فراخوان پذیرش دانشجوی دکتری 98 دانشگاه ادیان و مذاهب

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه ادیان و مذاهب برای سال تحصیلی 98-99 از طریق برگزاری آزمون کتبی اختصاصی و مصاحبه، از میان طلاب واجد شرایط دانشجوی دکتری می پذیرد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام دانشگاه ادیان و مذاهب، شرایط و ضوابط آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره های دکتری تخصصی) سال 1398 این دانشگاه به شرح ذیل است:

رشته های دارای پذیرش:

شرایط اختصاصی:

  1. موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه
  2. داشتن مدرک سطح سه حوزه های علمیه یا مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس دانشگاهی) به همراه مدرک دال بر داشتن سوابق حوزوی

تبصره ۱: برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس دانشگاهی) داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و یا مجوز تحصیل همزمان حوزه و دانشگاه الزامی است.

نکات مهم:

۱- براساس مصوبه جلسات ۳۶۸ مورخ ۱۳۷۴/۱۱/۰۳ و ۵۴۸ مورخ ۱۳۸۳/۰۸/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم، اصفهان و خراسان یا دبیرخانه حوزه های اهل سنت، فضلا و طلاب حوزه های علمیه که مدارج تحصیلی حوزوی دوره سطح ۳ را گذرانده اند و یا تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ از دوره سطح سه فارغ التحصیل می شوند، منحصراً میتوانند در هر یک از رشته های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمایند. بدیهی است این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط یکی از مدیریت های حوزه علمیه و یا دبیرخانه حوزه های اهل سنت صادر گردیده است را در اختیار داشته باشند.

۲- ارائه گواهی مجوز تحصیل همزمان، صادره از مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم، خراسان و اصفهان یا دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت برای طلابی که پذیرش قطعی می شوند و دارای کارت معافیت دائم و یا پایان خدمت نظام وظیفه نیستند، در هنگام ثیت نام و یا حداکثر تا پایان نیم سال اول تحصیلی الزامی است.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون:

  1. تاریخ ثبت نام از 1397/10/15 الی 1398/01/31
  2. آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره دکتری تخصصی) سال 1398، روز جمعه 6 اردیبهشت ماه سال 1398 ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد.
  3. زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون و محل برگزاری آزمون در شهر مقدس قم، یک هفته قبل از آزمون از طریق سایت دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام خواهد شد.

تکالیف داوطلب برای شرکت در آزمون:

داوطلب شرکت کننده در آزمون باید اقدام های زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد.
الف) به داوطلبان توصیه می شود پس از مطالعه دقیق این دفترچه، با مراجعه به سامانه پذیرش دانشجو مراجعه نموده و اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام (پذیرش دانشجو در دانشگاه ادیان و مذاهب به آدرس azmon.urd.ac.ir) را وارد نمایند.

ب) تکمیل ثبت نام از طریق سامانه پذیرش و ارسال مدارک ذیل:

  1. فایل عکس ۳×۴ (جدید، تمام رخ و با زمینه سفید)
  2. پرداخت اینترنتی مبلغ 700/000 ریال (پنجاه هزار تومان) به نام صندوق شهریه دانشگاه ادیان و مذاهب در سامانه پذیرش دانشجو به صورت آنلاین. (هزینه ثبت نام عودت داده نمی شود)

ج) در پایان مراحل ثبت نام به داوطلبان یک کد رهگیری داده خواهد شد که این موضوع نشانگر پایان مراحل ثبت نام یک داوطلب است. صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخصی داوطلب است.

د) داوطلبان پس از تکمیل ثبت نام و گرفتن تأییدیه، یک نسخه پرینت از فرم ثبت نام تهیه و آن را به طور کامل و با دقت بررسی نموده و همراه با کد رهگیری تا دریافت کارت ورود به آزمون نزد خود نگهداری نمایند.

هـ) کارت ورود به جلسه آزمون را در موعد مقرر از طریق سامانه پذیرش چاپ و دریافت کرده و در روز آزمون همراه با کارت ورود به جلسه آزمون در محل آزمون حضور داشته باشند.

سهمیه ها و تسهیلات:

سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی رزمندگان و ایثارگران واجد شرایط: 25 درصد از ظرفیت پذیرش به ایثارگران انقلاب اسلامی و رزمندگان به شرط کسب حدنصاب نمره علمی لازم اختصاص دارد (برای اطلاع بیشتر از شرایط، به دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال 1398 سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه فرمایید).

ظرفیت پذیرش:

ظرفیت پذیرش در هر رشته – گرایشی، طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حداکثر 7 نفر است.

شھریه تحصیلی:

تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی غیر دولتی ادیان و مذاهب مستلزم پرداخت شهریه می باشد. نحوه محاسبه شهریه براساس قوانین و آیین نامه های ارسالی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

میزان شهریه در سال تحصیلی 97-98براساس جدول ذیل بوده است.داوطلبان تجه داشته باشند براساس ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات هیئت امنا، دانشگاه ممکن است 10 الی 15 درصد افزایش داشته باشد:

شهریه ثابت هر ترم:  45/000/000 ریال

شهریه هر واحد تخصصی: 10/000/000 ریال (حداکثر 18 واحد)

شهریه واحدهای جبرانی: صد در صد تخفیف

شهریه آزمون جامع دکتری: صد در صد تخفیف

شهریه هر واحد رساله: 16/000/000 ریال (حداکثر 18 واحد)

نحوہ گزینش نھایی:

گزینش نهایی در هر یک از رشته ها از بین داوطلبانی که حد نصاب نمره لازم از مجموع آزمون کتبی، مصاحبه علمی، ارزیابی شخصیت شناسی و سوابق علمی را بر اساس قوانین دانشگاه احراز کرده باشند، صورت خواهد گرفت. در ابتدای این مرحله، چند برابر ظرفیت از قبول شدگان مرحله اول (آزمون کتبی) جهت شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی) معرفی خواهند شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
دی ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۳۰ ب٫ظ

جه خبره این همه شهریه؟؟

مدرس
دی ۲۲, ۱۳۹۷ ۵:۰۴ ب٫ظ

حداقل درس دین را رایگان به مردم آموزش بدهید.

بهنام
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مدرس

غیرانتفاعیه دیگه.
دانشگاه های روزانه رایگان هستند تازه تسهیلات هم دارند.