آماده سازی خود برای مصاحبه آزمون دکتری (بخش سوم)

چگونه با مصاحبه روبرو شویم؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

راهکارهای آماده سازی خود برای مصاحبه

بخش سوم: روز مصاحبه

– مصاحبه مانند یک برنامه پخش زنده است. شما فقط یک بار فرصت دارید ، قدر فرصت خود را بدانید!

– اگر وارد جلسه شدید و با سوالات انگلیسی مواجه شدید مضطرب نشوید. اساتید بعدی سوالات فارسی خواهند پرسید. همچنین ممکن است متنی به شما بدهند و از شما بخواهند که آن را معنا کنید.

– سعی کنید لوازم زیادی در دست نداشته باشید. لباس مناسب و رسمی بر تن نموده و با روی و مویی به اندازه ، آراسته در محل حاضر شوید.

– هنگام سلام در چشمان طرف مقابل نگاه کنید و در صورت دست دادن محکم و با اعتماد به نفس دست دهید.

– تکنیک چشمان براق: باید در صحبت های شما چهار چیز باشد: نشاط، سر زندگی، امید به پیشرفت و جستجوگری. و همین احساسات باید در لبخند و چشمان شما برق بزند.

– در طی مصاحبه به ساعت خود نگاه نکنید.

– تا دقیقه نود بازی کنید.این که شما یک قسمت مصاحبه را بد گذرانده اید نباید باعث شود ناامید شوید.چه بسا رقبایتان همین قدر هم بلد نباشند.

– عجله نکنید. قبل از جواب به سوالات فکر کنید.

– تمام وقت بودن دانشجو:  توجه داشته باشید که برای یک استاد خیلی مهم است که دانشجوی دکتری به صورت تمام وقت روی پایان نامه خود کار کند و اشتغال به کار می تواند تأثیر منفی بر روی نظر اساتید داشته باشد، البته در صورتی که کار فعلی شما در زمینه ای غیر از تدریس است. داشتن سابقه تدریس، نوشتن و یا ترجمه کتاب و از این قبیل کارهای تحصیلی می تواند به روند مصاحبه شما کمک کند.

– تأمین هزینه تحصیل: یکی از سوالاتی که حتما مطرح می شود، تأمین هزینه تحصیل شما خواهد بود.
آیا خودتان سر کار می روید؟ شخص یا اشخاص دیگری هزینه زندگی شما را تأمین می کنند؟ معمولا در مورد آقایانی که متأهل هستند یا سن نسبتا بالایی دارند طفره رفتن از این سوال ساده نیست و گفتن اینکه شاغل نیستید و دانشجوی تمام وقت خواهید بود با لبخند معنادار اساتید همراه می گردد!

– معرفی داوطلب و سوابق تحصیلی:  در ابتدا از دانشجو خواسته می شود که خود را معرفی کرده و به طور مختصر در مورد گذشته تحصیلی خود توضیح دهد. کار معرفی خود را سازمان یافته انجام دهید. سعی نکنید کارها را روی هوا و بدون برنامه انجام دهید . یک سازماندهی نادرست موثر نخواهد افتاد. نام دانشگاه محل تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پرسیده شده و در مورد پایین بودن بعضی نمرات توضیح خواسته می شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر دانشجو در طول تحصیل خود ممکن است به دلایل مختلف از قبیل بیماری، مشکلات شخصی و … نمرات پایین کسب کرده باشد که پاسخ صادقانه در مورد علت این امر می تواند سبب جلب اعتماد اساتید حاضر در جلسه مصاحبه شود.  سعی نکنید چهره ای غیر واقعی از خود نشان دهید، نمرات و کارنامه پژوهشی شما بیانگر همه چیز است. می توانید یک پرونده مختصر از اطلاعات مقاطع مختلف تحصیلیتان، سوابق کاری و توانایی های خود تهیه کنید تا در صورت لزوم ارائه نمایید.

– انگیزه داوطلب برای ادامه تحصیل، اهداف علمی و شغلی آینده:  سعی کنید نشان دهید که دارای برنامه، رسالت شخصی، چشم انداز فردی و برنامه مشخص هستید. در مصاحبه مستقیم و غیر مستقیم بگویید که کاملا هدفدار این مسیر را انتخاب کرده اید و این یکی از گام های آینده شما است. البته این باید واقعیت داشته باشد و گرنه کلامی که واقعیت نداشته باشد نه باور می شود و نه تاثیرگذار است! پس راستگو باشید. به خاطر داشته باشید که داشتن انگیزه، کلید اصلی موفقیت در مصاحبه آزمون دکتری می باشد. شما توانایی عوض کردن عقیده اساتید را دارید و این امر میسر نمی شود مگر در صورتی که شما علاقه مندی و پیگیر بودن خود را نشان دهید و در پاسخ به سوالات صادق باشید.

–  اگر ترم چهارمی هستید و از زمانبندی شما برای دفاع پرسیدند، اکیدا از بیان اینکه من درس داشتم و نرسیدم و.. خودداری کنید و بگویید خودتان را می رسانید ان شاء الله.چون اگر قبول بشوید هم واقعا خود را خواهید رساند.

– تعداد مقالات ثبت شده در پایگاه های استنادی:  روی مقالات علمی پژوهشی خود مانور دهید. پژوهش ها و مقالات شخصی که در حوزه تحقیق شما می باشند در پذیرش شما نقش بسزایی دارند .مقالاتی دارای ارزش در ارزیابی می باشند که در نشریات معتبر منتشر شده باشند. هرکاری هر جایی داشته اید (تدریس، مقاله، همایش، ترجمه، مجله…)، فهرست کنید و از آنها تاییدیه فراهم کنید، یا خودشان را همراه داشته باشید.

در مجموع چاپ مقالات در مجلات معتبر، نمره معدل و پایان نامه، ارائه کارهای تحقیقی و پژوهشی که خودشان گویای مطلب هستند و نمره کتبی آزمون دکتری مهمترین و مؤثرترین نکات برای قبولی در آزمون دکتری می باشند.

– موضوع مورد علاقه برای رساله دکتری:  یکی از سؤالاتی که روز مصاحبه از شما پرسیده می شود، زمینه کاری مورد علاقه شماست. در پاسخ به این سوال هرگز نباید روی موضوع به خصوصی تأکید کنید، همچنین طوری پاسخ ندهید که گویی برایتان مهم نیست روی چه موضوعی کار کنید. بهتر است با پاسخ خود نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط هستید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید (یعنی انعطاف پذیر هستید). اگر حوزه مشخصی در کارهای تحقیقاتی مدنظر شماست و از حوزه هایی است که اساسی و استراتژیک است و مطمئن هستید که روی آن مسلط هستید می توانید بگویید که در زمینه پایان نامه دکتری از همین الان برنامه دارید.

– پذیرش دانشجو در سایر دانشگاهها: گاهی در مورد دیگر انتخاب های شما برای دکتری نیس سوال می شود. در دانشگاهی که اولین انتخاب معرفی شده تان است تا حدی بر روی مسئله تأکید کنند و بحث را کمی کش دهید و نشان دهید که با مزایای آن دانشگاه آشنا هستید. در مورد دو انتخاب دیگر توجیه کوچکی ارائه کنید و از آن رد شوید.

– برخی اساتید تا وقتی آن لفظی که در ذهنشان است گفته نشود، پاسخ را نمی پذیرند. سعی کنید طور دیگری جوابتان را تکرار کنید شاید موفق شوید!

–  بدانید که 5 دقیقه اول مصاحبه بسیار مهم است . پس اقتدار، متانت و اعتماد به نفس خود را در این 5 دقیقه به رخ بکشید.

– کاری کنید که استادان احساس نمایند شما رشته و دانشگاه را با علاقه و حساب و کتاب انتخاب کرده اید.

– در تمام طول مصاحبه تنها یک هدف داشته باشید: باید اثبات کنید که کاندیدای با ارزشی برای دوره دکتری هستید. اسیر پاسخگویی صرف به پرسش ها نشوید بلکه در هر پاسخی سعی کنید که حداقل یک دلیل به مصاحبه گر بدهید که شما را برای دکتری انتخاب کند. در هر پاسخی یک امتیاز کسب کنید. خود پاسخ ها مهم نیستند، تاثیر پاسخ ها مهم است. هر سوال را فرصتی بسازید برای بروز توانایی ها، دانایی ها و مهارت های خود. در یک پاسخ به تحقیقات گذشته خود اشاره کنید در یک پاسخ به نمره های خوب خود در دبیرستان، در یک پاسخ به تجربه کاری در جوابی دیگر به مهارت های ریاضی و آماری خود. لازم است که قبل از جلسه به مواردی که باید در خلال پاسخ ها به آن اشاره کنید فکر کنید و آن ها را یادداشت کنید. به هر پرسشی به چشم یک فرصت برای اثبات خود بنگرید.

– از اطلاعات خود بهینه استفاده کنید. مواردی را که از شما می پرسند به طرز ماهرانه ( ونه ناشیانه ای) به مواردی که می دانید ربط دهید. فرض کنید از شما سؤالی پرسیده شود که شما  جز مختصری از آن نمیدانید. بر همین مطلب تمرکز کنید. شروع کنید به توضیح آن به عنوان یک مقدمه و سعی کنید ارتباطهای ممکن را جستجو کنید. به تدریج مطالب به یادتان می آید و تازه گاهی ابداعاتی هم در همان لحظه می کنید!

– اگر مهارت های زبان و کامپیوتر را دارید و فرصتی پیش آمد، روی مهارت هایتان مانور دهید.

– در جلسه بیشتر بر روی توانمندی های خود مانور دهید و سعی نکنید که نقاط ضعف خود را توجیه کنید. مهم این است که گروه مصاحبه گر درک کند شما توانمندی های خوبی دارید و همه می دانند که هیچ کس جامع و بدون ضعف نیست. در صورت بروز یکی از نقاط ضعف، خیلی راحت و با اعتماد به نفس به مصاحبه کننده توضیح دهید که چطور سعی در برطرف کردن این نقطه ضعف دارید. زیرا برای اینکه انتخاب شوید لازم نیست در همه موارد مذکور قوی باشید . معمولا انتخاب کنندگان دچار خطای کلیشه ای خواهند شد. اگر فرض کنیم که ده فاکتور تصمیم گیری وجود دارد کافی است شما در سه فاکتور قدرتمند ظاهر شوید: مثلا فاکتور زبان، علاقه و مقاله.

– شما باید به نوعی اثبات کنید که روحیه معلمی (برای استاد شدن و تدریس در دانشگا هها)، روحیه محققی (برای انجام تحقیقاتی در حد تز دکتری) دارید. بنابراین در این رابطه امواج فکری خود را به اساتید منتقل نمایید .

مثلا نوشتن مقالات، شرکت در کنفرانس ها، طرح ها و حلقه های پژوهشی و سایر موارد.

– راستگویی را به نقطه قوت خود تبدیل سازید. در صورتی که سوالی از شما پرسیده شود که جواب آن را نمی دانید، صادقانه بگویید که در حال حاضر حضور ذهن ندارم. به خاطر داشته باشید که اساتید در صورت شنیدن دروغ و یا اغراق، ذهنیت منفی پیدا می کنند.

– نسبت به سوالاتی که از شما می شود حالت تدافعی به خود نگرفته و ناراحت و دلخور نشوید. در برابر مواردی که فکر می کنید شما را در منگنه قرار داده اند از قبل به راه های فرار فکر کنید. از صحبت ها و سوالات نامعقول عصبانی نشوید!

– اگر جواب سوالی را نمی دانستید اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. گاهی اوقات خود سوال کنندگان جواب آن ها را نمی دانند. مهم اعتماد به نفس شما در برخورد با سوالات دشوار است.

– آمادگی سوالات عجیب را داشته باشید و نگران نشوید. اساتید گاهی حس سیزده به دری می کنند و مثلا می پرسند: چرا آمدی این رشته ؟چرا آمدی اینجا؟ به نظرت سنت زیادی کم/زیاد نیست و…آرامشتان را حفظ کنید و بالبخندی متین،متناسب با استاد جواب ندهید/بدهید.

– گاهی اوقات پیش می آید که نفرات قبلی کارشان طول می کشد بنابراین زمان مصاحبه شما به تاخیر می انجامد این باعث می شود که شما عصبی شوید برای جلوگیری از این مشکل همراه خودکتاب های کوچک که جملات کوتاه دارد با داستان های کوتاه بامزه دارد همراه ببرید.

– اشتباهتان را بپذیرید. بی خودی بر خطایتان اصرار نکنید.

– محترم باشید. این ربطی به جلسه مصاحبه ندارد. به طورکلی هیچ کس از تفاخر، آنهم از سوی دانشجو خوشش نمی آید و حق هم دارد. لکن فرق مصاحبه با سایر اوقات اینست که استاد تحقیر شده می تواند شما را رد کند چون هنوز جنبه ارتقا ندارید.

– جدای از محتوای پاسخهای شما به سوالات، نحوه پاسخگویی مهم است. با اعتماد به نفس، مسلط، علاقه مند، گرم و قوی، و کمی با صدای بلند پاسخ دهید.

– اگر تجارب عملی ارزشمندی دارید بیان نمایید.

– حداقل ۳۰ دقیقه قبل از ساعت شروع مصاحبه در محل حضور داشته باشید. خلوت کردن با خداوند قبل از مصاحبه بسیار آرامش بخش است.

با تشکر از دوستانی که با مطالب خود ما را در تهیه این بخش یاری رساندند.

خواندن بخش اول مطالب آماده سازی خود برای مصاحبه های آزمون دکتری

خواندن بخش دوم مطالب آماده سازی خود برای مصاحبه های آزمون دکتری

 

پیشنهادات

ثبت‌نام
باخبرم کن!

129 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
خواستم بدونم برای دکترای معماری چند روز در هفته باید کلاس بریم؟
آیا این صحت داره که ۴ روز در هفته کلاس داریم؟
و معمولا کلاس ها در چه روزهایی تشکیل می شوند؟
ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

بهرام
مرداد ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۵۹ ب٫ظ

سلام خسته نباشید
من رتبه کنکور دکترام ۲۳ شده، و معماری قبول شدم، دوتا مقاله isi هم دارم
دانشگاه های تهرانو مصاحبه رفتم و روند مصاحبه بد نبود
آیا امکان قبول شدنم وجود داره؟
ممنون

الهام
تیر ۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ق٫ظ

لطفا یکی بگه اخه فکر میکردم پیامک میاد نمیدونستم تو سایت زدند.

الهام
تیر ۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ق٫ظ

سلام من از مصاحبه جا موندم چکار کنم

سعید
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۱۲ ب٫ظ

سلام. من شهری که دلم می خواستو واسه مصاحبه دکتری تو آزمون نمره نیاوردم ولی بیشتر شهرهارو نمره اوردمو دعوت به مصاحبه شدم / مصاحبه هم رفتم . خیلی عالی بود همه رو جواب دادم . میشه تو تکمیل ظرفیت اون شهری که دلم می خواست انتخاب کنم ؟ اگه انتخاب بکنم باید دوباره برم مصاحبه لطفا جواب بدین ؟ ممنونم از شما

نرگس
تیر ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

سلام به همه دوستان منم دعوت شدم برا مصاحبه برام دعا کنید انشاالله همگی قبول میشید .

توکل
تیر ۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

سلام .من دانشجوی دکترا هستم اینقدر از مصاحبه نترسید برای رشته هایی مثل ادبیات و زبان انگلیسی وتاریخ و خیلی از رشته ها دیگه اصلا دنبال دانشجو هستند و صندلی خالی دارند به خصوص دانشگاه آراد منتها نمیتونند مصاحبه راحذف کنند.شاید این پیام من را نگذارند روی سایت

الی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۶ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام آیا تاهل تاثیر منفی بر نتیجه مصاحبه دارد؟

عهدیه
خرداد ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۲۳ ق٫ظ

سلام به همگی دوستان خواهشا کمکم کنین که من چکار کنم برم برا مصاحبه یا نه؟!!رشتم امار ریاضی هس از دانشگاه سمنان معدلم هجده و بیست و هشت صدم هست نمره پایان نامم نوزده و نیم یدونه مقاله داخلی هم دارم برای کنفرانس پذیرش شده بودالان دانشگاه اصفهان بورس اعزام به خارج قبول شدم نمیدونم برا مصاحبه برم.یا نه؟؟تردیدم برا اینه ک نمره ازمون کتبی رتبه خیلی خوبی نیاوردم چجوری اینجا قبول شدم من اخه؟؟بعد این اصفهان شبانه رو زده بودم قبول نشدم فقط همینجا رو قبول شدم…بنظرتون چکار کنم برای مصاحبه این.همه راه برم یانه خودم اهل استان گلستانم مدرک زبانم ندارم چکار کنم بنظرتون؟؟

نازیلا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

سلام یه سوال دیگه برام پیش اومده من توی هم دوره لی های ورودی خودم به دانشگاه نفر چهارم شدن بنظرتون اگه به دانشگاه مراحعه کنم و نامه بگیرم تاثیری در مصاخبه داره یا خیر

نازیلا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

سلام . من مقاله ای برای مصاحبه ندارم ولی سابقه تدریس توی دانشگاه دارم بنظرتون قبول میشم برا مصاخبه

برنامه نویسی سایت
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶ ۱:۳۳ ب٫ظ

با سلام
من آزمون مصاحبه دکتری رشته فیزیک دارم
ممنون از اطلاعات و راهنمایی های خوبتون

منصوری
مهر ۶, ۱۳۹۵ ۷:۱۶ ب٫ظ

مصاحبه تو دکتری چقدر تاثیر داره

دانشجو
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۰:۲۰ ق٫ظ

باسلام.. من ارشد فقه و مبانی حقوق هستم .. امسال آزمون دکتری دادم..راضی بودم.. از اونجایی که امسال دکتری تغییر کردهو منم نمیدونم ممکنه چه دانشگاهی قبول شم… راستش مقاله هم فقط ی همایشی دارم کار پژوهشی در دست داوریه.. نمیدونم چیکار کنم؟اگه روزمه نداشته باشم کارم ساختس … راستی واسه زبان چیکار کنم.. داغونمماااااا

زینب
دی ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ق٫ظ

این که من مدرک کارشناسی ارشد ۶ترمه تاثیر منفی داره ؟

amir
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ق٫ظ

سلام من کارشناسی ارشدم رتبه دکترام ۲۳ شده و دوتا مقاله isi دارم و معدلم ۱۸ آیا انتخاب اولم قبول میشم؟

مریم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

سلام من رتبه ۱۴۰ دکترای مدیریت هستم. کسی میدونه با ۲تا مقاله علمی-پژوهشی و ۴تا کنفرانس و سابقه تدریس امکان قبولیم کجا هست. ارشد و لیسانس دانشگاه معتبر بودم با معدل بالا.. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

ابوالفضل
بهمن ۲۱, ۱۳۹۳ ۵:۴۲ ب٫ظ

با سلام،ممنون از مطالب مفیدتون.من دکترا رو شرط معدل شرکت کردم،معدلم ۱۹.۵ و نمره پایانامه هم ۱۹.۵ هستش.۱ مقاله isi و۳ مقاله علمی پژوهشی دارم.تو ۸ تا همایش هم شرکت کردم.۱ کتاب تالیفی دارم و یک کتاب ترجمه.یک طرح پژوهشی هم دارم ولی زبان انگلیسیم ضعیف هستش.خواستم ببینم چقدر شانس قبولی دارم؟ممنون.

محمد
فروردین ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

سلام
کتاب ترجمه کردین بعد زبان تون ضعیفه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سعید
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

منم تعجب کردم یه لحظه

ندا
دی ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

سلام
ایا جزوه ای برای فروش در خصوص پاسخگویی به سوالات مصاحبه دکترا به زبان انگلیسی ندارید ؟
مثلا به انگلیسی چگونه خود را معرفی کنیم و غیره

سلام
در کتاب ” راهکار های موفقیت در آزمون دکتری ” مباحث مربوط به این مرحله از پذیرش دکتری به طور کامل تشریح شده است و موضوع مورد نظر شما نیز در کتاب موجود است.

کاظم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۷:۵۱ ق٫ظ

سلام
چه نمره ای از تولیمو برای مصاحبه میتونه کمک کنه؟
ممنون

آرزو
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۰۷ ق٫ظ

سلام من دانشجوی ارشد مدیریت دولتی هستم هنوووز دفاع نکردم رشته ی کارشناسی با ارشدم یکی نیست ولی در کل معدلم بالای ۱۹ هست آیا شانسی قبولی در مصاحبه را دارم؟

پیمان
دی ۸, ۱۳۹۲ ۴:۱۶ ب٫ظ

سلام از ارائه مطالب مفید برای مصاحبه تشکر می کنم اگه ممکنه در مورد مقاله های که در مجلات خارجی چاپ میشند با مقاله های ایرانی
و یا داخلی میتونن تاثیرات متفاوتی در مصاحبه داشته باشن

دانشجو
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۹:۴۴ ب٫ظ

با سلام خدمت مدیر سایت
ممکنه بفرمایید نمره ی بالاتر از چه عددی برای آزمون MCHE در مصاحبه ی دکتری امسال حرفی برای گفتن داره و اینکه چه مدت بعد از این آزمون جواب رو دریافت می کنیم چون من قصد دارم اسفند امسال این آزمون رو شرکت کنم
لطفا منو راهنمایی بفرمایید.

سوده-ادبیات
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۳:۵۷ ق٫ظ

با سلام
من فارغ التحصیل ادبیات از دانشگاه دولتی شیراز و با معدل۱۸.۷۵ هستم و چند تا هم مقاله داخلی دارم. تازه میخوام از فردا همزمان با ثبت نام دکترا شروع کنم خوندن… خیلی استرس دارم… اصلا امیدی هست برای من که تازه شروع می کنم؟
چقدر باید خوند؟ لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم… چطور شروع کنم … یعنی داغونمااااااآآ…

عباس
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  سوده-ادبیات

باسلام -اولین کاری که بایستس بکنی نداشتن استرس بی خیال باش آزمون آسونه منم تازه سه روز شروع کردم به فکر مصاحبه باش

سوده-ادبیات
بهمن ۵, ۱۳۹۲ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  عباس

مرسی
توکل بر خدا

ستاره
آبان ۶, ۱۳۹۲ ۲:۳۳ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت همه .بچه ها من میخوام یه رزومه خوب جمع کنم واسه دکترا اما نمیدونم بایدچکارکنت.الان ارشد روانشناسی بالینی علوم تحقیقات کرمانشاهم ترم اول.میخوام اگه بشه دکترا برم تهران منتها نمی دونم ایا امکانش هست راه پیدا کنم یا نه.به نظرتون دوباره ارشد بدم و برم سراسری به نفعه یا نه.ممنون

ماهان
مرداد ۲, ۱۳۹۲ ۸:۲۶ ق٫ظ

با سلام من رشته اقتصاد کارشناسی و ارشد اقتصاد خوندم معدل ارشدم ۱۷.۸۰ از دانشگاه تهران هستش و ۱ مقاله توی یک ژورنال خارجی چاپ کردم اما کارشناسی رو تو دانشگاه آزاد خوندم زبانم خیلی چنگی به دل نمیزنه اما IT م خوبه آیا برای مصاحبه تا چقدر میتوان امیدوار باشم؟ با تشکر

آرمان
تیر ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۵۶ ق٫ظ

سلام من توی دو ترم درسام رو گذروندم والان هم در ترم سه به امید خدا پایان نامم رو دفاع می کنم. و الان و یا اول مهر میخوام واسه دکترا خودم رو آماده کنم ولی اصلا نمیدونم چیکارباید کنم. ایا مانند کارشناسی وارشد ازمون داره یااینکه طوری دیگست؟اگه آزمون داره امسال کی دفترچش میاد؟رشته برق گرایش قدرت هستم
لطف میکنید اگه جواب بدید

m
تیر ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ب٫ظ

دوستان سلام، آیا امکان داره رتبه ۱ رشته ای جایی پذیرفته نشه؟ آیا ممکنه توی مصاحبه رتبه های یک رو هم رد کنند؟

اگر انتخاب پایین تری نسب به رتبه خود داشته باشید خیر. وگرنه بله مممکن است.

رضا
تیر ۲۰, ۱۳۹۲ ۴:۰۱ ب٫ظ

سلام
درمورد حقوق جزا لطفاراهنمایی کنید۳۱ مصاحبه دارم ببشترچی می پرسند

حقوق جزا
تیر ۲۱, ۱۳۹۲ ۵:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام و امیدوارم مصاحبه خوبی داشته باشید من ۱ مصاحبه دارم اگر ممکنه تجربه مصاحبتون را بعد از اون علام کنید.

جواد
تیر ۱۷, ۱۳۹۲ ۴:۳۷ ق٫ظ

سلام ممنون واقعا در مصاحبه من تمام موارد مذکور پرسیده شد و اطلاعات شما خیلی کمک کرد.

علوم
تیر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۲۴ ق٫ظ

من امروز مصاحبه داشتم.درمورد پایان نامه پرسیدند.یک ژورنال هم برای خواندن وترجمه دادند.

راد
خرداد ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

با سلام و احترام
آیا در مصاحبه دکترای دانشگاه ازاد با آزمون، نیازی به گرفتن توصیه نامه از اساتید می باشد؟

azita
تیر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  راد

نه،فکر نمی کنم تاثیری داشته باشه

رزیتا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

با عرض سلام
من سالهاست که پیانو می زنم و تدریس می کنم با توجه به اینکه رشته دانشگاهیم معماری است ایا نیازی به ذکر این موضوع در مصاحبه دانشگاه ازاد می باشد
با تشکر

سوده-ادبیات
آذر ۶, ۱۳۹۲ ۳:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  رزیتا

خیلی هم عالی رزیتاجان
تو مصاحبه میتونی تو بخش انگلیسی مصاحبه، موقع معرفی خودت از هنرهات هم بگی. موفق باشی

سعید
خرداد ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۵۲ ق٫ظ

سلام
مطالب جالب و اموزنده ای ارایه شده بود تشکر

علی بیرانوند محمدی
خرداد ۹, ۱۳۹۲ ۱:۵۰ ب٫ظ

سلام در ازمون دکتری دانشگاه ازاد با توجه به اختلاف بسیار جزیی بین دوطلبان اگر رتبه اول ازمون کتبی در مصاحبه ۴۸ بگیره و نفر اخر دعوت به مصاحبه ۸۰ بگیرد با اجاز نفر اخر پذیرفته خواهد شد. مصاحبه بسیار مهم است چون اختلاف نمرات بسیار جزیی مبا شد در عدد ۳ هم ضرب شود به یک نمی رسد.

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۲ ۲:۵۷ ب٫ظ

با سلام قراره در مصاحبه دکتری آزاد رشته کشاورزی شرکت کنم نمیدونم در این جلسه چی میپرسن! کسی از دوستان میتونه کمکم کنه؟

رویا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۲ ۵:۰۹ ب٫ظ

با سلام دزستانی که در کنکور دکترای روانناسی موفق شدن میشه بگن چه منابعی و بیشتر مطالعه کردن

بی نام
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

در ضمن من رتبم ۲۸ شده و نفر اخر ۳۱. همونطور که گفتم فقط دانشگاه علوم و تحقیقات تهران داره. مصاحبه قبول میشم با توجه به چیزایی که در ایمیل قبل گفتم؟؟؟؟؟

بی نام
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

سلام. ممنون از راهنماییتون. من برای دکتری امسال دعوت به مصاحبه شدم. رشته مارو فقط دانشگاه علوم و تحقیقات تهران داره. رشته کارشناسیم با رشته ی ارشد و دکتری متفاوته. همیشه نمراتم خوب بوده. معدل میانگین ارشدم ۱۹ و خرده ای هستش. و در یک مجله علمی پژوهشی که به زبان انگلیسی هست مال دانشگاه خودمون همکاری میکنم. ۳ مقاله همایشی دارم. و یک مقاله برای مجله علمی پژوهشی فرستادم که فعلا جوابش نیومده. یکی دو مقاله هم دارم انجام میدم. موضوع پایان نامم که در حال انجام دادنش هستم یک موضوع جدیده که در حال حاضر در ایران در حد ۳- ۴ مقاله در موردش کار شده. نرم افزار GIS و کامپیوتر تا حدودی بلدم. آیا امیدی به قبول شدنم در مصاحبه هست با توجه به اینکه فقط یک دانشگاه و با تعداد محدود پذیرش داره؟؟؟ خیلی نگرانم و میترسم. لطفا بهم پاسخ بدید.

فیزیک
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۲ ۸:۰۸ ب٫ظ

لطفا تجربیاتتون رو به اشتراک بذارین.

مرضیه
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۲ ۷:۵۹ ب٫ظ

سلام به نظر من هیچ کس نمیتوته مطمئن بگه که در طول ۴ سال هیچ شغلی نداره و فقط درس میخونه اونم با این شرایط اقتصادی. لطفا نظر بدید.

روشن
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۲۰ ب٫ظ

سلام. نمره ۴۸۰ تولیمو چقدر در مصاحبه تاثیر دارد؟ آیا روز مصاحبه مدرکش را همراه خودم ببرم؟

سلام
تأثیر زیادی ندارد اما بد نیست.

ملیحه
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۱۵ ب٫ظ

من نفر چهارم ورودی خودم هستم با ۱۵ صدم اختلاف با نفر سوم آیا گرفتن نامه فایده ای برای مصاحبه داره؟
مرسی

الهام
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۲:۰۵ ب٫ظ

سلام
در مقطع کارشناسی دو تا مدرک گرفتم لیسانس برق و کامپیوتر بطور همزمان یکی از دانشگاه آزاد و دیگری پیام نور آیا هر دو مدرک را در زمان مصاحبه رو کنم یا اینکه برام دردسر ساز میشه و جرم محسوب می شود

nima
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

سلام
واقعاً دستتون درد نکنه من که خیلی نکات مفید یاد گرفتم. لطفا درصورت امکان بازم مطلب واسه روز مصاحبه برامون بذارید.
با کمال تشکر و سپاس فراوان

CHE
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۰:۵۹ ق٫ظ

قبل از هر چیز از راهنماییهای خوبتون می خوامتشکر کنم و بعد یه سوال داشتم:
ایا نمره ۵۰۰ تولیمو برای رشته های فنی دانشگاه های تهران امتیازی داره؟

بله همراه داشتن این نمره بهتر است.

به آفرید
فروردین ۹, ۱۳۹۲ ۳:۴۳ ب٫ظ

سلام. من نمره ۶۰ mche رو دارم . به نظرتون برای مصاحبه تاثیری داره؟ ممنون

سلام
بله. البته تأثیر زیادی نخواهد داشت.

sahar-n
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  به آفرید

نمره mche بالای ۵۰ امتیاز محسوب میشه.قطعا نمره زبان شما امتیاز خوبی برای شما محسوب خواهد شد.

مریم.م
فروردین ۸, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ق٫ظ

سلام و خسته نباشید من رشته کارشناسیم با ارشدم متفاوته معدلم١٧/٨٠ هست مقاله فقط یدونه ارائه و چاپ شده برای یک همایش داخلی دارم یک کتاب در زمینه رشته خودم دارم که به چاپ چهارم رسیده دو تا کتاب دیگه دارم که مرتبط با رشته ام نیست یکیشون به چاپ بیستم رسیده. سابقه تدریس در دبیرستان و راهنمایی هم دارم ٧-۶ سال. فکر میکنید این فعالیتها جای مقاله علمی پژوهشی رو پر میکنه؟ ضمنا ترم ۴ هستم و مشغول پایان نامه ام.
ممنون میشم کمک کنید

سلام
قطعا کتاب مرتبط با رشته تان کمک زیادی به شما خواهد کرد. برای سابقه تدریس خود نیز حتما مدارک لازم را جمع آوری کنید. اگر رشته دکتری و ارشد شما یکی باشد کلا وضعیت نسبتا مناسبی دارید.

pariiiiii
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۹:۰۳ ب٫ظ

با سلام و احترام

و عرض تشکر و خسته نباشید به مدیر محترم سایت.

آیا به نظر شما نمره ۵۵ در MCHEدر مصاحبه اثر دارد؟یا عدم اشاره به این موضوع بهتر است؟

با تشکر فراوان

سلام
تقریبا تأثیر خاصی ندارد.

sahar-n
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  pariiiiii

نمره mche بالای ۵۰ امتیاز محسوب میشه.قطعا نمره زبان شما امتیاز خوبی برای شما محسوب خواهد شد.

m
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۷:۵۴ ب٫ظ

سلام
با تشکر از اطلاعات بسیار مفیدتون
خواهش میکنم بفرمایید آخرین رتبه مجاز در رشته مهندسی صنایع-صنایع چند است؟

ایمان
فروردین ۹, ۱۳۹۲ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  m

سلام
پارسال تا ۳۶۰ مجاز شدند
اما از ۲۵۰ به بعد هیج جا دعوت نشدند!!

دکترزهرا
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۷:۵۳ ب٫ظ

باسلام
آیا مدارک دوره های هفت گانه آموزش کامپیوتر مانند وورد ،اکسل و اینترنت و غیره که از سوی آموزش و پرورش صادر شده ست در صاحبه تاثیر دارد یا نه؟باتشکر فراوان

سلام
تأثیر زیادی ندارد.

مهدیم
آبان ۱۷, ۱۳۹۱ ۶:۵۵ ب٫ظ

و در آخر بدانید که کلا مصاحبه یک پدیده فرمالیته می باشد!

CHE
آبان ۱۷, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیم

:)))) خیلی باحال بود. اینهمه توضیح دادن و راهنمایی کردند بنده خداها اینجوری میگی! یه کم بی انصافیه ولی کلی خندیدم

مهدیم
آبان ۱۸, ۱۳۹۱ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  CHE

من که تهران , امیر کبیر وشریف و علم و صنعت رفتم مصاحبه و فهمیدم که اینجوریه!
دست چههای این سایت درد نکنه ئاقعا زحمت میکشن
اما ایشالا خودتوتن میریئ مصاحبه متوجه میشید

نیکا
فروردین ۱۰, ۱۳۹۲ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیم

موافقم. حقیقت تلخه…..

انتظار
شهریور ۶, ۱۳۹۱ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام کسی از اعلام نتایج دکترای آزاد شیمی فیزیک اطلاع نداره؟

سیما
مرداد ۳۰, ۱۳۹۱ ۸:۱۳ ب٫ظ

باسلام

ارائه مدرک کدوم دسته از ازمون زبان جهت دکتری لازم با چه نمره ای .برای اخذ این مدرک از طریق ادامه دوره های کلاس های اموزشی زبان باید اقدام کرد؟ اگر مقاله پژوهشی فقط در همایش ها ارائه شده باشد و در نشریات چاپ نشده باشد ارزش دارد؟پذیرش در مقطع دکتری با استفاده از شرایط ممتازی به چه صورت (معدل و…)

فرشته
مرداد ۲۵, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام، خیلی عالی بود.نمره ۴۳۷ تافل pbt که درماهMay
۲۰۱۰ برگزار شده ارزش مطرح کردن داره؟

—–

سلام
نمره چندان خوبی نیست.

معصومه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۶:۴۷ ب٫ظ

با سلام
ممنون از سایت بسیار خوبتون با مطالب بسیار مفیدش
بنده ترم ۲ کارشناسی ارشد هستم تا حالا ۵ تا مقاله در حد همایش داشتم فقط اونم نویسنده دوم هستم
تصمیم گرفتم برای ارشد بخونم فقط میخوام بدونم آیا تو رشته ما که مهندسی منابع طبیعی – محیط زیست هست بورس تحصیلی در ایران برای دکترا وجود داره؟ معمولا کدوم دانشگاهها با چه ظرفیتی میگیرند؟ برای بورس شدن در ایران هم شرایط خاصی نیاز هست؟ چون میخوام که اگه بورس میشوم بخونم امکان پرداخت هزینه در دانشگاه آزاد برایم اصلا وجود ندارد. به نظر شما چه کار کنم؟ بغیر از دانشگاههای دولتی، دیگه چه راههایی وجود داره که بدون هزینه درس بخوانم؟
در ضمن زبان را تا چه حدی تقویت کنم برای آزمون دکترا؟
نمونه سوالات آزاد را از کجا میتوانم تهیه کنم؟
آیا سوالات آزاد بصورت تشریحی هست یا تستی؟
با تشکر
ممنون

——–

سلام
اگر در دوره ای غیر از روزانه دولتی قبول شوید دست کم باید یکی دو ترم خودتان شهریه را پرداخت کنید تا بتوانید بورس بگیرید.
برای بورس شدن اول باید دانشجو شوید و بعد اقدام کنید.
هر چه زبان را بیشتر تقویت کنید بهتر است. حد آن به وضعیت رقبایتان بستگی دارد که شما از آن مطلع نیستید.
نمونه سوالات ازاد در برخی سایت ها وجود دارد. کافی است کمی در گوگل جستجو کنید.

الی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۵۶ ب٫ظ

این گواهی که نشان دهد شاگرد اول یا دوم سوم ورودی های خودمان هستیم اسمش چیست و آیا باید از آموزش دانشگاهمان بگیریم؟
و این که اگر برای مجلات انگلیسی زبانی که در داخل توسط انتشارات منتشر می شوند ترجمه ای مطلبی برای کودکان یا هرچیزی که به زبان انگلیسی باشد بفرستیم آیا امتیاز دارد؟

——-

باید با آموزش دانشگاه هماهنگ کنید.
اگر رشته تان مربوط به زبان انگلیسی باشد بله. وگرنه امتیاز خاصی ندارد.

یلدا
تیر ۱۰, ۱۳۹۱ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام خسته نباشید از زحمتهایی که می کشید تشکر می کنم.
به نظر شما امکان دارد دانشگاهی بدون کنکور دانشجوی دکتری روان شناسی بگیرد مثلا پردیس های کیش و … باتشکر

——-

سلام
دانشگاه فردوسی مشهد در رشته روانشناسی پذیرش دارد. بعید نیست در واحد بین الملل نیز این رشته را راه اندازی کند.

DhP
تیر ۵, ۱۳۹۱ ۷:۵۹ ب٫ظ

عالی…حتما بکارشون می گیرم.

غزال
تیر ۴, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

سلام
راجع به نمونه متن توصیه نامه میشه راهنمایی کنید؟

————

https://phdtest.ir/?p=5823

الهام
تیر ۴, ۱۳۹۱ ۹:۰۰ ق٫ظ

سلام تمام مطالبی که در سه قسمت فرمودید اینجانب در مصاحبه دکترا دانشگاه ازاد انجام دادم و رزومه خیلی خوبی داشتم طوریکه همه ازان تعریف کردند اما نمیدونم چه اتفاقی افتاد که پذیرش نهایی نشدم باور کنید به این چیزها نیست با چشم خودم دیدم سال گذشته کسانی در دانشگاه ازاد پذیرفته شدند که هیچ رزومه یا کار علمی نداشتند . امیدوارم رییس جدید دانشگاه ازاد به این مساله توجه کنند

مهناز نجیب زاذه
خرداد ۳۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

ممنون از راهنماییتون

saeed
خرداد ۳۰, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

سلام
از هزینه شبانه برق دانشگاه فردوسی مشهد اگاهی دارید؟ از کجا باید بپرسم؟

————-

سلام
تنها اطلاع ما این است که سال گذشته حدود ۲۰ میلیون تومان بود. باید از دانشگاه سوال فرمایید. البته اگر جواب دهند.

حسین
خرداد ۳۰, ۱۳۹۱ ۶:۵۵ ب٫ظ

سلام
من اگه بخوام براتون کارنامه و نتایج انتخاب رشته را بفرستم به چه آدرسی باید بفرستم؟
(رتبه ۳۶۷ از ۶۵۰ برق-قدرت///////// البته به هیچ جایی برای مصاحبه معرفی نشدم)

———-

سلام
اگر برای مسئله چند روز پیش می فرمایید که حل شده است و کارنامه های رسیده کافی است. به ویژه که دیگر مسئله به سایت های عمومی هم انتقال داده شده است.

سمیرا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۱ ۲:۳۳ ب٫ظ

سلام، لطفا در مورد توصیه نامه ی اساتید توضیح بدید یا یک نمونه توصیه نامه به اشتراک بگزارید.

————–

سلام
توصیه نامه اساتید سال گذشته از مدارک لازم برای مصاحبه در تمام دانشگاه ها بود که گویا امسال حذف شده است.
در اینجا می توانید تعدادی توصیه نامه را رویت فرمایید.
https://phdtest.ir/?p=5823

سمیرا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۱ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

امسال هم خیلی از دانشگاه ها درخواست توصیه نامه کردند. از نمونه هایی که گذاشتید خیلی ممنونم

ن
خرداد ۳۰, ۱۳۹۱ ۸:۲۸ ق٫ظ

با سلام
آیا داشتن مدرک mche با نمره ۵۵ و همچنین گواهی رتبه ۲ در کارشناسی (در بین دانشجویان همکلاسی) در مصاحبه تاثیر مثبتی دارد؟

—————

سلام
بله تا حدی.

sahar-n
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ن

نمره mche بالای ۵۰ امتیاز محسوب میشه.قطعا نمره زبان شما امتیاز خوبی برای شما محسوب خواهد شد.

عارف
خرداد ۲۹, ۱۳۹۱ ۶:۲۵ ب٫ظ

قرار بود امروز صبح یه نمونه توصیه نامه بزنید. منتظریم.

————–

ولی توصیه نامه که جز مدارک نیست.

عارف
خرداد ۲۹, ۱۳۹۱ ۲:۳۴ ب٫ظ

ببخشید پس چرا نمونه توصیه نامه نزدید؟

—————-

چون جز مدارک نبود

رها
خرداد ۲۸, ۱۳۹۱ ۵:۰۰ ب٫ظ

سلام . با رتبه ۱۷۹ از مجموع ۴۵۲ داوطلب به هیچ دانشگاهی برای مصاحبه معرفی نشدم . مگر نگفته بودند تا ۳ برابر ظرفیت معرفی می کنند. ؟ من در ۱.۳ اول بودم

ieki
فروردین ۸, ۱۳۹۲ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام دوست من
یعنی شما از پارسال تا حالا کسی براتون توضیح نداده که اینا نمیتونن سه برابر داوطلبا پذیرش داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!:))
منظورشون سه برابر ظرفیت دکتری اعلام شده دانشگاهها است نه سه برابر شرکت کننده ها
واقعا شما دکتری شرکت کردین؟؟؟ تا حالا به این موضوع فکر نکردین چه طور میشه سه برابر داوطلبا رو دعوت کرد یعنی از کجا میارن سه برابرشونو دعوت کنن؟؟؟؟؟؟

سمانه ادبیات
خرداد ۶, ۱۳۹۲ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ieki

حالا چرا دعوا داری با بنده خدا دوست گلم؟ خب یه سوء تعبیر پیش اومده دیگه. فقط همین. اعصاب نداریا :)

آسمان
آبان ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ieki

این چه طرز برخورده!!

سوال پرسیدن که عیب نیست،ندونستن عیبه!

روشنک
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رها

اخرین رتبه مجاز در نظر بگیرید

عارف
خرداد ۲۸, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

سلام
میشه لطفا یه نمونه توصیه نامه توی سایت بزنید. البته فوری

————

صبح فردا این کار را انجام خواهیم داد.

عارف
خرداد ۲۸, ۱۳۹۱ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  عارف

بسیار ممنون
خدا قوت

پارسا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۱ ۶:۲۶ ب٫ظ

سلام
شرکت در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در روز مصاحبه امتیاز دارد؟

———–

سلام
تقریبا نه.

سعید
خرداد ۲۷, ۱۳۹۱ ۴:۳۱ ب٫ظ

درود
از کجا باید مطلع شد که زمان مصاحبه چه روز و ساعتی است؟
خواهشا اگه کسی می دونه اطلاع رسانی کنه… و در مورد فرم توصیه نامه هم بفرمایید از کجا باید دریفاتش کرد؟

سپاس

—————

سلام
هم در سایت سنجش و هم در سایت دانشگاه های معرفی شده درج می شود.

پرنیان
خرداد ۲۷, ۱۳۹۱ ۳:۵۸ ب٫ظ

سلام
نمره ۴۵ آزمون MCHE ارزش داره برای مصاحبه برده بشه؟میگن بعضی دانشگاه ها تا قبل از امتحان جامع بالای ۴۰ رو قبول می کنن

——-

سلام
امتیاز ویژه ای ندارد ولی همراه داشتن آن ممکن است مفید باشد.

نازنین
خرداد ۲۷, ۱۳۹۱ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام
شاید همایش دانشگاه آزاد نجف آباد در حق شما کم لطفی کرده باشه، البته دوست من هم تو این همایش شرکت کرد و حتی با واریز پول و ارسال پوستر نتونست مدرکشو بگیره
اما همه همایشهای دانشگاه های آزاد که نامعتبر نیستند
لطفا حق بین باشید

m
خرداد ۲۷, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

سلام مرسی
مقصر خودم هستم که توی همایش های نا معتبر دانشگاه های ازاد شرکت می کنم که فقط قصدو نیتشون جمع کردنه پوله

علی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۱ ۹:۵۷ ق٫ظ

به مدیر محترم سایت:
من مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه های دولتی تهران گرفتم. ولی معدلم در کارشناسی ۱۳ و ارشد ۵/۱۴ است. دارای چهار مقاله علمی – پژوهشی چاپ شده، دو مقاله آی اس آی، دو مقاله در دست چاپ، ده مقاله همایشی بین المللی، یک کتاب چاپ شده، سابقه تدریس دانشگاهی دروس تخصصی (روانشناسی عمومی، زبان تخصصی انگلیسی، روش تحقیق، و ….) و مدرک زبان می باشم. آیا معدل ممکن است نقش منفی زیاد داشته باشد و آیا کارهای پژوهشی میتواند مشکل معدل را بپوشاند؟
لطفا خواهش میکنم جواب دهید تا بتوانم برای مصاحبه انگیزه داشته باشم.
با تشکر فراوان

———

کارهای پژوهشی در کنار اطلاعات علمی شما مهمترین موارد در رشته های انسانی است.

سارا
خرداد ۲۶, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

سلام.
اگر به کلاس زبانی غیر از انگلیسی به عنوان مثال فرانسوی می رویم بهتر است اشاره شود یا خیر؟

———

سلام
اشاره کنید بهتر است.

m
خرداد ۲۶, ۱۳۹۱ ۷:۵۹ ب٫ظ

با سلام
من برا مصاحبه دارم مدارکم و جمع می کنم و با یک مشگل مواجه شدم لطفا راهنماییم کنید
من در همایش جغرافیا و گردشگری دانشگاه آزاد واحد نجف آباد شرکت کردم و سه تا مقاله بصورت پوستر پذیرش گرفتم و ۱۲۰ هزار تومن پول واریز کردم
و دوستم که مدارک رو برام گرفت الان نگاه می کنم نوشته پذیرش چکیده سه تا پوسترم چکیده شد
در صورتی هم برام ایمیل زدن و هم پیامک که مقاله ها پوستر هستن
زنگ می زنم به دبیر خونه با بد دهنی جواب میده
من پرینت ایمیل هامو بگیرم باورشون میشه دبیر خونه همایش اشتباه کردن؟
لطفا راهنماییم کنید

————-

سلام
متأسفانه پرینت ایمیل سندیت خاصی ندارد.

مهد
خرداد ۲۵, ۱۳۹۱ ۹:۰۹ ب٫ظ

سلام

مهدی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۱ ۹:۰۶ ب٫ظ

سلام با تشکر از اطلاع رسانی خوبتون‏!من ۲ تا کتاب بانک سوال‏(مجموعه سوالات ۱۰سال کنکور کارشناسی ارشد‏)‏ که چاپ شده دارم‏!بنظرتون میتونه موثر باشه؟

—————–

سلام
بله حتما.

فاطمه
خرداد ۲۵, ۱۳۹۱ ۲:۳۰ ب٫ظ

با سلام
در پاسخ به دوستمون که گفتن ۹ برابر ظرفیت معرفی میشسن…خدا خیرت بده تا جایی که من میدونم همش ۳ برابر ظرفیت مجاز شدن چطور ۹ برابر به مصاحبه میرن… یه ذره درست حساب کتاب کن برادره من….. ای بابا

———————

سلام
البته منظور ایشان تعداد معرفی به هر کد رشته است که قطعا بیش از سه برابر خواهد بود و به گونه ای است که در مجموع سه برابر کل پذیرش به مصاحبه دعوت شوند.

مریم
خرداد ۲۴, ۱۳۹۱ ۵:۳۰ ب٫ظ

با سلام
داشتن نمره زبان mche، دقیقا ۵۰ می تونه تاثیری برای مصاحبه داشته باشه یا اصلا عنوان نکردنش بهتره؟

———

سلام
داشتن آن ضرری نخواهد داشت.

سحر
خرداد ۲۴, ۱۳۹۱ ۲:۱۳ ب٫ظ

سلام رها جان
مرسی
رزومه مو مطابق الگو شما طراحی کردم
مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

math
خرداد ۲۴, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام داشتن اختراع می تونه واسه رشته های تئوریک که اختراع ربطی به اون رشته نداره تاثیر داشته باشه؟

————

سلام
مربوط بودن کارهای پژوهشی ، اختراع ، کتاب و … شرط مهمی در دادن امتیاز به آنهاست.

رها
خرداد ۲۴, ۱۳۹۱ ۹:۵۲ ق٫ظ

باسلام
امیدوارم این نمونه رزومه مفید باشه:

نام و نام خانوادگی
________________________________________
فرزند:
متولد:
وضعیت تآهل:
پست الکترونیک:
آدرس پستی:
کد پستی:
شماره تماس:

سوابق تحصیلی
۱- کارشناسی
دانشگاه …. از سال … تا سال…
رشته تحصیلی:
معدل:
عنوان پایان نامه:

۲- کارشناسی ارشد
دانشگاه …. از سال … تا سال…
رشته تحصیلی:
معدل:
عنوان پایان نامه:

توصیه کننده:
– دکتر …
مرتبه علمی:
محل کار:
پست الکترونیک:
شماره تماس:

مهارت های کامپیوتری
– برنامه نویسی:
– نرم افزارهای کاربردی:
– کاربردی: ویندوز

سوابق پژوهشی
• کتاب
۱- عنوان کتاب:
ISBN:
ناشر:
عنوان فعالیت:
وضعیت انتشار:

• مقاله
۱- عنوان:
نویسندگان:
وضعیت:
مرجع چاپ:
۲- عنوان:
نویسندگان:
وضعیت:
مرجع چاپ:

• شرکت در کارگاه:

• پروژه های انتخابی:
– دانشگاه …:
– دانشگاه …:

سوابق کاری
• تدریس
۱- دانشگاه …:
دروس:
۲- مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی …:

زبان خارجی
– زبان انگلیسی: خواندن، نوشتن و مکالمه در سطح …
دارای مدرک زبان … با نمره … در تاریخ…

بابک
خرداد ۲۳, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

درود
داشتن رتبه۸۹ توی رشته ای که تا ۲۸۰ مجاز شدن چقدر احتمال به دعوت شدن برا مصاحبه هست؟
ضمنا فقط ۸۰ نفر پذیرش نهایی داره.
باسپاس

——-

صد در صد.

روشنک
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۶ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  بابک

معلومه که مصاحبه حتما دعوت میشین رزومه اتونم خوب باشه ان شالله قبولی

الهه
خرداد ۲۳, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

سلام

من شاگرد اول هم دورۀ کارشناسی و هم دورۀ کارشناسی ارشد بوده ام. اگر مدارکی مبنی بر شاگرد اولی خودم در مقاطع قبلی بگیرم، آیا در مصاحبه امتیاز دارد و یا اصلا تأثیری دارد؟

———

سلام
بله قطعا تأثیر دارد.

بابک
خرداد ۲۳, ۱۳۹۱ ۲:۲۷ ق٫ظ

درود
داشتن رتبه۸۹ توی رشته ای که تا ۲۸۰ مجاز شدن چقدر احتمال به دعوت شدن برا مصاحبه هست؟
ضمنا فقط ۸۰ نفر پذیرش نهایی داره.
باسپاس

arya
خرداد ۲۳, ۱۳۹۱ ۲:۲۱ ق٫ظ

سلام
داشتن سابقه تدریس (دبیر بودن) میتونه امتیازی برا مصاحبه داشته باشه؟
ممنون

———————-

سلام
به سایر دوستان هم گفتیم. غیر از هیأت علمی دانشگاه بودن و یا تدریس در دانشگاه سایر انواع تدریس تیغ دو لبه است. از یک سو تجربه تدریس تأثیر مثبت دارد و از سوی دیگر شاغل بودن تأثیر خوبی ندارد. اگر شرایط سنی شما به گونه ای است که مشخص است باید شاغل باشید حتما به دبیر بودن خود اشاره کنید.

روشنک
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۶ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  arya

من از سال ۹۱ آیدی کارت مدرسی از دانشگاه جامع علمی کاربردی گرفتم و مثلا استاد حق تدریس اون دانشگاه هستم و پروفایلم رو هم به روز کردم تو سایت اما چون واحدی ندادن و پارتی بازی بوده درسی ندادم فقط مجوز تدریس و کد مدرسیمو دارم موقع مصاحبه این مجوز رو ببرم یا نه؟

zahedi
خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

با سلام
آیا شخصی با رتبه۲۴ در رشته ای که ۹نفر میگیره و تا ۴۶ مجاز کردن مجاز می شود؟لطفا راهنمایی بفرمایید
ارادتمندیم

محبوبه
خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

sepas az rahnameiitun

نیما
خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۸:۴۹ ب٫ظ

سلام
من یک کتاب ترجمه کردم اما هنوز چاپ نشده اما شماره شابک گرفتم و تو اسناد ملی ثبت شده به اسمم.آیا در مصاحبه امتیاز دارد؟
تشکر

——————

سلام
بله امتیاز دارد.

zahedi
خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۶:۵۰ ب٫ظ

با سلام
آیا شخصی با رتبه۲۴ در رشته ای که ۹نفر میگیره و تا ۴۶ مجاز کردن مجاز می شود؟لطفا راهنمایی بفرمایید
ارادتمندیم

مهتاب
خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۳۱ ب٫ظ

با سلام
آیا داشتن مدرک بین المللی ای سی دی ال (کامپیوتر)تاثیر مثبت در مصاحبه خوواهد داشت.
آیا داشتن کارنامه قبولی در کنکور کارشناسی ارشد که در ان رتبه های قبولی امده است موثر خواهد بود؟
با تشکر

—————

سلام
مواردی که گفته اید تأثیر مستقیم (امتیاز مشخص) ی ندارد و تنها ممکن است بر نگرش مصاحبه گران تأثیر بگذارد.

روشنک
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۶ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهتاب

کجا باید این مدارک ارایه داد اخه میگن مثلا مقاله و مدرک زبان اینا بدین ولی نمیگن مدرک کامپیوترتون بیارین راستی من مدرک فنی حرفه ایی مرتبط با رشته ام خیلی دارم اونوقت این مدارک چطوری باید ارایه کنم اخه؟

محسن
خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

سلام
از مطالب خوبتون ممنونم.من یک کتاب رو ترجمه کردم اما هنوز به چاپ نرسوندم. آیابرای روز مصاحبه میتونم از پرینت ترجمه استفاده کنم؟ متشکرم.

———

سلام
معمولا مقالات یا کتاب های ناتمام تنها ممکن است کمک کند که بحث به زمینه تخصصی شما هدایت شود.

روشنک
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۶ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

کتاب ندی دستشون یهو ببینی به اسم خودشون چاپ شده خخخخ اگه میتونی برو ارشاد حداقل یه ثبت اثر بگیر ازشون بعد ببر کتابتو این مزیت برات هست که بفهمن زبانت برای ترجمه خوبه این براشون مهمه چون میخوان مقاله بنویسن

رامین
خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۴۳ ق٫ظ

سلام
خدا قوت
یک رزومه خوب مرحمت بفرمایید
دستتون درد نکنه

مهدی
خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۰:۲۶ ق٫ظ

اصلاٌ ۹ برابر ظرفیت مجاز شدن؟!!!!!!!!!!!!

arya
خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۰:۱۱ ق٫ظ

سلام
معلم بودن میتونه امتیازی برای مصاحبه دکترا داشته باشه؟یا اینکه اگه اصلا مطرح نشه بهتره؟
ممنون

————–

سلام
کلا شاغل بودن در دکتری چیز خوبی نیست، مگر هیأت علمی بودن. اما اگر شرایط تان طوری است که قاعدتا باید شاغل باشید معلم بودن شاید بهتر از بقیه مشاغل باشد. البته کلا همه چیز در مصاحبه نسبی است.

شبنم
خرداد ۲۱, ۱۳۹۱ ۷:۰۱ ب٫ظ

سلام
آقا حامد شما از کجا متوجه شدید که ۹ برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت میشن؟ منبع خبریتون چیه؟

حامد
خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  شبنم

اگه یک بار دیگه با دقت مصاحبه های دکتر توکلی رو بخونین منوجه اشتباه ایشون میشید!!!
مطمئن باشید حداقل ۹ برابر به مصاحبه دعوت میشن.

حامد
خرداد ۲۱, ۱۳۹۱ ۲:۱۱ ب٫ظ

۹ برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت میشن!!!