پذیرش بدون آزمون دکتری 97 دانشگاه شاهد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی به صورت بدون آزمون برای سال تحصیلی 97-98 در دانشگاه شاهد منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه شاهد براساس آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری» به شماره 21/67272 مورخ 93/04/18 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اصلاحیه شماره 21/237200 مورخ 93/12/16 آیین نامه یاد شده، از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی 98-97، در رشته های مندرج در لینک زیر بدون شرکت در آزمون، دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D) می پذیرد.

رشته های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون سال 1397 دانشگاه شاهد

الف) شرایط و ضوابط عمومی

  • اعتقاد به دین مبین اسلام والتزام عملی به احکام
  • اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی
  • عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب و سازمان ها و گروه های غیر قانونی
  • نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر
  • پایبندی کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه
  • رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی و شؤنات اسلامی برای خواهران و برادران (اعتقاد و التزام عملی به چادر به عنوان حجاب برتر برای خواهران ضروری است)

تبصره: در خصوص صلاحیت های عمومی متقاضیان، بررسی و مصاحبه لازم از سوی هسته گزینش دانشگاه صورت می پذیرد که زمان و مکان آن متعاقباً اعلام می گردد.

ب) شرایط اختصاصی:

1- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از یکی از دانشگاه های داخل کشور.

2- دارا بودن میانگین کل 16 و یا بالاتر در مقطع کارشناسی

3- دارا بودن میانگین کل 17 و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد

4- بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد (داوطلبانی که در نیمسال اول سال تحصیلی 94-95 و قبل از آن فارغ التحصیل شده باشند، مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند).

5- کسب حداقل 7 امتیاز پژوهشی

6- کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت های آموزشی ـ پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ارزشیابی مربوطه که توسط کمیته تخصصی مصاحبه کننده تعیین می گردد.

تبصره1: محاسبه معدل تراز شده در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد پس از ارسال مدارک محاسبه می گردد.

تبصره2: مدارک ارسالی دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی، کلیه موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی، پیام نور، جامع علمی ـ کاربردی، دانش آموختگان دوره های مجازی، نیمه حضوری، پردیس های بین الملل، دانش آموختگان اتباع خارجی، فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور و پردیس های خودگردان سایر دانشگاه ها مورد بررسی قرار نمی گیرد.

 

ج) مدارک لازم جهت شرکت در فراخوان:

1- فرم تکمیل شده شماره (1)  به طور دقیق و خوانا

2- فرم ضمیمه (ادامه فرم شماره 1) با امضای معاون آموزشی موسسه و یا مقام مجاز از طرف وی

تبصره: فرم شماره(1) و ضمیمه آن را با فرمت word دریافت کرده و پس از تکمیل و امضای آن با فرمت PDF ارسال گردد.

3- تصویر شناسنامه و کارت ملی

4- دو قطعه عکس که مشخصات داوطلب در آن پشت نویسی شده باشد.

5- تصویر مدرک نمایانگر وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مذکر

6- تصویر گواهینامه و ریز نمرات تایید شده در دوره کارشناسی ارشد که در آن معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب و با احتساب نمره پایان نامه به تفکیک ذکر شده باشد.

7- متقاضیان کارشناسی ارشد پیوسته، باید میانگین واحدهای گذرانده شده مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به تفکیک هر مقطع ارایه کنند.

8- دانشجویان کارشناسی ارشد نیمسال آخر باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را با ذکر میانگین کل و ریزنمرات واحدهای گذرانده ارایه نمایند.

9- یک نسخه تصویر گواهینامه و ریز نمرات تایید شده در دوره کارشناسی (متقاضیانی که مقطع کارشناسی آنها ناپیوسته است، باید علاوه بر مدرک و ریز نمرات کارشناسی، مدرک و ریز نمرات کاردانی را نیز ارایه کنند).

10- گواهی رتبه مکتسبه دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی (الزامی نیست ولی در صورت کسب رتبه می توانند مدرک معتبر مربوطه را ارایه نمایید).

11- گواهی یکی از آزمون های زبان معتبر (الزامی نیست ولی دارندگان مدرک زبان می توانند از امتیاز آن مطابق با جدول شماره 4 بهره مند گردند)

12- معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد دانشجویی برای برگزیدگان المپیاد

13- معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره های معتبر علمی (خوارزمی ، فارابی، رازی و ابن سینا) برای برگزیدگان جشنواره ها

14- ارایه تصویر صفخه اول مقالات علمی ـ پژوهشی، علمی ـ ترویجی، ISC ، ISI که چاپ شده و یا دارای گواهی پذیرش چاپ باشد (در صورت چاپ مقاله، تصویر جلد مجله ضمیمه شود).

15- گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند.

16- ارایه گواهی اعتبار درجه علمی ـ پژوهشی یا علمی ـ ترویجی، ISC ، ISI مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.

17-فرم تکمیل شده تعهد نامه مخصوص دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد

18- واریز مبلغ 878/460 ریال به شماره حساب 0108897677009 به نام درآمدهای اختصاصی معاونت آموزشی دانشگاه شاهد(حساب غیر قابل برداشت خزانه) نزد بانک ملی شعبه دانشگاه شاهد قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور (ارایه اصل فیش واریزی به همراه سایر مدارک در روز مصاحبه الزامی است)

توجه: داوطلبان محترم لازم است با دقت مفاد فراخوان را مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ارسال مدارک خود اقدام نمایند (هرگونه کم توجهی در این خصوص متوجه شخص داوطلب است و دانشگاه شاهد در این رابطه مسئولیتی ندارد)

د) زمان و نحوه ارسال مدارک:

1-  مهلت ارسال مدارک حداکثر تا تاریخ 1397/02/20 می باشد.

2- به مدارکی که ناقص و یا بعد از مهلت مقرر ارسال شود، ترتیب اثر داده نمی شود و مسئولیت آن متوجه داوطلب است (تمامی مدارک بایددر یک فایل (PDF) ارسال گردد، به مدارکی که در بیش از یک فایل ارسال شود ترتیب اثر داده نمی شود ).

3ارسال مدارک فقط از طریق پست الکترونیک t.takmili_edu@shahed.ac.ir مقدور می باشد(به مدارک ارسالی به صورت دستی و یاهر طریق دیگر غیر از پست الکترونیکی ترتیب اثر داده نمی شود و مسئولیت آن متوجه داوطلب می باشد)

4- زمان و مکان برگزاری مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیتهای عمومی از طریق سایت دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

ه) نحوه ارایه و ارزشیابی فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی:

1-  مقالات ارایه شده باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مرتبط با پایان نامه باشد.

تبصره 1: در صورت پذیرش داوطلب در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی 98-97، فرصت خواهد داشت که مقالات خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارایه نماید، در غیر این صورت پذیرش وی لغو خواهد شد.

تبصره 2: گواهی پذیرش چاپ باید مورد تایید هیات تحریریه با ذکر شماره مجله و دوره آن بوده و زمان چاپ آن تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی 98-97 (پایان دی ماه سال 1397) باشد.

2- هر گونه ثبت اختراع باید به تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران رسیده باشد.

3- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارایه نمایند.

4- برگزیدگان المپیادهای علمی ـ دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارایه نمایند.

5-آزمون های زبان معتبر به قرار ذیل است (داوطلبان توجه داشته باشند که گواهی زبان از تاریخ صدور فقط تا دو سال معتبر است).

MSRT(MCHE)_IELTS_TOEFL(PBT)_TOEFL(IBT)_TOEFL(CBT)_TOLIMO

تبصره 3: چنانچه داوطلب دارای مدرک زبان معتبر باشد، متناسب با سطح نمره کسب شده از امتیاز آن برخوردار می شود. داوطلبانی که فاقد مدرک زبان هستند می توانند در این فراخوان شرکت نمایند، لیکن امتیاز مدرک زبان را کسب نخواهند کرد. داوطلبانی که بعد از پذیرش نهایی و در زمان ثبت نام هنوز حد نصاب نمره آزمون زبان انگلیسی را کسب نکرده باشند، موظف هستند در کلاس های زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه شاهد شرکت کرده و گواهی مربوطه را به آموزش دانشکده مربوطه ارایه نمایند. در هر صورت دانشجو باید تا قبل از آزمون جامع دوره دکتری، نمره حد نصاب لازم را کسب نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو می گردد.

6- دانش آموختگان در صورت دفاع از پایان نامه با درجه عالی (نمره 19-20) و بسیارخوب (18-99/18) مطابق بند 5 جدول شماره (1) از امتیاز مربوطه برخوردار خواهند شد.

7- سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیازدهی در مقطع کارشناسی 8 نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد 4 نیمسال است. بدیهی است سایر دانشجویانی که سنوات تحصیل آنها بیشتر از حد مجاز باشد، می توانند در این فراخوان شرکت کنند لیکن امتیاز سنوات تحصیل را کسب نخواهند کرد.

تبصره 4: داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مقطع کارشناسی 9 نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته 5 نیمسال تصویب شده است. با ارائه مدارک معتبر، از امتیاز مربوطه برخوردار خواهند شد.

8-ارایه یک نسخه از اصل پایان نامه و نیز نسخه اصل کلیه مقالات، کتب، تألیفات و سایر فعالیت های آموزشی ـ پژوهشی و اجرایی داوطلب در روز مصاحبه الزامی است

و: نکات مهم

  • هر گونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به آدرس shahed.ac.ir اعلام می گردد، لذا به داوطلبان توصیه می شود، به منظور اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه، اطلاعیه های مربوطه به طور منظم پیگیری نمایند.
  • دانش آموختگان حداکثر تا 2 سال پس از فراغت از تحصیل می تواننداز تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به دوره دکتری برخوردار شوند، لذا داوطلبانی که در نیمسال اول سال تحصیلی 95-94 و قبل از آن فارغ التحصیل شده باشند، مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند.
  • دانشجویان نیمسال آخر، در صورت فراغت از تحصیل حداکثر تا تاریخ 97/6/31 مجاز خواهند بود با رعایت سایر شرایط و با ارایه مدارک لازم در این فراخوان شرکت نمایند.
  • رشته مورد تقاضا باید با رشته کارشناسی ارشد داوطلب مرتبط باشد، در غیر این صورت متقاضی از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.
  • تغییر رشته و گرایش در زمان مصاحبه و نیز بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.
  • مدارک ارسالی داوطلبان و هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم، مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوطه، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

تبصره: عواقب ناشی از هر گونه کم توجهی به شرایط پذیرش، متوجه داوطلب می باشد و در هر مرحله ای که ثابت شود داوطلب خلاف مقررات مربوطه، اقدام کرده باشد از روند پذیرش و در صورت پذیرش از ادامه تحصیل وی ممانعت می گردد.

  • با توجه به این که ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهادهای دولتی در صورت پذیرش نهایی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را برای تحصیل در دوره دکتری کسب نمایند.
  • افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خنده داره
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۶ ق٫ظ

سلام از مدیریت سایت خواهش دارم. فرم شماره ۱ مال دانشگاه شاهد که نوشته بگوید از کجا باید بگیریم. چونتو سایت دانشگاه هم نیست