مدرسان شریف
https://www.myparseh.com
https://www.nogamcenter.com/phd-master-consulting/?utm_source=Mastertest&utm_medium=Banner&utm_campaign=FreeConsulting
سنجش و دانش
https://ravanamooz.ir/
https://www.yadafza.com/
مدرسان شریف
تجربیات مصاحبه دکتری
https://eseminar.tv/wb176507
https://www.analysisacademy.com/
https://zabanmehrpub.com/shop/%d8%b4%d8%a7%d9%87-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-ept/
www.alemzadeh.net
https://ble.ir/phdtest
https://www.5icmba.ir/fa/
مدرسان شریف
https://www.nogamcenter.com/phd-master-consulting/?utm_source=Mastertest&utm_medium=Banner&utm_campaign=FreeConsulting
سنجش و دانش
https://ravanamooz.ir/
https://eseminar.tv/wb176507
https://www.analysisacademy.com/
https://zabanmehrpub.com/shop/%d8%b4%d8%a7%d9%87-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-ept/
www.alemzadeh.net
https://ble.ir/phdtest
https://www.5icmba.ir/fa/

تغییر مقررات دفاع رساله؛ حذف شرط مقاله در وزارت علوم، تسهیل با پذیرش داخلی در دانشگاه آزاد

در این روزها در پیام رسان بله در کنار شماییم. برای مشاهده آخرین اخبار دکتری در پیام رسان بله کلیک کنید.

وزیر علوم از حذف الزام ارائه مقاله برای دفاع از پایان‌نامه و رساله خبر داد، اما دانشگاه آزاد اعلام کرد شرایط دفاع با پذیرش مقاله داخلی تسهیل شده است.

حذف شرط ارائه مقاله برای دفاع از پایان‌نامه وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سیمایی صراف در نشست مشترک با اعضای کمیسیون آموزش و هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت انعطاف‌پذیری در مقررات آموزشی از تسهیل شرایط دفاع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در شرایط فعلی کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: تسهیل مقررات آموزشی از جمله اجازه دفاع از پایان‌نامه و رساله‌های تحصیلات تکمیلی بدون الزام به ارائه مقاله از جمله اقداماتی است که برای کاهش فشار بر دانشجویان در شرایط کنونی اتخاذ شده است.

لزوم ارائه مقاله برای دفاع از رساله دکتری در دانشگاه آزاد

در حالی که وزارت علوم از حذف الزام ارائه مقاله برای دفاع در برخی موارد خبر داده، دانشگاه آزاد اسلامی این الزام را به طور کامل حذف نکرده است.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته شده برای فارغ‌التحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در شرایط کنونی، اعلام کرد که گرفتن پذیرش مقاله از مجلات داخلی برای دفاع از رساله دکتری، کافی است.

بیژن رنجبر شامگاه شنبه در حاشیه تجمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران در جمع خبرنگاران گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی مانند دوره کرونا، که البته شرایط الان بدتر و شدیدتر هست و بحث جنگ و مسائل مختلف است، دانشجویان دکتری ما می‌توانند با پذیرش مقاله از مجلات داخلی، از رساله خود دفاع کنند.

100 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیژن
خرداد ۲, ۱۴۰۵ ۴:۰۱ ب٫ظ

من با نظر سید کاکلا موافقم. وزارت علوم گفت که رساله و پایان نامه هایی تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شود. دانشگاه آزاد چکار کرد؟ هیچی.
الان کل کشور شرط مقاله را برداشتن، دانشگاه آزاد سه هفتست داره امروز فردا می کنه تا با روح و روان مردم بازی کنه.
حداقلی ترین کار این بود بگن موافق یا مخالف هستن نه اینکه طی سه هفته وضعیت بلاتکلیفی و در شرایط جنگی این چنین با روان مردم بازی کنن.

سعیدی
خرداد ۲, ۱۴۰۵ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  بیژن

موافقم چکار باید بکنیم‌ . این دانش آموز ها جلو اداره آموزش و پرورش جمع شدند امتحانات خرداد مجازی شد.ما چی؟، یه نفر نمایندگی کنه، یه تجمع جلو سازمان مرکزی داشته باشیم. روز به روز نفروشید. سپاس.سریع باید اقدام کنیم.

میری
خرداد ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

چیزی که متوجه شدم اینه که به نظر میاد دانشگاهها زیر بار همچین چیزی نمی رند و روی این موضوع نمیشه حساب کرد.

سید
خرداد ۲, ۱۴۰۵ ۹:۳۱ ق٫ظ

به نظرم دانشگاه آزاد عمدا تکلیف مقاله برای دفاع رساله دکترا را ابلاغ نمی کند. بحث مالی فقط پوشش هست. مسئله اصلی ایجاد نارضایتی در شرایط جنگ هست. دانشگاه آزاد باعث عصبانیت و نارضایتی جمعیتی میلیون شامل کارکنان، دانشجوها، اساتید و خانواده های ایشان هستند.
در شرایطی که مردم از لحاظ جنگ و مسائل اقتصادی تحت فشار هستند، ابلاغ یک بخشنامه کار راه بنداز چقدر طول می کشد؟
ولله که نگارش و ابلاغ به کل کشور کار یک روز هم نیست.
فریب نخورید. دانشگاه آزاد به طرق مختلف میخواهد ایجاد نارضایتی کند.
من ۲ هفته قبل رفتم سازمان مرکزی گفتن بخشنامه آمادست و منتظر امضا و ابلاغ توسط رئیس دانشگاه هست.
موضوع گزارش پیشرفت هم در همین خط هست. یک گزارش باید نوشته شود و داوری شود، اما ساز و کار دفاع از گزارش کار، حقوق داورها و … مشخص نیست.
دانشگاه آزاد کاملا هدفمند در حال ایجاد نارضایتی اجتماعی هست.

میری
خرداد ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سید

دانشگاههای دولتی هم زیر بار این موضوع نمی رند و نمی خواند اجرا کنند!

سعیدی
خرداد ۲, ۱۴۰۵ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سید

موافقم ‌. به قول یک نفر در این پیام ها می نویسد: خواهیم دید چه می شود.

میری
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۵ ۰:۱۸ ق٫ظ

دوستان یکی صریح و واضح بگه من دانشگاه دولتی هستم…و برای دفاع فقط یه مقاله داخلی کفایت می کنه ایا شرط حذف مقاله به معنی اینه که من می تونم بدون همین مقاله دفاع کنم؟

سعیدی
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۵ ۹:۲۸ ب٫ظ

سلام دانشگاه آزاد اگر تونست ورودی های قبل ۱۴۰۵ را همانند ۹۲،۹۳،۹۴،۹۵،۹۶،۹۷،۹۸،۹۹ از این فیلتر و به بهانه شرایط جنگی با یک مقاله داخلی رد کنه کلی پول دست اشو میگیره، در غیر این صورت نه دانشجویان می توانند فارغ‌التحصیل شوند و نه پولی نصیب دانشگاه میشه. چنین فرصتی دیگه پیش نمیاد نه برای دانشجو و نه برای دانشگاه .

مهدی
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۵ ۴:۵۸ ب٫ظ

سلام . دانشجویان دانشگاه آزاد باید دست به کار شویم چرا دانشگاه آزاد از ارسال بخشنامه تعلل می کند؟

سهراب بی پا
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  دینا

سلام منو مدیرگروه در یه گروه بله عضو کرده دانشگاه آزاد چه بساطی راه انداخته اند. آقا پیشرفت کار ۱، پیشرفت کار ۲، داستانی در دانشگاه آزاد راه افتاده .بیا و ببین. ظاهرا دوست ندارند ما دفاع کنیم. البته خودشان ضرر می کنند.

دینا
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب بی پا

وزارت بهداشت به دانشگاه هاش (هم دولتی هم آزاد) ابلاغ کرده
توی همین لینک که فرستادم نامه ابلاغ به دانشگاهها هم هست.

میری
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۵ ۱:۲۱ ق٫ظ

پس چی شد چرا ابلاغ نمیشه به دانشگاهها؟

عاصم منیر
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۵ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  میری

زمان به سرعت در حال تمام است.

سمیه
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۵ ۸:۱۱ ق٫ظ

سلام رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته شده برای فارغ‌التحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در شرایط کنونی، اعلام کرد که گرفتن پذیرش مقاله از مجلات داخلی برای دفاع از رساله دکتری، کافی است.چرا هنوز به واحدهی دانشگاه ازاد مثل واحدمرودشت اعلام نشده که ما بتونیم دفاع کنیم هرچی مراجعه می کنیم میگویند هنوز بخشنامه نیامده جناب دکتر رنجبر لطفا بخشنامه را به واحدها ابلاغ کنید ممنون

عاصم
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۵ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

می بینیم چه می شود،

Az
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۵ ۵:۲۱ ب٫ظ

سلام ، درسته که گفته شده برای مصاحبه دکتری امسال شرط داشتن مقاله برداشته شده ؟

داود
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۵ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Az

سلام
هیچ وقت برای مصاحبه داشتن مقاله الزامی نبوده
مقاله فقط امتیاز مثبت داره

امیر
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۵ ۵:۵۵ ب٫ظ

درود
لطفا اگه اطلاع دارید راهنمایی بفرمایید
من یه مقاله داخلی چاپ کردم و مقاله خارجیم هم پذیرش گرفتم ولی جاپ نشده هنوز
دفاع هم کردم
آیا مدرکم میدن یا باید صبر کنم مقاله خارجیم هم چاپ بشه
دکترای علوم و تحقیقاتم

مهری
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

خواهیم دید.

آناهیتا
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۵ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

درود بر شما
منم دکتری علوم و تحقیقاتم
دیروز از پژوهش سوال کردم گفتن هنوز ابلاغ نشده!
باید بریم پیگیری کنیم

آناهیتا
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۵ ۹:۴۸ ق٫ظ

سلام دوستان رییس دانشگاه آزاد گفتن که مقاله داخلی کفایت میکنه ولی باید پیگیری کنیم که زودتر به دانشگاه آزاد ابلاغ بشه

احسان
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۵ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

سلام. من یه مقاله ژورنال داخلی دادم. مقاله آی اس آی من در حال ریوایز هست. به نظرتون این چیزی که وزیر گفته توی این ماه یا ماه بعد به دانشگاه ها ابلاغ میشه و دانشگاه ها زیر بار میرن؟ من دانشگاه دولتی هستم.

مهری
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۵ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

خواهیم دید چه می شود؟ اگر متوجه بشید.

حسین
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۵ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

عاونت آموزشی وزارت علوم همچنین شرایط «دفاع مشروط» دانشجویان دکتری را ابلاغ کرده است. مطابق این تصمیم، دانشجویانی که آمادگی کامل دفاع از رساله خود را دارند اما تنها منتظر پذیرش مقالات مستخرج از رساله در نشریات دارای نمایه بین‌المللی هستند، می‌توانند با پیشنهاد استاد راهنما و تأیید هیئت داوران جلسه دفاع را برگزار کنند. صدور دانش‌آموختگی نهایی این دانشجویان منوط به ارائه پذیرش مقاله در چارچوب ضوابط مصوب خواهد بود.

حدیث
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۵ ۶:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام . وقت بخیر، چارچوب ضوابط مصوب رو نگفتن ، چه مواردی هست؟

احسان
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۵ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

این ضوابط چی هست؟ من از دانشگاه خودم پرسیدم گفت به ما چیزی ایلغ نشده. چطور میشه از وزارت علوم پیگیری کرد؟ شماره تماسی وجود داره؟

آناهیتا
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۵ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

باید خودمون بریم پیگیری کنیم

آناهیتا
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۵ ۸:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

درود بر شما
منم دکتری علوم و تحقیقاتم
دیروز از پژوهش سوال کردم گفتن هنوز ابلاغ نشده!
باید بریم پیگیری کنیم

امیر
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۵ ۹:۴۹ ق٫ظ

من یه مقاله تو مجلات داخلی چاپ کردم و یه مقاله هم از مجله خارجی سال ۲۰۲۵ پذیرش گرفتم ولی هنوز چاپ نکرده مهر ۴۰۴ هم دفاع کردم ولی پژوهش علوم و تحقیقات امضا تصفیه حسابمو منوط به جاپ مقاله خارجی کرده و مدرکمو نمیدن بهم

سعید
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۵ ۲:۳۷ ب٫ظ

واقعا شرط مقاله برای دفاع منطقی نبود من خودم سال ۹۸ پیش دفاع را انجام دادم با معدل آموزشی ۱۹.۵ در یه دانشگاه دولتی، حالا چندین ساله مقاله هام به دلایل نامشخصی ریجکت میشه و بلاتکلیفی، به نظر میاد انشالله این موضوع حذف مقاله، فریاد رس ما باشه.

کامران
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۵ ۱:۳۲ ب٫ظ

با سلام و احترام
من سال ۱۴۰۱ پیش دفاع از پروپوزال کردم
یک مقاله داخلی هم دادم
الان ۴ سال هست مقاله خارجی ریجکت میشه یعنی بالای ده تا ژورنال فرستادم واقعا خسته شدم و امسال گفتم دیگه بیخیال درس بشم منی که نمیخام هییت علمی بشم خوب مقاله به چه دردم میخوره واقعا؟
الان با این بخش نامه خیلی خوشحال شدم.پناه بر خدا

لیلا نجاتی
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۵ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

درود و احترام، به نظرم فقط با شروع یک کارزار با عنوان “حذف شرط چاپ مقاله خارجی برای دفاع دکترا” می تونیم موفق بشیم. وگرنه تا صد سال دیگه بخشنامه ای ابلاغ نمیکنن.

آناهیتا
خرداد ۵, ۱۴۰۵ ۸:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا نجاتی

راه حلش چیه ؟ چیکار کنیم؟

البرز
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۵ ۰:۳۸ ق٫ظ

باسلام
بسیار تصمیم درستی گرفتن
مقاله برای افراد پیگیر هیات علمی خوبه
و دانشگاه های آزاد باید این مطلب را بپذیرند که همه فارغ التحصیل بشوند .
یعنی چی بخاطر مقاله عمرمون تلف بشه

زهرا
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۵ ۹:۳۲ ب٫ظ

من یک مقاله علمی پژوهشی پذیرش داخلی دارم. در دکتری دانشگاه آزاد میتونم دفاع کنم؟

مهری
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۵ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام با این توصیف بله. ولی هنوز بخشنامه نیامده. فعلا دنبال کاغذ بخشنامه هستند.

زهرا
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۵ ۹:۳۰ ب٫ظ

من یه مقاله پذیرش داخلی دارم دانشگاه آزاد هستم یعنی میتونم دفاع کنم؟

رامتین
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۵ ۴:۳۰ ب٫ظ

چرا متوجه نمیشن دانشجو برای نوشتن مقاله چه حتی داخلی نیاز به منابع خارجی و سایت های خارجی داره! وقتی همش نت قطعه چطور بنویسیم؟ نصف ترم بخاطر تعطیلی ادارات و جنگ رفت فقط داریم پول میدیم! من یه مقاله خارجی چاپ کردم با ۵ امتیاز اجازه پیش دفاع گرفتم با همونم میشه دفاع اصلی رو انجام داد؟؟ چون گفتن باید ۷ امتیاز بگیری تا دفاع اصلی رو انجام بدی مقالات داخلی ۲ ۳ امتیاز داره

۴۴
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رامتین

باید هفت بشه
یه راه حل کرسی ترویجی هست که دو نمره داره
یعنی از مقاله ای که نوشتی با هماهنگی پژوهش دانشکده و دانشگاه با حضور دو استاد ارائه میکنی

ارغوان
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۵ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  رامتین

سلام
با همون ۵ امتیاز می تونید دفاع کنید فقط نمره روز دفاعتون از ۲۰ حساب نمیشه

صادقی
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۵ ۳:۱۲ ب٫ظ

امیدوارم انجام بشه، دانشگاه آزاد انصاف نیست اینجوری شهریه بدیم! عملا نصف ترم رفته. لااقل دفاع بشه، یه مهلتی بذارن که بعد از پایان جنگ مدارکش ارائه بشه. من از قبل از عید که اینترنت دو مرتبه قطع شده دوبار ریوایز گرفتم ولی اصلا نمیتونم کاری بکنم، یکیش تمام شد یکی دیگشم مهلت گرفتم! همینم برام چک کردن بهم خبر دادن! حتی هزینه انالیزهای جدید هم نمیتونم بدم انقدر گرون شده!

صادقی
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  صادقی

همین امشب هم دکتر رنجبر گفتن با پذیرش داخلی میشه دفاع کرد، مرد مؤمن همونم تا ما اقدام کنیم و بیان داوری کنن یه ترم رفته!

فرجی
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۵ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

برای بچه های دانشگاه ازاد ابلاغ نکردن.واقعا مسخره اس.تاسف میخوره ادم به حال دانشگاه ازاد که یه ارگان ورشکسته است.بالاخره هزینه هاشونو از جیب ما دانشجو ها تامین میکنه.اونم تو این شرایط بیکاری و گرانی و تورم بدون اینترنت..تاسف،تاسف ،تاسف

اا
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۵ ۹:۰۶ ق٫ظ

متاسفانه دانشگاهها زیر بار این موضوع نمیرن.
من با دانشگاه خودنون صحبت کردم گفتن فعلا در حد حرف هست. حتی اگر بخشنامه هم بیاد و عبارت “بدون مقاله می تواند دفاع کند” داخلش باشه ما زیر بارش نمیریم.
مگر اینکه بخشنامه الزام داشته باشه و دانشگاه رو مکلف کنه

حدیث
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۵ ۶:۴۸ ب٫ظ

سلام. وقت همگی بخیر، خبر جدیدی درباره زمان صدور ابلاغیه برای دانشگاها نشد؟

نادره
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۵ ۳:۰۹ ب٫ظ

بله شامل حال دانشگاه ازاد هم میشه البته برای دفاع نه فارغ التحصیلی

ماهرو
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۵ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نادره

من پرسیدم از استادم گفتن ابلاغ میشه. توی دستورالعمل دوره دکترا، نوشته تاریخ فارغ التحصیلی همان تاریخ دفاع هست.
فکر کنم وقتی دفاع کنی دیگه تمومه.

صحرا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

متاسفانه برای دانشگاه آزاد نیست
کاش دانشجوهای دانشگاه آزاد اعتراض کنیم
ینی شرایط برای ما گل و بلبله؟؟؟؟؟؟

ح
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  صحرا

این تسهیلات برای هر دو دانشگاه دولتی و آزاد (تحت نظارت وزارت علوم) اعمال می‌شود.

ح
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

لطفا پیگیری کنید کی عملی میشه. الان ept مجازی شد و انجام هم شد. اما در خصوص حذف مقاله، من دیروز دانشگاه بودم و گفتند ما چنین چیزی رو هنوز دریافت نکردیم. اینطور نشه که ما هم مقاله رو پیگیری نکنیم و هم تا شهریور ابلاغ نشده باشه

برکه
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ح

سلام . منم با استاد راهنمام صحبت کردم، گفت هنوز ابلاغیه صادر نشده. از دوستان کسی اطلاع داره چطور باید این موضوع رو در وزارت پیگیری کنیم، تا زودتر به دانشکاها ابلاغیه رو ارسال کنن؟

ح
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۵ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  برکه

سلام. هیچ پیگیری از سمت ما دانشجویان منجر به نتیجه نمیشه. خود وزارت باید تدبیر داشته باشه و زودتر اجرایی کنه. احتمال میدم ظرف هفته یا دو هفته ی آینده اجرایی بشه و از خرداد ان شاء الله روند دفاع و پیش دفاع شروع بشه

برکه
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۵ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ح

ان شاالله. همینطور بشه

دینا
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۶:۴۴ ب٫ظ

این قانون شامل دانشجویان دکترا وزارت بهداشت هم میشه؟ یا فقط وزارت علوم؟

اا
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۵ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  دینا

صحبت وزیر علوم بود. البته بعید میدونم دانشگاهها زیر بار برن
مقاله دانشجوها سکوی پرش اساتید برای گرفتن ارتقا هست.
اگر قرار باشه دانشجو مقاله نده اساتید باید خودشون زحمت بکشن مقاله بنویسن. سختشون میشه

علی
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۶:۰۲ ب٫ظ

خدا کنه واقعیت داشته باشه ، تا مقاله واقعی برای کسانی که دوست دارن چاپ بشه ، نه پولی

امید
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۵:۲۰ ب٫ظ

سلام حالا که من مقاله م چاپ شد این قانون اومد البته برای سایر دوستان این قانون عملی بشه. کلا دکترا شده بدون زبان و بدون مقاله و بدون آزمون جامع .خیلی راحت شده

ویکتاریون
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام. ضرر نکردی. برای ادامه، چه توی فراخوان هیئت علمی بخوای شرکت کنی چه بخوای هرکجا برای پستداک اقدام کنی، به مقاله توجه می‌کنن. رساله رو که کسی نگاه نمی‌کنه.

پژوهشگر دکتری حقوق خصوصی
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۲:۲۷ ب٫ظ

کلا باید این بساط مقاله برچیده بشه، اینکه مقاله چاپ بشه خوبه اما اینکه شرط دفاع و فارغ التحصیلی باشه بده، مجلات از همین شرط سوءاستفاده میکنن و کلی پول میگیرن تا مقاله چاپ کنن از سی میلیون تا ۷۰ میلیون بسته به مجله و مقاله داره.
الان شما یه مقاله ارسال کنی زیر یکسال چاپ نمیشه اونم اگه واقعا عالی باشه و نام یه استاد مطرح تو مقاله باشه والا هیچ شانسی برای چاپ نداری یه سری مجله همه هستن که کلا برایه تعداد استاد خاص و اونایی که هیات تحریریه اش هستن ایجاد شده و صرفا مقالات اونا چاپ میشه و لاغیر
باورتون نمیشه من استادو هیات علمی میشناسم مقاله مینویسه در حدود ۳۰ میلیون پول میگیره البته تو رشته های علوم انسانی

ندا
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۲:۱۰ ب٫ظ

متوجه نشدم یعنی مایی که تازه دفاع کردیم و وقتی برای مقاله نداشتیم برای دکتری قبول میکنن؟؟

...
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

امیدوارم زودتر ب دانشگاه ابلاغ کنن یا اینترنت رو درست کنن. کار بجایی رسیده که برا تحقیق و دانلود مقاله هم باید پول بدم وی پی ان بخرم.

مهران
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

سلام از تصمیمی که در این خصوص گرفته شده کمال تشکر و قدردانی نموده و انشاا… هر چه سریعتر توسط دانشگاه ها اجرایی شود.

محقق
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۹:۵۵ ق٫ظ

باور بفرمایید همین خبر را به دانشگاه اعلام کنید، می‌گویند چیزی به ما گفته نشده و ما طبق آیین‌نامه عمل می‌کنیم

دانشجو
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۹:۰۸ ق٫ظ

الان پذیرش مقاله و چاپ اون شده یک منبع در آمد برای بیشتر نشریات و مجلات تا ی پول زیادی نگیرن مقاله رو قبول نمی کنند.

جعفری
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۰:۰۱ ق٫ظ

سلام اگر اساتید نمره ept35و مقاله بردارند بیشتر دانشجویان تکمیلی کارشون انجام می‌شود انشالله کمکی به این همه هزینه تلاش که دانشجویان دکتری انجام دادند به ثمر بشینه

حامیم
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

امیدوارم بین این صحبت ها و اجرایی شدنش فاصله نباشه! طبق روال همیشگی، به دانشگاه مراجعه میکنیم میگن نه! به ما ابلاغ نشده که!

MB
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

الان مقاله نداریم دکتری تموم؟
مقاله هنوز نهایی نشده

مهسا
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

شرط زبان رو هم بردارید تو رو خدا یا لاقل حدنصاب قبولی رو پایین بیارید به خدا در شرایط سختی داریم زندگی میکنیم

النا
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

منم مث شما، به کی باید بگیم تا صدامونو بشنوه؟

النا
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

به کی بگیم که صدامونو بشنوه؟؟

میشو
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

برو زندگیتو بکن دنبال مدرک نباش

یاسمن
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  میشو

وقتی سواد نداری حرف نزن

بی فا هستم
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

شما زبان بلد نیستی نباید اصلا تو مقطع دکتری باشی تا همین جا هم حق بقیه رو خوردی توبه کن کار خوبی نمی کنی

دکتر
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

فکر کنم مقاله برای فارغ‌التحصیل شدن الزام داشته باشه و همه میتونن دفاع کنن.

برکه
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

اومدیم این شرایط خیلی طول کشید…. اونوقت تکلیف چیه. ان شالله دفاع و فارغ التحصیلی باهم باشه. نمره مقاله مقاله از نمره رساله کم کنن.. هرکسی بعدا خواست نمره رساله اش بیشتر بشه، بره مقاله ارائه بده

دکتر
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  برکه

بهترین کار

ساسان
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۹:۵۴ ب٫ظ

سلام

دوستان فکر میکنم برای فارغ التحصیلی نیاز به ارائه مقاله هست. این صحبت وزیر عزیز صرف برای دفاع هست. با این اوضاع که وجود داره همون مقاله برای فارغ‌التحصیلی هم سخته خداییش. من قصد از زیر کار در رفتن ندارم ولی الان خیلی ها به دلیل تحریم هه و… اصلا جواب نمیدن و مقاله ای سابمیت نمیشه حداقل دوستانی میشناسم که ۲ الی ۳ سال هست گیر مقاله هستند.

سعی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۹:۴۳ ب٫ظ

البته پس از دفاع باید مقاله را ارائه داد

ایلیا
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۸:۴۷ ب٫ظ

من متوجه نشدم ، منظورشان بدون حضور در جلسه دفاع هست یا ….؟ یعنی در جلسه دفاع لازم نیست شرکت کنیم؟

علیرضا
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام ان شاءالله حذف شه برای همیشه

هانیه
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۷:۰۵ ب٫ظ

کاش این شرط نه تنها در شرایط جنگی بلکه همیشه برقرار باشه واقعا هزینه زیادی میخواد مخصوصا برای دانشگاه ازاد

مریم
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۷:۰۳ ب٫ظ

وقتی اینترنت قطع شده

بهار
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۶:۳۹ ب٫ظ

رساله دکتری رو هم شامل میشه؟
برای دانشگاه آزاد هم هست این صحبت؟

محمد
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

بله بهار جان برای کل دانشجویان

برکه
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام وقت بخیر. شنا اطلاع دارید که ، چند روز معمولا طول می کشه که مجوز رسمیش برا دانشگاها صادر بشه؟ که تو همین اردیبهشت از رساله دکتری دفاع کنیم. پایان نامه اماده است ,اما هنوز جواب مقاله ام متاسفانه با این شرایط نیومده ، ترم یازده هستم

محمد
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  برکه

سلام وقتت به خیر
من به نظرم ابلاغ شده است
وقتی وزیر یه چیزی می گه همه دانشگاه ها موظف هستن
نگران نباش دفاع می کنی تموم می شه و جشن می گیری ما رو هم دعوت کن

برکه
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ان شاالله.. توکل برخداوند.
خیلی ممنون از پاسخگویی شما

محمد
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  برکه

قربانت
رشتت چیه ؟

برکه
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

رشته های مهندسی هستم

میشو
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  برکه

حتما آزاد :))

برکه
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  میشو

دانشگاه ملی با رتبه ۱۳ قبول شدم. الحمدالله پروانه نظام مهندسی هم دارم.

ستاره
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  برکه

سلام‌ من دانشجو ترم آخر با مجوز دکترا آزاد هستم زنگ زدم دانشگاه گفتن باید برای دفاع نهایی مقاله باشه چون هیچ مجوزی برای عدم ارایه مقاله بخشنامه نشده و فقط در حد حرف و باز ما و بازی بین دانشگاه و نشریاتکاش زودتر بخشنامه کنن که بتونیم تا شرایط آروم دفاع کنیم

لیلی
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۵ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  برکه

منم دقیقا امروز به دانشگاه زنگ زدم دفاع کنم با این حرف وزیر
پژوهش میگه بخشنامه تا ابلاغ نشه اجرایی نیست پژوهشگفت خیلی احتمالش ضعیفه بخشنامه شه و در حد حرف وزیر بوده موقع کروناهم گفتن همینطور بوده و اجرایی نشده

عبدالله
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۵ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

خانم بهار بعید میدونم دانشگاه ازاد شامل این فرمایش وزیر بشه. چون اولا دانشگاه ازاد هیات امنایی هست و خودش تصمیم میگیره عین تصمیم پر از اشتباه پیش دفاع متمرکز. دوما دانشگا‌ههای وزارت علوم بدون پیش دفاع و امتحان زبان و با چاپ فقط یک مقاله در مجلات وزارتینی دفاع میکنن نه مثل دانشگاه ازاد انواع و اقسام مجلات با امتیازات مختلف و … رو گذاشتند. سوما تصمیمات دانشگاه دولتی قابل طرح در دیوان عدالت اداری هست ولی دانشگاه ازاد فرا قانون و تصمیمش قبل نقض در هیجا نیست. علی برکت الله

صحرا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

نه من پیگیری کردم برای دانشگاه آزاد نیست
به نظرم وقتشه اعتراض کنیم
ینی چی برای ما نیست؟؟؟؟

برکه
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۵ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  صحرا

سلام. من خودم دانشگاه ملی هستم.
اما سوالم این هست ، از کجا پیگیری کردید؟ و گفتن ان شالله کی مجوزش برا دانشگاها ارسال میشه؟؟

زهرا
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۵ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  برکه

سلام وزیر محترم علوم کلا مفاله را حدف کردند وقتی مقاله حذف شود مسلما گواهی پذیرش نیز باید خذف شود اما ریاست دانشگاه ازاد متاسفانه مسر بر گواهی پذیرش مجله داخلی است. در صورتی که گواهی محله داخلی هم زمان‌بر هست و عمر و جوانی ما را تباه می کتد الان یک سال است دو مقاله به محله داخلی ارسال کردم اما هنوز در مرحله داوری است واقعا که وزیر علوم می بخشد اما زیر دست وزیر علوم نمی بخشد و ساز جدا می زند ، می بینیم که بک بوم و دو هوا فقط در ضرب‌المثل‌ها نیست و دانشگاه آزاد مسلما با این تصمیم چند ترم پول دانشجوی بد بخت را به عنوان شهریه خواهد گرفت تا هر وقت که به قول رئیس دانشگاه آزاد گواهی معتبر را بگیرد .دانشجویان گرامی از مجلس درخواست کنید که پیگیری کنند که چرا با وجود اینکه وزیر علوم الزام شرط مقاله را حذف کرده ،هنوز ریاست دانشگاه آزاد دکتر رنجبر شرط گواهی مقاله داخلی را لازم می داند ، درصورتی که همان پذیرش مقاله داخلی مگر به راحتی هست الان یک ساله که دو مقاله برای مجله داخلی ارسال کردم اما هنوز در مرحله داوری هست.

رضازاده
خرداد ۲, ۱۴۰۵ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

موافقم