موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

شروع ثبت نام آزمون MSRT اردیبهشت 97 از هفته آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

ثبت نام نخستین آزمون زبان انگلیسی سال 1397 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روز چهارشنبه 15 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام مرکز آزمون زبان انگلیسی وزارت علوم، اولین آزمون زبان MSRT  سال 1397 در روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام این آزمون از ساعت 10 صبح 15 فروردین شروع می‌شود و تا 27 فروردین ادامه خواهد داشت. اما با توجه به این که حوزه‌های برگزاری این آزمون دارای ظرفیت محدود بوده و بعد از تکمیل ظرفیت هر حوزه تا قبل از تاریخ پایان ثبت‌نام، حوزه در فهرست ثبت‌نام بسته و صفر خواهد شد و نیز با در نظر داشتن این موضوع که 8 ساعت قبل و 8 ساعت بعد از تاریخ ثبت‌نام سامانه اجازه ساختن پروفایل و یا ویرایش را به داوطلبان نمی‌دهد، داوطلبانی که در سامانه پروفایل ندارند، لازم است قبل از شروع ثبت‌نام برای ساختن پروفایل اقدام نمایند.

حوزه‌های برگزاری آزمون MSRT اردیبهشت 97 تهران، اهواز، اصفهان، اراک، اردبیل، بابلسر، بیرجند، تبریز، خرم آباد، رشت، زاهدان، سنندج، شیراز، کرمانشاه، کرمان، قم، قزوین، مشهد، همدان، یزد، ایلام، گرگان، کیش است.

نتایج این آزمون 27 اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

منابع زبان MSRT

ثبت‌نام
باخبرم کن!

30 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
F
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۶:۳۶ ق٫ظ

سلام دوستان،کسی میدونه که آزمون زبانی وجود داره تو این مدت که بشه ثبت نام کرد و جوابش تا روز مصاحبه بیاد، یا ابنکه حداقل امتحانشو داده باشیم…ممنون میشم راهنماییم کنین

امید
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۷:۳۱ ب٫ظ

سلام

بچه ها یه تجربه جالب

من نمیتونستم MSRT رو ثبت نام کنم جون از مرحله صفحه اول یا دوم جلوتر نمیرفت و ERROR میداد.سه روز گرفتارش بودم.تا اینکه بطور اتفاقی از روی تاریخچه صفحات نت که در کامپیوتر ذخیره شده بود روی یکیشون کلیک کردم که مستقیم رفت به صفحه رزرو آزمون و براحتی ثبت نام مردم و ۱۲ ساعت هم مهلت پرداخت داد که بعدازظهر پرداخت هم کردم و ثبت نام با موفقیت کامل شد.
اونایی که نمیتونن ثبت نام کنن امتحان کنن:)

میم
فروردین ۱۸, ۱۳۹۷ ۶:۱۱ ب٫ظ

برای تولیمو طلب:
دوست عزیز، مشخصه که شما خیلی اطلاعات جامعی در زمینه امتحانات مختلف زبان دارید، اطلاعات جامع داشتن خیلی خوبه ولی در مورد زبان و تا جایی که من تجربه دارم، نگاه کلی داشتن همراه با متمرکز شدن بخش به بخش جواب بهتری میده، اصطلاحا بهش narrow down کردن میگن. البته تو همه زمینه ها همینطوره ولی برای زبان چون به صورت skill هست، باید رو یه زمینه متمرکز شد و تمرین کرد و بعد از مسلط شدن رو اون بخش فصل جدیدی را گشود. تکرار و تمرین یادگرفته ها به ضمیمه ی skim کردن کلی بهتره.

موفق باشین

امید
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  میم

سلام

میشه بیشتر توضیح بدید؟
ممنون

محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۷ ۲:۱۶ ق٫ظ

البته در همه جای دنیا کسانی که دکترا چیزی دارند بر زبان انگلیسی تسلط دارند و این یک امر اجباری نبوده مثل کشور ما که باید حداقل نمره تافل را بیاوری…‌‌ در آنجا هر کسی که دکترا میخوانه میداند که برای دسترسی به علم روز دنیا و رشته اش باید به زبان مسلط باشه آن هم در حد خواندن متون علمی رشته اش….. مشکل کشور ما با دنیا در دوره دکترا واقعا فرق داره…. در دنیا کسانی که علاقه به پژوهش و مطالعه دارند دوره دکترا را طی میکنند…. اما در کشور ما بخاطر شغل و زیاد شدن حقوق ‌‌…. دنبال دکترا هستند…. در انگلستان من پسر دایی دارم که تابعیت آن جا دارد و فوق لیسانس مدیریت دارد و سر کار و درآمد خوبی دارد ایشان با آن که توانایی گرفتن دکترا را دارد ولی اصلا دنبالش هم نیست چون از نظر مالی اگر دکترا بگیرد هیچ فرقی براش نداره.. .. در آنجا کسای که دنبال پژوهش و هست علمی دانشگاه هستند دنبال دکترا میروند‌‌…چه بسا بل ارشد وضع بهتری از دکترا داشته باشند.‌‌‌

تولیمو طلب
فروردین ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۰۲ ق٫ظ

یه تحقیق جالب میتونه این باشه که بررسی کنیم ببینیم ایا مثلا یه فرد المانی وقتی میخواد وارد یه دانشگاه المانی زبان خیلی خیلی معتبر مانند گوتینگن یا هایدلبرگ بشه، باید یه مینیمم نمره از ازمون انگلیسی برای ورود به این دانشگاهها که در اونها زبان تدریس المانیه، داشته باشه یا نه؟

یا مشابها، برای ورود یه فرد روسی به دوره دکتری یک دانشگاه خیلی معتبر روسی مثل دانشگاه ایالتی مسکو، این فرد روسی باید نمره زبان انگلیسی هم احراز کنه برای حضور در دانشگاهی که زبان تدریس در اون روسه؟

همینطور فرانسوی برای ورود به دانشگاه های فرانسه زبان پاریس و دهها مثال مشابه؟

اگه اونها اجبار اینچنینی ندارن پس ما چرا داریم؟ (دقت کنیم که البته دانشگاههایی مثلا در المان داریم که بین المللی ان و خارجی جذب میکنن و به انگلیسی تدریس میکنن و واضحه که اینها نمره زبان انگلیسی میخوان، حتی برای فرد المانی. ولی منظور این دانشگاهها نیست)

یاشار
فروردین ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

دوست عزیز. زبان علم زبان انگلیسیه. دانشجوی دکتری که حداقل تسلطی بر زبان انگلیسی ندارد شایستگی تحصیل در دوره دکتری رو نداره

تولیمو طلب
فروردین ۱۹, ۱۳۹۷ ۸:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

سلام. نگاهی به بخش انگلیسی سایت دانشگاه گوتینگن داشتم و معلوم شد حتی برای فرد المانی تبار هم وطنشون، در اکثر رشته ها، تسلط بر انگلیسی، شرط لازم ورود به دوره دکتری گوتینگنه. احتمالا بقیه دانشگاههای با عظمت و درجه یک فرانسه و روسیه هم همین شرط ورود به دوره دکتری رو برای هم وطنشون قرار دادن. اما مساله اینه که مثلا در مورد گوتینگن و کشور المان، که از ۵ قدرت اول علمی و فنی دنیا محسوب میشن، همه ارکان جامعه و اموزش اونها در مرحله ای قرار داره که میشه توقع تسلط بر انگلیسی هم داشت، به این شکل که اگر کیفیت نمرات کشورها در ازمونهای تافل و ایلتس رو سرچ کنیم اتقافا نتیجه عجیبی به دست میاد و اون اینکه، به جز کشورهای انگلیسی زبان مثل بریتانیا که طبیعتا زبان اور در انگلیسی محسوب میشن، بالاترین نمرات در این ازمونها، در بین همه کشورهای غیر انگلیسی زبان دنیا، نوعا توسط المانیها کسب میشه و این نشون میده که سیستم زبان اموزی المانیها هم جزو ۵ سیستم اول دنیا محسوب میشه. ضمنا همه دانشگاههای المان در همه مقاطع، دولتی و تقریبا رایگان هستن. بنابراین، اونجا دانشجو نمیتونه موادری مانند اشتغال غیر قابل اجتناب برای تهیه شهریه دانشگاه و مسائلی از این دستو بهونه کنه و دنبال درس خوندن نباشه. بنابراین، توقع تسلط عالی به انگلیسی برای ورود فرد المانی به دکتری گوتینگن یا سایر دانشگاههای المان، توقعی معقول و به حقه. اما برای ما چطور؟ توقع تسلط بر انگلیسی در مورد ما هم در صورتی معقوله که باقی… ادامه نظر»

تولیمو طلب
فروردین ۱۵, ۱۳۹۷ ۰:۳۹ ق٫ظ

اگه در مفهوم عدالت دقت کنیم نهایتا به این نتیجه میرسیم که مساله اجباری شدن حد نصاب نمره زبان عادلانه نیست و: الف) اینکه دانشجو باید قبل یا حین دوره دکتری و در یکی از مراحل اون یه مینیمم نمره از یکی از ازمونهای زبان بیاره باید کاملا حذف بشه ب) اینکه داشتن نمره زبان در محاسبه امتیازات ورود به دکتری امتیازی داشته باشه باید کاملا حذف بشه و هیچ امتیازی نداشته باشه. پ) درست مثل دوره های قبلی تحصیلی، زبان فقط در کنکور دکتری به عنوان یه درس بین دروس دیگه، و بعد هم به صورت یکی دو درس معمولی در کنار باقی دروس تخصصی، در دوره اموزشی دکتری، ظهور اجباری پیدا کنه و لاغیر. اما دلایل این امر: الف) تسلط خوب به انگلیسی فقط دو راه داره: راه اول اینه که شخص با یه ممارست منظم و خیلی خیلی طولانی، از طریق مطالعه و گوش دادن و نوشتن، بالاخره در دوره ای که حداقل ۱۰ سال طول میکشه، بتونه بر زبان مسلط بشه، و واضحه که این امر فقط برای عده قلیلی عملا امکان پذیره. راه دیگه که راه طبیعی زبان اموزیه اینه که فرد در کشوری انگلیسی زبان حاضر بشه یا لااقل زبان تدریس در دانشگاهها کاملا انگلیسی باشه، و این امر هم در دانشگاهها انجام نمیشه. بنابراین فقط عده خیلی قلیلی واقعا به حد تسلط بر زبان میرسن و کسب نمره زبان هم دلیل تسلط نیست و هیچ راه میان بر دیگه ای به جز دو راه گفته شده برای تسلط بر زبان وجود نداره ب)… ادامه نظر»

محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
فروردین ۱۳, ۱۳۹۷ ۶:۴۷ ب٫ظ

متأسفانه یکی از معضل های آزمون های زبان تولیمو و ام اس ار تی که هنوز وجود دارد بخش لسینینگ هست که از یک اسپیکر یا بلندگو برای همگان پخش می‌شود پخش صدا در هوای آزاد یکی از موانع جدی برای بر هم زدن ذهن و تمرکز داوطلب میشود که خوب مطلب را نشنود‌ …. این مشکل براحتی قابل حل هست. امروزه به مدد هیدفون های وایرلس میتوان این مشکل را حل کرد وبه هر داوطلب در جلسه یک هدفون وایرلس داده شود و بعد از آزمون پس گرفته بشه….. حتی در کشوری پیشرفته قسمت لیسسنگ را در ازمایشگاه و لابراتوار زبان برگزار میشه‌…. حالا اگر لابراتوار زبان نداریم …لاقل یا هدفون این مشکل دلا حل کنیم‌….‌. همه باید اعتراض کنیم و این موضوع را بخواهیم… با هدفون براحتی متوجه لیسسنگ میشوید‌من خودم ارشد زبان دارم ولی در متن های آخر لیسسنگ واقعا صدا رسا نیست سر و صدا مزاحم هست….. بیا ید با اعتراض مشکل را حل کنیم

تولیمو طلب
فروردین ۱۴, ۱۳۹۷ ۳:۱۳ ق٫ظ

سلام. سوال مبنایی تر اینه که اصولا چرا مهارت لیسنینگ هم سنجیده میشه؟ جوابی که به ذهن میرسه اینه که یا الف) این احتمال در نظر گرفته میشه که شاید دانشجو لازم باشه داخل ایران در کلاس استاد مدعو خارجی شرکت کنه یا ب) دانشجو قراره برای کنفرانس یا فرصت مطالعاتی خارج بره. متولی اموزش عالی ما میخواد با وارد کردن لیسنینگ در ازمونها ضعف کلی زبان اموزی نظام اموزشی رو پنهان کنه، یعنی این مطلب که اگه واقعا مهارت لیسنینگ برای دانشجوی دکتری مهمه، پس لازمه از اول لیسانس تا اخر ارشد که متوسط ۶ سال میشه، با حذف این همه واحد غیر لازم و تکراری، و بدون افزایش واحدهای لازم، هر سال یه درس لااقل اختیاری لیسنینگ یعنی جمعا ۶ درس قرار می داد تا وضع به اینجا منتهی نشه. من یادمه در دوره لیسانس حتی اجازه ندادن یه درس زبان تخصصی از یه رشته دیگه به عنوان ۲ واحد اختیاری بردارم. پس متولی اموزش عالی ما با متولی اموزش و پرورش ما دو هدف متناقض دنبال میکنن، یعنی دومی میگه نباید از اول ابتدایی و در همه سالها تا اخر دیپلم، انگلیسی هم، پا به پای فارسی اموزش داده بشه چون تسلط بر هر چهار مهارت فارسی خیلی مهمتره. اما متولی اموزش عالی درست در هنگام ورود دانشجو به دکتری میگه تسلط بر هر چهار مهارت انگلیسی خیلی مهمتره و فقط کافیه در حد دایره لغات یه فرد بیسواد ایرانی قادر به ارتباط از طریق فارسی باشی، یعنی میگه دانشجوی دکتری باید از اول ابتدایی در کشوری… ادامه نظر»

تولیمو طلب
فروردین ۱۴, ۱۳۹۷ ۳:۵۲ ق٫ظ

یه تناقض مشابه هم در تقابل دانشگاه و بازار کار داریم:

متولیان اموزش و پرورش و اموزش عالی، در این همه سالهای ابتدایی تا ارشد، فقط یکی دو درس اشنایی با نرم افزار عمومی کامپیوتری قرار دارن، که نوعا نرم افزارهای از رده خارج شده، یا نسخه های عقب مانده اونها رو اموزش میدن، و حتی امکان اخذ درس اختیاری اشنایی با نرم افزارهای بازار کار هم تقریبا برای دانشجو ناممکنه.

به این ترتیب، متولیان بازار کار، البته کاملا به ناحق، مدعی هستن که اکثر فارغ التحصیلان مراکز اموزشی، توانایی و تسلط بر نرم افزارهای تخصصی بازار کار رو ندارن. بنابراین، مدعی هستن که حق اینه که بیکار بمونن، یعنی “کار هست” ولی “کار بلد نیست”.

و تناقض از همینجا پدید میاد، چون متولی اموزش ما میگه مثلا تا ۲۵ سالگی، مهمترین وظیفه شما، تحصیلات به شکل جاریه و شما با اینها، و نه هیچ چیز دیگه ای، به بهترین وجه برای جامعه اینده اماده میشید.

ولی متولی بازار کار، در سن ۲۵ سالگی دانشجو، مدعی میشه شمای دانشجوی فارغ التحصیل شده باید تا به حال، دقیقا چیزهایی رو یاد میگرفتی که در اموزش و پرورش و اموزش عالی یاد ندادن، و در واقع، با گوش نکردن به حرف متولیان اموزش، به بهترین وجهی برای جامعه اینده اماده میشدی.

پس این تناقضات چطور قابل رفع خواهند بود: تناقض زبان انگلیسی، و تناقض مهارت عملی مثلا نرم افزاری، یا به طور کلی این تناقض که باید دقیقا چیزهایی رو بلد باشیم که به ما اموزش ندادن؟

تولیمو طلب
فروردین ۱۲, ۱۳۹۷ ۴:۰۳ ق٫ظ

میشه پیش بینی کرد ساعت ۱۰ صبح ۱۵ فروردین چه رقابت سختی برای ثبت نام در ام اس ار تی شروع خواهد شد و احتمالا بعضی حوزه ها چند ساعته پر خواهند شد.

این جور مشکلات به این دلیل به وجود اومده که وزارت علوم و سنجش، هنوز در دوره تافل پی بی تی یعنی ۱۰ سال قبل و درصد شرکت کننده اون زمانها به سر میبرن و خودشونو متحول نکردن و به خصوص به افزایش شدید داوطلبان پاسخ مناسبی ندادن.

تا ۱۰ سال قبل، در سایر کشورها هم همین مصیبت برقرار بود و تافل تقریبا ماه به ماه برگزار میشد ولی با زیاد شدن امار داوطلبان، اونها خودشونو سریع وفق دادن. طبق توضیحات دانشنامه اینترنتی ویکی پیدیا، الان تافل ای بی تی، سالانه ۵۰ بار یعنی هر هفته برگزار میشه و اگه یکبار شرکت کنی، فقط تا ۱۲ روز بعد از اون نمیتونی دوباره شرکت کنی.

اما متولیان ام اس ار، هنوز مثل ۱۰ سال قبل دنیا یعنی حداکثر ماهانه ازمون میگیرن. به همین دلیل، حتی خود موفقیت در ثبت نام در ام اس ار هم خودش پروژه ای مهم محسوب میشه و نیازمند برنامه ریزی جامع قبلی!

تولیمو طلب
فروردین ۱۲, ۱۳۹۷ ۴:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

این معضل، راه کاملا عملی مناسبی هم داره:

باید ازمونهای تولیمو و ام اس ار تی ادغام و یکی بشن یعنی ازمونی که گرامر و ریدینگ و لیسنینگو میسنجه در کل کشور فقط یکی باشه و نه بیشتر. در این صورت میشه امکانات مکانی و اجرایی دو تا رو روی هم گذاشت و حداقل هر دو هفته یکبار ازمونو برگزار کرد و نه حداکثر ماهی یکبار، و مصیبت “زنبیل گذاشتن” قبلی برای ثبت نام در ام اس ار و غیره تا حد زیادی مرتفع بشه. چه توجیهی داره که تولیمو و ام اس ار که هر دو یه چیزو میسنجن، دو تا شدن با دو ارگان؟ اصل اساسی اینه که تفکر “معاش” و کسب درامد تعدیل بشه تا فقط یه ازمون یکتای کشوری برای سنجش گرامر.ریدینگ.لیسنینگ بمونه.

به دلیل مشابه، چون ای پی تی ازاد و ازمون زبان دانشگاه تهران، هر دو از مواد یکسان گرامر و لغت و ریدینگ ازمون میگیرن، توجیهی نداره که دو تا باشن. باید ادغام و یکی بشن و فقط یه ازمون یکتای کشوری برای سنجش گرامر.لغت.ریدینگ باقی بمونه. در این صورت میشه تعداد دفعات برگزاری این ازمون یکتا رو هم زیاد کرد و به حداقل دو هفته یکبار ارتقا داد و نه حداکثر ماهی یکدفعه. اما متاسفانه در اینجا هم تحلیل غلط “معاش طلبی” مانع کار شده.

کسانی که در تولیمو شرکت کردن شاید دقت کرده باشن که این ازمون در همون محل ازمون زبان دانشگاه تهران برگزار میشه و این از لطایف معنای “معاش طلبی” محسوب میشه!

تولیمو طلب
فروردین ۱۲, ۱۳۹۷ ۵:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

ضمنا فراموش شد که ازمون زبان مجزای وزارت بهداشت هم ذکر بشه که به موازات ام اس ار و تولیمو داره از همون مواد برگزار میشه و لازمه در اون دو تا ادغام بشه و همه به یه ازمون واحد یکتا تبدیل بشن.

تا مدتی قبل، دانشگاه هایی مانند تربیت مدرس هم بر طبق اصول “معاش طلبی” ازمون زبان مختص خودشونو ایجاد کرده بودن که خوشبختانه دیگه خبری از اونها نیست. تصورشو بکنید اگر قرار میشد هر دانشکده زبانهای خارجی در این همه دانشگاه های کشور، هر کدوم ازمون زبان مختص خودشونو ایجاد میکردن چه انارشیسم کاملی در این عرصه پدید می اومد؟

تولیمو طلب
فروردین ۱۲, ۱۳۹۷ ۶:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

قصد تطویل مطلب نداشتم ولی متاسفانه معضلات ازمونهای زبان ما اونقدر زیادن که بحثشونو طولانی میکنه:

در مورد برگزاری ازمونهای بین المللی مثل جی ار ای و ایلتس در داخل ایران هم مشکل عمده ای وجود داره که احتمالا در خیلی از کشورهای غیر ثروتمند هم برقراره: هزینه شرکت در ایلتس یا تافل در کشور ثروتمندی مثل المان حدود ۲۷۰ یورو میشه. فرد المانی به طور متوسط ماهانه حدود ۲۷۰۰ یورو درامد داره. پس با یک دهم درامد ماهانه در ایلتس شرکت میکنه.

سایت سازمان سنجش، هزینه فعلی شرکت در ایلتس در مراکز مجاز اون در ایرانو حدود یک میلیون تومن اعلام کرده. اگر در “بهترین حالت ایده الی” بگیم فرد ایرانی ماهانه ۳ میلیون درامد داره پس حداقل یک سوم درامدشو باید صرف ایلتس کنه، در حالی که اگر منصفانه قیمت گذاری بشه، باید در همون حدود یک دهم درامد ماهانه المانی برای ایرانی محاسبه بشه، که در این صورت، حداکثر ۳۰۰ هزار تومن باید باشه و نه بیشتر.

پس ما ایرانیها حتی از طریق متولیان خارجی ازمونهای زبان یعنی تافل و ایلتس و جی ار ای هم مشمول اصل بهره برداری از فلسفه “معاش طلبی” هستیم!

تولیمو طلب
فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۱۱ ق٫ظ

با “تحقیقی” که در گوگل انجام شد به نظر میاد که در حال حاضر معروفترین و باب روزترین کتب امادگی تافل ای بی تی عبارتند از کتب زیر. دوستان توجه داشته باشن که الان حدود ۱۰ سالی میشه که شکل اینترنتی ازمون تافل باب شده و بقیه مثل فرم کاغذی تقریبا منسوخ شدن. فرم اینترنتی به نحو قابل ملاحظه ای سخت تر از فرم کاغذیه و هر چهار مهارت زبانو میسنجه. در واقع همونطور که زبان کم کم برای دانشگاههای ما مهم شده در دنیا هم رقابت بر سر جذب دانشجوی به اصطلاح زبان اور بیشتر شده و تافل مشکلتر ای بی تی جای شکل ساده تر کاغذی رو گرفته. البته ساده برای بقیه جاها و نه کشور ما که با مشکلات زبان اموزی زیادی درگیره. کتب زیر هم همون به روز شده های همین کتب برای تافل کاغذی هستن. پیشنهاد من به دوستان اینه که مشخصات این کتبو کامل روی کاغذ بنویسن و به کتاب فروشی مخصوص کتب زبان برن و تهیه کنن به خصوص هر قدر ویرایش جدیدتری باشه بهتره چون معمولا کتب با کمی تاخیر به بازاز ایران میاد و اخرین ویرایش اونها در چاپهای خارجی اینجا اومده. این کتب برای ازمون ای بی تی و نه کاغذی هستن. تولیمو و ام اس ار همون شکل کاغذی تافل ان پس این کتبو که خریدن و دقت هم کنن که سی دی های مکمل اونها رو هم تحویل بگیرن، بعدش فقط روی قسمتهای ریدینگ و لغت و لیسنینگ کار کنن و نه رایتینگ یا اسپیکینگ. ۱٫ Longman preparation… ادامه نظر»

تولیمو طلب
فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

یعنی به نظر میاد برای امادگی ام اس ار تی و تولیمو، بخشهای ریدینگ و لغت و گرامر و لیسنینگ این کتابها بهترین منابع باشن

میم
فروردین ۹, ۱۳۹۷ ۲:۴۴ ب٫ظ

سلام مجدد و ممنون به خاطر راهنمایی هاتون
من زبانم میشه گفت که خیلی خوبه یعنی به راحتی می توتم در حد عالی بنویسم و حرف بزنم. دلیلش هم این بوده که شکر خدا از همون ابتدا درست و اصولی کار کردم، یعنی راهنمای خوب داشتم که بهم یاد داد خودم از همون منابع زبان اصلی کار کنم. به خاطر همین فکر نمیکنم که این نمره سواد زبانم رو به خوبی نشون میده…
البته امیدوارم این حرفم به گوش برگزار کنندگان امتحان ام اس آر تی برسه که به نظرم علارغم نظم و ترتیب خوبی که در برگزاری دارن، محتوای سوالاتشون به نظر من خیلی استاندارد نیست، یعنی مثلا برای اینکه به صورت رقابتی زبان سنجی کنن چند سوال گنگ در لیسنینگ یا استراکچر داده بودند یا دو متن ریدینگ از متون بسیار دور افتاده از لحاظ محتوی بود که ممکنه حتی یه انگلیسی زبان هم بعضی از لغاتش رو ندونه!!!

ولی برای دوستانی که طالب نمره ۶۰ هستن ( که نمی دونم چرا ۶۰ می خوان؟) و زمانشون کم هست می تونم همون کتاب paper based تافل که لانمن و برونز و دلتا هست رو معرفی کنم. دوستان اگر برای یادگیری درستی که بهتون “نتیجه” بده دنبالش هستید درست و دقیق مطالعه کنید ولو اینکه مقدارش کم باشه. مثلا رو همون استراچر برونز کار کنین با لیسنیگش ولی با دقت و اصولی.

موفق باشید.

زبان
فروردین ۹, ۱۳۹۷ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  میم

سلام دوست عزیز.
نظرتون راجب کتاب کیت و لانگمن چی هست؟به نظرتون باخوندن این کتابا میشه نمره خوبی گرفت؟؟

میم
فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  زبان

سلام دوست عزیز
این دو منبعی که معرفی کردید هر دو خوب هستن. شما میتونید درسنامه ی هر بخش از کتاب لانگمن رو که خوندید، تست های دوره ای مربوطه رو از کتاب کیت ( که فکر میکنم مجموعه سوالات تافل کاغذی هست ) تمرین کنید.
من تافل آی بی تی هم در گذشته دادم، مطالعه و کار کردن بر روی منابع تافل اینترنتی به نسبت منابع تافل کاغذی زبانتون رو قوی تر میکنه ولی اگر زمانتون کم هست به نظرم رو همین منابعی که اشاره کردید متمرکز بشین بهتر هست.
موفق باشید

حمید رضا
فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  میم

سلام ممنون میشم بگید در هر کدوم از بخشای درک مطلب و گرامر و شنیداری msrt اسفند چه نمره ای گرفتین. تشکر دوباره

تولیمو طلب
فروردین ۸, ۱۳۹۷ ۸:۲۴ ب٫ظ

دوستانی که دنبال منابع ازمون هستید در نظر داشته باشید که منابع واقعا شانسی و پراکنده ان. یعنی اگه یه نفر در ازمون زبان نمره خوب یا خیلی خوبی اورده از دو حال خارج نیست: یا واقعا سالهای متمادی در حال کار روی زبان بوده و خود به خود برای ازمون زبان هم اماده شده بدون اینکه تعمدا برای قبولی در ازمون زبان مطالعه زبان کرده باشه (مثلا به متون خارجی و به روز علوم اجتماعی علاقه داشته و در اثر مطالعه اونها خود به خود برای ازمون زبان هم اماده شده)، یا اینکه کاملا به نحو شانسی، ازمون زبانی که در اون شرکت کرده، قسمت اعظمش از منابعی بوده که خونده ولی فقط همون یکبار اینطور شده و اگه در ازمونهای دیگه شرکت میکرد نمره خوبی نمی اورد. بنابراین اینکه بپرسیم چه منابعی خوندی که نمره خوب اوردی برای ما خیلی مفید نخواهد بود. من خودم دو سال قبل تولیمو شرکت داشتم و بعد معلوم شد در اون ازمون اکثر سوالات از تافل ۱۹۹۶ میلادی بود. اسفند ۹۶ که شرکت کردم بعدش فهمیدم از ایلتس ۱۰ سال پیش اومده بود. منظورم اینه که از هر تافل یا ایلتسی ممکنه سوال بدن پس یه راه خیلی طولانی اینه که همه ازمونهای تافل و ایلتس از حداقل بیست سال قبل تا به حالو کار کنیم که شاید به خاطر عدم امکان دسترسی به همه این ازمونها اصولا غیر ممکن باشه. بنابراین تنها چاره و بهترین کار اینه که همون چند تا منبع معروفو کار کنیم یعنی همین کیت و لانگمن و… ادامه نظر»

تولیمو طلب
فروردین ۹, ۱۳۹۷ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  تولیمو طلب

یه قسمت اشتباه شده: ازمون اسفند ۹۶ ام اس ار تی بخش بزرگی از اون از تافل ای بی تی ۱۰ سال پیش بود و نه ایلتس. البته عملا فرقی نمیکنه چون دست متولی ازمون برای سوال دادن از ایلتس هم بسته نیست. ضمنا ازمونهای به اصطلاح paper based که تولیمو و ام اس ار هم از همون نوع هستند در خیلی جاها منسوخ شدن و شکل اینترنتی اونها باب شده. به همین دلیل دیگه عملا تافل کاغذی نداریم و به جاشون تافل ای بی تی و ایلتس اومدن. جالب اینجاست که متولی تولیمو و ام اس ار هنوز به شکل کاغذی ازمون میگیرن ولی از ازمونهای اینترنتی مثل ای بی تی سوال میدن! و بدتر اینکه هنوز کارنامه کاغذی میدن اون هم بعد از حداقل یک ماه از سپری شدن ازمون.

ضمنا کتب معروف امادگی ازمونهای زبان هم مرتب به روز میشن. اگر کسی بتونه اخرین نسخه اونا رو پیدا کنه و کار کنه، مفیدتر خواهند بود تا نسخه های قدیمی، به این دلیل که الگوهای تازه طرح سوالات هم در اونها طبقه بندی و منعکس میشه

میم
فروردین ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

سلام

من یه راهنمایی نیاز دارم ممنون میشم مشورت کنید:
من تاریخ اردیبهشت ۹۵ یه امتحان با نمره ۸۵ دارم. چون اکسپایر میشه اسفند ماه گذشته یه امتحان دادم ولی متاسفانه خوب نشدم و ۷۴ شد نمره ام! ریدینگ رو خراب کردم چون خسته بودم. الان می خام ببینم برای مصاحبه میشه هر دوش رو ارائه بدم؟ زبانم خوبه ولی واقعا دیگه انرژی امتحان مجدد رو ندارم.

زبان
فروردین ۸, ۱۳۹۷ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  میم

سلام دوست عزیز.
نمره ۷۴ خیلی عالیه.
همینو اراعه بدید کافیه. میشه راهنمایی کنید چه کتابایی بخونم برای این ازمون که بتونم ۶۰ بشم.
تشکر.

s
فروردین ۸, ۱۳۹۷ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  میم

سلام دوست عزیز. میشه لطفاً منابعی را که خوندید، معرفی کنید. لطفاً در صورت امکان راهنمایی کنید که چه کار کنیم که نمره ۶۰ رو حتماً بگیریم. ممنون

ستاره
فروردین ۸, ۱۳۹۷ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  میم

سلام. مریم عزیز. چه عالی نمره تون
لطفا ما رو راهنمایی کنید مخصوصا برای بخش شنیداری. جان خودت دقیق بگو چه منبعی بخونیم

ستاره
فروردین ۸, ۱۳۹۷ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

میم

آشنا
فروردین ۹, ۱۳۹۷ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  میم

بررررررراااااااااااوووووووووو ۷۴ عالیههههههههه. تو رو خدا بهمون منبع بده