موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

واکنش وزیر علوم به رانتی عمل کردن دانشگاه تهران در پذیرش دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم گفت: رانتی عمل کردن دانشگاه تهران در پذیرش دانشجویان دکتری هیچ گاه اتفاق نمی‌افتد.

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرگزاری میزان، در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه تهران در پذیرش دانشجویان دکتری رانتی عمل می کند؟ گفت: رانتی عمل کردن دانشگاه تهران در پذیرش دانشجویان دکتری هیچگاه اتفاق نمی‌افتد.

وی در ادامه گفت: دانشجویان دکتری را سازمان سنجش بر اساس نمرات آزمون معرفی می‌کند و از بین آن‌ها تمام دانشگاه‌های کشور اختیرا دارند بر اساس مصاحبه تعدادی را انتخاب کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: اینکه تعدادی از داوطلبان که در دانشگاه مد نظر خود پذیرش نمی‌شوند شروع به جوسازی علیه برخی دانشگاه‌ها کنند و ادعای اعمال نظر دانشگاه‌ها را مطرح کنند رسم و عادت خوبی نیست.

غلامی در ادامه بیان داشت: دانشگاه‌های کشور مراکز علمی هستند و بعید است یک عضو هیات علمی خارج از شاخص‌های علمی دانشجویی را جذب کند که قرار است ۵ سال با آن‌ها کار کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: از طرف دیگر حیثیت علمی استاد به کاری که آن دانشجو انجام می‌دهد وابسته است پس حتما تلاش می‌کنند بهترین دانشجو علمی را انتخاب کنند.

غلامی افزود: اینکه برخی جو سازی کنند اصلا کار درستی نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

127 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گلنار
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ب٫ظ

دوستان در مورد تراز مثلا ۵۰۰ که گفتم بهتون یکی از بهترین دانشگاههای کشور در سخترین رشته پذیرفته شده که حرفم عین واقعیت بود من توضیحات دادم و اشاره کردم اما شما ها خیلی راحت میتونید برید سازمان سنجش و جویا بشید و بررسی کنید به حرف من اکتفا نکنید بی عدالتی این هست که فردی با تراز مثلا مثلا ها ۵۰۰من تراز دقیق رو نگفتم برید در بیارید خودتون چند بوده تا روز مصاحبه حتی مقاله نداشته باشه نه مدرک زبان و حتی دروس تخصصی هم افتاده باشه در بهترین دانشگاه کشورروزانه پذیرفته بشه اما کسی با تراز نزدیک ۵۰۰۰ با رزومه عالی پذیرش نشه به حرف من استناد نکید برید خودتون بررسی کنید سازمان سنجش هست قانون هم هست

گلنار
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ب٫ظ

دوستان در مورد تراز مثلا ۵۰۰ که گفتم بهتون یکی از بهترین دانشگاههای کشور در سخترین رشته پذیرفته شده که حرفم عین واقعیت بود من توضیحات دادم و اشاره کردم اما phdتست صلاح ندید و کامنتم حذف کرد اما شما ها خیلی راحت میتونید برید سازمان سنجش و جویا بشید و بررسی کنید به حرف من اکتفا نکنید بی عدالتی این هست که فردی با تراز مثلا مثلا ها ۵۰۰من تراز دقیق رو نگفتم برید در بیارید خودتون چند بوده تا روز مصاحبه حتی مقاله نداشته باشه نه مدرک زبان و حتی دروس تخصصی هم افتاده باشه در بهترین دانشگاه ایران روزانه پذیرفته بشه اما کسی با تراز نزدیک ۵۰۰۰ با رزومه عالی پذیرش نشه به حرف من استناد نکید برید خودتون بررسی کنید سازمان سنجش هست قانون هم هست

گلنار
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱:۱۴ ق٫ظ

در صفحه ۵شیوه نامه پذیرش دکتری سال ۹۸ بند ۱۰بطور شفاف بیان شده دانشگاهها اجازه تعیین حد نصاب در مرحله دوم مصاحبه ندارند در د فترچه انتخاب رشته پذیرش دکتری سال ۹۸نوشته شده پذیرش دکتری براساس سنجش۵۰_۵۰آزمون و مصاحبه انجام خواهد گرفت
جناب آقای محسن لطف کردند کل مستندات رو در یکی از کامنتهای خودشون گذاشته اند
من به سازمان سنجش بازرسی وزارت علوم و بازرسی کل کشور تقاضای بررسئ دادم تا به حقم برسم

سونیا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

من نمیفهمم چرا داوطلبان اصرار دارن کسی که رتبه ش خوب شده استحقاق ورود به مقطع دکتری داره؟!!
مگر نه اینکه در دفترچه سازمان سنجش صراحتا اعلام شده که ۵۰ درصد مربوط به مصاحبه است!
دوستانی که قبول نشدن لطفاً انصاف داشته باشید. مطمئنم اگه شما الان قبول شده بودید حتی سری به سایت پی اچ دی تست نمیزدید
چه برسه به اینکه به نحوه گزینش اعتراض کنید!!!

لطف الله بهرو
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

غالباً
دوستانی که اصرار دارند
اعتراض‌شون به این است که چرا به‌رغم داشتنِ رتبه و “رزومه بهتر”
(حداقل) نسبت به دعوت‌شدگانِ دیگر/قبول‌شدگان
پذیرفته نشده‌اند… (براساسِ مراودات و مشاهداتِ عینی در روز مصاحبه…).
***
(شما از کجا به این نتیجه رسیدید که رزومه‌ی خوب ندارند؟!…)
(?!؟)

عدالت عدالت عدالت
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ق٫ظ

شفاف نمرات همه و مدارکشون رو بزارید، اگه راست میگید

م
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ق٫ظ

با سلام۰
آقای وزیر این اعتراضات حرف دل تعداد زیادی از بهترین جوان های مملکت است که حداقل یک سال به امید قبول شدن وسر افرازی مملکت وقت و انرژی خود را تلف کرده و در نهایت با مصاحبه ای به این روش از تحصیل علم منصرف می شوند.
به نظر اکثریت داوطلبان نمره حد نصاب دانشگاه ها در جهت ضایع کردن حق آن هایی است ، که رتبه عالی دارند.
این داوطلبان معترض هم همگی از قشر تحصیل کرده ، واقع بین ، و دوری کردن از هرنوع حاشیه وفقط دنبال حقمی باشند.

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

کدوم جو سازی؟
لطفا خود سازمان سنجش رزمه داوطلبان را برسی کنه تا بفهمن چقدر حق و ناحق شده.
مگه آیه نازل شده که دانشگاه دانشجوا خودشا بگیره یا آنایی که سفارش شده اند؟؟
من ۵ساله الان با بهترین رتبها و قویترین رزومه و بارعلمی خوب دارن ردم میکنن.
حتی سوادمم از خود مصاحبه کنندها هم بیشتره.

الف
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان کسی اطلاع داره شهریه دانشگاه آزاد در رشته های انسانی چقدر ه ممنون

نفیس
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۵۶ ب٫ظ

این که گذشت حداقل تکمیل ظرفیت بزارید

سیبرنتیک
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نفیس

دقیقا موافقم

Jafari
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۵:۱۳ ب٫ظ

وزیر محترم علوم شما چرا به قانون دیوان عدالت اداری تمکین نمی کنید مگر قانون این نیست که نمره حد نصاب رو نباید دانشگاه ها اعمال میکردند پس چرا امسال اعمال کردند! هم در دانشگاه سراسری و هم آزاد!

سیبرنتیک
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Jafari

واقعا چرا؟

احسان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۵۰ ب٫ظ

من که حد نصاب بهشتی رو آوردم و قبول شدم اما تهران با همون رزومه و همون مصاحبه(وچه بسا مصاحبه ای قوی تر) به من داد ۱۷!!!!!

وحید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۵۹ ق٫ظ

سلام خسته نباشید
بنده داوطلب کنکور دکتری بودم و برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدم در مصاحبه با اینکه رزومه خوبی داشتم سه تا مقاله علمی پژوهشی و‌ISI و هفت کنفرانس داخلی و شش تا ثبت اختراع و مدارک دیگر اصلا مدارک منو بررسی نکردن و زیر حد نصاب دادن چون مسافتم دور بود یعنی حتی اگه رتبه یک کنکور هم بودم بازم مردود میشدم اونم تو دانشگاهی که کلا ۲۰ نفر برای مصاحبه اومده بودن و ۶ نفر ظرفیت پذیرش داشت؟ ایا این انصافه که فقط بخاطر نظر شخصی افراد مردود بشم بنده یی که ۷ سال منتظر این لحظات بوده با کلی قرض کردن روانه مصاحبه شده بودم؟؟!؟؟
چطور میتونم پیغاممو به سازمان سنجش برسونم

احمد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام دوست عزیز، شما در سیستم پاسخگوی سنجش انتقادت بده، هم مثل ما در دیوان عدالت اداری به خاطر اعمال حد نصاب شکایت کن

سیبرنتیک
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

به صورت حضوری به دیوان اعتراض کردین یا الکترونیکیه؟

وا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

سال پیش بدون هیچ مقاله و بدون مدرک زبان یه دانشگاه بهم نمره ۱۹ داد امسال همون دانشگاه با مقاله isi و چهار همایشی نمره زبان باز ۱۹ داد. سیستمشون چجوریه ماهم بدونیم .من قبولشدم ولی انصاف در همه دانشگاهااعمال نمیشه .مثلا معتقدم رتبه ها برتر در هر شرایطی باید قبول شن . واقعا گناه دارن اهشون نمیترسن اساتید یعنی حال رتبه برترو ک قبول نشده درک نشدنیه بخدا

بارانا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۴۵ ب٫ظ

بله حالا اعتراض به زحمات برباد رفته امثال من بدبخت. شد جو سازی..

nori
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۰۵ ق٫ظ

همه جا عین بی عدالتی و رانتی بودنه. پارسال رفتم مصاحبه نمره ۳۳ دادن، امسال همون دانشگاه که اتفاقا دانشگاه خودم بوده نمره ۱۱! دادن چون رتبە تک رقمی داشتم و با نمرە ی بالای ۱۵قبول میشدم. الان مجبورم دانشگاهی برم که هم دورتره و ….

مرضیه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  nori

دقیقا دانشگاه منم همین کار رو کردن

یه جا مونده
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  nori

دانشگاه قم دانشکده الهیات فقط مرد میگیرن امسال که زن گرفتن برای اینکه متهم نشن یکی از اعضای هیئت علمی این رو به من گفت

علیرضا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

با رتبه ی یک و رزومه خوب، حد نصاب مصاحبه را نیاورده ام و عملا از دور رقابت کنار گذاشته شده ام !!! … دانشگاه تهران با گردن کلفتی به رای دیوان عدالت هم تمکین نمی‌کند، از این رسوا تر دیگه مگه ممکنه ؟!!!

دیبا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

سلام من بعنوان یه دانشجوی دکتری روزانه دانشگاه تهران صراحتا اعلام میکنم که هیچ رانتی در پذیرش اعمال نشده و واقعا منصفانه پذیرش میکنن

امیر حسن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  دیبا

شما خودت رتبه ات چند بوده که اینقدر خاطرجمع حرف میزنی

مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  دیبا

با قاطعیت نگید که اصلا نبوده نباید سیاه و سفید به موضوع نگاه کرد

یه جا مونده
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  دیبا

میشه بگید ملاک شما در عدم رانت چیه؟! وقتی رتبه ۷ با رزومه خوب رو نگیرند بعد رتبه ۴۸ رو بگیرند این یعنی چی؟!

جمال
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  یه جا مونده

یعنی عین عدالت
دلشون خواسته …تشخیص دادن که رتبه ۴۸ باسوادتر وکاربلدتر از حتی رتبه ۱ هستش

شیدا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  یه جا مونده

همه چیز رنبع نیس دوست عزیز. دکترا باید بدونی چی میخای و دنیال چی هسی. اینا وقتی بفهمن خودتم نمدونی میندازنت

.......
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دیبا

من بعنوان قبولی امسال میگم همیشه رانت بوده و خواهد بود
من دانشگاه سطح یک قبول شدم اما سطح سه زیر حد نصاب دادن که دانشجوهای خودشون با رتبه های نجومی قبول بشن

محمدرضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  دیبا

احسنت هیچ دانشگاهی به اندازه دانشگاه تهران قانونمند نیست هم برخوردشون با دانشجو خوبه هم منصفانه نمره میدن
بدترین دانشگاه ، دانشگاه ارومیه هست تا ببینن فارسی حرف میزنی مسخرت میکنن

احسان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  دیبا

واقعاااااااا؟؟؟؟!!!(با لحن خانم شیرزاد ساختمان پزشکان بخون )

مدیریت آموزشی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۵۸ ب٫ظ

سلام ،
واقعا جای تاسف داره که رای دیوان هم در این خصوص اجرا نشد که امتیازبندی دانشگاه تهران خلاف هستش و باطله،

ابطال مصوبه حدنصاب نمره مصاحبه دکتری دانشگاه تهران از سوی دیوان عدالت اداری

با شکایت یکی از داوطلبان آزمون دکتری، دستورالعمل کسب حداقل ۵۰ نمره از مصاحبه دانشگاه تهران توسط دیوان عدالت اداری باطل شد. این مصوبه عطف به ماسبق شده و دیگر ردشدگان مصاحبه این دانشگاه هم امکان پیگیری وضعیت خود را خواهند داشت.

https://phdtest.ir/1397/10/%D8%AD%D8%AF%D9%86%D8%B5%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-98-99/

...
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۱۹ ب٫ظ

جناب آقای وزیر
با سلام و احترام ، با عنایت به اینکه با وجود حد نصاب عملا آزمون کتبی هیچگونه ارزشی ندارد خواهشمند است دستور فرمایید صفر تا صد جذب دانشجو را به عهده دانشگاهها بگذارید هرچند همینک نیز حرف اول و آخر را دانشگاه میزند فقط اینجا ظاهرا عدالت را با آرمون کتبی به نمایش میگذاریم.
راهکار دیگر اینست که دانشگاهها را دسته بندی کنید مثلا گروه یک گروه دو و …. و یک گروه هم آزاد به نظر دانشگاه آزاد تا حدی عادلانه تر مصاحبه برگزار میکنه پیام نور باهم شبانه با هم پردیس باهم دانشگاههای درجه یک هم باهم بیطرفانه به داوطلبین نمره بدن.

مینا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ب٫ظ

جناب اقای وزیر
چطور ممکن است دانشگاه تهران امسال در چندین رشته متفاوت اصلاً هیج داوطلبی را پذیرش نکرده است؟؟!!!
اگر قرار بر عدم جذب دانشجو بوده پس چرا اصلاً دانشگاه تهران در دفترچه ثبت نام ظرفیت اعلام کرده بوده؟
بهانه ضعیف بودن داوطلبان اصلاً توجیه مناسبی نیست چون در چندین رشته متفاوت این اتفاق افتاده و حداقل در رشته گرایش خودم داوطلب هایی با رزومه های فوق العاده قوی را در روز مصاحبه دانشگاه تهران دیدم!!!!

حیرون
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

رشته ما رو فقط دانشگاه تهران داره و یک شهرستان. چهار ساله به هیچکس بالای حد نصاب نمیدن که نگیرن در حالی که در خفا به داوطلبای بیچاره که شاگردای خودشون هم بودن امید واهی میدن که بیاین شرکت کنید حتمن میگیرمتون! دلیل همچین کاری رو درک نمی کنم!! خب اعلام ظرفیت نکنید! هیچ ربطی هم به رزومه و کتبی و زبان نداره! حیرون ماندم.

علی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۸:۲۶ ب٫ظ

میگم این وزیره چرا قیافش این جوریه ؟ شوکه شده ؟ خخخخخخخخخخخخخخخ

صادق
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ب٫ظ

میگم من یجا رفته بودم مصاحبه حالا تو کارنامه نهایم زده غایب چقد کشکی هستن. باید کجا اعتراض کنم من لطفا راهنمایی کنید؟؟؟

مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

وارد قسمت سیستم پاسخگویی سازمان سنجش بشوید و در قسمت آزمون دکتری از قسمت درخواست عمومی توضیحات را بنویسید و از کارشناس بخواهید بررسی نماید اما باید اعتراض به نتیج رو هم فعال کنید .

مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

نتایج*

رویا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۶:۵۴ ب٫ظ

با سلام. مگر نه اینگه برای پذیرش دکترا از طریق استعداد درخشان باید دانشگاه دو برابر نیاز دعوت به مصاحبه می کرد پس چرا به عنوان مثال ۶ نفر در لیست دعوت شده ها هستند ولی روز مصاحبه ۷ نفر در محل حاضر می شن و اتفاقا نفر هفتم جز پذیرفته شدگان می شه. اگر ایشون‌ مدارک شون کامل بود چرا اسم شون تو لیست اولیه نبوده؟

مرضیه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

دانشگاه ما که عملا به ما می گفت استعداد درخشان نیاید نمی گیریم ، یعنی علنا قانون این دانشگاه واس ماس رو اجرا کردن

رویا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۶:۴۶ ب٫ظ

با سلام . مگر نه اینکه برای پذیرش دکترا از طریق استعداد درخشان باید دانشگاه دو برابر نیاز دعوت به مصاحبه می کرد پس چرا به عنوان مثال ۶ نفر دعوت به مصاحبه شده اند ولی زمان مصاحبه ۷ نفر برای مصاحبه حاضر می شوند نفر هفتمی که بعد در لیست پذیرفته شده قرار گرفته؟ اگر مدارک ایشان درست و کامل بود چرا اسم شون توی لیست دعوت شده ها نبوده؟

مرضیه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۶:۴۵ ب٫ظ

بچه ها اینجا اعتراض کنید https://my.farsnews.com/c/11228

حسین
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۴۸ ب٫ظ

جناب آقای وزیر، وقتی هنگام انتخاب رشته در دفترچه راهنما موضوع حد نصاب موسسه در قسمت نحوه گزینش ذکر نمی‌شود و جالب اینکه حتی در شیوه نامه اجرایی که ابلاغ شده به دانشگاه تذکر دادید که بنابر رای دیوان عدالت اداری این نمره حذف شده است و در نهایت در کارنامه چنین موضوعی اتفاق افتاده است،این چی هست!!!
از تمام افرادی که این کامنت بنده رو خوندن خواهش میکنم که به دیوان عدالت اداری بریم و شکایت، البته من خودم میرم شکایت نه بخاطر عدم قبولی اونم با رتبه بالا(۲۵) بلکه بابت هزینه هایی که انجام دادم،هر دانشگاه پول میگرفت!!!دلیل ادعا این هست،سازمان سنجش در دفترچه راهنما انتخاب رشته چنین موضوعی را عنوان نکرده و بنده و امثال ما با آگاهی از این موضوع که چنین بندی نیست انتخاب رشته کردیم!!
دنبال پولتون باشید.

آذر
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ

من با رتبه ۷ ، ۱۲ مقاله ISI و ISC ، ۱۵ خلاصه مقاله و سابقه تدریس به مصاحبه رشته ویروس شناسی دامپزشکی تهران رفتم، نمره مصاحبه من رو ۰ دادن! من که به خدا واگذارشون می کنم!

تنوری
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

همین فقط؟ یعنی قرار نیست شکایت کنی. از پا ننشین تا موقعی که حداقل به دردسرشون بندازی. راحت میتونی

آذر
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  تنوری

همین تصمیم رو هم دارم!

آرمان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

جوابتونو دکتر غلامی دادن دیگه

اینکه تعدادی از داوطلبان که در دانشگاه مد نظر خود پذیرش نمی‌شوند شروع به جوسازی علیه برخی دانشگاه‌ها کنند و ادعای اعمال نظر دانشگاه‌ها را مطرح کنند رسم و عادت خوبی نیست.

یه دوست
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

به نظرم با این رزومه اصلا توجیه نداره برید وزارت علوم -برید وزارت بهداشت امتحان بدید به راحتی قبولید یا اپلای کنید – دانشگاه تهران و شهید بهشتی به نظر من در حال حاضر ضعیف ترین هیءت علمی رو دارن تجربه شخصی من از این دانشگاه بوده البته در رشته های زیست شناسی و دامپزشکی – در صورتی که دانشگاه هایی مانند تربیت مدرس و شیراز و فردوسی و شریف و امیر کبیر سیاست خیلی بهتری در جذب دانشجویان برتر دارند

دانشجوی دکتری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  یه دوست

کاملا درست می فرمایید من ارشد دانشگاه تهران بودم الان سال دوم دکتری دانشگاه مدرس هستم ،مدرس بسیار جو بهتر و علمی تری داره و از تهران قوی تره ،خدا رو سکر من راضیم استادای خیلی با اخلاق و باسوادی دارم

دکتری99
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

چرا اپلای نمیکنید راحت تر قبول میشید

علی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

دانشکده دامپزشکی همینجوریه

شهرام صفری
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۳۸ ب٫ظ

تو اکثر کارنامه ها،داوطلبین نتونستن حدنصاب موسسه واسه مصاحبه را کسب کنند.به نظرم مثل سابق بدن ۱۰۰درصد دست دانشگاهها وخودشون وما روشش ماه علاف نکنند.هزینه میلیاردی برگزاری آزمون کتبی سازمان سنجش بیهوده است.البته روی صحبت من بااساتید ومسئولین نیمه محترم دانشگاههاست.سازمان سنجش فقط مجری قانون هست وکارش علمی ومنصفانه ودرست.

شهرام صفری
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ

سلام.به نظرم این حدنصاب دانشگاهها برای موسسه،عملا بی ارزش کردن آزمون کتبی هست.جه معنی داره داوطلبی بارتبه۱۵پردیس هم قبول نشه؟؟پس این ۵۰درصد آزمون کتبی چه ارزشی داره وبعنی چی؟رانتی عمل کردن یعنی همین.مش غلام.یه مفهوم رانت علمی اینه که به رتبه۴توجلسه توهین بشه وگریان اتاق را ترک کنه(یه خانمی را باچشمهای خودم تو این حالت دیدم)بعدبیان رتبه۹۹را که دانشجوی خودشونه پذیرش کنند.کلا این حدنصاب موسسه واسه مصاحبه غیر قانونی وغیرقابل قبول وغیرمنطقیه.از دوستان میخام دسته جمعی به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم.

عرفان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۲۶ ب٫ظ

اقای وزیر بنده مصاحبه بهشتی رفتم اولین سوال این بود ارشد کجا بودی گفتم اصفهان یکی از استادا خندید و گفت من سوالی ندارم بعدش دوتا سوال ابکی پرسیدن
حالا این پنج دقیقه مصاحبه چی داره که اونا تشخیص بدن من سواد دارم با نه

جمال
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

خداروشکرکن تحویلت گرفتن
دانشگاه تبریز و ارومیه تا بفهمن فارسی ، اخلاقشون عوض میشه وشروع میکنن به سنگ اندازی
تو دانشگاهاشون فقط همشهری های خودشونن
اونوقت توقع دارن تو تهران هم درس بخونن

شفاف سازی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۳ ب٫ظ

راه حل اینه که جلسه مصاحبه آنلاین فیلم برداری بشه و همه بتونن ببینن و قابل استناد باشه.

مهربون
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  شفاف سازی

بهترین پیشنهاد

مهربون
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  شفاف سازی

بهترین پیشنهاد دادین

مهدی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۰۵ ب٫ظ

پس کی کارنامه آزاد میاد؟ از کجا؟

ضد رانتی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۵۹ ب٫ظ

درود بر خبرنگاری که در سوال، این واژه کلیدی (رانتی) را انتخاب کرد.

سازینا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۲۴ ب٫ظ

عنوان درخواست :عمومی | دکتری – زمان انتشار کارنامه نهایی
متن درخواست :با سلام و خسته نباشید زمان انتشار کارنامه نهایی مشخص شده است؟ اگر امروز هست چه ساعتی میاد؟ با تشکر از زحمات شما
تاریخ ارسال پاسخ :١٣٩٨/٠۶/١١-۱۶:١٧پاسخ :با سلام
تا پایان وقت اداری امروز کارنامه نهایی بر روی سایت سازمان اعلام می گردد ولی وجدانا دیگه پیام ندید خسته شدیم دیگه، اینجا نه چای هست نه سیگار اونوقت شما دم به دم سوال میفرستید
با سپاس

M
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سازینا

جدی این جواب رو دادن؟

هیچکس
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۲۱ ب٫ظ

شما آمار قبولیای هردانشگاه بگیرید ببینید چند درصد قبول شده های امسال دانشجوی خود همون دانشگاه بودند،اگر قرار انتخاب اساتید اینگونه باشه لطفا تکلیف سایر افراد را مشخص کنن، ماکه اعصاب،وقت،انرژی و پولی را که با بدبختی ب دست آوردیم اضافه نداریم که به جیب دانشگاه ها بریزیم

مهدی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  هیچکس

دقیقا

مرضیه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  هیچکس

من که دانشگاه خودم یه جور نمره داده یه وقت نیارم ،شیطونا معلوم نیست کی رو زیر سر داشتن

علیرضا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۱۸ ب٫ظ

دوستان سلام
بنده شش بار پیاپی با رتبه های زیر ۳۰ قبول شدم و با احتساب تکمیل ظرفیتها حدود ۹ بار برای مصاحبه در دانشگاههای مختلف رفتم، هرچند امسال قبول شدم اما اونقدر بی عدالتی دیدم که حرف وزیر یک دروغ بزرگه.
آقای وزیر اگر فقط دوره های قبل مرحله تکمیل ظرفیت رو بررسی کنند که دانشگاهها طراز نمره را به شدت پایین آوردند که بتوانند اعضای هیئت علمی خودشان یا دانشگاههای دیگر را جذب کنند این حرف را نمیزدند.

هیچکس
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۱۸ ب٫ظ

در عجبم از کسانی که قبول شدند و دراین صفحه سوهان به روح دیگران میکشن

فیلسوف
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۱۲ ب٫ظ

اقای وزیر

#رای_دیوان_ عدالت
در خصوص حد نصاب چی شد؟!

سارا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فیلسوف

دقیقا برا پردیسم حدنصاب ۲۰ زده

مرضیه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۱۰ ب٫ظ

من خودم رو نمیگم ولی ترچطور یک رتبه تک رقمی با پنج تا علمی پژوهشی و معدل الف رد میشه ولی رتبه ی ۴۸ با ارشد دانشگاه سطح پایینتر و رزومه ی پاییین تر قبول می شه چطور

امید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۵۷ ب٫ظ

وزیر محترم علوم؛
همون طور که قانون سنجش و دانش مصوبه مجلس در #ناقانون حد نصاب دانشگاه ،زیر پا له میشه، به همون دلیل رانت دانشگاه ها حتمیه.
مگه ممکنه با این اوضاع عدالت حتی نصفه و نیمه اجرا بشه!؟
تو دیگه چرا؟

محمودی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۳۹ ب٫ظ

سلام با چشم هام دیدم که چقدر از دانشجوهای خودشون حمایت میکنن

آرام کنار شومینه در هوایی وحشتناک سرد و ابری
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۳۷ ب٫ظ

یه توصیه دارم برای عزیزانی که امسال مردود شدند البته قبلش یه کم از خودم بگم من امسال در اولویت اولی که انتخاب کرده بودم پذیرفته شدم اما ۴ سال همیشه با کلمه مردود مواجه میشدم یعنی ۴ سال با اینکه رتبه ام خوب می شد و از دید خودم مصاحبه هم خوب بود ولی باز هم در کمال ناباوری مردود می شدم حتی یک بار با اینکه مسیر طولانی رو طی کردم تا به مصاحبه رسیدم برام غیبت رد کرده بودند و همیشه فکر میکردم چون پارتی ندارم اینطور میشه ولی به فضل خدا امسال دوباره در کنکور شرکت کردم و در دانشگاه شیراز پذیرفته شدم تنها توصیه ام اینه که فاز منفی برندارید دوباره تلاش کنید پارتی کشکه همه اش دست خداست و تلاش شمای عزیز

سارا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۴۸ ب٫ظ

پاسخ شما منطقی
ولی وقتی ما خودمون به آشکارا تخلف دیدیم می تونیم بگیم انشالله بزه!!!؟؟
اینکه استاد تو مصاحبه بگه اگه با من کار نکنی نمی گیرمت این تخلف نیست!؟

آرام کنار شومینه در هوایی وحشتناک سرد و ابری
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

من در مقام رد یا اثبات پارتی بازی و رانت نیستم سخن من اینه که این دست افکار مانع تلاش نشود همین و بس

فیلسوف
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۵۹ ب٫ظ

دو تا از دانشگاه های تهران منو فقط به این خاطر رد کردن که اونها را اول نزده بودم

نمیدونم انتخاب ها و اولویت های ما چه ربطی به دانشگاهها و اساتید داره
اگه بشون بگیم، رد میشیم، اگه نگیم، بازم رد میشیم

دانش
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۰۷ ب٫ظ

با تشکر از شما دانشجوی دکتری،بسیار اشتباه استدلال فرمودی و آرزومندم روزی برسه که تو این کشور هرکسی به فکر توصیه فرمودن دیگری نباشد.آمین

آرام کنار شومینه در هوایی وحشتناک سرد و ابری
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

خب شما فاز منفی بردار تلاش هم نکن خوش باشی

سارا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۸ ب٫ظ

من اولین بارم بود مصاحبه ها رو میرفتم. ولی کاملا از برخورداشون مشخص بود چه خبره.دانشگاه ازاد خیلی اصولی و با بازرس بود و سوالات تخصصی میپرسیدن.سراسری ها اطلاعات چرت و پرت.حیفه یک ماهی ک برا مصاحبه خوندم

...
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۵۴ ب٫ظ

واقعا شما میخوای دانشجوی دکترا بشی با این تحلیل؟؟؟ رفتی تحقیق کردی دیدی پارتی به قول شما کشکه یا همینجوری یک چیزی میگی برای خودت؟ چون شما قبول شدی دیگه همه چیز گل و بلبل شد؟

آرام کنار شومینه در هوایی وحشتناک سرد و ابری
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

آروم باش
منظورم این نیست که پارتی بازی نمیشه منظورم اینه که تلاش از همه چیز مهم تره و این گونه صحبت ها نباید ادم رو از تلاش باز دارد و ناامید کند. استعداد تحصیلی چند زدی؟

فیلسوف
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۲۶ ب٫ظ

یه سوال

اگر کسی نتونه در تاریخ مورد نظر دانشگاه (مثلا ۱۶ شهریور) ثبت نام کنه، بعدا ثبت نام میشه یا کلا قبولی منتفی میشه؟! مثلا ۲۸ شهریور یا ۱۵ مهر (تا اون موقع ممکنه چند جلسه از کلاسها برگزار شده باشه)

...
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فیلسوف

۱۵ مهر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برادر هفته ۲۳ شهریور تقریبا انتخاب واحد تمام دانشگاهها شروع میشه اون وقت میخوای ۱۵ مهر بری ثبت نام؟؟؟؟؟ کارشناسی دانشگاه ازادم اینجوری نیست دیگه

آبی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

اتفاقا دانشگاه ازاد شما رو رزرو نگه میداره به مدت یکسال

ویکتاریون
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  فیلسوف

ببین اگه مشکل قابل اثباتی داشته باشی و به دانشگاه اطلاع بدی خب باهات همکاری می کنن. دست کم تا قبل از حذف و اضافه می تونن کمک کنن.ولی اگه همینطوری نری نه دیگه.

بیطرف
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۰۵ ب٫ظ

به نظرم بی خودی متهم کردن اساتید و دانشگاهها روش مناسبی نیست. شاید بنده هم مثل شما دوستان قبلا فکر میکردم توصیه و رانت عامل قبولی در دکتری است ولی باور کنید اینطور نیست بنده سال قبل دکتری قبول شدم. امسال از استادم پرسیدم روال پذیرش شما چیه؟ یک فرمی به بنده نشون داد که بند بند امتیازاتش بصورت تفکیک شده مشخصه از دانشگاه محل تحصیل گرفته تا معدل و نمره زبان و مقاله ژورنال و مقاله کنفرانس چاپ کتاب و ترجمه و اختراع و…. خیلی هم بندهای زیادی داره. میگفت برای هر دانشجو یدونه از این فرمها پر میشه و چه قبول بشه چه نه این فرم بایگانی میشه تو دانشگاه. مثلا همین امسال استاد من با این که ظرفیت یکنفر رو داشت ولی به دلیل سطح پایین دانشجوها هیچکسی رو نگرفت. واقعا هم دانشجوهایی که اومده بودن خیلی ضعیف بودن مثلا یکی از دانشجوها ۴ تا مقاله ژورنال داشت که تو هر کدوم اسم ۷ نفر بود اسم اینم بود. ژورنالهای خوبی هم بودن همگی کیو۱ یا کیو۲٫ ولی ایشون طبق گفته استاد یک خط مقاله خودشو نتونسته بود بخونه و مفهمومشو بگه یا مثلا استادم میگفت نمیدونست Corresponding author تو مقاله یعنی چی. در کل برای قبولی دکتری یکنفر یا باید رزومه آموزشی تاپی داشته باشه که سه عامل مهم داره یک دانشگاه لیسانس و ارشدش خوب باشه دو معدل بالا داشته باشه و سه پشت سرهم خونده باشه یا هم که باید رزومه پژوهشی خوب داشته باشه که یعنی روی یک موضوع پژوهشی مسلط باشه و… ادامه نظر»

بدون پارتی و بی کس
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  بیطرف

۳۰ نمره دست اساتید هست اونیکه تو دیدی ۲۰ نمره امتیاز اموزشی و پژوهشیه

سعید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۵۴ ب٫ظ

اون ۳۰ نمره هم آیتم داره. حداقل بنده دیدم دقیقا اینو. اینطورا هم نیست که رو هوا باشه

مهدی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دوست عزیز منم میدونم ایتم داره
یه سوال مطمئنی اون ایتم ها رو خداوکیلی نمره میدن یا از رو ….
……
…..
…..

لطف الله بهرو
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

درود بر شما

فیلسوف
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

میشه یک نمونه از ایتم ها را عنوان کنید؟!

بیطرف
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۳۷ ب٫ظ

درسته ۳۰ نمره دست خودشونه ولی من حرفم اینه که همه چیز ثبت و ضبط میشه. استاد نمیتونه به خاطر یک سفارش آبروی خودشو ریسک کنه. در ضمن اون ۳۰ نمره هم از روی پاسخ شما به سوالات اساتید داده میشه که برای اون هم گروه از قبل تعیین میکنه چه سوالاتی پرسیده بشه یا نشه

مدیریت آموزشی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  بیطرف

یعنی شما که دکتری پذیرش شدین قبل رفتن به مصاحبه اطلاع نداشتین فرم داره ؟؟؟؟!! یعنی فرم رو قبل مصاحبه ندیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
عجبا
همه میدونن فرم داره ، فقط قید نمره سلیقه ایه جناب دکتر آینده،

بیطرف
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

میدونستم فرم داره ولی فرم پر شده ندیده بودم. مطمئنا شما همین الانشم فرم پر شده ندیدی! بنده منظورم این بود که دیدم با چه دقتی به هر آیتم دانشجو نمره دادن. در ضمن معلومه که باید سلیقه استاد مد نظر باشه بالاخره قراره ۴ یا ۵ سال با دانشجو کار کنه.
کل حرف من این بود که ماها یاد گرفتیم تا قبول نمی شیم اساتید و دانشگاهها رو می بندیم به توپ و تئوری توطئه و رانت و .. هزار جور مشکل که تو جامعه هست رو میاریم وسط
البته قبول دارم که شرایط جامعه به قدری پیچیده است که عدم قبولی یک فشار عجیب به داوطلب وارد میکنه و ذهن همه رو میبره به سمت تخریب. من خودم هم یک سال پشت کنکور بودم و این شرایط رو درک کردم. پارسال تو مصاحبه یکی از دانشگاههای تهران به بنده هم توهین کردن. صد البته ممکنه تو بعضی دانشگاهها مسایل دیگه ای هم اتفاق بیفته
ولی در کل نباید با این حرفها فضا رو مسموم کرد. به اعتقاد بنده بیش از ۹۰ درصد اساتید ما آدمای سالم و منطقی هستن. انصاف نیست ایرادات سیستم رو به گردن یک استاد دانشگاهی انداخت که بعد یک عمر زحمت تو جامعه امروزی با درآمدی کمتر از یک بقال سر کوچه، پرچم علم و دانش رو بالا نگه داشته

سعید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۰ ب٫ظ

من در مورد دانشگاه تهران صحبت نمی کنم در مورد تمام دانشگاه ها صحبت می کنم
میدونم که انتخابها تماما سفارشی و از روی دو دو تا چهارتا کردن اساتید هست
کدام دانشجو در آینده رقیبشان نمی شود
کدام دانشجو سطح سوادش از آنها بیشتر است
کدام دانشجو موقعیت و جایگاه اجتماعی بهتری در حرفه و رشته دارد
اینها همه دلایل رد دانشجوس
متاسفانه همه دانشگاه ها هستند همچین اساتید ترسویی که از پیشرفت دیگران میترسن

جمال
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

آفرین دقیقا

ریحانه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

دقیقا پذیرش به همین صورت که فرمودین و پذیرش تو خیلی از دانشگاهها از روی دو تا چهاتا کردن اساتید البته روی صحبت ما تمام دانشگاه ها نیس هستن اساتیدی که وجدان کاری دارن

ریحانه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

من امسال در دانشگاه تهران روزانه پدیرفته شدم ولی رفتم مصاحبه دانشگاه ارشدم که دانشگاه سطح ۲ بود و بنده به دلیل به قول دوستمون دو دوتا چهارتا کردن اساتید که مهترین دلیلش اینکه احتمال میدادن در آینده رقیبشون باشم و سطح سوادشون قبول نداشتم با کمک استاد راهنمام نمره حد نصاب ندادن اگه غیر از این بود چطور دانشگاه تهران که من دانشجو اونجا نبودم و شناختی روی من نداشتن شایستگی علمی بنده تایید شد ولی در یه دانشگاه درپیت که اتفاقا دانشگاه خودم بود لنده رد شدم شاکر خدا هستم زحماتم بی نتیجه نموند

مدیریتی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۲۶ ب٫ظ

وقتی روز مصاحبه هیچکدوم از مستندات و نگاه نکنن حتی عنوان پایان نامت و نبینن و اعتنا نکنن فقط ازت ثبت اختراع بخوان و جشنواره، چطور ممکنه رانت نباشه؟

eng
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریتی

“ثبت اختراع و جشنواره” اصلا ربطی به دکترای تخصصی ندارد….چون یک فرد زیر دیپلم هم میتواند اختراع کند اما توان علمی در شاخه مربوطه نداشته باشد و همچنین توان کار پژوهشی در ان زمینه را هم ندارد…

مدیریتی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  eng

متاسفانه تو ۵ دقیقه مصاحبه من همین دو سوال مطرح شد و اینکه از کجا آمدی و گرایش کارشناسی و ارشدت چی بوده؟ حالا معیارشون چی بوده خدا عالم است

مهندس
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریتی

دقیقا صنعتی شاهرود هم همین کارو کرد با این تفاوت وقتی من حرف میزدم با گوشی شون بازی میکردن

sama
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

وقتی جو یه گروه، جو تحقیر دانشجوه پذیرفته شدن اونجا اشتباه محضه. گاش دانشجویی پیدا شه که دراین مواقع از اون جلسه انصراف بده، من باشم بعید نیست اینکارو بکنم. وامدار کسی هم نیستم. میگم دانشجو راه میکوبه میاد تا اینجا ک نتیجه تلاش چندساله شو ارایه بده، لذا حتی اگه شما هم منو بپذیرین من اینجا رو نمیپسندم.

امیر حسن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

دقیقا همینطوریه من در روز مصاحبه دانشگاه خوارزمی اساتید قیمت گوشت گوسفند ازمن می پرسیدم گفتم باید ازقصابی محله تون بپرسید

یک دوست
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  eng

اختراع تخصصی و غیر تخصصی هم داریم ک

eng
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  یک دوست

کلا هر اختراعی رو افراد زیر دیپلم میتونن انجام بدن…ضمنا تازه اگر بخوان بعنوان یک ایتم امتیاز براش درنظر بگیرن از کجا میخوان اثبات کنن اون اختراع رو خودش انجام داده؟

مرضیه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان به این لینک برید و حمایت کنید تا از وزیر علوم و نماینده مجلس سوال بشه

https://my.farsnews.com/c/11228

فیلسوف
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

حمایت شد

مجید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

حمایت شد

الهام
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

حمایت شد اما تازه ۹۹

فیلسوف
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۵۷ ب٫ظ

تو جریان این مصاحبه ها
هم کلی ضرر مالی کردم (هزینه ثبت نام ها+ هزینه راه+ هزینه هتل+ کرایه تاکسی و …)
هم کارمو از دست دادم
هم در جلسات مصاحبه توسط مصاحبه کنندگان تحقیر شدم و متاسفانه از خودم دفاع نکردم و فقط در خودم ریختم
و در اخر هیچ دانشگاهی پذیرفته نشدم (با رتبه خوبم و شرکت در مصاحبه ۱۱ دانشگاه)

فقط میتونم بگم برای خودم متاسفم

سعیده
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فیلسوف

تنها شما نبودین دوست عزیز، الان که فکر میکنم میگم ای کاش اون دانشگاه های مسخره رو نمی رفتم میترسیدم امسال قبول نشم که متاسفانه همینطور هم شد

سعید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعیده

شما دانشگاههایی رو دارید مسخرهدخطاب میکنید که در صورت قبولی، براتون آکسفورد بودن.

سیبرنتیک
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۵۴ ب٫ظ

کارنامه نهایی هم که هنوز منتشر نشده چرا؟

سجاد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیبرنتیک

عنوان درخواست :عمومی | دکتری – زمان انتشار کارنامه نهاییمتن درخواست :با سلام و خسته نباشید زمان انتشار کارنامه نهایی مشخص شده است؟ اگر امروز هست چه ساعتی میاد؟ با تشکر از زحمات شماتاریخ ارسال پاسخ :١٣٩٨/٠۶/١١-١٣:١٧پاسخ :با سلام
تا پایان وقت اداری امروز کارنامه نهایی بر روی سایت سازمان اعلام می گردد.
با سپاس

سیبرنتیک
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

سپاس

دانشجو
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۵۲ ب٫ظ

از عادت اومدم یه سری به سایت بزنم که این خبر باعث شد که باز بگم:
عجب!!
البته خداروشکر تو زبان فارسی ضرب‌المثل زیاد داریم برای پند و جواب دادن ولی احترام وزیر جایزست و سکوت واجب!!

زهرا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۷ ب٫ظ

متاسفانه به نظر می رسه دانشگاه تهران با زیر پا گذاشتن رای پارسال دیوان عدالت اداری امسال هم برای مرحله ی دوم مصاحبه حد نصاب تعیین کرده و بسیاری افراد با نمره ی ازمون بالا رو با اعمال سلیقه و بدون توجه به رزومه ی خوبشون با دادن نمره ی زیر حد نصاب در مصاحبه ی ده دقیقه ای تلاش های یکسالشون که نتیجش در نمره ی ازمون نمایان شده رو عملا از صحنه ی رقابت خارج کرده…حتی وزیر محترم علوم هم با قطعیت صحبت نمی کنند و می فرمایند بعید است رانتی عمل شده باشد!!!
چه شده است که یک دانشگاه به سادگی به ارای مرجع قضایی بی اعتنایی می کند و در برابر هیچ کس پاسخ گو نیست!!
قضیه ی بورسیه های قانونی را هنوز فراموش نکردیم…
دانشجویی که نه پارتی دارد و نه اهل روابط است و جز خدا پناهی ندارد باید پیش چه کسی دادخواهی کند؟
آه اگر عدالت سرودی می خواند…

بدون پارتی و بی کس
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

دقیقا دانشگاهها
دانشجوهای خودشون رو با نمره و رتبه ضعیف گرفتند ولی بقیه دانشجوها موندن اونایی که راه دور بودن و نتونستند برن شهرستان تا با استاد تبانی کنند

معترض به مصاحبه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۵۲ ب٫ظ

دقیقا منم شهرستان منطقه صفر مرزی بودم ، با رتبه ۱۳ مهندسی برق همشون رد شدم
این همه هزینه که کردم

..
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۲۹ ب٫ظ

منم دانشجوی دانشگاه تهران بودم با رتبه ۲..نمره پایین بم دادن..رد شدم

حمید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

نکته بد این ماجرا اینه که میگن تاثیر آزمون و مصاحبه هر کدام ۵۰ درصده، ولی در عمل رای دیوان رو هم ندید میگیرن و تاثیر مصاحبه میشه ۹۹ درصد!
نتیجه آزمون هم شده صرفا تعیین کننده افراد مصاحبه شونده، همین و بس….!

بدون پارتی و بی کس
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ب٫ظ

ما رتبه و رزومه دانشجویان قبول شده رو می دونیم بهتر هست با گفتن این حرف شما شریک جرمشون نشوید

حمید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ

احسنت
من با رتبه برتر تک رقمی با مدرک ارشد از دانشگاه سطح۱ مردود میشم اونوقت یه دوست عزیزی با رتبه ۲رقمی اون هم با گرایش ارشد متفاوت بدون اینکه ۱واحد هم از دروس تخصصی ما پاس کرده و دیدی نسبت به مبانی داشته باشه، صرفا به دلیل آشنایی با استاد، پذیرفته میشه، اونوقت ما جوسازی میکنیم جناب وزیر؟!

مرضیه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۳ ب٫ظ

واقعا که چه پاسخ مستند و مستدلی ، ما شروع به جوسازی نمی کنیم ما قدرت نداریم