موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

حذف کنکور دکتری در دستور کار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و واگذاری پذیرش به عهده دانشگاه‌ها از جمله برنامه هایی است که در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان این مطلب، درباره مسئله حذف کنکور عنوان کرد: مسئله کنکور از جمله موضوعاتی است که وعده اصلاح آن نزدیک به ۴۰ سال است که به مردم داده می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار کارشناسی جدیدی را فراهم کرده و در این دوره شورا به جمع بندی‌های مهمی رسیده است.

سنجش و پذیرش نباید در اختیار سازمان سنجش باشد

وی اضافه کرد: یکی از ایرادات وارد این است که در حال حاضر سازمان سنجش، به تنهایی کار سنجش و پذیرش دانشجو را انجام می‌دهد در حالیکه کشورهای موفق در این زمینه بین سنجش و پذیرش تفکیک قائل می‌‎شوند و یکی از اصلی ترین برنامه‌های ما تفکیک حوزه سنجش و پذیرش است.

عاملی با بیان اینکه راهبری مسیر حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال کنیم، افزود: به این دلیل قوانینی در زمینه کنکور در مجلس به تصویب رسیده باید در تعامل تنگاتنگ بین شورا و مجلس این مسائل نهایتا تا سال آینده حل و فصل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سئوال که بیان این اظهارات به معنای حذف کنکور تا سال آینده است، گفت: نباید از حذف کنکور برای دوره کارشناسی صحبت کرد، بلکه باید از اصلاح آن سخن گفت. ما باید مسیری را طی کنیم که اطمینان بخش باشد و نباید مسیری دنبال شود که بتوان در آن اعمال سلیقه‌ و پارتی بازی کرد.

به گزارش خانه ملت، وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها در این شرایط، تنوع بخشی به برگزاری آزمون و برگزاری آن در مقاطع مختلف است تا فشار روحی کمتری به داوطلب وارد شود. ضمن اینکه دانشگاه‌‎هایی که از رتبه‌های برتری برخوردار هستند باید اختیارات بیشتری در جذب دانشجو برخوردار باشند و بتوانند دانشجو را جذب کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

201 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشجو
بهمن ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

میخوان حذف کنند که دانشجو جذب کنند و پول بگیرند جدیدا یکسری مصوبات مسخره در دوره دکترا قرار دادن که اگر بی کنکور هم باشه رفتن به این دوره و صرف هزینه اشتباه است.

فاطمه فردوسی
آبان ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ب٫ظ

سلام وعرض ادب .عذرخواهی میکنم خدمت ان مقام عالی همانگونه که مستحضر هستید دراین کشور چه فراگیران بااستعدادیا ونخبه هایی وجود دارند که به علت کنکور وشرایطسختش واز ان مهمتر دراین وضعیت کنکور که ماندن ورخوابگاه ها ودور بودن از محل سکونت بسیار خطرناک هست که از شرکت در کنکور دکتری وسخت تر ازان آزمون جامع خودداری می نمایند.عاجزانه خواهشمندم مانند کشورهای دیگر این غول وحشتناک کنکور را که نیمی از آن با استرس های مختلف از هدف واقعی دور میشوند واین یک واقعیت است که عده ای با سهمیه وحتی از طریق وابسته بودن به افراد صاحب منصب دربهترین دانشگاه ها شروع به تحصیلدمی نمایند.عاجزانه مانند بقیه ملت ایران خواستار لغو کنکور هستم اگر فردی لیاقتش را داشته باشند مسلما ادامه می دهندویا برعکس پس خواهش میکنم اقدامات لازم رادرحق فرزندان دوستدار این مملکت مبدول فرمایید .باسپاس فراوان از درک اگاهانه ی شما

علیرضا نیکرو
شهریور ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ق٫ظ

کنکور لیسانس و کنکور دکترا تا سال ۱۴۰۵ در ایران برای همیشه حذف گردد
شرط معدل و نمرات دروس باید جایگزین کنکور شود
ده نمره تشریحی دست معلم
ده نمره تستی دست سازمان سنجش
هر دانشجو دوره ی ۵ ساله لیسانس را در مرکز شهرستان خود و دوره ی ۵ ساله دکترا را در مرکز استان خود باید تحصیل کند
دوره ی ۲ ساله فوق لیسانس حذف گردد
دانشگاه ها ادغام شوند
تحصیل رایگان شود
شرط ورود به دوره ی لیسانس حداقل معدل ۱۵
شرط ورود به دوره ی دکترا حداقل معدل ۱۷
شرط ورود به دوره ی دبیرستان حداقل معدل ۱۳

سلامت
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۳ ق٫ظ

امیدوار بودم قوانین و پروتکل هایی تصویب بشه تا جلوی سلیقه ای عمل کردن بعضی از اعضای هیات علمی ها گرفته بشه و راه رو بر بی عدالتی ببندند اما متاسفانه دارند دستشون رو باز تر هم میکنند.
شاید بهتر باشد به خاطر بیاورند چرا کنکور متمرکز دکتری رو راه انداختند .
بهتر بود به جای اینکه برای حذف کنکور اقدام کنند فکری به حال روند مصاحبه میکردند . حداقل مثل وزارت بهداشت مصاحبه را هم بصورت متمرکز در می اوردند تا اعمال سلیقه به حداقل برسد.

حمید
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سلامت

دقیقا به هدف زدید
علت ایجاد و راه افتادن کنکور دکتری یک مجموعه عظیم از بی عدالتی ها بود.
حذف کنکور آغاز … است. (لطفا جای خالی را به دلخواه پر بفرمائید)

منصف
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

حذف کنکور آغاز سلیقه گرایی ،بجز موارد نادر که اخلاق حرفه ای در دانشگاه حاکم است

Gh
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

حذف کنکور اغاز اجرای عدالت است
همه میدونن ک کنکور عدالت نداره و برای اشخاص خاص امتیاز جدا قائله که اصن درست نیست

رزیتا
مهر ۴, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سلامت

دقیقا همینطوره دوست عزیز با حذف کنکور دکترا، فقط راه رو برای خودشون و عزیزانشون بازتر کردن که بتونن خیلی راحت تر سلیفه ای عمل کنن ، متاسفم که توی ایران زندگی میکنم ،جایی که حتی برای تحصیل کردن هم باید استرس داشته باشی که مبادا حقت رو بخورن

علیرضا
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۴:۰۴ ق٫ظ

سلام و وقت بخیر، وقتی نظرات بعضی از دوستان رو میخونم یاد میدان نبرد میفتم. کاش فقط بدون غرض ورزی و صرفا شرایط خودمون دیگران رو متهم به کم کاری یا کم دانشی نمی‌کردیم به‌جای این اظهار فضل و دانشمند کردن خودمون، گفتمان رایج بین خودمون رو تغییر میدادیم. اینجا ایرانه و هر روشی رو بخوان اجرا کنند باز در حق عده ای ظلم میشه( بنا به سنت‌های فکری پیشینه/ عدم پیشینه از داوطلب دکترا و بند روابط و واسطه‌گری). کاش یه کم در مورد روند افزایش دانشگاهها و مراکز عالی و کاهش تولید علم در کشور می اندیشدیم و بعد من و ما راه مینداختیم. چه کنکور دکترا حذف بشه چه برگزار، یه عده بخاطر عملکرد و روند اجرای پذیرش‌، شکایت دارند. هزاران مقاله و کتاب و استاد و دانشجوی نخبه باشیم وقتی نوع نگاه به هم نوع، به خود، و به دنیای اطراف و انتخاب و مسئولیتمون مثبت یا اثر بخش نباشه چه فایده. چقدر سواد اجتماعی، سیاسی، زندگی و سواد تعامل و زندگی کسب کردیم؟

کاوه آریایی نژاد
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ب٫ظ

با درود فراوان خدمت جناب دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی باعنایت به فرمایش جنابعالی باید عرض شود ، دانشگاه های معتبر دنیا از چارچوب ، نظام نامه و دستورالعمل های پیروی می کنند که در جهت پیشرفت علم و شکوفایی جامعه دانشگاهی و جامعه همان کشورها و همچنین تاثیر آن بر جامعه علمی دنیا حرکت می کنند ، فراموش نکنید که اینجا ایران است آیا اساتید دانشگاهی البته همه استادان بزرگوار و زحمتکش را خطاب قرار نمی دهم ، بلکه منظورم کسانی است که براساس سفارش و مدارک آنچنانی نه تنها بر کرسی دانشگاهها تکیه زده اند بلکه بنابه مصلحت مصلحت اندیشان دارای منصب ریاست و معاونت در سطح حتی دانشگاه های معتبر کشور قرار گرفته اند ، و تصمیم گیرنده هستند ، آیا اینها قادر هستند دانشجوی فرهیخته و دانشمند تربیت بکنند ، متاسفانه در سوابق قبل از برگزاری کنکور برای دکتری تخصصی وقتی خود دانشگاه ها دست اندرکاربودند، فریاد اجحاف ، تبعیض ، پارتی بازی و سلیقه گرایی به آسمان بلند شد ، چرا که هر دانشگاه تمام کرسی های دانشجویی دکترا را با شناختی که از دانشجویان قبلی دانشگاه خود داشتندبه آنها اختصاص دادند و در این بین دانشجویانی قربانی شدند که از نظر علمی و داشتن سوابق علمی در سطح بسیار عالی بودند ولی دانشجوی همان دانشگاه نبودند ، قربانی هایی که مصاحبه های از قبل ساختگی و کاملا”مصنوعی توسط همان هیئت های ژوری و برگزارکننده مصاحبه تخصصی از قشر باسواد و حقیقتا” عالم گرفتند آنقدر زیاد بود که فریاد اعتراض و دادخواهی به آسمان… ادامه نظر»

حمید
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۷ ق٫ظ

حرف حساب
درود بر شما

منصف
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ق٫ظ

کاملا موافقم.بسیار کارشناسی شده و منطقی بیان فرمودین

سلامت
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ق٫ظ

بسیار سپاسگزارم .

س
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

افرین به این حرف حساب و بیان شیوا و زیبای شما

پدر ژپتو
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ

برید خبرگزارى آفتاب و مصاحبه خانم محمد بیگى (نماینده قزوین) رو بخونید تا ببینید اصلاً این خبر مربوط میشه به کنکور سراسرى یا همون آزمون ورودى دوره کارشناسى.
تازه اون هم واسه رشته هایى که رقابتى نیستن. واسه رشته هاى رقابتى هنوز کنکور برگزار میشه.
امسال آقاى غلامى هم گفت اگر کسى میخواد تو اون رشته ها پذیرفته بشه نیازى به کنکور دادن نیست.
قراره جذب دانشجو واسه رشته هاى غیر رقابتى خارج از مدار کنکور صورت بگیره + تغییرات احتمالى در سهمیه ها.
اینا که از حذف کنکور ذوق میکنن همونایى هستن که بعد از هر سرى تعویق دکترى میومدن اینجا و میگفتن، ادمین جان با یه خبر جذب بر اساس سوابق خوشحالمون کن!!!
دوست عزیز، فقط ١٨٢ روز تا کنکور دکترى ١۴٠٠ زمان مونده، بِجُنب!

کلید حذف کنکور در مجلس زده شد
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ب٫ظ

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: کلید حذف کنکور در مجلس زده شد و با برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده برگزاری این آزمون بزرگ به روش کنونی حذف خواهد شد. (تاریخ خبر ۳۰ مرداد)

با عرض سلام خدمت اونی که تصور میکرد مصوبه حذف کنکور به آزمون سال بعد نمیرسه!

Gh
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ب٫ظ

من خودم حامی این طرح یعنی حذف کنکورم
ولی بعید میدونم اجرا شه اونم تا سال دیگ:(

Poland
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

خب ظاهرا ما چند دسته داوطلب برای ۱۴۰۰ خواهیم داشت :

– اونایی که پیش بینی میکنن کنکور دکتری برای ۱۴۰۰ حذف میشه و متناسب اون برنامه ریزی میکنن

– اونایی که پیش بینی میکنن کنکور دکتری ۱۴۰۰ برگزار میشه و از الآن خودشون رو برای اون آماده میکنن

– اونایی که نمیتونن بین این دو مسیر انتخاب کنن و رویکرد میانه ای رو در پیش میگیرن

– دسته آخرم که اصلا مهم نیستن اونا هستن که سالهاست داوطلب کنکورن! هر سال امتحان میدن و قبول نمیشن!

ویکتاریون
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۴:۲۷ ب٫ظ

هر گردی گردو نیست که. کسی تا حالا به آزمون دکتری نگفته آزمون بزرگ! خودتم می دونی منظور کنکور لیسانسه از هرجا خبر رو کپی می کردی معلوم بود. کلا کنکور دکترا از دید مقامات بالادستی امتحان مهمی نیستش. چون منبع درآمد بزرگی نیست. اینه که هر جا اسم کنکور اومد زود به خودتون نگیرین.

electro
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۲۳ ب٫ظ

حالا گیریم کنکور برگزار نشه چه اهمیتی داره ؟!

به جای تمرکز روی این مسائل به درد نخور، یه فکری به حال اشتغال فارغ التحصیل های دانشگاهی بکنید . سالی چند صد هزار تا فارغ التحصیل بیکار لیسانس و ارشد و دکتری داره تولید میشه که هر روز به خودکشی فکر می کنند.

حمید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  electro

خودکشی؟؟؟
چی داری میگی؟؟؟

محرم نزدیکه، برایت دعا می‌کنم.

حمید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  electro

یک بار (نه برای همیشه، چون نیاز به فرهنگ سازی فراوان دارد):
عملا ظرفیتی در دانشگاه ها برای جذب هیئت علمی وجود ندارد، دنبال کسی نمی‌آیند. از الان قبل از هزینه برای مصاحبه و دل بستن به فکر شغل باشید، آنهم در خارج از دانشگاه! اگر شغل ندارید، آرزوپردازی نکنید، اوضاع بعد از مدرک دکتری چیزی شبیه به شرایط بعد از ارشد است، البته بسیار متوقع تر، سن دارتر و شاید افسرده تر.
تحصیل کردگان باید جذب صنعت شوند (اگر صنعتی باشد و اگر فقط یک تحصیلکرده بی تجربه را بخواهند)، در غیر اینصورت محبت کرده و آستان ها را بالا بزنید و کارآفرینی کنید.
آی مردم! دکتری و حتی سطوح پایین تر قرار نیست برایتان کاری بکند، این خودتان هستید که باید کاری کنید، فارغ از هر سطح تحصیلی و سوادی که دارید.
اگر رساندم که سر آسوده بر بالین بگذارم، در غیر اینصورت خدا را شکر همه اهل مطالعه و پژوهش هستند، لطفا وضعیت اشتغال در رتبه های ۲۵ تا ۴۰ اقتصاد جهانی را مطالعه تطبیقی کنید از روی سایت های غیر ایرانی و زبان اصلی، چون جایگاه ایران آنجا است و با کشورهای همتراز باید مقایسه شویم (خواهشا از دوران هخامنشیان شروع نکنید، از ۱۹۹۰ بازه مناسبی است).

جهانگیر
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

کارآفرینی و مخصوصا سرمایه گذاری در اقتصاد بی ثبات عملا بی معنیه .چون ارزش پول شما هر سال یک هشتم سال قبل میشه و این یعنی ضرر برای سرمایه گذار یا کارآفرین . پارسال شما یک مسیر رو با اسنپ فرضا ۲۰ تومن میرفتی امسال ۶۰ تومن باید بدی سال بعد باید ۲۰۰ تومن بدی سال بعدش ۴۰۰ تومن و به همین ترتیب اقتصاد بی ثبات و کاهش قدرت خرید و کاهش توان پرداخت توسط مردم منجر میشه به از بین رفتن استارت آپ اسنپ و سایر استارت آپ ها ! و این یعنی کارآفرینی در ایران جز ضرر چیزی نخواهد داشت !

حمید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  جهانگیر

شما مطالعه تطبیقی انجام دادید یا از گنجینه داشته های خود می‌فرمائید؟
رتبه های ۲۵ تا ۴۰ اقتصاد جهانی آسمانی همرنگ آسمان میهن ما دارند.
از اینکه آیه یاس تلاوت کردید، ممنون هستم.

Xavier
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

اقتصاد ونزوئلایی و مبتنی بر پول نفت که دیگه مطالعه نمی‌خواد ! فرجام این نوع اقتصاد ها تباهی و پوچیه .

در مورد آسمون همرنگ هم کافیه ارزش پول ایران رو با کویت و عراق و افغانستان و … مقایسه کنی تا معنی آسمون همرنگ رو قشنگ متوجه بشی و آیه ی یاس رو با شدت بیشتری قرائت کنی تا بلکه تسکینی باشه بر خنجر اقتصاد بی ثبات ایران بر پشت شما !

s
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

موافقم باهاتون تا حدودی که اوضاع غالبا بعد از مدرک دکتری فرقی نمیکنه انچنان برای اکثر رشته ها ولی کار مناسب کجا هست؟ دو شیفت راه دور از اول تا اخر هفته با بیمه نهایت دو تومن..کارافرینی هم سرمایه اولیه میخواد که ماشالا با این وضع سود سرمایه اولیه هم منفی شده
چرا ما نباید جذب بشیم؟ چرا ظرفیت ندارن؟؟ یعنی اساتید بازنشسته نمیشن؟ یا چون پارتی نداریم مثلا

آخرین ضربه به اعتبار کنکور کرونایی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

خبر فوری :

سخنگوی سازمان سنجش، لو رفتن سوالات کنکور هنر را تایید کرد!

خودم
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ب٫ظ

نمیخوام جمع ببندم، ولی یه عده از مخالفین حذف کنکور همین متقلب هایی هستن که وحشت دارن از اینکه تو مصاحبه معلوم بشه چقدر کم سواد هستن.

ویکتاریون
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  خودم

در اون صورت میشن موافقان حذف مصاحبه. که یه چیز دیگه س و ربطی به مخالفت با حذف کنکور نداره. نقطه ی مقابلش میشه موافقان حذف کنکور. که هر دوتاش نشون دهنده ی ضعفه. هرکس توانایی داره از پس هر دوتا فیلتر باید بتونه بر بیاد.

؟
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

جمله آخرتون حرف حسابه

فاطمه
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

احسنت

Gh
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  خودم

دقیقا افرین

؟
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  خودم

میشه بگید چجور تقلبی؟؟؟ ی عده هستن از کنکور هراس دارن و نگا کنی میبینی ارشد هم مفت مفت با استعداد درخشان پذیرفته شدن بس کنید از هر دری وارد میشید تقلب کجا بود

تربچه
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

چرا فکر میکنین استعداد درخشان مفت بود اگه بود چرا شما نشدی؟؟ شما یه ترم برا یه سری درس منبع آزمون وقت گذاشتی ولی اونا از ترم اول تا ترم شش برای گرفتن سهمیه استعداد درخشان تلاش کردن شک نکن اونی که این پشتکار را داشته کنکور براش چیزی نبوده

؟
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  تربچه

کنکور علاوه بر پشتکار میطلبه ک مستعد هم باشی کما اینکه ب چشم همه ما دیدیم فرد بوده با پشت کنکور موندن و تلاش مضاعف نتیجش رو نتونسه بهبود ببخشه
پشتکارشون این عده قابل تحسین هس ولی همونجور ک دوستمون گفتن نفر خوبه ک هم از پس کنکور بر بیاد و هم داخل مصاحبه و کار پژوهشی و رزومه و … کم نذاشته باشه

روانشناسی
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

من رزومه ام خوبه توی دوران ارشدم جزو نفرات اول بودم ولی متاسفانه بخاطر تعویق های مکرر و حال روحی نامساعد ناشی از شرایط و درگیری های شخصی کنکورمو که چندین ماه براش وقت گذاشتم خراب کردم به همین راحتی..و الان خیلی بلاتکلیف که قراره چی بشه

؟
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

همیشه راه هایی به اندازه بهانه ها وجود داره این حرف من نیس استادم هرچی میگفتیم ک اینجور اونجور اینو میگفت!!!

ن
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  تربچه

منم موافقم . استعداد درخشان مفت بوده. تا رتبه ششم یک کلاس رو میفرستن ارشد دانشگاه تهران . همه شون کسانی بودن که فقط چاپلوسی اساتید رو سر نمره کردن. واقعا استعداد درخشان ناعادلانه بود و هست و خواهد بود

س
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  تربچه

کنکور جدا از سنجش دانش سنجش روحیه و فاکتورهایی مثل تمرکز و دقت و سرعت هم هست که در معدل استعداد درخشان سنجیده نمیشه، ضمن اینکه وقتی تو دوره ارشد کلا ۴ نفر هم کلاسی داشتی یه نفر چند صدم معدلش بالاتر شده نشونه استعداد درخشان بودن اون شخص نیست که بهش اجازه بدن بدون کنکور وارد مقطع بالاتر بشه ، واقعا مفت مفت هست …

هوشیار
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  خودم

بیان حذف کنکور برای ازمونهای اینده بوده………چه ربطی به ازمون گذشته دارد!؟

رزیتا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

جای تاسفه که در این شرایط براساس درخواست زیاد حاضر به حذف کنکور نشدند و در شرایط کرونایی مجبورمون کردن کنکور بدیم و یه عده که شاید شایستگی بیشتری نیز داشتند ،نتونستن کنکور بدن و عده ای که کنکور دادن رو در خطر انداختن ولی بعد از اینکه کنکور برگزار شد الان برای حذفش دارن برنامه ریزی میکنند. کشور مسایل مهم تری نیز داره که نیاز به بررسی داره و جای تاسفه که بیش از چندساله که دارن درباره حدف کنکور حلسه میزارن و هنوز نتیجه نداده

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۵:۰۸ ب٫ظ

خودتونو خسته نکنید ؟
حذف شدن یا نشدن کنکور دکتری اصلا ب حرف من و شماها نیس- هر تصمیمی خواستن خودشون ی دفه عملیش میکنن

سهیل ۱۴۰۰
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دقیقا همینطوره که میفرمایید.

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ

به ؟ بحث رتبه اوردن نیس. تو ک ب قول خودت مستعدی چرا ترس از رد شدن تو مصاحبه داری. ادم مستعد ک مطمئنا توانایی نشون دادن خودشو هر جایی داره- ب نظر من هر کسی نباید بره دکتری بخونه. طرف دکتری گرفته رفته سر کلاس بچه های کارشناسی- خودش خجالت کشید دیگا پاشو نذاشت. رتبه ۱۶ ریاضی کاربردی میره دانشگاه کاشان اصلا تحویلش نگرفتن- ب نظرت چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

؟
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نظر منم همین هس هر کسی نباید دکتری بخونه کسی ک نتونه چن برابر ظرفیت اون دانشگاه واسه مصاحبه رو بیاره باید ادامه تحصیل رو ببوسه بذاره کنار!!!
ترس این افراد بخاطر این هس که داخل مصاحبه ها توانایی مورد سنجش قرار نمیگیره جز حالو احوال شریف چی پرسیده میشه!!! بخاطر اینکه عرصه واسه افراد خود شیرین باز هس!!! بخاطر ک روابط مهم تر از شایسته سالاری میشه!!! و خوشگلی و غیره خخ
نگید فلان کشور اینجور اونجور ک در پاسخ گفتم ساختار آموزشی ها از ریشه فرق میکنه و این حجم از پذیرش هیچ جایی صورت نمیگیره
بنده از چیزی نمیترسم چشمم نزنی رتبشو ک میارم قصدمم ادامه تحصیل تو دانشگاه ارشدم هس خخ
واسه چی خجالت کشیده؟!!! چ حرفا!!!
رتبه ۱۶ رفته منظورتون این هس ک پذیرفته نشده؟! خو اساتید قبلش قولشو به کس دیه دادن ما ک میگیم سیستم خرابه شما باورتون نمیشه!!!

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

به ؟
ن قبول نشد حتی تهران و اصفهان و…هم قبولش نکردن. اگر خودت م میدیدیش ب عنوان ی استاد – ردش میکردی- ببین بالاخره داوطلب دکتری باید ی قابلیت هاط خاصی نسبت ب بقیه داشته باشه یا نه؟؟؟؟

؟
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مگه با دیدن میشه تشخیص داد کسی بار علمیش چجور هس؟!!!
این قابلیت هایی ک مد نظر شما هس واسه کارهای دیگه کاربرد داره مسلما ایجاد کردن رابطه و نرم کردن طرف مقابل (اینجا اساتید) با رفتار و هر چیز دیگه یک هنر بدرد بخور هس تو هر کاری ولی در امر پذیرش دکتری باعث شایسته سالاری نمیشه بلکه بی سوادی و تبعات بی سوادی رو بهمراه داره
بهر حال موفق باشید

رزیتا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

ولی برخی ازما دانششمون خیلی بالاتر از بقیه استو رزومه عالی هم داریم و به چند زبان مسلطیم ولی استاد معرف که باعث بدون چون وچرا قبولمون کنند و… نداریم ،پس اینکه کنکوز حذف شه فقط یه عده میان بالا که بیشتریا بدون دانش اند و چون پارتی داستند و خیلی چیزای دیگه باعث پذیرششون شده البته شاید یه عده کمیهمواقعا شایستگیشو داشته باشن ولی همه این طور نیستن من الان با سوم هست که کنکور میدم چیزای جالبی بدر این مصاحبه ها بوده است.معیارهای زیادی غیر از شایستگی در پذیرش مصاحبه نقش داشت.و این فقط به اینجا ختم نمیشه در اینده اساتید در جامعه خواهند بود، که دانش کافی ندارن و دانشجویان بی سواد تربیت خواند کرد.
البته اگهدر مصاحبه طوری مید که استاد دانشجو رو نمیدید و یا هیچ اطلاعی از مشخصه دانشجو نداشت و فقط براساس دانش و شایستگی انتخاب میکردند بله در اون زمان حذف کنکور عالی میشد

میثم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۰۷ ب٫ظ

لطفا ارشد و دکتری رو مثل کارشناسی به گند نکشید، یکم سختگیری در جذب. هر کس نتونه ادعا کنه من دکترم

حمید
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

چرا؟
بروند هند و … مدرک بگیرند و ارز از کشور خارج کنند خوبه؟
در خود امریکا هم تعداد محدودی از دانشگاهها سختگیری دارند، بقیه در خود نظام آموزشی فشار وارد کرده و خروجی های متعارفی می‌دهند.
الآن فکر می‌کنید هیئت علمی جذب می‌کنند؟ که بخواهند نگران ارزندگی مدرک باشند؟ نوعا مدرک را برای مصارف بیشمار دیگری می‌خواهند که هر کداممان چندتایی را می‌دانیم.
دوستان خوبم فکر هیئت علمی و استخدام در دانشگاه را از سر بیرون کنید، تقریبا ظرفیتی وجود ندارد.
اگر ۲ واحد کارآفرینی پاس کرده باشیم می‌فهمیم که همین جا خواندن بسیار آورده بیشتری برای کشورمان دارد.

تاکس
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۵ ب٫ظ

اگه کنکور حذف بشه اونایی که چند سال از دانشگاه دور بودن عیچ شانسی نخواهند داشت و هیچ چیزی نمیتونه از پارتی بازی و فساد یک دانشگاه در جذب دانشجو جلوگیری کنه

حمید
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  تاکس

آفرین
یک اشاره بسیار دقیق
حقیقتا همین است

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ب٫ظ

به ؟
اتفاقا حرف مریم خانوم درسته میگه وقتی اخر سر همه چیز تو دست استاده پس کنکور حذف شدنش بهتره کمااینکه ی سال زحمت بکشی رتبه تک یا دورقمی بیاری و اخر سرهم این استاده ک انتخابت میکنه یا نمیکنه. ب هر حال استادم میگه من ۴ سال باید با این دانشجو باشم فول تایم . پس باید قبولش کنه یا نه. و اینکه بگید مصاحبه حذف بشه تا دست اساتید کوتاه بشه ک اصلا امکان نداره چون هیچ جای دنیا دانشجوی دکتری بدون مصاحبه پذیرش نمیشه. بالاخره این استاد میخواد بفهمه دانشجویی ک داره انتخاب میکنه اصلا مستعد هست ید نه یا فقط با چن تا کلاس کنکور رتبه اورده. ایا توانایی پژوهش داره ک زودتر بتونه دفاع کنه و هم امتیازی برا خودش کسب کرده باشه و هم اینکه بتونه دانشجویان بیشتری بگیره. پس همین طور ندونسته ی چیزی برا خودتون نگید.

؟
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما مثلا چ حرف دونسته ای زدین الان خخ!
یجا میگین ”ی سال زحمت بکشی رتبه تک یا دورقمی بیاری” یجا دیه میگین ”یا فقط با چن تا کلاس کنکور رتبه اورده” این رو مشخص کنین ک کنکور الکی میشه قبول شد و یا به سختی!!! اگه ک نظر منو بخوای با استعداد باشی با دو سه هفته خوندن و آماده شدن میشه رتبه خوب آورد مث خود من خخ!
نظام آموزشی ک جاها دیگه تعریف شده به کل با نظام آموزشی کشور ما فرق داره کشوری مث آمریکا کنکور سراسری هم نداره مقایسه درصورتی درست هس ک ساختارا یکی باشه از صفر تا صد.
استاد همچین اختیاری نباید داشته باشه مگه بیت المال حق باباش هس ک هرجور دوس داشته باشه هر کس رو ک بخواد پذیرش کنه شاید استادی دلش بخواد طرفی ک چهار سال باهاش کار میکنه خوشگل باشه فک میکنین این درست هس آیا خخ!
من واقعا نمیدونم و قابل هضم نیس واسم شماها ک انقده ادعا دارید چرا نمیتونید ی رتبه درخور تو کنکور بیارید؟!

فتانه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

سلام
دوستانی که کتاب چاپ کردن یا اطلاعاتی در این زمینه دارن میشه لطفا منو راهنمایی کنید
من میخوام برای نمره چاپ کتاب برای مصاحبه ، پایان نامه رو تبدیل به کتاب کنم . جای معتبری سراغ دارید که این کارو انجام بدم ؟؟؟؟

۰۰۰
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  فتانه

امتیازی نداره

فتانه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰

چاپ کتاب امتیاز داره .
کی گفته نداره ؟

بهاره
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

یک نفر از دانشگاه آزاد و پیام نور سخنرانی می کرد و دانشگاه غیر برند’ خواندشان ….من برند نمی گویم ..می گویم اعتبار ” و اعتبار دانشجوی ارشد هرگز دانشگاه اش نیست بلکه پایان نامه او می باشد ..اما آزمون به نظر من بهترین محک است چرا که در ارشد کسانی را دیده ام که کنکور قبول نشدند اما شرط معدل ایشان را وارد دانشگاه کرد و جالب است در هیچ بحثی توانایی صحبت را نداشتند آن چنان که دانش اش را نیز….و از طرف دیگر دانشجویی را دیده ام که پایان نامه اش را ، مولف کسی دیگری بود آن چنان که مقالهایش را نیز ….آزمون بایستی برگزار شود غیر از این بی عدالتی ها بیشتر خواهد شد.

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

در هر صورت استادی که قراره دانشجو بگیره انتخاب میکنه که کی قبول بشه کی نشه، اگه کسی رو نخوان اینقدر نمره مصاحبه رو بهش کم میدن که قبول نشه، حتی اگه بهترین رتبه رو داشته باشه
پس همون بهتر که کلا کنکور کنسل بشه
در ضمن نمره مصاحبه ضربدر ۱۰۰ میشه و نمره تراز آزمون تقسیم بر ۲ و با هم جمع میشه و درنهایت نمره ای میشه که باعث قبولی یا عدم قبولی شما میشه، حالا خودتون متوجه میشید که این کنکور عملا تو قبولی نهایی تاثیری چندانی نداره

؟
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نتیجه درست از حرفتون حذف مصاحبه و سلیقه گرایی باید باشه نه حذف کنکور!!!

توتونچی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

باسلام وعرض ادب؛
ضمن خسته نباشیدبه بزرگواران ودست اندرکاران زحمتکش سازمان سنجش ضمن حترام به تمامی دیدگاه های داوطلبین محترم،
احترامابه استحضارمیرساند که مکانیزم استانداربرای رشد، توسعه و شکوفایی علمی کشور توسط دانشگاه ها در مقطع دکترا امتیاز۳۰درصدی کنکور+۷۰درصدی مصاحبه بهمراه افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری وسایر دانشگاه ها وموسسات میباشد
باتشکر

حمید
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  توتونچی

و دوباره منجلاب پارتی بازی و رابطه بازی …
و دوباره محرومیت بسیاری از افرادی که به جایی وصل نیستند …

خسته نباشید

؟
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  توتونچی

۷۰ درصد کنکور ۳۰ درصد زد و بند و پارتی و مصاحبه این بهتر هس
ظرفیت هم از اینی ک هس کمترش کنن و فقط دانشگاه های دولتی روزانه پذیرش دکتری داشته باشن ک دیگه بیشتر از این به بی سوادای تحصیل کرده اضافه نشه!

حمید
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

عالی است
درود بر شما

رضوانه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ق٫ظ

باور کنید من از نحوه جذب جامعه الزهرا (س) خیلی خوشم میاد خودم طلبه سطح سه هستم تو جذب یک آزمون ورودی داره و بعد هم مصاحبه تخصصی خیلی خوب و علمی برگزار میکنه سطح ۴ هم همینطوره
حالا دانشگاه ها هم به همین سمت برن و هرکدام آزمون ورودی خودشون رو بگزارند و درکنارش مصاحبه علمی و تخصصی خیلی خوبه که هرکسی تکلیفش معلوم میشه البته حتما باید نظارت بشه پارتی بازی نکنن
برای جامعه الزهرا هم میگفتن طلبه خودشون رو میگیرن ولی من کارشناسی و ارشدم دانشگاه بود اصلا حوزه نخونده بودم ولی قبول شدم اگه سیستمشون دور از پارتی بازی و دانشجوی خود پذیری باشه عالی میشه

رضوانه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضوانه

البته واقعا قبول دارم حق کسانی که دانشگاه آزاد و غیر برند درس خوانده اند تضییع میشه به همین خاطر اصلا حذف نشه بهتره

فهیمه روشن
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضوانه

کلا نباید حذف بشه

منصف
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ق٫ظ

درود و عرض ادب خدمت بزرگواران .متأسفانه تصمیم گیریهای نادرست که ناشی از سلیقه گرایی است باعث ضربه به ساختار سیاسی،اقتصادی،علمی و سایر شاخصها می شود.نمونه بارز آن نظام جدید آموزشی بود که متاسفانه در سالهای تحصیل اینجانب در دوران دبیرستان ضربه تحصیلی به اینجانب و دانش اموزان زد و دوباره مجبور شدند سیستم آموزشی رو عوض کنند..در رابطه با کنکور دکتری بدتر.در سالیان اخیر تصمیمات ناشی از عقده گشایی از یک گروه به گروه دیگر رقم می خورد.در رابطه با کنکور دکتری من موافق استاندارد علمی در کشورهای پیشرفته هستم یعنی خود دانشگاه برگزار کنند.اما اما اما نه در دانشگاههای ما که با آن ظرفیت واقعی جهت انتخاب استاندارد فاصله دارند.ضمن احترام خاص به اعضاء هیئت علمی دانشگاهها ولی در بیشتر جاها می بینیم بصورت سلیقه ای و حتی اخلاق حرفه ای در انتخابها رعایت نمیشود.گاهاً مشاهده می گردد بعضی از اساتید نسبت به هم در یک مسیر کاری نیستند.و حتی جلوی مسیر همدیگر را می گیرند.در مقاطع تحصیلی و تکمیلی در انتخاب استاد راهنما و مشاور به راحتی تنش بین استاید را مشاهده می کنیم.پس بااین احوالات هنوز بستر و ظرفیت و خصوصاً اخلاق حرفه ای جهت انتخاب توسط دانشگاهها فراهم نیست.این موضع صرفاً بعنوان یک نظر و اعتقاد شخصی است..

فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۷:۴۹ ب٫ظ

پارسال دختر خاله من دانشگاه آزاد خونده بود آزمون استخدامی وزارت نیرو نفر اول شده بود الانم استخدام شده پارتی هم نداشت
اگه هر جا یه آزمونی صادقانه برگزار بشه اون موقع شایسته سالاری انجام میگیره
اگه از رقابت با دانشجویان دیگر ترسی ندارین چرا طبل حذف کنکور رو میزنین

پدر ژپتو
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۴:۲۴ ب٫ظ

به سلى (آیدا سابق)،
مطابق تعدادى از اصول قانون اساسى و تعدادى از مواد آئین نامه داخلى مجلس شوراى اسلامى، فرآیند تصویب یک قانون، در چند مرحله به شرح زیر صورت میگیره:
١- نگارش طرح پیشنهادى توسط یک یا چند نفر از نمایندگان.
٢- وصول طرح به کمیسیون تخصصى مربوطه جهت بررسى و اِعمال اصلاحات ضرورى.
٣- وصول طرح به هیئت رئیسه و تعیین نوبت بررسى فوریت در صحن علنى.
۴- راى گیرى جهت تعیین فوریت در صحن علنى.
۵- راى گیرى نهایى طرح در صحن علنى.
۶- بررسى مصوبه در شوراى نگهبان قانون اساسى.
٧- ارسال مصوبه از سوى رئیس مجلس شوراى اسلامى به رئیس جمهور.
٨- ابلاغ مصوبه توسط رئیس جمهور و لازم الاجرا شدن قانون پس از پانزده روز.

فرآیند طى شدن این هشت مرحله اى که تو ظرف یک دقیقه مطالعه کردى، به طور متوسط بیش از یک سال طول میکشه!
حالا یه سر به سایت مرکز پژوهشهاى مجلس شوراى اسلامى بزن.
قید دو فوریتى که ادعا کردى بماند! اصلاً طرحى مبنى بر حذف آزمون هاى ورودى مقاطع تحصیلات تکمیلى وجود داره؟
کنکور رو بد دادى، عیب نداره، به جاى در انتظار جذب اختصاصى نشستن، بشین پشت میز مطالعه و خودت رو واسه آزمون اول اسفند آماده کن.
وقتى نمونده!

حمید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

اصالتا حرکت به سمت کنکور در دکتری دارای یک عقبه ی به چه عظمت از بی عدالتی هایی است که در مصاحبه وجود داشت و البته هنوز هم دارد.
اولین متضرر این حذف دانشجویان دانشگاه های غیر برند، دانشگاه آزاد و پیام نور هستند، افرادی که موتور تلاشگری آنها دیر روشن شده است، یا اساسا پس از ورود به مقطع کارشناسی ارشد انگیزه های ادامه تحصیل پیدا کرده اند.
الان که بعد یک دنیا خون دل خوردن کنکور راه افتاد و بعد از اثرگذاری ۲۵ درصد با پیگیری فراوان ضربه خوردگان از مصاحبه اثرگذاری آن به ۵۰ درصد رسیده، حجم بی عدالتی ها، اعمال سلیقه ها و … هنوز ویرانگر بوده و افراد مستحق بسیاری از ادامه تحصیل بازمانده اند.
همین سایت را کمی بالا و پایین کنید تا ببینید چه سیل عظیمی از کسانی که به نا حق جامانده اند.
تا این سیستم آلوده در دانشگاهها وجود دارد، تنها راه نزدیک به عدالت همین کنکور است.

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

خیلی هم عدالت نیس، سیستمی که توی اون سوالات آزمون چهارگزینه باشه به درد نمیخوره
از این گذشته چرا از اون طرف فکر نمیکنید که دانشجویی که در یک دانشگاه خوب درس خونده ولی موفق نمیشه با این سیستم ناقص فعلی رتبه خوبی بیاره، حق درس خوندن و ادامه تحصیل در یک دانشگاه خوب رو از دست میده،
البته ما که امسال قبول میشیم و از ما گذشت ولی کنکور دکتری با این رویه فعلی، حذف بشه خیلی بهتره

شقایق1
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

ببخشید بعد این دانشجوی خوب که نمیتونه در کنکور که اتفاقا طراح سوالاتش همون اساتید دانشگاه برتر هستند، رتبه خوب بیاره اساسا چطور وارد دانشگاه برتر مثل تهران و شریف شده؟

حمید
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

منظورتان را نمی فهمم
اگر به جای ۴ گزینه، ۵ گزینه و طیف لیکرت باشد، بهتره؟
اگر تشریحی باشد و دوباره اعمال سلیقه بشود یا از دست خط کسی خوششان نیاید و نمره ندهند خوب است؟
اگر بر اساس نمرات دانشگاه باشد و اساتیدی که مقابل ترجمه و … نمره می دهند و عده ای از حقشان محروم شوند چطور است؟

افرادی که فقط می گویند این روش بد است و “جایگزین عملی و نه تخیلی” ندارد را درک نمی کنم!!
در کشورهای پیشرفته اولاً این تعداد حیرت انگیز متقاضی ندارند، ثانیاً این آلودگی وحشتناک در سیستم دانشگاهی ندارند.

در حال حاضر درگاه کنکور با اختلاف فراوان با سایر پیشنهادات از سلامت برخوردار بوده و اصالتاً سایر پیشنهادات در زمان هایی تست شده (چه بصورت کامل و چه ناقص) و با توجه به بافت آموزش عالی ما امکان اجرای سلامت آن و در این سطح جمعیتی وجود ندارد.

امیدوارم بهترین دانشگاه و بهترین رشته را قبول شوید ولی لطفاً آرزوی نابودی برای سیستمی که تنها امید بخش مظلومی از دانشجویانی که تنها سرمایه شان تلاش و کوشش بوده و در اصطلاح عمومی به جایی وصل نیستند؛ را نداشته باشید.

؟
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

خیلی خوب بود

؟
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

تو هر دانشگاهی شما یه نمونه سوال استاد رو بخونی اون درس رو بیست نشی نوزده میشی!!!
اما سوالات کنکور از اساتید همه دانشگاه ها بویژه اساتید دانشگاه های دولتی سطح یک میخوان ک سوالاتی رو پیشنهاد بدن بعد طراحان با انتخاب و ویرایش همین سوالات، سوالات کنکور رو طرح میکنن دیدم ک میگم استادم همین مسئله رو مطرح کردن ک گفتن هر ساله از ما خواسته میشه سوالاتی رو پیشنهاد بدیم
تو این چن تا کنکوری هم ک دادم واقعا سوالات کنکور رو نمیشه با خوندن محض پاسخگو باشی بلکه به سوزوندن فسفر سر جلسه نیاز هس
بله من خودم معتقدم کنکور پشتکار و تلاش فرد رو نمیتونی بخوبی مورد سنجش قرار بده ولی استعداد فرد رو چرا
پشتکار و تلاش فرد با داشتن مقاله و کار پژوهشی ک فرد انجام داده قابل ارزیابی هس
فردی خوبه دکتر این مملکت بشه ک هم استعداد لازم رو داشته باشه هم پشتکار لازم رو
و اینم واسم سواله دانشجوی خوب و با استعداد چرا نتونه تو کنکور رتبه خوب بیاره؟!

سوفی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

کاملا موافق هستم با شما.

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

چقدر دیر یادشون افتاده، برا امسال اجراش میکردین که مجیور نباشیم توی این وضعیت بریم سرجلسه

؟
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خخ قشنگ مشخصه کنکور خراب کردی!!!

مریم
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

بله شماها که خوب دادید نمیدونید!
ولی امیدم به خدا و مصاحبه اس

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۹ ب٫ظ

به ب
ببینید اساتید و دانشگاه ها میخوان ک دانشجوی دکتری رو ب سلیقه خودشون انتخاب کنن منظور اینکه هر دانشگاهی ی سری معیارها برا انتخاب دانشجوی دکتری داره بسته ب سطح علمی اون دانشگاه، مباحثی ک اونجا کار میشه و….مطمئنا معیار دانشگاه ها با هم متفاوته. اصلا انتظار هم همینه. و اینکه دانشگا ها اصلا ازمون دکترای متمرکز رو قبول نداشتن از اول. خب حقم داشتن چون مثلا دانشگاهی تو رشته فلان رو فلان مبحث کار پژوهشی انجام میده خب انتظار داره دانشجویی ک پذیرش میکنه تو اون مباحث خبره باشه ن کل مباحث. خب کل مباحث ب چ دردش میخوره. پس اینجاس ک واقعا ازمکن متمرکز دکتری چای تامل داره و وجودش لزومی نداره. بحث نیاز دانشگاه ها و مطالب پژوهشی اوناس ک هر دانشگاهی خودش شیوه انتخابشو مشخص میکنه

بب
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

از این لحاظ بله، منطقیه حرفتون. متوجه شدم. ممنونم.

؟
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

این حرفتون واسه دانشگاه های درجه یک خارج از کشور صدق میکنه ک موضوع تز قبل از پذیرش دانشجو مشخص هس (ک مشکلی هس تو صنعتشون) نه تو کشور ما که بعد از پذیرش باید کلی تو سر خودت بزنی تا یه موضوع پیدا کنی واسه تزت!!!
مسئله دیگه ک هس حجم بالای پذیرش تو کشور ما هس نفرات پذیرفته شده به جرات میشه گف از پنج نفر یک نفر رزومه خوب و بدرد بخور داره بقیه رو در صورت حذف کنکور میشه از راه زد و بند و روابط و پارتی جذب کنن
پس بهتر هس واسه این حجم از پذیرش کنکور وجود داشته باشه تا حداقل کسی ک پذیرفته میشه با استعدادتره باشه و از این چالش کنکور سربلندتر بوده باشه

؟
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ؟

تازه اونی ک هم رزومه خوب و بدرد بخور داره اپلای میکنه!!!

l--p
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ب٫ظ

همینجوری که داره برگزار میشه چون ۵۰ درصدش دست دانشگاههاست دانشگاهها کلی پارتی بازی میکنن. اگه ۱۰۰ درصد دست خودشون باشه که دیگه واویلا. من دو باره دارم میرم مصاحبه و حق خوری دانشگاهها را به عینه دیدم. همین روش بهتره تازه اگه بشه مصاحبه هم کلی و یکسان برای همه دانشگاه ها دستورالعمل قانونی اعمال بشه بهترهم میشه. واگذاری پذیرش دکتری بصورت کامل به دانشگاهها قطعا قابل قبول هیچ عاقلی نیست.

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  l--p

برو پیش اون نفر که مصاحبه میکنه باهاش مقاله درست کن تو قبول میکنه

ن
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۷ ب٫ظ

بنظرم حذف نمیشه. با این آمار فوتی ها کنکورها رو برگزار کردن، دیگه چه بهانه ای هست. احتمال قوی همون اسفند ازمونه و طبق روال پیش میره

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۷ ب٫ظ

چیه کنکور خدایی…. مثلا فرض کن من ارشدم تموم کردم با رزومه عالی و….پرانرژی اماده با پایه قوی اماده ورود ب دوره دکتری. اونوقت ی سری مشکلات پیش میاد و….در این بین نمیتونی کنکورتو خوب بدی و ضربه ای میخوری ک ماحصلش سرخوردگی و….هست.حالا بیا جمش کن . انرژی هدررفته و…..واقعا اینجا کی مقصره؟؟؟؟؟

علی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خب این استدلال شما برای همه مقاطع میتونه درست باشه. نمیشه این جوری گفت که! به نظر من همون کنکور فعلا بهترین روش هست برای جذب دانشجو.

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ

به پیاز
پزشکان نام اور ایرانی ک اولا تو خارج خوندن و ….ویا تحقیقاتشونو کامل کردن و کاره ای شدن. و اگه کلیپیو ک ی خانم دکتر ایرانی تحصیلکرده روسیه بیرون داده میدیدین اونوقت میفهمیدین فرق تحصیلات تو ایران و خارج رو.

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ

ب همه دوستان. کسانی ک نگران دانشگاه ارشدشون هستن ک شهرستان یا ازاد و…..بوده. اگه قراره ازمون متمرکز دکتری حذف بشه مطمئن باشید دانشگاه ها حداقل ی ازمون داخلی + مصاحبه دارند . مانند سابق . پس جای نگرانی نیس

بب
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

منابع اونوقت فرق میکنه.
دیگه حذف صد در صده؟

بب
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اونوقت اون ازمون داخلی چه قد میشه روشون حساب کرد؟؟؟

؟
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

همون آزمون داخلی کنکور سراسری و بدون پارتی باشه چه اشکال داره!!!

به مهدی مهندس مکانیک
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۵ ب٫ظ

سلام مهدی
به نظرتون راسته که کنکور دکتری ۱۴۰۰ نداریم؟؟

مهدی مهندسی مکانیک
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۴:۰۲ ق٫ظ

سلام
به نظرم با توجه به وضعیتی که امسال مواجه شدیم داستان کرونا این بحث قدیمی که سالهاست در مقاطع مخالف و توسط دولت های مختلف طرح شده دوباره بیان میشه.
در کنکور کارشناسی دیدیم که با طرح و مصوبه و دستور اتفاقی نیفتاد و کاملا به عرضه و تقاضا وابسته بود و وقتی متقاضی رشته محلی افت کرد عملا کنکور بلاموضوع شد.مثلا دانشگاه آزاد بر حسب سوابق تحصیلی در کارشناسی پذیرش می کند.در ارشد هم بعضی رشته محل ها این پیش بینی میشه.
اما در مورد دکترا من فکر نمی کنم به این سرعت این طرح تدوین و بعد تصویب و ابلاغ و اجرا شود.سالهاست بحث حذف کنکور ده سال است مطرح شده ولی عملا اتفاقی نیفتاده چون پیش نیازها و زیرساخت های آن فراهم نیست.اگر بحث کرونا نبود مطمئن باشید اکر هم مثل هر سال این داستان مطرح نیشد همه به شوخی از آن می گذشتند.

سارا ب
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ

خیلی بده
چون هیچ دانشگاهی دانش اموخته های وانشگاه ازاد رو‌ نمی پذیره و فقط دانشجویان خودشون رو می پذیرن
امیدوارم هرگز کنکور حذف نشه.
نا گفته نماند دانش اموخته های دانشگاه ازاد گاها بسیار درس خوان هستند و لایق انشگاه های خوب کشور در مقطع دکتری هستند. اما کو عدات؟

Gh
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  سارا ب

دانش اموخته دانشگاه ازاد نبایدم به دانشگاه دولتی راه پیدا کنه
حالا هر چه قدرم خونده باشه و خودشو قوی کنه بازم قابل مقایسه با دانش اموخته دانشگاه دولتی نیست اصن تو بگو رتبه تک رقمی میشه واس ارشد یا دکترا ولی چون لیسانس یا ارشد دولتی نبوده منطقی نیست بره دولتی
دولتی و ازاد از پایه و اساس با هم فرق دارن
همین فرق تو دانشجو هاشونم هست

Gh
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Gh

در ضمن اون دانش اموخته دانشگاه ازادی ک ارشد و دکترا تک رقمی میشه و درسو عالی خونده چ جوری تو لیسانس و ارشد نتونسته بره دولتی اگ خیلی درس خونه !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هوشیار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

چنین مرز بندیهایی فقط در ایران وجود دارد…اونهم به لطف سیستمهای من دراوردی……افراد دانشگاههای دولتی بصرف دولتی بودن یا سطح یک بودن جذب شوند اصلا کار درستی نیست….چون توان کارهای پژوهشی با کیفیت را اکثریت ندارند……بهتر است همه افراد از تمامی دانشگاههای جهان اجازه شرکت در ازمون و سنجش را داشته باشند تا افرادی که توانمندتر هستن جذب شوند………انحصارسازی موجب رانت و ناعدالتیست……..

Gh
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

اگ مبنا عدالت باشه کنکور ک اصلا عدالتی توش دیده نمیشه پس همون حذف شه بهتره معیار هم فقط سوابق علمی باید باشه

هوشیار
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

سوابقی فلان دانشگاه بودن هم با کنکور بدست امده…….با این فرمون شما همه سابقه اموزشی رد میشه!

ویکتاریون
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

خوبه که شما مسئول پذیرش نیستی.:/

Gh
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

از کجا میدونی من مسعول نیستم!

فهیمه روشن
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Gh

چرا فک میکنی فقط دولتی ززنگه مگه ملاک سواد به دانشگاه دولتی وازاده یا به توانایی فردی یکم انصاف داشته باشی بد نیستا

Gh
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  فهیمه روشن

چون دیدم دوستانم رو ک در ازاد درس خوندن و هر کاری میکردن جز درس خوندن
از قدیم ازادیا درس خون نبودن همه هم میدونن خوب اگ درس خون بودن ک دولتی قبول میشدن
ولی کسی ک دولتی قبول میشه معلومه درس خون بوده و زرنگ

فاطمه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

واقعا که متاسفم اخه الان دانشجو اینقدر کمه بهترین دانشگاهها در سطح ارشد و لیسانس میتونی بخونی اون قدیما بود که از ازاد هم نمی تونستن قبول شن الان دانشگاه مخصوصا تو این دوتا دوره اصلا ارزشی نداره کدوم باشه چون دولتی از ازاد بیشتر التماس داره که بیایین مفت درس بخونین

Gh
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

والا ما هر جا رفتیم دنبال کار گفتن کجا درس خوندی
پس این ک کجا درس خوندی مهمه
اگ مدرک ازاد معتبر بود اونایی ک مشکل پول نداشتن (مث خودم )میرفتن ازاد ولی من خودم برای اینکه دولتی بتونم قبول شم تلاش کردم
شما از زمام حرف زدی والا همین الانشم ازادیا درس خون نیستن دیدم ک میگم

هوشیار
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

در دولتی و خصوصا در ازاد و غیرانتفاعی و پیام نور و غیره اکثرن درس خون نیستن……معمولا بحث در ازمون جذب دکترا برای دانشگاه سطح یک این افراد نیستن….بلکه افراد پرتلاش اما اقلیت درس خوانها از همه این دانشگاهها هستن……بنده با فعالیتهای علمی که با افراد متعدد از دانشگاههای با سطوح مختلف داشتم چیزهای متفاوتی در دانشگاههای مختلف دیدم….معمولا سیستم اموزشی ایران نامتعادل بوده و افراد سختکوش در دوره زمانی مختلف در رشته های خاصی تمرکز داشته اند…..مثلا در چند سال اخیر آزمون ورودی دانشگاهها اکثر افراد سختکوش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و مواردی از این دست هستند و حتی رتبه های خوب هم به دانشگاه ازاد میرن……و قبلاتر از اینها اکثر افراد سختکوش در رشته های مهندسی زیرمجموعه ریاضی بودند و حتی رتبه های خوب هم به دانشگاه دولتی شبانه، ازاد و غیرانتفاعی میرفتن…..که در حال حاضر داوطلبان دکترا از همین دسته هستند…….پس در سیستم متزلزل اموزشی، دولتی قبول شدن در هر دوره و هر رشته ای تغییرات عجیبی به چشم میخورد و نمیتوان افراد رو از دانشگاههای مختلف به لحاظ علمی منفک ساخت…….همچنین زندگی افراد متفاوت بوده و سختیها و مشکلات افراد متفاوت است و باید اجازه محک زدن برای همگان فراهم باشد…….ضمنا افراد با پول و داشتن امکانات بدلایل متعدد میتونستن در کنکور نتیجه بهتری بگیرن و این ناعدالتی وارده از سیستم اموزشی به افراد جامعه بوده و بتبع برای این بیماری مهلک و ظلم مشهود، باید راههای جبران فراهم باشد…..بهتر است فیلترهای زیادی برای مقطع دکترا وجود داشته باشد….حتی فیلترهای حاضر هم باید با ایتمهای… ادامه نظر»

Gh
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

من کاملا موافقم در مورد اینکه نظام اموزشی ما ایراد داره مخصوصا همین کنکور
و اگر پذیرش بر اساس قابلیت های علمی باشه قطعا ایده درستیه و پذیرش برای تحصیلات تکمیلی به باید دانشگاه ها واگزار بشه
ولی خودتون ببینید همین کنکور چه قد بی عدالتی توش داره خودتون میدونید منظورم چیه اونه ک ادمو ازار میده
برا همین میگن کنکور بهتره حذف شه

هوشیار
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

الان کنکور دکترا برای حداقلها قرار داده شده……مثلا بهترین دانشگاههای ایران حدود سی نفر رو به مصاحبه دعوت میکنن و حدود سه نفر رو جذب میکنن……..پس زیاد تاثیر حادی نداره…..اگر قرار بر حذف کنکور باشه باید سیستم مدون و جامع تعریف شود که قطعا تعریف نمیشود و ولنگار میشود……چون ولنگار کردن سیستم منفعت بسیاری را فراهم می کند…….

Gh
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

والا من بعید میدونم تو مقطع دکترا با حذف کنکور ولنگاری که فرمودین به وجود بیاد چون دکترا که شوخی نیست
همین ولنگاری الان با وجود کنکور هم هست مافیای کنکور یا همونایی ک از قبال کنکور نون میخورن
من با کنکور مشکلی نداره ولی به شرطی ک اصلاح شه و هیچ امتیازی برای اشخاص خاصی وجود نداشته باشه و همه در شرایط یکسان باشند
به عنوان مثال من در ازمون ارشد درصدام تقریبا مثل یکی از بچه های دانشکدمون بود ولی رتبه اون شد ۳ مال من نه . مال من خیلی فرق داشت با اون (بعدا فهمیدم یه امتیاز خاصی داشت که میدونین) خوب این عدالته ؟؟؟؟ پارتی بازی نیست ؟؟!!!

هوشیار
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  Gh

ولنگاری مشهود هست…..چون عملا مدیریتی اصولی وجود ندارد….همین بیکاری تحصیلکرده ها خصوصا دکترای تخصصی وزارت علوم با ولنگاری (البته مدیریت منفعت طلبانه) در تعداد جذب در کمتر از ده سال اخیر بوجود امده……و هنوز این ولنگاری جمع نشده است هر چند با اعتراضات شدید این ولنگاری کاهش داشته…….

Gh
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

این موردی ک شما فرمودید و موارد دیگر ریشه در سیستم ناسالم ما داره و بیکاری فارغ التحصیل ها ناشی از مدیریت ناصحیحشونه (به عنوان مثال خودم جهت پیدا کردن کار مشکل داشتم)
در مجموع نظام اموزشی ما از ریشه مشکل داره و فاسده و درست نخواهد شد
متاسفانه کنکور تبدیل به منبع درامد یک سری ها شده
همین مافیای کنکور رو نگاه کنید که هدفی جز کسب درامد ندارن
خوده هزینه های ثبت نام سازمان سنجش

فاطمه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

اگه اینطوره چرا کنکور دوره لیسانس تو خیلی رشته ها بدون کنکور ثبت نام میشه مخصوصا تو کارشناسی

Gh
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

برای رشته های با متقاضیه کمه والا من ک تو اطرافم نه دیدم نه شنیدم کسی این جوری بره
تازه همونم بر اساس سوابق تحصیلی دوران دبیرستانشونه دیگه

فاطمه
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  Gh

عزیزم میدونی الان حذف یک ابزار سنجش یعنی پارتی بازی من دولتی خوندم ولی باید درست قضاوت کنیم الان اگه ازمون استخدامی رو حذف کنن چقدر پارتی بازی میشه کنکور دکتری هم همینطور

Gh
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

کنکور عادلانه نیست همه هم میدونن و هیچ وقت هم اصلاح نمیشه و نخواهد شد جز استرس برای داوطلب هیچ چیزی نداره اگ چیز خوبی بود تو کشورای دیگه برگزار میشد حتی خارج هم بر اساس سوابقه
من بهشتی درس خوندم استادای ما ۹/۵ رو ۱۰ نمیدادن بعد میان پارتی بازی کنن اصلا با ادم صمیمی نمیشدن ک یه وقت نمره نخای
انقدر سخت گیر بودن اشک مارو در اورده بودن
من برای ارشد استعداد درخشان بودم
گروه برای بررسی ریز نمراتمو چک میکرد و میپرسید این درسو با کی گذروندی ( میخواست مطعن شه که الکی نمره نداده باشن) پس سخت گیری وجود داره و اگ پذیرش به دانشگاه واگزار شه مطمعن باش سخت گیریشون بیشتر هم میشه
همین کنکوری ک میگید پارتی بازی نداره ؟ هیئت علمی و چیزای دیگ ک بهتره نگم

هوشیار
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Gh

اگر دنبال منافع شخصی نیستید و واقعا دنبال حذف کنکور و جایگزینی سیستم عادلانه و کارا هستید طرح زیر را پیگیری کنید…. طرح پیشنهادی جایگزین کنکور دکترا: – ادغام دانشگاهها و ایجاد دانشگاه بزرگ و جامع (اینکار بسیار مهم است متاسفانه دانشگاههایی مثل شریف امیرکبیر و غیره در حد دانشکده هستند بهتر است ادغام شوند و همچنین دانشگاههای هر استان هم ادغام شوند) – متغییرسازی درامد اساتید مقطع دکترا جهت ایجاد پویایی آنها – کاهش شدید ظرفیت دانشگاههای پولی – تغییر نحوه درامد دانشگاه پولی در مقطع دکترا – تشکیل کارگروه پایش دائمی بر جذب دانشجو در مقطع دکترا – اخذ مدرک زبان از طریق آزمون کشوری – اخذ مدرک gmat از طریق آزمون کشوری – تایید دانشجو طبق نظر اکثریت اساتید در ان گرایش – ارزیابی کیفیت مقالات علمی و صحت سنجی ان – برگزاری ازمون تخصصی داخلی تستی و تشریحی با منابع مشخص در دانشگاه سطح یک با نظارت سنجش – برگزاری ازمون تخصصی تستی کشوری با منابع مشخص در دانشگاه سطوح مختلف بغیر از سطح یک توسط سنجش – مصاحبه شفاهی جهت ارزیابی توانایی تخصصی – جذب دانشجوی دکترا در هر دو ترم در طول سال – عدم توجه به نمرات و معدل دوره های قبلی بدلیل سیستم اموزشی ناکارامد و نامطمئن در مقاطع قبلی – اهمیت موضوعی تز ارشد و به روز بودن آن – انگیره نامه یا هدف داوطلب از ورود به مقطع دکتری – کم اهمیت درنظر گرفتن محل تحصیل مقطع قبلی و توجه به توان علمی داوطلب درصورتیکه موارد فوق جایگزین فرایند فعلی… ادامه نظر»

Gh
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

چه منفعت شخصی مگ نظر من به شخصه تاثیری تو سیستم داره
ولی با حذف کنکور و جایگزینی سیستم عادلانه و کارا به شدت موافقم
و طرح پیشنهادی که فرمودین واقعا عالیه اگه اجرا بشه
کاش حمایت بشه

خب دیگه...
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۴ ب٫ظ

همتون سر کاریییییید خخخ

یه مطلب میذارن تو سایت، اونوقت همتون میفتین به جون هم و انرژی و وقتتون رو هدر میدید

خیلی خب دیگه...
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  خب دیگه...

کار از یه مطلب گذشته!

بپا خواب نمونی!!!

اطلاعیه ترحیم آزمون دکتری
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۴۹ ب٫ظ

ولادت: ۱۳۹۰

وفات: ۱۳۹۹

علت مرگ: پیامدهای برگذاری آزمون در زمان شیوع بیماری کرونا

به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مراسم یادبود آن مرحوم به صورت مجازی و مکتوب در همین صفحه برگزار می گردد.

از کلیه ارادتمندان ایشان دعوت می شود تا خاطرات و احساسات خود را در خصوص آن مرحوم تازه درگذشته، با درج نظر ذیل همین پست به اشتراک بگذارند.

ر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۶ ب٫ظ

بچه ها کنکور همون اول اسفندماه برگزار میشه؟

سلی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ر

سوالتون اشتباهه؛ سوال درست اینه :

آیا اصلا پذیرش دکتری در سال ۱۴۰۰ از طریق کنکور خواهد بود؟

جوابش : وزارت علوم، شورای سنجش و پذیرش دانشجو، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس همگی متفق القول بر واگذاری پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه ها (حذف کنکور دکتری) تاکید کردن و بحث طرحش با ۲ فوریت داره پیگیری میشه.

اما برای ۱۴۰۰ دقیقا چه اتفاقی میفته؟
در حالی که یه عده مسیر نق زدن و ناله و فریاد از اینکه چرا کنکور دکتری داره حذف میشه و نباید حذف بشه و حق ندارن حذف کنن!!! و …. اینا رو در پیش میگیرن، حذف کنکور دکتری مراحل قانونی خودش رو طی میکنه و نهایتا نتیجه اش در یک اطلاعیه رسمی توسط سازمان سنجش اعلام میشه که برای پذیرش دانشجوی دکتری مهر ۱۴۰۰، کنکوری برگزار نخواهد شد و پذیرش از طریق ارزیابی اختصاصی دانشگاه ها خواهد بود.

اما یک پیش بینی! :
وقتی سازمان سنجش این اطلاعیه رو منتشر میکنه، سایت عزیز phdtest هم خبرش رو درج میکنه؛ بعد یه عده از همون جماعت غرغرو که گفتم میان دوباره نظر مینویسن که نه نباید حذف بشه و حق ندارن حذف کنن!!! و …. اینا!
تهش اینکه در حالی که این جماعت مشغول غرغر هستن، مصوبه این طرح در مجلس نهایی میشه، اطلاعیه اش میاد، داوطلبای دیگه برای ثبت نام اقدام میکنن، نتایج هم اعلام میشه!

W
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  ر

وای رفتین تو کار تعویق سال دیگ
خوبه دیگ سرگرمیه خوبیه

مسی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ

بچه ها من استرس گرفتم نمیتونم مطالعه کنم دیگه. به نظرتون برای سال آینده دیگه کنکور دکتری برگزار نمیکنن؟؟؟؟

Qpwu
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  مسی

عاقا دوباره شروع نکنید تشکیل میشه یا ن
بزارید ۱ ماه ازین ازمونی ک دادیم بگذره بعد

نمکدون
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ

آزمون طلب، تعویق گرا، دیگه تمومه ماجرا !!!

قابل توجه امثال TAR، رجب،… :

کنکور دکتری حذف شد!
از سال بعد باید دنبال یه سوژه جدید واسه به هم پریدناتون باشید!

رجب آرتیست مى شود
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نمکدون

کى گفته دکترى حذف شده؟!
شایعه نساز شمس الله!!
با ٢۶٪‏ تخصصى مى خواستى رتبه یک بیارى؟!
آزمون دکترى ١۴٠٠ جمعه اول اسفند،
موفق باشى

علی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ

رجب دو هفته قبل از اول اسفند: تعویق حتمی است. خخخخخخ

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

کنکور دادی اقا رجب
چه رشته هستی

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ

برای مقطع دکترا امکان حذف کنور وجود ندارد…..حتی جذب حال حاضر دانشجوی پولی در مقطع دکترا باید دهها برابر کاهش یابد تا به ظرفیت جذب مناسب نیاز کشور و کیفیت منطقی در مقطع دکترا دست یابیم…….همچنین جذب دانشجوی پولی خلاف اصل سی قانون اساسی کشور می باشد باید جمع گردد تا بیشتر از این کیفیت علمی به بازی گرفته نشود و بیشتر از این جیب جوانان کشور را خالی نکنید……بهتر است بجای خرابتر کردن سیستم به این امورات مهم بپردازید….چون حذف کنکور انهم در مقطع دکترای تخصصی نیازمند طرح بسیار مدون و جامع همراه پایش ریل تایم می باشد که از این مدیران سیستم اموزشی فعلی کشور بعید بنظر می رسد……

چرا قصد حذف کنکور دکترا در الویت است؟….چون کنکور دکترا برای تاجران کنکوری (یا مافیا) درامدی ندارد……و از طرف دیگر با حذف کنکور دکترا جذب حداکثری داوطلبان توسط دانشگاهها امکانپذیر بوده و در واقع تاجران اموزشی درون سیستمی از ان بشدت منتفع می شوند…..همچنین با توجه به اینکه حذف سهمیه هایی مثل فرزندان هیئت علمی که در سال جدید احتمالا اجرا میشود برایشان خوشایند نبوده و بتبع با حذف کنکور اثر انرا خنثی می کنند…….و غیره

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

ب سپهر
اگر جایگزین مناسبی برای کنکور ب وجود بیاد چرا ک ن. اونوقت هر کسی تو رشته ای ک علاقه منده ادامه میده ن اینکه چن سال اجبارا بره دانشگاه اونوقت بگه ای داد بیداد راه و اشتباهی اومدم

سپهر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

برگزاری کنکور دکترا یا عدم برگزاری آن فقط در نحوه پذیرش اثر می گذارد مگر نه تاثیری در آموزش دوره دکترا ندارد. اینکه شما فکر کنید الان با این شیوه در دوره دکترا افراد طوطی وارد تئوری میخونن و … اینا با تغییر در نحوه پذیرش قابل حل نیست.

منصف
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

درود و عرض ادب خدمت بزرگواران .متأسفانه تصمیم گیریهای نادرست که ناشی از سلیقه گرایی است باعث ضربه به ساختار سیاسی،اقتصادی،علمی و سایر شاخصها می شود.نمونه بارز آن نظام جدید آموزشی بود که متاسفانه در سالهای تحصیل اینجانب در دوران دبیرستان ضربه تحصیلی به اینجانب و دانش اموزان زد و دوباره مجبور شدند سیستم آموزشی رو عوض کنند..در رابطه با کنکور دکتری بدتر.در سالیان اخیر تصمیمات ناشی از عقده گشایی از یک گروه به گروه دیگر رقم می خورد.در رابطه با کنکور دکتری من موافق استاندارد علمی در کشورهای پیشرفته هستم یعنی خود دانشگاه برگزار کنند.اما اما اما نه در دانشگاههای ما که با آن ظرفیت واقعی جهت انتخاب استاندارد فاصله دارند.ضمن احترام خاص به اعضاء هیئت علمی دانشگاهها ولی در بیشتر جاها می بینیم بصورت سلیقه ای و حتی اخلاق حرفه ای در انتخابها رعایت نمیشود.گاهاً مشاهده می گردد بعضی از اساتید نسبت به هم در یک مسیر کاری نیستند.و حتی جلوی مسیر همدیگر را می گیرند.در مقاطع تحصیلی و تکمیلی در انتخاب استاد راهنما و مشاور به راحتی تنش بین استاید را مشاهده می کنیم.پس بااین احوالات هنوز بستر و ظرفیت و خصوصاً اخلاق حرفه ای جهت انتخاب توسط دانشگاهها فراهم نیست.این موضع صرفاً بعنوان یک نظر و اعتقاد شخصی است.

جواد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  منصف

دقیقا درست کامل

رشته مدیریت
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

به نظرم باید اول از مدرسه شروع بشه و نظام نمره دادن و ارتقاء دانش آموز معین بشه شیوه نامه ها روشن باشه و انواع و مدل های متفاوت مدرسه نباشه وانواع روش نمره دادن نباشه و بعد به کنکور کارشناسی و بعد ارشد و دکتری حذف بشه و اگر امروز این کار شروع بشه و حذف کنکور ارشد و دکتری اجرایی بشه به صورت اتومات یه عده زیادی متضرر میشن و اگر همین امروز از مدرسه شروع بشه باید حداقل ۱۰ سال بعد کنکور حذف بشه تا کسی متضرر نشه و اونم مشروط به خوب اجرا شدن اون نظام ذکر شده در مدارس است.
به امید موفقیت همه دوستان

نوید
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رشته مدیریت

بله. واقعا این کار درست است.

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

دوستانی ک میگن بساط پارتی پهن میشه…بابا اگر دانشجویی واقعا ضعیف باشه نمیکشونه خودش ول میکنه میره ..

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

متاسفانه اینطور نیست….

نوید
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خیر من در دانشگاه برتر تزار ۱ تهارن درس خوندم و وتاسفانه دیدم فرزند هیئت علمی که به لطف پدرش بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه ما الان در آمریکا مشغول لعم اندوزی است. درس خوندش هم یک چیزی تو این مایه ها بود که همسایه های یاری کنین تا من شوهرداری کنم.

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

ببخشید ااااا چیه مثل بچه بچه کلاس اول ابتدایی نشستین دعوای نمره و….رو میکنید. خیلی از اساتید کارشونو بر اساس معیارهایی چون توان عملی دانشجو….قرار میدن. اصلا ازمون کتبی و قبول ندارن فقط برا سند سوری هستش. مهم اینه ک ما بتونیم علممونو کاربردی ازش استفاده کنیم ن اینکه تا اخر عمر بشینیم مطالب طوطی وار حفظ کنیم ک چی بشه؟ چرا ما اینهمه مهندس و پزشک و……داریم ولی تو عمل ضعیفن؟ چون عملی کار نکردن. اگرم میبینید پزشکان ایرانی تو کشورهای خارجی پیشرفت کردن و مشهور شدن ب خاطر شیوه کار متفاوتشونه عملی کار میکنن کاربردی . ن فقط ی مشت تئوری ب خورد دانشجو میدن. دانشجوی رشته اجتماعی و….ما فارغالتحصیل میشه نمیتونه ی مشکل اجتماعی و روش تحقیق کنه و…راهکار بده چون عملی ندیده. یا هر رشته دیگه ای. بیاید ی کم متحول بشیم واقع بین تر باشیم .‌‌‌

سپهر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

به نظر شما اگر کنکور برداشته شه، این مشکلاتی که گفتید حل میشه؟ واقعا حل میشه؟

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اولا در ده سال اخیر، طبق معیارهای سایتهای معتبر علمی دنیا در مهندسی زیر مجموعه ریاضی جز ۱۵ کشور برتر جهان هستیم………اما در رشته های دیگر ضعیف هستیم که علتش در تمرکز بالای تحصیلکرده های خوب در رشته های مهندسی زیرمجموعه ریاضی در بیست سی سال اخیر میتوان جستجو کرد……….پژوهشگران مهندسی مشکلشان نبود ازمایشگاه علمی و درامد منطقیست….چون برای کارهای عملی نیازمند ازمایشگاه های بروز هستیم که هیچ برنامه ای وجود نداشته و ندارد…..درامد پژوهشگران مهندسی در ایران نسبت به بقیه کشورها قابل قیاس نیست یعنی عملا خدمات تخصص مهندسی در ایران رایگان تلقی می گردد……پزشکی در ایران قوی نبوده چون در بیست سی سال اخیر بهترین تحصیل کرده ها در رشته ریاضی بودند….بتبع نباید انتظار بالایی از پزشکان ایرانی داشت…….علوم انسانی هم سختگیری در دانشگاه پایین است و هم تحصیلکرده توانمند و پرتلاش بسیار کم دارد بدلیل همان عدم یکنواختی تحصیل کرده توانمند در سیستم اموزشیست که در بیست سی سال اخیر در رشته ریاضی بودند……علوم پایه هم در ایران متاسفانه عملا بی ارزش تلقی می گردد…..

اما در مورد نمره و کنکور….اتفاقا وقتی کنکور حذف شود اساتید به نمره گیر میدن و هم اسم دانشگاه مقاطع قبلی ….بعبارت دیگر معیار علمیشون بیشتر بر محور نمره و مدرک قبلی خواهد گشت نه توان علمی افراد……ضمنا اولین گام برای حذف کنکور مچ کردن تعداد اساتید توانمند با تعداد جذب دانشجوی دکتراست که اینکار قطعا باعث کاهش شدید جذب خصوصا در دانشگاههای پولی میشود که قطعا چنین کاری که بشدت کیفی است را انجام نخواهند داد…..بقیه موارد بماند……

نوید
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

موافقم.

پیاز
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

موافق نیستم ،شاید تو رشته های زیر مجموعه ریاضی قویتر از بقیه رشته ها باشیم وتورشته های انسانی هم در ایران وهم بین کشورهای توسعه یافته ضعیف تر باشیم، ولی این دلیل نمیشه در رشته های زیر مجموعه پزشکی ضعیف وکم توان باشیم حتی در دانشگاههای پولی البته نه همه، (با پول دست دانشگاه برای کارهای علمی پژوهشی وخدمات فنی وعملی، بازتر از دانشگاههای دولتی است)، بهترین کادر درمان وپزشکان نامبر وان در ایران پروش یافتهاند ، ایرادتی در نظام اموزشی پزشکی وجود داره ولی عملکردشان در این بیست سال قابل تحسین بوده وبهترین شاگردان مدارس تیزهوشان رشته های پزشکی را انتخاب میکنند نه مهندسی ریاضی که این خود باعث خالی شدن رشته های مهندسی ریاضی از دانشجویان تیزهوش شده و به معضل جامعه هم در رشته های ریاضی ومهندسی وهم در علوم انسانی در ایران مبدل گشته، لطفا واقعگرایانه تر صحبت کنید.

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پیاز

در چند سال اخیر بدلیل شرایط شغلی، رشته ریاضی ضعیف شده و دانش اموزان سختکوش تر به سمت رشته های پزشکی و حتی پرستاری رفته اند……..که این مورد اثراتش در زمینه تحقیقاتی حداقل ده پانزده سال طول می کشد تازه شروع شود…….ولی فعلا پزشکی از تحصیل کرده های قدیمی استفاده می کند خصوصا در زمینه پژوهش که توانمندترین تحصیلکرده های زمانشان نبودن و در ان زمان همه بطور عجیبی به رشته ریاضی میرفتن و بهیچ وجه حاضر به تحصیل در رشته تجربی نبودند…….دانشگاه پولی وضعیتشان در بحث ازمایشگاه علمی بشدت اسفبار است…..بطوری که بیش از نود درصد این دانشگاهها حتی ازمایشگاه ساده برای اموزش کارشناسی که روتین هستن را ندارند چه برسد به ازمایشات بروز و وسایل ازمایشگاهی میدانی………رشته علوم انسانی وضعیتش نسبت به پژشکی بشدت وخیم ترست……علتش اینست که اولا خدمات پزشکی ظاهری تر و عامه فهم تر است و ثانیا بودجه کلانی در سطح کشور در اختیار این رشته هاست و ازمایشگاه و امکانات بسیار زیادی دارند…..اما باز با اینحال رشته مهندسی با وجود مشکلات مالی و ازمایشگاهی بشدت یکه تازی می کند و در صورت اختصاص بودجه های کلان در عرصه تحقیقات مهندسی مثل کشورهای دیگر دنیا، بدلیل محققان سختکوش تر به رتبه بسیار بهتری دست می یافت…….معضل بیکاری در رشته های زیرمجموعه وزارت علوم ناشی از جذب بی رویه بدلیل تجارت اموزشیست که اثراتش در حال حاضر بشدت قابل لمس است ….و بتبع افت در سطح ورودیها در حال حاضر و افت در رتبه ایران در اینده کمی دورتر در این رشته ها در امر پژوهش… ادامه نظر»

صمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

مخالف هستم. اگر کنکور حذف بشه بساط پارتی بازی پهن میشه درست مثل همه جای این مملکت. به نظر من اگر قرار هست چیزی درست بشه باید از زیرساخت اصلاح بشه نه در نقاطع بالا!
کشوری مثل ایران از چه نظر قابل قیاس با کشورهای پیشرفته هست که نحوه تحصیل در مقاطع بالا مشابه باشه؟
ضمن اینکه کشورهای پیشرفته یشتر دانشجویان ارشد و دکتری موفقش همین تحصیل کرده های مقطع لیسانس کشورهای غیرپیشرفته مثل هند ایران چین و …. هست. که اتفاقا در همین مقطع لیسانس هم از طریق کنکور جذب دانشگاه های شدن. البته کنکور به شکل الان خودش هم دارای اشکالاتی هست اما بهترین روش برای ورود به دانشگاه ها هست. در ایران یک سازنام نام ببرید که توش زد و بند و پارتی بازی نشده باشه. تناها یک سنجش باقی مونده که از هر جای ایران جوونا بتونن خودشون رو به اثبات برسونن این یک راه هم نگیرید ازشون و دانشگاه های تراز اول پر بشه از آقازاده و بچه های افراد هیئت علمی. همین جوریش هم سهمیه فرزندان هیئت علمیا را دیدیم و این تبعیض آشکار را لمس کردیم.

صمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  صمد

صمد جک گفتی
چین پیشرفته نیست؟

صمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  صمد

چین اگر پیشرفته به آن معنا بود که شما مدنظر دارین، صدهاهزار دانشجو روانه کشورهای دیگر نمیکرد! بماند مهاجران چینی به دیگر کشورها. چین اگر پیشرفته بود الان من و شما به جای آمریکا و کانادا و کشورهای اروپایی در صف اپلای به کشور چین بودیم……

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  صمد

اتفاقا چین خیلی هم پیشرفته س- داره اقتصاد جهانو تک قطبی میکنه ک ترامپ اینهمه مقابلش وایساده. اگه دانشجو و کارگر و….میفرسته بقبه کشورها، به خاطر اولا جمعیت زیادشه دوما میخواهد اقتصاد و بازار اون کشورها رو ب دست بگیره. خودشون بهتر از من و تو میدونن دارن چکار میکنن. پنکه های هوایی ۵۰ سال پیش چین هنوزم تو خونه ها داره کار میکنه اونوقت میگی چین پیشرفته نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پیاز
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کشور چین پیشرفته است ولی به دلیل مشکلات وموانع مختلف گذشته شان به نظر پیشرفته نمیاد وشبیه ژاپن دیده نمیشه۱/مشکلات فرهنگی ۲/ واقع شدن در قسمت های دور از بقیه کشورها در کره زمین ونبود منابع صنعتی وفسیلی ۳/جمعیت زیاد وغیره

صمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  پیاز

همه اینها که فرمودید یعنی چین کشور پیشرفته نیست!
چین معضل اقتصادی و حتی سلامت جهان است.
کشور پیشرفته ماهواره در هوا دارد کار تحقیقاتی اصیل میکند نه کپی و مهندسی معکوس!

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  صمد

احتمالا قرار سال بعد سهمیه هیت علمی حذف بشه دارن کنکور رو حذف میکنن که مشکشون حل بشه….

فاطمه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  صمد

چون تو ازمون شاید ذره ای شایسته سالاری بشه اونم نابود میکنن که کلا پارتی بازی بشه هر استاد دانشجوی دانشگاه خودشوبرداره
حداقل از خدا بترسن

جواد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  صمد

آفرین

نقی معمولی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

این بحث بارها مطرح شده و همیشه در نهایت باهاش مخالفت شده.
در حال حاضر عادلانه‌ترین راه همین کنکور سراسریه.
اومدیم و یه دانشجویی به دلیل لج بازی یه استاد نمره کم گرفت و به حقش نرسید، باید حقّش ضایع بشه؟؟!
هر وقت آموزش عالی به شرایط گُل و بلبل رسید، اونموقع میشه کنکور رو حذف کرد.

سپهر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  نقی معمولی

دوستان خود من در فلان دانشگاه میگن فلان استاد به من ۱۹ داد ولی من بالاترین نمره کلاس نبودم!
اگر نمرات پایان هر ترم برای کل دانشگاه ها به صورت هماهنگ برگزار شود و تصحیح آن ها هم به دست کادری معین صورت گیرد، در این صورت معدل ها واقعی تر خواهد بود.

نقی معمولی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

یعنی مثلا امتحان پایان ترم فلان دانشگاه شهرستان با امتحان پایان ترم دانشگاه شریف یکی باشه؟!!!

سپهر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  نقی معمولی

اگر غیر از این باشه اونی که تو شهرستان درس خونده باید شهرستانش بمونه و اگر هم شریف درس خونده همون شریف میمونه. خوب کی ضرر می کنه اینجا؟

نقی معمولی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

آفرین. بنابراین خوبیه کنکور سراسری اینه که شریفی درس نخون (به فرض درس نخوندن) موقعیتش رو به شهرستانی درس خون (به فرض درس خوندن) واگذار میکنه.
این یعنی افراد بر اساس تلاششون نتیجه میگیرن، نه خوش آیند و بد آیند اساتید.

واراجیساو میلکوگارد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

این چیزی که شما میگین اصلا با منطق جور در نمیاد خیلی اساتید بر اساس کتاب های مختلف درس میدن که جزییاتشون متفاوته، بعد هم این یعنی حذف یک کنکور دکتری و اضافه کردن صدها کنکور در هر ترم !!

داوطلب
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ق٫ظ

انگار کنکور دکتری ۹۹، آخرین کنکور دکتری تاریخ بود.

یک پایان تلخ!

تبریک
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

یک پایان تلخ، بهتر از یک تلخی بی پایانه.

به عصر جدید آموزش عالی کشور وارد شدیم

دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

فعلا ک موضوع کنکورها داغه هر کسی میاد یه فاز میده
چند وقت دیگه ک موضوع جدیدی بولد میشه بی خیال کنکور و من رو یاد تو را فراموش

من راهنمایی بودم سال ۸۴ ک میگفتن کنکور رو حذف میکنن الان ۱۵ سال گذشته ولی هیچ

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

در کنکور سراسری هم برای مافیای کنکور درامد داره ولی دکترا که براشون درامد نداره…..بفکر حذف کنکور دکترا هستن……

ژنتیک
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

دقیقا :)

سپهر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

وقتی آزمون برگزار میشه پنجاه درصد دست سنجشه حالا صد درصد دست دانشگاها باشه چه اتفاقی می افته؟ خود اساتید هم اعتقاد دارند دانشجویی که بخواهند را پذیرش می کنن، حالا حذف کنکور که شرایط را بدتر میکنه. دانشگاه های تراز اول هم چنان شرایط سنگینی می گذارند تا فقط دانشجوهای خودشان به مصاحبه بروند. این عدالت آموزشی نیست.

کیانمهر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

حذف کنکور از اون اراجیف محضه. این مجلس کارش فقط لج و لجبازی هست. به جای این کارها بروند مکانیسمی رو تدوین کنند که طرف هم بتونه کار کنه هم درس بخونه. تو مصاحبه دانشگاه که میری طرف میپرسه کار ثابت که نداری؟ از اون طرف مصاحبه کاری که میری ازت میپرسند قصد ادامه تحصیل که نداری؟ دکترایی که نتونی همزمان باهاش کار کنی و کاری که نتونی همزمان باهاش سوادت رو زیاد کنی به چه درد میخوره؟

اسی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

دقیقا احسنت..دانشجوی دکتری از کجا پول در بیاره بخوره تازه وقتی فارغم بشی میگن جا برا تدریس و هیئت علمی نیست میای بری سر کار اونام میگن سنت رفته بالا تا الانم همش درس خوندی کار اجرایی نکردی کلا دانشجوی دکتری رو بدبخت میکنن در صورتی که علاوه بر ریسرچ مخصوصا در رشته های مهندسی باید دانشجوی ارشد و دکتری کار رو از نزدیک لمس کنه هر چی خونده رو سر کارگاه به عینه ببینه و چک کنه که چقدر میتونه از تئوری ها در زمینه ی پیشرفت کشورش و کارهای عملی استفاده کنه

حامد
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

می‌خوان با پایین آوردن ارزش دکتری استرس و فشار رو کم کنن. نمیدونم چرا گیر دادن به کنکور ؟! اون از لیسانس ما که جون کندیم تا دربیایم بعدش به خاطر درآمده خودشون بدون کنکور کردن اینم از دکتری که الان فشارش رو ما میکشیم ۲ سال بعد بدون کنکور برمیدارن. شاید یکی دو سال اول خیلی خوب باشه و همه استقبال کنن ولی ۱۰ سال دیگه میشه مثل وضعیت لیسانس و فوق لیسانس امروزی چون ۱۰ سال پیشم لیسانس و فوق لیسانس هم این نبود.

سپهر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

اتفاقا داوطلبا استقبال نمی کنن چون میدونن شانسشون برای دانشگاه های بهتر از ارشدشون کمتر میشه.

یه زمین شناس
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

والا ما دهه شصت رو نابود کردن

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

دکترای تخصصی وزارت علوم رو از سال ۹۲ نابود کردن با جذب حدود ۴۰ هزار نفری دانشگاه ازاد تا سال ۹۷…….که با اعتراضات شدید به ده هزار نفر در دفترچه رسوندیم……ولی این تعداد هم دهها برابر توان این دانشگاه است و هم دهها برابر نیاز جامعه است و هم نابود کنند رشته های وزارت علوم در مقطع دکترای تخصصیست……امیدواریم ظرفییت جذب پولی در تمامی دانشگاهها بشدت کاهش یابد……

نصرت الله
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ب٫ظ

حداقل دو دوره دیگه هم برگزار میشه چون باید به اندازه آغاز و پایان یک دوره کارشناسى ارشد صبر کنن.

مسی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  نصرت الله

حداقل دو دوره دیگه دکتری برگزار میشه یا ارشد؟

ر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  نصرت الله

چه ربطی داره

سهیل ۱۴۰۰
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  نصرت الله

با این “باید”تون مرزهای حقوق و قانوگذاری و سیاستگذاری آموزش عالی رو جابجا کردید!

:))))

بعد از این که اعلام کردن “تکمیل ظرفیت” از فرآیندهای آموزش عالی حذف شده، دوستان دیرباوری مثل شما بودن که تا یک سال بعد میپرسیدن “پس چرا اطلاعیه تکمیل ظرفیت نمیاد؟!!!”

نصرت ا..، به شما توصیه میکنم مثل اونا نباش و در مقابل پذیرش واقعیت ها مقاومت نکن

حسابدار
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۰۷ ب٫ظ

دوستان حسابدار خواهشمندیم به انجمن حسابداری بپیوندید و نظرات گهربارتان را در مورد آزمون امسال به اشتراک بگذارید.
سپاس

https://phdtest.ir/1394/05/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%B6%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-95-96/

Mahdi
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۲۵ ب٫ظ

سلام.
اگر کنکور حذف شود و پذیرش دانشجو در اختیار دانشگاهها باشد یعنی خداحافظی با ادامه تحصیل. نمونه اش میشود پذیرش شدن و دکترا دادن به افرادی همچون جناب “ف”.

سهیل ۱۴۰۰
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

در تمام دنیا، معیار پذیرش دانشجوی دکتری نظر استاد است؛ یا نظر بکی از اساتید (غالبا در رشته های فنی) یا نظر جمعی از اساتید در قالب کمیته پذیرش.

اما نکته مهمی که عامل شایسته سالاری اساتید خارجی میشه این هست که اونها باید نسبت به خروجی تحقیقات دانشجوی جذب شده پاسخگو باشن!
در ایران استاد به کسی پاسخگو نیست، بنابراین دلیلی هم برای شایسته سالاری نداره جزء میل خودش به ارتقاء (بوسیله مقالاتی که دانشجو مینویسه) و البته شرافت علمی استاد.

ایرانی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل ۱۴۰۰

ای کاش دانشجو مقالات را مینوشت.

استاد
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ایرانی

سلام ایرانی من خودم مقاله نوشتم خودم نرمافزار کار کردم خودم پرسشنامه توزیع کردم ولی باز از مصاحبه نتیجه نگرفتم اینطور صحبت نکنید نویسنده هم داریم که حقشون ضایع شده

اجماع بی نظیر همه طرفین بر حذف کنکور دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۰۱ ب٫ظ

رییس کمیسیون آموزش مجلس : حذف کامل کنکور در کمیسیون آموزش مجلس بررسی می‌شود (ایرنا)

رئیس کارگروه آموزش عالی ستاد کرونا : اکنون بهترین زمان حذف کنکور است (خبرگزاری مهر)

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی : بررسی حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (خبرگزاری مجلس)

جلالی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ

کنکور دکتری به نظر میاد خیلی وقت هست که حذف شده.
الان پیام نور شروع کرده به جذب داوطلب بدون ازمون و اینکه اکثر پردیسها هم ارشد و دکتری شروع به جذب کردن.

به هر حال حذف کنکور خوب هست منتها باید در شیوه جذب دانشجو عدالت رعایت بشه.

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  جلالی

و تعداد جذب بشدت کاهش یابد تا هم منطبق بر نیاز جامعه و هم متناسب با تعداد اساتید با کیفیت جامعه باشد…….

مریم
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۰۴ ب٫ظ

سلام

خداحافظ
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کنکور دکتری حذف شد، تموم شد، شما تازه اومدی میگی سلام!؟؟

نخیر جانم، باید بگی خداحافظ!

تربچه
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  خداحافظ

خخخخخخخخ
جواب سلام واجبه

سحر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ

خدا کنه برا امسال هم کنسل بشه من واقعا ازمونم بخاطر استرس شدید خراب کردم

سهیل
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

قانون جدید، عطف به ماسبق نمی شود.

ناصر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

عطف به ماسبق برای افراد عادیه نه دولتی ها! بارها قوانینی در این چند سال اجرا شده که اتفاقا عطف به ماسبق هم شده! زیاد دلخوش به این قانون نباشید! (نمونش هم قانون حذف ماموریت آموزشی ادارات بود که طرف وسط ماموریت ماموریتش لغو شده و یا مالیات از خریداران قدیمی سکه و … هست!)

عرب
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

الان مثلا دولتی ها افراد عادی نیستند؟!!!!!!!!!!!
خدایا ما چقدر آدم غیر عادی داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ناصر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  عرب

خب دوست عزیز خیلی وقت ها نمیشه واضح صحبت کرد!

عرب
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

و همینطور آدم غیر عادی بیکار و آدم عادی مهندس و پولدار

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

اگر تصویب بشه از ترم بهمن هم میتونن اجرا کنن……

نانسی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

چون شما خراب کردی ، چشم

سهیل
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ

حذف کنکور دکتری برای ۱۴۰۰ قطعی هست.

نماینده های مجلس به دلیل عصبانیت از نحوه برگزاری کنکورهای ارشد و دکتری، قطعا حذف کنکور رو تصویب می کنن!

L.B
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

به سهیل
اگر کسی عصبانی شده، یک لیوان آب بخورد…
کنکور در هیچ مقطعی حذف‌شدنی نیست.
دورانِ حرف‌های احساسی/هیجانی!
و تصمیماتِ نسنجیده،
سپری شده دیگر!

م ...ع
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  L.B

دوست عزیز منو شما تصمیم نمی گیرم…عمرا هم حرفاتون اثر داشته باشه …هر کاری بخوان میکنن …هر آزمونی رو بخوان حذف میکنن….برا اون که خونده کنکور دکترا چه حذف بشه و چه نشه هیچ اثری نداره …از اون گذشته اگه فک کنید که مثلا میخواهید عضو هست علمی بشید و استاد و ‌‌‌‌‌‌…عمرا بشه …
بهترین کاری که همه باید بکنند اینه که به فکر یه شغل باشن …البته این حرفهارو اول به خودم میگم بعد به همه ی دوستان …
انشالله همتون تو هر رشته ای که هستید موفق و پیروز باشید