موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش 22هزار نفر در آزمون دکتری 98

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو دکتری سالانه با احتساب بخش دولتی بالغ بر 22 هزار نفر است که در سال جاری این ظرفیت در دانشگاه ها تغییر نکرده است.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اظهار کرد: عدم استقبال آزمون دکتری و کاهش 40 هزار نفری دانشجویان در ثبت نام به دلیل کاهش ظرفیت دانشگاه ها نیست.
معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات تصریح کرد: با در نظر گرفتن زیاد بودن دانشجویان دکتری در کشور، کاهش ثبت نام متقاضیان موضوع مطلوبی است.
شریعتی نیاسر ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان در کنکور و میزان ظرفیت دانشگاه ها دو موضوع جداگانه است و کاهش ثبت نام تاثیری بر ظرفیت دانشگاه ها ندارد.
معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات گفت: اگر متقاضیان مسیر دیگری برای رشد خود انتخاب کرده و در کنکور ثبت نام نکنند، نگران کننده نیست و حتی به صلاح کشوراست.
وی با بیان اینکه کاهش ثبت نام اگر ناشی از کاهش ظرفیت دانشگاه ها باشد، مشکل دارد، گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه ها مثل سال گذشته ثابت است اما باید وضعیت کنترل شود.
معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات تاکید کرد: حدود 100 هزار نفر دانشجوی دکتری در کشور وجود دارد که بیشتر از نیاز جامعه است و باید تعداد متقاضیان دوره های تحصیلات تکمیلی به خصوص دکتری هدفمند و متناسب با نیاز بازار برنامه ریزی شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

149 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدجواد
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ق٫ظ

کدوم یک از اساتید دستی توی بازار دارند که دن از شرایط بازار می زنند؟

حسین
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

سلام رتبه من ۴۰۳ تو رشته برق شده به نظرتون دانشگاه دولتی در میام

سحر
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

سلام ببخشید من ارشد اقتصاد انرژی دارم چطور میتونم دکترای اقتصاد سلامت شرکت کنم؟؟وزارت علوم ؟؟یا باید علوم پزشکی شرکت کنم،؟؟ممنون اگه جواب بدید

گلاره
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
شما باید در آزمون سراسری دکترا در رشته علوم اقتصادی با کد رشته ۲۱۱۲ شرکت بکنید.البته امسال که گذشت .سال دیگه انشاالله

ابی
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

سلام دوستان،،،،من میخوام دانشگاه ازاد تهران یا اصفهان قبول بشم،،،سهمیه ۲۵/جانبازی دارم،،و زمان زیادی برا خوندن ندارم،،ایا با این تفاسیر در دانشگاه ازاد،در رشته مدیریت بازرگانی پذیرش میشم یانه؟؟؟ممنونم اگه دوستان راهنمایی کنن،،،ونظر بدن

گلاره
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ابی

انشالله
بشین خوب بخون
با توجه به سهمیه که دارید احتمال قبولیتون بسیار بالاست

علی
دی ۱۰, ۱۳۹۷ ۳:۰۶ ب٫ظ

سلام به همه دوستان عزیزم. من ارشد فیتوشیمی دارم به نظر شما من دکترای آلی امتحان بدم یا داروسازی؟

نیما
دی ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
داروسازی

سامی
دی ۱۱, ۱۳۹۷ ۲:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

موقع مصاخبه ردت میکنن، همون رشته خودتو ادامه بده.

مهندس نوروزی
دی ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام داروسازی

آذر
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

رشته خودتو ادامه بده. رتبه خوب هم که بیاری توی مصاحبه ردت میکنن

بهزاد
دی ۹, ۱۳۹۷ ۹:۱۲ ق٫ظ

با سلام:بنده ارشد ربان وادبیان عرب دارم هرچند این مقطع در دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد بخاطر فرهنگی بودنم مجبور شدم برم در دانشگاه ازاد ادامه تحصیل بدم.سوالم این بود ایا این رشته در مقطع دکترا دردانشگاه فرهنگیان دایر خواهد شد؟ولی متاسفانه از یه طرف قانون هست یه کارمند ویا یه معلم فقط یه بار میتونه ادامه تحصیل بده این باعث شده فرهنگیان منصرف شن. ایا ادامه تحصیل ،داشتن مدرک بالا به خیر اموزش وپرورش ودانش اموزان نیست؟ دیگه امید خونده درس برای فرهنگیان به زیر صفر رسیده

مریم
دی ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهزاد

سلام
به نظرم به این قوانین دست و پا گیر خیلی توجه نکنید و مانع پیشرفت خودتون نشین
به دفترچه انتخاب رشته پارسال نگاه کنید شاید دانشگاهای دیگر رشته شما رو داشته باشند
این مشکلات رو هم احتمالا میشه با هماهنگی با مدیر مدرسه و یک سری کارهای اداری حل کرد
هیچ چیز نباید باعث ناامیدی شما از ادامه تحصیل بشه

مملی
دی ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  بهزاد

در همه حای دنیا کارمندان حق ادامه تخصیل ندارند الا با استعفا….در ایران بدلیل افزایش جذب سرسام اور جذب ارشد و دکترای دانشگاه ازاذ، کارمندان هجوم اورده اند به دانشگاه ها و باعث بی انگیزگی افراد علمی شده و اکثریت این افراد علمی جدا شدن از تخصیل را ترجیح داده اند و شایان ذکر است با چند ده برابر شدن ظرفیت بحای افزایش رتبه علمی ایران در جهان، تنزل شدید بدلیل جذب افراد ضغیف و همچنین بیرانکیزه کردن افراد قوی فعال شده اند…..

مهندس نوروزی
دی ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مملی

سلام شما از کجا میدونی که افراد انتخابی ضعیفن! قاضی فقط خداست اندکی تامل

عل
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

مملی عزیز اولا هرکشوری قواعد خاص خود را دارد دوما اگه قرار باشه شخص با لیسانس وارد دستگاه بشه تلاش نکنه و درجا بزنه مسلما کارآیی و کیفیت پایین میاد شخص میخواد سی سال کارکنه و با تفکر قدیم و دون داشتن اطلاعات و دانش روز باعث عقب ماندگی جامعه خواهد شد سوما کدام کشور دنیا این قاعده حکمفرماست جای سواله با این تفکر شما باید کشور در عهد عتیق زنگی کنه با رزوی موفقیت

سارا
دی ۸, ۱۳۹۷ ۳:۴۱ ب٫ظ

سلام
من الان دو گواهی معتبر مقاله کنفرانسی از سیلوکیا دارم که دارای شناسه و بارکد خوان به روی گواهی ها هست و مشخصات همایش رو هم نوشته آیا مقالاتی که در سیلوکیا نمایه می شوند معتبر نیستند و فقط isc ?

مریم
دی ۸, ۱۳۹۷ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
مقالات چاپ شده در کنفرانس های داخلی هم خودشون رتبه بندی خاصه خودش رو داره و اهمیت برخی بیشتر ولی از هیچی که بهتره

رضا
دی ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان
در مورد کقالات کنفرانسی داخلی که در مصاحبه دکتری ۱ امتیاز دارند اگر در سیلوکیا نمایه شده باشند خوب هست یا حتما باید در isc جهان اسلام باشد ؟

مهسا
دی ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
این مورد خیلی بستگی به نظر اساتید داره. در سالهای اخیر درمورد مقالات کنفرانسی سختگیری بیشتری میشه و معمولا به ISCها اهمیت بیشتری میدن. اما کنفرانس هایی که توسط مراکز علمی و دانشگاه معتبر هم برگزار میشه اهمیت زیادی دارند.

گلاره
دی ۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
سیویلیکا اصلا مهم نیست و تنها باید دارای نمایه ISC باشد.

نگار
دی ۸, ۱۳۹۷ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  گلاره

من ۳ تا سیلوکیا داشتم در مصاحبه امسال هر ۳ تاشو قبول کردند و مشکلی نبود.

باران
دی ۸, ۱۳۹۷ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

قبول شدید؟

نیما
دی ۸, ۱۳۹۷ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

نمیخوام نظرتونو رد کنم اما شخصا پارسال یکی از مقالات من در سیویلیکا بود اما نمایه ISC نداشت و در مصاحبه اونو رد کردن.
البته رزومه بنده قوی بود و قبول شدم اما اینو بالشخصه دیدم.

محمد
دی ۷, ۱۳۹۷ ۷:۴۷ ب٫ظ

سلام دوستان بیوانفورماتیک نیست مارو راهنمایی کنه؟

گلاره به جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
دی ۷, ۱۳۹۷ ۷:۳۰ ب٫ظ

سلام
یادمه دو یا سه ماهه پیش میگفتید که قراره تا آخر آذر یه طرحی به دانشگاههای دولتی ابلاغ بشه و دوره ها رو اصلاح کنن و پردیسها و شبانه ها ادغام بشه و یه سری ها حذف بشه.
خواستم ببینم چی شد؟ خبر جدیدتری در این موضوع ندارید؟ممنون میشم که یه توضیحی بدید

میثم سلحشوری
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

سلام . من رشتم نساجی هستش، تا الان نتونستم جایی کار بگیرم به نظرتون رشتمو تغییر بدم؟

mahsa
دی ۷, ۱۳۹۷ ۷:۱۸ ق٫ظ

سلام دوست عزیر
برای خیلی از رشته ها کار نیست
تغییر رشته در دکتری راحت نیست و برای قبولی در مصاحبه باید دلایل کافی و قانع کننده برای اساتید داشته باشین
به نظرم با کسب اطلاع از گرایش های دیگر رشته نساجی درصورت داشتن شرایط کاری بهتر به جای تغییر رشته اگه گرایش تون رو تغییر بدین شاید بهتر باشه

مهران
دی ۷, ۱۳۹۷ ۹:۰۴ ق٫ظ

سلام
متاسفانه مشکلات این رشته و خیلی از رشته های دیگه مشابه هستش و در این شرایط کاریابی خیلی سخته.
اما مسئله اینه که اولا مشکل کار تقریبا در همه رشته ها هست و ثانیا ادامه تحصیل شما در یه رشته دیگه باز هم هیچ تضمینی برای اینکه در اون موفق بشید و بتونید شاغل بشید نیست زیرا کارفرماها معمولا تمام رزومه شما رو بررسی میکنن و این تغییر رشته به ضرر شماست مگر اینکه کلا از ابتدا شروع کنید.
بنظرم در زمینه دیگه ای بجز رشته تون دنبال کار باشید

حسین بادریا
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

سلام دوستان یک سوال دارم. من اولین بار میخوام شرکت کنم، آیا در روز امتحان دکتری هر رشته تو یه کلاس جداگانه میفته برای امتحان یا همه رشته ها باهم قاطی هستن؟

مهران
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین بادریا

سلام
بله جدا هستند

زهرا
دی ۶, ۱۳۹۷ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین بادریا

سلام
فکر کنم براساس معدل باشه و افراد هم رشته در یک کلاس یا سالن کنار هم هستن ولی چیدمان سوالات دفترچه ها با هم فرق داره
به این حواشی توجه نکنید

حسین بادریا
دی ۶, ۱۳۹۷ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

یعنی کسی که رشته عمران داره کنار کسی که رشته هوافضا ممکنه بشینه؟

ویکتاریون
دی ۶, ۱۳۹۷ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین بادریا

نه دیگه هم رشته ای ها یه جا. مهم توزیع و جمع آوری دفترچه و تصحیح پاسخنامه هاس که پراکنده نباشن. مثل کنکورهایی که تا الان دادین.

سامان
دی ۶, ۱۳۹۷ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

خب اینجوری احتمال تقلب زیاد میشه که

گلاره
دی ۷, ۱۳۹۷ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

نه.اینطور نیست.
اولا سر جلسه اصلا فرصت تقالب نیست
دوما کسی بهت کمک نمیکنه چون رقیبته
سوما با وجود تشابه سوالات اما جا نمایی سوالات و حتی جانمایی گاسخ سوالات شما با بغل دستیتون متفاوته.در هر گرایش و رشته ۵ نوع دفترچه با کدهای A تا E وجود داره و شما تقریبا هرگز با هیچکدوم از نفرات ۴ سمتت دفتچه مشترکی نداری.
پس وقتتو تلف نکن و شیطنت نکن و درستو بخون.
۱۰۰% قبول میشی

مملی
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

۲۲ هزار نفر؟؟؟؟؟؟؟….بیش از ۵۰ هزار نفر هست…..اگر وزارت علوم امار دارد بهمراه اسامی تمامی افراد جذب شده توسط تمامی دانشگاهها ارایه دهد

سمیه دماونوی
دی ۵, ۱۳۹۷ ۶:۲۷ ب٫ظ

سلام کسی هست جواب سوالمو بده؟ آیا برای وفاع از پایان نامه جتما باید ۶ ماه از تصویب پروپوزال بگذرد تا دفاع بتونیم بکنیم؟

منصور
دی ۵, ۱۳۹۷ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام
اصولا خیر و هر زمان استاد راهنما تایید کند که رساله شما آماده دفاع است میتونید اینکار رو بکنید

مریم
دی ۵, ۱۳۹۷ ۷:۱۰ ب٫ظ

سلام
از تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوال کنید
چه طور میشه کمتر از ۶ ماه پایان نامه رو جمع کرد؟

سمیه دماونوی
دی ۵, ۱۳۹۷ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

استاد راهنمام گفتن ۲ماهه تموم میشه

زهرا
دی ۵, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ب٫ظ

مطمئن باشین که موضوع بروز و مفیدی برای پایان نامه تون انتخاب شده از جانب استادتون که در دکتری بتونه نقطه قوت شما باشه
به این حرف های اساتید خیلی اکتفا نکنید
کاری ارزش داره که براش وقت به مقدار کافی گذاشته باشید و موضوع مناسبی برای تزتون انتخاب شده باشه

مملی
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

شما از کدوم دانشگاه هساید که پایان نامه شما دوماهه تموم میشه

مانی
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

آزاد

سمیه دماونوی
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

بله آزاد هست

میلاد
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

من صنعتی مالک اشتر درس میخونم تا همین امروز تقریبا ۱۸ ماه هست پروپوزالم تصویب شورا شده ، هر روز هم آزمایشگاه هستم ولی بازم نتیجه نگرفتم…

سونیا
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

یعنی ممکنه استادم خیلی داره ساده میگیره پایان ناممو؟

زهرا
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

بهتره یک سرچ روی مقالات انجام شده جدید در دو سه سال اخیر در زمینه کاریتون داشته باشین ببینین موضوع تزتون تا چه حد به موضوع مقالات نزدیک است و چه تفاوت هایی داره که مزیت به حساب بیاد یا بهتره که داشته باشه تا ازش بشه مقاله نوشت
بعضی اساتید به فکر راحتی کار خودشون هستن و اگه ببینن دانشجو تلاش زیادی نمیکنه بیخیال مقاله میشن و یک موضوعی به دانشجو میدن که فقط دفاع کنه و بره و آینده علمی دانشجو براشون اهمیتی نداره

آیدا
دی ۶, ۱۳۹۷ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من ۵ ماه پیش فارغ تحصیل شدم فوق لیسانس . از تهران جنوب و باید از پروپوزال ۶ ماه حتما میگذشت برای ما و واقعا هم اگر خودت پایان نامه داری مینویسی زود تر ۶ ماه نمیشه جمع کرد پایان نامه رو تقریبا باید از اول ترم ۳ روی پایان نامت کار کنی .

مختار
دی ۷, ۱۳۹۷ ۸:۴۲ ب٫ظ

اینها قوانین داخلی دانشگاه هاست. بعضی دانشگاه ها زودتر از شش ماه رو اجازه نمیدن. که ظاهرا دانشگاه ازاد نیز از همین دسته.

مانی
دی ۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۷ ق٫ظ

ایا کنفرانس هایی که در داخل دانشگاه ازاد برگزار میشوند با کنفرانس هایی که در داخل دانشگاه سراسری برگزار میشوند تفاوتی وجود دارد؟

منصور
دی ۵, ۱۳۹۷ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

خیر
فقط باید کنفرانس شما نمایه ISC داشته باشد تا امتیاز آور باشد

مریم
دی ۵, ۱۳۹۷ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

بله قطعا تفاوت داره خصوصا اساتید دعوت شده به کنفرانس ها باید دید که همه از آزاد هستن یا نه
مگه سطح دانشگاه های سراسری و آزاد یکیه؟
سراسری اعتبارش به مراتب بیشتر از آزاد است

مانی
دی ۵, ۱۳۹۷ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

منظورتون از اساتدی دعوت شده همون اساتید داور هستن؟

مریم
دی ۵, ۱۳۹۷ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

بله هم اساتید داور و هم اساتید شرکت کننده دیگر در کنفرانس که مقاله میدن همه از آزاد هستن یا سراسری هم شرکت کردن ؟ و البته سطح علمی اساتید و معروف بودن اونها در جامعه علمی مهمه

مانی
دی ۵, ۱۳۹۷ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اساتید داور تو سایت نوشته که سراسری هم هستن، اساتید شرکت کننده در کنفرلنس ممکنه از کسی که داره کنفرانس میده پرسش هم کنن؟

زهرا
دی ۵, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

بله
سوال پرسیدن امر عادی ای است که میتونه از طرف دانشجویان یا اساتید حاضر در کنفرانس صورت بگیره

زهرا
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

ولی هر چه میتونید رزومتون رو تقویت کنید با مدرک زبان و مقاله و شرکت در کنفرانس های معتبر داخلی
اگه تلاش کافی کنید حتما خدا هم به شما کمک میکنه و میتونید دکتری سراسری قبول شین
بودن دوستانی که مقاطع قبل آزاد خونده بودن ولی با تلاش خودشون دکتری سراسری قبول شدن

گلاره
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

اصلا ربطی به داوران و ترکیب اونا نداره.فقط باید کنفرانس شما نمایه ISC داشته باشد تا امتیاز آور باشد
البته بدیهیه که بعضی از دانشگاهها بع آزاد نظر خوبی ندارند ولی در کل فرقی نداره

مانی
دی ۶, ۱۳۹۷ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  گلاره

نوشته مقالات برگزیده دارارای نمایه isc . این ینی چی؟

زهرا
دی ۶, ۱۳۹۷ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

ISC اولین نظام رتبه بندی استنادی در ایران می باشد و در صدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر اسلامی میباشد .
بیشتر بخوانید

مانی
دی ۶, ۱۳۹۷ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

منظور از مقالات برگزیده یعنی چی؟

مریم
دی ۶, ۱۳۹۷ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

وقتی مقاله ارسال میکنید یک مدت طول میکشه تا داوران بررسی کنن و به شما خبر بدهن که آیا مقاله شما پذیرفته شده یا نه پس از بین تمام مقاله های ارسالی یک تعدادی شرایط لازم رو دارن و پذیرفته میشوند نه همه

گلاره
دی ۶, ۱۳۹۷ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

در کل یعنی کنفرانسهای مورد تایید وزارت علوم و امتیاز آور برای مصاحبه

محمد
دی ۴, ۱۳۹۷ ۱:۴۱ ب٫ظ

به عنوان مثال رشته الهیات با گرایش علوم قرآن وحدیث هر ساله بین ۲۱۰۰تا۲۴۰۰نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون دارد ظرفیت روزانه این رشته فقط ۵۳نفر است.یعنی در حدود ۲.۵درصد تعداد شرکت کنندگان.آیا این واقعا عدالت و انصاف است.حال اینکه همین رشته در مقطع ارشداز بین تقریبا ۴۰۰۰ تا رتبه ۵۰۰به راحتی روزانه قبول می شود ،ظرفیت دکتری این رشته خیلی کم و پایین است…

مریم
دی ۵, ۱۳۹۷ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

نه انصاف نیست با توجه به اینکه نیاز به رشته شما در جامعه امروز بیشتر احساس میشه
در رشته فیزیک که تعداد داوطلبینش حدود ۲۳۰۰ نفر هستن امسال تا رتبه ۴۳۵ تا جایی که من میدونم روزانه پذیرش داشتیم

لیلا
دی ۷, ۱۳۹۷ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

کاملا هم کافیه.
در اینگونه رشته ها همینقدر هم زیاده چون دیگه اشباع شده و جامعه کشش بیشتر از اینو نداره.
اگر کمتر هم بود بهتر بود

مختار
دی ۷, ۱۳۹۷ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اونا که دکتریشو دارن چه کاری براشون هست که حالا ظرفیتشونم زیاد کنن؟ والا مام خودمون دانشجوی دکترای همین رشته ایم اما …

محمد
دی ۴, ۱۳۹۷ ۱:۳۳ ب٫ظ

معاون آموزشی وزیر علوم از کجا با این اطمینان حرف می زنند، اتفاقا یکی از دلایل اصلی کاهش داوطلبان در آزمون دکتری ۹۸ همین پائین بودن ظرفیت روزانه دانشگاه های دولتی است .بنده خیلی از افراد رو میشناسم که به دلیل همین امر از ادامه تحصیل دکتری انصراف دادند.

عمران
دی ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

نظرات و برداشتهای کاملا اشتباه همچنان در حال نابودی تمامی سطوح علمی کشور می باشد و به این وزارت علوم نتنها امیدی نیست بلمه عامل اصلی تخریب غلم در کشور است…..اگر وزارت علوم نبود اوضاع احتمالا بسیار بهار از این بود….

Sociology به طاها
دی ۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ب٫ظ

اینقد آینده را زود پیش بینی نکنید چون مراکز کوچک پیام نور و علمی کاربردی بخاطر کمبود دانشجو در حال ادغام یا تعطیلی هستند.فعلا رکودار فارغ تحصیل هستیم در هر رشته وزارت علوم. باید تناسب بین بازار کار و مدرک شکل بگیره تا مدرک تحصیلی ارزش داشته باشه.ممکنه در آینده دور مدرک تحصیلی دوباره ارزش پیدا کنه بسته به سیاست جمعیتی و اقتصادی و آموزشی.

رضا
دی ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

دوست ارجمند وقتی دانشگاه آزاد بنابر گفته خود مسولین آن دانشگاه سالی ۴۵ هزار دانشجو دکتری پذیرش می کند خوب طبیعی است که با سونامی بیکاری در مقطع دکتری مواجه می شویم.

سونیا
دی ۲, ۱۳۹۷ ۲:۳۸ ب٫ظ

دوستان یه سوال دارم کسی هست بگه بهم؟ سوالم اینه اینطور که مشخص شده ظرفیت های دانشکاه بزای پذیرش همون پارسال هستش ینی اگه یه دانشکاهی ۷ نفر رو میگرفت امسال هم ۷ نفر رو میگیره. از اونجایی که امسال تعداد شرکت کننده ها کم شده میشه این انتظار رو داشت در رشته ای که خیلی کم متقاضی هست کسایی که میان برا مصاحبه راحت بگیرن که بتونن دانشجو جذب کنن یا نه ربطی نداره به این مساّئل؟

محمد
دی ۲, ۱۳۹۷ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

سلام
خیر.اولا که تعداد شرکت کننده ها هیچ تاثیری در رقابت و شانس قبولی نداره زیرا اونایی که شرکت نکردن ،کسانی هستند که آمادگی ندارن و اگر هم بودن در رقابت تاثیری نداشتند و نفرات برتر و قوی همچنان در رقابت هستند.بقول معروف رقابت اصلی بین مثلا ۲۰۰ نفر اول و در برخی رشته ها بین ۵۰ نفر اوله

دوما بجز موارد خیلی نادر و اتفاقی ، در تمام رشته ها به اندازه کافی داوطلب هست که دست دانشگاه برای پذیرش بازه ضمن اینکه در بیشتر دانشگاههای دولتی تقریبا حداقل ۵۰ درصد انتخابها کاملا از پیش تعیین شده است.

سونیا
دی ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

منم منظورم موارد نادر هستش، چون من رشتم نساجی هستش و کلا تو کل کشور ۱۰۰ تا شرکت کننده داره، و پارسال تا رتبه ۸۶ دعوت به مصاحبه روزانه شدن.

گلاره
دی ۷, ۱۳۹۷ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

بهر حال همیشه استثنا هست و اصلا نباید روی اونها حساب کرد بلکه باید وضعیت غالب رو مبنا قرار داد.
حتی در اینگونه رشته ها هم هیچ تضمینی نیست زیرا هر سال شرایط متفاوته.
در رشته نساجی هم بویژه پارسال کلا یه استثنای خاصی بود که در دانشگاه گیلان حتی برای روزانه بجز چند نفر کسی در مصاحبه روزانه هم شرکت نکرد که این اولا بر میگرده به وضعیت محبوبیت و بازار کار این رشته که اصلا خوب نیست و دوما شرایط خاص داوطلبین که حتما گیلان براشون مناسب نبوده و بقول معروف اونایی که رفتن شانس آوردن و دانشگاه هم چون نمیخواست کورسش رو از دست بده همه حاظرین در مصاحبه رو پذیرفت اما مطمئن باشید که امسال اینطور نخواهد بود و اولا داوطلبین مصاحبه اونجا خیلی بیشتر خواهند بود و ثانیا دانشگاه هم بخاطر عدم بدنامی خودش شرایط پارسال رو در مصاحبه نخواهد داشت.

مختار
دی ۷, ۱۳۹۷ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ضمن اینکه در بیشتر دانشگاههای دولتی تقریبا حداقل ۵۰ درصد انتخابها کاملا از پیش تعیین شده است!!!
چطوری چنین نتیجه ای گرفتین؟ من که اصلا این حرفو قبول ندارم و این نوع انتخاب ها رو کمتر از ۱۰ درصد میدونم. اینو از رو تجربه دو سال کنکور دکتری عرض میکنم.

گلاره
دی ۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مختار

من این رو از روی تجربه ۳ سال کنکور دکتری و تحصیل در دوره دکتری در یکی از دانشگاههای درجه یک تهران و با کسب اطلاع از دوستان دانشجوی خودم در سایر دانشگاهها عرض کردم و به آن ایمان دارم.
فقط تنها عاملی که باعث میشود که این تراز کمی جابجا شود این است که افراد مورد نظر دانشگاه گاها بخاطر آزمون سنجش موفق به آوردن تراز ورودی دانشگاهها نشده و لذا دست دانشگاه در انتخاب افراد مورد نظرش اجبارا بسته میشود.
ترازهای بیار پایین در مصاحبه بعضی دانشگاههای خیلی خوب در بعضی رشته ها که گاها شاهد آن هستیم دقیقا به همین علت است که عجیب هم بنظر میرسد اما کاملا هوشمندانه و هدایت شده است تا بتوانند افراد مورد نظر خود را وارد کورس مصاحبه کرده و سپس بقیه را با دادن نمره کمتر در مصاحبه رد کنند.
البته بدیهی است که شما در نظر خود کاملا آزادید ولی متاسفانه واقعیت همین است.
فقط دعا کنید که سنجش آزمون را بر ندارد چون در آنصورت تقریبا هیچ فرد ثالثی در هیچ دانشگاه معتبر و حتی کم اعتباری پذیرفته نخواهد شد

سلیم
دی ۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۰ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان عزیز اینجا نظر دادم تا نظر دوستان بدون و نظرم ربطی به پست نداره
دوستان اگه میشه راهنمایی کنید
دوستان من همین بهمن ارشدم تمام میشه دو تا موقعیت خیلی خوب گیرم اومده
یکی اینکه امریه سربازی و بعد امریه بلافاصله سرکار میرم و کارم خیلی خوب توی شهر خودم جای بسیار عالی با درآمد خوب هست
دوم اینکه دکتری هم قبول میشم از طریق استعداد درخشان می تونم یا از طریق کنکور هم می تونم
رشته ام مهندسی برقه
دانشگاه هم سطحه دو هست
حالا کدوم انتخاب کنم به نظرتون ؟

رضا
دی ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سلیم

شما بهتره بری دکتری بخونی

david
دی ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سلیم

گزینه یک…توصیه فارغ التحصیل ارشد تربیت مدرس

محمد
دی ۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سلیم

گزینه یک
دانشجوی دکترای سازه دانشگاه تهران
اصلا موقعیت کاری رو رها نکن.
همیشه میشه دکترا خوند

ناراحت
دی ۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سلیم

موقعیت شغلی اتونو از دست ندین. بعد هم میتونید دکترا بخونید.

...
دی ۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سلیم

ببین به نظر من از حول هلیم توی دیگ نیفت
بخدا توی دکترا خوندن هیچی نیست، الان توی این شرایط کار حرف اول رو میزنه، با این شرایط تحریمی که پیش اومده پولی که وزارت علوم برای انجام کار دکتری میدن واقعا کم و دانشجوی بدبخت مجبورم از جیب بذاره تا بتونه کارش رو انجام بده و دفاع کنه، از طرفی فکر کنین تا شما دوره دکتری رو تمام کنین چند نفر توی دانشگاههای مختلف فارغ التحصیل میشن و جویای کار هستن، به نظرتون بعد از اتمام دوره دکتری همین کار گیرتون میاد! اگر این کار دائمی هست و حقوق و مزایای خوبی داره از دستش ندین که فردا همین هم از دستتون می ره، البته گفتم به شرطی که کارتون دائمی باشه و تضمین شده، میتونین در حین خدمت سربازی وقت بذارین و برای دکتری هم بخونین تا توی همون شهری که هستین قبول بشین حتی اگه دانشگاه آزاد همون شهر قبول بشین باز هم میارزه چون می دونین که کار دارین و از زندگیتون عقب نیفتادین
انشالله موفق باشین

مهندسی شیمی
دی ۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سلیم

قطعاً میگم گزینه ۱ …ممکنه گزینه ۲ رو بری ولی موقعیت شغلی گیرتون نیاد …دکتری رو همیشه میشه خوند

ساکت.
دی ۲, ۱۳۹۷ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سلیم

تمام همکاران من که با دیپلم آمدند سر کار الان فوق لیسانس و دکترا هستند در اداره مهم نیست از کجا مدرک میگیری اونا سابقه شون از ما بیشتره سرایداری هم داریم که داره فوق میخونه .پس کار بهتره

طاها
دی ۲, ۱۳۹۷ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سلیم

کم کم داره تب درس خوندن در جامعه از بین میره در ۷ سال آینده برد با کسانی هست که مدارک تحصیلی بالاتر دارند. فوق لیسانس اقتصاد دارم

Hamid
دی ۲, ۱۳۹۷ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سلیم

ادامه تحصیل واسه دکتری یه مسیر خیلی سخته، اگه وسط راه ناامید بشی حسرت انتخاب اشتباه ت رو میخوری. اگه شک داری بهتر بری دنبال کار چون بعدا هم میشه دکتری خوند.
البته بهتره طرف دیگه قضیه رو هم در نظر بگیری که معمولا تاهل، شاغل بودن و سن بالا، ۳ امتیاز منفی توی جلسه مصاحبه دکتری به حساب میاد و استادا معمولا دوس ندارین با همچنین آدمی کار کنن.

منصور
دی ۳, ۱۳۹۷ ۸:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  Hamid

سلام
بنده با سن ۴۷ سال و ۳ تا بچه و مشغله بسیار زیاد علیرغم بیان همه اینها در جلسات مصاحبه و بدون هرگونه پارتی و آشنائیت و توصیه نامه و سهمیه، الان در یه دانشگاه دولتی بسیار خوب در تهران دوره روزانه دارم قبول میشم و قبولی پارسال هستم و اتفاقا از دانشجوهای دیگه بهتر نباشم کمتر نیستم و ارتباط اساتید هم با من عالیه.
همه چیز نسبیه و صد البته به رزومه و آمادگی خودتون مربوطه.

منصور
دی ۳, ۱۳۹۷ ۸:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

تازه دانشگاه صنعتی اصفهان و نوشیروانی بابل و همینطور علم و فرهنگ هم منو پذیرفته بودند که البته در الویتهای بعدی بودند.
اینارو برای دوستانی گفتم که شرایط بنده رو دارن تا ناامید نباشن و دست از تلاش بر ندارن.
خدا خودش شاهد زحمات همه بنده هاش هست

بهروز
دی ۳, ۱۳۹۷ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

منصورخان سابقه تدریس هم داشتین؟
فکر می کنید عامل اصلی قبولی شما چی بوده؟
خودتون فکر می کردید که با این شرایط سنی قبول بشین؟

منصور
دی ۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

سلام.نه اصلا سابقه تدریس نداشتم.
قبولی خودم رو اول در رتبه خوب و چشمگیر و دیگری در رزومه خوب و بعد در مصاحبه عالی و مدیرت خوب جلسه مصاحبه بود که سعی کردم که هر چه در چنته دارم رو کنم و نذارم که اساتید با سوالات و بهانه های بیجا منو رد کنن.
خیلی جاها در مورد سنم گفتند که من صادقانه گفتم که بعد از هر مقطع ترجیح دادم که ابتدا کار کنم و شرایط شغلی و درامدیم رو بسازم و با فراغ بال برای دکترا اقدام کنم.
سعی کردم که به هر نحو شده به تواناییهام مثلا تسلطم بر برنامه نویسی و نرم افزارها اشاره کنم و در مورد سطح زبان هم صادقانه گفتم که با خوندن و ترجمه مشکلی ندارم اما در مکالمه مشکل دارم چون کار نکردم روش.
حتی صادقانه ازشون خواستم که بخاطر سن بالا منو قضاوت نکن و در صورت نیاز سطح علمی منو دقیقتر بسنجن .
در کل دوستان هم رزومه و هم رتبه و هم مدیریت جلسه مصاحبه بسیار مهمه.
قبولی در رشته مهندسی و فنی اونم در یه دانشگاه روزانه درجه یک تهران کار آسونی نیست اما شدنی بود و انجام شد و شما هم میتونید.
فقط باید به اساتید ثابت کنید که میتونن روی تلاشتون حساب کنن.

منصور
دی ۳, ۱۳۹۷ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

در مورد فکر کردن به قبولی ، در مورد دانشگاه آزاد که صد در صد مطمئن بودم و پارسال هم قبول شدم در یکی از واحدهای تهران که نرفتم و امسال هم باز تهران قبول شدم. در مورد دولتی من هدفم قبولی روزانه حتی شهرستانهای نزدیک تهران بود و علیرغم مشغله فراوان ، و حقیقتا چون چیزی برای از دست دادن نبود ، تمام تلاشم رو کردم و در جلسه مصاحبه هم بسیار ریلکس و راحت بودم و بنظرم که همین عامل باعث موفقیتم شد. در هر صورت باید تلاشتون رو بکنید اونم نهایت تلاش .باید به خودتون بگید که یا الان یا هیچکس. به لطف خدا هم ترم دیگه تموم شد و زمان امتحاناته و یک ترم دیگه هم دوره آموزش تموم میشه که نهایت میشه تا تابستون. دوستان ، دوره دکترا علیرغم همه سختیهاش ، بسیار لذت بخش و با کلاس و پرستیژه و فضای اون اصلا با لیسانس و ارشد قابل مقایسه نیست و دوره پژوهش و عمله و بحث و مبادله اطلاعاته. تصورش رو بکنید که در کلاس تنها ۲ یا ۳ دانشجو هستید و یک استاد و فضا ،فضای تحقیق و تفحص و چرایی پدیده هاست و این لذت خاصی داره. امیدوارم که همه شما به اونچه حقتونه برسید. فقط اینو بگم که گذروندن دوره دکترا بسیار پرکار و پر زحمته و باید براش مایه بذارید. پس اگر واقعا عاشقش هستید بیایید سمتش.وگرنه اصلا ارزشش رو نداره که اینقدر زحمت بکشید. و انکه اصلا به امید هیات علمی شدن هم نیاید چون اصلا شرایط خوبی… ادامه نظر»

علی
دی ۴, ۱۳۹۷ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

من در سن ۵۴سالگی با رتبه ۳۰ کل مصاحبه های روزانه که رفتم قبول شدم جالبه در بیشتر شان طبق کارنامه صادره نفر اول بودم سن نمیتوانه عامل بازدارنده باشه البته من شاغل هستم و بخاطر شعلم دانشگاه محل سکونتم را انتخاب کردم و انتخاب اولم هم بود و دانشگاههای تهران را به جوانان واگذار کردم…. من الآن باز نسبت به همکلاسیهای در دروس جلوتر و در درس زبان قوی و مدرک زبان تولیمو و ام اس ارتی و در کنکور دکترا زبان را بالای ۶۰ درصد زده بودم و مقاله داخلی و خارجی هم داشتم

مملی
دی ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهروز

سابقه تدریس در دانشگاه دولتی خصوصا مهندسی تاثیری ندارد……

منصور
دی ۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

قبول شدم…..

ناصر
دی ۴, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

با سلام دوست عزیز طبیعتا تاهل وبچه و کار وقت گیر هست. شما نمیتونی انکار کنی که نصف روز رو کار میکنی و حداقل یک سوم روز رو باید به خونه و زندگی و بچه ها برسی و این یعنی در حالت طبیعی و یکسان تکرار میکنم طبیعی و یکسان از دیگر دانشجوها عقب خواهی بود. منظور عقب موندن از دانشجوهایی هست که در مقطع دکتری شبانه روز از وقت خودشون رو صرف تحصیل و تحقیق میکنند.

منصور
دی ۴, ۱۳۹۷ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

دوست عزیز ممنون از نظرتون ولی واقعیت چیز دیگری است. اولا من اصلا هدفم ترغیب افراد با سن بالا به رفتن برای دکترا نیست چون این یک عشق است و عشق با دوست داشتن خیلی متفاوته و از طرفی فرد هاشق هیچ بهونه ای رو نمیپذیره. ضمنا انشاالله وقتی وارد دوره شدید ، بخوبی با واقعیت ها آشنا میشید. متاسفانه در دوره دکترا تمام دانشجویان به نوعی دلمشغولی کار کردن و کار پیدا کردن رو دارن و تقریبا هیچ کسی نیست که این دغدغه رو نداشته باشه.و از طرفی امثال بنده تقریبا اکثرشون ،به شکر خدا دیگه به یه وسع مالی و قوام در شغل و درامد رسیدن و خیلی از مشکلات رو ندارن. هیچ یک از دانشجویان ما تمام وقت به اون معنا که فرمودید درگیر دکترا نیستن و اصلا هم اینطور نیست و اتفاقا حتی اساتید هم تاکید میکنن که بخاطر دکترا خودتون رو از هیچ چیز محروم نکنید. و در مورد امثال خودم،فقط باید بگم که کمی بیشتر تلاش و گاهی شب بیداری و درس خوندن میخواد واین اصلا چیز سختی نیست.ضمن اینکه کل سختی و فشار دوره دکترا در دو ترم نظری یا آموزشی است که بسرعت میگذره و دیگه دوره آزمون جامع و رساله شما وقت هم زیاد میارید. نگران نباشید. اونقدرا هم که فکر میکنید سخت و غیر ممکن نیست. بنده تونستم.هر کس دیگه ای هم میتونه در مورد خانواده هم اصلا فکرشو نکنید.اتفاقا خیلی هم لذت بخشه این تواما دو لذت و حتی باعث افتخار اونا هم هست که پدرشون بدنبال درس و… ادامه نظر»

...
دی ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

۸۰ درصد ؟! منبع آمارتون رو هم میگفتین.

منصور
دی ۵, ۱۳۹۷ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

منبع بنده دانشجویان محل تحصیل خودم است دوست عزیز

دامنه سنی دانشجویان دکترا نسبت به دوره های دیگه طبیعتا بالاست و شاغل بودن و متاهل بودن انها امری رایج و طبیعیه

...
دی ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

یکی از دلایل اصلی که اساتید دوست دارند با دانشجوی خودشون کار کنن اینه که اون دانشجو یه بار امتحانش رو درست پس داده، واسه همینه که تو جلسه مصاحبه داوطلبا رو با اینکه رزومه خوبی دارن رد میکنه (ریسک نمیکنه).
تقریبا اکثر داوطلب ها از این موضوع ناراضی هستند. این موضوع خودش مثال نقضی هست که شما می فرمایید اکثر دانشجوهای دکتری شاغل و متاهلند !

منصور
دی ۵, ۱۳۹۷ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دوست خوبم
هیچ چیز قطعی نیست و همه اساتید هم اینقدر بی انصاف نیستند چون اگر اینطور بود نه بنده و نه آن دوست خوبمان که در بالا اشاره کردند و نه خیلیهای دیگه قبول نمیشدند.
همین الان در دوره بنده که ۵ قبولی داشته تنها یکی از آنها از خود اون دانشگاه است.

مختار
دی ۷, ۱۳۹۷ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

سلام دوست گرامی. نظرتون رو کامل و دقیق نمیدونم. خودم با شرایط تاهل و کار و دوتا بچه و تحصیل روزانه دوره دکتری، اونم در دانشگاهی غیر از شهر محل سکونتم، از دوستای که خوابگاهین و کارشون شبانه روز فقط درس و تحقیقه، هم تو درسا هم تو تحقیقها موفق تر بودم. و امیدواریم خدا به همه کمک کنه.

زهرا
دی ۵, ۱۳۹۷ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

خدمتتون تبریک عرض میکنم
انشاالله موفق و پیروز باشین

حمید
دی ۴, ۱۳۹۷ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سلیم

سلام .اره دکتری بخون .
بخون وگرنه پشیمون میشی.
اخه سال دیگه یا دوسال نمیتونی از استعداد درخشان استفاده کنی و درواقع موقعیا دو از دست میدی.

زهرا
دی ۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سلیم

سلام
این مسئله به نظر شخصی شما بستگی داره که کدوم مورد براتون در اولویت است ادامه تحصیل یا اشتغال؟
به این سوال هم فکر کنید که شغلی که قراره در اون مشغول بشین تا چه حد امنیت شغلی داره؟ پیمانیه یا رسمی و اینکه تا چه حد در ارتباط با زمینه تحصیلی شما است و تا چه حد در اون امکان پیشرفت وجود داره و ساعات کاری اون چقدره؟
خیلی از دانشجویان دکتری شاغل هستن فقط موقع مصاحبه نباید در این مورد صحبت کنید
ولی به این موضوع هم فکر کنید که اگه الان برید مشغول کار بشین مثلا دو سال دیگه حس و حال دکتری خوندن رو دارید یا نه که این مسئله به روحیه شما بستگی داره
وقتی که شاغل میشین مسائل دیگه ای براتون پیش میاد که از جمله اون پول جمع کردن و تشکیل خانواده است با خودتون سبک سنگین کنین ببین بیشتر به کدومش علاقه دارید و کدوم یکی برای موفقیت در آینده بیشتر براتون مناسب تره
دکتری خوندن مانع اشتغال و پیشرفت مادی نیست که این امر به استفاده صحیح از فرصت ها برمیگرده
کاری رو انجام بدین که فردا روزی به چنین فرصت هایی غبطه نخورید

گلاره
دی ۶, ۱۳۹۷ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

آفرین .کاملا درسته نظرتون

علی
دی ۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۷ ب٫ظ

دوستان سلام
من مقطع دکتری سال۹۷ گروه روانشناسی دانشگاه آزاد انتخاب رشته کردم اما دعوت به مصاحبه نشدم .
لیسانسم بالینی هست از آزاد قم با معدل ۱۷٫۷۳ / ارشدم بالینی از آزاد تهران غرب با معدل ۱۸٫۲۹ و با نمره پایان نامه ۱۷٫۹۰ /
میخوام دکتری ۹۸ قبول بشم هم کتبی و مصاحبه – گرایش و واحد دانشگاهیش هم برام مهم نیست
چیکار باید انجام بدم تا در کنکور دکتری ۹۸ موفق بشم
یک ماه هست که دارم میخونم منابع رو
آیا اصلا شانسی برای قبولی امسال دارم؟؟
برای دکتری ۹۷ دانشگاه آزاد ، چند درصد دعوت به مصاحبه شدن و چند درصد از از اونایی که دعوت به مصاحبه شدن ، قبول شدن؟؟ در این زمینه اگر اطلاعی دارید لطفا بفرماییدچون میخوام بدونم ، زمانی که به انتخاب رشته رسیدم ، چطور انتخاب کنم که دعوت به مصاحبه بشم و قبول بشم.
با تشکر

رضا
دی ۲, ۱۳۹۷ ۶:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

از معدود رشته هایی رو که آزاد فعلا ظرفیتهای را خیلی خیلی بالا نبرده همین بالینی است و گرنه در عموم رشته ها اگر شما فقط دفترچه دولتی و آزاد را مقایسه کنید متوجه می شوید که آزاد به ازای هر یک نفری که در روزانه، شبانه، پردیسهای دولتی و پیام نور و غیر انتفاعی در مقطع دکتری پذیرش می شود آزاد یک رشته محل ایجاد کرده است.
و حتی در بعضی رشته ها شاید باور نکنید مثل مالی به ازای هر یک نفری که در دیگر دانشگاه ها پذیرش شده آزاد امسال دو رشته محل ایجاد کرده است.

محمد
دی ۳, ۱۳۹۷ ۸:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اگر واقعا گرایش و واحدش براتون مهم نباشه با کمی آمادگی صد در صد قبولید.
تا میتونید رزومه هر چند ضعیف جمع کند.
توصیه نامه.مدرک زبان.ترجمه.مقاله از هر نوعش،کتاب و ….
در زمان انتخاب رشته تمام واحدهای ممکن رو انتخاب کنید و در تمامش هم شرکت کنید.
۱۰۰% قبول میشید.
من بهتون قول میدم

علی
دی ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

آقا خدا خیرت بده
ممنونم ازت
خیلی خوشحال شدم از صحبتت

محمد
دی ۳, ۱۳۹۷ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خواهش میکنم.
حقیقت بود.کاری نکردم.
خودم هم پارسال شرایط شما رو داشتم و کل ایران رو گشتم برای قبولی و البته همون تهران قبول شدم.
موفق باشید

Hamid
دی ۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۵ ب٫ظ

متاسفانه ریشه اکثر این مشکلات به سیاست های غلطی ک در گذشته اتخاذ شده برمیگرده.
با راه اندازی دانشگاه های علمی کاربردی، پیام نور، پردیس و بین الملل، اینقد بازار کار علوم پایه و مهندسی رو اشباع کردن که حد نداره. از طرف دیگه با اضافه کردن یکسری رشته ها مثل اقیانوس شناسی و مهندسی آب و… باز این روند رو تشدید کردن (قصد توهین به هیچ رشته یا گروهی رو ندارم ولی بنظر من بهتر بود مقاطع بالاتر از این رشته ها استفاده بشه که هر کس بر اساس علاقه ش انتخاب کنه).
واقعا کسی ک توانایی قبولی دانشگاه های دولتی رو نداره بهتره دنبال کار آزاد بره و وقتش رو تلف نکنه، اونایی ک علاقمند به درس خوندن هستن هم می تونن دانشگاه آزاد تحصیل کنن.
این میشه که دانشجوی برق شریف انصراف میده، میره پزشکی میخونه بعد میگه به پزشکی بیشتر علاقه داشتم! (چه علاقه ای، دوتا فضای کاملا متفاوت!)
یا سیل عظیمی از دانش آموزان که توی رشته تجربی واسه قبولی از خواب و خوراکشون دارن میزنن…
یا بحث فرار مغزها که هر سال با افزایش قیمت ارز داره بیشتر میشه!!
میان بدون اینکه زیرساخت های چیزی رو فراهم کنن یه کاری رو شروع میکنن بعد این میشه که هرسال یه قانون جدید براش وضع میکنن یا دارن اصلاحش میکنن. دانشجو و داوطلب هم این وسط موش آزمایشگاهی و دستش از همه جا کوتاه.

عمران
دی ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  Hamid

مقطع دکترا از سال ۹۳ و بعد ان با افزایش سرسام اور ظرفیت خصوصا در دانشگاه ازاد رخ داده است….اگر این افزایش ظرفیت نبود قطعا دانشجویان و فارغ التحصیلان دکترا تا پنجاه سال اینده هم با مشکلی مواجهه نمی شدند…… متاسفانه همه اینها ناشی از سو مدیریت و تصمیمات یک شبه و غیر منطقیست….

سعید
دی ۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۱ ب٫ظ

حالا اگر شخصی مشکل مالی ندارد و تمایلی هم به جذب به عنوان هیئت علمی نداشته باشد نباید در مقطع دکتری تحصیل کند؟
مشخص است که درک درستی از مقوله پژوهش و علاقه مندی به این امر در میان متولیان وجود ندارد

SOCIOLOGY
دی ۱, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

فردی که مشکل مالی ندارد و علاقه دارد تحصیل کند. براساس علاقه مشتقت های ادامه تحصیل را هم می پذیرد. اما مسئله ادامه تحصیل تبدیل به معضل بیکاری برای افراد جامعه شده که شامل حال افراد صاحب شغل یا مرفه نمی شود.البته برخی کارمندان هم به هوای هیت علمی شدن دکتری شهریه پرداز را انتخاب می کنند. قضاوت رفتارشون را به خودشان واگذار می کنیم.

گلاره
دی ۷, ۱۳۹۷ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  SOCIOLOGY

مگه رفتارشون چه مشکلی داره؟
مگه درسخوندن اشکالی داره؟
مگه امید به هیات علمی شدن گناهه؟
وقتی کاری در حیطه قانونی داره انجام میشه و طرف توانش رو از هر جهت داره،چه اشمالی داره این امر؟

نسترن
دی ۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۱ ب٫ظ

پس همه دکتر میشن امسال! رشته های کم متقاضی که قبولی در سراسری حتما میشن! چون کم متقاضی که بودن ظرفبت هم کم نشده صد در صد قبولن.

Sociology به آزاد
دی ۱, ۱۳۹۷ ۶:۲۴ ب٫ظ

فقط دانشگاه آزاد را محکوم نکنید دانشگاه دولتی حتی روزانه اش هم محکوم است. نظام آموزشی با جوانان جوینده علم در یک اتحاد نامقدس برنامه کاهش ارزش مدرک تحصیلی را عملیاتی کردند. دانشگاه های دولتی برخی شون سلف شون کوچک است کمبود خوابگاه وسالن مطالعه. دارند. اما باز بی حد و حصر دانشجو می گیرند. تقربیا میران پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی و ارشد تقربیا برابراست.بدون اینکه دانشگاه امکانات داشته باشند.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
دی ۱, ۱۳۹۷ ۵:۴۸ ب٫ظ

دوره دکتری لازم است فقط به دانشگاههای مهم دولتی واگذار شود-دانشگاه آزاد-پیام نور و غیرانتفاعی زریساخت لازم و کافی را ندارند.دانشگاههای پیام نور-آزاد و غیر انتفاعی با این شرایط تا ارشد می توانند دانشجو بگیرند!

SOCIOLOGY
دی ۱, ۱۳۹۷ ۷:۳۳ ب٫ظ

جناب جغرافیا حتی برخی اساتید دانشگاه تهران نیز از پذیرش دانشجو دوره شبانه و شهریه پرداز می نالند. خواهشا اینقد با نگاه تقلیل گرایانه به موضوع نپردازید. نظام آموزشی ما من حیث مجموع مشکل دارد. سطح بندی جدیدی قرار صورت بگیرد تا تعداد دانشگاه سطح یک باز در کشور بیشتر شود اما امکانات دانشگاه ها هیچ تغیر نکرده است

رضا
دی ۲, ۱۳۹۷ ۷:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  SOCIOLOGY

دوست ارجمند کار سختی نیست شما فقط به دفترچه مراجعه کنید نیازی به تحقیق میدانی نیست آزاد در اکثر رشته ها ده تا بیست و در بعضی حتی سی برابر دیگر دانشگاه های کشور اعم از روزانه، شبانه، پردیسهای دولتی و پیام نور و غیرانتفاعی و … دانشجو دکتری پذیرش می کند.

عمران
دی ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

کاملا درست میفرمایید اما متاسفانه گوش شنوا نیست و در حال سرکوب کردن افراد علمی بدین طریق هستند تا افراد متوسط و ضعیف بر افراد قوی علمی چیره شوند……

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
دی ۱, ۱۳۹۷ ۵:۴۶ ب٫ظ

این همه دانشگاه متعدد ومتنوع در کشور که هم سطح هم نیستند و سیستم آموزشی متفاوتی هم دارند به ضرر جامعه نخبگان و دانش آموختگان دکتری دانشگاههای دولتی بخصوص دانشگاههای سطح یک است!نتیجه آن بیکاری و فرار مفزهاست!ا

مهلاب
دی ۱, ۱۳۹۷ ۴:۴۶ ب٫ظ

دوستان کسی نیست جوابمو بده، آیا دانشگاهی در دوره روزانه ۵ نفر رو میگیره. ممکنه هیچ کدوم از افرادی که واسه مصاحبه اومده باشن قبول نشن یا حتما باید ظرفیت پر بشه؟

mahsa
دی ۱, ۱۳۹۷ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهلاب

سلام
بله امکانش هست که هیچ نفر رو جذب نکنن به دلایل مختلف و سلیقه ای
اون جای خالی هم سال های بعد جبران میشه مثلا یه استادی که هر سال یک دانشجو بر میداره یک سال برنمیداره و سال بعد دوتا بر میداره بسته به سلیقه اش
نگران جاهای خالی نباشین

Sociology
دی ۱, ۱۳۹۷ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهلاب

همه چیز بستگی به نظر اساتید داره. معمولا ظرفیت ها پر می شود چون درامدمناسبی برای اساتید دارد دانشجو دکتری

مهلااب
دی ۱, ۱۳۹۷ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Sociology

چه سودی میخواد دلشته باشه؟

مریم
دی ۶, ۱۳۹۷ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهلااب

دانشجو دکتری برای دفاع باید حتما مقاله بده مقاله هم جز امتیازاتی که هر استاد باید داشته باشه هم از نظر مرتبه علمی و هم بهره مندی مالی

مهلاا
دی ۱, ۱۳۹۷ ۴:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان. به طور مثال یه دانشگا سراسری ۵ نفر روزانه بگیره. ممکنه هیچکدوم از کسایی که اومدن برا مصاحبه رو نگیرن یا حتما باید ظرفیت پر بشه؟

رضا
دی ۱, ۱۳۹۷ ۴:۳۱ ب٫ظ

جناب معاون وزیر محترم
شما خودتان قطعا بهتر از هر کسی می دانید که آزاد حداقل سالی چهل هزار دانشجو دکتری می گیرد در هر رشته ای که شما نگاه می کنید بستگی به رشته مورد نظر آزاد بین پنج تا سی برابر دیگر دانشگاه های دیگر پذیرش دانشجو دکتری داشته است.

زهرا
دی ۱, ۱۳۹۷ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوست عزیز این امار رو ازکجای خودت دراوردی؟ سالی چهل هزار آیا آزاد دانشجومیگیره؟ چه خبره؟
خود شون الان اعلام کردن که کلا سراسری وازاد باهم ۲۲ هزار میگیرن که جهت اطلاعتون بگم ده هزارنفرش مال ازاد وکمترازسراسری هس… اونوفت چطوری سالی چهل هزارنغر دانشجو آزاد میگیره؟! جل الخالق…
خاهشا فبل کامنت گذاشتن یه تحقیقی. سرچی چیزی بزنید وبعداین امار مضحک وخنده داربگیدکه مایه تمسخرنشید.موفق باشید دوست عزیز.

SOCIOLOGY
دی ۱, ۱۳۹۷ ۴:۲۳ ب٫ظ

امروز خود اقای مجتبی شریعتی نیاسر در خبرگزاری مهر مصاحبه کرد بعد کشور روسیه و امریکا بیشترین میزان مهندس در جهان در ایران فارغ تحصیل داریم. نکته اسفناک تر اینکه حتی مهندس ها هم دنبال تدریس و جذب هیت علمی هستند.

SOCIOLOGY به ساکت
دی ۱, ۱۳۹۷ ۴:۱۵ ب٫ظ

جامعه ما مانند کشورهای صنتعی نیست تا مسیر کشور توسعه یافته رو طی کنیم. سواد و دانش در دانشگاه های کشور براساس سلیقه اساتید تعریف می شود. برخی اساتید به افرادی علاقه مندند که همش دم اتاق اش باشند و آمار دانشجو های دیگر را بدهد. برخی ها از دانشجوهای خوششون میاد که کمتر به دانشگاه سرمیزند. برخی اساتید متوجه بشوند دانشجو برای جایگاه شون خطر آفرین باشند طرد ش می کنند(این مباحث علمی نیست). علم نیز برای هراستادی تعریف خاصی دارد. علی الخصوص در رشته های انسانی و جامعه شناسی برخی اساتید تو خط تولید مقاله هستند برخی تو خط تولید ترجمه. هرکدام شان رویکردمخصوص خودشان را دارند که یکدیگر را رد می کنند.بنده الان دارم مشاهده می کنم اعمال سلیقه را .ازپذیرش دکتری گرفته تا منفعتی که یک استاد از پذیرش یک دانشجو می تواند داشته باشد.مبحث علمی و مهات ودانش در یافتن شغل یا پذیرش دکتری یا جذب هیت علمی چندان مورد تاکید نیست در دانشگاه های ما. اگر هم باشد بسیار کم رنگ است. بیشتر مبحث اعمال سلیقه و منفعت اساتید و گروه مدنظر است

SOCIOLOGY به ماه تیسا
دی ۱, ۱۳۹۷ ۴:۰۰ ب٫ظ

سلام خانم ماه تیسا. این نوشته های که شما الان می نویسید بنده ۵ سال قبل نگارش کردم(حتی دوره روزانه هم ثمره خاصی نداره اگر منطقی تحلیل کنید اما همه تحلیل ها که منطقی نیست). خودم دانشجو دکتری هستم. ببنید همه افراد هدف شون شغل نیست. برخی ها هدفشون سرگرم شدن و فرار از نقش و مسولیت اجتماعی و حتی می توانم بگویم فرار از انتقادات وارده اطرافیان بهشون هم می تواند باشد.سعی می کنم دیگر نقش آگاهی بخشی برای هرکسی را ایفا نکنم. سه سال قبل نوشته های عین شما را می نوشتم بهم انگ حسادت زده می شد. بنظرم بهتره جامعه خودش آگاهی پیدا کنه. الان همه چیز آشکار شده. شما هم اینقد حرص نخورید جامعه ما از افراد شرطی شده تشکیل شده نه منطقی و تحلیلی.

ماه تیسا ( دانشجوی دکتری برق _ قدرت)
دی ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

زنده باشید دوست عزیز
ممنونم از درک و توجه تون

مهلا
دی ۱, ۱۳۹۷ ۳:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان. به طور مثال یه دانشگا سراسری ۵ نفر روزانه بگیره. ممکنه هیچکدوم از کسایی که اومدن برا مصاحبه رو نگیرن یا حتما باید ظرفیت پر بشه؟

ماه تیسا ( دانشجوی دکتری برق _ قدرت)
دی ۱, ۱۳۹۷ ۲:۰۴ ب٫ظ

این اخبار افزایش تعداد قبولی شون برای اونی ک بفهمه گریه داره نه شوق …
پنج سال باید وقت و جون و زندگی تو بزاری + ۶ سالی ک لیسانس و ارشد خوندی
جمعا ۱۱ سال از عمرت رو فقط سوزوندی ، حالا اگه دانشگاه هزینه دار هم قبول شده باشی یه بار سنگین صد و چند میلیونی هم ب دوش کشیدی
آخرش هرجا میری دنبال کار ، فقط بهت میگند احسنت دکتری فلان رشته رو دارین
و برات هزار و یک دلیل و ماده تبصره میارن ک نمیتونی جایی مشغول ب کار بشی

واقعا اگر کسی شغل ثابتی نداره من ب عنوان دانشجوی مقطع دکتری در رشته سنگین و مشقت بار برق قدرت میگم شمارو خدا سمت دکتری نیاین
چون ب چشم خودم همکلاسی های سال بالایی و حتی فارغ التحصیلم رو دیدم ک ب امید پیدا کردن شغل رو ب این مدرک گرایی اوردن
و این خیلی درداوره
لطفا لطفا لطفا دوستان من ، عزیزانم ، خواهر و برادرهای داوطلب
شمارو خدا به خودتون و به جوونی و اعصاب و شخصیت تون احترام بزارین
اجازه ندین روزی برسه ک با مدرک دکتری بارها خرد بشین و نتونین جایی مشغول کار بشین
الهی که خدا برای همه خیر و روزی بنویسه ، آمین

Hamid
دی ۱, ۱۳۹۷ ۹:۵۹ ب٫ظ

دوست عزیز شرایط و اهداف همه با هم یکسان نیست، شاید یکی از تحصیل توی دکتری فقط ۲۰% پول براش اهمیت داشته باشه.
یا اگه کسی میخواد هیئت علمی بشه و توی شهر کوچک زندگی کنه شانسش خیلی بیشتر از اون کسیه که توی شهرای بزرگ زندگی میکنه. نمیشه یه نسخه واحد واسه همه درنظر گرفت، ولی نگران شما هم قابل درکه چون واقعا شرایط بازار کار خوب نیست.
به هر حال شما اگه کاربلد و علاقمند به رشته ت باشی مطمئن باش بیکار نمیمونی.
یکی از استادای خود بنده دکتری برق قدرت داره، کلا هیئت علمی رو گذاشته کنار فقط پروژه انجام میده!! (فک کن چقد براش میصرفه!)
بهتره به جای استرس و ناراحتی و اینکه در آینده چطور باید به بقیه جواب پس بدی، روی مهارت و فیلد کاری تون کار کنید.
موفق باشی.

ماه تیسا ( دانشجوی دکتری برق _ قدرت)
دی ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

سلام آقای حامد
بنده خودم حدودا هفت ک کارمند هستم ، و مشکل آینده شغلی ندارم
عرضم متوجه دوستان تازه نفس در این راه تحصیلی پر و پیچ و خم بود
در مورد هیئت علمی هم بگم ک الان حتی شهرهای کوچک هم تکمیل تکمیل شدن
من نمیدونم واقعا رو چ حسابی سال های پیش ب این سرعت همه رو هیئت علمی کردن
بنده خودم در یک شهرستان کوچک زندگی میکنم
اینجا سه ساله ک تمام دانشگاه های شهر ما و شهرهای اطراف مون ظرفیت اش پر شده
وقتی میری میبینی حتی اون اقایی ک مسئول دفار و منشی ریسس دانشگاه است ک نامه هارو شماره میزنه و ثبت میکنه هم جز اسامی هییت علمی شونه ، کلا نا امید میشی از خیلی چیزها ….
حرف های شما هم با احترام درست هستن دوست عزیز .. موفق باشین

Hamid
دی ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

اتفاقا خودم هم دیدم که حراست دانشگاه بعد از چن سال کارشناس گروه شده!
خود من معتقدم کسی که واسه دکتری خوندن شک داره بهتره نخونه چون واقعا مسیره سختیه و توقعات هم چ فامیل چ دوست و همسایه از اون فرد بالاست. متاسفانه خیلی از بچه ها پتانسیل بالایی دارن ولی به خاطر دید بدبینانه و منفی اونقد که لیاقتش رو دارند پیشرفت نمیکنن.
حمید هستم (نمیدونم چرا همه بهم میگن حامد!) همچنین موفق باشید.

ماه تیسا ( دانشجوی دکتری برق _ قدرت)
دی ۲, ۱۳۹۷ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

زنده باشی حمید خان ، من عذر خواهی میکنم :)

ابوالفضل
دی ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

آفرین. موافقم

مهبن
دی ۱, ۱۳۹۷ ۱:۵۴ ب٫ظ

خدایی چی میگن! یه حا میگن تعداد صد هزارتا دانشجو دکتری هست که بیشتر از نیاز جامعه هست یجا دیگه میگه ما ظرفیت رو کاهش ندادیم! خب واسه اینکه دانشجوی دکتری الکی نباشه باید ظرفیت پذیرش کم باشه و سختگیری بشه! شما ظرفیت پذیرش رو بالا میگیرین و انتظار دارین تعداد دانشجوهاب دکتری بیشتر از نیاز جامعه نشه! واقعا عجیبه این حرف ها

ساکت
دی ۱, ۱۳۹۷ ۱:۲۸ ب٫ظ

پنج سال صبر کنید مدرک دکترا هم مثل لیسانس میشه .اونوقت دیگه صرفا مدرک داشتن امتیاز نیست باید خیلی پارامترهای دیگه هم داشت مثل زبان عالی تحقیقات عالی سواد عالی و…. این مسیری است که کشورهای پیشرفته هم رفتند یعنی مدرک پایان راه نیست تازه شروع کاره.

رضا
دی ۱, ۱۳۹۷ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ساکت

۵ سال صبر!!! دکتری آزاد از سال ۹۳ و بعد از آن بدون کنکور شده است.
اشتباه نکنید هیچ کشور پیشرفته ای مثل کشور ما ورودی دکتری، البته از نوع دانشگاه آزاد نیست واقعا از سال ۹۳ و بعد از آن دکتری آزاد نه تنها بدون کنون در شده بلکه با صندلی خالی مواجه است
بالاخره بایستی مدرک دکتری را حتی از نوع آزاد آن را به کسی داد که حداقلها را داشته باشد.

زهرا
دی ۱, ۱۳۹۷ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

همه رشته ها اینجوری نیس. بعضی رشته وگرایشها پدست طرف کنده میشه. مثلا مجموعه روانشناسی وعلی الخصوص روانشناسی بالینی درحد روزانه قبولی ازادش سخته. چون متفاضی داره.
خودم الان دانشجودکترام. ولی انصاف نیس وبالاتزهم جواب دادم بیشترلطغا مطالعه کنید وکلی خبرندین..
مجموعه روانشناسی پارسال دوازده هزار شرکت کننده داشته وبعدش سیصدتاپانصدتابرمبدارن ازهرسه گرایش( بالینی. عمومی وسلامت)…
فبول دارم بعضی رشته های به دردنخور قندلی خالی داریم ولی شامل همه رشته ها نیس. واقعا روانشناسی بالینی یامخض (عمومی). سلامت غوق العاده قبولیش سخته ازهفت خوان بایدبگذری. ازبس متقاضی داریم…

رامین
دی ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

از طرفی میگه تعداد دانشجویتن دکتری زباده از طرفی دیگه ظرفیتارو کم نکردن ! با ابن وضع همه دکتری قبول میشن دیگه!

سالاری
دی ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

خب پس همه قبولیم.‌ چون ظرفیتارو که کم نکردن و فقط تعداد شرکت کننده کم شده، و صندلی خالی میمونه اگه بر ندارن بچه هارو