موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتخاب رشته ۴۲ هزار داوطلب دکتری ۹۹

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اعلام نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۳۹۹، تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر از داوطلبان مجاز، نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند.

فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با مهر اظهار داشت: نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ در سایت سازمان سنجش منتشر شده و دفترچه انتخاب رشته دکتری تخصصی نیز از یکشنبه دوم شهریورماه در سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد مجازین آزمون دکتری ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر است که تاکنون ۴۲ هزار و ۱۹۳ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کرده اند.

وی افزود: در این دوره از آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر بودند و ۳۰ درصد در این آزمون شرکت نکردند.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور پس از چند بار تعویق صبح پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی در ۱۴۳ حوزه امتحانی در ۶۰ شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

این دوره از آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ در ۲۴۵ کدرشته امتحانی شامل ۶۳ کدرشته امتحانی گروه علوم انسانی، ۴۵ کدرشته امتحانی گروه علوم پایه، ۶۰ کدرشته امتحانی گروه فنی مهندسی، ۳۵ کدرشته امتحانی گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۷ کدرشته امتحانی گروه هنر، ۲۶ کدرشته امتحانی گروه دامپزشکی و ۹ کدرشته امتحانی گروه زبان برگزار شده است.

ظرفیت پذیرش دکتری ۹۹ حدود ۲۴ هزار نفر است که از این تعداد، ۱۴ هزار نفر مربوط به دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزار نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

29 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ُSari
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ب٫ظ

دوستان سلام
کسی اطلاع داره چه تعداد از دانشگاه هایی که انتخاب رشته شده اند دعوت به مصاحبه میکنند؟
یعنی اگ طرف ۲۰ تا جا رو زده و در تمام اون ۲۰ تا جا شرایط رو داره آیا برای اون همه ۲۰ دانشگاه دعوت به مصاحبه میشه؟

الیا
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ُSari

بله حدنصاب رو بیاری دعوت میشی ولی برای هر دانشگاه هزینه جدا میگیرن

ناشناس
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ُSari

نزدیک ترین نمره به حدنصاب دانشگاه مورد نظر شما . موجب دعوت شما به مصاحبه میشه

Sari
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

اولویت مگه مهم نیست؟

Hani
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۵:۵۰ ب٫ظ

دوستانی که آزمون زبان دانشگاه تهران رو ثبت نام کردن، برای شما تایید پرداخت انجام شده؟ چون برای من بعد یک روز هنوز تایید نشده

حمید
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۵:۰۱ ب٫ظ

یک مطلب و تذکر بسیار جالب: در بسیاری از رشته ها نه تنها دانشگاه ها بلکه جامعه اشباع شده است و این یعنی: ۱- جذب هیئت علمی وجود ندارد (خدا شاهد است با اساتید بسیاری و در دانشگاه های زیادی پرسجو و کنجکاوی کرده ام، برخی از دانشگاه ها به دنبال … هستند) ۲- نیاز به محاسبه عددی وجود دارد که مثلاً پرداخت حدود یکصد و ده میلیون تومان شهریه و حدود بیست میلیون تومان کتاب و مقاله و پژوهش و … بعد از پنج سال در طی چه مدتی به مرحله سود آوری می رسد؟ ۳- آیا در شرایط بندهای ۱ و ۲ اگر چهار ماه بیشتر و دقیق تر مطالعه کرده و کمی رزومه را سنگین تر نموده و روزانه سراسری قبول شویم و در کنار زندگی و کاری که داریم ادامه تحصیل بدون پرداخت شهریه داشته باشیم بهتر است یا اینکه اعداد و ارقام یعنی شروع کنم (به عنوان مثال یکی از همکارانم بعد از چهار سال کنکور دادن بالاخره روزانه قبول شد و در مقابل دو نفر دیگر از همکارانم یکی بعد از یک سال و دیگری بعد از دو سال از دانشگاه آزاد انصراف داده و نه مدرکی گرفته و هم هزینه و وقت بسیاری صرف نمودند). ۴- خیلی سخت است با حدود ۳۵ سال بعد از اخذ مدرک دکتری از شرایط امروز مدرک ارشد عقب تر باشیم. *** اگر با استاد یا اساتیدی رفاقت و صمیمیت داشته تا این سطح که بی پرده از درون دانشگاه برای شما بگویند؛ بپرسید که چه خبر است؟… ادامه نظر»

ناشناس
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

برای دولتی باید در خوشبینانه ترین حالت رتبه ت زیر ۵۰ باشه و قبولی صد رد صد رتبه تک رقمی میخواد

الناز
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

یکی از دوستای من دو سال پیش دکترا داد، شد ۲۳ سراسری قبول نشد رفت آزاد تهران جنوب.

هوشیار
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

هییت علمی در دانشگاهای دولتی با بازنشسته شدن اساتید امکانپذیر است…پس در این دانشگاهها جذب هییت علمی به نسبت داریم………دانشگاههایی مثل پیام نور، غیرانتفاعی، آزاد، علمی کاربردی فقط به جذب دانشجو حریص هستن……هییت علمی جذب نمیکنن یا نادر اندر نادر جذب دارند و حتی در مورد هییت علمی عکس جذب عمل می کنند…….اینها کاملا واضح است و از سال ۹۲ که جذبهای وحشتناک در دکترای زیرمجموعه وزارت علوم رخ داده است می باشد……علت اینکه از سال ۹۳ هشدارهای زیادی در فضای مجازی میدهیم همین است…… که متاسفانه بسیاری افراد مخالفت می کنند و مانع فهم صحیح خود و دیگران می شوند…..بهتر است جذب دانشجوی پولی در مقطع دکترای تخصصی رو تحریم کنیم…..

محمد
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۴:۳۲ ب٫ظ

خواهشا اگه نمیخواید شبانه برید یا پولشو ندارید الکی انتخاب نکنید… تا امتحان بعدی حدود پنج ماه فاصلس.. بخونید حتما قبول میشید روزانه

مهدیه
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شبانه پول خیلی زیادی میخواد.
برای من چاره ای جز قبول شدن تو روزانه نیست. به هر کسی هم میگم میگه هزینه الکی برای شبانه و آزاد نکن. تهش شاید واقعا کاری نباشه.
دختر عموم پردیس خوند دکتراشو الان ۵ ساله فارغ التحصیل شده و شده منشی یه دندون پزشک. رشتشم علوم تربیتی بود. خیلی دنبال کار گشت اما واقعا شغلی که براش درس خونده بود رو پیدا نکرده بود.

ناشناس
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

بستگی به هدف تون از تحصیل داره . اگه هدف کسب درآمد باشه که ولش …. اما اگه هدف کسب دانش و انتقال دانش باشه آزاد هم بری به این هدف میرسی و ارزش خودش رو داره

هوشیار
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

اولا وقتی کار نیست دانش رو نمیتونی استفاده کنی چه برسه بخواهی انتقال بدی…..ثانیا در دانشگاه ازاد در سطح دکترا (نه لیسانس و ارشد) دانشی کسب نمیشه بخواهی انتقال بدی…..چون استاد در این سطح نداره…..

هوشیار
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

پردیس و ازاد نرو…….شبانه هم درصورتی که دانشگاههای تهران هست خوبه (البته درصورت نداشتن مشکل مالی)…….با کسب رزومه قوی با تلاش زیاد میتونی امید به هییت علمی شدن در دانشگاههای خوب داشته باشی……..چون در اون دانشگاهها دانشجو کم نمیشه اما استاد بازنشسته میشه و نیاز به جذب استاد تازه جوان هست (البته رشته مهمه باید ببینید رشته تان روند انقباظی در دانشگاههای سطح یک نداشته باشه)…….ضمنا بهترین حالت اینست تلاش کنید برای روزانه تهران…….

حسین
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۱ ب٫ظ

با سلام
دوستان حداکثر به چند کد رشته محل دعوت به مصاحبه می شویم؟

ایمان
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ

دوستان، عزیزان، بزرگواران

شما را به خدا تمام کنید بحث های بی فایده رو.

این طرز بیان، برازنده یک شخص تحصیلکرده نیست به خدا.

چرا اینقدر از هم ایراد می گیرید. والا اینجا میدان نبرد نیست.

اینجا محل تبادل نظرات شما دوستان محترمه.

اکثرا شرایط یکسانی داریم و با عده ای کمی اختلاف نظر. این دلیل بر این نیست که به یکدیگر بی احترامی کنیم.

خواهش می کنم کمی به همدیگر احترام بذاریم و مهربان باشیم…

طیب
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ب٫ظ

معمولا هر سال بعد از انتشار دفترچه اولیه انتخاب رشته، با درخواست بعضی از دانشکاه ها برای اصلاح در ظرفیت ها یه اصلاحاتی هم می اومد، اما بنظر امسال خبری نیس
و ظرفیت ها ثابت موند

ناشناس
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  طیب

اصلاحات جدید اومده . تو سایت

....
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۳ ب٫ظ

دوستان کد ۱۵ رقمی باید برامون پیامک بشه ؟ من کدی ندیدم و نگرفتم

samira
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ....

پیامک نمیشه، تایید که کردید انتخاب رشته رو در صفحه نشون میده اطلاعات رو و بالاش کد ۱۵ رقمی هست

ناشناس
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ....

روی برگه انتخاب رشته میاد

سهیل
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

روی سخنم با سیاهی لشکراست و کسانی که میدونن حتی قبول بشن هم ثبت نام نخواهند کرد ثبت نام و انتخاب رشته نکنید بزارید جاها باز باشه برای مایی که واقعا قصد شرکت کردن داریم

علی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

ما هم حق داریم شانسمونو امتحان کنیم. درسته که پول شبانه و آزاد رو ندارم اما هم سراسری شبانه و هم آزاد ثبت نام کردم تا حال پولدارا رو بگیرم و دوتا صندلی بسوزونم

طیب
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ب علی

دمت گرم با مرام

از ماست ک بر ماست…

گله از مسولین داریم
حقمونه هر چی سرمون میاد

حمید
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

فوق العاده بود علی جان!
می روم دوتا چایی بریزم، خیلی دوستت دارم
شرایط مشابهی داریم، امسال برای سال دوم است که آزمون می دهم، اگر شانس بیاورم روزانه قبول شوم ولی اصلا چنین آرزویی برای کسی ندارم.
چرا که اصلاً به نفع خودم هم نیست، چون اگر صندلی بسوزانم حتماٌ سال آینده یک رقیب خیلی جدی و سرسخت خواهم داشت. صندلی از رتبه ۱۰۰۰ سوخت نمی شود بلکه یک نفر از رتبه های حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برای سال آینده (اگر امسال وارد نشوم) بصورت اساسی با من رقابت خواهد کرد.
یادمان نرود بین اعلام نتایج و آزمون سال بعد حدود ۴ ماه فاصله وجود دارد.

سوای همه ی حرف ها، {حقیقتاً از صمیم قلب آرزو می کنم روزانه و دقیقاً همان گرایش و دانشگاهی که علاقه دارید قبول شوید}

میر امین
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

جناب علی
این دیدگاه و طرز بیان اصلا در شأن یک داوطلب دوره دکتری نیست
هر فردی با هر رتبه‌ای حق سنجش شانسش رو داره
من رتبه ۱۰۲ بدست آوردم و دوستم ۹۴۶
برای اون با دقت بیشتری انتخاب کد رشته کردم
به دو دلیل:
۱. اول اینکه به تلاشش احترام گذاشتم و با اینکه درگیر زندگی متأهلی بود و برای اولین بار امتحان می‌داد، اراده‌ای بزرگ داشت و بدون هیچ تجربه‌ای تونست مجاز به انتخاب رشته بشه
۲. ایشون میتونه هزینه کنه و به همین دلیل حیفه که از این فرصت بگذره و من میدونم شبانه قبول میشه

من توانایی مالی ندارم و از طرفی رتبه خوبی آوردم که میدونم امکان قبولیم بالاست‌. دلیلی نداره بخوام برای شکست کسی آرزو کنم
این دید جاه‌طلبانه خاص ما ایرانی‌هاست متاسفانه
و به همین دلیل هیچ پیشرفتی نداریم
برای جنابعالی آرزوی موفقیت دارم

ناشناس
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آخه چرا ؟ اون هم هم وطن شماست و هم نوع شما . و همه برای کمک به اعتلای دانش تلاش میکنیم . صندلی سوزوندن یعنی چه ؟

مهدیه
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اگه حق بخواد به حق دار برسه میرسه….

الهه
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

دوست عزیز، کسی که توان قبول شدن چه شبانه چه روزانه داره، سیاهی لشگر نیست؛ یک رقیب پرتوان واقعی هست.