مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
زمان کنکور دکتری ۱۴۰۴
کاکایی
همپا
مدرسان شریف
دانلود سوالات دکتری
آنالیز آکادمی
آکادمی تحلیلی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
آکادمی تحلیلی
عالم زاده

اعتراض دانشجویان دکتری به منع ثبت نام پذیرفته شدگان روزانه ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تصمیم جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور دکتری و ارشد ۱۴۰۴ با اعتراض گسترده دانشجویان روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع اعلام یکباره منع شرکت پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ که صدای اعتراض داوطلبان کارشناسی ارشد را درآورده بود، در دفترچه آزمون دکتری هم اعلام شد و حالا داوطلبان دکتری هم به این مسأله معترض هستند.

«متأسفانه تصمیمات خلق‌الساعه توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی و اجرای سریع توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور همه مقاطع تحصیلی کنکور را به هم ریخته است.»؛ این بخشی از توئیت احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است.

عظیمی‌راد که منع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ را دسته گل جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی می‌داند، در توئیت دیگری عنوان می‌کند که «تا کی جوانان عزیز کشورمان تاوان این اشتباه را بدهند؟ دبیرخانه شورا و سازمان ملی سنجش نیازمند خانه تکانی اساسی و فوری است.

«منع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴» مسأله‌ای است که در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۴ اعلام شد و براین اساس پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند.

این موضوع اعتراض برخی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را به همراه داشت به طوریکه این داوطلبان اعتراضات خود را با ثبت پویش‌هایی اعلام کردند.

سازمان سنجش: قانون منع شرکت در کنکور همیشگی است

عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه قانون منع شرکت پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد سال قبل در آزمون بعد همیشه به همین صورت بوده و فقط سال گذشته با حکم دیوان عدالت اداری لغو شده بود، می‌گوید که در دفترچه آزمون سال ۱۴۰۳ هم آمده بود که این مسأله برای سال‌های قبل است نه سال‌های بعد. (جزییات این موضوع را در این صفحه بخوانید).

داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳ در اعتراض به تصمیم جدید سازمان سنجش

اما داوطلبان مدعی هستند در خردادماه امسال (زمان انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳) و حتی شهریور امسال (زمان انتخاب رشته آزمون سراسری و بروز مشکلات برای انتخاب رشته داوطلبان سال گذشته)، موضوع را از سازمان سنجش جویا شدند و به آن‌ها اعلام شده که روال ثبت نام براساس سال گذشته است و اگر قرار بر تغییر باشد باید از سمت نهادهای قانونگذار اعلام شود، در حالیکه به یکباره در دفترچه ثبت نام آزمون بحث منع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ مطرح شده است.

این در حالی است که وزارت بهداشت در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۴ اعلام کرده است که با وجود ماده واحده مصوب جلسه ۲۰۹ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۳ مبنی بر منع پذیرفته شدگان سال گذشته در آزمون امسال، اما با توجه به‌ عدم اطلاع‌رسانی برای آزمون سال ۱۴۰۳ پذیرفته شدگان آزمون سال ۱۴۰۳ مجاز به شرکت در آزمون سال ۱۴۰۴ این مرکز هستند.

* مشکلی که برای داوطلبان دکتری هم ایجاد شد با این وجود با انتشار دفترچه ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۴، موضوع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ برای داوطلبان آزمون دکتری هم اعلام شد و این داوطلبان نیز انتقاد خود را به این موضوع اعلام کردند. (برای مشاهده اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص ثبت‌نام کنکور دکتری ۱۴۰۴ کلیک کنید).

آیا منع شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۴ قانونی است؟ داوطلبان خواستار پاسخگویی هستند

احمد حسین فلاحی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را نقصی در عملکرد حوزه آموزش می‌داند و می‌گوید که با گیر و بندهایی که کنکور هم دارد فرصت را از جوانان می‌گیریم که با منع شرکت پذیرفته شدگان سال گذشته در کنکور امسال، فرصت را از جوانان می‌گیریم چرا که جوانان ما باید رشته‌ای را بالاجبار ادامه دهند که انگیزه‌ای برای آن ندارند و به درد آینده‌شان نمی‌خورد، ما این مشکل را در کارشناسی هم داریم. به گفته وی، این موارد باید از قبل اطلاع‌رسانی شود و حالا باید فرصت دیگری به جوان ما دهند که بتوانند مسیر دلخواه تحصیلی‌شان را ادامه دهد.

شورایعالی انقلاب فرهنگی: مصوبه منع شرکت در کنکور دکتری و ارشد قطعی است

محمد عسگریان مدیر پژوهش ستاد علم و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی در این باره می‌گوید که مسأله منع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در مورخ ۲۰ شهریورماه امسال است که لازم‌الاجراست؛ اما اگر پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۳ به امید شرکت در آزمون ۱۴۰۴ در دانشگاه ثبت‌نام نکرده‌اند، با دانشگاه‌ها هماهنگ شده که برای ثبت نام با تأخیر با این داوطلبان همکاری کنند.

به گفته وی، تا این لحظه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صراحت دارد و قطعی هم هست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

21 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان
آبان ۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

سلام به دوستان
من پذیرفته سال ۱۴۰۰ دکتری هستم و اگر اشتباه نکنم تا پیش از سال ۱۴۰۰ پذیرفته شده نهایی (بعد از مصاحبه) مجاز به شرکت در آزمون سال بعد رو نداشت ولی در سال ۱۴۰۰ حدود اواخر آبان یا اواسط اون بود که اعلام کردند در صورت انصراف می‌توان در آزمون سال بعد شرکت کند، که اگه این موضوع رو زودتر اعلام می‌کردند من هم مجدد شرکت میکردم چون بعدش فهمیدم کجا اومدم.
شاید شرایط من خیلی ارتباطی با موضوع شما نداشته باشه با این وجود امیدوارم برای شما این مورد حل بشه و اگر ظرفیت ها خالی هستند مصوبه رو برگردانند به این سه سال اخیر

mpt
آبان ۲, ۱۴۰۳ ۶:۱۲ ب٫ظ

با سلام،
این یعنی چه چرا حق ثبت نام را نداریم می خواهیم دانشگاه بهتر قبول بشیم این یعنی بی عدالتی با این مصوبه شورای عالی انقلاب کلی برنامه من بهم ریخت با امید بیشتر منابع را تهیه کرده بودم که آن شاالله امسال در دانشگاه خوب قبول میشم ولی با محرومیت ثبت نام خیلی داغون شدم خدا از اینها نگذره خیلی بی انصافیه نتونیم درآزمون ثبت نام کنیم.

من
آبان ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

سلام
من در کنکور دکتری ۱۴۰۳ مجاز به انتخاب رشته دانشگاه روزانه بودم. انتخاب رشته انجام دادم و از دانشگاه روزانه دعوت به مصاحبه شدم. ولی در مصاحبه هیچ دانشگاهی شرکت نکردم. آیا حق شرکت درکنکور دکتری ۱۴۰۴ را دارم یا خیر؟

نیلوفر
آبان ۱, ۱۴۰۳ ۹:۵۴ ق٫ظ

واای چه بی عدلاتی و چه پافشاری عجیبی!!

امیر
مهر ۳۰, ۱۴۰۳ ۴:۳۲ ب٫ظ

ای کاش سازمان سنجش ذره ای می فهمید که با این کار چه ضربه ای به کشور و قانون گذار می زند #رفع_محرومیت_کنکور_ارشد_دکترا

علی مراد
مهر ۲۹, ۱۴۰۳ ۳:۲۳ ق٫ظ

بنده و هزاران نفر دیگر هم شدیدا به مصاحبه های همراه با رانت و پارتی دکتری اعتراض شدید داریم ولی ندیدم حتی یک نماینده مجلس سخنگوی امثال من بشود!

نازنین
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

خواهشا مسئولیت این کار رو به افرادی بسپرین که جبهه نگیرن و طرف حق و درست باشن زور نگن

نازنین
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

من و کلی دانشجوی دیگه قبل انتخاب رشته از خود سازمان سنجش بارها سوال کردیم و هر بار گفتن محرومیت نیست
الان سه روز مونده به ثبت نام این قانون رو اوردن

نازنین
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

این محرومیت به هیچ عنوان توی دفترچه انتخاب رشته اعلام نشده بود این تصمیم خیلی یهویی و باعث اذیت و ضرر کلی دانشجو شده

میگ میگ
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۵۷ ب٫ظ

در دفترچه ی انتخاب رشته ارشد و دکتری محرومیت ذکر نشده بود
از مسئولین خواهشمندم یه کسی رو بیارید سر کار که مودی نباشه

زهره
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۳۵ ب٫ظ

اگر بنا به این بود قبولی های ۱۴۰۳ ارشد و دکتری محروم از کنکور ۱۴۰۴ می شدند باید در زمان انتخاب رشته به دانشجوها ابلاغ می شد تا با دقت بیشتری عمل کنند. اما الان این تصمیم جدا از ۲ سال عمرمون به شدت در مسیر آینده بسیاری از دانشجوها تاثیر گذار است.
در چند سال گذشته این قانون برداشته شده بود و الان به یک باااره برش میگردونن و حتی کتمان میکنن که چند سال این قانون بوده..ما فقط میخوایم این قانون از سال بعد اعمال بشه چون درستش همینه
شماها در برابر این همه دانشجو و آیندشون مسئولین.
#رفع_محرومیت_کنکور_ارشد_و_دکترا

محمد
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۳۵ ب٫ظ

۱- ادعای پور عباس مبنی بر عدم اجرای محرومیت تنها در سال گذشته کذب محض است. گواه اون دفترچه انتخاب رشته سال های گذشته که بنا بر حکم دیوان در سال ۹۹ محرومیت به کل ملغی شده
۲-طبق قانون اساسی و اظهارات اعضای شورای انقلاب فرهنگی قوانین عطف به ما سبق نمیشه بنابراین به هیچ عنوان نباید محرومیت برای داوطلبان تحصیلات تکمیلی اجرا بشه چرا که انتخاب رشته ما خرداد ماه بوده و مصوبه محرومیت در شهریور ابلاغ شده که اون هم مربوط به کنکور کارشناسی بوده نه ارشد و دکتری
۳- خود کارشناسان سنجش هم در خرداد و حتی در شهریور بعد انتشار مصوبه محرومیت در دفترچه کنکور کارشناسی، به صراحت گفتن که محرومیت شامل ارشد و دکتری نمیشه
لعنت به اونی که در حق جوانان ظلم میکنه

اوا نظر
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۲۳ ب٫ظ

من به عنوان دانشجو به سازمان سنجش و دفترچه‌های سنجش اتکا می‌کنم وقتی به سنجش زنگ زدیم وقتی توی سایتش پیگیری کردیم و توی دفترچه هم خبری از محرومیت نبود، وقتی با سنجش مکاتبه کردیم گفت مثل سال‌های قبل محرومیت اعمال نمی‌شه، پس ما دیگه کجا باید پیگیری می‌کردیم که این بلا سرمون نیاد؟
#رفع_محرومیت_کنکور_ارشد_و_دکترا

اوا نظر
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۲۳ ب٫ظ

ما فقط یه تبصره می‌خوایم، نمی‌خوایم این قانون لغو بشه، مخالفش هم نیستیم ما فقط یه تبصره میخواهیم. فقط میگیم چرا زودتر بهمون نگفتید؟ توی اپتیموم‌ترین حالت ممکن باید توی بازه انتخاب رشته یه همچین چیز مهمی رو به داوطلب‌های ارشد دکترا اعلام می‌کردند. ولی وقتی هیچی نگفتید وقتی به سنجش زنگ زدیم توی سایت سنجش پیگیری کردیم و صراحتاً بهمون گفتن محرومیت وجود نداره، موبایل کف دستمونو بومی کردیم آینده چی می‌خواد بشه ؟
#رفع_محرومیت_کنکور_ارشد_و_دکترا

اوا نظر
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۲۱ ب٫ظ

آخه مگه میشه شب بخوابن صبح پاشن یه حرفی بزنن آینده این همه دانشجو رو به بازی بگیرن؟
#رفع_محرومیت_کنکور_ارشد_و_دکترا

اوا نظر
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۲۱ ب٫ظ

همین بلا رو سر بچه‌های دکترا هم آوردن د روز مونده به شروع ثبت نامشون گفتم پذیرفته شده‌های ۴۳ نمی‌تونن دکترا مجدد بدن
#رفع_محرومیت_کنکور_ارشد_و_دکترا

اوا نظر
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۲۱ ب٫ظ

۲۱ خرداد آخرین مهلت انتخاب رشته ارشد ۴۰۳ بود چند ماه بعد شورای فرهنگی تصمیم گرفت محرومیت از آزمون مجدد رو تصویب کنه.
خیلی خب باشه قانون خیلی خوبیه ، منتها سوال اینجاست چرا قانونی که تازه تصویب شده داره برای ارشدی چند ماه پیش تموم شده اجرایی میشه؟
#رفع_محرومیت_کنکور_ارشد_و_دکترا

اوا نظر
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۲۰ ب٫ظ

۲۲ مهر آقای پورعباس گفت که محرومیت رو ما فقط برای یک سال برداشته بودیم و اونم موقت بود در حالی که اگر برید دفترچه ثبت نام ۴۰۱ ۴۰۲ و ۴۰۳ رو نگاه کنید می‌بینید که توی هر سه تا دفترچه نوشته محرومیت وجود ندارد.
#رفع_محرومیت_کنکور_ارشد_و_دکترا

مائده
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۱۱ ب٫ظ

وقتی از سنجش پیگیری کردیم و صراحتاً گفتم محرومیت وجود نداره چطور دو روز مونده به ثبت نام ارشد ۴۰۳ خبر محرومیت میدن؟
#رفع_محرومیت_کنکور_ارشد_و_دکترا

علی
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۱۰ ب٫ظ

دقیقا کا دانشجو های ارشد هم همین مشکل داریم چرا قانونی که باید برای اتفاق(انتخاب رشته گذشته) که خود دارای دفترچه و قانون هست اعمال بشه؟؟؟ مگه نباید قانون دفترچه همان سال اعمال بشه؟؟

اوا نظر
مهر ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۰۷ ب٫ظ

۲۱ خرداد آخرین مهلت انتخاب رشته ارشد ۴۰۳ بود. اون موقع ۱۹ مهر در حالی که دو روز مونده بود به نام نویسی ارشد ۴۰۴،سنجش اطلاعیه زد که پذیرفته شدگان روزانه سال قبل امکان شرکت در آزمون مجدد ندارن. این در حالیه که توی همون بازه انتخاب رشته ارشد ۴۰۳ هم به سنجش زنگ زدیم هم توی سایت سنجش پیگیری کردیم و گفتن که محرومیت نداره.
روی چه حساب و کتابی مصووبه‌ای که تازه تصویب شده رو واسه آزمونی که چند ماه ازش گذشته دارن اجرایی می‌کنن؟