موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

کاهش تراز مصاحبه‌های دکتری؛ خواسته داوطلبان 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در حالی که هنوز نتایج اولیه آزمون دکتری 99 اعلام نشده و زمان زیادی تا نتایج انتخاب رشته دکتری مانده است، بسیاری از داوطلبان خواستار کاهش حدنصاب دعوت به مصاحبه هستند.

به گزارش پی‌اچ‌دی تست، کنکور دکتری امسال در شرایطی خاص برگزار شد. کنکوری که استرس کرونا را به دیگر استرس‌های همیشگی‌اش اضافه کرده بود تا بسیاری از شرکت‌کنندگان نتوانند به نتیجه مورد نظر خود دست یابند.

با برگزاری آزمون دکتری داوطلبان زیادی با ارسال پیام خواستار کاهش حدنصاب دعوت به مصاحبه کدرشته های کنکور بودند تا بتوانند با حضور در مصاحبه دانشگاه‌ها، نمرات پایین آزمون کتبی خود را جبران کنند.

به نظر می رسد سازمان سنجش آموزش کشور می تواند با کاهش نمرات لازم برای حضور در مصاحبه، از یک سو امکان حضور بیشتر به داوطلبان دهد و از سوی دیگر گزینه‌های پیش‌روی دانشگاه‌ها را افزایش دهند. این کار به ویژه در آزمون سال جاری که مصاحبه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهند شد کار دشواری نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

75 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماری
مهر ۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۷ ب٫ظ

با سلام و احترام
متوجه نشدم یعنی بدون مصاحبه پذیرفته شده ام
خانمی هستم سرپرست خانواده ام و خداشاهده عاشق درس خواندن و سه ساله پشت کنکورم خدا را خوش نمی آید همچین انگیزه ای سرکوب شود
امسال ما هم برای کنکور و هم برای مصاحبه خیلی تحت فشار روحی و جسمی بودیم
بگذارید هر کسی ورود به دانشگاه داشته باشد ولی خروجی را سخت بگیرید که باسواد خارج شود
دس بوس تمامی کادر خدوم دانشگاه هستم

ستاره
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۴ ب٫ظ

در عمل تراز ها برعکس بالا رفت.
در حالی که سالهای قبل با تراز کنونی من دانشگاه علامه، تربیت مدرس، خوارزمی و فارابی دعوت به مصاحبه میشدن امسال تراز دانشگاه های حقوق به اندازه ای بالا بود که در واقع جز ۲۰ و در یکی دو دانشگاه ۲۵ نفر اول امکان حضور نداشتند. دانشگاه هایی که ۱۸ نفر روزانه را هم داشتند.
ظلم بزرگی بود

فکوری
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۴ ب٫ظ

با سلام نظرات شما عزیزان قابل درک هست هر کدومتون به نحوی تلاش کردید و از تجربه خودتون صحبت میکنید من به شما احترام می ذارم اما ازتون میخوام به حرف های من هم گوش بدید… من بعد از ۵ سال تلاش با توجه به اینکه ازدواج کردم و شاغل هستم تونستم امسال رتبه ۲۰ دکتری بیارم…توی این پنج سال هر سال مصاحبه دادم و رتبه خودم رو از ۲۰۰ به ۲۰ رسوندم هر سال هم مصاحبه قبول شدم اما بدلیل ارجحیت زندگیم نمیتونستم جایی جز تهران باشم و فقط روزانه چون ما هنوز خونه نداریم و باید صرفه جویی کنیم…من همه زد و بندها و پارتی بازیها رو پشت سر گذاشتم و تونستم از سد مصاحبه رد بشم سال اول علم و صنعت( پردیس) سال بعد رتبه ۱ مصاحبه شهید بهشتی(پردیس) سال بعد قزوین(شبانه)… امسال که رتبه من به روزانه نزدیک شد ترازها خیلی بالارفته و در تهران با رتبه ۲۰ فقط دو جا دعوت به مصاحبه شدم…انصاف نیست نه میگم خیلی ترازها بالا باشه نه خیلی پایین عادلانه باشه وقتی ۴۱ نفر در ایران میتونن روزانه درس بخونن و ازین تعداد در رشته من ۳۰ نفر تهران قبول میشن چرا من نباید بتونم تواناییهام مقالات و سایر تلاشهام رو در رقابت قرار بدم؟؟؟ حداقل به من هم فرصت بدن حرف بزنم انصاف نیست با این رتبه و اینهمه تلاش من رو نادیده بگیرند… من اعتراضم رو در سایت سنجش ثبت کردم ازتون میخوام اگه همفکریم شما هم ثبت کنید مثل پارسال که تراز رو تغییر دادند باز هم… ادامه نظر»

یاسر
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

سلام حد نصاب دانشگاه عدد ۱ یعنی چی؟

s.a
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ب٫ظ

سلام و وقت به خیر
تعویقهای مکرر آزمون و روند فرسایشی آن، شرایط استرس آور به دلیل شیوع ویروس کرونا که آزمون دکتری اولین آزمون سراسری پس از ماه ها تعطیلی بوده و همچنین سواستفاده های عنوان شده از شرایط موجود ( شایعه لو رفتن سوالات آزمون که در اسفندماه طراحی شده بودند و پس از ۵ ماه استفاده شدند و تقلبهای متنوع از جمله دستنویسها، به همراه بردن گوشی تلفن همراه، حضور شخص دیگر بجای داوطلب و … ) لذا نتیجه حاصل شده تحت تاثیر شرایط تا حدودی به دور از نتیجه واقعی بوده و همچنین عدم رعایت شرط معرفی سه برابر ظرفیت برای مصاحبه، از شما تقاضامندیم که به کاهش تراز اعلامی دانشگاه های برتر برای مصاحبه رسیدگی بفرمایید.
با تشکر

فراهانی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

ترازها خیلی پایین است لطفا تراز دعوت به مصاحبه را نسبت به سال های قبل پایین تر اعلام کنید، انشالله شانس مصاحبه بیشتر پیدا بشه چون خیلی ها استرس کرونا رو داشتن. خواهشا همکاری کنید.

لیندا
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

سلام
تراز ۷۳۴۲ برای روزانه دانشگاه تهران (معماری) انصافه؟؟؟؟؟؟

سعید
شهریور ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ب٫ظ

سلام
خواهشمند است به این لینک مراجعه کنید و ببینید که چگونه ترازها بالاست و داوطلبان زیادی دعوت نشده اند. جالب است که تراز شبانه از روزانه بالاتر شده است. خواهشمند است موضوع ترازها را پیگیری کنید.
تشکر
https://phdtest.ir/1399/06/%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c/

رضا
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

سلام..ترازها خیلی پایین است لطفا تراز دعوت به مصاحبه را پایین تر از سالهای قبل اعلام کنید.

ریحانه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

یعنی چی ترازها خیلی پایین است؟

ماری
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۵۴ ق٫ظ

باسلام
مدیریت محترم آموزش عالی کشور
من سرپرست خانواده ام و در ۴۹ سالگی دوبار مشت کنکور دکتری بوده ام و ممتلز دانشگاه بوده ام و نمره الف را داشته ام و مجوز دکتری بدون آزمون را هم دارم چرا با این اشتیاق به خواندن دستم را نمی گیرید تا بخوانم و در عوض فارغ التحصیل شدن را سفت بگیرید که کسی با استادش باند بازی نکند برای نمره گرفتن
اجازه دهید امسال بدون هیچ دردسری برویم سر کلاس آرزوهایم کلاس دکتری
باتشکر

ماری
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۴۹ ق٫ظ

باسلام
مدیریت محترم آنوزش عالی کشور لطفا بدون مصاحبه پذیرش ها را انجام دهید حداقل در مورد دکتری بدون آزمون و دانشجویان دارای نمره الف و ممتاز
امسال شرایط خیلی سختی بود حداقل تمنا می کنم ترحم کنید به حال کسانیکه واقعا عاشق خواندن هستند
باتشکر

ehsan
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ق٫ظ

به نظرم فکرخوبیه با توجه به شرایط برگزاری امسال،عقب افتادن چندباره آزمون و شرایط سخت برگزاری خیلی معقول به نظر میاد.در ضمن میتونه ی کمکی هم میکنه به طرح حذف شدن کنکور دکتری و باز گذاشتن دست دانشگاه ها

مرضیه
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ق٫ظ

موافق نیستم، اینجور در حق خیلیا اجهاف میشه
سازمان سنجش باید یه طرحی رو بزارن که بر شرایط مصاحبه نظارت بشه نه که عملا راه رو برای سودجوها هموارتر کنه

آرزو
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۵:۱۶ ب٫ظ

یاخدا چ جوری یک ماه نیس امتحان دادیم‌

امید
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۴:۰۸ ب٫ظ

از مسئولین محترم و فهیم سازمان سنجش آموزش کشور خواستاریم با عنایت به موارد پرحاشیه امسال و کرونا و تعویق هاو تعلیق ها..و عدم تکمیل ظرفیت سال گذشته امسال جبران اون رو با افزایش ظرفیت پذیرش و روال سابق تکمیل ظریفت مرهمی بر فرصت و روحیه از دست رفته جوانان و هم عدم تکمیل دانشجو در دانشگاهها باشند. ماهم بویژه آقایان برای زندگی مون و مسئولیت روی دوشمون برنامه داشتیم…
باسپاس .امیدوارم تاریخ در مجموع با نیکی از این برش خاص خود یاد کنه.

دانشجو
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۴:۰۱ ب٫ظ

فردا نتایج میاد

بهاره
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۳:۱۳ ب٫ظ

بچه ها فردا نتایج را اعلام می کنند…نمی دانم بایست استرس داشت یا خیر!!!!!

فروهه
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۳ ب٫ظ

لطفا ظرفیتهارو بیشتر کنید

شیدن
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فروهه

موافقم. مخصوصا بهداشت

میترا
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام وای خدا سازمان سنجش قبول کنه من اسفند خیلی اماده بودم این تعویقای پی درپی واقعا استرس زا بودحتی باعث شدخیلی ازدرسا یادمون بره ازیه طرفیم سرجلسه دفترچه رو بماخیلی دیردادن ومن نصف سوالارو وقت کم اوردم .ازیه طرفیم چون همه چی مجازی شده استادا اصن جوابگو نیسن وبرای مقاله نوشتن اکسپت همه چیش افتاده گردن ما خداکنه مصاحبه هم دیرتر بیفته

نوشین
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۸ ب٫ظ

تراز چیه. ظرفیت هارو زیاد کنید. بر فرض ترازو اوردن پایین به جای پنجاه نفره پارسال، امسال ۱۰۰ نفر هم‌به مصاحبه قبول شدن. اما وقتی ظرفیت همون ظرفیت پارساله به چه درد می خوره. چه پنجاه نفر چه صد نفر دعوت به مصاحبه ظرفیت مثلا همون ۵ نفره.

۱۲۳۴
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۶ ب٫ظ

سلام،دوستان آخر مصاحبه مجازیه دیگه؟

بهار
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ

خواسته همه داوطلبان نیست بنوسید خواسته برخی

واقعا اینجور بشع ظلم میشه

و رتبه بی ارزش

لطفا نزارید ادمهای که زحمت نکشیدن رقیب ما بشن

ساناز
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ب٫ظ

اگر اینطور باشه کسانی که معرف دارن و رزومه و مقاله خریدن اونا قبول میشن و در این صورت داوطلبانی که واقعا لیاقتش رو دارن پذیرفته نمیشن من اصلا قبول نمیکنم و باید ۵۰باشه

مهران
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ب٫ظ

سلام
منم موافق این پیشنهادم چرا که مصاحبه حضوری نیست که با افزایش تعداد داوطلبان در محیط دانشگاه برای مصاحبه خطر کرونا گرفتن وجود داشته باش… مجازی برگزار میشه و اساتید زمان کافی واس بررسی رزومه داوطلبان دارن… خداکنه سازمان سنجش موافقت کنه

بهار
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

خدا کنه موافقت نشه چرا کسی رتبه اون بد هست شانس داشته باشه خوب اصلا چرا کنکور میگیرن ؟؟

A
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

امسال شرایط کاملا متفاوت بود! من خودم بشدت تلاش کردم خیییلی بیشتر از کسی که رتبش بهتر از من اما انقددررر کنکور به تعویق افتاد که واقعا خسته شده بودم و سرشار از استرس، رتبه پارسال من خیییلی بهتر از امسال بود هر چند تلاشم هم کمتر بود، درضمن دعوت به مصاحبه که حتما منجر به قبولی نمیشه هر کس می‌تونه حرف خودش رو بزنه! چرا باید نسبت به پارسال بیش از هزار نمره رشد تراز داشته باشیم واقعا چرا؟!؟!!

عدالت
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

سلام
قبول دارم که دانشجوی دکترا دانشجوی کارشناسی نیست که با ۴تا تست انتخاب بشه اما بجز امسال کنکور همواره به عدالت نزدیکتر بوده تا مصاحبه. اساتید مختلفی داریم کسانی که به درستی انتخاب میکنند و کسانی که اونجوری انتخاب میکنند.
دوستی دارم که پارسال رتبه ش ۲ شد و رزومه خوبی داره و از دانشگاهی که معمولا جز ۳ دانشگاه برتر کشور است ارشد گرفت
استادش سال کنکور بازنشست شد اون توی مصاحبه ها رفت اساتید دیگر دانشجوهای خودشون رو پذیرفتن و اون دوست الان داره یه قل دو قل بازی میکنه. چون برای برداشتن دانشجوهای خودشون همه نمره مصاحبه رو به دانشجوهاشون داده بودند و به این بیچاره صفر داده بودن تا رد بشه.
سوال: جناب سازمان سنجش محترم، آیا کسی که در کنکور رتبه ۲ آورده در مصاحبه ها ساکت شده و هیچ سوالی رو جواب نداده که بهش صفر دادند؟
آیا دانشجویی که استادش بازنشست میشه باید خودشم علیرغم توانایی هاش که هر روز دارم میبینم این توانایی علمی رو، باید بازنشست بشه خودشم؟
آیا استاد آشنا نداشتن هم جز نقاط ضعف دانشجوها محسوب میشود؟
الان از یکی از دانشگاه های تاپ دنیا فاند گرفته متاسفانه وضعیت خوبی نداره و نمیتونه بره اونور.
دارم میبینم که این آدم داره تموم میشه با وجود تمام استعدادش.
پیشنهادم اینه که بر هیئت های مصاحبه کننده در دانشگاه ها نظارت صورت بگیره، تا اگر دانشجویی خوب بود اساتید گرامی بخاطر پذیرش سایرین بهش نمره پایین ندهند.
دورود و دوصد بدرود.

مریم
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  عدالت

عالی بود صد در صد موافقم

zahra
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

تراز و بیارن پایین به چه دردی میخوره
به جای این حرفای الکی بگید ظرفیت پذیرش رو بیشتر کنن

سارا ب
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

اینجا ننوشته که تراز دانشگاه ها پایین آمده
اینجا نوشته پایین آمدن تراز دانشگاه ها خواسته ی داوطلبین ۹۹ هست. که البته من خودم با پایین امدن تراز دانشگاه ها موافقم.
به ندرت پیش میاد خواسته ی داوطلبین اجرا بشه. پس دوستانی که با پایین امدن تراز ها موافق نیستند نگران نباشند تراز ها پایین نخواهد امد.
صادقانه عرض می کنم من ۲۰/۷۴ درصد تخصصی زدم و ۲ درصد استعداد و صفر زبان درصد. رشته مهندسی شیمی. با توجه به وضعیت درصدهام با پایین امدن تراز ها موافق هستم. با احترام به نظر همه ی دوستان.
ولی در کل پایین امدن تراز یک رویاست. پس عزیزانی که موافق نیستند نگران نباشند.

سجاد
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا ب

با سلام.
منم موافق پایین اومدن ترازها هستم ولی خب هیچ تاثیری نداری وقتی که ظرفیت قبولی تغییری نکنه.

توتونچی
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

باسلام وعرض خسته نباشید؛
امیدوارم ظرفیت پذیرش دانشگاه های ملی را افزایش دهندوبرای شهریه دانشگاه آزاد نهایت همکاری در مسائل مالی وهزینه های آن را درنظربگیرند

فرشید
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

قرار دادن حد نصاب دکتری خلاف قانون دیوان عدالت اداری است هر سال این قانون رو دانشگاه ها متاسفانه چون ضمانت اجرای نداره زیر پا میگذارند

علی
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرشید

دوست عزیز، اون حد نصابی که شما میگی با این حد نصاب تراز فرق میکنه

دکتری ۹۹
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرشید

بله خلاف دیوان عدالت و قرار بوده برای سال ۹۹ حذف بشه لطفا همه بگیم تا صدامون شنیده شه و حذف شه

عدالت
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

اونایی که اولش سفت خوندن با به تعویق انداختنای هزار باره شل شدن و اونایی که اوایل شل خوندن در نهایت بهتر نتیجه میگیرن تو کنکور و این یعنی یه جابجایی مفید که خیلی عالیه برید صفا کنید.

بهار
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  عدالت

یکی مثل من رزومه دارم برای کنکورم خوندم

چرا کسبکه رتبش و ترازش خوب نیست باید با من مصاحبه بشه

چرا رتبه رو بی ارزش میکنید و برخی پارتی داره ها قبول شن

A
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  عدالت

صددرصد موافقم

عدالت
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

سلام
وضعیت پذیرش دانشجوی دکترا تو ایران مثل تمام سایر بخش ها عالی، بدون بند پ و کلا همه چی عالیه
لطفا خودتونو خسته نکنید دوستان
نصیحتی از یک داغ دیده

@@@
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

همه گیر دادن به تراز و حدنصاب
اعتراض کنید که چرا ظرفیت ها در همه جا یکسان نیست
من خودم دانشجو دکتری آزاد هستم مجدا کنکور دادم تا امسال ببینم شهر خودم قبول میشم و سختی رفت و آمد راحت شم.علتش اینه شهر خودم مرکز استانه ظرفیتش ۳ نفره
اما استان مرکزی ظرفیتش ۱۰ که هیچ هست.ظرفیت شهرستاناش که خمین و ساوه هست اینا هم ظرفیتشون ۱۰ هست
واقعا چرا یه شهر مرکز استان باید ظرفیت ۳ باشه ولی شهرستانای استان مرکزی ۱۰ باشه.چه گناهی کردیم باید آواره جاده بشیم

سام
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  @@@

شما تخصصی چند زدین آزاد قبول شدین

علی
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

کار خیلی خوبیه، کسی که ازمونشو خوب داده نباید نگران باشه. شما اگه رزومه خوبی داشته باشی پس نباید ترسی داشته باشی که تعداد رقبا بیشتر میشه. اگر هم رزومه ای نداشته باشی پس دانشگاهی تورو جذب نخواهد کرد، چه رقیب داشته باشی یا نداشته باشی. اینکه شعار عدم عدالت رو هم میدن رو نمی فهمم. شما نمیتونی به استادی که دانشجوی با رزومه خوب رو جذب میکنه انتقاد کنی چرا که اون استاد هم میخواد نتیجه پژوهش رو بگیره. پس نمیتونه دانشجویی رو جذب کنه که فقط ۴ تا تست رو با سه ماه درس خوندن درست زده و حالا رتبه ای هم اورده. نتایج کنکور دکترای سالای ۹۱ و ۹۲ رو دیدیم که تعداد داوطلبان دعوتی پایین بوده، تهش با کلاهبرداری و عددسازی تونستن دفاع کنن. پس دعوت شدن زیاد داوطلبان به نفع دانشگاههاست. در ضمن استاد که نمیخواد بچشو بعنوان دانشجوی دکتری برداره که میگید زدو بند میکنه، استاد حق داره کسی رو جذب کنه از صفر شروع نکنه بهش راههای پژوهش رو توضیح بده، بنابراین باید دانشجو با رزومه خوب رو جذب کنه. پس چه بهتر تعداد انتخاباش بیشتر باشه و بتونه بهترین رو جذب کنه. در ضمن دکتری دیگه کنکور کارشناسی نیست که با ۴ تا تست بگن رتبه برتر قطعا موفق تر خواهد بود، حتی تو کارشناسی هم این مسئله اثبات شده.

احمد
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

استاد! واقعا فکر میکنی اکثر اساتید بر اساس رزومه دانشجو بر میدارن؟ خیر!
اولویت اول شناخت از دانشجوها هست به طوری که خیلی ها از قبل می دونن پذیرفته میشن! حتی اگر فردی با رزومه بهتر در جلسه مصاحبه بیاد. پس رزومه در خالت خیلی خوشبینانه اولویت دوم رو داره.

فروهه
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

والا باید تراو بیارن پایییییییییزن

فروهه
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

سلام لطفا ترازها رو بیارید پایین چون امسال کنکور دکترا با شرایط سخت بوده

دکتری ۹۹
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

تراز دعوت به مصاحبه بیاد پایین نه . باید سازمان سنجش به دانشگاهها تاکید کنه که حد نصاب بعد مصاحبه برای همه دانشگا هها همانند دانشگاه تهران حذف بشوند.

امین
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری ۹۹

حد نصاب مصاحبه باید طبق اعلام دیوان عدالت کشوری برای دانشگاهها حذف بشه

رضا
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

فایده ای داره؟
دوستان لطفا تجربشون رو از دانشگاه تهران بگن. اساتید دانشگاه تهران حداقل در رشته من (مدیریت فناوری اطلاعات) متمایل به دانشجویان خودشون هستند. به طوری که من و یکسری دیگه از دوستان با رتبه تک رقمی پذیرفته نشدیم و دانشجویان قدیمی خود دانشگاه تهران انتخاب شدند. چطوری شما میخواین با رتبه های همتراز خودتون رقابت کنید با این تفاوت که اساتید اونها رو ۲ تا ۶ سال بیشتر از شما میشناسند و شما فقط ۱۵ دقیقه وقت دارید؟
از ۵ نفر ظرفیت پارسال رشته ما، ۴ نفر دانشگاه تهرانی بودند. اون یک نفر هم شبانه پذیرفته شد. نمی دونم باید اسمش رو چی گذاشت ولی به هیچ جایی هم نمی تونید شکایت کنید. این رویه فقط مرتبط با پذیرفته شدگان پارسال نیست و تا اونجایی که اطلاع دارم، سال های قبل هم با کمی تغییر به همین شکل بوده.
متاسفم برای سیستم آموزشی کشور

رزیتا
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

دوستان چرا بحث میکنید توی سالهای که مصاحبه رفتم و پدیرفته نشدم هیچ سوالی از دانش و… نکردن چیزهای که میپرسیدن و براشون مهم بود معرفی نامه بود و اینکه ایا استادی که معرفی نامه داده بودن رو میشناختن و یا از دانشگاه معرفی بود و یا نه؛و اینکه خود دانشجو از دانشگاه معروف فارق التحصیل شده و بعد معیار های دیگه مدرک زبان بود و نه دانش زبان و مقاله و یا کتاب ،من دانشجویان زیادی دیدم که دانش بسیار داشتن و برخی رزومه خوبی داشتن ولی پذیرفته نشدن در مصاحبه ،و همچنین افرادی رو دیدم که قبل از مصاحبه پذیرفته شده بودن و فقط در مصاحبه اعلام حضور کرده بودن
اینکه تراز پایین بیاد یا کنکور حذف شه و یا مصاحبه حذف شه چندان فرقی نمیکنه مسیولین باید مشکلات فعلی رو حل کنند و بعد اگه طرحی دارن بدون مشکلات فعلی باشه ؛مصاحبه زمانی عادلانه میشه که استاد بدون دیدن و همانگی قبل با دانشجو تمامی شرکت کنندگان رو با دیدیکسان سنجش کننه به نظرم بدون دیدن چهره و بدون دیدن نام و فقط براساس رزومه ای ‌‌ک ه براشون میفرستیم دانشجو رو سنجش کنند چون در جلسه مصاحبه مطلبی درباره کتاب و… نمی پرسن فقط اطلاعت کافی در مورد مطالب پایان نامه میپرسند اگه طوری میشد که مارزومه رو در قالب فرمی براشون ارسال میکردیم به شیوه ای که حتی اسم دانشجو بالا برگه ای که در دست اساتید بود، نبود؛به پذیرش عادلانه میشد امیدوارتر بود.

احمد
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  رزیتا

با صحبت هاتون موافقم و منم سه سال مصاحبه رفتم و این موارد رو از نزدیک دیدم

سارا ب
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

من موافقم که تراز ها بیاد پایین

محمدزاده
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

بنطرم پایین آوردن تراز کاملا بی عدالتی هست چون در مصاحبه زد و بند زیاد هست چون بعضی از دوستانی که حتی مقاله خوب با ایمپکت بالا هم دارن از صدقه سر استاد خوبشون هست انصاف نیست که اینها با زد و بند هم وارد دکتری بشن البته بعضی ها رو گفتم .

باران
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمدزاده

منم با نظر شما موافقم پایین اوردن تراز بی عدالتی واقعا .امیدوارم هیچوقت ترازا رو نیارن پایین

گلی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ

به ؟ عزیز اشتباه فهمیدی . منظور از رفتار و..‌..خوشگلی و…نیس. منظور از پایین اوردن تراز هم پایین اوردن کیلویی نیس . منظور این بود ک با توجه ب مشکلات پیش اومده ی کم مراعات کنن. و گرنه هیشکی دوس نداره ی ادم بیسوهد بره دکتری بشینه. ناراحت نشو من واقعیت و میگم و گرن خودم زخم خورده از همکلاسی استاد و…‌هستم ولی باید قبول کنیم ک دوره دکتری با ساطر دوره ها فرق دارد همش ازمون کتبی نیس

؟
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  گلی

بهر حال موفق باشید دکتری خوندن تو ایران همچین تحفه ای هم نیس ک بخوایم واسش بحث و جدل کنیم!
من بشخصه پذیرفته نشم بیشتر خوشال میشم خخ
یا حق

گلی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

عزیزم هر کی به خودش اعتماد داشته باشه نباید از رقباش بترسه. مثلا میخواهید برید دوره دکتری. هنوز مثل کارشناسی نگران اینی ک همکلاسیت ازت ی نمره بیشتر بیاره؟؟؟ بابا میخوای استاد ببشی ی کم خودتو جم و جور کن. دکتری ی رقایت هست رقابت از همه لحاظ. از دزس و شخصیت و رفتار و……..

؟
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  گلی

شخصیت و رفتار و خوشگلی خخ!
این مثالتون ”هنوز مثل کارشناسی نگران اینی ک همکلاسیت ازت ی نمره بیشتر بیاره؟؟؟” فک کنم اعصاب نذاشتم واستون ک گفتینش وگرنه جاش تو این بحث ما نیس!!! این عده ک میگن تراز و حد نصاب پایین نیاد نگران بی عدالتی و زدو بند هسن میگن کسی ک پذیرفته بشه حداقل ی رتبه درخور هم داشته باشه.

گلی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ق٫ظ

دوستان دوره دکتری ک با بقیه دوره ها فرق دارد- در ضمن طبق اینکه ۵۰ درصد ازمون کتبی و ۵۰ درصد مصاحبه و….است پس باید چن برابر ظرفیتو ب مصاحبه دعوت کنن. پس هی نگید باید افراد کمتری به مصاحبه دعوت بشه. دوره کارشناسی نیست ک فقط با کنکور دانشجو رو بسنجن. باید استعداد و سایر ویژگی های لازمو هم داشته باشه ن فقط خوندن محض و. باید بتونه از اون سواد استفاده کنه یا نه

؟
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  گلی

شماها ک از نظر خودتون سرشار از مقاله و پژوهش های دست نیافتنی هسین! و هم استعداد و هم پشتکار لازم رو دارید! و کنکور هم فک میکنین چیز خاصی نیس! ی خورده از این استعداد و پشتکارتون رو خرج کنکور کنید ک نیاز به همچین درخواستی نداشته باشین!!!
داشتن روابط و زدوبند یه امتیاز هس تو هر کاری اما باعث پیشرفت و شایسته سالاری نخواهد شد!!!

گلی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

بیا بپرس اگه از شما هم نیم ساعت دفترچه تو زودتر میگرفتن ی دقیقه هم اروم نمینشستی چ برسه نین ساعت. در حق مون کوتاهی شده باید جوابگو باشن

؟
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  گلی

اول ک بگم تو این چن تا کنکوری ک دادم همچین چیزی ندیدم! مسئولای برگزاری آزمون تو این مدتی ک ما داریم به انواع و اقسام سوالا جواب میدیم اونا فقط یدونه سوال ذهنشون رو مشغول کرده ک جمع ساعات دو دفترچه رو به اضافه زمان شرو آزمون کنن زمان پایان جلسه رو بدست بیارن تازه باهم واسه این یدونه سوال مشورت هم میتونن کنن!!! و اینکه از قبل هم به این سوال فک کردن و حتی جوابشو بهشون رسوندن!!!
حدسم اینه شما مشغول انواع و اقسام سوالای خودتون بودیدن و تو این قضیه اشتباه میکنین!
فرضا شما درست بگین اون فردی ک تو حوزه امتحانی ما بوده (۹۹ درصد حوزه ها) و زودتر از موعد دفترچشو نگرفتن ازش با پایین اومدن حد نصاب خوشبحالش نمیشه؟!!!
پس اگه حقیم ازتون صلب شده این راهکار پایین آوردن حد نصاب مناسب احقاق حقتون نمیتونه باشه.

رضاخان
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ؟

ایول .باهات موافقم علامت سوال

دکتری۹۹
مرداد ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۰ ب٫ظ

لطفا سازمان سنجش ودانشگاهها شرایط بخصوص کنکور امسال رادر تعیین تراز دانشگاهها لحاظ کنند ودانشگاهها تراز راپایینتربیاورند

دکتری۹۹
مرداد ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۰۸ ب٫ظ

لطفا سازمان سنجش ودانشگاهها شرایط بخصوص کنکور امسال رادر تعیین تراز دانشگاهها لحاظ کنند وتراز راپایینتربیاورند

مرضیه
مرداد ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ

موافق نیستم

گلی
مرداد ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

با سلام
با توجه به اینکه در خیلی از حوزه ها بی نظمی شدید بوده و نیم ساعت دفترچه ها رو زودتر گرفتن . خواهشمندیم این اجحافی ک در حق ما شده را با پایین اوردن تراز دعوت به مصاحبه جبران کنند

مهدی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

سلام تراز باید بره بالاتر ، اینطوری منصفانه نیست که هر کسی شرکت کنه بیاد مصاحبه بعد زو و بند کنن والا همه چیز داره نابود میشه

علی
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

شما اگه خیلی به خودت ایمان داری، خودتو تو مصاحبه و رقابت رزومه هم محک بزن

امید
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ق٫ظ

به نظر من تراز باید بالاتر بره تا تعداد افراد مصاحبه شونده هم کمتر و هم با کیفیتر باشند. و اتفاقا به این صورت هست که نقش ۵۰ درصدی آزمون کتبی نمود پیدا میکنه. اگر تراز پایین باشه عملا آزمون هم تاثیر زیادی نداشته و اکثرا به مصاحبه دعوت میشوند و کسانی که زد و بند دارند هم جذب!

باران
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  امید

موافقم .ترازا اصلا نباید بیاد پایین .چرا اینقد ازمون بی ارزش میکنن تراز باید بالا باشه

منطق
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۸:۴۱ ق٫ظ

نه والا ما این رو نمیخواهیم. اتفاقا تراز باید بالاتر بره.

؟
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ

تراز هر شخص نسبت به بقیه داوطلبا محاسبه میشه شرایط استرس زا اگه ک بوده واسه همه بوده اتفاقا تراز دانشگاها باید از اینی ک هس بیشتر بشه و جلو بی عدالتی و زد و بندها ی مقدار بیشتری گرفته بشه واسه یدونه صندلی دانشگاه دو سه نفر مصاحبه دعوت بشن ن ده بیست نفر تا حداقل کسی ک پذیرفته میشه رتبه درخوری هم داشته باشه.

حسینی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ؟

رتبه آزمون خیلی مهمه و تراز باید بالا باشه. در وضعیت امروز بهترین کار رو کردند.