سلام دوستان خوبم ! درس ها خوب پیش می رود؟ امیدوارم همین گونه باشد و با نشاط و پرتلاش درس ها را پیش ببرید. هفته گذشته در مورد راهکارهای پیشگیری از اضطراب صحبت کردیم، رعایت راهکارهای عنوان شده نه تنها در پیش گیری از اضطراب بلکه در کاهش آن نیز موثرمی باشند. این هفته ضمن تاکید بر رعایت نکات قبلی، راهکارهای دیگری جهت کاهش اضطراب ارائه خواهیم کرد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

یکی از راهکارهای موثر در کاهش اضطراب تن آرامی است. در این تکنیک عضلات بدن برای مدت کوتاهی به طور ارادی منقبض گردیده و سپس به حالت آرامش بر می گردد. این کار طی مراحل و سلسله مراتبی انجام می گیرد که در ادامه عنوان خواهد شد:

  1. در یک مکان آرام به راحتی بر روی صندلی نشسته یا روی تخت دراز بکشید و چشمهای خود را ببندید.
  2. به آرامی نفس عمیق بکشید و تا انتهای مراحل نفس عمیق کشیدن را ادامه دهید.
  3. عضلات بدن را برای مدتی کوتاه به طور ارادی منقبض کرده و سپس به حالت آرامش برگردانید. این کار را از انگشتان پا شروع و تا عضلات صورت به ترتیب ادامه دهید.
  4. بهتر است طی انجام این مراحل از یک موسیقی بی کلام و آرام نیز استفاده نمایید.

این کار را یک الی دو بار در روز به خصوص قبل از خواب انجام دهید، تاثیر زیادی در آرامش شما خواهد داشت. البته همیشه نیز نیازی به انجام تمامی مراحل نیست در موقعیت هایی که نمی توانید تمامی مراحل را انجام دهید و کلیه عضلات بدن را به ترتیب منقبض و منبسط نمایید، می توانید با نفس عمیق و انقباظ و انبساط چند عضله بدن نیز خود را در حالت آرامش قرار دهید.

این تکنیک یکی از موثرترین و کاربردی ترین راهکارهای کاهش اضطراب و دیگر عواطف منفی است که می تواند در تمامی مراحل زندگی به شما کمک کند. سی دی های تن آرامی نیز در بازار موجود است که می توانید تهیه کرده و از آن استفاده نمایید.

آرام و برقرار باشید

مشاور همراه

اینستاگرام آزمون دکتری