سلام دوستان خوبم احوال شما چطور است؟ با درس ها چه می کنید؟ امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود. این هفته طبق تقاضای یک سری از دوستان می خواهم در مورد اضطراب با شما صحبت کنم. البته چون پیشگیری مقدم بر درمان است، بحث این هفته را به راهکارهای پیشگیری از اضطراب اختصاص خواهیم داد و طی هفته های بعد راهکارهای کاهش آن را نیز مطرح خواهیم نمود.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اولین مساله ای که باید در این زمینه به شما یادآوری کنم این است که از رقبای خود شخصیت های آرمانی نسازید. زیرا آنان نیز همانند شما دغدغه ها مسایل و مشکلات و مسئولیت های خاص خود را دارند. به یاد داشته باشید شاید انگشت شمار باشند کسانی که بالای 24 سال سن داشته باشد و بجز درس دغدغه دیگری نداشته باشد. اینجا خبری از شرایط کنکور سراسری نیست که کسی بتواند یک سال فقط درس بخواند. پس با ساختن شخصیت های آرمانی غیرواقعی و مقایسه خود با آنان بی جهت در وجود خود اضطراب ایجاد نکنید. واقع بین باشید و تلاش خود را در حد توان انجام دهید.

دومین مساله داشتن اعتماد به نفس است. تا چه حد به توانایی خود برای موفقیت باور دارید؟ تا زمانی که به این باور نرسید، بودن اضطراب در مسیر شما امری عادی است. دوستان خوبم فراموش نکنید رسیدن به همین جایگاه کنونی شما نیز امری ساده و راحت نبوده است. پس اگر تا اینجا را توانسته اید مطمئن باشید با تلاش به گام بعدی نیز خواهید رسید. پس خود را باور داشته باشید و برای تقویت این باور از خودگویی مثبت استفاده کنید. زیرا اعتماد به نفس بالا باعث می‌شود تا بدن بتواند از حداکثر از نیروی خود برای مقابله با استرس استفاده کند.

سومین مساله دوری از افرادی است که خود مضطرب هستند زیرا این افراد می توانند این اضطراب را به شما انتقال دهند.

چهارمین مساله اندیشیدن به زمان حال است. اندیشیدن به زمان حال و کنار گذاشتن رؤیاها و آرزوها برای موقعیت‌های مناسب تر آرامش ذهنی را افزایش می‌دهد. همچنین مشغول کردن ذهن به کاری که در حال انجام است و فکر نکردن به زمینه‌های اضطرابزای آن بسیار مؤثر است.

پنجمین مساله داشتن یک برنامه منظم و متعادل است که در آن علاوه بر درس خواندن به تغذیه مناسب، خواب کافی و فعالیت بندی منظم نیز توجه شود.

و در آخر یادآوری می کنم که داشتن سطحی از اضطراب در این زمان طبیعی است. پس به جای اینکه با تمرکز بر آن موجب گسترش دادنش شوید برهدف خود متمرکز شده و در حد توان تمامی تلاش خود را بکنید.

با آرزوی موفقت برای شما

مشاور همراه

اینستاگرام آزمون دکتری