اعلام نتایج آزمون EPT اسفند ماه 96

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نتایج آزمون زبان انگلیسی اسفند ماه 1396 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، کلیه داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی English.iau.ac.ir از نتیجه این آزمون آگاهی یابند.
امکان بازیابی شماره پرونده داوطلبان از طریق شماره تماس4743 و انتخاب کلید شماره 3 ، فراهم می باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

95 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عثمان کاوه
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ ۵:۴۴ ب٫ظ

بخشنامه جدید آزمون ept کی ابلاغ می شود؟

ازاده
فروردین ۱۱, ۱۳۹۷ ۲:۵۸ ق٫ظ

سلام به همگی دوستان ،اطلاع دارید ازمون زبان ای پی تی کی هست تاریخش ؟ امکان اینکه تغییراتی در شرایطش باشه هست ؟من اردیبهشت امتحان جامع دارم و متاسفانه مطالعه نداشتم تا حالا ، به نظرتون امیدی هست با این وقت باقی مانده ؟ خیلی نا امید ونگران هست که نتونم به خاطر نمره زبان ازمون جامع شرکت نکنم

رئوف
فروردین ۱۵, ۱۳۹۷ ۲:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ازاده

طبق خبرهای غیر رسمی ازمون ۲۴ فروردین برگذار میشه. نشست های اخیر بر سر زمان ازمون جامع و ept هست
برای مطالعه ۵۰۴ و گرامر و حروف اضافه رو خوب کار کنین
انشالا هممون در بیاییم با نمره بالای ۵۰

علی
فروردین ۷, ۱۳۹۷ ۸:۳۱ ق٫ظ

با سلام
واژگان ۵۰۴ و ۱۱۰۰ و ۴۵۰ را بخوانید و گرامر مربوط به قابل شمارش و غیر قابل شمارش کفایت میکند. البته لغات را کامل بخوانید به روش کدینگ. در وازه ها نیز تکراری وجود دارد که با حذف آنها حدود۱۶۰۰ لغت میشود.

سمیرا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۶ ۱:۲۷ ب٫ظ

این حذف نمره مشروط شامل ما هم میشه؟؟ یا شامل ورودی های جدید میشه؟

زهرا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ ۷:۵۰ ب٫ظ

دقیقا تایپ کنید بخشنامه ۳۰/۱۰۰۷۲
فایل پی دی اف میاد که میتونید دانلود کنید. لینکش:

https://phdtest.ir/wp-content/uploads/2018/03/1494828035-44.pdf

١٢
اسفند ۲۷, ۱۳۹۶ ۷:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

خداخیرتون بده،ممنون از لطفتون

١٢
اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ ۱:۰۸ ب٫ظ

دقیقا چه متنی تایپ کنم که اون بخشنامه بیاره بالا

شاهوردی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

دوستان گرامی که ام اس ار ازمون دادن شنیده شده که نتایج اومده و میتونن مراجعه کنن و مطلع بشن

١٢
اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ ۹:۰۴ ق٫ظ

دوستان توروخدا هرکی لینک بخشنامه فرزند جانبازو داره که نمره مشروطی از٢٨به بالاسبزاره من هرجور سرچ میکنم ندیدم تو هیچ سایتی جزتو نظرات مردمی

زهرا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ١٢

سلام میتونید خودتون سرچ کنید. شماره بخشنامه ۳۰/۱۰۰۷۲ . جدیدترین بخشنامه ست.

١٢
اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من هرچی سرچ میکنم نیست،مینویسم بخشنامه ای پی تی،شماره بخشنامه هرچیزی که بگین مینویسم اما نمیاره بالا

شاهوردی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

دوستان گرامی شما که قصد کمک دارید لینک آدرس اینترنتی مورد نظر اینجا بذارین وگرنه همه میدونن باید سرچ کنن حتی با شماره بخشنامه هم چند تا محل میاد باید همچنان جستجو کرد خدا بیامرزد کسی رو که گفت کار را آن کرد که تمام کرد یعنی لینکو مستقیم قرار بدیم اینجا

تولیمو طلب
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

در مطالب قبلی خودم مرتکب یه اشتباه عمده شدم و انصاف ایجاب میکنه اونو تصحیح کنم تا باعث گمراهی دیگرون نشه. بحث بر سر مشکلات ازمونهای زبان بود از جمله تولیمو. در ادامه به جز تصحیح اون اشتباه، باقی مطالب اصلی رو که درست میدونم در ادامه میارم که چکیده این همه به اصطلاح قلم فرسایی به حساب بیاد: ۱- قبلا در یکی از نوشته ها اومده بود که اگه در تولیمو همه سوالات گرامر و درک مطلبو درست بزنی ولی چون اصلا لیسنینگ نمیدونی و نمیتونی (مثل خود من) هیچ سوالی از اون درست نزنی نمره شما میشه ۶۷۷ به علاوه ۶۷۷ تقسیم بر ۳ که میشه ۴۵۱ و همینجا اشتباه حساب کردم چون در تولیمو کف نمره هر بخش ۳۴۰ هست پس نمره میشه ۶۷۷ به علاوه ۶۷۷ به علاوه ۳۴۰ و بعد تقسیم بر ۳ یعنی ۵۶۵. اگر در ام اس ار تی همه گرامر و درک مطلبو درست بزنی ولی لیسنینگ هیچ، نمره ۷۰ میگیری. پس به نظر میاد ۵۶۵ تولیمو با ۷۰ ام اس معادل باشه ۲- سازمان سنجش باید معادل سازی نمره تولیمو با بقیه ازمونهای زبان داخلی رو رسما منتشر کنه و به همه دانشگاهها ابلاغ کنه و همه جا از یک معادل سازی استاندارد کشوری استفاده کنن و تکلیف دانشجو مشخص باشه و اینطور نشه که یه دانشگاه بگه ۵۶۵ تولیمو با ۷۰ ام اس یا ۷۰ ای پی تی معادله و اون یکی بگه با ۶۰. دانشگاهها حداکثر باید حق تعیین کف نمره مورد نظرشونو داشته باشن و نه تهیه و… ادامه نظر»

دانشجوی دکترا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

با سلام
آیا در مورد حد نصاب نمره مشروطی و نمره قبولی برای دفاع از پایان نامه بخشنامه جدیدی صادر شده ؟
لطفا اگر دوستان در این زمینه اطلاع موثقی دارند بیان کنند.
با تشکر

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۷:۱۳ ب٫ظ

کسی جزوه fast vocab رو خونده همون که هم لغتهای ۵۰۴رو داره هم تافل هم اسنشوال ورد

ودیگه اینکه من هر چی
گشتم جایی ندیدم که برای ورودیهای ۹۶ شرط حدنصاب برداشته شده در کل شنیدم برای ازمون جامع قرار زبان رو بردارن
اگر کسی در هر دو مورد اطلاعاتی داره لطفا بگه مممنون

جواد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۲:۴۱ ب٫ظ

سلام دوستان اعتراض کنید نمره بشه ۴۰ ونمره مشروطی ۳۵ با نمایندگان مسئولین ضمنا در تمامی استانها برگزار شود دانشگاه های دولتی تا زمان دفاع زبان نمی خواهند و بعضی مدرک زبان را حذف کرده اند حدود ۹۵ درصد زبان قبول نشده ند تا به حال واز دبیر سایت دکترا تقاضا داریم به این روند اعتراض کنند ضمنا سوالات را بصورت عمدی خیلی سخت مطرح می کند و پاسخنامه را بصورت دقیق تصحیح نمی کنند.

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۲:۲۵ ب٫ظ

سلام بچه ها کسی میدونه شهریه علوم تحقیقات از واحدای دیگه گرونتر هست یا نه؟

رئوف
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان اگر کسی میدونه خواشا جواب بده
برای ورودی ۹۶ نمره مشروطی ۴۰ هست یا برداشتن؟
برای سال اینده ازمون ept مثل روال سابق هست یا listning هم اضافه میشه؟

حسین
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  رئوف

نمره مشروطی برای ورودی ۹۶ حذف شده

رئوف
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

تشکر داداش
داداش میگم برای سال اینده مثل روال سابق برگذار میشه یا لیسنینگ هم بهش اضافه میکنن؟

حسین
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رئوف

فکر نکنم. چون اگه listening اضافه میشد زودتر اعلام میکردن.

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

مطمىن هستین
اگر بخش نامه شده میشه بکین چه طوری و از کجا میتونم ببینم
ممنون

حسین
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

با سلام.
جهاد دانشگاهی استان اردبیل گروه زبان این ازمون اسفندماه ۸۰ درصد قبولی داده. واقعا عالی بود. از مسوول گروه زبان کمال تشکر را دارم و به دوستان پیشنهاد میکنم از اون کلاسها استفاده کنن واقعا عالیه من و دوستام نتیجه گرفتیم.

s.s
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۸:۱۵ ق٫ظ

سلام.دوستان نمره ی مشروط از چند هست؟

حسین
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  s.s

نمره مشروط ۴۰
ولی برای ورودی های ۹۶ به بعد نمره مشروط حذف شده. باید مستقیما ۵۰ بگیرن

محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

سلام آیا دوستان این درسته که آزمون تولیمو یک آزمون هنجاری هست و نمرات آزمون بر اساس بالاترین درصد و نمرات نفر اول تراز بندی میشه و نمرات بقیه شرکت کنندگان بر اساس آن هنجاریابی میشه مثل آزمون دکترا…. و نمرات هر آزمون مختص همان آزمون و افراد شرکت کننده دارد… آیا این صحیح هست.‌‌‌…و آزمون تا آزمون فرق داره….شاید در آزمون قبلی کسی ۱۲۰ سوال صحیح جواب داده و نفر اول شده بالاترین نمره ۶۷۷ به او تعلق بگیرد ولی در یک آزمون دیگری شخصی که ۱۰۰ سوال را جواب داده که بیشترین جواب صحیح باشه و نفر اول بشه و بالاترین نمره تراز ۶۷۷ به او تعلق بگیره….. آیا این صحیح هست….. در آزمون معادل یابی نمره ۴۵۰ تولیمو معادل و مساوی نمره ۳۲ ام اس آرتی وزارت علوم هست… این عادلانه نیست…..شما اگر شانسی هم ازمون ام اس آرتی علامت بزنید شما ۲۵ را از صد میگیرید در حالی که شخصی در ۲ ازمون قبلی تولیمو شانسی زده نمره یکی شده ۳۳۲ و دیگری ۳۵۲….

تولیمو طلب
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۲:۱۹ ب٫ظ

به هیچ وجه هنجاری نیست. حتی اگر یک نفر هم شرکت کنه و چیزی هم جواب نده نمره مینیمم تراز شده یعنی حدود ۳۴۰ میگیره. سازمانهای متولی تافل و تقلید کنندگان اون همیشه در حال تحلیل نمرات هستن و همیشه ازمونها رو طوری ترتیب میدن که تقریبا هیچ کسی در دنیا نمیتونه نمره کاملو بگیره مگر یه فرد کاملا مستثنا که اون هم تا درجه ای شانس در اخذ نمرش دخیل میشه. مساله تولیمو اینه که سازمان سنجش مرکز سنجش صحیح کشور محسوب میشه و لبریزه از متخصصان ازمون سازی و سنجی. ولی هیچ موقعی دیده نشده که به وظیفه خودش عمل کنه و جدول درست معادل سازی تولیمو و سایر ازمونهای زبانو رسما منتشر و به همه دانشگاهها تحمیل کنه و جلوی انارشیسم معادل سازی رو بگیره. و حتی یکبار نشد سنجش نحوه واضح نمره دهی در تولیمو رو منتشر کنه. مثلا به تجربه دیده شده اگه شما ۲۰ تا شنیداری از ۵۰ شنیداری درست بزنید سازمان سنجش نمره شما در لیسنینگو حدود ۴۳۰ تعیین میکنه ولی اصلا معلوم نیست چطور این ۴۳۰ به دست میاد. همه چیز راز الود و مبهمه.

تولیمو طلب
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۲:۲۶ ب٫ظ

و ضمنا در حال حاضر به نظر میاد فقط دو ازمون ام اس ار تی و تولیمو از طرف همه دانشگاهها مقبول واقع میشه. پس کسی که اورژانسی دنبال نمره زبانه به نوعی مجبور میشه در هر دو ازمون همزمان شرکت کنه تا شاید یکیشون مشکلشو برطرف کنه. و اینجاست که ابهامات و اختلافات این دو ازمون گریبان داوطلبو میگیره.

تولیمو طلب
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۳۳ ب٫ظ

بالاخره تولیمو امروز صبح برگزار شد. چون ازمونهای زبان به هر حال همیشه درجه ای از شانس هم در اونها دخیله در این ماه در هر دوی ام اس ار تی و تولیمو شرکت کردم. الان با گذروندن تجربه هر دو تا دلایلی میارم که سوای فاکتور جنبی شانس، در کل، احتمال قبولی در ام اس ار تی یا کسب نمره بهتر از اون، تا حدود قابل توجهی از تولیمو بیشتره. دلایل: ۱- تولیمو در ابتدا بخش نوشتن یک شبه انشا به مدت ۳۰ دقیقه داره که هیچ اهمیتی برای هیچ دانشگاه یا محل مطالبه کننده نمره زبان نداره. بنابراین فقط باعث خستگی و هدر رفت انرژی برای بخش اصلی میشه. ام اس ار تی این بخشو نداره ۲- تعداد سوالات بخش اصلی تولیمو ۱۴۰ تاست با ۱۱۵ دقیقه. تعداد سوالات ام اس ار تی ۱۰۰ تا با ۱۰۵ دقیقه. پس وقتها تقریبا یکسان ولی تعداد تولیمو به نحو قابل ملاحظه بیشتر و لذا فشردگی زمان پاسخگویی هم در تولیمو شدیدتر ۳- اواخر تولیمو یک برگه نظرسنجی پخش میشه و اختلال خیلی محسوسی در نظم و تمرکز ازمون به وجود میاره. ضمنا انگشت نگاری و چک کردن مدرک شناسایی جداگانه انجام میشه و باز هم ایجاد عدم تمرکز بیشتر میکنه. در ام اس برگه نظرسنجی ندیدم ۴- تولیمو ۵۰ سوال شنیداری داره بین ۱۴۰ سوال. ام اس ار تی ۳۰ شنیداری بین ۱۰۰ تا. چون داوطلب نوعا در لیسنینگ خیلی ضعیفه با توجه به سهم بزرگتر اونها در تولیمو، ضربه بیشتری از این جهت میخوره و لذا کسب نمره خوب… ادامه نظر»

تولیمو طلب
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

یه مشکل دیگه در تولیمو هم توسط یکی از دوستان کشف شد به این شکل که نمره تولیمو در نهایت میانگین سه بخش ‌گرامر و ریدینگ و لیسنینگه. ماکزیمم نمره هر بخش هم ۶۷۷. پس اگه یه نفر هر دو بخش گرامر و ریدینگو کامل هم درست جواب بده ولی لیسنینگ اصلا جواب نده نمره فرد میشه ۶۷۷ به علاوه ۶۷۷ تقسیم بر ۳ یعنی ۴۵۱ در حالی که اگه در ام اس ار تی همه رو درست بزنی ولی لیسنینگ اصلا نزنی نمره ۷۰ میگیری. اطلاعیه سال ۹۶ تربیت مدرس ۴۵۰ تولیمو رو معادل ۵۰ ام اس ار تی تعریف کرده در حالی که با محاسبه بالا باید معادل ۷۰ باشه.

تولیمو طلب
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

به عبارت دیگه اگه دانشگاه از شما ۵۰ ام اس ار تی میخواد کافیه یه ثانیه هم برای لیسنینگ وقت نذارین و با کار روی گرامر و ریدینگ ۵۰ نمره از ۷۰ نمره اونو بگیرید که گر چه کاری بدیهی نیست ولی شانس توفیقش خیلی بالاست. ولی اگه دانشگاه از شما بالاتر از ۴۵۰ تولیمو میخواد و شما بینهایت هم وقت بذارین و همه سوالات گرامر و ریدینگو که ۹۰ تا میشن کامل درست جواب بدین و در این دو بخش رکورد شکنی کنید باز هم نمره مورد نظر دانشگاهتونو نمیگیرین یعنی ۴۵۰ بالاتر نمیشین مگر اینکه وقت قابل ملاحظه ای هم برای تسلط به لیسنینگ و جواب به تستهاش اختصاص بدین. معلوم نیست چطور و با چه حساب و کتابی دانشگاه رتبه بالا و مطرح کشور در محاسبات خودش به این نتیجه رسیده که ۵۰ ام اس همون ۴۵۰ تولیمو میشه؟

دانشجوی دکی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

سلام
دوست عزیز، حرص نخور همه ما اینها رو میدونیم ولی کاری اش نمیشه کرد. به نظرم یه کم وقت بزاری و نمره ات رو بگیری کافیه. موفق باشی

تولیمو طلب
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

از تذکر شما ممنون. متاسفانه همه نمیدونن. حتی اساتید زبان هم که معادل سازی نمره زبانو ترتیب دادن نمیدونن که معادل سازی اونها اشتباهه. عده خیلی کمی میدونن که اگه نمره ام اس ار تی هم به روش میانگینی تولیمو محاسبه بشه دیگه کمتر کسی میتونه از پس اون بربیاد. حتی اگه روزی برسه که همه از این مسائل اگاه بشن باز هم یاداوری اونها ضروریه. ضمنا میشه یه کاری کرد. اگه عده قابل توجهی از افراد در فرم نظرخواهی تولیمو تقاضا میکردن که نمره تولیمو هم مثل ام اس ار تی محاسبه بشه حتما سنجش رویه اونو عوض میکرد.

تولیمو طلب
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

شخصا به سهم خودم از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اعتراضی در این مورد به سازمان سنجش ارسال کردم یعنی اعتراض به اینکه چرا سنجش معادل سازی دقیق و درست تولیمو با سایر ازمونها رو تعیین نمیکنه و همه دانشگاهها و موسساتو ملزم نمیکنه که همه از همون معادل سازی استفاده کنن و در این وظیفه کوتاهی کرده؟ و اعتراض به اینکه چرا نمره تولیمو میانگینی حساب میشه و نه مثل ام اس ار تی به شکل ساده تعداد جواب درست؟

ازمون جامع
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱:۳۸ ب٫ظ

کسی تا حالا با این نمره ازمون جامع داده

ازمون جامع
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر من ٣٣شدم فرزند جانبازم اما هیچ جا ندیدم بخشنامه ای که نمره مشروطی از ٢٨به بالا باشه آیا کسی بخشنامه یا لینکو داره خیلی استرس دارم توروخدا جواب بدید

سارا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ازمون جامع

دوست عزیز شما به صورت مشروط قبول شدید نگران نباشید.بخشنامه دانشگاه هم آموزش داره

زهرا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ازمون جامع

سلام میتونید خودتون سرچ کنید. شماره بخشنامه ۳۰/۱۰۰۷۲ . جدیدترین بخشنامه ست.

22
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

جواب شنبه میاد

من
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  22

شمامطمئنید؟؟

.....
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

دوستان خبری از کارنامه msrt نیست؟؟؟!!!!
برای شمام همینطوره؟???

من
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  .....

سلام
برای منم کارنامه نیومده؟؟
چرا؟؟

.....
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  من

یکم خیالم راحت شد
ترسیدم مشکلی برا پاسخنامم پیش نیومده باشه…
واقعا خیلی باحالن
یه کارنامه رو هم نمیتونن اعلام کنن….

تولیمو طلب
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۳:۳۳ ب٫ظ

فردا ازمون تولیمو دارم و طبیعتا باید به جای پیام نوشتن (اون هم از نوع طولانی) دنبال مطالعه زبان باشم ولی میبینم فرصتی بهتر از حالا برای بیان این مطالب نیست. ازمونهای زبان و مطالبات دانشگاهها از قاعده ای شبیه عرضه و تقاضای بازار تبعیت میکنه یعنی سالها قبل که متقاضی دکتری کم بود از دانشجو میخواستن در دو درس زبان دوره دکتری و اون هم پس از قبولی شرکت کنه و قبول بشه و فقط همین مطالبه میشد. الان که متقاضی دکتری به خصوص روزانه بیشمار زیاد شده مطالبات دانشگاهها هم چند برابر شده یعنی مثلا انتظار دارن حداقل مهارتهایی در همه چهار جنبه مختلف زبان داشته باشن. علت اینه که دیگه نمیشه با همون فیلترها و موانع قبلی این همه متقاضی رو قانع کرد که در رقابت از بقیه کم اوردن و باید جا رو برای ماهرترها باز کنن. به همین دلیل زبان انگلیسی الان در حکم فیلتر غربال کننده دانشجوی شایسته دراومده. اگه روزی برسه که همه متقاضیان بر انگلیسی مسلط باشن زبان دومی مانند المانی یا فرانسه به عنوان فیلتر و مانع جدید معرفی خواهد شد و همینطور میشه حتی زبان سومی بعد از تسلط همگان به دو زبان قبلی مطالبه کرد. بنابراین در شرایط فعلی که اینقدر رقابت برای ورود به دوره دکتری شدید شده متولیان دانشگاهها میبینن چاره ای نیست جز اینکه موانع رو بیشتر و بیشتر کنن و از این طریق عده بیشتری رو قانع کنن که از دور رقابت خارج بشن. به همین دلیله که روی مهارتهای غیرلازمی مثل لیسنینگ و اسپیکینگ… ادامه نظر»

سمیرا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

سلام با نمره ۴۵۰ مجاز به شرکت در امتحان جامع هستم؟

سارا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

بله میتونید جامع رو شرکت کنید

رضا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۰۶ ق٫ظ

با سلام
نمره من ۷۹ شده کسی میدونه تو مصاحبه دکتری بدرد میخوره یا نه؟

آزاده
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

در مصاحبه دکتری آزاد بهتره که داشته باشی

فاطمه
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

من فکر میکردم قبول بشم چون کلید رو دیدم و فکر کردم قبولم .اما یهو شوکه شدم .چطور میشه اعتراض کرد

محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام البته من برای سنجیدن خودم در این آزمون شرکت کردم.متاسفانه سوالات گرامر این آزمون پایایی و روایی لازم برخوردار نیست و اصول آزمون سنجی در آن رعایت نمی‌شود مثلا در آزمون ۲۲ دی ماه کلمه warranty در سوالات ۲۷ و ۲۹ و ۳۵ و ۳۷ چندین برابر تکرار شده که از نظر آزمون سنجی روا نیست…. سوالات گرامر این آزمون همه اش در باره..trafic و driverو vehicle هست…. میتوانید بروید و چک کنید. این سوالات را اساتید طرح میکنند و در حالی که سوالات msrt وtolimo از کتاب های تافل و منابع اصیل خارجی استخراج و داده میشود و این در اکثر کشورها که آزمون زبان دارند اجرا میشه و سعی دارند از کتب منبع سوالات را بدهند تا این که طراحان شخصا سوال بسازند……

احمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان…من نمرم شده ۵۹۰ ..این یعنی قبولم ؟

محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۳۶ ب٫ظ

در دفترچه سوالات آزمون من همین سوال اول این جا که …..اسقاده از سرکه برای دور نگه داشت تن ساس ها از باغ….سوال وسط های لغت…. جالبه به جای bugs نوشته بود buses اتوبوس….که کلی مرا متعجب کرده بود سرکه و اتوبوس…. اشتباه تایپی بوده….. من ارشد زبان دارم .‌. آیا دوستان متوجه آن شده اند…. البته در این دفترچه A صحیح است. اما سوالات را جابجا میکنند…در دفترچه من buses بود‌.. آیا شما متوجه شدید….. اعلام کنید

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

برای من هم در یک سوال دیکه به این صورت بود اون درک مطلب در مورد خورشید که ۱۰۹ بود اصلا تو متن نبود چون با دقت عددها رو چک کردم چند بار تا جواب رو پیدا کنم اما نبود،ولی تو این دفترچه هست

فاطمه
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

دفترچه من a بود و درست بود .

تولیمو طلب
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۳۴ ب٫ظ

اینطور که به نظر میاد دانشجوی ایده الی دکتری برای اساتید ما فردی هست که در کشوری انگلیسی زبان به دنیا اومده یا بزرگ شده و بعدا از سر اتفاق به ایران اومده. اگه قرار باشه در مقیاس وسیع افرادی باشن که بر تمام چهار مهارت خواندن و نوشتن و گوش دادن و صحبت کردن انگلیسی مثل فارسی مسلط باشن عملا کشور ما تبدیل میشه به مالزی یا هند و زبانهای بومی ما به خصوص فارسی به حاشیه میرن و افراد دچار این احساس میشن که ای کاش مادرزاد انگلیسی زبان بودن و این همه مصائب زبان اموزی نمیکشیدن. منظور من این نیست که مهارت انگلیسی به کل حذف بشه. منظورم اینه که با روشی که دانشگاهها در پیش گرفتن و هر روز بیشتر و بیشتر روی هر چهار مهارت زبان تاکید میکنن مشکلات عظیمی برای زبانهای بومی ما پیش خواهد اومد. دانشگاهها باید به همون مهارت ریدینگ عمومی و تخصصی و رایتینگ تخصصی اکتفا کنن و عمرها رو به هدر ندن و باقی مهارتهای زبانی رو به علاقه مندان اونها واگذار کنن.

تولیمو طلب
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

باید لیسنینگ از همه ازمونهای زبان داخلی حذف بشه و ضمنا همه مدارک زبان داخلی از طرف همه موسسات داخلی مقبول باشن. معنی نداره که مثلا ازمون ای پی تی رو بعضی دانشگاهها قبول نمیکنن. اگه قبول نمیکنن پس به کل باید این گونه ازمونها رو متوقف کنن و فقط ازمونهای همه جا مقبولو باقی بذارن. مهارتهای لیسنینگ و اسپیکینگ فقط باید در ازمونهای بین المللی مثل ایلتس و تافل به کار برده بشه. باز هم بیمعناست که ازمونهایی مثل تولیمو و ام اس ار تی مهارت لیسنینگ رو هم میسنجن ولی این ازمونها برای هیچ دانشگاه خارجی معتبر نیستن. بعد هم دانشجویی که به مهارت لیسنینگ مجهز شده (اون هم البته به شکل ناقص) در کلاسهای تماما فارسی تا اخر تحصیلات شرکت کنه و مهارت لیسنینگ ناقص به دست اومده رو در امور بی فایده ای مثل تماشای فیلم خارجی هدر بده.

لیدا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۰۴ ب٫ظ

سلام، حد نصاب مشرپطی برای فرزندان جانباز چنده؟ ۳۴ شدم

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  لیدا

سلام مشروطی قبول شدی یعنی میتونی امتحان جامع رو بدی ولی واسه قبولی باید ۳۵ به بالا میشدید.

من
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام این برای خود دانشجویان جانباز و ایثار کر هست ،فکر نکنم شامل حال فرزندان اونها بشه البته مطمىن نیستم ولی تو لیست نمره فقط ذکر شده دانشجویان ایثارگر و جانباز

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  من

به فرزندانشون هم تعلق میگیره.

زینب
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

ایا به همسرانشون هم تعلق میگیره؟

سارا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

اره به همسر هم تعلق میگیره

من
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۷:۳۲ ب٫ظ

سلام ،نمیدونم چرا بعضی ها قبول میشن ،میان میگن که من بدون خوندن رفتم امتحان دادم ،من بار اولم بود ،من فلا ،من اون،خوب که جی یعنی خیلی زبانتون خوبه ؟!!!!
خوب بیاین بگن ما امتحان دادیم و این نمرمون شد ،این دیگه پز دادن داره، یکی زبانش خیلی خوبه ،یکی ریاضیش خیلی خوبه ،یکی تا ریخش خیلی خوبه و به همین صورت
من ۷۵شدم

مدتها زیان نخونده بودم برا یادواری جزوه ept
رو کرفتم ،۵۰۴توش بود خوندم،از کرامر ،زمانها ،حروف ربط و اضافه معلوم ،مجهول و شرطی ها رو خوندم تو پنچ شش روز ،اونهایی که زبانشون متوسط در همین حد بخونن خوبه اونهایی که ضیعف تر هستن ،دو ماه وقت بزارن ،خیلی راحته و قبول میشن ،

اونهایی هم میبینین که نخونده میرن قبول میشن ،نه اینکه نخونده باشن از مدتها قبل از بچگی کلاس زبان میرفتن برا همین پایه زبان دارن ،یعنی در اصل قبلا خوندن ،

در اخر بگم خیلی راحته و خیلی. احت میشه قبول شد اصلا کار سختی نیست ،اونهایی هم که قبول شدن شق القمر نکردن ،خیلی هم بهتر از بقیه نیست

موفق باشین

سراج
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  من

ولی به نظر میاد شما هم به شکل غیر مستقیم دارید از خودتون تعریف میکنید!

منم
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سراج

نه شما خیلی بدبینی ، من از واژه نخوندن، بلدم ،وای دفعه اولم بود استفاده نکردم من فقط تجربیلتم رو در اختیار بقیه گذاشتم که راحت تر این راه رو طی کنن
و نا امید نشن چون اصلا سخت نیست،

آزاده
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  من

اگر کسی میگه نخونده امتحان دادم فلان نمره رو آوردم حمل بر خودستایی نیست منظور اینه که با کمی تلاش راحت میشه نمره آورد خودتون میگید یکی دو ماه کافیه پس نشون میده آزمون نسبت به تولیمو و آیلتس خیلی راحتتره

دکترا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  من

ممنون که گفتین ،چه چیزهایی رو باید خوند،من سه بار امتحان میدم ، دفعه اول نخوندم ولی بار دوم و سوم خوندم ،الان هم خیلی استرس و مشکل روحی گرفتم، واقعا کسانی رو که میبینم میگن ما نخوندیم و و قبول شدیم خیلی خیلی از خودم نا امید میشم ،چون همش میکم پس گرا من با این همه خوندن به جایی نمیرسم ،
حتما مشکل ذهنی دارم ،اکر میشه منابع بیشتری میشناسید ،معرفی کنین

سارا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

دوست عزیز واسه لغات ۵۰۴ روبخونید همراه با ۱۱۰۰ و لغات ضروری تافل واسه گرامر هم جزوه ای پی تی که توی همین سایت هست رو مطالعه کنید مطمئن باشید یه نمره خوب کسب می کنید

مریم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

از کجا دقیقا جزوه رو بگیریم من تو این سایت پیدا نکردم،اما یک کتاب eptخریدم ۴۵تومن که تو ۵۰۴ وازه هم هست ،

سامان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۴:۱۳ ب٫ظ

من ۹۷۰ شدم شکر خدا دیگه تمام شد. امیدوارم همه موفق باشند

احمدی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

سلام ۹۷۰؟؟؟؟ یعنی ۳ غلط مگه داریم ؟؟؟

محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

خوب کسی که لیسانس زبان یا ارشد زبان دارند یا کلاس زبان رفتند خوب امکان پذیره….. کسی روی لغات ۵۰۴ و تافل و گرامر کار کند نمره قبولی راحته…. در مقابل این آزمون نسبت به آزمون ام اس ار تی و تولیمو راحت تر هست و بخش شنیداری ندارد ..‌.بدین خاطر دانشگاه های دولتی برای آزمون جامع دکتری و مصاحبه دانشگاه های دولتی آن را نمی پذیرفتند و آن را قبول ندارند…..

دانشجوی دکتری
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

سلام . جسارتا فکر نکنم نمره تون ۹۷۰ شده باشه . تا حالا ندیدم کسی چنین نمره ای آورده باشه مگر اینکه پاسخنامه قبلا در اختیارش بوده باشه.

احمدی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۵۸ ب٫ظ

من ۴۱۰ شدم یعنی قبولم یا نه؟

سامان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  احمدی

بله ولی بصورت مشروط. یعنی ازمون جامع شرکت میکنی و تا قبل از دفاع باید نمره ۵۰۰ یا بالاتر بیارید

احمدی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  احمدی

من کلا ۱۰ درس ۵۰ رو خوندم . پس کل ۵۰۴ بخونم میشه قبول شد ؟

الهام
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۴۸ ب٫ظ

سلام منم ۴۷۰ شدم حالا خدا رو شکر حالا می تونم امتحان جامع بدم اخه دیگه فرصت نداشتم ولی حالا تا کی فرصت هست برای تحویل نمره قبولی؟

سامان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

تا قبل از دفاع

سودابه
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۴۶ ب٫ظ

منم ۸۷ تصحیح کردم
الان ۷۹ اعلام شده واقعا عجیبه

دکتری
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۴۲ ب٫ظ

سلام. من دوبار هست که ۳۹ میشم چگونه میشه اعتراض کرد؟

بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۳۰ ب٫ظ

نصاب قبولی ۵ یعنی ۵۰۰ هست؟

رئوف
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان
برای سال ۹۷ ایا بخش شنیداری یا listning به آزمون ept اضافه میشه یا مطابق روال قبلی برگذار میشه؟

تولیمو طلب
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  رئوف

به جای اینکه لیسنینگ از تولیمو و ام اس ار تی حذف بشه لیسنینگ به ای پی تی اضافه میشه. میشه پیش بینی کرد که به زودی اسپیکینگ هم به تولیمو و ام اس ار تی اضافه بشه و تلاش بی اندازه ای توسط دانشجو صورت بگیره تا به این مهارتی که هیچ استفاده ای در کشور فارسی زبان نداره مسلط بشه.

الهام
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

سلام یعنی چی حالا لیسینینگ اضافه میشه ؟

نازی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۰۶ ب٫ظ

منم شوکه شدم فکر میکردم نمره قبولی رو اوردم ولی متاسفانه…

آزاده
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان، من بدون خوندن رفتم سر جلسه، ۶۴۰ شدم، امیدوارم همه موفق باشن

دکتر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۲:۵۰ ب٫ظ

من کارناممو دیدم خودم خونه صحیح کردم ۵۲ولی الان نمره اومده ۴۸ یعنی ممکنه تو تصحیح اشتباه کرده باشن؟ چطوری میشه پی گیری کرد

jn
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

تو تصحیح که مشکلی پیش نمی آد شاید جابهجا زده باشید

سمیرا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

منم تو خونه صحیح کردم ۲۹ شدم، الان ۴۵ شدم، نمیشه پیشبینی کرد چون زبان بعد از ازمون دقیقا به خاطر نمیاد

دکتر
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

اخه زمانی ادم یادش نمیاد که شانسی تست ها رو زده باشه ،ولی من بر اساس اصول و قواعد کرامری و معنی لغات زدم یعنی دقیق میدونستم گزینه دوست کدومه ،خوب بعضی از سوالات هم نمیدونستم
برا همین دقیقا میدونم کدوم گزینه رو علامت زدم ،یعنی جهار تا تست بالا پایین زدم متوجه نشدم عجیبه

dr
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

سلام دقیقا منم مشکل شما رو دارم با کلید دقیق چک کردم وجوابها رو یادداشت ولی پنج نمره کمتر شدم برای چند نفر دیگه هم همین مشکل پیش امده بود

سمیرا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  dr

احساس میکنم کلیده مشکل داره

سمیرا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

منم شانسی نزده بودم، اتفاقا جواب های بخش گرامر رو فراموش کرده بودم چون همه اش نیاز به تحلیل داشت