مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس نتایج ارزیابی وزارت علوم

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزارت علوم با تاکید بر نظارت جدی بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، نتایج ارزیابی‌ها را مبنای رتبه‌بندی و سطح‌بندی آن‌ها قرار خواهد داد.

نظارت جدی بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی؛ مبنای رتبه‌بندی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در ارزیابی‌ها و نظارت کاملا جدی هستیم و نتایج ارزیابی‌ها از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مبنای رتبه‌بندی و سطح‌بندی آن‌ها خواهد بود.

نسیم نهاوندی در جمع دبیران هیئت نظارت استانی که در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ما این است که همه زیر نظام‌ها به قانون تمکین کنند و به نظارت و ارزیابی وزارت علوم تن دهند و تا رسیدن به این نقطه، می‌توانیم بر اساس داده‌ها و خروجی‌های علمی، نظارت و ارزیابی را انجام دهیم.

ضرورت فرهنگ‌سازی نظارت در آموزش عالی

وی افزود: نظارت در آموزش عالی یک بحث فرهنگی است و اگر به امری درونی و فرهنگی تبدیل نشود، موقتی و بی‌نتیجه خواهد بود و اگر هنوز بحث نظارت نزد برخی مدیران به عنوان یک فرهنگ و ارزش نهادینه نشده است، باید فرآیندهای موجود را بازبینی و اصلاح کنیم.

ارتباط ارزیابی با رتبه‌بندی دانشگاه‌ها

نهاوندی تاکید کرد: هدف ما از بازدیدها و تهیه گزارش‌های نظارتی، ارتقای بهره وری و کیفیت آموزش عالی است و نه مچ‌گیری. تلاش این است که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فاصله خود را با اهداف از پیش تعیین شده کم و در راستای رسیدن به اهداف تلاش کنند و سپس اهداف جدیدتری را جایگزین اهداف قبلی کنند و از این طریق زنجیره ارتقا شکل بگیرد.

وی بررسی نسبت دستاوردهای آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی را که خروجی دانشگاه و موسسات آموزش عالی هستند با امکانات و هزینه‌های مادی و غیرمادی صرف شده از سویی و میزان اثربخشی و کارآمدی فعالیت‌ها را دو اصل مهم ارزیابی و نظارت در آموزش عالی اعلام کرد.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در ارزیابی‌ها و نظارت کاملا جدی هستیم و نتایج ارزیابی‌ها از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مبنای رتبه‌بندی و سطح‌بندی آن‌ها خواهد بود.

گفتنی است؛ در این نشست که به مدت دو روز برگزار شد، دبیران هیئت نظارت به بحث و تبادل نظر درخصوص نحوه نظارت و مسائل مربوط به این حوزه پرداختند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها