مشاوره مقاله نویسی

مشاوره مقاله نویسی

آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سراسری و نیز آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اصلی‌ترین آزمون‌های جذب دانشجو در مقطع دکتری، دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه را شامل می‌شوند.

آزمون کتبی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شامل دروس عمومی ( زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی ) و نیز دروس اختصاصی مختص هر رشته است.

بخش دیگری که تأثیر مهمی در پذیرش داوطلبان دکتری دارد، نمره مصاحبه است که خود شامل ارزیابی اساتید از داوطلب در جلسه مصاحبه و نیز بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی شرکت‌کنندگان می‌باشد.

داوطلبان عزیز می‌توانند برای اطلاع از نحوه ارزیابی و آماده‌سازی خود برای مصاحبه به نحوه کسب آمادگی برای مصاحبه دکتری و نیز تجربیات داوطلبان از جلسه مصاحبه دکتری مراجعه  فرمایند. در این صفحه به ارائه اطلاعاتی درخصوص نحوه پربار کردن سوابق پژوهشی و رزومه تحقیقاتی در مصاحبه دکتری پرداخته شده است و به مشاوره مقاله نویسی و پاسخ به سؤالات داوطلبان در زمینه نحوه ارائه مقالات و مطالب مربوطپرداخته خواهد شد.

سوابق پژوهشی داوطلبان معمولاً شامل تألیف و ترجمه کتاب، تألیف و ترجمه مقاله و ثبت اختراع  و نیز کسب مقام در جشنواره‌های علمی نظیر جشنواره خوارزمی و جشنواره فارابی است. برای اطلاع از نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری به این صفحه مراجعه نمایید.

نمره مقاله در مصاحبه دکتری

بر اساس آخرین جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری، داشتن مقاله می‌تواند امتیاز خوبی در مصاحبه دکتری داشته باشد. این مقالات می‌تواند شامل مقالات علمی-پژوهشی، ISI، علمی-ترویجی و نیز مقالات کنفرانسی باشد.

انواع مقاله و نحوه پذیرش برای مصاحبه دکتری

مقالات نگارش‌یافته را می‌توان به همایش‌های داخلی و یا خارجی ارسال نمود (فهرست همایش‌ها از سایت‌هایی مشابه سایت سیویلیکا قابل مشاهده است). همچنین امکان چاپ مقالات در نشریات علمی وجود دارد. وزارت علوم فهرست نشریات معتبر داخلی را اعلام کرده است. نکات مهم در خصوص مقاله نویسی، تفاوت های مقالات علمی ترویجی و علمی پژوهشی، نحوه تنظیم فهرست منابع مقالات علمی و معرفی اجمالی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC  نیز در صفحات مربوطه ارائه شده است.

همچنین دسته مهمی از نشریات علمی پژوهشی خارج از کشور نشریاتی است که تحت عنوان مقالات ISI شناخته می‌شوند.  فهرست مجلات معتبر خارجی وزارت علوم نیز از طریق سایت وزارت علوم قابل مشاهده است. اطلاع از نکات مقاله نویسی ISI و نحوه ارسال و گرفتن پذیرش مقالات ISI نیز جهت پذیرش مقاله در مجلات ISI اهمیت بالایی دارد.

مشاوره مقاله نویسی رایگان

داوطلبان گرامی می‌توانند بعد از مطالعه لینک‌های مربوطه در صورت وجود ابهام و یا مسأله‌ای خاص، پرسش‌های خود را در این صفحه مطرح فرمایند.

با توجه به ماهیت مطالب این صفحه و لزوم پاسخگویی دقیق و صحیح و مشاوره مقاله نویسی به مخاطبین، امکان دارد پاسخ برخی سؤالات با اندکی تأخیر ارائه شود. پیشاپیش از صبر شما سپاسگزاریم.

گفتنی است با توجه به اهمیت نگارش مقاله‌ نویسی، وب سایت پی اچ دی تست، به صورت ماهانه اقدام به برگزاری کلاس مقاله نویسی علمی می‌نماید.

کارگاه مقاله نویسی

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12.7K نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باران
بهمن ۱, ۱۴۰۲ ۶:۵۶ ب٫ظ

سلام
تحصیلات دانشگاهیم تمام شده. و الان یک مقاله نوشتم و خیلی نیاز دارم که یک استاد مشاور و یک داور روی مقاله نظر بدهند.
لطفا راهنمایی می کنید که باید از چه طریقی مشاور و داور برای مقاله پیدا کنم؟
ممنون میشم هرچه زودتر راهنمایی بفرمایید

Salam
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۸:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستام اینجا دکتری فارغ التحصیل رشته کشاورزی هست. جویای کار. البته میخوام کمکم کنه و بهش هزینه اش رو میدم

فرح
شهریور ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

سوال برای جذب هیآت علمی که شرایط دارداگ پسادکترا داشته باشد وچندین مقاله چطور؟؟

مهدی
شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۷:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرح

سلام فرح فرآیند جذب هیأت علمی شرایط خاص خودش رو داره و یک شرایط عمومی برای همه داره و یک سری شرایط خصوصی مختص دانشگاه مربوطه هست. مثلا داشتن سن زیر ۴۰ سال برای همه متقاضیان الزامیست و یا داشتن دکتری برای همه متقاضیان الزامی است. (این شرایط برای الان هست). منتهی در جذب هیأت علمی چهار تا ماده داره و باید اون چهار ماده امتیاز لازم رو بیاره ماده یک: فرهنگی ماده دو: آموزشی ماده سه: پژوهشی ماده چهار: اجرایی منتهی کسانی که متقاضی جذب هیأت علمی هستند انصافا باید رزومه قوی رو به دانشگاه مربوطه ارائه بدهند (برای هر چهار ماده جداگانه باید تنظیم بشه). داشتن مقاله متنوع علمی معتبر یکی از اون شرطهاست. (فکرش رو بکنید که شخصی با یک مقاله و یا دو مقاله علمی و با رزومه ضعیف جذب بشه چطور میتونه راهنمایی دانشجویان ارشد و دکتری رو به عهده بگیره؟! و صدها مشکلات دیگر در این حوزه خواهد داشت که خودتون کم و بیش در جذب های قدیم شاهد بودین و یا دیدین). داشتن پسا دکتری الزامی نیست، پس متقاضی جذب باید یک شخص از لحاظ توانمندی علمی خیلی خیلی بالاتر از متقاضیان دیگر در اون زمان مربوطه دانشگاه باشه. ممکن در یک زمانی متقاضی برای یک دانشگاهی کم باشه و برای دانشگاهی زیاد. متاسفانه در جذب اصولا خیلی از دانشگاه ها خوب عمل نکردند و متقاضی فقط با رزومه قوی علمی رو جذب کرده اما این شخص سلامت روانی نداره، این شخص اصلا اعتقاد به کشور و دانشجو نداره، این شخص اصلا کار… ادامه نظر»

دنیز
مرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

ببخشید من یه سوال داشتم لطفا پاسخ رو به ایمیلم ارسال کنید خیلی برام حیاتی هست جوابش
من برا پایان نامه ومقاله ای که از اون استخراج کردم قبلا یه کد اخلاق گرفته بودم،اما چون بنابه دلایلی عنوان کمی تغییر کرد ،این وسط باید کد اخلاق هم عوض میشد ؟یا نیاز نییست؟؟من الام میخام مقالمو چاپ کنم استرس دارم ک رد بشه

مهدی
شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۷:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  دنیز

سلام دنیز

اصولا در هنگام ارسال مقاله از شما تاییدیه کد اخلاق جداگانه گرفته میشه و گاهی یک تیک هست و گاهی باید دست‌نوشته بهش بدین و گاهی یک نامه که بعدا ارسال میشه به مجله.
همه این موارد بستگی به مجله مربوطه داره.
منتهی تغییر عنوان مشکلی برای محتوای مقاله نداره و نگران نباشید. مگر اینکه در محتوای مقاله هم تغییری ایجاد شده باشد.

موفق باشید
مهدی عشقی

ابوالفضل زارع مهرجردی
تیر ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۴۵ ب٫ظ

سلام.من امسال می خواهم در آزمون دکتری رشته حسابداری شرکت کنم.می خواستم ببینم نحوه امتیازدهی به سوابق آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دکتری به چه صورت است.من در رزومه علمی خود ۸ مقاله دارم.از این ۸ مقاله ۳ مقاله علمی پژوهشی، ۴ مقاله همایشی و ۱ مقاله مروری دارم.پایان نامه کارشناسی ارشدم را در سال ۹۸ با درجه خیلی خوب گذراندم.دوره کاردانی را در آموزشکده فنی و حرفه ایی امام خمینی میبد با معدل ۱۷/۷۷،دوره کارشناسی را در دانشکده فنی و حرفه ایی شهید باهنر شیراز با معدل ۱۶/۶۸ و دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه یزد با معدل ۱۵/۸۷ گذرانده ام.امتیاز من در مصاحبه تقریبا چند می شود.با تشکر

مهسا
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۲:۰۶ ق٫ظ

سلام
امتیازدهی در مصاحبه دکتری در دست دانشگاه و اساتید مصاحبه کننده است و قالب یکسان و دقیقی نداره. صرفا یک سری فرم پیشنهادی که فقط شامل مولفه های امتیازدهیه هر سال از سوی سازمان سنجش معرفی میشه.
ضمنا خیلی وقتا این امتیاز به نحوه برگزاری مصاحبه شفاهی هم بستگی داره.
برای اطلاعات بیشتر درمورد مصاحبه دکتری:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

mahsa
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر باشه امیدوارم حالتون هم عالی باشه، امکانش هست با نوشتن مقاله مفید، از دانشگاه پیام نور مشهد مقطع لیسانس به دانشگاه تهران رفت (هنوز ترم سوم هستم) ؟ البته با درنظر گرفتن این نکته که من نمرات دو ترم اخیرم ۱۹،۲۰ بوده و همچنین نویسنده مطالب رشد اخلاقیات فردی هستم

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  mahsa

سلام
غیرممکن که نیست. اما قبولی در دانشگاهی مثل تهران از سایر دانشگاه ها کلا یه کم سخته و باید خیلی رزومه خوبی داشته باشید و تو مصاحبه دکتری هم خیلی خوب عمل کنید که شانس قبولی داشته باشید.

مهدی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

سلام ممنون میشم پاسخ بدیدی.
با رتبه ۶۰ در سهمیه ایثارگران ۵٪ و تراز ۲۹۳۴ آیا اصلا امکان قبولی دانشگاه غیر انتفاعی و پردیس یا شبانه دارم؟ به جایی زنگ زدم گفت فقط ازاد شاید قبول بشید. رشته دکتری حقوق خصوصی.

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
چون هر سال دانشگاه ها تراز رو تعیین میکنند، با اطلاعات سال قبل دقیق نمیشه گفت که شانس ندارید. حتما انتخاب رشته کنید ممکنه دعوت به مصاحبه بشید

مریم خلیلی
فروردین ۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

با سلام خدمت استاد عزیز من در سال ۱۳۹۸ ارشد حسابداریم و گرفتم و سمینار داشتم و یک مقاله در isi چاپ کردم الان قصد دارم دکتری بگیرم می خواستم ببینم بازم نیاز هست که مقاله بدم یا همین کافیه و اینکه مقاله هاییکه چاپ می کنیم در مصاحبه دکتری باید باز مقالات مورد دفاع قرار بگیره

مهسا
فروردین ۴, ۱۴۰۲ ۳:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم خلیلی

سلام
داشتن مقاله در مصاحبه دکتری امتیاز داره اما مقاله فقط یه معیار در مصاحبه است. حتی بدون مقاله هم میشه قبول شد اما به هر صورت داشتن مقاله میتونه براتون در مصاحبه که رقابت زیاد امتیاز خوبی داشته باشه. درمورد تعداد بیشتر مقاله هم اصلا نمیشه چیز دقیقی گفت چون به شرایط رقباتون و همینطور مصاحبه شفاهی بستگی داره.
درمورد سوال اخرتونم نه نیاز نیست که از مقالات دفاع کنید.

هستی
بهمن ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

سلام.برای نوشتن یک مقاله حتما موضوع مقاله باید مثل پایان نامه جایی ثبت شود و می تواند تکراری باشد؟؟؟

مهسا
بهمن ۲۹, ۱۴۰۱ ۵:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  هستی

سلام
خیر نیازی نیست جایی ثبت بشه. ولی یکی از معیارهای پذیرش و چاپ مقاله اینه که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشه وگرنه معمولا توسط داورها یا حتی سردبیر نشریه رد میشه.

طاهره کهن
مهر ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

درود
من مدرک ارشدفیزیولوژی را گرفتم ولی مقاله ای از آن استخراج نکردم شما می توانید برای نوشتن مقاله به من کمک کنید؟ سپاس

مهسا
مهر ۲۰, ۱۴۰۱ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  طاهره کهن

سلام
بهترین راه اینه که مقالات مرتبط با موضوع پایان نامه ارشدتون رو یه بررسی داشته باشید و ساختار و محتوای اونا رو ببینید تا بتونید ازش الگو بگیرید. چون مقاله اولتون هم هست احتمالا، هم برای این که بعدا براتون مشکلی پیش نیاد و هم برای کمک گرفتن، با استاد راهنماتون بنویسید.

سارا
مهر ۵, ۱۴۰۱ ۸:۵۰ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر ،
من چند سال پیش ارشد گرفتم و الان اقدام به استخراج مقاله از پایان نامه ام کردم، که متاسفانه اکثر مجلات برای چاپ کد اخلاق میخواهند، که اون موقع این قانون وجود نداشت، شما اطلاع دارید که ایا میشه برای این مسئله کاری کرد که مقاله پذیرش بشه؟ ممنون میشم من را راهنمایی کنید

مهسا
آبان ۲۰, ۱۴۰۱ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
کد اخلاق رو باید قبل از شروع پژوهش گرفت طبق قوانین ایران و الان بعیده جایی بهتون کد اخلاق بدن. با این حال اگه دانشگاهتون کد اخلاق میده، درخواست بدید ممکنه همکاری کنن

مریم
خرداد ۲۸, ۱۴۰۱ ۹:۳۵ ب٫ظ

سلام. من یه مقاله فارسی برای مجله فرستادم. پذیرش هم شده. داور یه قسمت رو از ما خواسته بود و انجامش دادم ولی بعدا که پرسیدم گفتن اشتباه بوده‌ داور هم نگفته بود. حالا مقاله در نوبت چاپ هست. می تونم زمان پروف اصلاح یا حذفش کنم؟ ممنون

مهسا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
باید با سردبیر نشریه این مورد رو هماهنگ کنید. هم تماس بگیرید و هم کتبا براشون نامه بزنید.

مهدی
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام مریم

اگر می بینی که در مقاله اشتباهی صورت گرفته و کسی خبردار نشده است، و مقاله هم در نوبت چاپ هست و هنوز پروف مقاله نیومده، براحتی طبق گفته مهسا شما می تونید با سردبیر مکاتبه کنید و بگین که این اشتباه رخ داده و اصلاحات جدید به صورتی است که برای شما می فرستم. به این صورت، اصولا سردبیرها از این اصلاحات ناراضی نمی شوند و مقاله رو ریجکت هم نمی کنند.

موفق باشید
مهدی عشقی

بنی طالبی
مهر ۲۱, ۱۴۰۱ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام وقت بخیر.
ببخشید من ارشد روانشناسی تربیتی خوندم میخواستم برای آزمون دکتری آماده بشم ولی هیچ اطلاعاتی در زمینه مقاله نویسی ندارم شما میتونین کمکم کنین یا جایی نیست که مقاله نویسی آموزش بدن

س
خرداد ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

سلام،برای گرفتن پذیرش کارشناسی در دانشگاه های آلمان مقالاتISI تاثیر گذار هست و آیا لازم هست؟

مهدی
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  س

سلام

در اخذ پذیرش کارشناسی ممکن است مقاله تاثیر مثبتی داشته باشد، اما به مهارت شما توجه بیشتری می‌کنند.
مهارت از قبیل حوزه نرم‌افزاری، زبان تخصصی، فعالیت‌های علمی تخصصی که ممکن است اختراع یا پروژه باشه.
اینها می‌توانند در اخذ پذیرش موثر باشند.
منتهی اصولا اخذ پذیرش در تحصیلات تکمیلی بیشتر مد نظر کشورهای غربی است که دانشجوها در این مقاطع، حدودا مقدمات رو در دانشگا‌ه یاد گرفته‌ و آمادگی ورود به حوزه تحقیق تخصصی رو دارند.

موفق باشند
مهدی عشقی

رها
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱ ۸:۰۵ ب٫ظ

سلام ایا مقاله علمی پژوهشی روانشناسی ومشاوره در مجله علوم پزشکی هم چاپ میشود

الیسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام بله امکان چاپ هست ولی اکثرا کداخلاق میخوان

س
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱ ۳:۴۶ ب٫ظ

سلام،
من کارشناسی ارشدم آموزش محور بوده و پایان نامه ای نداشتم . آیا با ارائه مقاله شانس قبولی در مصاحبه دکتری رو خواهم داشت؟

مهسا
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱ ۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  س

سلام
تنها مشکل فارغ التحصیلان اموزش محور اینه که اساتید تصور میکنن این داوطلبان ممکنه پژوهش کردن بلد نباشن. با داشتن مقاله و رزومه پژوهشی به خوبی به این موضوع پاسخ میدید و شانس قبولی خواهید داشت.

مهدی
فروردین ۱۹, ۱۴۰۱ ۹:۰۶ ب٫ظ

با سلام
من مقاله ای به مجله ای ارسال کردم و اون مجله مقاله را برگردانده است و در مورد Data Availability Statements نوشته است که باید انجام بدم . تمام داده های من داخل مقاله آورده شده؟ آیا باید یک نامه بنویسم و در آن ذکر کنم که تمام داده های من در مقاله می باشد؟

مهسا
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
لطفا جزئیات بیشتری درمورد موضوع مقاله و نوع دیتاهاتون بفرمایید تا بتونم راهنمایی تون کنم

مهدی
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام مهدی همنام من

اصولا در چنین وضعیتی، مجله این سوال رو می پرسه که بدونه داده‌های شما از پایگاهی و یا آزمایشگاه استانداردی گرفته شده است بگو و در غیر این صورت در موقع ارسال تیک No رو بزنید.

موفق باشید
مهدی عشقی

بیتا
اسفند ۲۰, ۱۴۰۰ ۷:۳۸ ق٫ظ

با سلام و وقت بخیر
ببخشید من مقاله ای نوشتم و برای یک مجله آی اس آی ارسال نمودیم. ولی الان یازده ماه است که جواب داوری مقاله نیامده و مشخص نیست که جواب ان چه زمانی می آید. برای همین من به استاد راهنمای خودم که نویسنده مسئول بود گفتم مقاله را پس بگیرد تا به مجله دیگری بفرستیم. (استادم یوزنیم و پسورد را در اختیار من قرار نداده است). او گفت که مقاله را به مجله دیگر ارسال کن وقتی جواب داوری مقاله در این مجله امد داوری را انجام نمیدهم و مقاله حذف می شود. و تاکید کرد برای اطمینان نام مقاله را تغییر دهم. و نام او هم از مقاله حذف کنم. سوال من این است که آیا با این کار احتمال اینکه در در بلک لیست مجلات قرار گیرم وجود دارد. و آیا می توان خودم به عنوان نویسنده همکار به سردبیر مجله ایمیل فرستاده و مقاله را پس بگیرم؟ و سوال دیگر اینکه اگر بخواهم مقاله ام را در یک مجله اپن اکسس همراه با دریافت هزینه انتشار و در عوض داوری سریع ارسال کنم چگونه می توانم یک اسپانسر مالی پیدا کنم.
با سپاس

مهسا
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام
برای پس گرفتن مقاله کسی که ارسال کننده بوده میتونه اقدام کنه و کاری از دست شما برنمیاد. درمورد ارسال مقاله به مجله دیگه، حتی با تغییر عنوان مقاله درصدی ریسک هست. چون ممکنه به داور تکراری ارجاع بشه. درمورد اسپانسر مالی هم راستش خیلی شانس زیادی ندارید، اما به هر حال میتونید از دانشگاه خودتون سوال کنید، بعضی ها یه هزینه ای برای چاپ مقاله میدن. البته توجه کنید که اوپن اکسس بودن اصلا به معنی داوری سریع نیست.

مهدی
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام بیتا

اولا طبق گفته استاد راهنما عمل کنید.
چون در این حالت بهترین مسیر این است که یک ایمیلی به مجله‌ای که مقاله ارسال کرده‌اید بزنید و اطلاع دهید و سپس اقدام به ارسال مقاله به مجله دیگر کنید.
اما در رابطه با مجلات اوپن اکسس، طبیعتا مجلات اوپن اکسس در مجلات معتبر و در انتشاراتهای معتبر وجود دارد ولی یک مشکلی که برای ما ایرانیها هست که ارسال هزینه انتشار مقاله هست که واقعا مشکل و هزینه‌بر هست. مثلا هزینه اوپن اکسس مقالات «معتبر» تکرار میکنم «معتبر»، «حداقل» تکرار میکنم «حداقل» ۲۰۰۰ دلار هست . طبیعتا با پول ما دلاری ۳۰۰۰۰ هزار و هزینه ارسال ۱۰۰ الی ۲۰۰ دلاری ببین چقدر میشه خییییییلیییی. با این تورم پول خیلی زیادی است.
بنابراین بهتر اینه که در همون مجلات با هزینه انتار رایگان بفرستید و این دردسرها رو دیگه نداره.
گرچه فرایند داوری هر دو این مجلات یکسان هست ولی انتشار اوپن اکسس به لحاظ پرداخت هزینه، سریعتر است.

موفق باشید
مهدی عشقی

مژده.ش
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۳:۲۶ ب٫ظ

و‌سوال دیگر اینکه مقاله های زبان انگلیسی برای ترجمه از کجا میتونیم پیدا کنیم و در ادامه بدیم چاپ در مجلات که
برای رزومه دکترا مفید باشه
ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید
رشته ادبیات فارسی هستم

مهسا
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مژده.ش

سلام
ترجمه مقاله عموما ارزش زیادی نداره؛ چون انتظار میره که شما مقالات رو بخونید برای بالا رفتن دانشتون در زمینه پژوهشی مدنظرتون. به نظر من که بهتره این زمان رو صرف نوشتن مقاله جدید بکنید.

مژده.ش
بهمن ۲۹, ۱۴۰۰ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون از راهنمایی تون

مژده.ش
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۳:۱۸ ب٫ظ

سلام و‌عرض ادب
من در سال ۹۶ دفاع از پایان نامه داشتم
الان میخواهم بدونم برای اماده کردن مقاله برای ازمون دکترا ؛ حتما باید مقاله بر اساس پایان نامه ام باشد ؟ یا میتوان مقالات علمی ترویجی یا پژوهشی در موضوعات مختلف کار کرد و‌ارائه داد؟

مهسا
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مژده.ش

سلام
خیر الزامی نیست که حتما مقاله از پایان نامه باشه و شما میتونید در زمینه های دیگه هم پژوهش کنید و مقاله بنویسید. اما به هر صورت چون در پایان نامه اصول یک کار پژوهشی لازمه رعایت بشه، راحت تره که همونو تبدیل به مقاله کنید؛ البته اگه نتایجش قدیمی نشده باشه.

مژده.ش
بهمن ۲۹, ۱۴۰۰ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سپاسگذارم

عطایی
بهمن ۱۵, ۱۴۰۰ ۳:۰۷ ب٫ظ

سلام من دانش آموز کلاس نهم هستم و الان خیلی دوست دارم که مقاله بنویسم من الان موضوع مقاله رو انتخاب کردم ولی الان نمیدونم چطوری بنویسم مثلا به چه صورت باشه

مهسا
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  عطایی

سلام
مقاله نویسی برای دانش آموزان خیلی با دانشجویان متفاوته و چهارچوبشون فرق داره. توصیه میکنم از معلم هاتون کمک بگیرید، اونها بهتر میدونن که مقاله های دانش آموزی باید چطور نوشته بشن
موفق باشید

F
آذر ۱۵, ۱۴۰۰ ۵:۱۶ ب٫ظ

بسیار متشکرم از شما

Z
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۸:۲۶ ب٫ظ

سلام وقت بخیر.
من با رشته عمران میخواستم مقاله isi کار کنم آیا حتما باید با استادی شروع به کار کنم؟

مهسا
آبان ۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Z

سلام
حتما که نه. ولی به هر حال نوشتن مقاله برای بار اول به سادگی ممکن نیست. هم از این جهت که با نحوه نوشتن و فرایند ارسال و اخذ پذیرش خیلی آشنا نیستید و هم از این جهت که بعضی مجلات ممکنه دید خوبی به کسی که به تنهایی مقاله نوشته و اسمشم جایی نیست نداشته باشن.

مهدی
آذر ۲۶, ۱۴۰۰ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Z

سلام Z

پاسخ مهسا رو به این صورت کامل می‌کنم
نکته اول، کنار یک استاد، راه چند‌ساله ممکن به چندماه برسه که ننجر به شادمانی میشه،
ولی تنهایی ممکن است به چندین و چندساله برسه که منجر به خستگی میشه.
نکته دوم رو درنظر داشته باشید که تنهایی مقاله دادن مشکل نیست ولی مشکلات کوچک نگارش، ارسال و پذیرش مقاله برای یک فرد ناشی و نابلد راه، قطعا مشکل بزرگی است که حل اون دوباره به کمک یک فرد ماهر یا استاد خواهد بود
یا اینکه زمان خیلی زیادی ازتون می‌گیره تا یاد بگیرین و خودتون به تنهایی رفعش کنین!!

موفق باشید
مهدی عشقی

پریناز
مهر ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
من یک مقاله علمی پژوهشیی دارم.
الان یک مقاله دیگر میخواهم بنویسم موضوع شبیه مقاله اولی است فقط قسمت روش کار متفاوت است. من میتوانم از مقدمه و مبانی نظری مقاله اول استفاده کنم برای مقاله دوم؟

مهسا
مهر ۹, ۱۴۰۰ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  پریناز

سلام
خیر نمیتونید عینا استفاده کنید و باید حتما تغییرش بدید. وگرنه به خاطر مشابهت زیاد مقاله شما رد میشه.

سپهر
مهر ۱, ۱۴۰۰ ۷:۳۰ ب٫ظ

سلام. اگر به صورت انفرادی مقاله بنویسیم و برای ژورنالی ارسال کنم، احتمال ریجکت وجود دارد؟

مهسا
مهر ۹, ۱۴۰۰ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

سلام
قطعی نیست اما معمولا سردبیر چک میکنه مقاله رو نویسنده شناخته شده ای فرستاده شده باشه. اگه قبلا مقاله ننوشتید و اول راه هستید، توصیه میکنم با اساتیدتون در ابتدا مقاله بنویسید

مهدی
آذر ۲۶, ۱۴۰۰ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

سلام سپهر

توصیه مهسا خوبه، اما نکته‌ای که وجود داره این است که مقاله در مجله چک میشه و ارزیابی از کار خوب برا سردبیر مهمه تا نویسنده.
بنابراین، اگه مقاله قبلا داشتین، و اصول نگارش و ارسال و مکاتبه رو بلدین، مشکلی نیست. ریجکت و پذیرسش دست شما نیست.
اما اگه مقاله تا حالا نداشتین، توصیه مهسا رو گوش برین.

موفق باشید
مهدی عشقی

امیران
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۸:۴۵ ق٫ظ

سلام استاد گرامی. من سال قبل تغییر رشته دادم و با وجود داشتن مدرک ارشد، مجددا در ارشد رشته دیگری که علاقه قبلی و قلبی و سالیان دور بود، شرکت کردم. امسال می خوام دکتری شرکت کنم و مشکلی هست که امیدوارم راهنمایی شما راهگشای من بشه. در رشته قبلی به اندازه کافی مقاله دارم با سابقه تدریس و همه چیز! اما در رشته جدید فقط علاقه بسیار دارم و معدل خوب. همین موضوع نگرانم کرده. در رشته جدید هنوز هیچ مقاله ای ندارم. و در فرصت باقیمانده تا کنکور و مصاحبه و در نهایت خوش شانسی فقط بتونم یک مقاله کار کنم. به نظرتون چکار کنم؟ برگردم به رشته قبلی و با علاقه نصفه و نیمه ادامه بدم و یا در همین رشته جدید شرکت کنم؟ ممنونم از همراهی

مهسا
مهر ۹, ۱۴۰۰ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیران

سلام
شما قراره یک عمر با رشته تون زندگی کنید. اگه واقعا به رشته جدید علاقه دارید، سعی کنید همون یه مقاله رو بنویسید. در صورتی که رتبه خوبی کسب کنید، در مصاحبه میتونید دلایل تغییر رشته رو به اساتیدتون توضیح بدید و داشتن یک مقاله خوب هم نشون میده که در این رشته جدید هم میتونید موفق بشید

Tania
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

سلام وقت تون بخیر
من دانش آموز مقطع دبیرستان هستم و میخوام بدونم الان تو این سن آموزش مقاله نویسی و کار کردن روی مقاله های isi برای من امتیازی و فایده ای داره یا خیر؟ و اگه داره چه امتیازایی داره که بتونه کمکم کنه

مهدی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Tania

سلام تینا

مقاله یک کار پژوهشی هست.
این کار مسلزم این است که دروس پایه رو خوب یاد بگیرین و این دروس پایه دوره لیسانس هست نه دوره دبیرستان.
بر همین اساس فکرتون رو فعلا برای خوب یاد گرفتن دوره دبیرستان و لیسانس تون متمرکز کنید.
وقت برای شما خدا رو شکر هست و آینده خوب دارین خیلی به این چیزها فکر نکنید و شادمانی تون رو از دست ندهند.
در حقیقت هر سنی شرایط و کار خاص خودش رو می طلبد. این سن و دوره شما دوره نشاط و شور و اشتیاق و تقویت برای قبولی در یک رشته خاص و سپس در اون رشته خاص نوشتن مقاله کار ارزشمندی است

موفق باشید
مهدی عشقی

روزگار
تیر ۳, ۱۴۰۰ ۹:۲۴ ق٫ظ

با سلام
جناب آقای دکتر عشقی، مقاله ای را برای یکی از مجلات ISI در زمینه مهندسی آبیاری و زهکشی در مقطع دکتری به صورت انگلیسی و طبق فرمت مجله آماده کردم ولی احساس می کنم از نظر روان بودن متن و نگارش نهایی آن نیاز به بازخوانی توسط شخص ثالثی را دارد که اساتید بنده قبول این زحمت را نمی کنند، اگر امکانش هست لطفا راهنمایی کنید آیا موسسه قابل اعتمادی را میشناسید تا راهنماییم کنید یا شخص قابل اعتمادی در زمینه ، از زاهنمایی جنابعالی و دوستان در این سایت متعاقباً سپاسگزارم.

مهدی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  روزگار

سلام روزگار

اگه به موسسات خواستین بدین براتون ویرایش کنند، فقط مراجع تون رو بردارین، اشکال تون رو بردارین.
در دانشگاه‌ها در گروه های زبان اکثرا این مورد رو انجام میدهند. مراجعه کنید بپرسین قطعا نتیجه میگیرین.

زمانی که کلاسها قبل کرونا بود خوب بود و اشخاصی بودند و مطمئن بودند ولی الان مدتهاست خبری ازشون ندارم و متاسفانه به خاطر کرونا همه درگیر و گرفتاری شدند.
انشاءالله به زودی کرونا تموم شه و همه برگردند سروکارشون.

موفق باشید
مهدی

ایلین
تیر ۱, ۱۴۰۰ ۶:۵۵ ب٫ظ

با سلام خدمت استاد گرامی ممنون بود میشم که شخصی سرشار از انگیزه مثل من را راهنمایی کنید
دو سال از تاریخ دفاع پایان نامه ام میگذره.پایان نامه ام معادلات ساختاری و تحلیلش هم دشوار بود که خودم تحلیل نکردم .الان برای استخراج مقاله از پایان نامه استاد راهنمام هیچ راهنمایی نمی کنند و فقط میگند میتونی عنوانت را تجزیه کنی؟اما بی نظم که نمیشه و من الان سوالم اینه که بدون تجزیه عنوان، میتونم مقاله ام را بنویسم؟ اصلا نمیدونم چه قسمت هایی از یافته های پایان نامه را باید داخل قسمت نتایج مقاله بیارم
استدعا دارم بنده را راهنمایی کنید

مهدی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ایلین

سلام ایلین

خوشحالم که سرشار از انگیزه هستین.
با اوصافی که شما کردین باید یک دوره اصولی مقاله نویسی رو بگذرونید. البته با توجه به شرایط کرونا، خودتون یک مقاله ای شبیه مقالات چاپ شده دیگران بنویسید:
عنوان-چکیده-مقدمه-متن مقاله‌تون- تجزیه و تحلیل – بحث و نتیجه و مراجع
همه این ها رو در قالب ۶ الی ۱۰ صفحه از پایان نامه تون داخل این عناوین قرارش بدین.
گرچه برای شروع کارتون کمی مشکل خواهید داشت. اما بعد از تکمیل به استاد راهنماتون ارائه کنید تا اشکالاتش رو براتون بگه و دوباره اصلاحش کنید. این شیوه گرچه سخت هست اما شدنیه.

موفق باشید
مهدی عشقی

ربیع نژاد
خرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۸:۳۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر برای گرفتن پایایی مقاله از طریق الفای کرونباخ باید پرسشنامه رو فقط یک بار به نمونه ای کوچیک تراز جامعه اماری بدم؟یا نیاز هست دوبار قبل از ارائه کامل پرسشنامه پایایی بگیرم؟

فائزه
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۶:۲۲ ب٫ظ

سلام برای ویرایش و چاپ کتاب موسسه پژوهشی سراغ داره کسی که معتبر هم باشه؟

Marjan
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام دوستان
میشه لطفا راهنمایی کنید از کجا بدونیم مقاله ای که چاپ شده چه نوعی هست مثلا علمی پژوهشی و غیره؟

الیسا
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Marjan

سلام اطلاعات هر مجله ای در صفحه اصلی آن مجله موجود هست و همچنین لیست مجلات معتبر مورد تایید را میشه از سایت وزارت علوم و بهداشت دریافت کرد

فلسفه
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام برای تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب انتشارات دانشگاه ها بهتره یا انتشارات دیگه؟
ممنون می شم اگه کسی تجربه ای داره کمک کنه

مهدی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  فلسفه

سلام این سوال رو من بارها پاسخ داده ام دوباره پاسخ میدم . البته این سوال نزدیک مصاحبه دکتری بیشتر میشه. چون دوستان جدیدی به جمع اضافه شدند و دوستانی از این جمع با قبولی در دوره دکتری و یا به طرق دیگر رفته اند. گویی به خواب بود جوانی مان بگذشت گاهی چه زود فرصت مان دیر می شود. به این خاطر دوباره توضیح میدم. اولا پایان نامه خودش کتاب هست اما کتابی در حد یک موضوع اخص که حاصلش نهایتا مقاله هست. ولی یک کتاب خوب حاصل صدها مقاله و حاصل چندین سال تجربه تحقیق و حاصل چندین سال تجربه تدریس حاصل میشه. از طرفی کتاب حداقل ۱۰ الی ۱۲ فصل پر که هر فصلش سالها براش کلی زحمت کشیده شده است. به نظرتون اون کتاب چقدر ارزشمند است؟! این همه وقت سیستم رو میگیریم بعدش یک اثر غلط از لحاظ نگارشی تا ساختار تا مفهومی تا موضوعی و … را با هزینه تبلیغاتهای سرسام آور تحویل جامعه مون میدیم. اگه شیفته تبلیغات چاپ کتاب در یک ماهه شدین و برای مصاحبه دکتری میخواین، باید خدمتتون عرض کنم امتیازش خیلی فرقی نداره. مصاحبه دکتری محل رقابت مهارتهاست محل مسابقه توانمندیهاست مثل مهارت زبان خارجی، مهارت بیانی، مهارت تجزیه و تحلیل مسایل، مهارت نرم افزاری، مهارت برنامه نویسی، مهارت انگیزه، مهارت تلاش، و صدها مهارت دیگر گذشت دورانی که یک جوان بدون هیچ تجربه ای با ۲۰ کتاب به مصاحبه می رفت و فکر میکرد با این تعداد کتاب حتما نفر اول خواهد بود. بنابراین توصیه میکنم حتما توانمندی… ادامه نظر»

مهدی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فلسفه

سلام مجدد

در پاسخ به انتشار کتاب ، انتشارات دانشگاه و نشر دانشگاهی معتبر و امتیازش عالی است.

موفق باشید
مهدی عشقی

فلسفه
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۴:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

متشکرم بابت دلسوزی و راهنمایی جنابعالی

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۴۰۰ ۸:۱۲ ق٫ظ

البته بیشتر دوست دارم موصوعات حقوقی کار کنم

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۴۰۰ ۸:۱۱ ق٫ظ

سلام میخام مقاله بنویسم ۴ سال از دفاع ارشدم هم گذشته اما نمیدونم باید با کی کار کنم آیا تنهایی میتونم بنویسم یا باید با استاد دانشگاهی کار کنم ، اگه دانشجوی دکترا فقه و حقوق هم باشه حاضرم باهاش کار کنم

مهدی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  لیلی

سلام لیلی

با توجه به اینکه ارشد خوندید طبیعتا باید بدونین که وقتی ارشدتون تموم شد خودتون یک پژوهشگر خبره شدین. و اگه به این عیار نرسیدین تلاش کنین تحقیق در حوزه ای که دوست دارین رو با قدرت انجام بدین تا به مرحله مناسب از تحقیق برسین.
قطعا استادی باهاتون کار نمیکنه چرا که دلایل خیلی موجهی برای این کار دارند و درست هم هست.
با یک دوست و همکار وارد به مسئله هم میتونید کارتون رو شروع کنین.

موفق باشید
مهدی عشقی

فاطمههه
خرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام کی میگه استاد کار نمیکنه اتفاقا حتی با استاد خارجی میشه کار کرد

سمیه
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۲:۰۹ ب٫ظ

وقت بخیر، من لیسانس مترجمی زبان هستم میخوام شروع ب مقاله نویسی کنم تا بتونم اپلای بشم ولی نمیدونم چطور موضوع انتخاب کنم.ممنون میشم راهنماییم کنین.

مهدی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سمیه

سلام سمیه

داشتن استاد راهنما راهت رو خیلی کوتاه میکنه.
به هر حال خودتون هم میتونید اما داشتن منابع خوب و موضوعات متنوع در حوزه مترجمی زبان یک نیاز واقعی است.
یک دوره کاربردی و کوتاه ببینید قطعا امکان حرکت خواهید داشت.

موفق باشید
مهدی عشقی

سمیه برقی
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

ممنون از پاسخگوییتون
ممنون میشم اگر بیشتر راهنمایی کنید و پیشنهاد بدبن در مورد این دوره و استادانی که میتونن کمکم کنن

علی
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر ببخشید من استخدام اموزش و پرورش هستم و هنرستان تدریس می کنم. برای مصاحبه دکترا یک مقاله اماده کردم اما نمیدونم بنویسم ” هنراموز رشته…. اموزش و پرورش” یا بنویسم “کارشناس ارشد دانشگاه ….”بعضیا میگن در مصاحبه مدرس بودن امتیاز داره و عنوان هنراموز را بنویسم بعضیا میگن اگر بفهمن شاغلم امتیاز منفی داره و اسم دانشگاه ارشدم را فقط بنویسم.
سوال من اینه اگر من بنویسم هنرآموز هنرستان … در پذیرش مقالم از سمته داورها برای دانشگاه دولتی اثر داره؟ شما کدوم عنوان را مناسب میدونید که به نفعم باشه؟

مهدی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی جان

این موارد شما رو ناراحت نکنه. کسی به این موارد کار نداره. البته اطلاعات تون رو صادقانه بنویسید و هیچ وقت وابسته اینجور جوسازی نشوید.
در ثانی دوره دکتری دوره پژوهشی است. طبیعتا داشتن مقاله و پژوهش های دیگر امتیاز داره، اما بسیاری موارد داشتیم دانشجو بدون داشتن مقاله هم وارد دوره دکتری شده است.
شاید در مصاحبه در دل استادی نشستی و قبولت کردن.
واگذار کن به خدا خودش جور میکنه.

موفق باشید
مهدی عشقی

سینا
فروردین ۱۸, ۱۴۰۰ ۶:۱۲ ب٫ظ

سلام من دیپلم الکترونیک دانشجوی الکترونیک کارشناسی ترم پنجم میخوام شروع کنم مقاله نوشتن اما نمیدونم چ موضوع چطور از کی باید کمک بگیرم . کارشناسی ارشد ها میتونن از استادراهنما بگیرن ما چیکار کنیم

مهدی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

سلام سینا

دوره کارشناسی دوره محکم کردن پایه دروس و یک دوره آموزشی هست. اما دوره ارشد و دکتری یک دوره آموزشی و پژوهشی است. کسانی در دوره ارشد موفق هستند که دوره کارشناسی شون پایه قوی داشته باشند.
فعلا وقتتون رو برای اتمام با قدرت دوره تون بزارید و وقت برای تحقیق و پژوهش هست. نگران نباشین.

موفق باشید
مهدی عشقی

Fatemeh
فروردین ۱۷, ۱۴۰۰ ۰:۱۸ ق٫ظ

با سلام
من دانشجوی ترم یک بهداشت محیط هستم
میخاستم مقاله ای بنویسم
اما تقریبا هیچی نمیدونم برای کجا بهتر است ارسال کنم
یا برای مثال چه امتیازی برای من خواهد داشت
و مقاله ام باید در چه سطح علمی باشد

رویا
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  Fatemeh

سلام
برای مقاله نویسی اول باید یسری مهارتهای اولیه مثل سرچ کردن و آشنایی با سایتهای علمی معتبر و شناخت سطح علمی مجلات و مقالات یاد بگیرید، اگر مهارت لازم در این زمینه دارید، شروع به سرچ کردن بصورت خیلی عمومی کنید، مثلا از کلید واژه هایی مثل آب و فاضلاب، پسماند، حذف و … استفاده کنید و به دقت عنواینی که طی چند سال اخیر توجه ویژه بهش شده بخونید این توی انتخاب موضوع خیلی بهت کمک میکنه
و یا اینکه وارد سایت who شید و آلاینده های نوظهور در آب و فاضلاب را جستجو کنید خیلی میتونه کمک کننده باشه
اگه موضوع مناسب انتخاب کنی و دقیق کار کنی مجلات علمی خیلی خوب چاپ میشه مخصوصا موضوعات که ترکیبی شیمی محیط باشه
دوستانی که دنبال موضوع هستن منتظر نباشن که اساتید موضوع آماده بهشون بدن، سعی کنید خودتون فعال باشید و سرچ کنید و موضوع پیشنهاد بدید و بعد در ادامه از راهنمایی اساتید استفاده کنید
من فارغ التحصیل ارشد بهداشت محیط هستم، فاطمه جان بازم سوالی داشتی بپرس در حد اطلاعاتم راهنمایی کنم

مقاله
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۵۶ ب٫ظ

دوستان چرا همه مجلات داخلی پولی هستند الان میخوام واسه یه ژورنال داخلی مقاله بفرستم نوشته ۱۷۰ تومن باید ابتدا واریز کنیم برای بررسی اولیه بعد ۴۰۰ تومن بعد از پذیرش نهایی؟
همه جا اینجوریه یعنی همه مجلات علمی پژوهش معتبر پولی هستند؟

الیسا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مقاله

اکثر مجلات علمی پژوهشی داخلی پولی هستند..ولی از سایت وزارت علوم جدیدترین لیست نشریات معتبر مربوط رو بگیرید در بینشون شاید رایگان یا با هزینه کمتر پیدا کنید:) البته با توجه به شرایط فرایندشون طول میکشه..اگر براتون مقدور هست به مجلات خارجی بفرستید رایگان و معتبر و با امتیاز بالاتر و بعضا پاسخگویی مناسب تر..موفق باشید

زینب
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  الیسا

کدامشان رایگان است مطمین هستید

الیسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

برای رشته های مختلف متفاوته…و من از همه رشته ها اطلاع ندارم

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام من میخوام در رشته انالیز ریاضی درمورد ویوینگ و فریم مقاله نویسی کسی کمکم کنه متخصص دارین؟

m.gh
اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
من با یکی از دوستانم میخواهیم با استخرااج مقاله از پایان نامه ارشد دوستم مقاله برای مجلات isi ارسال کنیم. میخواستم بدونم چون دو نفر هستیم در صورت پذیرش مقاله مشکلی پیش نمیاد؟ و اینکه هر دو از متیاز مقاله isi بهرهمند میشویم برای بورسیه و دکتری؟

الیسا
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  m.gh

سلام..بله هر دو امتیاز میگیرید..قسمت اول سوال هم مشکلی نیست

حنا
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۳ ب٫ظ

سلام من چهار سال پیش یه مقاله نوشتم و پذیرش شد اما گواهی ندارم الان اگر بخوام جایی بگم مقاله دارم باید چیکار کنم

الیسا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حنا

از سایت مجله ای که پذیرش و منتشر شده پیگیرشید

محمدرضا
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ب٫ظ

با سلام و احترام.
من در حال انجام پژوهشی هستم. در سرچ به مقاله ای برخوردم که شبیه کار من بود. در قسمت متدولوژی مقاله، فقط اسامی روشهای مورد استفاده را قید کرده و در مورد آن روشها به جزئیات انجام کار اشاره نشده است. قصدم این است که همان روشها را با داده های ایرانی انجام دهم. حال از اساتید محترم درخواست می کنم که راه حل این قضیه چیست؟

مهدی
فروردین ۶, ۱۴۰۰ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام محمدرضا

خوبه این نشان، نشان خوبیه.
این کار باعث میشه کار اونها رو یاد بگیری و دقیقتر کار خودت رو اجرا کنی.
مطمئنا مقالات دیگه هم به این شیوه هست و اونها رو در پیشینه تحقیقت استفاده خواهی کرد.
قطعا در ادامه مسیر کارهایی هم بهش اضافه خواهی کرد و این تشابهات دو مقاله از بین خواهد رفت.
موفق باشید
مهدی عشقی

Mahi
بهمن ۶, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر مم دانشجوی ترم اخر کارشناسی هستم میخواستم بپرسم اگر فارغ التحصیل بشم بعدش مشکلی در چاپ مقاله نخواهم داشت؟ یا حتما باید در حین تحصیل چاپ بشه

الیسا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mahi

خیر مشکلی نیست..اگر بتونید از کارشناسی اصولی و خوب کار پژوهشی انجام بدین که عالیه

Mahi
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  الیسا

خیلی ممنونم

حسین
دی ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۸ ب٫ظ

سلام
دانشجوی کارشناسی ارشد میتونه شخصا یک مقاله مروری رو به چاپ برسونه؟

مهسا
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
بله چرا نتونید. اگه واقعا بتونید خوب این کارو انجام بدید حتما میشه چاپ کرد. البته توصیه م اینه که چون برای اولین تجربه احتمالا براتون ساده نیست، از یک فرد متخصص که میتونه استادتون هم باشه کمک بگیرید و باهاشون مقاله بنویسید.

فاطمه ک
دی ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

سلام استاد من ۳ تا سوال داشتم
میخواستم بدونم ۱: مقاله ای که به کنفرانس بین المللی ارسال کردم در مصاحبه دکترا ارزش و امتیازی دارد؟ (مقاله در سیویلیکا ثبت میشود)
۲:اگر فاقد امتیاز است همان مقاله را میشود به مجله داخلی دیگری ارسال کرد؟
۳: اگر نمیشود امکان انصراف از ثبت سیویلیکا در آن کنفرانس هست؟
با تشکر

مهسا
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه ک

سلام
بله قاعدتا امتیاز میتونه بگیره اما این که چقدر امتیاز بگیره خیلی به سلیقه اساتید مصاحبه کننده بستگی داره.
خیر مقاله ای که جایی چاپ شده رو نمیشه جای دیگه فرستاد. مگه این که تغییرش بدین و این تغیییرات باید قابل توجه باشه و چیزی فراتر از مقاله قبلی باشه.
خیر سیویلیکا به درخواست فردی در این زمینه پاسخی نمیده معمولا.

پریا
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

سلام
دوستان هزینه چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی چقدر هست؟

مهسا
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

سلام
از صفر تومن تا …
عدد خیلی مشخصی نداره. خیلی هاشون رایگان هستن و اصلا نیازی به پرداخت هزینه نیست مگر این که بخواید open access چاپ کنید.
اما بعضیاشون هم هزینه دارند

فاطمه
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۳۴ ب٫ظ

با سلام. من یدونه مقاله پژوهشی نوشتم البته با یه سری دیتای اولیه که داشتیم. بعد از فرستادن مقاله متوجه شدیم که اگه یه سری کارارو انجام بدیم نتایج خیلی بهتر میشه و ما از اون نتایج بهتر البته به همراه یه سری از نتایج قبلی یه مقاله ی isi هم نوشتیم که با اینکه چندین ماه بعد از مقاله پژوهشی فرستادم زودتر از اون چاپ شد… البته مقاله ی پژوهشی رو سعی کردیم با کارای دانشکده خودمون و پایان نامه ها مقایسه کنیم ولی مقاله isi رو با مقالات خارجی و بهتر..البته لازم به ذکره که کاز من تجربی بوده..هر دوهم چاپ شدن.

الان دوتا سوال دارم اول اینکه ایا دوتا مقاله که حالا یه سری دیتاهاش یکسانه البته نه لزوما با طرح یکسان ایا مشکلی برای من پیش میاره؟

و دوم اینکه ایا میتونم از همین دیتاها برای یک مقاله کنفرانسی استفاده کنم؟

زهرا
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلتم مقاله isiشما چند وقت طول کشید تا اکسپت شد.

الیسا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام من که از زمان ارسال تا پذیرش نه ماه طول کشید

سمیرا
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۳۴ ب٫ظ

سلام اقای دکتر من دانشجوی ارشد روانشناسی تربیتی هستپ استادم ازم خواسته که مقاله ای آماده کنم ولی هر موضوعی که براشون میفرستم میگن که تکراریه و ایراد میگیرن شما برای انتخاب موضوع میتونید راهنماییم کنید؟

الیسا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام به سایت های معتبر مجلات موجود در رشته تون مراجعه کنید و سایت های مثل پامبد و ساینس دایرکت با توجه به فیلد و زمینه مدنظر سرچ کنید در طی یکی دو سال گذشته

رز
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۲۶ ق٫ظ

سلام من دانشجوی دکترای ریاضی کاربردی هستم مقالم حاضر هست اگه الان بفرستم مقالم رو چقدر طول می کشه تا اکسپت بشه حدود دو یا سه ماه میشه؟

الیسا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  رز

سلام..معمولا زمانبر هست و نمیشه دقیق گفت..ولی حداقل شش ماه تا یک سال هم بوده..با توجه به شرایط موجود یه مقدار پروسه طولانی تر شده

نیلوفر
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

سلام من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم . میخوام یه مقاله برای درس حقوق رسانه در زمینه ی اسرار حقوقی دولت بنویسم خیلی زود . دنبال یه منبع میگردم ممکنه کمک کنید؟

سما
آبان ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

سلام جناب آقای دکتر گرامی .

برای ارسال مقاله برای سایت https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14676494
در مرحله ای که نوشته شده : Data Availability Statement چه کار باید بکنم؟
در کل کدوم بخش از داده ها منظورشون هست و چطوری باید این داده ها رو ارایه بکنم ؟

با تشکر

آرش
آبان ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سما

منظورش مشخص نمودن وضعیت داده ها هستش. یعنی که آیا داده ها و نتایج تکمیلی اضافی وجود دارد که در مقاله اورده نشده باشه؟ که در اون صورت اعلام میکنید که اونا در دست نویسنده مسئول هست و زمان مناسب ارائه خواهد شد. اگر داده های تکمیلی و اضافی وجود نداره باید اعلام کرد که تمامی داده ها در یا همراه مقاله ارائه شده است. همین. برای جمله بندی مناسب، به سایر مقالاتی که این بخش رو شامل می شوند مراجعه کنید.

سحر با انگیزه
آبان ۲, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ق٫ظ

سلام اقای دکتر عزیز
من پنجاه سالمه و دبیرم در مرز بازنشستگی و رشتم روانشناسی و لیسانسم با مدرک صددرصد غیر مرتبط و بدلیل مشکلات خانواده با معدل زیر ۱۳ ولی ارشد آزاد با معدل بسیار عالی
پایان نامم پنج سال پیش دفاع کردم آیا الان مقاله استخراج کنم به درد دکترا و مصاحبه میخوره ،ایا امکان قبولی در سراسری دارم ،اصلا مقاله نوشتن از صفر چه جوری شروع کنم،شما کلاس آموزشی دارین؟برای نوشتن مقاله از پایان نامه الان بعد پنج سال اسم استاد راهنما و مشاورمو باید بنویسم؟میشه راهنمایی کنید.

مهدی
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ب٫ظ

سلام سحر با انگیزه

بله چرا که نه.
منتهی استخراج مقاله از پایان‌نامه در هر زمان امکانپذیره ولی اسم استاد راهنما باید باشه چون پایان‌نامه محصول مشترک استاد و دانشجوست.
از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹ آموزش صفر تا ۱۰۰ مقاله‌نویسی ISI بیش از صد دوره حضوری تشکیل شد. ولی در حال حاضر بدلیل ویروس کرونا همه چی موکول شده است به بعد کرونا.

موفق باشید
مهدی

Fate
آبان ۱, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ

سلام .عذرمیخوام من میخوام مقاله بدم چطور میتونید کمکم کنید

فرشته
مهر ۳۰, ۱۳۹۹ ۸:۵۷ ب٫ظ

میخواستم بپرسم مقالاتی که بدون استاد کار میشن ، توسط دانشجویان ارشد ، شانس چاپ در مجلات علمی پژوهشی داخلی دارند؟ یا بخاطر نبودن اسم یک عضو هیئت علمی ریجکت میشن؟

سامان
آبان ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

سلام. یعنی تک اسم؟ در این زمینه خیلی مجلات داخلی، یک شکل عمل نمی کنند. بیشتر از طریق مقالات چاپ شده در شماره های پیشین، میتونین متوجه بشین که آیا این مجله از دانشجو به عنوان نویسنده مسئول مقاله قبول کرده؟ آیا دانشجو بدون هیئت علمی هم مقاله داره؟ به طور کلی اگر مقاله شما کیفیت متوسط رو به بالایی داشته باشه و … . احتمال اینکه از مرحله اول عبور کنه شانس خوبی داره و این یعنی دیگه تمام، همه چی دست داور ها است بعدش. به ویژه اگر از مرحله دبیر تخصصی عبور کنه، دیگه مشکلی نیست. به هر حال باید امتحانش کرد در هر صورت.

فرشته
آبان ۲, ۱۳۹۹ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

سلام.ممنون. تک اسم نه. دو نفری ولی هر دو دانشجو هستیم. نتونستیم نمونه پیدا کنیم اصلا که بدون عضو هیئت علمی باشه. سعیمون رو کردیم که کار خوبی بشه از لحاظ کیفیت . میخواستم بدونم کلا امکان پذیر هست یا نه…… ممنون . فکر کنم بالاخره باید شانسمون رو امتحان کنیم.

مهدی
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

سلام فرشته

مشکلی نداره مقالاتی که کار شخصی بود و ربطی به پایان‌نامه نداره میتونه مستقلا در هر مجله‌ایکه دوست دارین بفرستین و چاپش کنین.
مقاله وزین باشه ربطی به هیئت علمی و پژوهشگر بودن نداره.

موفق باشید
مهدی

دانشجو
مهر ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۴ ب٫ظ

سلام.وقت شما بخیر.من میخام یک مقاله به یکی از ژورنال های الزویر ارسال کنم منتهی متوجه شدم هر ژورنال یه تمپلیت جداگانه و قواعد نگارشی خاص خودشو داره. الان واقعا موندم چیکار کنم. زودتر میخام یک تمپلیت پیدا کنم و کارو شروع کنم. در ابتدا میخواستم اگر امکانش هست یک تمپلیتی که معمول هست و اکثر ژورنال ها اونو قبول میکنن لطفا بهم معرفی کنین. و مسئله دیگر اینکه باید مقاله ارسالی بدون تصاویر باشد و تصاویر جداگانه ارسال شوند؟ اینم یه توضیح مختصر بدین ممنون میشم.

مهدی
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام دانشجو

نیازی به این کارها و تمپلت نیست. با فرمت استاندارد و ساده در ورد مقاله تون رو آماده کنین و به هر مجله الزویر دلتون میخواد ارسال کنید.
خود مجله بعد از پذیرش با فرمت خود مجله شون در میاره. زیاد نگران این موضوع نباشید.

موفق باشید
مهدی

...
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

سلام استاد گرامی
آیا میشه از یه پایان نامه هم مقاله مثلا isi استخراج کرد و هم مقاله علمی و پژوهشی برای مجلات داخلی؟ مگه قانون این نیست که داده های یه مقاله نباید چند جای مختلف منتشر بشه؟
دوست من از پایان نامه ش یه مقاله isi داده و دوتا مقاله پژوهشی.

مهدی
مهر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلام

میشه وقتی نتایج بیشتری داشته باشه شدنی است و تکراری هم نباشه شدنی است.
اگه نتایج هر دو مقاله یکی باشه شدنی نیست.

موفق باشید
مهدی

فرهاد
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ق٫ظ

سلام. وقت بخیر.
بنده از پایان نامه ی کارشناسیم که تقریبا ۳ سال گذشته ارائه دادم، مقاله ای استخراج کردم و به استاد راهنما دسترسی ندارم که برای درج اسم ازشون اجازه بگیرم. دوست بنده در این زمینه کمکم کردند. میخواستم بدونم موردی نداره که فقط نام خودم و دوستم رو بعنوان نویسنده قید کنم؟

ممنون از شما

***
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

سلام..تا جایی که من میدونم در مقالات مستخرج از پایان نامه باید اسم استاد راهنما ذکر بشه..نیازی به کسب اجازه نیست..چون فک میکنم قانونه

مهدی
مهر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

سلام فرهاد

دوست عزیز درست گفتند و باید اسم استاد راهنماباشه و البته اسن دوستتون که کمکتون کرده که میشه نفر سوم.
جهت اطلاع به استاد ایمیل بزنید و بهش بگین و در ارسال مقاله هم ایمیل استاد رو بدین. استاد از ارسال مقاله مطلع باشه خیلی به نفع تون هست.

موفق باشید
مهدی

یاسمن عباسپور
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۳۲ ب٫ظ

سلام استادگرامی.به شدت به راهنماییتون درزمینه مقاله نویسی حسابداری وبیوتکنولوژی نیازمندم.خواهش میکنم کمکم کنید چجوری میتونم ی مقاله ترکیبی و مرتبط ازاین دوتارشته بدست بیارم واسه اپلای آلمان نیازمندم خواهشاپاسخگوباشید

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۹ ق٫ظ

سلام یاسمن

نوشتن مقاله ترکیبی کار سختی نیست. قرار نیست دو مقاله رو با هم ترکیب کنید.!!
این دو رشته دو موضوع مستقل از هم هستند از چند زاویه. اگه قراره باشه یک موضوع مشترک در حوزه حسابداری و بیوتکنولوژی را پیدا کنید به تجربه و مهارت زیادی بستگی دارد.
تلفیق این دو موضوع در یکجا کار ساده نمیتونه باشه از این جهت که تسلط بر هر دو حوزه و مقدمات هر دو حوزه لازمه شروع کار هست.
باید تلاش کنید با متخصصین هر دو حوزه صحبتهایی داشته باشید و ببینید کجای کار این دو وجه اشتراکی دارند تا بتونید در اون راستا حرکت کنید.

به نظر بنده شما باید در حوزه مثلا صنایع پزشکی، کشاورزی و … باید بتونید سود و زیان و قیمتها و صادرات و واردات تجهیزات این حوزه ها را به نوعی به حسابداری مرتبط کنید و بتونید با یک حساب کتاب دقیق نشون بدین مثلا واردات و صادرات و تولید اینها صرفه اقتصادی دارند توجیه اقتصادی دارند یا نه و … از این قبیل موضوعات که کار تقریبا مشکلی است. ولی اگه تجربه در کنارتون باشه قطعا می تونید سربلند از این موضوعات خارج شوید.

موفق باشید
مهدی عشقی

هنر
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

سلام. من به دلایلی نام کوچکم را تغییر داده ام. با نام قبلی تعداد زیادی مقاله و گواهی همایش دارم. حالا برای مصاحبه دکتری به مشکل بر می خورم؟ شناسنامه و توضیحات آن برای داوران قانع کننده است یا ممکنه در قضاوتشون تاثیر بذاره؟ مثلا بگن که این آدم ثبات شخصیت نداره و یا از هویت خودش فراری بوده و از این حرفها؟ ممنونم اگه راهنمایی کنید.

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  هنر

سلام هنر

نه مشکلی نداره. اگه کسی چنین برداشتی بکنه خودش ثبات شخصیت نداره.

برای حرف تون کلی خندیدم انشاءالله همیشه لب تون خندون باشه و سلامت باشین.

موفق باشید
مهدی

Raha
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۲ ق٫ظ

با سلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوار
دانشجوی ارشد مدیرت آموزشی هستم و بسیار و بسیار علاقه مند به نوشتن مقاله و کار پژوهشی و میخواستم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری رزومه خوبی از بابت مقاله نویسی داشته باشم نمیدونم از کجا باید شروع کنم برای نگارش مقاله چگونه موضوع انتخاب کنم و آن را به سوال پژوهشی تبدیل کنم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  Raha

سلام رها

نوشتن مقاله کار سختی نیست سعی کنید در موضوعات مورد علاقه خودتون تحقیق و تفحص از مقالات و کتابها و سایتهای معتبر علمی رو به طور مداوم داشته باشید خواهید دید جوینده یابنده بود. گرچه اگه کارگاهها برگزار بشه طبیعتا کارتون و راه تون رو کوتاهتر میکنه ولی شرایط کرونایی کمی دست و پا گیر شده است.

موفق باشید
مهدی عشقی

Amirhoossen
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

سلام و عرض ادب ، بنده امسال دکتری مجاز شدم ولی با توجه به اینکه کارشناسی ارشدم آموزش محور بوده و مقاله نداشتیم و بجای اون سمینار داشتیم و مقاله ای که بعنوان سمینار ارائه دادیم استاندارد نبوده حالا به نظر شما در این زمان باقیمانده چکار باید کرد میشه لطف کنید راهنمایی بفرمایید. ممنون

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  Amirhoossen

سلام امیرحسین

در مصاحبه گرچه مقاله اهمیت داره اما داشتن مهارت کافی جنبه دیگر سکه هست. پس خیلی نگران نباشید.

موفق باشید
مهدی

زیبا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۳:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

مهارت کافی یعنی چه؟

مهدی
مهر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

سلام مجدد

مثلا داشتن مهارت برنامه نویسی، زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگر، داشتن اختراع، … اینها مهارتهای مختلف هستند که می تونه برگه برنده مصاحبه باشند.

موفق باشید
مهدی

نجمه
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام یکی از دوستانم در دانشگاه سوئد مشغول به تحصیل بود منم هم در یک کار تحلیل دیتا باهاشون همکاری کردم الان تقریبا کار داده کاوی تموم شده و کارای مقاله هم آخرشه . اما چون من الان مشغول به تحصیل نیستم و به هیچ دانشگاهی وصل نیستم سر پرداخت به مشکل خوردیم چون اونا که بابت این کار به من پولی ندادن که من بخوام هزینه رو خودم بدم گیج شدم میشه راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم؟

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  نجمه

سلام نجمه

پرداخت چی؟؟؟؟؟؟

۹۵% مقالات در مجلات معتبر فرآیندشون (ارسال و پذیرش و چاپ) رایگان است پول بابت چی؟

یادآوری مجلاتی که پول دریافت میکنند از لحاظ اعتبار ۹۰% شون مشکل دارند.
پولتون رو دور نریزید و سرتون کلاه نرود.

موفق باشید
مهدی

نجمه
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

یه سری از ژورنال ها پولی هستند .و خوب کارشونم خیلی خوبه یعنی اعتبار علمیشون بالاست . مثلا A&A فک کنم تو سایت خودش زده ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ پوند اگه اشتباه نکنم؛ APJ میدونم از اونم گرون تره …اینا هم چون کارای قبلیشون اونجا چاپ شده همونجا میخوان چاپ کنن.
مرسی که جواب دادید

زهره- معماری
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام آقای دکتر عشقی وقت بخیر ممنون از وقتی که در این صفحه میذارید، پاسخهایی که به سؤالات دوستان داشتید خوندم و استفاده کردم. چند تا سؤال دارم ممنون میشم اگر برای شما یا دوست دیگه ای که این سؤالها رو میخونه امکانش هست جوابم رو بفرمایید. در مورد این توضیح شما -اینکه نوشتید پولی اعتبار نداره- من رو دچار تردید کرد. مجلات open access هم از نظر شما همین حالت رو دارند؟ آخه داشتم دنبال نشریه ای میگشتم که تو حوزه معماری و شهرسازی باشه؛ اعتبار داشته باشه ولی خودم تو Q4 و Q3 و نهایت Q2 گشتم چون بیشتر از اعتبار برام مهمه که زودتر جواب به دستم برسه (نه اینکه بعد از چند ماه انتظار بگن کلاً غیرمرتبط هست و…) تو سایتهای فارسی خوندم نشریات اسکوپوس زودتر جواب میدند (منظورم ارزیابی اولیه است. نسخه نهایی و تأییدیه الآن برام ملاک نیست). حتی اشاره شده بود بین ۲ تا ۴ هفته جواب اولیه رو میدن. ولی من نتونستم چیزی پیدا کنم. موضوعات رو گسترده تر کردم و بردم سمت مدیریت شهری و علوم محیطی و… ولی باز هم نتونستم نشریه ای پیدا کنم که اینجور که میگفتند ارزیابی اولیه و ارجاع به داوریش بین ۲ تا ۴ هفته باشه. ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید که – آیا از نظر شما open access ها هم قابل اعتماد نیستند؟ – و اینکه نشریه ای میتونید بهم معرفی کنید که در حوزه رشته ما (یا حتی مدیریت شهری و علوم محیطی و…) باشه و بتونم امیدی داشته باشم که زودتر به… ادامه نظر»

روانشناسی
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ

سلام..جناب دکتر طرح پژوهشی توی جدول امتیازات مصاحبه که توی سایتها هست نبود..یعنی امتیاز نداره؟؟
بعد فرقی میکنه استانی ملی یا بین المللی باشه؟!

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

سلام

طرحی پژوهشی امتیاز داره حتی در جدول امتیازات نباشه.
نگران نباشید.
جدول شما با جدول دانشگاهها فرق داره. جدول دانشگاهها به نفع شماست چرا امتیازاتش به طور زنده محاسبه میشه و انتزاعی نیست.

موفق باشید
مهدی

روانشناسی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

ممنونم از راهنمایی..ممکنه پروسه اش رو هم بفرمایید لطفا به چه شکل هست. برای من که نویسنده همکار طرح قراره باشم.
چون شنیدم تا وقتی مقاله از طرح استخراج و منتشر نشه ارزشی نداره؟ بازم متشکرم

سلماز
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ

سلام جناب آقای دکتر عشقی میخواستم خواهش کنم در صورت امکان برای چاپ مقاله در مورد رشته برنامه ریزی درسی، ژرنال رایگان معرفی بفرمایید. با تشکر

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  سلماز

سلام سلماز

در بالا پاسخ دادم

موفق باشید
مهدی

رزیتا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۱۳ ب٫ظ

سلام وقت به خیر
من مقاله ای ارسال کردم و بهم sent back کردن من یه سری ویرایشی که گفته شده بود رو انجام دادم و دوباره فرستادم و الان دوباره پیامی به این مضمون دوباره فرستادن

–Discussion (can be combined in ‘Results and Discussion’ section)
For research articles this section should discuss the implications of the findings in context of existing research and highlight limitations of the study. For methodology manuscripts this section should include a discussion of any practical or operational issues involved in performing the study and any issues not covered in other sections.

–Declarations
Kindly include the following statements under declaration section before the references:If any of the below details are not relevant to your manuscript, please include the heading and write ‘Not applicable’ for that statement. All the statements must be present in the manuscript.

• List of abbreviations
• Availability of data and materials
• Competing interests
• Funding
• Authors’ Contributions
• Acknowledgements
دقیقا چه تغییراتی باید تو مقاله ام بدم
سپاس

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  رزیتا

سلام رزیتا

بحث و نتیجه گیری ترکیب بشه
تضاد منافع در مقاله آورده بشه و …
و بقیه چیزها که دقیقا مشخصه چی گفته گفته در مقاله باید باشند.

موفق باشید
مهدی

مریم
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۶:۰۳ ب٫ظ

با عرض سلام .من رشتم روانشناسی تربیتی و میتونم مقاله مستخرج از پایان نامم رو برای دفاع دکتری در مجله وزارتین رشته علوم تربیتی ارسال کنم ؟یاحتما باید مجلات وزارتین رشته روانشناسی باشه

yasmin
مرداد ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام..فکر میکنم برای هردو امکان ارسال باشه..البته قطعا ردصورت که محتوای موضوعی مقاله تون همراستا با حوزه موضوعی مجلات مصوب باشه

داوطلب بیچاره و خسته و کلافه و عصبی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

سلام دکتر عشقی گرامی
ببخشید مقاله isi که major revision داشته باشه و طوری که سردبیر توی پیامشون گفتن دوباره باید داوری شه.. بنظرتون شانسی داره برای پذیرش؟ ایا ممکنه خدای نکرده ریجکت بشه یه وقت!! یعنی جوری که من متوجه شدم هیچ ضمانتی نیست که پذیرفته بشه و الان پذیرش مشروطه درسته!! نگرانم خیلی..چون خیلی زمان و زحمت صرف این کار کردم.

مهدی
مرداد ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۶ ب٫ظ

سلام داوطلب پر انرژی و جویای نام

خدا رو شکر کن که سلامتی. این عصبانیت و کلافگی ناشی از رشدتون هست پس باید از زندگی لذت برد.
بله چرا که نه.
اتفاقا بنده هم یک مقاله ام سه روز پیش پذیرش شد و major revision بود و ۴۵ روز بود مثل تو جنگیدم تا به سوالات داورها پاسخ دادم و نهایتا پنجشنبه در این اعیاد زیبا (عیدتون مبارک) پذیرش شد.
پس با قدرت به تمام سئوالات داورها یکی یکی پاسخ خوب بده و پاسخ ها رو در مقاله رنگی کن.

موقعی باید نگران باشی نتونی به همه سئوالات پاسخ بدهی. این موقع احتمال ریجکتش هست. ولی اگه به کل سئوالات پاسخ بدهی و پاسخ علمی نه احساسی، مطمئنم مقاله از همین الان پذیرش میشه.

پس به حرفم گوش بده و دقیق تک تک سئوالات داور رو پاسخ بده.

موفق باشید
مهدی عشقی

yasmin
مرداد ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام جناب دکتر..وقتتون بخیر
ممنونم از این همه انرژی و راهنمایی خوب..خدا حفظتون کنه..چشم دارم سعیمو میکنم که انجام بدم

شما استاد هستین قطعا و ما شاگرد..و نمیدونم متاسفانه یا خوشبختانه کار از نگارش تا انجام اصلاحات با من هست..و دلیل نگرانیم از این جانب هست:)
در مورد اسمم باید بگم اون تعویق های چندگانه و شرایط اون موقع کنکور باعث شد همچین نامی بذارم..قبول دارم خیلی مناسب نیست..حس خوب نمیده ولی…

ارادتمند
سلامت و شاد بمانید

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  yasmin

خواهش میکنم

موفق باشید
مهدی

افرا
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۶:۱۵ ب٫ظ

سلام من دانشجوی دکتری ادبیات فارسی هستم و دارم روی پایان نامه ام کار میکنم , و تمام شده اما متاسفانه چهارتامقاله از پارسال تا امسال به نشریات گوناگون فرستادم اما هیچکدام پذیرش نشده .دانشگاه ازاد هم پول زیادی میگیره هر ترم . و باز برای فرستادن هر مقاله هم که میدونید باید مبلغی پرداخت کرد. نمیدانید من چقدر در این زمینه هزینه کردم و چقدر پشیمانم که این راه رو رفتم به خاطر بد رفتاری اساتید که تمام اشتیاق من رو از بین بردن و هزینه سنگین .ایا مجله ای سراغ دارید که بشه مقاله ام رو بفرستم و زودتر پذیرش بگیرم؟و رایگان باشه ؟از تمام جملاتم حالا که خودم میخونم استیصال و درماندگی میباره و متاسفم پرسش احمقانه ای کردم اما واقعا کسی پاسخگو نیست.و من چقدر برای خودم و بسیاری شبیه خودم متاسفم که در این دور باطل گیر افتادیم

مهدی
مرداد ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  افرا

سلام افرا

بله این مسایل هست اما از طرفی دیگر به جای کلافه باید فکر کرد و فکر دقیق که چرا مقاله پذیرش نمیشه؟! گاهی اوقات پاسخ به این سئوالات نقص ما را نشون میده و باعث میشه به سمت رفع نقص خود برویم و حل کنیم. گاهی اوقات (خیلی وقتها) ضعف و بی مسئولیتی برخی اساتید راهنما و مشاور هست که این مورد رو میشه با تلاش و کوشش حل کرد و این ضعف رو پوشش داد.
گاهی و گاهی های دیگر …
اما نکته ای که میخوام بگم اینه که علم خستگی داره بی خود نیست کسانی که واقعا علمی و در کار علمی هستند موی سپید میکنن. اما اونایی که الکی در کار علمی هستند موهاشون رو مثل خودشون رنگ میکنن.
پس این مسایل نباید تو رو از تلاش غافل کنه و ناامیدت کنه.
از طرفی ادبیات فارسی معتبرترین مجلات و بهترین مجلات در ایران عزیزمون هست طبیعی است که مقاله ادبیات فارسی بخوای چاپ کنی سخت باشه مثال متقابل مثلا مهد فیزیک جهان در آمریکاست و مجلات آمریکایی بهترین هستند طبیعی است که چا مقاله در این مجلات برای محققین سخت هست حتی برای خود آمریکایی ها. یا حقوق کشور فرانسه قوی است طبیعی است مقالات در این مجلات حقوق فرانسه سخت هست.
پس تلاشت بی مورد نیست
باز زحمت بکش قسمت نشریات وزارت علوم بروید و نشریات فارسی ادبیات فارسی رو جستجو کن و دوباره تلاش کن.
نکته آخر اینه که بی مورد پول خرج نکن.

موفق باشید
مهدی عشقی

داوطلب
تیر ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
ببخشید مجله سالمند به این کد ۲۴۷۶-۷۳۰۱ و نمایه شده در این پایگاه ها
Directory of Research Journals Indexing (DRJI)
CiteFactor
International Scientific Indexing (ISI)
Magiran
Google Scholar
Academic Resource Index (ResearchBib)
Electronic Journals Library (EZB)
SHERPA/RoMEO
Science Library Index
Open Academic Journals Index
Scientific Indexing Services
International Society for Research Activity (ISRA) و دارای مجوز وزارت ارشاد اسلامی به شماره۹۴/۶۰۵۷ مورخه ۱۳۹۴/۳/۲۵
دارای مجوز موافقت اصولی جهت کسب رتبه علمی پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور
به شماره ۷۰۴/۱۷۷۵ مورخه ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ معتبر هست؟؟ چون توی لیست نشریات پزشکی نبود ولی اطلاعاتش موجود بود در این پایگاه ها!
ممنون میشم جواب بدین که اگر پژوهشی و مورد تایید هست اقدام کنم

مهدی
مرداد ۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام

بله معتبر هست و مشکلی نداره

موفق باشید
مهدی عشقی

ترجمه
خرداد ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۰۳ ب٫ظ

سلام آقای دکتر عشقی،
یک کتاب خوب مرتبط با رشته ام برای ترجمه پیدا کردم، که تا بحال ترجمه نشده،
برای شروع آیا باید اول از ناشر خارجی مجوز ترجمه بگیرم؟ چاپ ۴۵ سال پیش است. نویسنده استاد دانشگاه رشته ایران شناسی و زنده است.
یا شروع به ترجمه کنم و بعدا برای نشر در داخل با ناشر خارجی مکاتبه کنم؟!
روال کار ترجمه متون تخصصی برای آماتورها چگونه است؟
داخل نمی توانم با کسی مشورت کنم چون کار از دستم میره و دیگران ترجمه اش می کنند.
سپاسگزارم

مهدی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ترجمه

سلام

چون میخوای ترجمه کنی اجازه ناشر و نویسنده لازمه.
از طرفی در این حالت ممکن هست ویرایش جدید کتاب بهتون ارسال شه.
دیگه زحمت ترجمه ات به هدر نمیره.

موفق باشید

ترجمه
خرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام و سپاس

داوطلب
خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ب٫ظ

سلام ممکنه راهنمایی کنید چطور به پایان نامه های دکتری خارجی به روز توی رشته خودم دسترسی پیدا کنم؟ برای ایدهدگرفتن به آنها نیاز دارم
ممنونم

داوطلب
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ب٫ظ

سلام ببخشید یک سوال مقاله مستخرج از پایان نامه یعنی چی دقیقا؟ یعنی عین عنوان پایان نامه باشه یا روش و داده ها و نمونه یکی باشه؟
بعد اینکه من دیدم حتی توی رزومه بعضی دانشجویان و اساتید از یه پایان نامه که مداخله و اثربخشی هست سه تا مقاله درمیارن.‌ذر واقع میان خوردش میکنن مثلا تاثیر یه روش درمانی بر یک متغیر و بقیه مقالات روی متغیرهای دیگر!
درصورتی که من یه مقالهisi روی پنج متغیرم کار کردم و فرستادم انگلیسی و یه مقاله فارسی که روی دو تا از متغیرها و ابعادشون بود.
بنظرتون کدوم کار علمی و درست هست؟ و ایا من اشتباه کردم؟!
متشکرم

مهدی
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام

• منظور از مقاله مرتبط و یا مستخرج از پایان‌نامه مقاله‌ای است که نام استاد راهنما، مشاور و دانشجو یا استاد راهنما و دانشجو در مقاله قید شده باشد و علاوه بر روش تحقیق و مبانی نظری، از نظر موضوعی و محتوایی نیز با پایان‌نامه در ارتباط باشد. همچنین مقاله با ذکر آدرس دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد متقاضی، منتشر شده باشد.

در رابطه با سئوال دومتون عرض شود که باید مقاله رو دید و به صورت حسی نمیشه گفت کدوم کار علمی است و اینکه شما اشتباه کردید یا دیگران.

موفق باشید
مهدی عشقی

...
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
ببخشید مقاله isi تحت داوریه.‌اول توی سایت نوشته بودن ۵۵ روز از ارسال تا نتیجه اولیه الان دو ماهه که فرستادم. ولی دیروز توی سایت زدن ۷۶ روز..با توجه به اینکه این مقاله پایان نامم خیلی مهمه و برای دکتری بدون ازمون روش حساب باز کردم بنطرتون ایمیل بزنم پیگیری کنم یا باز صبر کنم؟؟
ممنون

محمد
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلام
من از تجربه خودم میگم
ممکنه ادیتور ژورنال های خوب ناراحت بشن (چون مشکل اونا نیست که شما مصاحبه داری + اکثر ژورنال با کیفیت براشون داوری دقیق مهمه)
اما اگه ادیتور را میشناسی یا سطح مجله خیلی بالا نیس میتونی امتحان کنی اونم با یه متن کاملا مودبانه

...
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام ممنون از نظرت..درست میگید..راستش استاد خارجی که مقاله رو باهاش کار کردم هم گفتن باید صبر کنم باز..منم منتظرم.
مجله ایمپکتش سه هست و معتبره

مرتضی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ب٫ظ

سلام روزتون بخیر
این سوال شاید برای خیلیا پیش اومده باشه ممنون میشم اگر از تجربتون بهم بگید
بعد از ارشد کاملا رفتم سراغ مقاله نویسی، با گروه های خارجی کار کردم و در عرض دو سال ۷ مقاله ISI همگی کیو وان چاپ کردم.. الانم دارم تلاش میکنم دکتری قبول بشم و قطعا در دوره دکتری مقالات بیشتری کار خواهم کرد… اما سوالم اینه با توجه به مشکلات شخصی که داشتم معدل کارشناسیم ۱۳.۹۸ و ارشدم ۱۵ بود، حالا سوالم اینه نهایتا این شانس رو دارم بعد از دکتری هیات علمی بشم؟

رشنه باغبانی هستم
مقالاتم همگی در ایمپکت بالای ۲ و نیم چاپ شده و در حال حاضر داور یک ژورنال با ایمپکت ۱ و نیم هستم

مهدی
خرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام مرتضی قوانین جذب تغییر کرده است. الان معدل کارشناسی حداقل ۱۴ و ارشد حداقل ۱۶ باید باشد. همچنین دانشگاه محل تحصیل تون و اینها ملاک هست همچنین مهارت های که دارین ملاک هست و … از طرفی رویکرد جذب فقط مقاله نیست چرا که جذب ۴ تا ماده داره و هر ماده اش فلسفه خاص خود را دارند. ماده یک کار فرهنگی است که فلسفه و تفسیر خودش را دارد. ماده دو آموزشی است که متقاضی باید داشته باشد و حداقل و حداکثرهایی لازم داره. (ذکر این نکته الزامیست برخی به تصور اینکه کار آموزشی داشته باشند میرن سراغ تدریس در دانشگاه و کوله باری از تدریس جمع میکنند غافل از اینکه از بندهای دیگر آموزش خبر ندارند که برای جذب موثر هستند و شما نمیتونید اینها رو ببینید، یعنی مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید) ماده سه پژوهشی است که مقاله یکی از اون بندهاست بقیه رو متاسفانه کار نمیشه و بعدش پشیمونی داره داشتن مقاله با ایمپکت بالا صرفا یک بند از این ماده هست و کل کار نیست. و تضمینی برای جذب در هیئت علمی شدن با مقاله نیست. باید کارهای پژوهشی کابردی و خلاق دیگری هم در کنار مقاله باشه. ماده چهار هم فعالیتهای اجرایی است که این هم بحث و فلسفه خاص و تعاریف خاص خود را دارد که شما دخیل نیستید در اون. مجموعه این ۴ ماده جذب شما را تشکیل میده که آیا شما شایستگی دارید یا نه ، که این هم ابتدا به ساکن باید دانشگاه مربوطه… ادامه نظر»

مرتضی
خرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

جناب دکتر عشقی ممنون بابت پاسخگوییتون
همونطور که میدونید ممکنه این سوالات برا خیلیا پیش اومده باشه (اکثر مراجعه کننده گان اینجا هدفشون جذبه معمولا)
اساسا با شرایط معدل کم از دانشگاه آزاد و سراسری (ترکیبی)، اما با فعالیت پژوهشی بسیار عالی تر امکان هیات علمی شدن هست؟
چون خیلی از اساتید رشته ما برای چاپ مقالاتشون ازم میخوان کاراشونو ادیت کنم. (هم اساتید سابق ایرانیم هم چینی)
در مورد بند ماده یک همش کلیات بود و چیزی نفهمیدم.. ماده دو به جز تدریس مگه چی هست؟
اما من این مدت ۳۰ مقاله کیو وان دارم، داور چهار ژورنال کیو وان هستم.. ثبت اکتشاف، ایلتس ۷ و نیم، سربازی بنیاد ملی نخبگان(زیر مجموعه ارتش بودم)، طرح های پژوهشی و چند چپتر کتاب هم تالیف کردم… اما معدلم کمتر از این چیزیه که شما فرمودید.
هر کسی استعدادی داره و من نمیتونم جملات رو حفظ کنم اما بی استفاده باشه برام، من باید تصویر سازی کنم تا متوجه بشم و اینو دیر متوجه شدم اما خوب پیش رفتم. از طرفی کم نیستن دانشجوهای دانشگاهای خوب که فقط حفظ کردن (علم بی عمل به چه ماند؟ به زنبور بی عسل)
اینو میپرسم که اگه شانسی برا پذیرش تو کشور خودمون ندارم به درخواست دانشگاهای عرب یا شرکت های چینی جواب بدم.
ببخشید اگه سوالم یکم خارج از بحث بود.

مهدی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام مرتضی عزیزم بله حرف تون درست هست. حرفهای زدم قوانین جدید جذب هست در حقیقت شرط معدل و چهار ماده که از قبل بود و الان اصلاح شده است و با شرایط جدید این مواد رو عملی می کنند. توضیح مفصل این مواد به دانشگاهها ابلاغ شده است و دارند. اینکه یک نفری دو نفری با داشتن حداقل مقاله جذب شده ممکن هست به چند عامل بستگی داشته باشه مثلا رشته اخص باشه و متقاضی در اون رشته نباشه (همچنین رشته هایی داریم که دانشگاهها التماس میکنند کسی در اون رشته اخص موردنیازشون متقاضی باشه حتی با داشتن یک مقاله!!). اما در کل باید این مواد اعمال و رعایت شه. این حرفهایی زدم مربوط به وزارت علوم هست و تا حدودی دانشگاه آزاد هم هست البته دانشگاه آزاد قوانین خاص هم داره در بسیاری از موارد و بندهای آیین نامه جذب سختتر و در بسیاری موارد واقعا از وزارت علوم و بهداشت آسونتر. و از طرفی مکان مورد تقاضا هم شرط هست. نباید از پیگیری جذب ناامید بشوید خوب طبیعتا همه اونهایی که دکتری خوندن اگه قرار باشه همشون جذب بشوند خوب صنعت کشور دست کی باید باشه! و حتی در خارج کشور هم همینطوره. (درصدی جذب می شوند). بنده دوستانی دارم اینجا هیئت علمی بودند و رها کردند رفتند و اونجا هیئت علمی نیست ؛ دوستانی هم دارم از جذب خارج شدند در همین کشور خودمون در شرکتهایی مشغول فعالیت هستند چون مبنا براشون مثلا حقوق بیشتر بود. الان حقوق معلمان و هیئت علمی ها در کشور بالا… ادامه نظر»

مرتضی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سپاس

داوطلب
خرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام اقای دکتر
ببخشید یه سوال برام پیش اومد اینکه از دانشگاه های دولتی تهران فارغ التحصیل بشیم یا دولتی های شهرستان تاثیری در جذب داره ایا؟؟ ممنونم

مهدی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام

نه خیلی تاثیر نداره بلکه در جذب بیشتر مهارت ها و فعالیتها موثره.
این تجربه حقیر هست مطمئنم شما هم با تلاش و کوشش بهش می رسین.

موفق باشید

yasmin
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

سلام جناب دکتر..وقت بخیر
عذر میخوام مجلات داخلی روانشناسی که الان توی این اوضاع بسته بودن دانشگاه ها فعال باشند ممکنه معرفی کنید بهم لطفا
پاسخگو نیستند خیلی هاشون متاسفانه با اینکه سامانه و پروسه اش الکترونیکی هست..
مرسی

مینا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ

سلام، عذر می خوام من یه مقاله انگلیسی در حد متوسط دارم نه خیلی تاپه و نه خیلی ضعیف، هم به حوزه میکروبیولوژی مربوطه هم سرطان. دنبال مجلات خارجی هستم که سریع و حداکثر تا ۲ ماه و “به صورت رایگان” این مقاله رو پذیرش کنن، میشه لطفا معرفی بفرمایید؟ ممنون از شما …

Shirin
فروردین ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۵ ب٫ظ

سلام جناب دکتر عشقی
من بالاخره بعد سه سال مقاله برگرفته از پایان نامه ام تو یکی از مجلات دانشگاه آزاد پذیرش شد. که اسم استاد راهنمامو نوشتم. اما سوالی که دارم در مورد مصاحبه دکترائه که اگر من دو مقاله پژوهشی با اساتید خیلی خیلی بهتر از استاد راهنمای خودم بنویسم در راستای همون پایان نامه اشکالی داره؟ چون دوست ندارم زیاد پشت سر استادام حرف بزنم که واسم دردسر بشه. من ۵ سال پیش به دلیل بیماریم رفتم به یه دانشگاه بسیار به توان نامحدود ضعیف، استادای من کلا چیزی بلد نبودن و الان بعد سه سال می گم چرا باید به خاطر یه اشتباه تمام آینده ام تباه بشه. من چی کار کنم که استادم هم هیچی بلد نبود یعنی تمام صفر تا صد پایان نامه رو خودم انجام دادم، بسیار هم بلانسبت شما بی ادب بود که هرچی از دهنشون درمیومد می گفت و بسیار گستاخ بود، روز دفاع نمره منو ۱۷/۵ داد درصورتی که موضوع من انقدر بالاتر از سطح خودش بود که یه بار وقتی انگار حالش خوب بود گفت تو نصف نصف این کارارو تو این دانشگاه انجام می دادی ۱۸ می شدی. بعد من دیگه بخاطر اینکه دچار استرس نشم، بخاطر نمرم اعتراض نکردم. الان از دو بابت ناراحتم یکی اینکه سر نمره پایان نامه تو مصاحبه فکر کنن من خنگ بودم. ویکی بخاطر اینکه دارم با دواستاد برتر پژوهشی کار می کنم و اسم استادراهنمام به تبعش نخواهد بود، دچار مشکل بشم. ممنون میشم راهنماییم کنین.

مهدی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  Shirin

سلام شیرین ماجرا خوندم به عنوان یک بیطرف چند نکته به نظرم لازمه خدمت تون عرض کنم. در نوشته های شما دو حالت بهم دست داد یکی اینکه موفق شدین مقاله تون رو پذیرش بگیرین خیلی خوشحال شدم دیگری اینکه معلما تون رو تا دلتون بخواد کوبیدین و گفتین چیزی بلد نیستن و … خیلی ناراحت شدم اینکه با تلاش و پشتکار سرکار مقاله تون پذیرش شده است عالی است و این نشانه خوبی است. و موفقیت ها رو کسی درک میکنه که شکست رو تجربه کرده باشه اما نکته منفی اش اینجاست که اخلاق در این میان از بین بره وجایی که اخلاق نباشه موفقیت ها هر چند بزرگ هم ارزش نداره نکته ای که مدنظر بنده هست اینه که شما الان به این مرحله رسیدین چگونه رسیده این؟ آیا بدون معلم ها رسیدین و یا تنهایی در گوشه ای از خونه به این مرتبه عالی رسیده این؟ وجدان خود رو قاضی کنید. پس معلمان تو رو به این مهم و درجه رسونده اند حالا این معلم پدر و مادر هم شامل میشه این پدر مادر گاهی نسبت خونی داره و گاهی نسبت معنوی هر دو احترامش براتون واجب واجب هست. حالا اگه پدر و مادری بد باشه بازم براشون دعا میکنی چون ذات تون ذات خوبیه. پس نمک نشناس نشویم (این توصیه برای من نیز هست باید قدرشناسی باشیم) و جالب تر اینکه میخوام این نکته رو بگم هم استاد خوب و هم استاد بد هر دو لازم بوده و هر دو باعث ارتقای تو شده اند لابد… ادامه نظر»

Shirin
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

ممنونم از پاسخ و راهنمایی شما
اما من دلیل پرسشم دقیقا دو مسئله ای بود که شما مطرح کردین
یکی اینکه معلم های من اصلا کمکم نکردن و من به تنهایی کنج خونه با کتاب درسم رو به اتمام رسوندم. که تازه حتی برای گرفتن کتاب از کتابخانه باید مداوم سرکوفت کتابدار را هم می شنیدم که چرا میای انقدر کتاب می گیری!؟
و دومی اینکه موضوع انتخابی هم واسه خودم بود که ماحصل ساعت ها پشت لب تاپ نشستن بود، یعنی استاد من فقط امضا زده همین! و دلیل سه سال عقب افتادنم این بود که هرچی جلوتر می رفتم متوجه می شدم کلا مسیرو اشتباه اومدم.

مریم
فروردین ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

سلام.وقت بخیر دوستان.رشته ام کامپیوتر و در حوزه پزشکی کار کردم.به یک نشریه علمی پژوهشی مصوب وزارت علوم نیاز دارم.کسی میتونه کمک کنه؟ در حوزه داده کاوی کار کردم.
و اینکه ایا مقاله را در نشریات معتبر وزارت بهداشت بدهیم ، ایا برای مصاحبه دکتری امتیازی داره؟ رشته ام کامپیوتره.

مهدی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام مریم

میتونید به ساید وزارت علوم قسمت نشریات مراجعه کنید و مجله مورد نظرتون رو پیدا کنید
اما چاپ مقاله در هر مجله علمی امتیاز داره و علمی پژوهشی هم امتیاز خیلی بالایی در مصاحبه دارند نگران نباشید.

موفق باشید.

سحر محمدی
فروردین ۳, ۱۳۹۹ ۵:۳۳ ب٫ظ

سلام من یه مقاله در حوزۀ ادبیات عرفانی دارم، برای چاپش عجله دارم، علمی پژوهشی یا ترویجی و یا آی اس آی، کسی میتونه مجله ای معرفی کنه که زود جواب بدن؟ برای مصاحبه دکتری میخوام.

حجت
اسفند ۲۱, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ب٫ظ

سلام استاد یه مجله مربوط به تحقیقات زبان دوم esl یا همون اموزش زبان انگلیسی teaching میخواستم که ظرف مدت دو الی سه ماه پذیرش کنه رایگان باشه و زیاذ گیرنده و امتیاز خوبی هم داشته باشه (هم خدا هم خرما)ممنون

yasmin
اسفند ۶, ۱۳۹۸ ۴:۴۴ ب٫ظ

سلام
من یک مقاله isi مربوط به پایان ناممو که البته یکی از متغیرها در نتایج پایان نامه نیاورده بوذم با کمک یکی از اساتید خارجی ویرایش و اماده کردم
حالا سوالم اینه ترتیب اسامی و امتیاز نویسندگان چطور باید باشه؟ فرقی میکنه کی مسوول باشه؟! یا تعداد نویسندگان ؟
استاد راهنمای بنده فقط در این حد درجریانن که درحال کار روی مقاله هستم..اساتید مشاور هم که کلا اطلاع ندارند و کمکی بهم نکردند!! توی یه مقاله پژوهشی داخلی اسم همه این عزیران اوردم
با توجه به کمکهای واقعا ارزشمنذ اون استاد خارجی بنطرتون شایسته نیست اسم ایشونو اول بیارم بعد استاد راهنما؟؟ یا قانون و تبصره ای هست در این مورد از جمله مباحث دیوان عدالت.‌ممنون میشم از پاسخگویی شما

مهدی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۸ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  yasmin

سلام یاسمین اینکه مقاله‌ای که نوشتین بالاخره هر کس که کمک کرده باید اسمش در مقاله بیاد. این از این. ثانیا چون از پایان‌نامه هست طبیعتا اسم استاد راهنما باید باشه در این شکی نیست حتی به قول شما هیچ کمکی براتون نکرده باشه که یقینا اینگونه نیست!! یک نمونه کمک ایشون رو بگم : شما به خاطر ایشون به دانشگاه رفتین و تو انتخاب کردند و در دوره مربوطه قبول‌تون کردن و ایشون نیز به خاطر تو و دهها مثل تو اون دانشگاه جذب شده. پس این یک رابطه دو طرفه هست. یک نصحیت به تمام دوست‌های ارزشمندم اینه که هیچ وقت غیبت استاد راهنماتون رو در هیچ‌جا و پیش هر کسی نکنید چون پدر و یا مادر علمی‌تون بوده و هست. چرا که روزی شما نیز جایگاه ایشون رو خواهید گرفت و با تو بدتر از این رفتار می‌کنند. این قانون طبیعت هست. پایبند باشین بهت احترام خواهند گذاشت. دنبال قانون نگردین که به بیشتر به ضرر شما تا دلت بخواد قانون داریم. بر گردیم به خود مقاله پس اسم استاد راهنما هست. اسم استاد راهنما هست و اسم استاد خارجی‌تون هم هست بعد از اسم استاد راهنما باید باشه چون حق معنوی کار به استادتون و شماست و استاد خارجی کار آماده شما رو ترمیم و کمک کرده که همه چی آماده بوده. پس کار کرده ولی برای یک لقمه آماده‌ای که شماها براش درست کردین. اسم مشاور رو با استاد راهنمات مشورت کن با نظر ایشون می‌تونی متقاعد کنی نزنی. اسم شما هم باید نفر اول… ادامه نظر»

بهروز
اسفند ۱۸, ۱۳۹۸ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

یک توصیه کاملا حرفه ای در ارتباط با رابطه علمی دانشجو و استاد راهنما بود

yasmin
اسفند ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام مجدد
مرسی بابت صحبت های ارزشمندتون
یادم رفت عرض کنم که توی قسمت سپاسگزاری از اساتید مشاور و یکی از دوستان که توی کار تحلیل کمک کردن بهم قدردانی کردم
منظورم از عدم کمک در نگارش انگلیسی و اصلاحات پیش نویس بود

Mah
بهمن ۲۹, ۱۳۹۸ ۳:۲۹ ب٫ظ

با سلام. ثبت نام بر ای اسفندماه انجام دادم، تاریخ کلاس رو می فرمایید؟

صبح
بهمن ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

سلام. اول ممنونم بابت پاسخهای انگیزش بخش شما.
من سال ۹۱ فارغ التحصیل شدم. مقاله پایان نامه را برای سه مجله فرستادم همون موقع ها که رد شد. شاید آخرینش ۹۴ بود. نهایت از یک کنفرانس بین المللی گواهی دریافت کردم.
دیگه این سالها از همه چیز دور شدم متأسفانه. ولی تو این مدت هم حسرت انجام کار پژوهشی را داشتم. دوست دارم دوباره شروع کنم. ولی نمیدونم دوباره سراغ پایان نامه برم یا موضوع جدید؟
رشته ام جامعه شناسی هست و اصول کلی پژوهش را تا حدودی میدونم.
برای کسی در وضعیت من دیر نیست؟ میتونم کاری بکنم؟

Dr.Mary
بهمن ۲۰, ۱۳۹۸ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  صبح

به نظر من که دیر نیست. واسه رزومه ی غلمی تون هر چقدر بیشتر مقاله داشته باشین بهتره، اول از پاان نامه تون شروع کنید، بعد برید سراغ موضوعات جدید.

مهدی
اسفند ۱, ۱۳۹۸ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  صبح

سلام صبح

اشاره کردین که “”دیگه این سالها از همه چیز دور شدم متأسفانه. ولی تو این مدت هم حسرت انجام کار پژوهشی را داشتم. “””

به نظرتون حسرت باید می‌خوردین یا باید کارتون رو ادامه میدادین.
کسی که تشنه هست میگرده و آب پیدا میکنه حتی در گشتنش سرابی باشد.

نمونه بارز تاریخی‌اش حضرت هاجر سلام‌الله علیه در بیابان مکه که سعی و تلاشش بالاخره دل خدا رو بدست آورد و لطف خداوند چشمه زمزم زیر پای حضرت اسماعیل علیه‌السلام.

پس سکوت و سکون تو به نظر برکت میآره؟

پس شروع کن دوباره تا رفع عطش کنی منتهی با اصول و پیگیری و تلاش.

موفق باشید
مهدی عشقی

فاطیما
بهمن ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۲۷ ب٫ظ

با سلام خدمت جناب آقای دکترعشقی :من یه مجله خارجی می خوام در زمینه کهن الگو و اسطوره شناختی .میشه راهنمایی بفرمایین؟

یاسمن
بهمن ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۴۳ ب٫ظ

سلام جناب دکتر
بازهم ازتون راهنمایی میخوام.. مجله علمی پژوهشی داخلی یا ترویجی روانشناسی با حداقل زمان داوری و چاپ میشناسید؟ دو تا مقاله دارم که کار مداخله نیستند و متاسفانه تا حالا دو سه بار رد شدند
متشکرم

Dr.Mary
بهمن ۲۰, ۱۳۹۸ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  یاسمن

تو نت در مورد مجلات علمی پژوهشی رشته تون سرچ کنید، مسلما زیاده، وارد پورتال مجله بشین و چند تا مقاله دانلود کنبد و تاریج دریافت و پذیرش رو مقایسه کنبد و به اون مجله که کمتره بفرستین.

Shirin
بهمن ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

سلام جناب دکتر عشقی. من چند بار تا حالا از راهنمایی های شما بهره بردم و واقعا مرسی که هستین. قبلا در مورد کیفیت پایین دانشگاهم و اینکه بیشتر با کتاب جلو رفتم پرسیدم و شما بسیار به من انگیزه دادین که اشکالی نداره و کسی با شرایط من علمش بیشتر می شه. اما الان من واقعا گیجم نمی دونم باید چیکار کنم. دو سال پیش ارشدم رو دفاع کردم و الان دوساله که فکر کنم ۵۰ امین بار مقالاتم رد می شه. با اینکه استادم اصلا جواب من رو نمی دادن اما چون شما در کامنتها فرموده بودین حتما باید اسم استاد راهنما باشه من اسمشون رو می نوشتم اما خوب مقاله ماحصل عقل نیمه خودم بود دیگه. واقعا باید چیکارکنم؟ چرا من هرچی می نویسم رد می شه؟ اینکه فکر می کنم اگه استاد خوبی داشتم همون دوسال پیش دکترامو قبول می شدم به شدت ناراحتم می کنه. امسال هم دیگه دکترا ثبت نام نکردم چون هیچ مقاله اکسپت شده ای نداشتم. بعضیا بهم می گن دلیل رد مقالاتت به خاطر اینه که اسم استادت حتما باید از اساتید دانشگاه سراسری باشه یا باید خودش نویسنده مسئول باشه. به نظرتون چه کاری برای امثال من عاقلانه تره؟ ممنون پاسختون هستم

مهدی
اسفند ۱, ۱۳۹۸ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  Shirin

سلام شیرین

دلیل ریجکت مقالات ربطی به مرتبه علمی شما و استاد (اینکه هیئت علمی باشه از نوع آزاد و یا ملی و هر چی) ربط نداره.
اینکه تعداد ریجکت‌ها هم مهم نیست. البنه یادتون باشه هر ریجکتی باید درس باشه براتون تا نقص کارتون رو در یابید و رفع و تقویت کرده بعدش به مجله دیگر بفرستید.

دلیل ریجکت مقالات:
محتوای کار تحقیقی اینکه چقدر در موضوع عمیق وارد شده است.(مهمترین بخش)
نوع پیشنه خوب اینکه چقدر پیشنیان رو خونده و الان در کجای دانش موردنظر قرار دارد.
اینکه با زیرکی بتونه زمینه‌چینی انجام بده تحقیق خودش رو معرفی کنه‌
نوع نگارش خوب و روان بودن همه این این نکات در مقاله.
نوع انتخاب مجله مناسب متناسب با مقاله‌تون.
نوع انتخاب داور متناسب با کار تحقیقی‌تون.
و …

موفق باشید
مهدی عشقی

تینا
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۴:۵۷ ب٫ظ

سلام
میشه یک یا چندتا مقاله ای اس ای رایگان در مورد اب و هوا اقلیم و محیط زیست بهم معرفی کنید.
خیلی خیلی ممنون میشم ازتون

فرنود
دی ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

سلام استاد عشقی عزیز. لطفا بفرمایید با مقاله هایی که قبلا چاپ شده یا در کنفرانسی ارائه شده اما خودمون با مطالعه بیشتر متوجه اشتباهاتی (تاریخی یا مفهومی و …) در اون می شیم باید چکار کنیم؟ ممنونم از راهنمایی

مهدی
اسفند ۱, ۱۳۹۸ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرنود

سلام فرنود

اصلاحش کنید و قویترش کنید و به مجله ارسالش کنید.

موفق باشید
مهدی عشقی

زهرا
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۷:۰۳ ب٫ظ

سلام. من دانشجوی دکتری رشته ریاضی هستم. یه مقاله نوشتم ولی استادم گفته خودت ژورنال پیدا کن و بفرست، من می خوام یک ژورنال خوب با ایمپکت بالا باشه، کسی میتونه کمکم کنه؟ ممنون میشم راهنمایی ام کنین.

مهدی
اسفند ۱, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام زهرا

لطفا گرایش ریاضی رو بفرمایید
ممکنه من یک مجله بگم در حوزه کاربردهای ریاصی باشه اما فضای کاری شما در حوزه محض باشه.

موفق باشید
مهدی عشقی

شیوا
دی ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ب٫ظ

با سلام میشه لطفا راهنماییم بفرمایید من بخوام مقاله ام چاپ کنم در مجلات علمی پژوهشی یا ای اس ای رشته میکروبیولوژی زمانمم دو تا سه ماه هست یعنی تا مصاحبه ها.چون از زمان دفاعم چندسالی گذشته و استاد راهنمامم وقت ندارن فقط مقاله را تایید کردن بقیه کارهای فرستادن و ایناش سپردن خودم. برای مصاحبه دکتری خیلی نگرانم میشه مجله ای بهم معرفی نمایید که تازمان مصاحبه بتونم مقاله ام چاپ کنم ؟یا راهنماییم بفرمایید متشکرم

مهدی
دی ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

سلام شیوا

Canadian Journal of Microbiology

موفق باشید
مهدی عشقی

t
دی ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

سلام آقای دکتر، وقت بخیر

چطور میشه فهمید مجله ای جزء مجلات ۱% برتر مطبق جدول JCR هست یا نه؟ میشه لینکش رو بزارید؟

ممنونم، موفق باشید.

مهدی
دی ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  t

سلام t

سوالت ابهام داره.
مشخص نکردین که منظورتون مجلات ۱% برتر کجاست؟ یا معرفی کنم؟
یا این مجلات در JCR هست؟ نیست؟ گنگ پرسیدین. اصلا چه رشته‌ای؟

من برداشت خودم از نوشته(نه سوال ابهام‌آمیز) رو میگم.

مجلات ۱% تلفیقی خیلی بدرد هیچ رشته‌ای نمیخوره ولی در رشته اخص مجلات توسط انجمن‌های تخصصی رشته مربوطه اکثرا تفکیک کرده‌اند و سایتهای معتبری نیز اونها رو آورده است. می‌تونید دانلودشون کنید.

اما در رابطه با JCR بگم که کلیه مجلات معتبر در این “”گزارش”” وجود دارد مگر نامعتبر باشند.

موفق باشید
مهدی عشقی

B
دی ۳, ۱۳۹۸ ۸:۰۶ ق٫ظ

سلام آقای دکتر عشقی
میدونم سوالم مربوط به این صفحه نیست اما شما باتجربه هستین و انشاالله میتونید کمکم کنید.
بنده فوق لیسانس آموزش زبان دارم و مدرس زبان هستم. در تدریس خیلی میبینم که مسائل روانشناسی دخیل است و من در این حوزه (روانشناسی)اطلاعات زیادی ندارم. مدتی است به فکر شروع رشته جدیدی هستم اما سرگردان شدم که چه رشته در چه مقطع (کارشناسی یا ارشد)و چه دانشگاهی بروم.
بین رشته های روانشناسی و علوم تربیتی
بین دانشگاه پیام نور ، آزاد ، غیر انتفاعی
من چون زبان را روزانه خواندم، رشته دیگری را روزانه نمیتوانم بخوانم و دانشگاه دولتی شهر ما شبانه نمیگیرد. بنابراین انتخابم بین این سه دانشگاه خواهد بود. با توجه به اینکه شاغل هم هستم کدام بهتر است؟
از افراد مختلفی مشورت گرفتم و هرکسی یه چیز متفاوت میگوید که دیگر سرگردان شدم. یکی میگوید از لیسانس شروع نکن و برو روانشناسی مثبت گرا آزاد بخوان. دیگری میگوید اصلا دانشگاه به درد نمیخورد و فقط کارگاههای روانشناسی شرکت کن. یکی دیگر میگوید اصلا دانشگاه و مدرک فایده ای ندارد و خودت همین طوری کتاب بخوان…‌
خواهش میکنم راهنماییم کنید.

t
دی ۹, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  B

سلام دوست عزیز، چند ماه پیش اخبار اعلام کرد که دیگه قانون یک بار استفاده از آموزش رایگان در یک مقطع تحصیلی لغو شده و شما اگر قبلا مثلا ارشد روزانه خوانده باشید دوباره میتونید ارشد شرکت کنید و روزانه بخوانید. از خود سازمان سنجش هم بپرسید مطمئن باشید همین پاسخ رو میدهند. توی اینترنت هم سرچ کنید “امکان تحصیل رایگان چند باره در یک مقطع دانشگاهی مجاز شد” اولین سایتی که میاره رو مطالعه کنید.

موفق باشید.

B
دی ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  t

ممنون
ولی سوالات اصلی بنده بی پاسخ ماند. کسی میتواند ما راهنمایی کند؟

مهدی
دی ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  B

سلام B

بله همینطور که می‌فرمایید روانشناسی در تدریس خیلی مهم هست.
چند نکته: صراحت بیان در تدریس هم خیلی مهم هست
شجاعت و شهامت در پاسخگویی به سوالات تدریس هم خیلی مهم است
تیپ شخصیت معلم و خلاصه هر چیزی که فکرش رو بکنین دست به دست هم میده و باعث میشه شما در تدریس به ایده‌آلی برسید.

اگه قرار باشه برای تسلط بر هر کدوم از اینها یک رشته تحصیلی رو از ابتدا و یا نیمه بخونید تجربه حفر چاه رو بدست نخواهید آورد و قطعا و یقینا به آب نخواهید رسید و این مثل حفر چاله‌های مختلف می‌ماند که به آبی دست پیدا نمی‌کنید
بهترین کار تسلط بر رشته تحصیلی که زبان هست و وقتی روش و شیوه‌های جدید و حرفهای جدید در امر تدریس زبان و تسلط قوی بر محتوای زبان انگلیسی مورد نظر داشته باشید نتیجه شگفت‌انگیز و معجزه‌آسای این کار رو خواهید یافت و خواهید دید که چگونه روانشناسی نخونده رو به اجرا می‌گذارید.

موفق باشید
مهدی عشقی

B
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۷:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

خیلی متشکر از راهنمایی خوبتون. خدا خیرتان بدهد که ما را راهنمایی میکنید.

مریم
دی ۲, ۱۳۹۸ ۸:۵۲ ق٫ظ

سلام.من دارم براکنکوردکتری اسفند ۹۸ میخونم امامتاسفانه هیچ مقاله ای هم ندارم.اصلاوقتم ندارم.میشه حسابی کمکم کنید.ممنون

t
دی ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام دوست عزیز، من دانشجوی دکتری سال چهارم در علم و صنعت هستم. تجربه شخصی من این هست که فعلا تمام وقتتون رو صرف مطالعه برای آزمون دکتری کنید تا بتونید یه رتبه خیلی خوب بگیرید. بعد از آزمون ببینید کدوم دانشگاه رو میخواهید قبول بشید و با کدوم استاد میخواهید کار کنید. برید مقالات اخیر اون استاد رو با دقت مطالعه کنید ببینید ایده ای در اون زمینه به ذهنتون میرسه یا نه. اگر تونستید ایده پیدا کنید شروع کنید به نوشتن و یه چیزی شبیه مقاله در بیارید چند روز قبل مصاحبه به اون استاد نشون بدید بگید که به زمینه کاریشون علاقه مند هستید. اگر هم در مورد زمینه کاری هیچ استادی ایده به ذهنتون نرسید مشکلی نیست فقط مقالات اخیرشون رو با دقت بخونید و موقع مصاحبه خودتون جلسه رو بدست بگیرید و دانسته هاتون رو در مورد کار های پژوهشی استاد مطرح کنید و بگید که در این زمینه کاملا مطالعه کردم و خیلی به پژوهش علاقه مندم.

شاید راه های دیگری هم باشه. خودتون فکر کنید به نتیجه میرسید. از تجربه افرادی که قبل از شما از دانشگاه های خوب پذیرش گرفتند استفاده کنید و باهاشون مشورت کنید. هر استادی روش خاص خودش رو داره در این زمینه هم اطلاعات بدست بیارید. موفق باشید.

مهدی
دی ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام مریم

استرس نداشتن مقاله باعث میشه موفقیتت کند بشه.

در مقطع تحصیلات تکمیلی پژوهش باید در کنار آموزش باشه. این مشکل رو الان حل نکنید تا آخر باهاتون خواهد بود.

چون در دوره دکتری اول باید دروس رو پاس کنید و بعدش امتحان زبان تافل، بعدش آزمون جامع و بعدش پروپوزال و دفاع پروپوزال و بعدش تحقیق.
خلاصه همین تا پروپوزال خودش ۲ الی ۳ سال طول میکشه

سوال من اینه پس کی باید مقاله و تحقیق ؟؟؟؟ همش که درس خوندین؟؟؟؟ اینم بعد قبولی در دکتری؟ با این وضع فکر می‌کنین دیگه لذت دکتری براتون باقی می‌مونه؟

پس تحقیق و مقاله در کنار خوندن درس مهارت دوره تحصیلات تکمیلی است.

موفق باشید
مهدی عشقی

علیرضا
آذر ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۷ ق٫ظ

با سلام و روز بخیر
ببخشید میشه بگید اعتبار این مجله چطوری؟ علمی پژوهشی هست؟ من دانشجوی دکتری پردیس ارومیه هستم به نظرتون واسه دفاع این مجله خوبه که واسش مقاله بفرستم؟
ممنونم
http://islamiclifej.com/

مهدی
دی ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام علیرضا

سوالتون ایراد داره.
اعتبار مجله شامل علمی‌ترویجی، علمی پژوهشی، isc و isi هست.
واضح بگم شاید خوش‌تون نیاد علیرضا.
دانشجوی دکتری که نتونه از رساله‌اش در مجلات معتبر مقاله چاپ نکند مدرکش مثل مدرک کارشناسی از نوع پیشرفته خواهد بود همین.
این رو گفتم برای امروزت نگاه نکن برای دو سه سال دیگه که مدرک رو به طریقی میگیری تازه میفهمی چندمرده حلاجی. اون موقع بیشتر اذیت میشی و طعنه‌های دیگر محققین برات آزار دهنده و برخی موارد پشیمان‌کننده هست.
پس الان به توصیه‌ام خوب گوش بده سعی کن با قدرت رو تحقیقت کار کنی و حتما حداقل حداقل یه خروجی خوب ازش استخراج کنی.

موفق باشید
مهدی عشقی

حامد
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

سلام استاد
در Elsevier اگه مقاله اُپن اکسس نباشه، هزینه رو چه کسی پرداخت میکنه؟
و ایا چاپ مقاله در اینجا راحت تر است یا در پژوهشگاه علوم انسانی خودمان . از نظر ایرادهای بنی اسرائیلی منظورم هست
ممنون

مهدی
آذر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام حامد عزیز

اوپن اکسس یک آپشن هست برای مجلات معتبر که ۹۵% این انتخاب رو برای نویسندگان در سایتشون و در هنگام ارائه میگذارند و میتونی انتخابش نکنی و رایگان مقاله ات پذیرش و چاپ شه.
برخی مجلات هم برخی شرکتهای علمی ساپورت مالی شون هست و اوپن اکسس میشه مقاله ات و رایگان هم هست. این تعداد مجلات که اوپن اکسس باشه و رایگان باشه کم هستند.

اما چاپ در مجلات معتبر الزویر جزو استانداردهای بین المللی است و طبیعتا از اکثر مجلات داخلی ما کیفیتشون بهتر و بالاتره و البته داریم مجلاتی داخلی که از برخی مجلات خارجی هم معتبره.
منتهی بیشتر ایراد بنی اسرائیلی رو ما ایرانیها میدیم.

موفق باشید
مهدی عشقی

حجت
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۱۱ ب٫ظ

خداقوت خدمت استاد عشقی عزیز
در مورد مقالات در مورد( اموزش زبان انگلیسی) یه تعداد دانشگاههای داخل کشور(رشت . ارومیه و…) چاپ مقاله دارن می خواستم ببینم ایا نمره ی تاثیر گذاری به اونها تعلق می گیره یا نه؟ و ایا هزینه ای هم دریافت می کنن؟ (در ضمن توی سیلویکیا نمایه می شه )سپاس

مهدی
آذر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  حجت

سلام حجت عزیزم

سئوالتون واضح نیست و مبهم هست.
آیا دانشگاهها آموزش زبان انگلیسی مقاله دارند منظورتونه؟
نمره تاثیرگذاری چی و کجا منظورتونه تعلق میگیره؟ به مقالات یا به آموزش یا گواهی شون؟
هزینه بابت آموزش منظورتونه یا چاپ مقاله (که چاپ و پذیرش مقاله همه رایگانه).

سیویلیکا یک سایت هست که مقالات کنفرانسی رو در سایتش نشون میده و تبلیغات کنفرانسها بیشتر مد نظرشه و هنوز خیلی مونده سیویلیکا بشه یه سایت قدرتمند علمی و البته به نظر جا زیاد داره تا رشد کنه و دارند تلاش میکنند ارتقاء بدهند.

موفق باشید
مهدی عشقی

سوال
آذر ۳, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ب٫ظ

با سلام
من به همراه استاد راهنما مقاله ایی رو نوشتم .خودم نویسنده اول و استاد راهنما نویسنده مسئول اول و استاد مشاورم نویسنده مسئول دوم هستند.میخواستم بپرسم در این شرایط امتیاز کی بیشتره؟امتیازات به چه صورت تقسیم میشه؟

مهدی
آذر ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

سلام سئوال عزیز!!

امتیاز به دانشجو در مصاحبه اصولا کامل داده میشه گرچه باید بر اساس آیین نامه ارتقاء که فکر پارسال توسط وزارت علوم ارائه شده است باشه.
اما در موقع جذب امتیاز نفر اول از همه بیشتر هست.

موفق باشید
مهدی عشقی

رویا
آبان ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

سلام دکتر عشقی می شه لطفا مجله آی اس آی رایگان در مورد طراحی بیمارستان کودک بهم پیشنهاد بدید؟ ممنون می شم.

مهدی
آذر ۲, ۱۳۹۸ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

سلام رویا

این خدمت شما به نظر با موضوع تون مطمابقت داره
https://journals.sagepub.com/home/her

موفق باشید
مهدی عشقی

مستاصل...
آبان ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

سلام من یک سوال در مورد نوشتن فرضیه دارم.
در اینترنت که سرچ کردم سه نوع فرضیه تفاوت مقابسه ای، رابطه و علی وجود داره که برای هر کدوم به ترتیب از آزمون های تی تک نمونه، همبستگی و رگرسیون استفاده می شه. من الان فرضیه هام رو این طوری نوشتم:

……….. خانه ای که افراد در آن سکنی می گزینند از عوامل مطلوبیت آن خانه است.
و
.
.
.
تعدادشون ۶تاست (متغیرهای مستقل) دیدم زیاد طولانیه فرضیه آخر واسه همبستگی رو اینطوری نوشتم:
بین مولفه های ……، ………..، …….، …………، ………، ……… و مطلوبیت خانه رابطه معنادار وجود دارد.
این طوری که نوشتم درسته؟ در مورد اون ۶ فرضیه اول من از واژه های (تاثیر دارد) یا (وجود تفاوت) صحیت نکردم. بعد درست نوشتم؟
ممنون می شم آقای عشقی پاسخ بدید. اتفاقا دوست داشتم در کلاس حضوری تان که در اینستاگرام تبلیغش رو دیدم بیام اما چون شهرستانم همش نمی شه یا روزش با تایم من یکی نیست.

مهدی
آذر ۲, ۱۳۹۸ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مستاصل...

سلام مستاصل عزیز

از فرضیه همین رو میگم که قراره کارت با اون به نتیجه برسه و گاهی رد و گاهی مورد پذیرش است.
لطفا کارتون رو تکمیل کنید سپس در مورد ایرادهاش بحث و بررسی کنید و اون موقع اشکالاتش هم رفع کنید.
در مورد تبلیغات هم حواستون باشه برخی سودجویان الکی تبلیغ میکنند و کلاسی برگزار نمیکنند و یا با شخصی دیگری برگزار میکنند. تا مطمئن نشدید شرکت نکنید من در این سایت پی اچ دی تست و سایت مقاله نویسی روز جمعه ها تدریس دارم و برخی دانشگاهها پنجشنبه ها مخصوص پژوهشگران خودشان کارگاه دارم که برخی شون متاسفانه روز قبل کارگاه تغییر رویه میدهند بدون اینکه من خبر داشته باشم به علت مشکلات اداری و شخصی شون لغو میکنند و هزینه های پرداخت شده شرکت کننده دستشون میمونه تا بهشون برگردونند زمان می بره. بر همین اساس دقت کنید مطمئن ترین جا همین سایت هست

موفق باشید
مهدی عشقی