موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتشار اطلاعیه پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز ۱۴۰۳ 

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع دکتری تخصصی بدون آزمون دانشگاه شیراز ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه شیراز از میان دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد، پس از بررسی مدارک آموزشی – پژوهشی و انجام مصاحبه علمی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تعدادی دانشجو در مقطع دکتری تخصصی پذیرش می‌نماید.

بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، دانشجویان و فارغ التحصیلان موسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، غیر دولتی – غیر انتفاعی و همچنین پردیس‌های خودگردان و آموزش‌های الکترونیکی سایر دانشگاه‌ها مجاز به استفاده از آیین نامه دکتری استعداد درخشان برای پذیرش در دوره پردیس خودگردان دانشگاه شیراز با پرداخت شهریه مقرر می‌باشند و فقط دانشگاه‌های دولتی و دوره پردیس خودگردان دانشگاه شیراز می‌توانند برای پذیرش بدون آزمون (ممتاز) در دوره روزانه تقاضای پذیرش داشته باشند.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز

شرایط پذیرش متقاضیان دکتری بدون کنکور دانشگاه شیراز به شرح زیر است:

الف) شرایط عمومی

• دارا بودن صلاحیت عمومی جهت ادامه تحصیل

• نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب) شرایط اختصاصی

داشتن همه شرایط بندهای ۱ تا ۴ زیر الزامی است:

۱- داشتن میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی

۲- داشتن میانگین کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه

تبصره ۱: معدل بندهای ۱ و ۲ برای دانشگاه‌های سطح یک، با احتساب ضریب ۱/۰۵ محاسبه خواهد شد.

۳- از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهرماه سال پذیرش (مهرماه ۱۴۰۳) در دوره دکتری، بیش از سه دوره نگذشته باشد. (به طور مثال اگر دانشجویی تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ و قبل از این فارغ التحصیل شده است برای مهرماه ۱۴۰۰، مهرماه ۱۴۰۱ و مهرماه ۱۴۰۲ فرصت داشته است که از این آیین نامه استفاده کند و برای مهر ۱۴۰۳ نمی‌تواند از این آیین نامه استفاده نماید.)

۴- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه طبق جداول انتهای اطلاعیه

تبصره ۲: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در نیم سال چهارم (ورودی مهرماه ۱۴۰۱) منحصرا دانشگاه‌های سطح ۱ با احراز شرایط بندهای ۱ و ۲ از داشتن شرط مقاله معاف می‌باشند. این دانشجویان در نیم سال آخر به جز پایان نامه نباید درس دیگری داشته باشند. دانشجویان سال آخر در صورت قبول شدن در مصاحبه باید تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند، در غیر این صورت قبولی آن‌ها لغو خواهد شد.

تبصره ۳: پذیرش در همان رشته دوره کارشناسی ارشد یا رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی ارشد که بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید کمیته منتخب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر می‌باشد. همچنین مدرک کارشناسی مورد نظر در این آیین نامه باید زودتر از مدرک کارشناسی ارشد اخذ شده باشد.

تبصره ۴: دانشجویان سال ششم دکترای حرفه‌ای (عمومی) دامپزشکی (کارشناسی ارشد پیوسته) در صورتی که تا پایان تابستان سال پنجم تمامی دروس خود را گذرانده باشند و تنها دروس کارورزی و پایان نامه آنان باقی مانده باشد، به شرط دارا بودن معدل بالای ۱۷ (با رعایت مفاد تبصره ۱ این فراخوان) می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

تبصره ۵: در مورد دانش آموختگان دکترای حرفه‌ای (عمومی) دامپزشکی، معدل بالای ۱۷ (با رعایت مفاد تبصره ۱ این فراخوان) بدون احتساب نمره‌های دروس کارورزی و پایان نامه ملاک عمل خواهد بود.

نکات مهم

۱- نحوه محاسبه امتیازات برای پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع دکتری براساس جداول ۱ تا ۳ انتهای اطلاعیه می‌باشد.

۲- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از مجموع جداول ۱ تا ۳ برای قبولی همه داوطلبان الزامی است.

۳- حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجوی ممتاز ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از طریق کنکور سراسری در هر کد رشته-گرایش می‌باشد.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه شیراز

الف – ثبت نام به صورت اینترنتی است و داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام از تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ تا ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ به نشانی اینترنتی www.shirazu.ac.ir مراجعه کنند و ضمن ثبت نام، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایند. (توصیه می‌شود داوطلبان نسبت به انجام مراحل ثبت نام در نخستین روزهای مهلت ثبت نام اقدام نمایند تا با مشکل ازدحام و کندی یا قطع خطوط مواجه نگردند.)

ب – واریز مبلغ ثبت نام ( در زمان ثبت نام اعلام خواهد شد) به حساب اینترنتی مندرج در صفحه ثبت نام اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام.

توجه: این مبلغ به عنوان هزینه ثبت نام و بررسی مدارک بوده و در صورت انصراف یا عدم پذیرش غیر قابل استرداد می‌باشد. لذا به کلیه داوطلبان توصیه می‌گردد که قبل از واریز هزینه نسبت به مطالعه کامل شیوه نامه ثبت نام دقت لازم بعمل آورند.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه شیراز ۱۴۰۳

۱- تکمیل فرم تکمیل شده مشخصات فردی به صورت تایپ شده و کامل و بارگذاری در محل مورد نظر

۲- تصویرصفحه اول شناسنامه

۳- تصویر کارت ملی

۴- عکس متقاضی

۵- گواهی پایان تحصیلات و ریزنمرات دوره کارشناسی که در آن تعداد واحدهای گذرانده شده و معدل هر نیم سال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد، (به صورت غیر رسمی و پرینت صفحه ریزنمرات نیز پذیرفته می‌شود.)

۶- گواهی پایان تحصیلات و ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد که در آن تعداد واحدهای گذرانده شده و معدل هر نیم سال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد. (برای فارغ التحصیلان)

۷- صورتجلسه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد با درج نمره و عنوان پایان نامه و نام اعضا کمیته دفاع (برای فارغ التحصیلان) یا صورتجلسه دفاع از طرح تحقیق پایان نامه برای دانشجویان.

۸- گواهی اشتغال به تحصیل و ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد که در آن تعداد واحدهای گذرانده شده و معدل هر نیم سال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد. (برای دانشجویان نیم سال آخر)

۹- مقالات علمی – پژوهشی مرتبط با پایان نامه یا نامه پذیرش قطعی، (صفحه اول مقاله باید از مجله باشد و در بالای آن نام داوطلب، نام استاد راهنما و نام مجله علمی پژوهشی مورد تایید کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درج شده باشد.)

۱۰- سایر مدارک و سوابق پژوهشی معتبر در صورت وجود (مثل گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا مراجع معتبر بین المللی (مقالات ارائه شده در کنفرانس، مقالات علمی – ترویجی، گواهی‌های افتخارات علمی و آموزشی مثل رتبه برتر آزمون سراسری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، المپیادهای علمی دانشجویی، جشنواره‌های علمی ملی معتبر خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا و غیره)

۱۱- مدرک قابل قبول زبان انگلیسی (در صورت وجود)

لازم است کپی مدارک مورد نظر به ترتیب موارد بالا در پوشه‌ای قرار داده شده و در روز مصاحبه به کمیته مصاحبه کننده تحویل داده شود. توصیه می‌شود حتما روی جلد پوشه مشخصات زیر به صورت تایپ شده الصاق شود. همچنین به همراه داشتن اصل مدارک جهت تطبیق، در روز مصاحبه نیز الزامی می‌باشد.

“نام و نام خانوادگی، نام پدر، کدملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، شماره تماس، آدرس الکترونیکی، رشته مورد تقاضا، قید عنوان «متقاضی پذیرش ممتازین دکتری در سال ۱۴۰۳»

تذکرات مهم

– بررسی درخواست‌ها تنها از طریق ثبت نام اینترنتی، در مهلت تعیین شده و بارگذاری دقیق مدارک صورت خواهد گرفت. به درخواست‌های خارج از آن، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– پذیرش دانشجو صرفاً برای رشته/گرایش‌های مندرج در آگهی می‌باشد.

– متقاضیان صرفاً مجاز به ارائه درخواست در رشته تحصیلی مرتبط (براساس گروه‌بندی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۳) با رشته تحصیلی کارشناسی ارشد خود می‌باشند.

– مدارکی که ناقص باشد بررسی نخواهد شد.

– پذیرش مدارک و مستندات خارج از بازه زمانی ثبت نام قابل قبول نخواهد بود.

– سوابق آموزشی و پژوهشی متقاضیان واجد شرایط، پس از بررسی در تحصیلات تکمیلی دانشگاه، به دانشکده‌های مربوطه ارجاع خواهد شد. بخش‌های آموزشی پس از بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه ثبت نام دانشگاه، داوطلبان واجد شرایط را برای مصاحبه دعوت می‌نمایند.

– در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله‌ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.

– تاریخ برگزاری مصاحبه همزمان با مصاحبه معرفی شدگان دکتری نیمه متمرکز خواهد بود که پس از اعلام سازمان سنجش، آموزش کشور از طریق سایت دانشگاه شیراز به نشانی www.shirazu.ac.ir اعلام خواهد شد. لذا خواهشمند است از هر گونه تماس تلفنی و مراجعه به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه و دانشکده مربوط خودداری فرمایید. شایان ذکر است دارا بودن شرایط ورود به مصاحبه علمی به هیچ وجه به منزله پذیرش نمی‌باشد.

راهنمای ثبت نام اینترنتی دکتری بدون کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه شیراز

۱- بر روی لینک ثبت نام اینترنتی (در زمان اعلام شده) کلیک کرده و پس از تکمیل اطلاعات، یک شناسه و رمز کاربری به شما اختصاص داده خواهد شد. شناسه و رمز کاربری را یادداشت کرده و در نگهداری آن دقت نمایید.

۲- مراجعه به لینک «سیستم اتوماسیون آموزشی دانشجویی» به آدرس https://sess.shirazu.ac.ir/

۳- وارد کردن شناسه و رمز کاربری و تایید برای ورود به مرحله بعد

۴- انتخاب رشته و تایید آن. حتما پس از انتخاب رشته مورد نظر، کلیک کنید تا رشته تثبیت شده و تغییر نکند.

۵- ورود به مرحله پرداخت اینترنتی

۶- بارگذاری مدارک خواسته شده و ذخیره و ارسال (بر روی گزینه ذخیره و ارسال کلیک نموده تا فرم جهت انجام مراحل بعدی به مراجع مربوط ارجاع داده شود. در غیر این صورت فرم ارسال نخواهد شد و مراحل ثبت نام ناتمام می‌ماند.) توجه داشته باشید تا زمانی که بر روی گزینه ذخیره و ارسال کلیک نکنید، فرم ثبت نام در دست شما باقی می‌ماند و قابل ویرایش است؛ لذا در صورت اشتباه، نیازی به ثبت نام دوباره نمی‌باشد.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه شیراز

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری موضوع بند ۳-۳ ماده ۳ آیین نامه جدید دکتری استعداد درخشان به شرح زیر هستند:

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی

ردیفنوع فعالیت  حداکثر امتیاز حداقل امتیازنحوه ارزیابی
۱

الف- پذیرش مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی مرتبط با پایان نامه.

ب- گواهی ثبت اختراع مورد تأیید  سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران 

ج- برگزیدگی در جشنواره‌های علمی معتبر بین‌المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)

۲۰ امتیازپذیرش یا چاپ یک مقاله علمی پژوهشی مرتبط با پایان نامه (دانشجویان کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در نیم سال چهارم (ورودی مهرماه ۱۴۰۱) منحصرا دانشگاه‌های سطح ۱ با احراز شرایط بندهای ۱ و ۲ از داشتن شرط مقاله معاف می‌باشند. این دانشجویان در نیم سال آخر به جز پایان نامه نباید درس دیگری داشته باشند.

– هر مقاله تا ۷ امتیاز

– گواهی ثبت اختراع بین‌المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

– برگزیدگی داخلی تا ۳ و بین‌المللی تا ۷ امتیاز

۲مقالات علمی – ترویجی مرتبط با پایان‌نامه ۴ امتیاز 
۳مقالات چاپ شده در کنفرانسهای معتبر (داخلی یا خارجی)۴ امتیاز

خارجی تا ۳

و داخلی ۱/۵ امتیاز

۴تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی در مجموع ۴ امتیاز۲ امتیاز– 
۵کیفیت پایان‌نامه کارشناسی ارشد۱۰ امتیاز

عالی تا ۱۰

و بسیار خوب تا ۶ امتیاز

حداقل و حداکثر امتیاز قابل محاسبه ۴۰  

 

جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی

ردیفنوع فعالیت حداکثر امتیازنحوه ارزیابی
۱میانگین کل نمرات و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)۶ امتیازمطابق با دستورالعمل اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
۲میانگین کل نمرات و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون احتساب نمره پایان نامه)۵ امتیازمطابق با دستورالعمل اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
۳طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی*۳ امتیازبیش از ۸ نیم سال کارشناسی پیوسته و بیش از ۴ نیم سال کارشناسی ناپیوسته امتیازی ندارد.
۴طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته *۳ امتیازبیش از ۴ نیمسال امتیازی ندارد.
۵برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی (ارائه مستندات الزامی می‌باشد.)۵ امتیاز 

رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز،

رتبه ۴ تا ۶،  ۴ امتیاز،

رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز،

رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز 

و رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز

۶داشتن توانمندی زبان خارجی۸ امتیازمطابق شیوه نامه ارزیابی توانمندی زبان خارجی دانشگاه مصوب شورای تحصیلات دانشگاه 
جمع ۳۰ 

* رشته‌هایی که برنامه درسی آن‌ها طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در دوره کارشناسی پیوسته بیش از ۸ نیم سال تحصیلی و در دوره کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته بیش از ۴ نیم سال تحصیلی و در دوره کارشناسی ارشد پیوسته بیش از ۱۲ نیم سال تحصیلی تصویب شده‌اند با نظر کمیته مصاحبه کننده می‌توانند از امتیاز بندهای ۸ و ۹ بهره‌مند شوند.

جدول شماره ۳- امتیازات مصاحبه

ردیفشاخص ارزیابیحداکثر امتیاز امتیاز مکتسبه طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
۱۲تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات ۳ امتیاز 
۱۳وسعت نظر نوآوری و کارآفرینی۳ امتیاز 
۱۴شخصیت، متانت و نحوه تعامل۳ امتیاز 
۱۵نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی۳ امتیاز 
۱۶توانایی فن بیان و انتقال مطالب۳ امتیاز 
۱۷هم‌راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه 
۱۵ امتیاز 
جمع۳۰ 
ثبت‌نام
باخبرم کن!

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایمان
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۹:۴۲ ب٫ظ

سلام و عرض ادب
من معدل کارشناسی ۱۹
ارشدم ۱۷ خوردی البته دانشگاه آزاد
میتونم ثبت نام کنم …
ممنون میشم راهنمایی

نگار
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

سلام. با توجه به اینکه ارشد دانشگاه آزاد بودین، طبق متن اطلاعیه فقط برای پردیس خودگردان دانشگاه شیراز، امکان ثبت نام دارین

علی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

عجب عکس خاطره‌انگیز و نوستالژیکئ است من را برد به سی و چند سال پیش در دانشگاه شیراز

زهرا کیامرثی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۸:۲۵ ق٫ظ

معدل کارشناسی بنده متاسفانه خیلی پایینه
ولی ارشدم خوبه
چیکار کنم
یعنی شامل ما نمیشه؟؟
کاش شرط معدل در کارشناسی برداشته می شد

فاطمه
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۷:۵۸ ب٫ظ

سلام
کارشناسی ارشد معدل۱۹ونیم ولی کارشناسی ۱۵ونیم (معدل الف) می تونه شرکت کنه.
تورو خدا راهنماییم کنید.

Anonymous
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

کارشناسی بالای ۱۶ هست، ۱۵ و نیم معدل الف فکر نکنم بشه

رضا
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  Anonymous

من هم معدل کارشناسی ام ۱۵/۶۲ صدم هست معدل ارشد بالای ۱۸هست دارای مقاله ISI هم هستم
اما رشته کارشناسی من با رشته ارشد و آزمون دکتری متفاوت بوده تبصره ای وجود دارد که بتونیم ثبت نام کنیم؟

نگار
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام. طبق متن اطلاعیه شرط میانگین کل کارشناسی ۱۶، از شروط الزامی

دوبیس
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۳:۱۴ ب٫ظ

خیلی هم عالی..

رضا
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  دوبیس

لطفاً راهنمایی فرمایید. با تشکر