موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش ۱۴هزار نفر در آزمون دکتری ۹۸ سراسری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به ظرفیت پذیرش در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۹۸ گفت: حدود ۱۴ هزار نفر بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد در دکتری پذیرفته می شوند.

حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ در ۷ گروه و ۲۴۵ کدرشته امتحانی، ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار شد.

وی گفت: در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۴۵۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر مرد بودند.

توکلی یادآور شد: در گروه علوم انسانی تعداد ۱۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر، در گروه علوم پایه ۱۷ هزار و ۴۹۳ نفر، در گروه فنی و مهندسی ۳۴ هزار و ۶۸۸ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر، در گروه هنر ۹ هزار و ۹۰۵ نفر، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۱۰۱ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۴ هزار و ۳۳۲ نفر ثبت نام کردند.

وی افزود: آمار ثبت نام در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به آمار ثبت نام در این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۷ هزار و ۵۷ نفر کمتر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۸ هزار و ۸۵۸ نفر کارت دریافت نکردند و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ را دریافت کردند. در نهایت از تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر که کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ را دریافت کرده اند تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد ۳۳ هزار و ۳۲۷ نفر غایب بودند.

وی افزود: از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۷۰ هزار و ۹۹۸ نفر زن و تعداد ۹۲ هزار و ۳۲۳ نفر مرد هستند.

توکلی یادآور شد: از تعداد حاضرین در جلسه آزمون در گروه علوم انسانی تعداد ۹۷ هزار و ۶۲۱ نفر، در گروه علوم پایه ۱۴ هزار و ۷۰۹ نفر، در گروه فنی و مهندسی ۲۸ هزار و ۸۳ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۹ هزار و ۱۲۹ نفر، در گروه هنر ۸ هزار و ۳۶۷ نفر، در گروه دامپزشکی ۱ هزار و ۷۵۲ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۳ هزار و ۶۶۰ نفر داوطلب وجود داشت.

وی گفت: از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اندکه از این تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: از تعداد مجازین به انتخاب رشته به تفکیک در گروه علوم انسانی تعداد ۸۹ هزار و ۵۳۸ نفر، در گروه علوم پایه ۱۳ هزار و ۵۹۵ نفر، در گروه فنی و مهندسی ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۷ هزار و ۷۸۲ نفر، در گروه هنر ۷ هزار و ۸۶۶ نفر، در گروه دامپزشکی ۱ هزار و ۷۱۴ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۳ هزار و ۵۴۰ نفر مجاز شدند.

وی گفت: آن‌دسته از داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند باید از روز شنبه ۳۱ فروردین ۹۸ تا روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸ نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰کدرشته محل در صورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

جدول آماری آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸

گروه آموزشیتعداد ثبت نام کنندهتعداد داوطلب حاضر در جلسهتعداد مجاز به انتخاب رشته
علوم انسانی۱۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر۹۷ هزار و ۶۲۱ نفر۸۹ هزار و ۵۳۸ نفر
علوم پایه۱۷ هزار و ۴۹۳ نفر۱۴ هزار و ۷۰۹ نفر۱۳ هزار و ۵۹۵ نفر
فنی و مهندسی۳۴ هزار و ۶۸۸ نفر۲۸ هزار و ۸۳ نفر۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر
کشاورزی و منابع طبیعی۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر۹ هزار و ۱۲۹ نفر۷ هزار و ۷۸۲ نفر
هنر۹ هزار و ۹۰۵ نفر۸ هزار و ۳۶۷ نفر۷ هزار و ۸۶۶ نفر
دامپزشکی۲ هزار و ۱۰۱ نفر۱ هزا ر و ۷۵۲ نفر۱ هزار و ۷۱۴ نفر
زبان‌های خارجی۴ هزار و ۳۳۲ نفر۳ هزار و ۶۶۰ نفر۳ هزار و ۵۴۰ نفر
جمع کل۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته

 

توکلی اظهار داشت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در دهه آخر اردیبهشت ماه ۹۸ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

وی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: ظرفیت پذیرش آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) حدود ۱۴ هزار نفر است.

وی گفت: نتیجه نهایی پذیرش پس از سنجش علمی (آزمون متمرکز)، مصاحبه دانشگاه‌ها و میزان ظرفیت و انتخاب رشته و سهمیه‌ها در دهه اول شهریورماه ۹۸ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

65 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان ؛

ظرفیت واحدهای دانشگاه آزاد براساس جامع بودن،بزرگ بودن و کوچک بودن متفاوت است.

واحدهای جامع تا ۱۰ نفر؛ واحدهای بزرگ تا ۶ نفر و واحدهای کوچک تا ۴ نفر پذیرش دارند.
البته استثناهایی هم ممکن است وجود داشته باشد.

علاوه بر این تعداد؛ یک نفر هم ازطریق بدون آزمون پذیرفته می شود.

نیلو
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۲:۵۲ ب٫ظ

وای چرا انقدر ظرفیتا کمه؟ تو رشته ی من فقط ۶نفر میگیرن

نیلو
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱:۴۸ ب٫ظ

مگه دفترچه آزاد اومده؟

علوم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱:۱۰ ب٫ظ

کی تراز میاد؟؟؟؟؟؟

بی سواد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علوم

تراز که تو کارنامت هست

آلی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

سلام میخوام انتخاب رشته کنم همش میگه عبارت امنیتی صحیح نیست کسی میدونه مشکل چیه لطفا راهنمایی کنید

ه
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  آلی

کیبیوردت را انگلیسی کن

نیلو
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

تراز دانشگاه علوم تحقیقات چنده برای دعوت به مصاحبه؟ چطوری میتونیم محاسبه کنیم ؟

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۸ ۲:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  نیلو

سلاک
این تراز به صورت عمومی اعلام نمیشه و نمیتونید محاسبه ش کنید. تنها راه این هست که با توجه به دعوت به مصاحبه های پارسال یه حدودی از تراز پیدا کنید.

مریم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

به نظرمن کسی باید دانشجوی دکتری بشه که کار مرتبط با رشته انتخابی داشته باشه …دکتری یعنی تلفیق علم وصنعت .وبه حرکت دادن صنعت مملکت..صرفا از کارشناسی ارشد بلندشی بری سرکلاس دکتری برای مملکت مفیدنبوده واون جامعه را به زمین میزنه مثل الان ….به نظرمن اساتیدمصاحبه کننده بایدهوشیارانه عمل کنن وافرادی روبرای دکتری انتخاب کنن که توصنعت کار میکنن وکسانی که کارندارن رو تشویق به پیداکردن کار کنن چرا که اگه فوق دکتری هم بگیرن بازم بیکارخواهند بود …..تحصیل تا ارشد کافیه وشرط ورود به مقطع دکتری باید منوط به داشتن کارمرتبط با رشته تحصیلی دکتری باشه

نیلو
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

آخه نه خیلی کار زیاده و ریخته برا دانشجوها وایستند ادامه تحصیلم ندن چون کار ندارن؟

مریم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  نیلو

ادامه تحصیل بدون اینکه کاری نداشته باشی واصلا با اصول کار آشنا نباشی به دردنمیخوره که …..ببین چقدر فارغ التحصیل دکتری وپست دکتری بیکار داریم …ادامه تحصیل به نظر من مال کسی که کارمرتبط با رشته انتخابی تحصیلی داشته باشه حتی کارشناسی

مریم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  نیلو

هرچی سطح سواد بالاتربره طبیعتا توقع کاری هم بالا میره نتیجش میشه این همه فارغ التحصیل دکتری وپست دکتری بیکار

eng
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خب…بهتره دانشگاههای پولی در مقطع تحصیلات تکمیلی جمع گردد …در ایران تعداد جذب ارشد و دکترا به اندازه کل جذب ارشد و دکترا در اروپاست …اما جمعیت اروپا چندین برابر ایران است…..پس بهتره کاهش ظرفیت دانشگاه پولی که اکثرا برای مقطع ارشد و دکترا بشدت ضعیف و فاقد توانمندی هستن جمع گردد….

مریم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

اتفاقا اشتغال در مصاحبه امتیاز محسوب نمیشه. زیرا به زعم اساتید، دانشجو فرصت چندانی برای پژوهش نداره که از جهتی درسته اما باید با تمهیداتی فضا را برای ارتقای سطح دانش مرتبط با کار دانشجو فراهم نمود.

eng
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

در کشورهای دیگر مثل کانادا کسانیکه قصد دانشجوی دکترا شدن دارند حق داشتن شغل تمام وقت را ندارند و حدکثر ۱۲ ساعت در هفته میتوانند کار کنند….اینکه فعالیت علمی در صنعت داشته باشن خوب است اما نه فعالیت کاری که در جامعه ما که عملا در سطح تکنسین است و دکترا تفکرش با تکنسین زمین تا اسمان تفاوت دارد….بنده با توجه به رشته ام در زمینه کاریم فعال بوده ام اما هیچ ربطی به انجام تحقیقات علمی اپلاید در بالاترین سطح دنیا ندارد …خلاصه دکترا (اگر دانشگاه خوب باشد نه اکثر دانشگاههای کشور که بسیار ضعیف هستند) سطوحش با سطوح فعالیتی و کاری صنعت جامعه بشدت متفاوت است و این فاکتور (یعنی فعالیت کاری در سطح تکنسین و کارشناسی) برای ایجاد تفاوت بین داوطلبان دکترا نتنها نباید اثر مثبت داشته باشد بلکه باید اثر منفی داشته باشد…در واقع این دکتراها هستند که باید سطوح فعالیت کاری را ارتقا دهند توانمندی علمی بر تفکرات تکنسینی نتنها بسیار متفاوت است بلکه بر تفکرات کارشناس حرفه ای نیز بشدت غالب است….

بی سواد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نظر من مخالف شماست … اسم دانشجو مشخصه! باید دنبال دانش باشه و دکتری دوره ای هست که دانش را استخراج میکنند…کسانی که شاغل هستند فرصت و زمان فکر کردن به این دوره را ندارند! حتی افرادی که متاهل هستن هم نمیتوانند به طور کامل به تحصیلات بپردازند…دغدغه های زندگیشون زیاد….دانشجوی دکتری باید شغل نداشته باشه و مجرد باشه

eng
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۸:۳۲ ب٫ظ

با مزه ترین جوک سال: کل ظرفیت دکتری دانشگاه ازاد در سال گذشته ده هزارتا بوده و دانشگاه ازاد اکثر افراد دعوت شده به مصاحبه را رد کرده است و اصلا پول دوس نداره و بشدت دنبال ارتقا علمی و کیفیت ان است….خخخخخخ

رضا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  eng

سلام دوست عزیز ،

بنده خودم دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد ورودی ۹۷ هستم.

از این خبرها که می گویید؛در دانشگاه آزاد نیست.

ان شالله به مصاحبه دعوت می شوید و تشریف می برید و می بینید که چقدر اساتید محترم مصاحبه را سخت می گیرند.
ظرفیت دانشگاه آزاد هم براساس دانشگاههای جامع،دانشگاه های بزرگ و دانشگاههای کوچک فرق می کند.بین ۴ الی ۱۰ نفر نهایتا انتخاب می شوند .

درضمن توصیه می کنم اگر رزومه خوبی ندارید؛از همین امروز رزومه تان را تقویت کنید.

ان شاالله موفق باشید

بی سواد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

شما که مصاحبه دادین … رزومتون چی بود؟ قبول شدین؟ به نظرتون باید چه چیزهایی داشته باشیم؟

رضا
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۸ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  بی سواد

سلام دوست عزیز ؛

برای مصاحبه بایستی با آمادگی علمی و روحی کامل و بدون استرس حاضر شوید.

بنده بالطف الهی پذیرفته شدم و الان در حال تحصیل هستم.

رزومه بنده : دارای دوکتاب در حال چاپ، یک مقاله، دو گواهی شرکت در کارگاههای آموزشی بین المللی،رتبه نمونه کشوری در المپیاد

تقریبا مسلط به زبان انگلیسی هم بودم.

مطلع
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۷:۲۱ ب٫ظ

دکتری آزاد سالهاست بدون کنکور شده و حتی در بیشتر رشته ها با صندلی خالی مواجه است.
بطور مثال آزاد در فلان رشته ۵۰۰ نفر دانشجو دکتری می خواد پذیرش کنه ۳۰۰ نفر بیشتر نمی روند ثبتنام

عباس
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ب٫ظ

با سلام عزیزان که کارشناسی نا پیوسته خوندن لازمه معدل کارشناسی و کاردانی شونو جمع کنند و میانگین بگیرند و درج کنند

به
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۸:۴۰ ب٫ظ

سلام، بیش از ۳۳۰۰۰ نفر غایب

علی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۹ ب٫ظ

سلام
من امسال دکتری مجموعه روانشناسی شرکت کردم اما برعکس پارسال که روزانه مجاز شده بودم امسال نشدم و فقط دوره های دیگر مثل آزاد و غیره رو مجاز شدم. سوالم این هست که :
با توجه به این نمرات من ، کجا رو انتخاب کنم که شانس بیشتری برای قبولی داشته باشم:
رتبه در سهمیه : ۳۲۸۶
نمره کل : ۲۰۰۱
درصد دروس تخصصی : ۱۹/۵۸
درصد استعداد: ۳/۳۳
درصد زبان : ۲/۲۲
لیسانسم بالینی هست از آزاد با معدل ۱۷٫۷۳ / ارشدم بالینی از آزاد با معدل ۱۸٫۲۹ /
من سهیمه مناطق آزاد دارم
کل شرکت کننده های مجموعه روانشناسی هم ۱۱۱۲۳ هست که آخرین رتبه مجاز هم ۱۰۵۸۸ هستش
رتبه و تراز خودم رو هم گفتم
هفت تا هم مقاله کنفرانسی و کنگره ای دارم و داور چند کنفرانس و همایش نیز بوده ام
میخوام دکتری ۹۸ قبول بشم – گرایش و واحد دانشگاهیش هم برام مهم نیست
من حتی اگر آزاد باشه و واحدش هم دور باشه ولی دکتری باشه ، حاضرم برم
لطفا کمکم کنید

گیتا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شماکه داور کنفرانس وهمایش هستید ومعدل ارشد وکارشناسی خوبی داری وقطعا با این تفاسیرباید زبان قوی هم داشته باشی چون مقاله کنفرانسی داری ۷تا ،چطور تخصصی وزبان رو پایین زدی ؟

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  گیتا

یک بخشیش منابع هست که تا پارسال بیشتر از کتب آسیب شناسی روانی سوال بود و امسال از کاپلان که روانپزشکی هستش
بعدشم مشکل کلیوی داشتم
حالا لطفا اگر امکانش هست کمکم کنید

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

و اینکه من پارسال روزانه مجاز شدم و به خاطر مشکلات فعلیم امسال مجاز نشدم

بی سواد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سال قبل مصاحبه هم دادین؟ کدوم دانشگاه؟ شرایط چطوری بود؟

علی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۸ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  بی سواد

شهید بهشتی مصاحبه رفتم اما در طی مصاحبه بهم گفتن که تو که آزاد بودی ارشدت رو ،اصلا مگه شماها اونجا درس هم میخونید؟ چرا فکر میکنی باید مصاحبه رو قبول بشی؟
بعد من دلایلم رو گفتم ، اونها هم گفتن که مصاحبه تموم شد میتونید تشریف ببرید

برایان
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ق٫ظ

چند برابر ظرفیت دعوت میشن؟

بامداد علوی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  برایان

حداقل چهار برابر

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  برایان

سلام
محدودیتی نیست و هر تعداد داوطلبی که حدنصاب نمره تراز مدنظر دانشگاه رو کسب کنند به مصاحبه دعوت خواهند شد.

Hadis
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

تراز کدوم میشه؟

حسین
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

باسلام خدمت همه عزیزان من ترازم ۹۳۱رتبم ۶۶۵بین ۱۶۵۰نفراخرین نفرمجازسراسری ۸۱۰رتبه درسهمیه ۳۱سهمیه ۲۵٪فیزیولوژی ورزش معدل ارشد۱۷/۷۱پذیرش یک مجله حکم مربیگری سه رشته حکم قهرمانی متعددایاشانس قبولی نهایی درازاد هست لطفا جواب بدین …مهساخانم شماهمینطور

Amin
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۶:۱۲ ب٫ظ

فقط بلدند دانشگاههای پولی را افزایش بدن، بعد بگن ما دانشگاهها را توسعه دادیم

فاطمه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۳:۱۶ ب٫ظ

دوستان هر کسی هر اطلاعات در مورد این دانشگاه ها داره بهم بده ممنون میشم
دانشگاه اهواز- دانشگاه یزد- دانشگاه سیستان و بلوچستان- دانشگاه بیرجند – دانشگاه صغتی شیراز
ممنون میشم بگید که سطح شون چطوری امکانات این چیزا
مرسی

زهرا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

بفرمایید در چه رشته و گرایش
پایین صفحه به انجمن رشته خودتون مراجعه کنید بهتره

فاطمه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

کلی می خواهم در مورد این دانشگاه ممنون میشم توضیح بدید تشکر

فاطمه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

دوستان توضیح بدید لطفا -_____________________-

زهرا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

نمیشه کلی گفت چون برخی دانشگاه ها فقط در رشته های خاصی خیلی خوب هستن و در رشته های دیگرشون معمولی که این موضوع به رشته شما در هر دانشکده بستگی داره پس مهم کیفیت علمی دانشکده هر دانشگاه است ، به نظرم صنعتی شیراز و یزد و اهواز دانشگاه های خوبی هستن . یه راه حل خوب اینه که به سایت این دانشکدها برید و با کیفیت و سطح علمی و تعداد مقالاتی که اساتید هر کدوم از این دانشکده ها در رشته تحصیلی و گرایش شما دادن آشنا بشین این موضوع میتونه تا حد خوبی سطح علمی و برتری هر دانشکده رو نسبت به دانشکده های دیگر نشون بده

eng
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۲:۵۹ ب٫ظ

تا چند وقت پیش اعلام میشد ۱۲ هزارتا….چطور الان شد ۱۴ هزارتا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زهرا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  eng

۱۳۰۰ صندلی خالی پارسال هم اضافه کردن احتمالا
ولی چه فایده مهم تعداد نفراتی هستن که جذب میشن

eng
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

حداکثر ظرفیت اعلام شده امسال رو برای سراسری ۱۲ هزارتا اعلام کردن ولی الان چیز دیگه میگن!!!!!!!!!

زهرا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  eng

شاید ظرفیت پذیرش پردیس ها و شبانه رو زیاد کردن و یه تعداد بسیار کمی روزانه.
ولی این اعداد و ارقام تا زمانی که جواب نهایی مصاحبه ها نیاد چندان مهم نیست و به راحتی همه چیز قابل کاهش یا افزایش میتونه باشه

احد
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ

ظرفیت رشته حقوق جزا خیلی بی انصافیه .نزدیک هفت هزار نفر شرکت کننده و ۸۷ نفر در کل دوره های روزانه شبانه و پردیس پذیرش دارن بی عدالتی آشکارتر از این واقعا نمیشه

رضا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  احد

دولتی همینه دیگه در عوض آزاد ماشااله جبران میکنه اساسی

مریم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۸ ب٫ظ

چه دکتری راحت شده! ۱۴ هزار تفر بدون آزاد!

art88
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

در رشته ای که من شرکت کردم از بین ۱۵۰۰ نفر شرکت کننده ۱۲۶۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که ظرفیت پذیرش در کلیه دانشگاه ها (شبانه غیر انتفاعی پیام نور و خودگردان و پردیس) ۱۴ نفر است که در نهایت شانس پذیرش نهایی کمتر از ۱ درصد است

جواد
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

فقط بلدید همینو بگید! اگه آسونه همه الان دکتر بودن! این همه رشته کجا ۱۴هزار تا زیاده؟
انقد از این چیزا گفتید که دکتری بی ارزش بشه وگرنه والا هنوزم قبولیش ساده نیست

eng
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

همه پولی نمیرن…..ثانیا ازاد هم با ظرفیت بسیار بالا هست……تازه اکثر رتبه های بالا علاقه ای به دانشگاه پولی ندارن و همچنین افراد متوسط به بالا و قوی هم ازاد برای دکترا نمیرن…. و حتی دانشجویان خاص ازاد هم برای دکترا ازاد نمیرن یا میرن دولتی یا دوباره ازمون میدن….

مریم
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

درسته همه دکتر نمیشن ولی خیلیا میشن،

sama
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

بی ارزش یا باارزش شدن دکتری به این حرفا نیست به سیل سیل دانشجو گرفتن تو دانشگاههای مختلف و اینهمه فارغ التحصیل دکتری بیکار چرا نیست؟

eng
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  sama

دانشجوی دکترا بیکار نیست؟ و اکثرا اگر شغلی هم دارن ربطی به دکترا نداره….ثانیا اکثر بیکارها دانشجوی دکترا نمیشن…اگر همه فارغ التحصیلان ارشد که در چند سال اخیر (ار سال ۹۰) سرسام اور بود در ازمون دکترا شرکت میکردن الان تعداد شرکت کننده ها چندین برابر بود و تقریبا با تعداد شرکن کننده های کنکور سراسری ورورد به دانشگاهها برابر بود…

م م م
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱:۰۳ ب٫ظ

انتخاب رشته دانشگاه آزاد کی هست؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  م م م

سلام
هنوز خبری درخصوص زمان انتخاب رشته و انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۸ از سوی دانشگاه آزاد منتشر نشده. به محض انتشار خبر، در همین سایت و کانال تلگرامی ش به آدرس phdtest@ اطلاع رسانی خواهد شد.

ناصر
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

۱۴ هزار نفر بدون آزاد!!! آزاد هم حتما ۴۰ هزار تایی میگیره!!!

م م م
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد در سال ۹۸ حدود ۱۰هزار نفر اعلام شده است.

eng
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  م م م

اعلام با واقعیت فرق داره….هر موقع تمامی اسامی قبول شده های ازاد رو سنجش منتشر کرد و مدرک دکترا را هم پس از تایید وزارتخانه علوم صادر شد اون موقع میتوان گفت چند هزار نفر….

رضا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۲:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  م م م

۱۰ هزار شوخیه
آزاد فقط در سه رشته ای که من خبر دارم حدود ۱۵۰۰ نفر را میگیره
ضمن رشته داریم
خیییییییییلی بیشتر از اینهاست

جواد
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

شما همون نیستید که با اسم eng و … هی کامنت میذارید؟ بسه دیگه! ۴۰هزار تا کجا بود! کلا ۱۰هزارتاست. اگه ظرفیت آزاد زیاد بود شما الان قبول شده بودی و انقد بیکار نبودی که هی اینجا کامنت بذاری.

eng
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

کامنتهای بنده چه ربطی به دیگران دارد؟؟؟؟….و متعاقبا کامنتهای دیگران چه ربطی به بنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زهرا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

سلام
آقا جواد آرامش خودتون رو حفظ کنید همه میتونن آزادانه نظراتشون رو به اشتراک بذارن
با نهایت تشکر

A.k
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

جواد جان اهمیت نده عزیز دل. من کارشناسی و ارشدمو دانشگاه دولتی گرفتم و الانم دانشجوی ترم ۲ دکتری دانشگاه آزاد هستم.(رشته آموزش زبان انگلیسی). فقط ۳ نفر پذیرش داشتن که یکیش من بودم. اصلا هم نظرات مغرضانه رو درک نمیکنم اما اهمیتی هم براش قائل نیستم. موفق باشید.