مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود سوالات استعداد گروه فنی و مهندسی دکتری 1392

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات  گروه فنی مهندسی آزمون نیمه متمرکز 1392 که در 18 اسفند 91 برگزار گردید جهت دانلود رایگان ارائه می گردد.

از دوستان دعوت می شود در خصوص پاسخ های مورد نظر خود در همین صفحه تبادل نظر نمایند.

دانلود سوالات استعداد تحصیلی گروه فنی مهندسی

ثبت‌نام
باخبرم کن!

148 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زی
آبان ۷, ۱۳۹۳ ۷:۲۹ ب٫ظ

سلام
پاسخنامه از کجا دانلود میشه؟؟؟

eli
اسفند ۱۶, ۱۳۹۲ ۵:۴۸ ب٫ظ

سلام
سوالات استعداد تحصیلی گروخ مهندسی شیمی با بقیه گرئه ها یکسان بود؟ امکانش هست سوالات مهندسی شیمی رو هم بزارید ؟؟

شعیب
فروردین ۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

سوال ۷۷ رو کسی با منطق صحیح جواب نداد!!!
صد در صد گزینه ۱ میشه
اول جای ۷ و ۳ عوض شده بعد ۲ تا ساعتگرد میچرخه جای ۷ و ۲ عوض میشه بعد ۳ تا میچرخه جای ۹ و ۲ عوض میشه و سرانجام ۴ تا میچرخه جای ۷ و ۹ عوض میشه
یعنی گزینه ۱ صحیح می باشد.

فرهام
فروردین ۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  شعیب

آفرین بر شما
بالاخره یه حرف منطقی در مورد سوال ۷۷ شنیدیم.

نبی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۱ ۰:۱۱ ق٫ظ

سلام
لازم می دهنم از زحمات مدیر محترم سایت سپاسگزاری کنم. انصافا مطالب سایت بسیار مفیدن. کاش زودتر با سایت شما اشنا میشدم.
اگه امکان داره سوالات تخصصی رشته مکانیک – ساخت و تولید رو واسه دانلود و بیان دیدگاه ارائه کنید. پیشاپیش سال نو مبارک

———–
سعی داریم سوالات همه رشته ها را در اختیار کاربران بگذاریم.

محمود
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

سوالات استعداد بسیار شبیه سوالات المپیادهای کامپیتور دانش آموزی است و پاسخ گویی به این منطق پاسخ گویی به سوالات از مباحثی نظیر ریاضیات گسسته گراف ها نظریه اعداد و دیگر مباحثی ریاضیات مدرن که در دانشگاه بصورت درس تدریس میشه در می آید به عبارت دیگر اصول درست فکر کردن درست استدلال و استنتاج کردن درست تصمیم گرفتن با حداقل اطلاعات رو یاد میده فکر نکنید که فکر کردن درست یا تحلیل کردن درست هیچ قانونی نداره و همش شانسی کسانی هستند که در تجارت (بدون انجام دادن فعالت غیر قانونی و غیر اخلاقی) همیشه موفق ترند همچنین کسانی دیگه مثل ادیسون که ۲۵۰۰ اختراع داشتند این ها لزوما باهوش تر نبودند فقط بلد بودند که چطور منطقی فکر کنند. در استعداد تحصیلی چیزی بیشتر از اینیکه گفتم نیست و البته پیشنهاد می کنم که این روش ها با کتاب های کنکوری استعداد شروع کنید و حتما از سالها قبل این کارو انجام بدید یعنی اگر برای سال بعد می خواهید امتحان بدید از الان استداد شروع کنید چون قرار نیست چیزی رو حفظ کنید بلکه قراره یک مهارت آن قدر درون خودتون بالا ببرید که جز «شخصیتتون» بشه در این صورت سر جلسه موفق میشید افرادی معمولا برای المپیاد های دانش آموزی در دبیرستان می خوندند غالب ذهنشون طی سالیان زیاد تغییر کرده و اگر نتایج استعدادشون رو ببینید به نسبت الاتر از دیگرانه

امیرحسین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۸:۳۲ ب٫ظ

در مورد سوال پر از بحث ۶۲ به نظرم دوستان از یک نکته ریز و البته کلیدی حل این سوال غافل شدند تو قسمت الف گفته تعداد دفعاتی که عقربه ثانیه شمار دقیقااز روی عقربه ساعت شمار عبور میکنه
تو یک ساعت دقیقا یکبار عقربه دقیقه شمار میفته روی عقربه ساعت شمار یعنی عقربه ثانیه شمار تو این دور مشخص فقط از روی عقربه دقیقه شمار عبور میکنه نه ساعت شمار پس گزینه دو صحیح ه

داوطلب
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۶:۴۸ ب٫ظ

دوستان یه سوال دارم اونایی که استعداد خوب زدن آیا مطالعه کتاب یا جزوه هم میتونه تو نتیجه گیری این آزمون موثر باشه یا اینکه چون سوالا کلیشه ای نیستن و منبع خاصی ندارند تمرین و تکرار تاثیری توی درصد بالا زدن این آزمون نداره؟

فاطمه
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

صد در صد تاثیر داره. من خودم پارسال بدون هیچ آمادگی ای کنکور دادم اما امسال کمی خوندم حداقل ۳۰ درصد بیشتر از پارسالم زدم. پارسال زیاد بلد نبودم اما امسال مشکل بلد نبودن نبود مشکلم سر وقت بود که وقت کم اوردم.

امیرحسین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۶:۲۵ ب٫ظ

جسارتا سوالایی که بی جواب موندن
۷۱)۳
۷۲)۴
۷۳)۱
۷۴)۴
۷۵)۱

امیرحسین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

اصلاح میکنم ۷۳ گزینه یک صحیحه

امیرحسین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

منظورم گزینه دو بود!!!!

ناشناس
اسفند ۲۸, ۱۳۹۱ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

فقط ۷۳ و ۷۴ رو درست زدی

هیچکدام
۱
۲
۴
۳

اکبر
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۳:۳۴ ب٫ظ

سوال ۷۱ و ۷۴ دوستان ؟

ناشناس
اسفند ۲۸, ۱۳۹۱ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

۷۱ غلطه. هیچکدام
۷۴ ۴ میشه

کنترل
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۸:۵۱ ب٫ظ

سلام.لطفا سوالات و پاسخ نامه رشته مهندسی برق کنترل رو هم برای دانلود بزارین. سوالات چطور بود؟

کنترل....رضا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  کنترل

سلام.
آره اگه میشه سوالات کنترل را بگذارید.
ممنون

امیر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۵۶ ب٫ظ

سلام
سوال ۷۴ اشتباه بود و هیچ گزینه ای صحیح نیست

امیرحسین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

امیر آقا فکر میکنم گزینه ۴ جواب صحیح باشه گزینه های اول و دوم و سوم که مسلما نمیتونن یک گروه باشن گزینه ۴ کدوم یک از فرضهای مسئله رو رد میکنه؟

امیرحسین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

در ادامه
مثلا گزینه ۴
اینجوری میشه ترکیب گروهها
A,C,G
H,I,E
B,D,F
اینکه گفته اگر A,Cتو مرحله ای با هم رقابت کنن G, Eهم تو مرحله ای با هم رقابت میکنن منظور این نیست که این ۴تا تیم الزاما تو یه مرحله باشن.الان A,C تو مرحله اول رقابت میکنن و G ,E هم تو مرحله دوم…

محمود
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۹:۲۷ ق٫ظ

سوال ۵۰ گزینه ۲ میشه دلیل من اینه که در انتهای متن ابتدا الگوی جدید تر معرفی شده و کلی مزیت نسبت به الگوی قبلی براش ذکر شده در اواسط متن اشاره شده که الگوی قبلی (قدیمی تر) بیشبینی ۹۰ درصدی داشته سپس در انتهای متن با توجه به مزیت های الگوی جدید می پرسه که آیا این الگوی جدید میتونه به بالای ۹۰ % برسه یعنی الگوی قبلی نتونسته برسه و این که نتونسته در صفحه قبل بیان شده و برای خواننده روشن شده حالا اینجا می پرسه که آیا این یکی الگوی جدید تره با این همه مزیت می تونه به بالای ۹۰ برسه چرا باید از این یکی الگو انتظار کاری بیش از الگوی قبل رو داشت چون این یکی مزیت داره نسبت به قبلی به نظر من که خیلس واضحه سوال ۵۱ گزینه ۴ نمیشه زیرا خیلی گسترده تر از مفهوم مطرح شده در متنه در متن تنها مثال هایی که آورده شده برای کامپیوتر و آن هم باز و بسته کردن صفحات وب است. مفهوم کلمه فرمان دادن بسیار وسیع تر از باز و بسته کردن یک صفحه یا اجرای یک برنامه است اگر من بخواهم به یک دستگاه همانطور که در گزینه چهار گفته «دستگاه» فرمان بدم که خونه رو جارو بکن یا خرید برو با یا هزار تا فرمان دیگه با حرکت دست چجوری باید بین این هزارتا فرمان تفکیک قائل بشم. حتی اگه بخواهیم با فقط کامپیوتر را در نظر بگیریم میدونید که یک با یک کامپیوتر میتونیم در فتوشاپ یک پوستر… ادامه نظر»

ش.ن
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

سلام.لطفا سوالات و پاسخ نامه رشته مهندسی برق کنترل رو هم برای دانلود بزارین.ممنون

خانم مهندس
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۷:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ش.ن

سلام،آقا یا خانم ش.ن منم برق کنترل هستم. تخصصی ها بنظرتون چطور بودن؟

cotroller
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  خانم مهندس

سلام بنظر من خطی از بقیه سختتر بود.
احتمالا ۲۵% بشه مال من.شما چطور؟

y.a
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  خانم مهندس

خیلی سخت بود خواهر. من که فقط ۲۵ تا سوال از ۴۵ تا رو تونستم بزنم. خیلی سخت بودن. فضای حالت همش از کنترل غیرخطی داده بودن.

کنترل....رضا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  y.a

سلام.وحشتناک سخت بود سوالات.من که واقعا شوکه شدم .

رها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  کنترل....رضا

سلام
منم فوق العاده احساس نا امیدی کردم))))):

y.a
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

پاسخ هایی که به نظر من درست بود و زدم. سوال هایی که از درست بودنشون مطمئن هستم (با مشورت دوستان این سایت)، با کلمه Sure مشخص کرده ام.
سوال ۴۶- ۲
سوال ۴۷- ۴
سوال ۴۸- ۲
سوال ۴۹- ۴ Sure
سوال ۵۰- ۱
سوال ۵۱- ۴ sure
سوال ۵۲- ۳ sure
سوال ۵۳- ۱ sure
سوال ۵۴- ۴ sure
سوال ۵۵- ۱ sure



سوال ۶۴- ۴ sure



سوال ۶۸-۱ sure
سوال ۶۹-۱ sure
سوال ۷۰-۲ sure



سوال ۷۶-۲ sure
سوال ۷۷-۱ sure
سوال ۷۸-۴ sure
سوال ۷۹-۴ sure
سوال ۸۰-۳ sure
سوال ۸۱-۱ sure
سوال ۸۲-۲ sure
.
سوال ۸۴-۱ sure

برای مطمئن شدن از درستی پاسخ هایی که Sure نبودند لطفا نظر بدهید. با تشکر

وحیده
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  y.a

۶۶ گزینه ۲.
۶۷ گزینه ۱ رو زدم حدس میزنم درسته.
۶۴ هم به نظرم ۱ میشه

طاها
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  وحیده

میشه بفرمایین سوال ۶۶ چرا ۲ میشه؟

کیانوش
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  طاها

به نظر من ۶۶ ۴ می شه

امیرحسین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  طاها

۶۶ گزینه دو میشه زیرا!!!
اگر سوال ۶ غلط باشه با توجه به اینکه یسه سوال۴و۵و۶ سه وضعیت متفاوت دارن پس سوال ۵ یا معادل نزده میشه یا غلط اگر سوال ۵رو درست فرض کنیم پس سوال ۴ میشه نزده و سوال دو با این فرض میشه درست(یکی از سوالای زوج فقط باید نزده باشه) سوالای اول و آخر هم حتما باید درست باشند اگر اول و دوم درست باشند سوال۳ باید غ باشه که غلطه!!!!چون فقط یکی از سوالا باسد غلط باشند(سوال۶)خلاصش این میشه!سوالای عجیبی بودن این بخش!
۱-د
۲-ن
۳-ن
۴-د
۵-ن
۶-غ
۷-د

علیرضا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  y.a

۷۷-۳ میشه به خاطره اینکه باید جای خونه وسطی (۹) با (۱) عوض بشه

y.a
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

نه برادر من. همون گزینه ۱ درسته

حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

من هم با علیرضا موافقم بر اساس الگوی ارائه شده جای ۱ با ۹ عوض میشه…

مجتبی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۱ ۸:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

افرین حامدکاملا ۷۷-۳ درسته

کیانوش
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۸:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

جناب علیرضا خان میشه در مورد الگوی سوال ۷۷ یه توضیح بدین ما که هر چی به ذهن ناقصمون فشار آوردیم چیزی دستگیرمون نشد!!!

مجتبی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۱ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

افرین علیرضا کاملا ۷۷-۳ درسته

روژان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۸:۲۱ ب٫ظ

خانم فرمیسک گیج نشو استعداد ۴۰ سوال بود ولی سوالات از شماره ۴۶ شروع میشد تا ۸۵ چون ۴۵ سوال اول تخصصی بود

reza
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۷:۵۶ ب٫ظ

daftarche c ro hambezarin lootfan

سرور
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۷:۴۸ ب٫ظ

غیر اقا رضا کی رشته اش کامپیوتره؟

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سرور

چه گرایشی هستی؟؟

عادل
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۷:۳۰ ب٫ظ

۴-۵۶
۴-۵۷
۱-۵۸
۳-۵۹
۱-۶۰ یا ۲ میشه، طبق محاسبانم میشه ۲۲.۱ دقیقه که تو گزینه ها نیس.
۲-۶۱

sayeh
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  عادل

soale 61 o motmani?

عادل
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۷:۰۵ ب٫ظ

۴-۵۶
۴-۵۷
۱-۵۸
۳-۵۹
۲-۶۱

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۶:۳۸ ب٫ظ

سوال ۴۹ هم گزینه ۳ به نظر من درست تره

مجتبی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۶:۳۶ ب٫ظ

با سلام و تشکر در صورت امکان زحمت سئوالات و کلید آزمون استعداد تحصیلی علوم پایه رو هم رو سایت قرار بدید

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۶:۲۷ ب٫ظ

با سلام

سوال ۵۰ گزینه ۴ به نظر صحیح تر میاد.

ابراز تردید در مورد اینکه نمی توان به طالع بینی های سیاسی با دقت بسیار بالا امید داشت یعنی شاید بتوان به طالع بینی با دقت بالا امید داشت.

حدیث
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

منم با شما کاملا موافقم گزینه ۴ بهتر از گزینه ۲ است که بچه ها میگن.

صنایع
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

agree

afrooz
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

agree with u

تارا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۶:۱۴ ب٫ظ

لطفا سوالات استعداد علوم پایه رو هم بگذارید

شهلا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۲۴ ب٫ظ

سلام.دوستان کسی از سوالای تخصصسی مهندسی شیمی خبری نداره؟؟
حالا استعداد تاثیری چندانی نداره مهم اختصاصی هستند.

حدیث
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  شهلا

سلام شهلا جون نظرتون در مورد تخصصی های مهندسی شیمی چطوره؟ آمار دارید که بچه ها چطور زدن؟ استعداد رو همه بچه های فنی مهندسی نزدیک به هم میزنن.

حسین
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهلا

سلام من مهندسی شیمی هستم ۲۲ تا زدم به نظرم سوالاش از پارسال خیلی مفهومی تر بود من حوزه فردوسی بودم بچه ها همین وضع و داشتن می گفتن سوال غلط زیاد داشته شما کدوم حوزه بودین؟ از درصد های رتبه های خوب پارسال خبر دارین؟

فرمیسک
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۴:۵۸ ب٫ظ

وا چرا اینجا ۱۰۰ تا سوالوجواب دادن اما استعداد ۴۰ تا بود گیج شدم

جمشید
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۵۶ ب٫ظ

بخش درک مطلب :
۴۶-۳
۴۷-۱
۴۸-۱
۴۹-۴
۵۰-۲
۵۱-۴
۵۲-۲
۵۳-۱
۵۴-۴
۵۵-۱
بخش حل مسئله :
۵۷-۴
۵۸-۱
۵۹-۱
۶۰-۳
۶۲-۴
۶۳-۳
۶۴-۴

بخش تجسمی :
۷۶-۲
۷۷-۱
۷۸-۴
۷۹-۴
۸۰-۳
۸۱-۱
۸۲-۲
۸۳-۳
۸۴-۱
۸۵-۲
توضیح مسئله ۶۲:
فرض کنید ساعت ۱ و میخواهیم به ساعت ۲ برویم. تا دقیقه آخر عقربه ثانیه شمار به یک تعداد از روی دقیقه شمار و ساعت شمار رد می شود ولی در دقیقه آخر ابتدا از روی ساعت شمار رد میشود در حالی که بروی عقربه دقیقه شمار میایستد(تاکید خود سوال مبنی بر اینکه دقیقا یک ساعت)پس تعداد رد شدن های روی ساعت شمار بیشتر است. حال فرض کنید ساعت ۱:۳۰ و میخواهد به ۲:۳۰ برسد در این حالت تعداد ردشدن های روی ثانیه شمار و دقیقه شمار با هم مساوی خواهند بود پس با توجه به روند بودن یا نبودن ساعت دو حالت مختلف ایجادمی شود.
توضیح سوال ۶۳:
سوال تاکید دارد که هر تغییر در کلید ها یه تغییر وضعیت در روشنایی لامپ پس :
۰۰۰=off
۱۰۰=on
۱۱۰=off
۱۱۱=on
۱۰۱=off
۰۰۱=on
۰۱۱=off
۰۱۰=on
در گذار یک وضعیت به وضعیت بعد فقظ یک تغییر علامت داریم و همانطور که مشخص است تعداد روشن و خاموش شدن ها با هم برابر است.

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  جمشید

درباره سوال ۶۳ لطف کنین طریقه وصل کردن کلیدها برای رسیدن به این مدار را توضیح دهید….هیچ گاه نمی توانیم کلیدها را طوری وصل کنیم که این گونه عمل کنند چون فقط کلیدها را می توان سری و موازی وصل کرد

فرهام
اسفند ۲۸, ۱۳۹۱ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

سلام
سوال ۶۳:
شما به چراغ های دوکلیده توجه کردید که با تغییر هر کلید چراغ روشن یا خاموش میشه؟
حالا سه کلید داریم که هر کلید با تغییر وضعیت سه کار انجام میده: با وصل کردن مدار خودش اتصال دو کلید دیگه رو قطع میکنه یا با قطع کردن مدار خودش اتصال دو کلید دیگه رو وصل میکنه.
نتیجه: جواب آقا جمشید درسته با هم برابرند.

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  جمشید

با اینکه به نظر میاد خیلی به جواباتون مطمئنین ولی مطمئن باشین ۵۹ گزینه ۳ میشه

حدیث
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۹:۲۱ ب٫ظ

منم با رضا کامپیوتر موافقم
۵ ضربدر ۱ برابر است با ۴+۶ تقسیم بر ۲

سوال راحتی بود.

محسن
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۲۹ ب٫ظ

تعداد حداکثر گوی ها ۱۵ تا می باشد. توجه نکردید که این یه تست خیلی آسونه بدین ترتیب که در چهار گزینه تنها عدد ۱۵ هست که بر ۳ بخشپذیر می باشد. می توان آنها را به ۳ دسته ۵ تایی تقسیم کرد.

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

محسن جان من خودم ۱۵ تا زدم ولی اگر کتمنت های پایین رو بخونی متوجه میشی که ۲۶ تا درسته

mohammad
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

۲۷ تا رو میشه با این روش و تو سه مرحله بررسی کرد. نزدیکترین گزینه به ۲۷ میشه همون ۲۶. ربطی به مضرب ۳ بودن یا نبودن نداره.

کیانوش
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  mohammad

سوال گفته تعدادگوی های هم وزن چند تاست که همون ۲۶ می شه که با غی هم وزن می شه۲۷ هر چند خودم اشتباه زدم ۱۵

مریم 2
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۱۴ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید
لطفا در صورت امکان کلید سوالات تخصصی آزمون دکتری رشته بهداشت حرفه ای رو هم بذارید

ف ش
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱:۴۳ ب٫ظ

۴۶- ۳
۴۷- ۱
۴۸- ۱
۴۹- ۴
۵۰- ۲
۵۱- ۴
۵۲- ۱
۵۳- ۱
۵۴- ۳
۵۵- ۱
۵۷- ۴
۵۸- ۱
۷۶- ۲
۷۷- ۱
۷۹- ۴
۸۰- ۳
۸۱- ۱
۸۲- ۲
۸۴- ۱

سعید
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱:۰۷ ب٫ظ

با سلام
لطفا اگه میشه سئوالات رشته کشاورزی رو هم بذارین
با تشکر

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

در مورد سوال ۶۲ من به یک نتیجه گیری کلی رسیدم:
اگر از ساعت رند شروع کنیم و به ساعت رند برسیم (مثلا از ساعت ۴ تا ساعت ۵) گزینه ۲ درست است. ولی اگر از ساعت غیر رند شروع کرده و به ساعت غیر رند برسیم ( مثلا از ساعت ۴:۳۰ تا ۵:۳۰) گزینه ۳ درسته.
بنابراین گزینه ۴ صحیح است.

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ssss777

اگه اینطوری باشه که شما میگی فکر کنم همه غلط زده باشند

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۲:۵۷ ب٫ظ

شما این توضیحات بنده رو قبول ندارین؟

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ssss777

خیلی بهش فکر کردم و به نظرم حرفتون منطقیه

با تجربه
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ssss777

فکر کنم دوست عزیز کاملا بر عکس میگی، حالت اول گزینه ۱ و حالت دوم گزینه ۴

سرور
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۳۷ ب٫ظ

فکر کنم ۳ درست باشه

siamak
فروردین ۴, ۱۳۹۲ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ssss777

اشتباه میکنید بازم.حتی در ساعات رند هم اگر این مسابقه از ساعت ۱۱ تا ساعت ۱۲ انجام شه بتز هم مساوی میشن.

ندا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

لطفا استعداد گروه علوم پایه را هم بگذارید

Ali
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

نظر من:
۴۶. ۳
۴۷ .۱
۴۸. ۴
۴۹. ۴
۵۰. ۲
۵۱. ۴
۵۲. ۳
۵۳. ۱
۵۴. ۴
۵۵. ۱

سرور
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

من راجع به سوال ۵۲ و ۵۴ باهات موافقم

با تجربه
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سرور

منم موافقم :)

محمود
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

سوال ۷۹ گزینه ۴ میشه اگر جهت گودی ربعدایره را با ایک بردار نشان دهیم در هر شکل نسبت به شکل قبل این بردار ۱۳۵ درجه در جهت خلاف عقربه های ساعت چرخیده در گزینه ۳ ، ۴۵ درجه چرخیده اما در گزینه ۴ همان ۱۳۵ درجه است

سوال ۸۲ گزینه ۲ میشه. طبق الگو شکل دوم ۱۸۰ درجه در راستای افق معکوس شده سپس از روی سلول سمت چپ روی سلول سمت راست شکل اول افتاده و ۹۰ درجه در خلاف جهت ساعت دور زده

۸۳ گزینه ۳ میشه در صورت سوال اشاره نشده اما حق پشت و رو کردن صفحات را نداشتیم چون در این صورت هر چهار گزینه درست در می آیند

۸۴ گزینه ۱ میشه کافیه کاغذو ۴ تا ۹۰ درجه بچرخونید!!

علیرضا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمود

عزیز ۳ تا ۴ چرخشه یعنی ۱۲ تا چرخش

وحیده
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

موافقم.من سر جلسه ۱۲ بار چرخوندم و هربار موقعیت قبلی رو از رو شکل پاک کردم.جواب نهایی تو گزینه ها بود.

علیرضا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  وحیده

لازم نیست اصلا کاغذ رو بچرخونید. وقتی کاغذ ۹۰ درجه در جهت عقربه میچرخه گوی ۹۰ درجه خلاف عقربه میچرخه. کافی بود ۱۲ تا خط عمودی خلاف جهت عقربه بکشید. موفق باشید

اکبر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

سلام
بچه ها سوال ۵۶ جوابش گزینه ۳ یعنی ۸ تاست و راه حل هم بدین صورت است:
دو دسته ۴ تایی انتخاب می کنیم و در وزن کشی اول یکی از دسته ها حذف می شود و دوباره ۴ تای بقیه را دو دسته ۲تایی انتخاب و دوباره یکی از دسته ها حذف و دسته ۲ تای باقیمانده را براحتی با وزن کشی سوم معلوم می کنیم.
سوال بسیار آسونی بود موفق باشید.

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

سلام اکبر جون
احتمالا یه کم احتمال نمیدی که میتونی به ۳ دسته هم تقسیم کنی (طبق کامنت های قبلی گذاشته شده توسط دوستان)و سوال اینهمه هم آسون نباشه؟!!!

سرور
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

نه من مطمئنم سوال ۵۶ ۴ درسته درسته که تعداد کل اشون ۸ تا هست ولی پرسیده چند تاش هم وزن هستن پس باید یکیشو کم کنی میشه ۷ تا پس گزینه ۴ میشه

فاطمه
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

بله منم ۸ رو زدم. با شما موافقم.

مجتبی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۱ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

۵۶ – ۲۶ میشه ۳ دسته تقسیم کنی میفهمی این یه چیستان خودم به همه میگفتم. تو کتاب جبر و احتمال دبیرستان هم بود

siamak
فروردین ۴, ۱۳۹۲ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

سلام.فک نمیکنی اگه واقعا اینقد آسون باشه یکم واسه کنکور دکترا افت داره؟
۲۷تا میشه ۳ گروه ۳تایی.۱تاشو وزن میکنیم اگه هم وزن بود که تو دسته سومه.اگه نبود یکیش.ن پایین رفت که تو همونه.
پس ۲۷ تا میشه ۹ تا.دوباره ۹ تا رو به ۳ دسته ۳تایی تقسیم میکنیم و همون کارو تکرار میکنیم.۹تا میشه ۳ تا.۳ تا رو هم مثل ۲ مرحله قبل.

Ali
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

به نظر من:

۴۶. ۳
۴۷ .۱
۴۸. ۴
۴۹. ۴
۵۰. ۲
۵۱. ۴
۵۲. ۳
۵۳. ۱
۵۴. ۴
۵۵. ۱

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

به نظر من به جز ۵۴ که گزینه ۲ صحیحه بقیه رو درست زدید

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

من این سوالای تجسمیم اصلا خوب نیستش… ۵ تا زدم که اینا هستش و اینطوری هم زدم فکر کنم بهم بگین جواباش چیه؟؟
۷۷ – ۱
۷۹ – ۴
۸۰ – ۳
۸۱ – ۱
۸۲ – ۲

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

به نظر من ۷۹ گزینه ۳ درسته

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ssss777

نه ببخشید سوال ۷۹همون ۴ درسته

سرور
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۵۶ ب٫ظ

ببین جواب سوالای تخصصی رو نداری؟ من نرم افزار هستم

علیرضا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۱۳ ب٫ظ

۷۷ چرا یک میشه؟ من زدم ۳

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

بچه ها نظرتون درباره سوال ۶۲ چیه؟؟؟ با صحبت ssss777 موافقین؟؟؟ البته اگر از ساعت ۱:۰۰:۰۱ تا ۲:۰۰:۰۱ در نظر بگیریم این اتفاق نمی افتد یعنی اگر صحبت ایشون رو قبول کنیم باید جواب گزینه ۴ بشه…
————-
صحبت ایشون : مثلا هر سه عقربه روی ۱۲ است و میخواهیم به ساعت ۱ برسیم تا دقیقه آخر تعداد مساوی است
در حالت (الف) در آخرین دقیقه ساعت شمار روی کمی مانده به۱ است و برای اینکه ساعت ۱ شودعقربه ساعت شمار روی یک ، و دقیقه شمار روی ۱۲ میافتد.
اما در حالت(ب) برای اینکه ساعت ۱ شوددقیقا دردر آخرین ثانیه عقربه ثانیه شمار از روی دقیقه شمار میگذرد و هر دو عقربه ثانیه و دقیقه شمار به ۱۲ میرسند و ساعت ۱ می‌شود.
تقاوتشان یک بار است و از آنجا ناشی میشود که در دقیقه آخر ثانیه شمار از روی ساعت شمار نمیگذرد، چون دیگر ساعت ۱ شده است اگر از روی ساعت شمار بگذرد ۵ ثانیه از ساعت ۱ گذشته است.
————–
من با این استدلال یک مشکلی هم دارم چون اینطوری باید اولی را درنظر نگیریم…یعنی در دقیقه اول فقط از روی ساعت شمار می گذرد و در دقیقه آخر فقط از روی دقیقه شمار

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

اگرطبق فرض شما از ۱:۰۰:۰۱ تا ۲:۰۰:۰۱ بخواهیم برسیم، باز هم در دقیقه آخر ثانیه شمار از روی دقیقه شمار میگذرد و به ۱ثانیه میرسد چون سرعتش از دقیقه شمار بیشتر است.
و ثانیه شمار هنوز به ساعت شمار نرسیده ساعت پایانی مدنظر شما حاصل میشود.
و باز هم گزینه ۲ صحیح میشود.

خوابالو
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

نه من هنوزم اعتقاد دارم که برابرن. یعنی تو اون ۶۰ ثانیه آخر هم ثانیه شمار هر کدام از عقربه ها رو یک بار قطع میکنه. فقط بسته به اینکه شروع و پایان رو چه ساعتی انتخاب کنید ممکنه ترتیب قطع شدن دقیقه شمار و ساعت شمار، عوض بشه.

ابراهیم
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

آقا محمود,حالا این هایی که گفتی قبول,بقیه درک مطلب هایی که زدم درست بود به نظرت؟

محمود
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

من فکر میکنم بقیه جواب هایی که گفتی درسته

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

از سوالای ۷۱ تا ۷۵ که واقعا سخت بود الان ۱ ساعت خودم رو کشتم این ۳ تا زدم:
۷۱ – ۳
۷۲ – نمی دونم
۷۳ – ۲
۷۴ – ۴
۷۵ – نمی دونم
سر امتحان سوال ۷۱ و ۷۳ رو بین دو گزینه مونده بودم که یکیشون همینا بود…نمی دونم آخر کدوم رو زدم

محمود
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

۵۲ گزینه ۲ میشه فرآیند کار یک گستره وسیعی از عملیات لپتاپ زیر سیستم ها رابط کاربری تغذیه و هزاران چیز دیگه رو در بر میگیره آیا در متن به تمامی آن ها اشاراه شده بود یا فقط یک مزیت خاص لپتاپ که اسکن حرکات چشمی و بازو بسته گردن وبسایت ها بود رو بیان کرده

۴۸ گزینه ۲ میشه

۴۹ گزینه ۳ میشه برای اینکه عبارت در واقع با ادامه لحن پاراگراف ۳ همخوانی ندارد.

۶۰ گزینه ۲ میشه

۸۴ گزینه ۱ میشه

علیرضا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

دوست خوابالوی عزیز

خدمتت باید عرض کنم که استدلالت یه مقداری مشکل داره

یعنی منم یه اشتباه مشابه شما داشتم ولی یه مقدار بهتر

به هر حال هر دومون اشتباه زدیم

چون جواب مسئله ۵۶

تعداد گوی ها ۲۶ تاست

یعنی در کل ۲۷ تا گوی اگه به ما بدن و بگن که سنگین ترین رو پیدا کن خیلی راحت می شه این کار رو انجام داد

تکنیک این روش هم که خدمتت گفتم براساس اینه که از همون اول ما گوی ها رو

به دسته های سه تایی تقسیم بندی کنیم، یعنی اول سه تا دسته نه تایی داریم

با یه بار وزن کردن هر دوتایی از این دسته بندی ۹ تایی می شه به راحتی ۱۸ تا گوی رو حذف کرد و اگه همین طور ادامه بدیم

یعنی ۹ تای باقی مونده رو به سه دسته سه تایی تقسیم کنیم می تونیم

به راحتی گوی سنگین تر رو پیدا کنیم

موفق باشید

ممنون از سایت خیلی خییلی خوب پی اچ دی تست

مانی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

فکر کنم جواب گزینه ۴ باشه یعنی ۷تا
البته من هم اشتباه گزینه ۳ رو زدم که ۸ تا است.. اما استدلال:
ابتدا گوی ها رو به دو دسته تقسیم می کنیم.
هر دسته ۴ گوی.
در طرف سنگین تر ۴ گوی با استفاده از ترازو از هم تفکیک میشن.(بار اول)
در بار دوم گوی ها رو به دو دسته ۲ تایی تفکیک می کنیم و با ترازو مجدد اونها رو مقایسه می کنیم. که باز هم دو گوی از دو گوی دیگر سنگین تره(بار دوم)
در مرتبه سوم هم دو گوی رو با هم مقایسه می کنیم.
پس حداکثر ۷ تا گوی خواهد شد….

خوابالو
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

درسته. من حواسم نبوده. حق با شماست

ابراهیم
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

سلام دوستان,من ۱۰ سوال اول رو به ترتیب زیر زدم,لطفا نظر بدید که تا چه حد درست بودن.

۴۶- ۳
۴۷- ۱
۴۸- نزدم
۴۹- ۴
۵۰- ۲
۵۱- ۲
۵۲- ۳
۵۳- ۱
۵۴- ۲
۵۵- ۱

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

۵۱-۴ به نظر بنده در گزینه ۲ اشاره به فقط لپ تپ دارد در صورتیکه در گزینه ۴ طبق متن کلی تر بیان شده است.

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

به نظر من به جز ۵۱ که گزینه۴ میشه و۴۹ که گزینه ۳ میشه بقیه درسته

m
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

سلام
ممنون مدیر جان

کیانوش
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

۵۶ ۱
۵۹ ۳
۶۲ ۳
۶۳ ۳
۶۴ ۴
۶۶ ۴
۶۷ ۲
۶۸ ۱
۶۹ ۱
۷۰ ۳
۷۷ ۱
۷۸ ۴
۷۹ ۳
۸۰ ۳
۸۱ ۱
۸۲ ۱

سرور
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  کیانوش

۷۷ جوابش ۳ میشه مطمئنم

کیانوش
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  سرور

گزینه ۳ غلطه چون عدد یک نباید گردش کند /با دقت نگاه کن

علیرضا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیانوش

اونجوری که تو می گی ساعتگرد می چرخه باید این بار ۳ با ۹ جاشو عوض کنه
در حالی که من نظرم اینه که همه کناری ها یک بار باید جاشونو عوض کنن با وسطی

FG
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

موافقم،۳ میشه

کیانوش
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

۱ ۴ ۵ ۶ باید ثابت باشن شک نکن

کیانوش
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

نه دیگه دوباره چرخش بر می گرده

مجتبی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  کیانوش

ربطی نداره نوبتی میچرخن اگه ادامه داشت اعداد دیگه هم میومدن

علیرضا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سرور

بله من نیز تصدیق می کنم ۷۷ ۳ باید بشه

کیانوش
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  کیانوش

حرفت درسته مضرب ۳ باشه ولی یکی کم کن می شه ۱۴ چون سوال نگفته کل گوی ها گفته گوی های هم وزن چند تاست

۷۹ ۴
۵۶ ۲

somy
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۹:۳۶ ق٫ظ

دستتون درد نکنه واقعا خدا اجرتون بده.

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۹:۳۴ ق٫ظ

۵۶ – ۲
۵۷ – نمی دونم
۵۸ – ۱
۵۹ – ۳
۶۰ – نمی دونم
۶۱ – ۲
۶۲ – ۳
۶۳ – به نظرم سوال مشکل مفهومی داره
۶۴ – ۴
۶۵ – ۲
۶۶ – ۲
۶۷ – ۳
۶۸ – ۱
۶۹ – ۱
۷۰ – ۲

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

۶۲-۲
۶۵-۱
۶۸-میتوان تعیین کرد من یادم نیست یا۴ بود یا۶

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ssss777

۶۳-۱
بقیه سوالاتو هم مثل شما زدم.

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  ssss777

۷۶-۲
۷۷-۱
۷۹-۳

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ssss777

۸۰-۳
۸۲-۲

y.a
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ssss777

۷۹ گزینه ۴ به وضوح صحیح است

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  ssss777

۶۲ رو لطف کنین توضیح بدین که چرا ۲ میشه؟؟ (چون در هر دور عقربه ثانیه شمار یک بار از روی ساعت شمار میگذره یک بارم از روی دقیقه شمار)

۶۵ هم “الف” با ۹ بار جابجایی و “ب” با ۱۲ بار به جواب میرسه

۶۸ هم از ۱ تا ۷ به ترتیب میشه : ص – غ – ص – نزده یا صحیح – ص – نزده یا صحیح – ص

۶۳ هم لطف کنین بگین که کلیدها رو چطور در نظر گرفتین(توجه کنید که فقط می تونید AND و OR یا ترکیب اینا رو داشته باشید و مثلا XOR یا XNOR نمی توانید داشته باشید و همچنین باید با تغییر هر کلید وضعیت روشنایی لامپ عوض شود)

خوابالو
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

۶۲)من هم با منطق شما ۳ زدم.

۶۳)قطعاً ۲ درسته. اگه با تغییر وضعیت کلیدها وضعیت روشنایی عوض بشه، یعنی حتماً ۳ تا کلید با هم سری هستند. در این حالت، فقط اگه هر سه کلید on باشن لامپ روشنه و در بقیه حالتها خاموش خواهد بود.

۵۶)من زدم ۷ تا گوی.
ما یه تعداد نامشخصی گوی داریم و میدونیم که فقط وزن یکیشون از بقیه بیشتره. کافیه هر بار که از ترازوی کفه‌ای استفاده میکنیم نصف گویها رو در یه کفه و نصف دیگه رو در کفه‌ی دیگه قرار بدیم. و کفه‌ی سبکتر رو بزاریم کنار.
حالا که با ۳بار وزن کردن، گوی سنگینتر رو پیداکردیم پس تعداد کل گوی ها ۸ و تعداد گوی های هموزن ۷ تا بوده؛ به این صورت که: – در اولین مرحله نصف گویها(۴تا)رو در یه کفه و نصف دیگه رو تو کفه‌ی دیگه میزاریم، اون کفه‌ای که سنگینتره انتخاب میشه(چون گوی سنگینتر حتماً تو او کفه است)
– در مرحله دوم نصف اون ۴ گوی که انتخاب شده(۲تا) تو یه کفه و ۲ تای دیگه تو کفه دیگه قرار میگیره و باز ۲گوی مربوط به کفه سنگینتر انتخاب میشه.
– در مرحله سوم ۲تا گوی داریم که با یه بار وزن کردن گوی سنگینتر شناسایی میشه.

در حالت کلی و از روی توضیحات فوق، تعداد گویهای هموزن از رابطه‌ی ۲ به توان n منهای ۱ به دست میاد که n تعداد مراحل هست.

ببخشید که طولانی شد. اگه جایی اشتباه کردم، بگید. ممنون میشم.

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  خوابالو

سوال ۶۳ : نمی تونن باهم سری باشن چون در این حالت فرض کنید یک کلید قطع باشد تغییر دو کلید دیگر تغییری در وضعیت لامپ ایجاد نمی کند

سوال ۵۶ : خودم غلط زدم ولی ۲۶ تا درسته که با اوون یکی گوی میشه ۲۷ تا…۲۷ تا می کنیم ۳ دسته ۹ تایی دوتاشون رو وزن می کنیم… یک دسته ۹ تایی می ماند که می کنیم ۳ تا ۳ تایی باز یکی می ماند که می شود ۳ تا یکی

محمد مهدی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  خوابالو

من هم سر جلسه تقریبا مثل شما فکر کردم ولی بعد فهمیدم درست نزدم.
بجای دو دسته کردن گوی ها آنها را سه دسته مساوی کنید و وزن دو دسته را باهم مقایسه کنید اگر مساوی بود پس گوی سنگین تر در دسته سوم هست ولی اگر یکی از دو کفه سنگین شد گوی سنگین در این دسته هست.
اگر ۲۷ گوی باشد با حداکثر سه بار وزن کردن میتوانیم گوی سنگین را تشخیص دهیم:
۲۷=۹+۹+۹
۹=۳+۳+۳
۳= ۱+۱+۱
جواب گزینه ۲ هست

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

۶۲- مثلا هر سه عقربه روی ۱۲ است و میخواهیم به ساعت ۱ برسیم تا دقیقه آخر تعداد مساوی است
در حالت (الف) در آخرین دقیقه ساعت شمار روی کمی مانده به۱ است و برای اینکه ساعت ۱ شودعقربه ساعت شمار روی یک ، و دقیقه شمار روی ۱۲ میافتد.
اما در حالت(ب) برای اینکه ساعت ۱ شوددقیقا دردر آخرین ثانیه عقربه ثانیه شمار از روی دقیقه شمار میگذرد و هر دو عقربه ثانیه و دقیقه شمار به ۱۲ میرسند و ساعت ۱ می‌شود.
تقاوتشان یک بار است و از آنجا ناشی میشود که در دقیقه آخر ثانیه شمار از روی ساعت شمار نمیگذرد، چون دیگر ساعت ۱ شده است اگر از روی ساعت شمار بگذرد ۵ ثانیه از ساعت ۱ گذشته است.

دانشجو
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ssss777

حالت (ب) شما که در بالا گفتید فرض کنید در دور اخر عقربه ساعت شمار در نزدیکی یک و عقربه دقیقه شمار روی دقیقه ۵۹ و عقربه قانیه شمار روی ۱۲ می باشد. حال عقربه ثانیه شمار شروع به اخرین دور حرکتش می کند. ابتدا از روی ساعت شمار میگذرد و سپس در اخر از روی دقیقه شمار- پس تعداد حالات برابر است–در ضمن بقیه حالات رو هم در نظر بگیری با هم برابر می شوند

وحیده
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ssss777

منم موافقم

ssss777
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

۶۸ هم بله منم زدم نمیشه تعیین کرد الان یادم افتاد.
۶۳ رو نزدم نمیدونم. شماره سوالو اشتباه دیدم .

طاها
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۲۳ ب٫ظ

میشه لطفا بفرمایید سوال ۶۶ چطور به جواب رسیدین؟

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  طاها

به ترتیب از ۱ تا ۷ میشه : ص – ن – ن – ص – ن – غ – ص

فقط ۶ غلطه پس ۱ و ۷ صحیح هستند چون به این دو پاسخ می دهد. ۲ نمی تواند صحیح باشد چون در این صورت ۳ باید غلط باشد پس ۲ میشه نزده چون توی زوج ها یک دونه نزده داریم پس ۴ صحیح میشه به دلیل تفاوت در ۴ ۵ ۶ ، ۵ هم میشه نزده…مونده ۳ که اگر صحیح باشه باید ۵ غلط بشه که نیست پس ۳ هم نزده است قانون بعد از دو نزده یک صحیح هم نقض نشده

کیانوش
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۳۶ ق٫ظ

۶۶ ۴
مطمئنم

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  کیانوش

فکر کنم اگر توضیح بالا رو بخونید متوجه شید که جواب گزینه ۲ میشه

طاها
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۰:۱۶ ق٫ظ

بله رضا کامپیوتر حق با شماست، آفرین.

علیرضا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۳۰ ب٫ظ

۵۷هم۴ میشه

امیر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام بسیار عالی است

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۹:۲۸ ق٫ظ

ممنون…..
دوستان شروع کنید به پاسخ دادن به سوالات…. من خودم چند دقیقه دیگه جواب یک سری سوالات رو می زارم

سرور
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۵۱ ب٫ظ

آقا رضا فکرمی کنی چند درصد زدی من فکر کنم ۴۰ درصد زدم ببین من هیچی نمیدونم که چه درصدایی خوبه؟زبان رو هم ۵۲ اینا زدم بنظرت چطوره تو خبر نداری؟
با این درصدا اختصاصیا چند باشه خوبه؟

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سرور

من بین ۳۰ تا ۳۵ زدم استعدادم رو….زبانم رو هم حساب نکردم بسته به رشته فرق داره

سرور
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۷:۴۷ ب٫ظ

منم هم رشته ات هستم که ازت پرسیدم دیگه یکم آمار میخوام از درصد هایی که لازمه واسه مجاز شدن و ازین جور حرفا اگرچیزی میدونی بگو خداخیرت بده

رضا کامپیوتر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  سرور

من گرایشم معماری:
پارسال درصدهای خودم : زبان ۳ استعداد ۲۳ تخصصی ۴۵ رتبه ۲۶ که فقط برای مصاحبه تکمیل ظرفیت علم و صنعت رفتم که با یک وضع مسخره نگرفتنم
رتبه ۱ گرایش معماری پارسال: زبان ۱۷ استعداد ۴۲ تخصصی ۵۱