مدرسان شریف
https://www.myparseh.com
نوگام
سنجش و دانش
روان آموز
https://www.yadafza.com
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
مدرسان شریف
زمان کنکور دکتری ۱۴۰۵
https://nogolearn.com/ept-and-msrt-courses/
https://analysisacademy.com/10460/maxqda2024-2.html
https://negareh.ac.ir/
https://yaftehpub.ir/
https://alemzadeh.net/product/msrt-golden-plan/
https://ble.ir/phdtest
https://8iccacs.ir/fa/
مدرسان شریف
نوگام
سنجش و دانش
روان آموز
https://nogolearn.com/ept-and-msrt-courses/
https://analysisacademy.com/10460/maxqda2024-2.html
https://negareh.ac.ir/
https://yaftehpub.ir/
https://alemzadeh.net/product/msrt-golden-plan/
https://ble.ir/phdtest
https://8iccacs.ir/fa/

درخواست دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد برای لغو پیش دفاع متمرکز

در این روزها در پیام رسان بله در کنار شماییم! لینک ورود به کانال دکتری در پیام رسان بله

برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار نامه‌ای سرگشاده، خواستار لغو پیش‌دفاع متمرکز دوره دکتری و بازگشت فرآیند دفاع پایان‌نامه به روال پیش از کرونا شدند.

نامه دانشجویان برای لغو پیش دفاع دکتری آزاد

به گزارش پی‌ اچ‌ دی تست، در متن نامه این دانشجویان آمده است:

رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی

هیئت امناء محترم دانشگاه آزاد اسلامی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس محترم فراکسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

همان طور که مستحضر هستید از دی ماه سال ۱۳۹۹ شرایط پیش دفاع مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی دگرگون شد و به صورتی متفاوت با تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از غیرمتمرکز به متمرکز تغییر کرد. 

متأسفانه این تغییر، مشکلات فراوانی را برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد ایجاد و زندگی خانوادگی، تحصیلی و کاری آن‌ها را به شدت متزلزل کرده است. شوربختانه نتایج زیانبار این تغییر از دیدرس مسئولین و رسانه‌ها دور مانده و همین امر لغو این تصمیم و بازگشت به شرایط گذشته را با تاخیر فراوان مواجه کرده است.

در شرایط فعلی، با وجود تلاش فراوان دانشجویان دکتری در پژوهش و تدوین پایان‌نامه‌ای پربار، تأیید استاد راهنما و اخذ نظرات داوران و اصلاح موارد، تعداد زیادی از پایان‌نامه‌ها با رأی منفی داوران پیش دفاع متمرکز روبه‌رو می‌شوند و دانشجویان دکتری پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی به بن‌بست تحصیلی می‌رسند.

از سوی دیگر الزام دانشجویان به ارائه دو مقاله از پایان‌نامه، دشواری فرآیند دفاع را چند برابر کرده و بازار خرید و فروش مقاله و دلالی محتوای علمی را پررونق ساخته است. این در حالی است که در بسیاری دانشگاه‌ها ارائه یک مقاله برای دفاع از رساله کافی است و مقاله دوم تنها در امتیازات دانشجو موثر است.

دلایل درخواست لغو پیش دفاع متمرکز دوره دکتری 

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه نامه خود، ضمن درخواست از مسئولین برای لغو طرح متمرکز پیش دفاع، دلایل متعددی را برای این درخواست ذکر کرده‌اند. از جمله دلایل مطرح شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مبهم بودن دلایل ایجاد طرح: با وجود گذشت چندین سال از اجرای طرح متمرکز پیش‌دفاع، هنوز دلایل کارشناسی خاصی برای آن ارائه نشده و مشخص نیست که این تصمیم بر چه مبنایی اتخاذ شده است. 

خروج استاد راهنما از فرآیند اصلی راهنمایی پژوهش: با توجه به این که در بسیاری مواقع دفاعیات و توضیحات اساتید راهنما در ارزیابی نتایج مثبت و تأیید نهایی رساله دانشجویان بی‌اثر است و نظرات داوران است که بدون توجه به گفته‌های استاد راهنما، اصلاحات لازم را تعیین می‌کند،  نقش استاد راهنما در راهبری پژوهش رنگ باخته است و این هیأت داوران متمرکز هستند که روال انجام پژوهش را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

نبود استاد مشاور در پیش‌دفاع: با وجود نقش مهم اساتید مشاور در انجام پژوهش و تدوین پایان‌نامه، امکان حضور آن‌ها در جلسه وجود ندارد.

نتایج نامطلوب اجرای طرح: قطعا یکی از بهترین روش‌ها برای ارزیابی یک طرح، بررسی نتایج آن است. این امر برای چنین طرحی که نتایج زیانبار آن برای دانشجویان دکتری کاملا مشخص شده و اثرات مخرب آن بر روحیه و زندگی دانشجویان مشهود است، کار دشواری نیست. ایجاد افسردگی و مشکلات روحی و روانی برای دانشجویان دکتری که جوانان فرهیخته کشور به شمار می‌آیند، تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور و غیرضرور به خانواده‌های دانشجویان و ترک تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان از جمله عوارض اجرای این طرح هستند. 

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای نامه بر پیگیری درخواست خود تا حصول نتیجه لازم تأکید کرده‌اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!
1.8K نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرام
بهمن ۱۰, ۱۴۰۴ ۲:۳۳ ب٫ظ

سلام لطفا راهنمایی کنید

کفایت با اصلاحات شدم ، الان میخوام فایل اصلاح شده را در پژوهشیار بارگذاری کنم ولی قسمتی برای بارگذاری نمیبینم!!!!!!
یا فعال نشده !!!!!
لطفا بگین چکار کنم ممنون

آرش
بهمن ۱۱, ۱۴۰۴ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

اصلاحاتت را باید در پژوهشیار بارگزاری به تایید استاد راهنما برسونید و بعد برید دفاع نهایی

آرام
بهمن ۱۱, ۱۴۰۴ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

تشکر

هادی
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۷:۴۷ ب٫ظ

سلام، برای کسایی که از این دوره عدم کفایت گرفتن دوباره جلسات پیش دفاع برگزار می کنن یا باید تو واحد خودمون دوباره دفاع داشته باشیم؟ امیدوارم زودتر بخشنامه بفرستن و همه رو از این بلاتکلیفی در بیارن

M
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

سلام،از نیمسال آتی انشالا پیش دفاع متمرکز دیگه وجود ندارد و حذف پیش دفاع متمرکز شامل همه خواهد بود،فرقی ندارد که عدم کفایت گرفته باشیم از قبل. طبق ویدئو صحبت معاونت علوم،مهندسی و کشاورزی از ترم جدید پیش دفاع کلا از حالت متمرکز خارج و به واحد دانشگاهی دانشجو سپرده میشود

M
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  M

سلام. الان ما که جلسات پیش دفاعمان برگزار نشد باید چکار کنیم؟ سردر گمیم. باید انتخاب واحد کنیم برای ترم دیگه؟

M
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  M

سلام، جلسه یکی از دوستان برگزار نشده تماس گرفتند ،گفتند در پژوهشیار تیکت بگذارید تا برایتان تاریخ جدیدی لحاظ کنند مجدد

علی
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۲:۰۸ ب٫ظ

دوستان طبق اطلاعیه جدید دفاع تا پایان اسفند برای نیمسال اول محسوب میشه. با این حساب بخشنامه حذف پیش دفاع و دفاع کی میاد؟؟ چرا نمیفرستند تکلیفمون رو بدونیم

k
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

انتخاب واحد نیمسال جدید از ۱۸ بهمن شروع میشه، حداکثر باید تا پایان بهمن ابلاغ بشه بخشنامه جدید.همه رو توی بلاتکلیفی گذاشتند

علی
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  k

بله دقیقا .
ای کاش بخشنامه زودتر بیاد و شامل حال ما هم بشه و امسال دفاع کنیم تموم بشه واقعا از پروسه طولانی خسته شدیم

k
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ان شاء الله که شامل همه باشه و همه گرفتاران در این فرآیند فرسایشی پیش دفاع هرچه سریع تر تمام بشیم.توکل به خدا

مهدوی
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اطلاعیه جدید کجا اعلام شده دفاع تا پایان اسفند برای نیمسال اول تمدید شده یا پیش دفاع

دانشجو
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدوی

مجوز تمدید زمان دفاع پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری

به دلیل شرایط موجود و موانعی که برخی دانشجویان برای دفاع به موقع از پایان‌نامه/رساله در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ با آن رو‌به‌رو هستند و با استناد به مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش اجازه داده شده است تا مهلت دفاع از پایان‌نامه/رساله دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و پیشنهادهای مرتبط با پایان‌نامه/رساله را تا پایان اسفند ۱۴۰۴ تمدید کنند.

قلی زاده
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

با سلام و احترام
ببخشید منبع خبر کجاست
رسمی دانشگاه آزاد اعلام کرده ؟
لینک خبر رو می‌فرستید لطفا
ممنون

آرام
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام بزرگوار این اطلاعیه شامل دانشگاه آزاد هم میشود؟

علی
بهمن ۸, ۱۴۰۴ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

بله

میکاییل
بهمن ۵, ۱۴۰۴ ۹:۳۵ ب٫ظ

برای منم اعلام نشده

متین
بهمن ۶, ۱۴۰۴ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  میکاییل

آیکن نتیجه پیش دفاع در وادفا ۲۴ ساعت بعد میاد. البته در پژوهشیار دیر تر میاد.

میکاییل
بهمن ۶, ۱۴۰۴ ۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  متین

ممنونم. آیکن نتیجه در وادافا اومده ولی داخلش ده‌تا سوال گذاشتن. حالا نمیدونم باید به سوالات پاسخ بدیم تا نتیجه بیاد یا نه ؟

آرام
بهمن ۶, ۱۴۰۴ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  میکاییل

سلام بله سوالات را جواب بده بعدش جواب پیش دفاع اومده

من کفایت با اصلاحات شدم

....
بهمن ۶, ۱۴۰۴ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

هر کس کفایت بگیرد با اصلاحات هست. تصور بکنید ۱۰ تا داور ساکت باشند و چیزی نگن، جزء محالات است.

Arman
بهمن ۵, ۱۴۰۴ ۵:۳۷ ب٫ظ

کاش در خصوص تعداد مقالات هم با توجه به محدودیتها و دلال بازی مجلات و هزینه های گزافی که بر دانشجو تحمیل میشه، راه حل جایگزینی از طرف دانشگاه ارائه بشه مثلاً خود دانشگاه مقاله رو به مجلات دانشگاه آزاد ارسال کنه و اونها رو موظف به چاپ مقاله کنه.
دانشگاههای دولتی با اکسپت یک مقاله میشه دفاع نهایی کرد و دفاع منوط به انتشار همون یک مقاله هم نیست؛

مهدوی
بهمن ۵, ۱۴۰۴ ۷:۳۲ ق٫ظ

نظر دانشجویان منطقه محروم مهم نیست یا مدیر این گروه زیادی هوای مدیران دانشگاه ازاد را دارد ولی دوباره میپرسم در سامانه هیچ راهی برای اطلاع از نتیجه پیش دفاعی که یک هفته قبل انجام شده وجود ندارد اگر میتوانید راهنمایی بفرمایید

H
بهمن ۵, ۱۴۰۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدوی

از پشتیبانی وادافا سوال بفرمایید، حتما راهنمایی میکنند

میکاییل
بهمن ۵, ۱۴۰۴ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  H

برای منم اعلام نشده

ندا
بهمن ۵, ۱۴۰۴ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدوی

یعنی شما پیش دفاع انجام دادید ، اما هنوز نتیجه کفایت رو‌اعلام‌ نکردن؟ کدوم‌ واحد هستید؟

محمد
بهمن ۴, ۱۴۰۴ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

دوستان به نظرتان پیش دفاع غیرمتمرکز که انشالله از ترم بهمن عملی خواهد شد، مثل سراسری ها هر موقع که خواستیم و آمادگی داشتیم میتونیم پیش دفاع شرکت کنیم یا بازم زمان تعیین می کنند؟

M
بهمن ۴, ۱۴۰۴ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

معلوم نشد آخر برای پبش دفاع هایی که برگزار نشد چه میکنند؟

ندا
بهمن ۷, ۱۴۰۴ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  M

من امروز هم به پژوهشیار تیکت زدم ، جواب دادن هر اطلاعیه ای باشه روی صفحه اول پژوهشیار اعلام میشه

آرام
بهمن ۳, ۱۴۰۴ ۷:۴۴ ب٫ظ

سلام ،
اگر تست فنی انحام نشه ، مشکلی برا روز پیش دفاع ایجاد میشه؟ چون فردا دانشگاهای تهران تعطیل شد
منم ۵ بهمن پیش دفاع دارم

مهناوی
بهمن ۳, ۱۴۰۴ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

با توجه به تعطیلی فردا دانشگاه‌ها تکلیف ما که فردا پیشدفاع داریم چه میشه؟؟
پژوهشیار چرا اطلاعیه‌ایی صادر نکرد؟

مهناوی
بهمن ۳, ۱۴۰۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

۱۴۰۴/۱۱/۰۳ – نحوه حضور دانشجویان و اساتید محترم درجلسات پیش دفاع متمرکز روز شنبه مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۰۴
به اطلاع می رساند با توجه به شرایط جوی و امکان تعطیلی واحدهای دانشگاهی، کلیه جلسات پیش دفاع متمرکز دانشگاه آزاد اسلامی در روز شنبه مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۰۴ در کلیه استان ها به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود. بنابراین حضور فیزیکی الزامی نیست و همه شرکت کنندگان (اساتید و دانشجویان) ملزم به حضور در بستر مجازی اعلام شده هستند. لذا دانشجویان محترم می توانند بدون حضور در واحد دانشگاهی به صورت مجازی در جلسات پیش دفاع شرکت نمایند

آرام
بهمن ۳, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهناوی

تشکر

....
دی ۳۰, ۱۴۰۴ ۸:۲۰ ب٫ظ

جستجو – مشاهده همه
۱۴۰۴/۱۰/۳۰ – نحوه حضور دانشجویان و اساتید محترم درجلسات پیش دفاع متمرکز روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۰۱
به اطلاع می رساند با توجه به شرایط جوی و امکان تعطیلی واحدهای دانشگاهی، کلیه جلسات پیش دفاع متمرکز دانشگاه آزاد اسلامی در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۰۱ در کلیه استان ها به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود. بنابراین حضور فیزیکی الزامی نیست و همه شرکت کنندگان (اساتید و دانشجویان) ملزم به حضور در بستر مجازی اعلام شده هستند. لذا دانشجویان محترم می توانند بدون حضور در واحد دانشگاهی به صورت مجازی در جلسات پیش دفاع شرکت نمایند.

....
دی ۳۰, ۱۴۰۴ ۷:۳۸ ب٫ظ

پیش دفاع من فردا بود که دانشگاهها تعطیل شدند کسی خبر داره باید چی کار کنیم؟

دفاع
دی ۳۰, ۱۴۰۴ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ....

واسه من هم همینطور
پژوهش دانشگاه گفت در پزوهشیار قسمت پشتیبانی درخواست براشون تیکت بزارم شما از کجا هستید؟ من مازندرانم لغو شد

....
دی ۳۰, ۱۴۰۴ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دفاع

در سامانه پژوهشیار پیام گذاشتند که مجازی است و باید در سامانه حضور داشته باشیم. اگر دانشگاه نباشیم اشکالی ندارد.

ندا
بهمن ۴, ۱۴۰۴ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ....

جلستون برگزار شد؟

....
بهمن ۴, ۱۴۰۴ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

بله مجازی برگزار شد.

ندا
بهمن ۵, ۱۴۰۴ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ....

انشالله کفایت گرفتید؟ جو‌ جلسه چطور بود؟

....
بهمن ۶, ۱۴۰۴ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

بله، کفایت گرفتم.
ولی انگار داورها حرف نزنند بقیه فکر می کنند لال اند.حتما باید یک سری اصلاحات بیخود بدند. چیزهایی که در اصلاحات خواستند من کامل انجام دادم، دوباره گفتند شفاف تر بنویس. و یک مشت اشکالات نگارشی که اصلا وجود ندارد، گفتند اصلاح کن.
سه داور حرف زدند و بقیه همان صحبت های آنها را در اصلاحات نوشتند.

ندا
بهمن ۶, ۱۴۰۴ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ....

مبارک باشه به سلامتی ، حالا کفایت بدهند ، به خورده هم‌ عرض اندام کنن

M
دی ۳۰, ۱۴۰۴ ۶:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان. کسی خبری از تصمیم جهت پیش دفاع هایی که انجام نشدند ندارد؟ سردرگمیم و نمیدونیم چکار کنیم.

ندا
دی ۳۰, ۱۴۰۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  M

واحد پژوهش به من گفتن منتظر باشیم تا دوباره برامون تاریخ تعیین کنن ، آخرین پیش دفاع ها تاریخ ۱۱/۱۵ هستند احتمالا بعد از این تاریخ برامون تاریخ جدید اعلام میکنن

M
بهمن ۱, ۱۴۰۴ ۸:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

بنظرم دیگه نباید زیربار پیش دفاع برویم.مگه ما بیکاریم که اینطوری وقتمون رو تلف می‌کنند.

ناشناس
بهمن ۱, ۱۴۰۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  M

دقیقا درست میفرمایید. انواع سامانه های مزخرف و کم درآوردی. مثلا دانشجوی دکترا هستیم. به جای اینکه برای گرفتن مدرک خوشحالی کنیم باید بازیچه این گروه بیسواد و نظرت تنگ شویم

M
بهمن ۱, ۱۴۰۴ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

بنظرم باید اقدامی کنیم و اصلا زیر بار تمدید پیش دفاع و پرداخت شهریه ترم بعد نرویم

ندا
بهمن ۱, ۱۴۰۴ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  M

واقعا به خاطر بی برنامگی دانشگاه باید شهریه بدیم ، چون قانون این هست پیش دفاع انجام بشه و کفایت گرفته باشی تا از شهریه معاف بشی

ندا
بهمن ۱, ۱۴۰۴ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  M

واقعا اختیاری در این مورد نداریم ، مجبوریم تابع بخشنامه های پژوهش باشیم ، هی این فرایند طولانی میشه و استرس زا تر

حامد
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۴:۰۹ ب٫ظ

دوستان به نظرتون اگر بخشنامه حذف پیش دفاع رو بفرستند، می تونیم اسفند هم پیش دفاع و دفاع کنیم یا می مونه بعد از عید؟؟

....
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

اگر بخشنامه بیاد، میشود.

دانشجو
بهمن ۱, ۱۴۰۴ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

کاملا مشخص هست که در این ترم حتی قبل از عید نمیشود
یعنی قطعا به ترم بعد میره

آرش
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۳:۳۳ ب٫ظ

امروز رشته مدیریت رسانه برگزار شد
رشته حقوق عمومی دانشگاه خوراسگان دیروز پیش دفاع دوستم برگزار شده بار دومش بوده کفایت گرفته

محمد
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

پس این بخشنامه حذف پیش دفاع متمرکز کی ابلاغ میشه

__
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

حتما گذاشتن بعد از اتمام پیش دفاع فعلی ابلاغ بشه،چون گفتن از نیمسال آتی حذف میشه،توکل به خدا

محمد
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  __

منم فکر می کنم بعد از اتمام پیش دفاع ها ابلاغ بشه.

عبدالله
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من از استادم پرسیدم گفتند اواخر اسفند یا نیمه دوم فروردین بخشنامه جدید ابلاغ میشه چون باید برای قبل از پایان ترم پیش‌دفاع داخلی برگزار بشه

محمد
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  عبدالله

چقدر دیر. چرا زودتر اعلام نمی کنند پیش دفاع مشخص شده که حذفه دیگه چرا این قدر طولش میدن.
اون موقع میتونستیم امسال دفاع کنیم تموم بشه بره.
با این حساب میمونه سال ۱۴۰۵ .
من فکر میکردم نهایتا اوایل بهمن بخشنامه بیاد تا هم ما بدونیم تکلیف به چه صورتی هست و هم پژوهش دانشگاه

ثبت نام پیش دفاع دی ماه دوره بیست و یکم
دی ۳۰, ۱۴۰۴ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

به ترم شهریه هم یه ترمه

مهدی
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۵:۲۱ ب٫ظ

امروز منم پیش‌دفاع داشتم. خیلی‌ها اومدن در کلاسهای آزمایشی برای چک دوربین و صدا و باورپوینت‌هاشون

دانشجو
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

لطفا از تجربتون و نتیجه پیش دفاع برامون بنویسید و اینکه دفعه چندمتون بود

ندا
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

کدوم واحد بودید؟

یوسفی
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۵:۱۸ ب٫ظ

پیش‌دفاع منم برگزار شد و اینترنت هم مشکلی نداشت

دانشجو
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  یوسفی

لطفا از تجربتون و نتیجه پیش دفاع برامون بنویسید و اینکه دفعه چندمتون بود

یوسفی
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

تجربه خوبی نبود. و عدم کفایت داشتم. دفعه اولم بود. در حقیقت چون آمادگی کامل نداشتم حقم عدم کفایت بود. آنچنان مدیریت زمان نداشتم و ارائه‌ام طولانی شد

دانشجو
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  یوسفی

ایراد نداره
تجربه شد براتون برای بخشنامه جدید که پیش دفاع داخلی شد با آمادگی میرید
منم تابستون عدم کفایت گرفتم ولی الان اماده هستم

یوسفی
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

ممنونم. مرسی. آمادگی روی پاور پیدا کردید؟

رضا
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام. تماس با کارشناس پژوهشی دانشگاه گرفته شد و اظهار کردند کلیه پیش‌دفاع‌ها به صورت روال در حال انجام است و حتی تا دقایق قبل نیز پیش‌دفاع دانشجویان انجام شده است. صرفا جهت اطلاع سایر دوستان و آرزوی موفقیت بیش از پیش برای همه

میلاد
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

چرا دری وری میگی. من خودم پیش دفاعم امروز بود لغو شد. دو تا از دوستامم که فردا بودند بهشون زنگ زدند لغو شده.

کاربر ۱۱
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام. کی به شما خبر دادند؟ منظورم اینه چند روز قبل از جلسه پیش دفاع خبر دادند که لغوه؟

رضا
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

آقای دکتر بی‌ادب و بی‌فرهنگ. مطالب را خوب نخوندی. قطعا علت اینکه عدم‌کفایت میگیری به دلیل نقص در فهم شما از مطالب است. اگر با دقت مطلب را خوانده بودی متوجه میشدی که مطالب عنوان شده نقل وقول کارشناس پژوهشی دانشگاه بوده نه من. التماس عقلانیت برای شما دکتر پرریخته

ارغوان
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام من هم ۲۰ ام دی پیش دفاع داشتم من و استاد راهنمام وصل شدیم ولی هیات داوران نتونست وصل بشه،شما خبر ندارید کی دوباره برگزار میشه؟

ندا
دی ۳۰, ۱۴۰۴ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ارغوان

منم دقیقا ۲۰ پیش دفاع داشتم و‌داوران وصل نشدند بعد از یک ساعت که انلاین بودیم جلسه کنسل شد

کاربر ۱۱
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام. کدام واحد هستید شما؟

رضا
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  کاربر ۱۱

علوم تحقیقات تهران

معین
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

پیش‌دفاع منم امروز انجام شد و با کفایت از این مرحله گذشتم. انشاالله شماهم بگذرید

دانشجو
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  معین

بسلامتی و مبارکی
رشتتون چی هست؟
مرتبه اولتون بود؟
چندتا استاد اومده بودن؟

معین
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

متشکرم. انشاالله برای شما هم اتفاق بیفته. بله اولین‌بارم بود شرکت می‌کردم. رشته‌ام مهندسیه. هر ۷ داور حاضر بودند به انضمام ناظر پیش‌دفاع

بریده
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  معین

والله اون چه ما دوبار تجربه کردیم اینه که ۲۴ ساعت بعد نتیجه میاد ، چطور بدا شما رو سریع چسبوندن!! و چطور شده خدا داند !!!

معین
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  بریده

نه دوست عزیز. زمان زیادی طول نکشید. آشنا و غیره هم نداشتم. صبح اولین نفر بودم تا عصر هم استاد راهنمام بمن خبر داد. چون نزدیک انتخاب واحد هست شایدم بخاطر همین نتایج رو زود اعلام کردند. انشاالله برای شما هم زود اعلام می‌کنند

ناشناس
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  معین

ببخشیدا ولی منم برا بار دوم پیشدفاع داشتم . اصلا امکانش نیست سریع جواب بدن . ۲۴ساعت بعد جواب میدن و این قانونه

.....
دی ۲۹, ۱۴۰۴ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

بله فقط افرادی که استاد راهنما یا مشاورشان از کمیته پیش دفاع متمرکز است و یا استادشان با رئیس جلسه یا داورها آشنا است ،زودتر از نتیجه با خبر میشود‌… امکان ندارد جواب کمتر از ۲۴ ساعت بعد در وادافا آمده باشد!

محمد
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

از دوستان کسی خبر جدیدی نداره؟ از پژوهش و دانشگاه خبر جدیدی ندارید؟ واقعا خسته شدیم

کاربر ۱۱
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

کسی هست که امروز پیش دفاع داشته؟ ایا برگزار شده؟

ثبت نام پیش دفاع دی ماه دوره بیست و یکم
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۲:۱۴ ب٫ظ

سلام دانشجویانی که این دوره پیش دفاع ثبت نام کردید
برای اینکه بتونیم در مورد آخرین وضعیت اتصال جلسه و اینکه احتمال لغو کلی هست… امشب (شنبه) ساعت ۱۰ وارد وادافا بشید و در قسمت جلسات پیش دفاع آنلاین آزمایشی در اتاق جلسه آزمایشی ۴ با همدیگه تبادل نظر و همفکری کنیم و از سردرگمی دربیایم

رضا
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۳:۲۴ ب٫ظ

دوست عزیز پیشنهاد بسیار خوبی را ارائه دادید. ولی اینکه ما دارای چه اطلاعاتی هستیم که بخواهیم کسی رو از سر درگمی بیرون بیاریم؟ همه ما مثل شما خودمان سردرگمیم. کسی باید باشد که اطلاع جامع داشته باشه تا راهکار قانونی ارائه کنه. دانشجو که اطلاعاتی ندارد. به نظرم هیچکسی بهتر از کارشناس پژوهشی دانشگاه که از آخرین دستورالعمل باخبر است نمیتواند کمک کند. بنظر فردا باید با کارشناس پژوهشی دانشگاه تماس گرفت یا مراجعه حضوری داشت تا از آخرین برنامه طراحی شده سازمان مرکزی مطلع شویم و الا حضور در وادفا هبچ کمک موثری نمیتونه برامون داشته باشه. بهرحال هرکسی اطلاع از کارشناس پژوهشی گرفت به دیگران هم اطلاع‌رسانی کنه. همگی موفق باشید.

محمد
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

شما خبر جدیدی بدست آوردید؟

ثبت نام پیش دفاع دی ماه دوره بیست و یکم
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۹:۳۱ ب٫ظ

سلام مجدد دوستان
وادافا جلسات آزمایشی خطا میده
من بعید میدونم این هفته بشه برگزار کنن
فقط کاش از بلاتکلیفی درمون بیارن

کاربر ۱۱
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۲:۰۶ ب٫ظ

دوستانی که قبلا پیش دفاع شرکت کردن لطفا جواب بدن… بیشتر سوالات و ایراداتی که داوران مطرح میکنن حول مسائل فنی و‌ روش تحقیق هست یا موارد دیگه مثل نگارش و …؟

....
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

کسی فردا پیش دفاع داره، آیا لغو شده؟

محمد
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۸:۵۱ ق٫ظ

انشالله این دوره به طور کامل لغو بشه و از این به بعد به صورت غیرمتمرکز برگزار بشه

وانیل
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۵:۲۹ ق٫ظ

دوستان کسی میدونه از بهمن به بعد دیگه اگر پیش دفاع کنیم باید شهریه بدیم یا اگر تا قبل از انتخاب واحد باشه میشه بدون شهریه؟

وانیل
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۵:۱۷ ق٫ظ

من که تا حالا پیش دفاع نکردم و تازه استاد راهنما و مشاوره ام کارو دیدن و موارد اصلاحات رو گفتن تا برسم به پیش دفاع ولی حاضرم قسم بخورم نصف بیشتر این داوران حتی بلد نیستن یک مقاله پژوهشی بنویسن! و اغلبشون فقط با مقالات دانشجوهای ارشد و دکتری شدن دانشیار و استاد!!!
همکارام که پیش دفاع کردن دلشون خونه
یکیشون با اینکه خودش مشاوره نمی تونست جلوی گریه اش رو بگیره از بس روش فشار بود از تحقیر
بهش کفایت دادن ولی گفت نابودم کردن…

این چه مدلیه واقعا…

علی
دی ۲۶, ۱۴۰۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

دوستان با توجه به اینکه این دوره آخر پیشدفاع است نیاز به داشتن استرس نیست چون بهرحال ترم آینده در دانشگاه دفاع می‌کنیم و دیگر این برنامه‌ها وجود ندارد. احتمالا اسفند یا در فروردین ماه آیین‌نامه جدید پیش دفاع ابلاغ میشود و برای انتهای ترم پیشدفاع‌ها برگزار میشود. ناراحتید یا استرس دارید شرکت نکنید خب. اجباری در کار نیست دوستان.

دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد
دی ۲۶, ۱۴۰۴ ۷:۱۶ ب٫ظ

اگر خدا را قبول دارید به همان خدا قسم من اون دنیا از کسی که این پیش دفاع مسخره را بنیان نهاد تا با رد رساله های دکتری ما . پول بیشتری به حلقوم دانشگاه آزاد بریزه . نمی گذرم.
و از داوران حراف و بی سوادی که من هم رساله هاشونو از گنج ایرانداک دانلود و نگاه کرده ام و دهها مشکل داره هم واقعا این دنیا و اون دنیا نمی گذرم.

سوادشون در حدیست که هر کدام شان ۵ سطر مطلب برای به اصطلاح اصلاح رساله ام گذاشته اند. ده غلط املایی و نگارشی دارد.
کاش می شد اینجا بارگذاری می کردم . شما نظر می دادید این ها را چگونه با این سطح از سواد استخدام کرده اند. چه رسد به این که بعنوان داور گذاشته اند.
خدا از هیچ کدام از این ها نگذرد و در دنیا و عقبی به عذابی دردناک مبتلایشان کند . که هر ترم چه پول بی زبانی که از ما نگرفتند.

ناشناس
دی ۲۶, ۱۴۰۴ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

منم برای بار دوم عدم کفایت گرفتم .
داور محترم انقدر…… ایده‌های پیشنهادی را ایراد گرفته که چرا داخل کارت نیست؛!!!!!

لغو پیش دفاع متمرکز مجازی
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

همین دوره بیست و یکم عدم کفایت دادن؟ با اینکه میدونن دوره آخر هست؟

ناشناس
بهمن ۲, ۱۴۰۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

واقعا می فرمایید چگونه اساتید استخدام می شوند؟
آشنا داشتن کلید گشودن هر قفلی است برادر

خان هفتم دکتری
دی ۲۶, ۱۴۰۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

هرچند من کاملا آماده ام تا این دفعه بروم این داوران بی انصاف که در پیش دفاع اول بیر حمانه من را عدم کفایت دادن و بعد چندین ماه اصلاحات بیخود انجام دادم را در پیش دفاع دوم کاملا ازشون عبور کنم ولی با لغو همین دوره هم موافق هستم چون استرسش واقعا در ذهن و زندگی تاثیر بد میزاره
امیدوارم همگی از این کابوس داع دکتری خلاص بشیم
البته با این وضعیا اینترنت که نه میتونیم سرچ کنیم نه به استاد ایمیل بزنیم نه مقاله دانلود کنیم
واقعا غیرمنصفانه است پیش دفاع

اولین
دی ۲۶, ۱۴۰۴ ۹:۴۹ ب٫ظ

دوست گرامی در پیشدفاع از شما سوال هم کردند؟ اگر جواب مثبته چه و حول چه محوری سوال کردند؟ ممنونم راهنمایی بفرمایید

لغو پیش دفاع متمرکز مجازی
دی ۲۶, ۱۴۰۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  اولین

سوالات مبهم
برخورد نامناسب
ایرادات غیرعلمی
و در نهایت در کامنت های ارسالی همه داوران کلی اصلاح که اکثرا با چت جی پی تی تولید کرده بودند فرستادن
که پاسخ به انها و اقدامات حدود شش ماه زمان برد
ضمنا من مقاله q1 و یک q2 داشتم
باز به نوآوری ایراد گرفتن

اولین
دی ۲۶, ۱۴۰۴ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

اجازه پاسخ داده میشود؟

لغو پیش دفاع متمرکز مجازی
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  اولین

بله ولی خیلی سخته قانع کردنشون

اولین
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۰:۵۴ ق٫ظ

نفرمودید چه سوالاتی پرسش میشود؟ ماهوی از متن پایان‌نامه یا شکلی؟

لغو پیش دفاع متمرکز مجازی
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  اولین

از هردو شکلی و ماهوی سوال میکنن
از مطالب علمی پایه رساله هم سوال میکنن

اولین
دی ۲۷, ۱۴۰۴ ۲:۴۵ ب٫ظ

بسیار ممنون و سپاسگزارم

علی
دی ۲۶, ۱۴۰۴ ۲:۲۸ ب٫ظ

من از یک منبع موثق شنیدم که خودش از یکی از اعضای کمیته پیش‌دفاع نقل قول میکرد که به نظر بنا به مشکل اینترنت پیش‌دفاع دی‌ماه کلا لغو شده حتی در یکی از کامنت‌ها دوست عزیزی گفته که با لغو زمان مقرر گفتند دوباره ثبتنام کنه ولی وادافا اصلا باز نمیشد. احتمالا با توجه به اینکه امکان حضور دانشجو و داوران به سامانه با مشکل مواجه است لغو پیشدفاع دوره ۲۱ قطعی باشد. تا ببینیم چه می‌شود. انشاالله هرچه خیر هست همان برای همه پیش بیاد

....
دی ۲۶, ۱۴۰۴ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ان شاالله که این طور باشد.

مجتبی افخمی
دی ۲۴, ۱۴۰۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

خدا نگذره از کسی که پیش دفاع ناعادلانه و غیر کارشناسانه رو به دانشگاه آزاد تحمیل کرد. البته اطمینان دارم خدا هیچ وقت از حق بندگانش نمیگذره

....
دی ۲۶, ۱۴۰۴ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی افخمی

لعنت و نفرین بر کسی که به خاطر منافع مالی پیش دفاع غیرکارشناسی و من درآوردی را قرار داد و باعث عقب افتادن کار دانشجوها شد. من چند ماهه علاف پیش دفاع هستم و گرنه الان در دانشگاه دفاع کرده بودم.

متین
دی ۲۴, ۱۴۰۴ ۶:۳۱ ب٫ظ

از دوستان کسی امروز پیش دفاع داشته و آیا انجام شده؟

مجتبی افخمی
دی ۲۴, ۱۴۰۴ ۵:۵۹ ب٫ظ

لطفا هر کسی امکانشو داره از سازمان مرکزی دانشگاه پیگیری کنه تکلیف پیش دفاع های لغو شده چی میشه. من خودم اول بهمن پیش دفاع دارم ولی هنوز که ۲۴ دی هست اینترنت کلا قطعه و هیچ فرصت تست وادافا و هماهنگی با استاد راهنما و تحقیق در اینترنت و … ندارم.
کاش عزیزان در سازمان به خصوص خانم دکتر سودابه سلیمانی همین نیمسال هم پیش دفاع رو بگن حضوری بریم دانشگاه انجام بدیم. به هر حال شرایط پیش آمده اصلا عادلانه نیست و کنترل اوضاع از دست دانشجو هم خارج شده

متین
دی ۲۴, ۱۴۰۴ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی افخمی

کاش کلا از همین دی ماه حذف کنند. یعنی از فصل زمستان حذف شود.

کاربر ۱۱
دی ۲۴, ۱۴۰۴ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی افخمی

منم دقیقا همین مشکل را دارم. میشه ماهایی که الان تو این ‌شرایطیم نامه‌ای چیزی بنویسیم که برای پیش دفاع ها تو این‌شرایط تجدید نظر کنند ؟؟

فاطمه
دی ۲۳, ۱۴۰۴ ۲:۴۳ ب٫ظ

از پژوهش یار تماس گرفتند عزیزانی که در این مدت پیش دفاع شون لغو شده هر روز پژوهش یار را چک کنند احتمالا اطلاعیه بزنند.یا برای تعیین دوباره ی زمان پیش دفاع ممکنه باهاشون تماس بگیرند.

کاربر ۱۱
دی ۲۳, ۱۴۰۴ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

فقط کسایی که پیش دفاعشون لغو شده نوبت جدید بگیرن یا همه کسایی که این سری پیش دفاع دارن؟؟!

فاطمه
دی ۲۳, ۱۴۰۴ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  کاربر ۱۱

فعلا فقط کسانی که لغو شده یا می شود

مجتبی افخمی
دی ۲۲, ۱۴۰۴ ۹:۳۰ ب٫ظ

به نظر میرسه با وضعیت فعلی پیش دفاع مجازی متمرکز کلا لغو بشه و پیش دفاع های این نیمسال به صورت حضوری در دانشگاه خودمون از تاریخ ۷ بهمن به بعد (تاریخ جدید امتحانات همه دانشگاههای دولتی) انجام بشه

علیرضا
دی ۲۲, ۱۴۰۴ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی افخمی

منظورتون این هست که کلا بریم به مرحله دفاع؟
چون در پیش دفاع داورها از نقاط مختلفی هستند و حضوری نمیان.

مجتبی افخمی
دی ۲۲, ۱۴۰۴ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

من فکر میکنم عین سابق داورها رو دانشگاه انتخاب کنه.

کاربر ۱۱
دی ۲۲, ۱۴۰۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی افخمی

امیدوارم لغو کنند با این وضعیتی که اینترنت نداریم نه امکان سرچ داریم نه تبادل اطلاعات ‌با استادا.. حتی یک فایل هم نمیتونیم‌بفرستیم! اگر تو این شرایط برگزار بشه واقعا حق ما ضایع میشه.من ۱بهمن هست جلسه پیش دفاعم و واقعا استرس گرفتم

علیرضا
دی ۲۳, ۱۴۰۴ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  کاربر ۱۱

منم ۱ ام بهمن دارم.

کاربر ۱۱
دی ۲۳, ۱۴۰۴ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

لطفا اگر خبری راجع به پیش دفاع ها به دستتون برسید اینجا هم بگین. ممنون…

کاربر ۱۱
دی ۲۱, ۱۴۰۴ ۷:۵۰ ب٫ظ

کسی تو این چندروزه پیش دفاع داره؟ برگزار میشه؟؟

فاطمه
دی ۲۲, ۱۴۰۴ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  کاربر ۱۱

من فردا داشتم لغو شد.

علیرضا
دی ۲۲, ۱۴۰۴ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

ای کاش کلا لغو میکردند و سامانه جلو میرفت. من ۱ ام بهمن دارم.

فاطمه
دی ۲۲, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

فکر نکنم کلا لغو کنند. برای من پیامک لغو اومد بعد گفت برو دوباره تایم دیگه بردار که نشد

مجتبی افخمی
دی ۲۲, ۱۴۰۴ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

خب دوست عزیز، الان سامانه شما توی چه وضعیتی هست؟ هنوز مرحله ۱۱ هست؟ از دانشگاه بهتون نگفتند چکار کنید؟

فاطمه
دی ۲۲, ۱۴۰۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی افخمی

در مرحله ی یازدهم هست. بهم پیام دادند دوباره برو وادافا وقت تعیین کن. رفتم ولی اجازه نداد. در پژوهش یار تیکت گذاشتم ادمین گفت از معاونت موضوعی در سازمان پیگیری کنید. این معاونت دیگه نمی‌دونم چیه. عزیزی اطلاع داره؟

ندا
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام من ۲۰ دی ساعت ۸:۳۰ صبح پیش دفاع داشتم . خودم ،استاد راهنما و نماینده پژوهش انلاین شدیمف اما از تیم داوری هیچ کدوم حاضر نشدند و کنسل شد . هنوز تاریخ جدید اعلام نشده .

ندا
دی ۲۸, ۱۴۰۴ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

من به دلیل کنسل شدن جلسه ام به پژوهش یار تیکت زدم ، دقیقا همین جواب رو دادن . مدیر گروه گفتند معاونت پژوهشی مسیول هست اما چون تقریبا همه جلسات کنسل شدند بجز ۲ تا ۳ روز قبل از تاریخ ۲۰ دی که انجام شدند بقیه کنسل شدند ،خود گروه بهمون اطلاع میده ، اما اخبار جدید روی پژوهشیار به روز رسانی میشه . مطمینا جلسه انلاین دیگه ای برامون میزارن و حذف شدنی نیست .

ناشناس
دی ۲۰, ۱۴۰۴ ۶:۴۳ ب٫ظ

خداروشکر که بساط حاکمیت داورهای بیسواد حسود ننگ نظر تمام شد .
برن حالا سفره اشون رو یه جا دیگه پهن کنن.

کاربر ۱۱
دی ۲۰, ۱۴۰۴ ۶:۴۰ ب٫ظ

سلام، الان با وضعیتی که نت قطعه ایا پیش دفاع ها برگزار میشه یا نه؟ کسی این روزها پیش دفاع داشته؟

ناشناس
دی ۲۰, ۱۴۰۴ ۹:۲۱ ق٫ظ

کاش زودتر تعیین تکلیف،کنند ببینیم قراره این داورهای باسواد باوجدان هنوز با ما همراهند یا خیر!!!!!!

M
دی ۲۰, ۱۴۰۴ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

نه دیگه انشالا تمام شد دوران حاکمیت داوران پیش دفاع متمرکز ! پایین تر هم یکی از بزرگوران نوشتند که رئیس جلسه بهشون گفته مرحله بعد پیش دفاع متمرکز وجود ندارد الحمدلله

ناشناس
دی ۱۹, ۱۴۰۴ ۳:۱۱ ب٫ظ

الان بعضی ها دارن می‌سوزند لز حذف پیش دفاع متمرکز ناعادلانه

__
دی ۲۰, ۱۴۰۴ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

بسوزند همانگونه که ما را سوزاندند.پنج شش سال از اجرای بخشنامه بی منطق و ظالمانه پیش دفاع متمرکز گذشته، در این سال ها هزاران دانشجو قربانی سیاست های اشتباهی شدند که هدفش فقط نگه داشتن دانشجو برای گرفتن شهریه بود، عمر ما و امثال ما تلف شد، روح و روان ما نابود شد، به انواع امراض مبتلا شدیم،حق الناس گردن بانیان این ظلم میماند.
خداوند رئیس جدید را حفظ کند که صدای دانشجویان گرفتار را شنید و ان شاء الله نیمسال آتی این شرایط ظالمانه پایان میابد

وانیل
دی ۱۷, ۱۴۰۴ ۸:۵۴ ب٫ظ

من دیروز رفتم پژوهش دانشگاه مشهد که بپرسم برای بارگزاری و …چون مقاله ام چاپ شد و آماده که پیش دفاع کنم. گفتن هنوز هیچ ابلاغیه رسمی نیومده و هیچی معلوم نیست! گفتم این همه خبر و فیلم و ….گفتن تا رسما ابلاغ نشه ما کاری انجام نمیدیم

ناشناس
دی ۱۷, ۱۴۰۴ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  وانیل

خب اونا چون در مقام پاسخگو بودن هستن نمیتونن قطعی حرفی بزنن .
ولی پیش،دفاع متمرکز برچیده شده

ناشناس
دی ۱۷, ۱۴۰۴ ۲:۲۱ ب٫ظ

الان اگر در قانون بگن دوتا داور از همون داورهای خودمون در پیش دفاع های قبلی باشن چی ؟

.....
دی ۱۷, ۱۴۰۴ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

اصلا امکان پذیز نیست، اونا که هر کدام از یک شهر کشورن.نمیشه پاشن حضوری بیان دانشگاه دانشجو.بخشنامه حذف پیش دفاع متمرکز هم شامل همه خواهد بود، ما که عدم کفایت گرفتیم هم فرقی با بقیه نداریم،دو داور منظورشون اساتیدی که از تیم رساله نبودن.پیش دفاع داخلی در دانشگاهمون انجام میشه

ناشناس
دی ۱۷, ۱۴۰۴ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  .....

انشالله که همینه و همینطوری میشه.
اندروید داوران ماشالله باسواد تشریف دارن که پیشنهاد کارهای آینده بنده را برام کامنت گذاشتن چرا کار نکردی ؟

.....
دی ۱۷, ۱۴۰۴ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

انشالله
چه چیزها که در این جلسات مضحک شاهدش نبودیم …!
یکی نیست به این داورا بگه آخه تو خودت چندتا مقاله داری،والا من بعد پیش دفاع اسم هاشون رو سرچ کردم هر کدوم از یک واحد ناشناخته بودن و هیچ رزومه خاصی نداشتند.خداروشکر کنیم که بساط پیش دفاع جمع میشه ،چقد اذیتمون کردن،از دوران دکتری فقط غم،استرس،ناراحتی ،انتظار و مشکلات روحی و جسمی برای ما موند

وانیل
دی ۱۸, ۱۴۰۴ ۶:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  .....

مسخره ترین اتفاق ممکن در پیش دفاع اینه که بعد از چاپ مقالات معتبر و کرسی علمی چند تا داور با سطح علمی پایین میان رساله های دکتری رو رد میکنن که مثلا استاد راهنما و مشاورش دانشیار هستن با کلی رزومه علمی!!!! طفلکی همکارم کل موضوعش رفته زیر سوال اونم بعد از چاپ مقاله….

واقعا اینا پیشرفت نیست…بیماری های عمیق روحی و زخم های درمان نشده اس…

ناشناس
دی ۱۸, ۱۴۰۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  وانیل

دقیقا برای منم اتفاق افتاد . منم یا مقاله q1 عدم کفایت گرفتم؛ با برچسب نوآوری ضعیف است و اینکه چرا معیارهایی که ما میگیم را بررسی نکردی؛
دیگه اگر اینا سطوح بالای علنی داشتن در دانشگاه ازاد نبودن

ناشناس
دی ۱۸, ۱۴۰۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  وانیل

اگر داورها میتونستن با سردبیر ژورنال تماس میگرفتن تماس بگیرن مقاله را ریجکت می‌کردن خیلی خوشحال میشدن

متین
دی ۱۸, ۱۴۰۴ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

یک مشت آدم حسود که نمیخواهند بقیه دکتری داشته باشند و نهایت تلاششان را می کنند.

ناشناس
دی ۱۷, ۱۴۰۴ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام
مثل قبل از این بخشنامه متمرکز
که دو تا داور یکی از سایر واحدهای دانشگاه ازاد ) شهرهای اطراف (
می اوردن و یه داور از یه دانشگاه دولتی همون اطراف
در کنار اساتید راهنما و مشاور خود رساله می نشستن

اسما
دی ۱۷, ۱۴۰۴ ۲:۰۸ ب٫ظ

به نظر من اصلا منطقی نیست که داورانی که در مرحله دفاع پروپوزال بودن در مرحله پیش دفاع نباشن و داوران جدید بیان تا معضلات جدید ایجاد کنن
در تمام دانشگاههای دولتی چه علوم چه بهداشت داوران دفاع پروپوزال در پیش دفاع حضور دارن و همچنین داوران جدیدی به انها اصافه خواهد شد! دانشگاههای دولتی همگی با یک مقاله مرتبط با پایان نامه قادر به دفاع خواهند بود و همچنین به صورت مرتب گزارش پیشرفت کار خواهند داد!
پژوهش وزارت بهداشت نامه زده به تمام زیرمجموعه ها که باتوجه به شرایط و تحریم مقالاتی که نویسندگان ان ایرانی هستن انقدر نسبت به میاله سخت گیری نشود ولی همچنان دانشگاه ازاد میتازد! به نظر کل کشور باید از یک نظام واحد پیروی کنن نه که هرکی ساز خودشو بزنه!

علیرضا
دی ۱۷, ۱۴۰۴ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  اسما

دانشگاه آزاد مرض شهریه گرفتن داره، دردشون فقط پوله پول.

ناشناس
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

برا ۴تا سوال مزخرف یک ترم شهریه را به دانشجو تحمیل میکنن . از الان به بعد باز درگیر ۲تا خارجی باید شد . ۲ترمم اینطوری معطل شد

ناشناس
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۶:۱۲ ب٫ظ

من دیگه پاهام جوون نذاشت راه برم از شدت استرس. خدا ….

دانش
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۶:۱۲ ب٫ظ

من از رییس پژوهش پرسیدم. گفت بخشنامه ای به ما ابلاغ نشده

مهدوی
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

سلام تو جلسه پیش دفاع من بعد ازتیرباران رئیس جلسه گفت مرحله بعد متمرکز وجود ندارد و باید در دانشگاه خودتون حضوری و با دو استاد خارجی و اساتید داخلی خودتان پیش دفاع را انجام بدید البته گفت قبل پیش دفاع باید دو استاد خارجی شما را تایید کرده باشند

.....
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدوی

متاسفم
باز خوبه گفتن دیگه متمرکز وجود نداره برای کسایی هم که عدم کفایت گرفتن.خدا نگذره ازشون که این سالها با دانشجو و خانواده ش چه کردن

k
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۵:۰۸ ب٫ظ

دوستانی که مراجعه کردن دانشگاه،آیا پژوهش اطلاع داشت که بخشنامه جدید شامل کسانی که دوره های قبل عدم کفایت گرفتند هم خواهد بود؟ و نیمسال آتی پیش دفاع آن ها هم داخلی است ؟

H
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۳:۴۲ ب٫ظ

یعنی امکانش هست برای این دوره هم عدم کفایت بدن؟

دانش
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  H

کاش کاش روز اول میومدن و رساله را خود ۹تا داور دست میگرفتن. نه الان بعد سالها سختی و رنج

H
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

من سر این دکتری مریض شدم

ناشناس
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  H

کائنات بی جواب نمیزاره …..

H
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

الهییی

ناشناس
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  H

همه مریض شدن
خدا از این عقده ای ها نگذره
فقط تو ایران این همه عقده ای هست
یا جاهای دیگه هم داور عوضی پیدا میشه ؟
این برام سواله

دانش
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  H

دیگه وقتی اپن حجم از سوالات رو می‌پرسن. الان حتما عدم کفایت میدن

دانش
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۳:۲۶ ب٫ظ

پیشدفاع مزخرف بالاخره حذف شد

دانش
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۳:۲۶ ب٫ظ

دقیقا عین سری قبل فقط با طرح سوالات جدید…..!!!!!

دانش
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۲:۴۶ ب٫ظ

داوران از این زمین خاکی نیستن .
……
متاسفانه .

دانش
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۲:۴۶ ب٫ظ

منم امروز داشتم . همون شرایط . فرقی نکرده

مهدی
دی ۱۷, ۱۴۰۴ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

سلام نگران نباش انشالله خبر قبولیت درج بشه

ناشناس
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

لطفا دوستانی که روزهای اخیر پیش دفاع داشتند
تجریبات شون بگن
بدلیل اینکه اخرین دوره متمرکز هست
احتمالا رفتارشون خیلی مسالمت آمیز شده
از اون هیولاهای قبلی خبری نباشه !!!!

ناشناس
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

داورهای محترم خیلی خیلی خیلی باسواد منظورمه
نه اساتید راهنما و مشاور

H
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

خیلی خوب میشه اگر کسی شرکت کرده تجربیاتشو بگه

___
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

من دیگه شرکت نکردم اما یکی از دوستان دیروز پیش دفاع داشتن گفتن همچنان داورها در فاز حمله به دانشجو بودند و کل کار رو زیر سوال بردند،ظاهرا دست بردار نیستند داوران

مهدوی
دی ۱۶, ۱۴۰۴ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

متاسفم من دیروز داشتم

دانش
دی ۱۴, ۱۴۰۴ ۹:۱۲ ق٫ظ

دوستان من یکبار عدم کفایت گرفتم
الان نمیدونم بعد از شروع دفاع بلافاصله که اصلاحات را گفتم به همراه شماره صفحه ؛
باید دوباره رساله را توضیح دهم یا لازم نیست؟؟؟

دانش
دی ۱۴, ۱۴۰۴ ۸:۰۳ ق٫ظ

سلام
دوستان من یکبار عدم کفایت گرفتم
الان نمیدونم بعد از شروع دفاع بلافاصله که اصلاحات را گفتم به همراه شماره صفحه ؛
باید دوباره رساله را توضیح دهم یا لازم نیست؟؟؟

دانش
دی ۱۳, ۱۴۰۴ ۴:۴۷ ب٫ظ

سلام
ممنون از اقا مهدی بابت پاسخگویی
دوستان من یکبار عدم کفایت گرفتم
الان نمیدونم بعد از شروع دفاع بلافاصله که اصلاحات را گفتم به همراه شماره صفحه ؛
باید دوباره رساله را توضیح دهم یا لازم نیست؟؟؟

دانش
دی ۱۲, ۱۴۰۴ ۹:۲۶ ب٫ظ

دوستان پیش دفاع های ۱۶ دی ممکنه کنسل بشه ؟

رضا
دی ۱۳, ۱۴۰۴ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  دانش

مگه ۱۶ دی هم پیش دفاع هست؟
از چه تاریخی تا چه تاریخی هست؟
برای من ۱ بهمن بود انتخاب کردم.

دانش
دی ۱۳, ۱۴۰۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

بله برای من ۱۶ دی را گذاشتن . چقدرم زوده ؛

H
دی ۱۳, ۱۴۰۴ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

۲۲دی هم گذاشتن

آرام
دی ۱۳, ۱۴۰۴ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  H

من ۵ بهمن

مهدوی
دی ۱۳, ۱۴۰۴ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بله از ۱۵ دی شروع میشه

دانش
دی ۱۲, ۱۴۰۴ ۸:۳۵ ب٫ظ

سلام دوستان
ممکنه با تعطیلی کلاسها؛ پیش دفاع ها هم فعلا کنسل بشه ؟؟

علیرضا
دی ۱۴, ۱۴۰۴ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

کاش برای ما که آخرین پیش دفاع هستیم هم حذف میشد.

حمید رضا
دی ۱۲, ۱۴۰۴ ۷:۱۸ ب٫ظ

سلام بر تمامی دوستان و مسئولان در خصوص فرایند پیش دفاع،به عرض می رساند با توجه به تغییراتی که مسئولین در خصوص حذف پیش دفاع انجام دادند کمال تشکر و قدردانی را دارم چرا که برخی اساتید غرض ورزی نموده و به جهت اینکه بار علمی خودشان را به رخ دانشجویان بکشانند بدون هیچ دلیل موجهی عدم کفایت می دادند که این فرآیند باعث سلب انگیزه می شد . چرا که برخی از دوستان را می شناسم که نزدیک به ۱۰ سال در مسیر تدریس قرار دارند و به جهت اینکه عدم کفایت برایشان صادر بشه به مسر پیش دفاع نرفته و هزینه های سنگینی را بر دوش خانواده ها انداخته اند که این امر ناخوشایند برای بک جامعه بوده و بعدها آسیب های جدی بر پیکره یک جامعه وارد خواهد کرد.خدارو شاکرم که این مسیر با بینش و بصیرت مدیریتی حذف گردید و به دغدغه ها پایان داد.

امین
دی ۱۲, ۱۴۰۴ ۲:۳۳ ب٫ظ

سلام خدمت همه
من خودم کارشناس آموزش دانشگاه دولتی هستم
خدایی همه دانشجویان دکتری با یه مقاله در پیتی دفاع می‌کن
ورودی ۹۵
رشته کشاورزی هستم
هنوز نمیدونم این قانون‌های ولکی دانشگاه آزاد برای چیه
یکی نیست بگه با اینکارها خودشون از لحاظ مالی ضرر می‌کن
نه قانونی نه …
هزار و یک سامانه
پژوهش‌ یار
آموزش بار
چمر یار

ناشناس
دی ۱۳, ۱۴۰۴ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  امین

بله تعدد سامانه های مزخرف و بدون خروجی جالبه تو عصر هوش مصنوعی
در نهاد علمی دانشگاه تمسخر علم و دانش است
خیلی مضحکه هنوزم تو دانشگاه ازاد ۵۰۰ تا سامانه وجود داره که همه سر جمع نتونستن کارایی همون سامانه اولی دهه ۸۰ رو داشته باشند یه سامانه جامع پذیرش داشت همه کار توش انجام می داد الان ۵۰۰ تا سامانه مزخرف گذاشته اصلا خود کارشناس ها تماس می گیری تیکت می زنی کار خودشون بلد نیستند
و جالبه سامانه های متعددی داره که ما هنوز از وجود شون خبر نداریم
اگر همه این نیروهای ول و بیکاری که به این سامانه ها اختصاص داده رو جمع کنه ساماندهی کنه هزینه های دانشگاه هم کاهشی میشه
تو دانشگاه دولتی حتی تلفنی و پیامکی کار انجام میشه
حضوری میرن چند نفر نشسته برای راهنمایی و انجام کار
دانشگاه ازاد کلا همه چیزش تعطیله

--
دی ۱۲, ۱۴۰۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

دوستان برای ما که عدم کفایت گرفتیم در پیش دفاع متمرکز قبل،شرایط در ترم بهمن به چه صورت خواهد بود؟ حذف پیش دفاع متمرکز شامل ما هم خواهد بود؟

سینا واحدی
دی ۱۰, ۱۴۰۴ ۳:۱۵ ق٫ظ

دوستان عزیز خبر جدید دارم
پیش دفاع ترم اینده اینطوری میشه
حضوری پیش اساتید خودت پیش دفاع رو انجام میدی ایرادات رو بهت میگن مقاله هات هم باید باشه و پیش دفاع بهت نمره میدن و بهت میگن که میتونی دفاع کنی یا نه یا مثلا کفایت گرفتی یا نگرفتی
دفاع نهایی ی داور از خارج میاد هنوز بحث هستش که از استان بیاد یا از خود دانشگاه باشه در کنار اساتید خودتون قرار بگیره ولی نه استاد راهنما باشه ن مشاور به این میگن داور خارج
مورد دوم نگران نباشین بحث ورودی مطرح نیست از ترم اینده کلا پیش دفاع مسخره حذف شده ضمنا بنده و خیلی از دوستانمون حدود ۱۸ تا نامه نوشتیم به همین خانم دکتر سودابه سلیمانی بابت حذف پیش دفاع و به دکتر طهرانچی عزیز پس هیچ وقت الکی صحبت نکردم

دنیا
دی ۱۰, ۱۴۰۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

سلام این برای دانشجویان ورودی قبل هم هست یا خیر

سینا واحدی
دی ۱۰, ۱۴۰۴ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دنیا

برای همه

M
دی ۱۰, ۱۴۰۴ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

حالا خیلی مقاله دادن راحته برای رشته های مهندسی

کلی وقت ما سر همین مقاله ها تلف میشه

رشته های مهندسی قبل پیش دفاع باید مقاله اولشون چاپ بشه

بخاطر تحریم ها خیلی از مقالات ریجکت میشه و در به در باید دنبال مجله بود

کاش شرط مقاله هم فقط یک مقاله میشد و اون هم تا زمان دفاع نهایی

به هر حال همون آش و کاسه هست فقط یک کم راحت تر شده

از پایه ولی ریشه ای حل نشد مشکل……

N
دی ۱۰, ۱۴۰۴ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

سلام،سپاس بابت خبرهای خوب شما آقای دکتر
ببخشید آقای دکتر حذف پیش دفاع متمرکز شامل ماها که عدم کفایت هم گرفتیم قبلا خواهد بود دیگه؟ انقد بعضی ها میگن شاید بگن هر کی عدم کفایت گرفته قبلا باید باز بره متمرکز،من به شک و استرس افتادم! ولی منطقی نیست و باید شامل همه باشه.لطفا شما و دوستان اگر جزئیات دقیق اطلاع دارید بفرمایید

وانیل
دی ۱۱, ۱۴۰۴ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

استادم میگفت این خانم سلیمانی توو صحبت هاش گفته پیش دفاع یک فرایند در نظر گرفته میشه با گزارش های شش ماهه
یعنی اساتید اگر تایید کنند دیگه جلسه جداگانه ای نداره و تایید اونا میشه کفایت و اقدام برای دفاع اصلی چون هر راهنما و مشاوری مغلطه که دانشجو چه کرده و چه میزان توانایی داره. اساتید میگفتن در واقع پیش دفاع کامل حذف شده ولی برای اینکه یهو سر و صدا نشه این مدلی بیان کردن

رضا
دی ۱۱, ۱۴۰۴ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  وانیل

بله پیش دفاع به طور کامل حذف شده، واقعا پیش دفاع نابخردانه بود.
هدف از پیش دفاع فقط منبع درآمد و منافع مالی دانشگاه آزاد بود.

هدف از دستیاراموزشی هم فقط منافع مالی دانشگاه است. لعنت بر ظالم و ستمگری که این قوانین را بنا کرد.

دانش
دی ۹, ۱۴۰۴ ۹:۵۸ ب٫ظ

دوستان لطفا به سوال من پاسخ دهید ؛ اگر عدم کفایت گرفته باشیم باید دوباره از اول کل پاورپوینت را توضیح دهیم و هر ایرادی که داور گرفته و اصلاح کردیم را مجدد توضیح بدیم؟چون فقط پاورپوینت را بارگذاری میکنیم

مهدی
دی ۹, ۱۴۰۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

سلام در پاورپوینت یک جدول درست کن و تحت عنوان ایرادات داور اول….ردیف دیگر رفع ایرادات ردیف دیگر شماره صفحه و توضیح مختصر فقط پیرو همین صفحه توضیحات بده اگر چکیده فرضییات سوالات و نتیجه گیری رو ایراد گرفته در خصوص این موارد هم توضیح بده شما می بایستی در پژوهشیار در ابتدای رساله این صفحه رو ضمیمه می کردید تا داوران متوجه شود ولی نگران نباش با اعتماد به نفس شروع کن و خود را با داوران درگیر نکن حتی اگر ایراداتی جزیی دیگری گرفتن قبول کن در جلسه دفاع نهایی انشااله انجام میشه .موفق باشید

دانش
دی ۱۰, ۱۴۰۴ ۷:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

متشکرم اقا مهدی
همون اول کار اصلاحات داوران را بگو یا آخر ارائه بگم

مهدی
دی ۱۰, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  دانش

اول کار

دانش
دی ۱۳, ۱۴۰۴ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

ممنون اقا مهدی
انشالله بهترینها براتون اتفاق بیفته.
یعنی یک اسلاید برای ایرادات هر داور درست کنم ؟
مثلا برلی من ۹ داور ایرادی گرفتن برای ۹ داپر ۹تا استاد حدا درست کنم ؟

صبور باشید
دی ۹, ۱۴۰۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

یه وقت بدترش نکنن صلوات !

تو غیرمتمرکز میگن پیش دفاع حضوریه !

حالا من بعد رو پروپوزال یا گزارش شش ماهه سخت گیری میکنن

در کل من فرق خاصی ندیدم

همون آش و کاسه هست فقط اسمشو عوض کردن…

دقیقا همون قدرم طول میکشه

خیلی حالا اساتید دانشگاه های خود طرف همکاری میکنن…..

صبور باشید
دی ۹, ۱۴۰۴ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

حالا باید ببینیم بخشنامه بیاد توش چی ذکر میشه

اینجور که من برداشت کردم پیش دفاع حذف نشده بلکه استانی یا شایدم شهرستانی شده

که مثلا به جای ۹ داور با چند داور از دانشگاه خود طرف با یک داور خارجی فکر میکنم تشکیل بشه که حالا میگم فقط بخشنامه رو باید ببینیم و خانم سودابه سلیمانی فعلا فقط حرفش رو زد و مشخص نیست در بخشنامه چی ذکر بشه

حالا رشته های فنی که شرط مقاله شون فک کنم هیچ تغییری نکرده و تا مقاله اول اوکی نشه همین پیش دفاع غیرمتمرکز هم امکانش نیست

حالا خیلی چاپ مقاله اول برای رشته های مهندسی راحته ……..

توصیه میکنم دوستان نه خوشحال و جو زده باشن نه نا امید

فقط منتظر بخشنامه باشید که چی ذکر میشه

کاش شرط مقاله اول رو هم بردارن… که فقط یک مقاله کافی باشه

دانش
دی ۹, ۱۴۰۴ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

دوستان یعنی کسی که عدم کفایت گرفته نباید دیگه ارائه بده فقط اصلاحات را میگه به داورها؟؟

آرام
دی ۹, ۱۴۰۴ ۸:۵۲ ق٫ظ

سلام
من امروز تاریخ پیش دفاع برای ۵ بهمن انتخاب کردم . الان با این بخشنامه جدید تاثیر نتیجه این اخرین پیش دفاع چی میشه ؟

احمد
دی ۹, ۱۴۰۴ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

آرام جان بفرمایید حد فاصل زمان برای پیش‌دفاع معلومه؟ از چه زمانی شروع و تموم میشه؟

آرام
دی ۹, ۱۴۰۴ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

۱۴۰۴/۰۹/۲۶ – اطلاعیه تغییر تاریخ رزرو جلسات پیش دفاع زمستان ۱۴۰۴

اطلاعیه تغییر تاریخ رزرو جلسات پیش دفاع زمستان ۱۴۰۴

به اطلاع کلیه دانشجویان و واحدهای دانشگاهی می رساند جهت تسریع در شروع برگزاری جلسات پیش زمستان ۱۴۰۴ دانشجویان دکتری تخصصی و فراهم آوردن شرایط دفاع و فارغ التحصیلی در ترم جاری ، تاریخ رزرو جلسات پیش دفاع به شرح زیر اصلاح می گردد .

تاریخ رزرو جلسات برای متقاضیانی که قبلا عدم کفایت دریافت کرده اند : ۱۴۰۴/۱۰/۰۹

تاریخ رزرو جلسات برای سایر متقاضیان : ۱۴۰۴/۱۰/۱۰

این اخرین پیام پژوهشیار بود

چون یکبار رد شده بودم ۱۰/۹/ نوبتم بود صبح انتخاب کردم فقط ۵ بهمن را داشت دو نوبت داشت ۸:۳۰ صبح انتخاب کردم

مهدوی
دی ۹, ۱۴۰۴ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

سلام
کجا گفتند کیفیت پیش دفاع بعد از عدم کفایت به چه صورت است؟
تصور ما اینه که پیش دفاع در این مرحله هم مثل دفعه اول است.

احمد
دی ۱۰, ۱۴۰۴ ۲:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

آرام جان ممنونم از لطف شما ولی اینو که خودم خوندم و میدونم. در دوره بیستم مثلا گفتن ثبتنام فلان روز است و پیشدفاع از فلان تا فلان روز برگزار میشه. تاریخ شروع و پایان پیشدفاع را میخواستم بدونم. با اینحال ممنونم

آرام
دی ۱۰, ۱۴۰۴ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

برا رشته تاریخ و تمدن فقط یک روز زده بوده ۵ بهمن

دو نوبت ساعت هشت و نیم و ساعت ۱۰ونیم

تاریخ دیگه ای نداشت

دانش
دی ۹, ۱۴۰۴ ۷:۲۳ ق٫ظ

سلام
یعنی اگر عدم کفایت گرفته باشیم باید دوباره از اول کل پاورپوینت را توضیح دهیم و هر ایرادی که داور گرفته و اصلاح کردیم را مجدد توضیح بدیم؟چون فقط پاورپوینت را بارگذاری میکنیم

پریوش
دی ۹, ۱۴۰۴ ۵:۴۶ ق٫ظ

خب چرا همینو زودتر نگفتن؟!
اینایی که پیش دفاع متمرکز ثبت نام کردن الان باید کلی استرس بکشن! من خودم کلی ناراحت بودم که وای تا آخر سال دوباره تمدید میکنن پیش دفاع رو یا نه!

چقدر اذیت شدم چهار ساله!!!

S@S
دی ۹, ۱۴۰۴ ۱:۴۱ ق٫ظ

نگران نباش استاد عزیز
همین که فرد شجاع و اثر گذاری هستید
و تونستید با پیگیری و اطلاع رسانی
مشکل خودتان و دوستان را حل نمایید.
گویای شخصیت بالا و توانمندی شماست
تعدادی از دوستان هم تحت فشار بودند
و سوالاتی در ذهن شان شکل گرفت
که الان متوجه قضاوت عجولانه شدند
این فقط برای امروز و دیروز نیست
کلا افراد پویا و تلاشگر و مطالبه گر
ابتدا طرد شده و نادیده گرفته می شوند
اما به تدریج مورد اعتماد و وثوق همگان قرار می گیرند.
سلامت و پیروز باشید استاد
همه منتظر خبرهای خوش بعدی تان هستند
ان شاء الله خبر قبولی و گذر از این مرحله
حرف و عمل شما شفاف و درست بود
اما برخی ها تحت تاثیر انبوه اخبار متناقض بودند که جسته گریخته
از زبان برخی افراد و یا از واحدهای مختلف مخابره می شد.
با آرزوی بهترینها

سینا واحدی
دی ۹, ۱۴۰۴ ۰:۴۶ ق٫ظ

سلام آبان ماه اولین نفری بودم که رفتم سازمان مرکزی و با چندتا مسئول صحبت کردم بابت گرفتاری های دانشجویان دکتری همون زمانی که خیلی ها میومدن اینجا به بنده تهمت میزدن که دارم شایعه پراکنی میکنم من سازمان مرکزی بودم و اعلام کردم ترم اینده حذف هستش کسی دفاع نکنه اما فقط یه عده ای به بنده تهمت زدن
کجان اون افراد؟؟؟چرا دیگه کامنت نمیذارن؟واقعا جز بی شخصیتی از شما هیچی ندیدم واقعا متاسفم که به شماها میگن دکتر که حتی به خودتون سختی ندادید پاتون رو بذارین سازمان مرکزی ولی کلی حرف به من گفتین حالا رو سیاهیش برای شما موند

ناشناس
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

تالار گفتگو Phdtest یه تالار گفتگو جدید با مضمون خبر جدید لغو پیش دفاع متمرکز ایجاد کرده و ۹ نفر رفتن کامنت گذاشتن
الان دیگه ما باید فقط خبر ان شاءالله قبولی مون بیاییم اینجا اعلام کنیم
ان شاءالله زودتر اجرایی بشه

سینا واحدی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۹:۲۳ ب٫ظ

سلام پیش دفاع حذف شده سودابه سلیمانی دستورش رو داده به واحدها و دستور داده دانشجویان دکتری میتونن سر جلسه امتحانات از گوشی و هوش مصنوعی استفاده کنند
من اگه خبری رو گفتم پیگیری کردم از سازمان مرکزی
اون دوستانی که به بنده تهمت زدن که دارم شایعه پراکنی میکنم واقعا بی شخصیت اند. همین

دانش
دی ۸, ۱۴۰۴ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

سلام آقای واحدی.
من به شخصه آرزو میکنم زندگیتون همیشه ایام مملو از شادی و نشاط باشه . روزی که این خبر را اعلام کردین من خیلی خوشحال شدم . بهترینها را براتون آرزو دارم

ناشناس
دی ۸, ۱۴۰۴ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

با سلام و احترام فراوان
بله جناب دکتر تلاش و پیگیری حضرتعالی قابل تحسین است
و خبر خوش از آینده دادید
اما عجول بودن و قضاوت کردن در ذات جامعه است
و ارتباطی با بی شخصیتی ندارد.
قطعا شادی این خبر تقدیم به انهایی که گام برداشتند
نه فقط منتظر نشستند و عجولانه قضاوت کردند
سلامت باشید
از نشانه های شخصیت والا احترام به شخصیت دیگران است
باسپاس بیکران

دانش
دی ۸, ۱۴۰۴ ۸:۵۳ ب٫ظ

دوستان اگر یکبار عدم کفایت گرفته باشیم اصلاحات که داوران بار اول گفتن را باید در پاورپوینت بیاریم و برای داوران توضیح دهیم ؟

مهدی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

سلام بله فقط ایرادات با اصلاحات انجام شده با ذکر صفحات

دانش
دی ۸, ۱۴۰۴ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام اقا مهدی. ممنون از پاسخگویی شما . یعنی دوباره از اول همه چیز را توضیح دهیم دوباره هر اصلاح را مجدد توضیح بدیم؟چون کا فقط پاورپوینت را بارگذاری میکنیم

مهدی
دی ۹, ۱۴۰۴ ۶:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  دانش

سلام ایرادات را بهمراه اصلاحات صورت گرفته در یک صفحه و یک اسلاید با جدول بیاورید و بارگزاری نمایید فقط این موارد رو بیان کنید لازم نیست وارد جزییات شوید موفق باشید

امینی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۸:۲۸ ب٫ظ

دوستان به نظر شما در دی ماه پیش دفاع بکنم یا صبر کنم ترم بهمن؟

مهدی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  امینی

درنگ نکن انجام بده

مهدی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۸:۱۰ ب٫ظ

سلام خدمت دانشجویان محترم بنده شرایط شما را درک می کنم مراحل را طی نمودم پیش دفاع از ترم آتی استانی می شود.موفق باشید

مهدوی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

در ویدیو گفته شده که پیش دفاع حذف شده، اسمی از استانی نبود.

سینا واحدی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۶:۰۶ ب٫ظ

https://phdtest.ir/?p=230961
سلام خبر و فیلمی که امروز منتشر شده پیش دفاع حذف میشود از ترم دیگه
اون دوستانی که به بنده تهمت زدن که شما دروغ میگی رو نمیبخشم چرا باید دروغ بگم منم از جنس شما هستم منم دانشجو هستم چه دلیلی داره دروغ بگم اولین کسی بودم گه گفتم پیش دفاع حذف میشه

M
دی ۸, ۱۴۰۴ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

سلام،خدا شما رو حفظ کنه و خداوند نگهدار همه دانشجویانی باشد که از طریق نامه نگاری و مراجعه حضوری ،فعالیت در فضای مجازی و سایت ها صدای اعتراض ها را به سازمان مرکزی رساندند.
بله درست میفرمایید ،متاسفانه تا همین دیروز دوستانی اینجا بقیه رو به شایعه پراکنی متهم کردند،در حالی که اکثر دوستانی که اینجا کامنت میگذاشتند خبرها را به نقل از پژوهش واحد دانشگاهشان میگفتند و همگی گفتند از ترم بهمن اجرا میشود،خدا را شاکریم که این اتفاق افتاد و خبر خوشی برای همه گرفتاران در فاجعه پیش دفاع متمرکز قبلی بود.همگی سلامت و پاینده باشید

M.z
دی ۸, ۱۴۰۴ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

ممنونیم جناب دکتر واحدی بزرگوار

قوچعلی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱:۲۸ ب٫ظ

در هر صورت یه بازی کثیف دیگه!!!

پیمان
دی ۸, ۱۴۰۴ ۸:۳۷ ق٫ظ

پیش‌دفاع دکتری دانشگاه آزاد از حالت متمرکز خارج می‌شود

معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد: نگرانی‌های حاصل از پیش‌دفاع در دانشگاه آزاد حذف و از نیم سال آتی از حالت متمرکز خارج می‌شود

متین
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

این نقل قول آیا واقعا وجود داشته؟؟

....
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  متین

بله خداروشکر ،ویدئو سخنرانی منتشر شده.گفتند از ترم بهمن اجرا میشود انشالا و پیش دفاع از حالت متمرکز خارج میشود.

S@S
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ....

بهتر خدا رو شکر
از شر یه مشت داور … راحت می شیم
البته این یه درد اجتماعی که ما ایرانی ها دچارش شدیم
تا به یه جایگاهی می رسیم
دیگه هیچ خدایی رو بنده نیستیم
این ۱۱ داور نمونه این رفتار نامطلوب بیمار گونه اجتماعی هستند
کاش یه پژوهش راهبردی در این زمینه انجام بشه
خیلی مفید واقع میشه
شاید با ارزش تر از حل معضل خشکسالی

رضا
دی ۸, ۱۴۰۴ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

مستند فرمایش شما رو از کجا میتوان بدست آورد؟ یعنی این ویوئویی که فرمودید در کجا قابل رویت هست؟

س.ر
دی ۸, ۱۴۰۴ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

لطفا لینک این ویدیو را بگذارید.

علی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۲:۳۹ ق٫ظ

دوستان. بیشتر کسانی که در این سایت پیام میزارند معمولا کسانی هستند که یا اولین بار میخوان در پیش‌دفاع شرکت کنند یا عدم کفایت از داوران به هزار و یک دلیل دریافت کردند. متاسفانه هم‌افزایی بین افرادی که پیام میزارند وجود ندارد تا تجربیاتشون از جلسه پیش‌دفاع به اشتراک بزارن. ولی خدمتتون عرض کنم که حسب تجربیات اساتیدم که چندین پیش دفاع را طی کردند و نکات جالبی را مطرح نمودند رو مایلم با شما به اشتراک بزارم: اول: تسلط کامل به پاور دوم: لحن و سخنوری شما که نشاندهنده تسلط شما روبه داوران به اثبات میرسونه سوم: پاور رو اصلا روخوانی نکنید و سعی کنید موضوعات رو به عنوان یک روایتگر قهرمان با اب و تاب بیان کنید. اینم بدونید داوران بیشتر از شما مطلع نیستند چون شما کار کردید و اشراف به موضوعات دارید چهارم: قاطع و با اعتماد بنفس صحبت کنید و موضوعاتتون را داستان وار بیان کنید و از کلمات خشک و بی‌روح پرهیز کنید چون متوجه میشن روخوانی میکنید پنجم: اگر هرچه بشما تاختند اعتراض نکنید چون کاری از دست شما برنمیاد و سعی کنید صبوری کنید. ششم: حتما اگر رساله رو خودتان کار کرده باشید اشراف به موضوعاتش دارید و میتونید استدلال کنید که چرا این مطالب را بیان کردید و چرا بعضی‌ها رو بیان نکردید. بیشتر استدلال و پاسخ به سوال به صورت منطقی قابل قبول خواهد بود. هفتم: اگر سوالی پرسیدن که جوابشو نمیدونید به صراحت نگید نمیدونم ولی با صداقت بیان کنید که در حوزه سوال طرح شده تحقیقی انجام ندادم… ادامه نظر»

فرزانه
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

با کمال احترام به نظر استاد جنابعالی و انعکاس موضوع توسط شما متاسفانه دریافت عدم کفایت به هیچیک از موارد عنوان شده توسط جنابعالی بستگی نداره و داوران با نظر منفی و اعطای عدم کفایت حضور پیدا می کنند کاش حداقل بعد از این همه گلایه دانشجویان خود ما علت اصلی ماجرا را بدونیم و برای گرفتن حقمون تلاش کنیم.

علی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

فرزانه ارجمند، مشخصه متن را با دقت مطالعه نکردی و فقط خوندی و درکی نداشتید. سبک و سیاق جملاتم اشتراک گذاری تجربیات بود که منم تجربه خودم رو با توجه به گفته‌های استاد راهنمایم برایتان مطرح کردم. من در جلسه اول پیش‌دفاع، کفایت به شرط اصلاح گرفتم و تکمیلشم کردم و ارسال هم شد. معلومه با دقت و درک معنا و مفهوم مطالعه نکردی. اگه خوب مطالعه کنی نکات مهم رو بیشتر از روخوانی صرف متوجه میشی.

ناشناس
دی ۸, ۱۴۰۴ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
دوست عزیزم
دکتر جان
با نظر جنابعالی موافقم
حتی در کنفرانس های کلاسی هم تسلط بر پاور و فن بیان موثر است.
با آنچه در خصوص به هزار و یک دلیل عدم کفایت گرفته اند هم موافقم
اما برادر گرامی علی جان دو نکته مهم به فرمایشات تجربی اساتید اضافه کنید.
در پیش دفاع متمرکز کفایت به شرط اصلاح وجود خارجی نداشته
و اصلا به دانشجو اجازه مدیریت جلسه را نمی دهند
شما رساله را نوشتید اوکی
شمار کارتان را انجام دادید
و بر پاور تسلط داشتید این فقط ۳۰ درصد کار است
نگرانی از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پرسش و پاسخ و همان تاخت و تازهاست
که شما هیچ کنترلی بر آن ندارید
از طرفی به اعتراف خودشان ۴۰ درصد دانشجویان باید اینقدر در این مرحله درجا بزنند که یا خودشان
خسته شوند یا اخراج پژوهشی شوند !!!!
و بازهم به اعتراف خودشان در گفتگوی اخیر
۳۰ درصد دانشجویان به مشکل اساسی برخورد کرده اند
که البته ۱۰ تا ۱۵ درصد را سانسور کرده !!!!
من حیث المجموع با یک مافیا طرف هستیم.
نه چند تا داور گوگولی
بخونی از رو میگن نه
با ناز بخونی بگن ها بله این خوبه
اومدن مصمم برای قلع و قمع
و البته چالش ها و تجربه ها متفاوت هستند.

علی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

خب دیگه خداروشکر برداشته شد اون مافیایی که فرمودید. ولی من کفایت با اصلاحات گرفتم که بعد از انجام اصلاحات به کفایت به مرحله ۱۳ رفتم. بنا به منابع خبری رسمی از ترم آینده دیگه پیش دفاعی نیست

ناشناس
دی ۸, ۱۴۰۴ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلامت باشید بله خوش خبر باشید دکتر جان
موفق و پیروز ان شاءالله

ندا
بهمن ۱, ۱۴۰۴ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سپاس بابت اشتراک کذاری این تجربیات مفید

H
دی ۷, ۱۴۰۴ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

زمان پیش دفاع حداکثر چقدرهست؟ و تعداد اسلاید پاورپوینت چقدر باید باشه؟کسی اطلاع داره؟

ناشناس
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  H

تعداد اسلایدها معمولا با نظر استاد راهنما مشخص میشه
ولی بیشتر در محدوده ۷۰ تا ۸۰ اسلاید
که در ۲۰ دقیقه قابل اجراء باشه توسط دانشجو
البته خودتون حتما جلسات دفاع شرکت کردید تجریبات دیگر دوستان هم هست
نه آنقدر زیاد که حوصله شون سر بره
نه اونقدر کم که بگن به فلان موارد اصلا اشاره نشده بود
پاور پوینت خلاصه جامعی از رساله است

علی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

فرمایش دوست عزیزمون صحیح هست و تعداد اسلاید رو استاد راهنما تعیین میکنه حتی متن اسلایدها هم اسناد راهنما مشخص میکنه. دوستان که هم رشته و همدانشگاهی بودند گفتن که پاورهاشون به تعداد ۱۸ تا ۱۹ تا بوده که چون موضوعات رساله نظری بوده و شکل و آمار و نمودار نداشته به صورت متنی ارائه کردند. رشته‌ها و نظرات اساتید مختلفه و رویه یکسانی تبعیت نمیشه

علی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  H

طبق بخشنامه دانشگاه یکساعت هست. ۵ دقیقه اول استاد راهنما ۲۰ دقیقه حداکثر دانشجو ارائه میدهد و دوباره ۵ دقیقه استاد راهنما و حداکثر نیمساعت هم برای هیات داوران.
ولی طبق تجربیات دوستان که پیش‌ دفاع را طی کرده بودند گفتند ۱۵ دقیقه دانشجو ارائه میدهد. بعد ۱۵ دقیقه پرسش و پاسخ و ایرادات هیات داوران و نهایت در نیمساعت تموم میکنند. و نیمساعته بعدی جمع بندی و اعلام نتیجه حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت که برای اولین‌ها عدم کفایت برای پرداخت مجدد شهریه هدیه داوران عزیز خواهد بود. البته ناگفته نماند رشته‌ دوستانی که تجربه خودشان را بیان کرده بودند علوم انسانی بوده و رساله‌ها آنها هم نظری بوده شاید برای رشته‌های دیگر چنین نباشه. این مطالب را هم اساتید مختلف راهنما هم تایید کردند

S@S
دی ۸, ۱۴۰۴ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

برای بقیه رشته ها هم داستان همینه
رشته های فنی مهندسی و علوم پایه
شرایط وحشیانه تر است
در برخی جلسات ۱۵ دقیقه تا جلسه به حد نصاب برسه
اساتید راهنما با ناز،و ادا و خواهش و التماس
فقط آنلاین میشن
صرفا در حد اعلام وجود
بدون حتی یه کلمه اضافی

فاقد کفایت!!
دی ۷, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

هر چی بود تا حالا باید مشخص میشد

علی
دی ۷, ۱۴۰۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

نکته اینجاست چرا در این دوره پیش دفاع مثل دوره ۲۰ مدت زمان شروع و انتهای پیش‌دفاع را مشخص نکردند. دوره قبلا حدود زمانیش برای پیش‌دفاع مشخص بود

فاقد کفایت!!
دی ۷, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خوب که چی؟

علی
دی ۸, ۱۴۰۴ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  فاقد کفایت!!

چی رو تو متن گفتم. بخاطر همین عدم کفایت میگیری آی‌کیو

S@S
دی ۸, ۱۴۰۴ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  فاقد کفایت!!

بعید به نظر می رسه بخوان دست شون از جیب دانشجوها در بیارن

علی
دی ۷, ۱۴۰۴ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

نکته اینجاست چرا در این دوره پیش دفاع مثل دوباره ۲۰ مدت زمان پیش‌دفاع را مشخص نکردند. دوره قبلا حدود زمانیش برای پیش‌دفاع مشخص بود

الهام
دی ۷, ۱۴۰۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

دوستان پیش دفاع آبان را رد شدم برای ترم جدید کی باید اقدام کنم؟

ناشناس
دی ۷, ۱۴۰۴ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

باید دو ماه از تاریخ رد شدن بگذره
ولی برای نوبت دوم حتما با کارشناس اداره پژوهش واحدتان صحبت کنید.
ببیتید مراحل چطوری هست

دانش
دی ۶, ۱۴۰۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

من ۹ دی، وقت گرفتن نوبت پیش دفاع است .
یعنی همون روز باید پاورپوینت بارگذاری کنیم؟؟یا روز پیش دفاع ؟چند روز بعد از گرفتن وقت پیش دفاع ما فرصت مطالعه داریم ؟

ناشناس
دی ۷, ۱۴۰۴ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  دانش

بله روز جلسه باید ابتدا فایل بارگزاری بشه
حتی قبل از جلسه تو جلسات آزمایشی هم می تونی بارگزاری کنی
روز جلسه از روی پاورت دفاع می کنی
از روز رزرو جلسه ، تاریخ برگزاری جلسه مشخص میشه
الان شما اگر رزرو کردی تاریخ پیش دفاع و ساعت اش رو می دونی
همون روز،و همون ساعت
پاورت باید اماده باشه و مسلط باشی به پاور
مگر میشه رزرو کردی
اما تاریخ و ساعت پیش دفاع که معلومه ؟؟!!

دانش
دی ۷, ۱۴۰۴ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

خیلی خیلی سپاسگزارم. ممنون بابت توضیحات جامع و کامل شما. من یکبار عدم کفایت گرفتم. الان بار دوم هست و باید ۹ دی تاریخ پیش دفاع را رزرو کنم

محبوبه
دی ۷, ۱۴۰۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

سلام وقت گرفتن پیش دفاع برای ترم بعد کی هست؟

خورشید
دی ۷, ۱۴۰۴ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محبوبه

اگر کسی میدونه بهمن و اسفند هم پیش دفاع هست یا نه
لطفا بگه…
یا میره تا اردیبهشت نوبت بعدش؟!!

دانش
دی ۶, ۱۴۰۴ ۴:۱۷ ب٫ظ

چه بساطی برامون درست کردند
همه برا دفاعشون تدارک میوه و شیرینی و لباس می‌بینند. ما باید به فکر ۹تا داور از همه جا بی خبر باشیم

خورشید
دی ۶, ۱۴۰۴ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

اینقدر خودتون رو آزار ندید
چرا به کسانی فکر نمی‌کنید که این مرحله رو گذروندن؟! همین دو ماه پیش چند تا از همکاران من پیش دفاع و دفاع کردن اونم در رشته هاس مختلف مشاوره و کامپیوتر و …شما هم به کارتون مسلط باشید و تدارک میوه و شیرینی و لباس هم ببینید…

اینقدر برای خودتون بیش از حد بزرگش نکنید. مرحله سختیه ولی میگذره

س.ر
دی ۶, ۱۴۰۴ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  خورشید

به فکر میوه و شیرینی هم نباشید، چون ممنوع شده.

خورشید
دی ۶, ۱۴۰۴ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  س.ر

پس بیاین واحد مشهد!
آخرین دفاعی که دیدم شب یلدایی بود بسته های پذیرایی

دانش
دی ۶, ۱۴۰۴ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  خورشید

بله درسته . منظور من لذت اون دفاع هست. و شیرینی مدرک دکترایی که می‌شد باشه ولی تلخش کردند.
دوستان بعد از انتخاب زمان پیش دفاع
چند روز فرصت داریم تا پاورپوینت درست کنیم ؟

ناشناس
دی ۶, ۱۴۰۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

پاورت باید آماده باشه
اگر نیست سریع اقدام کن
روز جلسه باید بارگزاری کنی
و مسلط باشی به اجراء
و سوالات احتمالی داورها از اسلایدها

دانش
دی ۶, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

ممنون از پاسخگویی شما. من ۹ دی، وقت گرفتن نوبت پیش دفاع است .
یعنی همون روز باید پاورپوینت بارگذاری کنیم؟؟یا روز پیش دفاع ؟چند روز بعد از گرفتن وقت پیش دفاع مادر فرصت مطالعه داریم ؟

دانش
دی ۶, ۱۴۰۴ ۲:۲۴ ب٫ظ

باسلام.
سامانه پژوهشیار به روزرسانی شد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد . فقط با این حرفها وقتمون هدر میره و بس

خورشید
دی ۶, ۱۴۰۴ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

بله درسته
فقط چقدر زشت و ناپسند بود حرکت این افرادی که شایعه پراکنی کردن این مدت و هی اخبار دروغ از خودشون ساختن!

دانشجو
دی ۶, ۱۴۰۴ ۱:۵۰ ب٫ظ

از دوستان کسی برای دستیاری آموزشی ثبت نام کردند؟ آیا تجانس کارشناسی با دکتری جز شروط لازم برای دستیاری است؟ کسی هست به دلیل عدم تجانس کارشناسی با دکتری عودت خورده باشه؟؟
ممنون میشم دوستان پاسخ بدهند

س.ر
دی ۶, ۱۴۰۴ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

به هیچ عنوان ثبت نام نکنید، دستیاری راهی برای ادامه دزدی دانشگاه آزاد است.
ساعتی ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان پرداخت میشود که با تاخیر یک ساله پرداخت میشود و به هیچ دردی هم نمیخورد.
دانشگاه آزاد قصد جذب ندارد، فقط به فکر گول زدن بقیه و تلکه کردن است.

مسعود
دی ۶, ۱۴۰۴ ۲:۴۱ ق٫ظ

با سلام.اگه از ترم بهمن پیش دفاع بخواد استانی بشه باز یه ترفند دیگست واسه اینکه مجددا نصف شهریه ثابت مبلغ ۲۵-۲۶ میلیون تومان دیگه بابت انتخواب واحد بهمن ماه هزینه کنیم و باز با هماهنگی قبلی با داوران در پیش دفاع دانشجویان رو رد کنند.به نظر بنده اگه تمامی دانشجویان انتخواب واحد نکنند و شهریه هر ترم پرداخت نکنند دانشگاه ازاد به خاطر اینکه بتونه مجددا دانشجویان رو بکشونه واسه انتخواب واحد و پرداخت شهریه پیش دفاع رو حذف میکنه چون هدف دانشگاه ازاد اینه که کسری بودجشو با دانشجویان مقطع دکتری جبران کنه.هر کدوم از دانشجویان با برچیده شدن بساط پیش دفاع مجبوره نصف شهریه ثابت ترم هایی که انتخواب واحد نکرده رو واسه دفاع نهایی پرداخت کنه پس بزودی این بساط پیش دفاع برچیده میشه نه به خاطر دانشجو بلکه به خاطر پرداخت شهریه این ترم ها.پس فریب پیش دفاع استانی رو نخورید چون مجددا همه رو عدم کفایت میدن .شهریه پرداخت نکنید و دست نگه دارید تا پیش دفاع رو کلا حذف کنند.شک نکنید دانشگاه ازاد حاضر نیست از پول این همه دانشجو که پشت پیش دفاع موندن و انتخواب واحد دیگه نکردند و شهریه پرداخت نکردند بگذره.هدفشون فقط افزایش تعداد ترم های دانشجو و پول ماست.پس فریب پیش دفاع استانی رو نخورید و جیب خودتونو بیش از این خالی نکنید.صبوری کنید و انتخواب واحد نکنید و شهریه ندید تا مجبور بشن واسه گرفتن شهریه این ترم ها پیش دفاع رو حذف کندد.

متین
دی ۶, ۱۴۰۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

حقوق هیات علمی ها و رییس ها و مدیران دانشگاه آزاد از راه ظلم و ستم حاصل میشود و نه از راه درست.

ناشناس
دی ۶, ۱۴۰۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

بله انتخاب واحد
هم داستانی شده
و شهریه های مضاعف

هادی عزیزی
دی ۵, ۱۴۰۴ ۳:۵۸ ب٫ظ

با تشکر از عزیزانی که این درخواست رو مطرح کرده‌اند چاپ شده ولی متاسفانه و اصلاحات ما هم در یک فرایند نمایش تایید معاون علمی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی تایید شده اما متاسفانه با داورهای جدید اومدن به صورت مبهم غیرعلمی غیر شفاف کامنت‌هایی دادن که با عرض تأسف واقعاً آدم نمی‌دونه باید چی بگه یکی دلایل دیگش اینه که کجای دنیا واقعاً این یه رساله دکترا با این همه نتایج با این همه اندازه گیری ها که کار بخش مهمش اندازه‌گیری بود چه میشه ما توی فضای مجازی این همه رو به استاد بفهمونیم اونم استادی که تخصص این کارو نداره اصلاً مثلاً موضوع رساله من کنترل هوشمند مولد خورشیدی است که با اهداف کنترل و بهینه سازی هستش اما به جرئت می‌تونم بگم و اثبات می‌کنم که کما اینکه در شکایت شکایتی که دارم ثبت می‌کنم هستش هیچک از اینا اصلاً تخصص این کار ندارن گذشته از این وقت نمیزنم برای مطالعه رساله و نتایج میان دوباره متأسفانه بدون در نظر گرفتن تاییدات قبلی که همونج که عرض کردم من دو تا مقاله معتبر دادم ه هر دوتاش سازمان مرکزی اون مجله ها را تایید کرده در واقع اصلاحات رساله من طی یک فرایند نه ماهه از تهران تا استان مربوطه تایید شده دوباره برگشته کمیته تخصصی تایید شده ولی متاسفانه دوباره یه عده داورهای جدید که غالباً هم جوون هستن متاسفانه اینا باز میان دوباره خودسرانه مسائلی رو مطرح می‌کنند که اونم مسائل غیرعلمی بدون دلیل بدون به اصطلاح بدون دلیل علمی بدون اینکه توضیح بدم چرا… ادامه نظر»

Arman
دی ۵, ۱۴۰۴ ۴:۲۶ ق٫ظ

در خصوص تعداد مقالات هم مثل دانشگاههای دولتی باید اجازه بدن با اکسپت یک مقاله دفاع نهایی کنیم

س.ر
دی ۵, ۱۴۰۴ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  Arman

دانشگاه آزاد همه چیز برایش نون دونی هست.
۱.حذف اساتید دکتری تمام با سابقه و جایگزینی با دستیارآموزشی بی تجربه
۲. اضافه کردن مقاله دوم بر خلاف دانشگاههای دولتی
۳. قرار دادن پیش دفاع با ۱۰-۹ داور
خدا نگذره از باعث و بانی این طرح های عجیب و غریب
وقتی هدف فقط منافع مالی باشد، همین میشود.

محمد
دی ۴, ۱۴۰۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

دوستان با توجه به اینکه از امروز سامانه پژوهشیار در حال بروزرسانی هست به نظرتون میخوان چه تغییراتی اعمال کنند؟

....
دی ۴, ۱۴۰۴ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

با توجه به اینکه دیروز آخرین تایم رسیدن به مرحله ۱۱ برای پیش دفاع جاری بوده، فراخوانی اطلاعات انجام شده و اسامی افراد از پژوهشیار به وادافا اعلام شده و کارشون تمام شده، امیدواریم این به روزرسانی برای منحل شدن مرحله ۱۱ باشه،چرا که انشالا با توجه به صحبت های چند تا از پژوهش های واحدهای سطح تهران ،این شیوه منحوس پیش دفاع متمرکز قرار است برچیده بشه و دیگر نیازی به مرحله ۱۱ نخواهد بود .توکل به خدا

علی
دی ۴, ۱۴۰۴ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

قبلا پژوهشیار اعلام و اطلاع‌رسانی کرده بودند که بروزرسانی خواهد شد و این اقدام هیچ ربطی به حذف پیش‌دفاع و… نداره. به موضوعات با دقت نظر بیشتر نگاه کنید.

منتظر
دی ۴, ۱۴۰۴ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله درسته قبلا اطلاع رسانی شده بود خوب وقتی بروزرسانی می کنند قراره که تغییراتی اتفاق بیفتد حالا اینکه فقط سامانه رو میخوان جدیدش کنن یا تغییرات اساسی . انشالله تغییرات اساسی در راستای حذف پیش دفاع باشه

علی
دی ۴, ۱۴۰۴ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

انشاالله که همینطوری که می‌فرمایید باشه.

خورشید
دی ۴, ۱۴۰۴ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من که چند لحظه پیش وارد پژوهشیار شدم
همه مراحل از جمله گام ۱۱ سرجاش بود! فقط ظاهر و برخی عناوین تغییر کرده بود! همین… دیگه داشتم میچرخیدم که پیام داد در حال بروزرسانی است و ارتباط قطع شد…

این پیش دفاع متمرکز سرجاشه همچنان…

فرشته
دی ۴, ۱۴۰۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر ،منظور از پیش دفاع استانی چیست؟ مثلاً کسی که در یکی از واحد‌های تهران درس میخونه از استان تهران داور انتخاب میشه؟؟

علی
دی ۴, ۱۴۰۴ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

یعنی پیش‌دفاع از داوران استان انتخاب میشوند. بله دقیقا

سینا واحدی
دی ۴, ۱۴۰۴ ۱:۰۰ ق٫ظ

سلام دوستان من هم مقاله فارسی و انگلیسیم اماده هستش و رتبه q1 هم داره پیش دفاع این دفعه رو شرکت نکردم
امروز با مدیرگروهم صحبت کردم گفت میخواد از کشوری به استانی تبدیل بشه و راحت تر و اساتید خودت هستن بجز اساتید خودت از استان مثلا ۲نفر دیگه هم میارن اینطوری میشه
کار خیلی سبک تر میشه
بابت نمره زبان هم با ۲تا ۴۲ به بالا میتونی دفاع نهایی رو انجام بدی و خلاص لازم نیست ۴۸ بشی

m
دی ۴, ۱۴۰۴ ۲:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

سلام. از ترم بهمن منظورتون هست اینطور میشه؟

علی
دی ۴, ۱۴۰۴ ۳:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

دوست عزیز جمله می‌خواد کمی تامل برانگیز نیست که مثلا چه زمانی انشاالله؟ ی سوالی هم بفرمایید از مدیر گروه محترم که بامید خدا این خواستن کی محقق میشود؟؟

Ha
دی ۴, ۱۴۰۴ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سینا واحدی

شما که قبلاً گفتین کلا حذف میشه!

خورشید
دی ۳, ۱۴۰۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

چرا اینجا هر کسی یه چیزی میگه! مگر میشه تهران شمال بگه حذف، واحد دیگه بگه استانی و باز واحد دیگه ام بگه همچنان ادامه داره به روال قبل؟!!!
از خودتون میگید؟!

علی
دی ۳, ۱۴۰۴ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  خورشید

دوست گرامی همه صحبت‌های در اینجا بر مبنای شنیده‌هاست. بله ما هم شنیدم ولی دانشگاه میگه فعلا بخشنامه‌ایی نیامده و وقتی برای زمستان پیش‌دفاع میزارند یعنی فعلا این راه کماکان ادامه دارد. پیشنهاد می‌کنم به جای دلخوش بودند به اما و اگرها واقع بین باشیم و بفکر روند کارها باشیم چون اگر بخشنامه‌ایی اعلام نشه که امیدوارم اعلان بشه وقت و عمر و هزینه ما بهدر میره. تا اعلام واقعی همه چیز جز شایعه‌ایی بیش نخواهد بود مگر اینکه اعلام بشه.

N
دی ۳, ۱۴۰۴ ۵:۵۷ ب٫ظ

دوستان کسی خبر داره که شهریه ثابت ورودی های جدید امسال رشته های مهندسی دانشگاه آزاد چقدره؟

.....
دی ۳, ۱۴۰۴ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  N

حدودا ۳۹ تومن شده

علی
دی ۳, ۱۴۰۴ ۲:۵۸ ب٫ظ

به نظر بعیده حذف بشه و بیشتر استانی میشه ولی اینکه کی و چه زمانی معلوم نیست و همه بدنبال دریافت بخشنامه برای اعمال هستند. نمیدونم انشاالله برای همه خیر پیش بیاد

سها
دی ۳, ۱۴۰۴ ۲:۲۱ ب٫ظ

بچه‌ها یعنی خبری نیست و حذف نمیشه این پیش دفاع؟

فاقد کفایت
دی ۲, ۱۴۰۴ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

پس یعنی هیچی دیگه، حذف نیست این مرحله مزخرف؟؟ یعنی با این قیمت دلار و سکه و اوضاع معیشت مردم، این دکان باز کردن دانشگاه آزاد واقعا نوبره، خدا نگذره از باعث و بانیش، در ضمن سر آخرم مدرکی بهت میدن که اولا تو سیستم اداری پشیزی ارزش نداره و برای یک حقوق ۱۴ م تومنی این همه هم فشار و استرس باید بکشی

خورشید
دی ۲, ۱۴۰۴ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

اینم که شد مثل قبل! هر کس یه چیزی میگه که باز…