موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تنظیم لایحه اصلاح سهمیه‌های کنکور در وزارت علوم

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم گفت: در حال تنظیم لایحه اصلاح سهمیه‌های کنکور هستیم که پس از تنظیم به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال پیگیری مطالبات داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با عنوان «اعتراض به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور کارشناسی ارشد سال 98»، وزیر علوم در زمینه اعتراض به سهمیه‌ها گفت: سهمیه ایثارگران مصوبه قانونی مجلس را دارد و برای هر تغییری در این سهمیه‌ها نیز مجلس باید وارد شود.

غلامی افزود: البته ما نیز سال گذشته یک لایحه برای تغییر بعضی از این شرایط به مجلس ارائه دادیم که برای بررسی رأی نیاورد، امسال هم برنامه ای در دستور داریم که در دولت هم مطرح شده است، قصد داریم لایحه‌ای تنظیم کنیم و به مجلس ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این مسأله در واقع دو طرف دارد، یک طرف بحث تعداد قبول شدگان است که احیانا اشخاصی مدعی هستند که با وجود شرایط بهتر در آزمون قبول نشدند و یک طرف این است که ما نباید در سایه این امتیاز خدای نکرده شأن ایثارگران و خانواده‌های آنان را در معرض بعضی نقدها و انتقادات قرار دهیم، الزام ما در حفظ شأن و جایگاه ایثارگران و خانواده های آن ها باید به ما کمک کند که اگر بخشی از این مصوبه نیاز به اصلاح دارد، اصلاح کنیم.

گفتنی است در آزمون دکتری نیز برخی داوطلبان به سهمیه های اعمال شده اعتراض داشتند اما شدت اعتراضات در آزمون کارشناسی ارشد موجب شد تا این موضوع به طور جدی در دستور کار وزارت علوم قرار گیرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
مهر ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

مردم عادت کردند اصل رو رها کرده و به فرع بچسبند، شما برای سهمیه های فرزندان هیات علمی لایحه به مجلس بدهید، که یک یکسری ادم بی سواد وارد دانشگاه نشود، نه اینکه به فکر سهمیه ای باشید که هفتاد درصد رو خودش باید کسب کند.

من
مهر ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

کدام بند از دفترچه کنکور مربوط به فرزندان هیات علمی است که در زمان ثبت نام با تیک زدن آن سیستم می شناسد و در زمان بررسی پاسخ نامه و صدور کارنامه سهمیه خاص برایشان منظور می شود؟ لطفا نشان بدهید تا بدانیم. تنها تسهیلاتی که وجود دارد انتقال به نزدیک ترین شهر به محل خدمت خانواده اش است که بعد از قبولی است. دومین موضوع هم تسهیلات برای تغییر رشته بعد از قبولی است و فقط در همان مقطع قبول شده یعنی اول باید قبول شود مثلا در مقطع دکتری حرفه ای داروسازی اگر ۸۰% آخرین نفر پذیرفته شده در رشته مورد نظرش مثلا دندانپزشکی را داشت می تواند تغییر رشته بدهد. می بینید که هر دو تسهیلات بعد از قبولی و با شرایط خاص است. بی سواد دندانپزشکی می شود چون یک تست مثلا با قبول شده سهمیه آزاد و بدون سهمیه اختلاف داشته است؟ لطفا نگاهی به سهمیه های خاص بیاندازید ۱۰ نفر پزشکی سهمیه یک شهر خاص که با رتبه سی هزار فقط بومی آنجا باشد قبول می شود رشته پزشکی. استان های کل کشور چنین سهمیه دارند. چون نمایندگان شریف می توانند از این سهمیه استفاده کنند صدایش را در نمی آورند آنوقت تسهیلات با شرط و شروط انتقال و تغییر رشته اعضای هیات علمی را در بوق کرده اند که گوش فلک را کر کند

آرمان
مهر ۸, ۱۳۹۸ ۹:۴۹ ب٫ظ

میگن یه سوزن به خودت بزن
یه جوالدوز به مردم

به فکر حذف سهمیه ناعادلانه هیات علمی هم هستن؟؟؟ یا بچه های هیات علمی خونشون رنگین تراست؟

ف
مهر ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

به نقل از شهروند، حالا برای نخستین‌بار آمار دقیقی از میزان این سهمیه‌ها و تعداد داوطلبان پذیرفته‌شده در ۵سال گذشته؛ از سال ۹۳ تا ۹۷، به تفکیک هر سهمیه را منتشر می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در این مدت و در سکوت کامل، امتیازی برای گروه خاص در جریان بود که دست‌کمی از برخی سهیمه‌های معروف نداشت و حتی در برخی سال‌ها زمینه تغییر رشته یا تغییر دانشگاه تعداد زیادی از داوطلبان را فراهم کرد؛ تسهیلاتی خاص که ویژه فرزندان و خانواده اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌هاست. آمارهای مستند نشان می‌دهند که در سال‌های ۹۳ تا ۹۷، ۷هزارو ۱۹۴ دانشجو با سهمیه خانواده هیأت‌علمی انتقالی یا تغییر رشته داده‌اند و این درحالی ‌است که درهمین ۵سال تنها یک‌هزارو ۳۵۸نفر با سهمیه خانواده شهدا وارد دانشگاه‌ها شدند.

حسن
مهر ۸, ۱۳۹۸ ۸:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ف

این چه قیاسییه ؟؟؟؟
ورود ایثارگران یک هزار
انتقالی و تغییر رشته سهمیه هیئت علمی: ۷ هزار
آخه مگه میشه ورود رو با انتقالی و تغییر رشته مقایسه کرد؟

ف
مهر ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

انتقالی یعنی اینکه یکی رشته علوم کامپیوتر شریف قبول میشه و میتونی به رشته مهندسی برق خیلی راحت انتقال پیدا کنه!! یعنی چون سهمیه دارن خیلی راحت هر رشته ای که دلشون بخواد میتونن بخونن!

ف
مهر ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

شما به من بگو این ۷هزار نفر خونشون از ما رنگین تره که میتونه به هر رشته ای که دلش خواست انتقال پیدا کنه؟! چرا باید همچین سهمیه ای رو استادزاده ها داشته باشن؟!
درضمن انتقالی خیلی خیلی بهتر از وروده! الان همه میتونن به دانشگاه ورود پیدا کنن اما نه اون رشته ای که دلشون میخواد!

محمدرضا
مهر ۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

البته یکی از انتقالیهای فرزند اساتید که من میشناسم سال۸۰ بوده از پزشکی آزاد منتقل شد به پزشکی سراسری

من
مهر ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

غیر ممکن است. از آزاد به سراسری
احتمالا پردیس خودگردان منتقل شده اند.

من
مهر ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

همین را بفرما جان برادر