اطلاعیه پذیرش دکتری استعداد درخشان 1395 دانشگاه اراک

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

متقاضیان دکتری بدون آزمون دانشگاه اراک برای سال 95 باید حداکثر تا 20 اردیبهشت، نسبت به ارسال مدارک اقدام نمایند.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه اراک بر اساس آیین نامه “پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری” مصوب مورخ 93/3/27 شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اصلاحیه شماره 21/237200 مورخ 93/12/16 آیین نامه یاد شده و نیز مصوبات شورای دانشگاه، از میان دانش آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی، برای سال تحصیلی 95-96، در رشته های مندرج در جدول ، بدون شرکت در آزمون، دانشجوی دکتری می پذیرد.
شرایط داوطلبان، مشخصات و رشته/گرایش ها ، به شرح ذیل می باشد:

رشته‌های دارای پذیرش دکتری استعداد درخشان ۹۵ دانشگاه اراک

الف – شرایط عمومی:

1- دارا بودن میانگین کل 16 و یا بالاتر در مقطع کارشناسی

2- دارا بودن میانگین کل 17 و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد

تبصره 1: مطابق آیین نامه شماره 21/67272 مورخ 93/4/18 دانش آموختگان و دانشجویان هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی غیر دولتی- غیر انتفاعی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به ارائه درخواست نمی باشند. مدارک این دسته از دانشجویان در صورت ارئه درخواست بررسی نخواهد شد و وجه پرداختی نیز عودت داده نخواهد شد.

3- دانش آموختگان حداکثر تا 2 سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به دوره دکتری برخوردار شوند ، لذا داوطلبانی که در نیمسال اول سال تحصیلی 92-93 و قبل از آن فارغ التحصیل شده باشند، مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند.

تبصره 2: دانشجویان نیمسال آخر، در صورت فراغت از تحصیل حداکثر تا تاریخ 95/6/31 مجاز خواهند بود با رعایت سایر شرایط و با ارائه مدارک لازم در این رقابت شرکت نمایند.

تبصره 3: پذیرش تنها در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شواری آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

ب – شرایط اختصاصی:

1- شرکت در مصاحبه

2- کسب امتیاز قابل قبول از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و … از کمیته های تخصصی و پذیرش، مطابق ایین نامه فوق الذکر

ج – مدارک لازم:

– تصویر شناسنامه و کارت ملی

– سه قطعه عکس که مشخصات داوطلب در آن پشت نویسی شده باشد.

– گواهی فراغت از تحصیل یا اشتغال به تحصیل (با تایید فراغت از تحصیل حداکثر تا پایان شهریورماه 1395)

– یک نسخه تصویر گواهینامه و ریز نمرات تایید شده در دوره کارشناسی ارشد (حتماً معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب و با احتساب نمره پایان نامه باید به تفکیک ارائه شود.)

– یک نسخه تصویر گواهینامه و ریزنمرات تایید شده در دوره کارشناسی

– ارائه گواهی رتبه مکتسبه دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی (الزامی نیست فقط در صورت کسب رتبه ارائه شود.)

– یک نسخه تصویر گواهی دال بر احراز حد نصاب یکی از آزمون های زبان معتبر (برای دارندگان مدرک زبان)

– معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد دانشجویی برای برگزیدگان المپیاد

– معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره های معتبر علمی (خوارزمی ، فارابی ، رازی ، ابن سینا) برای برگزیدگان جشنواره ها

– تصویر کامل کلیه مقالات علمی – ترویجی، علمی- پژوهشی، ISI، ISC که چاپ شده و یا دارای گواهی پذیرش چاپ باشد. (در صورت چاپ مقاله، تصویر جلد مجله حتما ضمیمه شود.)

– گواهی اعتبار درجه علمی ترویجی یا علمی پژوهشی ، ISI، ISC مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.

– فرم تکمیل شده تعهد نامه مخصوص دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد

– واریز مبلغ 1/000/000 ریال (یک میلیون ریال) به صورت الکترونیکی از طریق سامانه ثبت نام متقاضی دکتری دانشگاه اراک واقع در سایت اصلی دانشگاه

د- نحوه ثبت نام و ارسال مدارک:

1- متقاضیان می بایست پیش از بارگذاری مدارک و ثبت نام از طریق سامانه ثبت نام متقاضیان دکتری دانشگاه اراک مشخصات ذکر شده در جدول 7 را در فایل ورد یا اکسل تکمیل نموده و حداکثر تا تاریخ 95/2/20 به آدرس الکترونیکی tso@araku.ac.ir رسال کنند.

تذکر: در صورتی که جدول شماره 7 ناقص و یا بعد از تاریخ اعلام شده ارسال گردد، تقاضای داوطلب مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

2- پس از بررسی مشخصات اولیه متقاضیان، سیستم ثبت نام الکترونیکی از طریق اتوماسیون دانشجویی برای آنها باز خواهد شد و متقاضیان می بایست از تاریخ 95/3/1 تا 95/3/10 نسبت به تکمیل ثبت نام خود در سامانه ثبت نام متقاضیان دکتری دانشگاه اراک اقدام نمایند. (لازم به ذکر می باشد برای ورود به سامانه ثبت نام الکترونیکی، رمز عبور و کلمه عبور، کد ملی متقاضی می باشد).

تذکر: در صورت هر گونه تغییراتی احتمالی در شرایط و تاریخ های اعلام شده، تاریخ های جدید از طریق سایت اصلی دانشگاه و سایت استعداد درخشان دانشگاه اراک به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

3- زمان مصاحبه 20 تیرماه 1395 و مکان آن مطابق جدول زیر می باشد.

2

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایران
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۵ ۹:۱۱ ق٫ظ

مطابق آیین نامه شماره ۲۱/۶۷۲۷۲ مورخ ۹۳/۴/۱۸ دانش آموختگان و دانشجویان هر یک از مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی غیر دولتی- غیر انتفاعی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به ارائه نمی باشند در حالی که دانشگاه محترم اراک هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارسد رو آورده!!!!!!

آموزش
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۵ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ایران

ببخشید جدول هفت رو از کجا باید بباریم؟

...........
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  آموزش

تو سایت خود دانشگاه هست!قسمت اطلاعیه‌ها و قسمت استعداد درخشان.

...........
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آموزش

شما رشتتون چیه؟!؟

...........
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ایران

دانشگاه اراکه دیگه!