موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

ایجاد ۱۸۰۰ رشته دکتری در دانشگاه آزاد از سال ۹۳ تا ۹۵

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طی سال‌های ۹۳ تا ۹۵ برای دانشگاه‌های دولتی حدود ۳۰۰ مجوز رشته دکتری صادره شده، در حالی که در دانشگاه آزاد ۱۸۰۰ رشته در این مقطع ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در همایش سراسری کارگروه‌های تلفیقی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش عالی کشور از بعد جمعیت دانشجویی، رشته های تحصیلی و مقایسه زیر نظام های مختلف آموزش عالی، به بیان اهداف آموزش عالی کشور در سند چشم انداز بیست ساله، نقشه جامع علمی کشور و برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت: اهداف کمّی مورد نظر در این اسناد استخراج شده است و نقشه عمل معاونت آموزشی و شوراهای برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی محسوب می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: از سال ۹۳ به بعد شاهد کاهش جمعیت دانشجویی در کشور هستیم که بخشی از آن به علت کاهش جمعیت متقاضی تحصیل است و بخشی از آن ناشی از برنامه های وزارت علوم برای توسعه هدفمند آموزش عالی و توقف رشد بی رویه نیز در این کاهش موثر است.

وی در ادامه توجه به ماموریت گرایی را از محورهای برنامه ریزی جدید وزارت علوم اعلام کرد و گفت: در همین راستا با توجه به ماموریت دانشگاه پیام نور برای آموزش نیمه حضوری و مجازی، در یکی دوسال اخیر مجوز ۲۵۰ رشته محل نیمه حضوری و مجازی به این دانشگاه داده شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم، برنامه ریزی متناسب با بازار کار را از اولویت های این معاونت برای توسعه آموزش عالی ذکر کرد و گفت: از سال ۱۳۹۳ اعطای مجوز رشته های گروه کشاورزی و دامپزشکی با دریافت نیاز بازار کار از وزارت جهاد و کشاورزی صورت گرفته است و در زمینه سایر رشته ها نیز در حال هماهنگی با وزارت کار هستیم.

وی با اشاره به توقف رشد بی رویه آموزش عالی در دولت یازدهم گفت: از سال ۹۳ تا کنون رشته های دانشگاه‌های دولتی ۶۰ درصد، رشته های موسسات آموزش عالی غیر دولتی ۶/۵(شش و نیم) و دانشگاه پیام نور ۲۷ درصد کاهش یافت ولی در همین بازه زمانی رشته های دانشگاه آزاد اسلامی ۶۴/۵ (شصت و چهار و نیم درصد) افزایش یافته است.

شریعتی نیاسر اظهار داشت: هم اکنون ۴میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در کشور شاغل به تحصیل هستند که ۳۷ درصد آن در دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۶ درصد در دانشگاههای دولتی، ۱۶ درصد در دانشگاه پیام نور، ۹ در صد در موسسات آموزش عالی غیر دولتی و بقیه در سایر زیرنظام ها تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سند آمایش آموزش عالی دانشگاههای کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده اند گفت: ۲۰ درصد دانشجویان در منطقه یک و استان تهران توزیع شده است و ۸۰ درصد دانشجویان در سایر مناطق دایر هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه ۴۸ درصد جمعیت دانشجویی کشور در گروه علوم انسانی، ۳۲ درصد در گروه فنی و مهندسی، ۶ درصد در گروه علوم پایه و بقیه در گروههای کشاورزی وهنر قرار دارد گفت: رشته های علوم پایه باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند که در برنامه ششم توسعه نیز به این ضرورت اشاره شده است.

شریعتی نیاسر اظهار داشت: در فاصله سالهای ۹۳ تا ۹۵ تعداد مجوزهای صادر شده در مقطع دکتری برای دانشگاه‌های دولتی نزدیک ۳۰۰ رشته بوده است ولی در همین مدت در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۸۰۰ رشته دکتری ایجاد شده است

ثبت‌نام
باخبرم کن!

42 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ram
مرداد ۱, ۱۳۹۶ ۶:۵۵ ب٫ظ

من فقط ازتون میخوام کمی فکر کنید ….پذیرش های زیاد دانشگاه آزاد جنبه های بسیار خوبی داشته برای جامعه …به شخصه تعداد زیادی از همکلاسهای خودم رو در دوره دبیرستان به یاد دارم که اصلا قوی نبودن برای درس خوندن و تمرکز نداشتن برای تصمیم گیری صحیح …اما دانشگاه آزاد برخلاف دانشگاه دولتی این موقعیت رو براشون فراهم‌کرد تا با درصدهای نه چندان مطلوب امکان ادامه تحصیل رو هر چند در مناطق دور افتاده پیدا کنن…نتیجه اینکه اکثر اونها الان تو مقاطع تکمیلی مشغول به تحصیل و از لحاظ برخورد اجتماعی بسیار پیشرفت کردن …بحث انتقال فرهنگ و رونق اقتصادی هم برای مناطقی که واحد های کوچک دانشگاه آزاد در اونها دایر هست غیر قابل انکار هست…

محمدحسین
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

متاسفانه نتیجه این کار، ایجاد یاس بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سونامی خروج تحصیل کرده ها در سال های آینده خواهد بود. دقت کنین، نه فقط مغزها و نخبگان، بلکه اکثر تحصیل کرده ها
متاسفم برای مسئولانی که بدون توجه به آینده و صرفا بخاطر اخذ شهریه چنین کاری انجام دادند…

دکتر
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۶:۵۰ ب٫ظ

سلام. بنده در مقاطع قبل در دانشگاه دولتی درجه یک که نمی خوام نام ببرم درس خوندم. در حال حاضر دانشجوی دکتری علوم و تحقیقات تهران هستم. به جرات می تونم بگم از لحاظ اساتید و سطح تدریس و حتی خود دانشجوها که در مقاطع قبلیشون در بهترین دانشگاه های این مملکت مثل شریف و تهران و شیرازو … درس خوندن سطح دانشگاه آازاد علوم و تحقیقات که الان من حدود یک سال و نیم هست دانشجو هستم به مراتب بالاتر از دانشگاه قبلیم که دولتی بود هستش. متاسفانه وزارت علوم فقط داره دانشگاه آزاد رو خراب می کنه که این واقعا دور از انصافه.

ارمغان
مرداد ۱, ۱۳۹۶ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

با نظر شما موافقم ، منم کارشناسی ، و کارش ارشدم رو دولتی گرفتم ،و حالا دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز هستم. اساتید بسیار عالی و.پیشکسوت هستند. کسانی که از دانشگاه دولتی و نپرداز اون خسته شدند و اومدن دانشگاه آزاد تدریس میکنن. سطح اساتید دانشگاه تهران مرکز در رشته علوم انسانی عالیه، امیدوارم

حقوق بین الملل عمومی
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۵:۰۲ ب٫ظ

سلام و احترام
لطفا دوستانی که اطلاع دارند بفرمایید اگه تکمیل ظرفیتی باشه از بین مصاحبه رفته هاست یا آن عده که در جلسه مصاحبه شرکت نکردن هم میتوانند تکمیل ظرفیت شرکت کنند؟ در ضمن تکمیل ظرفیت برای مهرماه میرند کلاس یا بهمن ممنونم از بزرگواریتان.

مسعود
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

دیگر بی راهه هست در مورد نوع دانشگاه حرف بزنیم. چون من فارغ تحصیل های دانشگاه های معتبر هم دیدم. چندان مهارت نداشتن. خودم دولتی خوندم روزانه. ولی برخی دولتی خوندها صرفا نام دانشگاه و معدل دارند. ولی مهارت و دانش وتخصص بی بهره اند. برخی دانشگاه پیام نور یا ازاد می خوند متخصص و متبحر هستند.توی امریکا هم دانشگاه آزاد یا دولتی ایش هیچ فرقی نداره. توایران یک سری از افراد و اساتید تفکر انحصاری دهه ۷۰ دارند. در جهان امروز انحصار مفهومی بیگانه است. و باعث انزوا اون فرد یا استاد یا اون گروه میشه. جالبه اینجور افراد مدعی روشنفکری هم دارند. من خطا زیادی ر بخاطر همین انحصاری کردن پذیرش و نو ع دانشگاه در گروه رشته خودم دیدم.

ندا
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

سلام
من هم دولتی دعوت به مصاحبه شدم و هم ازاد
شیوه مصاحبه و سختی هردوتاش یه جور بود
اما تراز دعوت به مصاحبه ازاد خیلی پایین بود.اینکه ایا اینا پذیرش میشن خب جای سوال داره.
و اینکه سهمیه و بند و تبصره و…در پذیرش به کار میره فقط شامل دانشگاه ازاد نیست دولتی هم از این قائده مستثنی نیست
حرفای اقا رسول درست بود وقتی دانش کاربردی نداشته باشیم اینکه‌فارغ التحصیل کدوم دانشگاهیم مهم نیست،کسی که بتونه با توجه به دانش و مهارتش کار مفیدی ارائه بده چه فرقی میکنه دکترای صنعتی شریف رو داشته باشه یا نه

مریم@
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

سلام ایا دانشگاه ازاد تکمیل ظرفیت اونهایی که دعوت به مصاحبه نشدن میگیره؟؟؟؟؟

حتما بخوااان.
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام.
من امسال دانشگاه آزاد حتی دعوت به مصاحبه نشدم. درصد هام هم اینجوری بود . تخصصی ۱۴ درصد و عمومی ۲۷ درصد. خواهش میکنم ندانسته و بدون اطلاع سخن نگویید.

حتما بخوااان.
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۹:۳۳ ق٫ظ

و اینکه رشته من پارسال در علوم و تحقیقات فقط ۹ نفر پذیرش داشته. اینجوری نیست که درها رو باز کنن بگن بفرمایید هر جا دوست دارید بنشینید.

سجاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

قطعاهمینجوره.من خودم باوحودداشتن سهمیه پارسال دراتکسل ظرفیت دوم قبول شدم

قاسم
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۵:۵۸ ب٫ظ

والا ما دو مقطع قبل رو دولتی تو علم و صنعت و اصفهان خوندیم. اولا استاد خودم که تو علم و صنعت درس می داد ترم قبل استادم تو علوم تحقیقات بود.یکی از استادامون ترم پیش ۶ ماه سال در آمریکا استاد دانشگاه میشیگانه. یکی از استادام استاد خواجه نصیره بچه های هم دانشگاهیم همه خوب و قوی هستند از شریف تربیت مدرس و صنعتی اصفهان هستند وقتی تو درس زبان پیش نصف بچه ها رو میریزن تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل یعنی خیلی سختگیرن من رو آزاد تعصب ندارم ولی هم پذیرش قانونمنده و هم درس خوندن توش سخته

ایرج
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  قاسم

موضوع استاد نیست.تو دانشگاه آزاد واحد تهران و مراکز استان شاید استاد خوب باشه و البته هیات علمی نیستند.حق الخدریس هستند.ضمنا به خاطر پولی که میدن استاد خوب دعوت میکنند.موضوع اصلی ما .پذیرش دانشجو دکتری و تعداد چند برابری دانشجویان دکتری است نسبت به سایر دانشگاهها.دانشگاههای سراسری .پیام نور و غیرانتفاعی همه یک سوم دانشگاه آزاد ظرفیت دکتری دارند و کلاسهاشون بین ۳ تا ۷ نفره.ولی دانشگاه آزاد اکثر کلاسها بین ۱۲تا۱۷نفره.اگه جایی هم تعدادشون زیر ۱۰ نفره به خاطر کیفیت دانشگاه نیست.به خاطر انصراف دانشجوست!

؟؟
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ایرج

در دانشگاه های تهران کلاس های با ظرفیت ۵ نفر تشکیل میشه.

ارمغان
مرداد ۱, ۱۳۹۶ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ؟؟

دکترا تهران مرکز هم پارسال ۵نفر گرفت،

دکتر
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ایرج

وقتی اطلاع نداری قضاوت نکن. من الان دانشجوی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات هستم. کلاسهای ما بین ۶ تا حداکثر ۸ نفر هست دوست عزیز. تقریبا ۹۰ درصد افرای که دانشگاه آزاد شرکت می کنن، اولویت اولشون علوم و تحقیقات هست و اگر قبول بشن قطعاً میان ثبت نام می کنن. به هیچ عنوان هم انصراف نمی دن.

بی غرض
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱:۰۲ ب٫ظ

با سلام.احتراماً بنظر می رسد که گزارش تهیه شده فاقد سندیت بوده و قصد ایجاد شبهه و بی انگیزه ساختن داوطلبان دارد. بنده به شخصه بعنوان فردی که در امتحانات دکتری دانشگاه آزاد شرکت داشته ام بعد از چند نوبت امتحان و مصاحبه موفق به قبولی در این دانشگاه شده ام.البته قصد جانبداری از هیچ کس و هیچ دانشگاهی هم ندارم.دانشگاه های دولتی هم مشکلات خودشان را دارند همانطور که دانشگاه آزاد بی مشکل نیست.اما این گزارش بیشتر به یک شوخی شبیه است .

رسول
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  بی غرض

واقعا کسی که امتحان داده باشه و مصاحبه رفته باشه میفهمه که دکتری آزاد آب خوردن نیست. این طوری نیست که بری سر جلسه، کیک و ساندیس بخوری و با نمره منفی دعوتت کنن به مصاحبه. متاسفانه وقتی کسی بخواد با غرض ورزی حرف بزنه، همین میشه. با صحبت شما موافقم.

علی رضا
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

هزاران لااااایک

قاسم
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

باسلام
ما که ۹۵ مکانیک علوم تحقیقات دکتری قبول شدیم و درصدهام اینجوری بود:
ریاضی:۲۵ درصد-ترمو:۲۰ درصد-انتقال:۵ درصد
زبان:۳۵ درصد-سیالات:۱۵ درصد
با این درصدها رتبه ام ۲۲ از ۲۶ شده تازه
کلی نوصیه نامه و مقاله ISI و غیره … داشتم
حالا نمیدونم شما کی میگید با منفی علوم تحقیقات قبول شده. در ضمن استادها تو طول ترم بسیار سخت می گیرن بعنوان نمونه ترم اول که پیش داشتیم توی یک درس از ۱۶ نفر ۹ نفر استاد انداخت و …

رسول
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  قاسم

یه عده هستن کلا با دانشگاه آزاد مشکل دارن. مشکلشون هم حل نمیشه. مهم نیست، توجه نکنید. چون ما میدونیم که همین علوم و تحقیقات رو به هر کسی نمیدن، چه برسه به نمره منفی.

قاسم
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

والا ما دو مقطع قبل رو دولتی تو علم و صنعت و اصفهان خوندیم. اولا استاد خودم که تو علم و صنعت درس می داد ترم قبل استادم تو علوم تحقیقات بود.یکی از استادامون ترم پیش ۶ ماه سال در آمریکا استاد دانشگاه میشیگانه. یکی از استادام استاد خواجه نصیره بچه های هم دانشگاهیم همه خوب و قوی هستند از شریف تربیت مدرس و صنعتی اصفهان هستند وقتی تو درس زبان پیش نصف بچه ها رو میریزن تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل یعنی خیلی سختگیرن من رو آزاد تعصب ندارم ولی هم پذیرش قانونمنده و هم درس خوندن توش سخته
فقط درس نیست، پروژه میخوان، مقاله ۲۰۱۵ به بالا میخوان، کار در منزل میدن، ارائه میخوان،کد کامپیوتری باید بنویسی، ضعیفترین استاداشون سه مقطع رو شریف درس خوندن. ثانیا هر دانشگاهی امتیاز و رنکینگ خودش رو داره امتیاز علوم تحقیقات هم سرچ کنید خودتون ببینید.

ناهید
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

کاملا درست میفرمایید.

ناهید
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

کاملا درست میفرمایید.به آقارسول.کانلا تاییدتون میکنم

الهام
مرداد ۱۷, ۱۳۹۶ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  قاسم

منم علوم تحقیقات درس خوندم کشاورزی
با شما موافقم توی نمره دادن خیلی سخت میگیرند برای ما که اینطوری بودش
بالاترین معدل دوره ما که خیلی میخوند ۱۸ شد

تابناک
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ – ۱۷:۳۹ در حالی که تا همین چند سال پیش قبولی در مقطع دکترا برای بسیاری از دانشجویان کار سختی بود و به این راحتی ها پذیرش در این مقطع تحصیلی ممکن نبود اما در حال حاضر برخی اسناد منتشر شده نشان می دهد، دیگر قبولی دکترا کار سختی نیست. اسنادی که برخی مسئولین نیز ضمن تأیید آنها می گویند به دلیل برخی فشارها و محدودیت ها ناگزیر از چنین کاری هستند. به گزارش «تابناک»، همزمان با بازگشایی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از چند کارنامه آزمون سال جاری دکتری منتشر شد که محتوای آنها نشان می دهد صاحبانشان علی رغم نمرات بسیار پایین و بعضاً منفی در دانشگاه های معتبر پذیرفته شده اند. «تابناک» برای بررسی صحت و سقم این کارنامه ها به سراغ مسئولین دانشگاهی رفت و توضیحات آنها را در این باره شنید. تصور اینکه در فضای دانشگاهی کشور و در حالی که بسیاری از دانشجویان برای رسیدن به مقاطع تحصیلی عالی مرارت ها و آزمون های متعدد را سپری می کنند اما از آن سو برخی دانشگاه ها با آسان کردن شرایط قبولی و یا اعمال برخی امتیازات انحصاری زمینه ای را فراهم می کنند تا افرادی وارد دانشگاه های کشور شوند که از کم ترین شایستگی های علمی نیز بی بهره هستند، شاید به کلی ارزش مدرک دکترا را زیر سئوال ببرد. توضیح بیشتر اینکه در یکی از کارنامه های منتشر شده که مربوط به رشته اقتصاد در مقطع دکتری است، صاحب کارنامه علی رغم… ادامه نظر»

رسول
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  تابناک

اگر صرفا با خوردن کیک و ساندیس میشه قبول شد، پس چرا این همه داوطلب داریم که حتی مجاز شدن، اما دعوت نشدن؟ کافیه سری به پست اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه آزاد در همین سایت بزنید. لابد این همه خانم و آقایی که اونجا اومدن کامنت گذاشتن و حتی برخی عصبانی بودن که چرا دعوت نشدن، همگی مجازی و وجود خارجی ندارن. این یک دروغ بسیار بسیار بزرگه که اگر نمرت صفر و منفی باشه، دکتری قبول میشی. همونطور هم که در متن خبر به یکی دو مورد اشاره کردید، اون افراد سهمیه جانبازی و خانواده شهدا داشتن که بحث اونها متفاوته. یک شخص عادی با سهمیه عادی به هیچ وجه با نمره منفی و صفر به مصاحبه دعوت نشده. حداقل امسال که واقعا سختگیری دو چندان بوده چون من کارنامه های امسال رو دیدم.

تابناک
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

یک طوری می فرمایید مجاز شدن انگار ده درصد مجاز شدن
همه مجاز شدن. بیش از ۹۰ درصد مجاز شدن.

برنامه ریزی شهری.
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  تابناک

نود درصد که دعوت به مصاحبه نشدن
خیلی هم سخته برادر یا خواهر اینطوریهام نیست
پارسال ۲۴ تخصصی و ۱۸ زبان زدم دعوت شدم ولی قبول نشدم
احتمالا برای شما خیلی آسون گرفتن که نظریه می دید

علی
تیر ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

یک زمانی دانشجو بودن حتی در مقطع ارشد یک شانس برای استخدام و اشتغال نسبی و واقعا یک مزیت بود اما با افزایش بی رویه پذیرش ها در کارشناسی ارشد بخصوص توسط آزاد الان هیچکس کمتر امیدی به کارشناسی ارشد ندارد و تقریبا در هر خانه ای یک یا دو نفر ارشد بیکار وجود دارد.
اما ۴ سال است دانشگاه آزاد ظرفیت های مقطع دکتری را چندین و چند برابر کرده است. و تقریبا دکتری آزاد بدون کنکور شده است.
و در هر واحد با عناوین متعدد دوبار تکمیل و بدون کنکور و بین الملل، پژوهش محور و … دانشجو دکتری می گیرد
یک سوال دارم چه نفعی برای کشور دارد که کسانی که با ضرایب زیر بیست درصد و بر اساس بعضی شنیده ها حتی با نمرات منفی متاسفانه افرادی را آن هم در آخرین مقطع تحصیلی پذیرش شوند
آیا نتیجه ای جز بی ارزشی علم و دانش و بیکاری و از بین بردن روحیه جوانان و بدتر از همه از بین بردن حس تلاش برای کسب علم و دانش و هزاران مشکلات دیگر نتیجه حاصل خواهد شد؟

رسول
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

لطفا با مدرک صحبت کنید. امسال که خیلی از مجاز شدگان حتی دعوت هم نشدن. حتی برای بدون آزمون خودم با معدل بالای ۱۸ و پایان نامه ۲۰ برای تهران دعوت نشدم و مجبور شدم به مصاحبه شهرستان ها برم. شما با غرض ورزی صحبت می کنید. قبلا هم با شما بحث زیاد داشتم. نمیدونم شما امسال شرکت کردید یا نه، اما این رو خدمتت عرض کنم که هیچ کسی با نمره صفر و منفی دعوت نشده. بهتره کارنامه ها رو نگاه کنید، چون من نگاه کردم. مستند صحبت کنید. توصیه می کنم کامنت های پایین من رو هم نگاه کنید. اگر کسی چنتا کارشناسی ارشد توی خونه اش داره و بیکارن، شما یک درصد احتمال بده که اون فارغ التحصیلان مهارت لازم رو در دانشگاه کسب نکردن برای کار تجاری. به این دلیل که کلا همه دانشگاه های ما تئوری محورن و نمیتونن مهارت کافی رو به داوطلب آموزش بدن.

معماری
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۲:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

آقا رسول شما خبر دارین که برای قبولی در دکتری آزاد بدون آزمون نمره جلسه مصاحبه حداقل چند درصد باید باشه؟ یعنی کف نمره داره یا متناسب با ظرفیت و تعداد داوطلبه؟ ممنون از شما

رسول
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۹:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  معماری

دقیقا نمیدونم. یکی میگفت ۶۰ از ۱۰۰ اما تجربه میگه دانشگاه آزاد سعی میکنه تا اونجا که ممکنه صندلی خالی نداشته باشه.

معماری
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

ممنون از جوابت، من مستند میدونم که دانشگاه دولتی ارومیه ۶۰ از ۱۰۰ لازمه، ولی آزاد امیدوارم کمتر باشه تا بتونم قبول شم، دوستان اگه کسی میدونه لطفا اعلام کنه، متشکر

محمد
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

عمو رسول ازاد کمر مردم راخورد کرده اینقدر مدرک تحویل جامعه داده اشباع ان کاملا مشهود است .

رسول
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خب شما تشریف ببر از دانشگاه های معتبر ایران در دوره روزانه مدرک بگیر. نگران هم نباش. کسی که از دانشگاه آزاد یک شهر کوچیک دکتری میگیره، هیچ وقت رقیب کسی که روزانه دانشگاه تهران مدرک گرفته نیست. اون جایگاه خودش رو داره و اینم جایگاه خودش.

پاسخ به علی گرامی
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دوست گرامی حداقل امسال دانشگاه آزاد در مرحله اعلام نتایج دعوت به مصاحبه نشان داد که معیار و حداقل‌هایی را رعایت کرده و در مورد سالهای گذشته قبول دارم ممکن هست در برخی واحدها برخی حداقل ها برای پذیرش دکتری رعایت نشده که انشالله همه دانشگاه ها چه دولتی و چه غیر دولتی بیش از پیش معیار را برای پذیرش شایستگی علمی و … کاملا قرار بدند و پتانسیل واقعی نهفته در دانشجو مد نظر باشه در هر حال در عین حال گسترش تعداد فارغ‌التحصیل در هر مقطعی به توسعه سطح علمی و فرهنگی جامعه کمک می‌کند و نباید فقط به اشتغال بخاطر مدرک تحصیلی فکر کرد خود من در شرایطی هستم که دکتری خواندن حتی در موقعیت کاری من در محل کار تاثیر نخواهد داشت و سن و سال من هم طوری هست که دیگه دکتری خواندن یا داشتن هیچ امتیاز مادی برام ایجاد نمیکنه حتی کلی هزینه و وقت هم رو دستم می‌زاره فقط برای علاقه و ارتقا دانش ناچیز علمی خودم و اینکه بتونم یک کار پژوهشی هر چند ناقابل ولی ارزشمند انجام بدم و لذت معنوی ببرم می‌خوام دکتری بخونم ، مشکل کشورهای جهان سومی مثل ما این هست که بجای ایجاد شرایط متناسب با انگیزه و اهداف شغلی و علمی نسل‌های مختلف جامعه که در عین حال هر کس بتناسب توان و استعداد و شایستگی اش بتونه موقعیت کاری یا موقعیت تحصیلی مناسب خودش را بیابد به دنبال ایجاد مانع و ومحدپیت بیشتر و پاک کردن صورت مسیله هستند .نباید همه فکر کنیم اگر یک… ادامه نظر»

پاسخ به رسول
تیر ۲۹, ۱۳۹۶ ۷:۱۵ ب٫ظ

ببخشید منظورم پاسخ به آقای رسول گرامی بود، اشتباه در عنوان زدم آقای سینا.با عرض پوزش، موفق باشید انشالله

رسول
تیر ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پاسخ به رسول

خواهش می کنم. درود بر شما. با فرمایش شما موافقم. فقط صورت مساله رو میخوان پاک کنن. به نظر من اگر تحصیلات آکادمیک ما کاربردی بود و نتیجه اش رو در جامعه لمس می کردیم، کسی نمیگفت ظرفیت دانشگاه ها و یا تعداد دانشگاه ها کم بشه. الان چون تحصیلات ما در جامعه چندان مفید نیست و در اکثر موارد مقلد ایده های خارجی ها هستیم، هنوز نتونستیم کاربرد علم رو در جامعه لمس کنیم. یعنی بنده که دکتر کامپیوتر هم بشم، باز هم ممکنه برای خیلی از آگهی دهنده های توی روزنامه ها، به درد بخور نباشم. چون اونها چیزهایی رو میخوان که ما توی دانشگاه نخوندیم و توی دکتری هم نمیخونیم. یعنی اگر کسی چهار تا کلاس فنی حرفه ای یا آموزشگاه آزاد بره و مدرک بگیره، مسلط تر هستش به برنامه های تجاری. دکتر کامپیوتر یعنی همه چیز دان رشته کامپیوتر. اما در عمل سوادش به درد بازار کار نمیخوره. وقتی که خودم رو با مهندس های کامپیوتر در کره جنوبی و حتی همین هندوستان مقایسه می کنم، میبینم اونا کجان و من کجام. تازه من کسی بودم که فقط به دانشگاه متکی نبودم و سعی کردم خارج از محیط دانشگاه هم چیز یاد بگیرم. حالا یه عده از همکلاسی هام بماند که با مدرک فوق لیسانس کامپیوتر، توی پاورپوینت ساختن هم مشکل داشتن. وگرنه اگر همه ما مسلط بودیم به همه امور تجاری، دیگه کسی بیکار نبود و چرخ اقتصاد ما هم بهتر می چرخید. به جای کم کردن ظرفیت دانشگاه ها باید یک بارنگری اساسی… ادامه نظر»

جغرافیا و برنامه ریزی شهری
تیر ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

به نظر من ظرفیت دکتری در همه رشته ها در دانشگاه آزاد فقط باید به واحدهای دانشگاه آزاد در مراکز استانها داده شود و کمتر از ۷ نفر ظرفیت پیش بینی گردد.و طوری برنامه ریزی گردد که برای ایجاد عدالت آموزشی و علمی و. پژوهشی یا مهارتی،دانشجویان حاضر دکتری دانشگاه آزاد با فیلترهای سختی مثل دانشگاه دولتی مواجه گردند .

رسول
تیر ۲۹, ۱۳۹۶ ۳:۱۲ ب٫ظ

شما که رشتتون جغرافیا هست، احتمالا در جریان گرد و غبارها هستید. از سمت شرق و غرب هر روز مردم توی گرد و خاک هستن. این همه پروفسور هواشناسی و جغرافیا هست، فقط جلسه و میزگرد میذارن. پس چرا مشکل حل نمیشه؟
یا مثلا رشته خودمو مثال میزنم. نرم افزار کامپیوتر. ۹۹ درصد نرم افزارهای روی کامپیوترهای ما خارجی هستن. این همه پروفسور کامپیوتر هست، پس چرا تعداد نرم افزارهای بومی ما به تعداد انگشتان دست میرسه. منظورم نرم افزارهای واقعا کاربردی هست. وگرنه مثلا خودم بیش از ۵۰ تا برنامه نوشتم. اما نهایتا این نرم افزارهای خارجی هستن که غالب شدن روی سیستم های ما. پس این مدارک ارشد و دکتری برای چیه؟ الان بحث دانشگاه دولتی و آزاد نیست. بحث ظرفیت کم و زیاد دکتری نیست. مهم این هست که این سواد ما در جامعه ظهور نمیکنه و اکثرا مصرف کننده هستیم تا تولید کننده. هیچ فرقی هم نداره دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف باشی یا دانشگاه آزاد یک شهرستان کوچیک. نتیجه مهمه که ما نتیجه اش رو در جامعه نمیبینیم. ظرفیت دانشگاه مهم نیست، کاربردی بودن دانشگاه مهمه. به جای دروس تئوری تاریخ مصرف گذشته باید آموزش ها رو کاربردی کنن.

پاسخ به سینا
تیر ۲۹, ۱۳۹۶ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

ایول آقا رسول الحق که جان کلام را فرمودید مشکل ساختار نظام آموزشی ، هدفمند نبودن و نظام تولید دانش و اشتغال زایی هست که اگر درست و کاربردی طراحی میشدند این بحث فارغ از تحصیلان انبوه بیکار و هجوم به سمت تحصیلات تکمیلی و ظرفیت دانشگاه ها مطرح نبود و هر کس به تناسب استعداد ، علاقه و هدفش راهی برای ادامه تحصیل و یا ارتقا تجربه کاری و اشتغال خودش می یافت و بجای حل مسیله صورت مسیله پاک نمیشد