موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

فرصت بیشتر دانشجویان دکتری برای اشتغال

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری فرصت شغل‌یابی بیشتری دارند و دارای درصد اشتغال بالاتری هستند.

 به کزارش خبرگزاری آنا، علی باقر طاهری نیا، معاون وزیر علوم با اشاره به تناسب تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی با وضعیت اشتغال در جامعه، اظهار کرد: نسبت دانشجو به بازار کار تابعی از مهارت است تا دانش. رده‌های مختلف تحصیلی از کاردانی تا دکتری بیشتر با افزایش دانش همراه است نه افزایش مهارت؛ بنابراین دانشجویان کارشناسی از طریق تحصیل به دنبال اشتغال هستند.

شانس اشتغال با ادامه تحصیل در مقطع دکتری

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: اینکه بپرسیم آیا شانس اشتغال با ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکتری افزایش می‌یابد، سوال درستی نیست؛ چرا که افزایش توان پژوهشگری در دوره تحصیلات تکمیلی ملاک است و مهارت ناظر به اشتغال محور نیست.

طاهری نیا با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیشتر در حوزه پژوهش محوری و تولید علم و دستیار پژوهشی، مشغول می‌شوند؛ بیان کرد: به دلیل اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری فرصت بیشتری برای شغل یابی دارند دارای درصد اشتغال بالاتری هستند، چرا که فرصت بیشتری برای دستیابی به شغل دارند.

طاهری نیا گفت: اشتغال فارغ التحصیلان، کیفیت آموزش و نظام تامین مالی از جمله اقدامات موسسه پژوهشی و برنامه ریزی آموزش عالی در سال ۱۴۰۳ است که باید برای تحقق این امر مهم، تمام تلاش خود را بکار بگیریم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

16 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدعلی
فروردین ۲۲, ۱۴۰۳ ۷:۰۴ ب٫ظ

با سلام،علم و دانش در مملکت ما مرده،مندهم هم درد با شما هستم،اونقدر مخارج زندگی بالا رفته که دیگه پولی برای شهریه نمی مونه،من امتحان جامع رشته حسابداری مقطع دکتر با نمره ۱۹/۶تمام کردم،در طول سه ترم هم معدلم میانگین ۱۸/۵بوده،خیلی خوندم،شبانه روز خوندم،
همه هم دانشگاهیان من هم گواه این ادعا هستن ،ولی پول برای پایان نامه ندارم،وهنوز نتوانستم ثبت نام کنم.این هم شرح حال من
دلنشجوی مقطع دکترا دانشگاه آزاد واحد بابل
هیچ کسی هم با من ابراز هم دردی نکرد.حتی نامه برای دکتر تهرانچی نوشتم که یک وام ۳۰۰میلیونی به اونایی که لازم دارن بدهید ،واز من نوعی ماهی سه میلیون اقساط کسر کنید ،هیچ جوابی ندادن،

دمیرویچ
فروردین ۲۱, ۱۴۰۳ ۲:۵۹ ب٫ظ

پیشنهاد میکنم به هر دانشجوی دکتری، یک دستگاه خودروی پژو پارس سال، با موتور XU7P اهدا بفرمایید و سند در رهن دانشگاه باشد و با شرط دفاع، سند را به نام بزنید.
با تشکر.

داداشی
فروردین ۲۱, ۱۴۰۳ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  دمیرویچ

خب، اگه اینجوری بشه، وزارت علوم هزینه‌ زیادی رو باید پیش بینی کنه؛ تازه اگه ایرانخودرو قبول کنه قرارداد با تخفیف ببنده!
بعدشم، این باعث میشه که از اون طرف هزینه ثبت نام و شهریه و… بیشتر بشه…

ژیلا سربازی
فروردین ۱۹, ۱۴۰۳ ۷:۳۵ ب٫ظ

امیدوارم که امکان بهبود آموزش دانشگاهی فراهم شود و امکاناتی مانند کتابخانه و آتلیه های کافی و چند زبانی برای دانشجویان فراهم شود.

زهرا
فروردین ۱۸, ۱۴۰۳ ۴:۰۰ ب٫ظ

خدا خیرتون بدهد واقعا با این کارتون لطف بزرگی به دانشجویان دکتری میکنید

یونس
فروردین ۱۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

با سلام هزینه دکتری دانشگاه آزاد کمر شکن وهر ترم هم افزایش زیادی داره .من که این مسیر اشتباه رفتم توصیه میکنم شما این اشتباه نکنید.منم دوست داشتم وگرنه هیچ استفاده ای غیر از اتلاف وقت و عمر و سرمایه نداره .فقط اسمش بزرگه

فرشید
فروردین ۱۸, ۱۴۰۳ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  یونس

با سلام
دقیقا درست می فرمایید من هم دانشجوی دکتری آزاد ترم ۲ هستم ، تصمیم دارم انصراف بدم ، ترم اول شهریمون ۱۷ میلیون بود این ترم ۳۰ ،گفتن هر ترم اضافه میشه ینی ما باید حدود ۵۰۰ ، ۶۰۰ میلیون هزینه کنیم .

زهرا
فروردین ۱۷, ۱۴۰۳ ۹:۱۸ ب٫ظ

اصلا اینطوری نیست دانشجو دکتری هستم و اندازه چند تا هیات علمی کار میکنم اما حقوقی ندارم!!!!!

مهتاب
فروردین ۱۷, ۱۴۰۳ ۵:۳۸ ب٫ظ

چرا باید دوسال ازمدرکمون گذشته باشه ،اگه بیشتر گذشته باشه چرا نمیشه ؟

مهتاب
فروردین ۱۷, ۱۴۰۳ ۵:۳۵ ب٫ظ

۲۰۰۰ یورو هزینه دانشگاه پیام نور بین‌الملل تهران یعنی چی ؟یعنی قشرعمده مردم برن کنار؟باوجود پشتکار و لیاقت و تلاششون؟

مهتاب
فروردین ۱۷, ۱۴۰۳ ۵:۳۳ ب٫ظ

معدل ترم آخرم هم۱۹/۵۰بوده

مهتاب
فروردین ۱۷, ۱۴۰۳ ۵:۳۲ ب٫ظ

سلام ،من با معدل ۱۸/۳۰دررشته روانشناسی بالینی از دانشگاه پیام نور بوشهر در سال ۱۳۹۷فارغ التحصیل شدم، چرا نباید بتونم در مقطع دکتری استعداد درخشان جایی داشته باشم،روی چه تفکر علمی و منطقی ؟

رقیه جوادی
فروردین ۱۷, ۱۴۰۳ ۴:۳۸ ب٫ظ

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ارشد بیکارند دکتری هم قبول بشوند بازهم بیکارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی چه؟فعال هم باشند بازهم بیکارند کسی درکشان نمی کنه!!!!!!!!!

یاس
فروردین ۱۷, ۱۴۰۳ ۱:۲۳ ب٫ظ

کاش قبولی در دکتری بدون آزمون دانشگاه های دولتی، فقط دوره کارشناسی ارشد رو در نظر می گرفتن، قطعا فارغ‌التحصیلان دوره ارشد راهشون رو پیدا کردن و با آگاهی و علاقه ادامه میدهند

منیره حلیمی تبریزی
فروردین ۱۶, ۱۴۰۳ ۷:۲۲ ب٫ظ

کاش میشد بدون کنگور دکتری ثبت نام کنیم و شروع به ادامه تحصیل داد چون باین همه مشکلات کنکور دکتری دادن تلف کردن وقت

بی نام
فروردین ۱۵, ۱۴۰۳ ۹:۱۹ ب٫ظ

خوش خیال