جهت جذب نخبگان و فارغ التحصیلان انجام شد؟ و مهمتر از آن، آیا پس از گذشت از هفت خان های رستم، این سطح درآمد اساتید دانشگاه، کارمندان، و مجموعه های وابسته به دولت کفاف زندگی کدام یک از افراد را خواهد داد!؟

شایسته نیست اگر آینده و امکاناتی برای فارغ التحصیلان دکتری در نظر گرفته نشده، سختگیری ها ی غیر معقول همچون پیش دفاع و اخذ مقالات، صرفا برای کسب امتیاز برای دانشگاه ها و اساتید و نگه داری رنگ دانشگاه ازاد و کسب شهریه های سنگین جهت گذران امورات چنین برخورد کنید.

دیر یا زود این روند تغییر خواهد کرد
امیدواریم
پیش از آن باشد که سیل انصراف دانشجویان دکتری، و به دنبال آن عدم انگیزه در ثبت نام این مقطع در کشور به راه افتد…

شجاعیان
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۷:۰۷ ب٫ظ

پیش دفاع و ارائه مقاله واقعا کارشناسی نیست

محمد
اسفند ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شجاعیان

دقیقا مثل کارهای دیگه تو این مملکت هیچ ساختاری نداره من ار رسالم ۴ تا isi در امده ٣ بار پیش دفاع رد شدم اصلا هیچ توجیهی ندارن برای رد کردن

معین
اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۶:۰۴ ب٫ظ

دو تامقاله و گواهی زبان یعنی چی؟؟؟ دانشگاه های دولتی هر دوش رو برداشتند. برای تایید بسندگی زبان خارجی که تایید استاد راهنما کافی است دیگه امتحان نمی‌خوان بدن و یک مقاله هم کافیه. حالا دانشگاه آزاد از دانشگاه فردوسی مشهد هم جلوتره، هم مدرک آیلتس میخواد هم دوتا مقاله. خوب همه مجبورن انصراف بدن. بجای تسهیل دارن سخت میکنن. کلی از دانشجویان دکتری انصراف دادن تو دانشگاه ما امسال.