زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ | مهلت انتخاب رشته دکترا 1402

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ سراسری از اواخر فروردین‌ماه از طریق سایت سازمان سنجش شروع می‌شود. مهلت انتخاب رشته تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش پی اچ دی تست، نتایج دکتری 1402 در قالب کارنامه اوایل اردیبهشت اعلام می‌شود. پس از اعلام نتایج اولیه دکتری، دفترچه انتخاب رشته دکتری 1402 نیز با فاصله زمانی کمی از سوی سازمان سنجش منتشر گردید.

زمان انتخاب رشته دکتری 1402 سراسری

با انتشار دفترچه که شامل رشته‌محل‌های دارای پذیرش و ظرفیت دکتری 1402 در رشته‌های مختلف است، داوطلبان می‌توانند نسبت به بررسی رشته‌محل‌های مختلف دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، غیرانتفاعی و پیام نور اقدام کنند و سپس فرم انتخاب رشته را در سایت سنجش تکمیل نمایند.

زمان انتخاب رشته دکتری 1402

زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ سراسری از ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت است. زمان انتخاب رشته دکترا در سال گذشته از 25 تا 28 فروردین ماه بود.

کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری با توجه به نتایج درج‌شده در کارنامه آنان، می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲

انتخاب رشته داوطلبان زمانی مورد تایید است که داوطلب کد ۱۵ رقمی را دریافت کنند. در صورت عدم دریافت این کد، انتخاب رشته داوطلب ثبت نشده است.

همچنین داوطلبان تا پایان مهلت انتخاب رشته دکتری 1402 فرصت دارند در صورت تمایل نسبت به ویرایش انتخاب رشته دکتری اقدام کنند.

تمدید مهلت انتخاب رشته دکترا ۱۴۰۲

معمولاً پس از اتمام مهلت قانونی انتخاب رشته دکتری، فرصت مجددی نیز برای انتخاب رشته با تمدید انتخاب رشته دکتری در نظر گرفته می‌شود که سال گذشته نیز این مهلت در نظر گرفته شد.

انتخاب رشته دکتری غیرانتفاعی و پیام نور

کلیه داوطلبانی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه آزمون دکترا مجاز به انتخاب رشته در دوره پردیس خودگردان، دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور هستند نیز همانند داوطلبان دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) لازم است در زمان انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. دفترچه انتخاب رشته جداگانه ای برای این دوره‌ها / دانشگاه‌ها منتشر نمی‌شود و ملاک همان دفترچه سازمان سنجش است.

در صورتی که داوطلب دوره‌ها و دانشگاه‌های مذکور هستید و در دفترچه انتخاب رشته منتشرشده از سوی سازمان سنجش برای رشته شما، رشته‌محلی برای این دوره‌ها / دانشگاه‌ها مشاهده نمی‌کنید، به معنای عدم پذیرش رشته شما در دوره پردیس خودگردان، دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور است.

انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد

داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی، پس از اعلام نتیجه اولیه می‌توانند وضعیت مجاز بودن یا نبودن به انتخاب رشته در این دانشگاه را در کارنامه خود مشاهده نمایند. افرادی که مجاز به انتخاب رشته در این دانشگاه هستند، لازم است پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 1402 و بررسی دقیق دفترچه، در زمان انتخاب رشته دکتری 1402 دانشگاه آزاد نسبت به ثبت اولویت های انتخابی خود در سامانه سنجش و پذیرش این دانشگاه اقدام نمایند.

برای انتخاب رشته دکتری آزاد لازم است با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته دکتری آزاد نسبت به ورود به سامانه انتخاب رشته این دانشگاه اقدام کنید.

فرآیند انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری 1402

پس از بررسی دفترچه و مشخص کردن اولویت های انتخابی، لازم است داوطلبان به سایت انتخاب رشته دکتری مراجعه نمایند و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری به صورت اینترنتی اقدام کنند. ورود به سایت سازمان سنجش به دو صورت زیر امکان پذیر است:

  1. شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  2. شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی

فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری 1402 به صورتی تعریف شده که در صورت بروز خطا در فرم به شما تذکر داده می شود. به عنوان مثال اگر کد رشته محلی انتخاب کنید که در آزمون دکتری آن رشته شرکت نکرده باشید؛ سیستم به شما خطا اعلام خواهد کرد.

مراحل انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲

آیا انتخاب رشته دکتری سراسری هزینه دارد؟

خیر، نیازی به پرداخت هزینه برای انتخاب رشته دکترا سراسری نیست. اما داوطلبان دانشگاه ازاد لازم است نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند.

راهنمای انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲

برای انتخاب رشته لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشید:

1- حتما به علاقه خود در ترتیب اولویت‌های انتخاب رشته توجه کنید.

2- با توجه به این که ممکن است در مصاحبه از شما درباره ترتیب اولویت‌های فرم انتخاب رشته دکتری سوال شود، در هنگام انتخاب رشته به این موضوع فکر کنید و دلایل کافی داشته باشید.

3- رشته/گرایش مقطع کارشناسی ارشد خود را در اولویت قرار دهید. در صورت تغییر رشته/گرایش لازم است دلایل کافی و منطقی و نیز رزومه مرتبط داشته باشید.

4- دانشگاه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را بهتر است در اولویت قرار دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه راهنمای انتخاب رشته دکتری سری بزنید.

داوطلبان می توانند جهت مشاوره انتخاب رشته دکتری 1402 به این صفحه مراجعه کنند.

نکات انتخاب رشته آزمون دکتری 1402

  • تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقالی در مقطع دکتری امکان پذیر نیست. بنابراین، در هنگام انتخاب رشته دکتری دقت لازم را داشته باشید و اولویت‌های انتخابی را به درستی انتخاب نمایید.
  • با توجه به این که پذیرش نهایی در دوره روزانه منجر به یک سال محرومیت از شرکت در کنکور دکتری خواهد شد، بنابراین در انتخاب دوره های روزانه دقت نمایید.
  • با توجه به این که چند سالی است تکمیل ظرفیت دکتری برگزار نمی‌شود، در انتخاب رشته دقت کنید که همه رشته‌محل‌هایی که مایل به ادامه تحصیل در آن‌ها هستید را انتخاب نمایید.

7 نکته مهم در انتخاب رشته دکتری سراسری ۱۴۰۲

1حتماً دفترچه انتخاب رشته دکترا و اصلاحات آن را به دقت بررسی کنید.
2به رتبه خود و نیز ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته تان توجه کنید.
3اگر می خواهید حمایت اساتید مقاطع قبلی تحصیلی خود را در مصاحبه داشته باشد، این دانشگاه ها را در اولویت های بالاتر قرار دهید.
4حتی اگر مایل به انتخاب گرایش های دیگر در رشته تان هستید، گرایش مقطع ارشد خود را در اولویت بگذارید و گرایش های دیگر را در اولویت های بعدی قرار دهید.
5به فاصله دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، از شهر محل سکونت خود توجه کنید.
6در صورتی که شهریه دکتری برایتان مهم است، در انتخاب اولویت های دوره های شهریه پرداز دقت کنید.
7برای این که کمترین خطا را در انتخاب رشته داشته باشید، ابتدا فرم پیش نویس انتخاب رشته را از انتهای دفترچه انتخاب رشته دکتری تکمیل کنید و سپس نسبت تکمیل آنلاین فرم انتخاب رشته در سایت سنجش اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نکات انتخاب رشته دکتری کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و…) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دهه سوم اردیبهشت از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

البته زمان مصاحبه دکتری 1402 ممکن است دقیقاً منطبق بر برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی سنجش نباشد و داوطلبان لازم است جهت اطلاع از جزئیات مصاحبه دکتری هر دانشگاه به سایت آن دانشگاه مراجعه نمایند.

ظرفیت پذیرش آزمون دکتری 1402

ظرفیت پذیرش آزمون دکتری 1402 هنوز اعلام نشده است.

آیا انتخاب رشته دکتری سراسری و ازاد به صورت همزمان انجام می‌شود؟

خیر، انتخاب رشته دکتری سراسری در سایت سنجش و انتخاب رشته دکتری آزاد در سایت دانشگاه ازاد انجام می‌شود. زمان انتخاب رشته دکتری 1402 در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

برای مشاوره آنلاین انتخاب رشته دکتری به کجا مراجعه کنیم؟

سایت پی اچ دی تست، خدمات رایگان مشاوره انتخاب رشته دکتری را برای کاربران عزیز ارائه می‌دهد. بنابراین کافی است در بخش نظرات، سؤالات خود را از ما بپرسید. نرم افزار انتخاب رشته دکتری به هیچ وجه پاسخگوی شما عزیزان نخواهد بود.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری 1402 به کجا مراجعه کنیم؟

با انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1402 از سوی سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی، در همین سایت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

334 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد رضا بیگلری
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۱:۱۱ ب٫ظ

سلام من دکترای روزانه و شبانه و آزاد مجاز شدم ، روزانه انتخاب رشته و شهر کردم ولی برای دانشگاه آزاد کد دسترسی برام بالا نمیاد و پایین کارنامه ام هم این کد نیست . درخواست هم دادم برای سنجش جوابی نیومده لطفا راهنمایی بفرمایید . تشکر

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۳:۰۸ ق٫ظ

سلام
تنها راهی که هست پیگیری از سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجشه. این کد رو فقط باید سنجش بده.
البته پیشنهاد میکنم با اینترنت دیگه و مرورگر دیگه هم حتما تست کنید ببینید باز میشه یا نه

محمود
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۲:۳۲ ب٫ظ

سلام من رتبه در سهمیه ام در کنکور دکتری ۱۴۰۱ شده ۱۱۸۴ و فقط شبانه و دیگر و موسسات را مجاز شدم و اخرین رتبه مجاز ۶۵۸۶ هست امکان داره راهنمایی بفرمائید چگونه انتخاب واحد کنم

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمود

سلام
حتما بر اساس علاقه انتخاب رشته کنید و سعی کنید انتخاب هاتونم متنوع باشه.
مطالب صفحات زیر هم میتونه بهتون کمک کنه:
راهنمای انتخاب رشته دکتری:
https://phdtest.ir/1398/01/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C/
نکات انتخاب رشته دکتری:
https://phdtest.ir/1394/02/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C/

علیرضا
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۶:۲۶ ق٫ظ

سلام
من از انتخاب رشته جا موندم. آیا هیچ راهی وجود نداره؟

مریم
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

منم جا موندن نمیدونم راهی دجود داره یا نه. لطفا راهنمایی کنین

سینا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

سلام چرا دانشگاه هایی که نوبت دوم هستند موقع انتخاب در صفحه ی سایت انتخاب رشته روزانه ثبت میشود مشکل چیست ممنون میشم پاسخ بدید.

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

سلام
سامانه انتخاب رشته دکتری مشکل داشت که خوشبختانه مشکل رفع شده

مریم
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱:۴۳ ب٫ظ

سلام.رشته میکروبیولوژی نوبت دوم که میزنیم، خطا میزنه که دانشگاه مورد نطر پذیرش نداره جرا؟؟؟با این دوره شبانه رو اوردمه…لطفا جواب بدید

مهسا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
دانشگاه های اصفهان، شاهد و شهید بهشتی در دوره شبانه در این رشته پذیرش دارند. بغیر از اینها انتخاب دیگه ای ندارید.

Fatemeh
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰ ۲:۱۵ ب٫ظ

سلام طاعات همگی قبول درگاه حق
آیا
زمان انتخاب رشته شبانه و پیام نور آغاز شده ؟؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Fatemeh

سلام
بله انتخاب رشته شبانه و پیام نور هم در سایت سازمان سنجش صورت میگیره تا اخر امروز فرصت داره که احتمالا تمدید میشه.

مونا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
من تازه متوجه شدم مجاز شدم ایا مهلث انتخاب تمدید میشه یا خیر لطفا جواب بدید.

سپیده
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

سلام من هم تازه متوجه شدم اگر فهمیدید که میشه یا نه به منم اطلاع بدین لطفا

امیر
شهریور ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۵۳ ب٫ظ

سلام ،من تازه فهمیدم محاز شدم.،چجوری میتونم انتخاب رشته کنن.،خواهشا هرکس میدونه جواب بده ب من یا پیام بدید اگه اطلاعاتی دارین

پوریا
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۰۸ ب٫ظ

با سلام با رتبه ۴۵ مدیریت پروژه امکان قبولی وجود داره؟؟؟

م
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

سلام. روزتون بخیر. من در تاریخ معین نتونستم انتخاب رشته کنم. بازهم امکان انتخاب رشته دارم؟

hamed
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ

با سلام
رشته تحصیلی بنده عمران-ژئوتکنیک هست از دانشگاه آزاد.
الان با سهمیه آزاد نمره کل من ۲۳۳۴ و رتبه در سهمیه ۸۲ هست و مجاز به انتخاب رشته شده ام!!
امیدی هست در دوره روزانه دانشگاه هاس سراسری قبول بشم.
در من مدرک زبان انگلیسی ندارم.

امروز آخرین روز انتخاب رشته هست، اگر راهنمایی کنید خیلی ممنون می شوم.

با تشکر

hamed
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

یه سوال دیگه هم اینکه می تونم از گرایشهای دیگر مثل عمران-سازه یا عمران-زلزله انتخاب کنم؟

با تشکر

حمید
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

سلام
با رتبه ۴۷۳ رشته مالی آیا میشه به قبولی در پردیس یا دانشگاه آزاد امیدوار بود؟
معدل کل: ۱۷.۶۳

مهسا
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام
لطفا نمره ترازتون رو بفرمایید. دعوت به مصاحبه بر اساس نمره تراز صورت میگیره.

raha
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

سلام، تراز دانشگاه ها از کجا بدونیم حدودا چند هست؟

مهسا
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  raha

سلام
عمومی که اعلام نمیشه. اما اگه رشته تون رو بگید و اطلاعاتی از سال گذشته باشه میدم خدمتتون

Saeid
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

من چه کنم؟

سوال
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

سلام. آخرش تو یک دانشگاه قبول میشیم یا اینکه از بین چند تا خودمون انتخاب میکنیم کجا بریم؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سوال

سلام
اگه منظورتون دعوت به مصاحبه است که چند سالی هست که محدودیتی برای رشته محل هایی که برای مصاحبه میرید وجود نداره و همه دانشگاه هایی که حدنصاب ترازش رو کسب کرده باشید، دعوت به مصاحبه خواهید شد. فقط در صورتی که زمان مصاحبه هاشون با هم تداخل داشته باشه ممکنه نتونید در مصاحبه شرکت کنید. البته در این مورد هم گاهی دانشگاه ها همکاری میکنند اگه تعداد زیاد باشه.
اما اگه منظورتون پذیرش نهایی هست، فقط یک جا قبول میشید. ملاک قبولی شما اولین رشته محلی در اولویت هاتون هست که قبول شدید و انتخاب هایی که اولویت پایین تری زده بودید از بین میره.

مرتضی
فروردین ۳۰, ۱۳۹۸ ۴:۴۵ ب٫ظ

مرتضی – پ .
سلام
من کارشناسی و ارشد را در دانشگاه ازاد خونده ام و الان رتبه ۴۵ و تراز ۴۰۶۰ را کسب کرده ام . و رتبه آخرین فرد قبولی هم ۳۳۲ در رشته معماری سیستمهای کامپیوتری است . می خواستم بدونم که شانس قبولی در دانشگاههای سراسری را دارم .متاسفانه رشته ما خیلی محدود و اونم در تهران – اصفهان است .ممنون میشم کمکم کنید.

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام
ظرفیت رشته شما در دانشگاه های تهران حدود ۲۵ نفر و شهرستان ۱۰ نفر برای دوره روزانه هستش. بنابراین به نظر میاد شانس دعوت به مصاحبه روزانه رو هم دارید. البته که توصیه میکنم انتخاب شبانه ها رو اگه مشکلی با هزینه ش ندارید از دست ندید.

نینا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۰:۵۳ ق٫ظ

سلام بچه ها من صادقانه بگم من لیسانس و ارشد تو ازاد شهرستان درس خوندم الان رتبم ١٠ شده سه تا isi هم دارم و نمره تولیمو ۴٨٣ . اما نمیدونم نمره چطور میدن میگن خیلی سلیقه ایه

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

سلام
رزومه خوبی به نظر میاد دارید. اگه در مصاحبه عملکرد خوبی داشته باشید میتونید شانس خوبی برای پذیرش داشته باشید.
رزومه آموزشی و محل تحصیل مقاطع قبلی فقط یک آیتم در مصاحبه و اگه بتونید توانایی هاتون رو اثبات کنید شانس قبولی خوبی دارید.

سعید
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ب٫ظ

سلام بنده از ۱۱۱۲۳ رتبه ۲۹۵۵ کسب کردم امیدی هست دعوت به مصاحبه بشم

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام
لطفا رشته تون رو بفرمایید تا بتونم راهنمایی تون کنم.

مجتبی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۷ ۶:۱۳ ب٫ظ

سلام آیا امسال هم مثل سال گذشته فرصتی برای ویرایش رشته های انتخاب شده در تیرماه وجود داره؟

حمید رضا
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۰ ق٫ظ

کاهش بیش از ۳۰ درصدی ظرفیت پذیرش امسال
حذف دوره تکمیل ظرفیت در امسال
عدم پذیرش دانشگاههای غیر انتفاعی
انحصار آموزشی ایجاد شده توسط وزارت علوم
استاندارد نبودن فرآیند مصاحبه
سختگیری های سلیقه ای معاون آموزشی وزارت علوم
( با توجیه غیر موجه ایجاد اشتغال)
و ……………

بیچاره جوان های این مرز و بوم با آینده ای ناامید کننده و مبهم

طاها
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۳:۴۴ ب٫ظ

سلام
یه سوال ذهنم رو درگیر کرده و اونم اینه که چرا ۹۳ درصد مجاز برای انتخاب رشته شدن؟ یعنی چند برابر ظرفیت؟ فقط بخاطر پول گرفتن هست که این همه مجاز شدن؟ یعنی احساسات و استرسی که به ما وارد میشه اصلا اهمیت نداره؟

سارا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  طاها

خب اینا بطور کلی مجاز به انتخاب رشته یمشن. اما هر دانشگاهی بسته به سطح خودش، یه کفی رو تعیین میکنه که هرکسی مجاز به شرکت در مصاحبه‌ی اونجا نباشه. اون افراد خیلی ضعیف خب فقط میتونن دانشگاههای سطح پایین، اونم شبانه و پردیس و… شرکت کنن.

الی
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

بچه ها تو رو خدا جواب بدین….اگه بعد از انتخاب رشته، روزانه یه جایی دعوت بشی به مصاحبه ولی مصاحبه رو شرکت نکنی آیا سال بعد محروم میشی؟؟؟؟خواهشا جواب بدین

پوریا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  الی

دقیقا سوال منم همین هست لطفا جواب بدید

phddd
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

خیر، درصورت که پذیرش نهایی یک دانشگاه رو بگیری و ثبت نام کنی و نری محرومیت داره
دعوت به مصاحبه هیچ محرومیتی نداره

پوریا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  phddd

تشکر

ali
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  الی

سلام
نه اگر در صورتی که قبولی قطعی روزانه باشید محروم میشید

Saba
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۸:۵۸ ق٫ظ

سلام
لطفا اگه کسی از انتخاب رشته آزاد خبری داره، بگه!
هنوز دفترچه اش نیومده؟

شیمی آلی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

سلام
من در رشته شیمی آلی رتبه ۱۶۸ و تراز ۲۶۸۰ دارم
کجاها میتونم قبول شوم, میتونم اصفهان و شیراز و فردوسی مشهد رو بیارم
فردوسی مشهد حتما باید زبانت خوب باشه و مدرک زبان داشته باشی
ممنون کمکم کنید

ali
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۶:۲۳ ب٫ظ

این امتحانات کتبی واقعا اجحاف و ظلم هستش
کسی که ۱ سال خونده رتبه آورده امتحان کتبی برای چی؟
خوب از همون اول بگید ما آزمون سنجش رو قبول نداریم
دانشگاه تهران برای رشته فقه و مبانی مکاسب و رسائل رو برای آزمون کتبی گذاشته!!
که اصلا تو دوره ارشد و لیسانس سرفصل نیست!!

چرا باید دوباره امتحان بگیرن بعد دوباره برن مصاحبه!!

انتخاب رشته
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۳:۰۸ ب٫ظ

سلام
من رشته ادبیات عرب آزمون دادم، توی انتخاب رشته میدونم فقه و حقوق را یکی از انتخابام بزنم؟
با توجه به اطلاعیه ای که توی سایت زدن

ali
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  انتخاب رشته

سلام
نمیشه انتخاب کنید اونن وقت سهمیه ادبیات عرب هم می پره

رویا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  انتخاب رشته

سلام

خیر.فقط از کد رشته خودتان میتوانید انتخاب کنید

مهرناز مدیریت
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۲:۳۸ ب٫ظ

باسلام وباارزوی موفقیت برای شما .سئوالی برایم پیش امده خواهشمندم راهنمایی فرمایید. برای انتخاب رشته دکتری مدیریت دولتی ابتدا نوبت دوم بعد پیام نور وسپس مشترک وپردیس را بزنم یا اول نوبت دوم وبعد پردیس ها واخر پیام نور؟ البته پردیس ها شامل علامه وتهران وخوارزمی میشه ؟ دوره مشترک هم دانشگاه فردوسی مشهد باورشو لهستانه؟ لطفا راهنمایی فرمایید .سپاسگزارم.

رویا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۵:۰۳ ب٫ظ

سلام
اول نوبت دوم و بعد پردیس و سپس پبام نور را بزنید.
در مورد دوره های مشترک دقت کنید چون شرایط خاصی دارد که ممکن است برایتان مقدور نباشد.
اگر شرایط آنرا دارید آنرا قبل از همه بزنید

مریم
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۲:۱۸ ب٫ظ

سلام.ببخشید آیا زودتر زدن یک انتخاب باعث ایجاد اولولیتی برای اون انتخاب میشه؟ و دیگه اینکه بین نوبت دوم و پردیس خودگردان کدوم بنظرتون در اولویت بزنم؟ هزینه کدوم بیشتره؟ سپاس.

رویا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام

بله.
هر کدوم رو زمدتر بزنید یعنی اون الویت شماست و قبولیتون در اون اعلام میشه

نوبت دوم در الویت است نسبت به پردیس

مریم
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

سپاس از پاسختون.اما من دانشگاه ارشدم علم و صنعت بوده.بنطرتون بین پردیس علم و صنعت و شبانه دانشگاه تهران کدوم در اولویت بزنم؟ روزانه مجاز نشدم.

رویا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
شبانه تهران در الویت است

مریم
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۲:۰۹ ب٫ظ

با سلام.مبلغ شهریه هشتاد تا نود میلیون برای شبانه برای یک ترم هست یا یکسال یا کل دوره چند سال؟

ز
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خودتون چی فکر میکنید؟
ترمی ۸۰ میلیون ؟؟؟؟
قطعا کل ۸ ترم حدودا ۸۰ میلبون میشه
البته بستگی به رشته و دانشگاه داره.اما تقریبا ۸۰ میشه

رویا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
نه
برای کل دوره ۴ ساله

اگر طول تحصیل بیشتر بشه بیشتر هم میشه

مریم
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سپاس

مسیح
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ب٫ظ

سلام.لطفا راهنمایی کنیدرشته فقه ومبانی حقوق هستم،رشته های زیر شاخه های خودم مثل فلسفه و…راانتخاب میکنم ،مینویسدخطا.آیاراهی هست؟

ali
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مسیح

سلام
نمیتونید انتخاب کنید
فقط زیر مجموعه فقه و مبانی رو باید انتخاب کنید

ساره
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان.
برای انتخاب دانشگاه، ممکنه سازمان سنجش بعدا مهلت ویرایش بذاره؟
چون من واقعا نمیدونم ترتیب شهرا رو باید چجوری بزنم. شنیدم بعد از مصاحبه مهلت ویرایش میذارن؟ درسته؟ یا نه؟
ممنون میشم جواب بدید

الی به ساره
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  ساره

مهلت ویرایش که نه
یعنی از طریق سامانه مثل انتخاب رشته نداره
ولی باید به سنجش یه نامه درخواست تغییر اولویت رو فکس کنید تا اعمال بشه
من سالی که گذشت همین کار رو انجام دادم توی کارنامه نهاییم اعمال شد

ساره
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  الی به ساره

خیلی ممنون از جوابتون

محبت
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

سلام به همگی دوستان من رشته ام حقوق خصوصی رتبه ام ۶۵ شده و ترازم ۵۰۳۳به نظرتون امکانش هست دانشگاه خوارزمی دعوت به مصاحبه بشم؟

به محبت
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  محبت

سلام، رشته منم حقوق خصوصیه، حتما دعوت میشی اونجا ترازش نباید خیلی بالا باشه

اصغر
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ ۸:۴۱ ب٫ظ

سلام.
از کجا میشه هزینه دوره دوم و خودگردان دانشگاه تهران را پیدا کرد ؟
چطور انتظار دارند که بدون اطلاع از این هزینه‌ها این دو را در انتخاب رشته انتخاب کنیم؟ مثل این است که ماشین بخریم بدون این که بدانیم قیمتش چقدر است.
با تشکر

رویا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  اصغر

سلام

هزینه ها تقریبا مشخصه.
حدود ۷۰ میلیون برای انسانی و ۸۰ تا ۹۰ میلیون برای سایر گروهها

مریم
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

سلام ببخشید این هشتاد یا نود میلیون برای یک ترم یا یکسال یا کل دوره دکتری هست؟

رویا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کل دوره

علی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

سلام ترازم ۴۰۰۰هست و ظرفیت روزانه رشته مون در کل۲۰تاست و رتبه ام ۴۱هست روزانه قبول میشم؟ مرسی از راهنماییتون

حمید
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ق٫ظ

سلام . اگر روزانه قبول بشیم باید تعهد عدم اشتغال بدیم ؟ اگر شاغل باشیم چی میشه ؟

رویا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام

نه
تعهدی برای اشتغال از شما نمیگیرند فقط یک فرم تعهد مبنی بر تمام وقت بودن تحصیل در دوره دکترا از شما میگیرن که نتونید به ساعت کلاسها اشکال بگیرید و هر لحظه لازم شد در دانشگاه حضور داشته باشید

نگین
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ ۲:۲۶ ق٫ظ

سلام.من رتبم ۵۵۶ شده.ترم ۳هستم رشته تغذیه دام.هنوز پروپوزالم تصویب نشده ب نظرتون امکان قبولیم در دوره های روزانه هستش؟

رویا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام

خیر

شیوا
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۴:۱۱ ب٫ظ

سلام یه سوال داشتم
امسال فرم تعیین صلاحیت هم باید پر میکردیم ؟چون اصلا حرفی در این رابطه در دفترچه انتخاب رشته نبود و در سایت ها هم حرفی نزدن

غزل زندگی
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

سلام. صفحه ۵ دفترچه, ذکر شده که از تاریخ ۷ خرداد باید ۳۵هزارتومن بریزیم به حساب سازمان سنجش تا صلاحیت عمومی ما رو بررسی بشه

منصور
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

سلام

بعد از انتخاب رشته و مشخص شدن محلهای دعوت،اگر قصد حضور در مصاحبه رو داشتید باید در هفته دوم خرداد این فرم رو پر کنید

sonia por
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۴:۰۸ ب٫ظ

سلام دوستان رتبه من در گروه روانشناسی شده ١۵٢۴ ترازم هم شده ٢۶٣۴ فقط شبانه و ازاد و پردیس و غیرانتفاعی مجاز شدم به نظر شما غیر انتفاعی علم و فرهنگ روانشناسی بالینی قبول میشم فقط میخوام قبول شم ممنون راعنماییم کنین

M
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام. اساتیدی که درجه استادیاری دارن هم میتونن دانشجوی دکترا بگیرن? هر استادیار میتونه فقط یک دانشجو دکترا بگیره. درسته?

ز
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  M

اره یه دونه میگیرن
اگه دانشجو خودشم تقاضا بده احتمالش زیاده که قول کنن

نفس
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۱:۲۰ ب٫ظ

سلام بچه ها سوال داشتم من روزانه مجاز نشدم،ولی تو دفترچه سراسری نوشته نوبت دوم،پردیس و… یعنی میتونم انتخاب رشته کنم یا باید منتظر دفترچه انتخاب رشته آزاد باشم

نفیس
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نفس

سلام خیر، شما میتونید برای این دوره ها انتخاب رشته کنید. امکان دعوت شدن به مصاحبه هم وجود دارد و همچنین انتخاب رشته آزاد رو هم در نظر داشته باشید

لیلی
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

میشه بگین من دوتا دو رشته انتخاب کردم الان بخوام انخاب رشته کنم باید یکی یکی بزنم یا میتونم مثلا شبانه روزانه از هر کدوم بزنم. منظورم الویت بندی رشته هست؟یا قاطی میتونم بزنم اول روزانه هر دو رشته رو بزنم بعدا شبانه هر دورو

نفیس
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

شما ابتدا روزانه ها رو انتخاب کنید و در ادامه شبانه ها رو
البته این بستگی به شرایط شما هم داره به عنوان مثال اگر شما اصرار دارید که حتما در شهر خاصی قبول بشید میتونید روزانه و شبانه همون شهر رو انتخاب کنید و در ادامه روزانه شهرهای دیگر رو وارد کنید. در هرصورت در زمان اعلام نتایج انتخابهای شما بر اساس اولویت بررسی خواهند شد و در صورتی که شما ابتدا دانشگاه شبانه رو انتخاب کرده باشید و پذیرفته بشید باید ثبت نام کنید حتی اگر انتخابهای بعدی شما روزانه بوده باشد و در آن انتخابها نیز پذیرفته شده باشید

منصور
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

کلا بستگ به میل خود شماست

Abba
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۳:۳۳ ق٫ظ

بعله حق با آقای منصوره، در دعوت به مصاحبه حق با شماست، ولی خیلی ها نمی خوان دانشگاه شهریه ای و یا آزاد برن اما، مصاحبه شرکت می کنند قبول می شند اما نمیرند، و اینطوری حق خیلیارو ضایع می کنند، مخصوصا که الان انگار تکمیل ظرفیتم بر داشتن،

فلسفه وکلام
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۰:۱۷ ق٫ظ

معدلم هم کارشناسی و ارشد الف بوده

فلسفه وکلام
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۰:۱۵ ق٫ظ

سلام دوستان من رتبه ام۵۶۵
روزانه ام مجازشدم
مقاله وکتاب هم دارم
به نظرتون مصاحبه دعوت میکنم
آیاامیدی به قبولی من هست؟
ممنون میشم کسی جوابم بده

نفیس
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  فلسفه وکلام

سلام
احتمال دعوت شدن شما به مصاحبه شبانه شهرستان ها و سایر دوره های غیر دولتی وجود دارد

نازلی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

اگه ترازها مثل پارسال باشه من هیچ جا دعوت نمیشم..ینی یا زیاد میشه یا مثل پارسال میمونه؟؟؟امکاتش نیست بیارن پایین؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نفیس
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

با توجه به اینکه تراز تمامی شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته افت کرده قطعا ترازها تغییر خواهند کرد

raha
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

تراز پارسال دانشگاه ها از کجا نگاه کنیم؟

ی. ق
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

سلام. ببخشید کف ترازها امسال نسبت به پارسال بالاتر میره یا تغییر نمیکنه؟

h
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان
ببخشید اطلاع دارین که دوره شبانه وام تعلق میگیره ب دانشجو یا خیر؟
بعد اگه شبانه قبول بشی و نری اونوقت واس سال بعد محروم میشیم؟
ممنون میشم جواب بدین

نازلی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۷ ب٫ظ

نه عزیزم محروم نمیشی..فقط اگه نهایت روزانه قبول بشی و نری محروم میشی..

فریبا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

متشکرم دوست عزیز

Muhamad
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان
با توجه به سنوات گذشته با رتبه ۹۶۷امیدی به دانسگاه ازاد میتونم داشته باشم؟
ممنون میشم کسی جواب بده

فریبا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۹:۱۷ ب٫ظ

سلام
دوستان میشه لطفا بگید در چه صورت از ازمون دکترای ۹۸ محروم میشویم؟
اگر انتخاب رشته بکنیم اما برای مصاحبه نریم محروم میشیم از ازمون سال بعد؟

مینا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۷:۱۷ ب٫ظ

سلام
نتایج کی اعلام میشه؟ منظورم برای مصاحبه هست

صبا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

ظاهرا اواخر اردیبهشت

شبکه های کامپیوتری - Computer Networks
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ب٫ظ

با سلام – حدنصاب نمره تراز دعوت به مصاحبه دکترای شبکه های کامپیوتری سال قبل (۹۶) – دانشگاه تهران روزانه ۳۲۱۲ – دانشگاه علم و صنعت روزانه ۳۱۲۸- امیرکبیر روزانه شبکه ۲۸۴۲ – امیرکبیر روزانه رایانش امن ۳۹۵۱- ارومیه روزانه ۲۸۴۳ – اصفهان روزانه شبکه ۳۱۲۸ – اصفهان روزانه رایانش امن ۲۷۴۴- صنعتی شیراز روزانه ۲۶۳۸ – علم و صنعت پردیس ۱۹۰۸ – ارومیه شبانه ۲۴۱۳ – صنعتی شیراز شبانه ۲۲۹۲ – دانشگاه آزاد قزوین ۱۴۷۲.

بهار
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

بچه ها به نظرتون امسال قبول میشیم؟؟؟من رشتم آب و هواست با رتبه ۱۰۰ و تراز ۳۷۰۰..پارسال کل داتشگاهها از چهار هزلرو دویست تراز اعلام کرده بودن؟؟؟امسال اونطوری باشه من نمیتونم قبول بشم..خیلی ناراحتم خیلی زیاد…

کاوه آهنگر
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

« اطلاعیه »

به اطلاع آن دسته از متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری تخصصی ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی که در آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده اند و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی شده اند، می رساند زمان انتشار دفترچه راهنما و انتخاب رشته متعاقباً از طریق سایت sanjesh.iau.ac.ir اعلام خواهد شد.

روابط عمومی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی

عدم اعمال سهمیه 5 درصدی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

آیا کسی هست که سهمیه اش لحاظ نشده؟

phddd
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱:۲۳ ب٫ظ

به سازمان سنجش میل بزنید

عرفان
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۲:۰۱ ب٫ظ

سلام
من از همون اول سهمیه نزده بودم بعد که فهمیدم رفتم آجا نامه گرفتم تحویل سازمان سنجش دادم. ولی هنوز اعمال نشده.
فکر کنم شما باید به ارگان مربوطه مراجعه میکردید. ایمیل به سنجش بزنید

عدم اعمال سهمیه 5 درصدی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ ۲:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان

منم به ارگان مربوطه نامه داده ام و گفتند که سهمیه تان را تایید کرده ایم ولی نمیدانم که سازمان سنجش کی اعمال میکنه؟ در فرم انتخاب رشته که امروز باز کردم، بازم سهمیه را آزاد نوشته واسم. شما چی؟
آیا بنظر شما سنجش سهمیه های ما را لحاظ میکنه یا دیگه دیر شده؟

سارا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

سلام
واسه انتخاب رشته اگه بنده اول روزانه بزنم بعد شبانه و بعد پردیس خودگردان، حالا اگه مثلا یکی از روزانه ها دعوت به مصاحبه بشم دیگه شبانه و پردیس خود به خود حذف میشن و دعوت به مصاحبه نمیشم و فقط همون یک جا دعوت میشم؟؟؟
ممنون میشم جواب بدید

phddd
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

نه حذف نمیشن
هر دانشگاهی واسه خودش تراز اعلام میکنه حالا اگه تراز شما به اون دانشگاهها بخوره دعوت به مصاحبه میشید
هیچ انتخابی در مرحله مصاحبه نمیسوزه
در قبولی بستگی به این داره که کدومو اول انتخاب کرده باشی

ناشناس
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۷ ق٫ظ

با عرض ادب وموفقیت کلیه داوطلبان عزیز دز کلیه آزمونهای علمی وترجیحا آزمون بزرگ زندگی وانساندوستی .احتراما نظر به اینکه بخشی ویا شاید درصداندکی از داوطلبان مستعد با بیماری خاص زندگی می کنند، از ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی ،ریاست محترم خانه ملت جناب آقای دکتر لاریجانی ،وزیر محترم علوم تحقیقات وفناوری ،ریاست محترم سازمان سنجش مستدعی است با اختصاص درصدی سهمیه به این داوطلبان در کلیه آزمونها کارشناسی ،کارشناسی ارشد ودکترا آنان را ادامه تحصیل مساعدت فرمایند .
همچنین از روسای محترم کلیه دانشگاههای کشور بالخص استادان فرهمند در مصاحبه وارزیابی خواهشمند است بدون در نظر گرفتن محل فارغ التحصیلی داوطلب به قضاوت وارزیابی همت گمارند .وتوانمندی عملی داوطلب در ارائه طرح های تولید ثروت باید معیار سنجش قراگیرد.
از خداوند یکتا موفقیت وسر افرای کلیه مسئولان گرانقدر وداوطلبان عزیز را از ایزد یکتا می طلبم.

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۹:۱۴ ق٫ظ

سلام بچه ها توروخداااا اگر کسی در مورد انشگاه شیراز و یا صنعت نفت آبادان اطلاعات داره بهم بده بیشتر به چه چیزی اهمیت میدهند قبولی دراین دانشگاهها به چه صورت است؟؟ سخت یااسون؟؟

دکتر
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۵۳ ق٫ظ

آقا این دفترچه آزاد چی شد چرا نمیدن؟

کاوه آهنگر
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

منم منتظرم فعلا خبری نیست

کاوه آهنگر
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۱۸ ق٫ظ

آرزوی موفقیت دارم براتون …..

حسین
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۴:۲۲ ق٫ظ

انتخاب اول تاثیر داره کجا باشه? یا فرقی نمیکنه?

نرگس
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

موقع مصاحبه برای اساتید اهمیت داره که دانشگاهشون جزو اولویت‌های اول باشه یه جورایی روی ذهنیتشون تاثیر مثبت داره

حسین
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

این در حد حرفه یا شاهدی براش هست?

نازنین فلسفه
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۲:۲۹ ق٫ظ

بچه ها سلام
خواهش میکنم جاب بدید
تعداد حاضرین در جلسه ۷۵۲ نفر رشته فلسفه
رتبه بدون سهمیه ۴۵۰
رتبه با سهمیه فرزند جانباز ۲۵ درصد ۲۱ولی اخرین رتبه مجاز ۲۸ است
روزانه مجاز نشدم
شبانه امکان قبولی دارم ؟یا آزاد؟
ممنون اگر جواب بدید

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۵:۲۳ ب٫ظ

آزاد احتمالش هست مشروط به رزومه متوسط به بالا

Ali_Physic
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱:۱۵ ق٫ظ

سلام دوستان، دوتا سوال داشتم لطفا راهنمایی کنید
۱) توی اطلاعیه سازمان سنجش گفته بود که در دفترچه شماره۲ دانشگاههایی که سهمیه مربی دارند مشخص خواهد شد، اما در دفترچه چیزی مشخص نیست. کسی از این موضوع اطلاع داره؟
۲) اگه با سهمیه مربی در دوره روزانه قبول بشی. شهریه باید پرداخت کنی؟

منصور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  Ali_Physic

سلام

سهمیه مربی در تمام کد رشته ها بشرط دارا بودن شرایط توسط متقاضی مازاد بر ظرفیت وجود دارد.

کنکوری 1397
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۰:۵۷ ق٫ظ

سلام دوستان،

لطفاً در صورت امکان راهنمایی کنین، ممنونم؛

راستش میخوام بدونم الآن که در انتخاب رشته و اولویتها به علاقه تاکید میشه، آیا موقع پذیرش نهایی همه انتخابها بررسی میشه و بعد میره سراغ متقاضی بعدی یا اینکه اینطور نیست، مثلا احتمال روزانه واسه من خیلی پایینه حالا اول شبانه بزنم یا روزانه هم انتخاب کنم؟

نرگس
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری 1397

اولویت‌ها به ترتیب بررسی میشه به نظر من شما اول روزانه ها رو بزن‌ که شانست رو هرچند کم از دست ندی. بعد برو‌ سراغ شبانه ها

کنکوری 1397
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

ممنونم ازتون، خودمم متمایلم که اول روزانه هارو بزنم، توکل به خدا.

منصور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری 1397

سلام
نحوه انتخاب بستگی به علاقه و احتمالات خودتون در قبول شدن شما داره اما اعلام نتیجه نهایی بترتیب از اولین الویت انجام میشه و از بالا شما در اولین ردیفی که قبول بشید خودبخود بقیه انتخاباتون حذف میشه پس در ترتیب انتخابتون دقت کنید.

رامتین
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

یعنی شما میفرمایید اگه انتخاب اول دعوت به مصاحبه شدیم دیگه اولویت بعدی دعوت به مصاحبه نمیشیم؟؟؟؟یعنی فقط اولین جایی که قبول بشیم دعوت میشیم؟؟؟فک کنم نسبت به ترازه

کنکوری 1397
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رامتین

نه، منظورم موقع پذیرش نهایی بود.
هرجا که ترازمون برسه دعوت به مصاحبه خواهیم شد، انشالله.

کنکوری 1397
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

بله حتماً، متشکرم.

کنکوری 1397
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

بله حتماً، متشکرم ازتون.

سلوک
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۰:۲۴ ق٫ظ

دوستان آیا اولویت های انتخاب رو وقتی دعوت به مصاحبه ها اومد میشه تغییر داد؟فکر میکنم قبلا چنین امکانی بود آیا امسال هم میشه اینکار رو کرد؟

نرگس
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سلوک

فکر نمی کنم هم‌چین چیزی باشه که بعد از اعلام نتایج بتونی تغییر بدی. تا وقتی مهلت هست میتونی ویرایش کنی فقط

منصور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  سلوک

معمولا خیر اما گاهی بدرخواست دانشگاهها این فرصت ایجاد میشه و پارسال این فرصت بصورت فاکس کردن درخواست ایجاد شد که البته عمومی هم نبود و بسیاری از اونها هم انجام نشد.
در کل خیر

آنا جوانی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۰:۰۰ ق٫ظ

سلام علیکم

امیدواریم مصاحبه طوری برنامه ریزی شود که دانشجو موفق شود . بعضی از پرسمان و گفتگو در مصاحبه مناسب نبوده ودانشجو در طول تحصیل میتواند جبران علمی و یا غیره کند.با سپاس از همه…..

کنکوری 1397
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  آنا جوانی

امیدواریم…
:-|

بدبخت عالم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

تبریک به همه دوستان

متاسفانه رتبه ام زیاد خوب نشد

۲۷۸ شدم رشته سازه

بنظرتون روزانه یا شبانه یا پردیسهای تهران امیدی هست؟
شهرستانهای نزدیک تهران قزوین و قم و سمنان چی؟
شمال آمل و بابل و اینا چطور؟

آزاد تهران چی؟
میشه راهنمایی کنید؟
پارسال قبولیا چطور بود؟
رزومه
۳ تا مقاله کنفرانسی
دو تا علمی پژوهشی
نمره زبان ۴۸
دانشگاه خواجه نصیر بودم
سابقه کار خیلی عالی دارم
و یه کتابم دارم که گمون نکنم به مصاحبه برسه
یهدونه isi هم هست که در مرحله بررسی هست.
همینا دیگه

میشه راهنمایی کنید؟
پارسال قبولیا چطور بود؟
میشه یه کم دقیقتر بگید اگر ممکنه؟

مثلا تراز تهرانیا روزانه و شبانه و
همین طور اون شهرستانها

خیلی منون از زحمتتون
ببخشید
ممنون

Abba
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

دوستاننن خواهشااا تورو خدااا عزیزانییی که قصد تحصیل در دانشگاههای نوبت دوم و پردیس شهریه ای ندارنددد تورو خدااا انتخاب رشته نکنید، حق دیگران و ضایع نکنید لطفا، خیلی ها هستند به خاطر سربازی فقط یک بار شانس ورودی دارند، لطفا اجازه بدین اونا برن دانشگاه
ممنون……

بک آپ گیرنده
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Abba

سلام.‌مشکل اینطوری حل نمیشه. الان بعضی شایعات میگن تکمیل ظرفیت نیست امسال. اشتباه کار اینجاست چون باید تکمیل ظرفیت همیشه باشه چون اگر یه نفر قبول شد ولی نرفت در تکمیل ظرفیت جاشو به دیگرون بدن. به حذف تکمیل ظرفیت باید اعتراض کنیم اون هم اگه شایعه نباشه

بک آپ گیرنده
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  Abba

اصلا هر جور فکر میکنم میبینم حذف تکمیل ظرفیت واقعا شایعس حتی اگر وزارت علوم رسما اعلام کنه باز بعدا مجبورن تکمیل ظرفیت بذارن پس شما نگران نباشین مطمئن باشید اگر قبولیها ثبت نام نکنن مجبورن تکمیل بذارن چون به پول دانشجو احتیاج دارن پس شما نگران نباشین و فکر مصاحبه باشین

علی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  بک آپ گیرنده

حذف تکمیل ظرفیت شایع نیست و حتما حذف میشه دانشگاه دولتی در خیلی از سالهای گذشته تکمیلی نداشته اند
تازه آن سالها اعلام نکرده بودند تکمیل نداریم
امسال که از قبل اعلام کردند تکمیلی در کار نیست.

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Abba

دوست عزیز دانشگاهها براساس تراز شما رو دعوت به مصاحبه میکنند و عملا هیچ تاثیری انتخاب کردن رتبه های بهتر نداره

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Abba

دوست عزیز هیچ فرقی نمیکنه که کسی انتخاب بکنه یا نکنه
بر اساس تراز انتخاب رشته میشه
مثلا اگر دانشگاهی تراز پردیس خودگردانش یا شبانه اش ۳۰۰۰ باشه و شما ترازت ۲۸۰۰ باشه باز اگر کسی انتخا نکنه شما هم نمیاری اونجا رو

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Abba

دوست عزیز دانشگاهها براساس تراز شما رو دعوت به مصاحبه می کنند و عملا هیچ تاثیری انتخاب کردن رتبه های بهتر نداره باید تراز شما با تراز شبانه یا ازاد و پردیس خودگردان بخونه

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Abba

دوست عزیز دانشگاهها براساس تراز شما رو دعوت به مصاحبه میکنند و در حقیقت هیچ تاثیری انتخاب کردن رتبه های بهتر نداره

منصور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Abba

نه اینطور نیست و اتفاقا دوستمون درست میگن

درسته که انتخاب و مجاز شدن بر اساس تراز هستش اما خیلی از دوستان واقعا قصدی برای رفتن به دوره های پولی و پردیس ندارند ولی فقط میخوان ببینن قبول میشن یا نه و قبول هم میشن اما نمیرن و فقط یک فرصت رو میسوزونن .امیدوارم دوستان اهمیت این موضع رو درک کنن و همکاری کنن.

هانی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

سلام
من گیج شدم
پس انتخاب رشته ی آزاد چی ؟

کنکوری 1397
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  هانی

سلام، به وقتش اعلام خواهد شد.

منصور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  هانی

آخر هفته دفترچه آزاد میاد و هفته بعد انتخاب رشته آزاده

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

دوستی که فقه و حقوقی بودی
بستگی به دانشگاه و موسسه غیر انتفاعی انتخابی داره
مثلا مفید قم واقعا ارزش داره نسبت به ازاد
پردیس خودگردان دانشگاه تهران هم خوبه
اگر رتبتون و تراز رو بگید بیشتر میشه راهنمایی کرد

صبا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سهمیه ۵درصدی ۴۰
بدونش۳۴۱

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

شک نکنید که برید مفید
خیلی بهتر از پردیسهای خودگردانه

صبا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مرسی نسبت به ازاد چی مثلا علوم تحقیقات کدوم بهتره پردیس یا ازاد

صبا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

سال اولمم هست,شمام اول؟

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

بله من هم سال اولم هست
مفید از نظر حقوقی و فقهی واقعا قویه

اگر ساکن قم هستید حتما مفید

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مفید قم یک دانشگاه غیر دولتی و غیر انتفاعی است.چطور از دانشگاه تهران بهتره.منظورم دوره پردیس دانشگاه تهران؟

رضا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

قطعا از آزاد بهتره
ولی از پردیسهای مستقر در دانشگاه های شهر تهران و اطارف خیر

صبا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ببخشید متوجه نشدم
میشه دقیق بگین اول کدومو بزنم ؟ مفید یا پردیس تهران
اگر پردیسو اوردم ازاد هم تهران بیارم کدومش؟
ضمنا قم نیستم ممنونم

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

پردیس خودگردانه تهران خوبه مفید هم خوبه
بستگی به وضعیت مالی و هدفتون داره

صبا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

خیلی ممنون

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اسم دانشگاه تهران به عنوان مهمترین و اولین و بزرگترین دانشگاه ملی و بین المللی ایران هم ارزش داره تا برسه به مدرکش.نمره زبان ام اس ارتی-یوتپ مورد قبول دانشگاه تهران برای روزانه ها-پردیسها-شبانه ها بایستی بالای۶۰ باشد و تولیمو بالای ۵۲۰-در صورتیکه دانشگاههای دولتی دیگه اکثرا ۵۰ هستند .دانشگاههای سطح پایین تر و دانشگاه غیر انتفاعی و پیام نور و آزاد هم حتی با نمره۴۰ میتونند در آزمون جامع شرکت کنند-حالا قضاوت کنید که دانشگاه تهران خیلی مهم است بین دوره هیچ فرقی نیست چه روزانه-و چه شبانه یا پردیس

علی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

اول پردیس دانشگاه های مستقر در تهران
بعد مفید
بعد هم آزاد.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

شما اگه از پردیس فارابی دانشگاه تهران-یا پردیس ابوریحان دانشگاه تهران یا پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران یا پردیس مرکزی و شمالی دانشگاه تهران یا پردیس البرز دانشگاه تهران مستقر در تهران یا دانشکده های دانشگاه تهران مستقر در تهران مدرک بگیرید همگی توسط رئیس دانشگاه تهران امضا می شود و فرم مدرک یکسان است.هیچ فرقی نداره

آموزگار
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

سلام خسته نباشید کسی میدونه کلاس های دکتری چند روز در هفته است به نظرتون یک معلم میتونه ادامه بده تومقطع روزانه
ان شاالله مویدباشیددرپناه اهلبیت علیهم السلام

M
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آموزگار

دو روز در هفته. بله همکارای ما الان دارن در مقطع دکترا تحصیل می کنن. ان شاا… موفق باشید.

دکتری زبان
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  آموزگار

سلام . من تماس گرفتم با یکی از دانشگاه ها چون خودم شاغل هستم. گفتن دانشجوی دکترای روزانه باید تمام وقت در اختیار دانشگاه باشه و کلاسها حداقل هفته ای دو روز و حتی سه روز هم ممکنه باشه. اگه معلم رسمی هستین از اداره بخواین شما رو بورس کنه. منظورم اینه ک بهتون اجازه تحصیل بده.

آموزگار
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری زبان

تشکراز شما همکاران گرامی اگر دو روز در هفته باشه که مشکلی نداره با توجه به شغل ما
ان شاالله مویدباشید

صبا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۵۲ ب٫ظ

ببخشید کلی غلط تایپی داشتمم!!!!!!!

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

من فقه و حقوقم رتبتون؟

صبا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

رتبه سهمیه۵دزصدیم۴۰
بدون سهمیه۳۴۰

صبا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۵۱ ب٫ظ

نمیدونم اول پردیس انتخاب کنم یا غیرانتفاعی ها رو,البته یجا مثل مفید قم مه خیلی معتبر هستش و یا پردیس تهران وقم؟
ممنونم فقه و حقوق هستم

صبا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستام خواهشا جوای بدید اگر اطلاعات دارید پردیس بهتره یا غیرانتفاعی
مثلا پردیس تهران یا غیرانتفاعی مفید؟؟؟!

بدبخت عالم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

سلام

پردیس ها از غیر انتفاعی خیلی بهتر هستند زیرا تحت مدیریت و نظارت دانشگاه مادر هستند

صبا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  بدبخت عالم

ممنون از شما

مدیریت آموزشی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۴۴ ب٫ظ

سلام.
چرا از آزاد خبری نیست ؟؟؟؟؟

phddd
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۴۲ ب٫ظ

یه سوالی از بچه های مهندسی صنایع داشتم اگه امکان هست پاسخ بدید
بین تربیت مدرس و علم و صنعت کدوم بهتره
وهمچنین بین الزهرا و شاهد
و اینکه دانشگاه خوارزمی چطوره؟ از یزد و کردستان بهتره؟؟؟
ممنون میشم برام توضیح بدید

phddd
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  phddd

کسی نمیدونه؟؟؟
اگه کسی اطلاع داره لطفا بگه….

بینام
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  phddd

مسلما علم و صنعت
الزهرا
بله خوارزمی بهتره

phddd
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

ممنونم
اگه اطلاعی از رنک دانشگاهها در رشته صنایع دارید ممنون میشم بهم بگید…

phddd
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  phddd

تهران
امیرکبیر
علم و صنعت
تربیت مدرس
خواجه نصیر
صنعتی اصفهان
الزهرا
شاهد
فردوسی مشهد
یزد
تهران شبانه
امیرکبیر شبانه
خوارزمی
کردستان
همدان
الزهرا شبانه
شاهد شبانه
مالک اشتر
فردوسی مشهد شبانه
یزد شبانه
تهران پردیس
علم وصنعت پردیس
این انتخاب رشته به نظرتون خوبه؟؟؟

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  phddd

چرا دانشگاه تهران پس از یزد انتخاب شده یا پس از شبانه شهرستان!!!!!!!به نظرم اشتباه میکنید.پردیس دانشگاه تهران بهتر از شبانه فردوسی مشهد است تا برسه به سایر دانشگاهها!!!!!!!!

خانم دکتر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۴۰ ب٫ظ

سلام بچه ها.توی رشته عمران سازه های هیدرولیکی بنظرتون با رتبه ۱۳و ۲ سهمیه امکان قبولی توی کدوم دانشگاه ها هست . من چهار مقاله دارم دوتا کنفرانسی دوتا علمی پژوهشی. معدل کارشناسی ارشدم ۱۹/۳۰ از دانشگاه غیر دولتی. شاگرد اول هم بودم.ممنون میشم راهنمایی کنید. متشکر

گلسا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ب٫ظ

سلام ببخشید اگه یکی انتخابای اولشو دعوت شه پایینی هاشو دیگ نمیتونه دعوت شه یا به اولویت نیس؟

phddd
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  گلسا

هر چندتا جایی که ترازت بخوره دعوت به مصاحبه میشید

خانم دکتر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  گلسا

نه ربطی نداره و با توجه به رتبتون شاید بتونید همه جا دعوت به مصاحبه بشین.

دیار
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان امیدوارم همه موفق باشند ،یه سوال ممنون میشم جواب بدید ,اگه امسال در دوره های شبانه و پردیس یا آزاد دعوت به مصاحبه بشیم و برای مصاحبه بریم و قبول بشیم اما نریم ،سال دیگه دوباره میتونیم برای کنکور شرکت کنیم ؟محروم نمیشیم ؟

سمیرا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دیار

دوست عزیز با این وضعیت وزارت علوم بخدا الان وقت آزمون خطا نیست آخه دیگه تکمیل ظرفیتی در کار نیست پس لطفا صندلی رو نسوزونین آخه جاتون خالی میمونه و کسی هم که واقعا قصد رفتن داره پشت سد شما میمونه..ممنونم

خانم دکتر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  دیار

توی دفترچه نوشته فقط قبول شدگان دوره های روزانه مجاز نیستند ازمون بعدی رو شرکت کنند .

phddd
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دیار

بله میتونید دوباره شرکت کنید

دکتری زبان
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  دیار

چه دلیلی داره وقتی قصد تحصیل در این دانشگاه های غیردولتی و ندارین مصاحبه تشریف ببرین؟؟؟؟؟یکم به بقیه هم فکر کنیم، لطفاااااااااااااااااا

دیار
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری زبان

دوستان عزیز من فقط سوال پرسیدم و گرنه صد در صد قصد رفتن به دانشگاه رو دارم این همه جبهه گیری درست نیست ،اصلا من نه شاید کسی قصد داره خودشو بسنجه با نحوه مصاحبه یا هرچیزی آشنایی پیدا کنه ،کسی به مصاحبه بره و قبول بشه و نخواد ثبت نام کنه به دلایل شخصی خودش برمیگرده .

بک آپ گیرنده
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۸:۲۳ ب٫ظ

سلام. بعضیا میگن بعضی اساتید دانشجوی ارشد خودشونو در مصاحبه دکترا میگیرن و مصاحبه فرمالیته است. شعر زیر توضیح میده که چطور این کار انجام میشه:

دوش با حزن و فغان رفتم به نزد استاد
گفتم شده از خلعت دکتر شدن ما را یاد
گفتا اگر شاگرد من گشتی تو در پی اچ دی
چندین آی اس آی جهان از آن استادت باد؟
گفتم که من مستغرم در خرقه ات ای شافی
هرگز نشاید نزد تو از پیپرم هرگز یاد
پیپر چه جویی جان بگو قربان آن درگاهت
گو پی کنم یکدم که تا آن چهره ات گردد شاد
گفتا که سنجش افکند سدی به راه میلم (یعنی ۵۰ درصد سهم ازمون سنجشه همش دست من‌ نیست)
گفتم کلیدش گفته که سنجش به تو خواهد داد ( منظور ۵۰ درصد سهم مصاحبه)
خود هر تراز و نمره ای خواهی ملاکی برگیر
سنجش علک بگرفته پس توفیق ما خواهد زاد(یعنی با ۵۰ درصد نمره مصاحبه کار تمومه)
گفتا که پس دف بایدم زنجیر میلم بگسست
گشتی تو شاگردم کنون خلعت گوارایت باد (یعنی خلعت دکتری)

بک آپ گیرنده
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  بک آپ گیرنده

تصحیح اشتباه تایپی: گفتا که من مستغرقم در خرقه ات ای شافی

بک آپ گیرنده
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  بک آپ گیرنده

عجیبه باز هم اشتباه نوشتم: گفتم که من مستغرقم در خرقه ات ای شافی

بک آپ گیرنده
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  بک آپ گیرنده

ضمنا یادتون نره از فرم نهایی انتخاب رشته خودتون بک آپ بگیرید در فلش یا هارد دیگه

دکتری زبان
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۸:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان. بنظرتون بین اعتبار مدرک دانشگاه آزاد و پردیس های خودگران واحدهای دانشگاهی سراسری کدوم اولویت داره یعنی بهتره؟

سمیرا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری زبان

پردیس ها قطعا بهتره دوست عزیز

دکتری زبان
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

خیلی ممنون از شما

ناصر
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری زبان

به جز پردیس دانشگاه تهران که اونم بیشتر وجه بین المللی داره نه داخلی بقیه فرقی ندارن هر کدوم به خونه و محل کارتون نزدیکتره همون بهتره

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری زبان

نمیدونم چرا اینگونه می پرسید.یعنی دانشگاه آزاد را کلی می گویند و پردیسها را خصوصی!!!!!!!!!پردیس یک دوره روزانه شهریه پرداز و خودگردان و با شهریه است که در دانشگاههای دولتی مهم دایر شده یک دانشکده زیر مجموعه دانشگاه مادر است.یک دانشگاه مستقل نیست!!معلومه دانشگاههای سراسری از آزاد بهترند!!!!!!

معماری دکتری
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۷:۴۰ ب٫ظ

رشته معماری
تعداد داوطلبان حاضر در جلسه ۴۸۲۹
رتبه من ۳۲۵ و تراز ۴۳۰۳
آخرین رتبه مجاز روزانه ۴۰۰
دوستان اگر کسی تجربه ای داره میشه بگه من شانسم در مورد آزاد و سراسری چطوریه؟ ۷ تا مقاله کنفرانسی دارم مدرک زبان دارم سابقه تدریس در دانشگاه آزاد ۷ سال و فارغ التحصیل از یکی از دانشگاه آزاد های اصفهان هستم. البته روی یک ترجمه و تالیف هم دارم کار می کنم اگر تا زمان مصاحبه آماده بشه. معدل ارشدم ۱۵.۳۴

نفیس
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ب٫ظ

شانس دعوت شما برای مصاحبه دانشگاه آزاد بالاست

بینام
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۱:۱۸ ق٫ظ

سراسری خیر چون رتبه براشون خیلی مهمه و اینکه کدوم دانشگاه خونده باشی

شیمی تجزیه
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۷:۳۸ ب٫ظ

سلام. دوستان خواهش میکنم اگر کسی اطلاعاتی ذرباره شیمی تجزیه دانشگاه امام حسین داره ب من بگه ایا بورس میکنند؟

گیسو
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۶:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان، ایا با تراز ۱۶۴۷رشته مدیریت دولتی امکان دعوت به مصاحبه ازاد شهرستان وجود داره؟ ممنون از همگی

نفیس
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  گیسو

سلام
بله

گیسو
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نفیس

ممنون از راهنمایی تون

زبان لکی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۶:۲۱ ب٫ظ

سوالدمهم
سلام و رحمت الله
آیا در دوره ی دکتری امکان مهمان شدن وجود دارد.
دوستان مهمان شدن نه انتقال دائم
سپاس از دوستان

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  زبان لکی

بستگی به توافق دانشگاه مبدا و مقصد داره که موافقت کنن یا اون درس ارائه بشه

دانشجو
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۵:۵۲ ب٫ظ

باسلام.بارتبه ۱۳۲ ونمره کل ۱۲۳۸ دوره روزانه .شبانه ازادمجازشدم.رشته فیزیولوژی گیاهی اخرین نفرمجازشده ۲۳۳.ایاامیدی هست به مصاحبه دعوت بشم دوستان؟؟؟؟؟؟

رضا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۵:۴۶ ب٫ظ

لطفا راهنماییم کنین دفترچه دانشگاه ازاد منتشر شده یا نه چطوری میتونم تهیش کنم ممنون میشم جوابمو بدین

هل
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام. نه هنوز خبری نیست. و باید سایت http://www.azmoon.org رو هر روز نگاه کنید. البته phd تست هم خبرها رو در کانال تلگرامش اعلام میکنه. از اونجا هم میتونید پیگیری کنید. ولی تا به این لحظه هنوز از دانشگاه آزاد خبری نیست.

prominent
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۵:۳۰ ب٫ظ

سلام به دکترین عزیز
برق قدرت
رتبه ۴۷۹
تراز ۱۹۳۵
ظرفیت روزانه ۲۳۷ نفر
میتونم روزانه قبول شم یا برای سال بعد بخونم

احمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  prominent

سلام. صنعتی شیراز-بیرجند-شهید مدنی آذربایجان-شهید باهنر کرمان-خرم آباد و شاید شاهرود. این دانشگاهها رو با احتمال زیاد میارین.

prominent
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

ممنونم

انیر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  prominent

سلام درصداتون؟

prominent
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  انیر

تخصصی ۲۰/۹۳
زبان سفید
استعداد ۲/۲

بهار
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۵:۲۵ ب٫ظ

ببخشید فرم صلاحیت دکتری منظورم بود

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

چی هست؟

بهار
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۵:۲۴ ب٫ظ

سلام،فرم صلاحیت انتخاب رشته کی باید تکمیل کنیم؟

Chem
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

اون که زمان مصاحبه هست..یعنی بعد از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه

روانشناسی تربیتی 2
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۵:۱۵ ب٫ظ

دوستان دفترچه آزاد هنوز نیومده؟؟؟
لطفا جواب بدبد

کنکوری 1397
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۰:۵۳ ق٫ظ

نخیر.

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۵:۰۰ ب٫ظ

دوستانی که انتخاب رشته کردن بیان بگن کجا رو زدن
رتبه و تراز و رشته

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۴:۵۶ ب٫ظ

بستگی به توانایی مالی
اول روزانه های تهران
دوم روزانه شهرهای بزرگ و شبانه و پردیسهای شهر تهران
سوم روزانه شهرهای کوچک
چهارم غیر انتفاعی و پیام نور تهران
پنجم شبانه و پردیسهای شهرهای کوچک و واحدهای دانشگاه آزاد مستقر در شهر تهران
ششم واحدهای دانشگاه آزاد در شهرهای بزرگ و پیام نور و غیر انتفاعی شهرستانهای کوچک
هفتم واحدهای دانشگاه آزاد در شهرهای کوچک
اما برای کسانی که توانایی مالی ندارند فقط روزانه

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منظورم واحدهایی رو که انتخاب کردن و فکر میکنن دعوت میشن به ترتیب اولویت

نیاز فوری
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۴:۳۱ ب٫ظ

سلام دوستان اگه شماره ای از سازمان سنجش دارین بدین من چند تا شماره از ۱۱۸ گرفتم که اشتباه هستن

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز فوری

۴۲۱۶۳ ۰۲۱

رتبه ۱
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز فوری

گوگل سرچ کنید پاسخگویی سنجش. توی این سایت سوالاتتون بپرسید و ۱ روزه پاسخ میدن

Chem
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز فوری

در سیستم پاسخگویی سایت سنجش پیام بگذارید خیلی سریع جواب میدهند

اتنا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز فوری

۰۲۱۴۷۴۳

براتی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۴:۲۰ ب٫ظ

باسلام سالهای گذشته داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی می توانستند از سهمیه بسیجی فعال برای کنکور دکترا‌دانشگاه آزاد اسلامی استفاده نمایند آیا اکنون این سهمیه‌حذف شده و چنانچه حذف نشده چگونه می توان از این سهمیه استفاده نمود؟ با احترام براتی از اهواز

ادی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۴:۱۸ ب٫ظ

سلام من میخام برم ازاد چطور هست وکی زمان ثبت نام

ali
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۳:۵۵ ب٫ظ

بچه ها اگه کسی تراز قبولی امسال دانشگاه ها برا رجبر رو گیر اورده لطف کنه بگه

گلسا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۳:۵۲ ب٫ظ

ممنونم مهندسی مواد هستم تراز ۱۷۶۰
نمیدونم کجاها مجازمیشم

دکتری معدنی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۳:۳۹ ب٫ظ

دوستان خواهشا یکی به من جواب بده
تراز ۱۶۰۰ شیمی معدنی بنظرتو درحد چه دانشگاههایی هست؟ رتبه ۱۷۶
بنظرتون دانشگاه کردستان از این بهتر میخواد؟

Chem
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری معدنی

نگران نباشسد به احتمال زیاد دعوت به مصاحبه میشید…دانشگاه هایی مثل بوشهر رو هم انتخاب کنید اگر دغدغه راه و مسیر رو ندارید

آیگون
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۳:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان من یه سوالی در مورد دانشگاه تربیت مدرس دارم شنیدم استاداش خیلی سخت گیر هستند و جو خشکی تو دانشگاه برقراره ایا اینطوره؟ میشه اگه کسی اطلاع داره اینجا پیام براره ممنون میشم واسه انتخاب رشته دودلم

Chem
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  آیگون

بله، نسبت به بقیه دانشگاه ها جو خشکی دارد.ولی دانشگاه خوبی هست

آیگون
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Chem

ممنون که جواب دادین

بهار
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۳:۰۸ ب٫ظ

تراز ۴۰۷۷، رتبه تک رقمی،سهمیه ۵ درصدی مصاحبه دانشگاههای تهران پذیرفته میشن؟

رتبه ۱
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

رشته شما چیه

Hi
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

نه اصلا