برگزاری تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری نیازمند مصوبه شورای سنجش و پذیرش

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری نیازمند مصوبه شورای سنجش و پذیرش است، گفت: سال گذشته وزارت علوم ظرفیت مشخصی را اعلام کرد که اکثر رشته های تحصیلی پرمتقاضی تکمیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش ، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه گفت: سال گذشته وزارت علوم برای مقطع دکتری ظرفیت مشخصی را اعلام کرد که براساس آن اکثر رشته های تحصیلی پر متقاضی تکمیل شد اما به دلیل نبود متقاضی بعضی از رشته محل ها خالی ماند که در این رابطه دانشگاه آزاد برای تکمیل ظرفیت از شورای سنجش و پذیرش در مهر و آبان سال۹۸ برای اینکه اگر متقاضی وجود دارد اقدام کند تقاضای فرصت کرد اما این شورا مخالفت کرد.

وی افزود: برگزاری تکمیل ظرفیت مقطع دکتری نیازمند مصوبه شورای سنجش و پذیرش است از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که در بعضی از رشته ها مانند کشاورزی متقاضی بسیار کم است. البته در هر رشته محل ظرفیت پذیرش متفاوت است به طوری که گاهی تعداد شرکت کنندگان آزمون دکتری از ظرفیت کمتر بوده و هر کسی که شرکت کند، در آزمون قبول می شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

74 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یوسفی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

فقط من موندم افرادی که ۲ ماه پیش دم میزدند از اینکه همه جا باز شده و باید دانشگاه ها هم باز بشن و کنکورها هم انجام بشن الان کجا هستند؟

جناب آریان، دقت میفرمائید که تعداد مبتلایان در فصل گرما چقدر داره میره بالا؟

یادتون میاد که میگفتید گرما اثری نداره روی این بیماری؟

حالا آمارها رو بررسی کنید.

دوست عزیزی بودند و بهتون گفتند که همین طوری و بدون نظرتات غیر کارشناسی در حیطه پزشکی نباید نظر داد. اما شما میدادید.

بیژن
خرداد ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  یوسفی
یوسفی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۳۷ ب٫ظ

میگم مصاحبه های امسال چی میشه به نظرتون؟

برای دانشگاه آزاد :مثل پارسال متمرکز هست در تهران یا اینکه مثل ۲ سال پیش استانی برگزار میشن؟

من نظرم این هست که مصاحبه ها رو استانی برگزار کنند.

چون این مبحث کرونا دست بردار نیست حالا حالا ها.

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  یوسفی

دو سال پیش استانی نبود. منطقه ای بود. کل کشور ۱۰ منطقه بود.

سه سال پیش استانی بود.

یوسفی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

منطقه ای با استانی زیاد فرقی نداره. اصل این هست که در یک پهنه قرار دارند. شمال-شمال غربی-شرقی. جنوب غربی-شرقی. غرب و شرق. اینها میشن پهنه ها.

ولی به نظر میاد که باید به صورت استانی برگزار بشه. الان چند روزی هست که دقیقا مثل اوایل روزهای کرونا در کوچه و خیابان های شهرها هشدارکرونا صادر میکنند. مثل اینکه دوباره موج جدیدی راه افتاده.

این کرونا دست بردار نیست.

چون خود وزیر بهداشت اعلام کرد به متخصصین کارگروه خودشون که کرونا رو تا چندین سال دست کم نگیرین. چون آنتی بادی هایی که به بازار بیاد احتمال تغییر ماهیت دارن و ثابت نیستند. این خیلی خبر بدی بود.

مجتبی
خرداد ۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۸ ب٫ظ

با توجه به افزایش آمار کرونا باید ترم جدید مجازی تشکیل شود.و افرادی که در این ترم حذف ترم کرده اند در ترم بعدی ثبت نام کنند و ظرفیت های خالی با برگزاری تکمیل ظرفیت تکمیل شود و به حد نصاب برسند تا ترم بعدی تشکیل شود…
امیدوارم مسئولین قضیه را جدی بگیرند.

پژمان
خرداد ۸, ۱۳۹۹ ۸:۵۵ ق٫ظ

شما جناب سه نقطه از سال قبل تا به امسال هی میگید سال ۹۷ چون برگزار نشده سال ۹۸ هم برگزار نمیشه. از نظر خود من پرونده تکمیل ظرفیت ۹۸ همون سال قبل بسته شده ولی شما چرا هی میگید سال ۹۷ نگرفتند فکر کنم اگر سازمان سنجش بیست سال بعد هم سال ۱۴۱۹ یه روزی بخواد تکمیل ظرفیت برگزار کنه شما میگید سال ۹۷ چون نگرفتید باید در این سال هم نگرید. به قول خودتون بابا بی خیال.

...
خرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  پژمان

عزیزم جناب پژمان خان
بنده فقط یکبار و روز پنجم خرداد ۹۹ درجواب مهسا خانم که گفته بودندشما درک نمیکنید وضعیت ما رتبه های برتر رو،اعلام کردم که دقیقا وضعیت مشابه ای داشتم ولی یکسال قبل تر از ایشون.و اعتراضات هم نتیجه نداد و گفتند که وزارت علوم این قانون را از این به بعد در خصوص آزمونهای دکتری اعمال خواهد کرد و حتی اجازه تکمیل ظرفیت به دانشگاه آزاد را هم نداده است.
بنده صرفا به مانندشما بیان کردم این پرونده بسته شده و امیدی به تکمیل ظرفیت ۹۸ هم نیست و بهتره دوستان به فکر آینده باشند
اما متاسفانه کج فهمی وجود داره که بنده مسئولش نیستم
و شما هم آدرسو عوضی رفتید
عجیبه …از یکسال پیش تا حالا!!؟؟

...
خرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  پژمان

چشم
حسب الامر شما دیگه چیزی نخواهم گفت
به امید موفقیت شما

یوسفی
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

همون که گفتم، دیگه به فکر کار کردن باشین تا درس خوندن. فیلم درس خوندن تا سالیان سال میشه گفت سوخته دیگه. با مدرک دکتری تاریخ خیلی کارها میشه انجام داد. با یک کشف تاریخی میشه کلی نرم افزارهای جدید کامپیوتری و غیره وارد بازار کرد. میشه با همین مدرک تاریخ بسیاری ایده را از گذشتگان با کشف های بزرگ وارد عرصه صنعت کرد. با مدرک جغرافیا میشه خیلی از مراتع از دست رفته رو با اصول صحیح نقشه برداری مدیریت دقیق کرد. با مدرک مهندسی کشاورزی میشه آینده تغذیه دنیا را برای انسان ها و حیوانات تامین کرد. پیاز نزنید به کباب آیا کباب لذیذ میشه؟ سبزی با آبگوشت نخوریم آیا آبگوشت لذیذ میشه؟ ۳-۵ سال اگر در دنیا گندم کشت نشه نسل انسان ها منقرض میشه. خبر داشتید؟ چرا اینها رو نمیبینیم؟ چرا فقط بدبخت شدیم؟ چرا فقط به این فکر افتادیم تا دیدیم در این ۱۰ سال اخیر تا یکم در دنیا اونم از مدل توریستیش به رویمان باز شد، فقط هدفمون شد پول درآوردن از هر راهی و کلاه گذاشتن سر خودمون و دیگران تا اخر سال بریم سفرهای خارجی و کلی ارز ببریم بیرون کشور تا ۲ هفته کیف و خوشی کنیم. بعد که اومدیم از سفرهامون هی اسم اون کشور بیاریم و بگیم فلان کشور دیدید که چه خودروهایی دارن، چه خونه هایی دارن، چه کشاورزی هایی دارن وووووووو …….. . چرا از واقعیت ها حرف نمیزنیم؟ چرا وقتی که با هزار دوز و کلک رفتیم سر یک کاری (حتی اگر اون کار رو… ادامه نظر»

یوسفی
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  یوسفی

سال های ۸۴-۹۰

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  یوسفی

به هر حال واقعیت جامعه ما این است.
قبول هم ندارم که همه رشته ها به یک اندازه پول ساز هستند. در حال حاضر در ایران، برد با رشته های پزشکی است.

کارهایی هم که گفتید حتما به مدرک دکتری نیاز نداره. چه بسا همین خارج که مثال زدید، با لیسانسش اندازه دکتر ما پول در میارن، چه بسا باسوادتر هم هستن.

مثلا بیل گیتس، زاکربرگ و … مگه دکتری کامپیوتر دارند؟ اما جزء پولدارترین افراد جهان شدند.

برنی سندرز
خرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

اولاً بیل گیتس، مارک زاکربرگ، ایلان ماسک و جف بیزوس محصول استراتژی‌های اقتصادی و علمی ایالات متحده هستند. چه ربطی دارن به اقتصاد نفتی ایران؟

ثانیاً این ادعا نشون می‌ده شما با جامعه فعلی ایران بیگانه هستید. در ایران اساساً مشاغل خدمات محور قادر به خلق سرمایه قابل ملاحظه هستن. دیجی کالا، اسنپ، کافه بازار، دیوار، آپارات مستند این ادعا هستن.

ثالثاً در آمریکا هم بین فارغ التحصیل هاروارد و فارغ التحصیل دانشگاه ایالتی ورمانت از حیث آینده شغلی تفاوت وجود داره، ولی تو ایران به دلیل امپراطوری آموزش خصوصی (آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و …) مدارک دانشگاه‌های برتر نادیده گرفته میشن. واقعیت اینه که موقع انتخاب شغل کسی توجه «زیادی» به محل تحصیل شما نمی‌کنه. چون توی جامعه هستم بارها این رو به چشم دیدم. طرف با معدل ۱۷ از دانشگاه دولتی سطح ۲ با اخذ درجه کارشناسی ارشد در شته مهندسی عمران فارغ التحصیل میشه و میشه ویزیتور. اونوقت شخص دیگه‌ای در حین تحصیل به عنوان دانشجوی دکتری فلان شعبه از دانشگاه آزاد پُست مدیریتی می‌گیره با حقوق چندین برابر اون ویزیتور، در حالی که حتی نصف اون هم درس نخونده!
حالا به نظرت برای اون مهندسِ ویزیتور، توانی هم واسه «زاکربرگ» شدن باقی می‌مونه؟

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۳ ق٫ظ

البته جناب یوسفی رشته با رشته فرق داره.
مثلا با دکتری تاریخ چه کاری میشه کرد جز تدریس در دانشگاه؟ یا مثلا با دکتری کشاورزی احتمالا باید دنبال شغل مدیر کل در جهاد کشاورزی بود.

بعضی از رشته ها به خودی خود پول ساز نیست در ایران. شما حتی به دکتری مهندسی عمران فکر کن. دکتر عمران باید چیکار کنه؟ مهندس ناظر شدن که دکتری نمیخواد. باید بتونه توی سازمان نظام مهندسی یک پست مهم به دست بیاره. این سازمان هم محدود هست و کارمندش شدن به این سادگی نیست.

اغلب رشته ها واقعا به دکتری نیاز ندارن.
مثلا دکتری جفرافیا چه کاری بلده انجام بده که کارشناس ارشدش بلد نیست؟

به خاطر همین اغلب دانشجویان دکتری با گرفتن مدرک دکتری به هیات علمی دانشگاه یا پست مهم در یک سازمان دولتی فکر میکنن که متاسفانه هر دوش سخت شده.

Graphic
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

لطفا بدون اطلاعات تخصصی نظر ندید چطور میتونید انقدر راحت اظهار نظر کنید راجع به رشته ای و به راحتی بگید دکتراش با ارشدش فرقی نداره کار جدیدی یاد نمیگیرن با دکتری خوندن!!
شما با این حرفتون میخای ارزش یه سری از رشته ها رو زیر سوال ببری
مثل این می مونه که ما بیایم بگیم دانشگاه آزادی ها که چیزی سرشون نمیشه!

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

بنده به عنوان ترم چهارم دکتری در رشته کامپیوتر خدمت شما عرض می کنم که حاضرم مدرکم لیسانس باشه اما استخدام یکی از شرکت های پیش رو شرق آسیا باشم.

دانشی که نتونیم از اون در صنعت استفاده کنیم، به درد کتابخونه ها میخوره.

Graphic
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

دقت نکردید من درباره اون قسمتی از حرفاتون صحبت کردم که راجع به یکی دونستن سطح اطلاعات و ارزش بعضی از رشته ها در مقطع دکتری و ارشد بود نه اینکه حالا کار پیدا میشه یا نه!
من حرفم اینه که وقتی نمی دونید رشته تاریخ یا جغرافیا می تونه چقدر مفید باشه، دربارشون اظهار نظر نکنید بهتره.

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

بنده نگفتم رشته های تاریخ و جغرافیا مفید نیستند، عرض کردم نیاز به دکتری ندارند.

البته این چیزی که میگم‌ شامل حال این دو رشته نیست، شامل حال خیلی از رشته هاست.

محمد
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

حرفاتون درسته ولی این ولی نه اینکه فقط مربوط به تاریخ و جغرافیا باشه. همین رشته مهندسی کامپیوتر هم تو دانشگاه مهارتی یاد نمیدن و درس ها فقط تئوری هست و اصلا بدرد جامعه نمیخوره.
در حقیقت فقط سه رشته هست که ارزش خواندن داره آن هم پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هست که مهارت یاد میگیری. تقزیبا هر کی الان دکتری رشتش رو میخونه یا به خاطر ارتقا شغلیش هست یا به این امید میخونه که هیئت علمی شه که این هم خیلی سخت شده.

یوسفی
خرداد ۵, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت تموم دیگه. به فکر کار و زندگی باشین. همین روزهای آینده هم کنکورها تموم میشه دیگه و خلاص. خدا رو شکر حداقل تا ۵۰ سال دیگه آنقدر دکتر و مهندس داریم که میتونیم صادرم کنیم. به فکر درامد باشین. درس خوندن خیلی وقت هست که فیلمش سوخته. کسی که با رنج و زحمت درس خونده با مدارج عالیه و تا سن ۳۰ سالگی بیکار مونده فقط یک معنی میده، فقط و فقط وفقط حقش خورده شده. و یک عده با پارتی بازی حقشو خوردن. تموم. غیر از این نداریم در دنیا. چون اگر غیر این بود، طرف بی عرضه بوده که نتونسته درس بخونه. پس مرد و انسان کسی هست که بدون پارتی به جایی رسیده باشه. خدا رو شکر همه بلد هستند با پارتی به جایی برسند. اما نامرد هستند. فکر میکنند حقوقشون حلال هست. اما سخت در اشتباه هستند که نفرین من و خیلی از امثال بنده پشت سرشون هست. خیلی جالبه یک عده میگن کسی که تا سن ۳۰ سالگی بیکار مونده یک جای کارش میلنگه؟ خیلی جالبه. دیگه خبر نداره که تحصیل کرده سن ۴۲ سال داریم که بیکار هست. لابد جناب آریان جنابعالی توقع داری با مدرک دکتری بریم اسنپ یا بلال فروشی و دستفروشی؟ اگر میخواستیم بشیم بلال فروش پس چرا درس خوندیم تا دکتری؟ خواهشا شعاری حرف نزن. واقعی حرف بزن. البته اگر زجر کشیده باشی. یارو کارمند بانک زورش میاد پول بشماره یا خدمات ارائه بده به مشتری، بهش میگم برادر بیا کنار تا من بیام جات تا خالصانه خدمت… ادامه نظر»

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۴:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  یوسفی

به هر حال این مشکلات هم هست.
درس هم که نخونن، کشورمون انقدر صنعتی نیست.
کشور ما مشکلات بسیاری داره که یکیش همین بیکاری هست.‌ اینجا کره جنوبی و ژاپن نیست که صدها کارخانه داشته باشیم. در نتیجه بدون همین مدرک هم ممکنه آخرش بشه همون مشاغلی که شما اسم بردی.

مهسا
خرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

با سلام….
چطور ممکن است ک کسی یکسال زحمت کشیده باشه و رتبه تک رقمی گرفته باشه و بعد بخاطر ظوابط من درآوردی دانشگاهها از حق تحصیل محروم بشه و عده ای بیان بگن خب برو سال دیگه امتحان بده؟ مگه سن وسال و عمر و جوانیه ما بازیچه است؟؟ حالا ک حق ما با رتبه تک رقمی ضایع شده حداقل یه فکری ب حال ما بکنند. جرم ما چیه؟؟ فقط میخوایم ادامه تحصیل بدیم. چرا تکمیل ظرفیت ۹۸ رو حذف کردید. این بازی با آینده و وقت و جوانیه داوطلبینه. مسول محترم اگر همچین بلایی سر بچه خودت میومد چ میکردی؟؟ چرا بی تفاوت و راحت میگید با رتبه تک رقمی رد و برو سال دیگه امتحان بده؟؟

...
خرداد ۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بیخیال بابا
همچین میگید تک رقمی
اول بگید چه رشته ای چون بعضی از رشته کل شرکت کننده هاش تک رقمین و کلا دونفر پذیرش دارن
بعضی از رشته ها که داوطلب بیشتری دارن هم فقط زیر ده نفر پذیرش دارند
منی که تک رقمی بودم و هوا برم داشته که حتما باید دانشگاه تهران و بهشتی قبول شم و جای دیگه ای نرفتم مصاحبه و خب قبول نشدم چون بیشتر ظرفیت با دانشجوهای خودشون برداشتن و بقیه شو هم رتبه های کمتروبیشتراز من که لابد رزومه بهتراز من داشتن.
اگه قراربود منو قبول اعلام کنند که باید مهر و نهایتا تا بهمن اینکارو میکردن

مهسا
خرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

اگر این بلا بعد از سه سال سر خودتم میومد بیخیال میشدی؟؟ شما ک درکی از شرایط دیگران ندارین لطفا نظر ندید. فقط چون دانشجوی شناخته شده نیستیم و استاد پارتی نداریم قبول نمیشیم. حالا شما احتمالا نفست جای گرم بلند شده ک عین خیالتم نیست کسیکه زحمت کشیده و همش قربانی این پارتی بازیا میشه یعنی چی. مسلما با رتبه تک رقمی و زحمت زیاد و رزومه خوب حقمه ک دانشگاه تهران قبول بشم ولی چون پارتی نداشتم این بلا سرم اومده

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا خانم اگر اعتقاد داری که قبولی در دانشگاه تهران نیازمند آشنایی با اساتید هست و حقت خورده میشه، چرا داری سه سال تمام این کار رو تکرار می کنی؟
اگر هر سه سال تک رقمی شدی و رزومه خوبی هم داری ولی پذیرفته نمیشی، بهتره شیوه کارت رو تغییر بدی. چون اگر پارتی بازی باشه، با تکمیل ظرفیت هم قبولت نمیکنن.

حالا یا باید با اساتیدش لینک‌ بزنی یا سراغ دانشگاه دیگری بری.

...
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

بجای توهین یه کم دقیقتر میخوندی خانمِ دکتر
منم ۹۷ تک رقمی بودم تکمیل ظرفیت نداشتیم شما تافته جدا بافته نیستید
۹۷ تکمیل ظرفیت حذف شد به دنبالش ۹۸.حالا اینکه یه عده دیدن اوضاع بخاطر کرونا به هم ریخته و میخوان از اب گل الود ماهی بگیرن حرف دیگه ایه

مهسا
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

چون شما نتونستید ۹۷ نتیجه بگیرید صدرصد هم میخواهید ۹۸ ها هم نتیجه نگیرن؟؟ یعنی به اصطلاح انتقام گرفته بشه؟؟ فکر اگر امسال تکمیل ظرفیت بزارن و یه عده همینطوری برن اونوقت حق سال ۹۷ شما ادا میشه؟؟

کلهر
خرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

۹۷ رو دلشون ناخواسته بگیرین چه دلیلی داره که ۹۸ رو نگرین هیچ ربطی بهم نداره از طرفی شما که خیلی ناراحتی از سال ۹۷ که نگرفتن چرا سال ۹۸ دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد و کارشناسی ها رو تکمیل ظرفیت گرفتند چیزی نمیگید شما سال آموزشی ۹۷ و ۹۸ رو با هم مقایسه نکن و ضمنا هیچ سال آموزشی ربطی به سال قبل و بعدش نداره هر سال یه قانونی برای پذیرش به خصوص در تکمیل ظرفیت در نظر میگیرند حالا اگر ناراحتی که چرا در سال ۹۷ نگرفتند باید یه لیوان آب سرد بخوری و فراموش کنی چون سال ۹۷ شرایط پذیرش دانشجو و ظرفیت ها با سالهای قبل و بعد خودش فرق میکنه.

...
خرداد ۷, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  کلهر

یه آب سرد هم شما لازم داری چون سال۹۸ هم پرونده اش بسته شده و الان ۹۹ هست و همه برنامه ریزی ها و ازمونها برای ۹۹ هست جناب مودب.
تشریف ببرید در استخر آب سرد .لیوان موثر نیست

...
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

شما که درک بالایی دارید و همه رو به بی درکی متهم میکنید چرا از ازمون دادن مجدد واهمه دارید
خب شما فرهیخته ای که انقدرباسوادی که پارسال رتبه یک شدی نگران نباید باشی امسال هم رتبه یک میشی و با رزومه ای که یکسال قویتر کردی قبولید پس جوش بیخود نزن این پرونده تکمیل ظرفیت دیگه بسته شده دست من و شما وبه حرف من و شما نیست بلکه تصمیم سازمانه

مهسا
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

ببخشید شما چه سودی میبرید از اینکه تکمیل ظرفیت ۹۸ برگزار نشه؟؟؟؟ چرا اینقدر زورتون گرفته؟؟؟ مشکلتون چیه؟؟؟ ۹۷ یا ۹۸ چه فرقی داره؟؟ این چه سیستمیه که باید سلیقه ای اعمال بشه و حق خیلیها ییکه رتبه عالی دارن ضایع بشه؟؟ بهتر یکم خیرخواه هم باشید

...
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

حرفم چیز دیگه ایه
نگرفتید
عجیبه که رتبه برترهم هستید
میگم این بساط جمع شده زور بیخود میزنید
ربطی به خیرخواهی من و شماهم نداره
یه قانونی درست یا غلط تصویب شده و راه تغییرش هم اینجا جنجال به پا کردن و به دیگران توهین کردن نیست
راه تغییر قانون رو باید در پیش بگیرید نه رتبه تون رو چماق کنید توسر بقیه

یوسفی
خرداد ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

بابا خدا خیرتون بده. آخه کجا بود پول تو این وضعیت که بریم دکتری بخونیم؟

چه ملی چه آزادش. پول میخواد.

امسال هر کس دکتری شرکت کنه قبول میشه. فقط و فقط رقابت برای دکتری مربوط میشه به داوطلبان متقاضی دانشگاه های دولتی اونم مدل روزانه. شبانه و پردیس های خودگردان که مثل دانشگاه آزاد خوداتومن پول میخواد.

شاید این مقدار متقاضی کمتر از ۱۰ درصد باشن.

اکثر متقاضیان دکتری دانشگاه های پولی ملی و آزاد ۱۰۰ درصد کارمند یک جایی هستند.

برین به فکر کار باشین که خربزه آب است.

الان همین کاربر آریان که این همه حرف میزنه برای دکتری خودش کارمند هست احتمالا.

والا من الان ۱۰ تا از دوستام همه دکتری گرفتن و ۲ سال هست بیکار نشستن منزل.

دیگه تموم اون دوران ارزش گذاری ها. تموم.

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  یوسفی

چرا بیکار نشستن منزل؟ نمیتونن حتی حق التدریسی توی دانشگاه ها درس بدن؟

به نظرم کسی که دکتری گرفته و سنش هم از ۳۰ سال رد شده و هنوز بیکاره، یه جای کارش میلنگه.

شهریه دکتری هم با توجه به وضعیت فعلی بازار، دیگه مثل سابق وحشتناک نیست. وقتی به قیمت ماشین و سکه و … نگاه می کنم، میبینم این ۱۲۰ میلیون برای ۵ سال رقمی نیست. وقتی گوشی موبایل پرچمدار شده ۲۵ میلیون و لپتاپ خوب شده ۵۰ میلیون.

البته هم وزارت علوم وام میده هم دانشگاه.
مثلا علوم و تحقیقات که ما هستیم، هر ترم نصف شهریه رو میشه وام گرفت و نصف مابقی رو با بهره ۲.۵ درصد در طی ۳۶ ماه. وام وزارت علوم هم ۲۰ میلیون و ۴۰ میلیون داره.

با یه مقدار پس انداز از قبل و گرفتن وام، میشه تمومش کرد.

یوسفی
خرداد ۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۱ ب٫ظ

دایی آریان جنابعالی وضعت خوبه و سریع رفتی سر کار. بنده و خیلی از امثال من که شهرستان هستیم توان نداریم دیگه که پول خرج تحصیلی کنیم که وقتی میریم همون دانشگاهی که جنابعالی میگی حق التدریسی بریم درس بدیم، با کلی بهانه و حرف های بیخود مدیران مواجه میشیم.

الانم پاشیم بیایم تهران زندگی کنیم به نظرتون امکانش هست با این شرایط مالی؟

چرا همین طوری نظر میدی؟

مگه خبر نداری کلی تحصیل کرده بیکار هستیم که دستمون به هیجا نمیرسه؟

فقط شعار میدی.

آمار بیکاران تحصیل کرده دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد میدونی؟

چرا فقط میخوای به تعداد این بیکاران اضافه کنی؟

به جای این همه حرف به ملت بگو برین سر کاری که به دردتون میخوره.

الان تدریس و استاد دانشگاهی همهش شده شکم سیری.

ملی درس میخوندی میفهمیدی که من چی میگم و یکم از دردمون میدونستی.

جنابعالی درامدت خوب هست. اما ما چی؟

سیر از سیر خبر داره. گرسنه از گرسنه.

شما فقط از سیرها خبر داری. که میگی وام میده و …… . خیلی ها هستند پول اتوبوس ندارن. خبر داری؟

پول ندارن برای امدن به سر کلاس ها تا تهران حتی دانشگاه ملی. حالا خوابگاه بمونه.

علوم وتحقیقات جنابعالی ترمی ۱۷ میلیون هزینه اش هست. ۱۷ میلیون پول کمی هست؟

محمد
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

آقای آریان درسته همه چی چند برابر شده و لپتاپ و موبایل خیلی گرون شده ولی مگه درآمد های مردم هم چند برابر شده که میگی دیگه ۱۲۰ میلیون چیزی نیست!
خدارو شکر تو سمتی نداری تو دانشگاه آزاد وگرنه شهریه هارو چند برابر میکردی

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

به محمد و سایر کاربران: هر چه قانون بگه همون خواهد شد. به حرف من و شما هم نیست. اعتراض هم کردید و پاسخ اعتراضتون رو هم گرفتید. مگه شما تافته جدا بافته اید؟ دکتری ۹۷ هم تکمیل ظرفیت نداشت. اونها اصلا مثل شما داوطلبان ۹۸ برخورد نکردند. شورای سنجش و پذیرش دانشجو که با کسی دشمنی نداره. این رو باید قبول کنید که دکتری وزارت علوم در ایران به مرز اشباع رسیده و سازمان سنجش و وزارت علوم هم به خوبی به این مساله واقف هستن که دانشگاه ها صندلی خالی دارن، اما موافقت نکردند تا به این وسیله مقطع دکتری کمی به توازن نزدیک بشه. به قول قدیمی ها، نفرین هم دوتا سر داره. اگر نفرین کننده بر حق نباشه، اون نفرین به خودش و خانواده اش برمیگرده. به جای نفرین کردن مثل پیرزن ها، بهتر هست برای دانشگاهی که بهش علاقه دارند، بیشتر تلاش کنند. هر کسی به اندازه سطح توقعش باید تلاش کنه. یکی دنبال روزانه تهرانه و یکی به دنبال پیام نور شهرستان. نمیشه به اندازه پردیس شهرستان تلاش کنی و توقع روزانه تهران داشته باشی. هر چند قبولی در روزانه علاوه بر تلاش درسی، نیاز به اقدامات جانبی هم داره‌، مثل شناخت استاد و … کسانی هم که با تکمیل ظرفیت دنبال قبولی در دانشگاه آزاد شهرستان هستن، بهشون توصیه میکنم کمی بهتر در مصاحبه ها حاضر بشن، قطعا قبول میشن. قبولی شهرستان دانشگاه آزاد که کار خیلی سختی نیست. به جای ۸ ماه انتظار و تلاش بیهوده، خیلی راحت تر هست که در… ادامه نظر»

شیما
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۶:۰۳ ب٫ظ

بچه ها قبول کنید دیگه خیلی وقته تکمیل ظرفیت تکلیفش روشن شده. بیاین واقع بین باشیم برای همه مقاطع تکمیل ظرفیت گذاشتن جز دکترا. بعد هم صریحا گفتند تکمیل ظرفیت نیست من خودم پارسال رتبه ۳ بودم جایی قبول نشدم دانشگاه ها ظرفیت رو خالی نگه داشتند من دوست داشتم برم دانشگاه تهران. بیاین تمر کزتونو بذارین رو درسا. اگه قراره اعتراض کنیم بعد از آزمون ( حالا هر تاریخ که هست) به حد نصاب اعتراض کنیم. اعتراض خودش قوانین داره. ما میتونیم اعتراض کنیم که چرا بر خلاف قانون حد نصاب مصاحبه گذاشتید اما نمیتونیم اعتراض کنیم چرا قانونا تکمیل ظرفیت رو حذف کردید. تازه باید دید آیا به حرف ما اهمیت میدن یا نه؟

مجتبی
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

شما اعتراض کنید در این معقوله ما هم اعتراض خودمون را در زمینه تکمیل ظرفیت انجام میدیم.
براتون آرزوی موفقیت میکنیم.

psdn
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ب٫ظ

امیدوارم شورای سنجش و پذیرش با توجه به شرایط پیش آمده یه فرصت دوباره به دانشگاهها و داوطلبان بده

آزیتا
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  psdn

امیدوارم شورای سنجش و پذیرش با توجه به شرایط پیش آمده یه فرصت دوباره به دانشگاهها و داوطلبان بده

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  psdn

کنکورها که برگزار میشه.
اگر در پاییز مجددا کرونا شدت گرفت، مثل همین ترم مجازی برگزار میشه.

سوال بنده از شما این است که شما میتونید مهر ماه برید سر کلاس، اما بقیه نمیتونن؟

یعنی فقط داوطلبان دکتری ۹۸ با تکمیل ظرفیت میتونن مهر ماه برن سر کلاس، ولی داوطلبان دکتری ۹۹ نمیتونن!

اصلا به این موضوع فکر کردید؟
در مهر ماه، کلاس ها چه حضوری برگزار بشه چه مجازی، فرق شما با اونها چیه؟ اگر بنا به گرفتن دانشجوی جدید باشه، خب با همین داوطلبان دکتری ۹۹ تکمیل میشه. دیگه چه نیازی به داوطلبان دوره قبلی هست؟

برنامه ریزی شما برای وقتی خوبه که امسال کنکور دکتری برگزار نشه. با توجه به اینکه کنکور دکتری افتاد ۲۶ تیر، احتمال برگزاریش بالاست.

پس به جای این تلاش های بیهوده، به فکر ۲۶ تیر باش که جزء قبولی های امسال باشی و در دانشگاه مورد نظرت پذیرفته بشی. از من گفتن‌. چون این مدلی دوباره دچار مشکل میشی و دنبال تکمیل ظرفیت ۹۹ هستی.

فارس من مشکل شما رو با مسئولین دانشگاه مطرح کرد و پاسختون رو هم گرفتید. دیگه بیخودی دنبال داستان نباشید که عاقبتی نخواهد داشت. این رو کاملا دوستانه عرض کردم.

محمد
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ب٫ظ

روند گزینش دکتری طولانیه.
احتمال تغییر زمان کنکور دکتری مجددا هست. بهمین دلیل داوطلبین کنکور دکتری بهمن ماه می تونند ثبت نام کنند ولی در مقطع ارشد و لیسانس چون مصاحبه نیست می تونند مهر ماه ثبت نام کنند چون روند گزنش طولانی نیست.
اونی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی اون کسی رو که خودشو زده بخواب رو نمیشه بیدار کرد!

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سال ۹۷ نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اواسط مهر ماه اعلام شد. پذیرفته شدگان هم از ۱۸ مهر ماه ثبت نام کردند و کلاس هاشون از ۲۰ مهر شروع شد. هیچ اتفاقی هم نیوفتاد.

در نتیجه اگر ابتدای مهر ماه هم کلاس ها شروع نشه و از اواخر مهر ماه شروع بشه، قابل انجام و شدنی هست.

محمد
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ب٫ظ

شما که تلاشتون رو به برگزار نشدن تکمیل ظرفیت ۹۸ دکتری انجام دادین برای برگزاری کلاس ها در مهر ۹۹ هم تلاش کنید. گویا سرتون خیلی خلوته.تاحالا فکر کردین این همه تلاش و زحمت چه فایده ای براتون داشته بجز آه و نفرین دیگران

مهسا
خرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

احسنت. فقط یه مشت آدمیکه از درد دیگران خبر ندارن نظرات قصار صادر میکنند. واقعا اگر خودش با رتبه تک رقمی مجبور بود تو خونه بشینه و سال دیگه امتحان بده چ حسی داشت؟

...
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۲:۰۷ ب٫ظ

درخواست را به صورت کتبى به همراه پرینت متن فارس من، باشگاه خبرنگاران جوان و phd test به سازمان سنجش و وزارت علوم ارسال فرمایید.
لطفا لینک ها را تا حد توان در فضاى مجازى منتشر کنید و

” مکررا تا رسیدن به نتیجه نهایى با سازمان سنجش در ارتباط باشید “

دلدار
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

من رای دادم در کمپین حمایت از تکمیل ظرفیت دکتری تخصصی.

قاسمی
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دلدار

من هم با تکمیل ظرفیت رای دادم. انشاءالله با توجه به این شرایط سازمان سنجش و شورای سنجش و نظارت با تکمیل ظرفیت دکتری ۹۸ موافقت کنند.

آزیتا
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  دلدار

سلام و خسته نباشید لطف کنید تکمیل ظرفیت را برای دکتری ۹۸ رشته پرتو پزشکی و برای همه رشته ها موافقت کنید تو رو خدا رسیدگی کنید

آزیتا
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آزیتا

سلام و خسته نباشید لطف کنید تکمیل ظرفیت را برای دکتری ۹۸ رشته پرتو پزشکی و برای همه رشته ها موافقت کنید تو رو خدا رسیدگی کنید
برای دکتری آزاد

دلدار
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

بچه ها حمایت کنید تکمیل ظرفیت هم دولتی و هم آزاد.

الانم که می خوان ترم آینده رو بندازن برای بهمن ماه.

فقط باید پیگیر بود.

از رسانه های حمایت کننده این جریان تکمیل ظرفیت هم خواهشمندیم که سریعتر اقدام کنند برایمان.

نه اینکه بشود جریان جناب طهماسب خان پذیرش دانشگاه آزاد که تازه الان اومدن و میگن اگر سنجش اوکی بده حله.

خواهشا سر تایم ها به مسئولین امر مشکلاتمان را برسانید.

نه وقتی که کار از کار میخواد بگذره.

ستاره
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

کمپین حمایت از تکمیل ظرفیت
https://www.farsnews.ir/my/c/15256

مینا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

ماکه دولتی دکترا میخونیم یه قرونی هم نمیدیم همش میزنیم تو سر خودمون که چه سختی و مصیبتی رو به جون خریدیم
فاز اینایی که میرن آزاد میخونن اون همه پول هم میدن رو درک نمیکنم متاسفانه

سهند
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

این ادبیات یک خانوم دکتر نیست…

مینا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهند

وقتی از زمین و زمان ناامید باشید ادبیات و لحن عادی درد دلتونو نمیرسونه
خانم دکترا هم یه وقتایی رو مودشونن یه وقتایی نه
معصوم نیستن جناب!

...
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

خانم دکتر بقول خودتون درک نمی کنید متاسفانه…دقیقا جمله خودتونه

مریم
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

دوستان نه تنها منتظر تکمیل ظرفیت نباشید بلکه اصلا به دکترای دانشگاه آزاد فکر نکنید. فقط پول پول هیچی
نه امکاناتی هست نه اساتید پاسخگو نه دانشگاه پاسخگو نسبت به مسائل و مشکلات دانشجویان.
این ترم با کرونا برای باد هوا ما ۱۷ میلیون تومن پول دادیم. نه حذف ترم کردند نه مسئولی در دانشگاه هست نه اساتید.

خشایار
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

واحد دانشگاه آزاد ما که این طوری نیست همه برنامه ها خیلی خوب و عالی پیش میره و کلاس هامون هم تا به امروز مجازی برگزار شده و اساتید تمام مطالب و سر فصل دروس رو هم به ما گفتند تازه اضافه بر سر فصل هم درس دادند کمی به وجدانتان رجوع کنید و تنها واحد خودتون رو نبیند و جمع نبندید لطفا.

ali
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  خشایار

دقیقا دانشگاه ماهم مجازی حتی روزه های تعطیل عیداساتید هم کلاس گذاشتن یعنی در هفته ۲روز بدون کلاس بودیم به غلط کردن افتاده بودیم همون کلاس حضوری بهتربود

ثنا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

الان منظور از تکمیل ظرفیت مربوط به ۹۸ هست یا ۹۹؟
و اینکه حق ما دکترای ۹۸ خیلی ضایع میشه؟!

مهران
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ق٫ظ

تکمیل ظرفیت ۹۸ حتما برگزار خواهد شد. چون تمام مقاطع برگزار شد جز دکتری و از سواری سنجش و پذیرش خواهشمندیم که تکمیل ظرفیت دکتری ۹۸ رو اعلام کنند تا شاید افرادی که پارسال به حق شون نرسیدن امسال برسند.

مژگان
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۸:۳۱ ق٫ظ

یعنی تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه ازاد۹۸ ممکنه برای مهر ماه انجام بشه و کنکوریهای ۹۹ ورودی بهمن بشن.

مژگان
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۹ ق٫ظ

یعنی تکمیل ظرفیت ۹۸ برگزار میشه

نوبل
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ب٫ظ

پس دولتی چی میشه؟
چرا دولتی تکمیل ظرفیت نداره؟

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  نوبل

دولتی که تکلیفش خیلی قبلتر معلوم شد.
حتی اگر اراده ای هم برای انجامش بود، دیگه فرصتی برای اجرای اون نبود. چون تکمیل ظرفیت دانشگاه های دولتی مصاحبه مجدد داشت. برای تکمیل ظرفیت دوباره مصاحبه برگزار میکردن. عملا فرصتی برای مصاحبه مجدد نبود.

مخصوصا الان که همین مصاحبه ۹۹ رو هم به سختی میخوان انجام بدن، صحبت از مصاحبه مجدد برای تکمیل ظرفیت ۹۸ غیرعقلانی هست.

برخی از منتظرین تکمیل ظرفیت ۹۸ طوری واکنش نشون دادن که انگار اولین سالی بود که تکمیل ظرفیت برگزار نمیشه.

اگر نمیدونید در جریان باشید که برای داوطلبین دکتری ۹۷ هم تکمیل ظرفیت برگزار نشد.

در واقع دو سال متوالی هست که دکتری غیرپزشکی، تکمیل ظرفیت نداره.

شیما
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۳:۴۰ ب٫ظ

فلسفه تکمیل ظرفیت از اولش اشتباه بود. اشتباه بزرگتر این بود که مصاحبه حد نصاب داشته باشه و رتبه های تک رقمی هیچ جا قبول نشن‌ و ظرفیت روزانه خیلی دانشگاه ها خالی بمونه!!!!

@@
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ب٫ظ

جق من ضایع شد.ازتون ناراحتم.با رتبه ۱۶ و به خاطر نبود تکمیل ظرفیت…

دلدار
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

دریغ از یک خبر در ماه های مهر و آبان. باید این حرف ها رو همون روزهای اول میزدن . نه الان.

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

احسنت. چند ماه تمام بنده هم همین رو عرض کردم.
گفتم که دانشگاه آزاد تمایل داره که تکمیل ظرفیت رو برگزار کنه، اما شورای سنجش و پذیرش دانشجو اجازه نمیده. وقتی هم که از قاطعیت این شورا گفتم، منتظرین تکمیل ظرفیت بهشون بر خورد و واکنش نشون دادن.
گفتم که زمان خودش همه چی رو اثبات میکنه.

معماری
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

دقیقا، اصلا دیگه تکمیل ظرفیتی در کار نباید باشه.

...
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۳ ب٫ظ

شما رشته تون کشاورزیه؟

سهیل
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

خیلی تیکه ریزی بود پوکیدم از خنده :-))))

محمد مهدی
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۵:۵۲ ب٫ظ

سلام خوبی نگرانت نشدیم چند وقت نبودی