انتشار اطلاعیه دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه خواجه نصیر

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر از میان داوطلبانی که واجد شرایط آیین نامه پذیرش دکتری استعداد درخشان هستند، به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در سال 1399 به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد.

 

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون خواجه نصیر

1- مدرک کارشناسی پیوسته با میانگین کل حداقل 16

2- مدرک کارشناسی ارشد با میانگین کل حداقل 17 (بدون احتساب نمره پایان نامه)

3- حداکثر زمان سپری شده از تاریخ دانش آموختگی 2 سال (دانش آموختگان نیمسال دوم سال تحصیلی 96-97 و بعد از آن)

4- دانش آموختگان و دانشجویان هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی کاربردی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، دوره های الکترونیکی و مجازی، و نیمه حضوری مجاز به ارائه درخواست نمی باشند.

دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

مدارک این دسته از دانشجویان در صورت ارائه درخواست بررسی نخواهد شد و وجه پرداختی نیز عودت داده نخواهد شد.

تبصره 1: در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی پیوسته آنها کمتر از 16 و یا میانگین کل (بدون احتساب پایان نامه) مقطع کارشناسی ارشد آنها کمتر از 17 باشد، میانگین همتراز طبق پرتال سازمان سنجش محاسبه خواهد شد.

چنانچه میانگین همتراز باز هم کمتر از موارد اعلام شده باشد، قابل قبول نخواهد بود و دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال ثبت نام این دسته از متقاضیان نخواهد داشت. ضمنا امکان بازپرداخت وجه ثبت نام یا محاسبه میانگین تراز قبل از ثبت نام نیز برای دانشگاه وجود نخواهد داشت.

5- دانش آموختگان دانشگاه های خارج از کشور مجاز به ارائه درخواست پذیرش از این طریق نمی باشند.

تبصره 2: پذیرش تنها در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

تبصره 3: داوطلبان تنها مجاز به انتخاب یک رشته می باشند.

شرایط اختصاصی پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه خواجه نصیر

1- شرکت در مصاحبه

2- کسب امتیاز قابل قبول از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و … از کمیته های تخصصی و پذیرش

3- ارائه نمره آزمون زبان قابل قبول حداکثر تا پایان نیمسال اول پذیرش در مقطع دکتری.

توجه: پذیرش آن دسته از افرادی که در زمان تعیین شده موفق به ارائه مدرک خود نگردند، منتفی خواهد شد.

تبصره 1: کسب حداقل 60 امتیاز از مجموع امتیازات جداول فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه توسط متقاضیان حائز شرایط با رعایت سایر مقررات و ضوابط مربوطه، برای قبولی الزامی است.

نحوه ارائه درخواست ضروری است داوطلبان واجد شرایط پس از مطالعه راهنمای ثبت نام حداکثر تا پایان روز شنبه مـورخ 1399/01/30 از طریق سـامـانه جامـع دانشـگاهـی گلستان با ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز، در محل های پیش بینی شده ثبت نام نمایند.

مدارک مورد نیاز دکترا بدون کنکور دانشگاه خواجه نصیر

لازم است داوطلبان محترم قبل از شروع ثبت نام، فایل مدارک را آماده نمایند. بدیهی است که بعضی از مدارک الزامی*(مربوط به کنترل شرایط عمومی و مشخصات فردی) است. و بعضی در صورت وجود (مربوط به شرایط اختصاصی)، منجر به کسب امتیاز مربوطه خواهد شد.

1- صفحه اول شناسنامه *

2- کارت ملی *

3- گواهی فراغت از تحصیل یا اشتغال به تحصیل مقطع کارشناسی ارشد (با تایید فراغت از تحصیل حداکثر تا پایان شهریورماه 1399* )

4- گواهی فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی*

5- ریزنمره کارشناسی: منظور از ریز نمره، کارنامه کلی مقطع کارشناسی بدون تایید یا مهر و امضا دانشگاه است. این کارنامه می بایست نشان دهنده همه نیمسال های تحصیلی دانشجو و حداکثر دو صفحه می باشد.

(لطفا از بارگذاری کارنامه ترم به ترم خودداری گردد. چنانچه طریقه دسترسی به گزارش کارنامه کلی را نمی دانید لطفا از آموزش دانشکده خود راهنمایی بگیرید) در کارنامه بارگذاری شده نام و آرم دانشگاه، مشخصات دانشجو و نیمسالهای تحصیلی و معدل ها می بایست مشخص بوده و هنگام بارگذاری در سیستم هیچیک از این اطلاعات حذف و یا از طریق فتوشاپ اضافه نگردد. در غیر این صورت مدارک بررسی نخواهد شد.

ضمنا چنانچه به فرمت اصلی کارنامه ی دانشگاه مواردی توسط متقاضی، اضافه گردد، تخلف محسوب شده و مستوجب برخورد قانونی می باشد.*

5 ریزنمره کارشناسی ارشد: منظور از ریز نمره، کارنامه کلی مقطع کارشناسی ارشد بدون تایید یا مهر و امضا دانشگاه است. این کارنامه می بایست نشان دهندهء همه نیمسال های تحصیلی دانشجو و حداکثر یک صفحه می باشد. (لطفا از بارگذاری کارنامه ترم به ترم خودداری گردد. چنانچه طریقه دسترسی به گزارش کارنامه کلی را نمی دانید لطفا از آموزش دانشکده خود راهنمایی بگیرید) در کارنامه بارگذاری شده نام و آرم دانشگاه، مشخصات دانشجو و نیمسال های تحصیلی و معدل ها می بایست مشخص بوده و هنگام بارگذاری در سیستم هیچیک از این اطلاعات حذف و یا از طریق فتوشاپ اضافه نگردد. در غیر این صورت مدارک بررسی نخواهد شد. ضمناچنانچه به فرمت اصلی کارنامه دانشگاه مواردی توسط متقاضی، اضافه گردد، تخلف محسوب شده و مستوجب برخورد قانونی می باشد.*

7- گواهی مربوط به رتبه نهایی المپیاد علمی- دانشجویی/ گواهی رتبه نهایی جشنواره خوارزمی یا جوان خوارزمی/ ثبت اختراع (حسب مورد).

8- صفحه اول مقاله ها و نامه پذیرش آنها (در صفحه اول مقاله مشخصات ژورنال، نویسندگان درج شده باشد.)

9- مدارک مربوط به تالیف یا ترجمه (مستند ارسالی می بایست نشان دهنده مشخصات تالیف یا ترجمه باشد، شناسنامه اثر)

10- چکیده پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد (حداکثر 3 صفحه)

11- چکیده پایان نامه مقطع کارشناسی (در صورتی که در سیلابس موجود بوده باشد.)

12- توصیه نامه از استاد راهنما و یکی دیگر از استادانی که داوطلب با ایشان درس گذرانده باشد.

13- صفحه اول پایان نامه (جلد)

14- گواهی نمره زبان

15- پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 800000 (هشتصد هزار ریال) به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع دانشگاهی (گلستان).

یادآوری مهم: برای رعایت حال متقاضیان محترم و در راستای ایجاد امکان عدم مراجعه به واحدهای اداری دانشگاه ها تا پایان اسفندماه 98 برای دریافت گواهی اشتغال یا فراغت از تحصیل، کلیه متقاضیان از تاریخ 1399/01/16 قادر به شروع ثبت نام در سامانه خواهند بود.

اگر متقاضی یا متقاضیانی تنها ثبت نام نموده و پرداخت الکترونیکی را انجام ندهند، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و در صورت سهل انگاری مسئولیت این امر با متقاضی بوده و هیچ اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

همچنین این اطمینان خاطر به عزیزان داده می شود که در صورت بروز هر مشکلی برای ثبت نام از تاریخ 1399/01/16 که خارج از اختیار ایشان باشد، حتمامساعدت های لازم پیش بینی و اطلاع رسانی خواهد شد.

نکات مهم

توجه 1: در صورت تایید شرایط عمومی داوطلب و راه یابی به مرحله مصاحبه علمی، ضروری است اصل و کپی کلیه مدارک شناسایی و نسخه کامل مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی بارگذاری شده در سامانه ی جامع دانشگاهی، در روز برگزاری مصاحبه ارائه گردد. شرایط اختصاصی و مصاحبه در کمیته تخصصی بررسی و انجام خواهد شد.

توجه 2: لطفاپیش از اقدام به بارگذاری مدارک و ثبت نام، اطلاعیه و راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه نمایید. پس از ثبت نام وجه پرداختی بازگشت داده نمی شود.

توجه 3: دانشجویان نیمسال آخر در صورت پذیرش، حداکثر تا پایان شهریور 1399 می بایست دانش آموخته گردند. در غیر این صورت قبولی آنها منتفی خواهد شد.

توجه 4: پذیرش در مرحله اول و مصاحبه به منزله پذیرش نهایی نمی باشد. پذیرش قطعی منوط به اعمال ظرفیت، تایید شورای آموزشی دانشگاه و تایید صلاحیت عمومی توسط مراجع ذی صلاح مربوط و تایید سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

توجه 5: زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نگین
اسفند ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۴۶ ق٫ظ

سلام،
اگر معدل کارشناسی ۱۵،۲۰ و کارشناسی ارشد ۱۶،۲۷ از دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان باشد ، آیا جزء این تبصره : در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی پیوسته آنها کمتر از ۱۶ و یا میانگین کل (بدون احتساب پایان نامه) مقطع کارشناسی ارشد آنها کمتر از ۱۷ باشد،میانگین همتراز طبق پرتال سازمان سنجش محاسبه خواهد شد، هستم که ثبت نام کنم؟

ف
اسفند ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ق٫ظ

سلام
سوالی از ادمین محترم داشتم ممنون میشم که لطفا راهنماییم کنه
برای دکترای با ازمون سازمان سنجش که بعد از عید امتحانش است ایا اگه کسی فقط نزدیک ۲۰ تا مقاله از کنفرانس های داخلی و بین المللی و از مجله علمی تخصصی داخلی داشته باشه اما مدرک زبان نداشته باشه ، کتاب هم در دست تالیف باشه البته معلوم نیست که به موقع برسه یا نه، ولی کنکور دکترا را بتونه رتبه زیر ۲۰۰ در رشته مهندسی برق قدرت بیاره ایا اصلا شانسی برای قیولی در دوره روزانه یا شبانه یکی از دانشگاههای غرب کشور داره(معدل کارشناسی از رشته فیزیک ۱۶٫۸۰ و کارشناسی ارشد مهندسی برق ۱۷ از دانشگاه ازاد)

باتشکر

نیما
اسفند ۲۰, ۱۳۹۸ ۱:۲۰ ب٫ظ

سلام … من دانشجوی سال آخر ارشدم . می خواستم بدونم فارغ از معدل الف بودن اگه دانشجو هنوز پایان نامه اش رو تموم نکرده باشه و هنوز مقاله نداشته باشه یا حتی مدرک زبان ، اصلا شانسی داره صرفا از روی معدل قبول شه؟ البته شاید بتونه در چند ماهه باقی مونده تا قبل مهر مقاله و گواهی زبان بگیره . من نمی دونم مصاحبه شون کیه ولی احتمالا مقاله و… به مصاحبه نمیرسه. تکلیف چیه به نظر دوستان ثبت نام منطقیه به چنین شخصی یعنی شانسی داره؟

مهسا
اسفند ۲۰, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

سلام
خیر شما باید بتونید طبق ایین نامه دست کم ۶۰ امتیاز بگیرید که بدون داشتن اینها غیرممکنه که این امتیاز رو کسب کنید.
ایین نامه امتیازدهی رو اینجا ببینید:
https://phdtest.ir/1391/03/%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86/

ف
اسفند ۲۰, ۱۳۹۸ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
برای دکترای با ازمون سازمان سنجش که بعد از عید امتحانش است ایا اگه کسی فقط نزدیک ۲۰ تا مقاله از کنفرانس های داخلی و بین المللی و از مجله علمی تخصصی داخلی داشته باشه اما مدرک زبان نداشته باشه ، کتاب هم در دست تالیف باشه البته معلوم نیست که به موقع برسه یا نه، ولی کنکور دکترا را بتونه رتبه زیر ۲۰۰ در رشته مهندسی برق قدرت بیاره ایا اصلا شانسی برای قیولی در دوره روزانه یا شبانه یکی از دانشگاههای غرب کشور داره(معدل کارشناسی از رشته فیزیک ۱۶٫۸۰ و کارشناسی ارشد مهندسی برق ۱۷ از دانشگاه ازاد)
ممنون میشم که لطفا ادمین محترم راهنماییم کنه
باتشکر

محمد
اسفند ۲۰, ۱۳۹۸ ۸:۱۴ ق٫ظ

https://my.farsnews.ir/c/18835
لطفا به این ادرس بروید رای دهید ایده ایجاد دکتری نیمه تخصصی ۶۴ واحدی به جای کارشناسی ارشد ۳۲ واحدی
۵۰۰۰ رای نیاز داره تادر مجلس تصویب بشه در وزارت علوم این ایده به شماره ۲۰۸۱۰۳ ثبت شده

مجید
اسفند ۱۹, ۱۳۹۸ ۵:۲۷ ب٫ظ

سلام در خبرگزاری فارس در بخش فارس من درخواستی با عنوان(درخواست حذف مصاحبه کنکور دکترا) ثبت شده است به آدرس ( https://my.farsnews.ir/c/18987) از همه علاقمندان و مشتاقان تحصیل در این مقطع خواهشمند است که اولا از این کمپین حمایت کنید ، ثانیا به بقیه مشتاقان ادامه تحصیل در دردکترا ، نیز خبر بدید تا از آن حمایت کنند شاید خدا خودش کمک کرد که مصاحبه از کنکور دکترا حذف بشه و فقط وفقط ملاک پذیرش کنکور سازمان سنجش باشه البته معدل و کارهای پژوهشی میتونه تاثیر داشته باشه و میزان تاثیر آنها هم فقط با نظر کامل سازمان سنجش باشد مثل تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد و … ولی فقط و فقط مصاحبه را حذف کنند و بس. توکل به خدای بزرگ و توانا حمایت یادتون نره هر چه تعداد بیشتر بشه بهتر میشه پیگیری کرد در ضمن در زمان تحصیل در مقطع دکترا فرصت کافی برای تمام کارهای پژوهشی(مقاله-کتاب -اختراع و…) هست بدون شک کسی که بتونه از سد کنکور دکترا بگذره حتما از عهده کارهای پژوهشی به راحتی برمیاد.اصلا تحصیل در دوره دکترا به معنای پژوهش و تحقیق است که البته لازمش فراگیری دقیق و عمقی دروس مربوطه و آشنا شدن به علم به روز در زمینه مربوطه است. بعلاوه دوره دکترا هم معمولا ۳۶ واحد داره که ۱۸ واحد پاس کردن کتابهای درسی و ۱۸ واحدش هم پایان نامه و مقاله و پژوهش الان با این روشی که هست ،پذیرش دانشجوی دکترا فقط سلیقه ای شده و هر داوطلبی هم که پول داشته باشه با هر… ادامه نظر»

فاطمه
اسفند ۱۹, ۱۳۹۸ ۵:۲۲ ب٫ظ

سلام… سطح درجه دانشگاه که درجه اول یا دومه هم مهمه واسه دانشگاه خواجه نصیر؟؟؟

داش علی
اسفند ۲۰, ۱۳۹۸ ۷:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام. دانشگاه خواجه نصیر تنها دانشگاهی هست که به این چیزا اهمیت نمی دهد و فقط خود دانشجو بیشترین اهمیت زا دارد.

م
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

خیر از دانشگاه درجه دو و سه هم میگیره