مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود رایگان سوالات تست آزمون دکتری ۹۳ مجموعه مهندسی مکانیک (۲) کد ۲۳۲۲ (طراحی کاربردی زمینه مکانیک جامدات)

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات تست تخصصی رشته مجموعه مهندسی مکانیک (۲) جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل گرایش طراحی کاربردی زمینه مکانیک جامدات است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه مهندسی مکانیک (۲)۱۳۹۳

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه مهندسی مکانیک (۲)

2322

ثبت‌نام
باخبرم کن!

195 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساخت
مهر ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

سلام.
لطفا اگه کسی میتونه کمک کنه، منابع دکتری ساخت و تولید منظورم ریاضی و شکل دهی و متالورژی رو میخواستم.
میدونم شکلدهی هاسفورده اما میخوام ۲ ۳ ماه مونده بخونم حجمش زیاد نباشه. دارم پایان نامه کار میکنم.

فریبا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۳ ۸:۲۷ ب٫ظ

سلام به پیشکسوتای عزیز
من امسال قبول شدم کارشناسی ارشد طراحی
میخواستم بصورت آزمایشی کنکوردکترا شرکت کنم
لطفا بگید بهترین منابع چی هس؟

جامداتی
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۳ ۷:۴۷ ق٫ظ

دوستان کجاها به مصاحبه دعوت شدین؟ رتبه هاتون چند بود؟

علیرضا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۱ ب٫ظ

سازمان سنجش امسال ترکوند تا هفت برابر ظرفیت دعوت کرد !!!

آخرین رتبه های دعوت شده به دکتری مکانیک جامدات :

دانشگاه تهران : ۳۵
دانشگاه شریف : ۴۷
دانشگاه علم و صنعت : ۶۵
دانشگاه خواجه نصیر : ۶۶

جامدات
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

اقا مرتضی به نظرت روزانه نانو دانشگاه تهران تا چند به مصاحبه دعوت می شه
شبانه دانشگاه تهران تا چند
تربیت مدرس و علم و صنعت روزانشون چی

مرتضی
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  جامدات

سال پیش روزانه نانو تا ۵۹ دعوت کردن، البته چون کسی خبرنداشته، رشته چی هست.
علم و صنعت و خواجه پارسال تا ۴۰ و خرده ای پر شده بودن و تربیت مدرس تا ۵۰ و خرده ای.
شبانه رو در جریان نیستم.

شیرین
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۹:۱۷ ب٫ظ

سلام. بچه ها کسی اطلاع داره رشته های بورس خارج از کشور مربوط به کجاهاست؟ آیا بورس داخل هم گزینه ای داره؟
از کسی شنیدم که بعدا انتخاب رشته بورس میاد روی انتخاب رشته فعلی که الان داریم انجام میدیم که حداکثر ۵۰ تا هست یعنی اول رشته بورس ملاک میشه بعد این ۵۰ تا.
آیا این گفته ها درسته؟
لطفا اگه میدونین راهنماییم کنید، آخه تا آخر امشب وقت انتخاب رشته داریم

شیرین
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ب٫ظ

سلام بچه ها. زمان انتخاب رشته تا پایان شنبه هست یا تا پایان جمعه؟
آیا واقعا ۵ انتخاب اول فقز اهمیت داره؟ یعنی اگه ۵تای اولو نیووردیم از انتخاب ۶ام به بعد اهمیت نداره و دیگه به حساب نمیاد؟

مرتضی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۳ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

تا پایان دوشنبه میشه انتخاب رشته کرد.
شنبه قراره دفترچه اصلاحاتی بهش بخوره.

مرتضی
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۵:۳۲ ب٫ظ

کلید نهایی هم اعلام شد و متاسفانه هیچ تغییری تو اونهمه غلط درک مطلب و مکانیک پیوسته اعمال نشده.
برای دینامیک جامدات صرفا سئوال ۵ ریاضی مربوط به تبدیل فوریه دو گزینه ای اعلام شد.

از زحمات بی دریغ طراح باهوش و ناظر نابغه سئوالات در بررسی مجدد، تشکر میکنم !!!!!!!

حسین
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۰:۱۰ ق٫ظ

با رتبه ۱۹۱ امکان روزانه قبول شدن وجود داره؟

مرتضی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

اگر دعوت به مصاحبه بشی و رزومه ات خیلی خوب باشه برای شهرهای کوچک تر شانس داری روزانه.

شیرین
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ب٫ظ

سلام بچه ها.رتبه من شد۸۳
بنظرتون کجاها قبول میشم؟
شهرستان ها کجا؟
فردوسی رو میارم؟

مرتضی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

خوب خدارو شکر به اون ۱۰۰ که گفتم خیلی نزدیک تر و کمتر شد.
بله یکی از دوستان من سال پیش با ۹۰ فردوسی مشهد رفت و در مصاحبه قبول هم شد.
همه شهرستان هارو میاری به غیر از صنعتی اصفهان احتمالا.

شیرین
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ب٫ظ

سلام بچه ها.رتبه من شد۸۳.
بنظرتون کجاها قبول میشم؟
شهرستان ها کجا؟
فردوسی رو میارم؟

مرتضی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

خوب خدارو شکر به اون ۱۰۰ که گفتم خیلی نزدیک تر و کمتر شد.
بله یکی از دوستان من سال پیش با ۹۰ فردوسی مشهد رفت و در مصاحبه قبول هم شد.
همه شهرستان هارو میاری به غیر از صنعتی اصفهان احتمالا.

امیر
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۵ ب٫ظ

۱۴۳ شدم.((
قبول میشم؟روزانه؟؟؟!!!آیا؟؟

مرتضی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

برای روزانه شهرستان ها آره اگر مصاحبه ات خوب باشه قبول میشی.
دانشگاه هایی مثل زنجان و بوعلی و چمران اهواز و… فقط توی دانشگاه های تهران و چندتا مطرح شهرستان ها مثل فردوسی و صنعتی شانس نداری، بقیه جاها شانست خوبه اگر رزومه ات خوب باشه.

امیر
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

شبانه فردوسی چی؟
آخه من مشهدی ام؟کارم هم همینجاست؟نمی تونم برم شهر دیگه
رزومه ام خوبه.یک ISI و دوتا بین المللی و دوتا کنفرانس.یک طرح پژوهشی هم دارم انجام میدم.معدل ۱۸.۵ پایان نامه ۲۰ و شاگرد دوم.دانشگاه آزاد مشهد خوندم
خبری از قبولی شبانه نداری؟؟
فردوسی روزانه مصاحبه هم احتمال دعوت شدنش نیست؟چون اگر دعوت بشم خیلی استادهارو می شناسم

مرتضی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

شبانه فردوسی که صد در صد میاری مهندس.
روزانه رو معمولا فردوسی بین ۹۰ تا ۱۱۰ اینا پر میکنن.
شبانه ون هزنیه اش بالاس شانس قبولی توش زیاده چون هرکسی ترمی ۶ میلیون رو شاید حاضر نشه پرداخت کنه.

برای دعوتت به روزانه باید شانس بیاری بچه های مشهدی و اطراف خراسان زیاد رتبه های خوب نباشن چون کمتر از مثلا تبریز و تهران و اصفهان میان اونور.

امیر
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

ممنون از اطلاعاتت

مرتضی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۲:۱۸ ب٫ظ

نتایج اومد.
من که رتبه ام ۲۵ شد.
امیدوارم بقیه دوستان رتبه های خوبی آورده باشن.

شیرین
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱:۲۷ ب٫ظ

عسی ان یکرهوا شیأ و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیأ و هو شر لکم
چه بسا چیزی را دوست ندارید و در آن خیر شماست و چه بسا چیزی را دوست میدارید که آن به ضرر شماست
با آرزوی خوبی برای همه دوستان

مرتضی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۳۸ ب٫ظ

به نظر نمیاد کلید تصحیح بشه !!!
هیچ چیزی درباره اصلاح کلید تو سایت سنجش نیومده.
فقط همون کلید اولیه هست و اعلام نتایج تا روز یکشنبه ۳۱ فروردین !!!
استعداد تحصیلی چطور همه برنامه های منو بهم زد رفت. :(

sadegh-jamedat
فروردین ۲۹, ۱۳۹۳ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام اقا مرتضی جان ۲ روزه خبری ازت نیست،.یه سری به سایت بزن و ان شاالله به هدفت که گفتی دانشگاه های تهرانه برسی ..به نظر من اگه رتبت ۵۰-۷۰ هم شد حتما” شبانه تهران بزن چون اولا” دانشگاه خودته وثانیا” شما تو تهران شغل داری و..( قدر دانشگاهی که توش تحصیل کردی رو بدون و به هیچ عنوان از تهران نری شهرستان چون توی ذوقت می خوره از بس تفاوت های فاحش با دانشگاه های تهران می بینی(از لحاظ استاد و امکانات و….وحتی مثلا” تو کنکور امسال ما فکر می کردیم که کانتینیوم رو از یه فصلی که سازمان سنجش اعلام کرده دادند ولی شما خیلی سریع تر از همه پی بردید که تو فلان دانشگاه تدریس شده و…به نظر من به هیچ عنوان تهران رو ترک نکن ..خودم با اینکه هنوز سربازم(تا۳ماه دیگه) والان ۱۵ تومن بیشتر تو دستم نیست(نظارت در نظام مهندسی وحق التدریس) اگه بتونم یه شغلی تو تهران پیدا کنم (به خاطر کرایه خانه و..) حتما” با هر رتبه ای که بشم شبانه تهران رو می زنم جلو روزانه شهر خودم و به شدت هم پشیمانم که چرا برا فوق شبانه خواجه نصیر رو نزدم جلو روزانه شهر خودم…خواهشا رتبت که اومد ما رو بی خبر نذار.. و برات ارزوی موفقیت می کنم..

مرتضی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  sadegh-jamedat

انشالله صادق جان شما و بقیه دوستان نتایج زحماتشون رو بگیرن.
والا همینطور که شما میگین تهران خوبه، من هم که اینجا خوندم قبول دارم از شهرستان ها بهتره ولی واقعا صفره.
امکانات آزمایشگاه داغونه، نه کمکی، نه دستگاه مدرنی، همه چیو خودت باید بسازی و با کلی تحریم و بدبختی.
حالا تا یکشنبه که نتایج بیاد، ببینیم رتبه ها چطور میشن.

sadegh-jamedat
فروردین ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

بیشتر قدر بدون .امکانات به کنار من منظورم نوع رفتار استادهاو..وکلاس رفتار اونهاست.که مثلا” من به دلایلی ترم سوم ارشد نتونستم حتی یک بار به استادم سر بزنم(برا پروپوزال..) وبهمن ماه که پروپوزالم رو بردم اولا” تا تیر ماه ترم ۴ اذیتم کرد ونذاشت بفرستمش و در نتیجه ۵ ترمه شدم(۶ ماه فرصت دفاع)و اینکه درس ترم سومم رو که با خودش بود نمره خیلی کم داد و سمینار رو هم ۱۴ داد و کلی معدل کلمو کم کرد(۱۵.۷۵)و فقط شانس اوردم تا زمان دفاع چون کارم قوی بود تونستم ۱۹.۲ بگیرم…لطفا”بیشترقدر بدون..

sadegh-jamedat
فروردین ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  sadegh-jamedat

یادم رفت بگم حتی نمی فهمید تو پایان نامم چه کارایی کردم.. و چون می دونست قوی نمره بدی بم نداد.. اخه یک چنین استادی که اتفاقا” خیلی شهرها ازشون دارن چطوری میتونه یه موضوع خوب واسه دکتری تعریف کنه که مقاله خورش خوب باشه و….

مرتضی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  sadegh-jamedat

نسبت به خارح از کشور منظورم هست.
آدم رو مقاله کار کنه و برای خارج اقدام کنه خیلی بهتره تا اینجا کنکور بده و فکر مصاحبه و کلی بدبختی های پی اون.
و آخر سر هم با این وضعیت اشباع شده دانشگاهی شما احتمال اینکه هیات علمی یا استاد بشین با مدرک ایران بسیار بسیار کم هست.
وگرنه بله، وقتی همه گزینه ها بسته است تهران بهتر از شهرستانه.

شیرین
فروردین ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آقا مرتضی نگران نباشید، انشااالله که موفق میشین.امیدوارم واقعا تو هر زمینه ای از زندگی اون چیزی که به صلاح و خیرتون هست براتون پیش بیاد.

مرتضی
فروردین ۳۰, ۱۳۹۳ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

ممنونم، شما هم فردا انشالله نتیجه زحماتتون رو بگیرین و رتبه بهتری از اونچه تصور میکنین نصیبتون بشه.

شیرین
فروردین ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

دوستان بنظرتون با درصدای تخصصی۴۳وزبان۱۱واستعداد۱۱ تو گرایش دینامیک جامدات فکر میکنین رتبم چند شه؟ شاید درصدای عمومیم کمی هم بیشتر باشه

مرتضی
فروردین ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

به نظرم بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ بشین و خیلی بستگی به حذف سئوالات غلط داره که شمارو بیشتر به سمت رتبه ۱۰۰ شیفت بده یا رتبه ۲۰۰.

sadegh-jamedat
فروردین ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

شیرین خانم میشه بگیدمعدل هاتون چند واز کدوم دانشگاه هستید..من هم همین درصدها رو دارم فقط زبان ۰ واستعداد۱۵……ولی فکر می کنم رتبم بین ۹۰ تا۱۳۰ باشه نه این حدودی که اقا مرتضی گفتند…

مرتضی
فروردین ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  sadegh-jamedat

صادق جان دانشگاه شریف و پلی تکنیک امسال درصدهای تخصصی شون خیلی بالاست، اونم به خاطر اون مبحث کانتینیوم پیشرفته که تو کنکور اومده بود فقط همونا برای دو ورودی میتونن نزدیک ۵۰ تا ۶۰ رتبه اول رو درو کنند. استعداد من هم مثل شما زدم تقریبا، ولی به خاطر غلط های زیاد درک مطلبش که اگه کلید صحیح نشه بازم ما ضرر میکنیم !!!

sadegh-jamedat
فروردین ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

راستی منم مثل شما انتظار اینو میکشم که کلید استعداد عوض شه و درصدم تا۲۵درصد بالا بره…چون واقعا” استعداد لعنتی نذاشت که حتی به سوالای زبان برسم ..وگرنه زبان ۲۰ می زدم و.. البته خدا کریمه و زیاد به قبولی یا عدم قبولی فکر نمی کنم چون من سرباز بودم وهستم و۳ماه روزانه۳ ساعت می خواندم..

شیرین
فروردین ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  sadegh-jamedat

دانشگاه آزاد، ۱۸.۵. ولی راستش من رتبه بالای ۲۰۰ نزدیک به ۳۰۰ رو واسه خودم پیش بینی می کنم. آخه کسی پارسال با درصد اختصاصی مشابه کمی پایین تر و زبان و استعداد ۱۰ درصد بالاتر رتبش حدودا ۳۰۰ شد.

مرتضی
فروردین ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

پارسال زبان ۲۵ درصد تقریبا معادل زبان صفر درصد امسال بود چون نمره منفی نداشت و اگر همه گزینه هارو یک چیز پر میکردین، تقریبا ۲۵ درصد میاوردین.
۱۰ درصد زبان امسال شما معادل ۳۵ درصد زبان سال پیش هست. از طرفی امسال تخصصی به غیر از بچه های پلی تکنیک و شریف به خاطر درس مکانیک پیوسته حدود ۱۵ درصد رنج پایین تری داره.

sadegh-jamedat
فروردین ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

البته درست می گیدچون من سوالاتی که احتمال حذف شدنشون هست رونزده ام ونیز سوالاتی که (مانندسوال۴۲ که احتمالا” گزینه۳ صحیح بشه روبرا خودم صحیح گرفتم که حدود۴۷ درصد تخصصی میشه وبا این حساب گفتم که رتبم ۹۰تا۱۳۰میشه… از اونجایی که انسانها همواره از ماکزیمم توان خود بهره نمی برند فرض می کنیم۴۰ نفر از پلی تکنیک وشریف رتبه ۱تا۴۰بشن واز اونجایی که خودتون هم می گیدامسال حدود۱۵ درصد تخصصی پایینتر می زنندیعنی مثلا”درصد۴۳ امسال نسبت به ۵۸پارسال رتبه مشابه دارند(که با این فرض واگه بدانیم که درصد۵۸ پارسال با زبان۳۰ واستعدادمشابه
(که ساده تر هم بود)تقریبا” رتبه۷۵ رو بدست اورده +۴۰ نفر=۱۱۵ (به این مسئله هم باید توجه کنیم که از این۴۰نفر در شرایط کنکور استاندارد نیز حداقل۲۰ نفرشون خودبه خود رتبه بهتری از ما بدست می اوردندکه ان را نیز لحاظ نکردم..)پس چطور رتبه ما۲۰۰می شود

مرتضی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من خودم پارسال آزمایشی شرکت کردم، تخصصیم ۵۶ بود، زبان ۳۰ و استعداد ۲۵ و رتبه ام هم ۵۲ شد. برای روزانه های شریف و تهران و علم و صنعت و خواجه و پلی تکنیک هم دعوت به مصاحبه نشدم !!!! اما همون سال اونایی که دعوت شده بودن تخصصی هاشون تقریبا ۷۰ به بالا بود.

منم نگفتم دقیق ۲۰۰ میشه امسال این درصدا که. :D
گفتم بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ چون خیلی متغیره، مخصوصا ما که استعداد رو خراب کردیم احتمالش هست تراز خیلی کمی رو سر همین بیاریم.

مرتضی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من خودم پارسال آزمایشی شرکت کردم، تخصصیم ۵۶ بود، زبان ۳۰ و استعداد ۲۵ و رتبه ام هم ۵۲ شد. برای روزانه های شریف و تهران و علم و صنعت و خواجه و پلی تکنیک هم دعوت به مصاحبه نشدم !!!! اما همون سال اونایی که دعوت شده بودن تخصصی هاشون تقریبا ۷۰ به بالا بود.

منم نگفتم دقیق ۲۰۰ میشه امسال این درصدا که. :D
چون استعداد رو بدجوری کم زدیم یک تراز خیلی بالایی رو احتمالا سر همین از دست بدیم.
اون حد پایین رو به خاطر این گرفتم که امسال با آماری که گرفتم یک تعداد خیلی زیادی تخصصی رو بین بازه ۴۵ تا ۵۵ زده اند و اونوقت استعداد بشه عامل تعیین کننده !!!

sadegh-jamedat
فروردین ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اقا مرتضی خواستم بدونم که هزینه دکتری شبانه تو رشته خودمون چقدر در میاد…ایا وام میدهند .. چقدر…ایا با همان هزینه که می پردازیم خوابگاه میدن یا نه…واگه میدونید(چون ساکن تهران هستیدو دانشگاه تهرانی…..) میشه بگید که پارسال مثلا” شبانه تهران وتربیت مدرس وامیر کبیر تا چه رتبه هایی قبول شدند….

مرتضی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

هزینه شبانه مکانیک جامدات امسال ۵۵ میلیون در میومد برای چهارسال.
وام نمیدن ولی ترم اول رو ۶ تومان کامل میگیرن و ترم های بعدی رو قسط بندی میکنن !!!

برای دانشکده فنی تهران پارسال با رتبه ۷۵ هم شبانه آورده بود، هزینه خیلی بالاس هرکسی نمیزنه. برای خواجه و… هم مسلما تا ۱۰۰ و بالاتر هم شبانه میاری.

sadegh-jamedat
فروردین ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

نگفتید که خوابگاه می دهند به ما شهرستانیها یا نه …اگه میشه برام بپرسید..و اگه میدهند هزینش جداست یا با همین۵۵ تومنه..

sadegh-jamedat
فروردین ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

اره پارسال فرق می کرد من بدون اینکه یک کلمه بخونم و فقط با امادگی که از پاس کردن درسها داشتم از بس که سوالات ساده بودند ۴۲ تخصصی وزبان۲۷ واستعداد۱۵ زدم (از بس که سوالات ساده بودند..پارسال

مرتضی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  sadegh-jamedat

خوابگاه هر دانشگاهی فرق میکنه مهندس، تو دفترچه انتخاب رشته مینویسه. مثلا من میدونم دانشگاه تهران به شبانه ها هم خوابگاه میده و هزینه اش هم جدا هست که بسته به اتاق هاش فرق میکنه برید تو سایت هاشون نوشته ان. این ۵۵ میلیون فقط پول تحصیله.

شیرین
فروردین ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

با سلام.نتایج کنکور دقیقا چه روزی اعلام میشه؟ انشااالله هر چی خیره برای هممون همون بشه

مرتضی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

یکشنبه ۳۱ فروردین عصر.

شیرین
فروردین ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

تو سایت نوشته تا ۳۱ام. من این جور برداشت کردم که احتمال داره روزهای قبل از ۳۱ام هم نتایج اعلام بشه

دانشجو
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

سلام بچه ها. رشته های بورس خارج از کشور چیه؟ شامل مکانیک جامدات هم میشه؟ چه شرایطی داره؟ از کجا باید اطلاعات تهیه کنیم؟

مکانیک جامدات
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۶ ب٫ظ

سلام. بچه ها راسته که امسال قراره ظرفیت دکترا کمتر بشه؟ کسی میدونه برای شهرستان های روزانه حداکثر چه رتبه ای باید داشت و پذیرفته شد؟درصداشونو میدونید؟

مرتضی
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۵۴ ب٫ظ

والا پارسال هم ظرفیت خاصی نداشت.
تا رتبه ۱۷ دانشگاه تهران، تا رتبه ۲۲ دانشگاه شریف، تا رتبه ۳۲ دانشگاه علم و صنعت و تا رتبه ۳۷ دانشگاه خواجه نصیر برای مکانیک جامدات روزانه پر شده بودن.

شهرستان ها هم بستگی داره مثلا من خبر دارم فردوسی مشهد با ۹۰ و سمنان روزانه با ۱۰۰ هم دعوت شده بودن.

استعداد درخشان هم که جدیدا معدل لیسانس رو حداقل ۱۷ تعیین کرده مثل شریف و… کلا سر کاریم.

دنشجو
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آیا کسایی هم که ارشدشون رو دانشگاه آزاد خوندن و از نظر علمی، مقاله و معدل خوبند می تونند تو استعداد درخشان دانشگاه های سراسری شرکت کنند؟ سایتی واسه اطلاع پیداکردن از استعدادهای درخشان تمام دانشگاه ها و شرایطشون وجود داره؟

مرتضی
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دنشجو

نه یک سایت جامع وجود نداره.
برای هر دانشگاهی باید برین تو سایت خودش، بخش تحصیلات نکمیلی، استعداد درخشان.

مدارک مورد نیاز فرق میکنه.
اگر شرایط مقاله و معدل و زبان و…رو داشته باشین اینکه کجا درس خوندین محدودیتی برای ارسال مدارک و دعوت به مصاحبه استعداد درخشان ایجاد نمیکنه.
ولی تو مصاحبه دیگه باید دید افرادی که هستن چه قدر از شما بالاتر یا پایین تر هستند.

دانشجو
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آیا کسایی هم که ارشدشون رو دانشگاه آزاد خوندن و از نظر علمی، مقاله و معدل خوبند می تونند تو استعداد درخشان دانشگاه های سراسری شرکت کنند؟ سایتی واسه اطلاع پیداکردن از استعدادهای درخشان تمام دانشگاه ها و شرایطشون وجود داره؟

کنکوری
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

آقا مرتضی فکر می کنید رتبتون چند شه؟ مقاله چند تا دارین؟

مرتضی
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری

راستش معلوم نیست !!
تخصصی امسال خیلی مشکوک میزنه، کنفرانس ۳ تا دارم در کنار یک مقاله معمولی در ژورنال بین المللی. ولی isi ها جواب نمیدن و مارو سرکار گذاشتن !!

مکانیک جویای کار و علاقه مند به تحصیل
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

بجه ها ۱سوال شما از این که مکانیک خوندین راضی هستین؟ کارتون چطوره؟ اگه به گذشته برگردین بازم مکانیک جامدات رو انتخای می کنید؟ من خودم واقعا به این رشته علاقه داشتم و دارم و احتمالش هم هست که اگه با گذشته برمیگشتم دوباره همین رشته رو انتخاب میکردم، فقط الان از نظر پیدا کردن کار مشکل دارم. واقعا نمی دونم چه کار کنم و چطور پیدا کنم؟

مرتضی
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۰:۱۶ ق٫ظ

از اینکه مکانیک خوندم راضیم و از اینکه جامدات هم خوندم.
ولی از اینکه تو ایران جامدات خوندم به شدت پشیمونم !!! چون اونقدر که کار برای سیالات و تهویه و… هست برای جامدات نیست.
منم که زده بودم تو خط خزش و خستگی و شکست و ایران کلا تو این چیزا تعطیله.

جامداتی امیدوار
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۹:۲۳ ب٫ظ

بچه ها ناامید نباشید. من به صورت نسبی آزمون امسال رو با پارسال مقایسه کردم، به دلیل سوالات ناجور مکانیک پیوسته امسال، در مجموع میشه گفت که آزمون تخصصی امسال سخت تر از پارسال بوده و درصدها افت میکنند. استعداد تحصیلی هم به نظر میرسه تقریبا مثل پارسال باشه چون سطح سوالات تقریبا مثل پارسال بود. ضمنا بچه ها با توجه به اینکه زبان پارسال نمره منفی نداشت ولی امسال داشت. ارزش درصدای امسال بالاتر از پارساله. به منظور مقایسه نسبی درصدای زبانتون با پارسال از فرمول تقریبی زیر استفاده کنید: اگر درصد امسالتون x هست درصد معادل اون در آزمون پارسال میشه:
y= (3*x+100)/4
و اگر درصد پارسال برابر y باشه، درصد معادل اون در آزمون امسال میشه:
x= (4*x-100)/3

دانشجو
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

ممنون از امیدواریتون.این فرمولا رو چه جوری به دست آوردین؟ ولی ۱ چیزی هم هست شرایط زبان و استعداد از هر لحاظ مثلا سختی یا راحتی سوالات، زمان کم یا مناسب زبان و استعداد واسه همه امسال یک جور بوده وکلا درصدا نسبت به پارسال پایینه تو این دو درس. شما درصداتون چطور بوده(تخصصی و عمومی)؟

کنکوری
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

این خیلی خوبه که امیدوارین. انشالالله هر چی خیره. شما خودتون درصداتون چطور بوده؟راضی هستین؟

مرتضی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

جامداتی جان، امیدت منو کشته. :D
ولی به نظرم درک مطلب استعداد تحصیلی امسال خیلی داغون بود.
من ۵ تا درک مطلب زدم، یک ربع هم وقت گذاشتم، یکیش درست شد و ۴ تاش غلط !!!!!!

اوانیی که امسال درک مطلب نزدن یا کم زدن، درصد خوبی میارن ولی من که بد رقمه سرش ضرر کردم، ای کاش سر درک مطلب زبان این وقتو گذاشته بودم.

در مورد تخصصی هم اونایی که واسه رتبه خیلی خوب برنامه داشتن اگه پلی تکنیکی و شریفی نبودن، بد رقمه ضرر کردن ولی برای شهرستان ها به قول شما فرقی با پارسال نمیکنه.

کنکوری
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

سلام بچه ها. برای درس کانتینیوم با توجه با سوالات امسال که مربوط به مباحث پیشرفته بود چه منابعی رو پیشنهاد می کنین که برای آزمون سال آینده مطالعه کنیم؟ برای الاستیسیته چیو معرفی می کنید؟ لطفا اگه حتی لینک داونلود رو هم دارید قرار بدین. ممنون

مرتضی
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

متاسفانه مراجع مشخصی وجود نداره.
باید چند دانشگاه مطرح تهران هرچی منبع معرفی میکنن رو پیدا کنین چون همینا سئوال طرح میکنن.

برای کانتینیوم میس و لای و ردی و این کتاب مکانیک پیشرفته که معلوم نیست مال کجا هست !!

الاستیسیته هم ساد و یوگورال.
لینک دانلودش هم بگردین تو اکثر سایت ها هست.

مکانیک جامدات
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

آقا مرتضی شما فارغ التحصیل کدوم دانشگاه هستین؟ درصدای خودتون چند بوده؟

مرتضی
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

دانشگاه تهران، تخصصی ۵۰، زبان ۴۰، استعداد ۱۳ !!

جامدات
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

چه جالب منم دانشگاه تهران بودم استاد راهنمات کی بود چه ورودی بودی

مرتضی
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  جامدات

ورودی ۸۸ بودم، بعدش دو سال رفته بودم کار، با دکتر راستگو بودم.
شما چطور؟
درصدهای خودتون چطور بود؟

جامدات
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

منم با دکتر راستگو بودم ورودی ۹۰ بودم احتمالا تخصصی ۵۶ زبان ۰ استعداد ۲۰

کنکوری
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آقا مرتضی فکر می کنید رتبتون چند شه؟ مقاله چند تا دارین؟

مکانیک جامدات
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۰:۰۸ ق٫ظ

بچه ها خیلی ناراحتم. من روز کنکور و قبل کنکور چیزای ناراحت کننده برام پیش اومد و تمرکز لازم رو تو امتحان نداشتم. سر جلسه امتحان هم سوالا رو با این که امتحان شروع شده بود به ما دیر دادند. درصدام شد:
تخصصی ۴۰
استعداد۱۰
زبان۱۰
هیچ امیدی به قبولی ندارم

مرتضی
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۱:۱۱ ق٫ظ

قبول شدن رو که قبول میشین.
ولی خوب برای شهرستان ها دیگه. امسال کلا سئوالاش تخیلی بوده همه غافلگیر میشن نگران نباشین. کمتر از ۳ هفته دیگه هم نتیجه ها میاد.
توکل بر خدا.

مکانیک جامدات
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

خدا کنه آقا مرتضی .

مکانیک جامدات
فروردین ۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

با سلام. برای رشته مکانیک گرایش دینامیک جامدات کد ۲۳۲۲ با درصدهای زیر جه رتبه ای پیشنهاد میشه؟
تخصصی ۴۰
استعداد۱۰
زبان۱۰
خیلی استرس دارم

جامدات
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

من این متنو برا اعتراض به سوال ۴۲ نوشتم اگر کسی اعتراض به این سوال داشت از این متن استفاده کنه
با سلام
سوال ۴۲ تخصصی گروه مهندسی مکانیک (۲) طراحی کاربردی دینامیک جامدادات ۲۳۲۲، مشکل اساسی دارد هارمونیک دوتایی زمانی برابر صفر می باشد که نیروهای حجمی صفر باشد فارغ از این مورد تابع تنش به خودی خود معادله تعادل را ارضا می کند و از قرار دادن تابع تنش در رابط سازگاری هارمونیک دو تایی به دست می آید که عملا هم معادله سازگاری را ارضا می کند و هم معادله تعادل را ارضا می کند.
منبع کتاب سد ترجمه دکتر علی اصغر عطایی
صفحه ۱۵۱
در این کتاب این جمله آمده است
حال که معادله تعادل ارضا شد توجه خود را به معادلات میدانی باقی مانده در فرمولبندی تنش یعنی رابطه سازگاری معطوف می کنیم که پس از این متن معادله هارمونیک دوتایی به دست می آید. پس زمانی که هارمونیک دوتایی برقرار باشد باید هم معادله تعادل برقرار باشد و هم رابطه سازگاری که براساس دفترچه F گزینه ۳ درست می باشد که به اشتباه گزینه ۱ انتخاب شده است.

سوال در مورد کلیدها
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۷:۲۲ ب٫ظ

بچه ها سوال ۱۹ غلط نیست؟ اصلا معلوم نیست چی میخواد. مبهمه. تو سوال ۲۱ آخه نباید اول طراح بگه gij یعنی چی و قرارداد نماد گذاریش چی بوده؟ سوال ۲۰ و ۲۶ و ۳۰ هم من هر چی حساب میکنم جوابم تو گزینه ها نیست!!! نمیدونم من اشتباه میکنم یا سوال غلطه. من سوال ۲۰ رو با تعریفی که در صورت سوال ۱۹ آورده شده حساب میکنم اما جوابم یه چیز دیگست! تو سوال ۲۶ هم انگار یه ضریب یک سوم کمه! تو سوال ۳۰ چرا جوابش صفر میشه؟ منطقی نیست. کسی نظر در مورد این سوالا نداره؟

یه جامداتی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۴۸ ب٫ظ

آره سوالای ۱۹ و ۲۱ و ۲۶ که اصلا صورتش ابهام داره! اول باید پارامترا در صورت سوال تعریف شه. سوال ۱۹ و ۳۰ هم به نظر من هم جواب درستش تو گزینه ها نیست. باید اعتراض کنیم حذف بشن.

یه جامداتی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  یه جامداتی

آره سوالای ۱۹ و ۲۱ و ۲۶ که اصلا صورتش ابهام داره! اول باید پارامترا در صورت سوال تعریف شه. سوال ۲۰ و ۳۰ هم به نظر من هم جواب درستش تو گزینه ها نیست.

یه جامداتی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  یه جامداتی

ببخشید اصلاح میکنم:
آره سوالای ۱۹ و ۲۱ و ۲۶ که اصلا صورتش ابهام داره! اول باید پارامترا در صورت سوال تعریف شه. سوال ۲۰ و ۳۰ هم به نظر من هم جواب درستش تو گزینه ها نیست. باید اعتراض کنیم حذف بشن.

مرتضی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۵۳ ب٫ظ

دوست عزیز سئوالات ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ و ۲۴ و ۲۵ و ۲۶ اصلا مطابق با سرفصل های وزارت علوم برای درس مکانیک پیوسته نیست، یک نمادگذاری خاصه برای مکانیک پیوسته پیشرفته که جز پلی تکنیک هیچ جای ایران و حتی جهان تو مقطع ارشد تدریس نمیشه !!! اصلا مفاهیمش اون چیزی نیست که ما انتظار داریم و اگر سنجش شعور داشت این سئوالات رو حذف و اون استاد رو مورد نکوهش قرار میداد.

اما سئوال ۲۶ رو باید اعترض زد که چون نوع نمادگذاری رو مشخص نکرده، حذف بشه اینو همه بنویسن.

در مورد سئوال ۳۰ از روش تشابه غشایی پرانتل حل میکنن، صرفا یک چیز مفهومیه که چون شیب غشاها صفر در میاد، تنش پیچشی صفره !!

در مورد سوال 30
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

از فیزیک سوال به نظر میاد که جواب صفر نشه. مثلا در نزدیکی محل اتصال شاخه قائم با قسمت بیضوی، آیا واقعا تنش برشی صفره؟ بعیده.

مرتضی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

اثبات این سئوال تو یکی از مقالات تیموشنکو بود، که با تشابه غشایی پراندتل نشون داده بود که شیب حباب هایی که از دو طرف شاخه قائم بیرون میزنن صفر و در نتیحه تنش برشی صفره.

البته سئوال سختیه و کسی که نکته اش رو ندونه مسلما نمیتونه جوابی بهش بده.

به آقا مرتضی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

شرمنده میشه بگید کدوم مقالش؟ جالبه. جهت اطلاع خودم میخوام ببینم اثباتش چیه؟

مکانیک جامدات
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آقا مرتضی شما گرایشتون چیه؟ کدوم دانشگاه؟دانشجوی دکترا هستید؟

مرتضی
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

نه آقا دانشجوی دکترا کجا بود !!!
دانشجوی دکترا بودم علاف بودم کنکور بدم و حرص بخورم. :)
دینامیک جامدات بودم و هستم البته.

به جامداتیا
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آره سوالات درس مکانیک محیط پیوسته از سوال ۱۶ تا ۲۶ به جز سوال ۱۷ و ۲۲ و ۲۳ اصلا در سیلابس وزارت علوم برای این درس در مقطع کارشناسی ارشد نیست و مربوط به کانتینیوم پیشرفته مقطع دکتری است. قاعدتا این سوالات باید حذف شود. باید اینو تو اعتراض حتما بزنیم. اما از این بین، سوالات ۱۹ و ۲۱ و ۲۶ اصلا مبهمه و سوال ۲۰ جواب درستش تو گزینه ها نیست. اینا دیگه حتما باید حذف شه.

به مسئولین سنچش و وزارت علوم و جامداتیا
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

باید اعتراض بزنیم حذف شن. قرار بود منطبق با سیلابس وزارت علوم سوال طرح شه.

جامدات
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

منم به سوال ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۶ اعتراض کردم
اما سوال ۳۰ صفر می شود با توجه به تشابه غشایی یا آزمون تپه و ماسه در این نقطه صفر می شود.

علیرضا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۵۸ ب٫ظ

بچه ها کسی اطلاع داره این سیستم رسیدگی به اعتراض چطوریه؟
یعنی همه سئوالات رو توی یک درخواست باید نوشت، یا برای اعتراض به هر سئوال باید یک درخواست داد؟

نمیشه عکس و فرمول و… هم ضمیمه کرد، تا ۲۹ اسفند که بیشتر وقت نگذاشتن !!!!!!!!

امیرکبیر
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۱۳ ب٫ظ

کسی از امیرکبیریایی که خوب خوندن و زدن خبر داره چند نفرن؟ ببینیم تخصصی چند زدن؟ با توجه به اینکه کانتینیوم از اوتجا طرح شده ببینیم تا رتبه چند رو باید برای پلی تکنیکیا رزرو کرد؟ و آیا ما بقیه امیدی داریم؟

مرتضی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیرکبیر

صداشون در نمیاد اصلا.
فکر کنم دکتر فریبرز رو بردن یک شام مفصلی بدن که امسال همشون رو تک رقمی میکنه با این مکانیک پیوسته سئوال دادنش !!!

آقا این سیستم اعتراض به کلید سنجش هم هنوز درست راه نیفتاده که همینطوری کلی نوشته اعتراض کنین، نه ضمیمه عکسی، نه جایی برای انتخاب سئوال و…
سر کاری نیست؟؟!!

لینک اعتراض به کلیدهای دکترا 93 فعال شد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۰۶ ب٫ظ

http://request.sanjesh.org/NOETRequest/Login.aspx

دوستانی که اعتراض دارند اقدام کنند.

امیر
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۵۸ ب٫ظ

به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکترا سال ۱۳۹۳ می رساند، کلید اولیه سوالات بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است. این کلید اولیه غیر قابل استناد است پس از دریافت نظرات داوطلبان و صاحب نظران کلید نهایی سوالات تهیه و بر اساس آن کارنامه داوطلبان استخراج خواهد شد. در صورت تمایل می توانید حداکثر تا تاریخ ۹۲/۱۲/۲۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش http://www.sanjesh.org از طریق سیستم ارسال و درخواست نسبت به تکمیل فرمی که برای دریافت این نظرات آماده گردیده است اقدام نمایید. لازم به ذکر است نظرات داوطلبان فقط از طریق اینترنت دریافت خواهد شد و به موارد ارسالی از طریق دیگر رسیدگی نخواهد شد.

مرتضی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

این خبر رو از کجا آوردین؟
هنوز که سیستم ارسال اشکالشون مثل سیستم ارشد باز نشده که بشه شماره سئوال و نوع اشکال و… رو مشخص کرد یا عکس پاسخ صحیح رو ارسال کرد !!

الان صرفا یک بخش نظر داره، خیلی از سئوالا عکس و فرمول میخواد. چیکار باید کرد؟

امیر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

خبر را توی سازمان سنجش قسمت اعلام نتایج زده

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۳:۰۸ ب٫ظ

اعتراض سازمان سنجش در قسمت پاسخگویی اون سایت باز شد
هرکی اعتراض داره اعتراض کنه

مرتضی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ولی هنوز به اون شکل کامل باز نشده.
منظورم مثل اعتراض به کلید ارشد هست که رشته و دفترچه و سئوال رو ازت میخواد.
واسه امتحان ارشد ۹۳ رو ببینین، سیستم اعتراضش چطوریه.
تازه انگار دارن روش کار میکنن تا راه بیوفته، الان چیزی مشخص نیست.

مرتضی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۱ ب٫ظ

دوستان در مورد اون سئوال تنش هیدرواستاتیک نظرتون چیه؟
من هرجا نگاه کردم این تنش رو با دو اندیس یکسان کنار هم نشون میدن، یعنی نهایتا گزینه های ۱ یا ۳. اما کلید زده گزینه ۲ !!!
که یک اندیس بالا و یک اندیس پایینه.
در حالیکه اصلا نوع نمادگذاری مشخص نشده.

سوال بیخود
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

بابا این سوال باید حذف شه. آخه این یه قرارداده. ممکنه هر کتابی یه جور باشه. این چه کمکی به یادگیری مفاهیم داره…. طراح کانتینیوم خسته نباشه با این سوالش!!!!

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

سوال ۸ که مسخره کرده بازه تابع از -۲ تا ۲ هست نه -۱ تا ۱
استاد دانشگاه هم تا این حد ……..

مرتضی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

یعنی از -۲ تا -۱ تابع صفر و از -۱ تا ۱ تابع x و دوباره از ۱ تا ۲ صفره؟
اینجوری ممکنه جواب صفر بشه پس !!!!

باز خوبه دغدغه تون همین یک سئواله، من که سر خیلی از تعریفی ها به فنا رفتم و سنجش هم هنوز اعتراضو باز نکرده.
درک مطلب استعداد تحصیلی هم که یک نمره منفی تپل انداخت تو کاسه مون.
امسال سال خوش شانس هاست با این کنکور.

سوال 8
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

باید حذف بشه. اصلا واضح نیست.

جامدات
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۵۲ ق٫ظ

سلام ممرتضی جان
من تخصصی ۵۳
استعداد ۲۰
زبان ۰
رتبم به نظرت چند میشه

مرتضی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  جامدات

سلام.
تخصصی تون خیلی خوبه.
درصد های امسال شما مشابه ۵۳ پارساله با این تفاوت که پارسال زبان ۲۷ درصد مثل صفر الان بود، چون کسی همه گزینه هارو یک چیزی پر میکرد ۲۷ رو میاورد.

این درصدا پارسال رتبه تقریبا ۷۰ رو میاورد که امسال هم همینجوریه، ولی تو گرایش جامدات امسال خیلی وابسته به بچه های پلی تکنیکه، تقریبا رتبه های یک و تک رقمی رو به خاطر کانتینیوم درو میکنن اگر خوب خونده باشن.

تبدیل انرژی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

به آقا مرتضی
من تبدیل انرژی
تخصصی ۴۵
استعداد ۲۵
زبان ۰ زدم
بنظرت رتبم چند میشه؟ میشه امیدوار بود؟؟؟

مرتضی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

سلام.
به نظر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دیگه حداکثرش باشه.
روزانه های شهرستان هارو که شانس داری و شبانه تهران رو هم.
چون هزینه زیاده نمیزنه.

مثلا پارسال با رتبه ۱۱۰ شبانه دانشگاه تهران پذیرش گرفتن کسی نزده بود چون ۵۰ میلیون رو برای چهارسال هرکسی نداره.

تبدیل انرژی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

مرسی از راهنماییتان

در مورد کلید سوالات تخصصی جامدات
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

جواب سوال ۵ اشتباه است. گزینه یک صحیح است. سوال ۸ بایستی حذف شود. با هر تعریف ضریب a0 جواب صحیح یا -۱/۳ است یا -۱/۶ که هیچ کدام در گزینه ها نیست. سوالهای ۲۷ و ۳۱ و ۴۲ ابهام دارد بایستی حذف شوند. به ویژه در مورد سوال ۴۲ که گزینه های ۱ و ۳ هر دو می توانند درست باشند. چون تابع تنش ایری در ذاتش شرط صدق در معادلات تعادل را دارد از طرفی باید معادله سازگاری را ارضا کند. طراح منظورش را مبهم بیان کرده است. پاسخ سوال ۳۳ گزینه سه باید باشد. سوال ۳۸ بایستی حذف شود. در صورت سوال “دو سطح مرزی” ابهام دارد به نظر میرسد که اشتباه تایپی رخ داده و در نتیجه منظور درست منتقل نمی شود. بچه ها نظر بدبد اگر در مورد سوالی موافقید حتما اعتراض به سنجش بزنید. http://request.sanjesh.org/NOETRequest/Login.aspx

مرتضی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

سئوال ۵ درسته، تو اکثر کتاب های ریاضی مهندسی فرمولش هست، صورت کسر همواره در یک ۲ ضرب میشه.

سئوال ۸ هم اصلا نباید ضریب a0 رو حساب کرد، چون در تابع f صفره، انتگرالش هم صفره، تو سایت محمود کریمی که کتاب ریاضی مهندسی نوشته هم این نکته رو در جواب به این سئوال نوشته.

سئوال ۲۷ هم ۶ معادله ساختاری مستقل رو در اکثر مسائل نظیر پیچش به کار میبرن.

سئوال ۳۱ هم درسته چون از معادلات سازگاری در الاستیسته بر حسب کرنش فقط میان میدان تغییر مکان رو به دست میارن، به دست آوردن کرنش از معادله سازگاری کرنشی بی معنیه.

سئوال ۳۳ گزینه ۴ صحیح هست، چون اگه دامنه همبند نباشه اصلا بحث محیط پیوسته زیر سئوال میره.

سئوال ۳۸ رو باهاتون موافقم، غلطه.

سئوال ۴۲ رو باهاتون موافقم گزینه ۳ صحیح هست نه گزینه ۱ و باید اعتراض بشه.

اما این لینکی که معرفی کردین برای اعتراض نیست، هنوز سنجش لینک اعتراض رو باز نکرده فقط فعلا باید تو بخش درخواست ها ثبت نام کنید.
شما چند درصد زدین؟

اعتراض به کلید استعداد تحصیلی فنی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

تخصصی ۵۲ استعداد ۱۴ زبان ۹ درصد
چرا در سوال ۵ ضرب در ۲ میشه؟
خودش فرمول نوشته براش تو صورت سوال.

مرتضی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

درصدهات خوب هستن که. رتبه خوبی میاری.
من تو جداول فوریه نگاه کردم همشون e^-alxl رو نوشتن ۲a/1+w^2 دیگه جزئیات حلش رو در جریان نیستم !!
این سئوال بیشتر حفظی بود مثل تبدیل لاپلاس که چند حالتو باید حفظ باشیم اینم جز حفظی هاست.

پویا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آقا “مرتضی” نکته سوال همینجا بود. این جوابی که شما میفرمایید با توجه به تعریف اصلی تبدیل فوریه است (یعنی کران انتگرال باید از منفی بینهایت تا مثبت بینهایت باشه). در حالیکه در این سوال طبق تعریفی که از تبدیل فوریه آورده (یعنی کران انتگرال از صفر تا مثبت بینهایت) به نظر اگر گزینه ای بخواد صحیح باشه، گزینه ۱ شایسته انتخاب خواهد بود.

مرتضی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

پویا جان، با توجه به وجود lxl شما باید هم مقادیر مثبت x و هم مقادیر منفی x رو در نظر بگیرین.
اگر قدر مطلق در نظر گرفته نشه، دیگه نمیشه از زوج یا فرد بودن تابع استفاده کرد و سپس تبدیل لاپلاس رو نوشت.
هرچند تعریف تبدیل فوریه به این شکل هم اشتباهه.
یعنی بازه انتگرال از صفر تا بی نهایت هست اما یک بار برای e^ax و بار دیگر برای e^-ax اما با علامت منفی انتگرال از صفر تا بی نهایت.

تبدیل فوریه
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

نظر آقا پویا درسته. طبق تعریفی که در صورت سوال مدنظر بوده گزینه یک منطقی تره.

مرتضی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اصلا با تعریفی که در صورت سئوال وجود نداره نمیشه فرد و زوج رو تشخیص داد، چون X باید مقدار مفنی و مثبت رو اختیار کنه که بشه گفت تابع زوجه یا فرده !!! و بشه e^-iwx رو باز کرد وگرنه ترم سینوس هم باقی میمونه و کاری نمیشه کرد. باید تابع رو دو ضابطه ای کرد برای x های مثبت و x های منفی، اما برای X های منفی، مقدار انتگرال منفی در نظر گرفت.

سوال 8
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

ضریب a0 یعنی ترم ثابت سری فوریه. شما نمیتونی از ضریب a0 انتگرال بگیری بگی پس صفره. این طور باشه ضریب a0 همه توابع زوج صفره. چون انتگرال یک تابع فرد هستن که تابع فرد مزبور ضریب a0 اش صفر است. بدیهی است که اینگونه نیست.

مرتضی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سوال 8

من در حالت کلی نگفتم این قانون برقراره برای این تابع.
نوشتن فرمول سخته، به نظرم برین سایت محمود کریمی ریاضی مهندسی دکتری مکانیک رو جواب داده، اونجا بخونین نکته اش چیه.

مکانیک
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام. من به محمود کریمی ایمیل زدم که گفتن مطمئنا جواب سوال ۸ در گزینه ها نیست. میگفت که اون رو عجله ای نوشتم و بزودی اطلاع رسانی میکنم.

غلط های کلید تخصصی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

در سوال ۵ تعریفی که از تبدیل فوریه در صورت سوال آورده شده بازه انتگرال از صفر تا بینهایت است لذا گزینه یک صحیح است . در سوال ۸ برخی میگویند نکنه بازه منفی ۲ تا دو هست. اصلا واضح نیست بازه چیه؟ باید سوال حذف شه. پاسخ سوال ۳۳ گزینه سه باید باشد. درسته شرط لازم هست اما شرط کافی نیست حتی در صورت همبند ساده بودن دامنه.

مرتضی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۶:۱۴ ب٫ظ

دوست عزیز اگه بازه انتگرال از ۰ تا بی نهایت باشه اصلا نمیتونی حلش کنی.
چون در باره ۰ تا بی نهایت دیگه زوج و فرد مفهومی نداره که بخواهید اعمالش کنید و ترم سیسنوس رو حذف کنین و سپس لاپلاس بگیرین.

سئوال ۳۳ هم عینا تو ساد اومده که گزینه ۴ هست.

علی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اولا لزومی نداره حتما از تعریف زوج یا فردبودن استفاده شود. ثانیا خودش تعریف فوریه رو اینطور نوشته. نگفته که منظورم نصف تبدیل فوریه است.
میشه بگید کجای کتاب ساداومده؟ ممنون

مرتضی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اگه شما بازه انتگرالت متقارن نباشه، صحبت از فرد و زوج کردن بی معنیه، اونوقت نمیتونی بگی e^-lxl زوجه، بنابر این ترم سینوس مستتر در e^-iwx دیگه حذف نمیشه و نمیشه از تعریف تبدیل لاپلاس استفاده کرد.
اون تعریفی که از تبدیل فوریه نوشته ایراد داره، گزینه ۱ که اصلا نمیشه بهش رسید، هرچند لزومی نداشت اصلا تعریف تبدیل فوریه تو سئوال آورده بشه چنین تعریفی از تبدیل فوریه اساسا غلطه و به جوابی منجر نمیشه باید خودتون حل میکردین.

یک فایل پی دی افی که از ساد دارم صفحه ۱۵۱ هست، اینجا هم نمیشه چیزی گذاشت.

به جامداتیا امیر و مرتضی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۱۳ ب٫ظ

من تخصصی ۵۰ درصد زدم. استعداد ۱۵ درصد و زبان ۱۰ درصد. معدل موثرم ۱۷ و نیم هست. با توجه به شرایط سوالای امسال در مقایسه با پارسال، به نظرتون رتبم چند میشه؟

مرتضی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۲۸ ب٫ظ

بین ۸۰ تا ۱۰۰ به احتمال زیاد.
امسال به غیر از کانتینیوم تخصصی هاش مثل پارسال بود، اما خوب سوتی خورش زیاد بود.

همونطور که نوشته قبلیم گفتم، اگر اهل سوتی دادن نبودیم راحت باید بالای ۶۰ میزدیم تخصصی رو.
ولی خوب گذشته دیگه.

عمومی هم امسال زیاد تاثیر نداره چون ضریب جفتشون یک شده، یادمه ما تو کنکور ارشد هم زبان رو سفید میدادیم و تاثیری نداشت.

مرتضی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۴۲ ب٫ظ

جدیدا که سئوالارو نگاه میکنم زیاد هم سخت نبوده.
به نظرم ما که زیر ۶۰ زدیم زیاد سوتی دادیم.

احتمالش هست اونایی که اهل سوتی نیستن راحت بالای ۶۰ رو زده باشن، چون به غیر از اون سئوالات مسخره کانتینیوم و چندتا تعریفی مبهم، بقیه رو با خونسردی و تسلط میشد جواب داد.

متاسفانه فرصت رو از دست دادیم دیگه، بهتره تا فروردین قضاوت خاصب نکنبم من که اینقدر فکر کردم دیدم بیشتر دارم خودمو بهم میریزم.

مهرآسا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۰۸ ب٫ظ

با سلام

و آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان

سوالات زبان و استعداد رو چگونه ارزیابی
می کنید؟ من برای هر دو وقت کم آوردم.

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهرآسا

هر کدوم رو میخواستی بالا بزنی وقت برای اون یکی کم میاوردی.
اگر کسی زبان رو بیشتر میزد، استعداد کمتر و اگر کسی استعداد کمتر، زبان بیشتر.

همچنین هرکس درک مطلب استعداد رو نزده بیشتر سود کرده و صرفا تجسمی های استعداد رو زده و کل زبان رو زده.

میثم
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اقا مرتضی گرامی میشه بگید از بین دوستاتون بالاترین تخصصی که با این کلیددیدید چنددرصد واصولا فکر می کنید بالاترین درصد در تخصصی امسال چند درصد میتونه باشه.مثلا” کنکور ساده سال گذشته رو یکی از دوستای من که لیسانس رو رازی کرمانشاه با معدل ۱۲.۷ وارشد اصفهان با معدل ۱۷ بودبه صورت:تخصصی۶۸واستعداد۳۱ وزبان۳۵ زد که به خاطر پایین بودن معدل لیسانسش رتبه ۱۷ شد وفقط با یک مقاله داخلی تربیت مدرس قبول شدمی خوام بدونم پارسال که ۷۰ درصد تخصصی رو می شد زد امسال درس خوانهای دانشگاهتون چطورین(بین۶۰تا ۷۰ یا بین ۵۰ تا۶۰….

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

امثال اکثریت بین ۵۰ تا ۶۰ هستند، اکثریت اونایی که خوندن رو ازشون پرسیدم و درساشون هم خوب بوده بین ۵۰ تا ۶۰ زدن.

ولی خبرها حاکیه پلی تکنیکی ها بالای ۷۰ هم دارن به خاطر همون مکانیک پیوسته.
در کل به نظر میاد امسال نقش عمومی و معدل یک کم بالاتر باشه.

میثم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

میشه بگید هر دسته حدود چند نفرن (بین ۵۰-۶۰ وبین ۶۰-۷۰و …زیرا امسال شهرستانی ها (حتی شاگرد اولا هم خیلی خوب امتحان ندادند(حداقل دو سه دانشگاه رو خودم در جریانم …

میثم
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۱۵ ب٫ظ

اصلاح می کنم ساد صحیح است نه سد.
اقا مرتضی شما که شهرهای غیر تهرانی رو نمیرین لطفا” اولین انتخاب زیر تهرانهاتون رازی کرمانشاه باشه تا بدین وسیله یکی از رقیبای من بپر ونیاد مصاحبه۰لطفا” یک ماه دیگه این قضیه یادت باشه.مطمئنم که با این درصدهات حتماگ به ۲تادانشگاه اخر تهران دعوت میشی(چون من سال گذشته کلا”۳ روز مطالعه کردم ودرصد تخصصی هام ۴۲.۳ شد (اینقدر ساده بود)ولی امسال دو ماه اخر رو در بعد ازظهرروزی۲ساعت(صبح ها سربازم)و یک هفته اخر هم روزی ۸ ساعت خوندم وبا این کلید۴۰ درصدتخصصی و۱۵درصد استعدادو۰درصد زبان زدم وامیدوارم که یه ۱۴۰ بشم ورازی کرمانشاه قبول شم..مطمئن باش رتبت از پارسال بهتر چون از همه درسها یه چیزی زدی ومعدلت هم بالاست و ترازت نمیشکنه.. به نظرت رتبم چند میشه(اگه کلیدرو در مورد سوال ۴۲ درست کنن واحتمالا” سوال ۲۷هم اصلاح بشه..که درصدم میره بالاتر هم..

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

اگه رقیبتون رتبه اش از شما بالاتر باشه، من قبول شم و اون قبول نشه، که بازم اون نمیاد که. :D

سئوال ۲۷ چیش باید اصلاح بشه؟

میثم
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

از ۶ معادله سازگاری سه تاش مستقلند (کتاب سادترجمه دکترعلی اصغر عطایی صفحه ۴۴)

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

شما مسئله پیچش رو نگاه کنین.
برای حلش از ۶ معادله سازگاری کرنش استفاده کرده.

سازگاری ها مثل ارتباط کرنش و تنش ۶ تا هستند، هر مسئله ای که میخواد کامل حل بشه از ۶ تاش استفاده میشه، منظور این کتاب ها چیز دیگری هست چون عموما توام برش و کشش نداریم.

بهترین نمون مسئله پیچش هست که هر ۶ تا بدون وابستگی استفاده میشن.

میثم
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۶ ب٫ظ

منظورم از کتاب سد (کتاب الاستیسیته سد ترجمه دکتر علی اکبر عطایی)انتشارات علمی وفنی است.

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

سئوال ۴۲ باید گزینه ۳ باشه چون هم تابع تنش و هم سازگاری به تابع تنش ایری ربط دارن.

کسی عکسی از کتابی چیزی داره برای سنجش ارسال کنیم؟

میثم
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اثبات این مطلب (سوال۴۲ گزینه۳ )در صفحه ۱۵۱ از کتاب سد اومده است.که در ان از تعادل و سازگاری برای اثبات این معادله استفاده کرده است.

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

یکجوری پس باید عکس بگیریم و برای سنجش ارسال کنیم، چون ما برای ارشد کار شمابه کرده بودیم و اثر داده بودن و نمره مثبتش رو داده بودن.

خیلیا این سئوالو نزدن حداقل ما که زدیم نمره مثبت بگیریم نه نمره منفی.
منم تو ساد نگاه میکنم ببینم کجاش هست صفحه ۱۵۱ پس.

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

سوال ۴۲ باید حذف شه چون ابهام داره. تابع تنش ایری در ذات تعریفش از تعادل استفاده کرده و در لاپلاسین نیز باید صدق کند. ابهام دارد چون معلوم نیست منظور این است که صرف صدق در رابطه کافی است یا تعریف هم باید ارضا شود.

ARG
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

دقیقا حرفت درسته.من عین این موضوع رو توی جزوم دارم و عینا استادم ذکر کرده که برقراری این معادله شامل برقراری هم معادلات تعادل و هم سازگاری میشه.اما کتاب در دسترسم نیست

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

دوستان من فکر میکنم که جواب سوال ۸ میشه ۱/۱۲- نه صفر. نظرتون چیه؟؟

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اگر بخواهین از x انتگرال بگیرین جواب -۱/۶ میشه، اما در اینگونه سئوالات باید از سری فوریه x انتگرال گرفت نه خود تابع x.

که چون مساحت زیر منحنی a0 در تابع صفره، پس از انتگرال گیری خودش هم صفر میشه.

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اگه فرم سری فوریه رو بصورت f(x)= a0+ sum( An cos(npx/L)+ Bn sin(npx/L)) بنویسیم، جواب a0 میشود ۱/۱۲-. داخل خیلی از کتابها به این فرم نوشته شده….

دانشجوی معترض
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

چه ربطی داره a0 مفهوم داره. ترم اول در سری فوریه. شما نمیتونی فقط از a0 انتگرال بگیری. سوال باید حذف شه. جواب صحیح که -۱/۶ هست در گزینه ها نیست.

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۴۷ ب٫ظ

در هر صورت جواب یا -۱/۶ هست یا -۱/۳ که هیچ یک در گزینه نیست. سوال باید حذف شه

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آقا مرتضی استدلالت غلطه. سوال باید حذف شه یا جواب -۱/۳ هست یا -۱/۶ که در گزینه نیست. a0 مفهوم داره ترم اول سری.

مکانیک ساخت و تولید
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

منم موافقم
سوال اشتباهه
-۱/۱۲ نزدیک تره
اعتراض کن به سازمان سنجش

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

عرض کردم که نباید از خود X انتگرال بگیرین، باید از سری فوریه x انتگرال بگیرین، چون اون بازه تناوبی برای X تعریف نشده نه انتگرالش.

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

دوست عزیز، تابع f برحسب x است و با انتگرالگیری تابع g با یک مقدار ثابت مثل c بدست می آید که شرط مرزی و فرمول برای مقدار ثابت بدست می آید ۱/۱۲-. والسلام….

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ضمنا از تابع فوریه انتگرال میگیریم که یادم رفت بگم و بازم ۱/۱۲- میشه…

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

میشه بفرمایید ۱/۲ انتگرال از -۱ تا ۱ تابع x^3/6-1/3 چطوری -۱/۱۲ میشه !!!!!!
من که هرچی انتگرال میگیرم -۱/۶ در میاد، نمیدونم شما چطوری دارین انتگرال گیری میکنین که به -۱/۱۲ میرسین.

شما فرمول ضریب a0 رو چی میگیرین؟؟

تبدیل انرژی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

بله، اینی که شما بدست می آورید(۱/۶-) ۲a0 است که باید تقسیم بر ۲ بشه دوست عزیز، البته اگه فرم سری فوره رو به شکل f(x)= a0+ sum( An cos(npx/L)+ Bn sin(npx/L) درنظر بگیریم که مطمئنا نظر طراح همین فرم بوده اگه نگا اکثر کتابا هم کنید به همین فرم نوشته شده…

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

مهندس جان میشه فرمول همین a0 که میگی رو بنویسی.
چون دقیقا داری ضرایبش رو برعکس میگی !!!

تو یکسری از کتب ما a0 داریم و تو یکسری از کتب a0/2 که a0 رو تعریف کردن ۱/۲L انتگرال از -L تا L تابع .

شما تعریفتون از a0 رو میشه بفرمایید؟

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

منظورش همون a0 هست…

تبدیل انرژی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

a0 نه a0/2…

جامدات
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

جوابش صفر میشه

جامدات
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۵۸ ق٫ظ

من تخصصی ۵۶ زدم
استعداد ۱۳
زبان ۰
خراب کردم
پارسال
تخصصی ۵۰
زبان ۳۰
استعداد ۱۷
رتبم شد ۹۴
فردوسی رو اوردم نرفتم مصاحبه
به نظرتون رتبه پارسالم رو میارم

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  جامدات

خراب نکردی، فقط زبانت کم شده که اونم بستگی به تراز داره و درصد دیگران که اگه اکثرا کم زده باشن، شما رتبه ات از پارسال هم بهتر میشه چون تخصصیت خیلی خوبه.

میثم
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام اقا مرتضی من مطمئنم که شما با این درصدهای خوبت وبدلیل سخت بودن سوالها حاقل به تربیت مدرس وخواجه نصیر می رسی.. خواهشا” بگو کجا درس خوندی ومعدلت چندو رزومت چطور

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

من پارسال درصدام به غیر از زبان همین حدود بود و تازه استعدادم بیشتر بود، اما رتبه ام ۵۰ شد و خواجه رو هم نیاوردم !!!!
معدل ۱۷.۷ دانشگاه تهران.
رزومه هم دوتا کنفرانس بین المللی فعلا با یک سابقه کار تو شرکتی معتبر، مقاله isi فعلا اکسپتش نیومده.

ARG
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۸:۳۶ ب٫ظ

تخصصی: ۳۷.۷
استعداد: ۳۰
زبان: ۲۶.۶
امیدی هست؟؟؟!آیا؟

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ARG

بله برای اکثر شهرستان ها امید دارین.
مثل سمنان و اهواز و همدان و اصفهان و…

ARG
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

تا چه رتبه ای احتمال قبولی هست؟
فردوسی تا چند میگیره؟

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ARG

فردوسی تا ۹۰ هم فکر کنم گرفته باشه، تا رتبه ۱۶۰ هم احتمال قبولی هست، البته واسه روزانه.
شبانه که تا ۲۰۰ و خرده ای هم قبول شدن چون تو مصاحبه امتیازشون بالا بوده.

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۸:۰۴ ب٫ظ

سازمان سنجش کلید اولیه را اعلام کرد.

درصد های من بر اساس این کلید شد :

استعداد : ۱۳.۳۳
زبان : ۴۴.۴۴
تخصصی : ۵۳

فکر کنم دیگه به قبولی در تهران نرسم، حیف یک سال وقتی که گذاشتم.
از اون استاد کانتینیوم هیچ وقت نمیگذرم.

میثم
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام مطمئنم که سوال ۲۷ گزینه ۱ درسته(کتاب الاستیسیته سد رو فصل کرنش وتنش رو نگاه کنید(سه معادله مستقل)

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

سه معادله مستقل برای کرنش نرمال هست.
سه معادله مستقل هم برای کرنش برشی.
این مطلبی که شما میفرمایید درباره کرنش های نرماله، اما این سئوال کرنش نرمال و برشی رو با هم گفته چون چیزی مشخص نکرده.

میثم
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اگه صفحه ۴۴ از کتاب سد رو نگاه کنیدعینا”(می توان نشان داد که این شش معادله مستقل از یکدیگر نیستند وقابل کاهش به سه رابطه مستقل مرتبه ۴ هستند)لطفا” اقا مرتضی نگاه کن وبعد نظرت رو بگو….در مورد سوال ۴۲ هم در صفحه ۱۵۱ از کتاب سد اول از معادله تعادل شروع کرده وسپس سازگاری بر حسب تنش را وارد کرده یعنی گزینه ۳ درست است.چطور می تونم این مطلب رو عینا” به سازمان سنجش بفرستم واعتراض کنم…

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

دیدم ولی با توجه به این رابطه ای که این سئوال داره، مرتبه دو ها منظورش هست.

یعنی کرنش های xx , yy , zz و کرنش های برشی xy , xz , yz اینی که شما میگین رو با این روابط نمیشه نشون داد.

البته من این رو توی الاستیسته یوگورال دیده بودم که ۶ تا گفته و توی کانتینویم reddy.

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

اصلا سوال ابهام داره باید حذف شه

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

به نظرم تهرانو میاری زبانت خیلی خوبه معدلتم که بالاست. امسال سخت تر از پارسال بود.

میثم
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۷:۵۵ ب٫ظ

کلیدا رو زدن برید ببینید چه کار کردید ودرصد بگیرید

amir
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۲:۴۸ ب٫ظ

میشه اگر کسی اون هشت تا سوال کانتینیوم که عباراتی بود که اندیس هاش بالا و پائین به صورت ترکیبی قرار داشت و توابعی به شکل تابع گاما توش داشت رو یاد داشته و تو کنکور زده بگه از کدوم دانشگا هست و از کدوم منابع این ها رو مطالعه کرده؟آخه من هم کتاب Mase رو دار هم Reddy ولی تو هیچ کدوم این سرفص نیستش؟؟؟؟ واقعا سر کنکور جیرم در اومد.(((

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  amir

این سئوالات از مکانیک پیوسته پیشرفته هست.
مربوط به دوره دکتری.
تنها در دانشگاه پلی تکنیک تدریس میشه و فقط و فقط توسط یک استاد مثلا مطرح.

امثال پلی تکنیکی ها رتبه های برتر رو درو خواهند کرد و به طرز بدی به ضرر همه دانشجویان سایر دانشگاه ها میشه.
باید اعتراض به سنجش بزنیم که این مطالب رو فقط یک جا درس میدن.

amir
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

پس خواهشن همه اعتراض بزنیم و به دوستانی هم که شرکت کردند اطلاع بدیم.اینطوری واقعا نامردیه.من همیشه اول کار میرفتم سراغ محیط پیوسته.اما امسال با دیدن نه یکی نه دوتا بلکه هشتا سوال از این قسمت با توجه به اینکه همیشه روی محیط پیوسته حساب ویژه ای باز می کردم واقعا تمام فکر و ذکرم سر جلسه به هم ریخت.تمام انرژیم گرفته شد. تا آخر جلسه همش بهش فکر می کردم.

دانشجوی معترض
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

دکتر فریبرز کانتینیوم درس میده و سوال داده؟

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۰۰ ق٫ظ

احتمالا ایشون داده.
ولی خوب پرس و جو که شده از دانشگاه پلی تکنیک امسال سئوالات کانتینیوم طراحی شده.

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

امسال رتبه های خوب امیرکبیری اند. خیلی نامردیه.

پویا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  amir

آقا amir شما اهل مشهدی؟ فکر کنم همشهری هستیم.

amir
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  پویا

آره مشهدی ام.)

میثم
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  amir

شما بعد از کلید درصدهات چطوره خبری ازت نیست

amir
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۲:۴۵ ب٫ظ

زبان و ریاضی و الاستیسیته خیلی خوب بود.من همه ریاضی ها رو بر خلاف سال های قبل زدم.اما کانتینیوم که من واقعا مسلط هستم روش رو خیلی ناراضی بودم.آخه ۸تا از سوال ها مربوط به کانتینیوم غیرخطی بود و وقتی از استادم پرسیدم و سوال هارو بهش نشون دادم گفت اصلا این جزء سیلابس “ارشد” نیست احتمالا این طراح خودش به شاگرداش کانتینیوم غیرخطی درس میده و توی کنکور هم آورده.چون کلا کانتینیوم درس آسونی هست و اینجوری خیلی بی انصافی هستش.با این اوصاف من بین
۴۵ تا ۵۰ تخصصی
۳۳.۳ استعداد
و بین ۴۵ تا ۵۰ زبان زدم
رتبه دو دانشگاهم هستم با معدل ۱۸.۵
نمی دونم امکان قبولیم هست یا نه؟

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  amir

امکان قبولیتون که صد در صد هست.
من مشابه این درصدارو پارسال داشتم رتبه ام ۵۰ بود.
ولی با توجه به ظرفیت محدود، به دانشگاه های تهران و شریف و پلی تکنیک و خواجه و علم و صنعت دعوت نشدم، البته برای دوره روزانه.

فقط اگه اون بخش الاستیسیته غیرخطی حذف بشه شانسی هست وگرنه امسال هم شانسی نداریم. :(

amir
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

از نظر شما امسال از پارسال آسون تر بود یا سخت تر؟؟
آخه من پارسال درصدهام دو برابر پیارسال بود(من از همون سال اول ارشد هر سال شرکت می کردم)ولی بلعکس رتبم خراب تر شد.پیار سال همه درصدهام با توجه به اینکه تازه ترم دو بودم همه بین ۲۰ تا بود و رتبم شد ۱۲۵ ولی پارسال با اینکه بهتر زدم و درصدام بین ۳۰ تا ۴۰ بود همش شدم ۲۲۵!!! نمیدونم امسال با این درصدها چی میشه؟باز شاید بقیه بهتر زده باشند و دوباره….(

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  amir

به نظرم تخصصی امسال به غیر از ریاضی از پارسال خیلی بدتر بود.
هم نکات ریز بیشتر توش داشت هم ۸ تا مکانیک پیوسته بی در و پیکر داشت.
من پارسال ۵۰ شد رتبه ام ولی نرفتم چون میخواستم تهران برم، اما با این وضعیت فکر کنم رتبه پارسال هم به دست نیاد.

امثال پلی تکنیکی ها رتبه هارو میگیرن، کلاه گشادی سرمون رفت.

amir
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۲:۴۳ ب٫ظ

زبان و ریاضی و الاستیسیته خیلی خوب بود.من هماریاضی ها رو بر خلاف سال های قبل زدم.اما کانتینیو که من واقعا مسلط هستم روش رو خیلی ناراضی بودم.آخه ۸تا از سوال ها مربوط به کانتینیوم غیرخطی بود و وقتی از استادم پرسیدم و سوال هارو بهش نشون دادم گفت اصلا این جزء سیلابس لیسانس نیست احتمالا این طراح خودش به شاگرداش کانتینیوم غیرخطی درس میده و توی کنکور هم آورده.چون کلا کانتینیوم درس آسونی هست و اینجوری خیلی بی انصافی هستش.با این اوصاف من بین
۴۵ تا ۵۰ تخصصی
۳۳.۳ استعداد
و بین ۴۵ تا ۵۰ زبان زدم
رتبه دو دانشگاهم هستم با معدل ۱۸.۵
نمی دونم امکان قبولیم هست یا نه؟

محمد صادق
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  amir

اگه این درصدهات تا روز۵شنبه دست نخورن(کلید که اومد)خیلی خوب زدی چون هم استعداد وهم زبان وهم تخصصی وهم معدل قابل قبولی داری.صد درصد زیر۲۵ میشی(حتی شاید زیر۱۵ )لطفا جواب سوالهایی که زدی واگه نرسیدی حداقل ریاضیاتو بزار برام..

amir
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۲:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد صادق

اینا رو با احتمال ۳ گزینه غلط که منجر به حذف یک جواب صحیح دیگه هم بشه گفتم.استعداد رو مطمعنم ۱۰ تائی که زدم درسته و با خیلی از بچه ها چک کردم بقیه هم اگر همه درست باشه تخصصی ۵۸.۸ و زبا ۵۵.۵ زدم.اگگرررر درست باشه
۵۶-۲
۵۹-۱
۶۰-۱
۶۹-۴
۷۰-۱
۷۱-۳
۷۲-۴
۷۳-۱ یا ۲ یادم نیست دقیق
۷۴-۱
۷۵-۳
ریاضی هم به جز سوال ۱ که چندتا از بچه ها می گفتن ۱ میشه و بعضی می گفتن ۳ میشه بقیه رو مطمئنم تقریبا با چند نفر چک کردم
۱-۳
۲-۲
۳-۳
۴-۳
۶-۴
۸-جوابش ۶/۱- می شد و تو گزینه ها نبود!!؟
۹-۴
۱۰-۱
۱۱-۳
محیط پیوسته به جز ۲۲ بقیه تقریبا مشترک بود بین همه
۱۲-۱
۱۳-۱
۱۴-۲
۱۵-۳
۱۷-۱
۲۲-۳
۲۸-۴
۲۹-۱
الاستیسیته بین ۳۲ و ۳۷ و ۴۲ که بین بعضی ها اختلاف بود بقیه مشترک بود باز
۳۰ رو نزدم ولی استادم گفت ۴ میشه
۳۲-۳
۳۴-۲
۳۵-۲
۳۶-۱
۳۷-۳
۳۹-۲
۴۲-۳
۴۴-۴
۴۵-۴

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  amir

سئوال ۱ مک لورن گزینه ۱ میشه، بعد از بسط sinz دوباره به جای z ها باید sin گذاشت و دوباره بسط داد که به گزینه ۱ میرسیم.

سئوال سه هم گزینه ۴ میشه، چون به جای coshz باید نوشت cosiz و سپس انتگرال حساب کرد.

سئوال ۸ هم جوابش نیست، ولی احتمالش هست صفر بشه اگر بازه انتگرال گیری عوض بشه.

سئوال ۲۲ هم گزینه ۴ هست، چون پس از ساده سازی، نیروهای حجمی حذف میشن.
f=pa که سمت چپ هم همین ایجاد میشه.

سئوال ۳۰ هم ۴ میشه، با کمک تشابه غشایی پراندتل، اونجا شیب صفره.

بقیه سئوالات تخصصی هم فکر کنم درست زدین.
البته من خودم هم سوتی زیاد دادم جاهایی.
فکر کنم امسال تخصصی رو اکثرا اول فکر کنن بالا زدن، اما نهایتا به زیر ۵۰ برسن.

amir
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

ممنون از راهنمائیت
امیدوارم بقیه اش درست باشه

amir
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آره ۳ رو اشتباه تایپ کردم ۴ میشه جوابش
۱ رو هم با شما موافقم
اما ۲۲ رو فکر کنم همون ۳ درست باشه
حالا فردا انشالله مشخص میشه

محمد صادق(یه سرباز اهل مطالعه)
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۷:۵۰ ب٫ظ

سلام اگه میشه بگین ارشدولیسانس کجا بودین وبرای این ازمون چند ماه وچگونه مطالعه کردین..

به پی اچ دی تست
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

من ۵۰ درصد تخصصی زدم اما عمومی خراب کردم فکر میکنم به طور متوسط هر کدوم از زبان و استعدادو ۱۵ درصد زدم. بچه ها بگن چطور زدن؟