موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام جزئیات پذیرش دکتری استعداد درخشان 98 دانشگاه کردستان 

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه کردستان از میان فارغ التحصیلان برتر دوره های روزانه و شبانه دانشگاه های دولتی در سال 1398 به صورت بدون آزمون دانشجوی دکتری می پذیرد.

 

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه کردستان از بین برگزیدگان علمی واجد شرایط دانشگاه کردستان و سایر دانشگاه‌ها در دوره دکتری تخصصی فقط برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانشجوی دکتری بدون آزمون می پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه کردستان

1- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته مورد تقاضا و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از یکی از دانشگاه های داخل کشور

2- دارا بودن میانگین کل ۱۶ با بالاتر در مقطع کارشناسی با میانگین همتراز شده از دوره های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاهزمان و شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه ‌کردستان

3- دارا بودن میانگین کل ۱۷ با بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد.

تبصره 1: دانش آموختگان یا دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد با کسب میانگین حداقل ۶۶/ ۱۶ از احتساب میانگین معدل دوره کارشناسی با ضریب ۱۱ به شرط کمتر نبودن معدل دوره کارشناسی از ۱۴ و کارشناسی ارشد با ضریب ۲ می توانند در فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری شرکت نمایند. بدیهی است اولویت پذیرش با افرادی است که شرایط بند ۲ و ۳ را دارا می باشند.

4- بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد. لذا داوطلبانی که تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ و قبل از آن فارغ التحصیل شده باشند، مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند.

5- قبولی در مصاحبه گروه مربوطه

6- متقاضی باید تا تاریخ ۹۸/۶/۳۱ دانش آموخته شود.

7- کسب حداقل ۷ امتیاز از بند ۱-۱ جدول شماره ۱

تبصره 2: پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

تبصره 3: لازم به ذکر است از دانش آموختگان دانشگاه های غیردولتی، پیام نور، غیر انتفاعی، آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی، مجازی، فرهنگیان، پردیس های بین الملل (خودگردان) پذیرش بدون آزمون به عمل نمی آید. لذا دانشجویان دانشگاه های مذکور از ارسال مدارک جدا خودداری نمایند.

نکات مهم

1- دانش آموختگان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور، مجاز به استفاده از این آیین نامه برای ورود بدون آزمون به دوره دکتری نیستند.

2- دانش آموختگان فقط در صورت دفاع از پایان نامه با درجه عالی با بسیار خوب ( نمره ۲۰-۱۹ درجه عالی و نمره ۱۸ – ۱۸/۹۹ بسیار خوب محسوب می شود) موفق به کسب امتیازات مربوطه، مطابق با جدول شماره ۱ خواهند شد.

3- سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیازدهی، مطابق با جدول شماره ۲، در مقطع کارشناسی نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد، تا ۵ نیمسال دارای امتیاز خواهد بود. در غیر این صورت امتیازی تعلق نمی گیرد.

تبصره 1: داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری، در مقطع کارشناسی، ۹ نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته، ۵ نیمسال تصویب شده اند، امتیازت لازم را مطابق با جدول شماره ۲ اخذ خواهند نمود

4- تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود. مدارک داوطلبان به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد، لذا؛ به داوطلبان توصیه میشود با دقت لازم، مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مریوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

5- ارائه یک نسخه از پایان نامه (برای دانش آموختگان) و نیز نسخه اصل کلیه مقالات، کتب، تألیفات و سایر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اجرایی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

6- دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری از خود نخواهد بود.

7- با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.

8- افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

نحوه ثبت نام و ارسال مدارک دکتری بدون کنکور دانشگاه کردستان

1- مهلت ارسال مدارک حداکثر تا پایان وقت اداری روز ۱/۳۱/ ۹۸ خواهد بود.

2- به مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از مهلت مقرر، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3- زمان و مکان برگزاری مصاحبه دکتری در زمان مقتضی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

داوطلبان حائز شرایط می توانند فرم های تکمیل شده ثبت نام و سایر مدارک مورد نیاز را در پاکت در بسته با پست پیشتاز، به آدرس: سنندج – بلوار پاسداران – دانشگاه کردستان – کدپستی ۴۱۶/۶۶۱۳۵۶۶۱۷۶، اداره کل آموزش – دفتر گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان ارسال نموده و رسید پستی آن را جهت پیگیری های احتمالی نزد خود نگه دارند.

تحویل مدارک به صورت حضوری نیز برای داوطلبان امکان پذیر است (تحویل فقط به دفتر گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان). لذا توصیه می گردد چنانچه داوطلبان تصمیم به ارسال مدارک از طریق پست را دارند می بایست یک هفته قبل از تاریخ مذکور اقدام فرمایند درج عبارت (مربوط به پذیرش بدون آزمون دکتری سال تحصیلی (۹۸-۹۹) و نام و نام خانوادگی، تام دانشکده، مقطع تحصیلی و عنوان رشته مورد نظر) توسط متقاضی روی پاکت الزامی است.

دریافت فایل اطلاعیه پذیرش دکتری استعداد درخشان 98 دانشگاه کردستان 

مطالب مفید برای داوطلبان دکتری دانشگاه کردستان

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الیس
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۴:۴۱ ب٫ظ

ادمین محترم لطفا در مورد معدل هم تراز توضیح بفرمایید

م. الف. الف
بهمن ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۰۹ ق٫ظ

سلام. سوالم اینه که چرا با وجود آزمون سراسری ارشد و همچنین موردتایید بودن و تحت پوشش بودن دانشگاه فرهنگیان در زیر مجموعه وزارت علوم ، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان حق شرکت در دکتری بدون آزمون دانشگاه کردستان رو ندارند. واقعا جای تاسفه. لطفا رسیدگی بفرمایید.

احسان
بهمن ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  م. الف. الف

سلام دوست عزیز
نشد دیگه…این همه دانشجو با درجات عالی و رزومه خوب از وزارت علوم فارق تحصیل میشه ولی اموزش پرورش یکیشونم نمیخواد میگه ما خودمون دانشجو داریم
بعد از دانشگاه فرهنگیان ام دانشجواشون بیاین سهمیه ای ک حق بچه های وزارت علوم بشینن دیگه خیلی ظلمه…

....
بهمن ۲۱, ۱۳۹۷ ۰:۰۴ ق٫ظ

سلام.اگه تاریخ گرفتن مدرک سهسال باشه مشکلی نیست؟

پاسخ
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ....

فقط دو سال میشه