احتمال تصمیم‌گیری در خصوص زمان برگزاری آزمون‌ها در هفته آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سخنگوی سازمان سنجش گفت: فکر کنم در هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. اما در نهایت زمان برگزاری آزمون‌ها همان زمانی خواهد بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، درپی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران و همچنین اعلام وضعیت قرمز در بسیاری از این شهرها زمزمه های تغییر زمان برگزاری آزمون های سراسری از جمله آزمون دکتری، کنکور و کارشناسی ارشد و همچنین آزمون های وزارت بهداشت از سوی برخی مسئولان از جمله اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا قوت گرفت. البته مسئولان وزارت علوم و شخص وزیر بر برگزاری زمان اعلام شده آزمون های فوق تاکید کردند و اعلام کرده‌اند برگزاری آزمون‌ها به هیچ عنوان به تعویق نیفتاده یا لغو نمی شود به طوریکه دکتر غلامی، وزیر علوم روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در اظهار نظری با تاکید بر اینکه زمان برگزاری آزمون های مرداد ماه به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند، گفت: چند روز پیش با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این موضوع را عنوان کردم هیچ کسی در این کمیسیون موافق تاخیر یا تغییر آزمون‌ها نبود و فقط نگرانی هایی در خصوص شیوع کرونا ویروس داشتند که البته در این زمینه نیز سازمان سنجش آموزش کشور پیش بینی های لازم را انجام داده است و امیدواریم بدون مشکل این آزمون ها را برگزار کنیم.

وزیر علوم اظهار کرد: دانش آموزان حدود دو هفته در کلاس های درس حضور یافتند و حتی امتحانات نهایی خود را داده‌اند ما برای آزمون سراسری فقط حدود سه ساعت وقت آنها را می خواهیم که در یک فضایی با استاندارد بالا حضور داشته باشند و آزمون های خود را ارائه دهند و در این سه ساعت حتماً خود داوطلبان رعایت خواهند کرد و ما نیز تمهیدات  لازم را از نظر دستورات بهداشتی لحاظ کرده‌ایم.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز روز شنبه این هفته در گفت وگو با ایسنا، در خصوص برخی اظهار نظرها از سوی بعضی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس در خصوص تغییر زمان برگزاری کنکور، اظهار کرد: این اظهارنظرها صرفا یک پیشنهاد است. چرا که اگر قرار باشد کنکور لغو شود و یا زمان آن تغییر کند، کمیسیون آموزش نمی تواند در مورد آن تصمیم گیری کند بلکه اظهار نظرها باید در صحن علنی مجلس مطرح شود و بعد از اینکه رای مورد نیاز را کسب کرد آزمون‌ها لغو خواهند شد. بنابراین فعلا این اظهارنظرها در حد پیشنهاد کمیسیون است و اتفاق جدیدی در این زمینه نیفتاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته باید در خصوص پیشنهادهای کمیسیون آموزش مجلس جهت لغو کنکور از وزارت علوم و سازمان سنجش نیز به عنوان صاحب نظر مشورت گرفته شود و از ما بخواهند که در جلسات آنها حضور داشته باشیم. فعلا هیچ اقدامی در این زمینه ارائه نشده است و فعلا این پیشنهاد داده شده است و اگر به سازمان سنجش ارجاع داده شود ما نیز نظرات خود را ارائه می دهیم. بنابراین با یک پیشنهاد امکان لغو یک آزمون وجود ندارد. چرا که باید مورد کارشناسی قرار بگیرد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: نظر سازمان سنجش و وزارت علوم این است که آزمون ها با رعایت کامل اصول بهداشتی و تمهیدات لازم برگزار شوند چرا که سرنوشت بسیاری از داوطلبان در گرو همین آزمون است و برای آن زحمات زیادی کشیده اند. ما نمی توانیم زحمات آنها را نادیده بگیریم و اگر ما یکسال ورودی جدید نداشته باشیم بنابراین جامعه را از پذیرش تعدادی کارشناس و افراد نخبه محروم می کنیم. بنابراین باید تبعات بعد از لغو کنکور را نیز در نظر گرفت تا عدالت آموزشی زیر سوال نرود. بنابراین با رعایت اصول بهداشتی از سوی داوطلبان می توانیم این آزمون ها را برگزار کنیم و برگزاری آن نیز هیچ ضرری به داوطلبان وارد نمی کند.

زرین همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر به مردم اعلام کردند برای پیشگیری از کرونا ماسک بزنند. چند درصد از این افراد این پروتکل را رعایت می کنند؟ بنابراین نزدن ماسک می تواند موجب شیوع کرونا شود و اگر داوطلبان هم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است مشکلاتی که برای مردم عادی رخ میدهد برای آنها اتفاق بیفتد.

بعد از تاکید مجدد مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم مبنی بر برگزاری آزمون های مردادماه و آزمون دکتری تیرماه در تاریخ تعیین شده، روز گذشته اظهارات رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در خصوص شیوع ویروس کرونا در استان تهران و نقش برگزاری آزمون ها از جمله آزمون های سراسری در افزایش این شیوع، مجدداً سناریوی تغییر و یا تعویق زمان برگزاری این آزمون ها قوت گرفت.

بر این اساس دکتر زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران اظهار کرد: “مساله بعدی لغو آزمون‌های هفته‌ آینده است که نگرانی زائدالوصفی را ایجاد کرده است که 23 هزار نفر قرار است در آزمون سواد آموزی شرکت کنند. عدد قابل توجهی قرار است در آزمون‌های دانشگاه آزاد شرکت کنند و نزدیک چهار هزار نفر قرار است هفته‌ آینده در آزمون‌های phd وزارت بهداشت شرکت کنند که برخی از آنها ممکن است تا سه روز آزمون‌هایشان به طول انجامد. در مجموع در این شرایط تهران نمی‌تواند میزبان این افراد به خصوص از استان‌های قرمز باشد . نظرمان با استاندار تهران بر این است که فعلا این آزمون‌ها تعلیق شوند”.

همچنین علیرضا وهاب زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت شب گذشته در لایو اینستاگرامی از برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم در ستاد مقابله با کرونا به منظور تصمیم گیری در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون‌های سراسری خبرداد و اعلام کرد: این جلسه روز شنبه در ستاد برگزار می‌شود تا در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون سراسری از جمله آزمون دکتری تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه تعویق زمان برگزاری آزمون ها باید مجدداً بررسی شود، تاکید کرد: باید به دنبال شیوه‌ای باشیم که استرس داوطلبان کنکور و سایر آزمون‌ها دو چندان نشود و داوطلبان نگران سلامتی خود نباشند .بلاتکلیفی آنها از لحاظ روحی و روانی قابل قبول نیست و باید راهی ایمن برای برگزاری آزمون های پیدا کنیم و اگر کارشناسان ستاد ملی مقابله با کرونا به این نتیجه برسند آزمون ها در زمان بهتری برگزار شود حتما آن را انجام خواهیم داد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز امروز در خصوص اظهارات شب گذشته مسئولان وزرات بهداشت مبنی بر برگزاری جلسه ای به منظور تغییر مجدد زمان برگزاری آزمون های سراسری به ایسنا گفت: هنوز در خصوص جلسه شنبه اطلاعی به سازمان سنجش آموزش کشور داده نشده است و در جریان این جلسه نیستیم و تا الان که به ما چیزی اعلام نکردند.

وی در ادامه در خصوص احتمال تعویق زمان برگزاری آزمون ها نیز تصریح کرد: در خصوص آزمونها دیشب دکتر زالی فرمانده ستا مقابله با کرونا استان تهران صحبت کردند و گفتند بهتر است برگزار نشود. بنابراین سازمان سنجش سازمان مجری است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که هفته آینده آزمون دکتری را پیش رو داریم و ستاد ملی مبارزه با کرونا چه زمانی میخواد مجدد در خصوص زمان برگزاری این آزمون ها تصمیم گیری کند، گفت: فکر کنم در هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. اما در نهایت زمان برگزاری آزمون‌ها همان زمانی خواهد بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس تصمیمی که ۱۶ اردیبهشت ۹۹ از طریق ستاد مقابله با کرونا اعلام شد، قرار شد آزمون دکتری ۹۹ روز پنج‌شنبه ۲۶ تیر ماه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنج‌شنبه ۲ مرداد و جمعه ۳ مرداد، کنکور سراسری پنج‌شنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد، آزمون فنی و حرفه‌ای جمعه ۱۴ شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته جمعه ۱۴ شهریور برگزار شود و پیش از این نیز قرار بود آزمون دکتری روز جمعه ۹ خرداد و آزمون ارشد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه جاری برگزار شوند.

زمزمه های تعویق مجدد زمان برگزاری آزمون های مهم در حالی شنیده می شود که دو روز پیش سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات و دستورالعمل برگزاری آزمون دکتری که قرار است پنج شنبه هفته آینده برگزار شود را اعلام و تاکید کرد کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۳ تیر ماه بر روی سایت این سازمان قراردارد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه چند روز بیشتر به برگزاری اولین آزمون سراسری باقی نمانده است بیان این نوع اظهار نظرها و بعضا تغییر مداوم زمان برگزاری این آزمون ها موجب سر در گمی و بلاتکلیفی داوطلبانی خواهد شد که بیش از یک سال برای رسیدن به چنین روزی برنامه ریزی کرده اند و تبعات آن به مراتب بیشتر از نگرانی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.

از طرف دیگر هم مشخص نیست که بحران شیوع کرونا کی تمام خواهد شد بنابراین داوطلبان نگران این هستند بالاخره امسال نام آنها به عنوان پذیرفته شده دانشگاه ها اعلام خواهد شد یا یک سال دیگر باید برای رسیدن به چنین روزی چشم انتظاری بکشند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

227 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
........
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ب٫ظ

این همه میگن که تعداد حوزه ها رو زیاد کردیم چه فایده خب بایست بذارن ملت توی شهرستان خودشون لااقل امتحان بدن اینها فکر کردن فقط ما از کرونای سر جلسه ازمون میترسیم نه جانم کرمان به این بزرگی با ۱۳ شهرستان فقط ۳ شهرستان حوزه هست یعنی باید بری ترمینال از شب قبل یه هتل بمونی از سرویسهای بهداشتی استفاده کنی و….که البته به یمن کرونا تمام هتلهای کرمان تعطیلند و بعد دوباره سوار تاکسی و اتوبوس بشی و…..

ایا همه ی کسانی که کرونا گرفتند ماسک نمیزدند !!!!؟؟؟؟؟ که این را راه حل اساسی میدانند

محمد
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ب٫ظ

امروز جمعه ۲۰ تیر امتحان پودمان اول مهارت اموزان دانشگاه فرهنگیان که ۱۳۰۰۰ نفر هستند به صورت مجازی برگزار شد
این ازمون شامل ۴ درس دو واحدی بود که همزمان در ساعت ۱۰ الی ۱۲.۵ در سراسر کشور برگزار شد .

R
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۱۳ ب٫ظ

موافق با تعویق
خوف واسترس ناشی از حضور در جلسه امتحان سبب اصلی مخالفین محترم هست

ادراکی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ب٫ظ

راهکار را یافتم
علاج خاتمه دادن به بحث موافق و مخالف تعویق فقط یک مورد است و بس:
با توجه به اینکه مافیای کنکور و دانشگاههای پولی در قالب دانشجوی مخالف تعویق و خسته از درس خواندن و شهریور بدتر میشه و… با جعل اسامی مختلف در فضای مجازی مشغول سمپاشی بوده و جان انسانها برایشان پشیزی نمی ارزد و از آنجایی که رییس کمیسیون آموزش مجلس منتظر ارایه راهکار است پیشنهاد میدهم سازمان سنجش با ارسال پیامک فقط برای داوطلبان نظر سنجی نماید و داوطلبان با ارسال شماره یک (موافق) و شماره دو (مخالف تعویق) یکبار برای همیشه به این دعوا پایان دهند.
من با اینکه از خرداد پارسال خوانده ام ولی بخاطر حفظ سلامتی خود تا زمانی که اوضاع نسبتا بهتر از الان نشده در آزمون شرکت نخواهم کرد اما اگر اکثریت مخالف تعویق باشند قسم میخورم دیگر هیچ اعتراضی نکنم

ایرانی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ادراکی

پیشنهاد منطقی خوبی است.

المیرا
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ

اره برگزارش کنید تا بمیریم راحت بشیم از دستتون …تا جامعه جولانگاه بی فکری امثال شماهاست ب فنا بره…

اکبر
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ

خخ..ی جوری میگن جامعه یکسال از کارشناسان نخبه محروم میشه..انگار واسه قبلیا فرش قرمز پهن کردید…من یکی از اون نخبه هام..ک دوساله با مدرک ازشد در جامعه محروم از نخبه بیکار میچرخم..کار هم کردم ولی در شان ی تحصیل کرده نبود واسه ۵۰۰ هزار در ماه ۱۲ ساعت در روز کار کنه…..حالا شما واسه نخبه قبلیا ی کاری کنید ک افسرده نشن…بقبه پیش کش ….

سعید الف
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ب٫ظ

خود ستاد کرونا گفته ۲۰ تا ۲۵ درصد تهرانی ها مبتلا به کرونا شده اند، حال خیلی ها هستند که اصلا آزمایش نداده اند و یا خود درمانی کرده اند یا هنوز علائم را دارند! من فکر می کنم شاهد فاجعه ای دردناک خواهیم بود.با توجه به این که سازمان بهداشت جهانی امروز به صراحت تایید کرد که ویروس کرونا از طریق هوا علی الخصوص در فضای بسته و پرازدحام قابل انتقال است.

فریبا
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۰ ب٫ظ

سلام به همه
ببینید اصلا معادله پیچیده ای نیست….
آیا عقل سلیم حکم می‌کنه که برای گرفتن مدرکی که بدلش به این راحتی خرید و فروش میشه و کک هیچکس هم نمیگزه آدم جون خودش و عزیزانش رو به خطر بندازه؟؟ واقعا ارزشش رو داره؟؟؟
و در ضمن خطاب به اون کسانی که اصرار دارن چنین ریسک احمقانه ای رو بکنندمیگم … در بهترین حالت اگه شما فکر میکنید که با کم شدن تعداد شرکت کنندگان احتمال قبولی شما بیشتر میشه و حتما هم میشه بدونید که پیروزی در چنین رقابتی هیچ افتخاری نداره ب

مرضیه
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

امروز ۲۰ تیر امتحان نمونه دولتی و استخدامی برگزار شد

مرضیه
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

کنکور دکتری کی هست

علی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

لطف کنید اعتراض شدید دانش آموزان پایه دهم از حذفشان در المپیاد دانش اموزی هم بنویسد واعتراض این عزیزان را به وزیر اموزش وپرورش برسانید تا هر چه زودتر درتصمیم غیر منطقی خود تجدید نظر نمایند ممنون ازشما

حسن
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۴۸ ق٫ظ

دوستان همین الان پیامک اومد که کارت را دریافت کنید و ازمون ۲۶ برگزار میشه

امیر
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۱۳ ق٫ظ

بنده فارغ التحصیل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با معدل ۱۷.۹۰ بوده و از دی‌ ۹۸ به شکل تمام وقت در حال مطالعه برای آزمون دکتری هستم. بنابراین از نظر آمادگی علمی هیچ مشکلی با برگزاری کنکور در هفته جاری ندارم. با این حال به دلیل مسائل بهداشتی ٪۱۰۰ مخالف برگزاری کنکور در این تاریخ می‌باشم چرا که قابل پیش‌بینی است در گرما و رطوبت هوا در این ایام پروتکل‌های بهداشتی به چه شکل در آزمون رعایت خواهد شد.
اگر منصفانه به قضیه بنگریم وزارت علوم به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و جهت حفظ سلامتی داوطلبین، آزمون کنکور دکتری در اسفند ماه را در حالی لغو نمود که آمار فوتی‌های کرونا در کشور هنوز تک رقمی بود. حال با چه منطقی وزارت علوم و شخص وزیر محترم اصرار دارند کنکور در تاریخ مقرر برگزار شود در حالی که آمار تلفات کرونا در کشور هر روز یک رکورد جدید ثبت می‌نماید؟ اساسا سلامتی داوطلبین در کجای معادلات عزیزان وزارت علوم قرار گرفته؟ آیا این عزیزان رسما حاضر به قبول مسئولیت عواقب برگزاری کنکور تحت این شرایط هستند؟

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

آفرین بر شما
بر تلاش تون
و
بر منطق تون که درک میکنید الان وقت رفتن به تجمع و برگزاری آزمون نیست.سلامتی خودمون و خانواده ها مون بر همه چیز مقدم تر است.

حسن
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ق٫ظ

با سلام.دوستان اگه شهریور برگزار بشه خیلی بهتر.الان با اون ماسکها که گرممون میشه چه جوری امتحان بدیم؟؟؟؟؟!!!!!!
طبق پیش بینی ها.شهریور شدت بیماری به کمترین حالت میرسه. مثلا تو خوزستان که حالت بحرانی است.و به خاطر گرمای شدید هوا حتما کولر گازی روشن خواهد بود.و این به سرایت بیشتر بیماری کمک خواهد کرد.یا در جاهایی مثل اذربایجان که تازه در اوج بیماری هاست، چگونه میخوان امتحان بدن. وضع بدتر خواعد شد.
چطور عروسی ها را کنسل کردن.بخاطر تعداد بالا.
این بدتر.چون بالاخره داوطلبین قبل و بعدش فاصله را رعایت نخواهند کرد.
بهتر شهریور برگزار بشه. که گرما کمتر.
و مصاحبه هم ندیم. و ازمون فقط علمی باشه.

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

با ماسک و دستکش و خانمها با حجابی که دارن بخداااا آب پز میشن.

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

مصاحبه را با اسکایپ برگزار کنن.

فیزیولوژی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

کنکور نداده به فکر مصاحبه هستین؟؟؟؟؟ این همه پیش گویی میکنید برا چی؟؟؟؟ سازمان سنجش هیچ وقت ریسک نمیکنه و اگر ازمون ۲۶ تیرماه می خواد برگزار بشه حتما با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد. دوستانی که واقعا به فکر سلامتی خودشان و خونوادشون هستن هیچ کس مجبور نمیکند بیاد ازمون ، دیگه این همه اصرار نداره ..اقا و خانم محترم براتون دعوت نامه نمیفرستن که به زور تو ازمون شرکت کنید. هرکس خودش تصمیم میگیره بیاد ازمون یا نه..

سلامت
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

دوست عزیز صحبت سر سلامتی شخصی نیست . برگزاری ازمون ها به این شیوه کنونی می تونه خدایی نکرده باعث یک اپیدمی گسترده دیگر بشه و جان انسانهای زیادی رو به خطر بندازه . وقتی میشه با کمی تاخیر در برگزاری ازمون شیوه برگزاری رو اصلاح کرد بخصوص برگزاری در فضای باز و از همه مهمتر ایجاد حوزه های امتحانی در شهرستانهای مختلف تا سفرهای بین شهری رو که بزرگترین مشکل و عامل اصلی همه گیری گسترده هست رو به حداقل رسوند چرا نباید مطالبه گری کرد.
هر چند بنظرم این تدابیر باید از چند وقت پیش اندیشیده میشد .

علیرضا
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

نظرات غیدمنطقی وبچه گانه

نیما
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

من این حرف رو خیلی شنیدم ولی باید بگم قدرت تحلیل و درک افرادی که این حرف رو میزنن بسیار ضعیفه. خب شما نمیترسی و نگران سلامتی خودت و خونوادت نیستی و میخوای بری آزمون بدی ولی به یه نکته ای توجه کن که طبق نظر سازمان بهداشت جهانی و سخنان دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران، حضور افراد در محیط های مسقف و فضاهای بسته به صورت طولانی احتمال انتقال ویروس رو افزایش میده و به همین خاطر دکتر زالی درخواست تعویق آزمون ها رو دادن و قراره شنبه در ستاد ملی کرونا بررسی بشه، خب حالا شما اصرار داری بری شرکت کنی و خودت و خونوادت رو درگیر بیماری کنی مهم نیست بلکه اینجاش مهمه که همین خود شما بعد از آزمون میای توی شهر و خیابون رفت و آمد میکنی و این ویروس رو به بقیه انتقال میدی و در نهایت همون فردی هم که نگران سلامتی خودش و خونوادش بوده و در آزمون شرکت نکرده هم توسط شما و بقیه ی افرادی که چنین تفکری رو دارن، مبتلا میشه و خونوادش رو هم مبتلا میکنه. لطفاً درک کنید ما همه به هم وابسته ایم و رفتار اشتباه یک فرد بر روی کل جامعه تأثیر میذاره و اولویت هیچ چیزی بالاتر از سلامتی افراد نیست.

حسن
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

من خودم اماده کنکور بودم.و اصلا به این جنبش فکر نکرد.ولی از دیشب که این بحث را شنیدم،تلنگری بود برام.الان دیگه واقعا میترسم برم بعدش بیام داخل خانواده.
بچه بازی هم نیست به قول اون دوستمون. یه عده خوشحالن که هموطنانشون نرن کنکور.اینا قبول شن. ولی این روزا برا همه هست.شاید قبول بشیم.ولی نتونیم بریم مصاحبه.و جامون با اونی که قبلا خوب خونده بود و الان تو بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم میکنه عوض بشه.

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

آفرین
حق همه شرکت در ازمون در شرایط ایمن هست
گرمای هوا با ماسک و دستکش
زیر کلر نشستن
در فضای مسقف…
بنده خدا بمیری بعد اسمت تو قبولی ها باشه خوبه…
کاش بگیرن اینطور اداما بفهمن

فیزیولوژی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

به گفته شما دوست عزیز ازمون باید تا سال ۱۴۰۱ برگزار نشه چرا که هنوز معلونم نیست کرونا چه زمانی تموم خواهد شد.

شبنم ارشد میکروب
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/32155 بچه کمپین تعهد وزارت علوم نسبت ب تامین سلامت بچه ها در کنکور رو حمایت کنین

هوشیار
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

تعهد کافی نیست…..برگزاری ازمون دکترا با ماسک و دستکش بدون کولر در گرمای بسیار شدید در زمان شیوع وخیم کرونا فقا هر گونه ارزش علمیست……

شبنم ارشد میکروب
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

باهات موافقم هوشیار..ما میگیم اگ ایشون مجبور ب تعهد بشن قطعااااااااا دیگ دست از اصرار ب برگزاری برمیدارن چون خودشونم میدونن پروتکل و اینا همه فرمالیته ست

نازلی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

با سلام و وقت بخیر.استان ما قرمزو پرخطر هست. دو تا از بیمارستان های مهم شهرمون تکمیل ظرفیت شدن. آمار کشته ها در کشور بالاست.یعنی جان انسان ها اینقدر بی ارزشه؟؟!! جناب وزیر گویا فقط حین آزمون رو در نظر میگیرن و قبل و بعد آزمون رو اصلا در نظر نمیگیرن.که احتمال بیماری هست.آقای وزیر شما تضمین ۱۰۰ درصد میدهید برای اینکه ما حتی با رعایت اصول بهداشتی مشکلی برایمان پیش نیاید؟؟!! پدر و خواهر من بیماری زمینه ای دارن.لطفا جان انسان ها برایتان مهم باشد.حالا کاری با درس خوندن و نخوندن یه عده ندارم.بحث من فقط سلامتیست.لطفا دست از سماجت بردارین.فکر نمیکنم برگزاری آزمون ها با دو هفته سه هفته تعویق در سیستم‌ آموزش شما مشکل ددست کند!!!

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ب٫ظ

پیشنهاد به ستاد ملی کرونا و کمیسیون اموزش مجلس:

بهتر است کنکور دکترا به شهریور ماه تعویق افتد ولی تصویب گردد الزاما در ان تاریخ برگزار گردد…….چون شهریور ماه شیوع کرونا در مینیم خواهد بود و هوا هم طوریست که میتوان بدون کولر ماسک و دستکش را تحمل کرد و ازمون داد در نتیجه کیفیت علمی ازمون هم زیر سوال نخواهد بود………..کسانیکه در شهریورماه نمیخواهند شرکت کنند میتوانند در اسفند ماه شرکت کنند…….در صورتیکه اگر هم تعداد شرکت کنندگان هم از نصف کمتر بود نصف ظرفیت جذب کم شود به ظرفیت جذب اسفند اضافه گردد…تا هیچگونه سواستفاده و ناعدالتی صورت نگیرد…….

حسن
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

بله این ایده خوبی.

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

موافقم

سهیل
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۹ ب٫ظ

به نظر شما به تعویق میوفته که من سرعت خوندنمو اهسته تر کنم؟؟؟

...
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

ریسک نکنید
فعلا با همان سرعت دوره کنید تا نتیجه قطعی معلوم بشه

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

حالا تو بخون تند
حدر که نمیره

سعید
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۱۸ ب٫ظ

سلام . حفظ جان مهم تر است یا مدرک دکتری ؟ با کدام پروتکل بهداشتی می توان مانع نفوذ ویروس شد. ویروسی که از طریق هوا منتقل می شود . آزمون در فضای بسته همراه با استرس امتحان، چهره و سرفه کنار دستی و گذر مراقب از ۱۰ سانتی و دفترچه آزمون آلوده و فضای مسقف و گرمای ۵۰ درجه جنوب و عرق دستها در دستکش و طی سفر چندصد کیلومتری با اتوبوس به محل آزمون و وضعیت مسافرخانه ای که اگر باز باشد و مهمان بپذیرد و غذاخوری شلوغ و …………..

هکر مهربان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ

همین عده ای که موافق برگزاری آزمون تو ۲۶ تیر هستند .. اگه روز شنبه اعلام کنن کسایی که موافقن ۲۶ تیر برن آزمون شرکت کنن مخالفا هم شهریور ازمونشون برگزار میشه،، همشون بی خیال ۲۶ تیر میشن صبر می کنن تا شهریور با مخالفا برا ازمون شرکت می کنن..

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  هکر مهربان

افریننننن

رخساره
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب٫ظ

سلام. عزیزان من میخوام بدونم اونموقع که فقط دونفر فوت شدن و ما اوج آمادگی بودیم ازمون بدیم چرا بعدتغییر زمان آزمون کسی صداش درنیومد؟! کسی اعتراضی نکرد کسی حرفی نزد الان که هر ۹دقیقه یه نفر ازین دنیا میره و هرآن جون آدما تو خطره بعضیا پافشاری میکنن برای برگزاری آزمون؟! والا ما الانم آماده ایم ولی واقعا نمی ارزه نفس کشیدن توهوایی که ممکنه دیگه هوات نباشه!! چرا وقتی آزمون اسفند عقب افتاد کسی نگفت حق کسایی که زحمت کشیدن ضایع شد حالا الان تو اوج ریسک و خطر پذیری میگن حق کسایی که زحمت کشیدن ضایع میشه انگارما لنگ رو لنگ گذاشتیم و صفا میکنیم والله همه زحمت کشیدن. صدای عدالت باید همیشه شنیده بشه و همیشه فریاد بشه نه توهرزمانی و دلبخواهی!

علیرضا
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  رخساره

احسنت یه یک نطرمنطقی

فاضل
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ب٫ظ

و- نحوه برگزاری آزمون برای داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. این داوطلبان لازم است از روز جمعه مورخ ۹۹/۰۴/۲۰ لغایت شنبه مورخ ۹۹/۰۴/۲۱ با مراجعه به درگاه اینترنتی این سازمان (بخش آزمون دکتری) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. بدیهی است این سازمان با توجه به پیش بینی های بعمل آمده برای این داوطلبان در بیمارستان و یا در محل امنی که وزارت بهداشت در شهرهای محل برگزاری آزمون تعیین خواهد نمود، آزمون برگزار خواهد کرد.

حسن
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  فاضل

از کجا معلوم اونی که اظهار نمیکنه مریض،مریض باشه.
الان کنکور با عروسی چه فرقی داره.بدترم هست

فائزه سادات مدرسی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ب٫ظ

بنده تصمیم گرفتم در کنکور بعدی شرکت کنم ، چون مسلما از لحاظ تحصیلی فاصله چندانی با کنکور فعلی نخواهد داشت، من و امثال من شاید از نصف جمعیت شما بیشتر برای قبولی در دکترا تلاش و انتظار داشته بوده باشیم چون من ، از سال ۹۳ دارم کنکور دکتری میدم، همه این سالها هم اتفاقا با جدیت درس خوندم اما خب قبول نشدم حتی رتبه معرفی به مصاحبه رو هم نیاوردم، ولی شدیداً به حکمت وقایع زندگی اشخاص اعتقاد دارم و همیشه از خدا خواستم هر طور که بهتره برام پیش بیاد، ممکنه دکتری گرفتنم دیر بشه اما، در عوض ، هر بار تجربیات زیادی نصیبم میشه که قدر صد هزار تا دکتری برام ارزشش بیشتره، مثل امسال که نهایتا یاد می گیرم اول زندگی کنم بعد مدرک بگیرم ! بودن یا نبودن، مسأله این است! والا به آدم مرده که دکتری نمی دن! از طرفی ، دکتری هم چیزی نیست که کسی بخاطرش جونش رو بده! اونم نه تنها جون خودش، بلکه جون عزیزانش و جون دیگران ! بعد هم یه ذره تفکر کنید لطفا، با این دکترا، تو این شرایط جامعه ما، می خواید به کجا و به چی برسید ؟! یه زمانی شرایط سلامت همه جا عادی بود، شما می گفتید برای مشغول بودن یا حداکثر علم اندوزی بیشتر بیاییم در کنکور شرکت کنیم بلکه هم قبول شدیم چهار سال دیگه رفتیم دانشگاه ، یه تحولی تو زندگیمون شاید که رخ داد! اما حالا چی؟! واقعا چه اصراری هست برای برگزاری این کنکور در حالیکه اصلا… ادامه نظر»

کرونا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

سلام فائزه خانم. شما را می شناسم. بنده دو سال هست که در قسمت علوم اجتماعی شاهد تمام زحمات شما بوده ام و خیلی وقت ها از صحبت هایی که بین شما و دوستان رخ میداد استفاده می کردم. من هم از آذر به صورت جدی شروع کردم و الان در حال مرور هستم. شما که پارسال هم رتبه ی خوبی آورده بودید، امسال را حتما شرکت کنید. بهرحال شرایط برای همه یکی هست. اتفاقا شما جزو رقبیانی هستید که ایمان دارم از رتبه های برتر امسال باشید و البته از آن رقیب هایی هستید که آرزو می کنم حتما جزو قبولی ها باشید. بر خلاف خیلی از افراد بنده از کسانی بودم که تمام این مدت در قرنطینه به سر میبردم و اینکه الان به خاطر آزمون آن هم در شرایطی که شهرم مشهد بالاترین میزان آلودگی و مرگ و میر را دارد، یکی از مبتلایان قطعی بشوم، برایم خیلی سخت هست. مخصوصا که پدرم آسم شدید دارد و مادرم بیمار قلبی است.

علیرضا
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۲۷ ق٫ظ

احسنت ان شاالله موفق باشیددکتری شدن شماچون به هرقیمتی وخودخواهانه نیست ارزش داره

فریبا
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ب٫ظ

دقیقا….

مخالف تعویق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۰۶ ب٫ظ

با سلام . بنده شخصا مخالف تعویق هستم به چند دلیل ، تاریخ برگزاری کنکور دکترا ابتدا از اسفند به فروردین و بعد به خرداد و در نهایت به تیر ماه تغییر کرد فقط به امید اینکه اوضاع بهتر بشه . بهتر که نشد هیچ چی بدتر شد. بنده ۲ تا بچه دارم که هم خودم و هم اونها آرزو به دل موندن فقط ۱ ساعت بی دغدغه در کنار هم باشیم . مسوولیت بچه ها تمام و کمال در این مدت بر عهده خانمم بوده همه خانواده از این وضعیت خسته ایم . من در یک دستگاه دولتی شاغلم و هر روز به مدت ۸ ساعت با کلی همکار و ارباب رجوع در ارتباطم . در محیط کار پروتکل های بهداشتی رو رعایت می کنم. آیا هر روز کارکردن در محیط اداری به مدت ۸ ساعت سخته یا سه چهار ساعت سر جلسه آزمون دکترا؟ به خدا من و امثال منی که خواستار برگزاری کنکور دکترا هستیم نه از سر بی منطقیه نه از سر درک نکردن شرایط دیگران . ما هم بریدیم . خانواده عاصی شدن. واقعا اگر کسی شرایط زندگیش طوریه که در این مدت اصلا بیرون نیومده بذاره افرادی با شرایط ما برن آزمونشون رو بدن و اونها اگه خواستن سال آینده برن امتحان بدن . این بی انصافیه بگن چون ما نمی ریم امتحان بدیم پس آزمون به تعویق بیفته.

شبنم ارشد میکروب
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مخالف تعویق

شما اقا اگ واقعا شرایط درس خوندن نداری لطفااااا دکتری اصن شرکت نکن چون الکی نیس باید چهار سال از وقتتو برای درس خوندن و پژوهش پ تقویت رزومه تقویت زبان و انجام کار های رساله بپردازی و تازه حداقل یک ای اس ای هم بدی تا بتونی دفاع کنی..پس همون مار خودت بهتره با رعایت پروتکل هرروز ۸ ساعت برو سرکار بقیه وقتتم در کنار خانوادت باش..درضمن کارمندا چیزی ک همه داریم میبینیم فوقش ۲۰ دقیقه کار مفید انجام بدن بقیه فقط در حال معاملات انلاین هستن..حالا با این بحثا کاری ندارم..شما نمیتونی کار اداره رو با کنکور ک نیاز ب اکسیژن کافی و تمرکز داره مقایسه کنی..هممونم درسخوندیم اماده ایم ولی باید بین بد و بدتر بد رو انتخاب کنیم..و کنکور تعویق بیوفته شمام اگ تا الان کرونا رو جدی نگرفتی از این ب بعد ب خاطر بچه هات جدی بگیر..فعلا همینا رو داشته باش

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مخالف تعویق

تعویق ازمون بدلیل شیوع کروناست ربطی به مسایل فردی ندارد……حتی اگر داوطلبان ریسک کرونایی را بپذیرند…..کنکور دادن با ماسک و دستکش بدون کولر در هوای بسیار گرم رقابت علمی تلقی میگردد؟؟؟

سایه
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مخالف تعویق

خدا خیرتون بده. کاش متوجه میشدند.

سحر
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مخالف تعویق

شما باداین تفاسیر که شاغل هستین امکان قبولیتون برا دانشگاه روزانه صفر هست و برا دانشگاه روزانه باید آزاد باشی که روز مصاحبه براشون این موصوع بسیار حائز اهمیت هست که شما شاغلین یا خیر

پریسا
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مخالف تعویق

امیدوارم خودتون و خانوادتون همیشه سلامت باشید ولی میخواستم بدونم شما تو محل کارتون حداکثر چند نفر توی یک محیط بسته هستید توی هر کلاس ۵۰ نفر ۳ ساعت نفس بکشن یا توی سالن ها که بالای ۲۰۰ نفر ظریفیت دارن با شرایط محل کار شما یکی نیست

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مخالف تعویق

دور از جون بیمار بشین و خدای نکرده انتقال بدین کرونا را بخانواده آیا ارزش دارد…بابام مرد چون میخواست دکتر بشه…مامانمم به کشتن داد…

احسان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ب٫ظ

تا ۱۴ ماه دیگه کرونا هست خیالتون راحت .دقیقا بد بحال اونا که ۳ ساله نتونستن کنکور بدن دقیقا ۳ سال از عمر ادمی بمونه پشت کنکور کاشکی همون اوایل رشته قبولی رو میزدم و منم منم نمیکردم که الان حداقل ۳سال از عمرم نره واگر رفته بودم الان حداقل دوسال از درسم رفته بود و خیال راحت .استرس کشتمون .مرضی بود همین ۱۳ تیر برگذار نکردن چرا ؟دقت کنید اماری رو که میدن مال کسایی که ۱۴ روز پیش ناقل و بیمار شدن و الان خودشو نشون داد.نیمدونم ی ماسک چیه که کسی نمیتونه بزنه برای ۳ ساعت تا ۱۴ ماهه دیگه یعنی تا مهر سال دیگه کرونا هست و حالا فکر کنید که هر دیقه بندازن عقب تر و هی بگن فلان روز .کسی اطمینان خاطر میده تا ۲ سال دیگه کرونا نباشه .یعنی کسی ۱۸ سالش شده باید ۲۱ سالگی بره دانشگاع .یا کسایی که ۲ سال پشت کنکورن باید با ۲ سال دیگه ۴ سال پشت کنکور باشن.بابا تو سالن برگذار شه مواد ضد عفونی بزنن

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

خب شهریور برگزار کنن تا شیوع کم باشه و الزامی و غیرقابل تغییر تصویب کنند…….در این شرایط ازمون دادن منطقی نیست…..اونهم بدون کولر با دستکش و ماسک در هوای بسیار گرم……

پی اچ دی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

کامنت یک بچه مدرسه ای بود!

پریسا
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

زمانی که کارها رو باز کردن از همه خواستن پروتکل های بهداشتی ورعایت کنن فاصله گذاری و ماسک و… ولی نتیجش رو امروز داریم میبینیم امروز هم برای کنکور میخوان رعایت کنن ولی میخوام بدونم واقعا میشه؟!!!اون بازرسی بدنی که دم در انجام میشه و یک نفر همه رو بازرسی میکنه و به سر و گوشتون دست میزنه بعد با همون ست نفر بعدی رو بازرسی میکنه به نظرتون رعایته؟!!بین حرف تا عمل خیلی فاصلست کارها آزمایشی باز شد نتیجش این آمار وحشتناک کشته هاست این کنکور هم آزمایشی هست و کسی واقعا از نتیجش خبر نداره بعدم قرار نیست کرونا دو سال بمونه به امید خدا واکسنش تا قبل از عید ایران هم اومده

الهام
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۴۵ ب٫ظ

من اگر از مسئولین بودم حاضر نبودم حتی جان یکنفر بخاطر آزمون بخطر بیفته یا خودش یا خانوادش. حالا دیرتر برگزار بشه یا برای ورودی بهمن پذیرش کنن. مگه چی میشه.

پی اچ دی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

درود بر شرفت!

Ghhoo48@
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۴۱ ب٫ظ

من شیمی درمانی شدم و در قرنطینه زندگی میکنم . برای کنکور دکتری خیلی زحمت کشیده ام . اما حاضر نیستم سلامتیم را که به سختی بدست آورده ام را به خطر بیاندازم. امثال من خیلی ها هستند. اول کنترل کنید بعد کنکور برگزار کنید. تعویق بهترین گزینه است

فائزه سادات مدرسی به Ghhoo48
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Ghhoo48@

همینکه شما تونستید سلامتیتون رو دوباره به دست بیارید، کلی خوشحال کننده ست، ان شاءالله یک روز به آرزوهاتون هم می رسید و دکتری هم می گیرید ، منتها دکتری ای که شما می گیرید واقعا ارزش خواهد داشت چون حاصل استقامت و پایداری شماست؛ حالا چه امسال پذیرفته بشید چه سالهای آینده ! مهم بودن خود شماست . امیدوارم همیشه سلامت باشید.

hossein gholamidoust
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ghhoo48@

خب کنکور نده

enerickson
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ

دوستان عزیز شما اینقد فرصت دارید با هم کل تعویق یا عدم تعویق راه بندازید، تعویق شدن یا نشدنش هر دو استرس زاست. یکیتون میگی اونی که خواستار تعویقه چون میخواد بیشتر بخونه و وقت خوندن داشته باشه، یکی دیگتون میگید اونی که خواستار عدم تعویق فکر می کنه خودش ترازش بهتر میشه. واقعا این چه برخورد بچگانه ایه، هر دو صورت جدایی از خود بیماری و کرونا این حرفا باعث تشنج و افزایش استرسه. بعد اگر قرار باشه مصاحبه مجازی باشه که معلومه اساتید محترم مطابق رویه مصاحبه حضوری باز دانشجوهای خودشونو ملاک قرار میدن و بیشتر ماها داریم خودمونو خسته می کنیم. مصاحبه حضوری ملاکش بچه همون شهر و همون دانشگاه بودنه فقط خوشبختانه میتونی روی اساتیدو زیارت کنی مجازی که دیگه کلا کشکه. در هر صورت من تجربه مصاحبه حضوری رو داشتم دو سال هم دکترا قبول شدم اما تو مصاحبه چون من خوزستانی بودم رد شدم خیلی هم محترمانه.بهترین کار با توجه به شرایط شرط معدله، اگر هم قراره برگزار بشه هر چه زودتر باشه هم بهتره و اگر هم تعویق میخواد بشه که بگن. من قبل از عید دوبار خونده بودم و آماده و با شیوع کرونا چون اجازه ندادیم پدرمون بره بیرون و کاسب هستیم مجبورم مداوم سرکار باشم الان هم آماده هستم ولی استرس کنکور مخصوصا و بعدش کرونا داغونم کرده و تقریبا شرایط برای خیلی از دوستان اینجوری.

فائزه سادات مدرسی به generickson
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  enerickson

خب چون شما معدلتون بالاست ، معدلی بشه؟ چشم …. حتما مطرح می کنیم ! موفق باشید!

enerickson
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

نیاز به مطرح کردن شما نیست، چون شما هم مثل همه ما یک نظر دهنده بیشتر نیستی بعدش من شرط معدلو برای خودم نگفتمه که به شما برخورده. محض اطلاع شما همه زحمت کشیدن اینجوری نیست که هر چیزی باب میل شما نبود لحن صحبتت اینجور باشه من هم نظر شمارو خوندم جواب داشتم براتون ولی دلیل نمیشه بخاطر یه پیام به همه گیر داد.

فائزه سادات مدرسی به enerichson
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  enerickson

لحن صحبتم هیچیش نیست ، نظر شما همه رو در بر نمی گیره ! شما دارید می گید همه زحمت کشیدن ! یعنی اگه معدلی بشه اونی که صدمی کم داشته باشه تو معدلش، حقش کلا ضایع میشه چون از رقابت حذف میشه در حالیکه اگه اون طرف بیش از معدل بالاها برای کنکور درس خونده باشه و رزومه پژوهشی پرباری فراهم کرده باشه، واقعا در حقش ظلم آشکاری میشه . لذا هر حرف و سخنی رو بی محابا جاری نفرمایید لطفا ، حتی اگر پیشنهاد باشه ، اینا خودشون به قدر کافی استعدادهای شکوفنده و درخشنده و جهنده و بالارونده دارن برا خودشون که بگذارن دکتر بشه! این آزمون مال استعدادهای بی نور و خاموش شده ست !

enerickson
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

اگر اینجوری که شما می فرمایید دیگه چرا خودتونو خسته می کنی هر سال دکتری شرکت می کنی اگر واقعا نظرت اینه که در ایران بی ارزش و کشکیه،بعدش انشالله هرکس قبول بشه تو مصاحبه اساتید، مهم دانشجوهای خودشونه و کسیو می‌خوام که به راحتی ازش کار بکشن، من هم معدلم بالا بوده هم مقاله و ترجمه داشتم ولی اینا مهم نیستن اگر استاد خوشش نیاد اینا حرفی بیش نیست،ولی شما با نظر هر کس یه چیزی میگی بهش. من مثل خودت از ۹۴به بعد دکتری همراه خواهرم شرکت کردیم،زمانی که مصاحبه با دلایل واهی رد کردن خیلیم ناراحت شدم تا چند ماه هم حال روحیم خوب نبود ولی دلیل نمیشه اینجا که میایم به هم بپریم.

فائزه سادات مدرسی به enerichson
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  enerickson

اگر دقت کرده باشید، من حرص نمی خورم نه برای تعویق و نه برای عدم تعویق ، فقط حالت هشدار و یادآوری می نویسم ، اینم یک مسئولیت هست، بنده و دیگران بگیم ، بقیه خواه پند گیرند و خواه ملال، به کسی هم نپریدم، این چه ادبیاتیه برای یک دکتر؟! معلوم میشه دکترا الکی تر از این حرفهاست، اگر هم تا به حال شرکت کردم، سراسر ریلکس بودم ، فشاری که بر من و امثال من وارد آمده قبول نشدن در دکترا نیست؛ اصل این بود که ما حصل اینهمه سال تحصیل و درس خوندن ، کار و باری در شان خودمون و رشته تحصیلیمون داشته باشیم با یک درآمد ماهیانه ثابت، که فردای پیری و ناتوانی ، رو پای خودمون بایستیم اینم که از ما بهترون نگذاشتن ، دیگه مدرک رو هم کردن چه کاریه این وسط؟! من فقط به دکتری به عنوان یک‌مخدر کوتاه مدت نگاه می کنم برای همین هم حیفم میاد کل سرمایه انسانی جامعه تو این شرایط برای خاطر اون بره رو هوا! کار کشیدن از دانشجوی دکتری را به شدت موافقم و چقدر بعضیها برای این پادویی های بی اجر و مزد، سر و دست و پا می شکنن! حتی در این راه از جان خودشون مایه میگذارند که بیان تو بحبوحه کرونا جان فشانی کنن که تازه بشن دانشجوی دکتری! از الان بگم اساتید بسیار محترم، خیلی ها رو هم در میانه راه از دکتر شدن پشیمان و دلزده کردن ! اون طور هم نیست که هر کس دکترا قبول شد ،… ادامه نظر»

enerickson
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب٫ظ

سلام،چیزای که گفتی درسته باهات هم موافقم ولی واقعا با زبون نرم تذکر بدی بهتر از اینکه که سخت برخورد کنی.بعدش وضع همه اینجوریه،من خودم به شخصه درسو برای کار نخوندم ،سواد مهمتره برام. من گفتم کار آزاده هر کسی هم رسید یه چیزیم بهم گفته ولی نیت من تحصیل علمه نه کار،درسته عمری زحمت کشیدم که بعد استفاده کنیم اما متاسفانه شرایط فعلا اینجوره بی بند پ هیچ کاری از پیش نمیره،متاسفانه این رویه در اساتید و دانشگاه ها هم استثنا نیست دیدمه که میگم. من از استرس امتحان متنفرم چون قبل عید آماده بودم با این جریانات خیلی اذیت شدم فقط می‌خوام تموم بشه اگر این بار هم تعویق بخوره دیگه امتحان نمیدم واقعا چون نه فرصتشو دارم و نه می‌خوام وقتمو سرش بزارم.کنکور همه چیز نیست ولی این جابجایی ها استرس زاست، بعدش من به شما و یا هیچ کسی دیگه ای جسارت نکردم قبولی یا ردی هر کسی با خود اونه چون هیچ کس از شرایط دیگران اطلاعی نداره و این اظهار نظر یعنی دخالت که من این جسارت رو برای هیچ کسی نمی کنم. در هر حال امیدوارم این هفته هر چی که هست تموم بشه چون واقعا برای من باعث آزاره، انشالله برای همه ختم به خیر باشه.

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  enerickson

امیدوارم سلامت باشید
برگزار کنند فقط الان دیگه توی این اوج واقعا دور از عقله

محبوبه
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ

چقدر جالبه که فکر میکنید نظر ماها مهمه یا بر اساس حرف ماها تصمیم میگیرن
اینا دنبال اینن که ی ترم دانشگاهها و شهریه دانشجو از بین نره.
جدای از بحث کرونا و سلامتی فکر کردین داشنگاه قبول شین و نتونین سر کلاس برین چه فایده ای داره؟فقط میخواین شهریه بدید و هزینه کنید؟
اخه با این مصاحبه های مجازی و امتحانای مجازی فکر کردید ظرفیتهای سراسری رو میدن به من و شما؟

فائزه سادات مدرسی به محبوبه
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  محبوبه

یکی بیاد همین ها رو از اینایی بپرسه که امانشون نیست تا این آزمون لعنتی رو هر چه زودتر شرکت کنن و دکترا بگیرن ! اولا معلوم نیست کی قبوله کی رد نمیان بگن اینا بیچاره ها گناه دارن چون تو کرونا اومدن امتحان دادن همشون رو قبول کنیم، ثانیا عده ای برای رسیدن به سالن کنکور باید راه زیادی رو با اتوبوس و وسیله نقلیه عمومی طی کنن و فقط بحث سر سالن کنکور نیست که پروتکل اونجا باشه یا نباشه ، پس نتیجه میگیریم که احتمال کرونا گرفتن هر کی میاد کنکور دکتری بده ، بیشتر از احتمال دکتر شدن نهایی او هست !!! چرا بعضی ها رو این موضوع ۲ ۲ تا ۴ تا نمی کنن، خدا داند! بعدشم اومد و همتون قبول شدین دکتری هم گرفتین می خواین نهایتا با این دکتری چه کنین؟!

علیرضا
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۲۴ ق٫ظ

احسنت نطرمنطقی

فائزه سادات مدرسی به علیرضا
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

اگر با من بودید، سپاسگزارم ، ولی کلا محبوبه خانم هم حرفشون منطقی بود.

علیرضا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۵۶ ب٫ظ

وزیر علوم تعهد بدهد در صورت ابتلای داوطلبان به کرونا در دادگاه پاسخگو باشد
https://www.farsnews.ir/my/c/32155
از این کمپین حمایت کنید تا صدایمان را بشنوند

شبنم ارشد میکروب
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

دمتون گرم بچه ها عاااالی بود دوستان لطفاااا حمایت کنین..

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

تعهد کافی نیست……کیفیت علمی ازمون دکترا با ماسک و دستکش بدون کولر در هوای بسیار گرم در شرایط پر استرس کنکور کرونایی شدید زیر سوال است و بعبارت بهتر کیفیت علمی ازمون مضحکه ای بیش نیست…..

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

دقیقا
تازه برای ما خانمها سخت تره
کاش بندازن عصر

حدیث
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

مسخره تر و مزخرف تر از این ندیده بودم

متاسفم

فائزه سادات مدرسی به حدیث
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  حدیث

فعلا که کارتها رو صادر کردن نشستن ببینن چند نفر میان کارت پرینت کنن ، تصور می کنم رو همین حساب هم اعلام کنن که امتحان برگزار میشه یا خیر؟

زهرا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۳۷ ب٫ظ

یعنی چی تعویق الان که همه جا بازشده الان مشکل شما فقط کنکوره؟پس مایی که خوندیم چی؟تکلیفمون چی میشه اینقدر راحت میگید برگزارنمیشع و سال آینده شما خودتون بچه دارید؟عدالت میدونید یعمی چی؟اره ماحاضریم کرونا بگیریم ولی بیایم کنکورمون بدیم ماخسته شدیم ازاسترس از درس خوندن با این کاراتون خیلی ها نسبت به درس سرو میشن امیدوارم جوابگو این حق الناس بزرگ باشید

پی اچ دی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

همه خوندن! چرا متوجه نیستین؟

مطهری
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۱۹ ب٫ظ

باید بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو بگیرند. امسال استثنا هست و به صورت استثنا هم در تمام مقاطع این طوری دانشجو بگیرن . مگ چی میشه.

واد د فاز
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مطهری

حق منی که مثه اسب خوندم ضایع میشه

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مطهری

در شهریور اوج شیوع در مینیمم است و برگزاری ازمونها بسیار مناسب است…..

مریم
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۵۵ ب٫ظ

واقعا افسوس میخورم و مطمئنم حتی یک نفر از اطرافیان تون کرونا نگرفته که ببینید چطور جوون ۱۸ ساله رو پدر مادرش زیر چهارمتر گل میکنن.
بیشتر داوطلب های دکتری متاهل و بچه دارن. چه کسی حاضره ناقل کرونا بشه و بچه شو قربانی یه مدرک تحصیلی کنه؟؟؟؟؟
افسوس میخورم شماهایی ک مخالف تعویق هستید یه مشت جوون تک بعدی هستید که آب پرتقال مامان باباتون موقع درس خوندن از کنار میزتون حذف نشده

سعید
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

لایک

نازلی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دقیقا.هنوز بعضی ها فکر میکنن کرونا شوخی برداره!! هر شش دقیقه یه ایرانی فوت میکنه اونوقت بعضی ها میگن حاظریم کرونا بگیریم ولی امتحان بدیم!!

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

دقیقا
کرونا شوخی نیست

پی اچ دی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

درود بر شرفت

سلامت
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ

با سلام خدمت همه بزرگواران به نظرم موضوع سلامتی ملت مهمتر از هر چیزی هست تعویق زمان برگزاری ازمون تا حدی که پیک شیوع بیماری قدری کنترل بشه { البته بااهتمام به اجرای تدابیر فاصله گذاری اجتماعی هوشمند} و مهمتر از ان اصلاح شیوه برگزاری ازمون و تعدد مراکز برگزاری بخصوص در شهرستانها خیلی موضوع مهمی هست . متاسفانه نظرات بعضی از مسولان فقط به برگزاری خود جلسه ازمون ختم میشه ولی مسله اصلی افزایش تعداد مراکز برگزاری هست که از انجام سفرهای بین شهری توسط داوطلبان جلوگیری کند هر چند هزینه های برگزاری افزایش پیدا میکند ولی مسلما سلامت و جان انسانها بسیار با اهمیت تر هست . از جمله مهمتر از بلاتکلیفی و استرس ازمون من و شما دوست عزیز . نکته ای که به شخصه من رو نگران میکنه اینه که چرا باید یک هفته مانده به اولین ازمون تازه این مسایل مطرح بشه . به فرض پیک کرونا هم بوجود نمی امد . برگزاری در روز های متعدد و در فضای باز و تعدد مراکز برگزاری ازمون در شهرستانها به همراه رعایت پروتکل های بهداشتی راهکارهای اساسی برای به حداقل رساندن اسیبهای ناشی از شیوع بیماریست. برگزاری به این شیوه اگر بفرض پیک بیماری هم نبود خودش باعث پیک بیماری میشه . ریسک ابتلا به بیماری فقط سر جلسه ازمون نیست به نظرم بیشترین خطر مربوط به ناوگان حمل و نقل بین شهری هست . به شخصه بیشتر نگران برگزاری ازمون کنکور سراسری هستم که اگر بخواهد با سطحی نگری برگزار شود موجب بروز چه فاجعه… ادامه نظر»

جوجه اردک زشت
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۴۹ ب٫ظ

اگر میخان مصاحبه مجازی بگیرن پس امتحان گرفتن هم الکیه خب کلا همش بشه مصاحبه و رزومه چرا دنیا پیشرفت می کنه ما درجا میزنیم اصلا مقطع دکتری با امتحان کاری کاملا اشتباس . دکتری مرحله افزایش علم و پزوهشگریه نه تست و امتحان و کلاس مفت مدرکش . بدبختانه مدرک گرایی ما رو کشته .

واد د فاز
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۴ ب٫ظ

جالبه ، کلا بحث ها داره وارد لایه های کلان و وسیع تری میشه

فائزه سادات مدرسی به جوجه اردک زشت
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۷ ب٫ظ

بله موافقم ، منتها معدل رو مخالفم چون در دانشگاه های سطوح مختلف، نوع نمره دادن اساتید کاملا متفاوت هست، در دانشگاه های برتر تمام دانشجویان عموما نمرات بالا دارن ولی در دانشگاههای درجه ۲ و ۳ سلیقه و ارتباطات شخصی و هزاران هزار ملاک و فاکتور دیگه روی معدل دانشجویان اثر گذار هست ، بنابراین ممکنه دانشجویی بنا به دلایلی معدل چندان بالایی هم نداشته باشه اما در عرصه پژوهش و تحقیق رشته خودش بسیار فعال و موفق دیده بشه، بنظر من فرقی هم نباید بگذارن بین نوع مقالات آخه اون استاد مغرضی که نمره دانشجو رو عمدا پایین داده ، قرار نیست تو کار پژوهشی هم همراه او باشه ، بی انصافیه که داخل مقالات دانشجویی مرتب دنبال اسم استاد و هیئت علمی بگردن ! اتفاقا دانشجویی که تک و تنها یکی دوتا سه تا مقاله رو به چاپ نهایی می رسونه اون لیاقت مقطع بعدی رو داره نه به خاطر اینکه احتمالا جلوی استاد یا اساتیدش ایستاده و گستاخ بوده ، بلکه همیشه هم حمل بر گستاخی دانشجو نشه بهتره چون بعضی وقتها متاسفانه ترکیب هیئت علمی یک دانشکده از درون و بصورت بنیادین مسموم هستن و جلوی ترقی دانشجویان صادق و پرکار و پر تلاش رو سد می کنن و در عوض دانشجویانی فرصت طلب و سودجو مثل خودشون رو ترقی میدن ! در چنین موقعیتی اگه یک دانشجو موفق بشه که از این سد بگذره و با همت خودش چند مقوله رزومه عالی و علمی جمع آوری کنه ، کاملا قابل تقدیره چون معلوم میشه… ادامه نظر»

کرونا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۰۴ ب٫ظ

نماز جمعه این هفته در ۱۴ شهرستان خراسان رضوی که در وضعیت قرمز قرار دارند برگزار نمی شود…. اینم از فضای باز که دوستان پیشنهادش رو میدادن. برگزاری نماز جمعه هم لغو شد

آبی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۰ ب٫ظ

چه قیاس اشتباهی کرده سخنگو .. اولا مدارس دو هفته باز شد ولی کلا مگه چند نفر اومدن مدرسه ؟ دوما خودشون گفتن یکسری ناقل بی علامت بین دانش اموزا بوده که بعدا تست دادن مثبت بوده . بعد از امتحانات نهایی جمعیت مبتلا ها رو ببینید متوجه میشید

سلامت
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  آبی

اتفاقا موضوع ازمون سراسری خیلی جدی تر هست چون جمعیت از مناطق مختلف یک استان با ضریب ابتلا های مختلف همگی در یک مکان جمع میشوند و اغلب مجبورند از ناوگان حمل و نقل بین شهری استفاده کنند و در مکانهای پر ریسکی همچون ترمینالها حضور یابند . بعد میخواهند همه این افراد رو در فضای محدود و در زمان محدود یک جا جمع کنند مهمتر از تعویق شیوه برگزاری هست که اصلاح و هماهنگی اش برای حفظ امنیت و صحت برگزاری احتمالا بیشتر از یک هفته زمان میبرد .

کاش حداقل برای ازمن سراسری با تدبیر بیشتر عمل شود.

ز
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۹ ب٫ظ

آزمون ۲۶ تیر یعنی این که
مصاحبه مجازی باب طبع دانشگاه ها
دانشگاه ها فقط تعداد کمی رو دعوت میکنن پارسال هم این کارو کردن من با رتبه ۱۴ دانشگاه تهران رو نیاوردم فکر کنید؟! بعد اعتراض زدیم که بعد ما رو هم دعوت کردن
حالا فکر کنید امسال آزمون ۲۶ برگزار بشه مصاحبه مجازی
مطمئن باشید هیچ کدوم هم دعوت نمیشید تازه تو این شرایط اعتراضی هم در رابطه با دعوت نشدن، ظرفیت تکمیلی یا خیلی چیزای دیگه نمیتونید داشته باشید
زهی خیال باطل برای همه مخالف های تعویق

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ز

با مصاحبه مجازی بموقع اعتراضات سخت خواهیم کرد…….تنها مصاحبه مجازی شفاف مورد تایید داوطلبان خواهد بود……در غیر اینصورت فقط مصاحبه حضوری……

ز
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

من مصاحبه رفتم پارسال حضوریش اونقدر شفاف نبود
چه برسه به مجازیش.
مجازی شفاف نداریم که، آخه کی میتونه نظارت کنه ؟ ریش و قیچی دست دانشگاست اختیاراتشون هم زیاده همش میگن ما طبق آیین نامه مصاحبه کردیم

فرزانه
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ز

دقیقا، چرا امتیازا رو به داوطلب نمیگن. خودشون روز مصاحبه میدونن قبولی یا نه بعد بهت میگن برو نتیجشو سنجش میزنه…

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ز

در اختیار گذاشتن فیلم مصاحبه در قسمتهایی که نمره اوری دارن تا همه داوطلبان بتوانند انرا چک کنند…..در غیر اینصورت اعتراضات شدید…….

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

ای بابا
من پارسال با رتبه ۳۰۱رد شدم
دوستم با توصیه نامه رتبه۴۸۴علوم تحقیقات تهران قبول شد…ای خدا لعنت کند اینایی که پارتی بازی میکنن.
نمره زبان و مقاله ها مونم عین هم کتابم نداشتیم

حاج رضا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۶ ب٫ظ

۱- وضعیت بیماری در کشور بد و افتضاح شده
۲- معلوم نیست ماه بعد یا حتی چند ماه بعد وضعیت بهتر بشه
۳- اگه این بار هم آزمون به تعویق بیفته حق اونایی که خوب درس خونده بودن از بین میره
۴-سلامتی مهمه و نباید موضوع رو دست کم گرفت

بنابر این در شرایط فعلی بهترین راه برای افراد موافق برگزاری و مخالفان برگزاری این هستش که:

“آزمون در زمان مقرر ولی در محیط باز برگزار بشه و تعداد شعب برگزاری در شهرهای بزرگ و کوچیک بیشتر بشه.برگزاری در حیاط یا محوطه دانشگاه ایمن ترین کار هستش-درسته که هوا گرم هستش ولی ۴ ساعت تو گرما بهتر از اینه که مریض بشیم یا اینکه کنکور لغو بشه، چون به نظر میاد بیماری فعلا وجود داشته باشه.اگه واقعا درس خوندین ۴ ساعت تو گرما تحمل کنید بهتر از اینه که یکسال دیگه درس بخونید.البته اگه واقعا درس خوندین و فقط تنها نگرانی شما بیماری هستش.”

******************* به امید سلامتی و موفقیت تک تک شما دوستان********************

...
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حاج رضا

افرین

زهرا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  حاج رضا

با سلام.لطفا شما تشریف بیارید خوزستان ببنید دودقیقه میتونید تحمل کنید در فضای باز .

Lili
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

واقعا. اینا چی فکر کردن با خودشون؟ انگار میشه تو گرما تمرکز داشت

ز
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حاج رضا

واقعا فکر میکنی اونقدر خوندی که بتونی از پس مصاحبه مجازی هم که همش اعمال سلیقه ست بربیای؟

ویکتاریون
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حاج رضا

۴ ساعت توی کدوم گرما؟ شما تا اهواز و بندر هم نمیخواد بری. یه ساعت توی آفتاب شیراز بشینی باید به خاطر گرمازدگی بری بیمارستان اونجا کرونا بگیری.

ایرانی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حاج رضا

احتمالا جنوب زندگی نمیکنی که معنی جهنم‌رو بفهمی پس بهتره بگیم وسط چله زمستون بگیرن و شما سرما رو تحمل کن…کی به‌کیه‌. هان؟؟؟

رجب
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ایرانی

پس جنوبی ها چطور توی خونه هاشون دوام میارن بدون کولر؟

ویکتاریون
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

دوام نمی یارن.از وقتی که برق بوده، هر جا که برق اومده کولر گازی هم اومده باهاش. قبل از اون هم هر کی پول داشته توی خونه ش زیرزمین می ساخته، هر کی می تونسته می رفته سمت باغ ها و اطراف شهرها. و هرکی نمی تونسته کارش زار بوده.ضمن اینکه تمام این سال ها حاشیه ی خلیج گرمتر و گرم تر شده. به طور کلی زندگی در فضای باز یا بسته بدون کولر در تابستان های گرمسیر دچار اختلال جدی میشه. گرما رو یکی از موانع مهم پیشرفت در خاورمیانه، آفریقا، آمریکای جنوبی( کلا بین اون دو تا مدار دو سمت استوا) میدونن.

پسیکولوژی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

من جنوبی نیستم اما جنوب درس خوندم. ده دقیقه کولر خاموش بشه از در و دیوار آتیش میریزه تو سرت و تنگی نفس میگیری چه رسد به فضای باز
من هر ماه جام تو بیمارستان بود تا درسم تموم شد
اما جنوبی ها رو خیلی دوست دارم، ماهن خیلی ماه
ارادتمند خدمت همه جنوبی های خونگرم و با صفا

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حاج رضا

فضای باز بدلیل تنوع اب و هوایی کشور در هیچ یک از روزهای سال برای برگزاری کنکور امکانپذیر نیست……مختومه شد!

حاج رضا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حاج رضا

از نظرات و انتقادات دوستان خیلی ممنونم.بله حق با شماست در بعضی استانها واقعا هوا گرم هستش و تا حدودی آشنا هستم و لمس کردم این موضوع رو ولی دوستان بنده منظورم اینه که اگه بین لغو و برگزاری در گرما یکی رو انتخاب کنید چی کار می کنید؟ چون طبق بررسی ها هر چی به آخر تابستون میریم شدت بیماری بیشتر میشه(سازمان جهانی بهداشت). با توجه به این موضوع آیا صبر می کنید که کنکور رو لغو کنن و یک سال دیگه درس میخونید که سال بعد شرکت کنید؟
بازم ممنون از نظرات شما و همچنین از سایت پی اچ دی تست هم ممنونم که این محیط رو برای تبادل نظر داوطلبان به وجود آورده.
ضمنا انشاا… هر چی صلاحمون هستش اتفاق بیفته.توکل به خدا

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حاج رضا

شما حتما ساکن اردبیل و تبریزین
ساعت چهارررر گرمه هنوز

ن
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۶ ب٫ظ

سلام لطفا به تعویق نیندازین خواهش می کنم

نازنین
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ

یه عده فکرمیکنن اگه کنکور توی این شرایط برگزار بشه، ماهایی که موافق تعویق هستیم. از ترس کرونا نمیایم. و رتبه ی اون در ظاهر درس خونها بهتر میشه…
اما زهی خیال باطل…
همه ی داوطلبها در کنکور شرکت می کنند.
حتی با ترس..
همه زحمت کشیدن.
اما اونایی که موافق برگزاری کنکور هستن میخوان از شرایط سواستفاده کنن تا رتبه ی بهتری کسب کنن.
بجای سواستفاده بشینید درس بخونید و در شرایط سالم کنکور بدید.
بعد ادعای درس خون بودن رو داشته باشید.
هیچکس هیچکس از شرکت در کنکور نمیگذره.
و همه شرکت میکنن.
و رتبه ی شما مطمئنا خیلی خیلی خیلی بد میشه.
چون ماهایی ک موافق تعویق هستیم بیشتر از شما درس خوندیم.

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

با برگزاری ازمون در شرایط حاضر این افراد به خواسته شان میرسند چون با دستکش و ماسک بدون کولر در هوای بسیار گرم با شرایط پراسترس و وخیم کرونایی حاضر رقابت علمی مضحکه ای بیش نیست!

کورش
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

شما با این شرایط اقتصادی و تاهل و داشتن فرزند، دو الی سه سال برای داشتن دو و سه مقاله با ایمپکت بالا زحمت کشیدی؟یکسال کار رو زندگی رو تعطیل کردی؟ ازت هزارتا انتقاد شده که همه چی رو تعطیل کردی برای تحصیل؟احتمالا نه. والا به این راحتی نمی گفتین عقب بندازین.ببخشید مگه تا قبل از کرونا هزارتا بیماری واگیر و غیر واگیر خطرناک نبود؟ کنترل کرونا فقط نیاز به پذیرش و تغییر سبک زندگی داره، چه در پیک و چه در غیر پیک. شما و دیگر شرکت کننده ها هر جای دیگه که مسائل پیشگیری کننده رعایت نشه احتمال مبتلا شدنتون بالاست و ربطی به کنکور و …نداره. با رعایت پروتکلها به راحتی میشه کنکور رو مدیریت و اجرا کرد. خیلی هم مشخص و واضح هست.بجای احتمال خیلی ضعیف مبتلا شدن(در صورت رعایت پروتکلها) به فکر خانواده ها و جوانان باشین که عمری سرمای گذاری کردن و ممکنه حتی کارشون در صورت به تعویق افتادن به خودکشی و از هم پاشیدن زندگی بکشه و…

توکلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  کورش

بیماری واگیر دار بوده و هست اما کرونا یک پاندمی است یعنی جهانی یعنی بالا تر از اپیدمی…مرگ سخت انتقال بسیار بالا و بیمارستانهای اشباع شده…
مقداری تفکر…
تعویق تا شرایط بهتر
الان شرایط بدتر از چیزی ه که اعلام میشود

ز
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ب٫ظ

بخدا مصاحبه مجازی، یعنی اعمال سلیقه
دانشگاه ها از خداشونه بخاطر همین خیلی زود چند تا دانشگاه گفتن مصاحبه مجازی
دوستان به ظاهر درسخون مخالف تعویق، آزمون فقط ۵۰ درصد قضیه ست
با ۵۰ درصد دیگه که مجازی برگزار میشه و همش اعمال سلیقه ست چه کار میکنید؟

کرونا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ب٫ظ

با کرونا یا بی کرونا. چه تعویق باشه چه برگزاری. همه شرکت می کنیم. ذره ای فکر نکنید قراره حتی یک نفر به خاطر کرونا شرکت نکنه. ما از کرونا می ترسیم ولی به اندازه ی شما موافقان برگزاری زحمت کشیدیم. به اندازه ی تمام شماها و شاید بیشتر وقت گذاشتیم. بنابراین قدرت مندانه می آییم هر چند کرونا را شکست نخواهیم داد ولی قطعا مخالفان تعویق را شکست می دهیم. و در پایان شما را با عذاب وجدانتان و اشک هایتان تنها می گذاریم. مسلما آن زمان هم قبول نشدنتان را می اندازید به پای آنها که دو بار و سه بار آزمون را به تعویق انداختند. و مسلما تعویق طلبان قبول خواهند شد و چون نگران وضع سلامت خود و هموطنانشان هستند، کرونا هم به سراغشان نخواهد آمد. انشالله… شما بمانید و کرونا و سربازی و …. روزهایی که هدر دادید.

هکر مهربان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  کرونا

احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

فقط تعویق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  کرونا

از طرف خودتون صحبت کنید ما این طوری نیستیم ما حاضر به شرکت نیستیم

محنا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  کرونا

احسنت و درود برشما

mashad
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  کرونا

چرا اینقد انقلابی صحبت میکنی شما حالا. یه جور میگی به صحنه می آییم انگار چیه . عزیز من دکتری هاش بیکارن . مشکلی نداره دکتری بخونی ولی حداقل حرص و جوش نخور

هکر مهربان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  mashad

دکتر اسم ایدیت چیه؟ اگه مشهد هستش که اشتب نوشتی

کورش
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  کرونا

اول برای دیگران طلب خیر کن،بعد درس بخون، با چنین دیدگاه انتقام جویانه ای ،تحصیلات نمیتونه به رشد شما کمکی بکنه.

ز
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ

دوستان یکی از دوستام از اسفند تا الان کلاساشون برگزار نشده مجازیه میگه افتضاحه مجازی خداشاهده همش گریه ناله میکنه
تازه گلته خدا به دادتون برسه مصاحبه هاتونم مجازیه
همش ناله میکنه تازه دانشگاه شهیدبهشتی داره میخونه اون میگه به نفع شماست تعویق بیفته ورودی بهمن بشید خودش گفته عالیه ورودی بهمن
میگه ورودی های بهمن از اونور برای دفاع پایان نامه هم مهلت دارن یه جورایی
پس اینقدر حرص نخورین دوستان ورودی بهمن بشیم بهتره
شاید باورتون نشه دوستم چندبار زنگ زده هق هق گریه میکرد میگه مجازی افتضاحه میگم یه ترم عمرم با مجازی تلف شد
حالا دوستان مخالف تعویق دوست دارید برید سر کلاس مجازی
مطمئن باشید بهمن کرونا یا تموم شده یا خیلی کم میشه
واکسن رو هم درنظر بگیرید
تازه این رو هم بگم بخدا مصاحبه مجازی کاملا الکیه من از منبع موثق شنیدم دقیقا دانشگاه های اعمال سلیقه ای این کارو میکنن
بچه ها خواهشا کاری نکنید ۲۶ تیر آزمون بدیم که مجبور باشیم مصاحبه رو مجازی بدیم…..

فرید
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ز

این ترم که کلاسا مجازی بود بهترین فرصت واسه من بود کلی مطالعه کردم. چند تا نرم افزار یاد گرفتم کارای مقاله انجام دادم. هزینم خیلی کمتر بود. عالیه مجازی. دوستت پایه علمیش ضعیفه که گریه میکنه وگرنه دانشجوی دکتری نباید نیاز داشته باشه بهش درس بدن.
در مورد مصاحبه هم مجازیش بهتره. اصلا از اول هم باید مجازی میشد. واسه هر دانشگاهی ۱۰۰ واریز میکردیم نصف شب از خوابمون میزدیم صبح میرسیدیم دانشگاه. گشنه. تشنه. کثیف. نه جایی بود استراحت کنیم نه ….. آخرش هم میرفتیم اساتید جلوی ما میوه پوست میکندن به ریشمون میخندیدن.
امیدوارم مجازی بشه مصاحبه تون.

۰۰۰۰
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ

کسانی که مخالف تعویق هستند وفکر میکنند خیلی درس خوندن وخسته شدن بدونند وآگاه باشندکه این درس خوندا در برابر درس خوندن توی مدت تحصیل دکتری هیچی نیست ۱۲ برابر توی دوران تحصیل باید درس بخونن پس معلومه که مخالفان تعویق تنبل هستند وفقط میخواهند این دوره طی بشه وبعدش راحت بروند مسافرت وتفریح ولی زهی خیال باطل چون مسولین به نظرات دواطلبان کاری ندارند وآنچه به نفع سلامت جامعه هست رو انجام میدهند.

samira
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰۰

در دوران تحصیل قرار نیس درسهای تکراری رو ۲۰ بار بخونیم و امتحان برگزار نشه

هکر مهربان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  samira

تو کل نظام آموزش عالی تمام درس ها تکراری هستش .. فقط پر وبال می دن به موضوعای درسی … علی الخصوص دکتری که همه موضوعاتشو از لیسانس تا فوق لیسانس خوندی

دانش آموخته تربیت مدرس
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ

تعویق حتمی است.شک نکنید.
دوستان عزیزمخالف تعویق ازیک هفته ی باقی مانده استفاده کنید .اینجاچیکارمیکنید.وقت الان برای شما طلاست.
بگذارید ماتعویقیها اینجا باشیم چون میدونیم امتحان این هفته برگزارنخواهد شد.
هرچند که به تصمیم ناعاقلانه ی برخی ازمسولین چندان امیدی نیست.اماشاید به علت ترس از بهم ریختگی اوضاع دربیمارستانها وعدم کنترل شرایط مجبورند که بپذیرند.
خواهرم پزشک بیمارستان بوعلی تهران هست.معتقدند دیگرجای امیدوجود ندارد.
شمابروید به فکر آزمون باشید.ماکه درهرشرایطی شرکت نمیکنیم وعقلانیت ومنطق را پیش روی خود قرادمیدهیم..
موفق باشید

دکتری برق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۳ ب٫ظ

ویروس کرونا حالا حالاها مهمون ماست….. شرایط و سبک زندگی ما ادمها و مناسبات بینمون تغیر کرده و نباید به شیوه قبل از کرونا با پدیده ها برخورد کنیم . این مدیران ارشد که در پی برگزاری کنکور هستند بعد از تعویق ۹ خرداد باید به دنبال برگزاری کنکور با فرض شدید شدن اوضاع میکردن نه اینکه فرض رو بر شرایط عادی. کرونا تا یکسال دیگر از بین نمیره.باید به فکر تغیر در نحوه برگزاری باشند اگر واقعا قصد برگزاری دارند.تنها راه برگزاری کنکورها تغیر در نحوه برگزاری است.الان هم باید یکماه کنکور ارشد و دکتری را معلق کنند شرایط برگزاری را فراهم کنند و بعد تا دلشئن میخواد کنکور برگزار کنند.

سلامت
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری برق

دقیقا

موافق تعویق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ

به رحمان
شما آخر موافق تعویق هستین؟
یا مخالف
اول تکلیف خودتو مشخص کن برادر من

رحمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  موافق تعویق

من موافق تعویق و شرایطی که بچه های خوزستات بتونند در فضای باز کنکور شرکت کنند
حقشون پایمال نشه
اونها بچه های این مملکت هستند
کنکور باید برای همه یکسان باشه
بعضی نشستند یک سال خوندند اما بعضی ها که ۲۴ سال شاگرد اول بودند بخاطر مریضی خودشون یا خانواده نمیتونند شرکت کنند بتوانند در زمان کنترل شده و در فضای باز غروب شرکت کنند

یک نتیجه‌گیری منطقی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ

نود و نه درصد داوطلبین واقعی از برگزاری کنکور
خوشحالند ولی متاسفانه کسانی دنبال تعویق اند یک عده ثابت اند که بجای درس خوندن همش تو فضای مجازی مشغول سم پراکنی و منفی کردن جو هستند
جمعیت مظلومی که یک ساله از زندگیشون زدند و دارند درس میخونند نه وقتشو دارند نه علاقه که به این فضای مسموم مجازی ورود کنند
و تعویق ها هم نتیجه همین سم پراکنی هایه افراد درس نخونه و نه یک تصمیم منصفانه و عاقلانه
کاش مسیولین محترم برا اساس تجربه و منطق خودشون و گوش ندادن به این جماعتی که اهدافشونو امروز فردا میکنند ازمونو برگزار کنند
سپاس

دانش آموخته تربیت مدرس
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۹ ب٫ظ

پس شما دراین فضای مجازی چه می کنید؟نتیجه گیری منطقیتون اینه؟غیرمنطقیش چیه؟!!

امیرعلی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۵ ب٫ظ

بی منطق

محنا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۰۳ ب٫ظ

متاسفم برات قاضی القضات باشتینی شما که حکم میکنی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

ایرانی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۱۷ ب٫ظ

پس نتیجه میگیریم شما که اینجایی داری سم پراکنی ومنفی گرایی. می‌کنی

کورش
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۳۱ ب٫ظ

منطقی است،آثار روانی برگزار نشدن چند صد برابر بدتر است، دو ستان تعویقی ما تو سوئیس زندگی نمی کنیم.

کوانتیتی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۶ ب٫ظ

کنکور دکتری چندین بار تعویق خورد ولی هنوز برای محل آزمون قابلیت ویرایش نذاشتن.
من سری اول ساکن هرمزگان بودم اما الان ساکن تهرانم! روز آزمون مجبورم برم بندعباس
لطفا راهنماییم کنید

رجب
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  کوانتیتی

از زمان مشخص شده توی اطلاعیه، به باجه رفع نقض مراجعه کنید با مدارک

صادق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ

هر کی به هر کی شده ماجرا. فعلا آتش بس بدین تا شنبه.

فقط امید به خدا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۳ ب٫ظ

دوتا سامانه پیامکی وزارت بهداشت داره از مخالفان تعویق خواهش دارم به این شماره ها پیامک بدین که مسولین بدونن که تعویق های مستمر ما رو داغون کرد.
سامانه۱۰۰۰۳۵و۳۰۰۰۶۱۱۵پیامک بدید خوهشا با تعداد بالا
بااین شعار
#اگه از کرونا نمیریم از استرس تعویق میمیریم

....
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ

متاسفم ،میدونی مشکل ما ترس از کرونا نیست ،ترس از انتقال به ادم دیگری که اون اصلا به فکر کنکور نیست ونبود چرا همه چیز به پای کنکور میدی ،به فکر سلامت خودت نیستی به فکر سلامتی دیگران باش

رجب
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ

با سیمکارت هر کی که می شناختم پیام دادیم و به وزارت بهداشت هم زنگ زدیم و مادرمم هم حرف زد و گفت بس کنید دیگه عه. بعد هم ادرس چند تا تالار رو دادیم

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

نمکدون

مرضیه
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ب٫ظ

اصلا دیشب اقای وهاب زاده بنوعی گفتند ستاد هر چی صلاح مملکت باشه تصمیم میگیره… انگار نشستن ببینن موافقها بیشتر استرس دارن یا مخالفها!!!

دانش آموخته آکسفورد
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

اقای وهاب زاده بنوعی نگفتند که با تماس های مکرر دیونشون کردین برای تعویق؟! انگار نشستن ببینن موافقان بیشتر تماس میگیرن یا مخالفها!!!

رجب
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۸ ب٫ظ

برگزاری آزمون با رعایت پروتوکل بهداشتی
نه به پوپولیستی ها

رحمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

قرار توی فضای باز بگیرند
همه بچه که ترس از بیماری دارند میان
چون احتمال انتقال به ادم میشه صفر
افرین به درایت وزیر بهداشت
تنبل تنبل ها خوشحال نباشند
چون ما اومدیم

....
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  رحمان

چقد اذیت هستید که صفت تنبل میزازی رو کسایی که با کنکور مخالفند ،کنکور برگزار نمیشه چون مهمترین مسئله سلامتی هست

جاوید
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ....

منظورش از تنبل
اونهای که الکی درس نخوندن ولی دوست دارن کنکور در محیط بسته برگزار بشه

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رحمان

کاربر هزار اسم!……رحمان

رحمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

یعنی چی کی برگزار میشه آقا رجب

۰۰۰
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

اگه قرار بود پروتکل هایی بهداشتی ک حرفشو میزنن جواب بده تا الان جواب داده بود و الان وضعمون این نبود

پیشنهاد کارشناسی و منطقی جهت تعویق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ب٫ظ

راه حل منطقی اینه::
محدودیتهارو زیاد کنند و یه ماه دیگه آزمون رو در چند روز برگزار کنند. شروع ترم هم از اول بهمن باشه. در این صورت هم آزمون برگزار میشه و هم ترم از بهمن ماه شروع میشه و خللی در دکتری امسال ایجاد نمیشه.

زهرا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ب٫ظ

به نظر منم این بهترین کاره
چون ترم اول هم چون مجازیه خیلی برامون سخته میشه

الان دوست من سال گذشته وارد دانشگاه شده میگه مجبور شده ترم دومشو حذف کنه چون امکانات دانشگاه واموزش مجازی دانشگاهشون خیلی ضعیف بود
درنتیجه ازمون جامع هم عقب افتاده

محنا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۰۵ ب٫ظ

درود

کورش
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۳۳ ب٫ظ

پیشنهاد قابل تاملی است

فاطمه
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ب٫ظ

خواهشا آزمون ۲۶ تیر برگزار بشه،
بسه دیگه چقد تعویق؟؟؟
این ویروس به این زودی از بین نمیره،
با آینده ما بازی نکنید…
حق ما رو با لغو آزمون ضایع نکنید!!!

رحمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

چه ۲۶ چه یک ماه دیگه
همه بچه توی باشگاه ورزشی امتحان میدهند
حق هیچ کس ضایعه نمیشه

حامد
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ب٫ظ

بعنی چی فکر کنین…..هزار جا اعلام کردین برگزار میشه….حالا میگین فکر کنین…مسخره کردین همه رووو

Z
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۲ ب٫ظ

برگزار کنید. با برگزارنکردن،یه عده که واقعا زحمت کشیدند ضرر خواهند کرد . خیلی قشنگ و کامل توضیح دادند.

رحمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Z

برگزار میشه توی باشگاه مثل چین

محنا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رحمان

چین تو کلاس بود البته دو هفته بود فوتی و مبتلا نداشتن
نه مثل ما ۲۰۰۰ مبتلا ۲۲۰ فوتی

موافق تعویق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ب٫ظ

۲۲۱ فوتی
آیا هنوز هم به برگزاری کنکور پافشاری می کنید؟

TAR
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ

مخالفین تعویق آیا تا حالا عدد ۲۲۱ به گوشتنون خورده، باز هم روز ۲۶ تشریف ببرید امتحان بدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

رحمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  TAR

۲۲۱ عدد نیست
آدم هستند
یک روز پدر و مادر خودتون میشه
این ویروس فقیر و پولدار و بزرگ و کوچک نداره
اون که میگه برگزار بشه خودخواه هست
چون ویروس میبره به پدر و مادرش میده

N.M
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  TAR

شما بالاخره چی هستی!
موافق تعویقی یا مخالف!
هر دقیقه یه چیز می‌گی، حزب باد!

....
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ

سلام امروز فوتی ها زیاد شد،دیگه هیچی برام مهم نیست فقط سلامتی ،به خدا کنکور میشه دوباره برگزار کرد فقط مردم ایران سلامت باشند ،

ناصر
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ....

فقط پایه ۱۲ امتحان دادند ما رو بدبخت کردند
اونها امتحان دادند اثرش الان داریم می بینم
همه مناطق زرد بود
الان شد قرمز

مادر یک پسر
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

هرگز به خاطر یک ازمون این اتفاق نیفتاده دوست من

ایرانی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مادر یک پسر

این نظرت طبق کدوم منطق هست اونوقت؟؟؟؟

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مادر یک پسر

اصلی ترین فاکتور بوده….

جلال
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

واقعا حرفت باید با طلا نوشت

ماریا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ

فقط یکی جواب منو بده ایا با اون جمعیت زیاد کنکور میشه فاصله ی اجتماعی رو رعایت کرد!!!؟؟؟ موقع ورود و خروج که ازدحام جمعیت هست،چیزی به اسم فاصله ی اجتماعی وجود نداره

سعید خان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۳ ب٫ظ

و پایان….
آزمون امسال تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد…
آمار وحشتناک مبتلایان اجازه ریسک به هیچ مقامی نخواهد داد
علاوه بر سالمندان میانسالان و کودکان هم درگیر شدند
و این نتیجه خوشبینی و ساده انگاری بیش از حد مردم و مسئولان بود
تصور کنید اگر آزمون ها در طول این مدت به تعویق نمی افتادند الان در چه وضعیتی بودیم
جان انسانها و هموطنان مهم تر از هر چیزی در دنیاست
تاوان چند آزمون با شرکت کننده های دو میلیونی رو نباید یک مملکت ۸۰ میلیونی بده
دور از انصاف / عدالت و دوراندیشی
سلامت باشید
مراقب خودتون و خانوادتون باشید
ارادت ویژه به بچه های علوم سیاسی و روابط بین الملل
خداحافظ

آیسودا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید خان

افرین منم باهات مواققم هم رشته ای

ارغوان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید خان

بله کاملا درسته

جلال
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید خان

باریکلا

شمس الله
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۳ ب٫ظ

هفته ی دیگه این موقع آزمون برگزار شده
بیشترین ضررو تعویق طلب ها و کنسل گراها بردن
۲۶ تیر آزمون دکتری
دیگه تمومه ماجرا

Maryam
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ

دوستان عزیزی که ادعا میکنن وزارت علوم نمیتونه تصمیم گیری کنه وفلان و مارو الاف کرده و منتظر تعویق هستید … وقتی شما نمیتونی برای خودت یکنفر تصمیم بگیری دیگه مشخصه اونها چرا نمیتونن.
وقتی انقدر نگرانی و هزار جور بهانه دارید برای تعویق برای خودتون تصمیم بگیرید که میاید سرجلسه یا نه.. ماهم چشم و ابرومون از شما سیاه تر نیست بدنامونم مقاوم ویروس نیست ماهم مثل شما از جونمون سیر نشدیم ولی خودمون تصمیم گرفتیم تا بیشترین حد ممکن رعایت کنیم همه جوره و بریم آزمونمون رو بدیم. شما هم تصمیم خودتون رو بگیرید.

ماه دخت بانو
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۰ هزار نفر رسید/ کرونا جان ۲۲۱ بیمار دیگر را گرفت.
برید کنکور بدید ۲۲۰ هنوز کمه.

رحمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ماه دخت بانو

۲۲۰ عدد نیست جان انسان هست

مخالف تعویق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ

توروخدا برگزارش کنید تموم شه بخدا دیگه نا نداریم
اگه همون ۹خرداد برگزارمیشد چقد بهتر بود!الانم بهتر از چندماه دیگست باورکنید

حمید کرج تو کف دکتری
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ

من به آمار زمین مشکوکم

اگر این سطح پر از آدمهاست

پس چرا این همه دلها تنهاست؟

راضیه
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ب٫ظ

نه از خیر کنکور میشه گذشت نه از سلامتی. ان شاء الله شر کرونا زود کنده شه همه نفس راحت بکشن. هرچی خیره پیش بیاد.

hossein gholamidoust
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ب٫ظ

ای خددددددا
برگزار کنید بابا

رحمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  hossein gholamidoust

قرار توی محیط باز برگزار کنند
همه شرکت میکنند
رتبه برتر شرکت میکنه
تراز بالا میره
اونهایی که فکر میکردند با نمره پایین میتونند قبول بشن بهتر نیان
حق به حق دار رسید
افرین به درایت وزیر بهداشت

ایرانی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  رحمان

برید جنوب ببینید میشه تو هوای آزاد امتحان داد؟؟؟پس بهتره وسط چله زمستون تو فضای آزاد بگیرن چطوره؟؟؟؟

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رحمان

شرایط متنوع اب و هوایی کشور اجازه چنین چیزی را در هیچ یک از روزهای سال نمیدهد…….مختومه شد!

مارال
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ب٫ظ

بچه ها وحشتناک قربانی میگیره ویروس. بدون هیچ بیماری زمینه ای راحت میکشه. اگه بخوایین فوت بشین خدایی نکرده میخواین چی کار آزمون

فقط امید به خدا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

شما ازمون نده کی مجبورت کرده

رحمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ب٫ظ

یک جور میگی آزمون نده انگار خودت قبولی

Maryam
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رحمان

قبول هم نشه حداقل تکلیفش مشخص میشه. قرار نیست تا آخر عمرمون مرور کنیم تا بلکه یه روزی آزمون بگیرن

کرونا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Maryam

خسته شدی؟!!!!!! خب تو هم آزمون نده. تو که بلدی اینقدر راحت به بقیه بگی آزمون ندن. خودت هم آزمون نده. مگه فکر می کنی بقیه نخوندن؟ دست بالای دست بسیاره.

محنا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Maryam

دکتری

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ

کاربر هزار اسم!

هوشیار
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۴ ب٫ظ

کاربر هزار اسم! ….شما شرکت نکن ……بقول سنجش ازمون اختیاریه …….ازمون دکترا در موعد مناسب کرونایی برگزار میشود….

...
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ب٫ظ

کسانی که دور از مرکز هستند شرکت نکنند
کسانی که بیماری زمینه ای دارند شرکت نکنند
کسانی که تو خانواده بیمار دارند شرکت نکنند
کسانی که والدین پیر دارند شرکت نکنند
کسانی که بچه کوچیک تو خونه دارند شرکت نکنند
کسانی که شب جای موندن ندارن(خوابگاهها بسته) شرکت نکنند
کسانی که دغدغه سلامت جامعه رو دارن که اصلا حرف مفت میزنن و حق شرکت ندارن
……
اما ما خسته ایم
اما ما برنامه ریزی کردیم
اما ما درس خوندیم درحالی که بقیه از سر مزاح ثبت نام کردند
اما ما همه چیزو طوطی وار حفظ کردیم یادمون میره
اما ما دوباره نمیتونیم دوره کنیم

….
اما کنکور اجباری نیست هزار تا راه وجود داره برای قبول شدن و شما اون راههای دیگه رو برید
بنابراین
ازمون ۲۶ تیر برگزار خواهد شد

Maryam
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

منم مخالف تعویقم. خسته شدیم دیگه.

شیرعلی قصاب
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دوس داری فقط خودت شرکت کنی؟فکر کردی دکتری فقط مال اونهایی هست که دغدغه ندارن بچه ندارن سالمند ندارن؟

...
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

واقعا برای شما متاسف دوست عزیز من داوطلب معلوم کم بینای کنکور هستم از مهر دارم میخونم با هزار مشکلات برای اینکه به نتیجه برسم با ذره بین – قطره -مسکن و موارد که خارج از بحث و لی الان تو این اوضاع …. اصلا بیخیال ،من وامثال من و دوستانی که با مشی کنکور بدن چیکار کنن ؟شما فکر کردی ما ادم اهنی هستیم و خسته نمیشیم –

...
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دوست عزیزم
فکرکنم اشتباه برداشت کردید شما و دوستان
نمیدونم شاید بد منظورم رو رسوندم
لحن کلام من از قول یک‌مخالف تعویق خودخواه بود
بنده صد در صد موافق تعویق در شرایط موجود هستم
از اینکه شما و اقای شیرعلی ازرده شدید پوزش میخوام

غزال ی
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ...

منظورتون مشخص بود. نمی دونم چرا بچه ها اشتباه برداشت کردند

خدایا خودت کمک کن.
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ب٫ظ

بخدا این همه بلاتکلیفی و استرس بعد ۱۹سال درس خوندن حق ما نیست….ازاین هفته به هفته بعد…واقعا درک شرایط موجود اینقدر سخته که هرکی پاس میده به نفربعدی…اخرشم بلاتکلیفی و استرس بیشتر میمونه واسمون…خدایا خودت کمک کن ….
وزیر محترم فرمودند استرس باعث کاهش سیستم ایمنی وتشدید بیماری میشه اما تواین مدت، بلاتکلیفی و هی خبرهای این هفته به اون هفته و مصاحبه های نصفه نیمه یا تکرارهمون حرفهای قبلی واقعا دیگه تمرکزی واسمون نذاشته….ازاسترس زیاد مجبوریم خبرهارو نگاه میکنیم هربار به هفته بعد و هفته بعد موکول میشه….همه حرفی ازتعویق و شرایط بد موجود میزنید بعد قبلش یا بعدش میگین البته تاریخها در همان زمان گفته شده می باشد…..آه خدایااااااااااا خسته شدیم…..این همه استرس حق مانبود،خودت خداجون کمکمون کن…..

Maryam
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

آزمون بدیم بره دیگه اه

صادق
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

شما دایه مهربان تر از مادر نباشید. دوستان تعویقی یا تعلیقی فرض رو بر تعویق تا اسفند یا هر زمان دیگه ای که دوست دارند بذارند. اگر آزمون لغو بشه سال بعد ۲ برابر شرکت کننده داریم و خطر بیشتره. اینقد رو مخ ما نرید. بذارید آرامش داشته باشیم.

آزمون دکتری
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

لابد الان چون خیلی ها نمیتونن بیان بخاطر بیماری یا خانواده هاشون درگیرن بقبه فکر میکنن داوطلبای کمتر شانس قبولی بیشتر… ازاین خبرها نیست چون تراز مهمه و صدالبته مصاحبه و هرچقدرهم تعداد کم باشن بازباید تراز بالاباشه تادعوت به مصاحبه شد…امیدوارم خداوند زحمتهای کسانی که واقعا تلاش کردند ولی الان درگیر بیماری شدند و نمیتونن بیان رو ببینه و همه در زمان مناسب بی دغدغه سرجلسه حاضر بشن حق همه هست که درجای درست و زمان مناسب مورد سنجش قرار بگیرن….

رضا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

سلام
درود به شما، اینقدر بحث تعویق و تعلیق نکنید. داغون شدیم اینقدر آزمون و عقب انداختن، مطمئن باشید تا حداقل یک سال دیگه وضعیت بهتر از این نمیشه.
کنکور ها باید در زمان مقرر برگزار شوند.

محنا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

چه جور حساب کردین تعداد دوبرابر بشه خب دوسال گذشته پس دوبرابر هم بچه ها باید دفاع کرده باشند پس جا برای دوبرابر هست
اتفاقا الانه که خطرناکه و به خاطر کرونا بچه ها دفاع نکردن و ظرفیت قطعا کم میشه

مهرا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ب٫ظ

من خودم حداقل ۵دور کتابارو خوندم از بس ک تعویق افتاد و هر بار راضی بودم ک کنکور برگزار شه ولی الان واقعا استرس گرفتم چندین نفر از نزدیکانم الان درگیرن خودمم میترسم ناقل باشم تست نمیگیرن چون علایمو ندارم بعدشم وقتی ازمون فقط تو دو شهر استان ک اکثر شهراش قرمزن برگزار بشه واقعا خطرناکه اون موقع فوتی ۳۵نفر بود عقب انداختن الان با روزی حداقل۱۵۰نفر میخوان برگزار کنن

راضیه
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهرا

شما رشتتون چیه که ۵ بار خوندین تو رشته من که فیزیک هست دوبار منابع رو بتونی بخونی هنر کردی. پس خوش بحالتون

مهرا
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

الان مشکل چند دور خوندن من نیس من همون ۹اسفند راضی ب برگزاری امتحان بودم و همون موقع هم ۲ دور خونده بودم الانم فقط مرور میکنم بعد از حدود ۵ماه با امار بالاتری بخوان برگزار کنن استرس بیشتری بهمون وارد میشه و اینکه باید قاطع تکلیفو مشخص کنن بهتره ی جوری برگزار شه ک شروع ترم از بهمن باشه نه الان ک با این تعداد مبتلا که قطعا بعد از برگزاری ازمونها بیشتر میشه باید یجوری برگزار کنن ک تو چند روز باشه همه باهم تو یک روز واقعا خطرناکه.

...
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ب٫ظ

واقعا فکر میکنید تبعات برگزار نکردن بیشتر از نگرانی برای ابتلا به کرونا ست؟؟؟؟؟
در ضمن وزیر محترم
مگه همه داوطلبان خونه شون بیخ گوش حوزه هست که با یه اسنپ یا ماشین شخصی خودشون فقط خطر سه ساعت!سر جلسه کنکور رو داشته بتشند که با رعایت پروتکلهای تعلیمی شما سلامت بمونن
تکلیف پروسه رفت و برگشت خارج از مرکزها و اونهایی که باید با وسایل عمومی تردد کنن چی میشه

مهشید
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

خب دارن میندازن عقب دیگه
چیکار کنن دیگه؟

مجید
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

من باید از روز قبل راه بیفتم برم قم .یعنی تزدیک ۱۲ ساعت با اتوبوس و وسیله نقلیه عمومی، فقط خدا رحم کنه یعنی باید رفت و برگشت حداقل ۳۰ ساعت ماسک بزنم و تازه چیزی هم نخورم
والا بخدا این کنکور باید تعویق بشه برگزاری اون در این شرایط عادلانه نیست.

Maryam
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

مگه مجبور بودی قم بزنی.. از کجا مگه میخوای بری که ۱۲ ساعته.. دیگه اسکل نکنید مدام بهتون فرصت دادن نزدیک ترین مکان رو بزنید برای آزمونتون..

جلال
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

چرا قم
کجایی هستی

مجید
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

زاهدان
بخاطر دانشگاه قم باید برم قم، شما دانشجو کجا هستی و کجا اتحان میدی که خیالت راحته؟
داداش همه که شرایطشون مثل هم نیست واقعا هستن خیلی از کسانیکه این شرایط بیماری براشون خیلی مشکل ایجاد کرده . انشاله که این بیماری ریشه کن بشه و همه بتونن کنکور را در شرایط عادلنه و منصفانه شرکت کنند.

مجید
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

زاهدان نیست شوخی کردم ببخشید ولی راستش من باید با ماسک از یکی از شهرستان های کرمانشاه برم قم،حدود ساعت ۶غروب از شهرم راه بیفتم برم کرمانشاه اون وقت با اتوبوس ساعت ۹ یا ۹.۳۰ شب راه بیفتم به سمت قم که نزدیک ساعت شش صبح برسم قم ،اون وقت باید برم سمت حوزه امتحان و تا تمام شدن امتحان میشه ساعت ۱۲ یا ۱ از اون ور هم که اه بیفتم برگردم به سمت شهر خودم حدود ۱۵ ساعت طول میکشه جمعا نزدیک ۳۴ ساعت و بیشتر هم باید ماسک و دستکش داشته باشم و تازه از ترس کرونا چیزی هم نخورم
ولی داداش بخدا همه که شرایطشون مثل هم نیست واقعا هستن خیلی از کسانیکه این شرایط بیماری براشون خیلی مشکل ایجاد کرده . انشاله که این بیماری ریشه کن بشه و همه بتونن کنکور را در شرایط عادلنه و منصفانه شرکت کنند.
به امید سلامتی و موفقیت همگی انشاله