مدرسان شریف
https://www.myparseh.com
https://www.nogamcenter.com/phd-master-consulting/?utm_source=Mastertest&utm_medium=Banner&utm_campaign=FreeConsulting
سنجش و دانش
https://ravanamooz.ir/
https://www.yadafza.com/
مدرسان شریف
تجربیات مصاحبه دکتری
https://eseminar.tv/wb178528
Negareh.ac.ir/prime-plus
Negareh.ac.ir/prime-plus
https://www.8iccacs.ir/fa/
www.alemzadeh.net
https://ble.ir/phdtest
https://www.5icmba.ir/fa/
مدرسان شریف
https://www.nogamcenter.com/phd-master-consulting/?utm_source=Mastertest&utm_medium=Banner&utm_campaign=FreeConsulting
سنجش و دانش
https://ravanamooz.ir/
https://eseminar.tv/wb178528
Negareh.ac.ir/prime-plus
https://www.8iccacs.ir/fa/
www.alemzadeh.net
https://ble.ir/phdtest
https://www.5icmba.ir/fa/

تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۵

در این روزها در پیام رسان بله در کنار شماییم. برای مشاهده آخرین اخبار دکتری در پیام رسان بله کلیک کنید.

بخش نظرات این مطلب به تبادل نظر و به اشتراک گذاری تجربه مصاحبه آزمون دکتری و دکتری بدون کنکور استعداد درخشان ۱۴۰۵ اختصاص یافته است.

به گزارش پی اچ دی تست، زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۵ از خرداد تا اوایل مردادماه سال جاری است.

داوطلبان دعوت‌شده به مصاحبه دکتری دانشگاه‌های مختلف مطابق با زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی دانشگاه‌ها لازم است در مصاحبه دکتری به صورت حضوری شرکت کنند.

تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۵

ثبت تجربه داوطلبان مصاحبه دکتری به ایشان کمک می‌کند تا در خصوص اتفاقات رخ‌داده در جلسه با هم تبادل نظر کنند و همچنین منبعی ارزشمند برای سایر داوطلبان سال جاری و سال‌های آتی است.

از شما دعوت می‌کنیم در بخش نظرات این مطلب به تبادل نظر و ثبت تجربیات خود از مصاحبه دکتری بپردازید.

اطلاعیه مصاحبه دکتری ‍دانشگاه ها در سال ۱۴۰۵

در جدول زیر اطلاعیه مصاحبه کنکور دکتری ۱۴۰۵ دانشگاه‌ها آورده شده است:

اطلاعیه مصاحبه دکتری ‍۱۴۰۵ دانشگاه ها

مصاحبه دکتری دانشگاه شریف
مصاحبه دکتری دانشگاه تهران
مصاحبه دکتری دانشگاه شهید بهشتی
مصاحبه دکتری دانشگاه علامه طباطبایی
مصاحبه دکتری دانشگاه علم و صنعت
مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس
مصاحبه دکتری دانشگاه لرستان
مصاحبه دکتری دانشگاه تبریز
مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور
مصاحبه دکتری دانشگاه شیراز
مصاحبه دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب
مصاحبه دکتری پژوهشگاه مواد و انرژی
مصاحبه دکتری دانشگاه باقرالعلوم
مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شیراز
مصاحبه دکتری دانشگاه فردوسی
مصاحبه دکتری دانشگاه هنر اصفهان
مصاحبه دکتری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبعی ساری
مصاحبه دکتری دانشگاه سیستان و بلوچستان
مصاحبه دکتری دانشگاه خواجه نصیر
مصاحبه دکتری دانشگاه کاشان
مصاحبه دکتری دانشگاه خوارزمی
مصاحبه دکتری دانشگاه گیلان
مصاحبه دکتری دانشگاه ارومیه
مصاحبه دکتری دانشگاه چمران اهواز
مصاحبه دکتری دانشگاه قرآن و حدیث
مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان
مصاحبه دکتری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
مصاحبه دکتری دانشگاه قم
مصاحبه دکتری موسسه علوم و صنایع غذایی
مصاحبه دکتری دانشگاه بوعلی سینا
مصاحبه دکتری دانشگاه شهرکرد
مصاحبه دکتری دانشگاه بناب
مصاحبه دکتری دانشگاه امام حسین
مصاحبه دکتری دانشگاه مازندران
 مصاحبه دکتری دانشگاه محقق اردبیلی
مصاحبه دکتری دانشگاه ملایر
مصاحبه دکتری دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری
مصاحبه دکتری دانشگاه سمنان
مصاحبه دکتری دانشگاه خلیج فارس
مصاحبه دکتری دانشگاه حکیم سبزواری
مصاحبه دکتری دانشگاه کردستان
مصاحبه دکتری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
مصاحبه دکتری دانشگاه بیرجند
مصاحبه دکتری دانشگاه زنجان
مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی ارومیه
مصاحبه دکتری دانشگاه دامغان
مصاحبه دکتری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان
مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
مصاحبه دکتری دانشگاه هنر تهران
مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر
مصاحبه دکتری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی
مصاحبه دکتری دانشگاه علم و فرهنگ
مصاحبه دکتری دانشگاه باهنر کرمان
مصاحبه دکتری دانشگاه امام خمینی قزوین
مصاحبه دکتری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان
مصاحبه دکتری دانشگاه شاهد
مصاحبه دکتری دانشگاه رازی کرمانشاه
مصاحبه دکتری موسسه علوم شناختی
مصاحبه دکتری دانشگاه اراک
مصاحبه دکتری دانشگاه مدنی آذربایجان
مصاحبه دکتری پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران
مصاحبه دکتری دانشگاه یزد
مصاحبه دکتری دانشگاه صنعت نفت
مصاحبه دکتری دانشگاه مفید قم
مصاحبه دکتری دانشگاه ولی عصر رفسنجان
مصاحبه دکتری دانشگاه میبد
مصاحبه دکتری دانشگاه گنبد کاووس
مصاحبه دکتری دانشگاه تربت حیدریه
مصاحبه دکتری دانشگاه الزهرا
مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی قم
مصاحبه دکتری دانشگاه یاسوج
مصاحبه دکتری دانشگاه زابل
مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان
مصاحبه دکتری دانشگاه مالک اشتر
مصاحبه دکتری دانشگاه اردکان
مصاحبه دکتری دانشگاه بجنورد
مصاحبه دکتری دانشگاه سلمان فارسی کازرون
مصاحبه دکتری دانشگاه گلستان
مصاحبه دکتری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام
مصاحبه دکتری دانشگاه ولایت
مصاحبه دکتری پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری
مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی همدان
مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی سهند تبریز
مصاحبه دکتری دانشگاه هرمزگان
مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی اصفهان
مصاحبه دکتری دانشگاه شمال
مصاحبه دکتری دانشگاه مراغه
مصاحبه دکتری دانشگاه معارف اسلامی
مصاحبه دکتری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
مصاحبه دکتری دانشگاه مذاهب اسلامی
مصاحبه دکتری دانشگاه هنر اسلامی تبریز
مصاحبه دکتری پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله
مصاحبه دکتری دانشگاه تفرش
مصاحبه دکتری دانشگاه امیرالمومنین
مصاحبه دکتری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
مصاحبه دکتری دانشگاه امام صادق
مصاحبه دکتری دانشگاه علوم و فنون مازندران
مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شاهرود
مصاحبه دکتری دانشگاه شهید رجایی
مصاحبه دکتری دانشگاه علم و هنر
مصاحبه دکتری دانشگاه پژوهشگاه رنگ
مصاحبه دکتری دانشگاه امام رضا
مصاحبه دکتری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)
مصاحبه دکتری دانشگاه علم و فناوری مازندران


توجه: این جدول به طور مستمر به‌روزرسانی خواهد شد!

 

2.8K نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حافظ
تیر ۴, ۱۴۰۵ ۰:۰۰ ق٫ظ

دوستان نرمال نوشتن مقاله در زمینه حقوق و علوم انسانی معمولا چقد زمان می بره
منظور چاپ و پذیرش نیست منظور نگارش هست؟

مهسا
تیر ۴, ۱۴۰۵ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حافظ

خب بستگی داره به اینکه نویسنده چقدر مهارت داشته باشه

محمد حافظ
تیر ۴, ۱۴۰۵ ۳:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

نویسنده ماهره ولی میگم شما فکر کن آیا استاد نمیگه چرا زود زود نوشتی

مهدیا
تیر ۴, ۱۴۰۵ ۲:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حافظ

به عوامل مختلفی بستگی داره
می خوای مقاله در چه سطحی باشه: isi, علمی پژوهشی، همایشی
خودت چقدر مهارت داری
استادی که کمک میکنه چقدر کمک حال باشه
موضوع ت چقدر پیچیدگی داشته باشه
روش تحقیقت چیه
و
و
و
اینجوری نمیشه زمان تعیین کرد

مارکس
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۹:۰۱ ب٫ظ

سلام، چند روز بعد از مصاحبه به مدیرگروه ایمیل زدم و درباره شانس پذیرش و نمره مصاحبه ازش پرسیدم، ایشان گفتن که دسترسی ندارند و باید منتظر اعلام نتایج باشیم، به نظرتون یعنی ریجکت شدم و اگر گزینه مدنظرشون بودم لااقل یه مقدار واضحتر صحبت می‌کردند.

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مارکس

نه ربطی نداره قاعدتاً تا زمان اعلام نتایج چیزی نباید بگن اگر سنجشی بودید که کاملا درسته باید منتظر بمانید اگر هم با استعداد شرکت کردید از گروه تماس میگیرن

مارکس
تیر ۴, ۱۴۰۵ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم از راهنماییتون.

نگین
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام از بچه‌های اینجا کسی مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) رفته بود؟
میخوام بدونم ازتون سوال عقیدتی پرسیدن؟

مهدیا
تیر ۴, ۱۴۰۵ ۲:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  نگین

من دوسال پیش رفتم
بله سوال می پرسن، اصولا دوتا مصاحبه جداست یکی عقیدتی و یکی فنی
اول که باید یکی دو آیه فرآن بخونید، بعد ممکنه از همون آیات یه سوالایی بپرسن، در مورد عقود اسلامی ممکنه بپرسن، ممکنه در مورد نماز و روزه و خمس و زکات هم بپرسن

سهند
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۸:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان ممنون میشم به این سوال پاسخ بدید.
اگر قبلا ازدواج کردیم و تو دوران نامزدی (یک ماهه) جدا شدیم و اسم طرف از شناسنامه حذف شده و شناسنامه جدید داریم (المثنی هم نیست) بازهم باید مطلقه بزنیم تو فرم صلاحیت عمومی؟ ده سال هم گذشته از جدایی واقعا دلم نمیخواد مطلقه بزنم. خب مجردم الان دیگه.
توروخدا اگه کسی اطلاعاتی داره جواب بده

بهار
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهند

عزیزم اصلا مهم نیست
نهایتأ یه درصد اگه ازتون توضیح خواستن همینو بگید اونام انسانن دیگه درک میکنن

اذین
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهند

سلام نه نامزدی اگه شناسنامه پاک شده دلیل نداره چون دیگه سابقه ای وجود مدارد

علی
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۵:۰۷ ب٫ظ

متاسفانه من با رتبه ۲۹ مهندسی مکانیک طراحی کاربردی انتخاب های دوم و سوم فقط به خاطر اینکه من اونها را انتخاب اول نزدم ردم کردم وگرنه هم معدل الف دارم و هم مقاله.

صادق_مکانیک
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی اقا با رتبه ۲۹ الان که برخی جاها رو مصاحبه رفتی..به نظرت کجا محتمله قبولت کنند؟ قابل توجه اینکه حدود ۲۰۰ نفر ظرفیت داره طراحی کاربردی و رتبه شما در حد دانشگاه های تهران هست ..نظر خودت تا الان؟؟

علی
تیر ۴, ۱۴۰۵ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  صادق_مکانیک

سلام
صادق عزیز. من کارشناسی ارشد تبدیل انرژی بودم به خاطر همین و اینکه انتخاب دوم علم و صنعت را زده بودم دعوت به مصاحبه دوم نشدم و ردم کرد. خواجه نصیر هم گفت چون انتخاب سوم زدی ما را شما را در لیست نهایی قرار ندادیم . انتخاب اولم هم تربیت مدرس بود که نمیدونم تربیت مدرس چکار میکنه.ولی تربیت مدرس مصاحبه خوب بود. ولی تا اینجا من متوجه شدم رتبه خیلی موثر نیست ارتباط با اساتید مهمه و گرنه من معدل ۱۸.۳۰ رتبه دوم مقاله علمی پژوهشی هم دارم. شهید بهشتی هم انتخاب چهارم بود که خبر ندارم

ساناز
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱:۲۳ ب٫ظ

بچه ها من دانشگاه اردبیل ثبت نام کردم
پول رو واریز کردم و مرحله اول ثبت نام رو رفتم بعدش دیگه ارور داد و به ثبت نام نهایی نرسید
الانم که کلا قسمت ثبت نام بالا نمیاد و ارور میده
وقت ثبت نامم تا دیروز بوده
همه جاهم تعطیله
شنبه هم مصاحبه اس
صبح زود هم نمیرسم چون شهر دیگه ام
به نظرتون چی کار کنم

امین
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

سلام

حتما حضوری مراجعه کنید و توضیحات فوق رو به مدیرگروه یا مسئول تحصیلات تکمیلی ارائه کنید، احتمالا مساعدت می کنند، حتی اگر این دو فرد موافقت نکردند برید پیش معاون دانشجویی دانشکده تا اون دستور انجام مصاحبه شما رو بدن. نمونه مشابهی در دانشگاه تهران بود که پس از مراجعه به معاون دانشجویی دستور انجام مصاحبه صادر کردند.

یه امیدوار
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

برای منم مثل ایشون شده چیکار کنیم اونجا معاون دانشجویی چطوری پیدا کنیم‌بریم‌ان همه حرف بزنیم

یه امیدوار
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

دقیقا منم نتونستم از شنبه در تلاشم یکی دو بار باز شد اما نتونستم‌بارگذاری کنم بعد اونم کلا خطای ۵۰۳

Nana
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان
امیدوارم توی این روند و پروسه طولانی که پشت سر گذاشتیم موفق باشید.
من مصاحبه‌م تقریبا زیر ۵ دقیقه طول کشید، سوالاتی هم که پرسیده میشد رو کامل جواب دادم، به نظرتون کوتاه بودن تایم مصاحبه نکته منفیه یا مثبت؟؟

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Nana

ببینید دوست عزیز ، ممکنه گروه برای هرکسی بسته به رشتتون ، زمان مصاحبه رو ۵ دقیقه در نظر گرفته باشه. مثلا گروه ما براساس آنچه اعلام کردن زمان مصاحبه ی هر شخص ده دقیقه بود ولی برای من ۲۵ دقیقه شد . رشته هایی که از زیرگروه های انسانی هستن قاعدتاً نیاز به تحلیل بیشتری دارن تا فن بیان گوینده و افق نگرشیش مشخص بشه

یه امیدوار
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

با رتبه ۲۱۰ شانسی هست بدون مقاله علمی پژوهشی و مدرک زبان

امین
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

با سلام

در این سایت، برخی داوطلبان با چنان قطعیتی از پذیرش خود سخن می‌گویند که این موضوع بیش از هر چیز دو احتمال را به ذهن متبادر می‌کند:

۱. استاد راهنما یا گروه آموزشی، برخلاف ضوابط و مقررات، پیش از اعلام رسمی نتایج از سوی سازمان سنجش، نتیجه نهایی را به داوطلب اطلاع داده است؛ اقدامی که در صورت وقوع، تخلف محسوب می‌شود.

۲. داوطلب صرفاً بر اساس برداشت شخصی، حدس و گمان، یا تفسیر خوش‌بینانه از اظهارات استاد، تصور کرده است که پذیرش وی قطعی شده است؛ در حالی که تا زمان اعلام رسمی نتایج، هیچ‌گونه قطعیتی وجود ندارد.

در هر صورت، ملاک نهایی و معتبر، صرفاً نتایج رسمی اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش است و هرگونه گمانه‌زنی پیش از آن، فاقد وجاهت قانونی است.

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  امین

بنظرم فعلا فقط استعداد درخشان ها مشخص شدن که اونم گروه مربوطه باید تماس گرفته باشه وگرنه اگر استادی همچین حرفی بزنه خلاف مقررات. حتی برای سنجشی ها هم تا زمان اعلام نتایج نهایی هیچ چیزی قطعی نیست

محمد
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  امین

خیلی از اساتید با داوطلبین تماس میگیرند و یه جورایی اوکی رو میدن تا دانشجو اولویت های قبلی رو حذف کنه و.‌‌.. یعنی اینها خلاف مقرراته؟

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بله. خلاف
دانشگاهی که بنظرش شرکت کننده ای خوب بوده باید با اولویت های دیگر اون شرکت کننده تماس بگیره و مسئله رو مطرح کنه بخودش نباید بگن چون تا روز اعلام نتایج از سمت سنجش ، هیچی مشخص نیست

ویکتاریون
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

اینجوری که همون حداقل حق انتخاب هم از داوطلب گرفته میشه و بدتره.
چون اولویت اول که نیاز به هماهنگی با بقیه نداره و به کسی هم خبر نمی‌ده، ولی فرض کن اولویت دوم به اول زنگ بزنه که فلانی رو ما گرفتیم، تو نگیر. عملا ترجیح داوطلب بدون اطلاع خودش زیرپا گذاشته میشه.
راهش اینه که تلفن‌بازی رو بذارن کنار و توی کار سنجش دخالت نکنن.

...
تیر ۴, ۱۴۰۵ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

یکی از اساتید دانشگاه به من در روز مصاحبه گفت یادت باشه.اومدی اینجا ما این نظرات رو نداریم.منظورش چی بوده؟

مبینا
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۹:۴۶ ق٫ظ

کاش قبل از شرکت در دکتری HSE در کشور ایران به تجربیات شرکت کنندگان دکتری مراجعه میکردم. متاسفانه دکتری ایران هیچ ارزشی نداره و بهتره خودتون رو توی زحمت و استرس نندازین. کسانی که قراره قبول بشن از یک سال قبل مشخص شده اند و شما فقط سیاهی لشگر هستید که بابت مصاحبه ازتون دانشگاه پول بگیره..الان خودم دکتری خارج از کشور میخونم و بسیار راضی هستم و حقوق هم میگیرم.

مصطفی
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مبینا

سلام مبینا جان. من خودم تو واحد HSE یکی از شرکت های ایرانی مشغول به کار هستم. شرایط عالی نیست ولی بد هم نیست. به نظرم خیلی بدبینانه نظر دادید. اینکه بگید همه کسانی که قراره دکتری قبول بشند، از قبل مشخص هستند درست نیست. اولا مرحله کتبی یه فیلتر انجام میشه و ثانیا خیلی ها از دل همین انجام مصاحبه ها بدون قرار قبلی شناخته شده و در نهایت قبول میشن. درسته که همیشه و همه جا سلیقه و پارتی بوده و هست ولی فراگیر نیست و خیلی ها رو دیدم به شخصه که با تلاش به موفقیت رسیدند. بله سختی کشیدند ولی ناامید نشدند و یه نتیجه هم رسیدند. الان ۳ تا از هم اتاقی های دوره کارشناسی من استاد دانشگاه های دولتی شدند که حداقل دوتاشون با تلاش بسیار زیاد به این درجه رسیدند.
انشالله موفق باشید هم در کار و هم در تحصیل ولی دادن پالس منفی خودش به اندازه انجام کار منفی، نادرسته و انرژی مثبت دادن در هر حالتی خوبه حتی اگه شرایط وفق مراد آدم پیش نره.

الی
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مبینا

افرین عزیزم کدام دانشگاه هستید؟

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مبینا

این حرفا رو از کجا میارید؟ اگر خودتون قبول نشدید روحیه ی دیگران رو تضعیف نکنید

آندیا
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مبینا

وقتی دکتری داتشگاه دولتی نتوتستی قبول بشی به دیگران انرژی منفی ندین.

اذین
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱:۰۸ ق٫ظ

سلام بعد از مصاحبه استاد به من پیام داده شما ۵۰درصد قبول هستید منظور ش چیه

محمد
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  اذین

خودت بهش پیام دادی، در جواب اینو گفته یا نه خودش پیام داده؟

اذین
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

نه خودش پیام داد

مستاجر
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری آزاد فقط فرم بود و هیچی ضمیمه نمیشد الان منی که مقاله دارم و….چطور ثابت کنم؟؟؟

مهناز
تیر ۴, ۱۴۰۵ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مستاجر

سلام فرم بود ولی فرمتش ورد بود همه رو باید داخل اون بارگذاری می کردید به صورت عکس از صفحات مقاله و پایان نامه،..و

احمدی
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان
من چند روز پیش مصاحبه داشتم، در مجموع بد نبود. یکی دوتا سوال تخصصی رو نتونستم جواب بدم ولی در مورد مقالات و شرایط دکتری بد نبود مصاحبه. حالا تماس گرفتن که دوباره بیاید که یکی از اساتید میخوان صحبت کنن با شما در مورد اینکه اگه جذب بشید.
این نشونه خوبیه ؟ یعنی دوباره قراره خودش مصاحبه کنه یا در مورد موضوع و پروژه رساله و روند کار با خودش میخواد توضیح بده و مطمعن بشه از من ؟؟؟دوستان میشه تجربیاتشون رو بگن؟؟

مژگان
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  احمدی

سلام. در کل مثبت هست و خیلی به دکتری نزدیک شدید. معمولا این شرایط وقتی بوجود میاد که شما و یکی دو نفر دیگه شرایطی نزدیک به هم داشتید و استاد مربوطه میخواد بررسی کنه کدومتون بیشتر هم راستا هستید یا اهداف پژوهشی ایشون. ممکن هم هست شما تایید شده باشید و استاد مربوطه فقط بخواد واسه تایید نهایی، شرط و شروط براتون بگذاره.

مهدیا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  احمدی

دقیقا همین مورد دوم هست که گفتین عمدتا توو این نوبت دیگه سوالات تخصصی پرسیده نمیشه و فقط اتمام حجت کردن و سنجیدن شرایط شما واسه ادامه دادن و کار کردنتون با اونهاست
تبریک میگم بهت

باران
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  احمدی

سلام و وقت بخیر
بسلامتی دل خوش ، انشاالله موفق باشید به احتمال زیاد قبول هستید یه سوال چند روز بعد بهتون زنگ زدند ؟ راستش من هم چهار پنج سال است مقاله می نویسم کتاب می نویسم اما خب سوالاتم را در مصاحبه زیاد درست جواب ندادم اما شاید هجده نوزده مقاله همایشی و بین المللی بارگزاری کرده بودم اما خب امیدی ندارم
حتی مدرک زبان برای دکترا هم دارم

محمدرضا
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  احمدی

چه رشته ای هستین؟کدوم دانشگاه تماس گرفتن؟

مصطفی
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  احمدی

دقیقا با من هم تماس گرفتن هم از دانشگاه تهران و هم تربیت مدرس. از تهران روز بعد مصاحبه و از تربیت مدرس چند روز بعد مصاحبه ولی چون شهرستان بودم فقط تلفنی صحبت کردند. تهران تقریبا واسه اتمام حجت بود ولی تربیت مدرس واسه بررسی بین من و یک گزینه دیگه. احتمال زیاد تهران ok هست ولی تا اعلام نتایج رسمی سازمان سنجش باید صبر کرد تا نتایج رسمی اعلام بشه. به هر حال یه درصد باید احتمال داد که نتیجه ی غیر منتظره پیش بیاد خدایی نکرده.

صادق_مکانیک
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  احمدی

نشانه خیلی خوبیه ..احسنت به اون استاد بابت دقتش در انتخاب و….

سلمان
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

دانشگاه آازد اصفهان کسی هست ؟ برگزاری کلاس ها چه روزهایی هست اگر کسی میدونه خواهشا جواب بده.اساتید و دانشگاه

مهدی
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

یادمه توی چندتا کامنت نوشته بودن که فردی که سهمیه داره باید ۷۰ درصد آخرین فرد قبولی سهمیه آزاد رو کسب کنه. ولی توی دفترچه ثبت نام صفحه ۸ نوشته بود که فرد باید ۷۰ درصد حدنصاب نهایی که دانشگاه اعلام میکنه رو کسب کنه
منطقی هم هست. چون اگه قرار بود ۷۰ درصد آخرین نفر قبولی سهمیه آزاد رو کسب کنه فرضا اگه گرایشی در یک دانشگاه ۵ نفر ظرفیت داشته باشه و فرد دارای سهمیه بیشتر از ۷۰ درصد نفر پنجم رو کسب طبیعتا نفر پنجم میره کنار و فرد دارای سهمیه به جاش قبول میشه
در این صورت نفر آخر سهمیه آزاد میشه نفر چهارم و طبق نمره ایشون باید حساب کرد
میشه یه دور باطل

ویکتاریون
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

قبلا هم توی دور نمی‌افتاد چون محاسبه یکبار انجام می‌شد اگر ۷۰ درصد یا بیشتر ۷۰ درصد از نمره‌ی نفر پنجم رو کسب می‌کرد می‌اومد به جاش و تمام. می‌تونی دفترچه‌های قدیمی‌تر ( مثلا ۱۴۰۲) رو نگاه کنی.
ولی آره دفترچه‌‌ی امسال و پارسال نوشته ۷۰ درصد حدنصاب. که هدفش منطقی‌کردن نیست، تسهیل کردنه.‌ چون کسب ۷۰ درصد حدنصاب اغلب آسون‌تر از نمره‌ی آخرین قبول شده‌س.

مهدیا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

بله کاملا درست میگی ۷۰%/۸۰% حد نصاب اعلامی دانشگاه ست

مهدیا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۹:۵۵ ب٫ظ

دوستان یه توضیح کلی درمورد نمرات و تراز میدم امیدوارم سوال همه پاسخ داده بشه
از سه سال پیش سیستم امتیازدهی عوض شد، من کارنامه سه سال اخیر رو چک کردم و شرایط اینجوریه که:
۱-نمره تراز کتبی چون از ۱۰۰۰۰ حساب شده تقسیم بر دو میشه تا تبدیل به از ۵۰۰۰ بشه یا درواقع تاثیر ۵۰ درصدی بگیره
۲-نمره مصاحبه که از ۵۰ هست ضربدر ۱۰۰ میشه تا تبدیل به نمره از ۵۰۰۰ بشه و اینم تاثیر ۵۰ درصدی به خودش بگیره
حالا این دوتا رو با هم جمع میکنن و بر اساس نمره نهایی داوطلبین رتبه بندی و انتخاب میشن

اما

اینجاست که دست اساتید محترم باز هست یعنی از اونجایی که نمره تراز نصف میشه اختلاف بین نفرات کمتر میشه و با کوچکترین تغییری در امتیازدهی مصاحبه رتبه شون جابجا میشه، عمدتا اساتید به این صورت اقدام میکنن که اون چند نفری که مورد نظرشون هست و انتخاب کردن رو امتیاز بالا (احتمالا بالاتر از ۳۵ میدن) و بقیه رو زیر ۱۵-۲۰ اینجوری مطمئن میشن اختلاف اونقدر زیاد میشه که مطمئن میشن اون افرادی که مد نظر خودشون هست قبول میشن اینجا حتی دیگه سهمیه بچه های سهمیه دار هم جواب نمیده چون اون حداقل ۷۰-۸۰ درصد مینیمم اخرین نفر رو نمیارن و قبول نمیشن

مهدیا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیا

یه جاش رو باید اصلاح کنم اونم اینکه ۷۰%/۸۰% حد نصاب اعلامی دانشگاه رو بیارن و نه آخرین نفر قبولی

--
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیا

رزومه چی؟

مهدیا
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  --

ببینید فرم امتیاز دهی رو نگاه کنید ننوشته مثلا هر مقاله علمی-پژوهشی ۴ امتیاز داره بلکه نوشته تا ۴ امتیاز داره و همین تا دست اساتید رو باز گذاشته واسه امتیاز کمتر دادن

باران
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۹:۳۹ ب٫ظ

باسلام و وقت بخیر ببخشید یه سوال
اگه یکی چهار پنج سال مقاله و نویسندگی انجام بدد و کتاب هم نوشته باشه ولی سوالات علمی رشته را زیاد خوب جواب نده امکان رد شدن هست ؟ البته استاد مصاحبه گر گفت این نمرات می‌ره سازمان سنجش بعد جوابش میاد هنوز هیچی معلوم نیست

مهدیا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  باران

بله امکانش هست چون همون ۲۰ امتیاز آموزشی-پژوهشی هم بر اساس نظر اساتید داده میشه اما امیدوارم قبول بشی

صادق_مکانیک
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

بسته به نمره ازمونت هم داره..به نسبت بقیه دعوت شده ها به اون محل اگر عالی بوده باشی با این موارد رد نمیشیم.. بستگی به ظرفیت هم داره که دو باشه یا مثلا ۶ نفر

بارانا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۹:۳۸ ب٫ظ

سلام. نحوه محاسبه امتیاز رتبه دکتری آموزشی-پژوهشی توسط سازمان سنجش چگونه است؟ یعنی با توجه به اینکه ۵۰ درصد امتیاز پذیرش مربوط به مرحله مصاحبه است و ۵۰ درصد امتیاز مربوط به رتبه کنکور است کسی که در کنکور دکتری رتبه ۳۰۲ با تراز ۵۶۴۴ و اخرین رتبه مجاز دوره روزانه ۱۴۵۶ باشد چند امتیاز از ۵۰ امتیاز مربوط به رتبه کنکور را کسب خواهد کرد؟
مرسی از توجه شما

صادق_مکانیک
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  بارانا

تراز ۵۶۴۴ تقسیم بر دو میشه حدود ۲۸۲۲ یعنی برا شما به سمت دانشگاه ها نمره ۲۸.۲ از ۵۰ میره و زیر دستشونه…من یه جا مصاحبه رفتم و گفت شما نمرت از همه بهتر بوده و از ۵۰ فلان نمره رو داری. با تعجب گفت..پس این که نمره تراز تقسیم بر دو و مجددا تقسیم بر ۱۰۰ میشه که نمره بر مبنای ۵۰ به دانشگاه ها معرفی بشه یه چیز درستیه

صادق_مکانیک
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  بارانا

۲۸.۲

الی
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۸:۰۳ ب٫ظ

تایم مصاحبه آزاد برای من اینجوری اعلام شده که ۱۲ تیر ساعت ۱۵:۱۵ رشته مدیریت فناوری و ساعت ۱۵:۳۰ کارافرینی هستش
میتونم ارتباط بگیرم ساعت یکیشو جابجا کنم؟
یا اینکه مصاحبه کننده ها همون تیم هستن مخصوصا پشت هم گذاشتن؟

سلما
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  الی

چه امیدی داری :)) حتی دانشکدهاشون هم فرق میکنه

.
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۳:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  الی

یه شماره‌ای دادن ظاهرا. تماس بگیرین مطرح کنین

دکتررر
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  الی

ببخشید رتبتون در رشته مدیریت فناوری اطلاعات چند شد کنکور ؟

الی
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتررر

مدیریت فناوری اطلاعات کد ترکیب ۵ هست
من مدیریت فناوری از کد ترکیب ۶ مجاز شدم

صادق_مکانیک
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  الی

بله میتونی ..خیلی جدی نگیر

علیرضا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۷:۵۴ ب٫ظ

سلام بر داوطلبان گرامی، به نظرتون سنجش کی نتایج را اعلام می کند ماه شهریور یا مرداد؟

مهدیا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

خود سنجش اعلام کرده دهه دوم مرداد اما فکر کنم تا آخرهای مرداد اعلام نشه

صادق_مکانیک
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

هفته اول شهریور

حسین
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۷:۳۰ ب٫ظ

ویکتوریامون و یا هر عزیزی که میدونه ممکن هست راهنمایی کنه
هر نمره مصاحبه معادل چقدر ترازه ؟؟؟ یعنی مثلا یکی رتبه و ترازش از من بهتر باشه من نمره ماکس مصاحبه بگیرم آیا امکان داره در تراز کلی ازش جلو بزنم ؟؟؟
چجوری حساب میشه تراز مصاحبه ؟

مژگان
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام. طبق صحبت هایی که تو کامنت های گذشته مطرح شده بود. تراز کتبی رو تقسیم بر ۲۰۰ میکنند و نمره شما از ۵۰ به دست میاد. ۲۰ امتیاز هم که مربوط به رزومه و مقاله و زبان و اینطور چیزهاست. می مونه ۳۰ نمره که همون نمره مصاحبه است و سلیقه ی اساتید خیلی می تونه تاثیر بگذاره. گاهی ممکنه اساتید برای اینکه داوطلبی به هر دلیلی تراز نهاییش بیاد پایین، نمره مصاحبه رو صفر بدن که البته بی عدالتی هست مگه اینکه دواطلب واقعا مشکل داشته باشه که معمولا بعیده داوطلبی نمره کتبی و رزومه اش خوب باشه ولی تو مصاحبه خیلی ضعیف باشه اما ممکنه.
نمره.
نمره نهایی از ۱۰۰ نمره هرچه شد ضربدر ۱۰۰ می کنند. تراز نهایی بدست میاد که توسط سازمان سنجش اعلام میشه.
البته ممکنه من اشتباه کنم. بنابراین جناب ویکتاریون و سایر دوستان اگه روش درست رو می دونند، اصلاح بفرمایند.

فاطمه
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

نمره مصاحبه از ۵۰ نمره ضرب در ۱۰۰ میشه
بعد با ۵۰ درصد تراز کتبی جمع میشه و میشه نمره کل نهایی . با کارنامه نهایی پارسال حساب کردم دقیقا همون میشه. نمره کل نهایی با حد نصاب دانشگاه سنجیده میشه اگر بیشتر باشین به نسبت بقیه داوطلبین با توجه به الویت بندی شون قبول میشین

مهدیا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

توو یه پست بالاتر کامل توضیح دادم

مستاجر
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۵:۴۸ ب٫ظ

شروع مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از ششم تیرماه

بهار
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۴:۰۶ ب٫ظ

دوستان من امروز مصاحبه بودم و خیلی عالی پیش رفت
وقتی بحث پروپوزالم شد یکی از اساتید گفت این ایده خیلی نو و بکره ؟ چرا تو یه دانشگاه خارجی روش کار نمیکنی ؟
از اون موقع توی سرم یه لامپ روشن شده
مسیر اپلای از طریق مقاله رو کسی میدونه ؟

سلمان
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

مطمینی جدی گفته ؟ چون اساتیداز اینکارا میکنن

بهار
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سلمان

به جان خودم گفت و خیلی هم جدی بود

سلما
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

از اون اساتیدی بوده که میخواسته دانشجو را از سر خودش وا بکنه ( طبق تجربه) وگرنه خیلی از دانشگاهای خارج مدرکشون تو ایران قبول نمیکنن.

بهار
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سلما

اتفاقا گفت من حتما میخوام با شما کار کنم میتونم وصلت کنم به همکارام در خارج از ایران گفت ما بیشترین نمره رو بهت میدیم ولی خب باید ببینیم در مجموع نتیجه چی میشه .
منظورش این نبود که مدرکمو از خارج بگیرم گفتن که چرا این موضوع مقاله رو با یه دانشگاه خارجی کارنکردی تا حالا ؟
من رشته م زبان انگلیسیه و تاپیک مقاله ی من اینجا اصلا کار نشده

رانا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

چقدر خووب تبریک میگم چه رشته ای هستید؟

بهار
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  رانا

مرسی عزیزم رشته م زبان انگلیسیه
کاش بچه هایی که اطلاع دارن راهنمایی کنن

Mary
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

عزیزم کدام دانشگاه رفتید؟ و رتبه تون چنده؟

ماه آفرید
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان
ایشالا که از پس این مرحله به خوبی براومده باشید. امروز چیزیو فهمیدم که خواستم شمارم مطلع کنم.
من با یکی از اساتید دانشگاه تهران بسیار دوستم و رابطه خانوادگی داریم. درمورد این موضوع اولویت ها پرسیدم که مثلا من اگه به دروغ بگم هردو رو اولویت یک زدم، میفهمن یا نه!
گفت گروه یا اساتید اگر فایلشو داخل سامانه ازتون خواستن تا ببینن اولویت ها به چه شکله که هیچی پس! اما اگه فایلی نگیرن و شفاهی بپرسن مبنا رو به حقیقت میگیرن که شما دارین راستشو میگین اماااااااا مثلا اساتید (مدیرگروه) نفت تهران با نفت امیرکبیر موقع قبولیا باهم در ارتباطن و راستی آزمایی میکنن که اگه کسی هردو رو گفته باشه اولویت اول زدم، مشکل ساز میشه.
البته گفت دانشگاه‌های تهرانو خبر دارم که بدلیل رقابت بالا بین دانشجوها، این رویه وجود داره بقیه دانشگاه‌هارو نمیدونستن.

مهراد
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ماه آفرید

مگه میشه دو جا را اولویت اول زد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مژگان
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهراد

نه نمیشه. فکر کنم منظورشون اینه به دروغ به هر دو دانشگاه بگیم اولویت اولم شما بودید.

ماه آفرید
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهراد

نه گفتم که، به دروغ به دانشگاه‌ها بگیم که اولویت اول زدم

محمد
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ماه آفرید

ماه افرید خانم یه سوالی داشتم می شه بپرسی
من رزومم عالیه
مثلا بهشتیو اخر زدم
اساتید گروه بهشتی می گن چون محمد رزومش خوبه پس حتما الویت های بالاترو قبوله پس ما بهش نمره صفر می دیم که ظرفیتمون نسوزه
درسته این ؟؟
یا این که فارغ از الویت بندی نمره ی مصاحبمو می دن ؟

الی
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اره امکانش هست اینکار رو پارسال خوارزمی با من کرد، دلم خیلی شکست

ناصر
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  الی

ای بابا
این چه وضعیتیه واسه دانشجوها درست کردن

ماه آفرید
تیر ۳, ۱۴۰۵ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

طبق این چیزی که متوجه شدم، جُدا از بحث اینه بهشون برمیخوره که چرا دانشگاهشون رو بالا نزدیم، موضوع سوخت نشدنه ظرفیتاست. مثلا با خودشون میگن که ممکنه شما با اساتید اولویت اول تا چهارمت تبانی کرده باشی و برای همین بهشتی رو مثلا پنجم زدی. بنابراین به شما اونقدرام جدی نگاه نمیکنن مگه اینکه مثلا پیشنهاد بدن مصاحبه قبلیارو نرید یا حذفشون کنید. دانشگاه تهران به من گفت که فارغ از اولویت نمره میده اما چرا نمره منی که تک رقمی بودم با کسی که دو رقمی بود (رزومه مشابه)، کلی فرق داشت؟! چون من اولویت دوم زدمش اما اون اولویت اول…

ساناز
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

بچه ها دانشگاه اردبیل کسی ثبت نام کرده چرا همش ارور میده

.
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

برا منم هیچ کار نمیکنه

خانم معلم جون
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۹:۱۲ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز
و سلام به ویکتاریون جان
آیا هنوز امکان حذف یه کد رشته انتخابی وجود داره؟

محمد
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

سلام بچه ها امروز رفته بودن گفتن تموم شده مهلتش
داخل گروه گفتن

مهدیا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

شما اگه می خوای حذف کنی درخواست بده نهایتا میگن مهلت تموم شده ولی فکر نکنم تموم شده باشه

ویکتاریون
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۳:۰۷ ب٫ظ

سلام. این حذف کدرشته رو کلا سنجش اطلاع‌رسانی عمومی نمی‌کنه. بچه‌هایی که پرسیده بودن گفته بودن سی خرداد. ولی خب مهدیا درست می‌گه، درخواست بده فوقش میگن نه.

ندا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۷:۳۸ ق٫ظ

سلام. اساتید معمولا چندروز بعد از مصاحبه اسامی به سنجش میدهند؟

ویکتاریون
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

سلام، معمولا یک‌هفته که ممکنه ۱۰ روز، دو هفته هم بشه. البته استادا همون روز یا فردای مصاحبه نمره‌ها رو جمع‌بندی می‌کنن. ولی تا جلسه بذارن و تایید و امضا کنن و کارشناس ثبت کنه و ارسال کنن به سنجش، همون یک‌هفته طول میکشه.

ندا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنونم ویکتاریون. استاد راهنمام که مصاحبه هم ازم گرفته دیروز تماس گرفت و اصرار بر پیشبرد مقاله دوم داشت. آیا دلیل خاصی داشته مثلا پذیرش یا نه صرفا یادآوری بوده؟

ویکتاریون
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

یادآوری.
چون اون مقاله‌ی دوم یه چیز مستقل از دکتراست.

ندا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سپاس فراوان

ناصر
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام عزیزم
ببین من با یه استادی تو یه دانشگاهی قبل از شروع مصاحبه صحبت کردم و یه جلسه رفتم پیشش و اوکی داد و جلسه ی مصاحبه هم رفتم گفت اینو می خوام و مصاحبم سی ثانیه بیشتر طول نکشید
به نظر خودم که اوکیه
ولی نمی دونم چرا استرس دارم نتایج سنجش بزنه مردود کلا منفی گرام

ویکتاریون
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

سلام محمد
قبلا که منفی‌نگر نبودی، چون این قضیه‌ی اوکی شدن رو از همون روزی که اوکی گرفتی اینجا تعریف کردی و بعدش من به یه موج بزرگ از پیامای فرمالیته بودن مصاحبه جواب دادم.
البته اون موج تقصیر تو نبود. قبل از پیامات به راه افتاده بود.
از این‌جا به بعد هم نمی‌خواد منفی‌نگر باشی به هرحال. واضح‌تر از این نمیشه قبول شد.

خانم معلم جون
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۲:۱۳ ق٫ظ

سلام دوستان عزیزم
و سلام به ویکتاریون عزیز آیا هنوز امکان حذف یه کد رشته انتخابی وجود دارد؟

ایر
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان
من فردا دارم اولین مصاحبه زندگیمو میرم و خیلی استرس دارم، شهرستانارو نتونستم برم به خاطر مسیر و دوری…
فردا دانشگاه خاتم رشته مشاوره میخوام شرکت کنم
امروز یک گروه از رشته ما شرکت کردن ولی من به هرکس پیام دادم جواب ندادن که حداقل بگن زبان پرسیدن آمار پرسیدن یا چی…
من که نمیخوام سوالارو بگن فقط از جوش بگن که یکم دلگرمی باشه برای منی که دنبال بهونم که مصاحبرو نرم:((((

.
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  ایر

مصاحبه رفتن انگیزه میخواد با این روحیه رتبه ۱ و رزومه عالی باشی هم بعیده قبول بشی

جنگنده و با انگیزه برو فکر کن یه مدال روی شاخ گاو وحشی هست و تو باید به دستش بیاری اگه میخواهیش باید بری برای گرفتنش یعی ات رو بکن نترس خواستن جنگیدن میخواد نه بهانه برای نرفتن

ایر
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۶:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  .

ممنونم بله کاملاً درست میفرمایید

میرزا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  ایر

سلام
حتما مصاحبه ها رو شرکت کن و نیاز نیست از کسی چیزی بپرسی بنظرم چون اساتید با همه یک شکل برخورد نمیکنن و بستگی به خودت داره.
من ۴ مورد مصاحبه شرکت کردم و اولین سالی هم بود که کنکور دکتری دادم. تجربه فوق العاده جذاب و فراموش نشدنیی شد.
شاید هیچ دانشگاهی قبول نشم ولی خیلی حال داد بهم مصاحبه ها.

ایر
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۶:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  میرزا

ممنونم از همدلیتون

آیدا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ایر

ان شا الله از پسش برمیایین توکل به خدا هرچی خیر باشه همون اتفاق میفته

ایر
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۶:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  آیدا

خیلی ممنونم

امین
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۹:۲۳ ب٫ظ

داوطلبانی امسال با شرایط عجیب غریبی مواجه بودند ولی با همه اوصاف آزمون رو دادند و مصاحبه ها هم تقریبا چیزی نمونده تموم شه،امیدوارم همه دوستان به خواسته قلبیشون برسند. اگر هم امسال نشد انشاالله سالهای آینده. مهم آن است علی رغم شرایط خاص کشور همه تلاش کردند

محمد
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۹:۲۱ ب٫ظ

بچه ها من با این که استادم اوکی داده بود قبل از مصاحبه و تو جلسه ی مصاحبه هم گفت من اینو می خوام و مصاحبم ۳۰ ثانیه بیشتر نبود فکرای منفی میاد به ذهنم نتایج بیاد بزنه مردود

مهدیا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

همه رو بریز دور و از تابستونت لذت ببر و آماده شو واسه کلاس های مهر ماه

سارا
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

خدارا شکر اینی که شما گفتی قبولی لذتشو ببر

داوطلب
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۸:۳۲ ب٫ظ

سلام به همگی. من امروز آخرین مصاحبمم شرکت کردم و تموم!
روزهایی که نت قطع بود، روزایی که استرس داشتم، روزایی که سوال داشتم اومدم اینجا و با اینکه هیچ کدومتونو نه دیدم و نه میشناسم ولی کمکم کردین
از همگی مخصوصا ویکتاریون که با صبوری بارها به پرسش‌هام پاسخ داد، تشکر میکنم.
دعا میکنم هر چه خیر و صلاح هست برای هممون رقم بخوره

محمد
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

به سلامتی باشه دکتر جان

داوطلب
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

متشکرم. حالا که خیلی مونده دکتر بشم!

مهدیا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

به امید لحظات خوش واسه همه مون

داوطلب
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیا

متشکرم. دعا میکنم هر چه صلاحه رخ بده واسمون

ویکتاریون
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

ممنون دوست من، لطف داری. موفق باشی. :)

داوطلب
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

متشکرم ویکتاریون. به پیامت پاسخ دادم توسط ادمین تایید نشد گمونم… کاش اگه قبول میشیدیم توی مسیر دکتری هم میشد که ازت کمک بگیریم….

علی
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۷:۵۸ ب٫ظ

سلام
ویکتاریون عزیز جواب بده
به نظرتون در مورد کیفیت مصاحبه سوال کنیم اساتید جواب میدن؟ کلا کار درستی هست؟

ویکتاریون
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام. اگر استادا رو زیاد نمی‌شناسی، جواب درست و واضحی نمی‌دن. ولی امتحانش ضرری هم نداره، یعنی نمی‌گن فلانی پیگیر نتیجه‌س و بذار نمره‌ش رو کم کنیم.

مهدی
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۶:۲۵ ب٫ظ

در خصوص سهمیه
سهمیه ۵ درصدی برای کدرشته محل هایی با ظرفیت بالای ۱۱ نفر اختصاص داده میشه و با توجه به اینکه توی دکتری ظرفیتی با این تعداد نداریم پس سهمیه ۵ درصد اختصاصی وجود نداره
ولی اگه سهمیه ۲۵ درصد خالی بمونه این سهمیه رو به ۵ درصدی ها تخصیص میدن.
شرط اعمال این سهمیه هم اینه که در نهایت ۷۰ درصد نمره حدنصاب رو کسب کنید وگرنه سهمیه اعمال نخواهد شد.

همسنگر
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام.
یک سؤال از آقا مهدی و امین آقا داشتم اگه کس دیگه ای هم میدونه لطفا منو راهنمایی کنه.
من طبق توصیه برادران، مدارکی که بیانگر همکاری من در پروژه های تحقیقاتی میدانی با استاد تمام و هیئت علمی دانشگاه بود رو به بخش اداری و نهاد دانشگاه تهران تحویل دادم و هنگام مصاحبه این مدارک رو به اساتید ارائه نکردم.
الآن سؤال من مشخصا اینه که آیا نمره اساتید از کانال بخش اداری و مدیریتی دانشگاه به سنجش ارائه میشه یا اساتید مصاحبه کننده مستقیما نتایج را تحت سامانه به سازمان سنجش می فرستند.
ممنون

مهدیا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  همسنگر

تا جایی که میدونم از طریق تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال میشه اما اونا به گروه ها یه بوزر پسورد دادن که نمرات رو وارد میکنن و تحصیلات تکمیلی دیگه به نمره ارسالی از طرف گروه دست نمیزنه و همون ارسال میشه

داوطلب زیست
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۲:۱۸ ب٫ظ

سلام. دوستان من چند روزه فرم مصاحبه یکی از دانشگاه‌ها رو ثبت نام کردم و اون دانشگاه فرداش بررسی کرد و همه چیز کامل بود فقط یه قسمت رو زده نقص در پرونده الان ۳ روز پیام دادم هم به مسئولش هم به مدیر گروه. برای من هنوز کارت مصاحبه صادر نکردن که ساعت دقیق رو بدونم تکلیفم رو بدونم. به نظرتون باید چکار کنم جواب نمیدن. مصاحبه هم ۶م هست به نظرتون من چکار کنم؟ باید هم بلیط اتوبوس بگیرم هرچه سریعتر

مهدیا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب زیست

به نظرم یه جوری برو که صبح اونجا باشید هم استرس ت کمتر میشه هم ممکنه زودتر بفرستن داخل و برگردید

داوطلب دکتری
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۱۶ ب٫ظ

۳ تا مصاحبه در دانشگاه تهران انجام دادم؛ ارزیابی خودم این هست: اولیش متوسط بود، خیلی راضی نبودم خیلی هم ناراضی نبودم؛ دومی با آقای دکتر داتیس خواجه‌ئیان بسیار عالی پیش رفت و گفتن یکی رو می‌خوایم مثل شما اما چون ترازم خوب نیست قطعا قبول نمیشم؛ سومی با آقای دکتر محمدعلی فلاح بسیار بد پیش رفت و آقای دکتر هم سنگ‌تموم گذاشتن و هر طور بلد بودن بنده رو تحقیر کردند و گفتند چرا نمیری کارشناسی بخونی؟

مسعود
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۲:۵۱ ب٫ظ

اساتید ازین حرفا زیاد میزنن بنظرم امیدتو از دست نده و برو کارشناسی بخون

مسعود
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۲:۵۱ ب٫ظ

ببخشید خواستم بگم بقیه مصاحبه ها رو برو

Nana
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

وای آخر پیام خیلی از شما بعید بود، تعجب کردم :)))))))

امید
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان
وقتی یه رشته ای ۴ نفر ظرفیت داره کسی که سهمیه ۵ درصد داشته باشه جداگانه از اون ۴ نفر در نظر گرفته میشه؟؟

ممکنه یه نفر تو سهمیه آزاد دعوت به مصاحبه نشه ولی تو ۵ درصد دعوت بشه. و این یعنی قراره جدا از اون ۴ نفر یه نفرو تو ۵ درصد یا ۲۵ درصد بگیرن؟

مژگان
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام وقتی ظرفیت ۳ به بالا باشه، یک سهمیه رو اختصاص میدن به ۲۵ درصدی ها به شرطیکه حداقل ۷۰ درصد نمره ی آخرین فرد قبول شده ی بدون سهمیه رو کسب کنه. اما سهمیه ۵ درصد فقط در صورتی امکان قبولی داره که یا ظرفیت پذیرش ۱۱ نفر به بالا باشه تو اون دانشگاه که کاملا محاله یا اینکه کسی تو سهمیه ۲۵ درصد قبول نشه، اون موقع ظرفیتش رو میدن به ۵ درصدی ها به شرطیکه اون هم ۷۰ درصد نمره ی آخرین فرد قبول شده ی بدون سهمیه رو کسب کنه.
در هر صورت اگه سهمیه ای ها نتونن به هر دلیلی اون نمره ۷۰ درصدی رو کسب کنن، ظرفیت خالی رو میدن به سهمیه آزاد.
و اینکه ممکنه کسی تو سهمیه آزاد دعوت به مصاحبه نشه ولی تو سهمیه ۵ یا ۲۵ درصدی دعوت بشه و ممکن هم هست ترازش اوتقدر بالا باشه که برای هر دو سهمیه آزاد و ایثارگری دعوت بشه.
گزینش سهمیه ای ها جداست به شرطیکه هم ظرفیت اون دانشگاه حداقل ۳ نفر باشه و هم حد نصاب اون دانشگاه رو آورده باشن (۷۰ یا ۸۰ درصد)

بهار
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  امید

اگر داوطلبایی که با سهمیه رفتن مصاحبه بتونن حد نصاب لازم رو‌کسب کنن یه نفرشون قبول میشه در غیر اینصورت اون یه ظرفیتو میدن به سهمیه ی آزاد

مژگان
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  امید

البته دقیق تر بگم اگه ظرفیت دانشگاه ۴ نفر باشه، یک نفر از این ۴ نفر می تونه سهمیه ای باشه به شرطی که اون ویژگیهایی که گفتم رو داشته باشه و ظرفیت ۵ تا نمیشه. یکی از همون چهارتا با شرایط ذکر شده.

ویکتاریون
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام. نه جدا نیست. توی یکی از اون ۴ ظرفیت، اولویت پذیرش با سهمیه‌س. وقتی کسی فقط با اِعمال سهمیه‌ی ۵ درصد دعوت شده، یعنی باید با بقیه‌ی دعوت‌شدگان دارای سهمیه‌ی ۵ و ۲۵ سر همون یک ظرفیت رقابت کنه. اولویت هم با ۲۵ هست.

.
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  امید

افراد دارای سهمیه ۵% ابتدا در ظرفیت آزاد ارزیابی میشن. اگر قبول شدن که هیچ. اگر نشدن وارد رقابت برای طرفیت خودشون میشن (که در ۴ نفر تعریف نشده) و اگر تو ظرفیت خودشون هم پذیرش نشن، سنجش می بینه ظرفیت ۲۵% پر شده یا نه. اگر پر نشده بود، افراد دارای سهمیه ۵% رو برای ظرفیت باقی مونده ۲۵% گزینش میکنه.

سارا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

سلام. کسی اطلاع داره رشته ای از دانشگاه آزاد میشه حذف کرد؟ اگه میشه جطوریه؟

شمیم
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

ویکتاریون جان. من تراز آزمون کتبیم تقریبا پایین بود ولی استادم بهم گفت که در مصاحبه نفر اول لیست تو رو رد کردیم. با این اوصاف چقدر امکان قبولی من هست؟

ویکتاریون
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  شمیم

این از اون مدل اطلاع دادنای استاداس که دونستنش کمکی بهت نمی‌کنه و باید تا اعلام نتایج صبر کنی.
چون نه نمره‌ی بقیه رو می‌دونی، نه ترازشون رو و نه اولویت‌هاشون رو.
نفر اول لیست معمولا منظورشون بالاترین نمره‌ی مصاحبه‌س. کاری به جمع تراز و مصاحبه ندارن.

مهدی
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

یه حد نصاب دعوت به مصاحبه داریم که اون بحثش جداست و همه بهش واقف هستند

اما یه حد نصاب قبولی داریم که مجموع نمرات کنکور و مصاحبه است و توسط خود دانشگاه تعیین میشه
در این حد نصاب دانشگاه اعلام میکنه من صرفا نمرات بالای این حدنصاب رو پذیرش میکنم
به همین خاطر اگر کسی رو نخوان نمره مصاحبه رو صفر میدن و حتی اگه طرف رتبه یک هم باشه ممکنه به خاطر صفر گرفتن مجموع نمرات کتبی و مصاحبه اش به اون حد نصاب نرسه و قبول نشه

به همین خاطر میگم این تعیین حدنصاب توسط دانشگاه یه امر بیهوده و بی انصافیه
چون اساتید سلیقه ای عمل میکنن و به هرکسی بر اساس شایستگیش نمره نمیدن و نمرات صفر و صدی میشه

•_•
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

حد نصابی که برای مجموع تراز و نمره دانشگاه هست، چقدر با اون حد نصاب دعوت به مصاحبه ممکنه اختلاف داشته باشه؟؟؟؟
مثلا ممکنه حد نصاب دعوت به مصاحبه ۱۵۰۰ بوده باشه و حد نصاب نهایی قبولی ۴۵۰۰ باشه؟

ویکتاریون
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  •_•

پارسال یکی از دانشگاه‌ها( شااید یزد، خوب یادم نیست.) همین مدلی که گفتی تعیین کرده بود و یادمه توی کامنتا می‌گفتن اونایی که با تراز حداقل دعوت شده بودن، حتی اگر توی مصاحبه ۵۰ هم می‌گرفتن باز به حدنصاب مجموع نمی‌رسیدن.
ولی این بیشتر نشونه‌ی ناهماهنگی دانشگاه با دانشکده‌هاشه و اکثرا اینطوری نیستن و حدنصاباشون معقوله.

•_•
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

چه بد!!!!
:(

mirkhani
تیر ۲, ۱۴۰۵ ۷:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

مجموع نیست، طوری که من محاسبه کردم از کارنامم پارسال، نصف تراز کنکور، بعلاوه تراز مصاحبه میشه تراز نهایی.

سارا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۸:۵۰ ق٫ظ

سلام دوستان زمان مصاحبه دانشگاه آزاد هنوز مشخص نشده؟

s
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام نه همینطوری موندیم

مینا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۸:۳۳ ق٫ظ

برای حدنصابی که دانشگاه اعلام کرده، نمره آزمون چگونه محاسبه میشه؟

ع ارغوان
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۷:۰۱ ق٫ظ

کسی میدونه نهایتا از چند تا کد رشته میشه انصراف داد؟ و این که پروسه اش چقدر طول میکشه؟

مهدیا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ع ارغوان

من از سازمان سنجش پرسیدم این متن جوابش هست: ” با سلام
متقاضی گرامی هر تعداد رشته قابل حذف می باشد از قسمت ویرایش اقدام نمایید”
منم ساعت یک نصفه شب تقاضای حذف دادم ساعت ۹ صبح جواب دادن تقاضای شما بررسی و انجام می شود

مسعود
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیا

از طریق سامانه darkhast ویرایش تقاضانامه اقدام کردی؟

مهدیا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

بله

علی
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۳۲ ق٫ظ

سلام دوستان نظراتتون رو خوندم طبق تجربه ای که پارسال داشتم میخولستم یه نکاتی رو بهتون بگم من پارسال دانشگاهی که کارشناسی وارشد رو همونجا خونده بودم به مصاحبه دعوت شدم سه تا استاد مصاحبه گر استادای خودم بودن وکاملا منو میشناختن مصاحبه ام خیلی خوب بود همه سوالاتشونو جواب دادم رزومه ام بد نبودسر جلسه مصاحبه راجب یک سوالی بااستاد بحث کردیم ومن معتقد بودم جواب خودم درسته واستاد قبول نمی کرد بعد اتمام مصاحبه به استادم پیام دادم وجواب سوالی رو که معتقد بودم درست جواب دادم مستند برای استاد فرستادم استاد گفت ممنونم از پیگیری شما انشالله سر کلاس دکترا در این مورد صحبت میکنیم من خیلی امیدوار شدم یکی دیگه از اساتید هم گفتن مصاحبه ات عالی بود اسم شما جزء اول لیست قبول شدگان فرستادیم سازمان سنجش حیلی امیدوار بودم برای قبولی تا اینکه جواب سنجش اومد ومن مردود شده بودم حتی بعد از اینکه نتایج اومده بود باز استاد باور نمی کرد قبول نشدم اینو گفتم بدونید اساتید ودانشگاه تا زمان نتایج نهایی نمیدونن کی قبول شده همش حدس و گمانه موفق بتشید

جیگر طلا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

الهی

محمد
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۸:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

عزیزم اصلا این طوری نیست
اسامی صورت جلسه می شه بعد از مصاحبه و به سنجش ارسال می شه
دانشگاهه که انتخاب می کنه
شما باید با استاد ببندی نه گروهی از اساتید
وقتی استادت مشخص بشه بر اساس ظرفیتش به دانشگاه می گه من این دانشجو رو می خوام اسمشو بده به سنجش

جامعه شناسی
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام. کلا درگیری با استاد در جلسه مصاحبه زیاد مناسب نیست. بخصوص اینکه بعد از جلسه هم پیام دادین تا اثبات کنید. احتمالا یک دروغ مصلحتی به زعم خودشون به شما گفتن و دانشکده تصمیم گرفته شما رو نپذیره.

منصوره
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

عجب!!
چه راحت دروغ میگن مردم!!
من جای شما باشم هرگز دوباره سراغ اینا نمیرم.
همون بهتر که با این افراد کار نکنید

ماری
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۰:۵۰ ق٫ظ

الان یعنی هرکی استعداد باشه زنگ نزنن قبول نشده؟!

مهسا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  ماری

خودتون با گروه تماس بگیرید

مهدیا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ماری

نه اصلا اینطور نیست، شما امیدوار باش و مرتب سابت دانشگاه یا دانشکده رو چک کن چون عمدتا اسامی رو از اون طریق اعلام می کنن
البته خب رقابت بین بچه های استعداد بالاست و توو این مورد به معنای واقعی شانس بچه های خودشون خیلی بالاتره

دخترک کلاه به سر
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

بچه ها سلام
روز مصاحبه مدیر گروه منو صدا زد و گفت که چرا انقدر کنکور میدی؟ دست از سر ما برنمیداری؟ (سال سوم بود).
گفت تلاشمو میکنم ظرفیت رو‌ جوری بچینم تا قبول بشی، در ادامشم گفت البته به احتمال زیاد خودم امسال دانشجو نمیگیرم و شاید با استاد ایکس بتونم اوکیت کنم. حالا به من پیام دادن که چند روز دیگه برم دفترشون، نظرتون چیه؟
بنظرم میتونست رد شدن یا قبول شدن رو تلفنی یا پیامی اطلاع بده اما رفتن به دفترش در دانشگاه چه دلیلی داره که نمیفهمم؟

چه بدونم؟
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۰۱ ق٫ظ

آفرین خوشم اومد از پشت کارت
هیچی احتمالا قبولی مبارکت :))))) البته قبول هم نشدی فدای سرت
واسه ما هم دعا کن

دخترک کلاه به سر
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۷:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  چه بدونم؟

مرسی راستش تا بیشتر ازینکه پشتکار باشه، علاقه فوق عجیبم به هییت علمی شدن و تدریسه، توی شغلم موفقم و خیلیا نیاز نمیبینن که پیگیر دکترام اما خب علاقم نمیذاره ازش دست بکشم. توکل بر خدا، انشااله هرمسیری که برای هممون خیره بشه.

مهدیا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۲۳ ق٫ظ

دنبال دلیل خاصی نگردین یا فکر بد و ناجور نکنین، شما با اعتماد به نفس پاشین برین اونجا ببینم چی میگن، عمدتا این حرف به این معنیه، همونطوری که بهت گفته می خوان قبولت کنن ولی خب قبلش باید اتمام حجت های خودشون رو باهات بکنن و یه سری شرط و شروط ها برات بذارن

دخترک کلاه به سر
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۷:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیا

اره منم به حدس شما رسیدم، حالا برم ببینم استادو میام خبر میدم اینجا. مرسی از پیامتون

جیگر طلا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۴۹ ق٫ظ

شاید استاد محور بگیرنت

مهسا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۷:۴۷ ق٫ظ

تا اعلام نتایج سنجش ، حتی اگه امتیاز مصاحبه رو هم بهتون داده باشند هیچی مشخص نیست

داوطلب دکتری
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۹:۳۹ ب٫ظ

در طول انجام مصاحبه دکتری در دانشگاه های مختلف بنده چند بعد را تجربه کردم که به نظرم برای دواطلبان سال بعد می تونه مفید باشه، فعلا یک مورد را اینجا می نویسم که به یادگار بمونه و بعد از اعلام نتایج حتما به طور مفصل تجربیات خودم را به اشتراک میزارم، چون با چیزی که دیدم واقعا معلوم نیست که چه اتفاقی می افته… من چون مثل خیلی از شما که اینجا هستید رتبه تک رقمی، رزومه پژوهشی و … مناسبی داشتم هیچ‌ محدودیتی برای انتخاب دانشگاه ها را نداشتم، بنابراین در کنار دانشگاه های تاپ مربوط به رشته تحصیلی خودم یکی از دانشگاه هایی که القصه در میان همه دانشگاه ها پایین ترین حد نصاب را داشت هم انتخاب کردم. نوبت مصاحبه های دانشگاه های تراز اول رشته ام زودتر از این دانشگاه بود و آنها را رفتم و بعد از ثبت نام در سامانه اون دانشگاه که اشاره کردم مثل دانشگاه های دیگه منتظر اعلام تاریخ مصاحبه بودم و با این خیال خام که این دانشگاه را با توجه به تعداد پذیرش و حد نصاب علمی پایین و …. را میارم به مصاحبه رشته محل های بعد از اون نرفتم!! اما اتفاق جالبی رخ داد، تا اینکه بالاخره اون دانشگاه زمان مصاحبه را به همراه لیستی منتشر کرد اما در کمال ناباوری اسم من در میان دعوت شدگان نبود!!!! خب برام جالب بود که چرا نیست چون من از سازمان سنجش معرفی شده بودم و جدای از اینکه پذیرش بشم یا نه باید با من مصاحبه می… ادامه نظر»

آقای خاص
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۸:۲۶ ب٫ظ

هرکسی نظری داره، اگه مصاحبه و رزومه و فلان و انگیزه ادامه تحصیل مهمه(انگیزه من جهت تولید علم با دست و تفکر باز یا انگیزه واسه فعالیت در سلیقه دیگران هم بماند…) در کل دیگه چرا این همه وقت و انرژی گذاشته بشه کتاب ها خونده بشن و استرس و آزمون و غیره . حالا این که تشخیص کسی که تو مطالعه و کتاب خوندن از دیگران انگیزه اش کمتر بوده ولی ممکنه در آینده تو پژوهش فعالتر باشه هم عالمی داره واسه خودش.

پوراکبر
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۷:۳۹ ب٫ظ

دوستان ببخشید این قضیه حد نصاب مصاحبه چیه؟ مگه امسالم هست؟
بعد اگه اومدیم یکی حد نصاب مصاحبه رو بیاره ولی جمع نمره ش (با تراز آزمون) از اونی که حد نصاب نیاورده کمتر باشه، قبول میشه یا نه؟
ویکتاریون جان و هر دوست عزیز دیگه ای که میدونه ممنون میشم اینو توضیح بدین لطفا

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  پوراکبر

حدنصاب مصاحبه نداریم امسال، حدنصاب مجموع داریم.
در مورد سوالتم اون موقع که حدنصاب مصاحبه وجود داشت، نفر دوم اصلا وارد رقابت نمی‌شد.

الان اونی که جمعش بیشتره خود به خود حدنصاب رو میاره دیگه.

A
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

پس اینی که همین سایت گذاشته که بازگشت حد نصاب نمره مصاحبه از سال ۱۴۰۰ چیه؟

ویکتاریون
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  A

متنش رو بخون توضیح داده خودش. ۴۰۰، ۴۰۱ و ۴۰۲ حدنصاب نصاحبه بود، از ۴۰۳ حدنصاب مجموع جایگزینش شده.
توضیحشم توی صفحات ۷ و ۸ دفترچه‌ی انتخاب رشته اومده.

مهدی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۶:۳۳ ب٫ظ

اینکه وزارت علوم به دانشگاه ها اختیار داده که یک حدنصاب برای قبولی بذارن واقعا بی انصافیه و باعث رفتار سلیقه ای میشه
وظیفه اساتید اینه که به هرکسی بر اساس رزومه و انگیزه و مصاحبه اش نمره مد نظرشون رو بدن
و طبعا هرکسی بالاتر بود شانس قبولی بالاتری هم داره
ولی این حد نصابی که دانشگاه تعیین میکنه عملا باعث میشه کسانی که زیر حدنصاب نمره میگیرن (صرف از نظر اینکه بار علمی دارن یا خیر) در صورتی که سایر افراد در دانشگاه های دیگه پذیرفته میشن ظرفیت یک دانشگاه خالی بمونه و چه بسا افراد شایسته ای به خاطر رفتار سلیقه ای استاد نمره زیر حدنصاب رو گرفته و عملا نمیتونه قبول بشه با اینکه ظرفیت خالیه

پوراکبر
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

الان که دیگه حد نصاب دانشگاه برداشته شده. مگه هنوزم هست؟

مژگان
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

کاملا موافقم

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سال ۹۹ این حدنصاب رو برداشتن، با اعتراض شدید چندتا از دانشگاه‌ها مواجه شد، و توی خبرها و نظرها گفته می‌شد که دو تاشون تا چندهفته بعد از شروع ترم از ثبت‌نام تعدادی از قبولی‌ها سر باز زدن. گفتن داوطلبایی که بهمون تحمیل شده باشن نمی‌خوایم و براشون استاد راهنما نداریم. آخرشم نمی‌دونم چی شد.
از این زاویه، وجود حدنصاب بهتر از اینه که داوطلب پذیرفته شده رو اذیت کنن و تحت فشار بذارن برای انصراف.
چون همون استادی که حاضره ظرفیت خالی بمونه و فلان دانشجو قبول نشه، بعدا هم حاضر نمیشه راهنماییش رو قبول کنه.

مهدیا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

دقیقا همینه
همونطوری که بچه ها گفتن یکی، دو سال حد نصاب رو برداشتن ولی دوباره خود سازمان سنجش بخشنامه زد و تعیین حد نصاب رو مجاز اعلام کرد

گربه شرودینگر
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۵:۲۹ ب٫ظ

من این رو درک نمی‌کنم که دانشگاه علم و صنعت میگه باید تمام الویت‌های قبل از ما رو حذف کنی. خب چرا به هرکی که صلاح می‌دونند نمره قبولی و حقش رو نمیدن؟!
این‌طوری نه سهمیه دانشگاه سوخت میشه نه دانشجو، مگه غیر از اینه؟!

مژگان
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۶:۱۴ ب٫ظ

سلام. بله متاسفانه این روش نادرست باید منسوخ شه.

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

خیلی خوب بودی که علم و صنعت باهات وارد مذاکره شده، از هم‌رشته‌هام شنیده‌م هرکس اونجا رو سوم به بعد می‌زنه موردِ دعوا قرار می‌گیره:)) جزو سختگیرترین دانشگاه‌ها توی اولویت‌بندیه و بیشتر هم جنبه‌ی احساسی داره براشون.‌ میگن ما از دانشگاه‌های مشابه بهتریم.

گربه شرودینگر
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

آره یکم روی الویت بودن دانشگاه غیرت داشتن :)) ولی خب تراز دعوت به مصاحبه خودش نشون میده که توی چه الویتی می‌تونه باشه.

حالا جالبه که هرچی سطح دانشگاه پایین‌تر اومد، مثلاً الزهرا بدتر باهام برخورد کردن :) دچار تناقض شدم.

داوطلب زیست
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۳:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان. اگر تو رشته ای فقط ۲ نفر پذیرش داشته باشه این ۲ نفر یعنی کلا این دو نفرشامل سهمیه آزاد؛ استعداد درخشان و سهمیه ای ها میشن؟؟ یا استعداد و سهمیه ای ها جدا هستن و اونا رو جدا انتخاب میکنن؟

روانشناسی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب زیست

استعداد جداست

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب زیست

استعداد جداست. ایثارگر جدا نیست. اما به ظرفیت دو نفره سهمیه تعلق نمی‌گیره.
اون دو نفر بدون احتساب سهمیه رتبه‌بندی میشن.

مهدیا
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب زیست

قانون میگه دانشگاه می تونه به ازای هر ۵ نفر پذیرش با آزمون ۱ نفر استعداد درخشان بگیره یعنی ۲۰ درصد، اینجوری میشه ۵+۱
حالا واسه سهمیه میگه تعداد پذیرش ضدربدر ۲۵% که اگه بزرگتر از ۰.۵ باشه یه سهمیه به سهمیه ای ها تعلق میگیره البته اگه ۷۰%\۸۰% نمره اخرین نفر رو بیارن

شهرساز
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۳:۱۹ ب٫ظ

درود ببخشید امتحان زبان دکترا در ترم ۳ باید چه مواردی مطالعه کنیم و کدوم ازمون راحت تره ؟

Mt
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۲:۲۵ ب٫ظ

دوستان یه سوال داشتم، امکانش هست اگر مثلا سه تا انتخاب داشتیم در انتخاب رشته، هر دو انتخاب اول و دوم رو مجاز بشیم و حد نصاب یا بالاتر رو بگیریم؟ یا نه فقط در نهایت تو یکی از دانشگاه ها مجاز میشیم و بقیه دانشگاه ها زیر حد نصاب بهمون نمره میدن؟
یعنی ایا اینجور هست که گرفتن حد نصاب نهایی دو دانشگاه، سهمیه یکی از دانشگاه رو بسوزونه مثلا؟
ویکتاریون عزیز و یا بقیه دوستان اگه میدونن جواب بدن

مهدیا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mt

ببینید قانون میگه شما می تونید حد نصاب تمام دانشگاهی هایی که مصاحبه رو میدی بیاری و هیچ محدودیتی نداره و سنجش طبق انتخاب رشته ت اولین اولویتی که حد نصابش رو آوردی بعنوان قبول اعلام میکنه و سراغ بعدی ها نمیره
ولی چیزی که این وسط پیش میاد اینه بعضی دانشگاه ها فقط نمره اون افرادی رو که می خوان، بالا میدن و بقیه رو پایین میدن طوری که ممکنه حتی حد نصاب دانشگاهشون رو نیارن حالا اگه شما بهشون نگی فلان دانشگاه شما رو گرفته اونا هم نمره شما رو بالا میدن و هر کدوم توو انتخاب رشته ت بالاتر باشه قبول میشی و ظرفیت دانشگاه دیگه خالی میمونه که این یه جورایی ظلم در حق بقیه هست چون اگه بهشون میگفتی اونا یه بنده خدا دیگه رو قبول میکردن

Mt
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیا

موضوع اینجاس مصاحبه اولویت دوم زودتر برگزار شد، اونا هم به نظر اوکی بودن ولی اولویت دوم زده بودمش و حرف از سوخت شدن سهمیه و اینا زدن اونجا
مصاحبه اولویت اولمم اونجوری که میخواستم پیش نرفت، هر چند که بد هم نبود
یه جورایی احساس میکنم الان از اینجا رونده از اونجا مونده شدم و رتبه خوب امسالم ممکنه حیف شه
کلا هم سه تا انتخاب بیشتر نداشتم که همون ۲ تای اول اولویتمه
سوال اینجاست که الان امکانش نیس یکی دونفر بیشتر از ظرفیت پذیرش، حد نصاب بدن که بحث سوخت شدن پیش نیاد؟ اینجوری خیلی ظلمه واقعا. کلا بی عدالتی میشه اینجوری

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mt

ببین اگه بخوان ظرفیتشون نسوزه می‌تونن کلا حدنصاب نذارن که اگر بر فرض ده نفر هم اولویت‌های قبلیشون قبول بشن باز نفر یازدهم به بعد جاشون رو بگیرن.
یا اگر خیلی به حفظ کیفیت و تفکیک فیلد اساتید حساسن می‌تونن از هر فیلد به هر چند نفری که از نظرشون خوبن بالای حدنصاب بدن.
منتها بعضی گروه‌ها با روند پذیرش سیستمی سنجش سر ناسازگاری دارن و دوست دارن اختیارات خودشون رو اینجوری برجسته کنن.
عادلانه هم نیست.

Mt
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سر همین قضیه حدنصاب گیج شدم
الانم موندم برم مصاحبه اولویت سومم رو یا نه، ظرفیتش کمه سال اولم هست دانشجو میگیره و ممکنه کلا اسم دانشجوهای خودشو رد کنه
با رتبه امسالم که تک رقمی شده و رزومه حداقلی که جور کرده بودم اگه قبول نشم دیگه کلا قید شرکت کردن تو دکتری رو میزنم.

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mt

سومی رو هم برو. اتفاقا چون سال اولشونه انتظار ندارن کسی اولویت اول بذاردشون.

Mt
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

حله، مرسی از راهنماییت

nadia
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱:۱۶ ب٫ظ

حالم خیلی بده امروز دانشگاه گیلان مصاحبه داشتم حس می کنم خیلی افتضاح بودم
انگار مغزم ریست شده بود
و سوال های اساتید به نظرم خیلی پیچیده و سخت بودناامید ترینم
با اینکه هم روزانه هم شبانه هم پردیس رو زدم
امیدی به جذب ندارم

ابراهیم
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  nadia

من فردا دانشگاه گیلان رشته برق قدرت مصاحبه دارم ولی با دوتا دانشگاه دیگه همپوشانی داره دیگه گیلان رو نمیرم.بهشون پیام دادم برای یک روز دیگه بیام قبول نکردن

مهدیا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  nadia

هیچوقت ناامید نباش
مغزت رو خالی کن و اگه بازم مصاحبه داری خودت رو برا بعدی اماده کن و اینجوری بهش نگاه کن الان دیگه تجربه داری و میدونی بعدی رو چطور رفتار کنی، اگه مصاحبه هات تموم شده که بازم امیدوار باش شاید واقعا سطح سوالات بالا بوده و بقیه هم مثل شما بودن

مهدی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

دوستان اصلا نگران تماس گرفتن یا نگرفتن نباشید یادمه پارسال هم همینطور بود و کلی از بچه ها استرس گرفته بودن
این تماس گرفتن فقط و فقط برای یه سری دانشگاه ها و رشته های خاص هست اونم دلیلش اینه که اون رشته ها و دانشگاه های خاص سیاست کاریشون این هست که فقط نمره اون افرادی که تصمیم گرفتن قبول کنن رو خوب رد میکنن و نمره بقیه رو اونقدر بد میدن که تراز و رتبه ازمون کتبیشون بی اثر بشه به همین دلیل قبل از رد کردن نمرات با افراد مورد نظر تماس میگیرن تا مطمئن شن میان و اگه نمیان یکی دیگه رو جایگزینش کنن تا ظرفیتشون خالی نمونه
اون دانشگاه هایی که همچین سیاستی ندارن نمرات رو میفرستن سازمان سنجش تا بعد طی روال قانونی اعلام بشه

علی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

دوستان سلام
کسی که از طریق استعداد درخشان برای مصاحبه رفته باشه، باید فرم صلاحیت عمومی سنجش رو تکمیل کنه؟
چجوری باید وارد سامانه شد برای تکمیل فرم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

مهدی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اگه جز پذیرفته شده ها باشید پر کردن فرم الزامی هست تا نزدیک های اتمام مهلت پر کردن فرم صبر کن اگه نتایج اعلام شد و قبول بودین یا اگه نشد حتما فرم رو پر کن اگه اعلام شد و خدایی نکرده قبول نشده بودین که پولی ضرر نمی کنی

علی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

خیلی ممنونم راهنمایی کردید.
برای ورود به سامانه، شماره پرونده
آزمون می‌خواد. اونو باید چکار کنم؟

نیوشا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

من دو تا از دوستان نزدیکم و یکی دو نفر دیگه که می‌شناسمشون، سال پیش از طریق استعداد قبول شدن، همه‌شون هم با اطلاعیهٔ “اسامی پذیرفته‌شدگان استعداد درخشان” سایت دانشگاه متوجه شدن. با هیچ کدام هم تماس نگرفته بودن.
این “تماس گرفتن‌ها” من رو یاد سه-چهار ماه پیش می‌ندازه که یه سری زبان رو ۹۶٪ زده بودن و تخصصی رو ۸۲٪.

دوستان فقط و فقط منتظر اطلاعیه‌های رسمی دانشگاه‌ها باشید.

مهسا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نیوشا

ببینید این حرف شما خنده داره. مثلا برای رشته ی ما چند گرایش بود که من همه رو ثبت نام کردم و قبول شدم گروه تماس گرفت و گفت شما یه گرایش رو انتخاب کن که بقیه رو با توجه به امتیازاتشون ، مشخص کنیم. لطفاً این حرف های بی اساس رو نزنید که به هرکسی زنگ زدن حتما نور چشم بوده من پارسال شرکت کردم رد شدم.

پوراکبر
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

دوستان اساتید به چه اطلاعاتی از ما دسترسی دارند در حین مصاحبه؟ برای مثال تراز آزمون ما دست اساتید هم هست؟

MAVI (مژگان)
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  پوراکبر

سلام. به همه چی دسترسی دارن چون کارنامه اولیه جزو مدارکیه که حتما باید تا قبل مصاحبه بارگزاری کنیم تو سامانه دانشگاه ها.

بهار
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

به ویکتاریون عزیز
الان به دوستانی که تماس گرفته شده از دانشگاه قبولن؟ و ما که تماسی گرفته نشده یعنی قبول نمیشیم؟
چون یادمه پارسال هم همچین شرایطی بود که از دانشگاه با بچه ها تماس میگرفتن و قبولی رو بهشون میگفتن

مهسا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

نه عزیز . مثلا من با استعداد درخشان شرکت کردم واسه همین تماس گرفتم سنجشی ها اصلا مشخص نیست که قبولن یا نه حتی اگر گروه اسمشون رو برای سازمان سنجش رد کرده باشه تا نتیجه ی نهایی ، همه چیز در هاله ای از ابهام

بهار
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم عزیزم. آخه پارسال هم یادمه همچین رویه ای رو بعضی دانشگاه ها داشتن

مهسا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

من پارسال هم شرکت کردم و رد شدم دوستانی که معتقدند تماس گرفتن مشکوک و قراره افراد خاصی رو بپذیرند گویا تفاوت استعداد درخشان و سنجش رو نمیدونن

MAVI (مژگان)
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام. نه هیچ چیزی قطعی نیست. به شخصه خیلی دوستان رو می شناسم که فقط از طریق سازمان سنجش بهشون اعلام شد که قبولید

بهار
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  MAVI (مژگان)

ممنونم عزیزم. توکل به خدا. آخه پارسال هم بود همچین شرایطی. ولی مثلا فکر نمیکردم دانشگاه تهرانم این کار رو بکنه

مژگان
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

آره عزیزم. خودم هم غافلگیر شدم ولی اگه کار اشتباهی هم باشه، تقصیر من نیست چون من خودم رو تحمیل نکردم به اونها. حالا یا لطف داشتند یا واقعا شرایطم نسبت به بقیه تو گرایش مورد نظر بهتره بوده، نمیدونم. ولی باز هم میگم فکر نکنم قطعی باشه همه چی، چون از زمان تماس اساتید تا ارسال نمره های مصاحبه به سازمان سنجش، ممکنه هزاران اتفاق بیفته و دانشگاه تصمیم دیگه ای بگیره واسه نمرات مصاحبه.

بهار
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مژگان

نه عزیزم برای شما نمیگم واقعا الهی که بهترین ها هم برای شما هم برای همه بچه های اینجا رقم بخوره چون بالاخره همه تلاش کردن. منظورم به اینه که دیده بودم دانشگاه های شهرستان زنگ میزنن اما تهران نه. وگرنه ‌که مطمئنا بهترین ها در انتظارته

مژگان
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

ممنونم عزیزم. من هم تا موقعی که باهام تماس نگرفته بودن، چرا دروغ بگم فکر میکردم بقیه همینطوری میگن و واقعی نیست اما واسه خودم پیش اومد. امیدوارم در هر صورت هرکس شایسته است توسط سازمان سنجش قبولیش اعلام بشه حالا چه تماس گرفته باشن و چه نگرفته باشن.

بهار
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مژگان

زنده باشی الهی عزیزم.آره واقعا برای همه به امیدخدا

--
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  MAVI (مژگان)

دروغه دروغه از سنجش با هیچکی تماس نمیگیرن.هرکی هم به شما گفته دروغ گفته بلوف زده پز بی جهت داده

مژگان
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  --

سلام. من که نگفتم از سازمان سنجش تماس گرفتن یا میگیرن، از اون دانشگاهی که رفتم مصاحبه یه استاد که نظرش رو جلب کرده بودم، تماس گرفته باهام و بصورت غیررسمی ok داده ولی مسلما تا نتایج سازمان سنجش نیاد، هیچ‌ چیزی قطعی و رسمی نیست.

--
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

تماس استاد هم دروغه .هیچ جای ایران با نفر اول تماس نمی گیرن

مژگان
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۶:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  --

من دروغ نگفتم. به هر حال با من که تماس گرفته شد به اسم دانشگاه ولی اینکه سر کاری بوده یا نه فقط نتایج سازمان سنجش مشخص می کنه و قابل راستی آزمایی نیست تا اون موقع. امیدوارم دلخوشی الکی نبوده باشه، چون هرچیزی در این دنیا ممکنه اتفاق بیفته و شاید به قول شما افرادی خواستن سرکارم بگذارن و تماس ها فیک و دروغ بوده.

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام.‌ جواب سوال اول می‌شه: به احتمال زیاد بله، مگر اینکه دانشکده و استاداش زیادی گیج باشن.
جواب سوال دوم می‌شه: باید ببینی دانشکده‌ و گروه موردنظرت سال‌های گذشته چه رویه‌ای داشته. این رویه‌ها چند جوره:
الف) اصلا زنگ نمی‌زنن و اگر پرس و جو کنین هم جواب نمی‌دن و اطلاع‌رسانی رو به کل به سنجش واگذار می‌کنن.
ب) به کسانی که امتیاز خیلی بالایی دارن اما اون دانشگاه اولویت اولشون نیست زنگ می‌زنن که پیشنهاد بدن اولویت قبلی رو حذف کنه.
ج) دانشکده زنگ نمی‌زنه، اما اختیارات زیادی به استاداش داده و اونا با دانشجوهای مورد نظرشون، که بسیاری از مواقع آشنا یا سفارشی‌ان، گاهی هم ممکنه نباشن البته، تماس می‌گیرن.
د) دانشکده دلیل خاصی برای زنگ زدن نداره ولی می‌خواد ادای خارجیا رو در بیاره و خودش اطلاع بده.
قبولی خودم و کسایی که از نزدیک می‌شناختم اکثرا با حالت الف و تک و توک ب بوده.
دو حالت بعدی رو توی همین سایت دیدم و باور می‌کنم که بعضی‌هاشون درست گفته باشن.

بهار
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

واقعا ممنونم از توضیحات کامل تون

دکترییی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

اصلا همچین چیزی نیست هیچ تماسی گرفته نمیشه.

مژگان
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۶:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکترییی

تماس که گرفته شد با من واقعا ولی واقعی بودن یا فیک و سرکاری بودنش رو دیگه نتایج رسمی سازمان سنجش مشخص خواهد کرد.

صبا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۲:۱۲ ق٫ظ

ماشالا به همه زنگ میزنن میگن قبولین، یدونه به من زنگ نزدن فقط. افسردگی گرفتم

مهسا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

به استعداد درخشان زنگ میزنن وگرنه سنجشی ها که مشخص نیست قبول شدن یا نه. ممکنه گروه مصاحبه کننده اسم متقاضی رو بعنوان کیسی که حداقل امتیاز مورد نیاز رو آورده به سنجش ارائه بده اما چیزی قطعی نیست. اگر استعداد درخشان هستید اعلام میکنن اگر نه باید منتظر بمونید

ابراهیم
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

غصه نخور هم دردیم

MAVI (مژگان)
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

نگران نباش صبا جان. درسته به من زنگ زدن ولی باز قطعی نیست. علت اینکه به من هم زنگ زدن احتمالا فقط به دلیل پروژه مورد نظر خود اساتید بوده که یه جورهایی به محل زندگی و کار من مرتبطه و الا زمان مصاحبه بهتر از من زیاد بودند و اینکه فقط استاد مربوطه بهم زنگ زده و نه دانشگاه، بنابراین ممکنه اون چیزی که دانشگاه به سازمان سنجش اعلام میکنه با نظری که استاد میده متفاوت باشه (گروه تصمیم میگیره در نهایت و نه تک استاد). بنابراین امیدوارم شما هم قبول شید انشالله در نهایت.

مهدی
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

دوستان یک سوال
سهمیه‌ای بودن در نحوه نمره‌دهی اساتید در مصاحبه تأثیر منفی داره یا مثبت؟
اینکه در روز مصاحبه میپرسن سهمیه دارید یا نه برای اینه که نمره رو خیلی کمتر بدن تا رد بشن یا چی؟

مهدی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۲:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

عمدتا برای این می پرسن که دیدی از شما داشته باشن و بدونن دانشگاه های قبلی که بودی بر اساس توانایی خودت بوده یا قدرت سهمیه اما سهمیه داشتن یا نداشتن دلیل بر قبولی یا رد شدن نیست. اساتید ازتون خوششون بیاد سهمیه به چشمشون نمیاد اما اگه خوششون نیاد یه جوری امتیاز میدن که با سهمبه هم قبول نشی

مژگان
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۴:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام. توصیه میکنم اصلا روی سهمیه حساب نکنی چون هر استادی نگرش خاص خودش رو داره. فقط روی نحوه ارائه در زمان مصاحبه تمرکز کنید و سعی کنید برای اساتید یه پژوهشگر خوب به نظر برسید. این تاثیرش از سهمیه بیشتره.

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سهمیه داشتن یا نداشتن هم یکی از ویژگی‌های داوطلبه دیگه، مثل رتبه، مثل تراز، مثل سن، مثل شرایط شغلی، مثل بقیه‌ی چیزهایی که می‌پرسن تا احتمال قبولی شما، به ویژه از نظر سنجش رو تخمین بزنن.
از نمره کم کردن عمدی و این چیزا هم خبری نیست. با افراد همین سیستم طرف هستین که تعدادیشون با سهمیه هیئت علمی شدن و تعدادی‌شونم با رعایت بخشنامه‌ها و اصول و ارزش‌های سیستم.
ضمنا فکر کنم سهمیه از مواردیه که سنجش بهشون اطلاع می‌ده و محض احتیاط از خودتونم می‌پرسن.

مژگان
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۹:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان. یه اتفاق و البته دو راهی خوب ولی با مسیرهای متفاوت برام پیش اومده. شما بودید کاری می کردید یا منتظر اعلام نتایج نهایی می موندید؟! قبلش بگم که شاغلم، متاهلم، ۴۳ ساله هستم، سال ۱۳۸۸ ارشد گرفتم. اولین باره مصاحبه دعوت میشم. رتبه تک رقمی شدم، ۲ تا ISI دارم و زبانم ضعیفه تقریبا و مدرکش رو هم ندارم. دانشگاه های دولتی خوزستان مدرک گرفتم و با هیچ‌کدوم از اساتید تا روز مصاحبه صحبت نکرده بودم. پس دقت کنید که شرایط و رزومه ی تاپی ندارم و متوسط هست تقریبا. فقط و فقط عامل قبولی احتمالی، توجیه کردن اساتید به اینکه واقعا عاشق پژوهش هستید و مورد دیگه، هم راستا بودن ایده پژوهشی با اساتید مربوطه هست. پس سعی کنید رزومه اساتید رو پیش از مصاحبه بخونید و علایق پژوهشیتون رو هم راستا کنید باهاشون چون اگه نباشید با رتبه یک هم ممکنه مصاحبه مردود بشید. حالا ماجرا؛ من دانشگاه های شهید بهشتی، صنعتی اصفهان و تهران رفته بودم مصاحبه حضوری و دانشگاه تهران اولویت اولم بود و دوتای دیگه دوم و سوم. همون دانشگاه تهران فردای مصاحبه، طی تماس تلفنی و پس از ارائه یک سری شروط و گفتن ایراداتم، ok رو بهم داد. واسه همین دیگه اولویت چهارم که تربیت مدرس بود رو نرفتم چون هم خیلی مسیرم دور بود (شهرستان نور باید می رفتم) و هم اینکه تهران قبلا ok داده بود بهم و شاید دلخوشی بیجا داشتم. اما روز مصاحبه از تربیت مدرس تماس گرفتن و گفتن از شما و چند نفر دیگه،… ادامه نظر»

بهار
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

عزیزم شاغل بودنتون برای تهران و مدرس فرق میکنه ؟

مژگان
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۴:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام عزیزم. هر دو از یه طرف با اینکه ممکنه تمام وقت در خدمت دانشگاه حداقل برای سال اول نباشم ابراز نگرانی کردند ولی گفتم از مرخصی ها استحقاقیم استقاده می کنم و نهایت محبور بشم، مرخصی بدون حقوق می گیرم تا اینکه یه کم راضی شدن. اما از طرف دیگه شغلم جایی هست که ممکنه به درد تعریف کردن پروژه های دانشگاهی در صنعت بخوره و من یه جورایی رابطشون بشم.چ و شاید نیم نگاهی به این موضوع هم داشتند‌. نگران اخذ مدرک زبان هم بودند که این دیگه دست خودمه و باید بیشتر تلاش کنم.

سعید
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

اول تبریک بخاطر مسیری که اومدید.
دوم اینکه الان چیکار میخواید بکنید مثلا
مصاحبه رو رفتید و همه چی از سمت شما انجام شده و دیگه بقیش رو بسپرید به خدا.

اینکه حقیقت رو به تربیت مدرس گفتید هم کار درستی بود، چون ممکن بود شما راستشو نگید اما اونا پیگیری کنن و بفهمن و بعد بدتر بشه.

در کل، به امید خدا دیگه منتظر نتیجه باشید.

مژگان
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۴:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

ممنون بابت محبت شما. راستش بیشتر نگرانم به هر دلیلی اولویت اول قبول نشم و قبل از اینکه برسه به اولویت چهارم، همون دومی یا سومی قبول شم و چون با اساتید صحبت کردم، ممکنه حق بعضی دوستان خورده بشه و دانشجوی مورد نظر استادها هم انتخاب نشن. به نظرتون اولویت دوم و سوم قابل حذف هست که حداقل بدونم یا تهران قبول میشم یا تربیت مدرس و نه لون دو تای دیگه. چون اونها تماس نگرفتن ولی به هر حال احتمال قبولی اونها هم هست.

سعید
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مژگان

اگه مصاحبه رفتید، دیگه قابل تغییر نیست‌.
انشالله همون اولویت اول قبول میشید. حق کسی هم ضایع نمیشه نگران نباشید. نفر بعدی که نمره بیشتری داشته قبول میشه احتمالا.
مگر اینکه اختلاف افراد بعدی با شما خیلی زیاد باشه و استادا ترجیح بدن اصلا دانشجو نگیرن که در این صورت هم باز هم جای نگرانی نداره و مشکلی از سمت شما نیست.

شما خیلی درست و اصولی مراحل رو طی کردید و دیگه فقط باید منتظر نتایج باشید.

MAVI
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

انشالله. ممنون.

رادین
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۵:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مژگان

این واقعیه، آخه مگه صد نمره دست اساتید، پنجاه تاش دست سنجش،چطور اینقدر با اطمینان میتونن بگن قبولین زد و یکی ترازش بالاتر از شما و با همون تراز اون نمره بالاتر از شما کسب کرد و قبول شد .تکلیف این روحیه شوک زده شما چی میشه،با چشم خودم دیدم میگم خیلی چیزا رو.مبینین به طرف اطمینان دادند که احتمال قوی نمره رو می یاری ولی بعد اعلام نتایج دیدین طرف مردود اعلام شده

MAVI
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  رادین

بله کاملا درسته و باید تا زمان اعلام نتایج رسمی سازمان سنجش منتظر موند. منتها نکته اینه که من کتبی ترازم بالا بود و تک رقمی هم شد رتبم، بنابراین اگه اساتید به هر دلیلی نمره مصاحبه رو بالاتر از نمره ی داوطلبان با رتبه های بهتر از خودم بدن (با توجه به اینکه، اساتید کارنامه اولیه میاد دستشون و می تونن حساب کتاب کنن که نمره مصاحبه رو چند بدن که داوطلب مورد نظرشون تو اون دانشگاه قبول بشه)، احتمال قبول شدن تقریبا قطعی هست. البته به نظر من این کار اصولی نیست و ممکنه حق عده ای ضایع بشه. درسته من شاید الان ذینفع بشم از این قضیه ولی به نظرم سازمان سنجش نباید اجازه بده که اساتید نمره کتبی رو در اختیار داشته باشند و صرفا در زمان مصاحبه اساتید باید بر اساس رزومه و ارائه داوطلب نمره بدن. البته تاکید می کنم احتمال زیاد اگه قبول بشم فقط به خاطر همسویی پژوهشی با اساتید بوده و نه رابطه قبلی باهاشون داشتم و نه صحبتی قبلا کرده بودم. فقط فکر می کنم مصاحبه رو متوسط به بالا دادم و اساتید با وجود ضعفهای زیادی که داشتم و دارم باز هم نظرشون مثبت بود و امیدوارم حق کسی ضایع نشه این وسط. به شخصه با نفر دوم پارسال صحبت کردم که امسال ۱۲ شده بود و گفت مصاحبه پارسال رو از عمد بهش ۰ دادن از ۳۰ نمره و جالبه ارشد هم دانشجوی خودشون بوده (تهران). شایدم چیژی بوده که من خبر ندارم ولی به هر حال با… ادامه نظر»

MAVI (مژگان)
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  رادین

ولی در هر صورت باید منتظر نتایج نهایی بمونم

الی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  رادین

خب وقتی نمره مصاحبه رو خیلی پایین ب رقباش بدن، نمره کتبی شون و بی اثر میکنند، ضمن اینکه ایشون فکر کنم رتبه تک رقمی هستند پس احتمالا تراز کتبی شون هم بالاست وقتی نمره مصاحبه هم بالا بهشون بدن احتمال قبولیشون خیلی زیاد میشه

MAVI (مژگان)
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  الی

ممنون. بله درسته ولی به نظرم اساتید نمره مصاحبه رو صرفا باید بر اساس واقعیت داوطلب بدن و کمتر سلیقه ای باشه. سازمان سنجش باید فکری کنه واسه این قضیه. حالا درسته من احتمالا نفع ببرم ولی در کل درست نیست فکر کنم این روش.

محمد
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

مژگان جان حرف منو یادت باشه که گفتم شما تهران قبولی
پس الان می دونی چی کار کن
الان باید استادت مشخص باشه
بهش ایمیل بزن و بگو می خوام از فرصت تابستون استفاده کنم و پژوهشمو شروع کنم
بشین پای تهیه ی پروپوزال دکتری
من این کارو کردم

مژگان
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ممنون. استادم که مشخصه اگه واقعا قبولی که اعلام کردن، قطعی باشه. در واقع آخرین بار خود استاد مربوطه تماس گرفت و کلی خط و‌ نشان واسم کشید (گربه رو دم حجله کشت همون اول). به نظر بسیار سخت گیر و خشن بود اما کاملا علمی و رک همه چیزهایی که خواسته اش بود رو‌ گفت. تمام ایرادهام رو هم آورد جلو چشمام که فکر نکنم یه موقع ایرادی نداشتم. در واقع بیشتر بازجویی بود تا مصاحبه اما خوشبختانه خروجیش نظر استاد رو جلب کرد. راستش خود استاد گفت چه موقع برم خدمتش و می ترسم الان زنگ بزنم یا ایمیل بزنم و ناراحت بشه چون می گفت خیلی عجولی و یه وقت داد زدم سرت ناراحت نشی. بهم بر میخورد ولی خوب درست می گفت. حالا سعی می کنم باهاش یه جوری ارتباط بگیرم.
اما اخلاق استاد تربیت مدرس واقعا برخورد کاملا محترمانه و پدرانه داشت و اگه محدودیت نداشتم قطعا انتخاب اصلی من بودن اما خوب چون قبلا تهران ok داده و انتخاب اولم هم بود به دلیل شرایط رفت و آمد، غیراخلاقی بود ماجرا رو بهشون نگم. البته ازشون خواستم حتی اگه قبول هم نشم اگه تو زمینه پژوهش در منطقه زندگیم کاری داشتن در خدمت هستم و خیلی استقبال کردند.
به هر حال بابت راهنمایی ممنون. کاش زودتر نتایج بیاد تا من و دوستان تکلیف خودمون رو بطور رسمی بدونیم.

محمد
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

قربانت
اره استادا اخلاقای خاصی دارن
من تربیت مدرس اوکی کردم الویت های بالاترمم نرفتم
لامسب خیلی سخته ادم دو ماه صبر‌ کن تا نتیجه بیاد واقعا استرس زاست

سعید
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۹:۲۸ ب٫ظ

درود
من تو مصاحبه بهم گفتن ۹۰ درصد قبولی مگر اینکه یک سهمیه ای بیاد جای تو.
سوالم اینه مگه خود استادا نمره مصاحبه کسی که سهمیه رو دارن نمیدن؟ اگه بهش صفر بدن بازم ممکنه قبول شه؟

مژگان
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

بله می تونن. البته یکی از دوستان میگفت از وزارت علوم اجبار کردن که بی دلیل به سهمیه ای ها نمره کم ندن ولی به هر حال در عمل اساتید میتونن اون ۳۰ نمره مصاحبه رو ۰ یا ۳۰ بدن. رتبه ۲ پارسال رشته ما، نمره مصاحبه از ۳۰ بهش ۰ داده بودن و قبول نشد البته سهمیه ای نبود. امسال ۱۲ شد البته.

--
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

از سی صفر دادن؟دروغ هم حدی داره .اونم رتبه دو.مرضا بعضی ها لذت میبرن از دروغ و شایعه .میخوان بگن از بقیه بیشتر میفهمن و اطلاعت دست اول و ذی قیمت دارن و بقیه خل و چل و نفهمن.خدا شفا بده

ویکتاریون
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  --

ممکنه اون رتبه ۲ از سر ناراحتی و بدون اطلاع کافی اینو گفته باشه و مثلا رزومه‌ش هم کم بوده، ولی می‌تونه هم درست باشه. چون ترازش خیلی بالا بوده و برای رد کردنش ناچار بودن نمره‌ی خیلی کمی از مصاحبه بدن.
یعنی حتی اگه اون مورد خاص درست نباشه، منطقش درسته.

--
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۲:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممکنه رد بشه ولی صفر نمیدن بهش

ویکتاریون
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  --

شما دیدی که صفر نمی‌دن؟
از ۵۰ صفر نمی‌دن چون تابلو میشه و طرف شکایت می‌کنه. یا زیر ده می‌دن یا غیبت رد می‌کنن.
ولی وقتی جمع آیتم‌های رزومه‌ی طرف راحت بالای ده بشه، نمره‌ی زیر ده به این معنیه که نمره‌ی رزومه رو حداقل و نمره‌ی مصاحبه رو از سی صفر دادن.
چون شما تجربه نکردی معنیش این نیست که اتفاق نمی‌افته.

--
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۲:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

شما تصور کن سه تا ظرفیت باشه .اون سه نفر رزومه داشته باشن و مصاحبه رو پایاپای بدن.رتبه بهتر طبیعتا عقب می مونه و قبول نمیشه..نه اینکه بهش صفر بدن

ویکتاریون
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  --

خب نمره‌ی مصاحبه رو سنجش توی کارنامه می‌نویسه.‌تا حدی میشه تشخیص داد که مردودِ عقب‌افتادگی طبیعی هستی یا دستکاری در نمره‌ها.

مژگان
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۶:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  --

دیگه راست دروغش با خود همون دوستمون که رتبه ۲ شد. چون شکایت هم کرده بود به سازمان سنجش و البته نتیجه هم نگرفته بود ولی اینکه با رتبه ۲ رد شده بوده، قطعا نمره مصاحبه حالا اگه صفر هم نداده باشن بهش، قطعا خیلی کم بهش دادن. تراز کتبی ایشون اگه اشتباه نکنم حدودا ۶۹۰۰ بود.

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام.
می‌تونن، نمی‌خوان. اختلاف شما و داوطلب سهمیه یا اصلا نفرات بعدی براشون در حدی نیست که بخوان بعدی‌ها رو با صفر دادن رد کنن، اینجوری گفتن که یکی به نعل کوبیده باشن یکی به میخ.

سعید
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

پس یعنی اگه بخوان کسی رو قطعا بگیرن با صفر دادن به بقیه ردیفش میکنن؟
حتی اگه طرف سهمیه داشته باشه و صفر بگیره رد میشه؟

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

بیشتر با صفر دادن به داوطلبای بدون سهمیه حلش می‌کنن.
رد بی‌ضابطه‌ی داوطلب سهمیه‌دار براشون تبعات داره. سهمیه رو در صورتی رد می‌کنن که تصمیمشون قابل دفاع و نتیجه‌بخش باشه و نمره‌ی واقعی خودش خیلی کم بشه.
اگر به داوطلب سهمیه‌ای که رزومه و تراز خوبی داره از ۳۰ صفر بدن، ضمن این‌که تصمیمشون قابل دفاع نیست، ممکنه نتیجه هم نده. یعنی همون نمره‌ی رزومه و تراز برای به حدنصاب رسیدنش کافی باشه.

سعید
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

دوتا سوال دیگه داشتم. یم اینکه پس چجوری میشه که مثلا دانشگاهی تصمیم میگیره همه طرفیت هاش رو پر نکنه؟ مثلا ۴ تا ظرفیت دارن اما بعد از مصاحبه کلا دو تا دانشجو میگیرن.

دوم اینکه برای رشته ای که دو تا ظرفیت روزانه داره و یکی شبانه، سهمیه اثر داره؟ یا همه آزاد حساب میشن؟
کد رشته روزانه و شبانه که جداست.

ویکتاریون
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

اون کار رو با اِعمال حدنصاب روی نمره‌ی نهایی انجام می‌دن. در واقع اون حدنصاب برای همین تعیین شده. مثلا حدنصاب ۵۰۰۰ یعنی دانشگاه حاضره بخشی از ظرفیت اون کدرشته‌محل خالی بمونه اما کسی که مجموع نمره‌ش از ۵۰۰۰ کمتر شده قبول نشه چون کیفیت و شرایط لازم رو نداره.
توی ظرفیت ۲ و ۱ هم سهمیه بی‌تاثیره.

سعید
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنون از شما.
حد نصاب نهایی رو دانشگاه ها از الان تعیین کردند یا بعد از مصاحبه تعیین میکنن؟

ویکتاریون
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

فکر کنم همون حدنصابای پارسال باشه اگر بتونی پیدا کنی. چون ظاهرا یه حدنصاب ثابته که خود دانشگاه می‌ذاره، از طرف دانشکده نیست.

مینا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۷:۵۶ ب٫ظ

به نظرتون نتایج استعداد درخشان دانشگاه تهران کی اعلام میشود؟

کوشا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام
من تماس گرفتم پرسیدم، گفتن تقریبا اواخر تیر. اما فکر کنم هفته دوم یا سوم اعلام کنند. چون هر سال دانشگاه تهران خیلی جلوتر از سنجش اعلام می‌کنه. استعداد درخشان سال ۱۴۰۳ رو ۱۱ تیر اعلام کرده بود.

مائده
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۵:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستانی که اطلاع دارند ممنون میشم راهنمایی کنند. من هم با استعداد درخشان چند دانشگاه را شرکت کردم و هم کنکور. در اعلام نتایج نهایی اگر برای مثال استعداد یک دانشگاه و کنکور دانشگاه دیگر رو پذیرفته بشم، می تونم انتخاب کنم که در نهایت کدوم رو ثبت نام کنم؟

ماندانا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مائده

نتایج پذیرش از طریق استعداد درخشان معمولاً زودتر از نتایج نهایی کنکور اعلام می‌شود. اگر در بیش از یک دانشگاه از طریق استعداد درخشان پذیرفته شوید، باید پیش از اعلام نتایج نهایی کنکور تکلیف خود را مشخص کنید.
برای مثال، فرض کنید از طریق استعداد درخشان در دانشگاه‌های امیرکبیر و شهید بهشتی پذیرفته شده‌اید و هم‌زمان در آزمون دکتری نیز شرکت کرده‌اید. اگر تصمیم بگیرید در امیرکبیر ادامه تحصیل دهید، باید مراحل ثبت‌نام امیرکبیر را انجام دهید و انصراف خود را به دانشگاه بهشتی اعلام کنید.
نکته مهم این است که با قطعی شدن ثبت‌نام شما از طریق استعداد درخشان، پرونده‌تان از فرآیند پذیرش با آزمون خارج می‌شود. به همین دلیل لازم است پیش از اعلام نتایج نهایی کنکور، تصمیم نهایی خود را بگیرید تا با مشکل یا محرومیت احتمالی مواجه نشوید.

مائده
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ماندانا

ممنون، پس اگر انتخاب کنم با استعداد درخشان پذیرفته بشم، پذیرش نهایی از طریق کنکور خود به خود حذف میشه؟

ماندانا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مائده

بله، شرایط منم مثل شماست.

مائده
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ماندانا

خیلی ممنون از شما

سونیا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۰۷ ب٫ظ

مصاحبه دانشگاه آزاد شروع نشده ؟ برا مصاحبه کدوم زبان بهتره بریم امتحانش رو بدیم ? Msrtیا دانشگاه تهران

امین
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

سلام

پایین تر در پاسخ به داوطلب پاسخ دادم بخونید

شیدا یاری
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

سلام به دوستان عزیز و فرهیخته
وحید عزیز، ویکتاریون گرامی و دوستانی که اطلاع دارند، اگر مقاله‌ای داشته باشیم که انفرادی باشه و اسم استاد نداشته باشه، اما مرتبط با رشته‌مون باشه، نظر اساتید رو جلب می‌کنه؟ چون من شنیده بودم مقالاتی که تنها نوشته باشی اساتید بهش امتیاز نمیدن.
این درسته؟
ممنونم

مهسا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا یاری

نه همچین چیزی نیست اصلا

ویکتاریون
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا یاری

سلام. چرا نمره ندن؟ همچین محدودیتی نیست.
اگر تجربه‌ی کسی بوده، یعنی بهش گفتن چون تک اسمیه نمره نمی‌دیم، بهانه آوردن. می‌خواستن بهش نمره ندن و گفتن به این خاطره. هر چیز دیگه‌ای رو هم می‌تونستن بهانه کنن.
فقط اگر عنوان مقاله خیلی نزدیک به پایان‌نامه‌ باشه، ممکنه شک کنن که استاد راهنما رو دور زدی. اونجوری حس کنن کلا نمره‌ها رو پایین می‌دن.
که به نظر نمیاد مقاله‌ی شما اون مدلی باشه.
یه وقت هم مقاله مرتبط به رشته هست، ولی از حوزه‌ی پژوهشی خودت فاصله داره ( موضوعش با گرایش و پایان‌نامه و پروپوزال و مقالات و فعالیت‌های دیگه‌ت نمی‌خونه.) به این هم ممکنه نمره‌ی کمتری بدن.

شیدا یاری
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

خیلی ممنونم از توضیحاتتون و وقتی که گذاشتید
من یه مقاله ام مستخرج از پایان نامه است و یکی هم در حوزه پژوهش ارشدم، که هر دو رو با استاد راهنمام دادم. یدونه هم همایشی بود که اون دانشگاه برگزارکننده همایش گفت این مقاله ها رو پژوهشی کنید تا ما تو ژورنال خودمون چاپ کنیم. منم اینکار رو کردم و فقط اسم خودم هست. هیچ ربطی هم به پایان نامه ام نداره، اما موضوع کاملا تو رشته خودمه.
سر این بود پرسیدم ازتون.
لطف کردید.

مهسا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا یاری

من سه تا مقاله پژوهشی ارائه دادم برای دکتری که همشون نویسنده ی مسئول خودم بودم و برای دو تا مقاله ، نویسنده ی دوم اسم استادام رو نوشتم ، مقالاتم پذیرش شده بودن ، امتیاز همشونم گرفتم امروزم از گروهمون زنگ زدن و گفتن شما برای استعداد درخشان قبول شدی

شیدا یاری
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

واااااااااای
چه عااااالی
مبارک باشه، خیلی تبریک میگم بهتون
موفق و پیروز باشید

مهسا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا یاری

قربانت عزیزم . اعتبار یک مقاله رو اسم استاد مشخص نمیکنه بلکه سطح مجله ، نوع مجله و …
اگر کسی چنین چیزی بهتون گفته قطعا اشتباه بوده و هراس نداشته باشید . خیلی از مجلات ، ممکنه شرط بذارن برای ارسال مقاله ، حتما نویسنده ی مسئول باید عضو هیئت علمی باشه یا حداقل جزیی از نویسندگان ، اما این شرط هم بین تمام مجلات وجود نداره

رضا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

میشه رشته یا دانشکده تون رو بفرمایید؟ دانشگاه اصفهان بودید؟

مهسا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بله ، جامعه شناسی

فاطمه
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام چه رشته ای؟

مینا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

کدوم دانشگاه و دانشکده؟

مهسا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

دانشگاه اصفهان ، دانشکده ادبیات ، جامعه شناسی

ویکتاریون
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا یاری

مشکلی نیست. نمره می‌دن. سه تا از کنفرانسی‌های منم اسم استاد نداشت. دو تایی که داشت هم استاد یه دانشگاه دیگه بود اصلا. ولی یادمه که ایرادی نگرفتن و نمره هم داشتن می‌دادن توی فرمشون.

هیچی
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا یاری

اتفاقا، چرا امتیاز ندن، این نشون از خلاق بودن و اکتیو بودنتون رو نشون میده. بعضیا از سر حسادت چرند زیاد میگن.

شیدا یاری
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  هیچی

مرسی
واقعا، بعضی ها فقط کارشون اینه تو دل شما رو خالی کنن!

وحید
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا یاری

سلام.چاپ مقاله به تنهایی نشان از توانایی بالای داوطلب دکترا هست اساتید دید مثبت بهت دارن

شیدا یاری
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

ممنونم ازتون

دکتررر
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا یاری

نه اینکه نمره ندن ولی بهتر این هست که در یک کار گروهی پژوهشی خودتون رو نشون بدین که توانایی کار گروهی دارین.

آلا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان
من با استعداد درخشان مصاحبه رفتم
باید فرم صلاحیت تحصیلی سنجش پر کنم ؟ کسی تجربه اش داره ؟ اخه شماره داوطلبی می خواد !

مهدی
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  آلا
محمد
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

سلام، یه سوال خیلی ذهنمو درگیر کرده، هفته پیش رفتم مصاحبه دانشگاه تهران، مصاحبه‌ام خوب بود و اساتید هم استقبال کردند، ولی وقتی که گفتم اولویت پنجم انتخابشون کردم ناراحت شدند و گفتن میخواستیم پذیرشت کنیم ولی با این شرایط دیگه معلوم نیست، ممکنه اینجا قبول بشی ممکن هم هست نشی. بنظرتون منظورشون چی بوده.

فریده
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دانشگاهای سطح یک معمولا براشون مهمه انتخاب اول بودن. یجورایی زدین تو ذوقشون

ماریسا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

هیچی دیگه ریجکتت کردن

ویکتاریون
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام. خب حتی اگر امتیاز بدن هم نوبت بهشون نمی‌رسه دیگه انتظار میره لااقل اولویت چهارم رو قبول بشی. ( اگه فرض کنیم ‌‌IPM و شریف و امیرکبیر سه تای اول بودن و رد بشی، چهارمی نمی‌تونه سخت‌گیرتر از تهران باشه، می‌تونه؟

محمد
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

واقعیت اینکه اولویت‌های دوم، سوم و چهارم رو ثبت‌نام نکردم، از اونور شانس پذیرش اولویت اولم کمتر از ۵۰درصده، اینم اینجوری شد، و من موندم این همه پشیمونی.

ویکتاریون
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بنابراین باید می‌گفتی دومین اولویتیه که مصاحبه‌ش رو شرکت کردم. دوم با پنجم خیلی فرق داره.
حالا مگه شانس بیاری و تهران فارغ از اولویت نمره‌ای که اول در نظر گرفته بوده بده.

محمد
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

با توجه به تجربتون، بنظرتون چقدر امکانش هست که فارغ از اولویت‌بندی نمره مصاحبه رو بدن؟

ویکتاریون
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من مواردی که دانشگاه تهران اولویت دومشون بوده رو دیدم که خوب نمره داده، حتی کسانی که اولویت اول رو دانشگاه ارشدشون زده بودن و یه جورایی معلوم بوده همونجا قبول می‌شن. همچنین دانشگاه تربیت مدرس رو توی اولویت‌های دوم و چهارم دیدم که نمره‌ی قبولی داده به کسانی که شانس قبولیشون توی اولویت‌های قبلی بالا بوده.
ولی خب راستش تا حالا به کسی که دانشگاه تهران رو پنجم زده باشه برنخوردم که بدونم بهش چه‌جوری نمره دادن.

محمد
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

واقعا ممنونم بابت پاسخگویی‌تون.

امین
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

سلام

بین دانشگاه تهران، علامه طباطبایی و تربیت مدرس، با اختلاف برخورد و پیگیری دانشگاه علامه ستودنی هست. من غیر دانشگاه تهران مصاحبه اون دو دانشگاه رو شرکت نکردم، کارمند مودب دانشگاه علامه امروز دفعه سوم بود باهام تماس گرفت گفتش دوشنبه دو تیر ، مجدد برای جامانده ها، وقت مصاحبه گذاشتیم، شرکت کنید. گرچه من تصمیم به شرکت ندارم و بهشون اطلاع دادم.

اما

اینجا از پیگیری و اهمیت دانشگاه علامه به حضور همه داوطلبان ثبت نام کرده در مصاحبه تشکر می کنم.

محمد حافظ
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۲:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  امین

فقط علامه و تمام

داوطلب
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام
کسی از مصاحبه دانشگاه رجایی خبر داره به چه صورتی هستش؟
ملاک های مورد نظرشون چه مواردیه؟
اگر از دوستان اطلاع دارند لطفا راهنمایی نمایند.
باتشکر

تارا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

بجای مصاحبه نشست باهام گپ زد و از زندگی شخصیش گفت

تارا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

من رفتم دانشگاه اصفهان برای مصاحبه، چندتا اتاق باید بصورت جدا می‌رفتیم مصاحبه، اتاق آمار که رفتم استاد متوجه شد که نمیتونم به سوالات خوب جواب بدم بهم گفت نترس نمی‌خواد جواب بدی من به همه نمره بالا میدم!! درسته که این برخورد شاید برام شیرین بود ولی خب بنظرم حرفه ای نیست و یجور ضایع کردن حق بقیه داوطلبینه که برای مصاحبه خیلی زحمت کشیدن، از دانشگاه اصفهان اصلا انتظار نداشتم اینقد سطحی باشه

ماریسا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  تارا

ببخشید ولی صرفا بت یچی گفته تو ذوقت نخوره

مهسا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  تارا

من از کارشناسی دانشگاه اصفهان بودم ، دو بار هم مصاحبه ی دکتری شرکت کردم هر دو بار با استعداد درخشان که امسال قبول شدم همچین چیزی رو حداقل در دانشکده ی خودمون ندیدم .

فاطمه
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام رشته تون چیه؟

فاطمه
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام چه رشته ای؟

محمدرضا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان کسی هست رشته مدیریت اموزشی بوعلی مصاحبه شرکت کرده باشه؟چطور بود؟

صبا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۲:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

ببخشید رتبتون چند شده؟

محمدرضا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۵ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

شما چند شدین و مصاحبه و اساتید چطور بودن؟من هم توضیحاتم رو بهتون میگم

فاطمه
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

سلام و عرض ادب. خدا قوت به همگی.
کسی از دوستان میتونه راهنمایی کنه که برای انتخاب موضوع پیشنهادی رساله دکترا در مصاحبه چه روندی رو باید طی کنیم؟
یعنی نیاز هست که حتما توضیح‌کامل بدیم یا نه فقط بگیم که در چه موضوعی قصد پژوهش داریم؟ من برای این موضوع استرس گرفتم. مقالات لاتین به روز رو بخونم کفایت میکنه یا نه؟

داوطلب
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام. یه دانشگاهی که من رفتم در حد اینکه میخوای چی کنی میخواستن، یه دانشگاه دیگه هم توی سایتشون برای بیان مساله و روش و… هر بخش حدود ۲۰۰ کلمه جا گذاشته بودن بنویسی
چیزی که واسه من انجام دادم این بود واسه خودم شفاف کردم چرا و چجوری میخوام روی این حوزه کار کنم

فاطمه
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

خیلی ممنون از راهنماییتون

A
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۲:۴۸ ق٫ظ

سلام. دوستان MSRT شده مرداد؟

دارا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  A

سلام بله

سوگل
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۲:۱۰ ق٫ظ

دوستان شده جایی برای مصاحبه ثبت نام نکرده باشید اما چند بار تماس گرفته باشند؟آزاد و پیام نور و اینا نه
دانشگاه دولتی منظورمه

داوطلب
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  سوگل

بله دانشگاه شیراز در لیست انتخاب رشته‌ام بود اما ثبت نام نکردم. زنگ زدن گفتم نمیتونم بیام

مهدی
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۰:۱۰ ق٫ظ

سلام
دوستان کسی تونسته تقاضا حذف یک کد رشته رو ثبت کنه؟ من میرم توو سایت https://darkhast.sanjesh.org میگه از فرم اصلاح رشته اقدام کنید اما همچین فرمی واسه من فعال نیست

مسعود
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

از فرم تقاضانامه اقدام کن

مهدی
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

ممنونم
اره با اینکه توو فرم تقاضانامه نوشته نباید از اونجا اقدام کنی و ترتیب اثر داده نمیشه در کمال ناباوری جواب دادن تقاضاتون بررسی و انجام میشه
خب شما که می خواین انجام بدین چرا تذکر نوشتین این فرم رو پر نکنین

وحید
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

دوستان حد نصاب دانشگاه پردیس زدن ۱۰۰الان با رتبه ۸۰۰دعوت به مصاحبه شدم با تراز ۱۷۰۰اصلا شانس قبولی هست؟

بی نام
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

اره چون کمتر کسی میره پردیس بخاطر هزینش

امیرحسین
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

سلام من زبانم ضعیفه یعنی سطح A2 ولی در مصاحبه که شرکت کردم مطمئن هستم با رتبه و رزومه ام یکی از پذیرفته شدگانم ولی از همین الان استرس زبان دارم به نظرتون اگر کل تابستان بکوب بخوانم میتونم در آزمون زبان دانشگاه تهران در ماه مهر موفق شوم؟

Mahdi
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

سلام. انشاالله اگر پذیرفته شدید تا پیش از امتحان جامع فرصت برای گرفتن مدرک زبان دارید. در ضمن مدرک زبان اعتبار دو ساله دارد.

امیرحسین
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

ممنون

ستاره
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

به ویکتاریون.
سلام و درود. میشه خواهش کنم لطفا مراحل ثبت درخواست حذف کد رشته‌ها از طریق لینک درخواست رو توضیح بدید؟ چون همچین عنوانی توی این فرم نیست نمیدونم چجوری باید ثبت کنم. بسیار ممنون از شما

ویکتاریون
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ستاره

سلام. متاسفانه مراحلش رو نمی‌دونم. چون خودمم داوطلب نیستم نمی‌تونم چک کنم. قاعدتا باید توی “نوع مشکل” قابل انتخاب می‌بود.
امیدوارم اگر این سایت امکانش رو داره یه راهنما براش تهیه کنن.

مسعود
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ستاره

از فرم تقاضانامه اقدام کن

nadia
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۹:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان
من مصاحبه ام ۳۱ام،روی کارت ورود به جلسه زده
(ارائه تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکترى سال ۱۴۰۵)روز مصاحبه همراه باشه
منظورش کارنامه اولیست که رتبه تراز و‌درصد هاست یا کارنامه ای که توش انتخاب رشته هایی که کردیم و‌دعوت به مصاحبه شدیم؟

امین
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  nadia

سلام

من تصویر کارنامه رو روی گوشیم نشون دادم قبول کرد و گیر نداد. نگران نباشید. فقط یک کارت شناسایی هم رای احتیاط همراه تون باشه

nadia
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  امین

سپاس

علی
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  nadia

سلام
کارنامه ای که عکس داره

nadia
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آهان ممنونم

Golnaz
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  nadia

سلام، وقتی گفته کارنامه ازمون منظورش همون کارنامه رتبه و ترازه، اگه اونیکی رو میخواست میگفت تصویر کارنامه انتخاب رشته

nadia
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Golnaz

بله ممنون از راهنماییتون

علی
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام
آیا تغییر گرایش ممکنه موجب عدم قبولی کسی بشه؟ حتی با رتبه و معدل خوب و مقاله؟

ماریسا
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نه باید نظر اساتید رو‌جلب کنی و بابا علت تغییر گرایشت قانعشون کنی

دکتررر
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مقاله شما وقتی ارزش داره و نمره داره که مرتبط به رشته ای باشه که میخواین دکتری بخونین.

Mary
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۵:۵۴ ب٫ظ

سلام، دوستان
کسی هست که برای مصاحبه دانشگاه رازی ثبت‌نام کرده باشه؟ برای دانشکده ادبیات و علوم انسانی. آیا باهاتون تماس گرفتن برای تنظیم زمان مصاحبه؟

ابراهیم
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mary

سلام من رازی ثبت نام کردم تماس گرفتن برای رشته برق روز دوشنبه صبح ساعت ۹ تایم مصاحبه شروع میشه

Mary
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۶:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

خیلی ممنون

دارا
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

دانشکده صنایع علم و صنعت برای جاماندگان مصاحبه گذاشته:

https://ie.iust.ac.ir/content/84781/

محل برخورد عرضه و تقاضا
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

متاسفانه یا خوشبختانه، من فقط دو گرایش فردوسیو انتخاب کرده بودم در گروه خودمون. مصاحبم خیلی خوب دادم. اساتید گرایش های مختلف اختلاف نظر بینشون افتاده. و احتمال زیاد اون استادی برنده میشه که مدیر گروهه. من دوست داشتم الویت اولم قبول شم:)
کاش فقط یک گرایش میزدم.
کارشناسی و ارشد بدون گپ تحصیلی و با استعداد درخشان دانشجو خودشون بودم. الانم مستقیم با ۲۴ سال سن میام دکتری.

Ali
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۵:۴۵ ب٫ظ

منم فردوسی شرکت کردم عالی بود و تایید استاد هم گرفتم

--
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

بعضی ها مریضن واقعا.چرا شایعه راه می اندازید.هیچ دانشگاهی هیچ استادی به دانشجو نمیگه قبولی تاییدی.یک در یک میلیونیوم هم اگه بگه ممکنه در تراز با دیگران باز هم قبول نشه.

بی نام
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  --

هر دانشگاهی هر استادی اگر اون دانشجو رو بخوان بهش اطلاع میدن این یک!
دو اینکه خودتون مریضید کسی شایعه ننداخته یکم اطلاعاتتون رو ببرید بالا متوجه میشید
من خودم یکی از ده ها نفری هستم که اینجا کامنت کردیم که بهمون اطلاع دادن
برید پایین میتونید بخونید کامنتارو
ولی این اطلاع دادنه به هیچ کارمون نمیاد تا سنجش تایید کنه!

--
تیر ۱, ۱۴۰۵ ۲:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

اونا هم دروغ میگن .کدوم دانشگاه بوده چه رشته ای؟ اگه یکی گفت کجا و کدوم استاد

nadia
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۹:۱۷ ب٫ظ

چقد عالی
عذر میخوام چه رشته ای هستید؟

آرتا
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

نیوشا امکانش هست درخصوص مصاحبه صحبت کنیم؟

مهسا
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرتا

بله کدوم دانشگاه و چه رشته ای

مهدی
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۷:۳۶ ق٫ظ

در خصوص اعلام نتایج نهایی
یک نگاهی به اطلاعیه‌های سال قبل انداختم، نتایج دولتی و آزاد همزمان حوالی ۱۰ شهریور اعلام شده بود

نیوشا
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

البته سال قبل جنگ ۱۲ روزه مصادف شد با زمان مصاحبه‌ها، همین باعث شد به تعویق بیوفته. اما سال‌های ۱۴۰۳ رو ۲۷ مرداد و ۱۴۰۲ رو ۵ شهریور و ۱۴۰۱ رو ۲۸ مرداد اعلام کردند.

مهدی
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  نیوشا

تاریخ اعلامش مد نظر بنده نبود
منظورم همزمانی اعلام نتایج آزاد و دولتی بود

ماه
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۹:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

امسال رو نمیشه با پارسال مقایسه کرد چون تقریبا ۳ هفته زودتر برگزار شد.

مهدی
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  ماه

تاریخ اعلامش مد نظر بنده نبود
منظورم همزمانی اعلام نتایج آزاد و دولتی بود

بهار
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

امسال سنجش خودش اعلام کرده که نیمه دوم مردادماه نتایج اعلام میشه.

لطفا جواب بدید
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۶:۰۲ ق٫ظ

دوستان اگر کسی عملکردش در روز مصاحبه خوب باشه(نه عالی) رتبه خوبی هم داشته باشه اما مقاله نداشته باشه چند درصد احتمال قبولیش هست؟
من مقاله ندارم خیلی شرط مهمیه؟
آیا از اطرافیانتون کسی بوده بوده مقاله دانشگاه های تهران پذیرش شده(البته من شهریور پارسال دفاع کردم و بلافاصله برای دکتری خوندم فرصت مقاله نویسی نداشتم)

Mahdi
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

سلام، وقت شما بخیر. مقاله فقط بخشی از امتیاز مصاحبه و نه همه آن است. داوطلبانی بوده اند که با مقالات زیادی که داشتند پذیرفته نشده اند.

دکتررر
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

درسته مقاله فقط بخشی از امتیاز مصاحبه رو داره ولی بالاترین سهم امتیاز مربوط به مقالس. داشتن مقاله ISI با impact factor بالا تا ۱۲ امتیاز برای هر مقاله داره که خیلی امتیاز زیادیه و کاملا تعیین کنندس.

SiCYALION
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

بذار با یه مثال برات توضیح بدم. شما میخوای خونتون رو رنگ کنی. میری سراغ اونی که تازه کار هست یا اونی که مثلاً ۲۰ سال داره کار نقاشی ساختمان انجام میده و ۱۰۰۰ تا نمونه کار داره؟!

داشتن مقاله هم دقیقا همینه، به نظرم خیلی فاکتور مهمیه مخصوصا برای دکتری. چون به استاد این اطمینان رو میده که اولا دانشجو اصول تحقیق رو بلده و برای دفاع از رساله اش هیچوقت به مشکل نمیخوره، ثانیا، نیازی نیست استاد خودش رو خیلی درگیر دانشجو کنه و وقت بذاره. پس اونی که توی مصاحبه مقاله داره گزینه ایده آل تری محسوب میشه.
شما خودت هم استاد باشی، قطعا میری سراغ اونی که قبلاً مقاله چاپ کرده.

کوشا
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

بنده تجربه خودم رو برای چندمین بار اینجا عرض می‌کنم، با عرض پوزش از دوستان جهت مطلب تکراری.
همسویی پژوهشی با گروه آموزشی از ۵ مقاله مفیدتر است. داشتن پروپوزالی که به فیلد حداقل یکی از اعضای هیأت علمی بخورد، شما رو به طرز چشمگیری از رقبا جلو می‌اندازد.
من تقریبا روزمه خوبی دارم، اما این رزومه در دو دانشگاه که با اساتید آنجا همراستایی پژوهشی نداشتم، اصلا جلب توجه نکرد. در عوض در دو دانشگاه دیگر بعد از آنکه نزدیکی ذائقه پژوهشی من با اساتید محرز شد، تازه از رزومه و مقاله و رتبه و … پرسیدند، و چک کردند که رزومه‌ام را در سایت به طور کامل بارگذاری کرده باشم.
گویی رزومه امری‌ست ثانوی‌، اگر از دید گروه واجدِ صلاحیت باشید، بعد از آن به رزومه شما هم توجه می‌کنند.
باز هم عرض می‌کنم، این تجربه من از مصاحبه در سه دانشگاه سطح یک و یک پژوهشکده بود.

دکترییی
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا

دوست عزیز این همسویی پژوهشی که شما میگی درست ولی چجوری باید ثابت بشه که شما همسویی داری؟؟ میشه مگه مقاله نداشت و فقط در حد ادعا باشه این همسویی ؟ تو مصاحبه بگی بله من همسو هستم با شما منو بگییریید.

الف
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکترییی

دقیقا. البته که اساتید بر این موضوع واقف هستند که یه سری از داوطلب ها پروپوزال هارو موسسات دیگه انجام میدن براشون و کار خودشون نیست. بنابرای داشتن مقاله مستندتر هست.

مانا
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا

همسویی پژوهشی زمانی مهمه که استاد ها خودشون پروژه ی مشخص فاند داری داشته باشن (مثل اروپا و …) و برای اون پروژه بخوان دانشجو بگیرن. جایی که شما قرار هست فقط یک رساله بنویسی که به درد هیچ سازمان، صنعت یا موسسه ای نمیخوره، فیلد کاری چندان اهمیتی نداره!

امین
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

سلام

خوب گفتید

ما اساتیدی داشتیم که خودشون مسلط نبودن نه روی زبان نه روی پژوهش اونوقت از داوطلب دکتری انتظار کامل بودن دارند!

دکترییی
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

بلاخره این موضوع مهمه که اساتید واسه دکتری کسی رو بخوان که بتونه کار پژوهشی انجام بده و شما با داشتن مقاله این موضوع رو میتونید ثابت کنید. برای همینه که داشتن مقاله در ‌ژورنال ISI بالاترین امتیاز رو در جدول امتیاز دهی داره. مقاله با ضریب تاثیر بالا و Q1 تا ۱۲ امتیاز داره.

ویکتاریون
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

کسی نمی‌تونه برای همچین چیزی درصد بده.
خیلی به رزومه و شرایط رقبا، به ویژه رقبایی که وضعیتشون از نظر تاریخ دفاع شبیه شماست، بستگی داره.
و همچنین به شناختی که استادا توی اون فرصت کوتاه مصاحبه از شما پیدا می‌کنن.
در نبود مقاله، توانایی پژوهشی شما رو فقط از روی پایان‌نامه می‌تونن ارزیابی کنن. به خاطر همین اغلب گفته میشه توی این شرایط دانشگاه ارشد خودتون رو جزو اولویت‌ها بذارین، چون اونجا لااقل پروژه‌های کلاسی و پایان‌نامه‌تون قبلا ارزیابی شده و شناخت دقیق‌تری دارن.
این که کسی بوده که بدون مقاله قبول شده یا نه، بله بودن. منتها لااقل من حاضر نیستم اطلاعات شخصی دیگران رو اینجا بذارم و بدون اونا هم کسی حرفم رو باور نمی‌کنه. اصراری هم ندارم، از اون چیزاییه که هرکس باید خودش تجربه کنه.

.
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱:۳۹ ب٫ظ

از ۲۰ نمره رزومه ۱۰ نمره در دانشگاه تهران مخصوص مقاله است. کل مصاحبه هم ۵۰ نمره داره که ۳۰ نمره‌ش به عملکرد شما در مصاحبه حضوری بستگی داره. من کسی رو میشناسم که رتبه یک بود و با نفر دومش ۱۰۰۰ تا اختلاف تراز داشت و بدون هیچ مقاله‌ای پذیرفته شد.

Narges
خرداد ۳۰, ۱۴۰۵ ۳:۰۳ ب٫ظ

سلام و درود.
بله من کسی را می‌شناسم با رتبه ۸ دانشگاه مدرس قبول شد بدون هیچ مقاله ای…. ف کنم به خ عوامل دیگ بستگی داشته باشه. خودم رتبه ۲۵ بدون مقاله هستم اگر قبول شدم میام حتما تو این سایت میگم….

Sajad
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

دوستان ی سوال
نمره دهی مصاحبه چطوریه؟
ساده بگم ، از چند نمرس؟

.
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Sajad

دانشگاه تهران از ۵۰ حساب می‌کنه. تربیت مدرس برخی رشته‌هاش از ۶۰ حساب می‌کنن.

امیرحسین
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۹:۵۸ ب٫ظ

سلام. اگر کسی تا حالا در آزمون زبان دانشگاه تهران شرکت کرده میتونه من را راهنمایی کنه که برای لغت کدام منابع راباید بخونیم آیا فقط ۵۰۴ و لغات ضروری تافل کفایت میکنه یا ۱۱۰۰ تا ِلغت هم ازش سوال میاد؟

ماریسا
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

همونارو بخون رسیدی ۱۱۰۰ تاروت بخون

محمد
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۹:۳۷ ب٫ظ

دوستان نسخه ی پلاس چت جی پی تی دارین ؟ چه جوریه ؟؟
به نظرم شاهکاره واسه کارهای پژوهشی

ماریسا
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خوبه ولی شاهکار نیست

s
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۷:۲۶ ب٫ظ

الان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از کی هستش کسی نیست بگه؟

حاج یونس
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  s

هنوز شروع نشده

عمران
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۵:۱۰ ب٫ظ

رفقا کسی از نحوه مصاحبه های دانشگاه گیلان خبر داره ؟ تجربه داشته قبلا چطوری بود ؟ رشته عمران. ممنون میشم بگید.

چه بدونم؟
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

کاش واقعا جدا جدا بدن نتایج رو
به خدا از انتظار کشیدن خسته شدم
خردادم تموم نمیشه
چه برسه به تیر گرم
اووووه صبر ایوب می خواد :(((((((

نیوشا
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۳:۱۲ ب٫ظ

رفقا
اگه چیزایی که بقیه دوستانمون در مورد تاریخ مصاحبه دانشگاه آزاد میگن درست باشه که اعلام نتایج نهایی برای دهه دوم مرداد میره رو هوا!
ببینیم امسال دانشگاه آزاد می‌تونه تاریخ نتایج نهایی رو به دهه سوم شهریور منتقل کنه! :|

الی
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیوشا

بله همینطوره و بخاطر همین فکر نمی‌کنم نتایج زودتر از اواخر مرداد یا اوایل شهریور اعلام بشه.

ناصر
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیوشا

نتایج سراسری و آزاد جدا از هم اعلام نمی شه مگه ؟؟؟

نیوشا
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

کنکور ارشد که با هم اعلام شدن، دکتری هم احتمالا با هم اعلام میشن

ناصر
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیوشا

من به نظرم ازاد و سراسری جدا میاد

آریاسپ
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیوشا

نتایج دانشگاه های سراسری و آزاد هر کدوم جدا اعلام میشه…اولی تا دهه دوم مرداد هس

نیوشا
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آریاسپ

چه عالی!
من استباه فکر می کردم یک زمان اعلام میشن! مثل ارشدمون.

الی
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  آریاسپ

نه تا اونجایی ک من میدونم با هم اعلام میشه ، پارسال هم تا مصاحبه های ازاد تمام نشد نتیجه اعلام نشد

آریاسپ
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  الی

فقط کنکور و اعلام نتایج اولیه با سنجش و همزمان هس…ادامه مسیر راهشون جداس…سراسری تا ۲۰تیر تموم میشه مصاحبه ها…آزاد هنوز تاریخ مصاحبه ها معلوم نیس…منطقی نیس سنجش دو ماه صبر کنه تا نتایج آزاد باهم بدن…بعدشم ظاهرا تیم بذگزارکننده ارشد و دکتری سنجش یکی هستن و باید نتایج دکتری رو بدن و بعدش برن سراغ اعلام نتایج ارشد که نیمه دوم مرداد قرار اعلام کنن

آرتا آوانسیان
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۲:۱۷ ب٫ظ

پاسخ به کاربر با نام “مصاحبه دکتری” درخصوص کتابخانه ملی:
من خودم بیشتر سالن کتابخانه عمومی رو پیشنهاد می‌کنم. اگر با لپ‌تاپ یا وسایل الکترونیکی کار می‌کنید محدودیتی نداره و همزمان برای مطالعه با کتاب و جزوه مناسبه. یک مزیت خوبش هم اینه که کتاب‌هایی که از بخش عمومی امانت می‌گیرید، می‌تونید تا حدود یک ماه پیش خودتون نگه دارید.
فقط یه توصیه مهم: اگر قصد دارید مرتب بیاید، مخصوصا این روزها، سعی کنید حدود ساعت ۸ صبح اینجا باشید. معمولاً سالن عمومی این موقع ها که نزدیک امتحاناته خیلی زود شلوغ می‌شه و گاهی حتی کمتر از یک ساعت بعد از باز شدن درب های کتابخانه (ساعت هشت صبح)، ظرفیتش تکمیل می‌شه. اگر زود بیاید هم جای خوب پیدا می‌کنید، هم با خیال راحت تا آخر روز می‌تونید مطالعه کنید.

مصاحبه دکتری
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۲:۳۱ ب٫ظ

خیلی ممنون از توضیحات کاملت. اتفاقا من هم قصد دارم از این به بعد زودتر بیام که جای مناسب پیدا کنم. فکر نمی‌کردم سالن عمومی این‌قدر زود پر بشه. حتما به توصیه‌ات عمل می‌کنم.

^
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۲:۵۸ ب٫ظ

من که مدتهاست کتاب کاغذی دستم نگرفتم واسه خوندن.
نهایتش یه آموزش از اینترنت تهیه میکنم.میبینم یا میشنوم، جزوه مینویسم، بعد، جزوه ای که با خط خودم نوشتم رو می خونم.
این نهایتش بود، اگه بخونم.
باور کنید در دوران ارشد هم هیچ کتابی رو به صورت فیزیکی لمس نکردم.
صدای ضبط شده استادو گوش دادم جزوه نوشتم.
برای کنکور که نگو، کتاب؟ ابداٰ.
کتابخونه؟
چی هست کتابخونه کجا هست اینی که اسمش کتابخونس.

آرتا آوانسیان
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ^

کتابخانه ملی صرفا برای خواندن کتاب فیزیکی و به قول شما کاغذی نیست. فضای خوب و امکانات خوبی داره اگه تهران هستید پیشنهاد می کنم حتما تشریف بیارید.

الی
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۴:۱۰ ب٫ظ

دقیقا من هم چند باری از کتابخانه ملی رفتم و موافقم فضای خوبی برای پژوهش و مطالعه است.

منصوره
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

منم خوشم نمیاد جنس مخالف رو با پسوند جان خطاب قرار بدم.
محمد تنها نیست…
فارغ التحصیل فیزیک هستم از دانشگاه سطح یک تهران

معصومه
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  منصوره

موافق که بدتره

ماندانا
خرداد ۲۹, ۱۴۰۵ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  منصوره

هر گونه نگاه مبتنی بر کلیشه‌های جنسیتی را آفت جامعه می‌دانم، و در تعارض با عدالت.
فارغ‌التحصیل فلسفه غرب هستم از دانشگاه سطح یک تهران!

سمیرا
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۲:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان اگر دوتا داوطلب مجموع نمره مصاحبه و ترازشون مساوی هم بشه ان وقت اون داوطلبی قبول میشه که رتبه بالاتری آورده باشه؟

آناهیتا
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام بله

وحید۱
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

منظورتون این هست که ترازِ نهاییِ هردو نفر یک‌سان بشه؟! این اتفاقی هست که هرچند بسیار بسیار بعیده، ولی ممکنه و اتفاقا شخصا دیدم که رخ هم داده. در این شرایط، اگر ظرفیت باشه که هیچی و هردو قبول می‌شوند، ولی جالبیش این‌جاست که اگر مثلا ۴ نفر ظرفیتِ اعلامیِ یک رشته‌محلی باشه و ۳ نفر هم قبول شده باشند و ترازِ نهاییِ دو نفرِ بعدی یک‌سان باشه (از نظر نظری ممکنه که حتی بیش از دو نفر هم باشند، هرچند موردی که من دیدم دو نفر بودند)، ظرفیتِ از پیش اعلام شده‌‌ی رشته‌محل تغییر می‌کنه و هر دو پذیرش می‌شوند.

سمیرا
خرداد ۲۸, ۱۴۰۵ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  وحید۱

چقدر جالب