موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

ابطال آزمون دکتری 99؛ رویایی پراضطراب و دست‌نیافتنی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پس از برگزاری آزمون دکتری 99 برخی داوطلبان خواستار ابطال این آزمون و پذیرش بدون کنکور در دوره دکتری شدند.

به گزارش پی اچ دی تست، آزمون دکتری 99 به عنوان نخستین کنکور سراسری بعد از شیوع ویروس کرونا در روز پنج شنبه 9 مرداد سال جاری برگزار شد. البته قبل از برگزاری این امتحان، آزمون‌های دیگری در سطح محدود برگزار شده بود که از آن جمله می‌توان به آزمون EPT دانشگاه آزاد، آزمون MHLE وزارت بهداشت و آزمون نهضت سوادآموزی اشاره کرد.

غیبت داوطلبان در آزمون دکتری همیشه رایج بوده است و بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان این آزمون در مرحله نهایی منصرف شده و در نتیجه یا کارت خود را نمی‎گیرند و یا پس از دریافت کارت در جلسه آزمون حضور پیدا نمی‌کنند. این افراد معمولاً از بین کسانی هستند که مطالعه مستقلی برای آزمون نداشته و به کنکور خیلی جدی فکر نمی‎کردند.

امسال اما برای اولین بار شاهد داوطلبانی بودیم که علی‌رغم مطالعه جدی برای آزمون، از شرکت در جلسه کنکور امتناع کردند و نخواستند بر روی سلامتی خود ریسک کنند. این موضوع در بین افرادی که خود و یا بستگان نزدیکشان دارای بیماری زمینه‌ای بودند، جدی‌تر مطرح بود.

وجود چنین افرادی در بین غایبین آزمون، که انگیزه بالایی برای پذیرش در دوره دکتری دارند، باعث شد تا پس از برگزاری کنکور، بحثی به نام «ابطال آزمون دکتری 99» مطرح شود؛ موضوعی که باعث نگرانی برخی کاربران عزیز پی اچ دی تست شده و در طی پیام‌های خود خواستار بررسی این موضوع شده‌اند.

در این مطلب می‎خواهیم بحث جامعی در این زمینه داشته باشیم.

چرا ابطال آزمون دکتری 99؟

در این بخش می‎خواهیم ببینیم موافقان آزمون دکتری 99 چه دلایلی برای درخواست خود مطرح می‎کنند و ببینیم این دلایل تا چه حد می تواند عامل ابطال کنکور دکتری باشد.

1- تقلب گسترده در آزمون دکتری

یکی از مهم‌ترین دلایل موافقان ابطال آزمون دکتری این است که کنکور دکتری 99 به علت شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا دچار سهل‌گیری به داوطلبان شده و زمینه مناسبی برای تقلب فراهم کرده است. ازجمله موارد مورد اشاره داوطلبان به شرح زیر است:

الف- عدم تشخیص چهره در کنکور دکتری: برخی بر این باورند در آزمون دکتری سال 99 برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، فرایند تشخیص چهره صورت نگرفته است. در این جا دو نکته مهم مطرح است:

1. ممکن است در برخی حوزه‌ها در این مورد سهل‌انگاری شده باشد، اما در اغلب حوزه‌ها فرایند تشخیص چهره انجام شده است.

2- حتی در حوزه‌هایی که فرایند تشخیص چهره صورت نگرفته، با توجه به عدم اطلاع قبلی داوطلبان، احتمال تقلب بسیار پایین است.

ب- بردن گوشی تلفن همراه به صورت گسترده به داخل حوزه‌های امتحانی: این موضوع در حالی مطرح شده که تاکنون شواهد موثقی ارائه نشده است.

استوری منتشره از سوی فوتبالیست در جلسه آزمون دکتری

تنها مورد قطعی مربوط به یکی از فوتبالیست‌های کشور بوده که برخورد انضباطی لازم با وی صورت گرفته است.

همچنین ادعای دیگری بر اساس یک عکس مطرح شده بود که بررسی‌های سازمان سنجش حاکی از واقعی نبودن این ادعا است. به نحوی که سخنگوی سازمان سنجش اعلام کرده است:

انتشار عکس از داوطلبی که در حال تغذیه بیسکویت بوده و گفته شده که موبایل بوده، اقدامی خلاف واقع است و انتشار این عکس به تشویش اذهان عمومی و بردن آبروی آن فرد منجر شده، از همین رو سازمان سنجش از منتشرکنندگان این عکس شکایت می‌کند.

نکته دیگری که بد نیست در این‌جا بر آن متمرکز شویم این است که امکان تقلب حتی در صورت در دست داشتن تلفن همراه در آزمون چقدر است؟

سؤالات کنکور همانند امتحانات دانشگاه از یک کتاب یا جزوه خاص طرح نشده است. بنابراین امکان تقلب آن هم به‌صورت گسترده اساساً میسر نیست. به ویژه که حتی با داشتن گوشی، چنین نیست که شما بتوانید دائما از گوشی استفاده کنید. به هر حال هم مراقبینی وجود دارند و هم داوطلبانی که به شما تذکر خواهند داد.

ج- امکان صحبت داوطلبان با یکدیگر به علت دوری مراقب ناشی از ترس ابتلا به کرونا: این مورد نیز در حالی مطرح شده که دفترچه‌های آزمون، کدهای مختلف و چینش گزینه‌های متنوعی داشته‌اند. همچنین، در حالی که کنکور یک رقابت تنگاتنگ است، به اشتراک‌گذاری پاسخ‌ها چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. کما این که به صفر رساندن میزان تقلب در کنکور، موضوعی است که در هر شرایطی، چندان امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد.

د- بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور: هر ساله پس از برگزاری کنکور دکتری شاهد انتشار برخی دفترچه سوالات پیش از انتشار رسمی از سوی سازمان سنجش هستیم. اگر چه این مورد ممکن است تخلف محسوب شود، اما مصداقی برای تقلب در آزمون نیست.

2- تاخیر در برگزاری آزمون در برخی حوزه‌های امتحانی

سخنگوی سازمان سنجش درمورد این موضوع اعلام کرده است که:

گزارشی از تاخیر قابل توجه در آغاز برگزاری آزمون نداشته‌ایم و اگر جایی هم تاخیر کوتاهی وجود داشته به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم ازدحام و تک تک وارد شدن داوطلبان بوده است. تنها جایی که تاخیر گزارش شده و ما نیز آن را تایید کرده‌ایم، تاخیر برای شروع آزمون داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا در شهر تهران و در محل بیمارستان طالقانی بوده است.

البته این تاخیر در شروع زمان آزمون به کل زمان آزمون آن‌ها خدشه وارد نکرد و همان زمان استاندارد برای این افراد درنظر گرفته شد.

3- لو رفتن سوالات به علت تعویق کنکور

داوطلبان آزمون دکتری 99 پس از کنکور اعلام کردند که تاریخ چاپ دفترچه سؤالات، اسفند 98 بوده که این مورد شائبه‌هایی درخصوص امکان لو رفتن سوالات کنکور دکتری ایجاد کرده است. این در حالی است که پیش از این نیز درخصوص باز نشدن قرنطینه سوالات توضیحاتی از سوی سازمان سنجش ارائه شده بود.

همچنین، پس از کنکور دکتری نیز سخنگوی سازمان سنجش درباره درج تاریخ اسفند 1398 بر روی دفترچه سئوالات آزمون دکتری گفت: آزمون دکتری در ابتدا قرار بود در اسفند 98 برگزار شود که سؤالات چاپ شده، اما ارسال نشده بود. تمام 40 نفر کارکنان چاپخانه از اسفند 98 تا زمان برگزاری آزمون در داخل چاپخانه در قرنطینه به سر می بردند.

به هر حال درست است که در تئوری، فاصله زمانی بیشتر می تواند امکان درز سوالات را بیشتر کند اما در عمل اگر امکان لو رفتن سوالات باشد، این کار در زمان کوتاه هم شدنی است.

4- فرصت نابرابر در پذیرش از طریق آزمون دکتری 99

برخی داوطلبان معتقدند که نابرابری در شرایط برگزاری کنکور دکتری در حوزه‌های مختلف، منجر به بی‌عدالتی در نتایج آزمون خواهد شد.

به عنوان مثال، برخی کاربران پی اچ دی تست از هوای نامطبوع حوزه آزمون شکایت کردند. همچنین برخی داوطلبان از اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسه آزمون شکایت داشتند.

علاوه بر این، داوطلبان غایب نیز عدم حضورشان در آزمون به دلیل احتمال ابتلا به کرونا را ایجاد فرصتی نابرابر برای ورود به دوره دکتری قلمداد می‌کنند.

5- تکیه بر نظرسنجی‌های اینترنتی

در هیاهوی تعویق‌های مکرر و اظهارنظرهای مختلف درخصوص آزمون دکتری 99، برخی با تکیه بر نظرسنجی‌های اینترنتی و نیز دیدگاه‌های کاربران در فضای مجازی بر صحت آزمون شک کردند. دو موضوع مهم در این رابطه لازم است مدنظر باشد:

الف- نظرسنجی درخصوص آزمون دکتری 99 تنها در شرایطی قابل اعتماد است که شرکت‌کنندگان در آن قطعاً داوطلبان حاضر در آزمون دکتری 99 باشند. در حالی که امکان کنترل چنین موردی در نظرسنجی‌های اینترنتی وجود ندارد، اعتماد به نتیجه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

ب- در نظرسنجی‌هایی که از سوی صفحات شخصی صورت می‌گیرد، تنها افرادی شرکت می‌کنند که کاربر و دنبال‌کننده آن صفحات هستند. با توجه به این که دنبال کردن یک صفحه معمولاً به دلیل وجود اشتراک و اتفاق نظر است و بسیاری داوطلبان اساساً در این نظرسنجی‌ها مشارکت نخواهند کرد، نتیجه چندان قابل اعتماد نخواهد بود.


چه کسانی به دنبال ابطال آزمون دکتری 99 هستند؟

برای پاسخ به این سؤال شاید بتوان این موضوع را بررسی کرد که چه کسانی از لغو آزمون دکتری نفع می‎برند؟

غایبین آزمون دکتری قطعاً یکی از گروه‌هایی هستند که به دنبال باطل شدن آزمون هستند. داوطلبان عزیزی که تلاش زیادی برای کنکور کرده‌اند و متأسفانه نتوانسته‌اند در جلسه حاضر شوند، علاقه‌مندند تا این آزمون لغو شود تا آن‌ها هم به گردونه گزینش بازگردند. شاگردان برگزیده اساتید هم دسته دیگری هستند که با توجه به اطمینان خود در قبولی بدون آزمون، علاقه‌مندند تا آزمون دکتری نه امسال، بلکه برای همیشه حذف شود. عدم دستیابی به نتیجه مطلوب مدنظر برخی داوطلبان در آزمون هم می‎تواند انگیزه مناسبی برای پیگیری ابطال آزمون دکتری باشد.


آیا ممکن است آزمون دکتری لغو شود؟

قطعاً خیر. بدون کوچک‌ترین تردیدی خدمت کاربران عزیز پی اچ دی تست عرض می‌کنیم که احتمال لغو آزمون دکتری حتی یک درصد هم نیست. با توجه به تجربه چندین ساله در مشاوره به داوطلبان آزمون‌های تحصیلات تکمیلی، می‎توانیم با جرئت بگوییم که موضوع لغو آزمون دکتری پیشاپیش شکست‌خورده است.

متأسفانه یا خوشبختانه برخی از داوطلبان با توجه به تجربه موفقیت در چندین مرحله تعویق آزمون‌های دکتری، تصور می‎کنند که می‎توانند با پیگیری مباحثی نظیر ابطال آزمون دکتری هم موفق به انجام کاری شوند. البته قطعاً مطالبه‌گری به عنوان امری که متأسفانه در جامعه ما کمرنگ شده است، بسیار پسندیده و نکوست و ما باید عادت کنیم که به دنبال مطرح کردن خواسته‌های خود از مسئولین و دیگر افراد جامعه باشیم.

اما به هر حال باید بدانیم که این دو موضوع به هیچ وجه به یکدیگر شباهتی ندارند. در ادامه تفاوت‌های این دو موضوع را بررسی خواهیم کرد.

لغو آزمون دکتری 99

مطرح بودن سلامت دانشجو در تعویق آزمون دکتری

مهم‌ترین متغیری که باعث می‎شود توقع نداشته باشیم نتایجی که در پیگیری تعویق آزمون دکتری محقق شده، این‌جا هم تحقق یابد، مسئله سلامت دانشجو است. در بحث تعویق آزمون دکتری پای مهم‌ترین مسئله زندگی بشر، یعنی سلامت افراد مطرح بود. بدیهی است که با وجود چنین مسئله‌ای نباید هیچ‌گونه ریسکی انجام داد.

کما این که اگر وزارت علوم یا بهداشت مطمئن بودند که صد یا حتی ده نفر از داوطلبان به این بیماری مبتلا خواهند شد، می‎بایست آزمون را در زمانی دیگر برگزار می‎کردند و یا حتی قید کل آزمون را می‎زدند.

اما در بحث لغو چیزی از سلامت دانشجو در میان نیست. بحث یک بحث علمی و آماری است. مثلاً اگر بخواهیم دلیل موافقان ابطال در خصوص تقلب در آزمون دکتری را مدنظر قرار دهیم، می‎توانیم بپرسیم این تقلب در چه سطحی بوده است؟ آیا این تقلب بیشتر از ده یا بیست درصد داوطلبان را دربرمی‎گیرد؟

حتی با فرض صحت این ادعا (که البته فرضی محال است)، باز هم ابطال آزمون دکتری منطقی نیست. هر چه باشد پذیرش عادلانه 80 یا 90 درصد داوطلبان بهتر از این است که سرنوشت کل داوطلبان به دست دانشگاه‌ها سپرده شود و عدالت در پذیرش به عددی بسیار پایین‌تر از 80 برسد. پس حتی در صورتی که فرض تقلب محدود را هم بپذیریم، باز هم تأثیر دادن آزمون کتبی بسیار بهتر از حذف آن است.

نکته دیگر در این موضوع این است که تقلب در آزمون دکتری چقدر می‎تواند روی سرنوشت دیگر داوطلبان مؤثر باشد؟

آزمون دکتری یک آزمون نیمه‌متمرکز است. به این معنا که پس از برگزاری آزمون کتبی، داوطلبان به دانشگاه‌ها معرفی می‎شوند تا از طریق مصاحبه دکتری و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی مورد ارزیابی قرار گیرند. در سال‌های اخیر، دعوت به مصاحبه محدودیتی ندارد و فرد می‎تواند به تعداد دلخواه برای مصاحبه دانشگاه‌ها مراجعه نماید (در صورت کسب نمره لازم). از این رو تقلب عده‌ای محدود، قطعاً نمی‎تواند سرنوشت داوطبان را دچار تحولی اساسی کند.

نکته مهم این است که طرح این بحث به معنای بی‌اهمیت بودن تقلب در آزمون‌های سراسری نیست. حق تک‌تک داوطلبانی که برای آزمون زحمت کشیده‌اند و تک تک ثانیه‌هایی که به مطالعه و کسب آمادگی اختصاص داده‌اند بر عهده مسئولین سازمان سنجش است و در صورتی که قصوری در این زمینه شده باشد، می‎بایست پاسخگو باشند.

البته همان طور هم که گفتیم با توجه به متفاوت بودن سؤالات و گزینه‌ها برای داوطلبان مجاور، احتمال تقلب‌های دفعی بسیار پایین است و تنها می‎توان روی تقلب‌های سازمان‌یافته حساب کرد که آن هم بعید است بتواند در ابعاد گسترده‌ای اتفاق بیفتد.

بی‌ضرر بودن تعویق برای دیگران

تفاوت دیگری که لغو آزمون دکتری با تعویق دارد این است که تعویق به طور کلی ضرر مهمی به دیگر داوطلبان آزمون دکتری وارد نمی‎کرد. البته قطعاً بودند کسانی که تعویق آزمون‌ها چه در مرحله اول و چه در مراحل بعدی به زیانشان تمام شد. مثال واضح عزیزانی هستند که قصد اعزام به خدمت سربازی و یا انجام پایان‌نامه بعد از آزمون را داشتند. اما به هر حال این ضررها به گونه‌ای بود که فرصت جبران یا مجال تحمل وجود داشت؛ به ویژه که همان‌طور که گفته شد پای جان داوطلبان در میان بود.

اما در بحث لغو آزمون دکتری، قطعاً بسیاری از داوطلبان متضرر خواهند شد. به طور مثال، بسیاری از داوطلبان نتوانسته‌اند در آزمون‌های مقاطع قبلی به نتیجه دلخواه خود دست یابند و آن‌چه که لیاقتش را دارند به دست آورند. از این رو، مجبور شده‌اند در دانشگاه‌های سطح پایین‌تر به تحصیل ادامه دهند. این افراد اما با کسب نتیجه‌ای قاطع در آزمون دکتری توانسته‌اند تا حدودی خود را به مصاحبه‌شوندگان ثابت کنند و شانس قبولی خود را بالا ببرند. حذف کنکور دکتری باعث می‎شود شانس این افراد بسیار کاهش یابد و از این رو متضرر خواهند شد.

بنابراین، حتی اگر یک بخش تصمیم‌گیری در کشور بخواهد در اقدامی هیجانی آزمون را لغو کند، این داوطلبان به اعتراض برمی‌خیزند و مسئولین چاره‌ای جز حفظ آزمون نخواهند داشت.

راهکارهای غیرعملی موافقان لغو (برگزاری آزمون مجدد)

تفاوت دیگر این دو مسئله این است که راهکار مشکل در مسئله تعویق کاملا مشخص و عملی بود: برگزاری آزمون در شرایطی دیگر.  اما در مسئله ابطال برخی داوطلبان همچنان با وعده‌های نامعلومی مانند تولید واکسن یا داروی کرونا و عرضه به بازار، راهکار را برگزاری مجدد می دانند.

این موضوع آن‎قدر بعید و عجیب است که می‌توان گفت احتمال آن صفر درصد است! حال که به درست یا غلط آزمون برگزار شده است و مخاطرات آن را هم پذیرفته‌ایم، آیا منطقی است که آزمون باطل شود و به فکر برگزاری مجددی باشیم که ممکن است باز هم خطر بالایی برای سلامتی داوطلبان داشته باشد؟


راه حل‌های جایگزین ابطال آزمون دکتری چیست؟

همان‌طور که در مطلب حاضر خدمتتان تشریح کردیم، قطعاً هیچ شانسی برای لغو آزمون دکتری وجود ندارد.

اما چه می‎توان کرد؟

در این بخش می‌خواهیم پیشنهادهایی ارائه کنیم تا اگر برخی مصر هستند امسال خود را به دوره دکتری برسانند، انرژی خود را صرف تحقق این پیشنهادها کنند. البته لازم به ذکر است که درج این پیشنهادها به منزله تأیید و صحه گذاشتن بر منطق آن‌ها نیست.

1- تلاش برای لغو شرایط پذیرش بدون آزمون (استعداد درخشان)

همان‌طور که گفتیم در سال جاری با داوطلبانی روبرو هستیم که با وجود صرف انرژی فراوان در ارتقای رزومه خود و کسب آمادگی علمی برای آزمون، به علت شرایط خاص کرونا در کشور نتوانسته‌اند در کنکور شرکت کنند.

پذیرش بدون آزمون (استعداد درخشان) دانشگاه‌ها می‎تواند زمینه مناسبی برای جذب این گونه افراد باشد.

البته در حال حاضر متقاضی شدن برای پذیرش بدون کنکور دکتری شرایط متعددی دارد که می‎توانید با کلیک بر روی این لینک از این شرایط اطلاع یابید: شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری

اما در صورت پیگیری این موضوع و حذف برخی از شرایط این پذیرش، میدان برای حضور داوطلبانِ آماده و آزمون‌نداده فراهم می‎شود.

تجربه هم نشان داده است که برخی دانشگاه‌ها علاقه‌مندند تا افراد بیشتری برای این دوره‌ها تقاضا دهند. حضور این داوطلبان آماده در بین متقاضیان می‎تواند از یک‌سو مشکل این داوطلبان را برطرف کند و از سوی دیگر امکان انتخاب اصلح را برای دانشگاه‌ها فراهم آورد.

2- پذیرش بدون آزمون پردیس دانشگاه‌ها

در سال‌های گذشته، پذیرش دکتری پردیس دانشگاه‌ها به صورت مستقل صورت می‎پذیرفت. اما در حال حاضر تنها پردیس‌های بین‌الملل امکان پذیرش بدون کنکور دارند. به عنوان یک پیشنهاد، می‎توان در سال جاری نیز بخشی از ظرفیت پردیس‌ها را به داوطلبان بدون کنکور اختصاص داد تا پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی و پژوهشی داوطلبان صورت پذیرد.

سخن آخر

آن‌چه در این مطلب ذکر شد، بررسی جامعی بود از طرح ابطال آزمون دکتری 99. قطعاً نکات بسیاری هم در ذهن شما خوانندگان عزیز مطرح است که می‌توانید در پذیرش یا رد این مطلب با ما در میان بگذارید تا بتوانید در تکمیل بحث مؤثر باشید.

با آرزوی موفقیت شما داوطلبان عزیز

ثبت‌نام
باخبرم کن!

85 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

سلام من از ترس این که خودم ناقل بیماری برای خانواده م بشم نرفتم امتحان دکتری بدم.

سحرناز
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۲۵ ق٫ظ

باسلام ،بااین حرفهایی که دوستان Ts،رضاوطوبی وبقیه گفتند کاری ایه که انجام شده بااین حرفها نه آزمون لغو میشه ونه امتیازات دیگری به ما میدهند شرایط سخت وبیعدالتی ،پاسخنامه من درآوردی وبدتر ازهمه سوالات مشکل وتحلیلی ورعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی و تقلب برخی داوطلبان وبردن گوشی موبایل سرجلسه ،باید ببینیم چه باید بکنیم برای مرحله دوم مصاحبه وشرایط آن، نباید اجازه بدهیم مصاحبه مجازی باشد تا هر کاری که خواستند بکنند پارتی بازی وبیعدالتی ،ماکه قبل ازآزمون گفتیم بهتر است به تعویق بیفتد بعضی از دوستان فکر میکردند ما مطالعه نداشتیم وحق آنها ضایع میشود پس بیاید دنبال چاره برای مراحل بعد باشیم تابیش ازاین گول حرفهای سازمان سنجش رانخوریم .

TS
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۴۶ ب٫ظ

سلام به همه دوستان. من دانشجوی سال سوم دکتری هستم. سه سال پیش آزمون دادم محل آزمونم هم یه دانشکده ای تو میدون امام حسین شهر تهران بود… یه ساختمون هفت طبقه بود که مخزن سوالات طبقه هفتم بود. به ما که گفتن شروع کنید اشتباه اولش دفترچه های زبان و استعداد و دادن که همه کلی اعتراض کردن و اینا فهمیدن چه سوتی دادن از پشت بلندگو اعلام کردن که دفترچه ها رو زمین بذارین تا دفترچه های عمومی رو بیارن. تا دفترچه عمومی رو آوردن یک ربع کشید مراقبمون هم گفت نگران نباشین من بهتون وقت میدم شما فلان ساعت شروع کردید…تو کلاسی که من بودم فقط سه نفر جدی آزمون می دادن….بقیه جدی نبودند. جالب اینه که یه ربع اضافه اصلا داده نشد و مراقب اومد بالای سر من کلی داد و بیداد کرد که باید برگه تو بدی….بهش گفتم خودت گفتی زمان میدم مگه یه ربع دیرتر شروع نکردیم؟ کلا نمیفهمید!! بعد آزمون رفتم طبقه هفتم جلو مخزن و رییس کل دانشکده کلی داد و بیداد کردم….فحش دادم…گفتم عرضه برگزاری ندارید اینجا رو محل آزمون نذارید……نهایتش رییسشون اومد گفت بله حق با شماست، کدوم کلاس بودی؟ ما به مراقبش میگیم….که مطمینم چرت گفته…همین… اینکه میبینم بعضیا میگن برگه ها رو زود گرفتن و تقلب شده و این حرفا، اینا دروغ نیست….متاسفانه همه جا سیستم کامل و درست رفتار نمیکنه….ولی انم بدونین که عمرا با این حرفا بخواد آزمون لغو بشه….همیشه و هر ساله این اتفاقات بوده، حالا امسال ممکنه یکم بیشتر بوده باشه…دیگه این مشکلیه که… ادامه نظر»

طوبی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  TS

اتفاقامنم پارسال تقریباهمین بلاسرم اومد.امتحانو دیرشروع کردن،چون ساعت نداشتم ولی حداقل میدونستم که نهایتا یک ساعت از زمان شروع امتحان گذشته.از مراقب پرسیدم چقد وقت داریم؟گف هنوز خیلی مونده،دوقدم دور نشده بودکه از بلندگواعلام کردن زمان دفترچه اول تموم شده،برادفترچه عمومی انقد هول شده بودم که جواباروتو برگه پاسخگویی جاشونواشتباه زدم و منفی شدم‌بعدازامتحان منم رفتم کلی دادوبیدادکردم که مسئول اینجاکیه؟هیچکدوم گردن نگرفتن و جمعیت که زیاد شد دیگه خودشونوگم و گور کردن منم پیشونونگرفتم.بماند که جلسه کلاشلوغ بود واکثرداوطلبین باهم صحبت میکردن حتی دوتاشون درگیرشدن.

رضا
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ

برگزاری کنکور دکتری در این شرایط خیلی تصمیم نامناسبی بود. بی عدالتی بود

سمیرا
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ

سلام
بى انصافى لغو بشه
من خودم عمل قلب باز شدم و جزو بیمارهاى زمینه اى بودم. و رفتم کنکور دادم محل کنکور همه چى رعایت کردند
این چندماه همه چى رعایت کردم محل کنکور قشنگ صندلى الکل زدم و در طى ازمون تونستم با تمرکز جواب بدم
ما تلاش کردیم کنکور دادیم … کسانى که غایب بودند انتخاب خودشون بود …ماهم جزو رتبه هاى موفق بودیم

مصی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۰:۱۰ ق٫ظ

سلام من بخاطر همسرم مشگل قلبی داره واقعا ترسیدم برم بچه هایی که غیبت داشتید کمپین بزنیم با توجه به سوابق ما رو مصاحبه کنند کسی که خونده مقاله کتاب داره ولی به خاطر سلامت عزیزانش ترسیده بره جلسه امتحان گناه که یک سال با سرنوشتش بازی بشه همه بگید تا به گوش مسولین وزارت علوم برسه ما موش ازمایشگاه نبودیم اول امتحان ما برگزار کنند هیج پرتکلی رعایت نشه کرونا بگیریم

سپیده
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۰۹ ب٫ظ

سلام من هم به خاطر بیماری مادرم نرفتم و خیلی خیلی ناراحتم کارم شده گریه که چرا شرکت نکردم و فقط با فکر مادرم که مریض نشه خودمو تسکین میدم

فاطمه
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۲۲ ب٫ظ

ب دوستان مخالف و موافق

مطمئن باشید برگزاری ازمون دکتری هیچ اهمیتی براشون نداشته فقط صرفا ب این دلیل برگزار شده ک اوضاع رو برا بقیه کنکورها بسنجن. از صحبتاشون کاملا واضح است.د

هاله
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ

با سلام، دوستانی که فکر میکنن حقشون ضایع شده، لطفا یه کمپین تشکیل بدین که بقیه هم ساپورت کنن، تا یه راه حلی برای افرآدی که حقشون ضایع شده پیدا کنند….من خودم مشکل تنفسی داشتم،،،از ترس، نرفتم سر جلسه

گلی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  هاله

ی کمپین ک تشکیل شده تو فارس من

سپیده
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  هاله

بله منم به خاطر بیماری زمینه ای مادرم نرفتم
خیلی اعصابم خورده چون بسیار وقت گذاشته بودم و مرور چندین باره داشتم و خودمو محدود کرده بودم و تفریحی نداشتم اما نشد واقعا ترسیدم مادذمو از دست بدم بچه ها ولی کارم شده گریه و افسردگی.

حقوق
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۵۳ ب٫ظ

باسلام
حق غائبینی که کارت گرفتند و کد سلامت هم دریافت کردند اما از ترس ابتلا و خطر مرگ بر اثر این بیماری ویروسی، و شکننده بودن پروتکل ها شرکت نکردند ضایع شد. کسانی که اسفند راحت می توانستند آزمون دکتری بدهند اما این همه تعویق و این همه کشته در روز آزمون ۲۲۶ کشته کرونایی در ۹ مرداد ۹۹ بر نگرانی آنان و خانواده هایشان افزود و بالاجبار بخاطر سلامتی خود و خانواده هایشان شرکت نکردند. شاید بهتر است سازمان سنجش به دنبال ابطال نباشد بلکه بدنبال حق ضایع شده این افراد باشد که مستند به مدارک دریافتی شان بتوانند در شرایط عادلانه و برابر و بدون خطر در اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه ۹۹ آزمونی جداگانه بدهند که عدالت تا حدی در حق این عزیزان که از هر نظر از اسفند آماده آزمون بودند اما بدلیل شرایط فوق الذکر موفق به حضور در آزمون نشدند، رعایت گردد.

حمید
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ

حقیقتاً پیشنهاد ابطال بی انصافیه.
بخاطر درصد کمی از تخلفاتی که هنوز نه حجم و اندازه آن معلوم بوده و نه هنوز تایید شده است.
مگر در سنوات قبل تخلف نبوده؟
بهتر است بجای پیگیری ابطال پیگیر افزایش ظرفیت با توجه به غیر حضوری بودن کلاسها، شرایط مناسب برای مصاحبه حضوری و بسیاری موارد دیگر بود.

هوشیار
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

افزایش طرفیت؟!……کاهش ظرفیت منطقیست……نود درصد جذب دانشجوی پولی باید کاهش یابد…….قرار نیست دنبال منفعتهای شخصی باشیم……بهبود سیستم اموزشی و عدالت هدف اصلی هست……

دکتری
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

حمید جان عجله نکنبزار نتایج بیاد بعد. به نظر خودت میشه کارکنان چاپخانه از اسفند تا الان تو قرنطینه باشند بدون هیچ تماس با بیرون؟ اسایتد طراحان سوال چطور؟

گلی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

دقیقا

ایرانی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

چه لزومی دارد در قرنطینه باشند؟ تایپیست سوالات فدرت حفظ یک سوال را تدارد چه رسد به حفظ ۸۰ سوال یا ۱۰۰ سوال.

ویکتاریون
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

کلاس غیرحضوریه. کلاسا که تموم شد می خواین چه کار کنین؟ ظرفیت هر استاد برای پایان نامه محدوده. و این ظرفیت به جز وقت و توانایی مدیریت استاد به امکانات دانشگاه هم مربوطه. معمولا نمیشه زیادش کرد.

هوشیار
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

اکثر جذب دانشجوی پولی مگر به اینها توجه میشود …اگر اجازه دهند کل ایران رو بعنوان دانشجوی دکترا جذب کنن میگن مشکلی نداریم…..استاد در سطح دکترا بشدت معدود است اما رعایت نمیشود…..

مهتاب
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ

هرگز حالا ک جون مارو به خطر انداختین رفتیم امتحان دادیم هرگز ابطال نکنید…در ضمن این استعداد درخشان بازیها و پارتی بازیهای مصاحبه رو ابطال کنید…نظارت جدی روی مصاحبه ها اعمال کنید ک هر دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران هر کاری دلش میخواد نکنه حق مارو ضایع کنه…

دکتری
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

زهی خیال باطل. یه پروتکل له این ساده ای نظارت نشد بیان مصاحبه هارو نظارت کنند؟

Tara
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

باهاتون موافقم کاش هر استاد فقط دانشجوی مقطع ارشد خودشو نگیره و این مصاحبه رو ابطال کنن بخدا همه پول نداریم و شرایط اینترنتی خوبی نیست با گوشی که کلا نت همش قطع و وصل میشه من الان هر چیم بلد بودم و برا کنکور خوندم و از استرس مصاحبه مجازی فراموش کردم

هوشیار
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

کسی که نخواهد بشنود و ببیند…کاری نمیتوان کرد……..اما سراسر این نوشته دچار اشکالات بنیادین است و توضیح مفصل از حوصله بنده خارج است…..با اینحال یک نکته را مختصرا یادآوری مینمایم……..هر چند بنده تقلب را کار غیراخلاقی میدانم اما یک نکته را بیان نمایم که با کمی دقت موشکافنه تر می توانم فهمید که تقلب با روشها و تکنیکهای متعدد انجام میشود و اینطور که در اینجا ساده انگارانه بیان شده نیست……

مهسا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

ایطال و برگذاری مجدد با سلامت کامل زمین تا اسمون با ابطال و پذیرش بدون کنکور فرق داره!!!!!

آبی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

کسی امسال آب و سازه های هیدرولیکی ازمون داشت ؟ سطح سوالات چطور بود ؟

علی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

به تعداد انگشت شمار مطالعه نکرده شما هم راه اونارو را دارید ادامه میدید ۴ ساعت با وجود بیماری تو ازمون نشستیم حالا دنبال لغوید

مریم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

ب خدا قسم حوزه یاسوج ایقد بی نظم بود ک نگو- دفترچه ها رو نیم ساعت زودتر از ما گرفتن. ما خواهان حقمون هستیم ن ساختن حواشی. اقای خدایی شما ک ایقد خوب توجیه میکنی اینم توجیه کن. داوطلبین تهران و صنعتی شریف و.‌..ک ادعات میشه ازمون در صحت کامل بوده همین خودتو ی دقه زودتر دفترچه رو ازت میگرفتن کل حوزه رو باطل میکردی حالا نوبت بقیه ک شد ازمون در صحت کامل بوده؟؟؟؟؟؟

کیانمهر
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

مسلما چیزی که شما میگویید کذب محض است. دروغی بگویید که در ذهن بگنجد. نیم ساعت زودتر گرفتند؟

فرزانه
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

دقیقا منم حوزه یاسوج بودم دانشکده فنی ساختمان شماره ۲. از منم نیم ساعت زودتر گرفتن. هر چی گفتم طبق دفترچه نیم ساعت دیگه وقت دارم به حرفم گوش نداون

فرزانه
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

شما هم وقتی اونجا نبودی کسی رو به کذب محض محکوم نکن

مریم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

باشه قبول من و چن نفر دیگه هم ک تو همین کامنتا تایید کردن دروغ میگیم. ولی خدای بالا سری شاهده و همه رو ب خودش واگذار میکنیم

به مریم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

شما همونی هستی که تا ۶ ساعت قبل آزمون میگفتی آزمون باید لغو بشه….. و همچنان ناراضی هستی و اعتراض میکنی

مصطفی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  به مریم

توحوزه ای که منم بودم ده دقیقه دفترچه عمومی گروه ادبیات و دیرتر دادند وبعد بچه های ادبیات بامراقبین شروع به جروبحث کردند وتمرکز ما رو بهم ریختن این دلیل نمیشه اگه توحوزه شماهمه چیز مناسب بوده هیچ جای دیگه ای بی نظمی صورت نگرفته باشه وچون باورش واسه ما سخته که مگه میشه نیم ساعت زودتربگیرن بقیه رومحکوم به دروغ گویی کنیم واقعا همچین اتفاقاتی افتاده

مریم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

ب مصطفی
شما هم حوزه یاسوج بودید؟

مصطفی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نه ولی واقعا درک تون میکنم و میدونم راست میگید امیدوارم موفق باشید

مریم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  به مریم

نمیدونم کی رو میگی…… ولی من یکی کلا با برگزاریش مخالف بودم

دنیا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام منم یاسوج بودم فنی مهندسی طبقه دوم هم شلوغ بود هم گررررررم و پر استرس،و هم تو راهرو مراقبا حرف میزدن ک اصن نظم نبود اختصاصیا زود گرفتن هم،حیف این همه زحمت بخاطر این شرایط مسخره استرسمون دوبرابرشد و گند زدیم همچی

مریم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  دنیا

منم فنی طبقه دوم بودم و بلایی ک سرمون اوردن

توکل
مرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  دنیا

منم‌علوم‌پایه بودم بد نبود

sara
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

تو رشته ما سوالات لو رفته بود و من شنیذدم که حتی شب امتحان سوالات دست بچه هارسیده بود

sport
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  sara

شما نباید به هر شایعه ای اعتماد کنی این حرفا چیه مگه خاله بازیه

علی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  sara

همینجوری همیشه اتهام زنی میکنید وقتی شما شب امتحان میدونستی سوالا دست بچه ها بوده خب یکیشم خودت بودی

آبی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

خب رفته حوزه دیده بعضی ها میگن داشتن .. چه حرفیه چرا اتهام بهشون می زنید

استاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

موافقم علی

شادان
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

اصلا درست نیست این حرفا این حاشیه ها همیشه هست هیچ ربطی به کرونا نداره.تمام قوانین تو حوزه برگزاری ازمون ما رعایت شده بود و اتفاقا تعداد مراقبان خیلی بیشتر از سالهای قبل بود و اینکه حتی نمیتونستیم سرمون برگردونیم چه برسه ب تقلب.

عاشق عدالت/متنفر از رانت
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

ابطال گرایان در واقع همون تعویق طلبان هستند با لباس و شعارهای جدید

مهسا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

خوبه عاشق عدالتی :(((

ایرانی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۱ ق٫ظ

تعویق ازمون بعد از ۲۶ خرداد اشتباه بود،

نام
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

خب؟
حرفشون از اول منطقی بوده و هنوزم هست. مگه حرف منطقی با تکرار، بی ارزش میشه؟ جوابی دارید بدید.
از بالا تا پایین نگاه میکنی کامنتهای امثال شما جز توهین و لغتسازی و متهم کردن بقیه به دروغگویی چیزی نداره.
اگر حرف منطقی دارید بزنید
اگر نه، بفرمایید هدف از هوچیگری چیه؟ وارونه جلوه دادن حقیقتی که همه به وضوح دیدیم؟ کی رو گول میزنید؟

فاطمه قاسمی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

واقعا گزینه ی لغو گزینه ی ناعادلانه ایه!!!این درسته که برای اون دسته از عزیزانی بخاطرشرایط خاص این روزها نتونستن شرکت کنن باید یه راهکار عادلانه ای پیدا کرد اما این دلیل نمیشه که در حق باقی افرادی که تحت اون شرایط سخت آزمون رو دادن هم به این دلیل ظلم کرد!!!!خود من الان هنوز بعد سه روز به خاطر گرمازدگی شدید سرجلسه وکمبود اکسیژن بخاطر نداشتن تهویه، هنوزم سرگیجه و تهوع دارم ومیدونم خیلی های دیگه هم شرایط مشابهی دارن اون وقت این ظلم نیست که به ماهایی که همچین سختی رو به جون خریدیم تابتونیم نتیجه زحماتمون رو بگیریم، بگن لغو شد و دوباره بیا آزمون بده؟؟!!!

سارا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه قاسمی

من چون ماسک برای صورتم کمی بزرگ بود کناره هاش باز می موند و مجبور شدم بندهاشو گره بزنم؛ دو تا ماسک زده بودم…از درد پشت گوشم نمی تونستم تمرکز کنم. واقعا عذاب کشیدم. هم درد پشت گوشم بود هم استرس وقت هم گرما.
نتیجه کنکورم هر چی که باشه به این زودیا نمیتونم اون شرایط بد رو دوباره تحمل کنم.

فاطمه قاسمی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

عزیزم دوباره یعنی چی؟؟!! مگه ما بازیچه ی دست این افراد هستیم؟؟!! به نظر من که اصلا این ایده ی لغو رو هم خود مسئولین دارن برای شلوغ کردن ماجرا به منظور پاک کردن مساله کنکور خطرناکی که برگزارکردن انقدر بزرگ جلوه ش میدن!!! والا هرکسی میدونه که این آیتم اصلا عملی نیست!! لغو قبل از آزمون رو گزینه ی عاقلانه و عادلانه ای میشد تلقی کرد بخاطر حفظ سلامت مردم اما لغو بعد از آزمون اونم همچین آزمونی، جز سروصدای الکی و فرار به جلو به جهت طفره رفتن از پاسخگویی مسئولین مرتبط با به خطرانداختن جون داوطلبها نمیتونه باشه!!!!

دکتر ۹۸
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

آزمون امسال رشته روانشناسی اتفاقا خیلی راحت بود من سوالاتو جواب دادم فکر کنم پنجاه درصد بشه راحت زد

آرزو
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر ۹۸

چ گرایشی

...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

اونی که به امید تقلب اومده سرجلسه هر چقدر هم جسورانه تقلب کرده باشه نمیتونه خودش رو به رتبه برتری برسونه
لغو چه معنی میده
مطمئن باشید لغو نمیکنن
اینا بخاطر مسایل مالی حاظر نبودن به تعویق بندازن حالا قطعا لغو نمیکنن

ایرانی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ...

کدام تقلب؟ داوطلب درس خوانده در سوالات می ماند چه رسد به متقلب که بخواهد از این و ان جواب بدزدد یا از برگ تقلب خودش پاسخ دربیاورد.

S
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

تا قبل آزمون استرس لغو و تعویق رو داشتیم حالا که آزمون برگزار شده ترس از ابطال ازمون رو اضافه کردن

بس کنید لطفا
چرا با روح و روانمون بازی میکنید

میدونم ابطالی در کار نیست ولی چرا اصلا این موضوع رو مطرح می کنید؟

استاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

همه چی هم رعایت شده بود خیلی بهداشت براتون مهم اینقدر سفر و دید و بازدید و خرید و…انجام نمی دادید این بنده بودم که شش ماه تو منزل حبس شدم

فرشته
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  استاد

کاملا با حرفتون موافقم تفریح و گردششون داشتن تا قبلش مسخره بازی داشتن واسه تعویق الانم ک لغو کنید منم یک سال دارم زحمت میکشم و میخونم.

..
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

شما فقط؟

...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ..

ایشون فرشته ست

استاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

آزمون سخت بود نترسید ما که کلی خونده بودیم نتونستیم خوب جواب بدیم خیالتون راحت

ا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  استاد

شما خوب نخوندی وگرنه به کلی خوندن نیست خخخخ

درود بر سایتPHD
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

درود بر شما با این تبیین قشنگ دیگه جای بحث و جوسازی لغو طلبان نیست

استاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

این بهانه ها چیه؟ بنده با کلی مشکلات و بچه کوچیک و … آمدم آزمون دادم

...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ق٫ظ

#فوری
قالیباف: تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا ضروری است

رئیس مجلس:
نگران رعایت نشدن پروتکل‌های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم، متاسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد.
بنظر می‌رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک‌تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد.
سلامت دانش آموزان، خط قرمز مجلس است.

...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  ...

حالا برخی از دوستان فقط یه کلاسی که خودشون توش امتحان دادن رو ملاک گرفتن میگن همه دروغ میگن جز سنجش و خودشون

کیانمهر
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...

همه؟ اولا همه رو تعریف کنید. ثانیا اگر دیدید تو حوزتون تقلب شده چرا همونجا داد بیداد نکردید؟ جواب روشن است و دو حالت دارد یا شما هم تقلب کردید یا شما دروغ می گویید

...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

من ادعای تقلب نداشتم
ندیدم
سرمو بلند نکردم دوروبرم رو ببینم و سرم تو دفترچه خودم بود
ولی تو حوزه ای که بودم حداقلهای پروتکل که یه تهویه مناسب بود نداشت
زیر زمین بدون پنجره و با سقفی کوتاه
با صندلیهای نزدیک به هم
شما اگه همچین جایی امتحان میدادی راضی بودی
خدا وکیلی؟
درضمن من منظورم جزمی حرف زدن بود
کسایی که میگن کلا افتضاح بود
یا کسایی که میگن کلا عاللللللی بود
وقتی اقایون راست راست جلو دوربین دروغ میگن چرا شما ناراحت میشی
ایشون میگه صدو چهل و سه تا حوزه داشتیم با میانگین هرحوزه ۵۰۰ نفر.خوب شما اینو چطور تفسیر میکنید

سجاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

و یا اینکه کسانی مثل شما فرافکنی میکنید.

استاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ق٫ظ

می خواستن می اومدن ازمون می دادن لغو بی لغو الکی هر کسی خونده بود تمام تلاشش این بود که ازمون بده

سجاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  استاد

خب … بقیه اش
ادامه بدید. استفاده کردیم.

مهندسی پزشکی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ق٫ظ

من جز غایبین بودم.ولی برای رعایت حق تمام داوطلبین، پیشنهادم پذیرش به چند روش است.اول تاثیر کمتر کنکور(تا افراد صالحی که کنکور دادن بی ثمر نباشه کارشون)، لغو شرایط سنی استعداد و حتی شرایط عددی معدل(تاثیر بیشتر رزومه تا نمره) . تنها انتخاب بین داوطلبینی که از آذر پیش در پروسه ثبت‌نام دکتری شرکت داشته‌اند نه هر فردی که الان بفکر دکتری افتاده و فرصتی برای فرار از امتحان اسفند پیش‌رو نبینه.

نانسی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ

نه دوست عزیز ما به سختی کنکور دادیم و دوست نداریم تاثیرش کم بشه

من
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

به کاربر مهندسی پزشکی
کاملا نفع شخص خودتون رو در نظر گرفتین دوست عزیز

مصطفی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۵۳ ق٫ظ

سلام
یعنی چی حذف بشه
پس تکلیف ماهایی که ایقد زحمت کشیدیم
بااین استرس و سختی فضا کنکور و تحمل کردیم چی میشه
والا بعد سه روزهنوز کمردردو گردن درد
دارم
نه تقلب کردم نه تقلبی دیدم
مطمئنم اونایی ام که تقلب کردن خیرش ونمی‌بینن
واقعا یک کم انصاف ام بد نیست ماهم این مدت کلی وقت گذاشتیم ودرس خوندیم

سجاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

حالا کی گفته که حذف میشه اینطوری از کوره در رفتی؟

کنکور 1400
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق٫ظ

سلام چطور تقلب امکان نداشته ؟؟؟ ۱ –
سوالات زبان و پیدا کردن لغات زبان را که خیلی ها به خوبی انجام دادن همون میتونه درصد عمومی رو بالا ببرد . ۲ – سوالات تخصصی هر چند از کتاب های متعدد چاپ شده ، اما از ۹۰ سوال اینطور نیست که تمام آنها از طریق مشورت و یا گوشی همراه میسر نباشد . در ضمن به جای اطلاق عنوان ( بررسی جامع از کنکور ) که بیشتر سمت و سوی یک طرفه نموده اید ، بهتر است از عنوان ( برگزاری به نحو احسنت کنکور دکتری ۹۹ ) استفاده نمایید . شما که همه ی گزینه های مطرح شده از سوی معترضین را ابطال نموده اید ، دیگر جه بررسی جامعی دارید . از ابتدا بفرمایید رد نظرات معترضین .

مهتاب
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور 1400

دوست عزیز…ای کاش به جای فرضیه پردازی های مهمل و ماهی گیری از آب گل آلود از این موضوع آگاهی داشتی که افرادی که واقعا مسلط به زبان هستند و برای استعداد هم برنامه ریزی کردند…معمولا در سر جلسه با کمبود زمان مواجه می شوند و وقت محقق کردن تئوری پردازی های سخیف شما رو ندارند…تنها توصیه من به شما این می تونه باشه که به جای این که وقت خودتون رو تلف کنید و متولیان محترم برگزاری آزمون رو به زیر سئوال ببرید و به داوطلب ها استرس وارد کنید اول زبانتون رو تقویت کنید(تنها با خوندن کتاب ۱۱۰۰ و Crammer in Flash) و در زمینه استعداد هم از کتاب های آموزشی و موسسات کنکور دکتری(مثل ماهان و یا مدرسان، …یا هر جای دیگر ) استفاده کنید تا ببینید که چقدر بی مسئولانه به عنوان یک داوطلب کنکور ارائه نظر کردید…انسان ها (مخصوصا در این مقطع تحصیلی) باید نسبت به تبعات صحبت هاشون نسبت به دیگران مسئولیت پذیر باشند و تا تمام زوایای موضوعی رو نسنجیدند ارائه نظر نکنند..

بیژن
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۳۹ ق٫ظ

لغو بی لغو ما جونمونو گرفتیم کف دستمون رفتیم آزمون دادیم، حال بیان لغوش کنن، کسایی که آزمونو رو بد دادن رو هم به این لیست اضافه کنین، بقیه رو نمی دونم ولی تو حوزه ما دم در ۵ دقیقه به خاطر اینکه عکس شناسنامم مال ۱۰ سال پیشه و قبلا سبیل نداشتم گیرم دادن، سر کلاس ماهم کسی با کسی حرف نزد و مراقب هم که یه خانم محترمی بود کاملا نظارت داشتن.
انشاالله اول مهر هم میریم برا مصاحبه. اگه تا اون موقع کرونا نگرفته باشیم

سجاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیژن

راست میگی بیژن؟
مواظب باش، یه وقت بیژن خونت پایین نیفته :))))))))

من
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  بیژن

آقای بیژن شما حوزتون کجا بود؟ بنده از ۱۸ سالگی تا الان ۶ بار کنکور (سراسری+آزاد) شرکت کردم، هیچوقت دمِ در مدارک شناسایی نگاه نمیکنن، جلوی در فقط کارت ورود به جلسه چک میشه و وسط آزمون یه شخصی میاد برای تطبیق

..
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ق٫ظ

سلام
چرا کلید سوالات هنوز نیومده مگه قرارنبود یکشنبه بارگزاری بشه رو سایت سنجش

،،،،
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  ..

سلام.
آره واقعا
منم منتظرم.