مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده

تصویب آیین نامه جدید پذیرش دکتری بدون آزمون

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آیین نامه جدید پذیرش دکتری بدون آزمون داوطلبان استعداد درخشان  از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

به گزارش پی اچ دی تست ، در مهم ترین تغییر ارائه شده در اصلاحیه جدید آیین نامه پذیرش بدون آزمون دکتری، نمره زبان از حالت الزامی خارج شده  است.

در این آیین نامه آمده است : پیرو ابلاغیه شماره 67272\21 مورخ 93/4/18  موضوع آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره تحصیلی دکتری ، اصلاحات آیین نامه مذکور که در تاریخ 93/11/26 شورای هدایت استعدادها درخشان بازنگری و تصویب شد برای اجرا ابلاغ می شود ، بدیهی است سایر مفاد مندرج در آیین نامه کماکان به قوت خود باقی است .

اصلاح ماده 1 : دانشگاه اختیار دارد حداکثر معادل بیست درصد از ظرفیت پذیرش با ازمون شیوه آموزشی – پژوهشی دوره روزانه دکتری خود را در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل و مورد  تایید وزارت ( یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد داخل که تا پایان شهریور ماه سال درخواست پذیرش ، دانش آموخته شوند ) را به صورت مازاد بر ظرفیت ، با رعایت شرایط زیر ، پدذیرش کند :

1-1 : بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد

2-1: کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست

3-1 : داشتم میانگین کل 16 در دوره کارشناسی و میانگین 17 (بدون احتساب نمره پایان نامه ) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره های مذکور طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ).

4-1 : کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان (MCHE یا معادل آن در سایر آزمون ها ) قبل از آزمون جامع دکتری ( مطابق با ایین نامه دوره دکتری مصوب وزارت )

5-1: نحوه امتیاز دهی به داوطلبان در هریک از ردیف های جدول ارزیابی ، طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود که لازم است قبل از ثبت نام متقاضیان ، از طریق فراخوان دانشگاه به اطلاع همگان برسد.

اصلاح ماده 2 :دانشگاه می تواند فقط یک بار تا اول شهریور ماه هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط، اقدام نماید. اسامی پذیرفته شدگان باید همراه با جدول تکمیل شده ارزشیابی برای هریک از داوطلبان ، توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تایید سازمان مذکور است .

دانلود آیین نامه جدید پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان

ثبت‌نام
باخبرم کن!

155 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
راضیه
فروردین ۷, ۱۳۹۶ ۸:۴۹ ب٫ظ

دوستان عزیز چه رشته هایی می پذیرد ?

بهرنگ
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۱۵ ق٫ظ

کسی اطلاع نداره چرا دانشگاهها ضریب همترازی رو اعلام نمی کنند؟

پرنیان
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۴۷ ق٫ظ

سلام دوستان ببخشید منظور از دانشگاههای وابسته به دستگاههای اجرایی در اطلاعیه دانشگاه اصفهان و وابسته به نهادها و سازمانها در اطلاعیه دانشگاه صنعتی اصفهان چیه؟ توروخدا یکی جواب بده.تربیت دبیر شهیدرجایی تهران چجوریه

AL
بهمن ۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

سلام من معدل کاردانی ام ۱۳.۹۶ و معدل کارشناسی ناپیوسته ام ۱۶.۹۸ و معدل ارشدم ۱۷.۸۸ می باشه و ۷تا مقاله علمی – پژوهشی و ۳ تا ISI دارم با توجه به اینکه معدل کاردانی ام پایین می باشه می تونم بدون کنکور اقدام کنم؟

هستی
دی ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۸ ق٫ظ

سلام میشه کمکم کنید آیاشامل استعداددرخشان هستم یانه.بامعدل ۱۶/۵دانشگاه اصفهان لیسانس گرفتم وبا۱۹/۵ارشدرادرغیرانتفاعی گذراندم شهریور۹۴ فارغ التحصیل شدم.کسی می تونه بگه بااین شرایط ،کجامی تونم برای دکتری بدون آزمون اقدام کنم.ممنون

tta..
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  هستی

سلام چون ارشد غیرانتفاعی هستی نمیشه دانگاه دولتی شرکت کنی.

استعداد درخشان
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ

سلام من دانشجوی استعداد درخشان هستم که در مصاحبه دکتری شرکت کردم و بالاترین امتیاز رو در رشته ام کسب کردم اما متاسفانه دانشگاه به دلیل این که امتیازم به ۷۰ نرسیده بود، اسم من را برای وزارت علوم ارسال نکرد و در نتیجه پذیرفته نشدم. آیا کسی می دونه راهی وجود داره که این مساله حل بشه؟ خاهشا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

نسیم
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ

من الان ترم ۴ ارشد هستم ان شالله تا آخر شهریور دفاع می کنم ولی اگه منتظر جواب مقاله پایان نامه ام بمونم راحت یه ترم دیگه فارغ التحصیل میشم اگه شرایط معدل و …رو داشته باشم میتونم به عنوان استعداد درخشان از دانشگاه غیر انتفاعی شرکت کنم؟
و اینکه زمان فارغ التحصیلیم به زمان دفاع از پایان نامه ام مربوط میشه یا کارهای فارالتحصیلی که می کنم؟

مظلوم
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ب٫ظ

خواهشا رتبه رو لحاظ کنید تا حق این همه آدم ضایع نشه ب قول یکی از دوستان خب تو بعضی رشته و کلاس ها همه افراد شرط معدل رو دارن

سارا
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۱۸ ب٫ظ

میتونم بپرسم معدل ۱۶ و ۱۷ کجاش استعداد درخشان هست؟ این آیین نامه حق تموم رتبه اولیا رو ضایع کرد و خب خیلی ها را شامل کرد، وزارت علوم در قبال این همه تغییرات ناگهانی باید پاسخگو باشه

یکتا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی میدونه داوطلبان دکتری(آزمونی ها) چند امتیاز باید بیارن تا معرفی بشن به سنجش؟؟؟؟ آخه برا استعدادهای درخشان حدنصاب ۷۰ امتیازه!!!!

سپیده
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ق٫ظ

سلام دوستان
در ایین نامه استعداد درخشان، قسمت امتیازات آموزشی برای دانشگاه محل تحصیل (ارشد ۵ امتیاز) کارشناسی (۶ امتیاز) تعریف شده.
این امکان هست که همه دانشگاه ها یک امتیاز خاص رو برای این دو قسمت تعریف کرده باشن (مثلا به طور کلی ۱ امتیاز بدن)؟؟؟؟؟ همچین چیزی ممکنه؟؟؟؟ یا هر دانشگاهی امتیاز خاص خودش رو داره؟؟

یکتا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام.
کسانی که دانشگاه اسمشون رو به سازمان سنجش اعلام میکنه اما امتیازشون ۷۰ نیست تکلیفشون چیه؟؟؟؟ لطفا توضیح بدید.
مرسی

امید
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  یکتا

سلام.
ظاهرا هر دانشگاهی اسامی پنج نفری که بالاترین امتیازها رو کسب کردن برای بررسی به سنجش می فرسته. ممکنه هیچکدومشون هم امتیاز ۷۰ رو کسب نکنن. حالا من نمیدونم این ارسال اسامی چه معنیی میده. دوستان خواهشا اظهار نظر بفرمائید.

لطفاراهنماییم نمایید!!!!
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ

سلام دوستان:تابستان وقت خوبی دارم یعنی کلا بیکارهستم.معدل لیسانسم پایین (۱۳/۴۰)ازیکی ازدانشگاههای تراز اول کشورومعدل فوق لیسانسم خوب است ۱۸/۲۰ازدانشگاه آزاد،سفت وسخت به دنبال دکتری هستم خیلی دلم می خواددولتی قبول بشم مقاله ومدرک زبان ندارم،حقیقتش استعدادش را دارم وهمچنین اراده ام عالی است.اما ازآینده وحشت دارم به خاطر معدل پایین دردوره لیسانس ،می ترسم بعدازسالها تلاش وزحمت تواین زمینه برای استخدام درمراکزعالی با مشکل مواجه بشم ویابه راحتی کنارزده بشم چه کارکنم؟درچهار زمینه راهنمایی می خواهم ۱-گرفتن مدرک زبان درتابستان امسال ۲-نوشتن مقاله ازپایان نامه درتابستان امسال۳-مطالعه برای آزمون دکتری ۹۵و۴-آینده شغلی ۵-۴سال بعد که معدل ها ونمره هاازلیسانس به بعد چه تاثیری برآن خواهندداشت؟ وچگونه می توانم کاری کنم که تاثیر معدل لیسانس نادیده گرفته شود؟

عبدالخالق رحمن پور
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

آیا دوره کار شناسی آموزش محور شامل این طرح نمی شود؟

هادی
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۴۶ ب٫ظ

سلام . من کارشناسی را بامعدل ۱۴.۲۷ و ارشد را با معدل ۱۹.۱۲ به پایان رساندم. و باقی شرایط را دارم . نفر اول و مقاله مستخرجه .. آیا معدل کارشناسی ام پایین است شانس قبولی در استعداد درخشان را دارم.

مهسا
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

سلام
اگر در فراخوان دانشگاه منعی باشه برای معدل کارشناسی، متاسفانه هیچ شانسی نخواهید داشت و دعوت به مصاحبه نمیشید.

هادی
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم از راهنمایی . حالا فراخوان همون شرایط هاست ؟ پس شانسی برام نمونده؟

مهسا
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

من تا الان ندیدم زیر معدل ۱۵ برای لیسانس قابل قبول باشه! ولی بازم پیگیر اخبار بدون آزمون از همین سایت باشید! شاید دانشگاهی این شرط رو نادیده گرفت!

قربانی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

سلام معدل کارشناسی ۱۵/۱۰ پیام نور و معدل ۱۸.۵۶ دانشگاه تبریز به همراه مقاله ISC , , و عضویت در استعداد درخشان دانشگاه علاج کار است؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  قربانی

سلام
متأسفانه شرط مقاله از پایان نامه ارشد برای همه دانشگاه ها و شرط معدل کارشناسی برای برخی دانشگاه ها اجباری است. خیر. شرایط بدون آزمون رو ندارید

رضا
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان
معدل کارشناسیم ۱۷/۳۴و ارشد با پایان نامه ۱۷/۴۴و بدون پایان نامه ۱۶/۹۸ و دومقاله پژوهشی از پایان نامه و ۱۱مقاله همایشی دارم
دانشگاه گنبدکاوس هم ارشد رو گرفتم
همترازی بدرد من میخوره؟؟؟؟
بدشانستر از من هم وجود داره

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
بعید میدونم. اما باز هم پیگیر فراخوان دانشگاه ها باشید.

هستی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بله
من که همه شرایط روو دارم اما فارغ التحصیل ۲۵/۶/۹۲ هستم!
ظاهرا طبق آیین نامه باید فارغ التحصیل ۳۱/۶/۹۲ به بعد باشیم

زهرا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۷:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  هستی

سلام
من از یکی از دانشگاه های سطح بالا پرسیدم. زمان اعلام شده از آخر تابستان ذکر می شه ولی تابستان قبلی رو هم شامل می شه.

Mohsen
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

یعنی چی؟ یعنی تابستون فارق التحصیلی جز دوسال محسوب میشه؟ یا باید فارغ اتحصیلی بعد برج ۶باشه؟

نینا ...
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۴ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

معدل تراز شده محاسبه میشه
اگر ازمون دکتری شرکت کرده باشین معدل موثر همان معدل تراز شده اس که در کارنامه سنجش ثبت شده
این معدل بر اساس سطح دانشگاهی که درس خوندین محاسبه میشه و معمولاً از معدل واقعی خیلی بیشتره
ناامید نباش

محمد
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۰۷ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفا اگر ممکنه یه نفر جواب بنده رو بده.
اگه از لحاظ معدل فاصله کمی با شرایط اعلامی توی آیین نامه داشته باشیم مثلاً بجای ۱۷، معدل ارشد بدون پایان نامه ۱۶.۸۸ باشه و با پایان نامه ۱۷.۴۲؛ دیگه نمیشه از این آیین نامه استفاده کنیم؟
یعنی امیدی به دعوت به مصاحبه نیست؟

نینا ...
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

همیشه یه امیدی هست …

زهره
خرداد ۳۰, ۱۴۰۳ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام .اگه کارشناسی و ارشدتون رو تو یه دانشگاه گرفته باشید ، با تحصیلات تکمیلی صحبت کنید و درخواست کنید قبول کنن .بنظرم برای چند صدم اذیت نمیکنن خودم یک نمره کم داشتم ، بهم گفتن اگه هردو مقطع رو تو دانشگاه دولتی میخوندی تا یک و نیم نمره هم باهات راه میومدیم … حتما اقدام کنید ناامید نشید.

مدیریت
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۳ ب٫ظ

با سلام.لطفا به سوالم جواب بدید
من دانشجوی دانشگاه دولتی هستم و در حال حاضر ترم چهار فوق هستم. معدل لیسانسم ۱۹.۰۲و معدل فوقم ۱۸.۳۵هستش.نفر اول کنکور کارشناسی ارشد در یک رشته و دو گرایش هم هستم.۱۰ تا مقاله همایشی ملی و بین المللی دارم ولی خیلی تلاش کنم میتونم تا اخر شهریور دفاع کنم و در نتیجه مقاله هام ب این زودی اماده نمیشه.بنظرتون امیدی هست ک شرکت کنم؟

مهسا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

سلام
متأسفانه خیر. مقاله علمی پژوهشی مستخرج از پایان نامه شرط لازم هستش.
موفق باشید

پاسخ به حسین
خرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

والا من دوستم هیچ مقاله ای مستخرج از پایان نامه نداره ولی دعوتش کردن به مصاحبه استعداد درخشان

بهاره
فروردین ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ق٫ظ

دوستان لطفا پاسخ بدید
یعنی به مقالات غیر مرتبط با پایان نامه امتیازی تعلق نمیگیره؟؟؟؟؟

مهسا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهاره

سلام
بستگی به نظر دانشگاه ها داره، اما به صورت کلی در ایین نامه امتیازی در نظر گرفته نشده.

صالحی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۲۵ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز.من معدل کارشناسیم۱۶/۹۷هستش ومعدل ارشدم ۱۸/۳۴از دانشگاه تهرانه.ودو تا مقاله علمی پژوهشی در حال داوری دارم والان هم ترم چهارم.به نظرتون میتونم شرکت کنم
لطفا راهنمایی کنید..

مهسا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  صالحی

خیر. طبق آیین نامه باید از ردیف ۱ جدول ۱، حداقل ۷ امتیاز کسب کنید. متأسفانه نمیتونید.

ناشناس
فروردین ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۲۶ ب٫ظ

سلام. من دو مقاله از پایان نامه دارم که یکی علمی ترویجی و یکی دیگه چاپ شده در مجله یک همایش بین المللیه. یک مقاله غیرمرتبط به پایاننامه هم در یک همایش داخلی دارم. آیا میتونم بدون آزمون شرکت کنم باتوجه به اینکه مقاله علمی پژوهشی ندارم؟

مهسا
فروردین ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام. مطابق جدول شماره ۱، شما باید لزوما دارای مقالات علمی-پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با پایان‌نامه و یا گواهی ثبت اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و یا برگزیدگی در جشنواره‌های علمی معتبر بین‌المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن‌سینا) رو داشته باشید، وگرنه حداقلِ امتیاز این بخش که ۷ هست رو کسب نمیکنید و نمیتونید داوطلب بدون آزمون دکتری بشید! بنابراین پاسخ شما متأسفانه “خیر” هستش!

فیزیولوژی
فروردین ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ

سلام خسته نباشید.معدل کارشناسی ام۱۸:۸۱وارشد۱۷:۵۵شده ام.البته دانشگاه آزادبودم.به نظرشماثبت نام کنم؟

مهسا
فروردین ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

اگه سایر شرایط فراخوان دانشگاه ها رو دارید و در فراخوان منعی برای ثبت نام بچه های دانشگاه ازاد نیست، بله میتونید ثبت نام کنید.

فیزیولوژی ورزش
فروردین ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

دوستان یک سوال؟
چرا تربیت مدرس شرط زبانش با آیین نامه فرق میکنه؟!

فیزیولوژی ورزش
فروردین ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ

برداشتن رتبه های کلاس خیلی خوبه.چون مثلا تو کلاس ما رتبه های اول تا سوم پارسال با معدل وارد دوره دکتری شدن پس امسال دیگه اونا نیستن و ماها که رتبه ی ۴ هستیم میتونیم شرکت کنیم.ممنونم از این اعمال تغییر

فیزیولوژی ورزش
فروردین ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ب٫ظ

به نظر من عادلانه است که از دانشجوهای دانشگاه های سراسری ورمیدارن.دانشگاه آزاد هم همین کار رو میکنه.و آوردن معدل تو دانشگاه سراسری با آزاد زمین تا آسمون فرق میکنه این رو قبول کنید!
در مورد مقاله والا این روزا این مقاله های پولی خارجی همه چیز رو خراب کردن.بعضی دانشگاه ها خوشبختانه لیست سیاه دارن از مجلات پولی….
دوستانی که آزاد خوندین میتونید آزاد دکتری بخونید!

F
فروردین ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

سلام
میخواستم بدونم من چندنفر اول جز استعداد درخشان میشن؟من معدلم ۱۸.۳۱هستش.بایک صدم اختلاف نفر چهارمم کلاس شدم.به نظر شما بدون کنکور شرکت کنم؟
کارشناسیم ۱۵.۴۸
۶تامقاله کنفرانسی و یکی بین المللی
۲تاعلمی پژوهشی در حال داوری دارم.اصلا درحال داوری رو قبول میکنن؟
تشکر

مهسا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  F

سلام. در ایین نامه جدید، ملاک معدل هستش، نه رتبه! بنابراین معدل ارشدتون مشکلی نداره، اما عموما معدل کارشناسی تون هم باید حداقل ۱۶ باشه!
ضمنا مقاله در حال داوری هیچ امتیازی نداره، صرفا ممکنه در دید اساتید اثر مثبت بذاره. هیمن و بس

مهسا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ایین نامه رو از اینجا میتونید ببینید:
https://phdtest.ir/wp-content/uploads/2015/03/phdtest.ir-without-exams.pdf

ستاره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

با سلام
از وزارت محترم علوم بابت افزایش بازۀ زمانیِ لازم جهت ارائۀ نمرۀ آزمون زبان بسیار سپاسگزارم.
پاینده باشید

miss mosala*eghtesad
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان لطفا اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه
اول اینکه شما از کجا میدونید فقط پایان نامه ارشد مد نظر هست چیزی که قید نشده؟؟
ثانیا: ما باید از جدول پژوهشی قسمت اول حداقل ۷ امتیاز کسب کنیم پس این که گفته شده پذیرش دانش آموختگان و کسایی که تا شهریور سال فراخوان فارغ تحصیل میشن منظورشون چیه؟ خب کسی که اون موقع از پایان نامه دفاع کنه و دانش آموخته بشه الان مقاله پایان نامه از کجا بیاره!؟

مهسا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  miss mosala*eghtesad

ینی چی فقط پایان نامه ارشد؟! تو کدوم بند؟
خب دوست عزیز، این آیین نامه استعداد درخشان ه، قرار نیست همه شرایطش رو داشته باشن!

mohsen
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

کسی اطلاعی داره این جدول همترازی معدل رو میشه کجا پیدا کرد؟؟
خواهشا جواب بدید

سوال مهم؟
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۴:۲۱ ب٫ظ

دوستان دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی می توانند در بدون ازمون برای دانشگاه هاس سراسری شرکت کنند؟؟؟؟

محمدی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم؟

طبق آیین نامه بله می تونین
ولی اختیارات را به دانشگاه ها دادن و همه دانشگاه هایی که فراخوان زدن فقط از دولتی پذیرش می کنن
به هرحال اگرهم شرکت کنین اولویت را به دانشجوهای خودشون میدن

مینو
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۴:۱۸ ب٫ظ

سلام به همگی فرستادن مدارک تقریبا از چه تاریخی شروع میشه؟
لطفا یکی جواب بده

سوال؟؟؟؟؟
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۷:۳۳ ب٫ظ

بنده ۱۸ تا مقاله علمی و پژوهشی دارم معدل کارشناسی ارشدم ۱۹ است سابقه تدریس در دانشگاه هم دارم ولی دانشگاهی که درس خواندم غیرانتفاعی است آیا بنده نمی توان بدون کنکوردکتری شرکت کنم؟

نگران
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سوال؟؟؟؟؟

مقاله پایاننامه مد نظر هست
می تونی شرکت کنی

miss mosala*eghtesad
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سوال؟؟؟؟؟

۱۸تا مقاله از پایان نامه!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

miss mosala*eghtesad
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۵:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان
من یه مقاله علمی پژوهشی از پایانامه کارشناسیم دارم
اونم قبوله یا فقط باید از پایانامه ارشد باشه؟

محمدی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  miss mosala*eghtesad

پایاننامه ارشد مدنظر هست
کمتر از دو مقاله نباید باشه

چشم انتطار
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

مشکل دو سال رو خواهشا برطرف کنید؟ چرا هیچکس اعتراض نداره

اقتصادی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  چشم انتطار

خب دوست عزیز اگه این شرطم بردارن که دیگه همه مجاز میشن واسه ثبت نام
بالاخره باید یه تفاوتی باشه بین اونی که داره مقاطع رو پشت سر هم طی میکنه با اونی که دوسال وقفه انداخته
بعدشم اونجوری که شما چون دوساله فارغ تحصیل شدید زمان زیادی واسه پر کردن رزونتون داشتید و اینجوری حق ما ضایع میشه که این زمانو نداشتیم
بهتره شما شانستون رو از راه آزمون امتحان کنید
موفق باشید

زینب
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۱۳ ب٫ظ

در مورد همتراز بودن معدل‌ها کسی میتونه خوب توضیح بده؟

فیزیک
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

بله من هم همین خواهش رو دارم.

اعتراض
فروردین ۶, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

من هم همینطور.

از مسئولین تقاضا میکنم توجه فرمایند
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید به مسئولین محترم.لطفا تقاضا بنده را لحاظ فرمایید.
برخی دانشکده ها ، سال گذشته در مقطع دکتری هیچ دانشجوی دکتری پذیرش نداشتند بنابراین پارسال هیچ دانشجوی بدون آزمونی هم نپذیرفتن.
امسال تمام دانشجویان زحمت کش و علاقمند به علم ورودی سال ۸۹ این قبیل دانشکده ها امسال دچار مشکل شده اند:
سال ۹۲ طبیعتا به دلیل رزومه کمتر نسبت به سایر دوستان شرکت کننده، پذیرفته نشدیم. اما سال بعد که با تلاش بیشتر رزومه خود را تقویت نمودیم این دانشکده ها، دانشجویی پذیرش نکردن. و امسال با وجود اینکه فقط ۲ سال و ۱۰ رو از تاریخ فارغ التحصیلی افرادی چون بنده میگذرد، دانشکده به دلیل ذکر شدن “حداکثر ۲ سال” حتی از پذیرش اولیه مدارک هم سر باز میزند.
خواهشمندم حداکثر تاریخ فارغ التحصیلی را در مورد دانشکده هایی که پارسال هیچ دانشجویی جذب نکرده اند تغییر دهید. تا حداقل فرصت برابری برای بررسی اولیه مدارک داشته باشیم. همانطور که عرض کردم این مشکل مربوط به تمام دانشجویان کوشای ورودی سال ۸۹ فارغ التحصیل دانشکده هایی است که سال گذشته دانشجویی جذب نکرده اند.
ضمنا برای برخی رشته ها( مانند رفاه اجتماعی و مددکاری) تنها و تنها در یک دانشکده پذیرش وجود داشت و هیچ امکانی برای شرکت در رشته های سایر دانشگاه ها نداشتیم.
با سپاس

اعتراض
فروردین ۶, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ

موافقم. من هم همین مشکل را دارم.

ناشناس
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ق٫ظ

من کارشناسی ۱۷.۳۰ بودم. ارشد هم بدون پایان نامه ۱۶.۸۰ از دانشگاه شریف. ۶ تا مقاله ISI و ۲ تا علمی پژوهشی. نمیدونم این میانگین همتراز شده به درد من میخوره یا نه؟ اگه کسی اطلاعاتی تو این زمینه داره ممنون میشم بگه.

مریم
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

ناشناس عزیز.
همترازی واسه اونایی هست که از نظره معدل مشکل دارن
شما که ماشالا هم معدل ارشدت اوکی هست هم کارشناسیت
برو خوش باش
امیدوارم یکی از قبول شده ها باشی :)

mosala_eghtesad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دوست عزیز سوال ایشون بجاست
شما اگه آیین نامه رو مطالعه فدموده باشید گفتن معدل ارشد بالای ۱۷ باشه

ناشناس
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

ممنون از پاسخ گوییتون. اما متاسفانه معدل ارشدم کمتر از ۱۷ هست. نمیدونم این همترازی اینجا میتونه چاره ساز باشه یا نه؟

mohsen
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

معدل ارشد بالای ۱۷ درست، اما نوشته همترازی و در تشریحش اومده که دانشگاهت باید نظر بده که ۱۶.۸ دانشگاه شریف اندازه معدل ۱۷ آیین نامه هست یا نه!
شما از دفتر استعداد درخشان دانشگاهتون استعلام بگیری بهتره

معدل
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۴۵ ق٫ظ

سلام دوستان خوبم.
کسی میدونه من شرایطشو دارم یا نه. معدل ارشدم دانشگاه علامه طباطبایی, ١۶.٨٨بوده. بنظرتون ترازبندی میشه یا اصلا شانسشو ندارم. تورخدا هرکی میدونه جواب بده

اشنا
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  معدل

از دانشکده علامه بپرسید

مهتا
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۵۲ ق٫ظ

سلام بچه ها.من اسفند ۹۲ دفاع کردم.کارشناسیم ۱۶.۷۶ از دانشگاه بوعلی بوده ارشدمم ۱۷.۷۱ بوده دوتا مقاله علمی پژوهی و یه isi دارم.ب نظرتون میتونم شرکت کنم؟باید حتما رشته مورد تقاضا برای دکتری با ارشد یکی باشه؟ممنون میشم جوابمو بدین

ستاره
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۳۹ ب٫ظ

دوستان عزیز
سلام
حتی اگر حداقل شرایط لازم رو دارید، تردید نکنید و حتماً مدارکتون رو بفرستید. شما تمام تلاشتان را در طول این سال ها کرده اید، انشاءالله به نتیجۀ دلخواهتان برسید!
حق نگهدارتان!

الهه
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز لطفا به سوالاتم پاسخ بدید
من معدل کارشناسیم ۱۹ هست معدل ارشدمم بدون دفاع ۱۸.۷۰ شرط داشتن مدرک زبان که فعلا برداشته شد به نظرتون میتونم به عنوان استعداد درخشان اقدام کنم البته هنوز ترم ۴ هستم و دفاع نکردم و مقاله ای از پایان نامه ام ندارم
لطفا حتما پاسخ بدین

مهدی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۵:۲۲ ب٫ظ

سلام. دوستایی که با تجربه ترند، لطفا بگن من شانسم از نظر رزومه چقدره؟
۱ مقاله isi از پایان نامه با ایمپکت معمولی
۱ طرح پژوهشی برون دانشگاهی مورد تایید معاونت پژوهشی ریاست جمهوری مرتبط با پایان نامه
۱ مقاله غیر isi با نمایه معتبر
۱ مقاله سمینار ملی
لیسانس دانشگاه دولتی معدل ۱۶٫۶۰ و ارشد هم دولتی با معدل ۱۷٫۹۱ و شاگرد اول.
رشتم شیمی کاربردیه و شهریور فارغ التحصیل شدم.

مریم
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

شانست خیلی زیاده عامووو
این که دیگه سؤال نداره
موفق باشین

مهدی
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اخه مشکل اینه که گرایش مارو تهران میگیره و تبریز و دو سه تا شهر دیگه که از شهر ما ینی شاهرود خیلی دوره. من فقط تهران رو شرکت میکنم و اگه سمنان بگیره و متاسفانه دانشگاههای تهران اصلا دید خوبی به دانشجویان سایر شهرها ندارن.
یه چیز دیگه هم که هست من واقعا تعجب میکنم چطور بعضیا از پایان نامشون ۶-۷ تا مقاله خوب در میارن…

آیلار
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۴۴ ب٫ظ

یکی جواب بده تورو خدا
مثلا من ۱۵.۸۵ از دانشگاه گیلانم باید معدلم بالاتر از ۱۶ باشه تا با ۱۶ آیین نامه هم تراز بشه؟
اگر نیستم جزوش بگن که تلاش نکنیم. از الان باید استرس داشته باشم تاااااا کی میخوان دعوت کنن که حالا جزوشون بشم یا نه.

دکتری
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  آیلار

سلام….نه ربطی نداره….باید به دانشگاه که میخواین مدارک بفرستین مراجعه کنید….معدل مد نظر اونا مهمه….

mosala_eghtesad
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۵ ق٫ظ

سلام دوستان
یعنی الان معدل من که واسه کارشناسی ۱۶/۴۱ و ارشد ۱۷/۶۹ هست از دانشگاه شیراز
همترازش چی میشه اینجا؟

مهدی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  mosala_eghtesad

شما که اصلا همترازی نیاز نداری …..

نیازمند کمک و راهنمایی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ق٫ظ

آیلار
دستت درد نکنه از پاسخ به سوالاتم
آزمون دادم ولی میخوام بدون آزمونم شرکت کنم
فقط نمیدونم با شرایطی که دارم امیدی به قبولیم هس یا نه؟

mosala_eghtesad
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۷ ق٫ظ

بله دوست عزیز قانونا باید شرایطشو داشته باشی چون توی آیین نامه نوشته دانشجویانی که تا شهریور ۹۴ فارغ تحصیل میشوند پس قاتونا باید شاملتون بشه دیگه

آیلار
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

من الان یه سوال دارم. این همتراز شدن خیلی هم خوب نشد که. اینطوری مثلا من که دانشگاه گیلان خوندم باید ۱۷ بیارم تا معادل ۱۶ باشه؟؟؟؟؟؟؟ اینطوری محاسبه میشه؟؟؟

نیازمند کمک و راهنمایی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

سلام
میشه یکی به من جواب بده خواهش میکنم
من کارشناسیم بالای۱۸وارشدم معدلم بالاست
یه دونه مقالم درمراحل چاپ یکی هم دارم آمادش میکنم
ولی پایان نامه ام هنوز حاضر نیست چون ترم چهارم
من بدون آزمون شرکت کنم؟امیدی هست؟قبولم میکنن؟
بخاطر خدا یکی بهم جواب بده

آیلار
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

بدون مقاله بدون پایان نامه استعداد درخشان نمی تونی که :-(

آیلار
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

با این شرایط آزمون می دادی بهتر بود. تو مصاحبه با آزمون به شرایطت بیشتر توجه میشه. پارسال من با شرایط شما فردوسی قبول شدم

علوم اجتماعی
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۵۷ ب٫ظ

گلم فک کنم حتما باید دفاع کرده باشی. تقریبا میشه گفت همه شرایط رو داری اگه بتونی تا قبل از مصاحبه یا ارسال مدارک دفاع کنی.
تازه ترم ۴ هستید و ۲ سال دیگه وقت دارید.چرا خودتونو عذاب میدید! تلاشتونو کنید اگه شد ک چ بهتر.اگرم نشد تا ۲ سال هم میتونید بی آزمون برید هم با آزمون!به امید خدا البته

فیزیولوژی ورزش
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۱۶ ب٫ظ

برداشتن شرط زبان به کلی برا پذیرش خوب نیست!!

mosala_eghtesad
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۰ ق٫ظ

اتفاقا خیلی هم حرکت خوبی بود
فقط ای کاش شرط رتبه سر جاش مونده بود

علوم اجتماعی
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۵۸ ب٫ظ

چرا میگید برداشته شدنش؟؟؟
هنوز شرط سر جاشه فقط نمرش کمتر شده!

mehdi
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۸:۴۰ ب٫ظ

بچه ها معدل همتراز شده هر یک از دوره ها یعنی چی؟

رضااااا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۵۹ ب٫ظ

با سلام خدمت همه دوستان
سوالی دارم
برای اینکه از امتیاز این آیین نامه استفاده کنیم آیا نیازه جز ۱۰درصد ورودی های خودمون باشیم یا شامل افراد پنجم و ششم هم میشه؟؟

سعید
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضااااا

فقط معدل معیاره نه رتبه

مریم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام. من از طرف خودم و بقیه دوستان ممتازم از تغییر ایین نامه و برداشتن امتیاز زجر اور زبان!!!! بسیار ممنونم و از وزارت علوم کمال تشکر را دارم. فقط خواهشا این ایین نامه را زودتر به دانشگاه ها ابلاغ کنید

مریم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۴:۵۰ ب٫ظ

سلام
میشه یکی به من جواب بده خواهش میکنم
من کارشناسیم بالای۱۸وارشدم معدلم بالاست
یه دونه مقالم درمراحل چاپ یکی هم دارم آمادش میکنم
ولی پایان نامه ام هنوز حاضر نیست چون ترم چهارم
من بدون آزمون شرکت کنم؟امیدی هست؟قبولم میکنن؟
بخاطر خدا یکی بهم جواب بده

مینو
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۴:۲۵ ب٫ظ

سلام دوستان من مهر ۹۲ فارغ التحصیل شدم ینی منم می تونم درخواست بدم . راستی برای پذیرش بدون آزمون کی اقدام میکنن؟

سارا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۲:۲۳ ب٫ظ

معدل لیسانس قرار شد هر دانشگاه خودش تعیین کنه، اصلا منطقی نیس! اکثرا شاخه لیسانس با فوق فرق داره! بابا حداقل بزارن ۱۵

یعقوبی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۳۹ ب٫ظ

دانشگاه ازاد هم میتونه باشه دیگه.درسته؟اخه من تمام شرایط رو دارم ولی دانشگاه ازادیم.

س.م
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  یعقوبی

سلام
متأسفانه نمیشه. من هم شرایط شما رو دارم ولی اغلب دانشگاه ها در شیوه نامه شون تأکید کردند که دانشگاه آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و … نمیگیرن.

نگار
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  یعقوبی

فکر کنم که میشه.

مخابرات
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۳۲ ب٫ظ

اگه با آزمون مجاز بشیم که خیلی راحتتره انتخابمون.من تقریبا شرایط استعداد درخشان رو داشتم ولی آزمون دادم.

س.م
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مخابرات

ظاهرا اگر با سهمیه استعداد درخشان جذب بشید برای هیأت علمی شدن امتیاز داره.

نیما,جامعه شناس
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۱۰ ب٫ظ

عالیه,کاش میگفتن ۲تا مقاله الزام نباشه برای برخی دانشگاه ها,اینجا نگفته الزامیه ولی دانشگاهها میگن الزامه.

اریسا ریاضی کاربردی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ب٫ظ

بیان اعتراض کنیم شرط معدل لیسانس رو بردارن برارشته های فنی یا ریاضی یا فیزیک واقعا زیاده این معدل

فیزیک
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

موافقم.

sara
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

یعنی منی که ۳۱/۶/۹۲ تاریخ فارغ التحصیلیمه مشمول میشم ؟

محمدی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  sara

اره دوست عزیز شامل میشی

adel
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

شرط معدل ۱۶ کارشناسی عالی است.
لااااااایک

مدیریت آموزشی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

سلام
سوال را لطفا جواب بدید
آیا فقط یکبار مجاز به مصاحبه و شرکت در مصاحبه استعداد درخشان خواهم بود؟ یا تا دو سال می تونم برم.

زهرا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

به نظرم سال بعدم حق شرکت خواهید داشت

اریسا ریاضی کاربردی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

منظورشون از میانگین همتراز شده دیگه چیه؟؟؟؟؟

اریسا ریاضی کاربردی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

اون موارد رو بعدا جزو اصلاحیه قرار میدن

سعید
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

بچه ها مگر نگفتند شرط معدل لیسانسو بر می دارن؟
یعنی من با معدل ۱۵/۵۵ نمی تونم شرکت کنم؟ معلومه که دانشگاه ها کوتاه نمی یان

م. ر
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۴۱ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید
ببخشید این آئین نامه شامل فارغ التحصیلات دانشگاه آزاد هم میشه؟ یعنی اگه این موارد را داشته باشند می توانند در دکتری دانشگاه های دولتی پذیرفته بشن؟

زهرا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  م. ر

بله

فرانک
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  م. ر

ظاهرا بله

نگار
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  م. ر

بله.شامل دانشگاه ازادی ها هم میشه.چون ایین نامه به دانشگاه ازاد هم ابلاغ شده.پس لحظه ای شک را ندید.

من
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۸:۵۴ ق٫ظ

یک کتاب خوب زمان و انرژی زیادی برای تالیف می برد و مطمئنا کتابی که توسط انتشارات دانشگاهی چاپ می شود با آن چیزی که انتشارات مجهول الهویه منتشر می کنند زمین تا آسمان متفاوت است. یعنی کتاب را در حد یک مقاله علمی ترویجی بی ارزش دانسته اند!!!

H
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۸:۴۱ ق٫ظ

یعنی طبق این آیین نامه جدید لازم نیست که حتماً رتبه اول تا سوم تو همورودیهات باشی دوباره مثل سابق شده که فقط کافیه معدل خوبی داشته باشی؟؟ درسته؟؟؟!!!
با این تفاوت که رزومه آموزشی پژوهشیت باید خیلی پر تر باشه.

H
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۸:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  H

فقط الآن این آیین نامه با این چیزی که دانشگاه شریف چند وقت پیش اعلام کرده بود متفاوته!!!
معدل کارشناسی رو شریف ۱۷ گفته ولی طبق آیین نامه جدید ۱۶ ه!!
یعنی هنوزم دست دانشگاه ها بازه و میتونن تغییراتی تو آیین نامه بدن؟!

https://phdtest.ir/1393/12/%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81-94-95/

mosala_eghtesad
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  H

متاسفانه
من فکر کنم اگه رتبه رو ملاک قرار میدادن خیلی بهتر میشد

زهرا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  mosala_eghtesad

منم با نظر شما موافقم این طوری حق خیلی از شاگرد اولامون ضایع نمیشد و اینکه با این شرایط ممکنه در بعضی رشته ها واقعا کل کلاس شرط معدل رو داشته باشند و بعضی رشته ها هم هیچ کس شرط معدل و نداشته باشند ولی با رتبه بندی عدالت بیشتر بر قرار بود

مظلوم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۸:۴۰ ق٫ظ

بی انصافی یعنی همین

نباید فرقی بین کسی که دانشگاه شریف و امیر کبیر با معدل ۱۵ فارغ التحصیل میشه با کسی که از کاردانی به کارشناسی اومده با معدل ۱۶ باشه ؟؟؟؟؟

بی انصافی یعنی همین

فیزیک
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مظلوم

دقیقا

محمد
مرداد ۷, ۱۳۹۵ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مظلوم

تاحدودی درست میگین…این هم یکی از ایرادات هست ولی دانشگاه های شما را با یک ضریب بالاتر از ۱ حساب میکنن …مثلا برای بعضی از رشته های دانشگاه تهران به ۱.۰۵ هم میرسه و شریف تا ۱.۰۷…یعنی اگه تو شریف ۱۵ گرفته باشی معدل شما با احتساب ضریب بالای ۱۶ میشه…
یک نکته هم دقت کنید…اگر شما دانشگاه شریف را سخت گیر می بینید دانشجوی هم که اونجا تحصیل کرده استغداد بالاتر شاید و حداقل رتبه کنکور بسیار عالی داشته
شما نمیتونید ی دانش آموز استعداد درخشان تهران را که بهترین امکانات را داره با ی دانش آموز که تو ی مدرسه سطح ۳ تو ی شهرستان درس میخونه مقایسه کنید
اینجا هم همین طوره…شمایی که امیرکبیر درس میخونی استاد بهتر…امکانات بیشتری هم داری…رتبه بالاتری هم که داشتین …ضریب هم که میدن…پس خیلی هم بی عدالتی نیست

mosala_eghtesad
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۲:۰۷ ق٫ظ

شرط معدل و اون حدفاصل فارغ تحصیلی رو حتما باید داشته باشید

mosala_eghtesad
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۲:۰۵ ق٫ظ

به نظر من همون معدل کل دوره مد نظر هست دیگه

دشتستان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۵۲ ق٫ظ

مگه قرار نبود معدل لیسانس ترازی بشه
این بی عدالتیه
اخه طرف داره از فوق وارد دکتری میشه چه ربطی به لیسانس داره

علی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۴۴ ق٫ظ

منظور از میانگین همتراز شده ی هر یک از دوره ها چی یه؟

mohsen
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
تو وبلاگ دکتر نوه ابراهیم یه عده از دوستان بودن که برای مثال معدل کارشناسی ۱۷ و ارشد ۱۶.۵ داشتن، بعد از دکتر پرسیده بودن که آیا ما هم دعوت به مصاحبه میشیم؟ دکتر در جوابشون گفته بود ضرایب هم ترازی در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته!
فکر کنم معدل ارشد هم با اعمال ضریب قراره در نظر گرفته بشه( حداقل من یه همچنین برداشتی کردم)، البته خداکنه اینطوری بشه چون من ۲ صدم معدلم کمه!

فاطیما
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۳۳ ق٫ظ

بچه ها کسی میتونه جواب منو بده ؟ ارشدم علامه با معدل ۱۶.۷۸ بودم .من به هیچ وجه شرایطشو ندارم نه؟کسی میدونه؟

فاطیما
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۳۱ ق٫ظ

بچه ها کسی میتونه جواب منو بده ؟من لیسانسم باهنر کرمان با معدل ۱۵.۷۶ و ارشدم علامه با معدل ۱۶.۷۸ .من به هیچ وجه شرایطشو ندارم نه؟کسی میدونه؟

ملیحه
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۱۲ ق٫ظ

خدارو شکر.بچها منکه هنوز فارغ االتحصیل نشدم و مقاله ای از پایانامم ندارم باید چکار کنم؟بقیه ی شرایط رو دارم

مهرداد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۰۵ ق٫ظ

منظور از میانگین همتراز شده ی هر یک از دوره ها چطوریه؟.
من معدل کارشناسیم ۱۵/۰۸ و معدل ارشدم ۱۸/۱۳ هستش.آیا من من شرایطشو دارم؟؟
دوستان ممنون میشم جواب بدید.

مهرداد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

لطفا جواب بدبد دوستان

زهرا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام. یعنی مثلا دانشگاه شریف میگوید معدل ۱۵ دانشگاه شریف همتراز معدل ۱۶ آیین نامه است. یا ممکن است بگوید معدل ۱۸ فلان دانشگاه همتراز معدل ۱۶ آیین نامه است. در هر صورت آموزش دانشگاه است که برای دانشگاه خودشان تصمیم میگیرد. آیین نامه اختیار را به دانشگاه ها داده است.” پاسخ دکتر نوه در جواب یکی از کامنت های مربوط به سوال شما”

علی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

منظور از همترازی اینست که طبق جدولی که ارایه شده نمرات بعضی از دانشگاه ها در عددی ضرب میشود تابا سایر دانشگاه ها همتراز شود مثلا نمرات دانشجویان شریف در ۱/۲ضرب میشودیعنی معدل ۱۵شریف میشود۱۷

فیزیک
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

واقعا اینجوریه؟ مدرکی هم برای این حرفتون دارید؟ اینجوری باشه که عالیه.

mosala_eghtesad
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۰۱ ق٫ظ

فقط ای کاش شرط رتبه رو هم لحاظ میکردن تا جامعه محدودتری رو در بربگیره

mosala_eghtesad
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

وااااااای مرسی عالی بود

آیین نامه جدید
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  mosala_eghtesad

خیلی خوبه ولی فکر نمی کنم کسی ۷۰ امتیاز بگیره

آیین نامه جدید
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

بچه ها کسی میتونه ۷۰ امتیاز بگیره؟؟؟؟ فقط مقاله های پایان نامه امتیاز داره؟؟؟؟ اینجوری بقیه مقاله هامون چی میشه؟؟؟

زهرا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

براساس آیین نامه بله. اما در هر صورت گروه مربوطه در دانشگاه مورد تقاضای شما تصمیم خواهد گرفت.

پژمان
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

لطفا این خبر رو ویرایش کنید خیلی از دانشگاه ها چشمشون به خبرای شماست. لطفا به توضیحات توی پرانتز دقت کنید گفته شده که معدل ترازبندی شده و دانشگاه ها اختیار دارند معدل یا پذیرش بر اساس معدل رو تعیین کنند
لطفا هر چه زودتر این کار رو انجام دهید
بسیار ممنون

پژمان
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

لطفا تیتر خبرتون رو درست کنید
معدل کارشناسی از اول ۱۶ بود و کاهش نیافته
بهتره بگین معدل ارشد و کارشناسی ترازبندی شد یعنی دیگه صرفا معدل ۱۶ کارشناسی و ۱۷ ارشد نیست بلکه دانشگاه ها بر اساس ملاک های خود این معدل(یا سایر پارامترها همچون رتبه های برتر) رو برای ورود تعیین می کنند.

فیزیک physics
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

بی فایده.

متقاضی
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

آره.به نظر منم اگه شرط ۲ سالم بردارن خیلی خوب میشه.

آیین نامه جدید
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

ایین نامه جدید رو میشه بذارید؟

لینک دانلود در صفحه قرار داده شد.

آیین نامه جدید
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

ممنون

م م ع
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

این شرط حداکثر دو سالم بردادن خیلی خوب میشه!!!!!

اذین
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  م م ع

شرط دوسال انگار قبلا هم بوده ولی رعایت نشده