لزوم بررسی مجدد ادامه فعالیت پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم گفت: به لحاظ کارشناسی و ضرورتی که بر اساس آن پردیس‌ها ایجاد شده بود، اهداف ایجاد پردیس‌ها منتفی است؛ لذا اگر بخواهد فعالیت پردیس‌ها ادامه پیدا کند باید اهداف جدید تعریف شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان وزیر و روسای برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور با محوریت تحلیل راهبردی فعالیت پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی برگزار شد.

غلامی در این جلسه اظهار داشت: به طور حتم نتایج جلسات ارزیابی باید به سمت اجرا در واحدهای ذی‌ربط سوق یابد و موضوع و پیشنهادهای شورای نظارت به شورای گسترش آموزش عالی و معاونت آموزشی برای پیگیری منعکس شود چرا که این امر به اصلاح موارد کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: تاثیر نظارت و ارزیابی در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای برنامه‌ها باید محسوس باشد و همکاران لازم است در بخش های مختلف همکاری نزدیک با مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت داشته باشند چراکه بدون نظارت و ارزیابی، اجرا و اصلاح برنامه‌ها و پاسخ‌گویی با موفقیت همراه نخواهد شد.

وزیر علوم، تاکید کرد: لازم است شورا برای ارائه یک پیشنهاد اجرایی درباره ادامه فعالیت پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از نظرات اساتید و دانشجویان نیز در تکمیل گزارش ارزیابی بهره برد. زیرا به لحاظ کارشناسی و ضرورتی که بر اساس آن پردیس‌ها ایجاد شده بود، اهداف ایجاد پردیس‌ها منتفی است لذا اگر بخواهد فعالیت پردیس‌ها ادامه پیدا کند باید اهداف جدید تعریف شود.

غلامی تاکید کرد: در موضوع توجه به ماده ۳۰ قانون اساسی نیز باید تلاش کنیم بحث خودکفایی در آموزش عالی را با مراجع ذیربط تعریف کنیم. اگر این تعریف شکل بگیرد می‌توانیم در گسترش آموزش عالی و تخصیص ظرفیت‌ها از آن استفاده کنیم، به گونه‌ای که ظرفیت آموزش عالی کم نشود.

در ابتدای این جلسه دکتر سعدان زکایی رئیس مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، نتایج ارزیابی این مرکز از وضعیت پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها را ارائه کرد.

زکایی اظهار داشت: برای ارزیابی روند فعالیت پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها علاوه بر بازدیدهای میدانی، با روسا و مدیران و اعضای هیئت علمی این مراکز نیز مصاحبه صورت گرفته است.

در ادامه جلسه، صفری، معاون مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، در خصوص وضعیت پردیس های خودگردان گفت: درحال حاضر ۵۴ پردیس دانشگاهی در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۱۴ پردیس مربوط به دانشگاه‌های شهر تهران و ۴۰ پردیس مربوط به دانشگاه‌های سایر استان‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: در پردیس های خودگردان دانشگاه های کشور هزار و ۶۸۵ رشته محل ایجاد شده است که از این تعداد ۶۴۵ مورد آن مربوط به دوره دکتری تخصصی و هزار و ۴۰ رشته محل مربوط به دوره‌های کارشناسی ارشد است.

صفری با بیان اینکه توسعه و فراهم سازی زمینه‌های لازم برای جذب داوطلبان به‌ویژه جذب دانشجویان ایرانی خارج از کشور، تنوع‌بخشی در آموزش عالی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو از اهداف اولیه تاسیس پردیس‌های خودگردان دانشگاه ها بوده است، گفت: آمارها نشان‌دهنده عدم تحقق مناسب این اهداف است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

47 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جمال
دی ۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۴ ب٫ظ

ازعلی به متین ..ازمتین به ت ..از ت به cng…از cng به شرایط علی ….بسه بابا

منتقد
دی ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

اون کسی که آرزوی مدرک دکتری داره از گرجستان و هند و آذربایجان و ……هم شده میره میگیره البته مدرک معتبر ،. با کاهش ظرفیت دکتری در ایران باعث می شویم یک سری جوان به کشورهای دیگر بروند و مدرکشان را از آنجا بگیرند و دلار و سرمایه از کشور خارج شود اینجا محدودیت برای جوانان برای دکتری میگذارید دانشگاههای خارج از ایران در قبال گرفتن پول مدرک معتبر به علاقه مندان علم هم می دهند حالا هی برید پردیس و جمع کنید دکتری دانشگاه آزاد و کم کنید !!!!!!!ضررش تو جیب مملکت خودمون میره و دلارها از کشور خارج میشه

متین به علی و ت
آذر ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

واقعیت این است با هزینه شخصی تان ادامه تحصیل بدهید. برای افراد متمول و ثروتمند مدرک تحصیلی یک پرستژ است اما برای جوانی که تنها دارای اش مدرک تحصیلی است با تورم مدرک چیزی برای آینده اش باقی نمی ماند. وحتی برای ارتقا شاغلین نیز اثر گذار نیست.بجای برچسب زدن رابطه و رانت توان علمی تان را بالا ببرید .مدرک پولی می گیرد برچسب را به دیگران می زنید

علی به متین
آذر ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۵۹ ب٫ظ

شما می خواهیدسیستم دانشگاهی دنیا رو عوض کنید همه جای دنیا دانشگاه بدون هزینه وباهزینه وجود داره حتی کشورهای تراز اول دنیا،باز هم میگم بجای برچسب زدن به دانشجوهای کشور که با کارکردن وزحمت هزینه دانشگاه می دهند ،سعی کنیدهمراه با بارعملی خوب در عمل وکار بیرون هم پیشرفت کنی وگرنه گرفتن مدرک از بهترین دانشگاه دنیاهم شما رو موفق نمیکنه.

علی به متین
آذر ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۱ ب٫ظ

شما میخوای سیستم کل دانشگاه های دنیا رو عوض کنی،همه جای دنیا دانشگاه های بدون هزینه وباهزینه داره،به هرحال انشالله موفق باشید

ت
آذر ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۱ ب٫ظ

من میگم خودم سراسری روزانه خوندم تمام هم کردم بعد پی اچ دی رفتم علوم تحقیقات تهران نرفتم پردیس و شبانه هم اگر همان رانتی که شما میگید و اون پنجاه درصد نبود میتونستم برم پولدارم نیستیم منصف باش راه خودت رو برو مام راه خودمون رو …خدا کنه موثر باشی برای جامعه و همه باشن و این رانت ازهفتاد شد پنجاه درصد کلا بره و بیشتر توان علمی و کاربردی وتحقیقاتی ملاک باشه نه دکترخالی.وسلام

علی به متین
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

اقعیت بهتون گفتم سعی کن تو رشته موردنظرت از هرکجا مدرک میگیری در عمل نه تئوری بهترین باشید،
اگرروزی نتوانستی هئیت علمی بشی در بازار بتوانی استفاده خوبی بکنی.

متین به علی
آذر ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی به متین

بنده شاغل هستم. از وعده نئولبیرالیستی برای خودت استفاده کن. در مقطع کارشناسی ارشد متوجه شدم شغل بسیار بااهمیت است.هیت علمی هم نشوم شاغلم

متین به علی
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۲۷ ب٫ظ

من دانشجو دوره دکتری روزانه هستم. امتحان جامع ام اتمام یافته. باید واقعیت را بیان کرد.

داود
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ب٫ظ

ارزش دکترا زمانی رفت زیر سوال که که دانشگاه آزاد چندین بار در سال تکمیل ظرفیت گرفت و پردیس آزمونی جدا از سازمان سنجش برای داوطلبان در نظر گرفت.

علی
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ب٫ظ

طبیعی است کسانی که بعد از کلی هزینه قرار است مدرک دکتری خود را از دانشگاه آزاد بگیرند از دانشگاه آزاد دفاع کنند.
اما با کمی نگاه به دفترچه همین سال ۹۸ آزاد و سراسری و مقایسه ظرفیتهای پذیرش، کاملا مشخص است در خیلی از رشته ها آزاد یک تنه بیش از ۱۵ برابر کل روزانه، شبانه، پردیسهای دولتی، پیام نور و غیرانتفاعیها دانشجو دکتری پذیرش کرده است.
تازه این مربوط به سال ۹۸ است که به علت عدم استقبال از دکتری آزاد این دانشگاه ناچار شد ظرفیتهای را کاهش دهد. وای بحال سالهای قبل از آن ….

ت
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

جناب کی میگه بخاطر هزینه ازش دفاع داریم؟چون فقط تو کنکور دکترا هردرس یک سوال کمتر زدیم بجا پنج هزار شدیم تراز چهارهزاروهفتصد رفتیم علوم وتحقیقات تهران…معتبرترین موسسه رتبه بتدی لایدن هلند هست که منصف ترین هست وچندسال پشت سرهم علوم وتحقیقات تهران رو اگر پزشکی را جدا نگاه کنیم جزو نه تای اول کشوره .با شصت هزار نفر ظرفیت یک ونیم برابر دانشگاه تهران هست که اون دومه با چهل ویک هزارنفر ..برا رفع برفا که مثل بهشتی زمستانش سرده قراره اگر سنگ جلوش نندازن این شصت هزارتفر که تو اسیا کلا بی نظیره با تله کابین جابجا بشوند .والا منم سراسری خوندم اما درمقابل علوم وتحقیقات تهران فکر نکنم اونجا چیزی یادگرفته باشم لطفا منصف باشید .این سراسری بوده با مجازی و راه دور و پردیس با تراز هزار که هیچوقتم حذف نمیشه یه پزشک روزانه خونده اعتراض داره چرا باشبانه مدرک یکی میدن چه برسه الانم بخوان پردیسو یکاریش بکنند .دانشگاه ها سمت مستقل شدن می روند .جالبم هست بزرگترین افتخار استادهای مدرس دتهران وبهشتی و علم وصنعت و علامه اینه میگن علوم وتحقیقات تهرانم تدریس داریم شما برو داخلش و استادهاشو امکاناتش رو ببین بعد راحب همه قضاوت کن ..دومن الان توان یک دانشجو مهم هست حتی بعضی سراسری ها نه خوابگاه دارن نه غذای خوب و گاه تلفاتی هم دارن اما اینجا اتفاقی میفته ده برابر بزرگش میکنن اما خوبی هاشو نمیگن همه رو با یه چوب نگاه نکنید و نزنید .ادم سکوت کنه بهتره .علوم وتحقیقات تهران مستقله دانشگاه مادر هست واصلا جداست بقیه… ادامه نظر»

علی به متین
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

ما شنیدیم پارتی دارهاو راند خورها از دانشگاه سراسری مدرک میگیرند نه آزاد،آزاد بیشتر مال کسایی که حقشون خوردن ،گفتم یکبار واقعیت جامعه همینه من نمیخوام از دانشگاه آزاددفاع کنم ولی واقعیت باید قبول کرد،بیشتر پستهای مدیریتی وغیره دراین کشور دست فارغ تحصیلان دانشگاه آزاد،بعدها هم شاید همینطور باشه ،کلا گرفتن مدرک از کجا مهم نیست اون جوربزه شما که می تونه آینده شمارومشخص کنه،پس سعی کنیداختلاف بین دانشجوها قرار ندهیدتو سراسری هم دانشجوبیسواد وسطح پایین زیاده که باراند دارنددکتری میگیرن

متین به علی
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی به متین

بله. حدنصاب علمی دانشگاه آزاد بسیاربسیاربالاست. رقابت بسیاری شدیدی برای کرسی های دانشگاه آزاد وجود دارد. دانشگاه آزاد برای اقشار آسیب پذیر و فرودست جامعه است که حاضرند ۱۰۰میلیون شهریه دکتری بپردازنند تا مدرک تحصیلی دریافت کنند. دانشگاه آزاد به کسی جواب رد نمی دهد همه قبول هستند. اگر فردی مدعی سواد هست قطعا نوبت دوم دانشگاهی دولتی در دوره دکتری پذیرفته می شود(دوره روزانه دکتری به دلیل رقابت پذیرش با اعمال سلیقه می باشد اما شرایط برای پذیرش نوبت دوم دولتی برای افرادعلمی وجود دارد)

علی به متین
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  متین به علی

ناراحتی نداره اینقدر ،شما چون نمی توانیدکارکنید وهزینه دکتری آزاد بدین ونمی توانید بریددوست دارید
هرچی میخوای به دانشجوهای دانشگاه آزاد بگین.به هرحال سعی کنید اگر مدرک میگیرد از هردانشگاهی هر رشته ای دراون رشته خوب شناخت شده باشید مردم بیرون نمیگن تو ازکجا مدرک گرفتی، میگن رزمه کاری چی داری……

متین به علی
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی به متین

ترجیح میدم ۱۰۰ میلیون را صرف خرید مسکن نمایم تا شهریه دانشگاه(اینکه بنده شاغلم). خوشبختانه موفق ام بودم که توانستم دوره روزانه دکتری پذیرش بگیرم.

ت
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  متین به علی

اینجا نصفشم شکرخدا وام میدن ازاد نگران مردم نباش شما برو دکتر شو کاربردی باربیای بجای فخرفروشی و کنکور خالی و غیر اصولی و اون پنجاه درصد مصاحبه قبلا که هفتاد درصد بود دست استادا ..حالا گاه یکی شانس میاره خوب لینک میشه باشون ظاهرا شمام بدک نیستی تو این کارا که رتبه رو بیست برابر تغییر میدن روز مصاحبه عجب…

متین به علی
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی به متین

رانت از منظر شما نمره علمی و آزمون سازمان سنجش است .می تونید حدنصاب مصاحبه واحد علوم تحقیقات را با روزانه دولتی مقایسه کنید سپس به رانت برسید. فردی داعیه علمی بودن دارد در بدترین حالت در دانشگاه سراسری می تواند نوبت دوم پذیرش بگیرد.

علی
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۳۵ ب٫ظ

ظرفیتهای پذیرش دانشجو دکتری آزاد بسیار بسیار بالاست
البته امسال چون که کسی نرفت ناچارا پایین آوردن
ولی بطورکلی دکتری آزاد سالهاست بدون کنکور شده است حتی در سالهای گذشته با ظرایف منفی قبولی داشته

د
آذر ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۰۰ ق٫ظ

متاسفانه همینطوره هیچوقتم اسمش حذف نمیشه وخلاف قانون جهانیه و باعث میشه طرف بخاطر زیر پردیس رفتن یه دانشگاه تو تهران از قید دانشگاه خوب ششهرستان یا خوب های دیگر بگذره درحالی که قضیه فرق داره و سخت گرفتن الکی هم فایده نداره برا انسانی که باتراز هزار قبول شده و اون بدبختم می مونه و ده درصد استاداشم دانشیار نیستند ..باید یکم متفاوت تر نگاه نمود و عمیق تر…هرچیزی پتانسیل میخواد .علوم وتحقیقات تهران این پتانسیل رو داشت که عالی رفت جلو و الان داره حرف اول رو میزنه چون قوت های خاص خودش رو داره و برنامه ریزی دقیق یا بعضی پیام نورهای تهران هم..

eng
آذر ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  د

“علوم وتحقیقات تهران این پتانسیل رو داشت که عالی رفت جلو و الان داره حرف اول رو میزنه”…اتفاقا برعکس…علوم و تحقیقات تهران با جذب وحشتناک چند سال اخیر ازاد و جذب بهمریخته ان بشدت تضعیف و از مسیر منحرف شده است….

ت
آذر ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  eng

نه اومده سطح کارشناسی رو اضافه نموده همین ..وبرای هر رشته دوگرلیش بیشتر نمیگیرن که کلربردی باشه یعنی بجای انکه هرگراسش از رشته ایی پنج نفربگیره وبشن بیستوشش تا اومده چندگروه رو تقسیم کرده وفقط تو دوگرایش گاه یکی میره جلو که به درد فرداها بخورن چون چندین بلوک اموزشی جدید سال بعد افتتاح میشه وبه شصت هزارنفر میرسه که بزرگترین دانشگاه کشورمیشه چون فضاشو داره

eng
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ت

افزایش کمی نتنها باعث کیفیت نمیشه بلکه باعث تخریب شدید کیفیت میشود…

eng
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  eng

“…. که بزرگترین دانشگاه کشورمیشه چون فضاشو داره”…دقیقا فقط فضا داره و هیچ چیز دیگرکه به کیفیت علمی مربوط شود نداره……برخی مدارس هم فضا داره …پارک هم فضا داره…

علی
آذر ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  د

دانشگاه آزاد بخصوص از سال ۹۳ و بعد از آن با افزایش وحشتناک پذیرش دانشجو دکتری تقریبا دکتری را بدون کنکور کرد. و حتی در بعضی رشته ها دانشگاه آزاد یک تنه بیش از ده و حتی پانزده برابر دیگر دانشگاه ها شامل روزانه، شبانه، پردیسهای دولتی، پیام نور و غیر انتفاعی دانشجو دکتری پذیرش می کند.
فقط دفترچه را نگاه کنید.

aysan
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

عزیزم من امسال هم آزاد و هم پردیس قبول شدم. ولی ترجیحا آزادو رفتم. چون بوضوح دیدم آزاد خیلی اصولی تر بود. مخصوصا که مصاحبش متمرکز بود.آزاد ۳ نفر گرفت تو رشته من. پردیس ۱۱ نفرریا، ۴ نفر از طریق کنکور و ۷ نفر با کنکور فرمالیته اختصاصی. اونم کسایی بودن که حتی مجاز به مرحله مصاحبه نشده بودن. یه تعداد بیسوادو با پارتی پذیرفت. واسه همکلاس نشدن با چنین افرادی ثبت نام نکردم من. گفتم مشخصا هم خود دانشجوها و هم اساتید میدونن چه خبره و بی ارزشه

eng
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  aysan

معمولا پردیس یکی دو نفر پذیرش داره….ازاد هم دهها نفر میگیره امسال کمی کمتر شده چون بدلیل عدم ثبت نام برخی نمیتونست تکمیل ظرفیت کنه …هر چند دانشگاه ازاد توان جذب کل دانشجوی دکترا در حد هزار نفر است اما در حال حاضر دهها برابر ان را جذب می کند…چندین سال اخیر (بغیر از امسال) بسیار فراتر از اینها جذب داشته!!!

ت
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  eng

اولا یک نکته رو بگم درسته الان علوم وتحقیقات تهران جزو ده تای اول کشوره مثل بهشتی ومدرس وتهران حالا جدای اون سه علوم پزشکی ولی بحث کمیت نیست شما برید نگاه کنید متوجه می شویید بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور اونجاست وفیزیک پلاسما و طبقاتی ماشینها تو تهران اوله برای همین بزرگترین دانشگاه کشور شده تهران میانگین چهل هزار نفر دومه و علوم وتحقیقات یک ونیم برابر شصت هزار نفر دومه .میانگین جهانیشون طبق موسسه هلندی لایدن شبیه ومرز پانصد دانشگاه برتر جهان هستند اما بنظر من مهم توان یک دانشجو هست .الان بهترین استاد بازرگانی تو علوم وتحقیقات تهران درس خونده دکترحیدرزاده که بالای پنجاه کتاب ترجمه وتالیف نموده اند وپایه نوزده هستند اینم تو کمترین سن دانشیارشدن وبقیه اساتید وتلاش خودشون بوده و دکتر روستا از ایشان به عنوان بهترین دانشجوی خود در روزنانه ایران و جاهای دیگه یاد نموده اند پس اولا تلاش خود دانشجو مهمه بعد دانشگاه

ت
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ت

چون تنها امروز رو نباید نگاه کرد بلکه فردا مهم هست که علم به کجا برسه و دانشجویان با توان باشن

ت
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  eng

ببینید الان علوم وتحقیقات امده در یک رشته به شش گرایش بیشتر دوگرایش میگیره که کاربردی باشن و به درد فردا بخورن برای همین ممکنه تو اون دو گرایش یا یک گرایش بجای هرگرایش پنج نفر به تعداد اون رشته مقدارزیادی بگیره اما گروه بندی می شوند به چندگروه ..الان فقط بحث کیفیت نیست چون از قبل برنامه چیده شده و سال بعد چندین بلوک اموزشی بزرگ اماده کامل میشوند و تله کابین دانشگاه برای جابجای این شصت هزارنفر که بزرگترین دانشگاه غرب اسیا که برا اول بار رونمایی میشه ..بهرحال هر دانشگاهی خوبی ها ی خودشو داره و هردانشگاهی گاهی ضعف ها..اما علوم وتحقیقات مستقل هست ودانشگاه مادر بهش میگن یعنی نه ملی هست نه میخواد ازاد باشه داره راه خودش رو میره و بتونه مستقل بمونه و تو پژوهش و علم وتحقیق کاربردی و آینده دار بره جلو و علم رو کاربردی نمایند راهیی که همه دانشگاه باید زودتر میرفتند دانشگاه باید مستقل باشه موفق باشین

علی
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  aysan

عزیز من باور ندارم
کسی پردیس دولتی قبول بشه بره آزاد
البته شهر مهمه
شاید آزاد تهران از پردیس شهرهای دورافتاده بهتر باشه
ولی اگر به ضرفیتهای دفترچه مراجعه کنی میبینی اختلاف پذیرش چقدر زیاده
هر یکنفری که در پردیس پذیرش میشود به ازای آن بیست نفر در آزاد پذیرش میشه
دفترچه رو نگاه کن

ت
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

عزیز علوم تحقیقات تهران بزرگترین دانشگاه کشوره باشثت هزار نفر ..چون بلوک های آموزشی رو ندیدید .دومن بنده خودم قبول شدم پردیس تهران هاشو نرفتم ..سومن اینکه تعصب داخلی رو بزارید کنار مدسسه های حارجی لایدن میگه ارزش دانشگاه ها رو ..بفد خیلیا میگن چرا فلان رشته دکترا پانزده نفرگرفتن ..ببینید چندین بار گفتم وبرای بار اخر ..علوم وتحقیقات تهران مستقل هست ومادر ..اومده در یک رشته فقط دو گرایش گرفته مثلا فیزیک دریک رشته نه گرایش داره به دوتا رسونده اکثر رشته ها هن همینطور گاه هم یک گرایش از رشته ها گرفته که چون بقیه گرایش های اون رشته بعدا کاربردی ندارند برای دانشجویان وجامعه وقتی فیزیک تهران واینا هرگرایش پنج نفرمیگیرن شصت نفر در میاد …اما علوم وتحقیقات تو دو گرایش از اون رشته فقط میاد میگیره که بیست تا نمیشه چون میگه بقیه گرایش های اون رشته آینده کاری خوبی ندارند پس بی طرف قضاوت نمایید تازه اون یکی دوگرایش از یک رشته رو که میگیره نرازبالای چهارهزارمیخواد وبه چند گروه تقسیم میشن ودر ساعت های متفاوت ..اما دفترچه رونگاه کنید همین سراسری های تهران ازهمه گرایش های یک رشته بالای پنج تا گرفتن جدای مجازی و پردیسی که بیست درصد گرانتر از ازاده و طبق قانون جهانی همیشه اسمشم میاد حتی پزشک های روزانه اعتراض کرده بودن منصف باشید .علوم وتحقیقات شده ده تای اول جای هیشکی تنگ نشده در کل اما باز تلاش وتوان دانشجو هم مهمه

ت
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ت

قراره تلکه کابینشم راه بیفته و این شصت هزار نفر که تو اسیا بی نظیره رو توبرفا جابجا کنه البته باز اگر سنگی نندازن چون خیلی براش زحمت کشیده شده هرکی کار تحقیقاتی نمیخواد جاهای دیگه زیاده بره

ت
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ت

موید وموفق باشین

ت
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ت

بهرحال تله کابین شوخی نیست بهشتی هم تو زمستان مثل علوم وتحقیقات تهران برف ویخ میشه بهرحال اینا هست ولی بتید منصفانه نگاه کرد هر دانشگاهی شان ومقامش جای خودش درکل توان وپشتکار دانشجو مهمه دکتر سمیعی هم ایران قبلا درس خونده و الان اول جهانه ودر اروپا والمان تلاشش رو انجام داد

ت
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ت

بهرحال موفق باشید حرف فایده نداره تلاش مهم هست وپشتکار

...
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  ت

خخخخ
ترمز اتوبوسا رو درست کنن تله کابین پیش کش!
اتفاقا منم جای شما بودم آزاد رو به پردیس ترجیح میدادم. کلاس های پردیس همراه بچه های روزانه اون دانشگاه تشکیل میشه. پس مجبور میشی با یه عده خرخوون رقابت کنی و استاد هم مجبور میشه امتحان رو سخت تر بگیره در حالی که آزاد…
یه لحظه تصور کن پردیس دانشگاه تهران قبول شدی و باید با کسایی که تخصصی بالا ۴۰ درصد زدن تو پاس کردن واحدا رقابت کنی!

ت
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ...

خوب همینه خوب درک نمیکنی علوم وتحقیقات تهران ترازبالای چهارهزار میخواد پردیس هزار کافیه وتهرانشم قبول شدم یبار اونجا ترمز برید همه ناراحت شدن اما شماها که همیشه ترمز میبرید حالا اونجا یخ وبرفه زمستان اما شماها چی که بعد اتمام دکترا دو دقیقه بلد نیستید از کار تحقیقاتیتون بگید همش دنبال کنکور بودین نه خوبتر شدن بقول رابرت کیوساکی گاهی خوبه ادم در خدمت چیزها قرار نگیره ارزش انسان بالاتر ازیناست .شما هنوز خودتم میگی تصور کن یکی رفته پردیس تهران باید با بقیه که بالای چهارهزار وپنج هزار ترازشوته رقابت کنه همین خودتو زیرسوال میبره ما که همون چهل درصدشو زدیم امدیم علوم وتحقیقات تهران دومن کلاسای پردیس جدان یک استاد روزانه بیاد سه تای دیگه تازه کار هستند و بی تجربه موفق باشی ..خوبه مام سراسری خوندیم ..جناب دنبال کاربردی نمودن علم باید بود رتبه تمام شد طوطی وار خوندن تمام شد ..مردم دنبتل اقتصادن رابرت کیوساکی فقط لیسانس داشت به اینجاها رسید وبقیه شون..مهم بازدهی مفید است وسلام

علی
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دیگه در پذیرش دکتری آزاد از سال ۹۸ از این خبرها نیست،چون نتایج دکتری آزادرا سازمان سنجش خودش اعلام میکنه که دانشگاه آزاد درپذیرش زیرآبی نره.

ت
آذر ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

من شدم خود پردیس تهرانشو رفتم علوم وتحقیقات تهران …در کل مهم توان دانشجو بعد اتمام درس هست

ت
آذر ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

به عنوان کلام اخر مهم پشتکار و تلاش و سعی یک دانشجو برای موثر بودن و کاربردی نمودن تحقیقاتش هست و برای چند نفر شغل ایجاد نماید موثر باشد دانشگاه همش ملاک نیست موفق باشید

علی
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  aysan

دقیقا من هم مثل شما هم دکتری پردیس رشت قبول شدم وهم آزاد ولی بخاطر بعدمسافت آزاد رفتم امسال دکتری سازه آزاد۵نفرگرفت و۳نفر از دانشجویان قبول شده از سراسری بودند،اگر به همین طریق وزارت علوم ودانشگاه آزادباهمکاری کنند تو گرفتن دانشجودکتری مطمئن باشید قبول شدن در دکتری آزاد هم بسیارسخت میشه.

علی
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  aysan

من هم مثل شما آزاد به پردیس ترجیح دادم.

ت
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان اصلا بحث ازاد وملی و پردیس نیست یا پیام نور وغیرانتفاعی ومجازی..مهم توان دانشجوه اما نمیشه واقعیت ها رو انکار نمود یکی میاد بخاطر یه تصادف که همه غمگین هم شدیم میخواد کل علوم وتحقیقات تهران رو که کلاس جهانیش از سراسری های تهرانم بالاتره زیر سوال ببره همشم سنگ میندازن جلوش ..بحث اینه که ادم منصف باشه لایدن هلند معتبرترین رتبه بندی رو داره که جزو ده تای اول شده جدای علوم پزشکی ها که جدان .بعدش پردیش هیچوقت حذف نمیشه از مدرک..همین الانم روزانه ها میگن چرا با شبانه ها یکی شدیم ..ولی هردانشگاهی داره سمت مستقل شدن میره و علوم و تحقیقات تهران اولین دانشگاهی بود رفت و نتیجه اش رو گرفت اگرم بزارن جزو سه تای اول کشور میشه شصت هزار نفر شوخی نیست و کلی فضای اوزشی که تو کشور اوله همه هم با تراز بالا ..همین دانتشگاه شما اشتباه نکنم استادی داره بنام دکتر شهرام گیلانی نیا همچین اسمی که خیلی هم استاد میگن با سوادیه ومن والا نمیدونم کجا هم درس خونده .اما مهم بازدهی طرف بعد از اتمام تحصیل هست که برای وطن ومردمش مفید باشه طرف میگه صد میلیون دارم بگو دکتر برو باهاش کارآفرینی انجام بده چندنفر هم زیر سایه ات درس خوندنت پول دربیارن از تحقیقات کاربردیت تا کی طوطی وار کنکور…یا مگر تو مدارس و بقیه جاها تصادفی نشده یا مسمویت غذایی تو سراسری یا دعوای خوابگاهی سراسری گاه تلفاتم داده وخدا پیش نیاره اما منظورم منصف بودن هست بهشتی هم برف داره اما شیبش کمتره… ادامه نظر»

علی
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  د

چه بخواهید چه نخواهید دانشگاه آزاد هم درکشور وهم دردنیا اسم شناخت شده ای است طبق آمار رسمی بیشترین قشر تحصیل کرده این دانشگاه درکاروشغل نسبت به دانشگاه سراسری موفق بودند،بنظرمن دکتری دانشگاه آزاد نسبت به سراسری که با پارتی دانشجو جذب میکنه بهتره.

متین به شرایط علی
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

برعکس نوشتید. شاغلین که با پارتی و بادیپلم سرکار رفتن دانشگاه آزاد خوندن.در شرایط برابر و بدون پارتی مدرک دانشگاه آزاد و علمی کاربردی ارزش اش کمتر از مدارک دانشگاهی سایرموسسات آموزشی است. منتهی در کشور ما روابط و رانت اثرگذار است نه نوع دانشگاه. دانشگاه آزاد در تمام مقطع با توان کامل دانشجو جذب می کند. سال ۸۹زمانی دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دیدم پی بردم چند سال بعد دچار تورم مدرک می شویم.

متین به علی
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دانشگاه آزاد کنکور و مصاحبه اش صوری است. مثل اینکه شخصی برود در سطح دسته ۵ تست فوتبال بدهد و پذیرفته شود.پذیرش در سطح بالا دشوار است. هم حدنصاب دانشگاه آزاد بسیار پایین است و هم داوطلبین با سطح علمی پایین دانشگاه آزاد را انتخاب می کنند.امسال یک نفر که در رشته م حتی پردیس دولتی دعوت به مصاحبه نشد امیدوار بود واحد علوم تحقیقات تهران قبول بشود.بدون شرح…