ابلاغ دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه پذیرش دکتری بدون آزمون

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بر اساس دستورالعمل اجرایی آیین‌ نامه دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان، ضروری است دانشگاه‌ها از 22 تیر ماه 98، اسامی پذیرفته‌شدگان را در پرتال سازمان سنجش درج کنند.

به گزارش پی اچ دی تست، متن این دستورالعمل به شرح ذیل است:

فرآیند پذیرش توسط دانشگاه‌های دارای دوره‌های روزانه و غیرانتفاعی

پذیرش متقاضیان واجد شرایط در سال تحصیلی 98-99 تنها بر اساس آیین‌نامه‌های یادشده و آخرین استعلام‌های دریافتی از وزارت عتف و مطابق فراخوان دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرد و تأیید نهایی بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است.

متقاضیان واجد شرایط می‌بایست با ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشگاه‌های پذیرنده (دوره‌های روزانه و غیرانتفاعی) مراجعه نمایند. دانشگاه‌های پذیرنده با رعایت تمامی شرایط و ضوابط آیین‌نامه‌ها، ابلاغیه‌ها و آخرین استعلام‌های دریافتی از وزارت عتف و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در این دستورالعمل نسبت به پذیرش متقاضیان دارای شرایط اقدام و از تاریخ ۹۸/۴/۲۲ لغایت ۹۸/۶/۱۶ اطلاعات پذیرش شدگان مقطع دکتری را از طریق پرتال ارتباطی این سازمان در قسمت مربوط به «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان» به تفکیک مقطع پذیرش به‌طور کامل وارد نمایند.

شرایط پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری

دانشگاه اختیار دارد حداکثر معادل بیست درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی – پژوهشی دوره‌های روزانه و غیرانتفاعی دکتری خود در هر کد رشته محل تحصیلی را از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت (یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد داخل که تا پایان شهریورماه سال درخواست پذیرش، دانش‌آموخته شوند) به‌صورت مازاد بر ظرفیت با رعایت موارد زیر، پذیرش نماید:

الف- بیش از دو سال از تاریخ دانش‌آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

ب- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی اصلاحیه شماره ۲۱/۲۳۷۲۰۰ مورخ ۹۳/۱۲/۱۶ مربوط به آیین‌نامه مذکور. (بر اساس ابلاغیه شماره ۲/۲۱/۳۴۳۶۰ مورخ ۹۵/۲/۲۵ حداکثر ۱۰ امتیاز از ۷۰ امتیاز فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه تعدیل ‌شده است.)

تذکر: بر اساس ابلاغیه شماره ۲/۲۹۹۵۷۴ مورخ ۹۶/۱۲/۱۶ به دانشگاه‌های سطح یک و دو اختیار تعیین شاخص‌ها و نحوه محاسبات امتیازات جدول شماره ۱ – نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری که تا سقف ۴۰ امتیاز می‌باشد، تفویض شده است.

ج- داشتن حداقل میانگین کل ۱۶ در مقطع کارشناسی و میانگین کل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) در مقطع کارشناسی ارشد (با میانگین هم‌تراز شده هر یک از مقاطع مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)

د- کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE  (یا معادل آن در سایر آزمون‌ها) قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین‌نامه مقطع دکتری مصوب وزارت)

ه- نحوه امتیازدهی به داوطلبان در هر یک از ردیف‌های جداول ارزشیابی، طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود که لازم است قبل از ثبت‌نام متقاضیان، از طریق فراخوان دانشگاه اطلاع‌رسانی عمومی ‌شود.

و- پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی با رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

تبصره: میزان ظرفیت پذیرش دوره دکتری به‌صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌شود.

نکات مهم در خصوص شرایط و ضوابط پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری

۱- دانشجویان می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۹۸/۶/۳۱ فارغ‌التحصیل شوند، در غیر این صورت پذیرش آنان لغو خواهد شد.

۲- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرش‌شده بر اساس آیین‌نامه‌های یادشده مجاز است لذا بعد از تأیید نهایی وضعیت متقاضیان پذیرش‌شده، امکان تغییر رشته و دانشگاه (حتی در صورت موافقت دانشگاه‌ها برای آنان میسر نخواهد بود.

٣- پذیرش از طریق این آیین‌نامه‌ها فقط برای دوره‌های روزانه و غیرانتفاعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است. به‌عبارت‌دیگر دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، علمی – کاربردی، غیرانتفاعی مجازی، دانشگاه‌های دولتی در دوره‌های نوبت دوم، الکترونیکی (مجازی)، نیمه‌حضوری، پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) و پژوهش محور مجاز به استفاده از آیین‌نامه‌های یادشده برای پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان نیستند.

توجه: در صورت موافقت دانشگاه پذیرنده، منعی برای پذیرش فارغ‌التحصیلان دوره‌های یادشده (تنها جهت اخذ پذیرش در دوره‌های روزانه و غیرانتفاعی) وجود ندارد.

۴- دانشگاه‌ها می‌توانند با رعایت تمامی شرایط و ضوابط آیین‌نامه یادشده، فقط یک‌بار تا اول شهریورماه هرسال نسبت به پذیرش افراد حائز شرایط اقدام نمایند.

اسامی پذیرش‌شدگان باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تأیید به این سازمان اعلام و قطعی شدن ثبت‌نام منوط به تأیید این سازمان است.

۵- هر دانشجو صرفاً می‌تواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید، لذا دانشگاه‌ها پس از فراخوان خاص خود می‌بایست قبل از درج اطلاعات پذیرش‌شدگان حائز شرایط در پرتال ارتباطی این سازمان، در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش افراد تعیین‌شده طی یک تاریخ مشخص به دانشجویان اطلاع‌رسانی نمایند تا دانشجویی که موفق به اخذ پذیرش از چند دانشگاه شده است، در خصوص وضعیت پذیرش خود تصمیم‌گیری نماید.

بدیهی است هر دانشجو می‌بایست تنها نسبت به ثبت‌نام در یک دانشگاه اقدام نماید و از سایر پذیرش‌های خود (قبل از اینکه دانشگاه اطلاعات متقاضیان را از طریق پرتال ارتباطی به این سازمان اعلام نماید) سریعاً انصراف دهد.

توجه: ورود اطلاعات یک متقاضی به‌صورت هم‌زمان در پرتال ارتباطی دو دانشگاه امکان‌پذیر نیست. لذا درصورتی‌که دانشگاه بر اساس اطلاعات اشتباه موفق به درج مشخصات متقاضی شود، هیچ‌گونه مغایرتی اعم از شناسنامه‌ای تحصیلی و …) خارج از پرتال ارتباطی به‌صورت مکاتبه‌ای قابل‌بررسی خواهد بود.

۶- در بازه زمانی تعیین‌شده، امکان ویرایش، حذف و یا درج اطلاعات برای تمامی دانشگاه‌ها وجود دارد و دانشگاه می‌تواند نسبت به هرگونه تغییراتی اقدام نماید.

۷- برخی از پذیرش‌شدگان بدون آزمون، هم‌زمان در آزمون ورودی و یا فراوان سایر دانشگاه‌ها شرکت می‌نمایند، در صورت قبولی از طریق آزمون ورودی و با پذیرش بدون آزمون در سایر دانشگاه‌ها و انصراف از تحصیل در آن دانشگاه، دانشگاه می‌بایست با دریافت درخواست از متقاضیان در بازه زمانی اعلام‌شده، نسبت به حذف اطلاعات آنان و جایگزینی افراد ذخیره اقدام نماید.

پس از تأیید نهایی این سازمان، امکان بررسی وضعیت متقاضیان انصرافی برای حذف اطلاعات آنان و با بررسی و تأیید وضعیت پذیرش متقاضی ذخیره وجود ندارد.

۸- در برخی از موارد که وضعیت متقاضی دارای ابهام و نیاز به اخذ مجوز از وزارت عتف می‌باشد، دانشگاه می‌بایست در زمان اعلام‌شده در این خصوص اقدام نماید و در صورت اخذ مجوز، اطلاعات متقاضی را تنها از طریق پرتال ارتباطی و در زمان تعیین‌شده به این سازمان اعلام نماید.

۹- اطلاعات دانشجویان پذیرش‌شده در سال تحصیلی 98-99 تنها از طریق پرتال ارتباطی این سازمان دریافت می‌شود. لازم است، دانشگاه‌های پذیرنده بر اساس برنامه زمانی تعیین‌شده، اطلاعات پذیرش‌شدگان را در پرتال ارتباطی این سازمان درج کنند. در صورت عدم ارسال اطلاعات متقاضیان پذیرش‌شده در تاریخ مقرر و یا ارسال به طرق دیگر به غیر از پرتال ارتباطی و خارج از زمان مقرر، سازمان هیچ‌گونه تعهدی نسبت به تأیید متقاضیان پذیرش‌شده نخواهد داشت.

۱۰- به دلیل مشکلاتی که برخی از دانشگاه‌ها در خصوص درخواست بررسی و تأیید پذیرش‌شدگان سال‌های گذشته برای این سازمان و یا متقاضیان ایجاد نموده‌اند، بررسی و تأیید پذیرش‌شدگان تنها در سال جاری صورت خواهد پذیرفت. لذا پس از تاریخ تعیین‌شده امکان بررسی و تأیید از طریق این سازمان و یا وزارت عنف میسر نخواهد بود و عواقب ناشی از آن بر عهده دانشگاه خواهد بود.

۱۱- استعلام صحت معرفی‌نامه ارائه‌شده و اطلاعات اعلام‌شده متقاضی، از دانشگاه فارغ‌التحصیلی توسط دانشگاه پذیرنده الزامی است.

۱۲- برای ورود به پرتال ارتباطی مربوط به استعدادهای درخشان می‌بایست از نام کاربری و رمز ورود سال گذشته استفاده شود.

۱۳- در هر زمان (حتی زمان فارغ‌التحصیلی) مشخص شود که فرد پذیرش‌شده فاقد شرایط آیین‌نامه مربوط بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن بر عهده متقاضی و دانشگاه پذیرنده خواهد بود.

۱۴- اتباع غیر ایرانی نمی‌توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درختان برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر استفاده نمایند.

۱۵- دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد نمی‌توانند بدون آزمون ورد مقطع بالاتر شوند. ولی دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی که از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد) وارد مقطع کارشناسی ارشد شده‌اند و بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری واجد شرایط هستند، می‌توانند از تسهیلات مربوط استفاده نمایند.

۱۶- پذیرش دکتری بدون آزمون و کارشناسی ارشد بدون کنکور تنها در کدرشته‌محل‌هایی قابل انجام است که مقاطع یادشده از طریق آزمون‌های ورودی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) و دکتری سال ۱۳۹۸ پذیرش با آزمون داشته باشند.

۱۷- پذیرش در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی به‌تبع دانشگاه‌های روزانه صرفاً در یک دوره انجام می‌شود.

لذا امکان‌ پذیرش در دوره غیرانتفاعی مجازی میسر نیست.

۱۸- با توجه به این‌که پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، از طریق آزمون‌های ورودی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) و دکتری انجام نمی‌شود، امکان صدور کارت ورود به جلسه و گواهی قبولی برای پذیرش‌شدگان وجود ندارد.

۱۹- پذیرش دانش‌آموختگان حائز شرایط در دانشگاه‌های دولتی به‌صورت رایگان و بدون اخذ شهریه است. ولی در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی بر اساس شرایط داخلی آن دانشگاه‌ها، شهریه قابل اخذ است.

۲۰- پذیرش‌شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان بعد از انصراف از تحصیل در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

۲۱- پذیرش‌شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به‌محض ورود مشمول مقررات آموزشی می‌شوند.

۲۲- دانشگاه‌ها می‌توانند برای تراز کردن معدل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضیان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری از سیستم هم ترازی که در پرتال ارتباطی قرار داده شده است، استفاده کنند و یا بر اساس دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه نسبت به تراز نمودن معدل‌ها اقدام نمایند.

۲۳- مسئولیت حسن اجرای آیین‌نامه‌های ذکرشده و هر گونه پاسخگوبی قانونی به آن بر عهده دانشگاه پذیرنده، نظارت بر اجرا بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور و شرح و تفسیر مفاد آن بر عهده معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

۲۴- اطلاعات پذیرش‌شدگان نهایی پس از بررسی و تأیید شرایط و ضوابط لازم توسط این سازمان، به دبیرخانه گزینش دانشجو جهت بررسی صلاحیت عمومی ارسال می‌شود. در صورت عدم تأیید، دبیرخانه گزینش دانشجو نسبت به بررسی صلاحیت عمومی آنان اقدام نخواهد کرد.

همچنین دانشگاه باید هماهنگی‌های لازم را در خصوص ارسال مدارک مورد نیاز جهت تأیید صلاحیت عمومی افراد تأییدشده حداکثر ظرف مدت دو هفته بعد از اعلام نتایج با دبیرخانه گزینش دانشجو انجام دهد و پس از تأیید صلاحیت عمومی ایشان نسبت به ثبت‌نام قطعی آنان اقدام نماید، در غیر این صورت عواقب ناشی از آن بر عهده دانشگاه خواهد بود.

۲۵- در حین بررسی «وضعیت متقاضیان»، «درج اطلاعات در پرتال ارتباطی» و با «صدور و تأیید معرفی‌نامه افراد مشمول»، همه موارد توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی قرار گرفته تا اختلاف و یا اشتباهی در خصوص پذیرش افراد صورت نپذیرد.

بدیهی است در صورت وجود هرگونه مغایرت در اطلاعات اعلامی و عدم احراز شرایط لازم برای پذیرش متقاضی، پذیرش وی لغو شده و عواقب ناشی از آن بر عهده متقاضی و دانشگاه پذیرنده خواهد بود و هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده این سازمان نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

29 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یسنا
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

سلام.چرا نباید دوسال از فارغ التحصیلی گذشته باشه؟تکلیف کسانی که شرایط استعداد درخشان را داشتند ولی تو این سال هیچ دانشگاهی برای پذیرش بدون کنکور درخواست نداد چی میشه؟ رشته ما را فقط دو دانشگاه پذیرش داره که ۹۶ و ۹۷ درخواست ندادن، حالا که درخواست دادند من از زمان فارغ التحصیلیم دوسال و سه ما میگذره،حالا نمی تونم استفاده ای از سهمیه ام داشته باشم، این بی عدالتیه

رسول-دانشجوی دکتری بدون آزمون نرم‌افزار واحد قزوین
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

جناب eng، خب این صرفا نظر شماست! البته بحث و جدل با شما هیچ نتیجه‌ای را در بر نخواهد داشت. چون وقتی که کسی چیزی را نخواهد بپذیرد، هیچ‌گاه نمی‌پذیرد. لازم به ذکر است که خدمت شما عرض کنم، برای یک درس سه واحدی، بنده در همین ترم دو مرتبه ارائه کلاسی داشتم، دو مرتبه گزارش تحویل داده‌ام، خواسته‌اند مقاله‌ای صرفا برای همین درس بنویسم، نهایتا خواسته شده تا آن را کدنویسی و شبیه‌سازی کنم. به‌علاوه تمریناتی که داده شده. آیا دو ارائه، دو گزارش، تمرین، مقاله و شبیه‌سازی، برای یک امتحان کم است؟ شما فکر می‌کنید در ترم گذشته ما چند نفر داشتیم که نمره قبولی نگرفتند و باید مجددا درس را پاس کنند؟ کسی که درس نخواند و فعالیت نکند، به‌راحتی می‌افتد. با کسی هم شوخی ندارند. بله، ممکن است برخی را به زور با ارفاق یک نمره ۱۴ بدهند، ولی کسی که حقش ۱۴ باشد، قطعا ۱۹ نمی‌شود. من به شما توصیه می‌کنم جهان‌بینی خود را تغییر دهید. اگر نه، این گود و این میدان. تشریف بیاورید دانشگاه ما و در هر رشته‌ای که تحصیل می‌فرمایید، بگویید تا هماهنگ کنیم که سوالات همان ترم رشته شما را به‌صورت یک آزمون، برای شخص شما برگزار کنند، تا ببینیم نهایتا چند می‌گیرید. معدل الف شدن در هیچ دانشگاهی آسان نیست. ممکن است یک استادی نمرات را الکی بذل و بخشش کند، ولی همه خیر. پس اگر کسی توانسته در درس همه اساتید نمره A و A پلاس بگیرد، قطعا فرد تلاشگری بوده. در پذیرش بدون آزمون، رقابت بین افراد… ادامه نظر»

eng
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۶ ب٫ظ

بنده در دانشگاههای متعدد تحصیل کرده ام و از دهها دانشگاه اطلاع دقیق دارم….
ضمنا اگر دانشگاه ازاد پاسخگو هست شما بعنوان مدافع بیان فرمایید که چرا یکشبه این همه دانشجوی دکترا جذب کرده است؟….ایا براساس اصول علمی این جذبها صورت پذیرفته؟؟؟؟

رسول-دانشجوی دکتری بدون آزمون نرم‌افزار واحد قزوین
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  eng

به دلیل اینکه دانشگاه آزاد با بودجه خودش اداره می‌شود و از طرف وزارت علوم‌ بودجه‌ای به آن اختصاص داده نمی‌شود، مجبور است تا با شهریه دانشجویان اداره شود.

دانشگاه آزاد تعداد زیادی کارمند و استاد دارد. برای آنکه بتواند حقوق آنها را تامین کند، باید دانشجو جذب کند. دانشجوی بیشتر باعث می‌شود تا دانشگاه بتواند راحت‌تر حقوق‌ها را پرداخت کند.

بحث شما بسیار کلان است و نیاز به ساعت‌ها بحث دارد. چون در مقابل پرسش شما، سوالی مطرح می‌شود که چرا دانشگاه‌های دولتی، دوره‌های پردیس را راه اندازی کرده‌اند؟ چرا برخی مدیران ارشد دانشگاه‌های دولتی، اقدام به تاسیس موسسات غیرانتفاعی کردند؟

متاسفانه همه آنها مقصرند. چه دانشگاه آزاد، چه کسانی که دوره‌های پردیس را راه اندازی کردند و چه مدیرانی که موسسات غیرانتفاعی را ساختند. چون نگاه آنها کاسب‌کارانه بود.

حتی اگر مقایسه‌ای داشته باشید بین ظرفیت پذیرش دوره‌های روزانه، سال‌های گذشته با با سال‌های اخیر، خواهید دید که هر سال بیشتر و بیشتر شده است.

eng
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۱۴ ب٫ظ

بهتر نیست بخاطر چنتا کارمند جامعه علمی را به نابود نکشانیم؟؟؟……اموزش هر کشور بالاترین خط قرمز کشورهاست…. متاسفانه در ایران رشته های غیر پزشکی نتنها ساپورت نمی شود بلکه با جذب عجیب و غریب دانشگاهها به نابودی رفته است….در صورتیکه در کشورهای توانمند به لحاظ علمی رشته های پزشکی در دانشگاهها پولی می باشند چون بدلیل اینکه این رشته ها را هر کسی میتواند برود و علاقه هم وجود دارد ولی رشته های مهندسی بدلیل خشک بودن و متعاقبا سختی ان با کمبود مواجه است و بهمین دلیل از کشورهای دیگر معمولا بصورت رایگان جذب انجام میدهد….همچنین در رشته های علوم پایه بدلیل اینکه پایه و مبناست و علوم دیگر روی ان سوار میشوند بشدت مهم بوده و سختگیری و پشتوانه مالی دارد….خلاصه در ایران همه چیز معکوس است…..

؟؟؟؟؟؟
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

از استادم سوال کردم دانشجویی که سال گذشته دکتری گرفتین مقاله داشت یا نه؟ گفت مقاله نداشت ولی سی ویش قوی بود
و از طریق استعداد درخشان جذب شد
بدون مقاله چطور میشه رزومه قوی ای داشت؟ به نظرم استاد خواسته و اون طرف رو برداشته
جالبه که برای من دم از مقاله با if بالا میزنه ولی در عمل افراد بدون مقاله رو انتخاب میکنه اونم خارج از دانشگاه خودمون… این استاد حتی دانشجوهای دیگرش رو هم که چندتا مقاله دارن قبول نمکنه با وجود صمیمیت بالایی که با هم دارن
شاید یجور خوددرگیری در درون این استاد وجود داره با این همه تناقضات رفتاری

نگار خانومی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۰۱ ق٫ظ

در بهش نامه در قسمت شرایط استعداد درخشان ارشد گفته دانشجو‌نباید کارشناسی ناپیوسته باشه ایا این شرط برای دکتری هم صادق هست؟

نیما
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نگار خانومی

بعضی از دانشگاههااین شرط رو میذارن اما عمومی نیست

شیما خانم
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

الان تکلیف ما چیه که از دانشگاه ازاد مدرک داریم و برای چند استعداد درخشان چند دانشگاه دولتی واسه مصاحبه دعوت شدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
پول مصاحبم دادیم مدارکم فرستادیم براشون
الان این بخشنانه میگه ما نمیتونم بریم استعداد درخشان دانشگاه دولتی؟

محمد ایمان
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیما خانم

مشکلی نیست.این بخشنامه میگه که این شرایط برای دانشگاههای دولتی روزانه و غیر انتفاعیه.
یعنی برای سایر دور ها نیتوان بدون آزمون دانشجو گرفت.
اما دقیقا تاکید شده که در صورت موافقت دانشگاه پذیرنده، منعی برای پذیرش فارغ‌التحصیلان دوره‌های یادشده (تنها جهت اخذ پذیرش در دوره‌های روزانه و غیرانتفاعی) وجود ندارد.

رسول-دانشجوی دکتری بدون آزمون نرم‌افزار قزوین
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۷ ب٫ظ

خانم نیلی کاملا درست فرمودند.
دانشگاه ها سهمیه جداگانه‌ای برای جذب بدون آزمون دارند. زمانی که دانشگاه‌های دولتی جذب بدون آزمون را محدود کردند به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی، کاملا طبیعی است که دانشگاه آزاد اسلامی هم چنین حقی را برای خود قائل باشد.
اما در خصوص تفاوت‌هایی که ایشان اشاره کردند، لازم است عرض کنم که برخی قوانین بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی سخت‌تر است.

چنان که شرط معدل در دانشگاه آزاد اسلامی برای رشته‌های علوم انسانی ۱۸.۵ و برای سایر رشته‌ها ۱۷.۵ است. اما با همین میزان معدل هم فقط می‌توان به واحدهای شهرستان دعوت شد. برای دعوت به واحدهای تهران نیاز است که معدل بیش از این نیز باشد.

eng
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۲ ق٫ظ

تا جاییکه میدانم دانشگاه ازاد تحت نظر وزارت علوم می باشد و بخشنامه های داخلی دانشگاهها منجمله دانشگاه ازاد یا پیام نور نباید ناقض ایین نامه و بخشنامه های وزارت علوم باشد….

در مورد سختیگیری بیشتر دانشگاه ازاد هم نظر شما درست نیست چون در دانشگاه دولتی ضریب مربوط به سطح دانشگاه اعمال میشود که معدلهای دانشگاههای سطح پایین منجمله دانشگاه ازاد بشدت افت می کند…..علتش هم نمردهی راحت در دانشگاه ازاد در مقطع ارشد و دکترا در چند سال اخیر است….این ضریب اگر در دانشگاه ازاد هم اعمال شود عملا کسی قبول نمیشود……

فرهاد
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  eng

دانشگاه آزاد هم تحت نظر وزارت علوم هستش ولی بعضی از آیین نامه ها با نظارت همون وزارت علوم مخصوص دانشگاهها و دوره های خاص صادر میشه.
دانشگاه آزاد در خیلی از موارد شامل بخشنامه های خاص میشه که یکی از اونها هم همین بخشنامه نحوه جذب دانشجوی بدون آزمون است.شرط معدل بالا در دانشگاه آزاد هم به همین دلیل است که از جذب دانشجویان با سطح پایینترجلوگیری بشه.
شما خودتو ناراحت نکن.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۵۲ ب٫ظ

دانشگاه سطح یک حتی روزانه سطح ۲ و ۳ را هم نمی پذیرد ولی دوره نوبت دوم و پردیس خود را می پذیرد

محمد ایمان
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

اینطور نست
امسال دانشگاه تهران دانشجوی بدون آزمون از دانشگاه لرستان برداشت

سینا
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۵۲ ق٫ظ

دوست من دانشگاه سطح ۳ روزانه قبول نشد اما پردیس دانشگاه تهران قبول شد
بنظرم پردیس گذاشتن برا تامین یه سری از مخارج دانشجویان روزانه

eng
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

با سلام…..به این عبارت دقت نمایید:

“دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، علمی – کاربردی، غیرانتفاعی مجازی، دانشگاه‌های دولتی در دوره‌های نوبت دوم، الکترونیکی (مجازی)، نیمه‌حضوری، پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) و پژوهش محور مجاز به استفاده از آیین‌نامه‌های یادشده برای پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان نیستند.”

پس چرا دانشگاه ازاد دانشجو بعنوان چنین عنوانی جذب می کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیلی
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  eng

دانشگاه آزاد برای استعداد های درخشان آیین نامه ی مخصوص به خودش و داره که بعضی از ملاک ها و شاخص هاش فرق داره ، بعضی از شاخص هاش کمی آسون تر و بعضیش کمی سخت تره . اما متفاوت با این آیین نامه .

eng
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  نیلی

تا جاییکه میدانم دانشگاه ازاد تحت نظر وزارت علوم می باشد و بخشنامه های داخلی دانشگاهها منجمله دانشگاه ازاد یا پیام نور نباید ناقض ایین نامه و بخشنامه های وزارت علوم باشد….

98
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  eng

شما کلا با دانشگاه آزاد مشکل دارید!
اگه خوب و دقیق متن رو میخوندید متوجه میشدید که این سختگیری ها واسه روزانه هاست نه بقیه
وگرنه هر مدل دانشگاهی الزام داره که چند دانشجو به عنوان استعداد بپذیره

eng
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  98

فقط دانشگاه ازاد نیست پیام نور و پردیس و غیره هم هست….شما متن را بدقت بخوانید و با خودخواهی نظرات شتابزده ندهید….بنده کلا با طرح “استعداد به اصطلاح درخشان” مشکل دارم در تمامی دانشگاهها خصوصا دانشگاههای ازاد و پیام نور و غیرانتفاعی و پردیس و غیره

مجتبی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  eng

اگه مشکل دارید مشکل خودتون هست دلیل نمیشه به بقیه ربطش دهید!!

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  eng

بر اساس این بخشنامه دانشگاه آزاد نباید دانشجوی استعداد درخشان جذب کند و با دستورالعملهای دانشگاه آزطاد متناقض است.ولی یک تفاوت با بخشنامه قبلی این است که داوطلبان سایر دانشگاهها و سایر دوره های دانشگاههای دولتی نیز می توانند در پذیرش استعداد درخشان در دوره روزانه شرکت کنند اما اینکه کدام دوره ها وکدام دانشگاهها مورد قبول دانشگاه پذیرنده باشد به عهده دانشگاه پذیرنده است.قبلا دوره های غیرانتفاعی-پیام نور-ازاد-و همه دوره های دانشگاه دولتی بجز نوبت دوم نمی توانستند در ازمون استعداد درخشان شرکت کنند.

محمد ایمان
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

این آیین نامه عادلانه تر است

ضمنا دانشگاه آزاد هم آیین نامه خاص با شرایط خودش رو داره

مینا
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  eng

به نکته خوبی اشاره کردید …

آذر
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

سلام
الان این یعنی چی که تا ۲۲ تیر باید اعلام کنند اسامی قبولی رو به سنجش؟؟؟
من به شخصه برای اصفهان، علامه، فردوسی، اهواز، هرمزگان، اردبیل درخواست دادم و تا به حال هیچ کدوم اعلام نکردند اسامی دعوت به مصاحبه رو
اهواز که گفت بعدا اعلام میکنیم. اردبیل هم که تا ۳۱ خرداد تمدید ثبت نام کرده…. بعدشم گفت حداقل یک ماه بعد از پایان ثبت نام مصاحبه میگذاریم (من تماس گرفتم مسئول استعداد درخشان اردبیل اینجوری گفت)…

الان چه جوری تا ۲۲ تیر اعلام میکنن؟؟؟؟

هیچ کس از این دانشگاههها دعوت نشده برای مصاحبه بدون آزمون؟

مهندسی پزشکی بیومتریال
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

تا ۲۲ تیر اعلام نمیکنن. از ۲۲ تیر تا ۱۶ شهریور فرصت دارن که اسامی رو بدن سنجش

مهندس
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

فردوسی چطور؟ پیگیری نکردین کی اعلام میکنن

پونه
خرداد ۲۱, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

منم برا اردبیل درخواست دادم.
پارسال ۷مرداد مصاحبه بدون آزمون بود.
پذیرش هم داشتن…
قطعا خودشون تعامل می کنن. سنجش امسال هیچیش سرجاش نبوده این تاریخی ام که اعلام کرده مثل بالا پایین کردن ترازها برا بچه هایی که آزمون دادن
زیاد جدی نگیر