موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تعیین حدنصاب نمره مصاحبه دکتری؛ اقدامی قانونی یا غیرقانونی؟

چند سالی است که تعیین حدنصاب برای نمره مصاحبه دکتری از سوی برخی دانشگاه‌ها جهت پذیرش دانشجویان، مانعی برای قبولی داوطلبانی شده است که با کسب نمره خوب در آزمون کتبی، موفق به کسب حدنصاب نمی‌شوند.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

 

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 1394 مجلس شورای اسلامی، پذیرش آزمون دکتری 96 بر اساس تأثیر 50درصدی آزمون کتبی (برگزارشده از سوی سازمان سنجش) و نیز تأثیر 50درصدی نمره مرحله دوم آزمون دکتری (مصاحبه علمی و بررسی رزومه آموزشی، پژوهشی) بود.

تراز مصاحبه دکتری 98 - 99اما در نظر گرفتن حدنصاب برای نمره مصاحبه باعث شده که برخی داوطلبان علی‌رغم کسب رتبه خوب در آزمون کتبی، به علت نداشتن حدنصاب تعیین‌شده از سوی دانشگاه، از گردونه رقابت حذف شده و عملاً تأثیر 50درصدی نمره آزمون کتبی برای این دسته از داوطلبان لحاظ نشود.

حال آن که این احتمال وجود داشت که با تأثیر 50درصدی نمره آزمون کتبی، این داوطلبان در نهایت نمره کل بالاتری نسبت به رقبای خود داشته و موفق به پذیرش نهایی شوند.

این امر در حالی رخ می‌دهد که نمره مرحله دوم آزمون دکتری کاملاً در دست دانشگاه‌ها بوده و در حیطه اختیار اساتید و بنا بر نظر و سلیقه آنان است و این امر در برخی موارد مورد اعتراض داوطلبان این آزمون بوده است.

گفتنی است اقدام دانشگاه‌ها جهت کسب حدنصب بر اساس مجوزهای لازم صورت می‌گیرد به نحوی که در دفترچه انتخاب رشته دکتری 96 در خصوص نحوه پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری چنین آمده است: «گزینش نهایی در هر یک از کدرشته‌محل‌های آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال 1396 از بین داوطلبانی است که حد نصاب نمره مرحله دوم آزمون مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی که توسط دانشگاه مربوطه تعیین می‌شود را دارا باشند.»

اما سؤال این جاست که با توجه به تصویب قانون سنجش و پذیرش، آیا باز هم چنین مجوزهایی قانونی است؟

ازجمله داوطلبانی با توجه به شرایط مذکور از پذیرش نهایی در رشته‌محل مدنظر خود بازمانده‌اند، رتبه 1 آزمون دکتری سراسری حقوق در سال 96 است که با توجه لزوم کسب حدنصاب بر اساس دستورالعمل دانشگاه تهران در خصوص نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در سال 96، از پذیرش در دوره روزانه دانشگاه تهران در آزمون دکتری 96 بازماند و موفق به پذیرش در دوره شبانه گردید.

در دستورالعمل مصاحبه دکتری 96 دانشگاه تهران آمده بود: «کسب حداقل 50 امتیاز از 100 امتیاز در این ارزیابی برای دوره روزانه و کسب حداقل 40 امتیاز برای دوره نوبت دوم و پردیس‌های بین‌الملل و اقماری الزامی است».

بنابراین ایشان نسبت به طرح شکایت جهت ابطال دستورالعمل نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی سال 1396-1397 دانشگاه تهران و بعداً ابطال دستورالعمل اشاره‌شده را از تاریخ تصویب خواستار شدند.

در نهایت بنا بر رأی دیوان عدالت اداری، با توجه به این تعیین حدنصاب توسط دانشگاه‌ها برای نمره مصاحبه مغایر با قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است، شکایت این داوطلب منجر به ابطال دستورالعمل دانشگاه تهران مبنی بر تعیین حدنصاب نمره قبولی در مرحله دوم آزمون دکتری به شرح زیر گردید:

با عنایت به اینکه مطابق حکم ماده 5 قانون سنجش پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 1394 پذیرش نهایی دانشجو در مقطع دوره های دکتری تخصصی به شیوه آموزش و پژوهش بر اساس تاثیر 50 درصدی آزمون سازمان سنجش و تاثیر 50 درصدی نمره مصاحبه در دانشگاهها صورت می گیرد و اختیار مقرر برای شورای مربوط به شرح بند ت ماده 3 قانون صدرالذکر، صرفاً ناظر به تعیین نصاب قبولی در مرحله سنجش عمومی است ولی دانشگاه تهران برای قبولی در مرحله دوم نصاب تعیین کرده است به طوری که داوطلب در صورت عدم کسب نصاب مذکور حتی در صورت کسب نمره بالای کتبی از طی مراحل پذیرش محروم می شود، مقرره دانشگاه تهران موجب محدودیت حکم فوق الذکر قانونگذار شده و مستند به بند 1 ماده 12 و مواد 88 و 13 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 از تاریخ تصویب ابطال می شود.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

47 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۳۸ ب٫ظ

به خدا حدنصاب مصاحبه بزرگترین ظلم به داوظلبین کنکور دکتری است کسی کا با رتبه ۵۹ به خاطر حدنصاب مصاحبه که همش پارتی بازی ی مشت استا د… است نتونست تو دکتری قبول بشه این یعنی آخر بی عدالتی

منوچهر
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۱:۰۱ ب٫ظ

امیدوارم همگی در صحت و سلامتی باشید نفر اول کتبی نفر آخر مصاحبه می شود و نفر آخر کتبی نفر اول مصاحبه می شود هر کدام امتیاز بیشتری داشته باشد پذیرش می شود و اینطوری حقی از کسی ضایع نمی شود چون تاثیر هر کدام ۵۰ درصد هست اینکه حد نصاب برای مصاحبه ، دانشگاهی گذاشته باشد هیچ تاثیری در نحوه پذیرش ندارد به طور مثال دانشگاه به هر دلیلی تعیین می کند برای اینکه شما را در مصاحبه قبول کند باید نمره کتبی شما حداقل ۲۰ درصد باشد یا نمره مصاحبه شما باید حداقل ۳۰ درصد باشد تا پذیرش صورت بگیرد و این حقی از کسی ضایع نمی کند آن حکمی هم که دیوان عدالت اداری داده دخالت در امور داخلی دانشگاه هست و کاملا بدون پشتوانه فکری و منطقی است

مهرنوش
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۳۱ ق٫ظ

سلام، راستش من نظرات شمار‌و خوندم و واقعا اعتماد به نفسمو برای دانشگاه دولتی به کل از دست دادم،با وجود اینکه برای کنکور خیلی زحمت کشیدم، اما رزومه قوی ندارم ، یعنی حتی روی قبولی دانشگاه ازادم حساب نکنم؟ ایا کسی هست که تجربش رو داشته باشه و مصاحبه دانشگاه ازاد شرکت کرده باشه؟؟ اگه هست لطفاراهنمایی کنه…ممنون

سالار
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهرنوش

سلام مصاحبه دانشگاه آزاد هیچی نداره، مطمئن باش قبولی

مهران
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهرنوش

بلا شک قبولی، مهم پول اونجا

سیما
مهر ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ق٫ظ

سلام من هم شرکت کردم ولی تومصاحبه اساتید دانشجوی خودش رو که رتبش صد و خورده ای میشد بدون هیچ مقاله ای پذیرش کرد وهمچنین مسئول اموزش رو که حتی توروز مثاحبه نیومدروپذیرش کردن اسم این استاد برومند تاعمر دارم نمیگذرم ازش واون یکی ها تاکی میخوان حق دانشجوهارو بخورن با رای دو تا استاد پس شورای سنجش چکار میکنن بیدار بشین تا اه این دانشجوها نگرفتتون

اخوان
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۰۰ ب٫ظ

سلام.حد نصاب دانشگاه عدد ۱ یعنی چه؟

یاسر
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

سلام حد نصاب دانشگاه عدد ۱ یعنی چی؟

ali
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  یاسر

سلام دوستان اگه کسی جواب این سوال رو میدونه لطفا راهنمایی کنه

حبیب
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  یاسر

یعنی همه میتونن تو مصاحبه شرکت کنند.

محمد
فروردین ۱۷, ۱۴۰۰ ۳:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  یاسر

یعنی حد نصاب نداره بلکه اگر توی مصاحبه نمره یک از صد هم بگیرید باز ملاک سنجش شما میانگین کتبی و مصاحبه هست و اینجوری نیست که چون مصاحبه رو خوب ندادید کلا پذیرش شما وتو بشه.

زهرا
مرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ

سلام
اگه مصاحبه برداشته بشه بهتره. یعنی با مجاز شدن توی آزمون دکتری پذیرش بشه عدالت برقرار شده.
اساتید توی مصاحبه دکتری سلیقه ای امتیاز می دن.

سارا
مهر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

واقعااااااااااااااا

سوده
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

اگر فقط افراد بنا به رتبه برن دکتری که سنگ روی سنگ بند نمیشه. هستند افرادی که با رتبه تک رقمی هنوز بلد نیستند مقاله بنویسند یا در جمع درست صحبت کنند و این نقص بسیار بزرگیه برای فردی که می‌خواد دکتری بخونه.

محمد
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۰ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

این موضوع که شما می‌فرمایید کاملا غیر منطقیه! پذیرش ارشد و دکتری با آزمون فاجعه است! خیلی از دانشجوهای ضعیف با همین کنکور ارشد میان تو دانشگاه‌های تراز بالا که اصلا در سطحش نیستن. دکتری کلا آزمون باید برداشته بشه یا تاثیرش در حد ۱۰% بشه. مثلا برای بنده که مهندسی برق شاخه‌ی میکرو و نانو الکترونیک می‌خونم نه ریاضیات مهندسی، نه مدار و نه الکترونیک اون موضوعاتی که تو کنکور میاد شاید ۱% بدردم بخوره! خیلی مسخرس واقعا!

علی
تیر ۱۵, ۱۴۰۰ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

برادر مگه اونایی که دانشگاه تراز بالا خوندن از کره مریخ اومدن؟
شما هم کنکور دادی تو دانشگاه تراز بالا قبول شدی، الان اینا قبول شدن و شما نتونستی قبول بشی
قرار نیست که چون تو ۱۸ سالگی کنکور رو خوب دادی تا ابد حالشو ببری

مخابرات-سیستم
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۹ ب٫ظ

بنده هم امسال با همین ترفند رد شدم. فقط دلم بخاطر اون وقت و هزینه ای که کردم می سوزه .

مخابرات-میدان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

سلام،توی دفترچه سال‌های ۹۵ الی ۹۷ بطور دقیق و شفاف بیان کرده که گزینش نهایی براساس نمره ارزیابی تخصصی هست، اما امسال در دفترچه به این موضوع اشاره نشده است،انشاءالله که امسال عدالت برقرار بشه.

مهسا
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۰ ب٫ظ

مگه ابطال نشده؟؟؟ سال ۹۸ که طبق اعتراض پارسال رتبه ۱ حقوق دیگه خلاف قانون حد نصاب گذاشتن

مردم شناسی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۰۲ ق٫ظ

https://my.farsnews.com/c/7959
دعوت برای حمایت از کمپین ضایع شدن حق شرکت کنندگان آزمون دکتری با اعلام حدنصاب تراز دانشگاه ها

بد شانس
اسفند ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۱۲ ب٫ظ

اره واقعا همین طوری من سال ۹۷ امتحان دادم رتبه ۸ با تراز ۶۰۰۰ آوردم بین ۲ هزار نفر ولی منو رد کردن و رتبه ۴۷ رو جایگزین کردن. واقعا این انصافه آخه من که امیدوارم هر کس حق یه دانشجویی رو ضایع میکنه و بر اساس سلایق بقیه رو جا میزنن تو همین دنیا تقاصشو پس بده .

یعقوب رحمانی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  بد شانس

واقعابرنامه خیلی جالبیه کسیکه نمره سنجش روبدست میاره دانشگاههابایدمشتاق پذیرش دانشجوباشندنه اینکه براساس سلایق شخصی که برخی مواقع ناشی از عقده هست فردشایسته رو رد کنن اساتید خودشون به روز نیستن وفردی که رتبه خوب آورده رو میخوان ازگردونه رقابت خارج کنن بایدتجدیدنظرکلی بشه تا این رویه غلط باعث نخبه گریزی نشه

سالار
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ ۸:۵۶ ق٫ظ

واقعا درست گفتین، چون نمیخوان جایگاه خودشون خدشه دار بشه و موقعیت خودشون به خطر بیفته، جرات ندارن دانشجوهای با سطح علمی بالارو بردارن

سالار
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ ۸:۵۸ ق٫ظ

من ی استاد داشتم وقتی رفتم برای مصاحبه به جای اینکه جواب سلاممو بده، چون سرکار بودم و پست داشتم، گفت به نظرم دیگه نیاز نیست درس بخونی برو دنبال کارای مدیریتی!!!!!!! یعنی خدااااا…. یه آدم چقد میتونه حسادت و عقده داشته باشه

کیمیا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  بد شانس

کاملا درک میکنم. شرایط تقریبا مشابهی داشتم. رد شدم.تاثیر بدی روم گذاشت. با اینکه امسال بهتر ازمون دادم اما هنوز هم به خاطر پارسال دارم اذیت میشم.

سامان
اسفند ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  کیمیا

سلام بنده هم با رتبه ۱۴ از میانن ۸۸۰ نفر گرایش خودم در ۱۰ دانشگاه مردود شدم و با چشم خودم زد و بند و سفارش رو دیدم که الان در سر کلاس روزانه با دک و پز نشستن و زندگی من را با این همه تلاش نابود کردن سازمان سنجش و وزارت علوم می گویند ما هیچ کاره ایم .پس نقش شما دقیقا چه هستش

صفا
خرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

هیچ کاره دیگه

معصومه
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

ببخشید میشه لطفا چندتا از سوالایی ک ازتون پرسیدن رو بفرمایید.. ممنونم

معصومه
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  بد شانس

ببخشید میشه لطفا چندتا از سوالایی ک ازتون پرسیدن رو بفرمایید.. ممنونم

مهران
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

سلام، چه رشته ای؟

مرتضی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۸:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  بد شانس

سلام منم سال۹۷ رشته تربیت بدنی رتبه ام ۷شد دوستم رتبه اش ۳۱۵ اون الان دوساله دانشجو منم دوسال حسرت میخورم.

احمد
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

جدی؟؟چخبره تو دانشگاهها

عمران
اسفند ۲۲, ۱۳۹۷ ۵:۵۰ ب٫ظ

تورو خدا کاری کنین هر چقدر، دست اساتید و اعمال سلیقه‌ها کوتاهتر بشه . حتی اساتید اذعان میکنند دانشجویان خودشون رو میشناسند و ریسک نمی‌کنند تا دانشجوی غریبه پذیرش کنند ، ولی آیا هدف آشنا گزینی است یا لایق گزینی!؟ پژوهشگر مگر آشنا غریبه فرقی دارد!؟ اینهمه پژوهشگران بین المللی کنار هم کار میکنن و بدون آشنایی قبلی!! چه استعدادهایی که ازین مملکت فراری ندادند و به پستوهای خانه‌ها نفرستادند. هیچ دانشگاهی حق حدنصاب گذاشتن ندارد.
درود بر شما ادمین phdtest. لطفا بیشتر رو این موضوع مانوور بدید

s.a
اسفند ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

آفرین به این دانشجو
من خودم می خواستم تو دکتری شرکت کنم ولی به خاطر همین کارهای احمقانه دانشگاه ها و اساتید از شرکت تو آزمون منصرف شدم. به نظرم باید یه قانون کلی در مورد همه دانشگاه ها بیاد و یا اینکه ما هم باید بریم شکایت
ایشون دانشجوی حقوق بودن ما که از این کارا سر رشته نداریم که

کاش دکتری کلا با آزمون پذیرش داشت و یا اینکه مدارک مربوط به کارهای پژوهشی رو می فرستادیم سازمان سنجش و اونها امتیاز می ادن و چیزی به عنوان مصاحبه وجود نداشت.

تو مصاحبه به مقاله نمره نمیدن فقط هر دانشجویی که حمالی استاد رو بکنه پذیرش میدن

متاسفانه همه چی زوری شده وقتی به زور میگن مقاله بنویس یعنی دنبال کیفیت نیستن فقط می خوان امتیاز جمع کنن .
چند درصد از مقالاتمون تو نشریات معتبر پذیرش شده حداقل تو رشته ما تا به امروز هیچ استاد و هیچ فرد ایرانی نتونسته از معتبرترین مجله پذیرش بگیره ، تا مادامی که دیدگاهمون درست نیست همون کشور در حال توسعه و جهان سومی و عقب مانده هستیم.
والسلام

کیمیا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۱۲ ب٫ظ

این حد نصاب باید از همه دانشگاه ها حذف شه. من پارسال به خاطر همین حد نصاب رد شده. رتبه تراز و رزومم همه خوب بود

مه
اسفند ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

همینطوری الکی الکی با رتبه تک رقمی ردمون کردن

معصومه
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مه

ببخشید میشه لطفا چندتا از سوالایی ک ازتون پرسیدن رو بفرمایید

لزوم نظارت بر اجرای قانون
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۰:۵۲ ق٫ظ

جواب سوال تیتر دقیقا “اقدامی غیر قانونی” است.
دور زدن قانون سنجش و پذیرش دانشجو توسط دانشگاه ها یعنی این قانون “ضمانت اجرایی” ندارد!

الیس
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۰:۲۸ ق٫ظ

من متوجه نشدم این یعنی به نفعمونه یا به ضررمونه یکی توضیح بده لطفا

سهیل
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  الیس

به طور خلاصه گفته که توی مصاحبه دکترا باید یه حد نصابی بیارید تا قبول بشید کاملا بدون توجه به تراز و رتبه کنکورتون یعنی حتی اگر رتبه ۱ کنکورم باشید ولی توی مصاحبه نمره تون به حد نصاب نرسه شما رد خواهی شد ولی یعنی اینکه نمره کنکور شما و نمره مصاحبه شما کاملا منفک از هم دیگر هستند ولی اگر این قانون حذف بشه نمره کنکور در نمره مصاحبه تاثیر گذار خواهد بود به طور مثال با فرض حذف این قانون شما اگر رتبه یک در کنکور بشید احتمال قبولیتون در مصاحبه بالاتر خواهد رفت حالا اینکه به نفعتونه یا به ضررتونه رو خودتون مشخص میکتید بعنی اینکه اگر با فرض حذف این قانون شما کنکنورتونو خوب داده باشی خب طبیعتا به نفع شماست ولی اگر بد داده باشی برای شما در مصاحبه امتیازی نخواهد داشت

مجتبی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

دوست عزیز بحث بر سر حذف” قانون” نیست. قضیه راجع به مصوبه برخی دانشگاه ها مثل دانشگاه تهران بوده که دیوان هم به حق با راییش حکم بر ابطال چنین مصوبه ای رو داده و این ابهام رو خاتمه داده و در حقیقت بیان کرده که تفسیر چنین دانشگاه هایی از قانون سنجش و پذیرش اشتباه بوده است. نه اینکه قانون حذف شود.

مهسا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  الیس

سلام
به نفع داوطلبان است. شما تصور کنید که در بین مثلا ۲۰ نفر افراد دعوت‌شده به مصاحبه یک دانشگاه که ۵ نفر ظرفیت دارد، شما نفر چهارم هستید. اما دانشگاه برای مصاحبه حدنصاب ۶۰ از ۱۰۰ رو گذاشته. در حالی که شما نفر چهارم هستید، امتیازتون مثلا شده ۵۰! بنابراین در حالی که قانونا باید پذیرش بشید، با توجه به نداشتن حدنصاب نمره مصاحبه رد میشید و ظرفیت هم خالی میمونه.

الیس
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم سهیل آقا و مهسا خانم
پس خداروشکر که حذف شده

کامران
اسفند ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام. چه رشته ای هستین و کدام مقطع؟

الیس
اسفند ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

من میکروبیولوژی هستم ارشد

کامران
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  الیس

سلام. خوب هستین. ببخشید دیر جواب دادم. منم حسابداری مقطع دکتری. کدوم دانشگاهید؟

مهران
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

با سلام، الان تراز علمی برای کسانی که رتبه خوب میارن کمک میکنه، اینجوری هم که دوستان میگم نیست، مثلا تو رشته ما پارسال کسی که ترازش بالاتر از ۴۵۰۰ بود مجاز به مصاحبه در دانشگاه شیراز بود