پلمب 80 موسسه اعزام دانشجو به خارج کشور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور گفت:۱۱۸ موسسه مجوز قانونی فعالیت دارند و تاکنون ۸۰ موسسه متخلف دارای مجوز بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، ابراهیم حاجی زاده امروز چهارشنبه در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما گفت: صدور مجوز فعالیت و نظارت بر موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور در کار گروهی صورت می گیرد که در سال ۱۳۸۲ با تصویب هیات دولت ایجاد شده است و وزارتخانه های علوم، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات و امور خارجه در آن عضویت دارند.

وی افزود:۱۱۸ موسسه مجوز قانونی فعالیت دارند و تاکنون ۸۰ موسسه متخلف دارای مجوز بسته شده است.

حاجی زاده با تاکید بر نظارت مستمر بر فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور اظهار داشت: این موسسات باید بر اساس آیین نامه، دستور العمل و منشور اخلاقی فعالیت کنند و تمدید اعتبار مجوزها هر ساله بررسی می شود و اگر خلافی اتفاق افتاده باشد تذکر داده می شود و در صورت تکرار، مجوز تمدید نمی شود.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج گفت: تعداد دیگری موسسه اعزام دانشجو نیز وجود دارد که مجوز ندارند و در فضای مجازی فعالیت می کنند و با تبلیغات نادرست و دادن اطلاعات غلط، خانواده ها را دچار مشکل می کنند که برخورد با این موسسات نیز در جریان است.

وی افزود: در دو هفته گذشته با همکاری پلیس امنیت تهران ۱۰ موسسه غیر مجاز پلمپ شد و پلمپ 18 موسسه غیر مجاز نیز در حال پیگیری است.

حاجی زاده با اشاره به فعالیت موسسات غیر قانونی در فضای مجازی و گستردگی فضای مجازی، خواهان کمک عموم مردم و سایر دستگاههای اجرایی برای کمک به وزارت علوم برای مقابله با موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو در این محیط شد.

وی گفت: با همکاری پلیس فتا، و با ارسال اطلاعات و لیست موسسات دارای مجوز به آنها، با موسسات غیر مجاز در فضای مجازی برخورد و سایت های اطلاع رسانی آنها نیز بسته خواهد شد.

مدیرکل بورس از آغاز آنلاین شدن مراحل صدور مجوز و رویت مفاد قرارداد موسسات با دانشجویان متقاضی اعزام خبر داد و گفت: با این اقدام قرارداد منعقده در سراسر کشور از جهت انطباق با قانون مورد نظارت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه صندلی خالی دانشگاهی در کشور زیاد است توصیه کرد دانشجویان در داخل کشور ادامه تحصیل دهند و در صورت تمایل به ادامه تحصیل در خارج با مراجعه به سایت سازمان امور دانشجویان و سامانه portal.saorg.ir از اسامی موسسات مجاز و قوانین مربوطه اطلاع یابند.

حاجی زاده با اشاره به در خواست وزارت علوم از قوه قضاییه برای اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به شکایت ها از موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو، ابراز امیدواری کرد با این اقدام نظارت بر این موسسات تشدید شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها