موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

برگزاری آزمون دکتری ۹۹ مطابق روال گذشته

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون‌ دکتری در سال ۹۹ بدون تغییر نسبت به سال قبل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آنا، در حالیکه معاون آموزشی وزارت علوم خبر از آماده‌شدن طرحی برای آزمون‌های تحصیلات تکمیلی داده، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که «آزمون‌های سال ۹۹ بدون تغییر برگزار می‌شود.»

این روزها صحبت از تغییر در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رسانه‌ها مطرح است و در این مسیر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: «سازمان سنجش آموزش کشور با هماهنگی وزارت علوم در حال تهیه یک طرح واحد برای سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است که این طرح پس از تدوین برای تصویب به شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارائه می شود.»

وی همچنین از تمرکز بر روی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد. معاون آموزشی وزارت علوم دلیل آن را مشکل بیشتر دانشگاه‌ها در این مقاطع دانست.

در این زمینه ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به خبرنگار آنا گفت: «آزمون‌های سراسری سال ۹۹ شامل کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری بدون تغییر نسبت به سال قبل برگزار می‌شود.»

وی اعلام کرد: «اگر قرار باشد تغییری در آزمون‌ها ایجاد شود از یکسال قبل به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.»

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین قانون سنجش و پذیرش مصوب مجلس شورای اسلامی را ملاک عمل شورای سنجش و پذیرش دانشجو دانست و گفت: «شورای سنجش نمی‌تواند قانون را تغییر دهد بلکه باید ذیل قانون تصمیمات لازم را اتخاذ کند.»

وی همچنین دلیل رد شدن طرح «آ.ت.ت» را مغایر بودن آن با قانون سنجش و پذیرش اعلام کرد و گفت: «در موقعیت کنونی اظهارنظرهای زیادی صورت می‌گیرد، داوطلبان به مسائل حاشیه‌ای توجه نکنند و مطمئن باشند که اگر تغییری در برگزاری آزمون‌ها صورت گیرد حتما از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.»

ثبت‌نام
باخبرم کن!

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار
آبان ۲۲, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ب٫ظ

ممنونم پس نهم اسفند کنکور دکتراست ؟

...
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

کلا دانشگاه های مطرح تهران از ورودی های ارشد ناراضی هستن. طرف از دانشگاه تورقوزآباد با کلاس نکته و تست داره تهران قبول میشه یا یه عده با سهمیه وارد میشن.
حالا میخان طرحی بذارن که هر دانشجویی نتونه قبوله بشه. دکتری که راحت با حد نصاب رد میکنن واسه ارشد هم میخان همین تکنیکو پیاده کنن…

eng
آبان ۲۲, ۱۳۹۸ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

“طرف از دانشگاه تورقوزآباد با کلاس نکته و تست داره تهران قبول میشه”…مگر ان افرادی که در ازمون سراسری ورودی دانشگاهها در تهران قبول میشوند بدون تست قبول شده اند؟؟؟……”یه عده با سهمیه وارد میشن.”…ایا این سهمیه ها در ازمون سراسری ورودی داشگاهها نبودن؟؟؟؟…..دانشجویان دانشگاههای ضعیف از سال های قبل از ۹۰ در مقطع ارشد در تهران قبول میشدند چرا اعتراض نبود؟؟؟…چرا حتی دانشجویان دانشگاههای ضعیف از سال های قبل از ۹۰ در مقطع ارشد در تهران قبول میشدند قویتر از افراد قبول شده از دانشگاههای بهتر بودند؟؟؟…..

...
آبان ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  eng

دلیلش اینه خیلی از دانشجوهای دانشگاه های مطرح کشور دارن مهاجرت میکنن و جای خالی شون با دانشجوهای دانشگاه های سطح ۲ و ۳ داره پر میشه. یه عده دارن خودشون میخونن و تست میزنن یه عده هم دارن کلاس های نکته و تست شرکت میکنند که بازده ش نسبت به اولی بیشتره پس عدالت آموزشی رعایت نمیشه. (بنظرت خودت بشینی ریاضی بخونی تاثیرش بیشتره یا یکی بهت یاد بده؟!) تو کنکور کارشناسی چون بحث مهاجرت وجود نداره موضوع سهمیه هم اهمیت زیادی نداره ولی ارشد دکتری رقبای اصلی دارن میرن و بقیه میمونن از طرفی ظرفیت دانشگاه هم کمتره پس سهمیه هم اهمیت بیشتری پیدا میکنه. حالا کسی که به کمک اون دو تا راه داره قبول میشه نمیتونه تو مدت کوتاه از پس تمرینا، شبیه سازی ها و امتحانات اون دانشگاه بربیاد، واسه همین بفکر افتادن ارشدو هم مث دکتری یه فیلتر بذارن. تو کامنت بالا اگه حرفی زدم که به شما برخورده من معذرت میخوام.

eng
آبان ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  ...

بحث برخوردن نیست بحث عدالته…..تست کلاس میرن در ازمون ورودی دانشگاهها کلاس میرن…دانشجویان تهران که درسترسی به کلاس تست دارن اما شهرستان ندارن…پس شهرستانها از ان محروم ترن…..بنده با کلاس تست موافق نیستم اما واقعیت را نوشتم……مهارجرت افراد توانمند قبلا بیشتر بود الان کمتر شده…چون بسیاری قصدشان بازگشت بود و الان برن خارج دکترا بگیرن و بعد بیان ایران اینده مبهمی دارن….مگر چند درصد از دانشجویان ارشد سطح یک که توانمند هستند (منظور اکثریت دانشجویان سطح یک زیاد بدرد تحقیقات نمیخورن و ضعیفن نیست) از کشور میروند….دقت فرمایید مهاجرت برای تحصیل دکترا اصلا ربطی به سطح دانشگاه ایران نداره و به کیفیت مقالات فرد موردنظر ربط داره و از دانشگاههای مختلف هم مهارجرت وجود دارد……ازمون ارشد چند سال اخیر بسیار ساده تر از دکتراست و عملا بدلیل جذب بسیار بالا کسی پشت کنکور نمیمونه یعنی پرسینگ کنکور نداریم و افراد هم زیاد مطالعه انچنانی ندارن…مهمتر اینکه ازمون دکترای دولتی بسیار سختتر از ارشد است افرادی هم که مهاجرت میکنن قطعا بیش از نود و نه درصدشان که قبول شده ارشدن نمیتونن جای خوبی برای دکترا قبول بشوند….ظرفیت ارشد از کارشناسی بیشتر است مثلا یک رشته در کارشناسی ۸۰ نفر جذب کرده و ده گرایش ارشد دارد اگر هر گرایش حداقل ده نفر بگیرد میشود صد نفر یعنی بیشتر از کارشناسی خود جذب کرده است….پس نمیتواند گفت در دانشگاه دولتی سطح یک که تمام گرایش ارشد رو دارن جذب ارشد کمتر از کارشناسی است (همین عامل در چند سال اخیر هم باعث بی ارزش شدن تحصیل تکمیلی و هم باعث عدم… ادامه نظر»

...
آبان ۲۳, ۱۳۹۸ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  eng

دوقوز آباد کلاس کنکور برای تهرانی ها هم دارد.؟

.....
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۳:۲۵ ب٫ظ

تاریخ روز کنکور دکتری ۹۹چه روزی هست ؟؟؟

خاطره
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  .....

جمعه ۹۸/۱۲/۰۹

.......
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  خاطره

خاطره خانم شما چه قدر وقت آزاد دارید!!!!!

مهدب
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام طرح آ ت ت که آقای خدایی گفته چی هست

خاطره
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدب

طرح آزمون‌های تحصیلات تکمیلی (آ.ت.ت)

خاطره
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدب

طرح آ. ت. ت. از سال ۸۲ تا ۸۵ (سه سال) در کنکور کارشناسی ارشد اجرا شد. در این سال ها به درخواست هر دانشگاه تعدادی از رشته ها مشمول آ. ت. ت. می شدند.

در رشته های عادی نمره کل شامل ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی بود. ولی در رشته های آ. ت. ت. ۳۰ درصد نمره کل را امتیاز داده شده از سوی دانشگاه تشکیل می داد که در سال آخر به دلیل اعتراضات به ۲۰ درصد کاهش یافت.

داوطلبان در رشته های آ. ت. ت. ابتدا در کنکور شرکت کرده و سپس به میزان سه برابر ظرفیت، افراد برای بخش دوم (آزمون کتبی تشریحی، مصاحبه و بررسی سوابق) به هر دانشگاه معرفی می شدند.

در طرح «آ. ت. ت» دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد نقش بیشتری داشته و با انجام مصاحبه و در نظر گرفتن سوابق تحصیلی نسبت به پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد اقدام می‌کردند.

طی طرح «آ. ت. ت» دانشگاه‌ها اختیار این را داشتند که از بین تعدادی داوطلب با توجه به سوابق علمی و تاثیر نمره آزمون دانشجویان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

اما این طرح به دلیل اعتراض برخی از داوطلبان و ناعادلانه دانستن روند ارزیابی دانشگاه ها بعد ازسه سال اجرا، توسط سازمان سنجش آموزش کشور لغو شد.

eng
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  خاطره

زمانی چنین طرحهایی قابل اجراست که ازمون جامع کشوری در پایان هر دوره تحصیلی صورت پذیرد ولاغیر….

دریا
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

بچهای تاریخ تروخدا بیاین یکم تبادل نظر کنیم اخه