مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

قطعی شدن وزن 50 درصدی آزمون کتبی در پذیرش دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نمایندگان مجلس با تصویب ماده‌ای از طرح سنجش و پذیرش دانشجو، نحوه ارزیابی داوطلبان پذیرش دکتری را تعیین کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب طرحی شیوه پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا را مشخص کردند.

بر این اساس، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکترای ناپیوسته برای شیوه آموزشی پژوهشی به شرح زیر انجام می‌شود:

– دکترای آموزشی پژوهشی سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکترای ناپیوسته آموزشی پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱- آزمون‌های متمرکز ۵۰ درصد

۲- سوابق آموزشی و پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد

۳-  مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد

بر اساس تبصره ۱ این ماده، برگزاری آزمون‌های متمرکز زیر نظر هر یک از وزارتخانه‌ها و از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

شورا می‌تواند با لحاظ بند (ت) ماده ۱ از ظرفیت دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی در برگزاری آزمون متمرکز استفاده نماید.

همچنین طبق تبصره ۲ این ماده، هر یک از وزارتخانه‌ها مکلفند در چارچوب آمایش آموزش عالی کشور سالانه نسبت به تعیین سقف ظرفیت مجاز پذیرش دانشجو برای تمامی رشته‌محل‌های مورد تایید شورای گسترش، خود اقدام نمایند.

همچنین طبق تبصره ۴ این ماده شورای سنجش و پذیرش دانشجو می‌تواند هر سه سال یکبار نسبت به اضافه نمودن معیارهای دیگر و تعدیل حداکثر ۱۰ درصد معیارهای موجود اقدام نماید. زمان اعلام این تغییرات حداقل یک سال پس از اعلام عمومی آن است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

203 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قادری
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

سلام
اقای محمد بیوتکنولوژی اگه پیام منو دیدید ی خبر از خودتون بدید

زی زی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

با این وضعیت امسال هم سال رزومه سازان و مقاله بنویسان است. به نظر من همه به دکتر نیاسر ایمیل بدید که این طرح در مصاحبه ی ۹۵ اجرا بشه تا دست رزومه سازان بسته بشه. من که ایمیل میدم و میدونم که ایشون به ایمیلها توجه میکنه. وزن رزومه باید کم بشه. به نظر من حتی کمتر از ده درصد. چیزی که مهمه آزمون کتبی، مصاحبه و زبانه. در غیر اینصورت باز هم با کوهی از دکترهای بیسواد مواجهیم که صدتا مقاله (حتی آی اس آی) دارن اما نه میتونن یک مقاله به زبان انگلیسی بخونن و نه سطح سوادشون در حد یک دکترا است.
نظر من اینه:
آزمون کتبی ۳۰ درصد. زبان ۳۰ درصد. مصاحبه ۳۰ درصد. رزومه ۱۰ درصد
این یک واقعیته که دانشجویان ارشد در حد تولید علم نیستن و اگر هم باشن بسیار کم اند. بنابراین نباید به رزومه اهمیت زیادی داد. همه این رومیدونن که دست و پا کردن رزومه کار ساده ایه اما در شان یک دانشجوی واقعی که برای علم ارزش قائله نیست.

saman
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

سلام خیلی جالبه اونی که فقط درس خونده تو این سالها میاد میگه بقیه دارن رزومه سازی میکنن مقاله میخرن و…. اونیکه فقط مقاله داره میاد میگه که اونایی که قبول میشن فقط با چند تا تست روانه ی دکتری شدن..
اونایی هم که هیچکدومو ندارن به همه از دم بد گویی میکنن..
۱- اولا مقاله اگر هم خریدنی باشد اساتید برتر دانشگاهها با یک سوال یا چند سوال کاملا متوجه میشوند مقاله از کجا آمده خریده شده دیتا سازی شده یا غیره…
واقعا اساتید دانشگاههای تهران بهشتی مدرس رو در چه حد میدونید که یعنی حتی بفهمن مقاله مال خود طرف هست یانه؟؟؟
در مورد کسانی هم که میگن با دو تا تست قبول میشن آقا جون راه بازه شما هم بخون با دوتا تست قبول شو!!!
واقعیت اینه کسی که قبول میشه هم رزومه خوبی داره هم درس خونده..
الان همه میان از خودشون دفاع میکنن.. باشه بابا حق با شماست… همه رزومه سازی میکنن.. مقاله میخرن.. با دو تا تست قبول میشن.. خیب شما هم بکن اینکارو اگه شدنیه..!!!

نگار
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  saman

ایول

آزمون
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

لایک

آزمون
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون

دوستان رزومه فقط مقاله نیست… دانشگاه کارشناسی-دانشگاه ارشد-معدل کارشناسی وارشد- موضوع و سطح پایان نامه و ملاک های مختلفی در رزومه مورد نظر هستن.
باز هم می گویم طرح ۵۰-۵۰ عین عدالت آموزشی و پژوهشی است.

من
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  saman

سامان بابا تازه کاری هنوز. این اتفاق ها که دوستان میگن، افتاده که میگن پسرم.

امیدوارم شما قبول بشی ولی بدون حرفات بی اساس و از سر سادگیه

ای ...
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

سلام دوستان من شبانه مجاز شده بود. الان میتونم برا تکمیل ظرفیت روزانه ها رو هم انتخاب کنم؟

مسعود
دی ۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۵ ب٫ظ

سلام دوستان خسته نباشید، من رشته تاریخ هستم، این که تمام گرایشها در آزمون یکی شده و منابع اعلام شده، مشترک همه گرایشهاست و منابع آزمون را برای رشته ما: ۱- زبان ۲- استعداد تحصیلی۳- روش تحقیق ۴- تاریخ نگاری و فلسفه تاریخ ۵- منابع و مآخذ تاریخ ایران اعلام کرده.لطف کنید کسی روشن کند که این یعنی اینکه دیگر از مثلا دوره های تاریخی یا مثلا تاریخ اسلام یا تاریخ جهان سئوال نمی آید و ثانیا در پایان آزمون یه کارنامه عمومی دست همه میدن، بعدش گرایشهاچگونه مشخص خواهد شد؟ متشکرم

شیمی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان،من زبان ضعیفم و همیشه تو آزمون سفید،لطفا بگید چیکار کنم؟ممنون

دانشجوی دکتری
دی ۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

دوست عزیز برا گرامر اول کتاب زبان دکتری که داخل سایت هست دانلود کن رایگانه. خیلی تاثیر داره. برا لغت هم اول ۵۰۴ بعد essential word رو بخون. موفق باشی

دقت
دی ۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۵ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز، پیشنهاد میکنم مصوبه دیروز مجلس را یکبار دیگر با دقت مطالعه و مرور کنید .در خبر فوق به نظر میرسد در جمله ریاست محترم سازمان سنجش که فرموده اند :” در قانون جدید سنجش و پذیرش دانشجو آمده است که تغییرات بایدحداقل یکسال قبل اطلاع رسانی شود و این آزمون شامل مصوبه مجلس نمیشود” ازجمله انتهایی ماده ۵ مصوبه دیروز اقتباس شده است که بنظر میرسد این جمله فقط مربوط به تبصره ۴ ماده ۵ بوده که صرفا زمان بازنگری معیارها پس از ۳ سال را منوط به اطلاع رسانی حداقل یکسال زودتر نموده است و این موضوع مربوط به کل ماده ۵ یعنی ضوابط کلی قانون جدید نمی باشد. یعنی صرفا بازنگری قانون پس از ۳ سال مبنی بر اضافه کردن معیارهای جدید ویا تعدیل حداکثر ۱۰ درصد معیارهای فعلی باید حداقل یکسال زودتر به داوطلبان اطلاع رسانی شود. و در نتیجه بنظر میرسد قانون کلی ماده ۵ و معیارهای مذکور در آن همچنان برقرار و مصوب باشد. با تشکر

مسعود
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ

نیاز نیست که کد گرایش مشخص بشه، فقط عنوان رشته باید مشخص بشه.

...
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

دوستان یه سوال
لطفا کسانی که ثبت نام کردند بفرمایند موقع ثبت نام گرایش رو هم مشخص میکنیم؟؟؟؟؟

لطفا پاسخ بدین
با سپاس

نگین
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

نه همون رشته کلی تون رو باید بنویسید شماره شو. مثلا علوم جغرافیایی : ۲۱۰۱

فاطمه
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

من که سرگیجه گرفتم از تابستون تا حالا…انشالله که دوستانی که تا حالا زحمت کشیدند نتیجه خوبش رو بگیرند. طرح ۵۰-۵۰ مطمئن باشید به امسال نمیرسه بنابراین بهتر هست به جای امیدوار بودن برای اجراش روی همون منابع و همون روش وزارت علوم تمرکز کنید .البته من از ادامه دادن منصرف شدم و واقعا این همه بی ثباتی نوبره ولی برای همه دوستانی که هنوز توی این راه هستند آرزوی موفقیت دارم ضمن اینکه فکر کنم اونایی که میتونن اپلای کنند برای دکتری واقعا فرصت از دست ندن.

رستمی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ

اعضای کمیسیون آموزش مجلس : تشکر تشکر ‘ بنده با چند نفر از دوستان دو ساله که با رتبه خوب زیر ۲۰ در مصاحبه رد میشیم ‘ بعد از اعلام نتایج نهایی امسال بار ها و بار ها با اعضای کمیسیون آموزش مجلس در این مورد تماس گرفتیم و از پیگیری های اعضای کمیسیون و رای موافق نمایندگان محترم بسیار سپاسگزاریم .

لیدا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رستمی

رستمی لطفا دوباره تماس بگیرید باهاشون چون رئیس سازمان سنجش در تلاشن طرح به امسال نرسه. باید جلوشو گرفت.

ali
دی ۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ق٫ظ

پس با این حساب خداحافظ پذیرش ۱۰۰ صدرصدی دانشگاه آزاد در مقطع دکتری

حسین
دی ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  ali

هیچ ربطی به دانشگاه ازاد نداردّ

مسعود
دی ۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۳ ق٫ظ

سلام
دوستان بر فرض که این قانون ۵۰-۵۰ امسال یا سال دیگه اجرا بشه… باز ۵۰درصد کار دست اساتیده که هیچ نظارتی رو کارشون نیست!!!از اونجاییکه داوطلبا با نمره نزدیک به هم در آزمون(با توجه به رقابت نزدیک تو آزمون)میرن مصاحبه، باز اساتید دانشمند به هر کی که عشقشون میکشه ۵۰ درصد مصاحبه رو میدن و اونو میپذیرن و بازم همون آش و همون کاسه!!!!!

دکتر به زی زی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۰:۳۶ ق٫ظ

اخبار ساعت ۲۰شبکه چهار معاون حقوقی وزارت علوم به وضوح و به طور کامل شفاف گفت که تغییرات به کنکور امسال نمیرسد…

دانشجو
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ق٫ظ

اتفاقا من برنامه رو دیدم گفتن برای سال اینده یعنی سال ۹۵

مسعود
دی ۷, ۱۳۹۴ ۰:۰۵ ق٫ظ

دوستان موافق این اتفاق بزارید ۲ نکته رو بگم:
۱- اعلام این خبر نزدیک کنکور غلطه
۲- دوستانی که فکر میکنن الان که ۵۰% آزمون شده پس این شانس رو دارن که دولتی چای خوب قبول بشن، باید بگم که اگر دانشجوی دانشگاه خوبی نبودید، ۵۰% یا ۰% برای آزمون فرقی نداره چون مطابق سال های قبل اگر رزومه خوبی نداشته باشید با یه نمره ۰ یا حداکثر ۱ از ۵۰ نمره مربوط به دانشگاه عملا کار تموم میشه. پس در هر حال رزومه از همه چیز مهم تره.

توجه داشته باشید که اگر شیوه پذیرش خیلی مغایر با دانشگاه ها باشه، اونا هم به نحوی اذیت میکنن (فرضا پذیرش رو کم میکنن، استعداد درخشان رو حتما میگیرن و …)

آرام
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان خواهشا بجای این همه بررسی ها بشینید درس بخونید با این کارها فقط استرس بیشتر میکنید الان تنها کار درس خوب درس خوندن و آزمون با موفقیت پشت سر بذاریم وقت تلف نکنیم بعد هرچی خدا بخواد توکل بخدا کنید.

لیدا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

همیشه گفتن از تو حرکت از خدا برکت! اگه ما دست رو دست بذاریم پیگیری نکنیم اعتراض نکنیم که هیچی دیگه!

زهرا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ب٫ظ

بهتره درسمونو بخونیم. به هر حال آزمون سنجشو باید پشت سر بذاریم چه صفر درصد تاثیر داشته باشه چه ۵۰ درصد. بعدشم خدا بزرگه هر چی خدا بخواد همون میشه.

برق
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ب٫ظ

دوستان به نظر من هنوز هیچی معلوم نیست. به گفته ها و نوشته های این دو سه رو توجه نکنید. الان دو حالت کلی وجود داره:
۱) کنکور امسال ۱۰۰-۰ باشه. اگه این کنکور به این صورت برگزار شه، قانونی که مجلس اعلام کرده (یعنی همون ۵۰-۵۰) باید لغو بشه. چرا؟ چون قراره سالی دو بار کنکور برگزار بشه و نتیجه ی شما تا ۲ سال معتبر باشه. به نظر شما میشه شمایی که الان ۱۰۰-۰ آزمون دادید با کسی که ۵۰-۵۰ آزمون میده برابر سنجیده بشید؟ آزمون ۱۰۰-۰ یه غربالگره درحالی که آزمون ۵۰-۵۰ سنجشه این دوتا باهم یکی نمیشن

۲) حالت دوم اینه که آزمون امسال هم ۵۰-۵۰ برگزار بشه. اگه این انتخاب بشه به نظر من سالی دو بار کنکور و اعتباره دو ساله رو لغو میکنن (یعنی طرح سنجش لغو میشه) چون یک آزمون سنجشی رو نمیشه تا دو سال معتبر کرد.

اینه که به هر حال یکی از طرح ها کلا لغو میشه (یا وزارت یا مجلس). به نظر بنده طرح وزارت لغو میشه و همین ۵۰-۵۰ از امسال شروع میشه. با این حال بازم باید صبر کرد. گفته های زیادی این دو سه روز ممکنه بشنوید اما نتیجه ی نهایی مهمه.

زینب
دی ۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق

لایک

ر
دی ۷, ۱۳۹۴ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  برق

خودش گفته یک سال بعد اجرا میشه چرا تفسیر اشتباه میکنین

احمد
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ر

ببینید قضیه خیلی واضحه.قانون که نهایی بشه باید بلافاصله اجرا بشه.رئیس ساز مان سنجش تفسیرشون غلطه.منظور مصوبه مجلس تغییرانی است که سه سال بعد تا سقف حداکثر ۱۰ درصد میشه توی این مصوبه داد.منظور اعمال نمودن اون تغییرات پس از یک سال از اعلام عمومی اونهاست.

Amin
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ

بله گفت نمیشه ولی قانون أساسی رو اگر مطالعه کنید نوشته از زمان تصویب یه قانون لازم اجرا هست
و مصاحبه هم تو خرداد که قطعا به تصویب شواری نگهبان خواهد رسید
در ضمن اگر این طرح اجرا بشه پس این کسی که تراز بالایی رو بیار میتونه دو سال از وزن ۵٠ ٪‏ استفاده کنه چون جزوء شرایط این طرح عملا امکان پذیر نیست اجرا طرح وزارت علوم حتی امسال

...
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ب٫ظ

میگم تو این اطلاعیه دقیقا اومده که یه سال بعد از اعلام عمومی قابل اجراست! دقت کنید
الان فاز اونایی که فکر میکنن واسه امسال هست چیه؟
طبق دفترچه و منابعی که اعلام شده برید بخونید واسه اسفند و تراز خوب کسب کنید!
در ضمن با اعمال ۵۰-۵۰ استادا همواره اختیار این رو دارن که هر کس رو نخوان نگیرن! پس رزومه هم قوی کنید همچنان برای آزمون بعدی
امسال که ۰-۱۰۰ هست

222
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

فرقش اینه دوستای من پارسال با رتبه ۱۲ و ۱۱و ۹ قبول نشدن البته با رزومه عالی اما رتبه ۴۰ با رزومه متوسط قبول

جعفر
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ب٫ظ

اخبار ساعت ۲۰ شبکه چهار
دکتر روشن : ( معاون وزارت علوم)
این طرح قطعا به امسال نمیرسه

م
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

بله گفت نمیرسه اما مسخره است مگه الان ما به ۵۰ درصد کاری داریم این مربوط به زمان مصاحبه میشه که خرداد برگزار میشه

عمران آب
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  م

خدارا شکر
الان نمیرسه ؟

شاهرخ
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ

فرض کنیم این طرح اصلا برای امسال نباشه و سال بعد اجرا بشه… در اولین قدم دوباره باید منابع تخصصی بشن. آخه چرا باید امسال رو ما ضرر کنیم و درس هایی رو بخونیم که کمترین ارتباط رو با گرایش ما دارن…

پریسا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  شاهرخ

الان اخبار شبکه ۴ اعلام شد که این طرح برای ازمون امسال هم هست

جعفر
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

شما چرا خبر رو هر طوری دوس دارین میشنوین!!!!
بابا گفت قطعا به امسال نمی رسه چون باید بره شورای نگهبان و…

پریسا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

گفت میرسه بعد از تصویب شورای نگهبان ۱۵ روز بعد از اون عملی هست

فرهاد برقی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

شما هم مثل زی زی تفسیرتون محشره

دانشجوی دکتری
دی ۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

دوست جان خبر رو درست بشنو. اطلاعات نادرست به بقیه نده

nobody
دی ۶, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

امسال فقط ما ضرر میکنیم و بس

نادر پیشاهنگ
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ

واقعا دفترچه به این مبهمی ندیدم
نه سطح سوالات معلومه
نه درصد آزمون
نه…
کاش یکی از این خبرگزاری های محترم یه مصاحبه ای با مسئولین سنجش یا وزارت علوم می کرد

محمد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۱۶ ب٫ظ

درج عنوان رشته در جدول عناوین رشته های پذیرنده در آزمون دکتری سال ۱۳۹۵ در هر مجموعه رشته امتحانی به منزله پذیرش قطعی در این رشته ها نیست و در صورت وجود ظرفیت پذیرش در رشت ههای هر مجموعه، موضوع در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) اطلاع رسانی خواهد شد.

با این اوصاف..

اگه یه بنده خدایی بشینه حسابی بخونه بعد تراز خوبی هم کسب کنه ولی زمان انتخاب رشته ببینه اصلا گرایش مورد نظرشو پذیرش نمیکنن باید چیکار کنه دقیقا؟؟؟؟؟

شورای نگهبان
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ

آیا یک طرحی در مجلس مصوب میشه امکان داره شورای نگهبان مردودش کنه !!!؟؟؟؟ لطفا دوستان مطلع در این زمینه و صاحب فن اظهار نظر بفرمایند

اسد اله خان
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۵۱ ب٫ظ

اگر بر خلاف اصل ۷۵قانون اساسی که میگوید نباید بار مالی جدید بر دولت تحمیل کرد باشد شورای نگهبان طرح را رد میکند.
گویا مخالفان این طرح منتظر رای شورای نگهبان بعد از نهایی شدن آن در مجلس خواهند ماند. چون در این طرح آزمون دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی ها با آزمون سراسرس ادغام شده بار مالی جدید برای دولت ایجاد خواهد کرد ولذا احتمال مغایرت ان با اصل ۷۵ و رد شدن آن وجود دارد.

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ

در اونجا بیشتر مسایل کلان که به منافع ملی مربوطه بررسی میشه و اینکه با شرع اسلام منافاتی نداشته باشه. کاری با این چیزا ندارن :-)

آرزو
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

شورای نگهبان مسئول تطبیق قوانین وضع شده از مجلس با شرع هست نه مسائل مادی مسائل مادی تو خود مجلس بررسی میشه ولی اگر قانون با شرع اسلام مغایر باشه شورای نگهبان رد میکنه که این قانون احتمالا تصویب میشه چون غیر شرعی به نظر نمیرسه

فرهاد برقی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ

مجلس پس از تصویب لایحه قانونی یا طرح قانونی چه می کند؟

– کلیه مصوبات مجلس رسماً به شورای نگهبان فرستاده می شود در صورتی که ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ یا پس از انقضاء مدت تمدید ده روز مذکور در اصل ۹۵ قانون اساسی، شورای نگهبان مخالفت خود را اعلام نکرد طبق اصل ۹۴ قانون اساسی مصوبات از طرف مجلس جهت امضاء به دفتر ریاست جمهوری ابلاغ می شود. (ماده ۱۳۹ آیین نامه داخلی)

ب
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۰۹ ب٫ظ

من رشتم حقوقه.طرحی که تصویب بشه تو مجلس لازم الاجراست .واقعا احسنت میگم به نمایندگان مجلس محترم/جلوی تضییع حقوق دواطلبان دکتری تا حد زیادی مسدود شد.

جعفر - اقتصاد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ

از دوستان اقتصاد کسی هست؟
خرد و کلان در چه سطحی بخونیم؟

دکتر
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۱۴ ب٫ظ

نمیدونم منم موندم چیکار کنیم….احتمالاردر سطح آزمون ارشده؟

محسن
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

واسه خرد همون فرجی دیزجی رو بخون چونکه ئحتی الان بچه هایی که میخان ارشد بدن همین رو میخونن

جعفر - اقتصاد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

ممنون دوستان
به نظرتون برای کلان کتاب سوری – عراقی رو بخونیم؟ پارسال همه سوالها از اون بود

محمد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

محسن جان آخه گفتن در حد لیسانسه…فرجی تخصصی میشه خیلی؟

کلان هم همینجور….عجب گیر کردیم این وسط

محمد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بقیه رشته ها دروسشون در حد کارشناسی است و درسهای کارشناسی رو دارن امتحان میدن….حالا ممکنه چندتا سوال بیاد ولی بعید میدونم دیگه به سبک پارسال بدن

جعفر - اقتصاد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

به نظرم فرجی بخونیم بهتره چون لیسانس هم داره
اگه یه درصد از ارشد سوال بدن بیچاره میشیم

محمد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

آخه موسسات معتبر هم منابعشون رو منابع لیسانس زدن و آزموناشون براساس همونهاست…

nobody
دی ۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ

منم رشتم اقتصاد ولی واقعا منم گیج شدم چون خیلی منابع کارشناسی و ارشد فرق میکنن

فرنوش خطاب به زی زی و دوستان
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۴ ب٫ظ

تا زمانی که رسما اعلام نکنن برای امسال اعمال میشه یا نه باید ملاک رو بر این بذاریم که امسال اعمال نمیشه و سهم مصاحبه صفره
خانم یا آقای زی زی و دوستان
شما اگر با روند دستورالعمل های وزارت علوم آشنایی داشته بودین میدونستین که هر وقت میخوان تغییر جدیدی اعمال کنن در بند آخر ذکر میکنن که این آیین نامه از فلان تاریخ لازم اجرااست و در همه آیین نامه ها سال تحصیلی آتی ذکر می شود نه سال تحصیلی حال.
من اگر جای شما و سایر دوستان بودم این قدر احساسی صحبت نمی کردم و عقلانی فکر میکردم. این آزمون حتی اگر ۵۰ درصدهم سهم داشته باشه توفیق چندانی نمیکنه.من دو ساله رفتم مصاحبه و رد میشم چرا که اعمال نظر دانشگاه حتی با سی درصد هم امکان پذیره.چرا که وقتی به فردی از ۵۰ مصاحبه و پژوهش میدن ۰.۵

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۴۱ ب٫ظ

خیلی توفیر داره آبجی. حداقلش اینه که به سختی میتونن تضییع حق بکنن.

علیرضا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۴:۴۷ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
به نظرم این طرحی که تصویب کردن بهترینه بخاطر اینکه حداقل همه بچه ها تو آزمون در شرایط برابر سنجیده میشن اونم با ۵۰ درصد تأثیر. اینطوری اوناییکه میخوان به دانشگاههای برتر راه پیدا کنن دیگه خیلی به فکر مصاحبه و زیر میزی و … نیستن!
نقریبا قبولی به این شکل شده تنها توانایی و علم فرد
من که انگیزه پیدا کردم واسه درس خوندن!
موفق باشید

mari
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

واقعا من هم انگیزه ی بیشتری برای درس خواندن پیدا کردم.
باز هم خدا رو شکر که این طرح تصویب شد و حداقل نتیجه اش تغییر منابع کنونی برای سال بعد خواهد بود. دوستانی که از این طرح راضی نیستن چه بسا با عدم تصویب این طرح سال بعد علاوه بر ادغام زیر گرایش ها، باید کلا خود را برای یک مجموعه ی امتحانی آماده می کردیم.

مرادیان
دی ۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ

الان جا داره یکی از مسئولین وزارت علوم بیان مصاحبه کنن بگن چرا از مرداد ماه الکی مدام بخشنامه صادر کردن؟
الان با این طرح آزمون آبان و ۲ سال اعتبار و… همه چی میره زیر سوال

مسعود
دی ۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۴ ب٫ظ

سلام.
جناب “دانشجوی دکتری” من دفترچه رو بررسی کردم . در قسمت نحوه پذیرش و ارزیابی بطور خاصی مبهم نوشته شده. حتی اصلا گفته نشده که معدل چقدر اثر داره. کلا مبهمه. من با یکی از افراد صاحب نظر صحبت کردم، گفت اگر این طرح اجرایی بشه دانشگاه های بزرگ به شدت پذیرششون رو کم میکنن. پس دوستانی که خوشحال شدن بخاطر طرح جدید، خسته نباشید!!

طرح جدید وحشتناک هست اونم اعلامش در این شرایط.
من همه هدفم رو گذاشتم برای مقاله اما الان کنکور نقش اصلی میخواد ایفا کنه. این بی عدالتیه اگر امسال اجرایی بشه

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

به راحتی میشه دانشگاه رو مجبور کرد که پذیرشش رو کم نکنه. این چیزا مهم نیست. ضمنا حتی اگر اجرا نشه هم باز اولین ملاک ورود آزمونه. همه چیز زهد از آزمون معنی پیدا میکنه.

این طرح قطعا از امسال اجرا میشه

عمران آب
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

دانشگاه ما به شدت کم کرده و ظرفیت ها الان معلوم شده در گروه های آموزشی( دانشگاه شریف)

////
دی ۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

باید جهت اطلاع شما عرض کنم که اگر وزارت علوم دانشگاهها را محدود نکنه در هر شرایط دوبل دانشجو میگرن. کم شدن ظرفیت امسال توسط وزارت علوم بود نه دانشگاهها

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۴:۲۳ ب٫ظ

تا زمانی که رسما اعلام نکنن برای امسال اعمال میشه یا نه باید ملاک رو بر این بذاریم که امسال اعمال میشه. ضمنا دوستانی که میگن امسال نمیتونه اجرا بشه دلیل قانع کننده ای ندارن. هر اتفاقی که قراره بیفته در خرداد سال بعد میفته نه اسفندماه امسال. ما برای آزمون اسفند فقط به این نیاز داریم که بدونیم چه دروسی رو باید امتحان داد، که اون رو هم میدونیم. وزن مصاحبه و رزومه فعلا خارج از بحثه واصلا فعلا موضوعیت نداره. اگر دقت کنید در همین صفحه یکی از دوستان به مسئولین نامه زده و کسب تکلیف کرده و اونها هم مشخصا و غیرمستقیم گفتن امسال طبق همین روال مصوبه مجلس اجرا میشه.

من قانع شدم که امسال اجرا میشه مگر اینکه یک مسوول رسمی بدون ابهام بگه امسال اجرا نمیشه

مرادیان
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

آخر همین خبر رو بخون
نوشته زمان اجرای این تغییرات حداقل یکسال بعد از اعلام عمومی آن است…

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرادیان

شما هم آخر خبر رو به دقت بخون و هم کامنتهای بچه ها رو

دانشجوی دکتری
دی ۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

شما انگار نمی خوایید قبول کنید امسال پذیرش ففقط دست دانشگاه هست.

mari
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ

خدا رو شکر از تصویب این طرح… دوستانی که می گویند این گونه، افرادی با چند ماه خوندن می رن دانشگاه سخت در اشتباهن… من خودم دقیقا از کسانی بودم که قدرت خواندن بالایی داشتم همیشه شاگرد اول و معدل بالای ۱۹ داشتم ولی قدرت تست زنی نداشتم قبول شدن در امتحان تستی به همین آسانی و با چند ماه خواندن نیست نیاز به درک بالای مطالب و فهم مسائل دارد که من تنها با تغییر شیوه ی چند ماه بکوب خواندن و درک مطالب توانستم ارشد با رتبه ای عالی در یکی از دانشگاه های تهران قبول شوم. پس این طرح واقعا منصفانه بوده و به جاست و همچنین نگران نادیده گرفته شدن رزومه و سوابق آموزشی خود هم نباشید چون با همان ۲۰-۳۰ درصدی که برایش لحاظ شده است تاثیر خود را به خوبی خواهد گذاشت. اجرای طرح قطعا برای امسال نخواهد بود. منطقی نگاه کنید اگر بنا بر تاثیر ۵۰ درصدی آزمون باشد این ۵۰ درصد تاثیر برای مقطع دکتری از آزمون دادن دروس عمومی و کارشناسی حاصل نمی شود بلکه حضور درس های اختصاصی رشته ی شما و پاسخ به آن ها تعیین کننده ی این میزان تاثیر است. پس با توجه به منابع پیش بینی شده برای امسال و ادغام گرایش ها این طرح برای امسال امکان پذیر نخواهد بود و لازم به جداسازی مجدد گرایش ها و منابع در سال آتی می باشد و برای این منطق دوستان که پس عجله ی مجلس برای تصویب این طرح چه بود تنها این جواب وجود دارد… ادامه نظر»

م.م.
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۳۵ ب٫ظ

بچه ها طرح اسفندماه اینه که ما فقط ازمون میدیم . هیچ رتبه ای نداریم و فقط با درصدهامون برای دانشگاه هایی که میخوایم اقدام میکنیم. متاسفانه طرحی که ذکر شد ، وزن ۵۰ درصد،مال سال اینده است. اما مصاحبه و نحوه پذیرش ما رو امسال دانشگاه تعیین می کنه حالا یا میتونه شفاهی باشه یا حتی کتبی از دروس ارشد که اونو بعد ازمون و اعلام نتیجه هر دانشگاهی مجزا اعلام می کنه. اونایی که نگران مقاله هستن ، بچه ها در لیست مصاحبه اساتید مقاله فقط ۵ نمره تلقی میشه ما بقی به پرسشهایی که ازتون میکنن و.. ارتباط پیدا خواهد کرد. پس نه نگران باشید و نه موضع بگیرید ، دفترچه رو دوباره دقیق مطالعه کنین، کاملا متوجه همه چیز میشید… لطفا اونایی هم که به فکر ابانن، سعی کنن ابان رو رها کنن چون به احتمال بسیار بالا ، امتحان دیگه دو مرحله ای نخواهد شد.‌.

دانشجوی دکتری
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  م.م.

مقاله ۵؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برید یه نگاهی به شیوه نامه ابلاغی به دانشگاهها از طرف وزارت علوم بکنید مقاله تا ۲۲ امتیازه

فرهاد برقی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۳۰ ب٫ظ

عنوان درخواست :عمومی | دکتری – تعیین سهم مصاحبه
متن درخواست :با سلام با تصویب طرحی سنجش و پذیرش در مجلس که امروز سهم ازمون ۵۰ درصد اعلام شد ایا این تأثیر برای ازمون اسفندماه اجرا خواهد شد و به عبارتی نحوه پذیرش که در دفترچه ازمون دکترا سال۹۵ تغییر میکند؟؟؟
ما کلا متوجه نشدیم تصویب طرح امروز برای امون اسفند اجرا میشود یا برای ازمون های سال اینده

تاریخ ارسال پاسخ :١٣٩۴/١٠/٠۶-١۵:٠٠
پاسخ : با سلام
ملاک دفترچه ثبت نام میباشد هر گونه تغییر در سایت این سازمان اطلاع رسانی میشود
با سپاس

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد برقی

فرهاد جان چیزی از ابهام کاسته نشد. شد؟ نشد

دانشجو ارشد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد برقی

من پبام دادم جواب این بود:
عنوان درخواست :عمومی | دکتری – ازمون دکتری ۹۵
متن درخواست :با سلام.
باتوجه به طرح سنجش پذیرش تصویب شده در مجلس برای وزن ازمون و مصاحبه ازمون دکتری، ایا این طرح برای ازمون اسفند امسال هم اجرایی خواهد شد؟
تاریخ ارسال پاسخ :١٣٩۴/١٠/٠۶-١۴:۴٠پاسخ :
با سلام
از این به بعد روال همان میباشد
با سپاس

مینا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ

من که دارم برا پزشکی میخونم! حداقل می دونم ۷ سال دیگه یه حقوق درست و حسابی دارم! از الان استرس اینو ندارم آیا هیئت علمی بشم یا نه! تازه اگه بشم هم حقوقش خیلی کمه با این همه سختیا و سردرگمی هایی که داره! والا….

دانشجوی دکتری
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

با پزشکیم حقوق درست حسابی گیرت نمیاد. خوبه قبل از خوندن یه اماری از پزشکای بیکار بگیری دوست عزیز

مینا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ

با این طرح پزشک خانواده الان دیگه هیچ پزشکی بیکار نیست جناب دکتر

حسنی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام مینا خانم حضور شما در این صفحه یعنی جنابعالی مدرک کارشناسی ارشد را داری بنابراین ششما میخواهید از نو در کنکور سراسری شرکت کنید تا پزشکی قبول شوید اگر چنین باشد فکر کنم باید هزینه تحصیل را باید بدهی نمیدانم درست گفتم یا خیر انشالله موفق باشید

مینا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسنی

اطلاع دارم دوست عزیز مرسی

saba
دی ۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

کار خوبی میکنی دوست عزیز..افرین به همتت..

بد بخت
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ

خب اینکه خیلی بدتر شد که! :))))))
چون قبلا همه با هم سنجیده میشدن چون مصاحبه نقشش زیاد بود یکی از بچه های گروه خاک یا ستزه به راحتی نمیتونس بیاد تو گروهای دیگه مثل راه ولی الان با این قانون چون دروس همون دروس خاک و …. هستش و آزمون %۵۰ تاثیر داره بچه های خاک و سازه خیلی راحت میتونن برن هر رشته ی دیگه ای چون %۵۰ آزمون رو نسبت به بقیه دانشجو ها قطعا بهتر خواهند داد!!
واقعا نه واقعا یه کارشناس نیس که این مسائل ساده رو بشینه حلاجی کنه؟ سبک سنگین کنه ک انقد قانون تو قانون نباشه؟

nobody
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  بد بخت

دقیقا الان دیگه محدودیتی وجود نداره. و ما داریم بر عکس پیش میریم! به جای اینکه هر چه به سمت مقاطع بالاتر میریم شاخه ها از هم تفکیک شن داره تجمیع میشه!!!

علیرضا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بد بخت

بله واقعا… قانون جدید اصلا کارشناسی نشده…

nobody
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ

همچنین در انتهای صفحه ۸ در قسمت نکات وتوصیه های مهم نوشته شده: ۴) هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفتهنامه خبری و اطلاعرسانی سازمان سنجش)، سایت سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق
رسانههای گروهی اعلام خواهد شد.
در نتیجه احتمال اعمال یک سری تغییرات می رود!

nobody
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ب٫ظ

بر اساس اهداف و سیاست های نوشته شده در دفترچه شماره ۱: تفکیک فرایند سنجش علمی از فرایند پذیرش دانشجو
– اعتباربخشی به آزمونهای استاندارد در پذیرش نوبتهای مختلف
– حرکت به سمت استقلال مؤسسه در پذیرش دانشجو
– ایجاد وحدت رویه و ایجاد هماهنگی بین مؤسسه و وزارت علوم، در پذیرش دانشجو
– اختیار گروههای آموزشی مؤسسه و اساتید در پذیرش دانشجویان مستعد
– ایجاد امکان شرکت داوطلب در آزمونهای استاندارد متعدد
– توجه جدی به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب در پذیرش
– ملحوظ داشتن کلیه ضوابط و مقررات قانونی در سنجش و پذیرش دانشجو
این طرح برای امسال اجرا نمیشود. و با توجه به اهداف بالا یعنی وزن آزمون صفر.
در صفحه ۸ دفترچه در قسمت امتحانات ذکر شده است: سطح سؤالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغالتحصیل دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در هر رشت ه ، مطابق
فهرست برنامههای مصوب شورای عالی برنامهریزی و براساس ضرایب جدول ذیل و مواد امتحانی مندرج در دفترچه صورت میگیرد.
بنا براین سطح سوالات تمامیه دروس در سطح کارشناسی نمیباشد.

آزمونی در آبان ماه برگزار نمی گردد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ

با سلام
از یکی ازنمایندگان پرسیده و گفتند احتمال زیاد برگزاری آزمون آبان ماه و ارزش دوساله آزمون ملغی میگردد و در تلاش هستند پس از ابلاغ قانون، از سوی مسئولین ذیربط موارد مورد نیاز به داوطلبین اطلاع رسانی گردد

زینب
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ

تغییرات وزن آزمون برای امساله
نگران نباشید
هر چند در اصل قضیه بی تاثیره
چه فرقی میکنه تو ۵۰ درصد توانایی علمیمون پارتی بازی شه یا صد در صد!!!!!!!
در هر صورت بخواد بی عدالتی صورت بگیره میگیره
چه فرقی میکنه از ۱۰۰ نمره بهت ۵۰ بدن یا از ۵۰ نمره بهت ۲۵ بدن!!!!!
یا به یکی از ۱۰۰ نمره ۹۰ بدن یا از ۵۰ نمره ۴۰ !!!

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

اگر دانشگاههای برتر ملاک بذارن چی؟ و شک نکن میذارن

میثم کرمی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۸ ب٫ظ

این طرح مربوط به دانشگاه آزاد هم میشه؟?

کنکوری
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۳ ب٫ظ

کجای دفترچه نوشته که سهم آزمون چقده؟

Fatima
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ب٫ظ

خدا کنه عین طرح برای آزمون اسفند ماه اجرا بشه

atila
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید.عزیزانی که میگن این طرح به امسال نمی رسه سخت در اشتباهن.دلیل اینکه تو دفترچه نیومده بخاطر اینکه قطعی نشده و بود و حتی رییس سازمان سنجش هفته قبل به این موضوع اذعان کردند که منتظر تصویب مجلسیم.این طرح قطعا از امسال اجرا خواهد شد و خیالتون راحت.چون اگر سه ماهم طول بکشه باز عیبی نداره.چون تا اون زمان هنوز نه نتایج اولیه اومده و نه کسی به مصاحبه رفته.پس ربطی به دفترچه نداره که نیومده.فوقش بعدا میگن نحوه پذیرش چجوری.با تشکر

زینب
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  atila

ایشالا که همینطوره
منطقم همین و میگه

ریاضی کاربردی - applied math
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان پی اچ دی تستی عزیز…

من هم پارسال این موقع چقدر درگیر این جور مباحث بودم…

ولی به یاری خدا تمرکزم رو گذاشتم روی درس های آزمون دکتری، آزمون زبان و نوشتن مقاله…

و خدا را شکر نتیجه دلخواهم رو گرفتم…

پریسا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ

سلام واسه ماهم دعا کنید یادم پارال هم به اینجا سر میزدید

نازلی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ

تورو خدا این طرح رو برای امسال اجرا کنید خواهش میکنیم نگذارید فقط ما ضرر کنیم

علی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ

بچه ها تو رو خدا از وزارت علوم بخواهیم که این طرح رو برای ما اجرا کنن

مینا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ ب٫ظ

من الان متوجه نشدم آزمون امسال وزنش چقده؟ اینجور که نوشته با کارنامه میری مؤسسه فکر کنم وزنش صفر باشه! درسته؟

آیدین
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

ضمن عرض سلام خدمت همه دوستان عزیز
مینا خانوم دقیقأ امسال همونی میشه که شما فرمودین.

sara
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ب٫ظ

پس چرا دفترچه ثبت نام دکتری چیز دیگه ای نوشته ؟!
این قانون برای کنکور امسال بالاخره هست یا نه؟!

ر
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۲ ب٫ظ

ای کاش وزنر ازمون بیشتر بود یا اصلا وزن مصاحبه ۱۰درصد میشد واقعا دست مجلس درد نکنه که جلوی حق کشی تواسطر اساتید را گرفت واقعا عالیه

میثم کرمی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ

دوستان این طرح مربوط به دانشگاه آزاد هم میشه؟

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ب٫ظ

این طرح از همین اسفندماه آغاز میشود، پس لطفاتمایلات خودتون رو فرافکنی نکنید

دکتر
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

دوست عزیز…این طرح تصویب شده و بعد از سه ماه ابلاغ خواهد شد….پس همانطور که نماینده موافق مجلس هم گفت به آزمون امسال نخواهد رسید….و الا باید الان در دفترچه ثبت نام شرایطش قید میشد.
لطفا منطقی به قضیه نگاه کنید
موفق باشید

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

آخه این چه حرفیه!!!!!!!!!
بحث سر خردادماه سال آینده است شما کجایی؟ کاری به آزمون اسفند نداره

دکتر
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

دوست عزیز شما الان داری آزمون رو ثبت نام میکنی…پس شرایطش الان باید مشخص باشه….نه خرداد….نمیتونن که الان بگن ثبت نام کن..حالا ببینیم چی میشه تا خرداد….

تو اخبار خود نماینده مجلس گفت ایشالله از سال آینده و به کنکور امسال نمیرسه….
شما هر جور راحتی فکر کن دوست عزیز موفق باشین

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

هیچ کس چز شما از اخبار چیزی نگفته. جالبه

nobody
دی ۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دفعه قبل که کلیات طرح تصویب شد. منم تو اخبار شبکه ۴ ساعت ۲۰ در گفتگو با نماینده مجلس شنیدم که فرمودند این طرح به امسال نمیرسد

دکتر
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر صابری دبیر کمیسیون آموزش مجلس در اخبار شبکه ۴گفتند که به امسال نمیرسه..چه برای ارشد چه برای دکتری….

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

فقط وزارت علوم صلاحیت اظهار نظر در این باره رو داره.

دانشجوی دکتری
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

این طرح برا آزمون اسفند نیست.

رسول
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ

دوستان یه مقداری واقع بین باشین
اگه قرار باشه اسفند ماه وزن آزمون ۵۰ درصد باشه اونوقت این منطقی هست که از سطح لیسانس سوال بدن ؟؟؟؟

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

شما دقیقا به من بگو نگرانیت چیه؟ مثلا اگر سوالات سخت تر بشه چی میشه؟

رسول
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

من نگرانی ندرام
شما مطمئن باشین اگه قرار باشه سهم ۵۰ درصد باشه نمیشه از منابع ارشد سوال نداد

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

یعنی چی؟ چه همه درسخون باشن و چه همه تنبل باشن فرقی در آزمون نداره عزیزم. چون به هر حال هر کسی رتبه ی خودش رو میاره. نهایتش اینه که رقابت نزدیکتر میشه. تازه مطمئن باش زبان جلوی خیلی‌ها رو میگیره.

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

البته ممکنه از ارشد هم بدن ولی اگر اینطور هم بشه برای همه اینطور میشه پس جای نگرانی نیست

Amin
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

ایا به نظر شما منطقی این طرح از امسال اجرا نشه پس تکلیف دو سال اعتبار چی میشه طرح که أساسی این بود که دوسال باشه پس عوض میشه

amir
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

نه ارتباطی نداره خلاصه اونم آزمونه و سنجشه

شادی (تاریخ ایران
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

تکلیف آزمون آبان چی میشه بچه ها ؟

من متوجه نشدم این طرح خوبه یا بده ؟

ای خدا
ای خدا
ای خدا

از این بلاتکلیفی ها خسته شدم .واقعا خسته شدم

مممم
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ

کاش شامل امسال هم میشد.ما بیچارهها امسال باید بریم یه مصاحبه دورهمی شرکت کنیم واسه این همه تلاشمون.مصاحبه که داخل خیلی رشته ها کمتر از ده دقیقه میخواد ملاک پذیرش دانشجوی مستعد باشه.

دانشجوی دکترای تربیت بدنی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ

قابل توجه دوستان:
هر مصوبه ای که در مجلس به تصویب برسد فوری لازم الاجرا است(از همان روز تصویب).
شک نداشته باشید که در کنکور امسال این تغییرات لحاظ خواهد شد.

مممم
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

انشالا که اجرا بشه

عمران آب
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مممم

انشاالله این طرح مشکل دار اجرا نمیشه

رسول
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

به نظر شما اگه قرار باشه ۵۰ درصد قبولی از طریق کنکور باشه منابع کنکور باید در سطح لیسانس باشه ؟؟

حسین ص
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ب٫ظ

تا یه قانونی ابلاغ بشه کلی زمان میبره.
سنجش قانون خودش رو اجرا خواهد کرد. پذیرش با رزومه. درست مثل دانشگهای خارج

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین ص

رزومه ی دانشگاههای خارج خیلی با رزومه های دانشگاههای ایران فرق داره. اونجا مقاله نمیفروشن

دانشجوی دکتری
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

دوست عزیز اینقد جوش نزن. اینجا هم اگر کسی مقالات متعلق به خودش نباشه اساتید دانشگاههای تراز اول با چند تا سوال داخل مصاحبه دستشون میاد.داخل ایرانم حق کشی داخل مصاحبه هست ولی اونقد نیس که کسی که حقش باشه دکتری قبول نشه. اگه داخل مصاحبه یکی دوتا دانشگاه رد بشه بالاخره دانشگاه سوم یا چهارم قبوله.اینقد به دیگران استرس وارد نکنید

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین ص

ابلاغ بشه زمان میبره؟ یعنی تا بعد از خردادماه سال بعد طول میکشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :-) نه عزیزم طولی نمیکشه برو محکم درس بخون

محسن
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ب٫ظ

اقا یکی بیاد بگه شامل امسال هم میشه یا نه؟؟؟این چه وضعیه.چرا داخل دفترچه به روشنی به این ابهام پاسخ نداده.

amir
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

معلوم نیست و زنگ زدم به یکی از اعضای مهم و گفتن معلوم نیست برای امسال
اگه بچه ها درخواست کنن از وزارت محترم علوم حتما واسه امسال هم اجرایی می شود

ارغوان
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ

دوستانی که از این خبر خوشحال شدن میشه دقیقا بگن کجاش خوبه ؟؟؟؟

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ارغوان

اینجاش خوبه که وزن مصاحبه به دلیل حق کشی و وزن رزومه پایین اومده. حالا کجاش خوبه ؟

sara
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

بابا برا امسال که نیست!!!!!!!!!!!!!۱

ارغوان
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

خب از طرف دیگه وزن کتبی هم که پایین اومده!!
من فرق اون بخش دوم رو با سوم متوجه نمی شم.یعنی ملاک بخش سوم چی می تونه باشه؟

س
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

نه توی دفترچه دقیقا نوشته که چه جوری اجرا میشه نه توی این خبر گفته که این قانون کی اجرا میشه
این هم دلیل نمیشه چون دفترچه اومده و این قانون توش نیست پس این قانون برای امسال نیست
این دفترچه زودتر از تصویب مجلس اومده بیرون!!!

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  س

این چه استدلالیه چرا خودت رو گول میزنی؟ تا روز مصاحبه خیلی مونده. چه ربطی داره؟ مصوب مجلس اجرا میشه از همین اسفندماه پس الکی دیگران رو ناامید نکن.

س
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

شما منظور منو دقیقا برعکس فهمیدی!!!
من هم روی سخنم با اوناییه که میگن امسال نیست
منظورتون چیه دیگران رو ناامید نکن!! چیزی که نوشتم رو درست بخونین لطفا و سریع جبهه نگیرین

شادی (تاریخ ایران
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

بچه ها لطفا بگید تکلیف آزمون آبان چی میشه . من بیشتر تلاشم برای اونرف عید گذاشتم . زیاد به آزمون اسفند فکر نمیکنم. آخه وقت ندارم.

و اینکه منابعی که اعلام کردن مثلا تو رشته های انسانی مانند تاریخ :منابع و روش تحقیق در تاریخ و فلسفه ی تاریخ … آبا هنوز همونه ؟

تغییر نکرده ؟

من متوجه نشدم . لطفا جواب بدید . لطفا

آزمون؟
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سلام نفهمیدیم این آزمون با چه رتبه ای شرکت کنندگان را به دانشگاه ها معرفی می کند ؟ آیا مجلس قانون تصویب کرد برای ما شامل میشود ؟ اینکه در دفترچه خبری از صد در صد نیست اگه کسی اطلاع موثق دارد لطفا جواب دهد

زینب
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

من فکر میکنم بذاریم سال آینده کنکور بدیم بهتر باشه

دانشجو آزاد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

خدا رو شکر بالاخره ما هم برادکتری سراسری امیدوار شدیم

رضاااااااا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو آزاد

واقعا

پریسا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

اخرش چی شد

SINA
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

آقای شریعتی نیاسر کجایید؟؟؟؟؟؟ پس چی شد – گناه ما چیه کتابهای بدون مرتبط با رشته خودمان را بخوانیم

رسول
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

صفحه اول دفترجه دکتری :
سیاست ها و اهداف:
اختیار گروههای آموزشی مؤسسه و اساتید در پذیرش دانشجویان مستعد…
امسال سهم مصاحبه ۱۰۰ درصده و کنکور فقط شما رو به دانشگاه ها معرفی میکنه

Amin
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

پس تکلیف دوسال اعتبار چی میشه که این ازمون داره اگر سال دیگه عوض میشه دفترچه تغییر میکنه

زی زی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

اصلا اینطور نیست. شاید بعضی دانشگاها رتبه تعیین کنن و مثلا بگن زیر فلان رتبه ی کتبی رو نمیپذیریم

مهندسی شیمی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

تکلیف امتحان اسفند چی میشه بالأخره؟؟؟؟؟
باز نیان بگن منابع برگشته ها!!!!!!!!
بعدشم این همه برا مقاله زحمت بکشیم برا ۲۰نمره؟؟؟؟؟اینا دارن چیکار میکنن اصلا؟؟؟!!!باید جای نمرات پژوهشو مصاحبه رو عوض میکردن!!!!!!
فقط بلدن مشکل اضافه کنن عوض حلشون!!!

مهسا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

طرح سنجش و پذیرش به امسال نمیرسه دوست عزیز.
ضمنا مصاحبه فقط مقاله نیست و در حالت دیگه هم، همه نمره مصاحبه حتی اگه ۱۰۰ باشه، به مقاله اختصاص نداره.

میترا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

وزارت علوم که مدام بیانیه می داد الان کجاست ؟ چرا بدون هماهنگی با مجلس برای خودشون بخشنامه صادر کردن ؟؟

رادمهر
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

یکی از دوستان می تونه بگه الان برای آبان ماه چه اتفاقی می وفته ؟ چون فکر کنم اگه قرار باشه برای سال بعد سهم ۵۰ درصد بشه دیگه منابع عوض میشه
اگه قرار باشه که این کنکور ۲ سال معتبر باشه کسانیکه اسفند امسال امتحان می دن چطوری می تونن با کسایی که سال بعد امتحان می دن در یه سطح قرار بگیرن ؟

nobody
دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رادمهر

دقیقا منم سوالم همینه. نکنه تا اخر همش واسه ما بد بشه

پریسا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

من واقعا برام سواله که به چه دلیلی منابع رو تغییر دادند؟؟؟؟!!!!!! ای کاش وزیر محترم پاسخگو باشند…

میترا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

شما از کجا فهمیدید منابع تغییر کرده ؟
سهم کنکور اسفند صفره و مصاحبه ۱۰۰

دانشجوی دکتری
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  میترا

منابع تغییری نکرده. فقط چند تا رشته اصلاحیه داشته. برو سایت سنجش

پریسا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

منطورم تغییر منابع در مرداد ماه بود.

Amin
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

تغییر میکنه چون نمیشه با توجه به دوسال اعتبار ازمون این منابع با توجه به سهم دهی به ازمون تو سال اینده بازم این طرح اجرا بشه

بد بخت
دی ۶, ۱۳۹۴ ۳:۱۵ ب٫ظ

دوست عزیز منابع کلا عوض شده
ما اصلا دروس تخصصی ارشد رو توی آزمون دکتری تداریم!!
مسخره ترین حالت ممکن!
انگار تو پزشکی بخوای تخصص چشم پزشکی بگیری بری درسای تخصص گوارش رو بخونی!!

فرهاد----خبر فوری فوری
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

در تماسی که با دفتر معاونت آموزشی وزارت علوم داشتم اعلام کردن تغییرات برای سال آینده هست ضمن آنکه با توجه به اینکه حد نصاب امتیازی در آیین نامه لحاظ نشده هنوز دست دانشگاه ها برای انتخاب دانشجوی باکیفیت باز است

Amin
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

پس سهم دور سال ازمون چی شده نپرسیدین

رادمهر
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

سلام
من نمی دونم این چه کاری بود که سازمان سنجش بدون هماهنگی با مجلس کرد و برای خودش تصمیم گرفت و امسال اینطوری حق ما رو ضایع کرد ؟

sara
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

امسال یعنی واقعا فقط شانسیه

ناصر-آموزش زبان انگلیسی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

خدایا شکرت ممنون نمایندگان عزیز

دانشجوی دکتری
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

این تشکر برا سال آینده هست. امسال کنکور درصدی نداره

فرهاد برقی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

خیلی باحال گفتین

ناصر-آموزش زبان انگلیسی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ

خوب شد گفتی!

علی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۰ ب٫ظ

سلام آقا ناصر

بنظرت ما که گرایش آموزش زبان هستیم باید درس ترجمه و ادبیات هم بخونیم؟
خیلی سخته.

sara
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

زمان اعلام این تغییرات حداقل یک سال پس از اعلام عمومی آن است. این یعنی برا امسال نیست ؟مثل سوالای استعداد است!!

دقت
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  sara

با سلام و احترام خدمت دوستان عزیز ،عبارت “حداقل یکسال” مربوط به تبصره ۴ میباشد، یعنی بازنگری قانون پس از ۳ سال مبنی بر اضافه کردن معیارهای جدید ویا تعدیل حداکثر ۱۰ درصد معیارهای فعلی باید حداقل یکسال زودتر به داوطلبان اطلاع رسانی شود.

رسول
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

دوستان برای ما که فرقی نمی کنه چون در دفترچه حرفی از سهم ۵۰ درصدی نزده
این قانون برای سال بعد است

Amin
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

اگر مث بچه های استعداد درخشان یا تکمیل ظرفیت امسال اعتراض کنیم مطمنم حتما با تصویب این طرح اجرا میشه امسال

فرنوش
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  Amin

اگرچه سیستم آموزشی ما کاستی های زیادی داره ولی نه دیگه تا این حد که آیین نامه قبلی خود را کاملاً نقض کنن.حداقل آزمون اسفند براساس ۱۰۰ درصد مصاحبه انجام میشه

Amin
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرنوش

ما اعتراضمونو. میکنیم حالا دیگه جواب میگیریم اینجوری که نمیشه پس چطور این ازمون می خواد دو سال اعتبار رشته باشه

میثم کرمی
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

مربوط به دانشگاه آزاد هم میشه این طرح؟

مهسا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  میثم کرمی

سلام
بله. مربوط به دانشگاه ازاد هم هست.

فاطمه
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

یعنی دانشگاه آزاد هم دیگه آخرین فرد قبول و رتبه و …. نمی زنه؟ پی چه جوری موقع ثبتت نام شهر انتخاب کردیم این چه مدله دیگه خودشون نفهمیدن چی به چی شد

دکتر میمتازار
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

آقا تکلیف چیه، امروز از یه طرف سنجش دفترچه دکتراش میگه فقط تراز میدیم و رتبه نداریم از اون ور مجلس میگه آزمون ۵۰ درصد تاثیر داره
یکی بگه چه خبره

دانشجوی دکتری
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

ااین قانون مجلس برا امسال نیست

مهسا
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

دوست عزیز
اجرای طرح سنجش و پذیرش به امسال نمیرسه. ملاک همون دفترچه هست.

میثم
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

از دوستان عزیز کسی میدونه این قسمت منظورش چیه؟ “همچنین طبق تبصره ۴ این ماده شورای سنجش و پذیرش دانشجو می‌تواند هر سه سال یکبار نسبت به اضافه نمودن معیارهای دیگر و تعدیل حداکثر ۱۰ درصد معیارهای موجود اقدام نماید. زمان اعلام این تغییرات حداقل یک سال پس از اعلام عمومی آن است.”
ممنون اگه کسی مطلع باشه و بگه.

دقت
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

با سلام و احترام خدمت دوستان عزیز ،عبارت “حداقل یکسال” مربوط به تبصره ۴ میباشد، یعنی بازنگری قانون پس از ۳ سال مبنی بر اضافه کردن معیارهای جدید ویا تعدیل حداکثر ۱۰ درصد معیارهای فعلی باید حداقل یکسال زودتر به داوطلبان اطلاع رسانی شود.

SINA
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

گناه ما چیست که امسال با ۱۰۰درصد مصاحبه و دروس غیر مرتبط امتحان بدیم.

پ.م
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  SINA

الان کدوم قسمت این خبر گفته واسه امسال اجرا نمیشه؟

دانشجوی دکتری
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  پ.م

برو دفترچه رو بخون. خودتون میفهمید این قانون برا امسال نیست.

دکتر
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

دوستان عزیزم….خوشحالم و مطمنا همه خوشحال هستین…..ولی این طرح برای امسال لحاظ نخواهد شد مطمنا…..

این طرح برای سال آینده است..موفق باشید

سرباز1
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

خیلی خوبه . اما امسال اجرا نمیشه بگمونم.

کاظم
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

خدایا شکررررررررررررت
نمی دونید چقدر خوشحااااااااااالم
ممنون از این خبر خوووووووب تون
ایشالا که همین امسال هم اجرا شه و ما هم شانس خوبی برای قبولی داشته باشیم
کاش تو سایت هم میشد شیرینی پخش کرد :)

......
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

خدا را هزاران مرتبه شکر میگویم.

دانشجو ارشد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ......

یعنی امسال هم اجرا میشه؟؟

پ.م
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو ارشد

فکر کنم واسه امسال اجرا بشه وگرنه چه عجله ای بود هی هر هفته ببرن مجلس این طرح رو.

ن ...
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

خدا رو شکر …

دانشجو ارشد
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

این طرح مربوط به امسال نمیشه؟؟

دانشجوی دکتری
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو ارشد

نه دوست عزیز. دفترچه رو بخون

عمران آب
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

بیا اینا هم برای ما تعیین تکلیف میکنند

........2
دی ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

وای اینجوری عالی شد…
حداقل یکم بی عدالتی کمتر میشه…